Toon posts:

Relatie T.net organisatie en community

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +57Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
De onderstaande reactie schreef ik in Het grote Tweakers-abonnementen topic. Deze werd verwijderd met de opmerking dat deze off-topic zou zijn. Direct door @Gonadan (via PM) en indirect door @WoutF in deze reactie is aangegeven dat een nieuw topic geopend mag worden, en wordt gesuggereerd dat deze niet verwijderd zal worden.

Wel netjes om te vermelden: @Gonadan stuurde mij mijn volledige reactie terug, waardoor ik deze opnieuw kan posten.

Wat ik met deze reactie wil aangeven is dat bij mij het vertrouwen en (nog belangrijker voor een commerciële partij) de gun factor weg zijn. Als T.net in de knel zat zonder een groot moederbedrijf daarboven, dan had ik waarschijnlijk een abonnement genomen enkel om T.net te ondersteunen, onafhankelijk van de voordelen dat een abonnement geeft. Nu dat niet meer meespeelt, zijn er meer nadelen als voordelen voor mij om een abonnement af te sluiten, omdat dit de huidige koers ondersteunt. Dergelijke reacties die gebrek aan vertrouwen aangeven komen ook regelmatig terug in het eerder gerefereerde topic, wat suggereert dat ik niet alleen sta hierin.

Mijn originele reactie volgt hieronder.

The Zep Man schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:09:
WoutF schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:54:
Dat is dus bijna altijd al zo geweest, maar blijkbaar is de perceptie gaandeweg wel veranderd; 'HQ' komt voor een deel van jullie tegenwoordig ook echt over als een groep mensen die zich alleen maar bekommert om geld en de community enkel als middel ziet om een doel te bereiken. En dat steekt. Ik - en vele collega's met mij - zijn bij Tweakers gaan werken juist omdat we fan zijn van Tweakers, onderdeel zijn van de community, en hoe tof is het om van je hobby je werk te maken?
Recentelijk heb ik veel gecommuniceerd met XS4ALL, of eigenlijk wat daarvan over is. Zo zijn er medewerkers die nog geloven dat ze echt voor XS4ALL werken en dat er niets verandert, ondanks dat zij mij bellen om aan te geven dat er wel iets verandert.

De vergelijkbare relaties (XS4ALL medewerker en KPN, T.new crew en DPG) klinken gewoon niet gezond. Het lijkt alsof de eerste groep iets voorgehouden wordt waar men veel cognitieve dissonantie voor moet toepassen om het te laten werken. Dit uit zich in het geval van T.net in hoe met de community is omgegaan. Een echte fan van T.net erkent ook de problemen. Het is het verschil tussen nationalisme (trots zijn op en de fouten niet kunnen zien) en patriotisme (houden van, ook al is het niet perfect). Het eerste is gevaarlijk. Het tweede is het erkennen van de realiteit en een eerste stap naar verbetering. Bij T.net crew zie ik voornamelijk het eerste.

Om tot mijn punt te komen, en waarom deze reactie in dit topic staat:
Het bovenstaande is voor mij de belangrijkste reden om geen abonnement te nemen. Ik word geen 'enabler' van wat ik zie als zelfdestructief en giftig gedrag. Bij XS4ALL heb ik het lopende jaarcontract open laten breken omdat men handelt in het nadeel van de klant, en het betreffende abonnement is beëindigd. Bij T.net wordt er geen abonnement afgesloten. De veelgebruikte uitspraak is uitgekauwd, maar helaas waar in beide situaties: het enige dat invloed kan hebben is stemmen met de portemonnee.

Verder geef ik ook hier maar weer eens aan (net als andere reageerders in dit topic) dat dit geen reactie op een individu is. In het verleden is negatief commentaar vanuit de community vaak verkeerd geïnterpreteerd, en met deze extra paragraaf hoop ik dit te voorkomen. Ook van wat uit de community komt relativeren, nuanceren, en niet zien als een persoonlijke aanval, zijn zaken waaraan gewerkt moet worden om het vertrouwen te herstellen.

Acties:
  • +79Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor mij is het heel simpel.

Tweakers is onderdeel van DPG media, en daar heb ik geen medelijden mee. Want 187 miljoen winst. Dus voor het voortbestaan van Tweakers (en de lonen van het personeel) vrees ik niet als ik niet betaal.

En de extra 'Plus' content is van zo'n minuscule extra waarde dat het simpel weg niet zijn geld waard is. Deze is vaak op andere plekken ook beschikbaar van minimaal dezelfde kwaliteit of beter.

Afgezien van het Forum (waar ik in een ander topic al kritiek op heb gegeven) heeft Tweakers gewoon geen USP waarvoor ik zou willen betalen. :P

Acties:
  • +56Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Helemaal mee eens. Ik heb al sinds 2001 een account en helaas is Tweakers geen Tweakers meer. Ik blijf nog vanwege de verscheidenheid aan onderwerpen, maar de achterliggende sfeer is weg.

Voor mij was vroeger Tweakers een plaats waar mensen kwamen die tweaken. Wat is tweaken? Het begon met meer uit hardware halen dan door de fabrikant voorgeschreven. Dus bijvoorbeeld je CPU overklokken. Als je dit breder toepast probeer je dus dingen te doen die initieel niet bedacht zijn en misschien ook wel ingaan tegen wat algemeen geaccepteerd is. Je leeft daar dus mee in een grijs gebied waarbij je meer uit het leven probeert te halen dan gemiddeld.

Helaas is tweakers juist een community van de grote gemene deler geworden. Als je afwijkt van de norm, dan krijg je het flink voor je kiezen en modjes doen hier gewoon aan mee. Als voorbeeld een topic over mensen die een jaar met hun kinderen wilde gaan reizen. Topidee natuurlijk, maar meer dan de helft van de reacties was dat de kinderen op school hoorden en dat het slechte ouders waren.

Als je het weer terugbrengt naar hardware dan is veel verboden. Homebrew en custom firmware mogen allemaal niet besproken worden, terwijl dit gewoon legaal is. Maar omdat er een commercieel moederbedrijf is wat geld wil verdienen mag dit niet. Dus zodra je je console wil tweaken, mag dit op tweakers niet besproken worden.

Het wordt waarschijnlijk tijd voor een goed alternatief forum.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03 21:12
FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:44:
Tweakers is onderdeel van DPG media, en daar heb ik geen medelijden mee. Want 187 miljoen winst. Dus voor het voortbestaan van Tweakers (en de lonen van het personeel) vrees ik niet als ik niet betaal.
Ik wel; grote bedrijven kijken 'top-down' naar hun portefeuille en kijken regelmatig naar de kosten / baten. Als ze eens willen opschonen gaan de onderdelen met de laagste winstmarge eruit. Dat kan betekenen dat ze t.net gewoon afstoten - verkopen aan een andere partij, een ander mediabedrijf, of naar de vorige eigenaren. Maar het kan ook betekenen dat ze het leegplukken en sluiten.

Ik denk niet dat dat laatste snel zal gebeuren want het is een grote community met veel financiële waarde as-is, maar het eerste - afstoten omdat het niet genoeg winst maakt - is zeker mogelijk. En het kan zijn dat T.net dan bij een partij terecht komt die er nog meer geld uit wil slepen, die gaan pushen voor een paywall, sponsored content in de voorgrond zetten, mensen met adblockers volledig weigeren, data doorverkopen, etc.

Ik geef er zelf de voorkeur aan dat T.net (relatief) onafhankelijk blijft, maar daarvoor moeten ze wel geld blijven verdienen - danwel om niet afgestoten te worden door DPG omdat ze niet genoeg winst of zelfs verlies maken, danwel zodat de medewerkers genoeg persoonlijk geld in het laatje hebben om het over te nemen van DPG als die er vanaf willen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
The Zep Man schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:39:
De onderstaande reactie schreef ik in Het grote Tweakers-abonnementen topic. Deze werd verwijderd met de opmerking dat deze off-topic zou zijn. Direct door @Gonadan (via PM) en indirect door @WoutF in deze reactie is aangegeven dat een nieuw topic geopend mag worden, en wordt gesuggereerd dat deze niet verwijderd zal worden.

Wel netjes om te vermelden: @Gonadan stuurde mij mijn volledige reactie terug, waardoor ik deze opnieuw kan posten.

Wat ik met deze reactie wil aangeven is dat (bij mij) het vertrouwen en (nog belangrijker voor een commerciële partij) de gun factor weg zijn. Als T.net in de knel zat zonder een groot moederbedrijf daarboven, dan had ik waarschijnlijk een abonnement genomen enkel om T.net te ondersteunen, onafhankelijk van de voordelen dat een abonnement geeft. Nu dat niet meer meespeelt, zijn er meer nadelen als voordelen voor mij om een abonnement af te sluiten, omdat dit de huidige koers ondersteunt. Dergelijke reacties die gebrek aan vertrouwen aangeven komen ook regelmatig terug in het eerder gerefereerde topic, wat suggereert dat ik niet alleen sta hierin.

Mijn originele reactie volgt hieronder.

The Zep Man schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:09:

[...]

Recentelijk heb ik veel gecommuniceerd met XS4ALL, of eigenlijk wat daarvan over is. Zo zijn er medewerkers die nog geloven dat ze echt voor XS4ALL werken en dat er niets verandert, ondanks dat zij mij bellen om aan te geven dat er wel iets verandert.

De vergelijkbare relaties (XS4ALL medewerker en KPN, T.new crew en DPG) klinken gewoon niet gezond. Het lijkt alsof de eerste groep iets voorgehouden wordt waar men veel cognitieve dissonantie voor moet toepassen om het te laten werken. Dit uit zich in het geval van T.net in hoe met de community is omgegaan. Een echte fan van T.net erkent ook de problemen. Het is het verschil tussen nationalisme (trots zijn op en de fouten niet kunnen zien) en patriotisme (houden van, ook al is het niet perfect). Het eerste is gevaarlijk. Het tweede is het erkennen van de realiteit en een eerste stap naar verbetering. Bij T.net crew zie ik voornamelijk het eerste.

Om tot mijn punt te komen, en waarom deze reactie in dit topic staat:
Het bovenstaande is voor mij de belangrijkste reden om geen abonnement te nemen. Ik word geen 'enabler' van wat ik zie als zelfdestructief en giftig gedrag. Bij XS4ALL heb ik het lopende jaarcontract open laten breken omdat men handelt in het nadeel van de klant, en het betreffende abonnement is beëindigd. Bij T.net wordt er geen abonnement afgesloten. De veelgebruikte uitspraak is uitgekauwd, maar helaas waar in beide situaties: het enige dat invloed kan hebben is stemmen met de portemonnee.

Verder geef ik ook hier maar weer eens aan (net als andere reageerders in dit topic) dat dit geen reactie op een individu is. In het verleden is negatief commentaar vanuit de community vaak verkeerd geïnterpreteerd, en met deze extra paragraaf hoop ik dit te voorkomen. Ook van wat uit de community komt relativeren, nuanceren, en niet zien als een persoonlijke aanval, zijn zaken waaraan gewerkt moet worden om het vertrouwen te herstellen.
Ook ik had daar een reactie die verwijderd is en hier wel past (gelukkig had ik zelf een kopie gemaakt)

Er zijn de laatste tijd (toevallig) veel dingen samen gekomen die absoluut geen goede indruk gemaakt hebben bij de community: Opdoeken Hardware.info, verhoging van de prijzen, illegale cookiewall, die werd dan later omgezet naar een (volgens de letter van de wet correcte) paywall (want hoe je het ook draait of keert, eigenlijk is het: geef ons geld of geef ons je privacy), opdelen van de community met plus, selectief reageren op vragen/opmerkingen in de topics over plus, bij wijziging van payment provider weinig rekening houden met Belgen, na opmerking vanuit community waaruit bleek dat 9% BTW mogelijk was de 1e prijsverhoging invoeren, ... Al deze dingen kwamen heel snel na elkaar en telkens was de community in het nadeel en deed Tweakers alsof ze zelf slachtoffer waren.

Daarnaast hoop ik oprecht dat wat in de pijplijn zit genoeg is om vertrouwen terug te krijgen, want zoals het spreekwoord zegt "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" en voor mij persoonlijk voelde het de voorbije maanden als een racepaard.
Door het gebrek aan vertrouwen, beperkte mogelijkheden voor Belgen en hoge prijs/kwaliteit verhouding (in mijn ogen) op dit moment geen abonnement voor mij

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:35
Ik ben het hier compleet mee eens.. het feit dat DPG media gigantisch winst maakt, en dus blijkbaar genoeg geld heeft om Tweakers te financieren zegt genoeg. Als ik zie in hoeveel topics er op dit moment contact wordt gezocht met de redactie om iets van input te krijgen, en er gewoon niks lijkt te gebeuren wekt ook totaal geen vertrouwen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@The Zep Man bedankt voor de moeite om je reactie opnieuw te plaatsen als apart topic. Ik vraag me wel even af wat je hier nu precies verder mee aan wilt? Wil je een discussie op gang brengen over de invloed van DPG op Tweakers, of enkel en alleen even melden waarom jij geen abo neemt?

Ik ga even uit van dat eerste, maar goed als je dat even kan bevestigen. Dan kunnen wij, de admins, beter helpen om die discussie in goede banen te leiden (bijvoorbeeld door een andere titel) en dan is het voor HQ ook duidelijker welke inhoudelijke reactie hier gezocht wordt :)

offtopic:
Ik heb tevens even een reactie die juist wel in Het grote Tweakers-abonnementen topic thuishoort daarheen verplaatst.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +16Henk 'm!

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:21:
Ik ben het hier compleet mee eens.. het feit dat DPG media gigantisch winst maakt, en dus blijkbaar genoeg geld heeft om Tweakers te financieren zegt genoeg. Als ik zie in hoeveel topics er op dit moment contact wordt gezocht met de redactie om iets van input te krijgen, en er gewoon niks lijkt te gebeuren wekt ook totaal geen vertrouwen.
Ik ben weleens uit eten geweest met een groep mensen van FOK! en toen de rekening kwam legde iedereen geld in + veel fooi want we maakten veel herrie en zo'n grote groep is best wel lastig te managen.

Er was een meisje dat vervolgens zei "er ligt al genoeg geld op tafel dus ik hoef niet te betalen".

Om de een of andere reden doet jouw reply me aan dat verhaal denken.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• corset
KelvinX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Ik ben weleens uit eten geweest met een groep mensen van FOK! en toen de rekening kwam legde iedereen geld in + veel fooi want we maakten veel herrie en zo'n grote groep is best wel lastig te managen.

Er was een meisje dat vervolgens zei "er ligt al genoeg geld op tafel dus ik hoef niet te betalen".

Om de een of andere reden doet jouw reply me aan dat verhaal denken.
Onzin reactie.. het gaat hier om een bedrijf, niet een vrienden clubje. Of ga jij bij de Albert Heijn ook maar geld afgeven "Want ze hebben ze zo zwaar"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KelvinX
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Onzin reactie.. het gaat hier om een bedrijf, niet een vrienden clubje. Of ga jij bij de Albert Heijn ook maar geld afgeven "Want ze hebben ze zo zwaar"
Andersom ik loop weg zonder te betalen want ze maken al zoveel winst.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• corset
KelvinX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Juistem.. zullen we mar on topic reageren zonder vage vergelijkingen die nergens op slaan? Of gaan we zo door blijven gaan.

We hebben een gesprek waarom mensen geen abo nemen, het feit dat ze al inkomsten krijgen is een goede reden. Of jij wat anders vind mag je vinden, maar ga niet dit soort onzin roepen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Orion84 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:50:
@The Zep Man bedankt voor de moeite om je reactie opnieuw te plaatsen als apart topic. Ik vraag me wel even af wat je hier nu precies verder mee aan wilt? Wil je een discussie op gang brengen over de invloed van DPG op Tweakers, of enkel en alleen even melden waarom jij geen abo neemt?
Ik wilde enkel melden waarom ik geen abonnement nam. Dit werd door geïnterpreteerd door @Gonadan als dat het off-topic zou zijn in Het grote Tweakers-abonnementen topic:
Gonadan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:12:
De post ging weer over Tweakers en de community, niet de abonnementen. Die golden hooguit als kapstok om de post niet weg te laten halen.
Die discussie is prima, maar gaat inhoudelijk simpelweg niet over de abonnementen. :)
Hij interpreteert het noemen van mijn reden waarom ik denk dat mijn initiële reactie on-topic was als een 'kapstop', en geeft hij aan dat er voldoende ruimte is voor een aparte discussie over T.net en de community.
Ik ga even uit van dat eerste, maar goed als je dat even kan bevestigen. Dan kunnen wij, de admins, beter helpen om die discussie in goede banen te leiden (bijvoorbeeld door een andere titel) en dan is het voor HQ ook duidelijker welke inhoudelijke reactie hier gezocht wordt :)
Vanuit de reacties in dit topic, lijkt het erop dat er een behoefte is om het te hebben over redenen waarom het vertrouwen tussen T.net en de community weg is onder bepaalde leden. Dit is een mogelijke reden om geen abonnement te nemen, waardoor er wat kruisbestuiving zal zijn tussen dit onderwerp en het Het grote Tweakers-abonnementen topic. Als je de discussie wil scheiden, dan denk ik dat het verstandig is om dit topic te hernoemen, bijvoorbeeld naar 'Relatie T.net organisatie en community'.

Men kan verwachten dat in dit topic gebruikerskeuzes besproken worden die T.net niet fijn vindt, zoals het weigeren om een abonnement af te nemen. Zolang het als een keuze genoemd wordt als gevolg van het onderwerp (de relatie tussen de T.net organisatie en de community), dan zou het in dit topic thuis moeten horen. Zodra het enkel daarover gaat (waarom wel/geen abonnement), dan zou het beter zijn om in Het grote Tweakers-abonnementen topic te noemen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@The Zep Man ik heb de titel aangepast naar jouw voorstel :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Anoniem: 1367312
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Vanaf het begin is door bijvoorbeeld Jelle aangegeven "stem met je portemonnee".

Meteen vanaf dag 1 een 2 jarig abo nemen is stemmen met je portemonnee.

Geen abo nemen is stemmen.

Eens per jaar een maand abo nemen en dan alles lezen is ook stemmen. Je geeft namelijk aan " het is voor mij 6 euro per jaar waard"

Kom nu niet met, als we dat allemaal doen dan... Het is gewoon wat men wilde, niet zeuren laat je portemonnee praten en dan kijken we wel of Plus een goed idee was.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 27-07-2021 12:17]

• KelvinX
  • Niet online
*knip* gesneer over en weer mag achterwege blijven.

[Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 27-07-2021 12:28]

Acties:
  • +16Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:33
15 € per maand betalen en dan krijg je een vermelding op het Elite Board. Ik zie liever dat je daar terechtkomt door een belangrijke positieve bijdrage te leveren over langere tijd.

Hattrick: Thorgal Eagles

• corset
*knip* gesneer over en weer mag achterwege blijven.

[Voor 88% gewijzigd door Orion84 op 27-07-2021 12:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corset
bregweb schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:18:
15 € per maand betalen en dan krijg je een vermelding op het Elite Board. Ik zie liever dat je daar terechtkomt door een belangrijke positieve bijdrage te leveren over langere tijd.
Dit zou ik geweldig vinden, soort van "ere board" voor mensen die constructief zijn in:

Reacties
Forum
Reviews

en dan paar verschillende "ranglijsten"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afgezien van het Forum (waar ik in een ander topic al kritiek op heb gegeven) heeft Tweakers gewoon geen USP waarvoor ik zou willen betalen. :P
Ai; da's een 'gevaarlijke' opmerking. O-)
Nog even en we moeten gaan betalen om content te mogen toevoegen op GoT. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik tag @Wanja en @Bart Zoetmulder even mee voor jouw post. Zij gaan hier uiteindelijk over want de discussie blijft steeds opwaaien, dus weer met dezelfde mensen in een 100ste topic gaat t niet oplossen.

Ik waardeer je input @The Zep Man. Ik weet niet hoeveel anderen hetzelfde voelen, maar dat zal best een hoeveelheid zijn. Gewaardeerd omdat er best users zullen zijn die zoiets hebben: laat allemaal maar, ik doe gewoon m’n ding op Tweakers en verder zoeken ze het maar uit. Die hebben het al opgegeven. Maar jij durft tenminste nog zinvolle opmerkingen te plaatsen. Misschien voeg ik later ook nog wat toe aan het onderwerp, maar voor nu in ieder geval bedankt dat je je stem laat horen voor ons.

Overigens als we over T.net spreken moet we natuurlijk niet iedereen over één kam scheren. Tal van redacteuren en developers en anderen nemen ons wel serieus en verrichten hartstikke goed werk voor de community.

[Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35
corset schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Dit zou ik geweldig vinden, soort van "ere board" voor mensen die constructief zijn in:

Reacties
Forum
Reviews

Zoals de ranglijsten bij onderstaande community update of ook mbt andere lijsten? reviews: Community Update - Tweakers EK-pool, foto-uitdagingen, Pi-cluster

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

corset schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Reacties
Forum
Reviews

https://tweakers.net/gallery/karma ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
Ik ben het groot en deels eens met de genoemde punten, maar ja, we weten denk ik allemaal wel dat de communicatie vanuit een bedrijf richting de gebruikers gekleurd is en sommige punten niet bespreekbaar zijn. En juist op die punten blijven sommige wel hameren, zinloos. Het heeft geen zin, stem met je gedrag en portomonnee.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• corset
Karma vind ik niet bepaald relevant in de discussie.. dat is gewoon te farmen, wil niet zeggen of iemand nuttige toevoegingen heeft op de site.

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:31]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:08

Sharky

Skamn Dippy!

Eindelijk een normale TS die in grotemensentaal uitlegt wat er verandert aan Tweakers.net. Nou ben ik niet tegen verandering en ik wil best begrijpen dat er mensen zijn die moeite hebben met de koers (ik ook wel een klein beetje), maar voorgaande topics en posts waren altijd hetzelfde gezever met drogredenen en persoonlijke aanvallen.

This too shall pass

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 21:10
Voor mij is het heel simpel.

Hoe denk je dat DPG die miljoenenwinst behaalt? Niet door verlieslatende onderdelen te laten draaien. Als Tweakers z'n broek niet kan ophouden, dan heeft dat consequenties.

Mag je natuurlijk nog steeds zelf bepalen of je er wel of niet voor betaalt, maar dat een moederbedrijf veel winst maakt heeft vrij weinig te maken met de toekomst van Tweakers.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • +14Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
YopY schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Ik wel; grote bedrijven kijken 'top-down' naar hun portefeuille en kijken regelmatig naar de kosten / baten. Als ze eens willen opschonen gaan de onderdelen met de laagste winstmarge eruit. Dat kan betekenen dat ze t.net gewoon afstoten - verkopen aan een andere partij, een ander mediabedrijf, of naar de vorige eigenaren. Maar het kan ook betekenen dat ze het leegplukken en sluiten.

Ik denk niet dat dat laatste snel zal gebeuren want het is een grote community met veel financiële waarde as-is, maar het eerste - afstoten omdat het niet genoeg winst maakt - is zeker mogelijk. En het kan zijn dat T.net dan bij een partij terecht komt die er nog meer geld uit wil slepen, die gaan pushen voor een paywall, sponsored content in de voorgrond zetten, mensen met adblockers volledig weigeren, data doorverkopen, etc.
Ik denk dat DPG eerder een vloek is dan een zegen voor Tweakers. Voorheen was het een community die door en voor de community draaiende gehouden werd. Je doet het samen, dat is de definitie van een tenslotte community.

Nu zou ik maandelijks moeten betalen om de 'big-corp' en zijn aandeelhouders tevreden te houden om Tweakers voortbestaan te verzekeren. Daar pas ik voor. :P

De community (GoT) is in zekere zin van oudsher 'aandeelhouder' en zouden het voor het zeggen moeten hebben met Tweakers. Met onze inzet vertegenwoordigen we de waarde die Tweakers heeft (kennisplatform waarbij je aandeel wordt zelfs beloond in Karma!)

Helaas luisteren ze liever naar de 'big-corp' shareholders. ;)

Ik snap ook dat er een Frontpage is met redacteurs die betaald moeten worden, maar laat nou net de hele discussie gaan over het feit of hetgene wat ze produceren een abonnement waard is. En dat is naar mijn mening simpelweg niet zo. :) Het forum blijft toch wel bestaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

The Zep Man schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:06:
[...]
Ik wilde enkel melden waarom ik geen abonnement nam. Dit werd door geïnterpreteerd door @Gonadan als dat het off-topic zou zijn in Het grote Tweakers-abonnementen topic:

[...]

Hij interpreteert het noemen van mijn reden waarom ik denk dat mijn initiële reactie on-topic was als een 'kapstop', en geeft hij aan dat er voldoende ruimte is voor een aparte discussie over T.net en de community.

[...]

Vanuit de reacties in dit topic, lijkt het erop dat er een behoefte is om het te hebben over redenen waarom het vertrouwen tussen T.net en de community weg is onder bepaalde leden. Dit is een mogelijke reden om geen abonnement te nemen, waardoor er wat kruisbestuiving zal zijn tussen dit onderwerp en het Het grote Tweakers-abonnementen topic. Als je de discussie wil scheiden, dan denk ik dat het verstandig is om dit topic te hernoemen, bijvoorbeeld naar 'Relatie T.net organisatie en community'.

Men kan verwachten dat in dit topic gebruikerskeuzes besproken worden die T.net niet fijn vindt, zoals het weigeren om een abonnement af te nemen. Zolang het als een keuze genoemd wordt als gevolg van het onderwerp (de relatie tussen de T.net organisatie en de community), dan zou het in dit topic thuis moeten horen. Zodra het enkel daarover gaat (waarom wel/geen abonnement), dan zou het beter zijn om in Het grote Tweakers-abonnementen topic te noemen.
Het lijkt er op dat Tweakers.net de discussie in het Plus-topic wel zat was en daarom de boel maar sloot, om een veel nauwere discussie toe te staan over de nu bestaande abonnementen.

Dit topic bestaat om dat blijkbaar veel mensen de behoefte hebben om toch door te gaan over Plus en de huidige stand van zaken omtrent de frontpage.

Dit alles was natuurlijk prima te voorzien maar ook hier lijkt het alsof de Tweakers.net de community niet snapt en denkt dat door een topic te sluiten de discussie over is. Vind ik best 'tonedeaf'.

Wat ik wel snap is dat als Tweakers.net een halve FTE moet inzetten om continue te reageren, dat dit ook best kostbaar is.

Maar mijn grote vraag is: wat is nu nog het doel van deze discussie? Wat hopen jullie hier mee te bereiken, of is het vooral een beetje je hart luchten?

Want na drie-kwart-jaar na de aankondiging van Premium Plus is denk ik nu alles wel duidelijk. Dus wat drijft deze discussie nu?

Als je geen interesse hebt in Plus, koop het niet en daarmee is de kous af.

Voor mijzelf ben ik begin februari 2021 gestopt met regeren in het Plus topic en heb vrijwel geen deel meer genomen aan het forum. Ik scan de headlines op Tweakers.net wel, maar de laatste 10+ jaar is 99% van het nieuws totaal niet relevant. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt en dat is iets wat niet van nu is.

Ik denk dat net als op Nu.nl veel mensen toch een band hebben met Tweakers.net omdat ze het erg leuk vinden om comments te plaatsen onder de artikelen - om zichzelf te uiten - en om comments te lezen. Als dan het merendeel van het nieuws niet meer relevant is: dan wordt de binding steeds minder. En als je geen Plus neemt, mis je ook een deel. Je wordt dus buitengesloten van een deel van de community.

Ik snap wel dat mensen dat niet leuk vinden. Maar dat is nu hoe het allemaal werkt.

Voor mij was het Plus-topic best wel een chaos van individuele discussies en meningen. Het zou veel beter zijn als de mensen in dit topic samen werken om een gezamenlijke probleemstelling + eventueel voorstel voor oplossing te formuleren, voor zover dat er werkelijk is.

Daarbij is het belangrijk dat je in het achterhoofd moet houden dat al regeren hier honderd mensen, dat is maar een druppel in de emmer van het totale publiek, dus zelfs als er een gedeelde visie is - hoe representatief is dat werkelijk? Als die vraag niet beantwoord kan worden, zie ik Tweakers.net wat er ook beschreven wordt gewoon negeren / naast zich neerleggen: die paar 'zeurkousen', whatever.

Dus wat is werkelijk het 'probleem', wie staat daar werkelijk achter, is er bewijs dat er veel meer animo voor is dan de tiental klagers hier en hoe zou een gewenste situatie er dan wel uit zien, rekening houdende met alle belangen?

Of misschien is dit topic (of een van de aanverwante topics die nu lopen) net als het gesloten Plus-topic puur een plaats om een beetje stoom af te blazen, totdat de emotie en drama er uit is en we weer verder kunnen met ons leven.

What is it? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:24
Q schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Wat ik wel snap is dat als Tweakers.net een halve FTE moet inzetten om continue te reageren, dat dit ook best kostbaar is.
Nu zal de community niet ineens met zo'n vaart leeg lopen, maar bedenk dat de community een dynamische asset is welke onderhoud vereist. Een asset die mijn inziens fundamenteel is voor hun huidige bestaansrecht. De kosten van die halve FTE kan wel eens een groter verlies besparen. Tweakers zou ook geen community manager in dienst nemen als ze deze in de grand scheme of things zagen als slechts een kostenpost.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03 09:01
[...]

Maar mijn grote vraag is: wat is nu nog het doel van deze discussie? Wat hopen jullie hier mee te bereiken, of is het vooral een beetje je hart luchten?
Door deze discussie te voeren kunnen we misschien proberen de 'cultuur' binnen Tweakers HQ aan te passen.

De invoering van Plus was voor veel mensen een nieuwe uitwas van de huidige Tweakers bedrijfscultuur: veel focus op 'corporate' doelen zoals diversificatie, productontwikkeling, omzetgroei, en niet een cultuur waarbij de open community een centrale rol speelt.

Het is goed dat deze discussie gevoerd wordt, omdat er misschien iets kan veranderen. Het gaat er niet primair om dat Plus wordt teruggedraaid (al zou dat wel mooi zijn ;)). Het gaat er vooral om dat we met Tweakers HQ een dialoog hebben waarmee de volgende 'Plus-episode' voorkomen kan worden. En ook @WoutF staat daar klaarblijkelijk voor open (
WoutF op maandag 26 juli 2021 @ 13:54).

Ik denk dat een community-centered strategie ook kan bestaan in een winstgevend bedrijf. Het feit dat Tweakers onder DPG valt, hoeft ook niet te betekenen dat je niets kunt vragen van je community of dat je geen 'gun-factor' meer hebt. Zolang je maar wel laat zien dat de activiteiten die je ontplooit en de keuzes die je maakt allereerst gericht zijn op het cultiveren en groeien van de gemeenschap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:33
Blubkens schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Wanja heeft nog nooit wat gedaan met Tweakers en verwacht dat dit ook zo zal blijven.
Wanja
Directeur DPG Technology

Geregistreerd op 26 mei 2019, laatste wijziging 6 april 2021.

0 karma

Hattrick: Thorgal Eagles

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

KelvinX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Echter heb je hier gewoon vanuit Tweakers al de keuze of je wel of niet betaalt. Als de manager van de AH tegen je zegt dat je gratis mag winkelen (op de aardappelen die je toch al niet lust na om de 'voordelen' van een abo ook een plek te geven), ga je dan ook zeggen 'nee ik betaal wel gewoon'?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Q

Q

Tuttel schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Nu zal de community niet ineens met zo'n vaart leeg lopen, maar bedenk dat de community een dynamische asset is welke onderhoud vereist. Een asset die mijn inziens fundamenteel is voor hun huidige bestaansrecht. De kosten van die halve FTE kan wel eens een groter verlies besparen. Tweakers zou ook geen community manager in dienst nemen als ze deze in de grand scheme of things zagen als slechts een kostenpost.
Maar wat heeft die halve FTE in het kader van de Plus-discussie nu werkelijk opgeleverd?

Ik denk dat het eerder olie op het vuur is geweest dan dat het de emotie heeft weten te bedaren. Het is omdat het topic gesloten is, anders ging de discussie met een paar die-hards gewoon door. De rest gaf gewoon op - zoals ik en reageerde niet meer.

Acties:
  • +29Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Aan de ene kant wil ik best een lange lap tekst neerplempen waarin ik mijn mening uit de doeken doe, maar aan de andere kant heeft @Q ook een punt: Wat gaat het nou daadwerkelijk toevoegen? "We" doen dat al maanden, jaren soms zelfs, en wat heeft het nou daadwerkelijk concreet opgeleverd?

Premium is nu Plus. Dat is volgens mij onze "winst".

Hoera.

Enfin, toch nog even een korte uitleg waarom ik enig wantrouwen heb richting HQ.

Ik ben geen super oudgediende, ik heb op het moment van schrijven nog geen 10 jaar mijn Tweakers account, en eerlijk is eerlijk, de FP heeft mij sowieso nooit ontzettend getrokken.

Wat vaak in dit soort discussies naar boven komt is dat mensen niet willen dat Tweakers "commercieel" is, en vervolgens komt iemand met een rode naam en die zegt "dat zijn we al vanaf 2001" en tadaa, einde discussie.

Wat men bedoelt is niet commercieel, maar corporate. Tweakers runnen als een bedrifj waar cijfers belangrijker te lijken zijn dan de community. En daar komt ook mijn wantrouwen vandaan. Zeker het afgelopen jaar, maar daarvoor was het al in werking gezet, heeft Tweakers voor mij persoonlijk echt de omslag gemaakt van "liefhebbers die toevallig een bedrijf hebben", naar "bedrijf die toevallig wat liefhebbers heeft".

Hoe dat concreet komt is wat lastig uit te leggen, maar kijkend naar directe gebeurtenissen, kan ik zo uit de losse mouw dit schudden:

- Aanstellen huidige CM: Ik weet via via dat ze zeker voor de mods goed werk heeft gedaan [en daarvoor hulde] maar de onzichtbaarheid en de harde manier waarop kritiek daarop in de kiem werd gesmoord vind ik toch wel erg jammer.

- Aanhouden illegale cookiewall, ondanks dat het al jaren duidelijk was dat het simpelweg niet mocht. En uit antwoorden op vragen blijkt dat, kort gezegd, geld belangrijker was dan de community.

- In het verlengde daarvan de paywall: Eerst 2 jaar lang de wet breken, en vervolgens alsnog de rand opzoeken van de wet, en er zijn mensen die er meer vanaf weten dan ik die zeggen dat ze alsnog over de rand gaan. Weer: Geld is belangrijker dan community.

- Tweakers Premium/Plus. Dat moet wel genoeg zeggen.

- Niks doen tegen scalpers op V&A -> niks doen om je community te beschermen.

- Het, gelukkig inmiddels semi-teruggedraaide toestaan van handelaren op V&A, ook niet positief voor je community.

Eigenlijk dus keer op keer op keer op keer beslissingen die niet in het belang zijn van de community, maar wel in het belang zijn bedrijfsresultaten.

Dat, samen met toch wel een bepaalde toon ["freeriders" iemand?] uit HQ heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet zomaar gebruikersreviews of blogs meer ga plaatsen.

Er zijn ook echt nog wel meer dingen te zeggen, maar ik denk dat @Q eigenlijk gewoon gelijk heeft: Wat levert het nou op?

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Q

Q

emperor3s schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:46:
[...]

De invoering van Plus was voor veel mensen een nieuwe uitwas van de huidige Tweakers bedrijfscultuur: veel focus op 'corporate' doelen zoals diversificatie, productontwikkeling, omzetgroei, en niet een cultuur waarbij de open community een centrale rol speelt.

Het is goed dat deze discussie gevoerd wordt, omdat er misschien iets kan veranderen. Het gaat er niet primair om dat Plus wordt teruggedraaid (al zou dat wel mooi zijn ;)). Het gaat er vooral om dat we met Tweakers HQ een dialoog hebben waarmee de volgende 'Plus-episode' voorkomen kan worden. En ook @WoutF staat daar klaarblijkelijk voor open (
WoutF op maandag 26 juli 2021 @ 13:54).

Ik denk dat een community-centered strategie ook kan bestaan in een winstgevend bedrijf. Het feit dat Tweakers onder DPG valt, hoeft ook niet te betekenen dat je niets kunt vragen van je community of dat je geen 'gun-factor' meer hebt. Zolang je maar wel laat zien dat de activiteiten die je ontplooit en de keuzes die je maakt allereerst gericht zijn op het cultiveren en groeien van de gemeenschap.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb sterk de indruk dat een grote groep Tweakers bezoekers een soort emotioneel sprookjesachtig idee projecteert op Tweakers.net, wat ze al 20+ jaar niet meer is.

En met de introductie van Plus was die illusie met geen mogelijkheid meer in stand te houden en dat is dan wel even confronterend misschien.

Plus creëert duidelijk een scheiding in de community, de mensen met en zonder Plus abonnement. Als je geen Plus neemt dan wordt je in feite buitengesloten van een deel van de community. Dat sentiment snap ik wel maar daar kun je niets aan doen denk ik.

Het feit is natuurlijk dat Tweakers.net door DPG gewoon eigenlijk geen gunfactor (meer) heeft. Maar met Plus probeert Tweakers.net een extra product te verkopen en daarbij geldt gewoon: heb ik interesse of niet en daarmee is het klaar, je stemt met je portemonnee.

Ergens vind ik het wel interessant dat daarmee de kous niet af is voor veel mensen. Er lijkt dus meer aan de hand, op emotioneel vlak (dat bedoel ik niet negatief of badinerend). En dat lijkt niet lekker gemanaged te worden / of aan de andere kant: misschien is het maar een kleine groep en maakt het netto onder de streep voor Tweakers.net gewoon niet uit. Op zich dan wel kuddo's naar hun dat ze wel ruimte bieden voor deze emotie.

Maar wat kan Tweakers.net nu werkelijk doen voor de community om het sentiment weer een beetje te verbeteren?

Hoe zou volgens jou dan een community-centered strategie er uit zien? Of heb je dat al ergens beschreven?
Door deze discussie te voeren kunnen we misschien proberen de 'cultuur' binnen Tweakers HQ aan te passen.
Het spijt me maar ik geef je op dat vlak ongeveer afgerond 0% kans. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuttel
  • Laatst online: 20:24
Q schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Maar wat heeft die halve FTE in het kader van de Plus-discussie nu werkelijk opgeleverd?

Ik denk dat het eerder olie op het vuur is geweest dan dat het de emotie heeft weten te bedaren. Het is omdat het topic gesloten is, anders ging de discussie met een paar die-hards gewoon door. De rest gaf gewoon op - zoals ik en reageerde niet meer.
Haha, ik zou ook niet durven beweren dat die inzet in dit geval erg effectief is geweest.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03 09:01
Q schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Hoe zou volgens jou dan een community-centered strategie er uit zien? Of heb je dat al ergens beschreven?
Zo'n strategie is niet moeilijk te beschrijven. Community-centered betekent dat je bij iedere beslissing die je neemt eerst vraagt: is dit in het belang van onze huidige en toekomstige leden? En als je denkt dat je daar een positief antwoord op hebt, dat je dat dan toetst door open communicatie met die leden.

Met zo'n strategie was de lijst met voorbeelden van RobinHood schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:58 een stuk korter geweest.

Welke activiteiten Tweakers specifiek zou moeten ontplooien om community-centered te zijn, is iets waar geen kort antwoord op is. Daar moet je een plan voor schrijven, en daar ben ik niet de juiste persoon voor. (Op dit moment zou ik veel interesse hebben in interactieve sessies/productreviews via bijv. Twitch waar leden live vragen kunnen stellen. Maar iedereen heeft natuurlijk z'n eigen voorkeuren en prioriteiten.)

Wel geldt ook hier weer: je kunt zo'n plan natuurlijk delen met je community om te checken of je goed zit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00
FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat DPG eerder een vloek is dan een zegen voor Tweakers. Voorheen was het een community die door en voor de community draaiende gehouden werd. Je doet het samen, dat is de definitie van een tenslotte community.

Nu zou ik maandelijks moeten betalen om de 'big-corp' en zijn aandeelhouders tevreden te houden om Tweakers voortbestaan te verzekeren. Daar pas ik voor. :P

De community (GoT) is in zekere zin van oudsher 'aandeelhouder' en zouden het voor het zeggen moeten hebben met Tweakers. Met onze inzet vertegenwoordigen we de waarde die Tweakers heeft (kennisplatform waarbij je aandeel wordt zelfs beloond in Karma!)

Helaas luisteren ze liever naar de 'big-corp' shareholders. ;)

Ik snap ook dat er een Frontpage is met redacteurs die betaald moeten worden, maar laat nou net de hele discussie gaan over het feit of hetgene wat ze produceren een abonnement waard is. En dat is naar mijn mening simpelweg niet zo. :) Het forum blijft toch wel bestaan.
Tja, klinkt mij toch ook wel beetje als een vroeger was alles beter sprookje. Toen Tweakers.net in bezit was van VNU en later de persgroep had je min of meer exact dezelfde klachten. Wellicht dat Tweakers.net in de eerste jaren inderdaad weinig commercieel bezig was, maar het heeft toen (denk zo rond 2004/2005 /oid?) ook weinig gescheeld of de stekker had uit de site getrokken moeten worden. Uiteindelijk moet er aan het eind van de het jaar gewoon een positief resultaat staan, anders is de website gewoon niet levensvatbaar. Of daar dan een groot bedrijf boven staat of niet, maakt weinig uit. Niemand gaat er voor de lol geld instoppen zonder de verwachting het met winst terug te krijgen.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
Dit soort dingen zie je altijd voorbij komen op allerlei fora. Geenstijl 'reaguurders' komen ook altijd klagen dat het niet meer is zoals 'vroeger'. FOK! mensen ook, noem ze maar op.

De opkomst van fora is ook vaak hetzelfde. Een aantal zeer enthousiaste vrijwilligers stopt veel tijd in het opzetten van een forum, opzetten van allerlei zaken, mensen waarderen dat en worden lid.

Op een gegeven moment is het allemaal teveel voor de oprichters van het forum en die besluiten hulp te zoeken of zelfs: ik wil wel eens mijn inspanningen vergoed hebben. Dan wordt de boel verkocht, de partij die het koopt is nou eenmaal geen liefdadigheidsinstelling en die gaat veranderen. Vroeger had je wellicht ook wel veel te veel dingen voor veel te weinig, dat kan ook. Los daarvan, dat de koers verandert na een overname is een vrij logische zaak, vaak ook onontkoombaar.

Uiteindelijk kun je dan twee dingen doen als gebruiker: get over or get out. Beide is ook een heel normale zaak, dat hoort een beetje bij het leven. Je kunt je wel heel wanhopig proberen vast te klampen aan hoe het was, maar dat ga je niet meer terugkrijgen. Ook niet als je 10.000 topics aanmaakt waar ook een aantal mensen het met je eens zijn.

Dus ja, richt zelf een forum op met een groepje mensen die het met je eens is. Dan ga je daar 10 jaar van je tijd in stoppen en vervolgens vind je het ook allemaal wat te veel en dan verpats je de boel ook aan iemand met geld. Een soort circle of life. Zo is het met Tweakers dus nou ook gegaan.

Dan is er nog een andere zienswijze: verandert Tweakers of verander jij als persoon? Zijn jouw interesses niet veranderd? Is jouw gevoel niet veranderd? Het is heel normaal om andere interesses te hebben en daarom het gevoel te hebben dat je niet helemaal meer past in deze subcultuur. Hetzelfde gevoel wat je nu bij Geenstijl kunt hebben: jemig wat zijn die gasten kinderachtig geworden met hun sneue geschop tegen alles en nogwat. Maar nee, Geenstijl is altijd hetzelfde gebleven, maar de persoon die Geenstijl leest is anders geworden. En daardoor sluit het niet meer aan.

Dus samenvatting: stuur een goed onderbouwde mail met de veranderingen die je ziet gebeuren op Tweakers naar het management. Of neem een abonnement waardoor je een lunch op het hoofdkantoor kunt krijgen en vervolgens spui je daar je argumenten. Of hef je account op en begin je eigen forum met het groepje mensen wat het zo met je eens is.

Maar met alle respect: ik vind Tweakers wel een leuk forum en ik vind dus dat dit soort topics constant de sfeer verpesten. Dus, het zou sympathiek zijn als je dat ook respecteert en je conclusies trekt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

KaiseRRuby schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:38:
Dus samenvatting: stuur een goed onderbouwde mail met de veranderingen die je ziet gebeuren op Tweakers naar het management. Of neem een abonnement waardoor je een lunch op het hoofdkantoor kunt krijgen en vervolgens spui je daar je argumenten. Of hef je account op en begin je eigen forum met het groepje mensen wat het zo met je eens is.

Maar met alle respect: ik vind Tweakers wel een leuk forum en ik vind dus dat dit soort topics constant de sfeer verpesten. Dus, het zou sympathiek zijn als je dat ook respecteert en je conclusies trekt.
_/-\o_ Het is ook wachten op de eerste reacties die een antwoord van iemand van HQ eisen (edit: O wacht, er zijn er al twee getagged :D :F ), waarna er vervolgens over elkaar heen gebuiteld wordt dat er niet ingegaan wordt op de diverse punten die aangedragen zijn in dit topic. Herhaling van zetten met de eerdere topics. Geen idee waarom.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Met dit soort goede tijden geromantiseer heb ik zelf zeer weinig. Tweakers is al langer wel onderdeel van een mediagroep dan niet, en ook de initiele bedenker/eigenaar van tweakers had er commerciele ideeen mee. Dus dat sentiment dat we met z'n allen kolen schepten om de servers te laten ronken berust nergens op. Prima dat je onvrede hebt met DPG, maar waarom er de hele tijd gedaan wordt alsof het commerciele sentiment ineens uit de lucht komt vallen is me totaal niet duidelijk. In vroegere discussies was de jaarlijkse winst van VNU media minder een argument in de discussies.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CyberMania
Beste mensen, pas op dat het niet alleen over Plus gaat anders wordt het dadelijk gesloten. Topic starter geeft aan in z’n post dat het probleem veel dieper zit en Plus de druppel is. Namelijk dat de relatie tussen HQ en een bepaalde groep gebruikers al langer verstoord is. Ik denk dat niemand principieel tegen wat commerciëlere praktijken is, dit is nou eenmaal noodzakelijk. Niemand wil ook terug naar 1999. Dat is de klacht van TS ook niet. Het gaat er om dat naast Plus op tal van punten (zie het overzicht van Robinhood bijvoorbeeld hierboven) de prioriteiten die HQ stelt en de wensen die de community heeft krom zijn gaan lopen. Ondanks dat HQ steeds ook heel veel mooie dingen doet.

Wat voor mij in de relatie altijd stoort is; nee wij hebben gelijk, jij niet (om vervolgens weer bij te draaien) en hoe amateuristisch tal van zaken worden ontwikkeld of aangepakt. Ik denk dat Robinhood het eea al goed opsomt (maar er is nog veel meer te noemen, iemand noemde bijv weer het in ongebruik geraakte IT Pro kanaal): RobinHood in "Relatie T.net organisatie en community" en dat heeft weinig te maken met we willen terug naar vroeger.

[Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 16:07]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 18:26
Je moet je afvragen in hoeverre het probleem volledig bij HQ gelegd kan worden. Een bedrijf dat verder professionaliseert is van nature een bedrijf dat iets meer afstand neemt van haar klantendatabase. Daarbij vind ik het persoonlijk ook lastig in te schatten hoeveel% van de 'oud gedienden' er daadwerkelijk een issue mee hebben. Ik zie voornamelijk dezelfde namen steeds vergelijkbare klachten opnieuw oproepen en vervolgens zeggen dat het hele forum vol staat met klachten, is dit een vocal minority, of is het daadwerkelijk een weerspiegeling van hoe er naar Tweakers.net gekeken wordt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CyberMania
Dazzler2120 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:16:
Je moet je afvragen in hoeverre het probleem volledig bij HQ gelegd kan worden. Een bedrijf dat verder professionaliseert is van nature een bedrijf dat iets meer afstand neemt van haar klantendatabase. Daarbij vind ik het persoonlijk ook lastig in te schatten hoeveel% van de 'oud gedienden' er daadwerkelijk een issue mee hebben. Ik zie voornamelijk dezelfde namen steeds vergelijkbare klachten opnieuw oproepen en vervolgens zeggen dat het hele forum vol staat met klachten, is dit een vocal minority, of is het daadwerkelijk een weerspiegeling van hoe er naar Tweakers.net gekeken wordt.
Klopt maar als je de punten leest van Robinhood is de professionaliteit regelmatig ver te zoeken. En dat gaat echt heel breed van allerlei verouderde onderdelen op de site (een videopagina die video’s uit 2018 serveert; it pro enz); tot aan telkens klachten over moderaties (Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora) tot aan het hele Plustraject tot aan de privacywet overtreden (cookiewall).

[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 16:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De laatste tijd zijn er steeds meer topics die over Tweakers en de community gaan. Velen zijn van mening dat de community is wat Tweakers maakt tot wat het is. Zonder die community zou het allemaal niet zoveel waard zijn. Toch blijven de meesten het proberen (met topics als deze) en suggesties ter verbetering. Maar er lijkt vaak weinig gehoor aan te worden gegeven (wat om eerlijk te zijn ook niet altijd kan). Of de respons vanuit Tweakers is volgens vele gebruikers ver onder de maat.

Maar dan rest de vraag: Waarom is er nog geen alternatief? Heeft er niemand geprobeerd een alternatief te bouwen? Of is Tweakers dusdanig streng dat er niet over alternatieven gepraat mag worden? Is het te moeilijk om een deel of zelfs de hele community over te krijgen? Ik heb er nog niets over gezien.

Aan de modjes: Dit is een oprechte vraag en lijkt me on-topic dus ik hoop dat jullie deze post heel laten O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 18:26
CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Klopt maar als je de punten leest van Robinhood is de professionaliteit regelmatig ver te zoeken.
Vandaar dat ze nog bezig zijn met de professionaliseringsslag ;-)
Maar zonder gein, sommige dingen zijn te wijten aan fouten, sommige dingen aan onjuiste / onterechte verwachtingen. Andere dingen zijn te wijten aan dat iemand al een negatieve ervaring heeft, waardoor een nieuwe negatieve ervaring aanvoelt voor die persoon als wéér iets dat fout gaat.

De conclusie van Robinhood is dat het ook keuzes zijn welke niet in het belang van de gebruiker zijn, maar die van het bedrijfsresultaat. Dat is vooral zijn kijk erop. In mijn visie is het belang van het bedrijfsresultaat verbonden aan het belang van de gebruiker. Daarnaast valt op een aantal dingen zeker te beargumenteren dat het in het belang is van de gebruiker, hoewel dat niet zo ervaren wordt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +7Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:57:

Wat voor mij in de relatie altijd stoort is; nee wij hebben gelijk, jij niet (om vervolgens weer bij te draaien) en hoe amateuristisch tal van zaken worden ontwikkeld of aangepakt. Ik denk dat Robinhood het eea al goed opsomt (maar er is nog veel meer te noemen, iemand noemde bijv weer het in ongebruik geraakte IT Pro kanaal): RobinHood in "Relatie T.net organisatie en community" en dat heeft weinig te maken met we willen terug naar vroeger.
Oh ja, ik wil zeker niet doen alsof mijn lijst alles is, het is gewoon wat ik mij ik snel kon herinneren van de afgelopen jaren.

En ik ben inderdaad ook zeker niet tegen een commercieel Tweakers. De schoorsteen moet branden en de verlichting moet roken natuurlijk, maar ik ageer wel op de manier waarop. Het voelt sinds een tijd, ik kan er niet direct een concrete datum aanhangen, echt als een groot, log bedrijf, waarbij de community een soort aanhangsel is.

Natuurlijk worden er wel dingen voor de community gedaan, denk aan de 10x betere manier van foto's uploaden, of eindelijk eens 2FA, echter, dat zijn, in mijn ogen, kruimels vergeleken met de veel grotere wijzigingen in de hele structuur van Tweakers.

En ik verwacht ook niet dat vanaf 1 augustus alles veranderd, nope, het heeft jaren geduurd eer het tot hier is gekomen, dus het zal ook een flinke poos duren om het schip weer te keren. En dan hoeft het niet terug naar 2011, niet alles was beter, maar laten we misschien wel kijken naar wat toen beter ging, en misschien kunnen we dat toch meenemen.
Dat is erg moeilijk, je kan wel zien aan de plusjes dat die gegeven worden door mensen die zich verder er niet in mengen.

Al moet je sowieso altijd uitkijken met percentages. Grote kans dat de meerderheid van gebruikers prima kan leven zonder Apple Talk op het forum, en reviews van stofzuigers zullen een "ach ja, waarom ook niet?" houding geven bij veel mensen. Betekend niet dat het heel slim is om dat te doen :P

Je zal vooral moeten kijken naar welk deel van de community iets wil, en of je ook iets geeft om dat deel van de community.

Tweakers geeft op emotioneel vlak vast heel veel om oude rotten die nog met een potloodje CPU's hebben unlocked, en nu 25 jaar later nog steeds iedere laatste mhz eruit persen. Ik geloof direct dat HQ echt om die mensen geeft.

Maar tja, het geld zit niet direct bij hun, en dan moet je als bedrijf toch verder kijken. En dan is de vraag: hoe kun je succesvol van twee walletjes eten. En dat is erg moeilijk, dat besef ik mij, maar ik ben dus wel van mening dat dit niet de juiste manier is. Ik vind dat de community de afgelopen jaren te vaak geen prioriteit lijkt te zijn geweest.

De community kan natuurlijk niet altijd op 1 staan, maar bij bijvoorbeeld de paywall denk ik echt dat de plank op olympisch niveau is misgeslagen. Ik heb daar meer moeite mee dan met premium.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyberMania
@Moonsugar hopelijk kan jij er ook iets aan toevoegen. Niet alles hoeft altijd achter de schermen of door de directe personen zelf toch? In zekere zin mag jij toch ook best af en toe je stem laten horen. Wat vind jij van alles dat hier gezegd wordt? Nb dat hoeft niet je persoonlijke mening te zijn maar je professionele inschatting.

[Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 16:31]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• agitri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10-2022
[...]

Ik denk dat net als op Nu.nl veel mensen toch een band hebben met Tweakers.net omdat ze het erg leuk vinden om comments te plaatsen onder de artikelen - om zichzelf te uiten - en om comments te lezen. Als dan het merendeel van het nieuws niet meer relevant is: dan wordt de binding steeds minder. En als je geen Plus neemt, mis je ook een deel. Je wordt dus buitengesloten van een deel van de community.
Ik heb geen plus en vond het altijd leuk om de inzichten te lezen van slimmere mensen dan mij in de comments. maar ik ben dus buiten gesloten en stop daarom ook met tweakers, want ik voel me niet meer welkom.

/eindeMening

Acties:
  • +29Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 21:10
Ik vraag me bij alle kritiek wel af: wat verwachten jullie wél van Tweakers? Advertentie-inkomsten zijn een doodlopende weg en bovendien vraag ik me af of iemand die in dit topic reageert géén adblocker heeft.

De schoorsteen moet roken en betalen voor journalistiek wordt steeds normaler; volkomen logisch dat Tweakers daar op inspringt. In plaats van de hele voorpagina achter een paywall te plaatsen (wat ik zou begrijpen) kiest Tweakers voor toevoegende content waarvoor moet worden betaald. Het forum, het nieuws, de comments: je mag er nog steeds in, zonder een euro te betalen.

Een site waar je jarenlang gratis gebruik van hebt kunnen maken komt met de optie (niet de verplichting!) om te betalen. Doe het, of niet, maar stop alsjeblieft met verbaasd zijn dat een bedrijf (dat zoals hierboven al aangegeven al 15 van de 23 jaar dat het bestaat door een commerciële uitgever wordt gerund) geld moet verdienen.

Weinig Nederlandse websites (en ook offline-media) worden gerund door een non-profit, hoewel ze er wel zijn. De grootste onthullingen komen van een van de kranten die onder het hierboven veelvuldig verfoeide DPG valt. Je schitterende smartphone en je krankzinnige videokaart komen ook niet bepaald van een ideële organisatie. Dat is een beetje how the world works.

Misschien raak ik nu wat populistische noten maar ik heb me altijd behoorlijk geërgerd aan mensen die overduidelijk duizenden euro's uitgeven aan hun setup maar geen 4 piek per maand over hebben voor een website die ze blijkbaar toch graag gebruiken. En daar dan ook nog over klagen. :+

Full disclosure: ex-Tweakers-medewerker.

PS: de cookie-situatie op deze site, waaraan hierboven werd gerefereerd, is natuurlijk inderdaad wel gênant. :>

PS2: tip voor HQ: geef mensen die veel bijdragen aan de site (zoals mensen die veel reviews / tweakblogs schrijven) gewoon een gratis abo (of gebeurt dat al?)

Edit: gaat dit toch weer vooral over Tweakers Plus - het moest er even uit, sorry. Maar topics dat 'Tweakers niet meer is wat het was' waren er 10 jaar geleden ook al.

[Voor 4% gewijzigd door Joost op 27-07-2021 16:49]

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CyberMania
Joost schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:47:
Ik vraag me bij alle kritiek wel af: wat verwachten jullie wél van Tweakers? Advertentie-inkomsten zijn een doodlopende weg en bovendien vraag ik me af of iemand die in dit topic reageert géén adblocker heeft.

De schoorsteen moet roken en betalen voor journalistiek wordt steeds normaler; volkomen logisch dat Tweakers daar op inspringt. In plaats van de hele voorpagina achter een paywall te plaatsen (wat ik zou begrijpen) kiest Tweakers voor toevoegende content waarvoor moet worden betaald. Het forum, het nieuws, de comments: je mag er nog steeds in, zonder een euro te betalen.

Een site waar je jarenlang gratis gebruik van hebt kunnen maken komt met de optie (niet de verplichting!) om te betalen. Doe het, of niet, maar stop alsjeblieft met verbaasd zijn dat een bedrijf (dat zoals hierboven al aangegeven al 15 van de 23 jaar dat het bestaat door een commerciële uitgever wordt gerund) geld moet verdienen.

Weinig Nederlandse websites (en ook offline-media) worden gerund door een non-profit, hoewel ze er wel zijn. De grootste onthullingen komen van een van de kranten die onder het hierboven veelvuldig verfoeide DPG valt. Je schitterende smartphone en je krankzinnige videokaart komen ook niet bepaald van een ideële organisatie. Dat is een beetje how the world works.

Misschien raak ik nu wat populistische noten maar ik heb me altijd behoorlijk geërgerd aan mensen die overduidelijk duizenden euro's uitgeven aan hun setup maar geen 4 piek per maand over hebben voor een website die ze blijkbaar toch graag gebruiken. En daar dan ook nog over klagen. :+

Full disclosure: ex-Tweakers-medewerker.

PS: de cookie-situatie op deze site, waaraan hierboven werd gerefereerd, is natuurlijk inderdaad wel gênant. :>

PS2: tip voor HQ: geef mensen die veel bijdragen aan de site (zoals mensen die veel reviews / tweakblogs schrijven) gewoon een gratis abo (of gebeurt dat al?)
Misschien kan je eerst de topic start een keer goed lezen dit gaat over veel meer dan Plus. Sowieso hebben de meesten niet bezwaar tegen wat financieel bijdragen aan de site, zie bijv juist de teleurstelling bij het verdwijnen van supporter.

Sterker nog @Joost de topic starter is op zich niet eens tegen betalen voor content:
Het bovenstaande is voor mij de belangrijkste reden om geen abonnement te nemen. Ik word geen 'enabler' van wat ik zie als zelfdestructief en giftig gedrag.

[Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 16:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Noem mezelf redelijk oudgediende, heb genoeg m'n beklag in het verleden gedaan over bepaalde gang van zaken (of juist gebrek aan), maar zoals je zelf vermoed.. eerlijk heb ik er niet zoveel moeite mee. Het is meer een gevoel van stukje 'nostalgie', oude garde van oldschool tweaken, dat met de jaren mogelijk die professionaliteit van T.net de afstand deed toenemen, maar dat gold net zo voor mijzelf. Bepaalde interesses zakte weg, andere namen dit over, maar deze nieuwe interesses staan mogelijk verder uit elkaar dan de originele reden dat ik hier op T.net kwam. Is niet slecht, is niet goed, is slechts een observatie.

Mijn nichtje zei ooit, onze meidengroep kwam bij elkaar door onze liefde voor countrymuziek, nu totaal uit elkaar gegroeid is de enige overeenkomst die we ergens nog hebben: de liefde voor countrymuziek. Ergens wel toepasselijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Q

Q

RobinHood schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:58:
Aan de ene kant wil ik best een lange lap tekst neerplempen waarin ik mijn mening uit de doeken doe, maar aan de andere kant heeft @Q ook een punt: Wat gaat het nou daadwerkelijk toevoegen? "We" doen dat al maanden, jaren soms zelfs, en wat heeft het nou daadwerkelijk concreet opgeleverd?

Premium is nu Plus. Dat is volgens mij onze "winst".
En die super slechte columns zijn opgedoekt... ;)

Maar dat was denk ik allemaal vanuit een situatie waarbij Tweakers.net eigenlijk gewoon gedwongen werd en niet vanuit een situatie: hey, fair punt, we pakken gewoon de feedback direct op.

Het moet eerst escaleren, in mijn ogen. Dan wordt feedback schoorvoetend ter harte genomen. En laat staan dat er creddits worden gegeven aan de mensen die deze feedback hebben geuit, dat heb ik ze nog nooit zien doen.
- Aanstellen huidige CM: Ik weet via via dat ze zeker voor de mods goed werk heeft gedaan [en daarvoor hulde] maar de onzichtbaarheid en de harde manier waarop kritiek daarop in de kiem werd gesmoord vind ik toch wel erg jammer.
Ik bedoel deze vraag te goeder trouw maar wat maakt dit uit voor jou? Persoonlijk heb ik ook weinig gezien van de CM maar waarom zou ik mij daar druk over maken?
- Aanhouden illegale cookiewall, ondanks dat het al jaren duidelijk was dat het simpelweg niet mocht. En uit antwoorden op vragen blijkt dat, kort gezegd, geld belangrijker was dan de community.
Tja, ik ben 10 jaar geleden gestopt met me daar over druk maken want dan kun je gewoon het internet niet meer bezoeken.

Ik ga het gedrag van Tweakers.net / DPG op dit vlak niet goed praten maar is dit nu werkelijk het grote onderwerp van discussie?
- In het verlengde daarvan de paywall: Eerst 2 jaar lang de wet breken, en vervolgens alsnog de rand opzoeken van de wet, en er zijn mensen die er meer vanaf weten dan ik die zeggen dat ze alsnog over de rand gaan. Weer: Geld is belangrijker dan community.
Persoonlijk ben ik het zeker inhoudelijk eens met je, maar ik vind het onderwerp niet groot / relevant genoeg voor dit topic om heel eerlijk te zijn.
- Tweakers Premium/Plus. Dat moet wel genoeg zeggen.
Ik denk dat het goed zou zijn om te benoemen wat nu werkelijk hier het issue is.
Zelf geen ervaring mee, maar is dit incidenteel of is er aantoonbaar een substantieel issue?
- Het, gelukkig inmiddels semi-teruggedraaide toestaan van handelaren op V&A, ook niet positief voor je community.
Je kunt op ze filteren en er zijn wat meer regels voor ze, ik weet niet precies op dat vlak wat het huidige probleem nu is?
Dat, samen met toch wel een bepaalde toon ["freeriders" iemand?] uit HQ heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet zomaar gebruikersreviews of blogs meer ga plaatsen.
Dat was dit waarschijnlijk.

En daarin kiezen we er heel duidelijk voor dat we 'free riders' proberen over te halen om ook bij te dragen.

Tja, ik snap het wel ik til er niet zo zwaar aan, maar ik zou deze term never, ever in dit soort communicatie gebruiken, juist om bovenstaand sentiment te voorkomen. Communicatie is niet Tweakers.net's strongsuit.

Uiteindelijk vind ik het lastig, want het is allemaal ook een beetje hoe je zaken persoonlijk opvat, ik zie beide kanten.
Er zijn ook echt nog wel meer dingen te zeggen, maar ik denk dat @Q eigenlijk gewoon gelijk heeft: Wat levert het nou op?
Mijn negativiteit is wel twee kanten op: over tweakers.net qua hoe zij omgaat met feedback en sentiment, maar zeker ook de 'community' zelf waarvan ik vind dat het ook allemaal vaag en all-over-the-place is. Dat laatste is eigenlijk nu mijn focus.

Als mensen oprecht graag iets verbeterd willen zien bij Tweakers.net dan denk ik dat stap 1 is dat je dat heel nauwkeurig articuleert, dat je het liefst ook hele heldere voorbeelden kunt aanwijzen / linken en dat er meer dan één persoon achter staat.

Ook in dit topic proef ik weer dat iedereen eigenlijk weer net een ander stokpaardje heeft. Dus als je dit niet goed organiseert en puur alleen maar in een topic emotie komt dumpen (niet op de persoon gericht), tja, dan wordt het precies weer zo'n chaos als dat Plus-topic waar niemand wat mee kan, als je het mij vraagt.

@The Zep Man Ik lees in je topic start deze zinsnede:
Ik word geen 'enabler' van wat ik zie als zelfdestructief en giftig gedrag.
Dat is een forse uitspraak, die zo even in een topic start wordt neergegooid, ik vind zelf dat zoiets wel wat meer onderbouwing vereist. Voor mij leest dit als iemand die even een handgranaat over een schutting gooit en wegloopt. Dit bedoel ik niet te kwadertrouw.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Het lijkt er op dat Tweakers.net de discussie in het Plus-topic wel zat was en daarom de boel maar sloot, om een veel nauwere discussie toe te staan over de nu bestaande abonnementen.
Het nieuwe topic heeft inderdaad het doel puur over abonnementen te gaan. Plus is er nu eenmaal en die discussie herhalen zal het voor Tweakers die daadwerkelijk vragen hebben over de abonnementen alleen maar lastiger maken in zo'n topic.
Dit topic bestaat om dat blijkbaar veel mensen de behoefte hebben om toch door te gaan over Plus en de huidige stand van zaken omtrent de frontpage.

Dit alles was natuurlijk prima te voorzien maar ook hier lijkt het alsof de Tweakers.net de community niet snapt en denkt dat door een topic te sluiten de discussie over is. Vind ik best 'tonedeaf'.
Juist niet, waarom denk je dat we keer op keer suggereren dat het een eigen topic verdient? Het onderwerp kaapt bijna elk topic wat over Tweakers gaat, dat maakt dat een discussie over andere onderwerpen die Tweakers aan gaan bijna niet te voeren zijn. Het 'tonedeaf' zit hem meer in het steeds maar niet inzien dat het topics off topic trekt. Gelukkig heeft het nu een eigen plaats en hopelijk scheelt dat voor andere topics.
Of misschien is dit topic (of een van de aanverwante topics die nu lopen) net als het gesloten Plus-topic puur een plaats om een beetje stoom af te blazen, totdat de emotie en drama er uit is en we weer verder kunnen met ons leven.

What is it? :)
Gebruik het zoals je wilt, er is nu tenminste wel een plaats om te discussiëren over Tweakers, DPG en de community, want die behoefte is ontegenzeggelijk aanwezig. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
Het kan goed zijn dat mensen niet willen betalen vanwege negatieve ontwikkelingen. Maar zouden mensen misschien betalen om de positieve dingen te behouden? Tot die laatste groep reken in mezelf. De charme waar oudgediende het over hebben, daar kan ik niet over meepraten. Waar ik wel wat over durf te zeggen is dat er nu uitdagingen/problemen zijn die er vroeger niet waren en die gewoon geld kosten. Hosting, security (Ddossers...) om maar wat te noemen. Graag zie ik die dingen behouden blijven.

Team anti-scalp

• CyberMania
Kuusje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:35:
Het kan goed zijn dat mensen niet willen betalen vanwege negatieve ontwikkelingen. Maar zouden mensen misschien betalen om de positieve dingen te behouden? Tot die laatste groep reken in mezelf. De charme waar oudgediende het over hebben, daar kan ik niet over meepraten. Waar ik wel wat over durf te zeggen is dat er nu uitdagingen/problemen zijn die er vroeger niet waren en die gewoon geld kosten. Hosting, security (Ddossers...) om maar wat te noemen. Graag zie ik die dingen behouden blijven.
Volgens mij wel hoor, zoals de mensen die supporter vroeger hadden. Volgens mij draait de essentie van de topic starter ook helemaal niet om het principieel tegen betalen voor iets te (behouden) zijn. Maar niet als hij daarmee bijdraagt aan giftige gedrag en zelfdestructie (sec).

[Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 17:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

WoutF

Hoofdredacteur
RobinHood schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Oh ja, ik wil zeker niet doen alsof mijn lijst alles is, het is gewoon wat ik mij ik snel kon herinneren van de afgelopen jaren.

En ik ben inderdaad ook zeker niet tegen een commercieel Tweakers. De schoorsteen moet branden en de verlichting moet roken natuurlijk, maar ik ageer wel op de manier waarop. Het voelt sinds een tijd, ik kan er niet direct een concrete datum aanhangen, echt als een groot, log bedrijf, waarbij de community een soort aanhangsel is.
Zoals ik eerder al schreef staat dit haaks op wat we willen bereiken. Want zo voelt het voor de mensen die deze site maken niet. Dat betekent dat wij goed moeten kijken naar wat we doen, hoe we dat doen en hoe we daarover communiceren.
Natuurlijk worden er wel dingen voor de community gedaan, denk aan de 10x betere manier van foto's uploaden, of eindelijk eens 2FA, echter, dat zijn, in mijn ogen, kruimels vergeleken met de veel grotere wijzigingen in de hele structuur van Tweakers.
Fijn dat die dingen wel opvallen, maar ik begrijp hoe dat op het totaal voor jou niet veel impact heeft.
En ik verwacht ook niet dat vanaf 1 augustus alles veranderd, nope, het heeft jaren geduurd eer het tot hier is gekomen, dus het zal ook een flinke poos duren om het schip weer te keren. En dan hoeft het niet terug naar 2011, niet alles was beter, maar laten we misschien wel kijken naar wat toen beter ging, en misschien kunnen we dat toch meenemen.
Dat is het plan :)
Tweakers geeft op emotioneel vlak vast heel veel om oude rotten die nog met een potloodje CPU's hebben unlocked, en nu 25 jaar later nog steeds iedere laatste mhz eruit persen. Ik geloof direct dat HQ echt om die mensen geeft. Maar tja, het geld zit niet direct bij hun, en dan moet je als bedrijf toch verder kijken. En dan is de vraag: hoe kun je succesvol van twee walletjes eten. En dat is erg moeilijk, dat besef ik mij, maar ik ben dus wel van mening dat dit niet de juiste manier is. Ik vind dat de community de afgelopen jaren te vaak geen prioriteit lijkt te zijn geweest.
Ik ben ooit naar Tweakers gekomen omdat ik mijn Duron wilde overclocken met de welbekende potloodstreep. Ik heb daar ook nog warme gevoelens aan <3 Toen merkte je overigens ook nog echt het effect van je overclock. Dat de community de laatste jaren te weinig aandacht heeft gehad spreek ik niet tegen...
De community kan natuurlijk niet altijd op 1 staan, maar bij bijvoorbeeld de paywall denk ik echt dat de plank op olympisch niveau is misgeslagen. Ik heb daar meer moeite mee dan met premium.
De huidige cookieimplementatie is zo'n geval waar bedrijfsbelangen botsen met communitybelangen en het uiteindelijk winnen. Daar ben ik ook niet trots op. Daarom zijn we bezig om zo snel mogelijk geheel thirdpartytrackingvrij te gaan met Tweakers, te beginnen met het forum binnenkort.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
En hier gaat het vaak fout aangezien heel veel +jes gegeven worden omdat ze het met een mening eens zijn, en niet of die post iets toevoegde aan het topic.

Kijk maar eens naar de eerste reactie in
Appartement kopen voor de verhuur
115 plusjes op een offtopic post. Puur een mening die lekker politiek correct en actueel is, maar 0,0 met de vraag van de TS te maken heeft.

Met 115 plusjes zou het toch minstens het antwoord op de vraag van de TS moeten zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 27-07-2021 17:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:13
YopY schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:09:
Maar het kan ook betekenen dat ze het leegplukken en sluiten.
Stel he, dit wordt een VIVA verhaal. Wat missen we dan echt als alleen het forum over zou blijven?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35
chaoscontrol schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:59:
[...]

Stel he, dit wordt een VIVA verhaal. Wat missen we dan echt als alleen het forum over zou blijven?
O.a. geld om het in de lucht te houden, de pricewatch, v&a en een reclamevrij forum

[Voor 4% gewijzigd door Brinkiewestland op 27-07-2021 18:07]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03 18:51

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Erapaz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:50:
Helemaal mee eens. Ik heb al sinds 2001 een account en helaas is Tweakers geen Tweakers meer. Ik blijf nog vanwege de verscheidenheid aan onderwerpen, maar de achterliggende sfeer is weg.

Voor mij was vroeger Tweakers een plaats waar mensen kwamen die tweaken. Wat is tweaken? Het begon met meer uit hardware halen dan door de fabrikant voorgeschreven. Dus bijvoorbeeld je CPU overklokken. Als je dit breder toepast probeer je dus dingen te doen die initieel niet bedacht zijn en misschien ook wel ingaan tegen wat algemeen geaccepteerd is. Je leeft daar dus mee in een grijs gebied waarbij je meer uit het leven probeert te halen dan gemiddeld.

Helaas is tweakers juist een community van de grote gemene deler geworden. Als je afwijkt van de norm, dan krijg je het flink voor je kiezen en modjes doen hier gewoon aan mee. Als voorbeeld een topic over mensen die een jaar met hun kinderen wilde gaan reizen. Topidee natuurlijk, maar meer dan de helft van de reacties was dat de kinderen op school hoorden en dat het slechte ouders waren.

Als je het weer terugbrengt naar hardware dan is veel verboden. Homebrew en custom firmware mogen allemaal niet besproken worden, terwijl dit gewoon legaal is. Maar omdat er een commercieel moederbedrijf is wat geld wil verdienen mag dit niet. Dus zodra je je console wil tweaken, mag dit op tweakers niet besproken worden.

Het wordt waarschijnlijk tijd voor een goed alternatief forum.
Eens, alleen leven we inmiddels in 2021 en niet meer in 2001. Het jaar 2001 was de tijd dat er een paar studenten op de HCC stonden met casemods, inmiddels is Tweakers verkocht. Dus die nostalgie is allang weg. Blijft het forum over, samen met de Pricewatch imho het enige echt onderscheidende van Tweakers.

De top van Tweakers heeft de laatste tijd wat vreemde koerswijzingen doorgezet en ook de communicatie eromheem verdient geen schoonheidsprijs. Onderstaande vind ik ook al zo'n vreemde move:
'Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen. We weten dat er genoeg van deze mensen zijn die nog niet op Tweakers zitten en daarin willen we verandering brengen.
Men heeft het over techliefhebbers, maar schrijft tegelijk artikelen voor doorsnee consumenten die copy-paste op AD worden geplaatst. En er worden ondertussen freelancers ingezet om maar aan content te komen, dat zijn geen mensen met passie, maar gewoon content fabrieken. Dat strookt niet met elkaar.
Doorsnee consumenten kijken anders en hebben andere behoeftes qua content.

De keuze voor paywall is een heel logische aangezien datzelfde trucje eerder bij AD en HLN ook met succes is doorgevoerd. Heeft verder niets met diepgaande content te maken. Is puur een strategische keuze van de uitgever.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:13
Brinkiewestland schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:03:
[...]

O.a. geld om het in de lucht te houden, de pricewatch, v&a
Een forum in de lucht houden voor een paar duizend users zijn de kosten echt niet.

Pricewatch is al niet meer wat het was door alle commerciële belangen (refurb niet weg te filter, max ict verhaal).

V&A duurde ook jaren voor we handelaren een keer konden wegfilteren.

Alles wat commercieel wordt aangeraakt wordt slechter.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:47
Ik ben abonnee, zit hier al een tijdje maar ben ook geen deel van het meubilair en ben een enorme lurker.

Als observatie, van een afstandje, en met zelf ook wat CM ervaring zie ik dat er tussen een gedeelte van de community en HQ een gat is ontstaan en er onbegrip heerst waardoor er weinig flexibel stelling wordt genomen.

Dat is niet uniek aan Tweakers zoals gezegd maar is een beetje inherent aan een oudere community. Ik denk echt dat @WoutF , @Moonsugar en de rest op HQ hun best doen en zeker niet het slechtste met ons voor hebben... Ik denk ook dat als er meer begrip zou zijn in de community voor wat er gedaan wordt dat er mee te leven valt. Maar dat begrip moet wel gecreëerd worden.

En dat kan. HQ mag, en zou meer openheid van zaken kunnen geven met daarbij ook de achterliggende reden en daar zou op een goede manier op gereageerd kunnen worden. Laat zien dat er geluisterd wordt, door beide kanten, dat doet al een hoop is mijn ervaring.

@Moonsugar hierin wat uit de wind houden snap ik ergens wel echter is dit wel degelijk iets voor de CM.

Toen ik ook wat CM werk deed heb ik in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb er veel tijd en moeite ingestoken om verbinding te leggen en een luisterend oor te zijn. En ook daar kon niet alles en hadden we te maken met bedrijfsbelangen. Maar 'mijn' community wist me te vinden en door te luisteren en verwachtingen te managen liep dat prima en was er wederzijds respect. Ook als ik eens een keer nee moest verkopen of minder leuk nieuws had.

Tijden veranderen en Tweakers verandert mee. Dat het verdienmodel veranderd is ook best logisch.
Ik zou heel simpel aan Tweakers en de community vragen om even adem te halen en te proberen eens naar elkaar te luisteren. Zonder respect en begrip komen we niet verder en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

• CyberMania
WoutF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Zoals ik eerder al schreef staat dit haaks op wat we willen bereiken. Want zo voelt het voor de mensen die deze site maken niet. Dat betekent dat wij goed moeten kijken naar wat we doen, hoe we dat doen en hoe we daarover communiceren.

[...]

De huidige cookieimplementatie is zo'n geval waar bedrijfsbelangen botsen met communitybelangen en het uiteindelijk winnen. Daar ben ik ook niet trots op. Daarom zijn we bezig om zo snel mogelijk geheel thirdpartytrackingvrij te gaan met Tweakers, te beginnen met het forum binnenkort
Daar begint “het is een communicatieprobleem” verhaal weer. Dat is niet de kern van de problematiek van velen. Maar als jij dat wel vindt: Kan je ook reageren op de topic starter zelf en de andere punten van Robinhood? In plaats van 1 ding eruit te pakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:02:
[...]

Daar begint “het is een communicatieprobleem” verhaal weer. Dat is niet de kern van de problematiek van velen. Maar als jij dat wel vindt: Kan je ook reageren op de topic starter zelf en de andere punten van Robinhood? In plaats van 1 ding eruit te pakken.
Ik zeg toch niet dat het enkel een communicatieprobleem is? Ik zeg dat het een van de dingen is die we beter kunnen doen. En verder probeer ik zoveel mogelijk op vragen te reageren, maar er zitten ook veel posts tussen van mensen die hun mening/visie op het geheel geven en niet specifiek een respons vragen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Het is enorm moeilijk om te bepalen hoe groot de groep is die tevreden is met hoe het gaat en hoe groot de groep ontevreden gebruikers is. Als we puur naar aantallen zouden kijken, dan gooiden we deze topics op slot en gingen we verder met waar we mee bezig waren. Maar dat doen we niet, want zo kijken we er niet naar. Vaste gebruikers die veel op Tweakers zitten, meeposten, mensen helpen, reviews achterlaten, etc, zijn ons veel meer waard dan mensen die af en toe langs komen om een nieuwberichtje mee te pakken.

Maar ter context, dan toch wat getallen, misschien is dat wel interessant.
  • Per maand bezoeken iets minder dan 5.000.000 mensen de website
  • Daar zitten 164.182 unieke, actieve, ingelogde sessies tussen
  • Daarvan verdienen er 48.964 karma. (hier kun je lezen waar je allemaal karma voor krijgt)
  • Daarvan posten er 21.452 op het forum (13.179 in nontech-forums en 8.273 in techforums)
  • Hier in Geachte Redactie waren afgelopen maand over alle topics heen (en inclusief medewerkers/crew) 499 mensen actief.
Wellicht vertegenwoordigen die 499 users wel 499.000 gebruikers. Of 499 users. Dat is niet te zeggen. Uiteindelijk moeten we (kritische) feedback in topics als deze dus afwegen tegen feedback die we krijgen via onderzoeken en feedbacktooling op de site (wat doorgaans een stuk positiever is). Daar is geen magische formule voor. 2FA wordt ook door een kleine fractie van de actieve users gebruikt, maar het was al wel jaren een veelgevraagde feature - en gewoon goed om te hebben - dus we hebben het gebouwd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CyberMania
Maar zelfs als het een klein gedeelte is: je kan toch niet met droge ogen beweren dat de frontpagina op tal van punten onvoldoende aandacht al tijden heeft gekregen? Dat zijn dingen die je als professionele organisatie ongeacht input uit eigen initiatief moet aanpakken.

Bijv: de nachtmodus, de video-pagina, de tweakblogs, de it pro channels, de bestgeteste producten niet makkelijk terug te vinden zijn, maar ik kan nog wel 25 andere dingen noemen. Dat is gewoon weg niet professioneel.

Ja er vinden steeds kleinere verbeteringen plaats mede nav ook vraag uit de community of uit eigen initiatief. Waar het steekt; dat onze mening vooral lijkt te tellen wanneer het jullie uitkomt bij iets nieuws.

En over de punten van Robinhood en anderen (ook ik): reageren op het punt dat er nog altijd (ondanks dat al het jaren wordt genoemd): als het niet past eerst veel weerstand volgt om vervolgens toch maar in x-gevallen bij te draaien. Bijv:

- Geoblocking: doe niet zo moeilijk, even later: oké nav legal gaan we het toch aanpassen.
- Communitymanager: doe niet zo moeilijk, even later: oké ik zal toch wat vaker mezelf laten zien in topic/updates.
- Enz. en dat terwijl continue wordt beloofd al jaren lang beter te luisteren en serieus te nemen.

Ik zal het niet allemaal herhalen daar schieten we niks mee op. Maar het begint gewoon bij users die met verbetervoorstellen komen eerder serieus te nemen, en niet alleen serieus te nemen wanneer het jullie zelf alleen uitkomt. Dat heeft niks met communiceren maar met oprecht luisteren en interesse te maken. Iets waar bijv @crisp en @Olaf en @arnoudwokke heel goed in zijn (en tal van anderen niet genoemden) maar ook een hoop anderen nog niet. Dat komt veel prettiger over.

Nb: ik weet dat jullie bij heel veel dingen de community betrekken, meer dan bij andere sites. Dat is fantastisch. M’n post gaat dus om zaken als het niet op jullie radar op dat moment ligt/direct belang ligt.

[Voor 94% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 20:00]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RobinHood schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:58:

Ik wil hier graag even reageren want deze snap ik niet helemaal. Bovenstaande zijn twee volstrekt losstaande zaken volgens mij. Wat volgens mij V&A redelijk uniek maakt is dat we hier een team mensen hebben die juist hun stinkende best doen om de community vanuit V&A te beschermen. Dat doen ze o.a. door zo veel mogelijk oplichters te weren, in te grijpen bij excessen etc. En, dat mag ook gezegd worden; dat doen ze doorgaans erg goed, iets wat we ook vaak van onze gebruikers terughoren.

Dat scalpers een "like it or hate it" punt zijn is algemeen bekend (we krijgen ook reacties van mensen die juist wel graag een PS5 via Tweakers (als voorbeeld) willen kopen, ook als dat meer geld kost dan de adviesprijs) maar een conclusie die je hierboven trekt is echt niet terecht in mijn ogen.
Ook deze begrijp ik niet helemaal. Waarom zijn handelaren niet positief voor de community in jouw ogen, of is dit jouw persoonlijke mening? Waar doel je op met "semi-teruggedraaid"?

[Voor 13% gewijzigd door Bor op 27-07-2021 19:58]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +16Henk 'm!

Anoniem: 567735

Joost schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:47:
Ik vraag me bij alle kritiek wel af: wat verwachten jullie wél van Tweakers?
Ik verwacht in ieder geval een website waar de nieuwsitems niet uit beroerde vertalingen bestaan en waarin redacteuren een zelfcorrigend vermogen hebben (ik zag vandaag weer 'spreekspersonen' gebruikt worden waar 'woordvoerder' bedoeld wordt - met hoeveel aandacht schrijf je dan je teksten?).

Dat vind ik al een heel essentieel punt waarin Tweakers zichzelf en daarmee de lezers/gebruikers niet serieus neemt.

Zoals al vaker gezegd: ik wil best een keer wat geld in de pot gooien voor een jaar of twee jaar voor de community (en daarna nog weer, en misschien ook nog wel wat extra), maar het product is nu gewoon niet een maandelijks abonnement waard. Een community mag wat kosten, maar een product moet z'n geld waard zijn, en dat is het in mijn ogen niet.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 16:24

terabyte

kan denken als een computer

ik kom al 20 jaar op deze site. Ik denk dat een aantal Tweakers nog niet geboren waren.

Vroeger bouwde ik mijn eigen pcs, en informatieverwerking is mijn beroep (informatica gestudeerd), dus in theorie is tweakers een goede site voor iemand met mijn profiel (denk ik)

Echter, ik kom hier steeds minder want ik voel me steeds minder thuis, omdat ik afwijk van de 'norm'. Vooral op de Frontpage blijkt dat ik een nogal afwijkende mening heb (full time Linux/open source-gebruiker, voorstander van privacy, criticus van Google)

Ik wil eigenlijk weten wat nu precies de doelgroep is van deze site, zodat ik kan beslissen of het nog zin heeft om energie hier te besteden.

Dus dat is mijn concrete vraag: voor wie is t.net en in het bijzonder: voor wie is t.net NIET? Want ook die laatste vraag is belangrijk om te beantwoorden.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:11

Moonsugar

Communitymanager
cmndr_adama schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:13:
Ik ben abonnee, zit hier al een tijdje maar ben ook geen deel van het meubilair en ben een enorme lurker.

Als observatie, van een afstandje, en met zelf ook wat CM ervaring zie ik dat er tussen een gedeelte van de community en HQ een gat is ontstaan en er onbegrip heerst waardoor er weinig flexibel stelling wordt genomen.

Dat is niet uniek aan Tweakers zoals gezegd maar is een beetje inherent aan een oudere community. Ik denk echt dat @WoutF , @Moonsugar en de rest op HQ hun best doen en zeker niet het slechtste met ons voor hebben... Ik denk ook dat als er meer begrip zou zijn in de community voor wat er gedaan wordt dat er mee te leven valt. Maar dat begrip moet wel gecreëerd worden.

En dat kan. HQ mag, en zou meer openheid van zaken kunnen geven met daarbij ook de achterliggende reden en daar zou op een goede manier op gereageerd kunnen worden. Laat zien dat er geluisterd wordt, door beide kanten, dat doet al een hoop is mijn ervaring.

@Moonsugar hierin wat uit de wind houden snap ik ergens wel echter is dit wel degelijk iets voor de CM.

Toen ik ook wat CM werk deed heb ik in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb er veel tijd en moeite ingestoken om verbinding te leggen en een luisterend oor te zijn. En ook daar kon niet alles en hadden we te maken met bedrijfsbelangen. Maar 'mijn' community wist me te vinden en door te luisteren en verwachtingen te managen liep dat prima en was er wederzijds respect. Ook als ik eens een keer nee moest verkopen of minder leuk nieuws had.

Tijden veranderen en Tweakers verandert mee. Dat het verdienmodel veranderd is ook best logisch.
Ik zou heel simpel aan Tweakers en de community vragen om even adem te halen en te proberen eens naar elkaar te luisteren. Zonder respect en begrip komen we niet verder en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Ik vind dit een hele sterke reactie die goed laat zien hoe ik er zelf ook over denk. Tweakers is een grote community met een enorme legacy die zich over de jaren heeft gevormd. Verandering over tijd hoort daarbij en verzet daartegen ook. Als ik de verhalen moet geloven heeft er altijd wel een ''vroeger was alles beter mentaliteit'' geheerst en dat is redelijk gebruikelijk als je werkt met verschillende mensen.

Tweakers moet als bedrijf soms lastige keuzes maken die slecht kunnen vallen bij de community. De opmerking over 'uit de wind houden' is daarbij zo nu en dan relevant. Wij stellen bij bepaalde onderwerpen bewust woordvoerders aan die het gesprek leiden en hier het beste in de materie zitten. Neem als voorbeeld het gevoelige onderwerp van de cookiewall, ik kan dat als CM niet verdedigen - dat moet iemand vanuit business doen. Het valt me op dat ik soms wordt getagd of (onbedoeld) verantwoordelijk wordt gehouden voor bepaalde keuzes van Tweakers. Ik snap dat ergens wel, maar het is niet helemaal realistisch. Ik ben ervan overtuigd dat mijn collega's je kunnen vertellen dat ik als ik iets een slecht idee vindt voor de community niet bang ben om mij kritisch te laten horen. Realiseer je echter ook dat de kracht van een CM zijn grenzen heeft en ik uiteindelijk een van de klankborden ben in 'the grand scheme of things'. Vervelende keuzes zijn voor het grote plaatje soms nodig en het is belangrijk dat we dit compenseren door hele mooie dingen voor jullie te blijven doen. En dat laatste kan in mijn optiek zeker verbeteren.

Wij investeren veel van onze middelen in werk voor de community maar we lijken hier een probleem te hebben met zichtbaarheid en/of de juiste focus. Het is precies wat @WoutF hierboven ook zegt, het is voor ons een uitdaging te beoordelen of de community iets écht vindt of wil, of dat het een vocale minderheid is. Ons werk lijkt alleen nog steeds niet goed zichtbaar te zijn of op grotere schaal gewaardeerd te worden. De release van 2fa was daar bijvoorbeeld een groot onderdeel van (zeer hoge ranking in de feature requests). Het is dan rot om achteraf van een aantal communityleden te horen dat dat als iets kleins of onbelangrijks wordt ervaren terwijl we hier weken voor hebben gebuffeld. Als het kon zou ik jullie allemaal een dagje meenemen zodat jullie konden zien wat er allemaal op HQ gebeurt en hoeveel toffe gepassioneerde mensen keihard werken voor deze community.

Het gaat mij en mijn collega's echt aan het hart dat hier soms aan wordt getwijfeld maar ik begrijp ook dat onze communicatie niet altijd goed of helder genoeg is om dit op de juiste manier aan jullie over te brengen. Daar willen - nee moeten - wij in verbeteren. En dat kan alleen samen. Met iets meer geduld en begrip aan beide kanten.

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Moonsugar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:18:
[...

Het gaat mij en mijn collega's echt aan het hart dat hier soms aan wordt getwijfeld maar ik begrijp ook dat onze communicatie niet altijd goed of helder genoeg is om dit op de juiste manier aan jullie over te brengen. Daar willen - nee moeten - wij in verbeteren. En dat kan alleen samen. Met iets meer geduld en begrip aan beide kanten.
Ik ga jullie niet van de goede voornemens afhouden verder, maar ik ben eigenlijk maar zelden op plekken geweest - offline noch online - waar niet geklaagd werd over gebrekkige communicatie of een te grote afstand tussen A en B. Het was mij niet opgevallen dat jullie het slechter doen dan elders. Eerder het tegendeel juist.

De laatste keer dat er op Tweakers niet geklaagd werd, was volgens mij in 1998. Toen zaten we met zijn allen noch op IRC. Misschien is dat een idee?

Edit: en verder wat de schrijver hieronder zegt.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Ik wil hier graag even reageren want deze snap ik niet helemaal. Bovenstaande zijn twee volstrekt losstaande zaken volgens mij. Wat volgens mij V&A redelijk uniek maakt is dat we hier een team mensen hebben die juist hun stinkende best doen om de community vanuit V&A te beschermen. Dat doen ze o.a. door zo veel mogelijk oplichters te weren, in te grijpen bij excessen etc. En, dat mag ook gezegd worden; dat doen ze doorgaans erg goed, iets wat we ook vaak van onze gebruikers terughoren.

Dat scalpers een "like it or hate it" punt zijn is algemeen bekend (we krijgen ook reacties van mensen die juist wel graag een PS5 via Tweakers (als voorbeeld) willen kopen, ook als dat meer geld kost dan de adviesprijs) maar een conclusie die je hierboven trekt is echt niet terecht in mijn ogen.

[...]

Ook deze begrijp ik niet helemaal. Waarom zijn handelaren niet positief voor de community in jouw ogen, of is dit jouw persoonlijke mening? Waar doel je op met "semi-teruggedraaid"?
Dit is de hele tijd de argumentatie helaas. Er is een bepaalde mening van bepaalde, imo, verzuurde, oudgedienden, en als men niet handelt naar die mening dan wordt er gedaan alsof er niet geluisterd wordt. Terwijl er een net zo grote laag is, van wellicht minder uitgesproken mensen, die de handelaren níet per se wil weren, die niet de inmenging wensen in mensen hun advertenties, qua prijs en dergelijke. Die niet per se Max Ict verbannen ziet worden, en zo tal van onderwerpen. Het zou prettig zijn als mensen in hun kritiek, wensen, verlangens en ideeën meer voor zichzelf spreken, in plaats van de hele tijd pretenderen dat ze namens "het volk" (aka de Tweakers) spreken.

Dit topic lijkt ook gewoon een zoveelste kopie van:
We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij
Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?
Onderzoek Mediagebruik; relatief zinloos na vier vragen

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
Tja voor mij heeft het niks met communicatie of inzet te maken. Dat geloof ik allemaal wel.

Waar voor mij de issue ligt is het ontbreken van bepaalde basis professionaliteit: of het nou om een darkmodus gaat die zelfs nu.nl heeft, allerlei verouderde onderdelen op de frontpage tot aan het reviewproces van cpu’s en gpu’s wat jaren heeft gekost of het Plustraject (de brakke start content) tot aan de Cookiewall waarbij Tweakers zo’n beetje weer het laatste was tot aan een ticketsysteem voor events die de AVG overtrad waar ook meerdere berichten overheen moesten, tot aan reviews van Apple producten die zo’n beetje door iedere grote site is uitgebreid getest hebben je favoriete site T.net als ver laatste na maanden komt. Jullie willen graag een aankoophulp zijn, maar als ik dan onder reviews > koptelefoons eenvoudig wil bekijken welke koptelefoons een mooie Tweakers Award hebben gekregen het afgelopen jaar (best value of excellent bijv) dan kan dit niet gemakkelijk.

Ik hoor dan wel steeds: we zijn nu anders want het is geen 1999 kleine club meer, maar die professionaliteit zie ik nog lang niet altijd terug in het handelen van HQ zelf.

[Voor 48% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 21:17]

• Bor
  • Nu online

Bor

CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:00:
Tja voor mij heeft het niks met communicatie of inzet te maken. Dat geloof ik allemaal wel.

Waar voor mij de issue ligt is het ontbreken van bepaalde basis professionaliteit: of het nou om een darkmodus gaat die zelfs nu.nl heeft
Ik ben benieuwd wat je hier precies bedoelt? Wat vind je precies niet professioneel rond dark modus? Gaat het er om dat er geen dark mode is tot op dit moment of bedoel je iets anders?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

P_Tingen

omdat het KAN

Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:04:
[...]
Ik ben benieuwd wat je hier precies bedoelt? Wat vind je precies niet professioneel rond dark modus? Gaat het er om dat er geen dark mode is tot op dit moment of bedoel je iets anders?
Ik ben erg benieuwd hoe je de opmerking van @CyberMania anders kan lezen. Er /is/ geen darkmode op Tweakers, wat op zichzelf zo langzamerhand een running gag begint te worden; dé techsite van Nederland, want zo mag T.net wel genoemd worden, maar nog steeds geen officiele dark mode. Via de CSS snippets kun je je eigen dark mode gebruiken, maar het ontbreken van een echte dark mode begint zo langzamerhand toch wel lachwekkend te worden.

Gezien de naam van dit topic, mag je het ontbreken van een dark mode rustig een mooi voorbeeld noemen van een mismatch tussen organisatie en community.

[Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 27-07-2021 21:19]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

P_Tingen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe je de opmerking van @CyberMania anders kan lezen. Er /is/ geen darkmode op Tweakers, wat op zichzelf zo langzamerhand een running gag begint te worden; dé techsite van Nederland, want zo mag T.net wel genoemd worden, maar nog steeds geen officiele dark mode.
Dat heeft toch werkelijk niets met professionaliteit te maken, de afwezigheid van een gevraagde feature?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyberMania
Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:19:
[...]

Dat heeft toch werkelijk niets met professionaliteit te maken, de afwezigheid van een gevraagde feature?
Het gaat niet om één ding @Bor het gaat om het complete plaatje van achter de feiten aanlopen. Net zoals een Cookiewall verandering waarbij eerlijk is toegegeven dat dit te laat is ingezet. Of een payment provider die niet met de tijd mee kon waardoor mede Plus grote vertraging op liep.

[Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 21:25]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:19:
[...]
Ik zit echt met open mond naar mijn beeldscherm te kijken naar deze reactie.

Hoezo heeft dat "werkelijk niets" met professionaliteit te maken? Ik zou juist zeggen dat het er "alles" mee te maken heeft. Er wordt al langer gevraagd om dark mode, dark mode is al een tijdje tamelijk "hot" bij iedereen en zijn moeder maar T.Net vertikt het / krijgt het niet voor elkaar / wil het niet / kan het niet (kies zelf) om naar de community te luisteren en het te implementeren. Zelfs uitleggen WAAROM het niet wordt gedaan lukt niet.

Als dark mode dan werkelijk niets met professionaliteit te maken heeft, wat dan wel volgens jou?

• Bor
  • Nu online

Bor

CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Het gaat niet om één ding @Bor het gaat om het complete plaatje van achter de feiten aanlopen. Net zoals een Cookiewall verandering waarbij eerlijk is toegegeven dat dit te laat is ingezet. Of een payment provider die niet flexibel genoeg bleek waardoor meer Plus grote vertraging op liep.
Dark mode is een ander punt maar wat heeft de afwezigheid van een feature die je persoonlijk graag wilt hebben (vermoed ik) exact te maken met professionaliteit? Je kunt het in mijn ogen hooguit jammer vinden dat het er niet is maar dat lijkt mij een persoonlijke mening. Sterker nog, je gebruikt zelfs de benaming "basis professionaliteit" wat je direct aan de afwezigheid van dark mode koppelt.

[Voor 8% gewijzigd door Bor op 27-07-2021 21:28]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CyberMania
Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Dark mode is een ander punt maar wat heeft de afwezigheid van een feature die je persoonlijk graag wilt hebben (vermoed ik) exact te maken met professionaliteit? Je kunt het in mijn ogen hooguit jammer vinden dat het er niet is maar dat lijkt mij een persoonlijke mening.
Het gaat bij professionaliteit ook om op tijd inspelen op veranderingen. Overal zie je darkmodussen verschijnen, vanwege een techdebt bleek dat heel lastig te implementeren. En zo zijn er tal van andere dingen, niet één enkel ding, op de frontpage waaruit blijkt dat die niet voldoende met de tijd is meegegaan.

[Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 21:28]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Dark mode is een ander punt maar wat heeft de afwezigheid van een feature die je persoonlijk graag wilt hebben (vermoed ik) exact te maken met professionaliteit? Je kunt het in mijn ogen hooguit jammer vinden dat het er niet is maar dat lijkt mij een persoonlijke mening.
Snap je zijn punt niet of wil je het niet snappen? Dat je zo star reageert zegt ook wat, voel je je aangevallen omdat je in het rood bent? Darkmode is een mooi voorbeeld maar zoals hij uitlegt gaat het om het achterliggende plaatje.

[Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 27-07-2021 21:29]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

P_Tingen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Ik zit echt met open mond naar mijn beeldscherm te kijken naar deze reactie.

Hoezo heeft dat "werkelijk niets" met professionaliteit te maken? Ik zou juist zeggen dat het er "alles" mee te maken heeft. Er wordt al langer gevraagd om dark mode, dark mode is al een tijdje tamelijk "hot" bij iedereen en zijn moeder maar T.Net vertikt het / krijgt het niet voor elkaar / wil het niet / kan het niet (kies zelf) om naar de community te luisteren en het te implementeren. Zelfs uitleggen WAAROM het niet wordt gedaan lukt niet.

Als dark mode dan werkelijk niets met professionaliteit te maken heeft, wat dan wel volgens jou?
Wat lukt daar niet aan dan? In crisp in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." , crisp in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." en andere reacties van Crisp in Feature Tweakers.net Nachtmodus. leggen toch uit wat de problemen (op dit moment) zijn met het implementeren van een darkmode?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

HKLM_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Snap je zijn punt niet of wil je het niet snappen? Dat je zo star reageert? Darkmode is een mooi voorbeeld maar zoals hij uitlegt gaat het om het achterliggende plaatje.
Ik snap zijn punt wel maar ik vind de afwezigheid van dark mode echt een bijzonder slecht voorbeeld om een stelling dat er een bepaalde basis professionaliteit ontbreekt te onderbouwen. Het heeft er in mijn ogen echt geen biet mee te maken. Er ontbreken wel meer features die bepaalde groepen gebruikers graag willen hebben. Volgens mij is er door o.a collega crisp duidelijk uitleg gegeven wat de uitdagingen rond dark mode op dit moment precies zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyberMania
Ik zal nog een ding noemen @Bor. Tweakers zet (gelukkig en fantastisch) flink in op de podcast. Erg leuk om elke week naar te luisteren. Er bleek dus nergens een simpele overzichtspagina naar de podcasts te staan. Daar heb ik voor gezorgd: [feat] podcasts toevoegen onder menu 'Meer' . Misschien wordt de knop weinig gebruikt maar het zijn simpele dingen als dit die de site allemaal net wat professioneler maken.

• twww55
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Pas geleden verschenen er screenshots waar darkmode op te zien was, er wordt dus druk aan gewerkt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyberMania
twww55 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:34:
Pas geleden verschenen er screenshots waar darkmode op te zien was, er wordt dus druk aan gewerkt.
Yep, net als dat er iets met Tweakblogs staat te gebeuren. Gelukkig maar wel net als tal van andere dingen veel te laat natuurlijk, zeker voor een techsite. Dat bedoel ik dus: wij moeten Tweakers niet meer als een hobbysite zien, maar dat zie je in het handelen van HQ op tal van punten niet terug.

[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 21:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Ik snap zijn punt wel maar ik vind de afwezigheid van dark mode echt een bijzonder slecht voorbeeld om een stelling dat er een bepaalde basis professionaliteit ontbreekt te onderbouwen. Het heeft er in mijn ogen echt geen biet mee te maken. Er ontbreken wel meer features die bepaalde groepen gebruikers graag willen hebben. Volgens mij is er door o.a collega crisp duidelijk uitleg gegeven wat de uitdagingen rond dark mode op dit moment precies zijn.
Nogmaals darkmode is het hele punt niet ik zal een ander voorbeeld geven. Ik heb in een ander topic aangegeven dat IT Pro totaal waardeloos is op de FP @WoutF geeft in zijn reactie aan dat dit zo is en momenteel als een soort vergaarbak gebruikt wordt. Waarom ruimen ze dit soort dingen dan niet gewoon op van de FP maar misbruiken ze als een soort startup gewoon een functie en het zal allemaal wel…

• Bor
  • Nu online

Bor

CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:32:
Ik zal nog een ding noemen @Bor. Tweakers zet (gelukkig en fantastisch) flink in op de podcast. Erg leuk om elke week naar te luisteren. Er bleek dus nergens een simpele overzichtspagina naar de podcasts te staan. Daar heb ik voor gezorgd: [feat] podcasts toevoegen onder menu 'Meer' . Misschien wordt de knip weinig gebruikt maar het zijn simpele dingen als dit die de site allemaal net wat professioneler maken.
Ik vermoed dat je "leuker om te gebruiken" verward met professionaliteit. Ook dit voorbeeld heeft daar weinig tot niets mee van doen? Het inspelen op jouw vraag en de snelle ontwikkeling van deze feature zou je in die lijn misschien wel kunnen zien als een voorbeeld van professioneel inspelen waar dat kan. Waarom worden juist dit soort voorbeelden dan initieel achterwege gelaten maar zet je wel hard in met het ontbreken van een bepaalde "basis professionaliteit"?

[Voor 4% gewijzigd door Bor op 27-07-2021 21:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twww55
CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Yep, net als dat er iets met Tweakblogs staat te gebeuren. Gelukkig maar wel net als tal van andere dingen veel te laat natuurlijk, zeker voor een techsite.
Er is maar een beperkte capaciteit, je kunt niet alles tegelijk doen. Zeker niet als het kennelijk zeer ingrijpend is.

Daarnaast zie ik de afgelopen twee jaar pas dat websites actief op een dark mode optie overstappen.

[Voor 5% gewijzigd door twww55 op 27-07-2021 21:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
twww55 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Er is maar een beperkte capaciteit, je kunt niet alles tegelijk doen. Zeker niet als het kennelijk zeer ingrijpend is.

Daarnaast zie ik de afgelopen twee jaar pas dat websites actief op een dark mode optie overstappen.
Klopt maar het gaat dus niet om één enkel ding. Dan zou het inderdaad een onzin punt zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HKLM_
twww55 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Haha de tweakers blog staat al zo lang open die hadden ze al 100x kunnen inplannen in de sprints. Als er 1 project is waar ze geen zin in lijken te hebben zijn het de blogs.

[Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 27-07-2021 21:38]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Yorinn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:29:
[...]
Wat lukt daar niet aan dan? In crisp in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." , crisp in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." en andere reacties van Crisp in Feature Tweakers.net Nachtmodus. leggen toch uit wat de problemen (op dit moment) zijn met het implementeren van een darkmode?
Die laatste reactie is morgen op de kop af vier jaar oud. VIER jaar @bor, dat is verhipte lang. Dan is er dus geen prioriteit aan gegeven want in vier jaar tijd had dat wel geregeld moeten kunnen worden.

Als je dan eerlijk bent dan zeg je gewoon: leuk dat jij / een handjevol mensen hier dark mode willen, maar dat gaan we gewoon niet doen.

• twww55
HKLM_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Haha de tweakers blog staat al zo lang open die hadden ze al 100x kunnen inplannen in de sprints.
Er is al vaak gezegd dat tweakblogs geen onderdeel is van t.net, een soort "hobby" met zeer weinig prio.

Laten we eerlijk zijn als je echt wilt bloggen dan zijn er betere plekken, een handjevol hobbyisten hangen nog op t blogs.

Ik heb me zowiezo altijd afgevraagd hoe houdbaar een custom cms nog is, uiteindelijk is een open sourch cms met custom modules goedkoper op langer termijn.

[Voor 15% gewijzigd door twww55 op 27-07-2021 21:43]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13

Grvy

Bot

Bor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Ik vermoed dat je "leuker om te gebruiken" verward met professionaliteit. Ook dit voorbeeld heeft daar weinig tot niets mee van doen? Het inspelen op jouw vraag en de snelle ontwikkeling van deze feature zou je in die lijn misschien wel kunnen zien als een voorbeeld van professioneel inspelen waar dat kan. Waarom worden juist dit soort voorbeelden dan initieel achterwege gelaten maar zet je wel hard in met het ontbreken van een bepaalde "basis professionaliteit"?
Professionaliteit is ook:

- Nieuwe features brengen wanneer erom gevraagd wordt.
- Je klanten serieus nemen ook de vocale minderheid.
- Geen dode links vergaarbakken etc hebben.

Je focust mijn inziens veel teveel op de voorbeelden maar kijk nu eens naar het hele plaatje. Dat er bepaalde categorieen (.plan/.artikel etc) in de backend allemaal misbruikt worden en als men daar dan wat van zegt is het altijd "ja maar uhm techdebt" sorry, maar je wilt dat mensen betalen.. dan kom je niet weg met alles maar techdebt noemen.

Dit is een account.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Het gaat echt om tal van zaken, een wat ouder voorbeeld: Koophulp / best getest > sommige outdated . Er lijkt niemand echt in control over de kwaliteit van de frontpage als geheel. Waarom is dit in topic: steeds wordt gezegd Tweakers is niet meer de hobbysite uit 1999. Maar dat zie je lang niet altijd terug in het handelen van HQ. Dat werkt verwarrend. Aan de ene kant we zijn nu meer een bedrijf aan de andere kant handelen als een hobbyclub.

[Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 21:44]

• Bor
  • Nu online

Bor

P_Tingen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Die laatste reactie is morgen op de kop af vier jaar oud. VIER jaar @bor, dat is verhipte lang.
Dat is inderdaad lang. Je redeneert hier wel vanaf de initiële vraag wat ik niet helemaal eerlijk vind.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
twww55 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:40:
[...]

Er is al vaak gezegd dat tweakblogs geen onderdeel is van t.net, een soort "hobby" met zeer weinig prio.

Laten we eerlijk zijn als je echt wilt bloggen dan zijn er betere plekken, een handjevol hobbyisten hangen nog op t blogs.
Er staan echt pareltjes op de tweakers blogs en als je het mij vraagt dan past dat goed bij de community

Acties:
  • +7Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

[...]
Ik begrijp dat we niet helemaal op 1 lijn zitten met ons beeld van wat professionaliteit is. Voor mij als software ontwikkelaar is professionaliteit enerzijds ervoor zorgen dat een programma technisch goed in elkaar zit. Anderzijds is dat ook ervoor zorgen dat een programma gemakkelijk, intuïtief en prettig in het gebruik is. Met name dark mode en de overzichtspagina voor de podcasts scoren hoog op dat laatste. Maar dat heeft - voor mij - wel degelijk met professionaliteit te maken.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee