Lordy79 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 06:13:
[...]
Dat is niet werkbaar. Ik zie de discussies al komen dat men vindt dat er nog een spelvoudje in zit en dus plus af moet, etc.
Neemt niet weg dat een zichzelf serieus nemende redactie zichzelf en ons moet bedienen van goed Nederlands.
Mwah, ik weet het niet hoor. Ik zie nogal een gigantisch verschil tussen wat er nu in de comments en het spelfoutjes topic en in geachte redactie neergezet wordt en jouw situatie. Het is niet een paar tinten grijs van elkaar verwijderd, maar wmb echt bijna puur zwart en wit.
Als je dan in de door jou geschetste situatie komt, dan kan je het desgewenst weer afschaffen.
En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de kwaliteit omhoog gaat als de redactie aan DPG mag gaan uitleggen dat men door slechte spelling al een maand lang geen plus-artikel meer online heeft gekregen.
Men wil het juist automatiseren, terwijl het handmatig een klusje van niets is.
Het wordt juist niet gedaan door de wil om het te automatiseren.
Ik zie dit ook veel in mijn dagelijkse werk gezegd worden : Dat moet maar geautomatiseerd worden, ja fantastisch en leuk, maar dan beland het onder op de stapel en komt het in 2050 eens aan de beurt.
Terwijl als je het probleem wilt oplossen iemand het handmatig in 10 minuten gedaan kan hebben.
Gratis artikelen wordt dit al jaar en dag geaccepteerd en daar hoef je wmb ook niets aan te veranderen.
Terwijl het juist voor Plus een meerwaarde kan zijn.
offtopic:
Eigenlijk best wel erg, dat ik nu gewoon daadwerkelijk ga omschrijven dat een meerwaarde van een Plus-abbo kan zijn dat je gewoon correcte Nederlandstalige teksten krijgt.
Normaliter zou ik dat gewoon een basis-vereiste vinden, maar hier is het een meerwaarde waar je voor moet betalen (en dat is enkel nog maar zo als ze zoiets in gaan voeren zodat de kwaliteit echt omhoog gaat/ moet)
Alleen om de een of andere reden is 1 (extra) maand gratis Plus voor 1 persoon ook niet echt een reden om iets te gaan veranderen, persoonlijk zou ik die stok achter de deur toch echt veel groter maken zodat men er ook echt op gaat letten.
Met 1 persoon 1 maand gratis zeg je in wezen tegen een redactielid : Als je het nakijkt en secuur opschrijft, dan krijg je mogelijk 6 euro meer voor dit artikel. Wat een heel slechte effort-reward verhouding geeft.
Ik zou als redactie-lid dan zeggen : Hou die 6 euro maar en dan nooit meer gaan zeuren over spelfouten, ik kan het niet controleren in een tijd die overeenkomt met 6 euro.