Toon posts:

Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 116.920 views

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 1367312
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
WoutF schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:54:
[...]

[...]

Ik - en vele collega's met mij - zijn bij Tweakers gaan werken juist omdat we fan zijn van Tweakers, onderdeel zijn van de community, en hoe tof is het om van je hobby je werk te maken?
Ik snap je argument,

Als ik eerlijk ben:

Als jullie me een jaar geleden een baan aan hadden geboden, zou ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd hebben. ik maak al sinds begin 2001 deel uit van de community en heb de site met veel plezier bezocht, in het begin met een account maar door verliezen email gedurende de jaren voornamelijk zonder account.

Maar als het aanbod vandaag zou komen zou ik het alleen doen als het salaris en andere voorwaarden echt super veel beter zouden zijn dan bij andere bedrijven, misschien zelfs het aanbod afwijzen omdat ik niet voor DPG zou willen werken na alles sinds december.

Je moet nooit, nooit zeggen. Maar besef wel dat het sprookje wel over is voor een hoop ;)

Aan de redactie om zo snel mogelijk weer vertrouwen en trots te herstellen, als dat nog kan.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 26-07-2021 14:13]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• TimvandenBelt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
WoutF schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:54:
[...]

[...]

Dat Tweakers een (media)bedrijf is, daar valt weining aan te doen. Er werken al grofweg twintig jaar mensen in vaste dienst bij Tweakers en we zijn al meer dan vijftien jaar onderdeel van een grote uitgever, waardoor de verwachting is dat er eind van het jaar een leuk bedrag overblijft in plaats van dat er geld bij moet. Dat gaat dus niet veranderen.

Dat is dus bijna altijd al zo geweest, maar blijkbaar is de perceptie gaandeweg wel veranderd; 'HQ' komt voor een deel van jullie tegenwoordig ook echt over als een groep mensen die zich alleen maar bekommert om geld en de community enkel als middel ziet om een doel te bereiken. En dat steekt. Ik - en vele collega's met mij - zijn bij Tweakers gaan werken juist omdat we fan zijn van Tweakers, onderdeel zijn van de community, en hoe tof is het om van je hobby je werk te maken? Daarom waren veel mensen intern ook blij toen we een koerswijziging maakte vorig jaar en terug gingen naar de kern' (waar ik hierover wat meer probeerde uit te leggen WoutF in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?")

Wat mij betreft is de tegenstelling dan ook niet zwart/wit: het is niet óf community óf bedrijf. Ja, we runnen een bedrijf, maar dat betekent niet dat het welzijn van de community daarbij niet de kern van je strategie kan zijn. Waar we duidelijk nog lang niet goed genoeg in zijn, is dat ook laten zien aan jullie. Ik kan nu allemaal dingen gaan opnoemen die we gedaan hebben voor de community het afgelopen jaar, maar het feit dat het niet uit zichzelf zichtbaar is, laat zien dat we nog meer moeten doen, er beter over moeten communiceren, of een combinatie van beiden.

Met je laatste zin maak je een heel goed punt: "En ik wil niet steeds het gevoel hebben dat jullie een media-bedrijf zijn, en ik de 'consument'." Dat willen ik en mijn collega's namelijk ook niet. Ik snap het als je daar op dit moment vrij weinig mee kunt en ik weet nu ook niet zo snel hoe we dat gevoel weg kunnen nemen. De beste oplossing is denk ik gewoon 'laten zien'. Er zitten dingen in de pijplijn waar de community denk ik erg blij van wordt, de tijd zal moeten uitwijzen of dat uiteindelijk ook zo gaat zijn. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat die pijplijn zo goed mogelijk gevuld blijft, beter dan in het verleden, al zullen er altijd bedrijfstechnische afwegingen gemaakt moeten worden die soms niet populair zullen zijn.

Deze discussie begint overigens behoorlijk off-topic te raken. Mocht er behoefte aan zijn, open dan vooral een topic om dit voort te zetten en laten we dit topic voor de abonnementen laten.
Iedereen tevreden houden of maken is onmogelijk. Ikzelf ben, uiteraard als iemand die beetje op geld let, tegen betalen voor de plus berichten. Maar, ik kan heel goed begrijpen dat een bedrijf geld moet verdienen. Dat vooral de redactionele (nieuws)artikelen veel middelen kosten. Dus ik vind het niet gek dat je artikelen die wat dieper gaan achter een paywall zet. Het is denk ik een goede balans en strategie.

Maar er zitten beslissingen bij die gewoon kwaad licht werpen op een naar mijn idee prima goed initiatief. Voor mij voornaamste, waardoor ik te nimmer en nooit (écht nooit) een abbo zal nemen, is het feit dat je moet betalen voor je privacy. Voor mij zegt Tweakers hier heel duidelijk, jij als Tweaker hebt geen privacy bij ons. Die respecteren wij niet bij jou. Tenzij je ons geld geeft. Los van de onwettigheid (waar meningen over verschillen), het blijft een besluit om een dergelijke mentaliteit te hanteren. Men had kunnen kiezen dit niet zo in te zetten. Als er gezegd gaat worden, maar het was nodig om te overleven. Dan is dat ook een ethisch besluit. Je besluit dat om te overleven je maar de privacy van je community en bezoekers niet bestaand acht.

Een ander iets is de segregatie tussen betalende en niet-betalende leden. Een apart forum begrijp ik, en niet-openbare reacties bij artikelen. Hoewel ik kan begrijpen dat je (je in de zin van DPG) het aanlokkelijk wilt maken om een abbo te nemen, denk ik dat het segregeren van leden niet een goede strategie is. Zie het als een pay-to-win mentaliteit die je introduceert op Tweakers. Dit laatste is letterlijk te zien in de vorm van "Voorrang bij kaartverkoop". En dat zeg ik als iemand die niet heel actief is binnen het sociale bestel van Tweakers. Maar het ook voor mij, nu ik er meer interesse in heb gekregen, allemaal steeds minder aanlokkelijk maakt om actief te worden.

Edit: Het is fijn om te lezen, maar vooral ook goed dat je het zegt, dat de gegeven kritiek wat doet met de medewerkers. Dat men niet overal achter staat en men het liefste anders ziet. Maar feit blijft wel, dat ondanks de goede bedoelingen, bepaalde besluiten zijn genomen. En dat kunnen goede intenties niet wegnemen.

[Voor 6% gewijzigd door TimvandenBelt op 26-07-2021 14:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 18:04
Met als extra:
Weten personen die meewerken aan een plus-artikel, bijvoorbeeld via een interview, doen van onderzoek, of het beantwoorden van vragen, dat de gegeven informatie achter een betaalmuur verschijnt?
Want over dit laatste, ik kan mij goed inbeelden dat ik zou willen helpen met het verschaffen van informatie om zo gebruikers wat in te lichten over een bepaald onderwerp. Maar, ik zou dat niet willen doen als gebruikers daarvoor moeten betalen. Dan help ik liever een open platform.
De situatie is natuurlijk niet veel anders dan voor redacteuren die voor kranten en tijdschriften werken maar waar het relevant is, melden we dat het om artikelen voor Plus-artikelen gaat. In de praktijk merk ik in al die jaren dat spreekspersonen zelden veel interesse hebben in de uiteindelijke publicatie van artikelen (wel voor die tijd, dat hun informatie correct wordt weergegeven). Dat is anders bij communityleden en die artikelen worden of geen Plus of, als de bijdrage beperkt blijft, moeten we dat vooraf kenbaar maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet online
Olaf schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:54:
[...]

De situatie is natuurlijk niet veel anders dan voor redacteuren die voor kranten en tijdschriften werken maar waar het relevant is, melden we dat het om artikelen voor Plus-artikelen gaat. In de praktijk merk ik in al die jaren dat spreekspersonen zelden veel interesse hebben in de uiteindelijke publicatie van artikelen (wel voor die tijd, dat hun informatie correct wordt weergegeven). Dat is anders bij communityleden en die artikelen worden of geen Plus of, als de bijdrage beperkt blijft, moeten we dat vooraf kenbaar maken.
Sja, die spreekspersonen (vertaald neem ik aan) gaat het natuurlijk wel aan. Als ze erachter komen dat het nieuws dat zij proberen te promoten (want er zit vaak een financieel doel achter) maar getoond wordt aan een zeer klein percentage van de honderdduizenden actieve lezers. (waarvan zij dachten toegang te krijgen) Kom je de volgende keer achter in de lijn, mischien mag je hun persbericht zelf van hun site afhalen een paar dagen nadat een concurent de scoop heeft gekregen.

Spreekspersonen hebben het doel hun boodschap aan een zo groot mogelijke groep van potientiele klanten aan te bieden. Tenzij jullie kunnen hard maken dat de plus abonnees hun perfecte doelgroep zijn, maakt hen het echt wel uit.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 26-07-2021 15:19]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:26

ManiacsHouse

Scheisse!

!mark schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Moet zeggen dat inmiddels bijna 100 reacties op het eerste echte Plus artikel meer is dan ik had verwacht, al denk ik dat dit artikel in gratis vorm gezien het onderwerp makkelijk 300+ kan doen normaal gesproken. Aan de andere kant is de maand bijna voorbij en hebben mensen deze week en de eerste week van Augustus relatief veel tickets over, het wordt interessant om te zien wat de hoeveelheid reacties zijn in de 2de helft van Augustus onder Plus artikelen.
Laatste artikel reviews: IP-netwerken in smarthomes en iot - Vijftig jaar oud succesverhaal staat er sinds vanmorgen 6.00 en 'slechts' 12 reacties. Vliegt de weegschaal ineens nu al naar de andere kant, is het een totaal oninteressant artikel of zo goed dat niemand geneigd is om te reageren of aanvullingen te doen. Maar 12 is wel heel weinig... :X

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Modbreak:Ik heb zojuist een aantal reacties die niet over abonnementen gaan weggehaald. Zoals WoutF in "Het grote Tweakers-abonnementen topic" aangeeft, graag weer ontopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 19:14
Anoniem: 1367312 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Ik had bij de openingsweek toch elk uur of om de paar uur een steen goed plus artikel verwacht.

Je wil toch mensen verleiden om een Abo te nemen?

Dan wil je het liefst dat mensen binnen een dag door hun 3 artikelen heen zijn en met lede ogen alle artikelen die ze willen lezen voorbij zien komen.
Inderdaad een punt wat mij ook al opgevallen is. Velen die voor een plus abonnement gekozen hebben zullen zich flink achter de oren krabben (laat ik het hier maar even heel zacht uitdrukken).

Dat zo snel mogelijk door de 3 artikelen heen laten zijn durven ze gezien alle kritiek vermoedelijk niet aan. Maar er hadden toch zeker artikelen klaar moeten staan. Het is niet alsof de live-gang niet bekend was en/of er geen beta aan vooraf gegaan is.

De keuze om geen plus te (willen) nemen is een zeer goede gebleken.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Olaf ik heb nog wel een tip waar Koen en ik zo net achterkwamen. Soms leveren auteurs Plusartikelen aan die dan door een ander opgeknipt worden in meerdere pagina’s. Als je nog geen Pluslid bent is de eerste pagina natuurlijk heel belangrijk (meer krijg je van het artikel niet te zien zonder te unlocken). Wordt er op gelet dat de knip mooi gezet wordt of dat in ieder geval op de eerste pagina altijd duidelijk blijkt waar de rest van het artikel over zal gaan (wat misschien duidelijk wordt als je het gehele artikel verder leest, maar nu dus wegvalt door de knip - in dat geval misschien handig een of twee zinnen altijd neer te zetten van: in de rest van het artikel zullen we gaan onderzoeken of … bijv). M’n vraag is dus of jullie bij het opknippen van artikelen ook kunnen letten op niet-Plusleden dat het zo geknipt wordt dat niet essentiële informatie voor de rest van het artikel verloren gaat, maar altijd zo geknipt wordt dat op de eerste genoeg staat dat helder is waar het artikel over verder gaat.

[Voor 48% gewijzigd door CyberMania op 26-07-2021 23:17]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• magician2000
*off topic*

[Voor 99% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2021 09:33]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik zat zelf te twijfelen over een plus abonnement maar heb besloten om toch niet deel te nemen aan dit elitaire feestje. Er zitten zeker artikelen tussen waar ik voor wil betalen maar wil dit wanbeleid van tweakers niet belonen.

Toen ik vroeger een abo had was het abonnee forum precies het zelfde als de reacties onder de plus artikelen, amper community activiteit

Sowieso merk ik dat plus artikelen erg geforceerd zijn, menig normaal nieuws artikel biedt de zelfde diepgang in de comments. In de beta las het lekker weg incl de actieve comments

Snap gewoon niet dat tweakers zichzelf niet op een fatsoenlijke manier kan monetizen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyberMania
Ik heb nog een opmerking over het aanbod van Plus content. Ik zie steeds vaker ook Plusartikelen op Hardware.info - helemaal gratis - verschijnen. Achtergrondartikelen, unieke content, die zeker tijd en geld kost om te maken, maar daar wel gratis wordt weggegeven. Ik vind dat strijdig met het aanbod van Plus. Hier kan alleen standaard nieuws nog gratis, langere artikelen moet je voor betalen. Daar niet? Bijvoorbeeld:

De geschiedenis van Samsung's Exynos-vlaggenschepen in de Galaxy-serie

Een overzicht van beeldtechnologieën: LCD, OLED, MiniLED en MicroLED

Duik in de nieuwe commandosets in de NVMe 2.0-specificatie: Key:Value en ZNS

Overzicht: hoe lang krijgt jouw iPhone of Android-smartphone updates?

[Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 00:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucon

*broem*

GrooV schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:38:
Ik zat zelf te twijfelen over een plus abonnement maar heb besloten om toch niet deel te nemen aan dit elitaire feestje. Er zitten zeker artikelen tussen waar ik voor wil betalen maar wil dit wanbeleid van tweakers niet belonen.
Dat is ook een beetje mijn gevoel. Ik zat gisteren bijna op het punt om zo'n 3-euro abonnement aan te schaffen omdat ik tenslotte tot nu toe altijd geroepen heb dat ik de standaard 6 a 7 euro die veel sites rekenen gewoon te veel vind maar een paar euro op zich wel weer acceptabel, en dan zie ik dat ik die artikelen dan nog niet kan lezen. Tja. Laten we het erop houden dat het dan ook niet meer goed voelt. De marketing is dan gewoon te sterk voelbaar en ik voel me dan gewoon te duidelijk gemanipuleerd met een teaser. In zekere zin zie ik me dan in gedachten gewoon ergens op een powerpoint staan en voel ik me stom dat ik daarin ben getrapt.

Ik zie de meerwaarde van de inhoudelijke artikelen trouwens ook wel. Ze zijn vaak niet diepgaand genoeg voor wat ik voor het gemak even een echte diehard tweaker noem. Maar ze zijn wel interessant als een soort management summary waarbij een heel onderwerp net iets dieper dan alleen maar oppervlakkig samengevat wordt. Van daaruit kun je dan wat gerichter verder graven dan wanneer je vanaf 0 moet gaan googlen.

Wat betreft de karma korting vind ik trouwens wel dat die tot 100% op zou moeten kunnen lopen. Juist omdat er een directe samenhang is met bijdragen in content.

[Voor 13% gewijzigd door Yucon op 27-07-2021 08:16]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
*off topic*

[Voor 116% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2021 09:32]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:04
Aangezien ik bij een bericht de melding kreeg hier feedback te posten zal ik dat ook doen.

Allereerst vraag ik me af of deze tweedeling het gewenste resultaat geeft op lange termijn. Ik snap dat Tweakers geen liefdadigheidsinstelling is, maar voor mij is het communitygevoel vervangen door een commercieel gevoel. Ik merk dat ik sites met een premium-tweedeling op een gegeven moment maar gewoon laat liggen. Dat gevoel heb ik nu met Tweakers ook helaas, terwijl ik een aantal jaren sponsor ben geweest om Tweakers te ondersteunen. Ik steunde voor mijn gevoel de community. Misschien ben ik naief en leverde Tweakers gewoon te weinig op en is er geen andere keuze. Misschien is Tweakers naief en is inzetten op kosten besparen en een andere route varen beter, who knows. Ik erger me er in het algemeen aan dat alles tegenwoordig draait op commercie, social media is gevoelsmatig niks anders meer tegenwoordig en overal waar ik kom hangt reclame. Iedere site heeft tegenwoordig een eigen dienst en probeert zoveel mogelijk tijd en geld van hun productengebruikers te claimen. Tweakers is dan de zoveelste in de rij en dat steekt. Dat gevoel van "jullie ook al?"

Dat gezegd hebbende loop ik nog tegen een ander punt aan, eigenlijk waarom ik dit post: Ik merk dat ik nogal twijfelde bij het lezen van het eerst plusartikel wat geplaatst werd. Simpelweg omdat ik niet weet hoe boeiend het artikel gaat zijn. De meeste content hier lees ik omdat het kan. Omdat het beschikbaar is, kijk ik er naar. Maar bij een plus artikel moet ik een keuze maken: is dit artikel boeiend genoeg om mijn 3 jokers in te zetten?

Ik had gehoopt dat ik de comments kon lezen zodat die keuze makkelijker zou worden. Ik ben blij met de inhoudsopgave, maar helaas zegt het mij niet genoeg. Wellicht kan daar wat aan gedaan worden? Een korte inleiding van wat je in dat onderdeel gaat lezen? Uiteindelijk heb ik besloten om dan maar helemaal geen plus artikelen te lezen. Na het lezen van de feedback op het eerste plus-artikel ben ik blij dat ik die joker niet heb ingezet.

Verder weet ik het ook niet. Ik ben benieuwd welke kant het schip op gaat ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 18:04
CyberMania schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:49:
@Olaf ik heb nog wel een tip waar Koen en ik zo net achterkwamen. Soms leveren auteurs Plusartikelen aan die dan door een ander opgeknipt worden in meerdere pagina’s. Als je nog geen Pluslid bent is de eerste pagina natuurlijk heel belangrijk (meer krijg je van het artikel niet te zien zonder te unlocken). Wordt er op gelet dat de knip mooi gezet wordt of dat in ieder geval op de eerste pagina altijd duidelijk blijkt waar de rest van het artikel over zal gaan (wat misschien duidelijk wordt als je het gehele artikel verder leest, maar nu dus wegvalt door de knip - in dat geval misschien handig een of twee zinnen altijd neer te zetten van: in de rest van het artikel zullen we gaan onderzoeken of … bijv). M’n vraag is dus of jullie bij het opknippen van artikelen ook kunnen letten op niet-Plusleden dat het zo geknipt wordt dat niet essentiële informatie voor de rest van het artikel verloren gaat, maar altijd zo geknipt wordt dat op de eerste genoeg staat dat helder is waar het artikel over verder gaat.
We zullen inderdaad meer dan in het verleden in de eerste alinea's helder maken wat lezers kunnen verwachten in het artikel. Dit zal bij het ene onderwerp beter kunnen dan bij het andere.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
magician2000 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:46:
De keuze om geen plus te (willen) nemen is een zeer goede gebleken.
Er is sowieso geen reden om hiermee te haasten, want zodra je het abonnement afsluit kun je met terugwerkende kracht alle Plus-artikelen lezen. Dus ik zou gewoon je 3 gratis Plus-artikelen gebruiken en als die op zijn, de artikelen bookmarken die je interesseren. Dan kun je na verloop van tijd zien of je genoeg Plus-artikelen bookmarked om een abbo de moeite waard te maken.

Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:36
Ludewig schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Er is sowieso geen reden om hiermee te haasten, want zodra je het abonnement afsluit kun je met terugwerkende kracht alle Plus-artikelen lezen. Dus ik zou gewoon je 3 gratis Plus-artikelen gebruiken en als die op zijn, de artikelen bookmarken die je interesseren. Dan kun je na verloop van tijd zien of je genoeg Plus-artikelen bookmarked om een abbo de moeite waard te maken.
Dat was ook een beetje mijn idee, waarom niet over een (half) jaar een maandabonnement nemen en dan rustig de opgespaarde plus-artikelen lezen. Of gaat dat zo niet werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
Jef61 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Dat was ook een beetje mijn idee, waarom niet over een (half) jaar een maandabonnement nemen en dan rustig de opgespaarde plus-artikelen lezen. Of gaat dat zo niet werken?
Tja iedereen is anders. Aan de andere kant zeggen veel gebruikers juist: ik vind de reacties en discussies onderaan de artikelen veel belangrijker. Welk nut heeft het nog reacties toe te voegen / discussies aan te gaan op artikelen van een drie maanden of langer oud. Het voordeel van direct lid zijn is juist dat je actief kan participieren voor een grote aantallen andere gebruikers.

[Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 11:05]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Tja iedereen is anders. Aan de andere kant zeggen veel gebruikers juist: ik vind de reacties en discussies onderaan de artikelen veel belangrijker. Welk nut heeft het nog reacties toe te voegen / discussies aan te gaan op artikelen van een drie maanden of langer oud. Het voordeel van direct lid zijn is juist dat je actief kan participieren voor een grote aantallen andere gebruikers.
Er is natuurlijk ook een groep die voornamelijk leest en niet actief meedoet aan de discussie, maar wel interesse hebben in bepaalde zaken. *steekt vinger op*

Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:21
Ludewig schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Het hele idee is natuurlijk dat Plus voor extra inkomsten zorgt zodat Tweakers in de gehele breedte kan verbeteren en verdiepen, niet alleen om een paar Plus artikelen te schrijven.

Als we allemaal denken als jou dan gaat dat natuurlijk ook nooit werken...

Ik heb nu juist Plus gekozen omdat ik graag zie dat Tweakers minder afhankelijk is van ad's (dus hopelijk minder ads voor iedereen?), en we in de komende tijd gaan zien dat er gewoon extra budget komt om zaken te verbeteren, artikelen meer diepgang te geven, etc etc...en die plus artikelen zijn mooi meegenomen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De kwaliteit van het nieuws zakt af; want wat is de ondergrens voor een Premium artikel?

Daarnaast vind ik dat Premium artikelen na een tijd (paar maand?) gratis beschikbaar gesteld moeten worden. Ze brengen als ze actueel zijn hun geld en aandacht op... Daarna liggen ze te sterven.
Ze zijn toch al geschreven, waarom zou je dan de ogen er vanaf houden?

Ik vind het prima om een tijdje later (en dus niet betalen voor haast) een goed geschreven artikel te lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
Devian schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Het hele idee is natuurlijk dat Plus voor extra inkomsten zorgt zodat Tweakers in de gehele breedte kan verbeteren en verdiepen, niet alleen om een paar Plus artikelen te schrijven.

Men heeft dan toch 6 euro?

Voor die persoon is plus maar 6 euro per jaar waard of 12 als je het 2x per jaar doet of 18 enz

Het is aan jou dat je meteen wil doen voor langere tijd, ik neem aan dat je 2 jarig abo hebt genomen omdat je Plus een warm hart toewenst of Tweakers. Andere mensen kijken naar het product en bepalen wat ze het waard vinden.

Tweakers heeft er zelf voor gekozen dat de minimale termijn 1 maand is.

Abo hoppen is een algemeen bekend feit binnen de Tweakers community.

Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mensen wachten tot er weer genoeg op Disney of Netflix staat zodat ze een paar maanden lid worden en alles kijken.

Tweakers HQ moet geweten hebben dat een percentage van de mensen deze constructie zou gebruiken om hetzelfde te doen.

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 10:19
Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Men heeft dan toch 6 euro?

Voor die persoon is plus maar 6 euro per jaar waard of 12 als je het 2x per jaar doet of 18 enz

Het is aan jou dat je meteen wil doen voor langere tijd, ik neem aan dat je 2 jarig abo hebt genomen omdat je Plus een warm hart toewenst of Tweakers. Andere mensen kijken naar het product en bepalen wat ze het waard vinden.

Tweakers heeft er zelf voor gekozen dat de minimale termijn 1 maand is.

Abo hoppen is een algemeen bekend feit binnen de Tweakers community.

Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mensen wachten tot er weer genoeg op Disney of Netflix staat zodat ze een paar maanden lid worden en alles kijken.

Tweakers HQ moet geweten hebben dat een percentage van de mensen deze constructie zou gebruiken om hetzelfde te doen.
Strikt gezien kun je een maandabo nemen, alle plus artikelen lezen - voor zover die de moeite waard zijn - en vervolgens herroepen. Dat kan binnen 14 dagen, zo staat te lezen in de voorwaarden.
Persoonlijk gaat me dat te ver overigens, maar ook dat is een constructie waar ze vast over hebben nagedacht.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:51
[...]

Ik heb nu juist Plus gekozen omdat ik graag zie dat Tweakers minder afhankelijk is van ad's (dus hopelijk minder ads voor iedereen?), en we in de komende tijd gaan zien dat er gewoon extra budget komt om zaken te verbeteren, artikelen meer diepgang te geven, etc etc...en die plus artikelen zijn mooi meegenomen.
Als het niet alleen is om enkel Plus artikelen te schrijven, dan kun je toch af met het Hero abonnement? Als we de commerciële truukjes (bv. three-tier pricing strategy) even laten voor wat het is, dan ondermijnt het bestaan van het Hero abonnement dat de meerprijs van Plus er voor meer is dan enkel de paar Plus artikelen.

Heel sec denk ik denk dat je zelfs kan stellen dat de euro meerprijs van Plus misschien niet eens opweegt tegen de extra kosten van Plus en daardoor zelfs een drain kunnen zijn van resources voor de rest van Tweakers. Als het je niet om de extra Plus artikelen gaat, is hoe krom het ook klinkt het wellicht een beter signaal om het goedkopere Hero abonnement te nemen als je wens is dat Tweakers hun resources in de overige zaken steekt.

Jouw argumentatie is dan ook een potentiele grondslag voor een gevaarlijke bias. Namelijk dat Tweakers de populariteit van het Plus abonnement interpreteert als een wens naar méér Plus en dat daar relatief meer resources in gaat steken. Dit terwijl jij ze gewoon graag een euro extra toe steekt en de Plus artikelen leuk zijn meegenomen, maar dat de meerwaarde van Plus op zichzelf niet als zodanig door jou gezien wordt als de reden om een euro extra neer te leggen.

Nu is dit een hele primaire benadering dat de prijs relatief is aan de kosten en negeer ik het veel complexere business model van Tweakers. Zelfs het aantal abonnementen, de samenstelling van de features, de prijstelling en nog vele andere eigenschappen zijn gezamenlijk onderdeel van hun een bewust gekozen strategie en nog steeds slechts een gedeelte van het gehele business model. Het ene element hoeft op zichzelf niet rendabel te zijn als het bijvoorbeeld een positief effect heeft op een ander element waardoor het netto meer rendement oplevert.

[Voor 4% gewijzigd door Tuttel op 27-07-2021 14:19]

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

[...]

Het punt is dat dit nu eenmaal mogelijk is.
Een beetje hetzelfde als netflix/prime/disney+ gebruikers die heen en weer hoppen.
Ik weet niet of andere constructies vanuit tweakers mogelijk zijn.

Flickr

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online

Er zijn allerlei verschillende beweegredenen om al dan niet een (bepaald) abonnement te nemen. De ene persoon ziet het als compensatie voor het gebruik van de website, terwijl de ander wil dat de voordelen van het abonnement opwegen tegen de kosten.

Het is niet aan jou of mij om voor andere mensen te bepalen welke keuzes ze moeten maken (of überhaupt hoe ze Tweakers zien/gebruiken).

Ik wil je wel meegeven dat er aan de andere kant van de tafel ook gewoon boekhouders zitten die zoveel mogelijk inkomsten willen genereren en letterlijk berekenend zijn. Dat wil niet zeggen dat er bij Tweakers geen mensen werken die heel veel geven om de community (net zoals je die ook hebt onder de bezoekers), maar als je er vanuit gaat dat iedereen zo denkt dan ga je in het leven heel vaak teleurgesteld worden.

• CyberMania
Olaf schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:16:
[...]

We zullen inderdaad meer dan in het verleden in de eerste alinea's helder maken wat lezers kunnen verwachten in het artikel. Dit zal bij het ene onderwerp beter kunnen dan bij het andere.
Fijn dat jullie hier rekening mee gaan houden!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Niet online
Het is nu wel erg stil aan het worden.

2 dagen geleden voor het laatst een Plus artikel, en dat heeft maar 12 reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:47:

2 dagen geleden voor het laatst een Plus artikel, en dat heeft maar 12 reacties.
offtopic:
Met een target van 12/mnd is 2 dagen niet veel. Hiernaast is het ook hoogzomer/vakantie.

Twente | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:47:

Inderdaad, ik had er ook wel meer verwacht nu na de grote launch eigenlijk O-)

• Ludewig
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:03:
De vraag is wel of dit de grote launch is. Ik kan me voorstellen dat ze het eerst willen fine-tunen voordat ze een grote reclame-campagne starten, ook om te voorkomen dat zo'n campagne ten onder gaat aan kritiek. Dan is het logisch om wat verhalen op te sparen tot die campagne.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edit: Vraag naar ander topic verplaatst.

[Voor 94% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2021 11:04]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:03:
[...]

We hebben er niets aan om nu opeens een enorme lading aan Plus-verhalen achter elkaar te publiceren als we dat tempo niet constant kunnen volhouden. Dat schept alleen maar foute verwachtingen :) Je hebt het afgelopen half jaar tijdens de bèta kunnen zien hoeveel Plus-artikelen er per maand ongeveer verschijnen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gratis tip: zet op https://tweakers.net/info/abonnementen/ bovenaan (in de buurt van de prijzen) dat je karmakorting kan krijgen. Desnoods met een asterisk bij de prijs, om aan te geven dat die prijzen variabel zijn.

Want ik zat een paar dagen geleden te kijken naar die pagina, dacht toen "kleine €50 per jaar vind ik toch iets teveel, laat maar", zonder dat ik door had dat ik karmakorting zou krijgen, want ik had niet de hele lap tekst eronder gelezen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
WoutF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:30:
[...]

We hebben er niets aan om nu opeens een enorme lading aan Plus-verhalen achter elkaar te publiceren als we dat tempo niet constant kunnen volhouden. Dat schept alleen maar foute verwachtingen :) Je hebt het afgelopen half jaar tijdens de bèta kunnen zien hoeveel Plus-artikelen er per maand ongeveer verschijnen.
Is er een bepaald streven qua aantal plus publicaties per week of maand? Door extra korting te geven voor langere contracten promoot je de keuze om gebruikers jaren te binden. Wat weerhoudt jullie ervan om het een tijdje rustiger aan te doen als je weet dat de meeste contracten pas in juli/augustus 2022 of 2023 aflopen? Met andere woorden, als gebruikers toch niet op kunnen zeggen lijkt de publicatiedruk me een stuk minder. En tegen de tijd dat die abonnementen daadwerkelijk aflopen kunnen jullie weer wat actiever publiceren totdat genoeg gebruikers zich weer voor jaren gebonden hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Is er een bepaald streven qua aantal plus publicaties per week of maand? Door extra korting te geven voor langere contracten promoot je de keuze om gebruikers jaren te binden. Wat weerhoudt jullie ervan om het een tijdje rustiger aan te doen als je weet dat de meeste contracten pas in juli/augustus 2022 of 2023 aflopen? Met andere woorden, als gebruikers toch niet op kunnen zeggen lijkt de publicatiedruk me een stuk minder. En tegen de tijd dat die abonnementen daadwerkelijk aflopen kunnen jullie weer wat actiever publiceren totdat genoeg gebruikers zich weer voor jaren gebonden hebben.
Wat je nu schetst zou alleen werken als iedereen die zal gaan abonneren nu een abonnement van 2 jaar neemt. Maar dat is niet zo. Mensen kunnen ook maandelijks opzeggen, of na 1 jaar, als ze daarvoor kiezen. En heel veel mensen zullen ook over een maand, half jaar of jaar pas aanmelden.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 16:18

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:56:
[...]

Wat je nu schetst zou alleen werken als iedereen die zal gaan abonneren nu een abonnement van 2 jaar neemt. Maar dat is niet zo. Mensen kunnen ook maandelijks opzeggen, of na 1 jaar, als ze daarvoor kiezen. En heel veel mensen zullen ook over een maand, half jaar of jaar pas aanmelden.
Dit. Verder vind ik het een behoorlijke cynische blik, ons doel is niet met zo min mogelijk effort geld harken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:56:
[...]

Die inzichten (wie bekeek de beta plus artikelen, hoeveel mensen daarvan hebben nu een plus abonnement, hoe is de verdeling van contractsduur onder abonnees) zijn alleen bij Tweakers bekend, volgens mij hebben ze zelfs een medewerker die zich puur bezighoudt met data-analyse. In zo'n analyse kan wel duidelijk worden wanneer nieuwe abonnees besluiten lid te worden. Is dat na een paar hele goede artikelen die ze gelezen hebben of is dat juist als er veel artikelen zijn die ze mogelijk interessant vinden maar niet allemaal kunnen lezen (door de 3 gratis artikelen limiet)?

Allemaal data science vragen en op basis daarvan is er echt wel ruimte aan de kant van de redactie om daarop in te spelen. Bijvoorbeeld door de ene maand wat meer en de volgende maand wat minder te publiceren (zodat potentiële klanten in die maand wat meer geneigd zijn om zich te binden). Maar goed, dat soort besluiten zijn natuurlijk meer voor de data scientist en de marketeer.

Aan de andere kant, de vraag of er een bepaald commitment is vanuit de redactie qua aantal artikelen lijkt me niet onredelijk. Bij een telefoonabonnement heb je ook een bepaalde belofte qua dekking en bij een gewone krant heb je bepaalde verwachtingen qua frequentie (welke dagen komt er een krant?) en inhoud (aantal pagina's bijvoorbeeld).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
WoutF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:16:
[...]

Dit. Verder vind ik het een behoorlijke cynische blik, ons doel is niet met zo min mogelijk effort geld harken.
Zeker cynisch. Als publicatie van een groot mediaconglomeraat met een bepaalde geschiedenis is het echter geen onredelijke vraag.

Dat die cynische blik speelt onder sommige gebruikers staat volgens mij buiten kijf, je bent daar zelf ook op ingegaan, gisteren: WoutF in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:22:
[...]

Zeker cynisch. Als publicatie van een groot mediaconglomeraat met een bepaalde geschiedenis is het echter geen onredelijke vraag.

Dat die cynische blik speelt onder sommige gebruikers staat volgens mij buiten kijf, je bent daar zelf ook op ingegaan, gisteren: WoutF in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"
Deze snap ik ook niet. Wat is nou de basis van het abo/plus-gebeuren? Geld verdienen (binnenharken) toch?
In NL draait het om winst en groeien en elk jaar meer (misschien bij (een aantal?)Tweakers niet) en bij een toko als DPG draait het nou eenmaal om zoveel mogelijk geld binnenscheppen met zo min mogelijk moeite. En wie bepaald nu deels of helemaal de koers?

[Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-07-2021 20:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:23:
[...]
En wie bepaald nu deels of helemaal de koers?
De vrije markt. Als niet genoeg mensen interesse hebben om plus of het hier op Tweakers niet leuk vinden dan kunnen ze naar een concurrent gaan. Hardware.info bijvoorbeeld. Oh, ik zie nu waar je naartoe gaat. :+

Maar zonder dollen, dat is natuurlijk wel hoe de markt werkt. Als Tweakers en andere DPG publicaties een groot gat laten vallen dan staat het anderen vrij daar een alternatief voor op te zetten. Als je internationaal kijkt zijn er ook zat alternatieven (gratis en betaald) die de techartikelen van Tweakers (plus of niet) kunnen matchen (of ver voorbij gaan).

Dat DPG mogelijk een ongezonde positie begint te vergaren in het Nederlandse medialandschap is natuurlijk iets wat je Tweakers kwalijk kunt nemen. Zij zijn wat dat betreft ook maar een pion die doet wat ze opgedragen wordt. Het aanpakken van een eventuele ongezonde machtspositie is een politiek probleem wat ook (alleen) via die weg opgelost kan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twww55
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik begrijp eigenlijk niet waarom bancontact een probleem is, volgens de website is deze wel beschikbaar bij de payment provider.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:18
Ik heb elite afgesloten een paar dagen terug. Wanneer komt het welkomstpakket ? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

HeyImAllan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:28:
Ik heb elite afgesloten een paar dagen terug. Wanneer komt het welkomstpakket ? :+
Daar zou je (binnenkort) een DM over krijgen; jelle. in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
Ludewig schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:06:
[...]

De vraag is wel of dit de grote launch is. Ik kan me voorstellen dat ze het eerst willen fine-tunen voordat ze een grote reclame-campagne starten, ook om te voorkomen dat zo'n campagne ten onder gaat aan kritiek. Dan is het logisch om wat verhalen op te sparen tot die campagne.
Dat fine-tunen hebben ze al wel 8 maanden de tijd voor gehad ondertussen, dus dat zou al wel klaar moeten zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magician2000
[...]

@Devian Maar er zijn al extra redacteurs m/v aangenomen een tijd terug. Dat was nodig voor het hele plus verhaal. Dus dat extra budget hebben ze vooraf al gekregen. Iets loopt dan scheef zegt mijn gevoel.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:49:
[...]

De vrije markt. Als niet genoeg mensen interesse hebben om plus of het hier op Tweakers niet leuk vinden dan kunnen ze naar een concurrent gaan. Hardware.info bijvoorbeeld. Oh, ik zie nu waar je naartoe gaat. :+

Maar zonder dollen, dat is natuurlijk wel hoe de markt werkt. Als Tweakers en andere DPG publicaties een groot gat laten vallen dan staat het anderen vrij daar een alternatief voor op te zetten. Als je internationaal kijkt zijn er ook zat alternatieven (gratis en betaald) die de techartikelen van Tweakers (plus of niet) kunnen matchen (of ver voorbij gaan).

Dat DPG mogelijk een ongezonde positie begint te vergaren in het Nederlandse medialandschap is natuurlijk iets wat je Tweakers kwalijk kunt nemen. Zij zijn wat dat betreft ook maar een pion die doet wat ze opgedragen wordt. Het aanpakken van een eventuele ongezonde machtspositie is een politiek probleem wat ook (alleen) via die weg opgelost kan worden.
Vrije markt is dus weinig van over...

Overigens interessant om nog eens zo'n 9 jaar geleden terug te lezen. nieuws: De Persgroep neemt Tweakers.net over
Eerste reactie en reactie van Arnoud daarop. Onlogisch. We zijn niet laagdrempelig. Vandaar ook al die posters voor de gemiddelde Nederlander van ga eens bij ons kijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:30:
[...]

Vrije markt is dus weinig van over...

Overigens interessant om nog eens zo'n 9 jaar geleden terug te lezen. nieuws: De Persgroep neemt Tweakers.net over
Eerste reactie en reactie van Arnoud daarop. Onlogisch. We zijn niet laagdrempelig. Vandaar ook al die posters voor de gemiddelde Nederlander van ga eens bij ons kijken.
Jup, ook een interessante van Jan de Jong, destijds algemeen directeur van de NOS:
Het lukt de kranten niet om hun sites commercieel rendabel te maken. Dat heeft niets met de positie van de NOS te maken. Er komen voldoende bezoekers maar men slaagt er niet in om bezoek om te zetten in geld. Dit is een wereldwijd probleem van de krantenindustrie. De transitie naar rendabele nieuwssites is een moeizame. Er is geen werkend business model voor de middellange termijn. De Belgische krantengoeroe Christian van Thillo, hoogste baas van de Persgroep, beaamde het vorige week nog. Nergens ter wereld wordt door kranten op internet structureel geld verdiend. Ook niet in landen waar men geen of een kleine publieke omroep heeft. De perceptie van de consument is nu eenmaal dat nieuws vrij beschikbaar is. De krantenwereld heeft hier zelf aan meegewerkt door gratis kranten zoals Spits en Metro te gaan aanbieden. Vooralsnog is de consument op het internet niet bereid te betalen voor nieuws. Het geld moet nog steeds verdiend worden met advertenties.

https://over.nos.nl/nieuw...ieke-omroep-nu-eigenlijk/
Gezien de rest van dat artikel / die open brief lijkt het er nog op dat er wat druk op de publieke omroep stond vanuit de 'krantenwereld'. De rest van het stuk verdedigt vooral dat de NOS niet de oorzaak is dat de 'krantenwereld' online geen winst kan draaien. Een paragraaf als deze doel ik dan op (no pun intended):
Zelfs al zou de NOS in het geheel niet actief zijn op het internet, dan lost dat voor de kranten hoegenaamd niets op. Niet in bezoekcijfers en al helemaal niet in termen van geld. En is het succes van internet juist niet dat iedereen (hetzij als bezoeker, hetzij als content provider) zich er kan manifesteren?

https://over.nos.nl/nieuw...ieke-omroep-nu-eigenlijk/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:01
Ik weet niet of dit het topic er voor is, maar ik zie dat ik oude plus artikelen niet meer mag bekijken en ook geen reacties mag zien.. Zelfs niet mij eigen reactie.. :+ en Max 3 artikelen mag lezen.
Dat laatste kan ik nog wel begrijpen maar dat andere niet zo. Jammer dat er niet een speciale studentenkorting is, tegenwoordig zijn er overal abonnementen voor en vindt het niet een beste verandering.

Waarom mag ik geen reacties onder plus artikelen lezen en of schrijven? Zelfs niet over reactie van het verleden onder plus artikelen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik zie nu pas dat mijn supporter-jaarabonnement na drie maanden alweer beëindigd is en plus-artikelen nog plusser zijn dan voorheen. Nu had ik daarvoor ook geen abonnement afgesloten. Dat was alleen vanwege de overvaltactiek met het afsluiten van de site waardoor ik ineens niet meer bij mijn gegevens kon zonder te betalen met geld of koekjes. En nu weer blijkt een jaar bij Tweakers niet veel langer te duren dan drie maanden en ontvang je geheel gratis en ongevraagd een downgrade die verkocht wordt als een upgrade.

Ik kan er maar één conclusie uit trekken: het is een onbetrouwbaar zooitje. En ik vraag me nu al af wat over drie maanden de volgende onaangename verrassing wordt. Tijd om DPG met pek en veren terug naar België te jagen. Ik snap dat ze geld willen verdienen, maar op deze manier commercialiseren van een community is een verdienmodel dat ik niet begrijp. Het is toch een beetje als de openbare bibliotheek overnemen en entree gaan vragen omdat je een nieuw boek hebt toegevoegd aan de collectie. Mijn sympathie heeft het niet.

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:18
Ok bedankt ! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

dutchnltweaker schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:59:
Ik weet niet of dit het topic er voor is, maar ik zie dat ik oude plus artikelen niet meer mag bekijken en ook geen reacties mag zien.. Zelfs niet mij eigen reactie.. :+ en Max 3 artikelen mag lezen.
Dat laatste kan ik nog wel begrijpen maar dat andere niet zo. Jammer dat er niet een speciale studentenkorting is, tegenwoordig zijn er overal abonnementen voor en vindt het niet een beste verandering.

Waarom mag ik geen reacties onder plus artikelen lezen en of schrijven? Zelfs niet over reactie van het verleden onder plus artikelen.
Omdat daar in dit topic voor gekozen is.. (met maar liefst 19 reacties): Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen

Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:59:

als je de titel van dit topic bekijkt zie je dat er een <0 staat

klik daar eens op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 17:28

PcDealer

HP ftw \o/

OruBLMsFrl schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Aparte betaalrekening maken voor deze en andere abonnementen die enkel periodiek kunnen, zorgen dat je op die rekening niet rood mag staan of anderzins lenen. Vooraf geld overboeken erop voor bijvoorbeeld 2 jaar looptijd als je even wat ruimer zit. Abonnement direct na ingang weer stopzetten voor automatische vernieuwing. Van een lege rekening kunnen ze niet plukken :Y)
Dat is niet helemaal waar. Bij een rekening zonder mogelijke roodstand is het wel degelijk mogelijk in de min te komen. Dat met een maximum en mogelijk andere bijkomende voorwaarden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 22:30

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Help!!!! schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:26:
Vraagje, ik had Supporterabo en heb nu vanweg Plus het Hero abo gekregen. Dit loopt nog door tot 01 maart 2022 dus ongeveer nog 7 maanden.

Als ik Plus zou nemen bijv. op 01 augustus 2021 dan krijg ik onderstaande aanbod:

[Afbeelding]

Wat ik graag zou weten is hoe die 7 maanden supporter die ik al betaald heb (E15/12*7) = E8.75 verrekend wordt?

Als ik het goed begrepen heb wordt dan op 01 aug 2021 éénmalig E1,88 geincasseerd en de volgende incasso vindt pas plaats nadat de tegenwaarde van (8.75+1.88=10.63)/1.88= ~5.6 maanden voorbij is :?
Dus rond half januari 2022 :?

En dat gaat automatisch als ik verleng :?
Mijn collega of ik reageert hier even op in het andere topic waar je deze vraag hebt geplaatst. De verrekening vindt sowieso automatisch plaats wanneer je verlengt :)
Hahn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:36:
Gratis tip: zet op https://tweakers.net/info/abonnementen/ bovenaan (in de buurt van de prijzen) dat je karmakorting kan krijgen. Desnoods met een asterisk bij de prijs, om aan te geven dat die prijzen variabel zijn.

Want ik zat een paar dagen geleden te kijken naar die pagina, dacht toen "kleine €50 per jaar vind ik toch iets teveel, laat maar", zonder dat ik door had dat ik karmakorting zou krijgen, want ik had niet de hele lap tekst eronder gelezen.
Dank je wel voor de tip! Iets wat we wellicht mee kunnen nemen in de toekomstige verbetering van dit overzicht.
twww55 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:50:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom bancontact een probleem is, volgens de website is deze wel beschikbaar bij de payment provider.
Ingenico heeft (zo te zien) inderdaad Bancontact beschikbaar, al weet ik niet of dat ook voor recurring payments is. Wij maken gebruik van een (DPG-)laag bovenop Ingenico en daarin is Bancontact nog niet beschikbaar. We willen dit zelf ook graag zo snel mogelijk aan kunnen bieden.
Vistajevski schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:19:
Ik zie nu pas dat mijn supporter-jaarabonnement na drie maanden alweer beëindigd is en plus-artikelen nog plusser zijn dan voorheen. Nu had ik daarvoor ook geen abonnement afgesloten. Dat was alleen vanwege de overvaltactiek met het afsluiten van de site waardoor ik ineens niet meer bij mijn gegevens kon zonder te betalen met geld of koekjes. En nu weer blijkt een jaar bij Tweakers niet veel langer te duren dan drie maanden en ontvang je geheel gratis en ongevraagd een downgrade die verkocht wordt als een upgrade.
Je Supporter-abonnement is kosteloos omgezet naar een Hero-abonnement. Je hebt dus tot einde van je oorspronkelijke abonnement (+1 maand gratis) dezelfde functies als je had en daarbovenop de functies van het Hero-abonnement. De nieuwe einddatum zie je in het abonnementenoverzicht van je account. Daarna loopt je abonnement automatisch af en kun je desgewenst kiezen voor een nieuw abonnement.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 09:32

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

PcDealer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:10:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Bij een rekening zonder mogelijke roodstand is het wel degelijk mogelijk in de min te komen. Dat met een maximum en mogelijk andere bijkomende voorwaarden.
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/rood-staan#no6
Banken incasseren eigen kosten altijd, ongeacht het saldo. Incasso's van andere bedrijven worden bij onvoldoende saldo op de rekening (uiteindelijk) niet afgeboekt. Hoe dit werkt, verschilt per bank:

• ABN Amro, ING, Knab en Triodos Bank: een incasso wordt bij onvoldoende saldo niet gehonoreerd, maar wordt herhaaldelijk gedurende een aantal dagen aangeboden
• ASN Bank, Rabobank, RegioBank, SNS: een incasso wordt bij onvoldoende saldo wel afgeschreven. Indien er binnen een aantal dagen niet voldoende saldo is, wordt de incasso weer teruggeboekt. Er wordt over die periode dat het bedrag wel afgeboekt is geen rente voor rood staan berekend.
• Bunq: klanten moeten eerst zelf toestemming geven voordat een bedrijf kan incasseren

Knab en Rabobank-klanten kunnen instellen dat ze een alert ontvangen als een incasso mislukt door onvoldoende saldo.

Dan nog, door het bedrag voor 1 of 2 jaar vooruit te storten en direct daarna op te zeggen, zou je al nooit in de min terecht moeten komen. Dan houd je enkel nog de bankkosten zelf over. Als je zo al je incasso's op één rekening organiseert, is dat toch een bescheiden uitgave, om al die andere risico's af te dekken.

[Voor 11% gewijzigd door OruBLMsFrl op 28-07-2021 18:50]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:57:
Alle Plus-artikelen vind je terug in ons archief van nieuws en reviews.
@jelle. @Olaf als ik naar deze twee pagina's kijk mis ik o.a. het 'achtergrond' artikel van vandaag die ook onder het Plus-label hangt, is er een manier om ze allemaal gemakkelijk op een rijtje te krijgen?

edit: ter verduidelijking, dit is een quote van de TS.
edit 2: ik zie het al, de 2e link was op populariteit geordend en niet op nieuw>oud.

[Voor 9% gewijzigd door True op 30-07-2021 14:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
True schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:00:
[...]

@jelle. @Olaf als ik naar deze twee pagina's kijk mis ik o.a. het 'achtergrond' artikel van vandaag die ook onder het Plus-label hangt, is er een manier om ze allemaal gemakkelijk op een rijtje te krijgen?

edit: ter verduidelijking, dit is een quote van de TS.
edit 2: ik zie het al, de 2e link was op populariteit geordend en niet op nieuw>oud.
Ah ik zie het, ik heb de link in de topicstart zojuist gefixt. Een dedicated Plus-archief is in de maak overigens, dan is het ook niet meer nodig om in twee verschillende onderdelen van de site te moeten zoeken :)

Acties:
  • +24Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 20:24
Wel grappig, door het artikel vrr , dacht ik : ‘dat wil ik lezen!’. Alleen zat ik door mijn plus artikelen heen (3) , nu dacht ik: ik word lid. 3€pm, €36,-pj bij een 2 jarig abbo. Toen dacht ik: ‘wat een geld’, (heb ik nu niet, niet iedereen is hier een tesla rijdende it-er). Door het onderwerp te gaan DuckDuckGo-en ben ik elders terecht gekomen, wat ervoor kan zorgen dat ik ook vaker naar die andere site ga en mijn bezoek hier minder wordt. Wordt dan niet het tegenovergestelde bereikt? Door de onderwerpen waar ik hier niet over kan lezen, ga ik elders zoeken! Net als een relatie, krijg je niet wat je wil, vroeg of laat ben je weg. Ik ben bang dat de tweakers community hierdoor uiteindelijk uit elkaar valt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:29
Net voor het eerst doorgeklikt op een plus artikel (over vrr). Ik vind het altijd leuk om te lezen wat tweakers hierover te zeggen heeft, maar het is niet echt iets nieuws of iets wat ik nergens anders vind. Het zou voor mij van toegevoegde waarde zijn als er echt wat vrr monitoren en tvs getest worden om fysiek te vergelijken, dat geeft vaak wat meer beeld dan wat specificaties in de pricewatch.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-04 15:19
Wat feedback op laatste artikel, over VRR:
  • Het leest als een bondig overzicht van VRR, enkele verschillen tussen oplossing AMD en Nvidia, en bespreekt verschil met v-sync. Dat is goed, maar dat beschouw ik als een minimum.
  • Vergelijking AMD vs Nvidia is niet op systematische manier gedaan, bv. vergelijking met een tabel zoals in console deel, dat zou mooi zijn. Na het lezen van dit artikel zou het zeer duidelijk moeten zijn waar de voordelen van G-sync liggen t.o.v. Freesync.
  • Subtielere, minder bekende verschillen zoals microstutter met Freesyncmodules zijn niet vernoemd.
  • Het is het vermelden waard dat ook nu nog het vaak opletten is met welke Freesync versie je hebt, zeker bij lagere refresh schermen of meer low-end schermen
  • Concreet advies over gebruik van G-sync/Freesync en v-sync ondersteund door testen zou zeer welkom zijn, net als de invloed op de responstijd
  • De geschiedenis is mooie fluff, maar kan niet substituut zijn voor echte diepgang.
  • De titel is ... questionable. Also, VRR wordt volwassen dankzij HDMI 2.1 en HDR? Wat?
  • G-sync compatible wordt vermeld, ook dat de niet-goedgekeurde monitoren wel werken, maar in zeldzame gevallen zijn daar issues mee. Misschien moeite waard om te vermelden.
  • Te weinig uitleg over de HDMI en DP standaarden en hun limieten. Waarom is HDMI 2.1 zo een big deal als de nu courante versies van DP dat al jaren ondersteunen? Indirect wordt bv. consoles aangehaald, maar er is ook een reden die niet vermeld wordt.
Ik mis wellicht nog een boel punten. In het geheel mist dit artikel diepgang en finish, duidelijke aanbevelingen, duidelijke vergelijkingen, en testing, en de edge cases of uitzonderlijke probleemgevallen. Worst case kan je altijd linken naar blurbusters, die zowat de autoriteit op dit vlak zijn.

Dit soort artikels geeft me echt geen zin om Premium aan te schaffen. Zelfs voor leken volstaat dit niet imo.

Wat dan dubbel pijn doet is een basic uitleg met verschillen etc nuttige info is voor elke Tweaker, en als er dan ook nog diepgang mist vraag ik me af waarom dit Premium is en niet een normaal artikel.

[Voor 4% gewijzigd door Ja-Ja-Ja-Ja-Ja op 31-07-2021 12:28]

• CyberMania
Ja-Ja-Ja-Ja-Ja schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:27:
Wat dan dubbel pijn doet is een basic uitleg met verschillen etc nuttige info is voor elke Tweaker, en als er dan ook nog diepgang mist vraag ik me af waarom dit Premium is en niet een normaal artikel.
Misschien heb je de berichten gemist, maar daarom heten het ook Plusartikelen. Zie ze als extra artikelen als aanvulling op het standaard nieuwsaanbod. Het is extra content, niet per se elke keer van premiumniveau.

[Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 31-07-2021 20:31]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CyberMania schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Misschien heb je de berichten gemist, maar daarom heten het ook Plusartikelen. Zie ze als extra artikelen als aanvulling op het standaard nieuwsaanbod. Het is extra content, niet per se elke keer van premiumniveau.
offtopic:
Dat was volgens mij niet de beweegreden om Premium te hernoemen naar Plus, maar gedane zaken nemen geen keer.

• CyberMania
True schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:52:
[...]

offtopic:
Dat was volgens mij niet de beweegreden om Premium te hernoemen naar Plus, maar gedane zaken nemen geen keer.
Wat was volgens jou dan de reden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyberMania
@jelle. misschien staat deze vraag al ergens beantwoord, ik kon het niet zo snel vinden. Maar stel in de tweede week van de maand zijn je gratis 3 plusartikelen op. Als je in de nieuwe maand dan weer 3 nieuwe credits krijgt, kun je die dan ook nog gebruiken voor artikelen uit de oude maand?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:53:
[...]

Wat was volgens jou dan de reden.
Marketing:
Ten eerste de naam: Premium wordt Plus. We kregen veel opmerkingen dat Premium te veel (negatieve) associaties oproept met grote commerciële nieuwsmerken. De term Plus sluit beter aan op wat we met de abonnementen willen bieden. Het nieuws en de reviews zoals jullie die gewend zijn, blijven gratis. Plus-artikelen zijn extra voor de abonnees. Voorlopig zien jullie nog even de oude naam, maar we zijn bezig de badges en andere uitingen aan te passen naar 'Plus'.

plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CyberMania schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:57:
@jelle. misschien staat deze vraag al ergens beantwoord, ik kon het niet zo snel vinden. Maar stel in de tweede week van de maand zijn je gratis 3 plusartikelen op. Als je in de nieuwe maand dan weer 3 nieuwe credits krijgt, kun je die dan ook nog gebruiken voor artikelen uit de oude maand?
Gezien het feit dat je met je 'credits' van deze maand ook Plus-artikelen sinds de start v.d. 'beta' kunt lezen (die dus afgeschermd zijn) ga ik er gemakshalve vanuit dat dit kan.

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
CyberMania schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:57:
Ja, dat kan. De credits staan helemaal los van de maand en kunnen voor elk (ouder) Plus-artikel gebruikt worden.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 20:42
Dus de oude plus artikelen kan ik niet meer lezen, en mijn comments daar ook niet meer?

Dan wil ik graag dat die daar verwijderd worden.

• magician2000
no_way_today schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:02:
Wel grappig, door het artikel vrr , dacht ik : ‘dat wil ik lezen!’. Alleen zat ik door mijn plus artikelen heen (3) , nu dacht ik: ik word lid. 3€pm, €36,-pj bij een 2 jarig abbo. Toen dacht ik: ‘wat een geld’, (heb ik nu niet, niet iedereen is hier een tesla rijdende it-er). Door het onderwerp te gaan DuckDuckGo-en ben ik elders terecht gekomen, wat ervoor kan zorgen dat ik ook vaker naar die andere site ga en mijn bezoek hier minder wordt. Wordt dan niet het tegenovergestelde bereikt? Door de onderwerpen waar ik hier niet over kan lezen, ga ik elders zoeken! Net als een relatie, krijg je niet wat je wil, vroeg of laat ben je weg. Ik ben bang dat de tweakers community hierdoor uiteindelijk uit elkaar valt.
Waarbij ik, maar mogelijke velen met mij, dan wel benieuwd zijn waar je dan nu terecht gekomen bent. Mag wat mij betreft ook in een PM.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Automark schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:06:
Dus de oude plus artikelen kan ik niet meer lezen, en mijn comments daar ook niet meer?

Dan wil ik graag dat die daar verwijderd worden.
Bam! Daar zeg je zo wat... Maar waarschijnlijk staat er ergens in de krochten van de algemene voorwaarden van Tweakers/DPG iets over dat eenmaal getypt, gepost, geplaatst, whatever het de rechten bij hun liggen en dat je er weinig nog over te zeggen hebt. In hoeverre dit strookt met de regeltjes (right to forget? AVG?) ik heb geen idee.

[Voor 1% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-08-2021 14:49. Reden: Typo]

• Verwijderd1
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Bam! Daar zeg je zo wat... Maar waarschijnlijk staat er ergens in de krochten van de algemene voorwaarden van Tweakers/DPG iets over dat eenmaal getypt, gepost, geplaatst, whatever het de rechten bij hun liggen en dat je er weinig nog over te zeggen hebt. In hoeverre dit strookt met de regeltjes (right to forgot? AVG?) ik heb geen idee.
Klopt, zie ook Arnoud Engelfriet's reactie:
Ik zou in eerste instantie naar de gegeven licentie kijken. Ik zie dan in artikel 10 "onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren". Ik lees dat als inclusief het recht om een verwijderd bericht terug te zetten.

Wel is dat steeds op basis van een afweging. Als jij achteraf merkt dat een bericht heel vervelend voor jou uitpakt, en het is weinig interessant voor de gewone bezoekers, dan moet jij dat weg kunnen halen. De plaatser van de review van het jaar zal dat specifieke bericht m.i. niet weg moeten kunnen halen, zelfs als je zegt dat reviews los staan van elkaar.
Arnoud Engelfriet in 'plan: Nieuwe Tweakers-abonnementen zijn beschikbaar'

• TimvandenBelt
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:25:
[...]

Klopt, zie ook Arnoud Engelfriet's reactie:

[...]
Heeft de maker van het werk het auteursrecht overgedragen dan blijft hij bevoegd in het werk zodanige wijzigingen aan te brengen als hem naar de regels van het maatschappelijk verkeer te goeder trouw vrijstaan.
Artikel 25 Auteurswet lid 4.

Je kan stellen dat je nog wel je bericht moet kunnen bewerken, zo ver sprake is van een werk.

• Verwijderd1
  • Niet online
TimvandenBelt schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

[...]

Artikel 25 Auteurswet lid 4.

Je kan stellen dat je nog wel je bericht moet kunnen bewerken, zo ver sprake is van een werk.
Maar je draagt het auteursrecht niet over:
10.1 Met inachtneming van hetgeen is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, behoudt het Lid in beginsel de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op de door hem geplaatste Content.

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
Zoals ik het begrijp stem je dus alleen in met het recht van Tweakers om jouw content te publiceren.

• TimvandenBelt
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Maar je draagt het auteursrecht niet over:

[...]

Zoals ik het begrijp stem je dus alleen in met het recht van Tweakers om jouw content te publiceren.
Als dit niet als overdracht is te kwalificeren, wat ik niet weet omdat er wel een deel van de exclusieve rechten worden toegekend (overgedragen) aan Tweakers, dan kan je misschien stellen dat er sprake is van 25 lid 3 sub c of d.
c. het recht zich te verzetten tegen elke andere wijziging in het werk, tenzij deze wijziging van zodanige aard is, dat het verzet zou zijn in strijd met de redelijkheid;

d. het recht zich te verzetten tegen elke misvorming, verminking of andere aantasting van het werk, welke nadeel zou kunnen toebrengen aan de eer of de naam van de maker of aan zijn waarde in deze hoedanigheid.
Door het werk af te schermen en enkel beschikbaar te stellen zou je misschien kunnen spreken van in casu voornamelijk misvorming, verminking of andere aantasting van het werk. Nu het werk enkel beschikbaar is gesteld voor betalende leden in plaats van de gehele gemeenschap wat misschien wel de bedoeling was van het werk.

Als je denkt, zou dat kunnen? Dan wil ik je verwijzen naar deze prachtige uitspraken:
Plaatsing van fontein zou het visuele spel verstoren.
Aanbrengen vloerwerk knipt het kunstwerk knop in twee kleuren en is bedoelde eenheid verbroken.

[Voor 14% gewijzigd door TimvandenBelt op 02-08-2021 15:41]

• Verwijderd1
  • Niet online
TimvandenBelt schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Als dit niet als overdracht is te kwalificeren, wat ik niet weet omdat er wel een deel van de exclusieve rechten worden toegekend (overgedragen) aan Tweakers, dan kan je misschien stellen dat er sprake is van 25 lid 3 sub c of d.

[...]

Door het werk af te schermen en enkel beschikbaar te stellen zou je misschien kunnen spreken van in casu voornamelijk misvorming, verminking of andere aantasting van het werk. Nu het werk enkel beschikbaar is gesteld voor betalende leden in plaats van de gehele gemeenschap wat misschien wel de bedoeling was van het werk.
IANAL maar ik vermoed dat die vlieger niet opgaat. Als gebruiker heb je immers niet het recht dat Tweakers jouw content tentoonstelt. Ze mogen reacties immers ook half blokkeren (Admin edits die de helft weghalen bijvoorbeeld) of helemaal weghalen. Het staat niet direct in de AV genoemd, maar er staat ook nergens dat je kunt eisen dat jouw post tentoongesteld wordt.
10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;

a. verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
Je geeft als gebruiker dus toestemming zonder dat je daar iets voor terug krijgt (qua publicatie garantie of de manier van commercieel exploiteren).

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:01
De Plus artikelen worden verborgen als je geen abonnement hebt, op zich begrijpelijk het is premium content van Tweakers.

Echter worden ook reacties verborgen, terwijl deze content van de gebruiker zelf is. Klopt dat wel?

• Niet online
Bender schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:11:
De Plus artikelen worden verborgen als je geen abonnement hebt, op zich begrijpelijk het is premium content van Tweakers.

Echter worden ook reacties verborgen, terwijl deze content van de gebruiker zelf is. Klopt dat wel?
Ja helaas wel. Is ook al eerder en eerder en eerder besproken.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-06 15:06
reviews: Het Network Time Protocol - De wankele basis van kloksynchronisatie

Wat een super artikel weer, wat mij betreft de Plus-status zeer waardig :) Ik vind sowieso de inhoudelijke deep-dives echt super, voor mij is mijn Plus-abo het meer dan waard! (Zeker aangezien m'n vorige abo net voor de overgang verleng was tegen het oude tarief, maar die paar euro meer betaal ik voor dit soort artikelen straks van harte!)

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 22:23
Bij Blendle werkte het altijd zo dat wanneer je een artikel snel weer dicht klikt, je dan ook niet hoeft te betalen. Immers, klikfoutje, of bij nader inzien toch niet boeiend.

Anderzijds kon je ná het lezen ook aangeven dat je het artikel het geld niet waard vond en kreeg je de credits terug. Ik vond dat wel een sympathiek systeem.

Nu werkt het bij Tweakers anders omdat er sprake is van een flat fee, maar ik zou het sympathiek vinden als je enige vrijheid krijgt als niet betalende abonnee. Op basis van een paar regels is vaak niet op te maken of je het hele artikel boeiend vind.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:41

CurlyMo

www.pilight.org

Aanvullend op de reactie van @grove erwt:
Wat me bij het abonnementenmodel tegenstaat, is dat de voordelen individueel zijn. Tweakers is een community site. Ik heb er geen moeite mee te betalen, maar wil dan, dat de baten aan iedereen ten goede komen. Ik hoef geen Plus Artikelen voor mijzelf. Ik wil dat iemand, die dit abonnementsgeld niet zo makkelijk kan ophoesten, alles kan lezen en zijn of haar kennis met mij via de comments kan delen. Dat is voor mij veel interessanter. Daarvoor zou ik willen betalen.
Het huidige plus artikel reviews: Een kleine windmolen voor thuisgebruik is geïnspireerd op mijn topic op het forum en inderdaad op een reactie van @WoudseHoeve. Ik ben echter geen lid, dus kan deze nieuwe discussie niet volgen. Iets dat oorspronkelijk dus voor iedereen beschikbaar was, kan ik nu zelf niet eens meer lezen (zonder te betalen).

Als je dan community bijdrages gebruikt voor je eigen redactionele content, geef dan tenminste degene die er op het forum aan bijdragen hebben gratis toegang toe. Nu voelt het toch wrang.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:36:

[...]

Het huidige plus artikel reviews: Een kleine windmolen voor thuisgebruik is geïnspireerd op mijn topic op het forum en inderdaad op een reactie van @WoudseHoeve. Ik ben echter geen lid, dus kan deze nieuwe discussie niet volgen. Iets dat oorspronkelijk dus voor iedereen beschikbaar was, kan ik nu zelf niet eens meer lezen (zonder te betalen).

Als je dan community bijdrages gebruikt voor je eigen redactionele content, geef dan tenminste degene die er op het forum aan bijdragen hebben gratis toegang toe. Nu voelt het toch wrang.
Welk topic was dat?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Staat bij de "Lees meer" gelinkt (Mini-windmolen aanvulling op PV?) van het plus artikel en in de tekst van het andere (niet-plus) artikel:
In dit aanvullende item bespreken we ervaringen van tweakers, zoals deels ook beschreven op het forum. Omdat het gaat om communitycontent, publiceren we dit los van het Plus-artikel.
Er wordt hier dan ook wel een opmerking gemaakt over de reden van een apart ervaringen artikel, maar ik zou het netjes vinden als in dit geval ik zelf wel toegang zou hebben gehad tot het betreffende plus artikel. En in de toekomst ook anderen waarbij een forum topic is gebruikt ter inspiratie.

• Yucon

Yucon

*broem*

Ik heb dat topic over password managers eens gelezen, en het sloot aan bij m'n eerdere ervaringen: een mooie samenvatting over het onderwerp. Wat wel wat minder is dat er meer dan een enkele link naar ene ander plus artikel in staat. Dat vind ik niet helemaal netjes, het komt een beetje over als een getrapte paywall waarbij je na betalen met een van je gratis credits alsnog maar een klein stukje kunt zien.

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:53:

Er wordt hier dan ook wel een opmerking gemaakt over de reden van een apart ervaringen artikel, maar ik zou het netjes vinden als in dit geval ik zelf wel toegang zou hebben gehad tot het betreffende plus artikel. En in de toekomst ook anderen waarbij een forum topic is gebruikt ter inspiratie.
Alsnog vind ik het inderdaad niet kunnen dat tweakers maar even via een forum topic een mooie gelegenheid ziet om extra content te genereren en dat achter een wall pleurt.
Yucon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:06:
Ik heb dat topic over password managers eens gelezen, en het sloot aan bij m'n eerdere ervaringen: een mooie samenvatting over het onderwerp. Wat wel wat minder is dat er meer dan een enkele link naar ene ander plus artikel in staat. Dat vind ik niet helemaal netjes, het komt een beetje over als een getrapte paywall waarbij je na betalen met een van je gratis credits alsnog maar een klein stukje kunt zien.
Dit is nu precies de reden waarom Plus met gratis 3 credits in deze constructie niet werkt.

Flickr

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:36:

[...]

Er is al eens eerder door @Olaf aangegeven dat artikelen die mede mogelijk gemaakt zijn door de community ook vrij toegankelijk moeten blijven. Omdat ik het niet kan (noch wil lezen) kan ik hier zelf ook niet over oordelen, wellicht is het idee bij de redactie dat er te weinig overlap is?
Immers is overal wel een topic van op Tweakers te vinden :9
Yucon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:06:
Vanuit een zakelijk perspectief vind ik dit volledig valide. Ik ben het met je eens dat dit niet lekker voelt, maar ik snap de (al dan niet bewuste) keuze.

[Voor 22% gewijzigd door True op 14-08-2021 11:09]

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

True schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Er is al eens eerder door @Olaf aangegeven dat artikelen die mede mogelijk gemaakt zijn door de community ook vrij toegankelijk moeten blijven.
Dat is deels gebeurt door twee artikel te maken. Als je er voor kiest dat niet alles voor iedereen toegankelijk is, dan vind ik dat tenminste de kern posters of TS toegang zou moeten krijgen. Er wordt nu heel direct naar mijn topic gelinkt i.p.v. het algemene duurzaamheidsforum.

• Yucon

Yucon

*broem*

True schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Vanuit een zakelijk perspectief vind ik dit volledig valide. Ik ben het met je eens dat dit niet lekker voelt, maar ik snap de (al dan niet bewuste) keuze.
Ik begrijp het idee van teasers, maar op deze manier is het dusdanig doorzichtig dat ik er niet aan mee doe. En dat was uiteindelijk vanuit eveneens zakelijk perspectief wel weer net de bedoeling.

Trouwens, ik heb al met m'n vinger bij het knopje gezeten om een abonnement af te sluiten tot ik op het laatste moment zag dat je bij dat goedkoopste alsnog geen toegang tot de plus artikelen krijgt. Dat was het moment dat ik het alsnog wel welletjes vond. Ook hier: gevoelsmatig is de deal niet fair en dan sla ik over.

[Voor 25% gewijzigd door Yucon op 14-08-2021 12:36]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:53:
[...]
Staat bij de "Lees meer" gelinkt (Mini-windmolen aanvulling op PV?) van het plus artikel en in de tekst van het andere (niet-plus) artikel:
[...]
Dat parallelle tweede niet-Plus artikel is het resultaat uit de discussie die in het grote Premium-Plus topic zijn gevoerd. Hiermee tracht tweakers het gemis voor niet abo-leden wat te verzachten. Ik zie in je reactie eigenlijk twee behoeftes
  1. Het plus topic willen kunnen lezen
  2. Willen kunnen regeren in de discussie
Verbeter mij als ik het verkeerd heb, maar het willen kunnen reageren in de discussie is denk ik de sterkste behoefte van de twee. Die parallelle artikelen vind ik van tweakers al best een nette oplossing om ook leden zonder abo tegemoet te komen.

Als je zelf betrokken bent geweest in de forumtopics waaraan wordt gerefereerd lijkt het mij trouwens ook wel redelijk om dan een uitzondering te hebben op de restrictie op het plustopic. Hoe dit uit te voeren is misschien een ander ding. Wie geef je die toegang? De topic starters? Iedereen met meer dan 5 reacties? Of gewoon iedereen die ooit in het topic heeft gereageerd (waarbij ik dan ook denk aan een mammoet als Het grote zuinige server topic - deel 2 waarin een hoop passanten langskomen met een korte vraag)?

Nog even iets anders, inzoomend op die tweede behoefte. Hoe sympathiek ik dat tweede parallelle topic ook vind, wat ik nu ook zie gebeuren is dat er twee parallelle discussies ontstaan, de ene in het ene topic, de andere in het andere. Als ik voor mijzelf spreek stoort mij dit misschien nog wel het meest. Feitelijk is dit handicappend voor onze meningvorming. Heb zelf, ondanks mijn plus abo de neiging om te reageren in het niet-Plus topic zodat de reactie het grootste platform krijgt en de grootste kans op repliek heeft. De praktijk leert dat we reageren waar we bezig zijn, wat met twee van die topics best wel verwarrend kan worden. First world problems, maar een Plus abo houder kan in de war raken (ach... wat zielig ;) ) in welke van de twee nu reactie x was gelezen. Zelf neem ik mij van nu af voor om als ik wil reageren bij een dubbel topic altijd de niet-plus variant te kiezen.

Hierover een vraagje naar @jelle. We moeten niet in herhalingen vallen, maar is het idee eerder geopperd om de reacties bij dubbele topics door te koppelen naar een gemeenschappelijke reacties page? De discussie erover in het premium-plus-topic kan ik mij nog wel herinneren. Het bezwaar dat mij daaruit nog bijstaat t.a.v. een dergelijk oplossing is dat tweakers dan refereren aan content die anderen niet kunnen zien. Hiernaast kan ik mij nog wel wat andere praktische problemen voorstellen.

De interactie wordt met een gemeenschappelijke reactiedraad wel weer meer als die van een enkele community, al zijn dan de informatiebronnen verschillend. Als ik nu deze twee parallelle discussies zie vind ik dat toch ook wel verdrietig. Is een gemeenschappelijke reacties page wel eens getest geweest in de evaluatie fase? Zelf kan ik het mij niet herinneren.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

teacup schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:53:
[...]
Hoe dit uit te voeren is misschien een ander ding. Wie geef je die toegang? De topic starters? Iedereen met meer dan 5 reacties?
Tweakers heeft nu al logica toegepast in de mentions. Als ik een apenstaartje type krijg ik automatisch een lijstje van tweakers te zien die op een bepaalde manier is gesorteerd met bovenaan de altijd TS'en. Die logica kan je zo hergebruiken. Daarbij gewoon alle TS'en sowieso toegang geven

Deze uitzondering kan je gewoon koppelen aan de "Lees meer". Daar staat mijn topic gewoon in genoemd. Oftewel:
[van alle forum topics via de Lees Meer gekoppeld] >> [Alle TS'en (+ prioritering zoals bij mentioned)] >> [toegang geven tot specifieke plus artikel]

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Yucon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:33:
[...]
Trouwens, ik heb al met m'n vinger bij het knopje gezeten om een abonnement af te sluiten tot ik op het laatste moment zag dat je bij dat goedkoopste alsnog geen toegang tot de plus artikelen krijgt. Dat was het moment dat ik het alsnog wel welletjes vond. Ook hier: gevoelsmatig is de deal niet fair en dan sla ik over.
Ik ook, maar ik wacht altijd eerst de implementatie af. Even zien hoe het zich ontwikkeld. In die fase wordt ik jammer genoeg onprettig verrast door de uitwerking ervan, wat me inderdaad weerhoudt om lid te worden.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik vind het ergens ook wel raar dat opeens content van het forum linea recta wordt gebruikt voor content op de voorpagina, zonder dat daar toestemming voor is verkregen in het geval van @WoudseHoeve
We hebben een tijd geleden contact met hem gezocht, maar nog geen reactie ontvangen en dus ook geen vervolgvragen kunnen stellen.
reviews: Windmolens voor thuisgebruik - Ervaringen van tweakers

Anoniem: 567735

CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:05:
Ik vind het ergens ook wel raar dat opeens content van het forum linea recta wordt gebruikt voor content op de voorpagina, zonder dat daar toestemming voor is verkregen in het geval van @WoudseHoeve
Waarschijnlijk wordt dit gebruik afgedekt door 10.4 A van de algemene voorwaarden:
Door het plaatsen van Content op de Website;

verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
Je moet ondertussen toch gaan nadenken of je wel wilt dat alle zorgvuldige geformuleerde en onderbouwde analyses die je binnen de context van een discussie op GoT geplaatst hebt, hergebruikt wordt in een DPG Media titel, bijvoorbeeld in columns van het AD, met als werktitel "Een rechtsverhaal uit de praktijk" of "Fintech, zo haal jij alles uit je reis naar New York" voor de Flair.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Waarschijnlijk wordt dit gebruik afgedekt door 10.4 A van de algemene voorwaarden:
Lees dus de kleine lettertjes inderdaad :/

Grappige is dat toen de Algemene Voorwaarden nog gepaard ging met de subtitel "Kleine lettertjes" hij een stuk schappelijker was dan nu: Algemene voorwaarden (kleine lettertjes)
http://web.archive.org/we.../tweakers.net/voorwaarden

Pas toen er dit soort smerigheid in de Algemene Voorwaarden kwam verdween ook die subtitel.
http://web.archive.org/we...eakers.net:80/voorwaarden

Dit soort bepalingen, en het voorbeeld van @WoudseHoeve, doen me inderdaad realiseren dat Tweakers in de kern niks beters is dan Facebook als het gaat om intellectueel eigendomsrechten.

• TimvandenBelt
  • Niet online
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Hangt er vanaf.

Is er Linea Recta stuk tekst gebruikt in het artikel? Of is de inhoud als inspiratie gebruikt? Want als dat het geval is, dan is er geen toestemming nodig.

Als er sprake is van auteursrecht op de teksten en die zijn gebruikt, dan kan je ten minste vereisen dat je vermeld wordt als orginele auteur(naamsvermelding). Daarnaast kan je pogen aan te geven dat het gebruik van de tekst in een afgesloten deel (plus artikel) een inbreuk is zoals staat beschreven in art 25 lid 1 sub c en voornamelijk sub d Auteurswet.

Het artikel in de algemene voorwaarden doet niks met wat hierboven staat beschreven.

Anoniem: 459533

Misschien is het dan een beter idee als bv bij de plus artikel een forumlid in wordt meegenomen die er veel over gepost heeft en ook verstand van zaken heeft. Mocht die geen plus abbo hebben dat die als dank je wel voor zijn of haar bijdragen bv 2 maand een plus abonnement gratis krijgt.

Wat mij ook wel tof lijkt is dat bv muxan (van die nissan leaf batterijen) mee wordt genomen in elektrische auto accu capaciteit en wat hij denkt over de huidige batterij generatie. Dat soort dingen zou ik ook graag willen zien.

Je had/hebt op tweakers een man die allemaal usb kabels etc uit elkaar haalt en door meet etc. Het lijkt mij dan ook bv tof dat hij mee gaat in laadkabel techniek van bv de nieuwe fold 3 review. Ik zou dat soort diepgang echt tof vinden of van laadkabel verschil van bv fastned en tesla station. Dat zijn dingen wat voor mij de plus helemaal naar een nieuw niveau zou tillen. EN een redacteur EN een forumlid samen een groot specialistisch item maken.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Anoniem: 459533 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:54:
EN een redacteur EN een forumlid samen een groot specialistisch item maken.
Waarbij die redacteur heel direct wordt betaald voor die content en jij als forumlid niet. Daarnaast bedien je ook het algemeen belang niet, aangezien het specifieke artikel dan achter een paywall staat. Ik zou dat zelf om die reden alleen maar doen voor niet plus artikelen.

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:35
CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Waarbij die redacteur heel direct wordt betaald voor die content en jij als forumlid niet. Daarnaast bedien je ook het algemeen belang niet, aangezien het specifieke artikel dan achter een paywall staat. Ik zou dat zelf om die reden alleen maar doen voor niet plus artikelen.
En hiermee raak je een belangrijk punt.

Je kan geen 'gezellige tweakers community' bouwen op een puur commerciële basis.

Dat werkt niet en kan nooit werken om de reden die hier aangehaald is..

Anoniem: 459533

CurlyMo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Lees hem nog een keer. Ik gaf aan dat ze dan bv een plus abonnement van bv 2 maand cadeau geven als dank je wel.

Daarnaast gaat het om het voortbestaan van tweakers. Servers en panden, onderhoud en vervoer etc kost ook geld.

Dat hele paywall gedoe hangt me dus de keel uit. Onbeperkt plus artikelen abonnement is €4 per maand. Men betaalt toch ook voor netflix, amazon, disney+, spotify etc etc voor fatsoenlijke content? Als plus items goed zijn en iets constructiefs bijdragen vind ik €4 per maand niet erg. Het is maar €4 per maand=2 liter benzine=1/2 van een happy meal=2 pakken alpro soya drinken=4 budweiser 33cl blikken. Waar praten we over....als ik om 4 miezerige euro's zoveel kopzeer moet hebben dan doe ik echt iets grandioos fout in mijn leven 8)7

Als nu de "het gaat om de principe" kaart wordt getrokken, joh, er zijn ergere dingen in de wereld zoals co2 uitstoot maak je daar maar meer druk om.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 459533 op 15-08-2021 02:27]

• Yucon

Yucon

*broem*

Anoniem: 459533 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 02:02:
[...]

Dat hele paywall gedoe hangt me dus de keel uit. Onbeperkt plus artikelen abonnement is €4 per maand. Men betaalt toch ook voor netflix, amazon, disney+, spotify etc etc voor fatsoenlijke content? Als plus items goed zijn en iets constructiefs bijdragen vind ik €4 per maand niet erg. Het is maar €4 per maand=2 liter benzine=1/2 van een happy meal=2 pakken alpro soya drinken=4 budweiser 33cl blikken. Waar praten we over....als ik om 4 miezerige euro's zoveel kopzeer moet hebben dan doe ik echt iets grandioos fout in mijn leven 8)7

Als nu de "het gaat om de principe" kaart wordt getrokken, joh, er zijn ergere dingen in de wereld zoals co2 uitstoot maak je daar maar meer druk om.
Ja, en dat is nu precies het punt. Al die 'paar euro' bij elkaar is gewoon bij elkaar opgeteld teveel en dat hangt me eveneens de keel uit. Waarbij ik wel met je meega als het letterlijk om een paar euro zou gaan. Maar de meeste van de diensten die je noemt zijn een paar keer een paar euro, en die 4 euro van tweakers is net nog een beetje een grensgeval.

En daarnaast: opgeteld vind ik de tweakers content gewoon minder waard dan 1/3 van wat bijvoorbeeld spotify waard is. Vooral aangezien het 'onbeperkt' dat je noemt zich uiteindelijk wel tot tweakers beperkt en ik op andere DPG sites alsnog tegen paywalls aanloop.

[Voor 9% gewijzigd door Yucon op 15-08-2021 06:48]

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee