Toon posts:

Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 116.912 views

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:36
Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:37:
[...]

Dat is geen online (only) abonnement, dat is een tijdschrift, die ook online beschikbaar is. Aangezien je fysieke tijdschriften ook niet terug kan halen, is het logisch dat ze dat ook zo doen bij het online gedeelte van het tijdschrift.
Het is een fysiek medium + een online variant, dat zit samen in een abo. Daar betaal je ook voor.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer ontopic. Vergelijkingen maken met tijdschriften etc is hier niet relevant.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Aangezien @jelle. mijn topic ( jelle. in "Abo Shop onduidelijk" ) dichtgegooid heeft en ik geen antwoord heb.

Ik begrijp dat tweakers / dpg geen btw verlegd factuur maakt voor Belgische bedrijven ( waarom zich trouwens targetten op België en Nederland maar altijd de Belgen maar half bedienen ? ).

Maar nu is er sprake van helemaal geen factuur ? Klopt dit of wordt er eigenlijk bedoeld een factuur met btw erbij ( die je dan volledig kan boeken en btw niet terugvorderen ).

Want die vraag is onbeantwoord in de FAQ of in het topic.

Als ik in de historiek kijk zie ik altijd de factuur staan nu.

Komt er dan niets meer ?
Geen factuur, kasticket ?

== EDIT ==

Ik zie dat je toch soort betalingsbewijs krijgt los het wel op alhoewel het er 12 per jaar zijn. Een keer pdf printjes maken :-).

Case solved maar het is alles behalve gebruiksvriendelijk ( en de FAQ klopt dus niet )

[Voor 10% gewijzigd door Tomsworld op 01-09-2022 23:34]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:33
Vandaag een Plus arikel gelezen: "Firefox: al twintig jaar lang de underdog"

Ik had hier persoonlijk wat meer van verwacht, ik snap nu niet waarom dit een Plus artikel is.

Het lijkt nu wel een opsomming van Wikipedia. Zelfs de grafiek "browser wars" komt daar vandaan (waar is de link naar het origineel/licentie?).

Ik mis achtergrond informatie, zoals interviews met mensen die werken aan Firefox. Er is toch ook een Nederlander welke werkt/werkte voor Mozilla?

En waarom zijn er geen vragen aan web ontwikkelaars gesteld? Wat vinden hun van Firefox, zien hun nog een toekomst met Firefox?

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Geen idee of dat hier thuishoort of ergens anders, maar schijnbaar heb ik m’n gratis plus artikelen voor deze maand al opgemaakt alhoewel ik het me maar van 1x kan herinneren.
De afgelopen maanden teruggekeken in de plusartikelen en ook tot die artikelen heb ik geen toegang (behalve 1).
Is er ergens een overzicht te vinden van artikelen die ik wanneer heb aangevraagd?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:41

crisp

Devver

Pixelated

mrdemc schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:26:
[...]

Is er ergens een overzicht te vinden van artikelen die ik wanneer heb aangevraagd?
Daar is geen overzicht van dat je zelf kan bekijken. Je hebt deze maand echter tokens gebruikt voor deze artikelen:

reviews: Linux-services packagen met Snap - Aan de slag met Canonicals pakket...
reviews: Niet meeleveren van adapters, wat levert dat op?
nieuws: Waar blijft de aangepaste Google-software voor het Nederlandse onderw...

Intentionally left blank

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Aah kijk, die eerste had ik gevonden maar de tweede had ik me nooit meer bedacht :p het hoeft natuurlijk geen recent artikel te zijn :+ Dankjewel voor het lijstje!

• iFluX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 00:33

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Ik hoop dat ze paypal een keer toevoegen aan betaalmethoden voor abonnementen.
Anders had ik al een hele tijd geleden abonnee geworden.

...///...\\\...

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:20
Is er n.a.v. het stoppen met de plus abonnementen nog een zoektocht gestart naar een nieuw derde abonnement niveau?

Ik vond mijn plus abonnement, en het oude hero abonnement daarvoor, altijd goed betaalbaar.
Ik zou Tweakers ook graag nog wat meer willen steunen, maar de stap van 4 euro (wat ik nu grofweg betaal) naar 15 euro per maand vind ik aardig groot.

Een abonnement tussen de 3 euro (wat ik aankomend jaar ga betalen) en 15 euro per maand, zeg zo'n 8 euro, lijkt mij prachtig.

Of misschien de mogelijkheid om mensen de prijs van hun abo zelf aan te laten passen?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

milo526 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:48:

Of misschien de mogelijkheid om mensen de prijs van hun abo zelf aan te laten passen?
Dat zou, uitgaande van een minimumprijs, erg handig zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:20
Help!!!! schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:53:
[...]

Dat zou, uitgaande van een minimumprijs, erg handig zijn.
Ik zou er in zo'n situatie vanuit gaan dat je alleen de extra's krijgt van de tier waarvoor je betaald.

Dus als jij 2 euro per maand wilt betalen krijg je niks, maar als je 5 euro per maand wil betalen krijg je de extra functies van het hero abonnement.

Moeilijke hieraan is wel weer de vraag hoe om te gaan met de korting voor het afsluiten van een één- of twee-jarig abonnement.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

milo526 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:58:
[...]

Ik zou er in zo'n situatie vanuit gaan dat je alleen de extra's krijgt van de tier waarvoor je betaald.

Dus als jij 2 euro per maand wilt betalen krijg je niks, maar als je 5 euro per maand wil betalen krijg je de extra functies van het hero abonnement.

Moeilijke hieraan is wel weer de vraag hoe om te gaan met de korting voor het afsluiten van een één- of twee-jarig abonnement.
De keuze om minder dan het minimum te betalen en dan geen features te hebben is dan toch meer een soort donatie dan een abo maar wellicht praten we langs elkaar heen :)

Stel straks, even los van kortingen:
Hero = E3
Elite = E15

Dan zou het mooi zijn dat je minimaal E3 betaalt en dus alle features van Hero krijgt maar ook kan kiezen om via een slider meer te betalen tot een maximum van E14,99.

'Het systeem' kan ook gewoon, via de slider, als minimum de prijs incl. korting geven. Die je dan zelf kan verhogen.

ps: Minder dan E3 is misschien ook niet rendabel gezien de administratiekosten. :?

[Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 08-12-2022 12:15]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 10:19
per wanneer worden de 'plus' items vrijgegeven?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Danny schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:58:
per wanneer worden de 'plus' items vrijgegeven?
9 januari 2023 :)

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 10:19
Kost het zoveel tijd om een flagje om te zetten in de database?

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Danny schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:00:
[...]

Kost het zoveel tijd om een flagje om te zetten in de database?
Nee, maar we bieden abonnees ruimschoots de mogelijkheid hun abonnement desgewenst te beëindigen, voordat we ze overzetten op een ander (lager) abonnement. Daarover zijn Plus-abonnees vandaag geïnformeerd per e-mail en DM. Daarnaast wordt de abonnementsperiode vooruitbetaald, dus heb je als abonnee sowieso nog recht op een maand. Vandaar :)

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 19:14
Het lijkt erop dat ik iets gemist heb. Gaat het abonnementen systeem weer op de schop?

Enkel onbeperkt PLUS artikelen bij € 15,- per maand?

Ik dacht dat ik me van de basis op de hoogte hield, maar blijkbaar heb ik dit gemist.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:46

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
magician2000 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:06:
Het lijkt erop dat ik iets gemist heb. Gaat het abonnementen systeem weer op de schop?

Enkel onbeperkt PLUS artikelen bij € 15,- per maand?

Ik dacht dat ik me van de basis op de hoogte hield, maar blijkbaar heb ik dit gemist.
Zie ook: .plan: We stoppen met Tweakers Plus

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• magician2000

• segil
Zoals ik al vaker gepost heb, zal ik mijn abo verlengen als weer een ad-free variant komt. Niet de hero, maar een goedkopere die alleen bedoeld is om de gemiste reclameinkomsten te dekken. Bijvoorbeeld 2 euro / maand. Hier is best veel vraag naar. Komt deze weer terug?
@jelle.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:51
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:48:
Zoals ik al vaker gepost heb, zal ik mijn abo verlengen als weer een ad-free variant komt. Niet de hero, maar een goedkopere die alleen bedoeld is om de gemiste reclameinkomsten te dekken. Bijvoorbeeld 2 euro / maand. Hier is best veel vraag naar. Komt deze weer terug?
@jelle.
Dat is voor jou toch al het Hero abonnement? €3,- pm excl karma korting, met de hoeveelheid karma die je hebt krijg je 25% korting, dus €2,25
Dit niveau is nooit weggeweest toch?

PS4 PSN: Dazzler2120

• segil
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:55:
[...]

Dat is voor jou toch al het Hero abonnement? €3,- pm excl karma korting, met de hoeveelheid karma die je hebt krijg je 25% korting, dus €2,25
Dit niveau is nooit weggeweest toch?
Ik wil geen hero abo met 24 maanden betaalverplichting. Ik wil een ad-frree abo zonder alle toeters en bellen erbij. Zoals altijd is geweest. Voorheen 1 euro / maand, dat zal nu dan 1,5-2 euro moeten zijn.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:59:
[...]

Ik wil geen hero abo met 24 maanden betaalverplichting. Ik wil een ad-frree abo zonder alle toeters en bellen erbij. Zoals altijd is geweest. Voorheen 1 euro / maand, dat zal nu dan 1,5-2 euro moeten zijn.
Ze hebben bij het uitkomen van de huidige abonnementsvormen al aangegeven dat €1,- per maand nooit kostendekkend is geweest.
Het Supporter-abonnement vervalt. De steun van die abonnees ervoeren we zelf als enorm waardevol, dus dank aan iedereen die Tweakers al die tijd als Supporter een duw in de rug wilde geven. De praktijk was helaas dat dit bannervrij-abonnement niet rendabel was. Wie meer informatie wil over de keuze om te stoppen met Supporter en de huidige positie van abonnementen wat inkomsten voor Tweakers betreft, vindt deze bij de gepinde reacties in het feedbacktopic voor Tweakers Premium Plus.
uit .plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen
Wat jij wilt is ook gewoon mogelijk, je kan het Hero abonnement maandelijks opzegbaar maken; dan betaal je dus €3,- incl. karma korting.

PS4 PSN: Dazzler2120

• segil
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:13:
[...]

Ze hebben bij het uitkomen van de huidige abonnementsvormen al aangegeven dat €1,- per maand nooit kostendekkend is geweest.

[...]
uit .plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen
Wat jij wilt is ook gewoon mogelijk, je kan het Hero abonnement maandelijks opzegbaar maken; dan betaal je dus €3,- incl. karma korting.
Daarom dat ik ook zeg dat het waarschijnlijk >1 euro wordt, richting de 2 euro / maand. En verder zeg ik dat ik de features van Hero niet behoef. Slechts een ad-free abo. Er is nogal een verschil tussen 1 euro en 3 euro per maand. Het is mijn geld dat ik wil uitgeven en ik bepaal hoeveel.

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:48:
@jelle.
Nee, dat abonnement komt niet terug. Bij de introductie van Plus vorig jaar was de prijs van het Hero-abonnement gebaseerd op de compensatie voor gemiste advertentie-inkomsten. Dat is waarom Supporter destijds is komen te vervallen en die situatie is nu niet veranderd.

• segil
jelle. schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:22:
[...]

Nee, dat abonnement komt niet terug. Bij de introductie van Plus vorig jaar was de prijs van het Hero-abonnement gebaseerd op de compensatie voor gemiste advertentie-inkomsten. Dat is waarom Supporter destijds is komen te vervallen en die situatie is nu niet veranderd.
Kan je mij dan toch iets toelichten? Je zegt dat het Hero abo bedoeld is ter compensatie van de advertentie-inkomsten. Echter, er zitten nog meer "features" bij, zoals custom css, jaarlijks abo dag, etc. Dat kost ook allemaal geld. Ik neem aan dat dit niet gratis is. Als je dat weg laat, dan houd je toch de kosten over voor compensatie en die zal lager zijn dan het hero abo. Daarmee krijg je een ad-free abo. Zoals voorheen ook was.
Klopt dit?

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:43:
Kan je mij dan toch iets toelichten? Je zegt dat het Hero abo bedoeld is ter compensatie van de advertentie-inkomsten. Echter, er zitten nog meer "features" bij, zoals custom css, jaarlijks abo dag, etc. Dat kost ook allemaal geld. Ik neem aan dat dit niet gratis is. Als je dat weg laat, dan houd je toch de kosten over voor compensatie en die zal lager zijn dan het hero abo. Daarmee krijg je een ad-free abo. Zoals voorheen ook was.
Klopt dit?
Die €3 compenseert voor de gemiste advertentie-inkomsten, de andere (out-of-pocket) kosten zitten daar nog niet eens in verwerkt. Het prijsverschil tussen Supporter en Hero is dus niet gebaseerd op de extra features. In de oude situatie was het advertentievrije abonnement simpelweg niet rendabel ten opzichte van het zien van advertenties.

[Voor 3% gewijzigd door jelle. op 09-12-2022 11:00]

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 13:03

HaX0r

n00b

@jelle. Jammer dat een goed werkend overzicht van de plus artikelen nu al helemaal nooit meer er gaat komen, had daar toch braaf anderhalf jaar op zitten wachten.

Was destijds de reden om geen plus meer te nemen, als plus abbo voelde ik mij een brave cash cow die honger stond te leiden in de stal zonder plus gevoel en daar nog voor moest betalen ook.

Het aanblijvende gebrek aan plus présence in het hoofd menu en dergelijke, waar ik meerdere keren op heb gewezen, zal vermoed ik ook niet hebben bijgedragen aan het succes en de noodzaak van plus voor gebruikers.

Dapper dat jullie hier mee hebben geëxperimenteerd @WoutF, hopelijk leren jullie ervan en weten jullie deze ervaring voor iets anders in te zetten. Stel wel voor dat jullie een volgend iets minder als experiment en voorzichtig iets zullen behandelen maar er dan echt vol voor gaan. Deze merkbare terughoudendheid met het hele plus gebeuren, "het is voor ons ook een zoektocht", heeft ook niet goed gedaan voor het vertrouwen er in ben ik bang. Volgende keer, fake it till you make it! 8)

Niet geschoten is altijd mis.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

jelle. schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:43:
[...]

Die €3 compenseert voor de gemiste advertentie-inkomsten, de andere (out-of-pocket) kosten zitten daar nog niet eens in verwerkt. Het prijsverschil tussen Supporter en Hero is dus niet gebaseerd op de extra features. In de oude situatie was het advertentievrije abonnement simpelweg niet rendabel, daar zouden we geld op toeleggen.
Geld op toeleggen klinkt wel een beetje vreemd in deze context. Ik bedoel, als er nu een hoop gebruikers zijn zonder abonnement, maar die wel Tweakers willen steunen (maar voor een lager bedrag), dan zijn dat natuurlijk gewoon extra inkomsten.

[This is what you get when you mess with us]

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Ruzor schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:54:
[...]

Geld op toeleggen klinkt wel een beetje vreemd in deze context. Ik bedoel, als er nu een hoop gebruikers zijn zonder abbonement, maar die wel Tweakers willen steunen (maar voor een lager bedrag), dan zijn dat natuurlijk gewoon extra inkomsten.
Je hebt gelijk, dat is gek verwoord. Heb het aangepast. Ik doel hierbij op de situatie dat iemand advertenties ziet óf een abonnement neemt. Dat laatste zou ons bij het oude Supporter-abonnement dus minder opleveren dan het zien van advertenties.

• segil
[...]

Die €3 compenseert voor de gemiste advertentie-inkomsten, de andere (out-of-pocket) kosten zitten daar nog niet eens in verwerkt. Het prijsverschil tussen Supporter en Hero is dus niet gebaseerd op de extra features. In de oude situatie was het advertentievrije abonnement simpelweg niet rendabel ten opzichte van het zien van advertenties.
Dus als ik het goed begrijp zijn de Hero prijzen 100% om de reclame inkomsten te compenseren die je anders uit advertenties zou krijgen? En de andere features zijn gratis, zonder dat deze doorberekend zijn in de hoogste prijs? (lees: een maand abo van 4 euro) En als dat zo is, dan zijn de reclame inkomsten met 400% gestegen t.o.v. vroeger met een supporter abo?

[Voor 8% gewijzigd door segil op 09-12-2022 11:30]

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:27:
Dus als ik het goed begrijp zijn de Hero prijzen 100% om de reclame inkomsten te compenseren die je anders uit advertenties zou krijgen? En de andere features zijn gratis, zonder dat deze doorberekend zijn in de hoogste prijs? (lees: een maand abo van 4 euro) En als dat zo is, dan zijn de reclame inkomsten met 400% gestegen t.o.v. vroeger met een supporter abo?
Ik weet niet precies hoe de prijs van het Supporter-abonnement ooit tot stand is gekomen. Feit is in elk geval dat twee jaar geleden uit onderzoek is gebleken dit niet in verhouding stond tot misgelopen advertentie-inkomsten. Om die reden zijn de abonnementsprijzen bij de introductie van Plus aangepast.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04

Lordy79

Fundamentalist

Het zou inderdaad wel aardig zijn als men weet wat een gemiddelde user oplevert aan advertentie en dit dan de prijs (+ kleine bureaucratie opslag) aan te bieden als ad vrij.... d:)b

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• segil
Lordy79 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:39:
Het zou inderdaad wel aardig zijn als men weet wat een gemiddelde user oplevert aan advertentie en dit dan de prijs (+ kleine bureaucratie opslag) aan te bieden als ad vrij.... d:)b
Daar pleit ik ook voor. En als dit neerkomt op die 4 euro / maand voor Hero, dan vind ik dat veel maar soit. Dat is dan een overweging of ik het dat waard vind. Alleen is het mij momenteel nog steeds niet helder hoe het zit.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:41
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:27:
[...]

Waar concludeer jij dat uit?
Er is toch al aangegeven dat de abonnementen vroeger niet de volledige advertentiekosten compenseerden.
Nu doet het goedkoopste abonnement dat wel en krijg je daar een aantal extra's bij die op hun beurt niet kostendekkend zijn. Het is dus erg veel waar voor zijn geld...

iRacing Profiel

• segil
Wild Chocolate schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:42:
[...]

Waar concludeer jij dat uit?
Er is toch al aangegeven dat de abonnementen vroeger niet de volledige advertentiekosten compenseerden.
Nu doet het goedkoopste abonnement dat wel en krijg je daar een aantal extra's bij die op hun beurt niet kostendekkend zijn. Het is dus erg veel waar voor zijn geld...
Vroeger had je het "Tweakers Banner Free" abo wat erna is veranderd in het "Tweakers Supporter" abo, bedoeld als compensatie om geen reclames te zien. Tweakers is geen liefdadigheidsinstelling, dus die prijs destijds zal prima de reclamekosten gedekt hebben. Dat in de loop der tijd dit niet helemaal meer klopte, vanwege inflatie e.d., geloof ik graag. Dus dat anno 2020 die 1 euro per maand niet meer voldoende was, geloof ik ook. Wat ik nu probeer te achterhalen is wat de reclame inkomsten per gebruiker per maand dan wel zijn. Is dat 2 euro? 3 euro? 4 euro? 4 euro lijkt mij persoonlijk nogal veel.
Stel dat het 2,50 euro is. Dan houdt dit in dat het Hero abo deze kosten dekt, alsmede de kosten voor de features. Die ik niet gebruik. Dus zinloos zijn voor mij.

Daarmee kom ik wederom terug op mijn punt: Tweakers ziet graag dat zijn gebruikers geen adblockers gebruiken, maar in plaats daarvan een abonnement afsluiten. (of wel reclames accepteren, same deal)
Fair enough. Maar nu lijkt het dat wordt gezegd: Geen reclames zien? Neem dan dit abonnement, waarbij je ook nog eens extra betaalt voor features. Als dat zo is, dan ben ik daar momenteel niet echt geneigd toe. Als dat niet zo is en blijkbaar de reclame inkomsten 4 euro pp per maand zijn, neem ik dat ook mee in mijn overweging.

En trouwens, hoe kom jij tot de conclusie dat die extra features niet kostendekkend zijn? Waar lees jij dat?

[Voor 4% gewijzigd door segil op 09-12-2022 11:54]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:41
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:50:
[...]

(...)Daarmee kom ik wederom terug op mijn punt: Tweakers ziet graag dat zijn gebruikers geen adblockers gebruiken, maar in plaats daarvan een abonnement afsluiten. (of wel reclames accepteren, same deal)
Fair enough. Maar nu lijkt het dat wordt gezegd: Geen reclames zien? Neem dan dit abonnement, waarbij je ook nog eens extra betaalt voor features. Als dat zo is, dan ben ik daar momenteel niet echt geneigd toe. Als dat niet zo is en blijkbaar de reclame inkomsten 4 euro pp per maand zijn, neem ik dat ook mee in mijn overweging.
Met adblocker kan je straks de meer verdiepende artikelen niet meer lezen (wat nu dus onder Plus valt, en er straks weer veel minder worden), de rest van nog wel.

En trouwens, hoe kom jij tot de conclusie dat die extra features niet kostendekkend zijn? Waar lees jij dat?
[/quote]

Uit de eerdere reactie van Jelle op jouw vragen. Misschien ook ff goed lezen wat er geantwoord wordt, voordat je je conclusies trekt...
[...]

iRacing Profiel

• segil
Wild Chocolate schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:02:
[...]

Met adblocker kan je straks de meer verdiepende artikelen niet meer lezen (wat nu dus onder Plus valt, en er straks weer veel minder worden), de rest van nog wel.

[/quote]

Uit de eerdere reactie van Jelle op jouw vragen. Misschien ook ff goed lezen wat er geantwoord wordt, voordat je je conclusies trekt...

[...]
Jelle schrijft het daar erg vaag op en je kunt het op verschillende manieren interpreteren. Daarom ook mijn wedervraag naar hem. Is het 3 euro? Is het 4 euro?

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:29:
Jelle schrijft het daar erg vaag op en je kunt het op verschillende manieren interpreteren. Daarom ook mijn wedervraag naar hem. Is het 3 euro? Is het 4 euro?
De advertentie-inkomsten die we potentieel mislopen zijn berekend op €3. Daar is de prijs van Hero destijds op gebaseerd en daarom was Supporter niet rendabel. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen dan dit, dus stuur me anders even een DM om verdere slowchat hier te voorkomen :)

• segil
jelle. schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:51:
[...]

De advertentie-inkomsten die we potentieel mislopen zijn berekend op €3. Daar is de prijs van Hero destijds op gebaseerd en daarom was Supporter niet rendabel. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen dan dit, dus stuur me anders even een DM om verdere slowchat hier te voorkomen :)
Bedankt voor je reactie.

Nog 1 andere vraag over mijn abonnement? Stel dat ik deze niet verleng. Blijft mijn custom CSS dan nog wel werken? Of vervalt die ook?

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:11:
Bedankt voor je reactie.

Nog 1 andere vraag over mijn abonnement? Stel dat ik deze niet verleng. Blijft mijn custom CSS dan nog wel werken? Of vervalt die ook?
Custom CSS komt dan te vervallen als abofeature, maar je kunt deze zonder abonnement ook activeren via de Karmastore: https://tweakers.net/my.tnet/karmastore/. Je zit ruim boven de karmadrempel voor die functie :)

• croft
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-12-2022
[...]

Is dat niet een erg vreemd businessmodel?

In wezen zeg je hier dus dat Hero op zichzelf al verliesmakend is (want alle extra features zijn niet in de prijs berekend).
En elke karma-korting op Hero is nog meer verlies maken...
En maandelijkse afschrijvingen zijn duurder dan jaarlijkse afschrijvingen (qua transactiekosten) dus daar wordt ook weer onnodig verlies op gemaakt (gezien de vraag naar jaarlijkse afschrijvingen)

Oftewel hoe meer Hero-abbos hoe slechter t.net er voor gaat staan (als men de ads uitzet)?

Ik zou het toch maar eens navragen, want of er wordt verkeerde info gegeven of er gaat iets structureel fout, want zoals jij het nu zegt is een abbo geen alternatief voor ads.
Of er moet nu te veel geld binnenkomen en dat moet geminderd worden, maar die instelling is mij onbekend bij een commercieel bedrijf.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

croft schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:56:
[...]

Is dat niet een erg vreemd businessmodel?
De Hero propositie was natuurlijk niet het uitgangspunt als 'standaard' abonnement, dat was het Plus-abonnement. Daarbij speelt ook het bannerblockverhaal nog mee. In de tijd dat we Plus introduceerden lag dat percentage boven de 60%. We hebben dan sowieso liever mensen die betalen, dan mensen die niet betalen maar wel banners blokkeren.

De rekensom zal vandaag de dag misschien wel anders uit kunnen vallen, maar met het verdwijnen van Plus zal er waarschijnlijk wel minder focus op de abonnementen komen. Persoonlijk zou ik een hervaluatie van de Hero propositie echter niet gek vinden. Ik heb geen idee hoe dat uit zou vallen though...

[Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-12-2022 21:21]

Intentionally left blank

• croft
crisp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:18:
[...]
De Hero propositie was natuurlijk niet het uitgangspunt als 'standaard' abonnement, dat was het Plus-abonnement.
Klinkt mij in de oren als een heel erg vreemd uitgangspunt.
Dan is plus dus geen extra meer, maar plus is dan de bedoelde standaard en je hebt enkel maar minder (wat weer de opbeurende titel Hero krijgt maar waar je eigenlijk verlies op lijdt).
En indirect als je 'plus' als standaard abbo wilt hebben, dan zou je dus logischerwijs gewoon een hele hoop bestaande content van standaard "gratis/ads/adblocker" overzetten naar standaard plus en dat is altijd ontkent alziende doel.
Daarbij speelt ook het bannerblockverhaal nog mee. In de tijd dat we Plus introduceerden lag dat percentage boven de 60%. We hebben dan sowieso liever mensen die betalen, dan mensen die niet betalen maar wel banners blokkeren.
En ik dacht dat dat dus de gedachte achter het supporters-abbo was, maar dat is juist komen te vervallen met plus omdat dat niet de rekeningen zou betalen. Net zoals Hero dat nu ook niet zou doen dus.
Persoonlijk zou ik een hervaluatie van de Hero propositie echter niet gek vinden. Ik heb geen idee hoe dat uit zou vallen though...
Tja, uit de podcast begreep ik dat dit al speelt sinds de zomer, dan zou ik toch zeggen dat er wel eens over nagedacht zou moeten zijn als er nu enkel Hero (verliesgevend tov ads) en Elite (wat je simpelweg niet serieus als standaard kan nemen, het is een leuk gebaar maar niet iets waar je een bedrijf op kan draaien).

Simpel gesteld is volgens jullie de situatie nu als volgt :
- Iemand kan niets betalen / ad blokken
- Iemand kan grofweg 3 euro betalen via ad views (maar dit wordt gezien als onzekere bron van inkomsten)
- Iemand kan een abbo nemen wat of minder als ads betaalt of simpelweg meer een donatie is dan een abbo.

Dus t.net kan in principe maar beter stoppen met Hero / elite en simpelweg meer gaan inzetten op adblockers irriteren. Dat is zakelijk gezien het beste omdat de abbo-alternatieven simpelweg niet handig geprijsd zijn.

Ik vind het gewoon een heel erg extreem aparte constructie dat als 100% van je leden je zouden willen betalen met abbo-geld dat je dan gewoon minder geld binnenkrijgt als wanneer men dat niet zou doen.

Het kan uiteraard zo zijn dat er nu via ads 3 euro binnenkomt, maar dat een gebruiker volgens diezelfde berekening maar 2,50 kost (waar dan mogelijk het Hero abbo op gebaseerd is, puur op kostprijs en niet op inkomsten).
Maar dan zou ik gewoon het antwoord veranderen naar dat een gebruiker 2,50 kost en dat dat gewoon de minimale kosten zijn om draaiende te kunnen blijven. Dan zijn die "gratis" 50 cent extra winst simpelweg niet relevant.

Het huidige verhaal rammelt simpelweg met de gegeven getallen, tenminste zakelijk/commercieel gezien.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

croft schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:45:
[...]

Het huidige verhaal rammelt simpelweg met de gegeven getallen, tenminste zakelijk/commercieel gezien.
Wellicht als je uitgaat van pure korte-termijn winstmaximalisatie, maar zo simpel is het volgens mij niet, en is dat ook niet waar Tweakers voor staat.

Intentionally left blank

• croft
crisp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:02:
[...]
Wellicht als je uitgaat van pure korte-termijn winstmaximalisatie, maar zo simpel is het volgens mij niet, en is dat ook niet waar Tweakers voor staat.
Geen idee wat jij verstaat onder "pure korte-termijn winstmaximalisatie" maar dat je minimaal evenveel inkomsten moet hebben als uitgaven dat is gewoon een normaal zakelijk principe.

Ik kom met deze discussie manier toch wel heel erg in de knoop met "Een vriendelijker tweakers" waarin gezegd wordt geen aannames te doen maar vragen te stellen.
Ik stel de vraag om het business model uit te leggen omdat de gegeven cijfers niet kloppen (en omdat iedereen ondertussen wel weet dat als het gegeven businessmodel niet klopt dat er dan meer aan de hand is)

Maar dit is alsof ik aan Google ga vragen hoe het kan zijn dat ze allerlei diensten gratis aanbieden en dat zij als antwoord gaan geven : Je kent toch ons motto : do no evil...
Bij Google is alom bekend dat iedereen daar een bepaalde aanname doet.

Als je als t.net geen aannames gedaan wilt hebben, dan zal je toch minimaal niet een ongezond business model moeten presenteren (daarbij zeg ik nog niet eens dat je een gezond business model moet tonen, toon alleen maar geen ongezonde)

Ik bedoel, ik ben hier niet om zakelijk advies of kritiek of wat dan ook te geven. Ik constateer alleen dat de gegeven gegevens totaal niet kunnen kloppen (in context van het verhaal), oftewel als ik een adblocker had dan zou ik geen reden zien om die stop te zetten, presenteer eerst maar eens kloppende en eerlijke gegevens zodat ik op basis daarvan mijn mening kan vormen.

offtopic:
En niet persoonlijk bedoeld, maar hierbij stop ik even met de discussie met u, ik wacht liever even tot @jelle. zelf reageert of iemand boven hem. Je bent wel rood, maar volgens mij ben jij niet echt de juiste persoon om deze vragen af te handelen, laat degene die de gegevens heeft getoond het afhandelen

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

croft schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:03:
[...]

Geen idee wat jij verstaat onder "pure korte-termijn winstmaximalisatie" maar dat je minimaal evenveel inkomsten moet hebben als uitgaven dat is gewoon een normaal zakelijk principe.

[...]
Wat de bron is van je inkomsten zegt niets over de kosten of kostendekkendheid. Je kan prima kiezen voor een abonnementenmodel dat minder oplevert dan advertenties, maar je dan wel meer zekerheid en continuiteit biedt naar de toekomst. Je hebt dan misschien wat minder winst op korte termijn, maar het kan op langere termijn toch beter zijn. Ergens geloof ik daar ook nog wel in, maar Plus was op dit moment blijkbaar niet de juiste vorm.

En inderdaad, ik ben niet degene die hier alle antwoorden op kan, wil en mag geven. Ik bespeur echter wel achterdocht, en vind dat die niet terecht is.

Intentionally left blank

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10
Dit kan enkel leiden naar een succesvolle formule! Jammer dat deze niet werkte, maar er komt vanzelf een oplossing die wel gaat werken.

Ik vind het nobel en stoer dat jullie experimenteren met concepten!

Ik lees in het nieuwsitem heel vaak het woord Adblocker. Kennelijk is dat een uitgangspunt of een hete pan soep waar jullie iets omheen proberen te creëren. Ik vraag me af of het zin heeft om daar aan te blijven trekken. Ik zou benieuwd zijn wat jullie in een brainstormsessie zouden verzinnen als het woord adblocker niet meer op tafel ligt. Het is een rode lijn in het hele traject van testen op nieuwe concepten dat voelt alsof dit altijd aan boord moet blijven.

Ik ben geen fan van Dr Phil, maar hij zei ooit "You don't give people the benefit of the doubt, nor do you judge them. You gather information and make an informed decision."

Hierop beslis ik dat ik het internet niet kan vertrouwen. Ik kan dus een adblocker niet uitzetten.

Los daarvan vind ik de wereld heel eng worden met de moderne betaalconstructies zoals abonnement. Ik zie veel mensen er mee in de problemen raken en het overzicht over hun financiële situatie verliezen.
Ik vind dat persoonlijk gewoon onverstandig.

Ik ben bereid 120 euro over te storten per jaar. Het product heb ik al dus ik vraag er geen veranderingen voor terug. Dat ik regelmatig een schuldgevoel krijg door de nadruk die jullie leggen op Adblock maakt me niet uit.

• magician2000
crisp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:22:
[...]

Ik bespeur echter wel achterdocht, en vind dat die niet terecht is.
Die achterdocht wordt vanuit de Tweakers redactie zelf gevoed.

Het lijkt er namelijk sterk op dat we een herhaling van zetten gaan krijgen zoals bij de hele PLUS discussie.

Ik heb weinig zin om me hier verder in te mengen, maar het lijkt mij raadzaam om duidelijker te communiceren naar de mensen die hier (weer) de moeite nemen om vragen te stellen en mee te denken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:46
World Citizen schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:36:

Hierop beslis ik dat ik het internet niet kan vertrouwen. Ik kan dus een adblocker niet uitzetten.
Je hoeft je adblocker niet volledig uit te zetten, wat Tweakers vraagt is of je ads wilt toestaan op Tweakers zelf (of een abonnement te nemen waarmee je ze uit kan zetten).
Los daarvan vind ik de wereld heel eng worden met de moderne betaalconstructies zoals abonnement. Ik zie veel mensen er mee in de problemen raken en het overzicht over hun financiële situatie verliezen.
Ik vind dat persoonlijk gewoon onverstandig.

Ik ben bereid 120 euro over te storten per jaar. Het product heb ik al dus ik vraag er geen veranderingen voor terug. Dat ik regelmatig een schuldgevoel krijg door de nadruk die jullie leggen op Adblock maakt me niet uit.
Bijzonder dat je eerst begint over in de problemen komen met financiële zaken, om vervolgens €10 per maand over te hebben voor iets waar Tweakers maar €1,50 tot €4 per maand voor vraagt :P

Dat overzicht verliezen heb je zelf in de hand: stel bijvoorbeeld een reminder in voor over een jaar, om dan te kijken of je je Tweakers-abonnement wilt behouden of opzeggen.

(Neemt niet weg dat ik het aardig van je vind dat je Tweakers €120 per jaar zou willen geven, alhoewel ik verwacht dat ze niet aan je verzoek in deze vorm zullen voldoen.)

The devil is in the details.

• Bananenplant
  • Laatst online: 05-06 22:03

Bananenplant

Jammie 🌶

[...]

De advertentie-inkomsten die we potentieel mislopen zijn berekend op €3.
Dat vind ik wel veel. Als ik nu een 50% gemiddeld marketingbudget aanneem voor hier geadverteerde producten spaar ik per maand dus €6 uit door geen advertenties te loeren. Op 1 enkele website.

Alleen al uit duurzaamheidsoverwegingen vind ik het niet correct om een verdienmodel dat erop gericht is om consumptie aan te wakkeren als baseline te gebruiken voor het bepalen van abonnementsprijzen.

Signal. Speak freely

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bananenplant schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:21:
[...]

Dat vind ik wel veel. Als ik nu een 50% gemiddeld marketingbudget aanneem voor hier geadverteerde producten spaar ik per maand dus €6 uit door geen advertenties te loeren. Op 1 enkele website.

Alleen al uit duurzaamheidsoverwegingen vind ik het niet correct om een verdienmodel dat erop gericht is om consumptie aan te wakkeren als baseline te gebruiken voor het bepalen van abonnementsprijzen.
Er zijn maar een paar manieren om geld te verdienen met content schrijven op het internet:

- Je content omringen met advertenties.
- Je lezers abonnementen laten afsluiten, voor alle content, of bepaalde functionaliteiten.
- Donaties accepteren.
- Affiliate (pay per uitgaande click/sale).
- Zelf iets verkopen op je site (goodies/swag/...).
- Klantenbinding aan je merk, waardoor je meer verkoopt.

Advertenties bestaan alweer een jaar of 25, en alles dat je gratis krijgt is dat: mooi meegenomen. Voor de rest moet de redactie, de hoster, het management, de investeerder, enzovoorts gewoon betaald worden, net als jij dat voor je werk wordt.

Al zolang Tweakers discussie accepteert over hun verdienmodel, zijn er mensen die beter denken te weten hoe het werkt. Tegen die mensen zou ik willen zeggen: doe dan! Do it! Bouw je eigen site, stel je eigen redactie samen, zet een doneerknop neer en wacht op de inkomsten. Je lezers zullen wel weten wat het waard is.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Bananenplant
  • Laatst online: 05-06 22:03

Bananenplant

Jammie 🌶

@CodeCaster, wut :? ?

Ik beweer nergens dat ik het beter kan. Alleen dat ik het raar vind dat advertentie-inkomsten als baseline worden gebruikt voor het bepalen van abonnementsprijzen.

Signal. Speak freely

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bananenplant schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:55:
@CodeCaster, wut :? ?

Ik beweer nergens dat ik het beter kan. Alleen dat ik het raar vind dat advertentie-inkomsten als baseline worden gebruikt voor het bepalen van abonnementsprijzen.
Tweakers heeft altijd op advertenties gedraaid, en Tweakers weet hoeveel het ongeveer per (vaste? type?) bezoeker ongeveer nodig heeft. Ik zie niet hoe dat raar kan zijn.

Dat het aanprijzen van onnodige producten discutabel is, sure, maar de hele economie werkt al decennia lang op deze manier met reclame. Zie ook sportwedstrijden, televisie, enzovoorts.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

Een grote groep mensen zal ook aan de abonnementen gaan als ze per jaar kunnen betalen.

Dat is het enigste wat mij op dit moment tegenhoud, al die abbonementen die maandelijks afgeschreven worden... Je houd er geen overzicht meer op.

I am the great Cornholio!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vraagje: Wat als je in België woont en geen credit card hebt? Hoe kan je voor het abonnement betalen? Ik ben weer op voor verlenging in maart.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HaterFrame schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:49:
Een grote groep mensen zal ook aan de abonnementen gaan als ze per jaar kunnen betalen.

Dat is het enigste wat mij op dit moment tegenhoud, al die abbonementen die maandelijks afgeschreven worden... Je houd er geen overzicht meer op.
Dit argument zie ik vaker voorbij komen maar hoezo is er geen overzicht?

Er zijn zoveel dingen die per maand gaan hoe gaan jullie daar dan mee om?
Stroom en Gas (dat kan per jaar, maar met tarieven van nu een klap geld op jaar basis) vele hebben dit gewoon per maand
Sim Only (zover ik weet kan dat niet anders dan pm)
Internet & Tv (tweak is een van de weinige waar het per jaar kan)
Kosten bank pakket
Pensioen
Ziekenfonds
....

Niet dat ik anti jaar abbo's ben, zou inderdaad fijn zijn als dat ook mogelijk was en zover ik weet was dat vroeger namelijk wel mogelijk.

Blog - Tweak uptime

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

RobbyTown schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:47:
[...]

Dit argument zie ik vaker voorbij komen maar hoezo is er geen overzicht?

Er zijn zoveel dingen die per maand gaan hoe gaan jullie daar dan mee om?
Stroom en Gas (dat kan per jaar, maar met tarieven van nu een klap geld op jaar basis) vele hebben dit gewoon per maand
Sim Only (zover ik weet kan dat niet anders dan pm)
Internet & Tv (tweak is een van de weinige waar het per jaar kan)
Kosten bank pakket
Pensioen
Ziekenfonds
....

Niet dat ik anti jaar abbo's ben, zou inderdaad fijn zijn als dat ook mogelijk was en zover ik weet was dat vroeger namelijk wel mogelijk.
Vaste lasten is een andere categorie in mijn beleving.
Dit zijn luxe dingetjes, net zoals streaming abbonementen. Die doe ik zo veel mogelijk per jaar, op het moment dat ik ze dan afsluit weet ik dat ik er een jaar niet meer aan hoef te denken en dat ik op het moment van afsluiten het geld er ook voor heb.

Ik vind het gewoon vervelend dat ik tegenwoordig voor zo veel zaken een maand abbo moet afsluiten dat ik het gewoon niet meer doe als er geen optie is tot 1 malig per jaar. Zal wel mijn OCD zijn :+

I am the great Cornholio!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 09:31
Heel fijn om te horen dat het Plus-model van tafel gaat, en dank aan leden van de redactie en de directie voor hun open uitleg in de .plan en de bijbehorende comments.

Ik was absoluut één van de uitgesproken critici van het hele Premium/Plus-gebeuren met zeker 40+ reacties in de bijbehorende topics in GR.

Het was niet eenvoudig om met de redactie van gedachten te wisselen op dit onderwerp. En dat was misschien ook logisch, omdat de redactie en directie zich nu eenmaal aan dit 'experiment' hadden gecommitteerd. Zij konden luisteren, uitleggen, maar eigenlijk niet echt handelen op basis van de dialoog met gebruikers.

De moeizame dialoog met de redactie leidde bij mij in elk geval tot veel frustratie, met ook zeker een minder constructieve toon in m'n posts hier en daar.

Het was in elk geval geen fijne episode; ik heb uiteindelijk maar een break van Tweakers genomen voor een jaar ofzo. En ook al ben ik heel blij dat het 'experiment' nu ten einde is, ik ben eigenlijk wel wat bezorgd dat er bij nieuwe proeven met verdienmodellen weer soortgelijke situaties gaan ontstaan. Er zou echt veel meer gesproken moeten worden over wederzijdse verwachtingen van Tweakers HQ en de community over de aard en toekomst van de site. Daar is destijds een begin mee gemaakt (topic), en dat zou eigenlijk doorlopend moeten gebeuren.

Ik zal in elk geval de site weer gaan steunen. Vooral door te reageren, reacties te modden, spelfouten te verbeteren, newsitems aan te dragen, advertenties aan te zetten (super dat Tweakers tracking-vrij is, trouwens!), de Pricewatch te gebruiken om producten te zoeken en te bestellen. :)

• zeef
  • Laatst online: 05-06 07:59
crisp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:22:
[...]

Wat de bron is van je inkomsten zegt niets over de kosten of kostendekkendheid. Je kan prima kiezen voor een abonnementenmodel dat minder oplevert dan advertenties, maar je dan wel meer zekerheid en continuiteit biedt naar de toekomst. Je hebt dan misschien wat minder winst op korte termijn, maar het kan op langere termijn toch beter zijn. Ergens geloof ik daar ook nog wel in, maar Plus was op dit moment blijkbaar niet de juiste vorm.

En inderdaad, ik ben niet degene die hier alle antwoorden op kan, wil en mag geven. Ik bespeur echter wel achterdocht, en vind dat die niet terecht is.
^^ dus dit. Destijds gekozen voor een model om liever _iets_ aan inkomsten te genereren dan niets. Als 60 procent van je klanten wel consumeert maar voor 0% bijdraagt in de kosten, dan moet je wat.

"mAaR MiJn cOnTeNt lEvErT JuLlIe oOk gElD Op!!!11" Ehh.. nee. Het kost maar geld om een bedrijf/website als Tweakers in de lucht te houden. Hosting, development, redactie, HR, sales, marketing en ga zo maar door. Ik denk dat het aantal community reviewers dat in staat is om daadwerkelijk rendement te verzorgen door een bezoekersstroom naar hun reviews te trekken die qua conversie wat oplevert op de vingers van een hand te tellen is.

Nstuurlijk maakt Tweakers ook fouten bij proposities, aannames etc etc. Het is geen zwart-wit verhaal. Maar als ruim de helft van je bezoekers wel zorgen voor kosten terwijl de bijdrage aan de opbrengsten wordt geblokkeerd, dan moet je wat. There ain't no such thing as a free lunch.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:49:

Ik heb mijn plus abo ook laten verlopen mede om die reden. Mijn vooraf betaalde tijd (overgezet uit het oude abo systeem dus technisch kan het prima vooruit!) was op in December dus toen heb ik het laten vallen.

Ik wil best een abo als ik gewoon elk jaar een bijdrage kan storen maar die herhaaldelijke kosten doe ik niet aan. Alleen voor belangrijke zaken als de huur en electriciteit enzo. Ads doe ik ook niet meer aan (ik whitelist geen enkele site meer) dus Tweakers heeft zichzelf er mee. Als ik weer gewoon voor een jaar kan storten dan doe ik het wel weer.
zeef schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:59:
[...]
"mAaR MiJn cOnTeNt lEvErT JuLlIe oOk gElD Op!!!11" Ehh.. nee. Het kost maar geld om een bedrijf/website als Tweakers in de lucht te houden. Hosting, development, redactie, HR, sales, marketing en ga zo maar door. Ik denk dat het aantal community reviewers dat in staat is om daadwerkelijk rendement te verzorgen door een bezoekersstroom naar hun reviews te trekken die qua conversie wat oplevert op de vingers van een hand te tellen is.
Dan vergeet je natuurlijk wel dat Tweakers niets is zonder community. De onderscheidende zaken zijn niet de nieuwsberichten en video's maar dingen als GoT en in mindere mate de discussies onder de artikelen. Nieuws kan je overal wel vinden. Video reviews van de nieuwe Samsung ook. Het gekke was dat juist de toegevoegde waarde vooral in de verdiepende plus artikelen zat. Sommigen waren echt uitstekend. Ik vond Tweakers hier op de goede weg zitten alleen het koppelen aan het verdienmodel was te strak. Door het beperkt zichtbaar te maken, werden inhoudelijke discussie bijdragen ook geblokkeerd. Tweakers is wat mij betreft nu veel te veel met de centen bezig in plaats van een goede site neer te zetten waar mensen aan bij willen dragen. Het was nooit zo groot geworden als het niet puur gedreven was door passie in het begin.

Ik vergelijk het altijd met inkoopacties.net, dat was een zeer goed opererende site tot ze het verkochten aan iemand die niks met dat 'community gedoe' had en meteen begon de prijzen te verhogen om zijn geld terug te verdienen. En elke vorm van kritiek negeerde. Die site was binnen 2 maanden echt helemaal leeg en iedereen was over naar een nieuwe site die snel was opgericht. Beetje extreem voorbeeld dat niet volledig van toepassing is (wat Tweakers biedt is veel diverser) maar het illustreert wel het belang van een community.

De community verdient geen geld en kost het alleen maar, dat is waar. Maar aan de andere kant is Tweakers niets zonder de community. Als DPG dat onderschat zal het ook bergafwaarts gaan met Tweakers, al zal het niet zo extreem gaan als met inkoopacties hoor :) Ik zie nu al indicaties in die richting zoals dat de communitymanager zich veel minder met de community bezighoudt dan jij zelf vroeger deed. Ik weet dat haar functie inhoudelijk is veranderd maar dat is juist het probleem, het werkt zo gewoon minder goed voor ons. En de evenementen ook steeds commercieler worden (die meetups). En minder interessant. Ik mis echt de tijd van de Tweakers Express. Met die meetups heb ik niks meer.

Het begint mij sowieso gewoon flink wrijving te geven zo. Al het Tweakers Partners gedoe bijvoorbeeld, ik heb helemaal niets met dat commerciele. Ik heb een abo gehad sinds 2007 en ik vond het best wat om dat te laten vallen maar buiten het hele plus en maandelijks betalen verhaal voel ik me gewoon ook steeds minder thuis bij een steeds commercieler Tweakers.

PS Het Tweakers Gear initiatief vind ik dan weer wél leuk en ook iets waar we al jaren om roepen. Tot nu toe kon je merchandise alleen winnen, gemiste kans geweest vind ik.

Ik zie nu alleen vooral kleding maar als er wat anders komt dat ik leuk vind dan koop ik het wel.

[Voor 69% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2022 02:55]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 09:54
Met de nieuwe artikelen omtrent Tweakers Plus heb ik even opnieuw mijn blik geworpen op de abonnementen.

Ik heb nu 1 maand Elite genomen. Maar ik zou toch graag opnieuw willen opperen dat een optie voor eenmalig betalen wel tof zou zijn. Zoals eerder ook aangegeven is door anderen raak je met alle incassos het overzicht kwijt.
Als ik voor 1 of 2 jaar vooruit kan betalen, en dan vervolgens tegen het einde een mail krijg (en ik opnieuw beslissen kan) zou ik veel eerder geneigd zijn om Tweakers te steunen.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Is het probleem niet dat als je nu abonnee wordt, je na een jaar op elk moment kunt opzeggen met een termijn van 1 maand?

Dus stel ik wordt per 01.01.23 lid voor een jaar, dan zit ik er een jaar aan vast. Daarna wordt t automatisch voor een jaar verlengd.
Maar als ik dan op 15.01.24 denk: ik wil er van af, dan kan dat dus per 15.02.24 en moet Tweakers mij 10.5 mnd terugstorten.

Dat kàn een administratieve rompslomp voor tweakers opleveren dus daarom kiezen ze misschien liever voor elke maand afschrijven zodat er nooit iets terugbetaald hoeft te worden.

Bron
https://www.consumentenbo...opzeggen-van-abonnementen

• GekkePrutser
  • Niet online
Lordy79 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:40:
Dat kàn een administratieve rompslomp voor tweakers opleveren dus daarom kiezen ze misschien liever voor elke maand afschrijven zodat er nooit iets terugbetaald hoeft te worden.
Ja dat is de reden die ze opgeven. Maar ze hebben het jarenlang wel gedaan, zo'n groot probleem kan het ook niet zijn. Sterker nog, zelfs nu kan het nog gewoon, ik had tot December nog een vooruitbetaald abo (was nog omgezet van het oude systeem).

Voor mij is het echt een reden om het niet te nemen. En voor anderen ook als ik het zo hoor. Ik denk dat ze dat een beetje onderschatten. Ze lopen ook veel geld mis zo. De vraag is hoeveel? Dat weet ik ook niet, maar als ik gewoon weer 22,56 (12x1,88) had bij kunnen storten in December, had ik het wel gedaan en nu heb ik het laten verlopen. Dusja het gebeurt echt. Ik heb zelfs mijn korting als ex-abonneehouder daarmee opgegeven.

Is het zo'n groot punt? Nee ook weer niet, maar dat men ons hier niet in tegemoet komt, wekt ook irritatie op en daardoor ben ik gewoon minder geneigd de site te steunen. Dat telt ook mee. Ik was er vroeger juist mee begonnen om te steunen (de dingen die je ervoor terug kreeg toen ik begon zoals een tweakers email adres heb ik eigenlijk nooit gebruikt).

Bovendien, als je bijvoorbeeld het 1-jarige abo waar je toch aan vast zit, gewoon vooraf betaalt, dan is er ook nooit reden om het terug te betalen. Die automatische verlenging wil ik sowieso nooit (ook een dealbreaker net zoals die automatische betaling) dus ik zeg het dan toch altijd meteen op na het afsluiten zodat het alleen dat jaar doorloopt.

Volgens mij schijnt hier gewoon de uitgeverij-achtergrond van de DPG door, daar heeft het altijd zo gewerkt. Maar ik heb ook niet voor niets allang geen tijdschrift of kranten abo's meer. Ik heb een paar keer gehad dat ik vergeten had op te zeggen en het ongewild verlengde. En vaak moest het ook heel irritant per brief ofzo terwijl je aanmelden gewoon telefonisch kon doen.

[Voor 62% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2022 21:05]

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Tegenwoordig moet je kunnen afmelden op de manier zoals je ook kunt aanmelden. Dat vind ik wel slim bedacht trouwens.

En verder lijkt het erop dat er een hoop mensen wél abonnee zouden worden als het per jaar betaald kan worden.
Als ik de baas was van Tweakers zou ik hier eens een poll op loslaten en een snelle vraag aan alle ingelogde niet abonnee's stellen:
heb je geen abonnement omdat je niet per jaar kunt betalen?

Als je dan een hoop ja's krijgt weet je hoe de vlag erbij hangt en hoeveel geld je waarschijnlijk misloopt doordat het per se per maand moet.

• magician2000
Is het probleem niet dat als je nu abonnee wordt, je na een jaar op elk moment kunt opzeggen met een termijn van 1 maand?

Dus stel ik wordt per 01.01.23 lid voor een jaar, dan zit ik er een jaar aan vast. Daarna wordt t automatisch voor een jaar verlengd.
Maar als ik dan op 15.01.24 denk: ik wil er van af, dan kan dat dus per 15.02.24 en moet Tweakers mij 10.5 mnd terugstorten.

Bron
https://www.consumentenbo...opzeggen-van-abonnementen
Dat klopt wel, maar (mocht je het al niet gedaan hebben), denk nu eens verder in bedrijfstechnische termen.

Je hebt op 1 januari een vooruitbetaling voor het hele jaar ontvangen. Mooi, € 100,- in de pocket (even een makkelijk bedrag).

Hierover reken je de BTW af en krijg je een belastingaanslag over dat jaar. Gaat eigenlijk allemaal netjes.

Wanneer dit abonnement echter ingaat op 1 december (uitgaande van een boekjaar per kalenderjaar), loopt het eigenlijk fout met de bedragen aan BTW en belasting die betaald gaat worden voor dat kalenderjaar. Dat moet dan boekhoudkundig gecorrigeerd worden.

Indien dit niet het 1e jaar is en per maand dus opgezegd kan worden, kan het ook nog eens zo zijn dat je hiervan een deel moet terugbetalen en dus wederom correcties moet doen.

Goed, dat kan natuurlijk allemaal automatisch.

Maar dat vooruitbetaalde geld, want dat is het, kan natuurlijk (in principe) ook niet gebruikt worden voordat het werkelijk verdient is (dus geen opzegging gedaan is in een bepaalde maand). Als bedrijf zou je er dus goed aan doen om dat geld op een aparte rekening te reserveren (bij een fysieke bankrekening erg leuk met negatieve rente). Wil je het dan ook nog veilig en netjes doen voor je klanten, doe je dit op een aparte derdenrekening waar je per maand het werkelijk beschikbare bedrag laat overboeken (het liefst met een borg voor het geval van faillissement).

Ja, ik maak het hier ingewikkelder dan wellicht nodig, maar het ligt er ook maar net aan hoe je als bedrijf wilt werken. In het verleden heb ik een vergelijkbaar iets gedaan voor iets andere redenen.

Overigens wil ik hier niet Tweakers verdedigen of iets goedpraten. Dat kunnen de heren zelf wel af. Ik wil enkel aangeven dat er best nog haken en ogen aan kunnen zitten.

Ongetwijfeld dat er hier iemand is die er een betere kijk op heeft, maar dan verschijnt dat hier vanzelf wel.

• croft
...
Als je t.net als los bedrijf zou zien dan zou het mogelijk een administratieve rompslomp kunnen worden. (Maar ze boden het vroeger aan, dus het kon wel)
Echter vind ik dat een heel erg slechte uitleg als ik naar t.net als onderdeel van DPG kijk. DPG heeft dit al jaren geleden opgelost (of er moet echt een specifieke reden zijn).
Wie gaat er nog een abbo nemen op een maandblad als je per maand moet betalen, dan kan je net zo goed het blad elke maand ophalen bij de supermarkt.

Kijk, ik zal het niet als oorzaak benoemen. Maar er is wel een gigantisch aantrekkelijk zeer-zeer-zeer donkergrijze bad practice van micropayments die je vaak moet doen en klein moet houden, dan valt het de gemiddelde klant niet op en betaalt hij ongemerkt door.
Leer het de klant aan en hij gaat het gewoon als een normale betaling zien en heeft nooit meer het beslismoment of hij wil doorgaan of niet.

Grote media-bedrijven zouden het perfect vinden als iedereen gewoon 100 microbetalingen per maand doet naar hun, want niemand durft dan nog iets op te zeggen uit FOMO en omdat men gewoon geen idee meer heeft wat wat is.

En voor de mensen die denken dat dit complot denken is, sorry maar de gedachte achter lage (en/of redelijk korte termijn) betalingen zijn gewoon volledig uitgezocht en verklaard. Dat is ook de reden dat heel veel bedrijven erop overstappen, het is simpelweg een consument-onvriendelijke manier om extra geld binnen te halen.
Het 1e wat elke schuldhulpverlener zo ongeveer zegt is : Stop met die maandelijkse betalingen en zet het om naar jaarlijks of nog langer anders heb je simpelweg geen overzicht.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

magician2000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:18:
[...]

Dat klopt wel, maar (mocht je het al niet gedaan hebben), denk nu eens verder in bedrijfstechnische termen.
Nou dat valt wel mee.
Je ontvangt (even uitgaand van 21pct btw tarief) op 1 december 121 euro incl. Btw.
Die btw draag je volledig af eind januari.
De 121 euro, en vanaf 31 dec 100 euro, heb je in kas en kun je laten renderen. Negatieve rente is helemaal niet van toepassing.
En elke maand, vanaf 1 dec, boek je ruim 8 euro over van vooruitontvangen bedragen naar inkomsten uit abonnementen.
En als iemand eerder opzegt, bijv na een half jaar, dan crediteer je 60,50 euro, betaal je dat uit en vorder je tijdens de 2e kwartaal BTW aangifte weer 10.50 terug van de fiscus.

Dit is echt geen rocket science maar havo 4 bedrijfseconomie.
Als het om 1000 abonnementen gaat is het iets meer werk maar daar heb je computers voor.

Nee, ik vind dat geen excuus, zeker niet onder de DPG vleugels want die hebben natuurlijk allang software die dit perfect kan bijhouden.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

croft schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:15:
[...]

Wie gaat er nog een abbo nemen op een maandblad als je per maand moet betalen, dan kan je net zo goed het blad elke maand ophalen bij de supermarkt.
Das duurder en meer gedoe want het wordt niet thuisbezorgd.

Maar je tweede punt is wel waar: als je maandelijks 3 euro kwijt bent, ben je minder geneigd op te zeggen dan wanneer er in een keer 36 euro wordt afgeschreven.

Echter, budgetteren als particulier moet je leren... Excelletje maken met de 12 maanden... Wat wordt wanneer afgeschreven? Wat wordt wanneer bijgeschreven? En dan een liquiditeitsplanning maken.
Hoeft niet tot op de cent maar dan komt die grote rekening van huppeldepup niet als verrassing en heb je de liquiditeiten gewoon beschikbaar....

• GekkePrutser
  • Niet online
Lordy79 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:59:
[...]

Das duurder en meer gedoe want het wordt niet thuisbezorgd.

Maar je tweede punt is wel waar: als je maandelijks 3 euro kwijt bent, ben je minder geneigd op te zeggen dan wanneer er in een keer 36 euro wordt afgeschreven.

Echter, budgetteren als particulier moet je leren... Excelletje maken met de 12 maanden... Wat wordt wanneer afgeschreven? Wat wordt wanneer bijgeschreven? En dan een liquiditeitsplanning maken.
Hoeft niet tot op de cent maar dan komt die grote rekening van huppeldepup niet als verrassing en heb je de liquiditeiten gewoon beschikbaar....
Dat kan ja, maar daar heeft niet iedereen zin in. Vooral niet voor dit soort kleine dingen. Ik zorg gewoon dat ik genoeg buffer heb.

Voor mij is het vooral een kwestie van: Is het het me wel waard als het zo moet? Voor mij niet. Ik deed het om Tweakers te steunen maar dan moet het niet te vervelend worden. Maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Lordy79 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:08:
Tegenwoordig moet je kunnen afmelden op de manier zoals je ook kunt aanmelden. Dat vind ik wel slim bedacht trouwens.

En verder lijkt het erop dat er een hoop mensen wél abonnee zouden worden als het per jaar betaald kan worden.
Als ik de baas was van Tweakers zou ik hier eens een poll op loslaten en een snelle vraag aan alle ingelogde niet abonnee's stellen:
heb je geen abonnement omdat je niet per jaar kunt betalen?

Als je dan een hoop ja's krijgt weet je hoe de vlag erbij hangt en hoeveel geld je waarschijnlijk misloopt doordat het per se per maand moet.
Ja precies!! Alleen hoeveel mensen gaan dat dan eerlijk beantwoorden en hoeveel niet? Een poll is nooit 100% correct. Maar het geeft wel een indicatie inderdaad.

[Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 14-12-2022 10:18]

• segil
zeef schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:59:
[...]
Zonder de community zou Tweakers veel minder bezoekers krijgen, veel minder inkomsten krijgen en veel minder waard zijn. De community levert daardoor juist wel geld op (indirect)
Gratis content in de vorm van reacties op de FP, gratis product reviews, en een compleet forum. Allemaal gratis content waar Tweakers gebruik van mag maken en waarde heeft. Haal dat hele deel weg en je hebt niets anders als een website met wat artikelen en veel minder bezoekers.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

segil schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:40:
[...]

Zonder de community zou Tweakers veel minder bezoekers krijgen, veel minder inkomsten krijgen en veel minder waard zijn. De community levert daardoor juist wel geld op (indirect)
Gratis content in de vorm van reacties op de FP, gratis product reviews, en een compleet forum. Allemaal gratis content waar Tweakers gebruik van mag maken en waarde heeft. Haal dat hele deel weg en je hebt niets anders als een website met wat artikelen en veel minder bezoekers.
Het is een symbiose; het versterkt elkaar, en community input heeft meer waarde als de som der delen dan individueel. Stellen dat (bijvoorbeeld ;)) jouw persoonlijke input een dusdanige waarde heeft dat je dat als argument kan gebruiken om maar niet (al dan niet direct) bij te hoeven dragen, is echter in bijna alle gevallen simpelweg niet valide. Als je lid bent van een sportvereniging dan moet je doorgaans ook contributie betalen, ook al is die vereniging niets zonder leden en draag jij zelf bij aan de successen van de club.

Uiteraard zijn er uitzonderingen; verenigingen kennen vaak ook een systeem van ereleden. Maar je kan er maar beter niet zomaar vanuit gaan dat voor jou die uitzondering geldt ;)

Ik denk ook niet dat de meeste bezoekers hier komen met de gedachte "zo, laat ik eens wat content maken zodat Tweakers daar wat mee kan verdienen!". Ik mag althans hopen dat de meeste bezoekers die hier deelnemen aan de communitie dat vanuit eigen intrinsieke motivatie doen, en daar ook voor zichzelf iets uit halen. Zie de website dus als het clubhuis, en Tweakers als degene die dat faciliteert en onderhoudt :)

Intentionally left blank

• segil
crisp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:09:
[...]

Het is een symbiose; het versterkt elkaar, en community input heeft meer waarde als de som der delen dan individueel. Stellen dat (bijvoorbeeld ;)) jouw persoonlijke input een dusdanige waarde heeft dat je dat als argument kan gebruiken om maar niet (al dan niet direct) bij te hoeven dragen, is echter in bijna alle gevallen simpelweg niet valide. Als je lid bent van een sportvereniging dan moet je doorgaans ook contributie betalen, ook al is die vereniging niets zonder leden en draag jij zelf bij aan de successen van de club.

Uiteraard zijn er uitzonderingen; verenigingen kennen vaak ook een systeem van ereleden. Maar je kan er maar beter niet zomaar vanuit gaan dat voor jou die uitzondering geldt ;)

Ik denk ook niet dat de meeste bezoekers hier komen met de gedachte "zo, laat ik eens wat content maken zodat Tweakers daar wat mee kan verdienen!". Ik mag althans hopen dat de meeste bezoekers die hier deelnemen aan de communitie dat vanuit eigen intrinsieke motivatie doen, en daar ook voor zichzelf iets uit halen. Zie de website dus als het clubhuis, en Tweakers als degene die dat faciliteert en onderhoudt :)
Zekers, absoluut. Ik reageerde op Zeef omdat ik daar het idee kreeg dat hij stelde dat er niets verdiend werd aan de community, dat onze bijdrage geen waarde heeft voor Tweakers (in financiële zin). En dat klopt niet lijkt me.

Als je Tweakers vergelijkt met een ander nieuwsbron, zoals de NOS of de Volkskrant, dan maakt de Tweakers community het grote verschil. Andere nieuwssites hebben niet een dergelijke berg aan gratis content die door de bezoekers wordt aangeleverd. Content die anders deels door de redactie van Tweakers zou moeten worden gemaakt.
Bijvoorbeeld de artikelen bij nos.nl worden door de redactie geschreven, niet door bezoekers. Idem dito voor de Volkskrant. Er zal bij die media wel een klein beetje gebruikersinput zijn in de vorm van ingezonden brieven, of nieuwstips. Maar verders niets.
Wat dat betreft is Tweakers heel anders. Een deel van de waarde wordt gegeneerd door de redactie. Een een deel door de community. Het is een wisselwerking. Zonder community input bij Tweakers, vraag ik me af of Tweakers in de huidige vorm kan blijven bestaan. Maar NOS of Volkskrant kan prima nieuws blijven brengen, zonder terugkoppeling vanuit hun lezers. Zolang die maar blijven betalen.

Lang leve het volk! 8)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10
Jaarlijkse betalingen.

- Laat me ergens 120 euro doneren en geef me een jaar gratis abbo erbij.

- Laat me iets in de TweakersGear shop kopen voor 120 euro, en geef me daar een jaar gratis abbo bij.

- Bereken de eventuele kosten voor de zogenaamde "administratieve rompslomp" die er bij komt kijken als iemand toch opzegt, en verreken dat in het jaarbedrag als premium ten opzicht van maandelijks betalen.

(fictieve bedragen)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:31
Uit het gebruikersonderzoek samengevat:
  • Plus werd het laagst gewaardeerd van alle content. Wel wordt in de tekst aangegeven dat Plus de meeste 'één' scores had. Wat meer informatie over de verdeling van scores zou gewenst geweest zijn, om daaruit te kunnen distilleren hoe er anders werd gescoord naast de proteststemmen.
  • Voor 88,3% van de deelnemers zijn artikelen 'minstens enigzins' [sic] belangrijk.
  • FP-reacties worden door bijna driekwart van alle deelnemers van het onderzoek als 'minstens enigzins' [sic] belangrijk gezien. Meer dan 70% geeft ook aan dat ze de reacties regelmatig lezen, terwijl slechts een klein deel van de deelnemers (8,7%) regelmatig reacties plaatst.
  • Andere zaken die hoog scoren: forum, Pricewatch, gebruikersreviews.
  • Andere zaken die laag scoren: Plus-artikelen, evenementen, abo-features, Tweakblogs.
De resultaten tonen aan dat de waarde van T.net met name in de community zit. Artikelen zijn de vonk, en gebruikersreacties zijn de brandstof. Dit is meerdere malen aangegeven in deze topicreeks, zelfs voordat 'Premium' werd ingevoerd.

Algemener is een trend te zien dat met name waar de community aan bijdraagt het meeste gewaardeerd wordt, en wat T.net zelf naar de tafel brengt het minst. Tweakblogs is hierop een uitzondering wat dit juist bevestigt: het was het enige wat met name vanuit de community komt waar het minste aandacht aan werd gegeven. Gevoelsmatig is hier een gemist verdienmodel, wat ook wel eens genoemd is in deze topicreeks.

Gebaseerd op de data lijkt het beste advies voor T.net om zich in de toekomst juist meer te richten op de community in plaats van minder. Premium/Plus en hoe omgegaan werd met Tweakblogs waren stappen in de verkeerde richting waar men al vroegtijdig voor waarschuwde. Hopelijk is hiervan geleerd, en kiest men een nieuwe koers.

Om terug te komen op de abonnementen, want daar gaat dit topic (in deze topicreeks) eigenlijk over:
Luister eens naar de community. Er zijn al meerdere suggesties gedaan om meer abonnees aan te trekken. Dat is geld dat T.net nu laat liggen. Begin eens met het meest laagdrempelige (alternatieve betaalmethodes, abonnementen per jaar afrekenen i.p.v. per maand...).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Algemener is een trend te zien dat met name waar de community aan bijdraagt het meeste gewaardeerd wordt, en wat T.net zelf naar de tafel brengt het minst.
Dat vind ik wel behoorlijk kort door de bocht eerlijk gezegd, waarbij je Tweakers als facilitator en 'aanjager' (o.a. vanuit de redactionele artikelen) echt tekort doet.
Tweakblogs is hierop een uitzondering wat dit juist bevestigt: het was het enige wat met name vanuit de community komt waar het minste aandacht aan werd gegeven. Gevoelsmatig is hier een gemist verdienmodel, wat ook wel eens genoemd is in deze topicreeks.
Tweakblogs in de huidige vorm was simpelweg niet meer levensvatbaar, en mogelijk zelfs een verantwoordelijkheidsrisico voor Tweakers. Het was echter ook niet simpel om te turnen in iets wat beter bij Tweakers en in de huidige tijdsgeest zou passen (technisch zou het compleet herschreven moeten worden), dus de enige juiste beslissing nu was om er mee te stoppen.

Dat laat niet onverlet dat we er de waarde niet van inzagen, en er wordt ook wel nagedacht of we iets dergelijks niet bijvoorbeeld binnen het forum kunnen faciliteren (maar helaas zit hier ook een ton aan techdebt...).

Intentionally left blank

• The Zep Man
crisp schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:46:
[...]

Dat vind ik wel behoorlijk kort door de bocht eerlijk gezegd, waarbij je Tweakers als facilitator en 'aanjager' (o.a. vanuit de redactionele artikelen) echt tekort doet.
Tip voor volgende keer: citeer ook de header. Dat houdt partijen betrokken in de discussie. Community-minded. ;)

Ik schrijf enkel iets over zaken waarbij het aandeel van de volledige community grotendeels afwezig is. Natuurlijk is T.net als aanjager belangrijk. Daarom noem ik het werk van T.net de vonk en dat van de community de brandstof. De motor werkt niet zonder vonk en niet zonder brandstof.
Tweakblogs in de huidige vorm was simpelweg niet meer levensvatbaar, en mogelijk zelfs een verantwoordelijkheidsrisico voor Tweakers. Het was echter ook niet simpel om te turnen in iets wat beter bij Tweakers en in de huidige tijdsgeest zou passen (technisch zou het compleet herschreven moeten worden), dus de enige juiste beslissing nu was om er mee te stoppen.

Dat laat niet onverlet dat we er de waarde niet van inzagen, en er wordt ook wel nagedacht of we iets dergelijks niet bijvoorbeeld binnen het forum kunnen faciliteren (maar helaas zit hier ook een ton aan techdebt...).
Je noemt tech debt aan het einde, maar het is juist tech debt (gecombineerd met een gebrek aan aandacht en visie) van Tweakblogs dat ervoor zorgde dat het niet meer levensvatbaar was. Dat Tweakblogs niet populair genoeg was, niet meer levensvatbaar en daarom maar gesloten moest worden was een self-fulfilling prophecy.

Tweakblogs is water under the bridge. Hopelijk heeft men daarvan geleerd om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen.

[Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 01-01-2023 12:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Tip voor volgende keer: citeer ook de header. Dat houdt partijen betrokken in de discussie. Community-minded. ;)
Dat had ik gedaan, maar bij het redigeren op mijn tablet had ik die verkloot en ik had geen zin om opnieuw te beginnen :p
Ik schrijf enkel iets over zaken waarbij het aandeel van de volledige community grotendeels afwezig is. Natuurlijk is T.net als aanjager belangrijk. Daarom noem ik het werk van T.net de vonk en dat van de community de brandstof. De motor werkt niet zonder vonk en niet zonder brandstof.
Het kwam nogthans wel wat denigrerend over. Analogieën ben ik ook niet zo'n fan van omdat ze de werkelijkheid bijna nooit goed vatten.
[...]

Je noemt tech debt aan het einde, maar het is juist tech debt (gecombineerd met een gebrek aan aandacht en visie) van Tweakblogs dat ervoor zorgde dat het niet meer levensvatbaar was. Dat Tweakblogs niet populair genoeg was, niet meer levensvatbaar en daarom maar gesloten moest worden was een self-fulfilling prophecy.
Techdebt is niet de primaire reden. Een platform van 20+ jaar oud heeft overal wel techdebt, maar om dat op te lossen moet je prioriteiten stellen en keuzes maken. Tweakblogs was niet alleen door de techdebt niet meer levensvatbaar, maar simpelweg ook omdat het als product in de huidige tijdgeest niet meer verantwoord was. Ja, er was zeker goede content te vinden, maar dat werd langzaam ondergesneeuwd door minder goede en soms zelfs bedenkelijke content wat negatief afstraalde op Tweakers. Je kan tegenwoordig eigenlijk geen communityplatform meer bestieren zonder actieve moderatie, en dat was praktisch niet mogelijk met Tweakblogs.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Zep Man
crisp schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:51:
Techdebt is niet de primaire reden. Een platform van 20+ jaar oud heeft overal wel techdebt, maar om dat op te lossen moet je prioriteiten stellen en keuzes maken. Tweakblogs was niet alleen door de techdebt niet meer levensvatbaar, maar simpelweg ook omdat het als product in de huidige tijdgeest niet meer verantwoord was. Ja, er was zeker goede content te vinden, maar dat werd langzaam ondergesneeuwd door minder goede en soms zelfs bedenkelijke content wat negatief afstraalde op Tweakers. Je kan tegenwoordig eigenlijk geen communityplatform meer bestieren zonder actieve moderatie, en dat was praktisch niet mogelijk met Tweakblogs.
Zoals ik noemde, een gebrek aan aandacht en visie. Daaruit volgen zaken als tech debt en het niet meeontwikkelen van producten naar de tijdsgeest. Vroeger richtte T.net zich met name op technieuws en het daar bijbehorende publiek. Toen T.net besloot om zich te richten op breder nieuws en publiek, keek men niet voor alles naar synergie hiermee.

Zoals ik ook noemde, water under the bridge. Waarschijnlijk is de groep die klaagt voor een groot deel gelijk aan de groep die bedenkelijke content schrijft. Ik kijk liever vooruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:28:
Tweakblogs is water under the bridge. Hopelijk heeft men daarvan geleerd om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen.
Ik heb eerlijk gezegd sowieso nooit zo goed begrepen waarom tweakblogs er is, behalve dan als men daar content op wil zetten die nergens op het forum past. Maar ik zou dus 1-2-3 niet zo snel weten wat voor content dat dan is en als het er al wel is, waarom het dan beter zou passen op tweakers site dan een willekeurige andere blogsite.

Men had ook een nieuw subforum kunnen openen voor "blogs". Je kan topics aan elkaar linken (wellicht zelfs automatisch) zodat lezers daar door heen kunnen klikken als ze dat leuk vinden.

Maar wellicht is dat gewoon mijn beperkte blik.

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:32

Moonsugar

Communitymanager
Met het stoppen van de Plus-abonnementen en met oog op de beperkte activiteit in dit topic zetten wij vandaag een slotje op dit topic. Voor informatie over onze abonnementen kun je de volgende links raadplegen:Heb je een vraag die er niet tussen staat of heb je hulp nodig met je abonnement, mail ons dan op: abonnee@tweakers.net
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee