Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 122.770 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07

Lordy79

Vastberaden

*knip* offtopic. Zie modbreak.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 06-12-2021 12:37 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:23
Mijn abonnement is vandaag afgelopen. Tijd om de balans op te maken.

Ik heb altijd met plezier de 12 euro per jaar betaald voor een supporter abonnement met als doel om de site te steunen en van reclames af te zijn. De keuze die vandaag gemaakt moet worden gaat om reclames en Plus artikelen.

Dingen die ik belangrijk vind:
1. Advertenties: Liever niet, zeker geen tracking.
2. Content: Ik betaal graag voor kwaliteit, zo heb ik abonnementen op de krant, streaming video en muziek, etc.
3. Prijs

Punt 1 is afhankelijk van de prijs. Alle abonnementen bieden de keuze om ads te verwijderen. Vind ik dat 3-4 euro per maand waard? Nee. Dus het Hero abonnement valt af

Op punt 2 ben ik nog iets kritischer. Voor de krant betaal ik graag een veelvoud van het bedrag dat ik voor Tweakers Plus kwijt zou zijn. Maar wat ik op dit moment zie is dat de 'Plus' artikelen exact dezelfde content bieden als eerder met een toegevoegd interview wat vaak weinig toevoegt. Daarnaast heb ik het gevoel dat de inhoud van langere artikelen die geschreven zijn door Tweakers redacteurs omlaag gaat. Voorbeeld:
Het artikel over home automation, de TLDR is ja een je kan een rpi gebruiken, er zijn ook andere opties maar daar gaan we niet op in. Volgende artikel: Er zijn wat verschillende software pakketten maar daar gaan we niet te diep op in. Ja hallo, zo kan ik ook een artikel schrijven. Ik leer graag iets nieuws en dat zie ik gewoon niet gebeuren in de Plus artikelen. Er zou een schifting komen tussen Hardware.info en Tweakers maar het niveau hier is toch vaak om te huilen.

Samengevat voor punt 2: Nee, ik vind dat geen 4 euro per maand waard.

Punt 3, prijs, is natuurlijk al genoemd in de bovenstaande punten, maar ik vind het teveel. De 12 euro was vooral uit goodwill maar die verdwijnt bij deze hogere bedragen in combinatie met matige content. Ik kom graag nog af en toe een artikeltje lezen maar dan met ads en maximaal 3 Plus artikelen per maand. Aan de overgeslagen artikelen mis je over het algemeen toch weinig...

Wel jammer hoor, ik zou het graag wél de moeite waard vinden maar er moet echt wat aan de journalistieke kwaliteit gedaan worden voordat het 4 euro per maand waard wordt voor mij.

Edit: Wel zo netjes om ook met ideeën te komen die de waarde van Plus-artikelen (voor mij) zouden vergroten. Ik zou graag meer technisch georiënteerde artikelen zien. Juist met onderwerpen zoals domotica maar dan diepgaand. Met uitleg voor zowel de beginner als de wat verder gevorderde. Ga erop in met passie en enthousiasme, maak een video, toon de mogelijkheden! Zoals met een artikel over de ontwikkelingen in de chipindustrie, maak uitvouwbare stukjes met achtergrondinformatie voor de beginner, of juist voor de ver gevorderde. Ga gave dingen 3D printen en toon tegen welke problemen (en oplossingen) je aanloopt, ontwerp PCB's en laat ze fabriceren, neem ons mee in de technische ontwikkeling en code die achter de website zit, welke problemen kom je tegen en hoe zijn deze opgelost? Diepgang! Passie voor techniek! Tweaking!

[ Voor 21% gewijzigd door Kevinns op 08-12-2021 15:48 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wellicht is dit niet het 100% juiste topic voor mijn vraag, maar indirect is het wel van toepassing.

Het gebrek aan vormgevers / designers / illustratoren bij Tweakers heb ik altijd een tekortkoming gevonden (of anders gezegd; de absolute afwezigheid van gevoel voor de user interface / user experience / usability).

Het lijkt alsof vormgeving, look and feel, esthetiek hier geen rol spelen.

Veel van de T+ artikelen hebben sinds een tijd een nogal obligate en lelijke hero (grote horizontale afbeelding boven het artikel).

Met een goedkoop "posterize" effect (waarmee je het aantal kleuren reduceert) en een standaard "stroke" (outline) probeert men er dan nog iets van een corporate identity aan mee te geven, zodat het beeld herkenbaar wordt en "staat" voor de T+ reeks.

Dat werkt, want als je een lelijke afbeelding ziet, weet je direct dat het om T+ gaat.

Het recente artikel over de reparatieservice van Apple vormde een uitzondering; daar had men opeens een illustratie geplaatst.

Natuurlijk, het was lekker "woke", een standaard stijl die in de jaren '90 van de vorige eeuw erg populair was en opgevuld met de basis 32 felle kleuren die elke hipster op zijn tablet heeft draaien; maar het was een poging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7SUxGAn9KqQIl1uQ4HJ0acaR00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AymsrsW3CkIy1Qxp3uAJ0uwK.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om de (hero) afbeelding op de FP - ik heb geen T+ vanwege principiële redenen, maar daar gaat mijn vraag ook niet over (voordat men zich afvraagt waarom ik de FP "quote" en niet het artikel zelf).

Nieuwsgierig als ik ben, wilde ik weten welke illustrator men gestrikt had en hoopte ik er op dat alle T+ artikelen voortaan dit soort - cliché - afbeeldingen zouden krijgen; ook al lees ik de artikelen niet, het werkt wel bij aan the look and feel van de FP.

Een reverse image search via zowel Tineye als Google gaven een letterlijke "shitload" aan resulaten; het bleek een illustratie die echt door alle sites ter wereld te pas en on te pas werd ingezet.

Een meer specifieke search leidde mij tot de bron; een reclame-praatje van Apple waarop het artikel in kwestie voor een deel gebaseerd bleek te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz0ip3nTflHCJQtRQ9nmjXYkIbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeU5Q9FsQa2ew0Ah72njgkS2.jpg?f=fotoalbum_large

Dit verklaart direct het "woke" gevoel dat ik bij de afbeelding kreeg, het politiek correct denken en de afwezigheid van creativiteit (want "Apple").

Wanneer je rechtsonder de illustratie (bij Apple) op de "download icon" drukt, dan wordt het bronmateriaal gedownload via een .zip-file.

In die .zip-file zit de illustratie én een "legal notice".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ib-uOL7nBi68sz3rwDs8MHKwv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnHiwjMcTMI8ghU2rPjLv3Hi.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer je de "legal notice" opent, valt mij iets op en daar gaat deze vraag over;

De afbeelding mag namelijk alleen voor persoonlijke en / of editorial artikelen gebruikt worden, mits niet commercieel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_mAODyPHLZpHz8qkQWlxSz-4fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwAXa3sxKJIwmI1GrxOZUNqA.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik deze vraag niet geschreven om een advocaat of juridische kwestie te beginnen, maar wel omdat ik mij afvraag of de website van Tweakers dan niet-commercieel is?

En nog specifieker; de artikelen van T+ zitten achter een pay-wall, je moet betalen voor toegang en daarmee betalen om de illustratie "in de context van het artikel" te kunnen ervaren.

Heb ik het mis en zijn zowel Tweakers als de T+ artikelen niet gemaakt met commercie in de achtergrond, lees ik de "disclaimer" van Apple verkeerd of is de illustratie gewoon aangekocht?

Ik stel deze vraag vanuit pure interesse;

1. Hoe de redactie omgaat met reclame-materiaal van fabrikanten (want dat is het in dit geval)

2. Of de objectiviteit dan nog wel gewaarborgd blijft (je wordt immers via je beeldmateriaal een spreekbuis van het onderwerp)

3. En / of illustratief-materiaal niet gewoon aangekocht kan / moet worden (om de artikelen zo "lekkerder" te maken voor consumptie).

- EDIT - Hieronder had ik dezelfde illustratie geplaatst, maar dan eigenhandig getekend en voorzien van (relevante) informatie voor de discussie.

Dat ligt ruim 10 jaar na dato blijkbaar nog steeds gevoelig (in die tijd werd ik door een woedende ZEEF opgebeld dat ik moest stoppen met openbaren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRJIoSf9l_2eCmjinhRabmT8xHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmIyBwn9nbE7MGWaXTD7lPoa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzZ7p_9kUfk4nmHUd9vmfsa9wnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bdprPczCoO7Amp95cfR2vaRW.png?f=fotoalbum_large

Emoties... excuses, cadeautje, tot ziens! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-12-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties zijn verwijderd vanwege offtopic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:09

arnoudwokke

Redacteur
@b2vjfvj75gjx7 Dank voor je vraag :)
Wellicht is dit niet het 100% juiste topic voor mijn vraag, maar indirect is het wel van toepassing.
klopt, dit had je beter apart kunnen zetten in een topic :)

Ik reageer overigens alleen op waar ik verantwoordelijk voor ben, namelijk het beeld bij het Apple Self Service Repair-verhaal :)
Nu heb ik deze vraag niet geschreven om een advocaat of juridische kwestie te beginnen, maar wel omdat ik mij afvraag of de website van Tweakers dan niet-commercieel is?

En nog specifieker; de artikelen van T+ zitten achter een pay-wall, je moet betalen voor toegang en daarmee betalen om de illustratie "in de context van het artikel" te kunnen ervaren.

Heb ik het mis en zijn zowel Tweakers als de T+ artikelen niet gemaakt met commercie in de achtergrond, lees ik de "disclaimer" van Apple verkeerd of is de illustratie gewoon aangekocht?
Je hebt het mis. Het gebruik voor het artikel van vrijdag is simpelweg redactioneel gebruik. Deze 'legal notice' zit vaak bij afbeeldingen van fabrikanten. Ze willen daarmee voorkomen dat wij bijvoorbeeld een afbeelding van hun van een iPhone 13 bijvoorbeeld in een advertentie van ons gebruiken en zo 'hun' afbeelding in bushokjes komt te hangen. Dát is commercieel gebruik.

Dat het een Tweakers Plus-artikel is, doet daarbij niet terzake. Ook dat Tweakers als bedrijf geld verdient, is niet relevant. Wat relevant is, is dat het een journalistiek artikel is en dat de afbeelding in die context is gebruikt.
stel deze vraag vanuit pure interesse;

1. Hoe de redactie omgaat met reclame-materiaal van fabrikanten (want dat is het in dit geval)

2. Of de objectiviteit dan nog wel gewaarborgd blijft (je wordt immers via je beeldmateriaal een spreekbuis van het onderwerp)
1. We gebruiken beeldmateriaal in de context van hun onderwerp. Als we schrijven over een nieuwe telefoon, wil je als lezer die nieuwe telefoon kunnen zien. We zijn wel relatief spaarzaam met beeldmateriaal. Niet elk artikel hóeft een afbeelding, we plaatsen vaak alleen afbeeldingen als het relevant is. In dit artikel is het beeldmateriaal uitermate relevant.

2. Daar letten we uiteraard op. Afbeeldingen moeten relevant zijn en iets toevoegen aan het verhaal.
Dit verklaart direct het "woke" gevoel dat ik bij de afbeelding kreeg
Want alleen witte mannen kunnen een telefoon repareren :+

Je plaatst het al tussen aanhalingstekens en dat lijkt me terecht. Je stelt een vraag over het juridische aspect en beleid bij gebruik van afbeeldingen. Dat is een valide vraag. *knip*

Je zelf gemaakte illustratie vind ik leuk! Als we een keer beeldmateriaal hebben dat we vanwege auteursrechten niet mogen gebruiken, is zoiets zelf maken zeker een idee 8)

[ Voor 4% gewijzigd door arnoudwokke op 15-12-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 16:13
Over deze terugblik id tijd

Waarom is dit een Plus artikel?

Net zoals vorige keer , deze terug in de tijd artikels zijn leuk om te lezen maar nu toch niet ZO duur om te maken? Niet dat jullie een hele reis moeten betalen en 1 of andere CEO interviewen.

Dit lijkt me net een prototype van een gratis artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Laatst online: 20:09

arnoudwokke

Redacteur
Over deze terugblik id tijd

Waarom is dit een Plus artikel?

Net zoals vorige keer , deze terug in de tijd artikels zijn leuk om te lezen maar nu toch niet ZO duur om te maken? Niet dat jullie een hele reis moeten betalen en 1 of andere CEO interviewen.

Dit lijkt me net een prototype van een gratis artikel
Duur is niet een argument - dan zouden alle productreviews ook betaald moeten zijn immers :)

Plus is een samenstelling van allerlei soorten artikelen: nieuws, achtergronden, maar ook rubrieken als deze. Dit maken we ook voor Plus, anders was het er niet geweest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bedankt!

In mijn perceptie werd de illustratie ingezet als "lokkertje" om het Plus artikel te lezen (een uithangbord, als het ware - een Mupi die roept "klik hier, lees verder, koop artikel!").

Vandaar de oprechte vraag of dat mocht (iets inzetten om uiteindelijk een commercieel doel te behalen).

Het leek me aan de andere kant al stug dat dit "zo maar" was gebeurd, vandaar de vraag naar context - en die heb ik nu.

Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 14:26
*knip* offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 15-12-2021 12:56 ]

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
reviews: Wat weten we nu over Log4Shell, de kwetsbaarheid in de log4j-library?

*knip*

Orion84: Dit is reeds besproken in Log4j from frontpage en let a.u.b. een beetje op je toon.

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 16-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
Mwa, je kan uitgebreide info over Log4j echt overal op het internet verkrijgen, gratis en voor niets. Daarvoor ben je niet afhankelijk van Tweakers, dus die maatschappelijke waarde is er eigenlijk niet.

Maar dat is dan gelijk wel mijn commentaar; uniciteit. De belangrijkste factor van plus-artikelen, werd eerder gezegd. Het zal vast uniek verwoord zijn, maar of ze nu echt iets unieks hebben neergepend?

Maar goed, Tweakers doet wat ze wilt doen. Dat is wel duidelijk geworden in dit Topic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 16-12-2021 13:17 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast. ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:23
Je mist niks, er staat geen informatie in wat niet al op internet te vinden is. Dat het anders is opgeschreven maakt het in mij ogen geen plus content. Beetje inspelen op de hype/actualiteit, meer niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 16-12-2021 13:17 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast. ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 23:45
Ik merk inderdaad ook dat de kwaliteit van de plus artikelen mijzelf, vrienden en collega’s niet overhalen om toch maar elke maand een aantal euro’s over te maken.

Als het een jaarlijks bedrag zou zijn geweest had ik dit maanden geleden betaald en wellicht elk jaar gewoon verlengd (veredelde sponsoring). De artikelen halen mij niet over om braaf elke maand 4 euro te betalen.

De kwaliteit van een bedenkelijk niveau, en niet anders, en misschien wel minder zelfs, dan hiervoor (gratis).

Om ergens geld voor te vragen vanuit een “gratis” start positie moet de kwaliteit echt vele malen beter zijn. Dat is het nu niet en ik vraag mijzelf af of dat ook haalbaar is.

Tijden veranderen, echt een dooddoener, maar dit model doet niet veel goed met het tweaker community gevoel. Tijden dat Tweakers dé go2 site is voor IT enthousiastelingen kan ook zomaar veranderen.

Het is jammer, maar vanuit mijn ervaring gaat dit echt een probleem op langer termijn worden. Dit model kan geen stand houden. Geweldig voor je top line growth, op korte termijn. Maar niet het sentiment volgen van je community is echt een groots strategisch risico, en maar al te vaak killing voor een business.

Kortom: kwaliteit moet significant omhoog, of er moet een ander business model bedacht worden om de een échte community te bouwen van betalende fans, waarbij de extra’s echt als bonus voelen.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Even een vraag algemeen:
@jelle.
Dit topic is niet bedoeld voor zaken die in bovenstaande .plans of de faq al behandeld zijn. Bijvoorbeeld wat we getest hebben gedurende de bèta of de vermeende invloed van DPG Media op de verdienmodellen van Tweakers. Op zaken rondom de bedrijfsvoering of bedrijfsstructuur gaan we niet in.
Dat is fair enough. Maar is er wel een ander centraal topic waar we deze zaken mogen bespreken waarbij het crew en simpele zielen zoals ik natuurlijk vrij staat om je wel of niet te mengen in de discussie?

Want zaken rondom de bedrijfsvoering van Tweakers worden nu weggemodereerd - en terecht, zie quote - maar ik denk dat sommige mensen wel behoefte hebben om hier op een andere plek over te discussiëren.
Echter misschien is dit sowieso ongewenst en komt er een glimmend slotje op.

Enfin de vraag is helder denk ik...

[ Voor 0% gewijzigd door Lordy79 op 16-12-2021 20:28 . Reden: Interpunctie en vage zin gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Lordy79 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:26:
Even een vraag algemeen:
@jelle.

[...]

Dat is fair enough. Maar is er wel een ander centraal topic waar we deze zaken mogen bespreken waarbij het crew en simpele zielen zoals ik natuurlijk vrij staat om je wel of niet te mengen in de discussie?

Want zaken rondom de bedrijfsvoering van Tweakers worden nu weggemodereerd - en terecht, zie quote - maar ik denk dat sommige mensen wel behoefte hebben om hier op een andere plek over te discussiëren.
Echter misschien is dit sowieso ongewenst en komt er een glimmend slotje op.

Enfin de vraag is helder denk ik...
toon volledige bericht
Een topic openen kan in principe altijd, maar dan moet wel duidelijk zijn met welk doel dat is en wat je ermee wilt bereiken. Als het uitsluitend bedoeld is als vergaarbak om te discussiëren over zaken waar in dit topic geen ruimte voor is, dan lijkt me dat eerlijk gezegd weinig toevoegen. We hebben het hier namelijk ingekaderd met een reden: deze zaken zijn al uitvoerig besproken in het oude Plus-topic, diverse .plans, faq's over de abonnementen, Plus en DPG Media en een topic als Relatie T.net organisatie en community. Het wordt dan slechts een herhaling van zetten en daar schiet niemand iets mee op.

Mocht dit je vraag niet beantwoorden, stuur me gerust een DM, dan kunnen we hier verder on-topic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Dat laatste topic is geschikt denk ik dus er bestaat inderdaad al een topic voor. Dank!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mindfucker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-07 20:31
Het lijkt mij wel een mooie toevoeging als de bovenste reactie van een "Plus" artikel zichtbaar is. Dit kan mensen over de streep trekken om wel/niet het artikel te lezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Mindfucker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:34:
Het lijkt mij wel een mooie toevoeging als de bovenste reactie van een "Plus" artikel zichtbaar is. Dit kan mensen over de streep trekken om wel/niet het artikel te lezen.
...of een systeem waarbij ingelogde / betalende leden een PLUS-artikel kunnen beoordelen middels een score-optie van 1 tot 5 sterren.

Voordat je dan je credit inzet of overgaat tot abonnement, kan je eerst checken of het artikel / de artikelen in kwestie het wel "waard" zijn.

De tech van Jeroen Wollaars - PLUS of PRUL?

⭐⭐
⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:58:
[...]

...of een systeem waarbij ingelogde / betalende leden een PLUS-artikel kunnen beoordelen middels een score-optie van 1 tot 5 sterren.

Voordat je dan je credit inzet of overgaat tot abonnement, kan je eerst checken of het artikel / de artikelen in kwestie het wel "waard" zijn.

De tech van Jeroen Wollaars - PLUS of PRUL?

⭐⭐
⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐⭐
toon volledige bericht
Dit heeft vanuit een bedrijfsperspectief toch totaal geen meerwaarde. Je wilt mensen over de streep trekken Plus-abonnee te worden, niet verdeeldheid creëren over de waarde van plus óf mensen zeer bewust laten omgaan met hun Plus-credits zodat ze minder incentive hebben om Plus-abonnee te worden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
True schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:02:
[...]

Dit heeft vanuit een bedrijfsperspectief toch totaal geen meerwaarde. Je wilt mensen over de streep trekken Plus-abonnee te worden, niet verdeeldheid creëren over de waarde van plus óf mensen zeer bewust laten omgaan met hun Plus-credits zodat ze minder incentive hebben om Plus-abonnee te worden.
Ik opper het idee vanuit de lezer, niet vanuit de schrijver.

- edit 1 - Als je de 1e reactie zichtbaar maakt en die is allesvernietigend, is het ook niet handig voor de bedrijfsvoering.

Hoe geslotener en minder transparant de opzet is, des te hoger de inkomsten wat dat betreft.

Tegelijk kan je ook uitgaan van je eigen kracht en gewoon goede artikelen schrijven; dan wordt de eerste reactie (meest gewaarde reactie) vanzelf positief en de aanbeveling van Tweakers-leden onderling ook.

Waarom bang zijn voor de "rating" van lezers (via reactie of sterrensysteem) als dit ook voor je kan werken?

- edit 2 - Het concept om aan andere lezers jouw aanbeveling te tonen, is geen uitgewerkt iets.

Maar de resultaten van de sterren zouden als volgt dan getoond worden (helaas kan het script geen sterren tonen als optie... iets met unicode, denk ik).

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404102

[ Voor 49% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-12-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:29
True schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:02:
[...]

Het kan vanuit het bedrijfsperspectief wel helpen als motivatie om de kwaliteit van de artikelen te verhogen (want hoge kwaliteit is veel sterren en zo meer mensen overtuigen). En het zou onmiddellijk ook een soort feedback zijn wat de lezers van het artikel vinden, zodat je feedback hebt of het onderwerp de mensen aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Nou ja en stel dat er constant op t forum lovend wordt gesproken over plus artikelen wordt de nieuwsgierigheid van de niet-abonnee natuurlijk ook geprikkeld dus in die zin is het voor de bedrijfsvoering juist heel goed als er een ratingsysteem is.

Overigens zou ik de redactie als tip meegeven om de drie credits per maand te verlagen. Zelf unlock ik denk ik twee artikelen per maand en lees die niet eens helemaal uit of heel erg vluchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:39:
[...]

Overigens zou ik de redactie als tip meegeven om de drie credits per maand te verlagen. Zelf unlock ik denk ik twee artikelen per maand en lees die niet eens helemaal uit of heel erg vluchtig.
Eén credit lijkt me meer dan genoeg, dat is dan echt een wildcard.

Met drie credits kan je bijna 1x per week iets lezen en dat terwijl er wellicht twee artikelen per week zijn... waarvan één misschien in jouw interessegebied.

Zoals het nu is, kan je met die credits dus als bijna 100% van je behoeften gratis vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:14:
[...]

Eén credit lijkt me meer dan genoeg, dat is dan echt een wildcard.

Met drie credits kan je bijna 1x per week iets lezen en dat terwijl er wellicht twee artikelen per week zijn... waarvan één misschien in jouw interessegebied.

Zoals het nu is, kan je met die credits dus als bijna 100% van je behoeften gratis vervullen.
Als het samen gaat met een betere indicatie van de kwaliteit van het artikel, door een (plus)lezer bepaalde score zichtbaar voor de niet plus lezer, ben ik het wel aardig met je eens. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
dylan111111 schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:00:
[...]

Als het samen gaat met een betere indicatie van de kwaliteit van het artikel, door een (plus)lezer bepaalde score zichtbaar voor de niet plus lezer, ben ik het wel aardig met je eens. :)
Dat is vrij eenvoudig te implementeren, desnoods volledig buiten het adagio van tweakers.net om.

Je reserveert gewoon een domeinnaam - laten we zeggen tweakers-plus.net (tweakers min plus)

Met een eenvoudige scraper (niet toegestaan via tweakers, maar wel indirect via de duckduckgo api) fetch je automatisch alle plus-artikelen (titel, excerpt).

Vervolgens kan iedereen daar een score geven van 1 tot 5 sterren over dat specifieke artikel.

Om te bewijzen dat je toegang hebt tot het artikel (en dus een valide score achterlaat) kan je naast de score eisen dat iemand random bv. het 4e, 2e, 6e, etc... woord invoert dat in de laatste paragraaf van het artikel wordt vermeld (en dus niet zichtbaar is voor mensen die geen toegang tot het artikel hebben).

Vervolgens maak je de canonical URL van tweakers-plus.net exact gelijk aan tweakers.net zodat het makkelijk switchen is om te zien of een artikel de moeite waard is.

https : / / tweakers.net / ik-ben-een-plus-artikel > https : / / tweakers-plus.net / ik-ben-een-plus-artikel

Als de score van die eerste zichtbaar wordt op de laatste en de moeite waard is, dan open je het... en anders niet.

Zo iets bouw je in minder dan vier uur tijd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:16
Ik heb weinig bezwaar tegen het hele plus concept. Geld moet er verdiend worden, vroeger was er een blad (dat vond ik leuker) nu is het online.

Maar kunnen jullie ophouden corona specifieke dingen achter een paywall te zetten? Dit zijn de soort achtergrond artiekelen die ik graag wil door kunnen sturen aan mensen die twijfels hebben. En dat gaat nu niet.

Nogmaals, dat jullie geld willen verdienen snap ik, maar laat deze achtergrond artikelen vrij leesbaar. Van mijn part zet je ze als compromis na een week vrij te lezen online.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:39
Ik heb mijn abbo expres laten verlopen met de hoop dat het Plus abbonement dan wel jaarlijks te betalen is.

Maar helaas heb ik voor het plus abbonenment nog steeds geen optie om deze jaarlijks te betalen.
Waarom is hier nog steeds geen mogelijkheid voor maar voor de Hero en Elite wel??

Het gaat mij niet om evt. korting die bij een jaarlijks abbonement van toepassing zou zijn. Ik declareer het abbonement op mijn werk en heb geen zin om dit elke maand te doen.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 16:39

ikt

jaenster schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:57:
Ik heb weinig bezwaar tegen het hele plus concept. Geld moet er verdiend worden, vroeger was er een blad (dat vond ik leuker) nu is het online.

Maar kunnen jullie ophouden corona specifieke dingen achter een paywall te zetten? Dit zijn de soort achtergrond artiekelen die ik graag wil door kunnen sturen aan mensen die twijfels hebben. En dat gaat nu niet.

Nogmaals, dat jullie geld willen verdienen snap ik, maar laat deze achtergrond artikelen vrij leesbaar. Van mijn part zet je ze als compromis na een week vrij te lezen online.
Toevoegend hierop: Artikelen zoals nieuws: Vaccinatiebewijs CoronaCheck krijgt houdbaarheidsdatum, maar hoe dan? zijn niet eens zo technisch diepgaand. Voor een plus-artikel verwacht ik iets meer technische diepgang.

Vóór het kopje "Wat er gaat veranderen" is alles wat er staat al algemeen bekend voor iedereen die niet onder een steen heeft gelegen de afgelopen 2 jaar.

Vanaf "Strippenkaart" wordt het een beetje interessant, maar na "Andere veranderingen" wordt het weer een standaard verhaaltje zonder technische details. Wat is er over? Één kopje.

Waarom is dit überhaupt een Plus-post? Het antwoord op de titel, "Vaccinatiebewijs CoronaCheck krijgt houdbaarheidsdatum, maar hoe dan?" zit in twee zinnen, waarvan een refereert naar een veel diepgaandere beschrijving in een publiek toegankelijke repository.

Plus is prima om geld te verdienen, maar voor artikelen zoals deze?

Over de admin-break in de post met kritiek op Plus:
Bedankt voor je feedback. Commentaar voor de redactie hoort echter thuis in Geachte Redactie. Hier staat het de inhoudelijke discussie niet in de weg en kan de redactie het eenvoudig terugvinden.
Leest iemand dit topic wel eens of is het gewoon een quarantaineplek waar boze gebruikers even mogen uitstomen en verder worden genegeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door ikt op 20-12-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Sc0tTy schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:47:
Ik heb mijn abbo expres laten verlopen met de hoop dat het Plus abbonement dan wel jaarlijks te betalen is.

Maar helaas heb ik voor het plus abbonenment nog steeds geen optie om deze jaarlijks te betalen.
Waarom is hier nog steeds geen mogelijkheid voor maar voor de Hero en Elite wel??

Het gaat mij niet om evt. korting die bij een jaarlijks abbonement van toepassing zou zijn. Ik declareer het abbonement op mijn werk en heb geen zin om dit elke maand te doen.
De jaarabonnementen die je bij Hero en Elite ziet staan, hebben niet een andere betalingsfrequentie maar een andere looptijd. Voor alle abonnementen geldt namelijk dat je deze uitsluitend maandelijks kunt betalen met een automatische incasso. Omdat jij al een abonnement had, kom je in aanmerking voor het Plus-abonnement van €3,75 per maand dat maandelijks opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

jelle. schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:30:
[...]

De jaarabonnementen die je bij Hero en Elite ziet staan, hebben niet een andere betalingsfrequentie maar een andere looptijd. Voor alle abonnementen geldt namelijk dat je deze uitsluitend maandelijks kunt betalen met een automatische incasso. Omdat jij al een abonnement had, kom je in aanmerking voor het Plus-abonnement van €3,75 per maand dat maandelijks opzegbaar is.
Een tip: misschien kun je als Tweakers aanbieden dat mensen een 'tegoed' krijgen, credits, whatever die ze vervolgens kunnen inzetten voor een maand abonnement of zelfs automatisch daarvoor gebruikt worden.
Op die manier hoeft er maar 1 factuur (per jaar) gemaakt te worden en 1x gedeclareerd. Dat scheelt bureaucratie.
Ik snap dat het maandelijks opzegbaar is maar met de tussenstap van "credits" is het misschien wel haalbaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• emperor3s
  • Laatst online: 02-07 20:22
*knip* als het niet zonder sneren kan, doe dan maar niet.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 20-12-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 15:37

Dark Angel 58

Peace!!!

*knip*. Als het niet op een normale manier kan, laat je reactie dan achterwege.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 21-12-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
jaenster schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:57:

Dank voor je reactie. We kunnen dit soort artikelen maken omdat we Plus-abonnementen hebben, zonder Plus zouden we deze hoogstwaarschijnlijk niet gepubliceerd hebben. We kiezen er niet voor om ze na verloop van tijd vrij te geven omdat dat afbreuk doet aan de meerwaarde die ze hebben voor abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
ikt schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:21:
[...]

Toevoegend hierop: Artikelen zoals nieuws: Vaccinatiebewijs CoronaCheck krijgt houdbaarheidsdatum, maar hoe dan? zijn niet eens zo technisch diepgaand. Voor een plus-artikel verwacht ik iets meer technische diepgang.

Vóór het kopje "Wat er gaat veranderen" is alles wat er staat al algemeen bekend voor iedereen die niet onder een steen heeft gelegen de afgelopen 2 jaar.

Vanaf "Strippenkaart" wordt het een beetje interessant, maar na "Andere veranderingen" wordt het weer een standaard verhaaltje zonder technische details. Wat is er over? Één kopje.

Waarom is dit überhaupt een Plus-post? Het antwoord op de titel, "Vaccinatiebewijs CoronaCheck krijgt houdbaarheidsdatum, maar hoe dan?" zit in twee zinnen, waarvan een refereert naar een veel diepgaandere beschrijving in een publiek toegankelijke repository.

Plus is prima om geld te verdienen, maar voor artikelen zoals deze?

Over de admin-break in de post met kritiek op Plus:

[...]

Leest iemand dit topic wel eens of is het gewoon een quarantaineplek waar boze gebruikers even mogen uitstomen en verder worden genegeerd?
toon volledige bericht
Dank voor je feedback, ik waardeer het dat je de moeite neemt die te geven. Het klopt dat het ene artikel technisch diepgaander is dan het andere. Bovendien verschillen de verwachtingen van de ene lezer op dit vlak natuurlijk van die van de andere. Plus is een combinatie van langere en minder langer artikelen, waarmee we in totaal tot een aantrekkelijk en informatief aanbod willen komen. Zo proberen we bijvoorbeeld met de reeks artikelen over CoronaCheck beter inzicht te geven in de werking en we blijven dit volgen en er over berichten als er relevante ontwikkelingen zijn. De ene keer is er daarbij meer technische informatie te geven dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Olaf schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:34:
[...]
Dank voor je feedback, ik waardeer het dat je de moeite neemt die te geven. Het klopt dat het ene artikel technisch diepgaander is dan het andere. Bovendien verschillen de verwachtingen van de ene lezer op dit vlak natuurlijk van die van de andere. Plus is een combinatie van langere en minder langer artikelen, waarmee we in totaal tot een aantrekkelijk en informatief aanbod willen komen. Zo proberen we bijvoorbeeld met de reeks artikelen over CoronaCheck beter inzicht te geven in de werking en we blijven dit volgen en er over berichten als er relevante ontwikkelingen zijn. De ene keer is er daarbij meer technische informatie te geven dan de andere.
Ik snap dat jullie tot een "aantrekkelijk" aanbod willen komen maar het lijk alsof de lat nu telkens wordt verlegd om maar tot die 1500 woorden te komen en Plus content te kunnen genereren. Iets om waakzaam op te blijven zodat het geen Telegraaf niveau wordt denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Laan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 09:14
Simpel:

waarom een abonnement?
waarom niet gewoon een tarief per "artikel"?

Zeg €1 per "plus"-artikel.
Als ze de moeite waard zijn komt een abonnement vanzelf in beeld.
If not, dan verlaten we gewoon Tweakers ...

Maar eh?
Waarom, het verdienmodel was toch gebaseerd op advertenties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hans.Laan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:12:
Maar eh?
Waarom, het verdienmodel was toch gebaseerd op advertenties?
Het grote Tweakers-abonnemententopic
Letterlijk de eerste post ..

[ Voor 33% gewijzigd door True op 21-12-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
dylan111111 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:20:
[...]

Ik snap dat jullie tot een "aantrekkelijk" aanbod willen komen maar het lijk alsof de lat nu telkens wordt verlegd om maar tot die 1500 woorden te komen en Plus content te kunnen genereren. Iets om waakzaam op te blijven zodat het geen Telegraaf niveau wordt denk ik zelf.
Ik bestrijd dat de 'de lat telkens wordt verlegd', maar goede tip om waakzaam te blijven. Ik ben blij dat @ikt aangeeft welk deel hij het meest interessant vindt en snap dat hij graag dit soort info uitgebreider behandeld ziet worden. Goede inhoudelijke feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 16:39

ikt

Olaf schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:22:
[...]

Ik bestrijd dat de 'de lat telkens wordt verlegd', maar goede tip om waakzaam te blijven. Ik ben blij dat @ikt aangeeft welk deel hij het meest interessant vindt en snap dat hij graag dit soort info uitgebreider behandeld ziet worden. Goede inhoudelijke feedback.
Bedankt voor het lezen en serieus nemen!

Mocht de rant te ranterig zijn: Het zijn eigenlijk twee feedbackpunten:

A: Een generieke overview van de situatie zou een geweldig publiek artikel zijn. Specifiek dit artikel gaat uiteindelijk over persoonlijke impact, en zou ik graag willen linken naar mensen die twijfels hebben aan de privacy-implicaties van de app/het systeem.

B: Een diepgaander artikel over de technieken zou echt Tweakers-materiaal zijn! Het behapbaar maken van implementaties, standaarden en protocollen is goed leesvoer. Het artikel gaat uiteindelijk niet diep genoeg hierin, waardoor ik me nog steeds af vraag "ja maar hoe dan?" Dan moet je nog steeds zelf de readme op GitHub doorlezen.

Het artikel zit vooral in kolom A, wat velen in het verkeerde keelgat is geschoten.

[ Voor 8% gewijzigd door ikt op 22-12-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:29
Niet echt rechtstreeks feedback op een artikel maar eerder een 'mooie feature' verzoek.
Ik ben hoofdzakelijk actief op het forum, en volg dan via de tracker wat er op andere delen van de site gebeurd.
Daar mis ik op dit moment een aanduiding wat plus-content is, en wat niet.
Nu maak ik meestal onderscheid op basis van het uur: 6:00 ga ik van uit dat het een plus artikel is.

Staat het ergens op de planning om daar ook een aanduiding voor te voorzien. De manier waarop is mij eigenlijk om het even: afzonderlijke titel, (+) tussen tijd en titel, andere kleur van tekst, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mindfucker
Zit er trouwens een houdbaarheids-datum op een PLUS artikel? Worden artikelen na bijvoorbeeld 6 maanden opengesteld aan het normale publiek?

Dat zou retroactief linken naar het PLUS artikel en Tweakers promoten. Veel geld valt er ook niet meer te verdienen aan dat oude nieuws. Door het open te stellen zul je misschien een tweede golf krijgen van mensen die het lezen.

Ik zou het jammer vinden als deze content 10 jaar na data nog steeds achter een paywall zou zitten.

• jelle.
Mschamp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:10:
Niet echt rechtstreeks feedback op een artikel maar eerder een 'mooie feature' verzoek.
Ik ben hoofdzakelijk actief op het forum, en volg dan via de tracker wat er op andere delen van de site gebeurd.
Daar mis ik op dit moment een aanduiding wat plus-content is, en wat niet.
Nu maak ik meestal onderscheid op basis van het uur: 6:00 ga ik van uit dat het een plus artikel is.

Staat het ergens op de planning om daar ook een aanduiding voor te voorzien. De manier waarop is mij eigenlijk om het even: afzonderlijke titel, (+) tussen tijd en titel, andere kleur van tekst, ...
Op Twitter worden deze artikelen geplaatst met [Plus] ervoor. Ik zal eens kijken wat hierin (technisch) mogelijk is voor de tracker.
Mindfucker schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:
Zit er trouwens een houdbaarheids-datum op een PLUS artikel? Worden artikelen na bijvoorbeeld 6 maanden opengesteld aan het normale publiek?

Dat zou retroactief linken naar het PLUS artikel en Tweakers promoten. Veel geld valt er ook niet meer te verdienen aan dat oude nieuws. Door het open te stellen zul je misschien een tweede golf krijgen van mensen die het lezen.

Ik zou het jammer vinden als deze content 10 jaar na data nog steeds achter een paywall zou zitten.
Nee, Plus-artikelen komen niet na verloop van tijd gratis beschikbaar. Er zijn ook geen plannen om dat te veranderen. We publiceren veel tijdloze content die na (lange tijd) evengoed relevant blijft en waarde biedt voor bestaande abonnees of potentiële nieuwe abonnees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mindfucker
jelle. schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:02:

Nee, Plus-artikelen komen niet na verloop van tijd gratis beschikbaar. Er zijn ook geen plannen om dat te veranderen. We publiceren veel tijdloze content die na (lange tijd) evengoed relevant blijft en waarde biedt voor bestaande abonnees of potentiële nieuwe abonnees.
Het lijkt me toch dat er een break-even point in zit ergens tussen 6 maanden en 10 jaar? De inkomsten van de tweede golf tov. de meerwaarde die oude berichten geven aan PLUS abonnees. PLUS abonnees kopen exclusiviteit, zijn jullie bang dat het openstellen afbreuk doet aan deze transactie?

Het lijkt me gewoon zo zonde om alle informatie achter de Paywall te houden voor eeuwig.

• dylan111111
Mindfucker schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:43:
[...]

Het lijkt me toch dat er een break-even point in zit ergens tussen 6 maanden en 10 jaar? De inkomsten van de tweede golf tov. de meerwaarde die oude berichten geven aan PLUS abonnees. PLUS abonnees kopen exclusiviteit, zijn jullie bang dat het openstellen afbreuk doet aan deze transactie?

Het lijkt me gewoon zo zonde om alle informatie achter de Paywall te houden voor eeuwig.
Dat maakt het juist steeds meer "waard" om een PLUS abbo te nemen is de gedachte er achter denk ik. (Zelf zie ik het graag ook anders maar het is helaas zo.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoosterb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 23:20
Is jammer, maar ik ga niet overal en nergens betalen voor paginaas op internet. Kranten en weet ik wat allemaal, iedereen denkt er geld aan te kunnen verdienen. Het zal een schrale boel worden. Sommige kranten zijn al haast niet meer te lezen... Dus zullen op den duur gewoon verdwijnen want de inhoud achter een muur zetten gaat niet helpen.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

The Zep Man

🏴‍☠️

hoosterb schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:15:
Sommige kranten zijn al haast niet meer te lezen... Dus zullen op den duur gewoon verdwijnen want de inhoud achter een muur zetten gaat niet helpen.
Voor sommige betaalde kranten werkt een online paywall prima. Dat werkt echter enkel als men kwantiteit voor kwaliteit inruilt.

Zoals eerder aangehaald in dit topic door meerdere communityleden zal dit echter niet werken voor T.net. Een krant wordt vanuit één kant opgesteld en vanuit een andere kant gekocht. Artikelen moeten een zeker kwaliteitsniveau hebben, want anders verkoopt een krant niet. Er zijn immers genoeg gratis kranten. Met enkel het aggregeren van informatie kom je als betaalde krant niet ver.

Voor een artikel op T.net schat ik dat minstens 50% van de waarde (en vaak meer) in de reacties zit. Soms sla ik het artikel zelfs over om direct de reacties te lezen, waar ik soms nuttigere informatie uithaal waardoor ik inderdaad het artikel niet hoef te lezen. Dit maakt het artikel niet nutteloos. Immers zou er zonder artikel geen discussie zijn.

De waarde van de reacties wordt opgebouwd door de bijdragen van communityleden (=kwaliteitsverhogend voor het artikel) en vanuit de paginabezoekers die meerdere malen dezelfde pagina opvragen om de lopende discussie te lezen en eraan deel te nemen (=herhaaldelijke advertentie-inkomsten).

Plus gaat lijnrecht hiertegen in. Niet de geheel community zal reageren op Plus artikelen, want een groot deel zal het niet kunnen lezen (en reacties lezen, en reageren). Hierdoor hebben Plus artikelen inherent al iets dat hun kwaliteit verlaagt ten opzichte van gratis artikelen. Verder mis je veel van de herhaaldelijke klikkers, en daardoor advertentie-inkomsten van mensen die niet betalen voor een account.

De gevoelige snaar is dat Plus artikelen niet de hoge kwaliteit hebben om een gebrek aan een 'volledige' discussie te compenseren. Qua pure content (zonder reacties) zit T.net dichter bij een gratis krant dan een betaalde krant. Gelukkig zijn er zaken die de site veel meer waard maken dan een gratis krant, maar die zaken benut men niet.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@The Zep Man
Allereerst ben ik het met je eens.

De vraag is echter, maar wat dan? Het oude abonnementen systeem bracht blijkbaar te weinig op, advertenties zijn ongewenst of worden gewoon geblokkeerd en de hele site achter een paywall zetten is het einde van Tweakers.net

Sinds de komst van "gratis" diensten zoals gratis kranten, gratis nieuws online, gratis Google, gratis navigatie is de stap om voor iets te betalen enorm.
Ik ben abonnee van het financieel dagblad en weet niet wat ik precies betaal per jaar maar dat zullen honderden euro's zijn. Die krant lees ik uiteraard niet voor de beurskoersen maar wel voor opinie, columns en diepgaandere artikelen dan "de inflatie is 5pct en dat betekent dat spullen duurder worden".
Tegelijk zijn er denk ik ook gratis artikelen te lezen bij het FD.

Dit lijkt dus erg op het Tweakers abonnement model waar plus artikelen iets extra's geven waar alleen abonnee's gebruik van mogen maken.

Echter de analogie gaat mank als je -zoals jij correct aangeeft- meeneemt dat bij Tweakers de community soms meer weet dan de redactie (omdat de community een breed scala aan specialisten heeft) en de reacties soms dus dieper gaan dan het artikel. Dit heb je bij het FD natuurlijk niet.

Ik heb al eens eerder geopperd dat er misschien een credit systeem moet komen waarbij credits gekocht kunnen worden met karma of met euro's. 1 credit = 1 euro en als je 5 euro voor je plus abonnement moet betalen kun je 60 credits kopen en ben je er voor een jaar van af. Als je na een jaar dan 10 credits kunt kopen met je karma heb je omdat je goede bijdragen hebt gegeven een leuke korting op je abonnement het jaar erop.
Voordeel is dan ook dan men in 1x kan betalen voor het hele jaar...
Anderzijds kun je ook gewoon 5 credits kopen als je per maand wil betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Lordy79 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:12:
@The Zep Man
Allereerst ben ik het met je eens.

De vraag is echter, maar wat dan?
Ook dat is al meerdere malen genoemd in dit topic. Zodra je erkent dat T.net voor het nieuws het voornamelijk aggregeert en dat een groot deel van de waarde in de community zit, is het antwoord overduidelijk door simpelweg naar andere sites met vergelijkbare karakteristieken te kijken.

Bouw het community deel uit door die het nieuws te laten aggregeren (vertaalde samenvattingen maken, zoals wat nu enkel door de redactie wordt gedaan). Modereer eventueel het nieuws op kwaliteit, wat je deels door de community zou kunnen doen. Geef in de reacties de mogelijkheid om 'awards' te kopen, die men kan geven aan andere communityleden voor waardevolle reacties.

Door de community het nieuws te laten verzamelen (en wellicht maken, in het geval van technische reviews/onderzoek) zal er meer en meer variatie zijn qua nieuws. Geef leden de mogelijkheid om in meer detail te bepalen welk nieuws zij wel en niet zien.

Dit lost meteen het probleem op van de gemiste potentie die je af en toe ziet in de Tweakblogs. Daar iets schrijven dat veel tijd kost is niet aantrekkelijk (niet gebruiksvriendelijk, goede artikelen missen de zichtbaarheid en erkenning die ze verdienen).

Breder en hogere kwaliteit nieuws zorgt voor meer bezoekers. Meer herhaaldelijke bezoekers is gelijk aan meer advertentieinkomsten. De 'awards' zijn een alternatieve geldstroom. Als kers op de taart hoeft dit model niet te conflicteren met abonnementen die de site reclamevrij maken en leden een extratje geven (schildje, of iets dergelijks). Een aantal 'gratis' awards kan je natuurlijk ook onderdeel maken van abonnementen.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 24-12-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

The Zep Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:25:
[...].

Bouw het community deel uit door die het nieuws te laten aggregeren (vertaalde samenvattingen maken, zoals wat nu enkel door de redactie wordt gedaan). Modereer eventueel het nieuws op kwaliteit, wat je deels door de community zou kunnen doen. Geef in de reacties de mogelijkheid om 'awards' te kopen, die men kan geven aan andere communityleden voor waardevolle reacties.,
Behalve de awards en advertenties (en ad-vrij abonnement) zie ik in jouw post geen verdienmodel. Denk je werkelijk dat er Tweakers zijn die geld gaan betalen om @The Zep Man of @Lordy79 een award te geven voor een bijdrage? Klinkt sympathiek maar ik denk dat dat in de praktijk vies tegenvalt.

Nee ik vind de huidige abonnementen het minst slechte alternatief maar ik zou geen abonnement nemen omdat ik dan plus artikelen kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Lordy79 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:40:
[...]

Behalve de awards en advertenties (en ad-vrij abonnement) zie ik in jouw post geen verdienmodel. Denk je werkelijk dat er Tweakers zijn die geld gaan betalen om @The Zep Man of @Lordy79 een award te geven voor een bijdrage? Klinkt sympathiek maar ik denk dat dat in de praktijk vies tegenvalt.
Zoals eerder genoemd, kijk naar soortgelijke sites die doen wat ik omschrijf. Awards werken, hoe gek dat ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:51

H.Boss

Hugo Boss

Kan ik een Tweakers plus abonnement voor de artikelen ook in een keer voor 12 maanden betalen ipv elke maand? Zonder het recht op een automatisch incasso te geven.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
H.Boss schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:51:
Kan ik een Tweakers plus abonnement voor de artikelen ook in een keer voor 12 maanden betalen ipv elke maand? Zonder het recht op een automatisch incasso te geven.
Nee, je kan alleen maandelijks betalen met een automatische incasso. Zie jelle. in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
*knip* zie topicstart. Hier is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 25-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Laan
zonder enig vindbaar antwoord of anderszins lezenswaardige reactie.

Ik krijg niet de indruk dat ik in dit forum veel zal vinden.
Goodbye!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hans.Laan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:40:
[...]

zonder enig vindbaar antwoord of anderszins lezenswaardige reactie.

Ik krijg niet de indruk dat ik in dit forum veel zal vinden.
Goodbye!
Het staat letterlijk een antwoord op exact jouw vraag:
Het waarom van nieuwe abonnementen
Het streven van Tweakers is om onze abonnementen aantrekkelijker te maken en meer waarde te geven. Op die manier willen we minder afhankelijk worden van advertentie-inkomsten en de Pricewatch. Uit onderzoek is gebleken dat onze communityleden behoefte hebben aan extra content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Laan
Dank,
dan begrijp ik waarom ik het niet aantrekkelijk vind.

Al zou ik best bereid zijn voor losse artikelen, of bijvoorbeeld vooruit voor 10 artikelen te betalen.
Maar Tweakers neemt daarmee het risico dat de kwaliteit van de "gratis" inhoud afneemt ten gunste van de betaalde.

WVandaar mijn oprecht gemeende Goodbye.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rmulder
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 20:43
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het erg storend vind dat de meeste artikelen met attentie waarde, onder plus vallen. Er is op andere (veelal engelstalige) sites dezelfde informatie te vinden en dat zonder daarvoor te moeten betalen. En ik ben niet bereid om voor iedere site te betalen, tenzij ik echt het gevoel krijg dat ik daar iets voormterug krijg dat het waard is. En dat gevoel kreeg ik niet van de plus artikelen in de vrije betaperiode . Daarnaast werd tweakers steeds breder en steeds minder de PC tweakers en bouwers en review site en daardoor voor mij steeds minder interessant.

Ben hier dan ook heel wat maanden niet meer geweest. Het is dat ik de naam tweakers.net voorbij zag komen in een forum. En heb niet het gevoel dat ik iets gemist hebt nu ik hier net even door de frontpage ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 23:45
H.Boss schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:51:
Kan niet. Dit en de lage kwaliteit artikelen weerhouden mij ook.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
rmulder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:58:
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het erg storend vind dat de meeste artikelen met attentie waarde, onder plus vallen.
Geen idee of je doelt op de 'gerelateerde' artikelen (de artikelen die 'attentie' vragen na het lezen van een ander artikel).

Maar als het om Plus gaat, is dat sinds kort beleid : zo veel mogelijk 'gerelateerde' artikelen bij een gratis nieuwsartikel moeten komen uit de poule van Plus (leuke alliteratie, overigens... de Poule van Plus - bijna een Douwe Dabbert titel... de Zee naar Zuid, de Weg naar West, etc...).

Anyhow... voorbeeld - de James Web telescoop.

Gratis nieuwsbericht (copy / paste en slecht vertaald inclusief grammaticale errors).

Daaronder zie je drie 'gerelateerde' berichten, niet toevallig volledig Plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_EEx-6kPweUrPJrfJl_vP72Mj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G6QvbdPBiREE4c28pycfVj6x.png?f=fotoalbum_large

Zoek je echter zelf naar gerelateerd nieuws, dan krijg je eerst een x-aantal gratis artikelen en bungelt Plus onder aan de lijst.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WbvN9hb8/Clipboard-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

crisp

Devver

Pixelated

@b2vjfvj75gjx7 vreemd dat het derde artikel in jouw lijstje (reviews: James Webbs mid-infraroodinstrument - Extreem gekoeld Nederlands spi...) geen plus-aanduiding heeft, terwijl het wel een plus-artikel is en bij mij wel een plus-label heeft.

Verder denk ik dat @Olaf wellicht gewoon vergeten is om ook binnen nieuws te zoeken, of misschien een andere zoekterm heeft gebruikt voor het koppelen van de gerelateerde artikelen (dat is een handmatig proces). Het is wel zo dat bij de weergave review-artikelen (dus ook achtergronden e.d. ongeacht plus-status) voorrang krijgen op nieuws.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:50:
@b2vjfvj75gjx7 vreemd dat het derde artikel in jouw lijstje (reviews: James Webbs mid-infraroodinstrument - Extreem gekoeld Nederlands spi...) geen plus-aanduiding heeft, terwijl het wel een plus-artikel is en bij mij wel een plus-label heeft.

Verder denk ik dat @Olaf wellicht gewoon vergeten is om ook binnen nieuws te zoeken, of misschien een andere zoekterm heeft gebruikt voor het koppelen van de gerelateerde artikelen (dat is een handmatig proces). Het is wel zo dat bij de weergave review-artikelen (dus ook achtergronden e.d. ongeacht plus-status) voorrang krijgen op nieuws.
Ik heb wat custom css draaien - wellicht dat een Plus label daardoor verdwijnt? Overigens geen css om Plus te laten verdwijnen :-)

En het valt me bij veel meer dan deze N=1 waarneming op.

Soms krijg je echt een zee van gele (of is het groen?) Plus-labels in een afsluitende zin te zien.

Het is geen probleem voor mij, maar Plus wordt wel keihard onder de aandacht gebracht, sinds +/- een x-aantal weken (als in : verweven in artikelen en onder de artikelen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOIdiXBIe_KYlRpzisCKRI0x2eg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iEd3hjkAqDD6FR4Z0S8uzTxq.png?f=user_large

Voor mij geen probleem hoor, maar het valt wel op - er is geen ontkomen meer aan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

jdh009

FP ProMod
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:18:
[...]
Voor mij geen probleem hoor, maar het valt wel op - er is geen ontkomen meer aan :-)
Ik vind zo'n plaatje tussen de regels zelf eigenlijk wel heel storend overkomen tijdens het lezen. Van mij zou het icoontje iets kleiner gemaakt mogen worden (alleen een + of logo i.p.v. de gehele tekst plus logo).

Ik vind het eigenlijk ook jammer dat .geek artikels onder het plus domein geschaard wordt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:54
jdh009 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Ik vind zo'n plaatje tussen de regels zelf eigenlijk wel heel storend overkomen tijdens het lezen. Van mij zou het icoontje iets kleiner gemaakt mogen worden (alleen een + of logo i.p.v. de gehele tekst plus logo).

Ik vind het eigenlijk ook jammer dat .geek artikels onder het plus domein geschaard wordt.
Ik vond het ook storend dus ik heb er maar voor gekozen om het gehele Plus verhaal te blokkeren door mede van de custom CSS die beschikbaar is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
*knip* dit is geen constructieve reactie. Zie de topicstart.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 16-01-2022 16:12 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nightbyte
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-01-2022
De Plus artikelen zijn interessant, ik lees ze graag.
Echter: ik wordt al overvoerd door alle info die ik wil lezen, heb met bijv. Flipboard al gratis abonnementen op veel topics die me interesseren en kom er nooit aan toe alles te lezen.

Ik scan bij Tweakers snel de lijst met het laatste nieuws en pik er dan iets uit als dat interessant voor me is. De Plus artikelen geven interessante additionele info, maar daar ga ik echt niet voor betalen in een maatschappij waar je bedolven wordt onder de vrij beschikbare informatie (als je dat wil)...

Als ik om e.e.a. reden info nodig heb die in een Plus artikel staat waar ik geen toegang toe heb, dan doe ik even een Google search en heb alle achtergrond info via een kleine omweg alsnog. Het was alleen de topic titel die me daartoe aanzette, de inhoud was dus niet essentieel.

Ben dus van mening dat een door en voor tweakers website altijd gratis moet zijn. Het zijn alle leden bij elkaar die met hun reacties en hulp die voor de toegevoegde waarde zorgen, niet de Plus artikelen. Mocht heel tweakers betaald worden, dan weet ik genoeg alternatieve forums en websites waar ik de gewenste info en hulp kan vinden/krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb een wat andere invalshoek. Ik ben Tweakers door de jaren heen veel minder als primaire nieuwsbron gaan zien, maar meer als secundair of zelfs helemaal niet. Ik had gehoopt dat Plus daarin voor mij een positieve ontwikkeling zou betekenen, helaas is dat niet het geval. De gemiddelde kwaliteit is wel wat gestegen, maar het is jammer genoeg vaak mosterd na de maaltijd, of bevat simpelweg geen of te weinig unieke informatie.

Toch heb ik net een nieuw Plus-abonnement afgesloten, dat is met de korting voor bestaande Hero-abonnees en karmakorting nog geen 3 Euro per maand. Dat had ik al jaren over om hier (legaal volgens de voorwaarden) bannervrij rond te hangen, daar is niets aan veranderd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Mijn abbo verloopt bijna en ik ben niet van plan het te verlengen ;w
Een jaar geleden kon ik voor €12/j alle artikelen lezen zonder tracking.
Nu is dat €48/j (zonder karma korting).

Een 400% prijsverhoging om de zelfde gebruikersevering te blijven houden, gaat er bij mij niet in.

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mduijvendijk schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:42:
Mijn abbo verloopt bijna en ik ben niet van plan het te verlengen ;w
Een jaar geleden kon ik voor €12/j alle artikelen lezen zonder tracking.
Nu is dat €48/j (zonder karma korting).

Een 400% prijsverhoging om de zelfde gebruikersevering te blijven houden, gaat er bij mij niet in.
Zonder reclame, maar met tracking bedoel je denk ik. Als ik het goed begrepen heb was het Supporter-abonnement verre van kostendekkend. Dat het dan ook verdwijnt vind ik niet onlogisch. Dat maakt de prijsstijging niet minder zuur, zeker niet omdat de extra content matig is, maar ik snap het wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:52
Is het al mogelijk om een plus abo per 1 a 2 jaar vooruit te betalen? Ik wil graag Tweakers ondersteunen maar vind het lastig om me aan twee jaar maandelijkse afschrijvingen te binden, ik heb het liever vooraf geregeld.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

KirovAir schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:03:
Is het al mogelijk om een plus abo per 1 a 2 jaar vooruit te betalen? Ik wil graag Tweakers ondersteunen maar vind het lastig om me aan twee jaar maandelijkse afschrijvingen te binden, ik heb het liever vooraf geregeld.
Nope, en als ik de reacties van Tweakers HQ zo eens lees, gaat dat ook niet gebeuren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

FirePuma142 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Zonder reclame, maar met tracking bedoel je denk ik. Als ik het goed begrepen heb was het Supporter-abonnement verre van kostendekkend. Dat het dan ook verdwijnt vind ik niet onlogisch. Dat maakt de prijsstijging niet minder zuur, zeker niet omdat de extra content matig is, maar ik snap het wel.
Volgens mij is dat nooit zo helder gesteld. Wat destijds gesteld was, is dat het hero abonnement minder inkomsten genereert dan een gebruiker die geen contentblocker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
RobinHood schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Nope, en als ik de reacties van Tweakers HQ zo eens lees, gaat dat ook niet gebeuren.
Nu ik het topic even doorspit zie ik het inderdaad terug. Maar het waarom haal ik er niet uit. Het is een stuk makkelijker te implementeren dan maandelijkse controles/afschrijvingen in mijn ervaring. Waarom dan niet? Zitten we nou echt in een politieke DPG setting dat ook tweakers in een magazine-achtig formaat gegoten moet worden?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KirovAir schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Nu ik het topic even doorspit zie ik het inderdaad terug. Maar het waarom haal ik er niet uit. Het is een stuk makkelijker te implementeren dan maandelijkse controles/afschrijvingen in mijn ervaring. Waarom dan niet? Zitten we nou echt in een politieke DPG setting dat ook tweakers in een magazine-achtig formaat gegoten moet worden?
Omdat het meerwerk zou zijn als mensen tijdens de looptijd het abonnement beëindigen en een deel van het jaar terug zouden moeten krijgen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
True schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Omdat het meerwerk zou zijn als mensen tijdens de looptijd het abonnement beëindigen en een deel van het jaar terug zouden moeten krijgen. :X
Ja maar dat zou dan natuurlijk niet mogelijk moeten zijn, net als dat je bij een 2-jaarlijks abonnement gewoon niet kunt opzeggen. Lijkt me juist minder werk voor iedereen een prepaid abo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door KirovAir op 24-01-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KirovAir schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Ja maar dat zou dan natuurlijk niet mogelijk moeten zijn, net als dat je bij een 2-jaarlijks abonnement gewoon niet kunt opzeggen. Lijkt me juist minder werk voor iedereen een prepaid abo. :)
Het punt is ook dat ze het wetmatig wel kunnen afdwingen dat je het eerste jaar niet kunt opzeggen met geld terug maar volgens de Wet van Dam mag dat niet afgedwongen worden na het eerste jaar. De oplossing is dan niet stilzwijgend verlengen, maar actief de gebruiker weer een jaar te laten afsluiten. Gezien de goodwill van de gebruikers zou dit wel mogelijk moeten zijn. Maar willen en kunnen zijn twee verschillende zaken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:07

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Zojuist 1 gratis credit gespendeerd aan dit artikel reviews: Hoelang gaan deze telefoons nog mee? - Update- en reparatiemogelijkh...

De auteur zal het vast niet zo bedoeld hebben, maar het is voor mij zo'n ontzettende clickbait titel. De telefoons worden niet gespecificeerd in de titel. En je kan zonder het artikel "te kopen" niet achter de geteste telefoons komen. Deze worden pas in alinea 3 vermeld terwijl je zonder iets uit te geven enkel de eerste 2 alinea's te zien krijgt.

Zelf had ik verwacht dat er wel iets van de fairphone zou zijn geschreven. Als je het dan toch hebt over duurzaamheid en "hoelang gaat x product mee" is dit toch wel het toonbeeld voor de industrie. Inmiddels zit de Fairphone reeks ook op versie 4, dat zijn minimaal 3 fairphones voor het huidige model welke mogelijk nog steeds updates krijgen, repareerbaar zijn etc. Dan had het fijn geweest om juist die fabrikant aan de tand te voelen. Staan de claims van Fairphone nog steeds en wat betekend dit voor de toekomst?

Verder snap ik bepaalde punten en keuzes niet in het artikel maar dat is meer inhoudelijk en zal ik vanmiddag iets aparts voor inschieten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
KirovAir schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:45:
DPG Media heeft dit niet bepaald, het is onze eigen keus geweest om over te stappen op maandbetalingen. In de oude abonnementenstructuur hadden we jaarabonnementen die automatisch verlengd werden en abonnementen die automatisch afliepen. Die laatste abonnementen waren duurder. De automatische verlenging was altijd weer voor een jaar: zoals @True aangeeft is dan Wet van Dam van toepassing waardoor we terugbetalingen moesten faciliteren, en dat was niet wenselijk.

Voor de nieuwe abonnementen zijn we overgestapt op een andere betaalprovider en zijn de bijhorende technische en administratieve processen volledig opnieuw ingericht. Hierbij hebben we gekozen voor alleen maandbetalingen: dat geeft de eenvoudigste tarievenstructuur en sluit aan bij wat mensen gewend zijn qua mediaconsumptie. Ook hebben we gekeken naar hoe onze abonnees betaalden; maandelijkse automatische incasso's boden we namelijk al aan.

We ontvangen zo nu en dan vragen over de mogelijkheid om per jaar te betalen. Op dit moment kan ik niet zeggen of hierin iets gaat veranderen, mede vanwege de impact op de techniek.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ben er toch weer ingetuind.
Clickbait kop: "Glasvezel in heel NederlandPlus
De plannen van KPN, T-Mobile en Delta"

KPN en de gemeente waar ik woon hebben aangekondigd dat er glasvezel gaat komen, dus dat heeft mijn warme belangstelling. Dus als er zo’n artikel aangekondigd wordt ben je nieuwsgierig: wat gaat Tweakers toevoegen aan mijn onderzoek naar glasvezel en de aanleg in mijn wijk?
Dan lees je het artikel: zo mager, zo slecht. Werkelijk NIKS wat niet terug te vinden is op de websites van de genoemde leveranciers, geen enkele verdieping of inhoud. Zelfs geen links naar de pagina’s van de genoemde providers (stel je voor dat mensen kunnen zien waar Tweakers hun bronnen vandaan haalt!), laat staan enig inzicht in welke partijen in welke delen van het land bezig is…

En dan de vraag: deel hier je mening. Nou, bij deze: mijn mening dat Plus geen fluit toevoegt en de extra kosten van een abonnement op geen enkele manier weet te rechtvaardigen is weer bevestigt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-07 23:46
FirePuma142 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Ongetwijfeld dat het niet meer kostendekkend was. Maar dan hadden ze prima er 100 of 200% bovenop kunnen doen en alsnog als supporter abo kunnen verkopen. Ik had ook wel 2-3 euro / maand willen betalen. Maar nu ben je verplicht een "volwaardig" abonnemnt af te sluiten met goodies waar ik verder niets mee doe.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27

TeK

Topic : Hoe werkt salderen nu en straks?

"Er zijn onder de alsmaar groeiende groep eigenaren van zonnepanelen weinig onderwerpen van zo groot belang als salderen. Voor velen is het ook een onderwerp dat niet altijd juist geïnterpreteerd wordt, en daarbij leidt dan vooral de afbouw van de salderingsregeling tot de nodige verwarring."

Er is verwarring over volgens jullie en dan stoppen jullie het vervolgens achter een paywall ???
Die plus artikelen komen me de neus uit zo onderhand, elke keer dat ik denk hey intressant, oh ja moet je voor betalen.
Wat ik mij dan afvraag is hoeveel mensen anders dan ik zoiets hebben van ag laat maar ik vind die informatie wel weer ergens anders en laat ik vandaag heel tweakers maar weer skippen want ik ben geirriteerd.
Dit lijkt mij niet de bedoeling van jullie site en ik hoop dan ook ten zeerste dat jullie dit beledi veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Modbreak:Een aantal niet constructieve reacties zijn verwijderd. Feedback is welkom mits netjes en respectvol gebracht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En weer zijn een aantal reacties verwijderd. Feedback op de moderatie kan zoals gebruikelijk via een DM naar de mod in kwestie, niet hier. Graag weer ontopic. Wat dat betekent, lees je in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakonen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 11:44
Hoe zit die btw opbouw nu? Ik heb hier een factuur met 9% EN 21% op 1 factuur regel.

1 bedrag met 2 btw tarieven ben ik nog niet tegengekomen..

Dit is de volledige factuur qua bedragen en btw verantwoording:

code:
1
2
3
4
5
Bedrag: € 3,40
btw 9%: € 0,08
btw 21%: € 0,52
---------------
Totaal incl btw: € 4,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
drakonen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:10:
Hoe zit die btw opbouw nu? Ik heb hier een factuur met 9% EN 21% op 1 factuur regel.

1 bedrag met 2 btw tarieven ben ik nog niet tegengekomen..

Dit is de volledige factuur qua bedragen en btw verantwoording:

code:
1
2
3
4
5
Bedrag: € 3,40
btw 9%: € 0,08
btw 21%: € 0,52
---------------
Totaal incl btw: € 4,-
Op toegang tot content is een ander btw-tarief van toepassing dan op de andere features van het abonnement. Vandaar de splitsing in twee btw-bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jelle. schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Op toegang tot content is een ander btw-tarief van toepassing dan op de andere features van het abonnement. Vandaar de splitsing in twee btw-bedragen.
Aangezien de dienst als 1 geheel geleverd en zo erkend wordt door de gemiddelde afnemer en je beide onderdelen niet los kunt aanschaffen zul je over het geheel 21% moeten rekenen. Scheelt 6 cent per 4 euro-Plus-abonnee in het voordeel van de Belastingdienst.

[ Voor 0% gewijzigd door FirePuma142 op 31-01-2022 10:24 . Reden: Plus niet Hero ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
FirePuma142 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Aangezien de dienst als 1 geheel geleverd en zo erkend wordt door de gemiddelde afnemer en je beide onderdelen niet los kunt aanschaffen zul je over het geheel 21% moeten rekenen. Scheelt 6 cent per 4 euro-Hero-abonnee in het voordeel van de Belastingdienst.
We hebben dit destijds geverifieerd bij de bedrijfsfiscalist. De splitsing is overigens alleen van toepassing op Plus en Elite (en niet op Hero).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jelle. schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:22:
[...]

We hebben dit destijds geverifieerd bij de bedrijfsfiscalist. De splitsing is overigens alleen van toepassing op Plus en Elite (en niet op Hero).
Die zal er prima verstand van hebben. De accountant in de zaak van mijn vrouw adviseerde tegenovergesteld in een vergelijkbaar geval. Zolang het overleg en de argumenten auditable zijn zullen de gevolgen wel loslopen.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Toen ik dit artikel zag: reviews: De tech van Domien Verschuuren - QMusic-dj over zijn thuisstudio

Dacht ik, leuk! Eens een kijkje in de studio van een professionele dj. En achteraf blijkt dus na het lezen dat hij geen studio heeft omdat hij het graag ineens goed wil doen of niet. Zoals een collega dj dus blijkbaar heeft gedaan.
Ik wil niet vervelend doen, maar dit is toch gewoon clickbait van heb ik jou daar?

Is het niet mogelijk om het reactie gedeelte leesbaar te maken voor de niet abonnees? Zodat we op voorhand een beetje een idee hebben of het artikel ook daadwerkelijk de moeite waard is om te lezen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik ben op zich tevreden met mijn Plus abonnement, ik zie het meer als steuntje in de rug voor Tweakers in het algemeen..met daarnaast als extra de artikelen die wat diepgang hebben en waar meer tijd in heeft gezeten.

Wat ik dan wel jammer vind is om dit in de comments tegen te komen:

SirRosencrantz in 'reviews: Vrije modemkeuze is een feit - Na jaren strijd de...

Waaruit dan toch blijkt dat voor dit artikel niet de tijd was om juist die diepgang te geven die Plus artikelen zouden horen te hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:07

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

@jelle. Nu zijn er 3 posts geplaatst met aardig wat upvotes mbt clickbait.

Ik snap dat jullie meelezen maar sinds mijn reactie is hier nog niet op gereageerd. Terwijl er wel is gereageerd op simpele vragen over BTW gekkigheid.

Gevoelsmatig (en dit is niet je bedoeling, snap ik) is dit selectief reageren op het laaghangend fruit maar echte klachten "gemakkelijk" links laten liggen.

En als het een onderwerp is wat breder moet worden getrokken of waar intern over moet worden gediscussieerd snap ik dat heel goed. Maar een simpel berichtje als "luister ik snap je punt maar ik heb hier nu geen antwoord voor. We komen hier later op terug" geeft al een heel ander gevoel dan praten tegen een muur.

Ik ben dan ook erg benieuwd vanaf de kant van Tweakers hoe jullie kijken naar het clickbait gehalte. Valt dit nog mee, is het een deel van een strategie (wat mij betreft ook een valide antwoord in deze tijd), is het iets waar jullie verbeterpunten in zien, of..?

[ Voor 19% gewijzigd door Yariva op 02-02-2022 09:49 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 370778

Ik heb het een aantal maanden in de gaten gehouden / overwogen maar vind het grofweg gewoon te duur.

Voor Tweakers gebruik ik geen adblocker, en vaak weet ik niet of ik me 1/3 proef artikelen moet gebruiken want er kan altijd nog wat leukers komen haha (maar goed dat is me eigen probleem).

Kom niet in aanmerking voor karma korting.

Alle features van Hero hoef ik helemaal niet (en dit is een beetje mijn punt denk ik). Ik wil graag voor Plus betalen en nog steeds ads krijgen, maar niet voor deze prijs.

Wellicht leuk om een proef abbotje te doen voor 3 maanden met korting? Meer plus members, betere content (gaan we even vanuit dan).

Ik zie het een beetje als de Amazon Prime tussen de andere streaming diensten, ik heb het omdat het lekker goedkoop is.

edit: Plus Only abbo :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
Yariva schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:49:
@jelle.
Ik ben dan ook erg benieuwd vanaf de kant van Tweakers hoe jullie kijken naar het clickbait gehalte. Valt dit nog mee, is het een deel van een strategie (wat mij betreft ook een valide antwoord in deze tijd), is het iets waar jullie verbeterpunten in zien, of..?
Ik vind dat erg snel de term clickbait op tafel gegooid wordt. Ik associeer deze term met een soort 'vals' gebruik van een kop. Een kop die opzettelijk een verkeerde voorstelling van zaken geeft of een kop bij een typisch clickbaitartikeltype zoals een listicle ('1337 redenen om Tweakers te lezen en de 303e zal je verbazen'). Een soort van misleiding waarbij de kop moet maskeren dat het artikel zelf weinig om het lijf heeft.

Dat is wat anders dan kiezen voor een aantrekkelijke titel voor een artikel. Want natuurlijk wil een redacteur dat zijn artikel gelezen wordt Het is zonde dat een artikel over een onderwerp waarvan we weten dat de Tweakers-doelgroep daar interesse in heeft, niet zo goed gelezen wordt omdat er een droge saaie kop bovenstaat. De kop is samen met een eventuele afbeelding de enige manier om de lezer duidelijk te maken 'hee, dit is potentieel belangrijk of interessant voor je'. Maar daarbij moet een titel natuurlijk wel de inhoud reflecteren en lezers niet opzettelijk op het verkeerde been zetten.

Neem een interview. Als schrijver kies je toch vaak voor een opvallende uitspraak van de geïnterviewde als kop. Verwacht je dan dat het interview vol staat met dat soort uitspraken? Lijkt me niet. Maar als lezer ben je wellicht benieuwd naar de context van zo'n uitspraak of wat die persoon nog meer te vertellen heeft. Zo'n quote kan clickbait zijn als het opzettelijk een verkeerde voorstelling van zaken geeft ('Marco Borsato: 'ik ga vreemd!', context: in artikel staat 'Marco Borsato: ja, ik laat de hond van de buren wel eens uit. Wat dat betreft ga ik vreemd, haha.')

Hoe dan ook, weet dat het voorkomen van clickbait scherp op de radar staat, maar dat we wel zoeken naar aantrekkelijke koppen die correct het artikel reflecteren.
De telefoons worden niet gespecificeerd in de titel. En je kan zonder het artikel "te kopen" niet achter de geteste telefoons komen. Deze worden pas in alinea 3 vermeld terwijl je zonder iets uit te geven enkel de eerste 2 alinea's te zien krijgt.
In de kop zouden de telefoontypes nooit passen. Daarom is gekozen voor de afbeelding, die de vier telefoons weergeeft en waar in de kop naar verwezen wordt met 'deze telefoons'. Dat het beter was geweest de vier toestellen in de eerste twee alinea's te noemen, ben ik met je eens. Ik kan je verzekeren dat het geen opzet is geweest deze pas daarna te noemen. Hoe dan ook moeten we eens goed kijken naar die twee alinea's die voor iedereen zichtbaar zijn. Die zijn superbelangrijk omdat ze naast de titel en de afbeelding, bepalen of mensen een credit inzetten, wegklikken of wellicht al een abo nemen.
Clickbait kop: "Glasvezel in heel Nederland
Volgens mij geeft deze kop correct weer waar het artikel over gaat en de eerste alinea licht dat nog eens toe. Dat de inhoud weinig toevoegt aan wat je al wist, komt dan denk ik omdat je zelf al zo goed onderzoek hebt verricht. Je opmerking dat er geen links naar bronnen bij de providers in staan, kan ik niet plaatsen. Die staan er genoeg in het artikel.
Dacht ik, leuk! Eens een kijkje in de studio van een professionele dj. En achteraf blijkt dus na het lezen dat hij geen studio heeft omdat hij het graag ineens goed wil doen of niet. Zoals een collega dj dus blijkbaar heeft gedaan.
Ik wil niet vervelend doen, maar dit is toch gewoon clickbait van heb ik jou daar?
Het hele eerste deel van het artikel gaat over hoe hij thuis met radio bezig was in studio's en er staan twee foto's van zijn thuisstudio's in. In de kop kun je helaas niet alle nuance kwijt, maar dit is toch echt niet opzettelijk een verkeerde voorstelling van zaken geven.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Olaf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik vind dat erg snel de term clickbait op tafel gegooid wordt. Ik associeer deze term met een soort 'vals' gebruik van een kop. Een kop die opzettelijk een verkeerde voorstelling van zaken geeft of een kop bij een typisch clickbaitartikeltype zoals een listicle ('1337 redenen om Tweakers te lezen en de 303e zal je verbazen'). Een soort van misleiding waarbij de kop moet maskeren dat het artikel zelf weinig om het lijf heeft.

Dat is wat anders dan kiezen voor een aantrekkelijke titel voor een artikel. Want natuurlijk wil een redacteur dat zijn artikel gelezen wordt Het is zonde dat een artikel over een onderwerp waarvan we weten dat de Tweakers-doelgroep daar interesse in heeft, niet zo goed gelezen wordt omdat er een droge saaie kop bovenstaat. De kop is samen met een eventuele afbeelding de enige manier om de lezer duidelijk te maken 'hee, dit is potentieel belangrijk of interessant voor je'. Maar daarbij moet een titel natuurlijk wel de inhoud reflecteren en lezers niet opzettelijk op het verkeerde been zetten.
Bij zowel clickbait (volgens jouw definitie) als aantrekkelijke titels (wat inherent een onderdeel is van clickbait, maar dat terzijde) heb je nog het aspect dat het feitelijk incorrect is. Wat voorbeelden:

The Zep Man in 'nieuws: Belgische rechtbank spreekt Pirate Bay-beheerders vrij'
Armin in 'nieuws: Amerikaanse Senaat stemt in met verkoop browsegeschiedenis ...
rob12424 in 'nieuws: Crimineel buitte kwetsbaarheid e-mailsysteem FBI uit en ...

Zo zijn er nog meer, maar die ga ik niet allemaal uitzoeken. Denk aan voorbeelden waarbij de titel toch achteraf werd aangepast, maar de clicks ondertussen wel binnen zijn.

Het punt is dat op de grens tussen 'feitelijke titel' en 'veel clicks genereren', T.net vaak richting 'veel clicks genereren' gaat, met soms foute titels waar je zowel ethisch als juridisch vraagtekens bij kan zetten. Zie het laatste voorbeeld, waarbij iemand door T.net voor crimineel wordt uitgemaakt terwijl het een verdachte betreft ('onschuldig tot het tegendeel is bewezen', en zo).

Juist over die grens heengaan, dat is clickbait.

Nu verwacht ik geen journalistieke kwaliteit binnen een platform dat voornamelijk bestaat uit verslagleggers en dat de Raad voor de Journalistiek niet erkent, maar een beetje professionaliteit zou niet verkeerd staan.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 07-02-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@The Zep Man
Iets met een gegeven paard... En als je niet meer verwacht waarom dan klagen? Je krijgt precies wat je verwacht!

Ik vind de plus artikelen ook niks (meestal) maar zolang ik niet betaal vind ik t fideel dat ik 3 artikelen per maand krijg...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

*knip* Als je hier reageert verwachten we een constructieve toon, zonder sneren.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 03-02-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Jammer dat het interview met de Thunderbolt engineer niet een video was. Zo consumeer ik dat liever.

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 15:53

HaX0r

n00b

@jelle. Heb je misschien een update omtrent: Plus artikel overzicht klopt niet. ?

Heb zelf geen plus meer nu, maar was op het laatst het echt een beetje zat elke keer me rot te zoeken naar alle plus artikelen. Ze blijven nog steeds niet altijd goed gelabeld worden en verschijnen dus niet altijd in het nu brakke overzicht wat wel bestaat.

Vind het erg jammer dat er zoveel tijd over gaat voordat de plus leden een beter overzicht krijgen van alle plus artikelen. En ook dat er nog niet eens een hoofdmenu linkje voor gemaakt is, niet eens onder `Meer \/`. Iets wat het plus abonnement ook in zekere zin zou kunnen promoten onder gebruikers.

Niet geschoten is altijd mis.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie dat er gisteren twee maal is afgeschreven. Waarom?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PcDealer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:30:
Ik zie dat er gisteren twee maal is afgeschreven. Waarom?
Dat is niet echt een algemene vraag (hoop ik), misschien kan je daarvoor beter even mailen naar abonnee@tweakers.net :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Gonadan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Dat is niet echt een algemene vraag (hoop ik), misschien kan je daarvoor beter even mailen naar abonnee@tweakers.net :)
Done.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.