In het Electriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) deel 7 topic kwam @WoudseHoeve met een reactie waar ik toch best nieuwsgierig naar ben geworden. Het is wellicht een wild idee, maar ik vond het toch te leuk om niet verder over te sparren.
Prijzen variëren tussen de $150,- en $250,-.
Nu woon ik zelf in de buurt van de kust dus er is vaak veel wind. Ik heb ook een erg hoog huis met twee schoorstenen die ik niet gebruik. Daar zou ik dus best goed één of twee mini windmolens op kunnen bevestigen. Als ik daarmee 1 à 2kWh kan opwekken per dag zou het mooi zijn (als het waait natuurlijk). Dan kan ik een groot deel van mijn nacht sluip verbruik opwekken via de wind. Perfect dus als aanvulling op mijn PV installatie.
Zou je dus inderdaad zo'n ding kunnen monteren op bijv. een APS YC500i (MPPT bereik tussen 16V-52V) en dan in een WCD?
Ook zou ik graag een topic hebben waar @WoudseHoeve terugkoppelingen geeft van zijn experimenten
Het gaat dus om een mini-windmolen. Ik ben zelf eens gaan kijken op Aliexpress en inderdaad, je ziet verscheidene modellen van 300Wp tot 500Wp draaiend op 12V of 24V.WoudseHoeve schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:45:
[...]
Ik heb er 1 via Wish gekocht, 185,- inc btw 400W, 130cm rotor diameter en een grid tie omvormer met dumpload voor 200 euro via Aliexpres. [...] Die gaat vast wel wat doen ..... maar als het 800kWh per jaar doet zal het veel zijn. Wel veel eigen gebruik doordat het snachts doorgaat.
Prijzen variëren tussen de $150,- en $250,-.
Nu woon ik zelf in de buurt van de kust dus er is vaak veel wind. Ik heb ook een erg hoog huis met twee schoorstenen die ik niet gebruik. Daar zou ik dus best goed één of twee mini windmolens op kunnen bevestigen. Als ik daarmee 1 à 2kWh kan opwekken per dag zou het mooi zijn (als het waait natuurlijk). Dan kan ik een groot deel van mijn nacht sluip verbruik opwekken via de wind. Perfect dus als aanvulling op mijn PV installatie.
Zou je dus inderdaad zo'n ding kunnen monteren op bijv. een APS YC500i (MPPT bereik tussen 16V-52V) en dan in een WCD?
Ook zou ik graag een topic hebben waar @WoudseHoeve terugkoppelingen geeft van zijn experimenten
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer