Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 122.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 17:03

jelle.

Product Owner
Topicstarter
HaX0r schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:05:
@jelle. Heb je misschien een update omtrent: Plus artikel overzicht klopt niet. ?

Heb zelf geen plus meer nu, maar was op het laatst het echt een beetje zat elke keer me rot te zoeken naar alle plus artikelen. Ze blijven nog steeds niet altijd goed gelabeld worden en verschijnen dus niet altijd in het nu brakke overzicht wat wel bestaat.

Vind het erg jammer dat er zoveel tijd over gaat voordat de plus leden een beter overzicht krijgen van alle plus artikelen. En ook dat er nog niet eens een hoofdmenu linkje voor gemaakt is, niet eens onder `Meer \/`. Iets wat het plus abonnement ook in zekere zin zou kunnen promoten onder gebruikers.
Helaas nog niet. Wij willen deze archiefpagina ook graag bouwen, maar we hebben te maken met een afhankelijkheid van de frontend-vernieuwing. Daardoor duurt dit langer dan gepland. Als er update over is, kom ik erop terug.

In elk geval bedankt voor je feedback! Weet dus dat deze wens ook bij ons hoog op het lijstje staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 14:35
Wanneer je durft te bedelen voor informatie die elders ook te vinden is (zij het in een andere taal weliswaar) zorg er dan wel voor dat dit in correct Nederlands is. Dat verwacht ik van een redactioneel stuk. Dat verwacht ik niet bij de reacties van andere lezers zoals die van mijzelf hier.

Het stoort mij dat er teveel taalfoutjes zoals belangrijke interpunctie doorslippen. Bij een 'zogenaamd' gratis vorm, lees zonder abonnement maar toch met advertenties, ben ik minder kritisch omdat er dan een vrije keuze is om het artikel te negeren.

Zodra er sprake is van een abonnement met een betalingsverplichting aan de kant van de gebruiker dan verwacht ik dat er tegelijkertijd een verplichting zou moeten gelden bij de kant van de aanbieder die een artikel op zijn minst in volledig correct Nederlands schrijft. Ongeacht het feit of het artikel daadwerkelijk op waarheid berust of in de smaak valt bij de lezer, dat is een keuze wanneer je voor Tweakers kiest. Maar kom op, de taal bezuinig daar alsjeblieft niet op.

Ik wil geen enkele redacteur van Tweakers direct teniet doen maar vraag mij soms werkelijk af of geplaatste stukjes überhaupt wordt nagelezen voor het plaatsen.

Wees trots, schrijf over je passies, je hobby's en heb gezonde twijfel over je hoofdredacteur. Maar blijf eeuwig trouw aan de Nederlandse taal, verloochen dat nooit. De Nederlandse taal is het enige middel dat ons kan verbinden, waardoor je als schrijver je boodschap echt duidelijk kan maken. Waardoor wij als lezer jou echt kunnen begrijpen. Benut die taal volledig gebruik deze zoals die is bedoeld. Dankuwel!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wizard
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-02-2022
Idee/Voorstel nav wat @Vuur Draak zegt :
- Maak elk plus-artikel wat terecht beland in het spellingsfoutjes topic per direct plus-af.
- Maak elk plus-artikel wat in geachte redactie gecorrigeerd moet worden per direct plus-af.

Dan krijg je vanzelf wel dat de kwaliteit omhoog gaat.

Je kan op de redactie zelfs nog aan gamification gaan doen door gewoon een prijs uit te reiken aan het redactielid wat de meeste plus-artikelen behouden heeft aan het einde van de week.
jelle. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Helaas nog niet. Wij willen deze archiefpagina ook graag bouwen, maar we hebben te maken met een afhankelijkheid van de frontend-vernieuwing. Daardoor duurt dit langer dan gepland. Als er update over is, kom ik erop terug.

In elk geval bedankt voor je feedback! Weet dus dat deze wens ook bij ons hoog op het lijstje staat.
Let op dat de vraag feitelijk helemaal niet gaat over de archiefpagina. Dat is een implementatie waar jullie voor kiezen, de vraag gaat simpelweg over een kloppende pagina.

Die kloppende pagina kan je ook heel simpel bereiken door iemand elke dag een kwartier te laten klikken in de backend om te zien of elk plus-artikel ook wel een plus-tag heeft.
Of desnoods kan je het automatiseren door een query per 24 uur te draaien naar artikelen die plus zijn zonder plus-tag en die naar persoon x/y/z te mailen (of in een workflow-systeem te stoppen)

De wens is gewoon realistisch te realiseren door max 1 dag eraan te besteden en dan wat mailtjes na te lopen.

Kom op zeg, als ik simpelweg naar https://tweakers.net/reviews/zoeken/ ga dan zie ik :
tweakers plus onderwerpen : 243
soort artikel : tweakers plus : 246
Oftewel alleen al daar missen er minimaal 3 en dat kost me 2 minuten om dat te constateren. Nu kost het veel werk omdat het nooit bijgehouden is, maar als je het gelijk hebt dan is het 2 minuten per dag en zo af en toe 5 minuten extra om 5 linkjes oid open te klikken van die dag omdat je ziet dat er een verschil is.

Ga niet lopen zeggen dat de wens hoog is, als de wil er simpelweg niet is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:28

Lordy79

Vastberaden

Wizard schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:53:
Idee/Voorstel nav wat @Vuur Draak zegt :
- Maak elk plus-artikel wat terecht beland in het spellingsfoutjes topic per direct plus-af.
- Maak elk plus-artikel wat in geachte redactie gecorrigeerd moet worden per direct plus-af.

Dan krijg je vanzelf wel dat de kwaliteit omhoog gaat.
Dat is niet werkbaar. Ik zie de discussies al komen dat men vindt dat er nog een spelvoudje in zit en dus plus af moet, etc.
Neemt niet weg dat een zichzelf serieus nemende redactie zichzelf en ons moet bedienen van goed Nederlands.
Ga niet lopen zeggen dat de wens hoog is, als de wil er simpelweg niet is.
Hier ben ik het hardgrondig mee eens. Het valt te automatiseren en tja... Dat is redelijk de core business van Tweakers...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34

The Zep Man

🏴‍☠️

Lordy79 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 06:13:
[...]

Dat is niet werkbaar. Ik zie de discussies al komen dat men vindt dat er nog een spelvoudje in zit en dus plus af moet, etc.
Een grammatica- of spelfout in een gratis artikel: 1 (extra) week gratis Plus voor de eerste melder.
Een grammatica- of spelfout in een Plus artikel: 1 (extra) maand gratis Plus voor de eerste melder.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 15-02-2022 09:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard
[...]

Neemt niet weg dat een zichzelf serieus nemende redactie zichzelf en ons moet bedienen van goed Nederlands.
Mwah, ik weet het niet hoor. Ik zie nogal een gigantisch verschil tussen wat er nu in de comments en het spelfoutjes topic en in geachte redactie neergezet wordt en jouw situatie. Het is niet een paar tinten grijs van elkaar verwijderd, maar wmb echt bijna puur zwart en wit.

Als je dan in de door jou geschetste situatie komt, dan kan je het desgewenst weer afschaffen.

En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de kwaliteit omhoog gaat als de redactie aan DPG mag gaan uitleggen dat men door slechte spelling al een maand lang geen plus-artikel meer online heeft gekregen.
[...]
Hier ben ik het hardgrondig mee eens. Het valt te automatiseren en tja... Dat is redelijk de core business van Tweakers...
Men wil het juist automatiseren, terwijl het handmatig een klusje van niets is.
Het wordt juist niet gedaan door de wil om het te automatiseren.

Ik zie dit ook veel in mijn dagelijkse werk gezegd worden : Dat moet maar geautomatiseerd worden, ja fantastisch en leuk, maar dan beland het onder op de stapel en komt het in 2050 eens aan de beurt.
Terwijl als je het probleem wilt oplossen iemand het handmatig in 10 minuten gedaan kan hebben.
The Zep Man schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Een grammatica- of spelfout in een gratis artikel: 1 (extra) week gratis Plus voor de eerste melder.
Een grammatica- of spelfout in een Plus artikel: 1 (extra) maand gratis Plus voor de eerste melder.
Gratis artikelen wordt dit al jaar en dag geaccepteerd en daar hoef je wmb ook niets aan te veranderen.
Terwijl het juist voor Plus een meerwaarde kan zijn.

offtopic:
Eigenlijk best wel erg, dat ik nu gewoon daadwerkelijk ga omschrijven dat een meerwaarde van een Plus-abbo kan zijn dat je gewoon correcte Nederlandstalige teksten krijgt.
Normaliter zou ik dat gewoon een basis-vereiste vinden, maar hier is het een meerwaarde waar je voor moet betalen (en dat is enkel nog maar zo als ze zoiets in gaan voeren zodat de kwaliteit echt omhoog gaat/ moet)

Alleen om de een of andere reden is 1 (extra) maand gratis Plus voor 1 persoon ook niet echt een reden om iets te gaan veranderen, persoonlijk zou ik die stok achter de deur toch echt veel groter maken zodat men er ook echt op gaat letten.
Met 1 persoon 1 maand gratis zeg je in wezen tegen een redactielid : Als je het nakijkt en secuur opschrijft, dan krijg je mogelijk 6 euro meer voor dit artikel. Wat een heel slechte effort-reward verhouding geeft.
Ik zou als redactie-lid dan zeggen : Hou die 6 euro maar en dan nooit meer gaan zeuren over spelfouten, ik kan het niet controleren in een tijd die overeenkomt met 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wizard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:25:
Alleen om de een of andere reden is 1 (extra) maand gratis Plus voor 1 persoon ook niet echt een reden om iets te gaan veranderen, persoonlijk zou ik die stok achter de deur toch echt veel groter maken zodat men er ook echt op gaat letten.
Met 1 persoon 1 maand gratis zeg je in wezen tegen een redactielid : Als je het nakijkt en secuur opschrijft, dan krijg je mogelijk 6 euro meer voor dit artikel. Wat een heel slechte effort-reward verhouding geeft.
Ik zou als redactie-lid dan zeggen : Hou die 6 euro maar en dan nooit meer gaan zeuren over spelfouten, ik kan het niet controleren in een tijd die overeenkomt met 6 euro.
Ah, het is dus niet de maatregel zelf dat een probleem is, maar hoe groot die geïmplementeerd wordt. Dat is makkelijk op te lossen. Maak de kosten voor elke fout 60 EUR in plaats van 6 EUR. Dat is wel een beetje extra werk waard. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:03
Jammer dat zo'n maatschappelijk thema als "Exit vaccinatie- en herstelbewijs, CoronaCheck verdwijnt goeddeels uit ons leven" een Plus artikel is, het zou gewoon voor iedereen toegankelijk moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wizard
ratzz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:36:
Jammer dat zo'n maatschappelijk thema als "Exit vaccinatie- en herstelbewijs, CoronaCheck verdwijnt goeddeels uit ons leven" een Plus artikel is, het zou gewoon voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
T.net is geen maatschappelijke website als Nu.nl oid, T.net is gewoon een tech-website waar niemand echt naartoe gaat om het laatste corona nieuws op te halen.

Pas als men echt bewust gaat pushen om T.net een corona-info site te maken (bijv door live-updates tijdens tv-weergaves etc te gaann houden) dan kan je pas praten over het wellicht moeten vrijgeven van maatschappelijke thema's... Tot die tijd is het enkel zo nu en dan wat extra nieuws.

Iets als log4j daar moet wmb een gratis artikel over zijn (waren er meen ik ook) en dan kan er best een Plus-verdiepings artikel zijn. Maar die gratis artikelen moeten er zijn omdat het een tech-probleem is, wat gratis op tech-websites gemeld en besproken moet kunnen worden.
Maar stellen dat iets als corona voor iedereen toegankelijk moet zijn, dan kan je net zo goed vragen waarom ze niet allerlei andere maatschappelijke thema's ook bespreken, want niet besproken is helemaal ontoegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:03
Wizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:02:
[...]

........
Maar stellen dat iets als corona voor iedereen toegankelijk moet zijn, dan kan je net zo goed vragen waarom ze niet allerlei andere maatschappelijke thema's ook bespreken, want niet besproken is helemaal ontoegankelijk.
Dat zijn heel veel absoluten, laat ik het zo stellen dat ik het zou kunnen waarderen als Tweakers binnen zijn community zich van andere kant zou laten zien en zo'n topic gewoon open laat voor iedereen. Kijk naar het aantal reacties die er zijn, niet veel andere tech "Plus" artikelen hebben zoveel reacties. Misschien moet eens gekeken worden hoe met de tech artikelen gescoord kan worden om het abonnement aantrekkelijker te maken i.p.v. te scoren met een artikel dat vele aan het hart gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wizard
ratzz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:43:
[...]
Dat zijn heel veel absoluten, laat ik het zo stellen dat ik het zou kunnen waarderen als Tweakers binnen zijn community zich van andere kant zou laten zien en zo'n topic gewoon open laat voor iedereen. Kijk naar het aantal reacties die er zijn, niet veel andere tech "Plus" artikelen hebben zoveel reacties. Misschien moet eens gekeken worden hoe met de tech artikelen gescoord kan worden om het abonnement aantrekkelijker te maken i.p.v. te scoren met een artikel dat vele aan het hart gaat.
Ik vermoed dat t.net daar een beetje in een split zit.
Ze geven al 3 tokens weg, oftewel je kan 3 maatschappelijke titels al gratis lezen.

Zouden ze deze verdiepende titels op zichzelf ook al gratis weggeven omdat het maatschappelijk verantwoord is, dan blijft er helemaal niets meer van Plus over.

Met tech-artikelen kan een t.net totaal niet meer scoren, daar is t.net al jarenlang geleden voorbij gestreefd door YouTube etc.
T.net is feitelijk meer een tech-aggregator / vertaler dan dat men echt eigen content produceert.
Men probeert het een soort verdieping te laten lijken door een niche onderwerp te pakken en daar veel woorden over te schrijven in Plus, maar iedereen die in die niche zit weet dat het super-oppervlakkige stukken zijn.

T.net is gewoon voor leuk vermaak en algemeen tech-nieuws met een t.net smaakje herschreven. En daar valt gewoon heel slecht geld op te verdienen.
De boot naar echte tech-artikelen die hebben ze allang gemist en dat valt nu niet meer goed te maken.

De hele instelling om gewoon goed werk af te leveren ipv matig werk die mist gewoon binnen de hele t.net organisatie.
Daarom heb je een topic wat overloopt met spelfouten die dan na melden gefixed worden ipv te streven naar foutloos te schrijven, daarom zijn voor een gemiddeld artikel de comments belangrijker dan het artikel zelf, etc. etc.

En op die basis kan je best wat verdienen met ads, je kan best een community opbouwen die ook nog abbo's afneemt. Alleen je kan niet echt verdienen aan tech.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:03:
Ik vermoed dat t.net daar een beetje in een split zit.
Ze geven al 3 tokens weg, oftewel je kan 3 maatschappelijke titels al gratis lezen.
Totdat je op een verkeerde link in het forum klikt, en plots slechts twee Plus titels mag lezen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

The Zep Man schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Totdat je op een verkeerde link in het forum klikt, en plots slechts twee Plus titels mag lezen. :+
Echt een non-argument. Je krijgt een duidelijke melding dat je 'm kunt lezen met een van je tokens en je moet dit nog bevestigen. :/
We kunnen het plus op veel manieren onderuithalen, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

True schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:12:
Echt een non-argument. Je krijgt een duidelijke melding dat je 'm kunt lezen met een van je tokens en je moet dit nog bevestigen. :/
Ah, dat wist ik niet. Bij het blokkeren van Plus content is er enkel een lege pagina te zien.

Een Plus 'tag' bij een dergelijke link of het forum (net als op de frontpage) zou natuurlijk niet verkeerd zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 17-02-2022 11:16 ]

• Wizard
The Zep Man schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:14:
[...]
Een Plus 'tag' bij een dergelijke link of het forum (net als op de frontpage) zou natuurlijk niet verkeerd zijn.
Dat idee is al eens voorgesteld, maar dat beviel niet echt 100% getuige : Content Advertising

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Firecrash
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-04 07:12
How-to: Android-apps op Windows 11
Oh cool, een artikel wat leuk is voor tweakers. Laat ik even lezen hoe dit zit. Kan ik 't later zelf ook proberen.
OH WACHT.

Gaan we nu zelfs dit soort artikelen achter een pay wall zetten? Ik google wel even hoe dit moet.
Je kan mij niet vertellen dat dit model voor jullie meer clicks geeft dan daarvoor....
Letterlijk de artikelen die 1 op 1 te maken hebben met de naam van de website worden achter een pay wall gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Wizard schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Dat idee is al eens voorgesteld, maar dat beviel niet echt 100% getuige : Content Advertising
Kijk eens naar de periode en de start van de test...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Zep Man schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Je krijgt volgens mij eerst nog de vraag of je een token wilt gebruiken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Je krijgt volgens mij eerst nog de vraag of je een token wilt gebruiken?
Zoals ook genoemd door True:
True in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"

Zoals ook erkend door mij:
The Zep Man in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:28

Herman

FP ProMod
Ik zie nu een 'Premium' nieuwsitem:
- nieuws: Nothing komt met zijn eerste smartphone, maar het zal niet makkelijk ...

Is dat nieuw?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, maar het komt ook niet al te vaak voor: https://tweakers.net/nieu...EqyCktDqksSC1WsooGc5RiawE

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tweakers is het enige forum waarvoor ik betaal, vind ik ok. Maar effectief een prijsstijging van 12 euro naar 33 euro per jaar (incl 10% korting) vind ik niet netjes. Dat er ergens aan verdiend moet worden, begrijp ik best. Maar ik vind dat je niet zo met klanten om kunt gaan. Als Ziggo zijn prijzen verdubbelt, staat iedereen ook op zijn achterste benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
Ik zie dat het hier rustiger wordt dan in het begin.
Vandaag weer eens ''gratis'' een plus artikel gelezen om het nog eens een kans te geven: reviews: Nederlandse providers zetten 2G of 3G uit

Niet persoonlijk, maar voor wat het waard is vind ik het toch wel een mager artikel. Dit had ik ergens anders ook kunnen lezen. Ik mis eigenlijk meer technische diepte dan wat er nu geschreven is. Via Antennekaart.nl van @jk-5 (hebben jullie hem ook benaderd?) haal ik eigenlijk meer informatie uit dan het artikel op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
@Olaf Eigenlijk een omgekeerde vraag over de content

Waarom is een artikel als : reviews: Zo testen we wifiapparatuur eigenlijk geen plus?

Zonder even mijn mening over andere plus-artikelen te geven, is dit juist een soort artikel wmb perfect voldoet aan de belofte van plus.

- Het is unieke content
- Als je de reviews als gratis content weggeeft, dan is dit juist een verdieping op al die reviews
- Er zit een substantiele hoeveelheid eigen werk in.

En hetzelfde geld voor bijv : reviews: Hoe we behuizingen reviewen - Toelichting op onze testmethode

Gewoon even nieuwsgierig, maar waarom zijn dit soort artikelen geen plus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:04
Hogarts schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:34:
@Olaf Eigenlijk een omgekeerde vraag over de content

Waarom is een artikel als : reviews: Zo testen we wifiapparatuur eigenlijk geen plus?

Zonder even mijn mening over andere plus-artikelen te geven, is dit juist een soort artikel wmb perfect voldoet aan de belofte van plus.

- Het is unieke content
- Als je de reviews als gratis content weggeeft, dan is dit juist een verdieping op al die reviews
- Er zit een substantiele hoeveelheid eigen werk in.

En hetzelfde geld voor bijv : reviews: Hoe we behuizingen reviewen - Toelichting op onze testmethode

Gewoon even nieuwsgierig, maar waarom zijn dit soort artikelen geen plus?
Lijkt mij eigenlijk een hele goede keuze van de redactie: men beschrijft de meetmethode voor de metingen/testen. Als je een test doet, testresultaten publiceert maar niet beschrijft hoe je getest hebt, zijn in wetenschappelijk opzicht je testen minder geloofwaardig en minder betrouwbaar.

Door open te zijn over je meetmethode maak je het mogelijk voor anderen om de meting te reproduceren (en het resultaat te bevestigen) of om duidelijk te maken waarom een testresultaat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogarts
vanaalten schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Lijkt mij eigenlijk een hele goede keuze van de redactie: men beschrijft de meetmethode voor de metingen/testen. Als je een test doet, testresultaten publiceert maar niet beschrijft hoe je getest hebt, zijn in wetenschappelijk opzicht je testen minder geloofwaardig en minder betrouwbaar.

Door open te zijn over je meetmethode maak je het mogelijk voor anderen om de meting te reproduceren (en het resultaat te bevestigen) of om duidelijk te maken waarom een testresultaat niet klopt.
Wat jij zegt klopt, alleen er is geen enkele reden waarom je die meetmethode gratis hoeft te verstrekken.

Sterker nog, in 99% van de normale gevallen zal je moeten betalen om de meetmethode in handen te krijgen (puur omdat die publicatie simpelweg geld kost en wil je het reproduceren dan heb je toch al zoveel extra kosten dat de kosten voor de publicatie niet relevant meer zijn)

Ik stel dan ook geen vraagtekens bij de publicatie, die is enkel goed. Echter vind ik dit juist een plus-artikel waarvoor je geld kan/moet vragen.

Als een tientje kosten een probleem zijn als je de resultaten wilt bevestigen/reproduceren/ de meetmethode wil afkeuren dan doe je ergens een financiële berekening verkeerd.

Door het gratis beschikbaar te maken maak je dit soort artikelen enkel een kostenpost waardoor je juist minder kans hebt om ze in de toekomst te zien vs als je er gewoon quitte mee speelt of zelfs een klein beetje winst op haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:55

franssie

Save the albatross

reviews: Nederlandse providers zetten 2G of 3G uit

wat een waardeloos artikel. Beneden alle peil en dan het aanmerken als plus ,,,, echt wat is er aan de hand?
Het is dat er een link stond onderaan het nieuwsbericht (ik zou het geen artikel durven noemen) ,,,

How low can you go

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

franssie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:48:
reviews: Nederlandse providers zetten 2G of 3G uit

wat een waardeloos artikel. Beneden alle peil en dan het aanmerken als plus ,,,, echt wat is er aan de hand?
Het is dat er een link stond onderaan het nieuwsbericht (ik zou het geen artikel durven noemen) ,,,

How low can you go
Moet zeggen dat ik deze reactie eerder waardeloos en beneden alle peil vind dan het artikel. Ooit van onderbouwde en opbouwende kritiek gehoord?

Fijne verjaardag nog!

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:55

franssie

Save the albatross

Ruzor schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:57:
[...]

Moet zeggen dat ik deze reactie eerder waardeloos en beneden alle peil vind dan het artikel. Ooit van onderbouwde en opbouwende kritiek gehoord?

Fijne verjaardag nog!
Dank!
En opbouwende kritiek, daar heb je een terecht punt. Ik zal eens solliciteren :+
Maar 4 paginas clickbait wat prima in één paragraaf geschreven had kunnen worden? (TLDR: 3G modulatie zetten we uit omdat we die frequentie bandbreedte nodig hebben voor 4G en 5G, terwijl we 2G modulatie blijven ondersteunen voor oude apparatuur). Dan nog een paragraaf over modulatie en klaar is Clara.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:57
Ruzor schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:57:
[...]

Fijne verjaardag nog!
En deze reactie is voor mij dan weer beneden alle peil..
Oftewel zo kunnen wel door blijven gaan.

Achtergrondartikelen prima om dat achter een paywal te melden ,maar als ik dan zie wat ik mn mn 3 gratis artikelen doe en lees.. tja dan valt dat tegen.

Moet wel eerlijk zijn dat ik het in deze vorm (oftwel we moeten aan de paywal, maar we weten eigenlijk niet hoe we het moeten vullen) ook niet zou weten hoe het moet.
Konden we maar weer terug naar de tijd van dvd.nl
Toen was er ook wel een herres, maar wel altijd leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 11:43

TeK

*knip* off-topic rant

[ Voor 94% gewijzigd door Gonadan op 06-04-2022 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 10:56

Dazzler2120

FP ProMod
Dit is toch gewoon een diepgaand achtergrond artikel met een goed gekozen titel waardoor je nieuwsgierig wordt?
Van sommige onderwerpen snap ik de sociale discussie of je die achter Plus moet zetten, maar dit onderwerp is daar voor mij zeker geen van. Als je het interessant genoeg vindt, gebruik er een credit voor.

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 06-04-2022 20:24 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK

TeK

Het gaat over bedrijven die geld over je rug proberen te verdienen door stickers te plaatsen(en jou je rechten probeert af te nemen) en of dat wettelijk mag, stel je eens voor dat alles wat wel en niet per wet mag achter betaalmuren zou zitten, in mijn ogen zeer vreemd iig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hogarts
TeK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:54:
Het gaat over bedrijven die geld over je rug proberen te verdienen door stickers te plaatsen(en jou je rechten probeert af te nemen) en of dat wettelijk mag, stel je eens voor dat alles wat wel en niet per wet mag achter betaalmuren zou zitten, in mijn ogen zeer vreemd iig.
Tja, ik denk dat het voornamelijk de vraag is hoe serieus neem jij juridisch advies van een tech-website voordat er zelfs maar een rechter naar gekeken heeft?

Ik durf te wedden dat ik zo 10 juristen kan vinden die A zeggen, en tegelijk kan ik ook 10 juristen vinden die B zeggen.
Zolang het enkel een experiment is van thuiswinkel.org om een rechterlijke uitspraak te ontlokken is het gewoon puur gokwerk. En heeft het niets te maken met of het wettelijk wel of niet mag.

Wat dat betreft is de clickbait-ondertitel ook heel erg misleidend, omdat die vraag nooit beantwoord wordt met een ja of een nee (en die vraag valt ook niet te beantwoorden zonder precedenten en rechterlijke uitspraken etc).
Feitelijk is het gewoon een woordenbrij die je kan samenvatten als : Geen idee. En dan heb je gewoon de hele titel beantwoord in 2 woorden. Alles wat er meer staat is gewoon opvulsel.

Dit is ook gewoon een te breed onderwerp om uitspraken als of iets het ondermijnt of niet over te doen.
Praktisch zal het op enkele sectoren en binnen enkele disciplines iets ondermijnen, maar op andere sectoren/disciplines weer niet.
Alleen hoe en wat en waar, daar moet eerst een rechter zich over buigen en tot die tijd geeft geen enkele jurist die iets waard is daar enige uitslag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hogarts schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:24:
Ik durf te wedden dat ik zo 10 juristen kan vinden die A zeggen, en tegelijk kan ik ook 10 juristen vinden die B zeggen.
Zelfs een enkele jurist spreekt zichzelf wel eens tegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK

TeK

Hogarts schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:24:
[...]

Tja, ik denk dat het voornamelijk de vraag is hoe serieus neem jij juridisch advies van een tech-website voordat er zelfs maar een rechter naar gekeken heeft?

Zolang het enkel een experiment is van thuiswinkel.org om een rechterlijke uitspraak te ontlokken is het gewoon puur gokwerk. En heeft het niets te maken met of het wettelijk wel of niet mag.

Wat dat betreft is de clickbait-ondertitel ook heel erg misleidend, omdat die vraag nooit beantwoord wordt met een ja of een nee (en die vraag valt ook niet te beantwoorden zonder precedenten en rechterlijke uitspraken etc).
Feitelijk is het gewoon een woordenbrij die je kan samenvatten als : Geen idee. En dan heb je gewoon de hele titel beantwoord in 2 woorden. Alles wat er meer staat is gewoon opvulsel.

Dit is ook gewoon een te breed onderwerp om uitspraken als of iets het ondermijnt of niet over te doen.
Praktisch zal het op enkele sectoren en binnen enkele disciplines iets ondermijnen, maar op andere sectoren/disciplines weer niet.
Alleen hoe en wat en waar, daar moet eerst een rechter zich over buigen en tot die tijd geeft geen enkele jurist die iets waard is daar enige uitslag over.
Ik snap je punt, maar hoe moest ik nou weten dat er nog naar gekeken moest worden en het niet een kant en klaar verrhaal zou zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogarts
TeK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:44:
[...]
Ik snap je punt, maar hoe moest ik nou weten dat er nog naar gekeken moest worden en het niet een kant en klaar verrhaal zou zijn ?
Google gebruiken en zoeken naar betere/juridische bronnen.
Juridisch advies moet je niet van een tech-site af gaan halen.
Net zomin als dat je medisch advies van een tech-site af moet gaan halen.

Al schrijven ze het met de beste bedoelingen en doen ze nog zo hun best, een tech-site heeft simpelweg niet de kennis om iets inhoudelijks te zeggen over iets juridisch, het zal altijd maximaal een lekenuitleg blijven die in de werkelijkheid allerlei haken en ogen heeft, puur omdat dat nu eenmaal zo werkt met wetgeving / medische zaken.

Een inhoudelijk juridisch stuk over dit soort praktijken zou al snel tig kantjes zijn (wat al niet past op t.net) en om het dan ook nog eens leesbaar te maken voor een lekenpubliek zoals t.net heeft mag je er nog eens tig kantjes aan gaan toevoegen qua uitleg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK

TeK

Ja maar dat is juist waarom ik het op een site als dit lees en niet op zoek ga naar de volledige jurispedentie, ik heb zelf de kennis ook helemaal niet om dat te volgen en wil gewoon een simpele uitleg.
En gezien de naam van de topic ook niet aangeeft dat er nog van alles uitgezocht moet worden had er zomaar ja of nee kunnen staan.
En dat is dus mijn hele punt, hoe weet ik nou of ik 1 van mijn 3 punten eraan uit wil besteden ?
En anderzijds als er wel een antwoord was geweest (wat dus zomaar had gekunt aangzien ik er van te voren niks van af wist) dan had het dus achter een betaalmuur gezeten of je hier als klant wel of niet zorgen over hoeft te maken ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:36

magician2000

.....

dutchnltweaker schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:28:
Ik zie dat het hier rustiger wordt dan in het begin.
Vandaag weer eens ''gratis'' een plus artikel gelezen om het nog eens een kans te geven: reviews: Nederlandse providers zetten 2G of 3G uit

Niet persoonlijk, maar voor wat het waard is vind ik het toch wel een mager artikel. Dit had ik ergens anders ook kunnen lezen. Ik mis eigenlijk meer technische diepte dan wat er nu geschreven is. Via Antennekaart.nl van @jk-5 (hebben jullie hem ook benaderd?) haal ik eigenlijk meer informatie uit dan het artikel op Tweakers.
Dat lijkt er wel op inderdaad. Maar of dat een goed teken is valt te betwijfelen.

Ondertussen zijn we op een punt aangeland dat veel van de tweakers die een lange periode dit topic van allerlei gewenst of ongewenst commentaar hebben voorzien zijn afgehaakt. Op een gegeven moment is het "leuk" geweest. Zeker wanneer er geen verandering aangebracht worden die door die Tweakers als wenselijk of zelfs noodzakelijk worden gezien.

Tel daar bij op de nodige bans die er uitgedeeld zullen zijn. Na een ban volgt een permaban. Tweakers die nog enige andere content willen consumeren hier zullen dan mogelijk ook wegblijven.

Dit topic zal dan ook alleen maar stiller gaan worden verwacht ik zelf.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

magician2000 schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:30:
Dit topic zal dan ook alleen maar stiller gaan worden verwacht ik zelf.
Dat komt simpelweg omdat alles wat men wilde zeggen, gezegd is. In dit topic is het al eerder aangehaald: het topic lijkt enkel te bestaan om maar aan te kunnen geven dat de community om inbreng gevraagd is. Dat is gedaan. Wat t.net met deze inbreng doet motiveert niet om meer erover te schrijven.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even een reactie op dit artikel, erg interessant als onderwerp. Maar wederom ontzettend mager.

reviews: Hoe de nationale bibliotheek KB het Nederlandse internet probeert te...

Het artikel heb je in een paar minuten uit. Hier had zo veel meer in gezeten. Juist plus artikelen moeten toch echt de diepte in gaan zowel op inhoud in het algemeen maar ook qua techniek is dit artikel heel geschikt.

Maargoed wat hier boven ook staat, is mijn post een herhaling van wat inmiddels al tig keer is geroepen.

Ik maak inmiddels mijn 3 gratis plus artikelen niet eens meer op.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik begin de abonnementen structuur redelijk zat aan het worden. Het is de natte droom voor elke ondernemer om zo maandelijks een vaste stroom inkomsten te genereren. Maar voor de consument zijn er geen voordelen, alleen nadelen waarbij niets meer van jouw is maar je alles "huurt".

Dat betekent dat er voor mij als consument maar 1 optie is, hier categorisch niet aan mee doen. Voor wat betreft Plus artikelen geldt dus dat zolang ik die gratis kan lezen bekijk ik die af en toe, maar als het niet meer kan, dan maar niet. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om deze beweging op wat voor manier ook te sponsoren. Als het moet hef ik nog eerder m'n account op.

Kortom, slechte ontwikkeling en wat je we zelf ook van vinden mag, ik doe niet mee, nu niet en nooit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

pe1dnn schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:31:
Ik begin de abonnementen structuur redelijk zat aan het worden. Het is de natte droom voor elke ondernemer om zo maandelijks een vaste stroom inkomsten te genereren. Maar voor de consument zijn er geen voordelen, alleen nadelen waarbij niets meer van jouw is maar je alles "huurt".
Ik begrijp veel kritiek op Plus en heb er zelf ook wel kritiek op maar betaal nog steeds geen cent dus vind dat ik geen recht van spreken heb. Net zoals ik op nu.nl niet alle artikelen kan lezen omdat ik niet wil registreren daar.
Een abonnement op een nieuwsdienst zoals Tweakers is al eeuwenoud... De krant was (is!) Een medium waarbij je geld betaalt voor een dagelijkse krant of eenmalig betaalt voor een exemplaar in de winkel.
Ik zie t plus verhaal net zo alleen kun je bij plus niet per artikel betalen maar 'moet' je een abonnement nemen.
Wat nou leasen of huren?

Enne... Vrijwel elke ondernemer heeft een vaste stroom inkomsten... Soms wat meer, soms wat minder. En als je daar als bedrijf op kunt bouwen en begroten kun je dus ook plannen maken om een deel van de winst te (her)investeren in nog betere diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Om niet alleen maar te klagen, dit is naar mijn mening nou een inhoudelijk sterk en uitgebreid artikel!

Genoeg stof om te lezen, inhoudelijk de diepte in en informatie die je niet zo 123 ergens anders makkelijk kan vinden.

Dus daarvoor complimenten!

reviews: Scannen naar kinderporno - Zo werken de tools

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
ik zie de meerwaarde niet echt van dit abbo systeem, heb een aantal gratis artikelen gelezen maar zo goed om er voor te betalen ? niet echt.

vind het ook frappant dat dit te gelijk gekomen is met het samenvoegen van hardware.info .....

er is nu een soort monopoly ontstaan van nederlands talige ict & techniek . dit vind ik niet gezond.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

dj.verhulst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:57:

er is nu een soort monopoly ontstaan van nederlands talige ict & techniek . dit vind ik niet gezond.
Begin je toch een nieuwe site? Zo ingewikkeld hoeft t niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Lordy79 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:43:
[...]

Begin je toch een nieuwe site? Zo ingewikkeld hoeft t niet te zijn.
Ja dat doe je ff in een weekend .......

de gouden tijd van rond 2000 is voor goed voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

dj.verhulst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:29:
[...]

Ligt eraan wat je wilt doen en wat je verwacht. In 10 minuten heb je een basis virtuele server. Nog een 10 minuten en je hebt er (bijvoorbeeld) WordPress op geïnstalleerd.

Vervolgens nog een uurtje om wat modules die je wilt gebruiken te installeren en wat inrichten en je bent in de basis klaar.

Wat zijn de verwachtingen is dan de vraag. Het zal eerst wat kosten, maar indien er geïnteresseerden zijn, willen die mogelijk wel wat bijdragen in de kosten. Wil je er geld mee gaan verdienen, dan zul je meer tijd nodig hebben.

Ik denk dat wanneer je IT / tech nieuws gaat plaatsen (al dan niet vertaald uit andere nieuwsbronnen), je zelf wat diepgang toevoegt en een basiscontrole doet op de juistheid, je al een heel eind voor hebt op Tweakers.

Overigens zou ik aanraden om zoiets met een aantal mensen te starten. Een groepje van 5 tot 10 mensen met vergelijkbare gedachtegang. Zo snel als mogelijk een soort van donatie of abonnement systeem invoeren waar mensen voor 1 euro per maand aan deel kunnen nemen en het kan nog wat worden.

Er zijn hier vast wel mensen die er wat voor voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
magician2000 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:52:
[...]

Ligt eraan wat je wilt doen en wat je verwacht. In 10 minuten heb je een basis virtuele server. Nog een 10 minuten en je hebt er (bijvoorbeeld) WordPress op geïnstalleerd.

Vervolgens nog een uurtje om wat modules die je wilt gebruiken te installeren en wat inrichten en je bent in de basis klaar.

Wat zijn de verwachtingen is dan de vraag. Het zal eerst wat kosten, maar indien er geïnteresseerden zijn, willen die mogelijk wel wat bijdragen in de kosten. Wil je er geld mee gaan verdienen, dan zul je meer tijd nodig hebben.

Ik denk dat wanneer je IT / tech nieuws gaat plaatsen (al dan niet vertaald uit andere nieuwsbronnen), je zelf wat diepgang toevoegt en een basiscontrole doet op de juistheid, je al een heel eind voor hebt op Tweakers.

Overigens zou ik aanraden om zoiets met een aantal mensen te starten. Een groepje van 5 tot 10 mensen met vergelijkbare gedachtegang. Zo snel als mogelijk een soort van donatie of abonnement systeem invoeren waar mensen voor 1 euro per maand aan deel kunnen nemen en het kan nog wat worden.

Er zijn hier vast wel mensen die er wat voor voelen.
tja ,, wat moet ik daar van vinden, ja met wat mensen moet je zoiets doen, maar wil je ervan kunnen leven moet je aardige groep volgers hebben zodat je interessant word voor adverteerders.

best wel een sprong in het duister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
dj.verhulst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:29:
[...]

Een website starten is nu heel wat makkelijker dan 22 jaar geleden, ja ;)

Maar, wat mogelijk meer bedoeld wordt: die 'monopoly', en de noodzaak voor abonnementen, vind jij niet gezond, en dat is het waarschijnlijk ook niet. En dat komt dan ook doordat geld verdienen héél lastig is in deze tak van sport, als je niet één van de grootste bent.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
Hahn schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:59:
[...]

Een website starten is nu heel wat makkelijker dan 22 jaar geleden, ja ;)

Maar, wat mogelijk meer bedoeld wordt: die 'monopoly', en de noodzaak voor abonnementen, vind jij niet gezond, en dat is het waarschijnlijk ook niet. En dat komt dan ook doordat geld verdienen héél lastig is in deze tak van sport, als je niet één van de grootste bent.
met wordpress is dat makkelijk, maar zo'n complexe site zo groot en zoveel mogelijkheden met wordpress ? denk dat je toch iets zwaarders moet

soms denk ik dat je het model zo moet aanpassen dat je kan bestaan van de advertentie inkomsten , en iemand de betaald ziet ze dan niet , en laat het dan daar bij ....

ik zie de overhead van hardware.info/tweakers heel wat forser is geworden ,, leuk maar is het echt nodig ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:08

crisp

Devver

Pixelated

dj.verhulst schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:01:
[...]

met wordpress is dat makkelijk, maar zo'n complexe site zo groot en zoveel mogelijkheden met wordpress ? denk dat je toch iets zwaarders moet
Tweakers is eigenlijk meer dan 1 site; we zijn een nieuws- en reviewsite (redactioneel), een forum/community, een marktplaats èn een prijsvergelijker. En dat alles met elkaar geïntegreerd. Good luck met wordpress ;)
soms denk ik dat je het model zo moet aanpassen dat je kan bestaan van de advertentie inkomsten , en iemand de betaald ziet ze dan niet , en laat het dan daar bij ....
Maar wat als maar een klein deel van je bezoekers bereid is te betalen voor je site, 70% je advertenties blokkeert en van de rest het meerendeel geen niet-functionele cookies wil accepteren waardoor je moet gaan kijken naar trackingvrije oplossingen voor advertenties waar een groot deel van je adverteerders dan weer niet in mee wil?
ik zie de overhead van hardware.info/tweakers heel wat forser is geworden ,, leuk maar is het echt nodig ?
AVG en andere wettelijke vereisten trekken een zware wissel op de workload:

AVG bepaalt dat je een Functionaris Gegevensbescherming (FG/DPO) moet hebben; je moet processen hebben om datainzage en verwijdering cq anonimisatie te kunnen faciliteren, je cookie- en privacybeleid moeten op orde zijn, je moet consents registreren en honoreren, data-retentie goed regelen etc.

V&A vergt processen voor fraudepreventie, hulp aan rechtsinstanties en bemiddeling.

Het forum vereist actieve moderatie.

En dan ben je er nog niet: de pricewatch behoeft een team voor klantcontacten en data-onderhoud (en is technisch behoorlijk complex), je redactie moet in staat zijn onafhankelijk te opereren, en ook eigen journalistiek te bedrijven, je hebt een team nodig voor het testen van producten, etcetera.

Oh, en een development team natuurlijk ;)

Ergo: een professionele website runnen anno 2022 is vele malen ingewikkelder dan 20 jaar geleden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 08:02
crisp schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:26:
[...]

Maar wat als maar een klein deel van je bezoekers bereid is te betalen voor je site, 70% je advertenties blokkeert en van de rest het meerendeel geen niet-functionele cookies wil accepteren waardoor je moet gaan kijken naar trackingvrije oplossingen voor advertenties waar een groot deel van je adverteerders dan weer niet in mee wil?
Ah ja, de bezoekers zijn het probleem.

Men zou eens wat meer naar de oorzaken moeten willen kijken in plaats van maar weer de slachtoffer rol in te kruipen.

Misschien vindt men advertenties in de regel helemaal geen probleem en hebben sites met vrij beschikbare, vooral door users gegenereerde, content wel de gunfactor dat men de advertenties voor lief neemt. Echter is men de grenzen gaan opzoeken en er overheen gegaan omwille van maximaliseren advertentie inkomsten. Advertenties werden dusdanig hinderend en intrusief met alle tracking van dien dat men een grens is gaan trekken.

Super vervelend ook al die regulering om uitwassen te voorkomen. Beetje jammer dat ook Tweakers de nodige voorbeelden kent van genomen vrijheden waarmee de noodzaak van verscherpte regulering om de consument te beschermen maar weer eens onderstreept werd.

Sure het is geen makkelijk verdienmodel meer, zeker niet als je meerwaarde vooral voort komt uit de content van die gebruikers. Maar elke keer wordt compleet voorbij gegaan aan jullie eigen gemaakte keuzes en de effecten daarvan. Nee, Tweakers is het slachtoffer van louter externe factoren waar ze nul invloed op hebben. Het zijn die stomme gebruikers die ons niets meer gunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
[...]

Tweakers is eigenlijk meer dan 1 site; we zijn een nieuws- en reviewsite (redactioneel), een forum/community, een marktplaats èn een prijsvergelijker. En dat alles met elkaar geïntegreerd. Good luck met wordpress ;)

[...]

[...]

AVG bepaalt dat je een Functionaris Gegevensbescherming (FG/DPO) moet hebben; je moet processen hebben om datainzage en verwijdering cq anonimisatie te kunnen faciliteren, je cookie- en privacybeleid moeten op orde zijn, je moet consents registreren en honoreren, data-retentie goed regelen etc.

V&A vergt processen voor fraudepreventie, hulp aan rechtsinstanties en bemiddeling.

En dan ben je er nog niet: de pricewatch behoeft een team voor klantcontacten en data-onderhoud (en is technisch behoorlijk complex), je redactie moet in staat zijn onafhankelijk te opereren, en ook eigen journalistiek te bedrijven, je hebt een team nodig voor het testen van producten, etcetera.

Ergo: een professionele website runnen anno 2022 is vele malen ingewikkelder dan 20 jaar geleden.
ik denk dat het ook geen sinecure zo'n site,, en wordpress ,, hahahaha denk dat je toch met een serieus custom crm wat moet , en zo'n forum en pricewatch dat is idd complex
maar zo is het ooit niet begonnen. gewoon klein en relatief eenvoudig.

pas toen men de tent aan commerciële partij verkocht toen veranderde er veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tuttel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:46:
[...]

Ah ja, de bezoekers zijn het probleem.

Men zou eens wat meer naar de oorzaken moeten willen kijken in plaats van maar weer de slachtoffer rol in te kruipen.

Misschien vindt men advertenties in de regel helemaal geen probleem en hebben sites met vrij beschikbare, vooral door users gegenereerde, content wel de gunfactor dat men de advertenties voor lief neemt. Echter is men de grenzen gaan opzoeken en er overheen gegaan omwille van maximaliseren advertentie inkomsten. Advertenties werden dusdanig hinderend en intrusief met alle tracking van dien dat men een grens is gaan trekken.
Ik ben het helemaal met je eens dat het advertentiemodel is doorgeschoten. Ik denk wel dat we daar bij Tweakers toch altijd redelijk en terughoudend in zijn geweest in vergelijking met veel andere sites. Toch blijkt dat nog niet genoeg te zijn voor die gunfactor, maar daar wordt momenteel hard aan gewerkt dus hopelijk blijkt die gunfactor dan wel te bestaan ;)
Super vervelend ook al die regulering om uitwassen te voorkomen. Beetje jammer dat ook Tweakers de nodige voorbeelden kent van genomen vrijheden waarmee de noodzaak van verscherpte regulering om de consument te beschermen maar weer eens onderstreept werd.
Waar doel je dan concreet op? De cookiewall?
Sure het is geen makkelijk verdienmodel meer, zeker niet als je meerwaarde vooral voort komt uit de content van die gebruikers. Maar elke keer wordt compleet voorbij gegaan aan jullie eigen gemaakte keuzes en de effecten daarvan. Nee, Tweakers is het slachtoffer van louter externe factoren waar ze nul invloed op hebben. Het zijn die stomme gebruikers die ons niets meer gunnen...
Dat eerste, dat het geen gemakkelijk verdienmodel (meer) is, is inderdaad het punt dat ik wilde maken. Ik denk echter ook dat we niet altijd de juiste keuzes hebben gemaakt, of in ieder geval niet op het juiste moment, maar ook daar speelt dat de 'markt' (vooral de advertentiemarkt) toch ook een lastige is, en waar veranderingen (te) langzaam gaan. Als groot bedrijf wordt je ook vanzelf conservatiever omdat de risico's groter worden. Ook ik ben daar niet altijd blij mee, maar ik ben er van overtuigd dat we wel de goede kant op bewegen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Met mijn opmerkingen bedoelde ik dit:

Er is misschien een soort Monopoly positie ontstaan maar het is wel degelijk mogelijk om een uitdager te worden van Tweakers. het is bijv. veel moeilijker om een grootbank zoals ING uit te dagen als nieuwkomer.

Verder denk ik dat er door de aandeelhouder van tweakers.net niet ontzettend veel geld wordt verdiend. Vast wel genoeg om een mooi rendement op het eigen vermogen te maken maar geen klapper. Ik denk dat Tweakers vooral als onderdeel van DPG een enorme meerwaarde heeft. Maar dit is gissen.

Al met al vind ik zeker niet dat gebruikers het vel over de oren wordt getrokken qua prijs voor een abonnement. Een krant heeft misschien meer diepgang maar bijv. geen forum waar je 24/7 vragen kunt stellen maar waar ook gewoon een prettig snit mensen bivakkeert om over van alles te praten.
Een krantabonnement is echter fors duurder dan die paar euro per maand voor Tweakers.

Verder heb ik het gevoel, maar ben benieuwd hoe andere Tweakers hier over denken, dat de plus artikelen langzaam van wat betere kwaliteit worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Lordy79 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:15:
Al met al vind ik zeker niet dat gebruikers het vel over de oren wordt getrokken qua prijs voor een abonnement. Een krant heeft misschien meer diepgang maar bijv. geen forum waar je 24/7 vragen kunt stellen maar waar ook gewoon een prettig snit mensen bivakkeert om over van alles te praten.
Een krantabonnement is echter fors duurder dan die paar euro per maand voor Tweakers.
Dit is een valse vergelijking. Om van het forum gebruik te maken heb je op T.net geen abonnement nodig. Verder is het forum met name voor de community, door de community. De community is dan ook wat het waarde geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 30-04-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

dj.verhulst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:58:
[...]

tja ,, wat moet ik daar van vinden, ja met wat mensen moet je zoiets doen, maar wil je ervan kunnen leven moet je aardige groep volgers hebben zodat je interessant word voor adverteerders.

best wel een sprong in het duister
Vandaar ook dat ik al aangaf dat het er aan ligt wat je er van verwacht.

Wil je er geld mee verdienen c.q. een salaris uit halen voor één of alle "medewerkers", dan zal het lastig kunnen worden. Wil je in eerste instantie gaan voor een site die het tech nieuws op een manier brengt zoals jij (en hoogstwaarschijnlijk vele anderen) dat graag zien, dan kun je ook "gewoon" beginnen, zo snel mogelijk kostendekkend zijn, en stap voor stap doorgroeien.

Persoonlijk denk ik dat er best ruimte in de markt is voor een goede nieuws website voor technisch nieuws. Je hoeft ook helemaal niet meteen de "grote" hoeveelheid nieuws zoals Tweakers dat heeft te brengen. Begin met 5 tot 10 berichten per dag, maar dan van fatsoenlijke kwaliteit (gecontroleerd, goed vertaald uit bronnen met de meest relevante informatie genoemd).

Het ligt er maar aan wat je wilt en verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

dj.verhulst schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:01:
[...]

Ik haalde in mijn post WordPress puur als voorbeeld aan. Het is niet gezegd dat dit de beste keuze is. Zeker niet voor de lange(re) termijn, maar misschien wel om te kijken hoe de levensvatbaarheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

[...]

[...]

Het hoeft ook helemaal geen kopie van Tweakers te worden natuurlijk. Mij lijkt het juist ook beter van niet.

Persoonlijk denk ik dat er meer mensen bereid zijn te betalen dan je denkt. Zolang het maar fatsoenlijke bedragen zijn voor fatsoenlijke (gecontroleerde) content. Niet gewoon wat blindelings overgenomen nieuws met missende relevante informatie.

Misschien hoef je ook helemaal niet zo veel betalende bezoekers te hebben in het begin. De vraag is ook of je maar allerlei advertenties wilt serveren.

Ja, je zooi moet op orde zijn, maar zo ingewikkeld is dat allemaal niet. Al helemaal niet wanneer je niet tot nauwelijks informatie gaat bijhouden die je niet nodig hebt om de site te kunnen runnen. Dus niet allerlei advertentiezut en cookies waar je geen overzicht over hebt en waar veel mensen kotsmisselijk van zijn ondertussen.

En die adverteerders die niet mee willen met advertenties zonder tracking? Wijs die lekker de deur. Volgens mij is dat juist ook een beetje de intentie hier. Dus geen kopie van Tweakers, maar een nieuwssite waar kwaliteit en niet gevolgd worden voorop staan.

V&A, niet van toepassing in mijn ogen.

Pricewatch, niet van toepassing in mijn ogen.

Development team? Waarvoor? Niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk. Maar ook hier, voor zover je ze nodig hebt, zeker in het begin, opstarten met enthousiastelingen die de helpende hand toesteken.

Het hoeft geen commerciële insteek te hebben. Je kunt veel beter goed kostendekkend werken. Misschien zelfs een stichting hiervoor oprichten.

Een professionele website runnen anno 2022 is vele malen simpeler dan in 2002. Tenzij je allerlei zaken in wilt bouwen om mensen te volgen. Maar da moet je juist absoluut niet willen.

Daarnaast, als je zo gaat redeneren, dan kun je helemaal niets meer beginnen. Nooit meer. Je laat je dan namelijk op voorhand al stoppen. Nergens voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-02 11:26
Pracht artikel over algoritmes vandaag. Deze wil ik graag beperkt delen binnen mijn netwerk. Helaas is dat voor hun niet vrij toegankelijk te lezen (met een account wel, maar die zijn geen mensen met tech als hobby en dus geen account hebben).

Is er een optie, of kan er de optie komen dat het mogelijk is om artikelen (gratis) te delen zoals bijvoorbeeld bij de correspondent? Zou ik wel een meerwaarde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Is er een overzicht van alle Plus-artikelen beschikbaar of heb ik daar overheen gekeken?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Meg schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:29:
Is er een overzicht van alle Plus-artikelen beschikbaar of heb ik daar overheen gekeken?
https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/ - zie ook de tabs op die pagina ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeK

TeK

ZelianGuy schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:34:
Pracht artikel over algoritmes vandaag. Deze wil ik graag beperkt delen binnen mijn netwerk. Helaas is dat voor hun niet vrij toegankelijk te lezen (met een account wel, maar die zijn geen mensen met tech als hobby en dus geen account hebben).

Is er een optie, of kan er de optie komen dat het mogelijk is om artikelen (gratis) te delen zoals bijvoorbeeld bij de correspondent? Zou ik wel een meerwaarde vinden.
Je kan natuurlijk altijd gewoon screenshots nemen en die delen om hier omheen te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ZelianGuy schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:34:

Sorry ik zag deze post nu pas door de andere reactie.

Ik denk ook wel dat Tweakers zich hiermee in de voet schiet eigenlijk. Je ziet ook dat andere nieuwssites hiermee omgaan door ook zonder account een beperkt aantal views te geven voor ze met de paywall beginnen. Maar dat is makkelijk te omzeilen (zijn gewoon plugins voor) en Tweakers zijn handig dus kan ik me wel voorstellen dat dat hier niet rendabel gaat zijn. Tweakers had ook te maken met een veel hoger percentage adblockende gebruikers dan mainstream nieuwssites.

Maar het beperkt de site inderdaad wel in het aanspreken van nieuw publiek en dat is wel jammer. Ook vind ik het Nederlandstalige wel een nadeel, sommige pareltjes zoals het artikel over ASML zou ik graag doorsturen maar 95% van mijn tech-werkkring en kennissenkring spreekt geen Nederlands :)

Maar ik denk dat dat ook wel een strategische zet is.. Wil je een nieuwe anandtech worden? Ik vraag me af of dat haalbaar is vanuit het Nederlandse en of de DPG zit te wachten op de investering die dat mogelijk zou maken.

Niettemin zou een soort partnerschap voor diepgaande vertaalde artikelen met een grote internationale techsite misschien wel tot de mogelijkheden behoren? :) Bijvoorbeeld ars of anand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 08:43
;w Jammer waar staat dat woord Tweakers ook al weer voor ?

Zit hier al 20 + jaren (22 jaar) maar ik vind het niet zo leuk meer met dat + gedoe ik ga maar eens de bookmark verwijderen. ;w

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:10

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

jdh009

FP ProMod
Viel me inderdaad ook al op, gaat dit het nieuwe normaal zijn of was dit een toevallige loop van omstandigheden?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
er wordt wel erg makkelijk een plus label gehangen aan een artikel, wat is er plus aan het verhaal over de SSD van de macbook M2 lijkt me een normaal tweakers artikel. heb zelf nog een plus abbo maar krijg wel het gevoel dat het steeds meer tweakers min wordt als je geen abbo hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 04:43
Klopt, dit viel mij ook al op. Hierdoor krijg ik toch het gevoel dat DPG een handje heeft in Tweakers ookal hebben ze meerdere keren toegezegt dat het niet het geval is. Sorry Tweakers, maar dit is wel waarvoor meerdere keren is gewaarschuwd en waar jullie op zouden letten.

Wat mij ook opviel is dat dit artikel nieuws: Inlichtingendiensten willen meer bevoegdheden en de Wiv lijkt te gaan... de introductie toch heel erg op een normaal nieuwsartikel lijkt. Ik heb het niet verder kunnen lezen want plus, en ik ga niet mijn gratis pluspunten aan zoiets spenderen.

Wat mij daarnaast ook opvalt is dat het aantal reacties op plus artikkelen over het algemeen genomen erg laag ligt. Ik vraag mij dus af of Tweakers wel de extra verwachte omzet behaald die ze hadden verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:10:
[...]
Wat mij daarnaast ook opvalt is dat het aantal reacties op plus artikkelen over het algemeen genomen erg laag ligt. Ik vraag mij dus af of Tweakers wel de extra verwachte omzet behaald die ze hadden verwacht.
Ik vraag me eigenlijk af wat de redactie daar nou echt van vind. Een artikel zoals "Heeft de 256GB-versie van de M2-MacBook Pro een tragere ssd", had gewoon een nieuwsbericht moeten zijn.

Nu hangt er een (naar mijn mening) clickbait titel aan, krijgt het minder views en is er weinig interactie in de comments. Als schrijver heb je liever een groter bereik denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bV8Z6sD.png

Ik begrijp dat er een andere bron van verdiensten nodig is bij Tweakers, vraag me wel af of + de oplossing gaat zijn (ik denk t niet).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 11:10

arnoudwokke

Redacteur
Viel me inderdaad ook al op, gaat dit het nieuwe normaal zijn of was dit een toevallige loop van omstandigheden?
Toevallige loop van omstandigheden. Gisteren hadden we 0 Plus-artikelen en ik had een van mijn Plus-artikelen gisteren wel af willen hebben, maar ik was druk met MacBooks en toen vergat ik mijn streaming-artikel af te maken 7(8)7

Die van Tijs over de wiv was wel de bedoeling voor vandaag, die van Willem over arm-processors is een embargo-dingetje (wat dus eerder gemaakt is).

Vier op een dag is uitzondering, dat hebben we nog niet eerder gehad en ik voorzie niet dat het snel vaker zal gebeuren eigenlijk.

Merk trouwens op dat er met het videokaartprijzen-verhaal ook een soort achtergrond is verschenen zonder Plus-label vandaag :)
er wordt wel erg makkelijk een plus label gehangen aan een artikel, wat is er plus aan het verhaal over de SSD van de macbook M2 lijkt me een normaal tweakers artikel. heb zelf nog een plus abbo maar krijg wel het gevoel dat het steeds meer tweakers min wordt als je geen abbo hebt.
Zonder Plus was dit artikel er niet geweest. Ik heb het kunnen maken omdat ik dankzij abonnees zoals jij daar tijd voor krijg. Anders was dit artikel er niet geweest. Die MacBooks klaar maken voor testen, de testen zoeken en installeren, de testen doen en interpreteren, nog eens nalezen met experts op de redactie die veel weten van ssd's - zoveel tijd kunnen we niet nemen voor een enkel nieuwsberichtje, want het kost je gewoon om en nabij een werkdag. Daar staat tegenover dat er in mijn ogen een veel waardevoller artikel uit is gekomen.

Veel nieuwssites, waaronder The Verge en 9to5Mac enzo, hebben gewoon de resultaten van die youtubers overgenomen en daar een eigen artikel omheen gebouwd zonder eigen testen. Ik denk dat ze die testen ook niet konden doen, omdat ze de 256GB-versie niet hebben. Zo'n artikel maken kost minder tijd (en dat doen we ook vaak met gewone nieuwsberichten) :)
Uiteraard ligt het aantal reacties van Plus-artikelen gemiddeld lager dan bij andere artikelen. Dat is logisch, want er is een kleiner deel van Tweakers-lezers die kan reageren op die artikelen. We zien wel grote spreiding in die Plus-artikelen. Die over streaming heeft bijvoorbeeld 110 reacties. Die van zondag over kraken van kopieerbeveiligingen heeft er ook 110. Die van die MacBooks, tot nu toe, 19. Aan de andere kant: MacBooks zijn ook meer niche ten opzichte van streamingdiensten en drm-kwesties natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-06 15:29
arnoudwokke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:39:
[...]

. Die MacBooks klaar maken voor testen, de testen zoeken en installeren, de testen doen en interpreteren, nog eens nalezen met experts op de redactie die veel weten van ssd's - zoveel tijd kunnen we niet nemen voor een enkel nieuwsberichtje, want het kost je gewoon om en nabij een werkdag. Daar staat tegenover dat er in mijn ogen een veel waardevoller artikel uit is gekomen.

Veel nieuwssites, waaronder The Verge en 9to5Mac enzo, hebben gewoon de resultaten van die youtubers overgenomen en daar een eigen artikel omheen gebouwd zonder eigen testen. Ik denk dat ze die testen ook niet konden doen, omdat ze de 256GB-versie niet hebben. Zo'n artikel maken kost minder tijd (en dat doen we ook vaak met gewone nieuwsberichten) :)
Ik heb de artikel niet gelezen, maar is er wel toegevoegde waarde in zelf testen als er al meerdere andere bronnen met eigen tests zijn? Dan kan je toch gewoon verwijzen naar de tests die door andere bronnen zijn uitgevoerd.

Voor de rest lijkt het in mijn hoofd wel een 1+1=2 sommetje kwam een 256G SSD heeft minder chippies om parallel naar te schrijven dan een 512G/1T SSD. Dat er dan een heel Tweakers+ artikel voor wordt gemaakt klinkt voor mij persoonlijk dan wel wat overdreven voor iets wat al jaren bekend is over andere SSD series

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
vrilly schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:15:
[...]

Ik heb de artikel niet gelezen, maar is er wel toegevoegde waarde in zelf testen als er al meerdere andere bronnen met eigen tests zijn? Dan kan je toch gewoon verwijzen naar de tests die door andere bronnen zijn uitgevoerd.
Er lijkt me meer dan genoeg toegevoegde waarde om dingen zelf te testen: bevestigen of ontkrachten wat andere sites en mensen hebben ondervonden.

Als je niet zelf test, dan kan je het ook geen review noemen, en wordt het een simpel nieuwsbericht waarin je bevindingen van anderen samenvat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 370778

arnoudwokke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:39:
[...]
Zonder Plus was dit artikel er niet geweest. Ik heb het kunnen maken omdat ik dankzij abonnees zoals jij daar tijd voor krijg. Anders was dit artikel er niet geweest. Die MacBooks klaar maken voor testen, de testen zoeken en installeren, de testen doen en interpreteren, nog eens nalezen met experts op de redactie die veel weten van ssd's - zoveel tijd kunnen we niet nemen voor een enkel nieuwsberichtje, want het kost je gewoon om en nabij een werkdag. Daar staat tegenover dat er in mijn ogen een veel waardevoller artikel uit is gekomen.

[...]
Hmm, misschien interresant om het in de titel te vermelden oid; Tweakers zocht het uit.

Ik las de titel en skipte hem (ipv een maandelijks artikel eraan te spenderen)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De melding om mijn (reeds lang lopend) abbo te verlengen kwam voorbij en naar ik hier lees kan het nu dus blijkbaar alleen maar met een maandelijkse afschrijving.
Voor mij de laatste druppel om toch maar geen verlenging te doen, ik had de 24mnd al aangeklikt maar zit echt niet te wachten op nog een maandelijkse afschrijving en wil gewoon in 1x (mag ook meer kosten) het bedrag aftikken en er vanaf zijn.

Ik stop dan ook mijn abbo, misschien komt men nog tot inkeer en bied men gewoon weer jaarlijks/2 jaarlijkse afschrijvingen aan ;)
De glijdende schaal is hiermee voltooid, ik draag tweakers een erg warm hart toe maar ga niet door hoepels springen om mijn geldelijke waardering te tonen

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34
Ik zit in hetzelfde schuitje. Na ruim 15 jaar abonnee te zijn geweest, is er opeens geen mogelijkheid meer om mijn abonnement te verlengen zonder een doorlopend contract af te sluiten, waar ik niet van hou. Ik wil gewoon nu kunnen beslissen of ik voor X euro een abonnement van een jaar afsluit, zonder dat dat een toekomstige betaalverplichting impliceert of dat ik moeite moet doen om op te zeggen.

Misschien ben ik een zonderling (het zou niet de eerste keer zijn) en is het voor Tweakers niet rendabel om gebruikers als ik een jaarabonnement aan te bieden. Ik ga er vanuit dat dat doorberekend is, dus hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik m'n abonnement niet meer verleng.
jelle. schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:23:
In de oude abonnementenstructuur hadden we jaarabonnementen die automatisch verlengd werden en abonnementen die automatisch afliepen. Die laatste abonnementen waren duurder. De automatische verlenging was altijd weer voor een jaar: zoals @True aangeeft is dan Wet van Dam van toepassing waardoor we terugbetalingen moesten faciliteren, en dat was niet wenselijk.
De Wet van Dam is van toepassing op doorlopende abonnementen. Het is niet duidelijk waarom deze wijziging betekende dat de jaarabonnementen moesten verdwijnen. Het logische alternatief was een doorlopend maandelijks-opzegbaar abonnement, en een jaarabonnement zonder automatische verlenging, zoals altijd al bestond (als ik de Wet van Dam goed begrijp is 1 jaar de maximale termijn voor een abonnement waarbij tussentijds opzeggen niet mogelijk is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Soultaker schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:52:
De Wet van Dam is van toepassing op doorlopende abonnementen. Het is niet duidelijk waarom deze wijziging betekende dat de jaarabonnementen moesten verdwijnen. Het logische alternatief was een doorlopend maandelijks-opzegbaar abonnement, en een jaarabonnement zonder automatische verlenging, zoals altijd al bestond (als ik de Wet van Dam goed begrijp is 1 jaar de maximale termijn voor een abonnement waarbij tussentijds opzeggen niet mogelijk is).
Dat is eigenlijk heel simpel. Slapende leden zijn veelal erg waardevol en hoe krijg je slapende leden? Juist op deze manier. Hiernaast is door de redactie (of andere werknemers) eerder aangegeven dat het 1x betalen/jaar-abonnement ook niet aangeboden wordt omdat je op moet kunnen zeggen waarbij er weer handelingen nodig zijn om het bedrag te vereffenen.

Ik snap de redenatie, maar het is wel erg jammer dat ze hierdoor abonnees mislopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34
True schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:35:
Dat is eigenlijk heel simpel. Slapende leden zijn veelal erg waardevol en hoe krijg je slapende leden? Juist op deze manier.
Je hebt gelijk natuurlijk, en dat is precies een van de redenen dat ik liever geen doorlopende abonnementen afsluit. Het is erg makkelijk om te vergeten dat je betaalt voor een dienst die je niet meer gebruikt.

Als Tweakers liever slapende leden heeft dan leden die trouw hun abonnement verlengen, so be it, maar dan voel ik me ook niet schuldig dat ik niet langer voor een abonnement betaal.
Hiernaast is door de redactie (of andere werknemers) eerder aangegeven dat het 1x betalen/jaar-abonnement ook niet aangeboden wordt omdat je op moet kunnen zeggen waarbij er weer handelingen nodig zijn om het bedrag te vereffenen.
Zoals ik het begrijp staat de Wet van Dam toe om een abonnement van 1 jaar aan te bieden dat niet tussentijds opgezegd kan worden. Het recht op maandelijkse opzegging ontstaat pas ná de eerste automatische verlenging, na 1 jaar dus.

Dus zoals ik het begrijp kunnen ze prima een doorlopend abonnement aanbieden dat maandelijks opzegbaar is en maandelijks gefactureerd wordt, én een jaarabonnement dat eenmalig gefactureerd wordt en niet automatisch verlengd wordt (dit is het type abonnement dat ik de afgelopen 15 jaar 15 keer afgesloten heb). Dan hoeven ze nooit geld terug te geven, wat blijkbaar administratief lastig is. Als ik het verkeerd begrepen heb hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Soultaker schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:57:
Dus zoals ik het begrijp kunnen ze prima een doorlopend abonnement aanbieden dat maandelijks opzegbaar is en maandelijks gefactureerd wordt, én een jaarabonnement dat eenmalig gefactureerd wordt en niet automatisch verlengd wordt (dit is het type abonnement dat ik de afgelopen 15 jaar 15 keer afgesloten heb). Dan hoeven ze nooit geld terug te geven, wat blijkbaar administratief lastig is. Als ik het verkeerd begrepen heb hoor ik het graag.
Klopt, maar ik meen gelezen te hebben dat ze dus gekozen hebben voor een betaalprovider die dat dus niet standaard aanbiedt ..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 22:39
arjants schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:02:
De melding om mijn (reeds lang lopend) abbo te verlengen kwam voorbij en naar ik hier lees kan het nu dus blijkbaar alleen maar met een maandelijkse afschrijving.
Voor mij de laatste druppel om toch maar geen verlenging te doen, ik had de 24mnd al aangeklikt maar zit echt niet te wachten op nog een maandelijkse afschrijving en wil gewoon in 1x (mag ook meer kosten) het bedrag aftikken en er vanaf zijn.

Ik stop dan ook mijn abbo, misschien komt men nog tot inkeer en bied men gewoon weer jaarlijks/2 jaarlijkse afschrijvingen aan ;)
De glijdende schaal is hiermee voltooid, ik draag tweakers een erg warm hart toe maar ga niet door hoepels springen om mijn geldelijke waardering te tonen
Ik moet zeggen dat ik om dezelfde reden al maanden lang twijfel om het al dan niet te doen.
Niet alleen ik vind dat aangenamer, m’n vrouw ook. Bij jaarlijks abo wordt ze er maar 1 keer per jaar aan herinnerd, nu kan ze elke maand denken: heeft ie dat nou echt nodig :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 01:14
De Plus artikelen hebben me al een paar keer tot op het randje gebracht van een abbo nemen. Goed gedaan, want tot nu toe heb ik nooit serieus overwogen om een abbo te nemen.

Ik merk dat voor mij de maandelijkse afschrijving de drempel vormt om het elke keer toch niet te doen. Heb geen zin 2 jaar lang elke maand die afschrijving voorbij te zien komen, waar ik niet vanaf kan. Het zou echt heel relaxed zijn in 1x te betalen voor de 2 jaar.

Het is totaal geen rationeel argument, maar ik pak voor zoiets als een Tweakers Plus abbo echt veel liever in 1x de pijn voor de periode dat ik er aan vast zit.

Voor de helderheid; Prima dat het daarna omgezet wordt in een maandelijkse betaling, kan ik tegen die tijd kiezen weer langere tijd af te nemen of te stoppen. Dat is niet wat voor mij het issue zit om over te gaan tot aankoop.

Heel begrijpelijk dat jullie niet alle mogelijke vormen van betalen kunnen ondersteunen, maar weet dat je mij ermee over de streep krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 22:39
Mac_Cain13 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:02:
De Plus artikelen hebben me al een paar keer tot op het randje gebracht van een abbo nemen. Goed gedaan, want tot nu toe heb ik nooit serieus overwogen om een abbo te nemen.

Ik merk dat voor mij de maandelijkse afschrijving de drempel vormt om het elke keer toch niet te doen. Heb geen zin 2 jaar lang elke maand die afschrijving voorbij te zien komen, waar ik niet vanaf kan. Het zou echt heel relaxed zijn in 1x te betalen voor de 2 jaar.

Het is totaal geen rationeel argument, maar ik pak voor zoiets als een Tweakers Plus abbo echt veel liever in 1x de pijn voor de periode dat ik er aan vast zit.

Voor de helderheid; Prima dat het daarna omgezet wordt in een maandelijkse betaling, kan ik tegen die tijd kiezen weer langere tijd af te nemen of te stoppen. Dat is niet wat voor mij het issue zit om over te gaan tot aankoop.

Heel begrijpelijk dat jullie niet alle mogelijke vormen van betalen kunnen ondersteunen, maar weet dat je mij ermee over de streep krijgt.
Idd, de plus-artikelen zijn heel aanlokkelijk. Ik kijk al uit naar 1 augustus om de 3 interessantste gratis te lezen. Want ik gun Tweakers heel hard de centjes maar niet op een maandelijkse manier. Gewoon niet leuk.
Ook voor apps loop ik trouwens rond maandelijkse betalingen, ik betaal in 1 keer, punt. Voelt te veel als een lening ook. En dat hebben we enkel voor ons huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arry16
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 08:13
@WoutF Ik vroeg mij af of een benchmark wel een Plus artikel mag zijn? Ik zie nu dit artikel: https://tweakers.net/revi...-zoek-naar-de-limiet.html. Ik kan uit de intro niet opmaken wat er precies getest wordt, maar het is de eerste benchmark met een Plus tag, zover ik in het archief kan zien. Het leek mij dat in een benchmark bepaalde resultaten van verschillende producten vergeleken worden, maar hoe zit dat in dit geval? Daarnaast zou ik verwachten dat een benchmark, met het oog op het referentiekader wat het creëert, voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn. Anders zou je in latere productvergelijkingen onvolledige vergelijkingen krijgen, of zelfs dat bepaalde resultaten achter het Plus tag verdwijnen. Ik was benieuwd wat jullie idee hier achter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
arry16 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:57:
@WoutF Ik vroeg mij af of een benchmark wel een Plus artikel mag zijn? Ik zie nu dit artikel: https://tweakers.net/revi...-zoek-naar-de-limiet.html. Ik kan uit de intro niet opmaken wat er precies getest wordt, maar het is de eerste benchmark met een Plus tag, zover ik in het archief kan zien. Het leek mij dat in een benchmark bepaalde resultaten van verschillende producten vergeleken worden, maar hoe zit dat in dit geval? Daarnaast zou ik verwachten dat een benchmark, met het oog op het referentiekader wat het creëert, voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn. Anders zou je in latere productvergelijkingen onvolledige vergelijkingen krijgen, of zelfs dat bepaalde resultaten achter het Plus tag verdwijnen. Ik was benieuwd wat jullie idee hier achter is.
Van productreviews - waarbij het oordeel over producten centraal staat - hebben we gezegd dat we dat niet onder het Plus-label doen. Dit is een artikel dat ingaat op verschillende features van wifi 6 op basis van eigen benchmarks. Daar komt natuurlijk ook een product in terug, want we moesten die features ergens op testen. Het is verre van een volledige review van het product of een vergelijkende test. Op termijn gaat deze router de gehele standaardtestprocedure doorlopen en een eventuele review of round-up zal voor iedereen te lezen zijn. Ook zullen de resultaten dan terug te vinden zijn in de Pricewatch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 13:18
TPar schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Idd, de plus-artikelen zijn heel aanlokkelijk. Ik kijk al uit naar 1 augustus om de 3 interessantste gratis te lezen. Want ik gun Tweakers heel hard de centjes maar niet op een maandelijkse manier. Gewoon niet leuk.
Ook voor apps loop ik trouwens rond maandelijkse betalingen, ik betaal in 1 keer, punt. Voelt te veel als een lening ook. En dat hebben we enkel voor ons huis.
Hier nog 1; ik betaal met alle liefde; maar dan wel graag gelijk even voor 2 jaar; nu maar een maandje proberen en kijken of er genoeg meerwaarde geleverd wordt. Houd jullie qua kwaliteit wellicht scherp, maar qua aantal subscribers is dit een 'vervelende' drempel.

Dat het 'administratief' een probleem is lijkt me trouwens in het niet vallen met de hoeveelheid automatische incasso's die bouncen en waar je iets mee moet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

ufear schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:03:
[...]
Dat het 'administratief' een probleem is lijkt me trouwens in het niet vallen met de hoeveelheid automatische incasso's die bouncen en waar je iets mee moet...
Ik durf hier stelliger te zijn.

Maar laat ik dan wel eerst melden dat ik enorm fan ben van Tweakers, en dat ik ze overal plug omdat ik hoop/wil en gun dat T.net groter dan groot word. I O+ Tweakers. Go Tweakers Go! *O*

Maar... het argument dat het een Administratief probleem is... klinkt als dat ze dat probleem opzoeken.
Het is 2022 en er kan prima per jaar betaald worden. Als er nota bene op Tweakers word gezegd dat het "Lastig" is... dan is dat eigenlijk een gigantische facepalm die ondermijnd wat Tweakers is.

Hoe dan ook. Ik hou van alle medewerkers van Tweakers en gun ze een mega succesvolle website. Ik ben fan, liefhebber en dankbaar gebruiker. Dus wat er ook gebeurd ik zal vast wel af en toe een beetje betalen. Deze maand heb je mijn 5 euro weer :).

FreeReef.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 14:37
Na een jaar lid te zijn geweest toch mijn plus lidmaatschap opgezegd. Wat ik bijzonder vind is dat ik de plus artikelen ten tijde van mijn lidmaatschap ook niet meer kan inzien. Dus je kan tijdelijk inzien?
Een tijdschrift mag je ook houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

no_way_today schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:37:
Na een jaar lid te zijn geweest toch mijn plus lidmaatschap opgezegd. Wat ik bijzonder vind is dat ik de plus artikelen ten tijde van mijn lidmaatschap ook niet meer kan inzien. Dus je kan tijdelijk inzien?
Krijg je eigenlijk niet 3 (of meer zou ik zelfs denken) tokens om je plus-artikelen te kopen. Lijkt mij eigenlijk wel soort van fair.

Of inderdaad: plus artikelen tijdens je abonnement zijn leesbaar en blijven leesbaar óf je krijgt voor elke maand plus een X-aantal tokens die je na beëindiging kunt gebruiken om te kijken of oude te bekijken. Als ik elke maand mijn drie gratis tokens gebruik kan ik er 36/jr unlocken terwijl iemand zoals jij (met een opgezegd abonnement) niets meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
no_way_today schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:37:
Als tijdschriften zonder (veel) kosten teruggehaald konden worden als je je abonnement zou opzeggen, dan zou dat zeker gedaan zijn :P

Welke online abonnementen ken jij, die werken zoals je omschrijft? Van Adobe tot Netflix, bij vrijwel alles wat ik kan bedenken, betaal je voor de toegang tot de content/functionaliteit, zolang je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Als tijdschriften zonder (veel) kosten teruggehaald konden worden als je je abonnement zou opzeggen, dan zou dat zeker gedaan zijn :P

Welke online abonnementen ken jij, die werken zoals je omschrijft? Van Adobe tot Netflix, bij vrijwel alles wat ik kan bedenken, betaal je voor de toegang tot de content/functionaliteit, zolang je betaalt.
Bij Adobe en Netflix heb je als niet-abonnee niet de mogelijkheid om maandelijks drie filmes/whatever voor ongelimiteerde tijd te unlocken, dat kan op de FP wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
True schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:29:
[...]

Bij Adobe en Netflix heb je als niet-abonnee niet de mogelijkheid om maandelijks drie filmes/whatever voor ongelimiteerde tijd te unlocken, dat kan op de FP wel.
Kudo's voor Tweakers dus, voor het gratis weggeven van betaalde content, wil je eigenlijk zeggen?

;)

Jouw idee van 'plus artikelen tijdens je abonnement zijn leesbaar en blijven leesbaar' klinkt leuk, maar ook daar komt weer heel veel bij kijken. Want als ik nu 1 maand abo zou nemen voor 2 3 euro, zou ik dan alles tot deze maand kunnen blijven lezen, zonder ooit nog te betalen? Goede deal dan!

Of zou ik alleen maar alles van augustus 2022 kunnen lezen als ik volgende maand geen abo meer heb?

En niet in de laatste plaats: al deze ideeën zijn heel leuk voor ons als klanten, maar geven klanten steeds minder redenen om te blijven betalen. En dat is juist het hele eieren eten achter toegang-tot-content-zolang-je-betaalt-abonnementen (lees: dat doen is jezelf in de voet schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Kudo's voor Tweakers dus, voor het gratis weggeven van betaalde content, wil je eigenlijk zeggen?

;)

Jouw idee van 'plus artikelen tijdens je abonnement zijn leesbaar en blijven leesbaar' klinkt leuk, maar ook daar komt weer heel veel bij kijken. Want als ik nu 1 maand abo zou nemen voor 2 3 euro, zou ik dan alles tot deze maand kunnen blijven lezen, zonder ooit nog te betalen? Goede deal dan!

Of zou ik alleen maar alles van augustus 2022 kunnen lezen als ik volgende maand geen abo meer heb?

En niet in de laatste plaats: al deze ideeën zijn heel leuk voor ons als klanten, maar geven klanten steeds minder redenen om te blijven betalen. En dat is juist het hele eieren eten achter toegang-tot-content-zolang-je-betaalt-abonnementen (lees: dat doen is jezelf in de voet schieten).
Ik bedoel artikelen gepubliceerd ten tijden van het hebben van een abonnement blijven actief na opzeggen abonnement.

Oudere artikelen hebben geen tot zeer weinig waarde. De redactie heeft ongetwijfeld cijfers (die ze mogelijk (begrijpelijk) niet willen delen), maar ik verwacht dat FP artikelen na één week minder dan 1% v.d. totale views krijgen.
In dat kader is één maand een abonnement nemen nog steeds een prima verdienste voor Tweakers. Dat is waarschijnlijk vergelijkbaar met de eerste maand gratis diensten online, waarbij enkelen blijven hangen. Dit is het meestal wel waard voor de aanbieder. In alle eerlijkheid denk ik dat een maandelijks te betalen bedrag veel sneller vergeten wordt voor jaren dan een per jaar te betalen bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 14:37
Hahn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

;)

Ik heb nu vakantie en wilde een artikelen teruglezen dat kan nu niet. Heb een jaar lidmaatschap gehad en wellicht 3 a 4 artikelen echt gelezen, de vakantie is voor mij om alles terug te lezen, ook tijdschriften. Nu heb ik niks meer, wel betaald, niets gelezen echt. Je kunt mij dom noemen. Ik koop films in de Apple store omdat ik ze wil kijken wanneer ik wil.

Artikelen zijn aan de tijd onderhevig. In de krant, tijdschrift of tweakers. De restwaarde is niet veel en op een bepaald moment achterhaald. Series of muziek niet als, als je het nog niet kent. Artikelen op tweakers worden niet bijgewerkt.

Mij valt het tegen en wilde weer voor een jaar lid worden, maar dat doe ik niet meer. Oftewel bij mij lopen ze euro’s mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
no_way_today schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Ik heb nu vakantie en wilde een artikelen teruglezen dat kan nu niet. Heb een jaar lidmaatschap gehad en wellicht 3 a 4 artikelen echt gelezen, de vakantie is voor mij om alles terug te lezen, ook tijdschriften. Nu heb ik niks meer, wel betaald, niets gelezen echt. Je kunt mij dom noemen. Ik koop films in de Apple store omdat ik ze wil kijken wanneer ik wil.

Artikelen zijn aan de tijd onderhevig. In de krant, tijdschrift of tweakers. De restwaarde is niet veel en op een bepaald moment achterhaald. Series of muziek niet als, als je het nog niet kent. Artikelen op tweakers worden niet bijgewerkt.

Mij valt het tegen en wilde weer voor een jaar lid worden, maar dat doe ik niet meer. Oftewel bij mij lopen ze euro’s mis.
Je had het niet per se verder uit hoeven leggen, want je punt was al duidelijk bij mij. Ik zeg ook niet dat je verkeerd denkt of dom bent, ik geef alleen aan hoe het momenteel zit: Tweakers biedt een toegang-zolang-je-betaalt abonnement. Dat wist je, als het goed is, al vanaf het moment dat je het abonnement afsloot. Wat niet wil zeggen dat je er niet alsnog van kan of mag balen, uiteraard ;)

En sure, in jouw geval lopen ze nu wat euro's mis, maar in andere gevallen is de toegang verliezen tot oudere artikelen, die iemand toch nog had willen lezen, misschien juist weer een reden om toch weer te betalen. Of in ieder geval, dat hoopt Tweakers natuurlijk.

Voor de duidelijkheid: alles wat in het voordeel van ons als klanten zou werken, ben ik voorstander voor. Ik geef alleen maar aan dat ik verwacht dat het financieel gezien voor Tweakers waarschijnlijk geen goed idee is, waardoor ik de kans dat ze dit soort verbeteringen door zullen voeren klein acht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
World Citizen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:01:
[...]
Maar laat ik dan wel eerst melden dat ik enorm fan ben van Tweakers, en dat ik ze overal plug omdat ik hoop/wil en gun dat T.net groter dan groot word. I O+ Tweakers. Go Tweakers Go! *O*
In het engels zeggen ze "be careful what you wish for"...

Als Tweakers veel groter wordt dan het nu is, dan moet het wel meer mainstream worden, want elke techneut in NL/BE kent Tweakers inmiddels wel en gebruikt het al of met een reden niet.

De enige mogelijkheid om een nieuw publiek aan te boren is meer mainstream gaan en dan is de meerwaarde voor 'ons' helemaal weg.

Ze hebben dat al eens geprobeerd met die "een miljoen slimme neefjes" ads en toen kregen we steeds van die halve zolen die vragen op het forum neerplempten zonder zelf iets te doen, met aanhef en "bij voorbaat dank" enzo. Zaten we toen niet op te wachten en nu ook niet. Het is hier geen helpdesk :)
World Citizen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:01:
[...]
Maar... het argument dat het een Administratief probleem is... klinkt als dat ze dat probleem opzoeken.
Het is 2022 en er kan prima per jaar betaald worden. Als er nota bene op Tweakers word gezegd dat het "Lastig" is... dan is dat eigenlijk een gigantische facepalm die ondermijnd wat Tweakers is.
Idd, ik ben er ook niet blij mee dat het niet meer gewoon per jaar kan, daar ben ik het helemaal mee eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 22:16
Kan iemand in de faq even uitleggen waarom de Hero en Elite wel per jaar afgenomen kunnen worden en de Plus niet.

Heb het nu wel gevonden maar echt toegankelijk was het antwoord niet. En bevredigend al helemaal niet.

Andere vraag, kan je een e-mail adres opgeven waar de factuur heen gaat als je een maandelijks abbo afsluit of moet je die elke maand downloaden? (Bij KPN, Ziggo, t-mobile en andere maandelijkse abonnementen moet je elke maand inloggen om de bedroefde factuur te downloaden, welk jaar is het 1992?)

Wil er niet iemand voor mij een maand abonnement afnemen 😅 dan betaal ik 5 jaar vooruit en 30% administratie kosten.
Dan stuur je mij gewoon een factuur (met btw) die hoef ik dan maar een keer in mijn boekhouding in te voeren in plaats van elke maand 🤘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 30-05 17:03

jelle.

Product Owner
Topicstarter
aeon_flux schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:51:
Kan iemand in de faq even uitleggen waarom de Hero en Elite wel per jaar afgenomen kunnen worden en de Plus niet.
Alle abonnementen worden per maand betaald, ik zal dit nog even expliciet aan de FAQ toevoegen. Wat je misschien bedoelt, is de aanbieding voor oud-abonnees. Dat is altijd een maandelijks opzegbaar abonnement omdat dit in alle gevallen goedkoper (€3,75) is dan het reguliere Plus-abonnement (€4 bij 2 jaar).
Andere vraag, kan je een e-mail adres opgeven waar de factuur heen gaat als je een maandelijks abbo afsluit of moet je die elke maand downloaden?
Nee, je kunt geen adres opgeven. We hebben het e-mailen van de factuur wel op de backlog staan, maar ik kan niet zeggen wanneer dat gereed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:11
Hahn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Als je een abo neemt op tijdschrift C't, kan je die edities online gratis inzien en blijven inzien nadat je abo afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
segil schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:49:
[...]

Als je een abo neemt op tijdschrift C't, kan je die edities online gratis inzien en blijven inzien nadat je abo afgelopen is.
Dat is geen online (only) abonnement, dat is een tijdschrift, die ook online beschikbaar is. Aangezien je fysieke tijdschriften ook niet terug kan halen, is het logisch dat ze dat ook zo doen bij het online gedeelte van het tijdschrift.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.