Onderzoek Mediagebruik; relatief zinloos na vier vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.468 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gisteren kwam er al een .plan langs: plan: Doe mee aan ons onderzoek naar mediagebruik en maak kans op een bon van...

Vandaag zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDa7iSmi3WAq1cs7I1gUsnBKWWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rFOj11cbiAEV8vmoJ7iNkQq1.png?f=fotoalbum_large

Ach wil ik best doen dus vullen we de vragen in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOjpRF6lpJK9DvTilF1cwE2OVdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XHYJfmuIH0z2gFMrtmpMB3nG.png?f=fotoalbum_large
Voor mij geld antwoord drie. Helaas word ik er dan uit geknikkerd want ik pas niet bij de doelgroep.
Hier was gisteren in het plan ook al relatief wat feedback (kritiek of wat je wilt) over. Tevens moet je even grammatica nalopen, antwoord drie loopt niet lekker :+

Laat blijken dat er met de eerste feedback al weinig is gebeurd en dat is jammer ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:16

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik gaf antwoord 2 en werd er ook uitgeknikkerd. Ik zeg dit niet snel, maar wtf is dit voor waardeloos - knip- onderzoek?

Modbreak:Feedback is welkom op een constructieve wijze

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 16-07-2021 20:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik werd bij die vraag, met optie 2, ook nogal duidelijk te verstaan gegeven dat ik niet welkom was voor dit onderzoek.

Lekker ook weer.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2021 18:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:21
Dankjewel voor je interesse! Helaas behoor je niet tot doelgroep van dit onderzoek.
Je kunt dit venster sluiten.

LOL okee, dan niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
Hahaha, ook even proberen in te vullen. Een onderzoek naar mediagebruik en dan de melding dat ik de doelgroep niet ben omdat technologie niet mijn passie is. Juist.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Wokschotel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:20:
Ik gaf antwoord 2 en werd er ook uitgeknikkerd. Ik zeg dit niet snel, maar wtf is dit voor waardeloos kutonderzoek?
Same. Wat een kansloos onderzoek zeg :D

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Het is een heel erg selectief onderzoek naar mediagebruik :+

Overigens enkel optie 1 laat je door gaan alle andere knikkeren je eruit, beetje raar met de eerder genoemde vragen. Stel je criteria dan als eerste i.p.v geslacht / opleiding & leeftijd en dan pas de eerste selectie vraag

[ Voor 97% gewijzigd door ShadowBumble op 16-07-2021 18:38 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Stiekem is het een onderzoek naar hoeveel mensen op Tweakers een passie hebben voor technologie :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 15:37

rob_erwt

What does this button do?

En iedereen die wel kans wil maken op een cadeaubon vult dus antwoord 1 in, of het nu waar is of niet...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het is wel bijzonder. Het publiek van tweakers is volgens mij de afgelopen jaren ook anders geworden. De enige die dit dus oprecht kunnen invullen zullen de die hards zijn denk ik. Beetje vreemd zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:43
Voor mij het laatste onderzoek dat ik probeer in te vullen hier...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
rob_erwt schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:55:
En iedereen die wel kans wil maken op een cadeaubon vult dus antwoord 1 in, of het nu waar is of niet...
Kan ik ook nog begrijpen ook. Het is een onderzoek naar mediagebruik en omdat technologie niet op 1 staat vlieg je eruit. Beloof dan niets, mensen die kans willen maken gaan dan gewoon voor 1, en terecht.

Gemaakt door een stagiaire en geen controle omdat de rest op vakantie is?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik kan niet verder dan vraag: Als je denkt aan het zoeken, lezen, bekijken en gebruiken van informatie over technologie. Waar besteed je dan de meeste tijd aan?

Je moet ze dan verplaatsen maar als een niet verplaatst kan je niet verder. Op de puntjes drukken werkt ook niet om een getal in te voeren.

Laatste Google Chrome op Samsung S10

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:00
Ik ook, wordt eruit gegooid. Wat ik op zicht snap als ik niet de doelgroep ben, maar dan wil ik wel meeloten naar de bol.com bon. Nu maken waarschijnlijk alleen de mensen die tot level 100 komen kans.

FLUT onderzoek, niet netjes richting je respondenten.

[ Voor 12% gewijzigd door jopie op 16-07-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 20:10
Herkenbare klacht.

Wat ik vervolgens wel vreemd vind is dat dit onderzoek (op mobiel) gigantisch gepromoot wordt. Een gevalletje worst voorhouden maar niet geven.

Teleurstellend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbC5giSUueoUI_MjdCrBINE09is=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GE2auZ6im8YTkN5obfou8ADY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehGrolsch
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb het zelfde probleem echt waardeloos onderzoek.
Nu moeten we dus achter komen wat de goeie antwoorden zijn zodat we kans maken op die waarde bonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vertel eens, wat is het objectieve verschil tussen antwoord 1 en antwoord 2?
En vertel ook eens welke definitie van "technologie" wordt er gebruikt?

Ik heb antwoord 2 gebruikt, maar ik denk dat 90% van de mensen buiten tweakers mij in groep 1 plaatst. Ik ga hem niet opnieuw invullen met een ander antwoord daar, geen behoefte aan. Maar ik vraag me echt af of je nu een goed representatieve steekproef krijgt voor de doelgroep die men wil bereiken met deze enquête.

Voor wat ik er tot nog toe van meegekregen heb krijg ik heel sterk het vermoeden dat dit niet gemaakt is door mensen met affiniteit met de doelgroep, maar eerder met mensen die iets als communicatiewetenschappen hebben gestudeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-07-2021 11:30 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:11

Yucon

*broem*

Is dit een sociaal experiment om te zien tot hoe ver je je publiek kunt pesten voor ze echt vertrekken :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:35
Yucon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:33:
Is dit een sociaal experiment om te zien tot hoe ver je je publiek kunt pesten voor ze echt vertrekken :?
Nee, slechts een 'onderzoeker' die niet tot de doelgroep behoort. Alsof je een hardcore zolderkamerbewoner tussen de pabo-studenten zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Toch wel fijn dat ze willen weten wat voor sociale media kanalen gebruiken, maar alleen als je hardcore "zolderkamerbewoner" bent (zoals jadjong mooi zegt).

Mijn passie ligt toch echt ergens anders, maar als computer fan met zo'n 30 jaar ervaring, die dit typt vanaf zijn zolder die vol staat met technologie, ben ik als hobbyist gewoon niet goed genoeg.

Verder onbegrijpelijk dat iemand die onderzoek doet, vies is van extra data.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Laatst online: 19:38
Ik denk dat er te weinig ruimte is voor de waan van de dag. Als ik net twee vensters over Corona, één over Peter R de Vries en drie over de overstromingen heb gesloten, dan voelt 'X is mijn passie' anders. Laat mensen de survey gewoon invullen. Mocht uit de inhoudelijke antwoorden blijken dat iemand niet de doelgroep is, filter die er dan later uit. Deze manier van doen komt op mij over als kil (misschien zelfs lomp). Mensen nemen al de tijd om de survey in te vullen, wijs ze dan niet af wanneer ze al hebben besloten de survey te doen.

Als in de survey pop-up zou staan "deze survey is (alleen) voor mensen met passie voor techniek", dan zou je je betrokken bezoekers deze anticlimax besparen. Betrokkenheid is iets anders dan passie. Richt deze campagne alleen op gebruikers met 45.000 karma of zo, of een x aantal logins per week. Als je per se een (imho arbitraire) onderscheid wil maken, maak het dan op z'n minst een harde onderscheiding.

Toch zie ik ook wel dat dit ergens goed is bedoeld. De bedenkers van deze survey willen niet iemands tijd verdoen en spelen vanaf vraag 2 open kaart. Resteert mij nog te zeggen dat tact en oprecht zijn elkaar niet uitsluiten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:42:
Richt deze campagne alleen op gebruikers met 45.000 karma of zo, of een x aantal logins per week. Als je per se een (imho arbitraire) onderscheid wil maken, maak het dan op z'n minst een harde onderscheiding.
Maar ook in die groep worden mensen gewoon afgewezen, zit op dik 100k karma en ben afgewezen, en ik weet dat Wildhagen 1 van de hoogste heeft op de site, en ook is afgewezen.
Je moet gewoon technologie op 1 hebben, want anders is je mening niet belangrijk.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47

MsG

Forumzwerver

Dit zie je toch heel vaak bij onderzoeken? Juist beter dat ze het afkappen dan dat ze doen alsof ze je resultaten nog wel meenemen door je alsnog de hele enquête laten doen, lijkt me? Sommige mensen lijken zichzelf wel persoonlijk buitenspel gezet te voelen :+ en de klassieke verzuurde reacties beginnen ook al te vormen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Laatst online: 19:38
MsG schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:47:
Dit zie je toch heel vaak bij onderzoeken? Juist beter dat ze het afkappen dan dat ze doen alsof ze je resultaten nog wel meenemen door je alsnog de hele enquête laten doen, lijkt me? Sommige mensen lijken zichzelf wel persoonlijk buitenspel gezet te voelen :+ en de klassieke verzuurde reacties beginnen ook al te vormen.
Ik denk dat de zin "...onder alle deelnemers verloten we een drie Bol.com bonnen..." zo steekt omdat dit simpelweg niet waar is.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MsG schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:47:

en de klassieke verzuurde reacties beginnen ook al te vormen.
En dan doel je met 'verzuurde reacties' op 'alle reacties waar ik het niet mee eens ben'? Is het hebben van een andere mening dan de jouwe opeens 'zuur' dan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat de zin "...onder alle deelnemers verloten we een drie Bol.com bonnen..." zo steekt omdat dit simpelweg niet waar is.
Oke, dat vind ik dan wel een terecht punt. Misschien kunnen ze bij Tweakers nog zien welke users de enquête wel hebben willen doen en het zo onder daadwerkelijk alle deelnemers te verloten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:56:
[...]

En dan doel je met 'verzuurde reacties' op 'alle reacties waar ik het niet mee eens ben'? Is het hebben van een andere mening dan de jouwe opeens 'zuur' dan?
Nee de opengescheurde onderbuik die je bij elk van dit soort topics steeds weer opnieuw leest door een stemmige minderheid, veelal verpakt in een vraag. In willekeurige volgorde:

- Tweakers Plus is kut
- Tweakers is commercieel!11
- vroegah was het beter

Ik doelde in dit geval voornamelijk op die bizarre suggestie dat deze enquête bedoeld is als een laatste tik aan het publiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:56:
Precies! "waardeloos - knip- onderzoek", "kansloos onderzoek", "FLUT onderzoek", "waardeloos onderzoek", "publiek ... pesten" enzovoorts zijn helemáál niet verzuurd maar juist constructieve, opgewerkte, vrolijke feedback waar we wat aan hebben! _O_

Ondanks wat ik van het onderzoek vind - want ik heb er ook zo mijn mening over - is hier 'verzuurde reacties' wel degelijk op zijn plaats. En, to be honest, het komt me on-meu-nig de keel uit. Het azijnpissen is tegenwoordig tot kunst verheven lijkt het haast en het vergalt voor heel veel mensen (vaak de wat minder vocale groep), al-dan-niet-vrijwillige crew incluis, het plezier hier. Er is écht wel reden genoeg voor kritiek op T.net en het reilen en zeilen eromheen maar de laatste maanden is de azijn niet aan te slepen - laten we daar niet omheen draaien.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 16:00
RobIII schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Precies! "waardeloos - knip- onderzoek", "kansloos onderzoek", "FLUT onderzoek", "waardeloos onderzoek", "publiek ... pesten" enzovoorts zijn helemáál niet verzuurd maar juist constructieve, opgewerkte, vrolijke feedback waar we wat aan hebben! _O_

Ondanks wat ik van het onderzoek vind - want ik heb er ook zo mijn mening over - is hier 'verzuurde reacties' wel degelijk op zijn plaats. En, to be honest, het komt me on-meu-nig de keel uit. Het azijnpissen is tegenwoordig tot kunst verheven lijkt het haast en het vergalt voor heel vele mensen (vaak de wat minder vocale groep) het plezier hier. Er is echt wel reden genoeg voor kritiek op T.net en het reilen en zeilen eromheen maar de laatste maanden is de azijn niet aan te slepen - laten we daar niet omheen draaien.
Je oogst wat je zaait. Tweakers laat zich richting haar gebruikers ook steeds meer van haar slechtste kant zien - laten we daar niet omheen draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Tuttel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Je oogst wat je zaait. Tweakers laat zich richting haar gebruikers ook steeds meer van haar slechtste kant zien - laten we daar niet omheen draaien.
Ik heb een hele fijne zaterdag en als je denkt dat ik me ga laten verleiden tot het honderdmiljoenste potje moddergooien dan heb je 't mis :> :w

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 16:00
RobIII schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Ik heb een hele fijne zaterdag en als je denkt dat ik me ga laten verleiden tot het honderdmiljoenste potje moddergooien dan heb je 't mis :> :w
Ik heb ook geen zins de bedoeling iemands dag te verpesten. Onbenulligheden zoals dezen zou men zich ook niet zo persoonlijk moeten aantrekken, zeker als je hier geen verantwoordelijkheid in draagt.

Neemt niet weg dat je een terechte opmerking plaatst, maar tegelijkertijd je toch ook het besef moet hebben dat deze teneur niet uit het niets komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuttel op 17-07-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik dacht dat ik te oud was, maar blijkbaar was antwoord 2 de trigger om me te kicken. Wat een farce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Tuttel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:20:
Neemt niet weg dat je een terechte opmerking plaatst, maar tegelijkertijd je toch ook het besef moet hebben dat deze teneur niet uit het niets komt.
Ik geef notabene létterlijk aan: "Er is écht wel reden genoeg voor kritiek op T.net en het reilen en zeilen eromheen".

Fijn weekend mensen! :w

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 17-07-2021 15:31 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RobIII schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Ondanks wat ik van het onderzoek vind - want ik heb er ook zo mijn mening over - is hier 'verzuurde reacties' wel degelijk op zijn plaats. En, to be honest, het komt me on-meu-nig de keel uit. Het azijnpissen is tegenwoordig tot kunst verheven lijkt het haast en het vergalt voor heel veel mensen (vaak de wat minder vocale groep), al-dan-niet-vrijwillige crew incluis, het plezier hier. Er is écht wel reden genoeg voor kritiek op T.net en het reilen en zeilen eromheen maar de laatste maanden is de azijn niet aan te slepen - laten we daar niet omheen draaien.
Waar ik meer op doelde is dat "verzuurde reacties" vaak wort gebruikt om mensen met een andere mening weg te zetten, en zo alles behalve de eigen mening als 'verzuurd' te zien.

Als je niet tegen een afwijkende mening kunt, prima, maar dat maakt het niet meteen een 'verzuurde reactie'.

Dit bedoel ik dus in zijn algemeenheid, niet specifiek naar dit topic of iemand in dit topic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50

g0tanks

Moderator CSA
rob_erwt schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:55:
wodkabuikje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Kan ik ook nog begrijpen ook. Het is een onderzoek naar mediagebruik en omdat technologie niet op 1 staat vlieg je eruit. Beloof dan niets, mensen die kans willen maken gaan dan gewoon voor 1, en terecht.
In elke survey met een beloning heb je het risico dat mensen het niet naar waarheid invullen. Dat soort mensen pik je er makkelijk uit door te kijken naar de snelheid en het patroon waarmee ze vragen beantwoorden.

[ Voor 27% gewijzigd door g0tanks op 17-07-2021 15:31 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:35
g0tanks schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:28:
In elke survey met een beloning heb je het risico dat mensen het niet naar waarheid invullen. Dat soort mensen pik je er makkelijk uit door te kijken naar de snelheid en het patroon waarmee ze vragen beantwoorden.
In dit geval vraag ik me af of het effect gelijk is aan soortgelijke onderzoeken, ik ben bang dat het groter is en mogelijk tot een onbruikbare survey kan leiden. Lijkt me sowieso lastig om deze "deelnemers" eruit te pikken als de de rest verder "normaal" invullen.

Er wordt in de tekst van de .plan flink aan de motivatie van de potentiele deelnemers gewerkt met een beloning in het vooruitzicht bij deelname. Tijdens het invullen blijkt plots dat een waarschijnlijk groot deel uitgesloten wordt van verdere deelname en geen kans meer op belonging maakt, en vervolgens dat deze "kick" makkelijk te omzeilen is door de vraag m.b.t. passie voor tech oneerlijk in te vullen. Hierna zullen veel antwoorden gegeven worden door deelnemers die volgens de surveyer niet tot de doelgroep behoren. Kan nog steeds tot waardevolle data leiden maar dan vraag ik me af, waarom wordt niet een bredere doelgroep aangesproken en vooral: waarom wordt de doelgroep niet eerlijk duidelijk gemaakt in de tekst?

Ben trouwens 2 keer gekicked, na de .plan het onderzoek handmatig gestart en gister omdat ik toch een pop-up kreeg om mee te doen (dacht dat de kick een foutje in de survey was), resultaat was ook de 2e keer uiteraard hetzelfde :P

[ Voor 8% gewijzigd door JohnnieWbl op 17-07-2021 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Ik wilde de enquête invullen om Tweakers terugkoppeling te geven, maar na wat simpele vragen/antwoorden, hopend op wat specifiekere vragen,is het blijkbaar niet interessant genoeg.

Ja, woordelijk staat het niet zo, maar zo komt het wel over. En dat hoeft echt niet.

En uiteindelijk :kans op meer input betreffende interesses/gebruik Tweakers wordt weggegooid, jammer. Je had een gebruiker die niet meteen kruisje klikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Tuttel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Ik heb ook geen zins de bedoeling iemands dag te verpesten. Onbenulligheden zoals dezen zou men zich ook niet zo persoonlijk moeten aantrekken, zeker als je hier geen verantwoordelijkheid in draagt.

het is grappig dat de crew tegelijkertijd te stompzinnig is om een site te runnen maar wel bewonderingswaardig genoeg om een voorbeeld aan te nemen.

Ik bedoel als ze het allemaal zo kut doen waarom neem je dan een voorbeeld aan hun vreselijke gedrag en neem je niet zelf de “high road”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezien de gemoederen (te) hoog op lijken te lopen sluit ik deze tot nader orde, niet in de laatste plaats omdat de crew achter deze enquête ook weekend heeft. Het topic gaat na een afkoelperiode weer open mits we op een respectvolle manier reageren.

[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 17-07-2021 16:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
Tweakers wordt door een heleboel mensen bezocht. Een groot deel daarvan zijn échte techliefhebbers en er is ook een groot deel - misschien wel het grootste deel in absolute aantallen - dat ook wel geïnteresseerd is in technologie, maar niet met dezelfde diepgang als onze 'harde kern'. Die komen af en toe langs, lezen een enkele nieuwsbericht of gebruiken de Pricewatch, en zijn dan weer weg. Niks mis mee, en van harte welkom, maar zoals we ook vorig jaar al lieten weten, ligt onze focus duidelijk bij die échte techliefhebber.

Vandaar dat we in dit onderzoek een controlevraag hadden gestopt. De formulering daarvan - met gebruik van het woord passie - hebben we eerder bij onderzoeken gebruikt en dit is de eerste keer dat naar voren komt dat mensen die wel bij de doelgroep horen, zich er niet in kunnen vinden. Ik zie in dit topic nicknames voorbijkomen van mensen die ik zeker onder de primaire doelgroep van Tweakers zou scharen, maar die de formulering zo krachtig vinden dat ze zich er niet in herkennen. Tegen hen zou ik zeggen: mocht je dat nog willen, vul de enquête vooral in door de 'passie' vraag te selecteren.

Wij gaan voor de toekomst de formulering van de controlevragen onder de loep nemen, want het doel - scherp zicht krijgen op de doelgroep die voor Tweakers het meest belangrijk is - hebben we blijkbaar niet helemaal goed bereikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.