Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Daar kan je dus niks over zeggen.The Zep Man schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:53:
[...]
En hoe vaak zou je geholpen zijn op een betaald forum?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dus hoe kan je daar wat over zeggen, als je niet weet of het in die situatie jou nog verder genoeg oplevert?CurlyMo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:26:
Ik zou er geen enkele moeite mee hebben als het forum betaald zou worden. Heeft me al genoeg opgeleverd en het zou een mooie schifting zijn in de one-day-flies die even een vraag stellen en nooit meer terugkomen. Maar dan opnieuw, niet als ik dan geen zeggenschap houdt over mijn eigen data.
Omdat ik denk dat dat genoeg oplevert.The Zep Man schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:55:
[...]
[...]
Dus hoe kan je daar wat over zeggen, als je niet weet of het in die situatie jou nog verder genoeg oplevert?
Alleen is dat niet objectief te staven
Onderbouw die mening dan eens. Anders heeft het weinig toegevoegde waarde als discussie.CurlyMo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:56:
Omdat ik denk dat dat genoeg oplevert.
Alleen is dat niet objectief te staven
Dan heeft het voor jou geen toegevoegde waardeThe Zep Man schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:00:
[...]
Onderbouw die mening dan eens. Anders heeft het weinig toegevoegde waarde als discussie.

[ Voor 96% gewijzigd door Orion84 op 30-11-2021 20:54 . Reden: Stemmingmakerij verwijderd. ]
Trust no one, expect the unexpected and be prepared!
Ik denk niet dat de huidige situatie Femme's goedkeuring zou krijgen. HWI overnemen? why? betaalmuur naast de reeds zeer behoorlijke commerciele activiteiten, why? Uberhaupt betaalmuur op een communitywebsite, why?Olaf schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:37:
[...]
Tweakers is volgens mij al vanaf 2001 een bv met winstoogmerk en Femme, Daniel en de overige pioniers hebben er nooit een geheim van gemaakt dat het nastreven van commercieel succes vanaf het begin belangrijk was. Dat kwam ook bij de overname in 2006 aan bod.
Maar dat is een onderwerp dat niet met abo's te maken heeft en beter in Relatie T.net organisatie en community of een ander topic besproken kan worden.
Ik zou een verdienmodel zoeken waarbij de community centraal staat, en de community ontzien qua financiele belasting. Zoek inkomsten aan de bedrijvenkant en niet aan de gebruikers kant. Opensource projecten blijven ook jaren lang levensvatbaar toch?
Eerlijk is eerlijk, de kwaliteit van de community is door de groei door je jaren heen wat minder geworden. Maar het is wel het belangrijkste wat t.net heeft. Jullie jagen ze nu weg volgens mij...
Afhankelijk van het open source project zijn de kosten daar ook wel echt vele malen minder van en is er makkelijker een verdienmodel omheen te bouwen..kernel. schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:41:
[...]
Ik zou een verdienmodel zoeken waarbij de community centraal staat, en de community ontzien qua financiele belasting. Zoek inkomsten aan de bedrijvenkant en niet aan de gebruikers kant. Opensource projecten blijven ook jaren lang levensvatbaar toch?
edit: juiste qoutering
[ Voor 8% gewijzigd door .kernel. op 24-11-2021 17:25 ]
In het algemeen zie ik nog steeds genoeg verbeterpunten. Maar ik wilde deze reactie even aanhalen: Tweakjur in "Battlefield 2042 Review"
Dit vind ik een prachtige reactie welke van mij veel waardering weet te krijgen. Er is volop kritiek op een stuk content en toch komt er een eerlijke, integere reactie vanuit de auteur (en dus Tweakers.) Zeer professioneel afgehandeld.
Dit zijn de reacties waar de community op doelt en brengt het gevoel van een community zijn met ze allen, niet het bekende "DPG vs Tweakers gebruikers" verhaal.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ik ben al heel lang bekend met de site, en inmiddels ook al heel wat jaren actief op deze site. Daarnaast ook de nodige crew ontmoet op de diverse Tweakers Express avonturen.
Ik kan niets anders zeggen dat ik in al die tijd veel enthousiasme heb gezien vanuit de crew, in de zin dat ze dit vanuit passie doen, dat hun doel ook echt dezelfde beweegreden is als die van ons om hier te zien, maar uiteraard wel vanuit een andere rol.
Wat betreft de status van de site moest ik eigenlijk aan een video van LTT van vorige week denken, waar hij over praat is dat er steeds minder verdieping is in tech info, en steeds meer corporaties die de boel opkopen en dan zich richten op mainstream info.
Commercieel gezien is dit model veel gunstiger, want levert meer op.
Wat ik nu zie is dat Tweakers wel die verdieping wilt doen, maar dit 'niet' kan doen zonder extra inkomsten.
Er is een scheiding dus wensen en realiteit.
Ik zie de wens om de verdieping te blijven opzoeken, maar niet de realiteit waarin dit kan.
Natuurlijk is de community veranderd, 15-20 jaar geleden was de community die hard PC gebruikers, smartphones waren een niche product, en de gewone man was beperkt op het internet te vinden.
Nu is dat natuurlijk anders, iedereen zit op het internet, iedereen heeft een smartphone, en de doelgroep die hard PC gebruikers is drastisch gezakt.
Ja er zijn nog zat 'echte' PC gebruikers, maar alles is versimpeld. Waar bijv waterkoeling vroeger bijzonder was, is dat tegenwoordig echt niet meer zo. En dat is op heel veel vlakken, de boel is versimpeld.
Blijf je je richten op die diehard behoeftes, dan is de interesse naar je site zeer beperkt in aantallen.
Beperkte interesse betekent ook beperkte info e.d. en daar wordt de site ook niet beter door.
De vraag is, kan hier wel iets aan gedaan worden?
Als Engelstalige sites hier al heel veel problemen mee hebben, hoe gaat Tweakers dit veranderen, en is dat ook de moeite?
Bedoel je kan willen dat ze veel meer testen, maar is die moeite het wel waard? Als in genereren ze daar genoeg inkomsten mee om de site draaiende te houden.
Daarnaast is een belangrijk gedeelte van Tweakers altijd de community geweest. Deze is nog steeds zeer actief, ben ik best tevreden over hoe alles draait, is het forum prettig in gebruik, FP moderatie is zeer actief, en ondersteunt de site op veel gebieden de community om onze input enz goed te belichten.
Zijn dingen perfect? Nee. Vind ik de nieuwe abo structuur jammer? Ja.
Maar toen deze structuur werd besproken, werd deze ook echt besproken, en dat is ook bijzonder, dat moeten we niet onderschatten.
Het commerciële zorgt dat de community draaiende blijft. Terug naar het oude is niet mogelijk. Heb je ideeën voor veranderingen die de site draaiende houden, dan heb ik wel het vertrouwen dat de crew hier naar zal luisteren.
De kritiek/feedback is zeker terecht over alle veranderingen, maar ik ken veel techsites waar dit niet kan, soms omdat de crew hier niet open staat, maar voornamelijk omdat ze al jaren terug de deuren hebben gesloten...
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900