[F1 2021] Race 13 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste
Acties:
  • 164.266 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43

Vanuit Stroll, die was nog niet gepost volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:06
Ypuh schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:53:
Mooi dat je in heel NL geen enkele hoogtemeter kunt vinden en ze over Zandvoort alleen maar over de hoogte verschillen/banking praten.

Wel een gaaf circuit overigens, had me er nooit eerder zo in verdiept. Kan me wel voorstellen dat het uitdagend is om te rijden en wat moeten die F1 auto's een extreme krachten te verduren krijgen.
?

Nederland heeft natuurlijk wel serieuze duinen met flink wat hoogtemeters en steile hellingen en dat is precies waar dit circuit ligt. Daar heeft de rest van het land niks mee te maken, toch?

Het circuit is verder niet uitdagender dan andere circuits. Op zich een mooi circuit, maar jammer dat de F1 er nauwelijks kan inhalen.

De krachten op de F1 auto zijn verder ook niet anders dan bij de andere circuits met hoogtemeters. De kombochten zijn vrij uniek voor een circuit, dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
albino71 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:40:
Hey @nachtnet heb je ook nog goed nieuws vandaag? ;)
Het blijft droog in Zandvoort vandaag en volgende week racen “we” in Monza.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
Snowdog schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:58:
[Streamable: stroll_red_flag]

Precies. "Verstappen one behind. Red flag."

Dat geeft aan dat Max minder dan een seconde achter Stroll reed met een groot snelheidsverschil, waarna de red flag kwam.

Lijkt mij een beetje mediahype verhaal. Als de FIA hier een penalty voor geeft, maken ze zichzelf in ieder geval (nog meer) belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

De enige vlag die Verstappen ziet wapperen is die blauwe rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Zal mij verbazen als ze hier een grid voor geven..
Verstappen 1 second... red flag.. en hij komt in beeld en staat bijna meteen stil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Complete onzin weer dit rode vlag verhaal. Lekker laten gaan, mediasensatie.. FIA maakt zichzelf echt belachelijk als ze hier straffen voor gaan geven.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
PalingDrone schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:03:
[...]

De enige vlag die Verstappen ziet wapperen is die blauwe rechts.
Vlag ja. Maar links staat en groot scherm met rood vlak, de elektronische variant van de vlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:05
Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:02:
[...]

Precies. "Verstappen one behind. Red flag."

Dat geeft aan dat Max minder dan een seconde achter Stroll reed met een groot snelheidsverschil, waarna de red flag kwam.

Lijkt mij een beetje mediahype verhaal. Als de FIA hier een penalty voor geeft, maken ze zichzelf in ieder geval (nog meer) belachelijk.
De FIA werkt ook met applaus bandjes tijdens interviews dus die gridstraf kun je op je klompen voelen aankomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Maar het is toch niet gek zo gek dat je ff op gesprek moet komen als je iets gedaan hebt wat officieel niet mag? Kan prima dat ie er mee weg komt, maar ff babbeltje met de stewards vind ik niet zo heel raar
Justevo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:05:
[...]

De FIA werkt ook met applaus bandjes tijdens interviews dus die gridstraf kun je op je klompen voelen aankomen.
Wat hebben die twee dingen in godsnaam met elkaar te maken? 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door BM op 04-09-2021 11:06 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:04:
[...]

Vlag ja. Maar links staat en groot scherm met rood vlak, de elektronische variant van de vlag.
I know, veel info gecombineerd. Gaat spannend worden deze beslissing van de wedstrijdleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vet om die kranen aan het werk te zien. Gaat top, slimme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BM schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:05:
Maar het is toch niet gek zo gek dat je ff op gesprek moet komen als je iets gedaan hebt wat officieel niet mag? Kan prima dat ie er mee weg komt, maar ff babbeltje met de stewards vind ik niet zo heel raar
Inderdaad. Maar met de oranje bril krijg ik er toch wel zweethandjes van :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Hoe lang hebben ze nodig daar? Hij moest zich 10.45 uur melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
In dit geval zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn imo. Ze kunnen ook gewoon berichtje publiceren, we snappen dat het eigenlijk vrijwel gelijk met de red flag gebeurde en dat het gevaarlijker was geweest om daar vol in de ankers te gaan om Stroll maar niet te passeren (als dat überhaupt mogelijk was). Dus we hebben het gezien, maar onder deze omstandigheden is 't acceptabel ofzoiets. Kan me iig niet voorstellen dat hier een straf op gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Sir_Lion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:47:
[...]

Dit was het eerste frame dat ik kon zien waarbij het rode lampje te zien is.

[Afbeelding]
Ja maar kom op, wat is het snelheidsverschil daar en wat is de reactietijd van Max? Als dit het eerste frame is waarin het rood zichtbaar is, dan ben je die Aston al voorbij voor je kunt reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:05

[...]

Wat hebben die twee dingen in godsnaam met elkaar te maken? 8)7
"Lijkt mij een beetje mediahype verhaal. Als de FIA hier een penalty voor geeft, maken ze zichzelf in ieder geval (nog meer) belachelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Justevo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:05:
[...]

Haha, dat eerste klopt ja en is heel sneu om te zien inderdaad.
De straffen van de FIA zijn vaak wel te klein of te zwaar, maar naar mijn idee is het oordeel of een straf nodig is vaak wel terecht. En dat zou het in dit geval echt niet zijn.
Ik denk dat RBR en Max zelf ook wel flink zullen protesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
In alle raceklasse gelden al 10-tallen jaren dezelfde regels voor iedereen. Eén daarvan is inhalen onder geel/rood.

De stewards passen de regels consequent toe, niet kijkend naar wie het is of dat het een training / wedstrijd is.

De regels zijn er voor de veiligheid van de coureurs, niet om ze te pesten.

Zeker met de hoogteverschillen en blinde bochten op Zandvoort moet je je gewoon direct aan de vlaggen houden.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MasterMaceMichu schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:09:

Zeker met de hoogteverschillen en blinde bochten op Zandvoort moet je je gewoon direct aan de vlaggen houden.
En wanneer is dat "direct" dan precies? ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Wat is trouwens het probleem met inhalen onder rood tijdens een vrije training? Tijdens de race is het een illegale overtake en dat snap ik.

Maar tijdens een training onder rood is het verboden om iemand in te halen? Je mag dus niet iets sneller dan de auto voor je naar de pits rijden als er rood gevlagd wordt? Als er direct gevaar op de baan voor je is dan wordt er toch dubbel geel gezwaaid?

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 04-09-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Zodra je een vlag gezien kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SinergyX schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:46:
Het zou maar van een toeschouwer zijn waarmee hij op de foto ging...
Die tijd van vroeger is voorbij. :)
Je kan al blij zijn als je hem op de foto kan krijgen, maar de beveiliging is tegenwoordig behoorlijk streng.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 04-09-2021 11:12 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
@JB Zodra je een vlag gezien kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 14-09 16:29
FastFred schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:11:
Maar tijdens een training onder rood is het verboden om iemand in te halen? Je mag dus niet iets sneller dan de auto voor je naar de pits rijden als er rood gevlagd wordt? Als er direct gevaar op de baan voor je is dan wordt er toch dubbel geel gezwaaid?
Tijdens een rode vlag situatie zou je hulpdiensten op de baan kunnen verwachten. Dan inhalen is denk ik niet echt handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
London schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:04:
Complete onzin weer dit rode vlag verhaal. Lekker laten gaan, mediasensatie.. FIA maakt zichzelf echt belachelijk als ze hier straffen voor gaan geven.
Yup.
Het is ook gewoon niks. Het snelheidsverschil zal minstens 150km/h zijn geweest en opeens duikt er een rode vlag op. Is het bord ook nog eens verhuld en we weten niet eens over een delay op het stuur. Verder kijk je ook niet altijd naar je stuur want verkeer, je gaat bijna 300km/h op een circuit, het gebruikelijke dus.

Dan kan je twee dingen doen zodra je de rode vlag ziet en hoort.
1) Keihard remmen en dan kom je misschien nog net parallel. Maar veel kans geef ik je niet. Want er is in ieder geval al de 0,2s+ tussen iets zien en een handeling en die handeling duurt ook zeker een seconde totdat je effect ziet.
2) Passeren en dan remmen zodat je rustig naar de pitstraat gaat.

Ik heb de onboard ook zelf opgezocht en gezien. Tja, Max remt eigenlijk zodra hij redelijkerwijs een rood bord kon zien. Er zit ook een delay op die radio die kwam nadat hij Stroll had gepasseerd. Dat bericht zal ongeveer gekomen zijn toen hij net bij Stroll zijn. Er is gewoon geen redelijke reactietijd, zelfs voor een Formule 1 coureur.

Ik zou hier een reprimande voor geven en klaar. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05
Maar hier is die nog groen toch Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-bhZxcXIAYFMOY?format=jpg&name=large

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

In alle raceklasse gelden al 10-tallen jaren dezelfde regels voor iedereen. Eén daarvan is inhalen onder geel/rood.

De stewards passen de regels consequent toe, niet kijkend naar wie het is of dat het een training / wedstrijd is.

Enige manier om dat direct te doen is een systeem te implementeren waardoor je motor direct gecapped wordt als er een rode vlag komt. Dus een soort directe virtual safetycar. In vrije trainingen zijn de snelheidsverschillen dusdanig groot dat het hanteren van de regels in sommige gevallen niet mogelijk / niet logisch / zelfs gevaarlijk kan zijn.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.

Dat weten wij allemaal ook. Alleen als Max in dit geval niet anders kan dan nog inhalen, dan is er ook nog een regel die stelt dat de FIA mag afwijken van de harde regels. En terecht. Wat als je met 100 km/h verschil net 1 meter en minder dan 0,01 seconde achter iemand rijdt als er precies dan een rode vlag verschijnt. De vraag is nu waar de grens in dit specifieke geval ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:13:
[...]

Enige manier om dat direct te doen is een systeem te implementeren waardoor je motor direct gecapped wordt als er een rode vlag komt. Dus een soort directe virtual safetycar. In vrije trainingen zijn de snelheidsverschillen dusdanig groot dat het hanteren van de regels in sommige gevallen niet mogelijk / niet logisch / zelfs gevaarlijk kan zijn.
En zelfs dan sta je niet direct stil (iets met momentum en natuurkundige wetten...).

Een motor die direct vast slaat is overigens ook nog lekker gevaarlijk, want dat kan tot een spin leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Dat is ook niet Max daar links...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:13:
[...] Wat als je met 100 km/h verschil net 1 meter en minder dan 0,01 seconde achter iemand rijdt als er precies dan een rode vlag verschijnt.
Vergelijk het een beetje met een spoorwegovergang waar je op af komt rijden met 80km/h buiten de bebouwde kom. Als je op 50 meter van de spoorwegovergang opeens de overweg geactiveerd ziet worden met de rode lampen heb je twee opties: of vol in de ankers en een noodstop maken (met het risico dat iemand achter jou niet meer op tijd kan reageren) of doorrijden. Officieel zul je dan ook in overtreding zijn, maar er bestaat ook nog zoiets als reactietijd en omstandigheden. In de geest van de wet, volgens de regel van de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Als ik naar de beelden van de onboard van Stroll kijk heb ik de indruk dat Max al van zijn gas af is terwijl hij Stoll passeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

St@m

@ Your Service

Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:16:
[...]

Dat is ook niet Max daar links...
Wie wel dan?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
Voor de volledigheid nog even de afstand op het moment dat de rode vlag op de overlay verschijnt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0slnSUo7bP0ACHZAjrVHlJbiXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RICjqrBEBJ1TZ5j78rNj7HwN.png?f=user_large

Dat is toch een behoorlijk gat, maar met het snelheidsverschil is dat ook in 1,5 -2 seconden gedicht.
Verstappen had wellicht een halve tel sneller kunnen reageren.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:12:
Tijdens een rode vlag situatie zou je hulpdiensten op de baan kunnen verwachten. Dan inhalen is denk ik niet echt handig.
1 seconde na een rode vlag zijn er echt nog geen hulpdiensten op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
MrOleo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:17:
Voor de volledigheid nog even de afstand op het moment dat de rode vlag op de overlay verschijnt:

[Afbeelding]

Dat is toch een behoorlijk gat, maar met het snelheidsverschil is dat ook in 1,5 -2 seconden gedicht.
Verstappen had wellicht een halve tel sneller kunnen reageren.
De driver cam loopt ±0,5 - 1 seconde achter in de world feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
TheBrut3 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:17:
[...]

Nee precies, daarom vind ik dit ook geen penalty. Maar er wordt toch gevraagd waarom inhalen tijdens een rode vlag niet mag? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:13:
[...]

Dat weten wij allemaal ook. Alleen als Max in dit geval niet anders kan dan nog inhalen, dan is er ook nog een regel die stelt dat de FIA mag afwijken van de harde regels. En terecht. Wat als je met 100 km/h verschil net 1 meter en minder dan 0,01 seconde achter iemand rijdt als er precies dan een rode vlag verschijnt. De vraag is nu waar de grens in dit specifieke geval ligt.
Ik leg alleen maar de standaard regel uit, die volgens mij niet voor iedereen helder is, getuige de reacties hier.

Dat Max nu naar de stewards is geroepen komt omdat iemand vindt dat Max te laat reageert. De stewards bekijken alle beschikbare beelden en data en vinden op basis daarvan dus dat een gesprek nodig is. Max mag hier zijn verhaal houden, inclusief de data en eventueel andere beelden van het team.

Daarop beslissen de stewards en niet de 'fans' in hun luie stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:18:
[...]

De driver cam loopt ±0,5 - 1 seconde achter in de world feed.
Ok, dan zou het gat ongeveer de helft zijn, onmogelijk om te remmen dus. :)

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

In de onboard van Stroll zie je dat hij voorbij een schaduw rijdt, daarna gaat rood knipperen op zijn dash (en trackside) en daarna rijdt hij een wit iets aan de vangrail voorbij. In de clip vanuit Max' POV heb ik een marker gezet als Stroll tussen die schaduw en dat witte ding is. Het duurt daarna zo'n 950ms (net geen seconde) totdat Max lift. Dat lijken me doodnormale reactietijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:17:
[...]

Dat weet je als rijder niet. Voor hetzelfde geld staat er net na een bocht een auto dwars op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/948qmZhGOZvsS-_YrOblqtPm1zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkRiSXEtufBzz4J7bQVKoaNX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het eerste moment dat Max de rode vlag ziet (buiten zijn stuur om) en ook van zijn gas gaat. Redelijk kleine afstand tot Stroll en lijkt me niet haalbaar, gezien het snelheidsverschil tussen beide auto’s, om dusdanig af te remmen om niet in te halen

[ Voor 4% gewijzigd door colinator op 04-09-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
De vlag is inderdaad groen, maar de LEDs zijn al wel aan. Dus als Max deze groene vlag gebruikt als argument staat hij sowieso al sterk. Ik zou het erg zwak vinden als hij hier een straf voor zou krijgen. Als ze nou beide op snelheid reden oké, maar Stroll rijdt hier gewoon 150km/h minder snel om Max voorbij te laten. En ook Stroll krijgt pas red flag te horen nadat Max er al voorbij is.
StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:18:
Nee precies, daarom vind ik dit ook geen penalty. Maar er wordt toch gevraagd waarom inhalen tijdens een rode vlag niet mag? ;)
Ahh oké.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nachtnet
VER is bij de stewards geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Goed dat mensen verschillende punten aangeven. Daarom kunnen we ook niks met die beelden. :P
Waar we misschien meer mee kunnen is geluid. Max laat duidelijk het gas los net voordat hij Stroll passeert. Dat zal ook het punt zijn geweest waar de radio echt doorkwam, want die is dus vertraagt.

[YouTube: 2021 Dutch Grand Prix | Verstappen alleged red flag overtake]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Maargoed ook, als hier een straf voor zou zijn gekomen had Max net zo goed kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Plenkske schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:27:
[...]

Maargoed ook, als hier een straf voor zou zijn gekomen had Max net zo goed kunnen stoppen.
Is nog geen officieel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:20:
Dat weet je als rijder niet. Voor hetzelfde geld staat er net na een bocht een auto dwars op de weg.
Na de bocht was Max ook al afgeremd, daarvoor zelfs al. Je ziet Max gelijk afremmen nadat Stroll is ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Bizar van kimmie. Geen prik genomen zeker

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14
Dat leek mij ook de juiste uitkomst, als Max nu twee rode borden had voorbij gereden was het een heel ander verhaal. Maar dit is gewoon een combinatie van reactie vermogen en focus op het inhaalmanouvre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Mars18 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:29:
Jawel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:30
Onofficeel: geen penalty.
David Croft: Lead Commentator Sky Sports F1

[ Voor 19% gewijzigd door jan390 op 04-09-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
ook gevaccineerd kan je nog besmet worden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ook als je geprikt bent kan je het virus nog (over)dragen en dus positief testen. Of het kunnen zelfs nog sporen uit het verleden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:16:
[...]
Vergelijk het een beetje met een spoorwegovergang waar je op af komt rijden met 80km/h buiten de bebouwde kom. Als je op 50 meter van de spoorwegovergang opeens de overweg geactiveerd ziet worden met de rode lampen heb je twee opties: of vol in de ankers en een noodstop maken (met het risico dat iemand achter jou niet meer op tijd kan reageren) of doorrijden. Officieel zul je dan ook in overtreding zijn, maar er bestaat ook nog zoiets als reactietijd en omstandigheden. In de geest van de wet, volgens de regel van de wet.
Dat is precies wat ik zeg. 8)7
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:18:
[...]

Ik leg alleen maar de standaard regel uit, die volgens mij niet voor iedereen helder is, getuige de reacties hier.

Dat Max nu naar de stewards is geroepen komt omdat iemand vindt dat Max te laat reageert. De stewards bekijken alle beschikbare beelden en data en vinden op basis daarvan dus dat een gesprek nodig is. Max mag hier zijn verhaal houden, inclusief de data en eventueel andere beelden van het team.

Daarop beslissen de stewards en niet de 'fans' in hun luie stoel.
Nee, je zei heel iets anders in je eerste reactie. Namelijk dat dit de regels zijn én dat elke coureur direct moet stoppen bij rood.

Ja, dat weten we allemaal dus ook wel, maar we zijn de hele ochtend al in discussie geweest hier over vanaf welk moment Max in werkelijkheid ook had kunnen stoppen. Met de consensus dat het in dit geval echt niet op tijd kon en dat een penalty onterecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ogen stralen een beetje *zucht* uit :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-bVb6oXoAIBHez?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:29:
[...]

Na de bocht was Max ook al afgeremd, daarvoor zelfs al. Je ziet Max gelijk afremmen nadat Stroll is ingehaald.
Zucht.... Dit was een generiek voorbeeld. Het maakt niet uit of er een bocht is of niet. Rood is gewoon direct afremmen en voorbereiden dat je direct moet kunnen stilstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
nachtnet schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:28:
[...]

Is nog geen officieel bericht.
Weet ik, maar ik heb er vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Plenkske schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:35:
[...]

Weet ik, maar ik heb er vertrouwen in.
Ik wacht de officiële reactie wel af, ben al vaker de mist ingegaan met logica en F1 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

Horner zegt ook dat er geen straf is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Prima uitgelegd op ziggo. Had nooit zo snel kunnen remmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
Jelmer93 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:39:
Prima uitgelegd op ziggo. Had nooit zo snel kunnen remmen
en ook prima uitgelegd door Doornbos dat hij daarna Stroll weer voor had moeten laten, om dit gedoe voor te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Wel enorm balen dat Kimi niet mee doet vanwege een positieve Corona test … :'( -O- er zullen heel wat NL fans van hem teleurgesteld zijn.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:41:
Wel enorm balen dat Kimi niet mee doet vanwege een positieve Corona test … :'( -O- er zullen heel wat NL fans van hem teleurgesteld zijn.
En een paar blij dat kubica in mag stappen. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
PatrickC schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:41:
Nu doe je net alsof het zijn eigen schuld is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

SunriseBGN schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:41:
[...]
en ook prima uitgelegd door Doornbos dat hij daarna Stroll weer voor had moeten laten, om dit gedoe voor te zijn ;)
Dat zou ik echt raar vinden. Er wordt 1x de regel overtreden vanwege de timing / snelheidsverschil. Als je daarna nog een keer iemand er bewust voorbij laat, dan ben je in mijn optiek wel in overtreding.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen straf volgens FIA zegt Ziggo.

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 04-09-2021 11:45 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:50
Plenkske schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:44:
[...]

Nee? Zo lees ik het niet. Kimi fans zijn teleurgesteld dat hij niet mee kan doen is wat er staat.
I.e. ze vinden het jammer dat hij er niet bij is met de race. Niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
asing schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:42:
[...]

En een paar blij dat kubica in mag stappen. :)
Klopt, maar ik neem aan dat mensen niet naar Zandvoort zijn gekomen voor Kubica, maar wel voor Kimi. En ik denk dat Kimi heel wat meer fans heeft dan Kubica. :P

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Sir_Lion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:45:
[...]

Nee? Zo lees ik het niet. Kimi fans zijn teleurgesteld dat hij niet mee kan doen is wat er staat.
I.e. ze vinden het jammer dat hij er niet bij is met de race. Niets meer niets minder.
Ik vraag het niet voor niks aan degene die het post. "van hem teleurgesteld zijn" lees ik , daarom de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Plenkske schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:44:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Dat maak je er toch wel compleet zelf van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:25
Zijn er al officiële documenten van de FIA over Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
PatrickC schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:47:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Dat maak je er toch wel compleet zelf van!
Zie mijn vorige post, het zal mijn begrijpend lezen misschien wel zijn dan :) bedankt voor de opheldering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:50
Plenkske schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:46:
[...]

Ik vraag het niet voor niks aan degene die het post. "van hem teleurgesteld zijn" lees ik , daarom de vraag
Dan zou er moeten staan "in hem teleurgesteld zijn".

Maar goed... ik hou hier op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:47:
Zijn er al officiële documenten van de FIA over Max?
Nog niet.
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14

Die volgen altijd later. Maar zo ongeveer iedereen meldt dat er geen straf is, dus dat zal ook wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Tijd om f1tv maar op te starten. Fp3 binnen 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zou mooi zijn voor Max. :)

Happy vrije training part 3. Hopelijk nu zonder rode vlaggen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:07
Bij Ziggo blijven ze maar roepen dat Kubica al meer dan een jaar niet meer gereden heeft. Volgens mij een maand geleden in Hongarije nog en was dat al de 3e vrijdag van het jaar.
Tuurlijk is de voorbereiding niet ideaal, maar hij stapt ook weer niet helemaal blanco in.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Here we go, VT3. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Yeuj, VT met commentaar van Britney :)
Helemaal blij.
Huh?!?! en Button? I'm confused

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 04-09-2021 11:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De hele wereld weet het weer voordat de FIA het bekend maakt. Gelukkig hebben we toch nog wat FIA gepruts gehad. Begon me al zorgen te maken. :+ :z

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdUBIP4_LmNJVog69KVA-ZJc5mE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PwKo8sMv2o6xGto4XnqFsVMR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
Staat nu ook officieel bij de FIA.

https://www.fia.com/sites...20under%20red%20flags.pdf

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ricciardo ligt wel heel laag volgens mij? Bijna de hele ronde vonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

MikeyMan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:08:
Ricciardo ligt wel heel laag volgens mij? Bijna de hele ronde vonken.
Ik gok volle tank

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Lando wel op mediums en Lewis op softs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja dacht ik ook, maar beetje omhoog wellicht geen luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:13
Die Alpine ligt nog steeds goed in sector 1 zeg. :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Sector X paars 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJvnf_6bFXZvPxPMlDk02VKM31M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ul7tpcCeALLOVRdfe2q7CwPH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Lekker rondje van ALO op geel t.o.v. HAM rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

De helft heeft nog niet eens gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Bensimpel|IA schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:15:
[...]

De helft heeft nog niet eens gereden.
Nee, er staat sector X in beeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16:58

Spotmatic

Ken sent me

Valt me nog mee dat er geen Lastname bij staat.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Playa del C. schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:15:
[...]

Nee, er staat sector X in beeld :)
Ahh :o 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

De Q wordt huilen of lachen voor sommigen, ik zie nog wel wat potentiële q3 klanten eindigen in q2 of q1

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Begin van de F3 race waren er ook bij alle bochten flinke vonkenregens te zien.
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord