Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 38.806 views

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zie in de reacties het al vaker voorbij komen de laatste tijd; een vraag wat de nieuwswaarde is van dat artikel. Die reacties worden dan (terecht) op 0 of -1 gezet qua moderatiescore, maar het begint wel op te vallen dat er steeds vaker non-IT/computer/elektronica gerelateerd nieuws toch op de frontpage komt.

Vandaag kwam nieuws: Rechter lijkt te vonnissen dat eigenaren sjoemeldiesels 3000 euro ter... bijvoorbeeld voorbij zetten en ik vraag mij hier echt serieus af wat de nieuwswaarde van een artikel als deze op Tweakers is, waar (naar mijn idee) de primaire focus ligt op IT en andere elektronica.

Nu heeft een diesel auto natuurlijk ook elektronica aan boord, maar als dat voldoende definitie is, dan valt elke auto onder elektronica en verwacht ik voortaan dit soort berichten vaker te gaan zien. Zelf zou ik dat persoonlijk wel jammer vinden om heel eerlijk te zijn, mijns inziens heeft het niets met IT of elektronica te maken. Voor autonieuws zijn er intussen ook genoeg andere websites, waarmee DPG met autoweek toch ook al een site perfect voor dit soort onderwerpen heeft voor dit soort nieuws.

En ook voor juridische uitspraken zijn er voldoende websites online.

Wat dat betreft zou ik Tweakers op het moment vooral 'schoenmaker blijf bij de leest' willen benadrukken, maar ben benieuwd naar de kant van de redactie. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 13:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Dit is vrijwel dezelfde discussie als een paar topics lager: Wat heeft dit nog met Tweakers te maken...?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 14-07-2021 13:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-05 14:54
Mooie quote uit het andere topic:
_Dune_ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:21:
Dit topic zie ik voor het eerst, moet toch eens mijn ogen open doen. Maar de personen die aangeven dat Tweakers.net weer terug naar de kern zou gaan, met andere woorden echt een techsite, die hebben gelijk.l Dat is de belofte van nu bijna anderhalf jaar geleden vlak voor Corona.

Maar een advies aan de mensen die liever alleen technieuws lezen, schat de kop even in en laat de rest links liggen, klik er niet op, mogelijk dat dergelijke non of semi techartikelen dan minder worden omdat ze geen klicks halen.
Ik heb het idee dat dit niet per se een beslissing is waar de kern van tweakers invloed op uit kan oefenen. Wij als users moeten stemmen met 'clicks'. Het blijft helaas gewoon zo dat DPG / Tweakers een bedrijf is waar geld gemaakt moet worden. Dus meer mensen, meer mainstream en dus minder diepe tech artikelen. Het forum blijft nog enigzins bespaard daar kun je vooralsnog goed de diepte in. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet snel terugdraaien naar wat Tweakers ooit was. (Hoe jammer dat ook is..)

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 14-07-2021 13:51 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +60 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:15
Incoming "Nee we zijn 100% onafhankelijk van DPG, we doen ons eigen ding. Echt! het is zo!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een Tweaker kan evengoed geïnteresseerd zijn in het 'tweaken' van zijn huis, auto en geïnteresseerd zijn in de techniek. Het is vooral begonnen met het tweaken van de pc, maar Tweakers is ondertussen veel meer.

Puur software / hardware en netwerken klinkt mooi, maar dan wordt er een hoop input van de community gesneuveld.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
was het juist niet de bedoeling dat Hardware.info meer de "basis" zou zijn, en Tweakers meer de diepte in zou gaan? Of is dat nu ook van de baan? of Zie ik dat verkeerd?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 09:25

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

@tweakduke Wanneer een site als Tweakers echter meer en meer non-ITtech nieuws plaatst, zullen de "echte" tweakers en IT nerds de site verlaten. Nu is het nog steeds zo dat het forum een goede plek is om je ITtech vragen te stellen. Er is zeer veel kennis aanwezig. Maar wanneer die mensen de site vaarwel zouden zeggen, verliest Tweakers zijn meerwaarde. Althans, dat is mijn humble opinion. :)

Make music, not war

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 17:58
Het zelfde kan gezegd worden van het ontelbaar aantal topcis over burenruzies, verbouwingen juridisch advies over verkeerssituaties etc.

Persoonlijk vind ik het fijn ook dit soort nieuws (over sjoemeldiesels) te lezen in de community waar ik al jaren kom en waarbij in de comments waardevolle toevoegingen gedaan worden. Auto-tech is voor mij dan ook tech (genoeg)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
tweakduke schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:57:
Een Tweaker kan evengoed geïnteresseerd zijn in het 'tweaken' van zijn huis, auto en geïnteresseerd zijn in de techniek. Het is vooral begonnen met het tweaken van de pc, maar Tweakers is ondertussen veel meer.
Dat zal best, daar is dan ook vooral het forum voor lijkt me zo, of gaat iedereen zaken mogen posten op de frontpage? ;) In dit geval gaat het niet eens over de techniek, maar over een rechtszaak, waarbij de rechter vermoedelijk gaat uitspreken dat slachtoffers 3000 euro gaan terug krijgen van VAG. NIets techniek dus. Ook over dieslgate zelf is destijds (en dat is al de nodige jaren geleden) nooit wat geschreven.
Sitelabs schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:02:
Hey zelfde kan gezegd worden van het ontelbaar aantal topcis over burenruzies, verbouwingen juridisch advies over verkeerssituaties etc.
Maar dat is allemaal op het forum, ik heb het hier specifiek over nieuwsberichten. Waar dus ook tijd (en geld) door DPG en specifiek de Tweakers redactie wordt gestoken, terwijl diezelfde redactie bij de overname van Hardware.info en de samengang naar 1 groot Tweakers, is aangegeven dat men meer 'naar de kern' terug wilde. Nu noem ik een artikel als een sjoemeldiesel nu niet echt terug naar die kern. :)
Persoonlijk vind ik het fijn ook dit soort nieuws (over sjoemeldiesels) te lezen in de comunity waar ik al jaren kom en waarbij in de comments waardevolle toevoegingen gedaan worden. Auto-tech is voor mij dan ook tech (genoeg)
Op het forum zal vast hiervoor plaats zijn, net als voor de burenruzies, verbouwinggen aan het huis, zonnepanelen en verkeerssituaties, maar op de FP is dat er (imo, en zo zijn er dus meerderen die dat ook vinden) niet.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 14:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bij het stoppen van het Viva forum (ook DPG) werd de keuze gemaakt om dat niet te behandelen vanwege teveel het blad. Maar dat was wel een van de grootste actieve forums in NL en daarmee juist tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Wat de motivatie precies is om dit artikel te posten , moet je iemand van de redactie vragen. Persoonlijk vind ik zelf de mix van nieuws wel interessant en leuk. De diehard zal misschien weg gaan, maar er zullen ook diehards zijn die juist wel interesse in die randzaken hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
tweakduke schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:05:
Wat de motivatie precies is om dit artikel te posten , moet je iemand van de redactie vragen. Persoonlijk vind ik zelf de mix van nieuws wel interessant en leuk. De diehard zal misschien weg gaan, maar er zullen ook diehards zijn die juist wel interesse in die randzaken hebben.
Tja, aan de andere kant heeft de redactie aangegeven (in het artikel over het samenvoegen van de Hardware.info en Tweakers.net redacties) dat men 'terug naar de kern' wilde. Is dat nauwelijks een half jaar later al van de baan? ;)

EDIT: Het gaat mij overigens niet om de motivatie voor dit artikel specifiek, dat is voor het topic louter even een voorbeeld. Ik ben in dit topic vooral op zoek naar welk publiek Tweakers wil aanspreken, vanuit de ogen van de redactie. Als men terug naar de kern wilt, maar vervolgens juridisch-autonieuws gaan posten, ben je imo niet 'terug naar de kern'.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:42
Of komt het omdat er die dag minder IT nieuws gebracht kan worden en er wel een bepaald aantal nieuwsartikelen gepost "moet" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:07:
[...]
Tja, aan de andere kant heeft de redactie aangegeven (in het artikel over het samenvoegen van de Hardware.info en Tweakers.net redacties) dat men 'terug naar de kern' wilde. Is dat nauwelijks een half jaar later al van de baan? ;)
Dat kan ik mij niet voorstellen en zo zie ik hetzelf niet. Laten we eerst de redacteur taggen voor een reactie :)
@Koekiemonsterr

Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Sjoemeldieselnieuws als "niet tech" beschrijven, dan snap je dat dossier echt niet, het spijt me zeer.

Er valt genoeg aan te merken op wat Tweakers er wel of niet over heeft vermeldt maar eerder te weinig dan teveel. De manier waarop sjoemeldiesels uberhaupt kunnen is Tweakers ten voeten uit.

Ik bedoel, hoe lang is het topic over VCDS inmiddels wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2024
Kijk anders eens naar de actieve topicslist van het forum, dan heb je je antwoord wel denk ik.

Ik zie daar op moment van schrijven topics over auto's, bier, keukens, wielrennen, voetallen, krachtsport, kamperen, BBQ, Covid, hardlopen, kruipruimtes, nieuwbouw woningen, jeugdzorg en lego.

En daartussen dan nog een paar tech gerelateerde topics.
Het publiek is nou eenmaal veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
tweakduke schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:57:
Het genoemde artikel heeft niets te maken met het tweaken van auto's.
Daarbij worden ook veel andere zaken getweakt maar daar lees je hier nooit iets over.

Men weet hier heel goed dat autonieuws veel clicks krijgt dus zal men het gewoon blijven plaatsen. Helaas zijn clicks belangrijker dan goede passende content.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:07:
[...]

EDIT: Het gaat mij overigens niet om de motivatie voor dit artikel specifiek, dat is voor het topic louter even een voorbeeld. Ik ben in dit topic vooral op zoek naar welk publiek Tweakers wil aanspreken, vanuit de ogen van de redactie. Als men terug naar de kern wilt, maar vervolgens juridisch-autonieuws gaan posten, ben je imo niet 'terug naar de kern'.
Precies wat ik ook al vroeg ja.. terug naar de kern. Alleen de kern is een beetje zoek blijkbaar. of DPG heeft een heel ander idee over de kern dan de bezoekers van Tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mangu429
Roel_1983 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:18:
Kijk anders eens naar de actieve topicslist van het forum, dan heb je je antwoord wel denk ik.

Ik zie daar op moment van schrijven topics over auto's, bier, keukens, wielrennen, voetallen, krachtsport, kamperen, BBQ, Covid, hardlopen, kruipruimtes, nieuwbouw woningen, jeugdzorg en lego.

Je keert de zaken om.
Het publiek is veranderd omdat het aanbod van artikelen heel divers is geworden. Iedere tweaker heeft uiteraard ook zijn andere interesses en als er dan artikelen over die interesse verschijnen dan leest men die ook. Je kan het zo breed maken als je wilt, lezers zullen er altijd zijn. Strikt gezien kan men de techniek weglaten en nog steeds veel lezers overhouden.

Had men al de artikelen over de door jou genoemde onderwerpen niet geplaatst, dan was het publiek ook niet zo veranderd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:12:
Sjoemeldieselnieuws als "niet tech" beschrijven, dan snap je dat dossier echt niet, het spijt me zeer.
Het is zeker wel tech, maar geen al te hoge electronica raakvlak zoals een videokaart dat bijvoorbeeld wel heeft. Toen de sjoemeldiesels aan de kaak werden gesteld, stond er ook geen artikel op Tweakers daarover en nu opeens wel. Daarbovenop gaat het nu ook niet eens om de techniek zelf, maar om een mogelijke juridische uitspraak (het vonnis). Wat daar 'tech' aan is, ontgaat me nog steeds.

Maar nogmaals, zoals ik al aangaf, maar wat niet iedereen lijkt te begrijpen, is dat ik het artikel puur als voorbeeld noem (en zelfs dat roept blijkbaar al genoeg discussie op), mijn vraag is wat anders, zie mijn vorige reactie in dit topic.
Ik bedoel, hoe lang is het topic over VCDS inmiddels wel niet?
Het forum is een totaal ander stuk van de website dan de nieuws artikelen op de frontpage. Als het blijkbaar hetzelfde is, dan snap ik werkelijk waar niet wat de meerwaarde van de frontpage nog is, als het forum en de frontpage hetzelfde doel dienen.

Prima, als het forum qua inhoud gelijk is aan de frontpage, maar dan kan wat mij betreft de frontpage volledig opgedoekt worden. Is nog veel goedkoper ook voor DPG, omdat een afdeling met redacteuren dan totaal niet meer nodig is. ;) Dus er is klaarblijkelijk wel verschil tussen forum en de frontpage. ;)
tweakduke schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:12:
Dat kan ik mij niet voorstellen en zo zie ik hetzelf niet. Laten we eerst de redacteur taggen voor een reactie :)
@Koekiemonsterr
Staat toch echt op de website hoor:
We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber.
Bron: plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

Daarnaast gaat het mij totaal er niet om waarom dit artikel toch de FP gehaald heeft. Mijn vraag gaat over wat men nu wil en wie men wil aanspreken met de artikelen op de FP. Een artikel als deze is in elk geval niet 'dichter naar de kern' en heeft nauwelijks raakvlakken met techniek.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 14:41 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mangu429
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:12:
Ik ben blij dat die uitspraak je spijt.
Het gaat om een vonnis en daar is weinig technisch aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
precies wat @Mangu429 zegt. Het aanbod is veranderd, dus de bezoekers ook.

Een Technet, een Ars Technica gaat niet opeens dingen posten over random bijzaken omdat ze daarmee andere klanten trekken. Zo werkt het niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Een sjoemeldiesel is toch écht het toppunt van tweaken, weliswaar door de fabrikant, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie overigens recent ook korte versies van Tweakers artikelen op pagina's van de DPG kranten, wel met verwijzing naar de uitgebreidere versie op Tweakers.

Dat is wel iets wat hiermee verband houdt omdat de content veel breder binnen DPG bruikbaar moet zijn.

nieuws: Provincie stopt bouw tweede datacenter bij Middenmeer wegens verkeers...
Nog een voorbeeld; er figureert een datacenter in het artikel maar het gaat over verkeersproblemen en provinciaal beleid.

[ Voor 44% gewijzigd door sambalbaj op 14-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
upje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:31:
Een sjoemeldiesel is toch écht het toppunt van tweaken, weliswaar door de fabrikant, maar toch.
Dit gaat niet eens over de techniek achter de sjoemelsoftware / sjoemeldiesel / dieselgate, maar over een mogelijke juridische uitspraak...

Maar nogmaals; het gaat mij niet om dit artikel specifiek, het gaat mij erom welk publiek de Tweakers redactie wil aanspreken en hoe men denkt dat een artikel zoals deze 'dichter bij de kern' komt van Tweakers.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
sambalbaj schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:32:
Ik zie overigens recent ook korte versies van Tweakers artikelen op pagina's van de DPG kranten, wel met verwijzing naar de uitgebreidere versie op Tweakers.

Dat is wel iets wat hiermee verband houdt omdat de content veel breder binnen DPG bruikbaar moet zijn.

nieuws: Provincie stopt bouw tweede datacenter bij Middenmeer wegens verkeers...
Nog een voorbeeld; er figureert een datacenter in het artikel maar het gaat over verkeersproblemen en provinciaal beleid.
Valt me heel erg op met het AD "Dit zijn de beste budget smartphones" -> ga naar tweakers -> Budget smartphone test.

Dan wil je toch niet meer terug naar de kern? Als je de kranten doelgroep wil aanspreken tegelijk als met de tweakers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 17:41
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:34:
[...]
het gaat mij erom welk publiek de Tweakers redactie wil aanspreken en hoe men denkt dat een artikel zoals deze 'dichter bij de kern' komt van Tweakers.
Is de vraag niet eerder wat de kern nu eigenlijk is?
Buiten het welkomsbord "technologie en elektronica", dat is vrij nietszeggend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:48:
Goede toevoeging. Ja.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:21
eric.1 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:48:
[...]

plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

Door Wout Funnekotter:

Een nieuwe koers
Deze stap staat niet op zichzelf, maar gaat gepaard met een bredere koerswijziging voor Tweakers. Die wijziging is het antwoord op een vraag die we ons in het afgelopen jaar steeds hebben gesteld: voor wie doen we het? Voor wie maken we Tweakers? Al jaren proberen we twee doelgroepen optimaal te bedienen: de echte techliefhebber, die plezier uit technologie haalt, en degene die technologie functioneel bekijkt, voor wie tech handig of nodig is, maar die er niet per se veel tijd in wil stoppen.

Dat is enorm lastig, hebben we wel geleerd. Aan de ene kant horen we van mainstreambezoekers dat Tweakers wat functionaliteit en inhoud betreft vaak te ingewikkeld is, terwijl we vanuit de harde kern horen dat Tweakers is afgedreven van wat het ooit was en juist te veel richting mainstream is opgeschoven. We merken al een tijd dat die spagaat ons in de weg staat bij het uitstippelen van onze toekomst en daarom hebben we een keuze gemaakt. We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber. En ja, we snappen dat er een groep gebruikers zal zijn die zich daarmee minder thuisvoelt op Tweakers. Dat vinden we jammer, maar alleen door ons op een duidelijke doelgroep te richten, kunnen we de site en de inhoud ervan blijven verbeteren, ook in de toekomst. Iedereen blijft natuurlijk welkom om Tweakers te bezoeken.

Wat betekent 'terug naar de kern' dan eigenlijk? Henk weer bovenaan de site zetten, het paarse design terughalen en Femme de cpu’s laten testen? Nee, we hebben niet de behoefte om in nostalgie te vervallen en willen de site verder blijven ontwikkelen. 'Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen. We weten dat er genoeg van deze mensen zijn die nog niet op Tweakers zitten en daarin willen we verandering brengen.

Redactioneel betekent dit vooral een verbreding van de onderwerpselectie en meer content. We gaan meer producten in meer verschillende categorieën testen, bijvoorbeeld monitoren, netwerkapparatuur en componenten, en dankzij de gecombineerde kracht van de twee redacties kunnen we simpelweg meer artikelen, video's en podcasts maken. In tegenstelling tot voorheen reviewen immers we geen producten meer dubbel.

Wat het ook betekent, is meer samenspel tussen redactie en community. Dat doen we door mooie initiatieven vanuit de community beter uit te lichten, zoals we sinds deze zomer al doen via de community-interviews, en meer losse artikelen over leuke ontwikkelingen. Dat doen we ook door meer de dialoog aan te gaan over wat er op de site verschijnt. In de afgelopen maanden hebben we al vaker de samenwerking gezocht bij het uitwerken van artikelen, zoals bij de review van de Ender-3 V2, en bij artikelen over jailbreaken en rooten en over Android zonder Google. Dit willen we gestructureerder gaan doen.

Daarnaast zijn we heel benieuwd naar wat jullie van de content vinden. Daarom vind je sinds enige tijd een ‘Beoordeel dit artikel’-knop bovenaan artikelen, waarmee je via drie korte vragen kunt aangeven hoe je het artikel waardeert. Hoe meer mensen dit invullen, des te beter wij onze keuzes kunnen aanscherpen.

------
Je mag zelf hieruit je conclusies trekken, veel toezeggingen zijn in mijn ogen 10 maanden later nog (steeds) niet na gekomen. Verbaast mij ook niks meer dat er steeds meer weerstand begint te ontstaan en bepaalde topics super toxic zijn geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door dylan111111 op 14-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Prima, dan is het er wel geweest (mea culpa), maar dan duik je in het specifieke voorbeeld, iets waarvan ik intussen meermaals heb aangegeven dat ik het artikel aanhaal als voorbeeld en niet meer dan dat. De relatie met tech is er gewoon niet, gezien dit artikel louter om een mogelijke juridische uitspraak gaat, wat echt 0 tech is.

Een artikel zoals deze is in elk geval niet terug naar de kern voor de techliefhebber.

EDIT:
Om toch nog een beetje in het voorbeeld in te gaan; de sjoemelsoftware / sjoemeldiesel zelf is niet het onderwerp van het artikel, dat is dat er mogelijk een uitspraak komt in de rechtszaak over sjoemelsoftware / sjoemeldiesel. Er wordt verder niet technisch gesproken, omdat dat verder ook niet nodig is voor het artikel zelf. Daarom heeft het geen enkel raakvlak met Tweakers, maar wel met Autoweek (ook een DPG Media website) of een website dat zich richt op juridische nieuwtjes.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 15:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mangu429
Je bevestigt hiermee precies wat het probleem is.
De titels van de artikelen geven al aan dat het niet om de techniek gaat maar om regeltjes en toezicht, de gevolgen van het gesjoemel etc. Het artikel van vandaag past prima in dit rijtje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mangu429
"Provincie stopt bouw tweede datacenter bij Middenmeer wegens verkeersproblemen"
Een datacenter mag dan wel in de kern technisch zijn, het onderwerp van het artikel is het niet.

"Gerucht: Apple wil dit jaar twintig procent meer iPhones laten produceren" is ook niet technisch van aard.
Komt nog bij dat het om een gerucht gaat. Maar ja, Apple in de titel trekt mensen.

Bij echt belangrijke onderwerpen loopt men regelmatig 1 of 2 dagen achter op de rest. Het excuus is dan dat men eerst de zaken goed te wil uitzoeken om te voorkomen verkeerde dingen te plaatsen. Ik zou zeggen, plaats die berichten voortaan ook direct en zet er een of andere disclaimer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Mangu429 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:30:
"Provincie stopt bouw tweede datacenter bij Middenmeer wegens verkeersproblemen"
Een datacenter mag dan wel in de kern technisch zijn, het onderwerp van het artikel is het niet.

"Gerucht: Apple wil dit jaar twintig procent meer iPhones laten produceren" is ook niet technisch van aard.
Komt nog bij dat het om een gerucht gaat. Maar ja, Apple in de titel trekt mensen.

Bij echt belangrijke onderwerpen loopt men regelmatig 1 of 2 dagen achter op de rest. Het excuus is dan dat men eerst de zaken goed te wil uitzoeken om te voorkomen verkeerde dingen te plaatsen. Ik zou zeggen, plaats die berichten voortaan ook direct en zet er een of andere disclaimer bij.
Dat zijn dan weer wel artikelen waarvan ik wel de relatie met tech zie. Ondanks dat het inhoudelijk niet technisch is, is het wel voldoende tech-gerelateerd. De tweede gaat over productie van chips, ook niets mis mee, wat mij betreft. Wat dat betreft is 'sjoemelsoftware' of 'sjoemeldiesel' of 'dieselgate' ook niet iets technisch, maar gewoon een duiding van wat in een notendop gedaan is door VAG.

Ook voor de uitspraak lijkt het me dat de techniek er niet heel erg toe doet. Links- of rechtsom zijn klanten misleid danwel voorgelogen. Hoe dat gedaan is, maakt vervolgens niets uit, het is al erg genoeg geweest dat het gebeurd is.

Overigens is men (al is dat voor dit topic eigenlijk even offtopic) met het bericht dat ik aanhaal als voorbeeld eigenlijk ook inconsistent; ook dat is een gerucht 'lijkt te vonnissen' geeft dat al genoeg aan naar mijn idee, terwijl een ander bericht wel een prefix 'Gerucht' krijgt. ;) :P Maar goed, ik ga nu zelf in op het artikel zelf, wat niet mijn intenties zijn. :+

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mangu429
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Dat zijn dan weer wel artikelen waarvan ik wel de relatie met tech zie. Ondanks dat het onderwerp niet technisch is, is het wel voldoende tech gerelateerd. De tweede gaat over productie van chips, ook niets mis mee, wat mij betreft.
Het stoppen van een bouwproject is niet technisch. Een productie verhogen evenmin.

Als je dat wel vindt, dan moet je deze redenatie ook toepassen op het sjoemelartikel van vandaag.
Nu meet je met twee maten.
Overigens is men (al is dat voor dit topic eigenlijk even offtopic) met het bericht dat ik aanhaal als voorbeeld eigenlijk ook inconsistent; ook dat is een gerucht 'lijkt te vonnissen' geeft dat al genoeg aan naar mijn idee, terwijl een ander bericht wel een prefix 'Gerucht' krijgt.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:53
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:42:

Vandaag kwam nieuws: Rechter lijkt te vonnissen dat eigenaren sjoemeldiesels 3000 euro ter... bijvoorbeeld voorbij zetten en ik vraag mij hier echt serieus af wat de nieuwswaarde van een artikel als deze op Tweakers is, waar (naar mijn idee) de primaire focus ligt op IT en andere elektronica.
Ik denk dat de relevantie is dat er softwarematig werd gesjoemeld. Dus wellicht ook relevant voor tweakers omdat een (groot?) deel van de mensen hier werkt in de software branche. Wat zou jij doen als je baas je zou vragen om deze functionaliteit te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
"Facebook verkoopt team achter satellietinternet aan Amazon"

Weer een gevalletje van personeelszaken. Zo a-technisch als het maar kan.
De tweede helft van het artikel zou je nog onder de technische noemer kunnen plaatsen maar dat is dan ook niet meer dan een verzameling links naar reeds bestaande artikelen.

Niet alles over voorwerpen waar een chip in zit of gerelateerd is aan een techbedrijf is ook technieuws.
Hanteer je dat uitgangspunt wel, dan kan er nog wel een hele sloot aan artikelen bij op Tweakers. Want tegenwoordig heeft alles wel een chip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
cracking cloud schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:56:
Ik denk dat de relevantie is dat er softwarematig werd gesjoemeld. Dus wellicht ook relevant voor tweakers omdat een (groot?) deel van de mensen hier werkt in de software branche. Wat zou jij doen als je baas je zou vragen om deze functionaliteit te bouwen?
Je gaat in op het specifieke voorbeeld, ik heb het enkel aangehaald als voorbeeld. Ik heb het niet over het specifieke bericht noch de inhoud ervan. Ik wil graag weten hoe de redactie met berichten als deze terug denkt te komen tot de kern van wat Tweakers is; liefhebbers van tech. Een bericht zoals deze mist elke relate met tech mijns inziens, omdat dit een mogelijke juridische uitspraak betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Mangu429 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:00:
"Facebook verkoopt team achter satellietinternet aan Amazon"

Weer een gevalletje van personeelszaken. Zo a-technisch als het maar kan.
De tweede helft van het artikel zou je nog onder de technische noemer kunnen plaatsen maar dat is dan ook niet meer dan een verzameling links naar reeds bestaande artikelen.

Niet alles over voorwerpen waar een chip in zit of gerelateerd is aan een techbedrijf is ook technieuws.
Hanteer je dat uitgangspunt wel, dan kan er nog wel een hele sloot aan artikelen bij op Tweakers. Want tegenwoordig heeft alles wel een chip.
Ook deze heeft een duidelijke relatie naar of met tech. Het gaat immers om een technisch bedrijf(sonderdeel) dat overgenomen is. In die zin heeft dit bericht een grotere relatie met (electro)techniek dan het voorbeeld dat ik aanhaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik denk dat er veel meer tech gepraat zou zijn als er wat minder afkeur en minder gatekeeping is.
het komt op mij over dat veel oudgedienden niet de zin hebben om alles uit te leggen aan die noob.
Die gefrustreerd raakt dat iemand de "basis niet bezit" ook als iemand de lijstjes niet invult over stappen die ze al hebben ondernomen zijn de reacties niet mals.

En soms zie je zelfs dat mods daar heel erg in mee gaat, om je community groot te houden op tech gebied heb je de community nodig en zal er enige inzet moeten zijn.

Dan stelt iemand een vraag en is het volgens iemand anders makkelijk te vinden online.
maar als je de specs niet begrijpt dan heb je daar niet voldoende aan.

ik denk dat er veel dingen aan mee werken waardoor tweakers minder tech is.
de artikelen, de sfeer, gatekeeping etc etc

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:09
Ik kom hier enkel nog voor de burenruzies.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00
Het is vooral al een tijd een commerciële site, en dat is te merken....

"Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:53
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:01:
[...]
Je gaat in op het specifieke voorbeeld, ik heb het enkel aangehaald als voorbeeld. Ik heb het niet over het specifieke bericht noch de inhoud ervan. Ik wil graag weten hoe de redactie met berichten als deze terug denkt te komen tot de kern van wat Tweakers is; liefhebbers van tech. Een bericht zoals deze mist elke relate met tech mijns inziens, omdat dit een mogelijke juridische uitspraak betreft.
Slecht voorbeeld dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat betreft nieuwskeuzes kijken we onder andere naar visits op nieuwsberichten, comments, submits, populariteit van onderwerpen op het forum om een indicatie te krijgen van wat jullie lezers willen en daar keuzes op te baseren. We proberen daarbij wel eens 'nieuwe' onderwerpen uit om te kijken hoe deze vallen. Ondere andere automotive/elektrificatie en duurzaamheid groeien als categorie en daar is het soms zoeken. Nieuws rond bepaalde producten is wat betreft belangstelling afgenomen, zoals introducties van laptops zonder features die er uitspringen.

Ik denk dat meespeelt dat tech steeds meer onderdeel is van de maatschappij en zich dus ook op steeds meer terreinen manifesteert. Tegelijkertijd is Tweakers altijd al breder dan alleen computer/it geweest. Zo is privacy al velen jaren een belangrijk onderwerp en aan tech gerelateerde juridische onderwerpen behandelen we ook al heel lang.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset
@Olaf duidelijk antwoord, maar hoe verhoud dat zich met "Tweakers gaat de diepte in, Hardware.info blijft meer algemeen". Want zeker nu lijkt Tweakers meer en meer de algemeenheid in te gaan.

@cracking cloud en zeker geen slecht voorbeeld. Een gerucht dat heel misschien een rechter een uitspraak gaat doen wat mogelijk X geld gaat opleveren is totaal niet technisch. Leuk voor de Auto Week, AD etc. Maar niet voor tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
Dat VW bericht kan ik nog een béétje begrijpen maar die dagelijkse Bloomberg 'geruchten van anonieme bronnen' :r
De laatste gaat zelfs over een gerucht uit het verleden "Amazon overwoog medio 2019" .... 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Of de meerdere 'aankondigingen' van een product terwijl het niet eens verkrijgbaar is...Pure reclame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mangu429 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Ik ben blij dat die uitspraak je spijt.
Het gaat om een vonnis en daar is weinig technisch aan.
Sure, maar het technische component is er wel degelijk. Het hele dossier is gigantisch interessant, en ik snap niet zo goed dat je nu gaat mierenneuken op "ja maar een vonnis is mij niet technisch genoeg".

In die context kan je de halve frontpage wel afschieten (wat overigens precies de bedoeling is van deze discussie dat weet ik ook). Daarmee doe je vreselijk tekort wat een invloed technologie heeft op de maatschappij.

We zitten allemaal het liefst op een zolderkamertje CPU's te solderen maar chiptekorten zijn gewoon nieuws en dat ook Tesla's Powerwalls daar last van onder vinden is sec geen technieuws, maar wel relevant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Ik denk dat T.net en de bezoekers een nieuwe definitie moeten gaan vastleggen wat tech is. Het is hier begonnen als vooral computers/gamen en dat is aardig lang zo gebleven. Langzaamaan heeft alles in de wereld een chip gekregen en wordt dus ook alles maar 'tech' genoemd. Net als dat een IT afdeling binnen een bedrijf verantwoordelijk is voor alles met een stekker zeg maar (en nou niet happen).

Al dat geneuzel over auto's boeit mij niet. Dat zou eerder op een autoforum thuishoren. Net als de burenruzies op het forum eerder op het Viva forum thuishoren. Maar T.net wil de breedte in (en dat doen ze al jaren) en daarbij hoort dus (soms helaas) een bredere kijk op de wereld om (ik neem aan) genoeg clicks in de markt te hebben om bestaansrecht te behouden.

Het zou mijn voorkeur hebben dat op de FP het mogelijk wordt om bepaalde categorieën nieuws niet meer te zien, net als op het forum het mogelijk is om bepaalde (sub)fora niet meer te zien in de AT. Voor zover ik weet kan dat nu niet, ik zie alles in de tracker of op de FP. Da's nogal onmogelijk om nu te doen, er zijn er ruim 200. Misschien als redactie daar eens wat logica in aan gaan brengen zodat filteren werkt en dat dit ook standaard werkt net als op het forum?

Als het de bedoeling is om in de breedte technologie te posten op de FP, maak dat dan ook gewoon duidelijk. Kan ik (en vele met mij) het verwachtingspatroon aanpassen. Wat dat betreft werkt de naam van de site misschien ook minder mee, door de vergroeiing van de afgelopen vele jaren.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Laten we het op een meningsverschil houden. :)
Olaf schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:02:
Wat betreft nieuwskeuzes kijken we onder andere naar visits op nieuwsberichten, comments, submits, populariteit van onderwerpen op het forum om een indicatie te krijgen van wat jullie lezers willen en daar keuzes op te baseren. We proberen daarbij wel eens 'nieuwe' onderwerpen uit om te kijken hoe deze vallen. Ondere andere automotive/elektrificatie en duurzaamheid groeien als categorie en daar is het soms zoeken. Nieuws rond bepaalde producten is wat betreft belangstelling afgenomen, zoals introducties van laptops zonder features die er uitspringen.
Allereerst dank voor het antwoord, dit is al verhelderend! :) Dat de interesse (in nieuwe laptops) minder is,kan natuurlijk maar zo komen door de chiptekorten en lange levertijden (die daarvan het gevolg zijn), lijkt mij ook een goede indicatie waarom dergelijk nieuws momenteel niet interessant is; het is immers toch niet op korte termijn beschikbaar. :) Het heeft dus wel een keerzijde. ;)
Ik denk dat meespeelt dat tech steeds meer onderdeel is van de maatschappij en zich dus ook op steeds meer terreinen manifesteert. Tegelijkertijd is Tweakers altijd al breder dan alleen computer/it geweest. Zo is privacy al velen jaren een belangrijk onderwerp en aan tech gerelateerde juridische onderwerpen behandelen we ook al heel lang.
Maar dan nog; in het door mij genoemde voorbeeld, mist elke relatie met teh. Het enige is 'sjoemelsoftware' of 'sjoemeldiesels' of 'dieselgate', net hoe je het noemen wilt. Maar zoals gezegd in het topic, dat is ook vooral een term om te beschrijven waar op gedoeld wordt; de misleiding van klanten door VAG, waarbij inderdaad gesjoemeld is. Daar komt mogelijk dus een uitspraak op, wat fijn is voor de klanten die een dergelijk voertuig destijds hebben gekost, maar als de term 'sjoemelsoftware' e.d. de enige link is om een artikel online te zetten, sorry, maar dan zie ik daar niet echt de meerwaarde van op Tweakers.

Gezien de laatste tijd ook wel vaker reacties onder berichten wordt gezet in de trant van 'wat is hier de nieuwswaarde van', vroeg ik mij dus even af hoe en wat, aangezien jullie met het samenvoegen van de Tweakers en HWI redacties ook aangeven 'meer naar de kern' te willen. Met een artikel zoals genoemd in de topic start, ga je niet terug naar die kern wat mij betrefet, het raakvlak met de techniek is gewoon te summier mijns inziens om er tijd en aandacht aan te besteden. Tezamen met de andere berichten waarbij door de reacties ook de nieuwswaarde ter discussie werd gesteld, dacht ik: i k vraag het even aan de redactie zelf. :)
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:39:
Sure, maar het technische component is er wel degelijk. Het hele dossier is gigantisch interessant, en ik snap niet zo goed dat je nu gaat mierenneuken op "ja maar een vonnis is mij niet technisch genoeg".
Ik wil het even begrijpen, ik geef in de topic start aan dat ik als voorbeeld dat bericht heb gebruik, waarom moet er dan toch de diepte in gegaan worden over het artikel? :?

Maar goed, een rechter zal kijken naar hoe VAG de boel geflest heeft. Misschien een beetje om de zwaarte te bepalen en daarmee dus de strafmaat, maar meer dan dat boeit het een rechter ook niet tot op de letter.
In dat op zicht is het hele sjoemel gebeuren eerder a-technisch, maar goed. VAG had het ook op een andere manier kunnen bewerkstelligen en misschien nog beter voor de dag kunnen komen in de tests destijds.
In die context kan je de halve frontpage wel afschieten (wat overigens precies de bedoeling is van deze discussie dat weet ik ook). Daarmee doe je vreselijk tekort wat een invloed technologie heeft op de maatschappij.
Niet mee eens, zoals je ook in mijn eerdere berichten in dit topic kunt teruglezen. De relatie met electronics en IT/computing en alles wat daarbij komt kijken, is bij het genoemde bericht totaal afwezig, op een heel klein detail na en dat is ook tevens waardoor men vind dat er voldoende raakvlak is om het op de FP te zetten. En dat is mijns inziens gewoon zonde en had de redacteur in kwestie beter iets anders kunnen doen. Sterker nog, zou je kijken naar de definitie die Wikipedia gebruikt voor sjoemelsoftware (Wikipedia: Sjoemelsoftware) dan zou je zelfs kunnen redeneren, met het artikel dat ik noem in de TS in het achterhoofd, dat er veel meer artikelen als dit ook prima op de frontpage zouden kunnen. Ergens zou ik zeggen: ga ervoor, ik denk dat er dan vanzelf wel meer weerstand komt tegen dit soort berichten. ;)

[ Voor 113% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

Die waren er toen jij je registreerde volgens mij ook al :+ Een puur techforum is gewoon een dood forum zeg maar. Er zijn altijd neven activiteiten als pimp je bbq, pimp je huis ga maar door.

Ik ben het wel enigzins met de TS eens dat men veel clickbait post op de FP, echter tijden veranderen en men probeert mee te gaan met de tijd. Meer zieltjes is meer inkomsten en ook T.net is gewoon een bedrijf dat zijn medewerkers elke maand moet betalen. Zolang ze maar meer tech posten dan subs van tech zonder inhoud vind ik het best.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:52
Brinkiewestland schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:08:
Of komt het omdat er die dag minder IT nieuws gebracht kan worden en er wel een bepaald aantal nieuwsartikelen gepost "moet" worden?
Dat is echt onzin er zijn zat IT topic waar tweakers over kan schrijven maar ze gewoon links laten liggen. Ik zag vanmorgen op AD.nl een heel artikel over die hackersgroep in Rusland die nu offline is. Vet uitgebreid met reacties van security bedrijven etc maar op tweakers weer niks. Soms lees je op ad.nl of nu.nl dingen die je echt wel op de FP zou verwachten. Heel soms komt het dan ook maar vaak ook niet.

@Olaf Ik zie op AD.nl regelmatig artikelen die van tweakers zijn (iets aangepast) waarom kunnen dit soort artikelen niet geleend worden van ad.nl met een tweakers sausje? Ad.nl vist namelijk wel in de tweakers nieuwsbron.

Op het gebied van Security & Cloud diensten (Azure/AWS zou tweakers echt nog meer mogen schrijven wat mij betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 14-07-2021 21:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
@Olaf Ik zie op AD.nl regelmatig artikelen die van tweakers zijn (iets aangepast) waarom kunnen dit soort artikelen niet geleend worden van ad.nl met een tweakers sausje? Ad.nl vist namelijk wel in de tweakers nieuwsbron.
Tweakers behoort net als AD tot de DGP groep dus ik verwacht dat zulke artikels geschreven worden door (toch minstens gedeeltelijk) Tweakers medewerkers

Op het gebied van Security & Cloud diensten (Azure/AWS zou tweakers echt nog meer mogen schrijven wat mij betreft.
[/quote]Agree (maar dat is persoonlijke interesse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56

hamsteg

Species 5618

CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:42:
Ik vind dit wel degelijk een nieuws waarde hebben. In mijn rol/functioneren ben ik verantwoordelijk voor realisatie van software. Wat is de grens? Waar ligt de grens en als je test software maakt of voorzieningen maakt die tijdelijk iets moeten omzeilen? Het is duidelijk dat hier bewust is manipuleert dus wat is de impact? Een technische site beperkt zich niet tot de pure elektrische signalen of bits en bites maar ook de impact op de gewone consument. Ik hoop dat dit soort neven-effect artikelen wel geplaatst blijven worden.

Update: en heel eerlijk ik vindt het koppen snellen op de hoofdpagina met 1 regel zonder foto's en weet ik veel wat voor een visuals, super functioneel. Je hoeft de artikelen niet te openen.

[ Voor 7% gewijzigd door hamsteg op 15-07-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:43

MsG

Forumzwerver

EvolutionX schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:52:
Het is vooral al een tijd een commerciële site, en dat is te merken....

"Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V."
Vindt dat toch altijd wel een clichematig verhaal van, vooral oud-gedienden, die vaak in hun nostalgische gevoel vergeten dat op dag 1 van het zolderkamertje van Femme al een commerciele insteek met Tweakers had. (reviews: Tweakers 21 jaar: in gesprek met de oprichters)

Dit topic lijkt ook een herhaling van zetten van een ander topic (over de Premium artikelen, maar eigenlijk verkapte onvrede van de oude garde).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
hamsteg schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:42:
Ik vind dit wel degelijk een nieuws waarde hebben. In mijn rol/functioneren ben ik verantwoordelijk voor realisatie van software. Wat is de grens? Waar ligt de grens en als je test software maakt of voorzieningen maakt die tijdelijk iets moeten omzeilen? Het is duidelijk dat hier bewust is manipuleert dus wat is de impact? Een technische site beperkt zich niet tot de pure elektrische signalen of bits en bites maar ook de impact op de gewone consument. Ik hoop dat dit soort neven-effect artikelen wel geplaatst blijven worden.

Update: en heel eerlijk ik vindt het koppen snellen op de hoofdpagina met 1 regel zonder foto's en weet ik veel wat voor een visuals, super functioneel. Je hoeft de artikelen niet te openen.
Dit is wel weer de diepte van het voorbeeld in, maar goed. Voor de allerlaatste keer dan, ik blijf mezelf anders herhalen en daar heb ik geen zin (meer) in.

Het onderwerp van het artikel is de juridische uitspraak die een rechter mogelijk gaat doen inzake de sjoemelsoftware. Dan is het leuk dat de sjoemelsoftware, software is... Maar het artikel gaat niet over de software zelf, maar over de mogelijke uitspraak. Dat vind ik voor een techsite niet nieuwswaardig, vandaar dat ik met de vraag kwam, wat voor de redactie iets wel of niet nieuwswaardig maakt, in het algemeen, niet specifiek dit artikel.

Jammer dat vele Tweakers hier vervolgens wel menen dat ik het wel over het specifiek gelinkte nieuwsartikel heb, terwijl dat dus totaal de vraag niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

CH4OS schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:30:
[...]
Dit is wel weer de diepte van het voorbeeld in, maar goed. Voor de allerlaatste keer dan, ik blijf mezelf anders herhalen en daar heb ik geen zin (meer) in.

Het onderwerp van het artikel is de juridische uitspraak die een rechter mogelijk gaat doen inzake de sjoemelsoftware. Dan is het leuk dat de sjoemelsoftware, software is... Maar het artikel gaat niet over de software zelf, maar over de mogelijke uitspraak. Dat vind ik voor een techsite niet nieuwswaardig, vandaar dat ik met de vraag kwam, wat voor de redactie iets wel of niet nieuwswaardig maakt, in het algemeen, niet specifiek dit artikel.

Jammer dat vele Tweakers hier vervolgens wel menen dat ik het wel over het specifiek gelinkte nieuwsartikel heb, terwijl dat dus totaal de vraag niet is.
Jij mist het punt. De oorspronkelijke bron is technisch, de impact is gericht op de consument. Ik ben zeker geïnteresseerd in de gevolgen van een technische oorzaak. Ook als dit voorlopig indicaties zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
hamsteg schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:37:
Jij mist het punt. De oorspronkelijke bron is technisch, de impact is gericht op de consument. Ik ben zeker geïnteresseerd in de gevolgen van een technische oorzaak. Ook als dit voorlopig indicaties zijn.
Of jij mist mijn punt. Ik heb dit topic niet gestart om het artikel zelf ter discussie te stellen, zoals ik reeds meermaals heb aangegeven in het topic en zelfs in de topic start heb staan.

Ik stel een vraag, naar aanleiding van een artikel (dus niet inhoudelijk over het artikel zelf), waarvan ik vind dat het niet op Tweakers hoort. Daar mag je het gerust niet mee eens zijn, dat is prima, maar daarover gaat mijn vraag helemaal niet. Ik vraag namelijk min of meer naar de definitie wanneer voor de redactie iets nieuwswaardig is voor op de FP, met het oog op de 'dichter naar de kern' uitspraak van nog geen jaar geleden.

Wat dat met @MsG's verkapte onvrede van oudgedienden te maken heeft ontgaat mij volledig.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
OxWax schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Tweakers behoort net als AD tot de DGP groep dus ik verwacht dat zulke artikels geschreven worden door (toch minstens gedeeltelijk) Tweakers medewerkers

[/quote]Agree (maar dat is persoonlijke interesse)
Ik denk dat je daar naast zit het artikel waar ik op doel is geschreven door Wout van Arensbergen en die is niet in dienst bij tweakers zo te zien.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
musiman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:01:
@tweakduke Wanneer een site als Tweakers echter meer en meer non-ITtech nieuws plaatst, zullen de "echte" tweakers en IT nerds de site verlaten. Nu is het nog steeds zo dat het forum een goede plek is om je ITtech vragen te stellen. Er is zeer veel kennis aanwezig. Maar wanneer die mensen de site vaarwel zouden zeggen, verliest Tweakers zijn meerwaarde. Althans, dat is mijn humble opinion. :)
Maar is dat ook echt zo? Ik klik alleen op de artikelen die me relevant / interessant lijken, dus niet die over sjoemeldiesels, maar het stoort me echt niet dat die er tussen staat, al helemaal niet in dusdanige mate dat ik zou overwegen te vertrekken. Ieder z'n ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 22-05 09:25

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Bundin schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Maar is dat ook echt zo? Ik klik alleen op de artikelen die me relevant / interessant lijken, dus niet die over sjoemeldiesels, maar het stoort me echt niet dat die er tussen staat, al helemaal niet in dusdanige mate dat ik zou overwegen te vertrekken. Ieder z'n ding :)
Nou ja, ik zelf nog ook wel, hoor. :D
Maar ik verneem zo hier en daar van die geluiden. Dat gedoe met die abonnementswijziging, dat je niet meer alle artikelen kunt lezen, maakt het er ook niet beter op. Ik heb een hero abonnement, maar heb toch echt geen zin nog meer te betalen om de interessantere, diepgaande artikelen te kunnen lezen.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

musiman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:19:
[...]

Nou ja, ik zelf nog ook wel, hoor. :D
Maar ik verneem zo hier en daar van die geluiden. Dat gedoe met die abonnementswijziging, dat je niet meer alle artikelen kunt lezen, maakt het er ook niet beter op. Ik heb een hero abonnement, maar heb toch echt geen zin nog meer te betalen om de interessantere, diepgaande artikelen te kunnen lezen.
Huidige Hero-abonnees kunnen met het huidige tarief overstappen op een Plus-abo. Zie ook het kopje Wat er voor bestaande abonnees verandert in plan: Update Tweakers-abo's: aanbod van Plus en overgang voor bestaande abonnees

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Yorinn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Huidige Hero-abonnees kunnen met het huidige tarief overstappen op een Plus-abo. Zie ook het kopje Wat er voor bestaande abonnees verandert in plan: Update Tweakers-abo's: aanbod van Plus en overgang voor bestaande abonnees
Alleen maar voor hun resterende looptijd, dus max. 1 jaar ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

naitsoezn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Alleen maar voor hun resterende looptijd, dus max. 1 jaar ;)
Zo staat het er niet. ;)
* We hebben een speciale aanbieding voor alle bestaande abonnees, oud-abonnees die sinds de aankondiging van de bèta (1 december 2020) hebben opgezegd en Hardware Info-abonnees die hun account hebben gekoppeld. Deze abonnees kunnen een Plus-abonnement van 3,75 euro per maand afsluiten dat maandelijks opzegbaar is.
Edit: Hier staat het iets duidelijker;
Wat gebeurt er met mijn huidige Supporter- of Hero-abonnement?

Ons doel is om alle huidige abonnees (en opzeggers, zie verderop) de mogelijkheid te geven om een Plus-abonnement af te sluiten voor de prijs van het oude Hero-abonnement (€3,75 per maand). Dit abonnement is maandelijks opzegbaar en de prijs blijft geldig zolang je het abonnement hebt. Je kunt Plus dus zolang uitproberen als je wilt. Hoe dit precies past in de huidige voorwaarden, resterende looptijden en reeds betaald abonnementsgeld, zijn we nog aan het onderzoeken. Dat geldt ook voor wat dit betekent voor abonnees die geen gebruik willen maken van dit aanbod.

[ Voor 41% gewijzigd door Yorinn op 16-07-2021 09:53 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Yorinn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:50:
[...]

Zo staat het er niet. ;)

[...]

Edit: Hier staat het iets duidelijker;

[...]
Beetje conflicterend met ;) :
- Alle bestaande abonnees behouden tot het einde van hun looptijd hetzelfde tarief. Bijvoorbeeld: heb je in maart 2021 een jaarabonnement afgesloten, dan behoud je je abonnement en tarief tot maart 2022.
- We gaan Hero-abonnees voor hun resterende looptijd kosteloos upgraden naar het nieuwe Plus-abonnement.
Maar soit.

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 16-07-2021 10:04 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Denk het niet. In mijn tweede post refereer ik niet naar het aangehaalde artikel maar heb ik een gegeneraliseerd statement gezet.

Ik werk in de medisch ontwikkeling en het leeuwendeel van "impact" vindt plaats buiten het pure toetsenbord, PCBs, mechanica of welke technische discipline dan ook. Je bent verplicht om jezelf met de gevolgen van bepaalde keuzes te informeren, te analyseren wat de impact is en te zorgen dat jij die zo goed als mogelijk mitigeert. Artikelen die de gevolgen van bepaalde keuzes ter discussie stellen (helemaal als het bewuste misleiding is) hebben dus wel degelijk mijn interesse.

N.a.v. de eerste berichtgevingen van jouw voorbeeld artikel hebben wij de architectuur voor onze software icm de buildomgeving zo opgezet dat test&debug software nooit in een formele release kan komen. Mijn span of control en span of interest zijn misschien anders dan die van jou. Bij dit type berichten denk ik altijd door naar onze producten. Het beinvloed uiteindelijk toch je feature set/ requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Heb bijna het idee gekregen dat er toch gekeken wordt in deze thread gezien er een gebruikersonderzoek. Laten we hopen dat deze juist wordt ingevuld en ook iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-05 08:58
Voor mijn gevoel wordt Tweakers ietswat laagdrempeliger wanneer er niet alleen 'die hard' tech nieuws op de FP staat. Dat is voor mij genoeg reden om dergelijke artikelen bestaansrecht te geven. Ik lees de kop en ga verder.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hahn
Wat mij ideaal lijkt, en volgens mij perfect gehoor zou geven aan dit soort kritiek, is het aanbieden van meer/duidelijkere categorieën, en die kunnen wegfilteren als je er als bezoeker geen behoefte aan hebt.

Dus bijvoorbeeld 'Tweakers Auto', waarin alle autonieuwtjes onder vallen, of 'Tweakers Gaming'. Boeien auto- of gamingnieuwtjes je niks? Dan vink je die categorieën uit.

Het overgrote deel van de mensen zal alles default laten, dus ik verwacht weinig verlies voor Tweakers qua views/inkomsten op die manier, en de mensen die zich echt storen aan 'non-Tweakers'-nieuwtjes hebben een reden minder om te klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:39
Weer een artikel waarbij ik me afvraag wat de link is met technologie:
nieuws: Volkswagen Groep levert in jaar tijd 165 procent meer elektrische voe...

Dit gaat toch puur over verkoop van een type auto en behalve dat de auto wat technologie bevat zie ik de link niet. Zeker niet 'terug naar de kern'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hahn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:00:
Wat mij ideaal lijkt, en volgens mij perfect gehoor zou geven aan dit soort kritiek, is het aanbieden van meer/duidelijkere categorieën, en die kunnen wegfilteren als je er als bezoeker geen behoefte aan hebt.

Dus bijvoorbeeld 'Tweakers Auto', waarin alle autonieuwtjes onder vallen, of 'Tweakers Gaming'. Boeien auto- of gamingnieuwtjes je niks? Dan vink je die categorieën uit.

Het overgrote deel van de mensen zal alles default laten, dus ik verwacht weinig verlies voor Tweakers qua views/inkomsten op die manier, en de mensen die zich echt storen aan 'non-Tweakers'-nieuwtjes hebben een reden minder om te klagen ;)
Dit zou ideaal zijn. Maar alsnog staat de situatie dan haaks op de "terug naar de kern" belofte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
corset schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Dit zou ideaal zijn. Maar alsnog staat de situatie dan haaks op de "terug naar de kern" belofte.
Tja, wat mij betreft is het uiten van de woorden 'terug naar de kern' dan ook geen slimme zet geweest, omdat het nu echt te pas en te onpas erbij gehaald wordt bij elk nieuwtje wat niet als die-hard tech gezien wordt (zie bijvoorbeeld de post direct boven je). Omdat het opgevat wordt als 'we gaan stoppen met alles wat niet die-hard tech is', terwijl Tweakers volgens mij alleen maar bedoelde meer in-depth artikelen te willen gaan maken, niet dat ze zouden stoppen met wat ze al doen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hahn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Tja, wat mij betreft is het uiten van de woorden 'terug naar de kern' dan ook geen slimme zet geweest, omdat het nu echt te pas en te onpas erbij gehaald wordt bij elk nieuwtje wat niet als die-hard tech gezien wordt (zie bijvoorbeeld de post direct boven je). Omdat het opgevat wordt als 'we gaan stoppen met alles wat niet die-hard tech is', terwijl Tweakers volgens mij alleen maar bedoelde meer in-depth artikelen te willen gaan maken, niet dat ze zouden stoppen met wat ze al doen.
Wat ik in een ander draad je ook heb gezegd. Vlak voor Corona werd inderdaad gezegd dat men terug naar de kern zou gaan. Een belofte fysiek aan een grote groep moderators en via de site naar de community. Echter zie je nu technieuws hier niet verschijnen, terwijl het door een website van een krant wel gedaan wordt. Andere sites velemalen sneller zijn met het nieuws, waarbij Tweakers veelal één tot twee dagen later is.

Vervolgens artikelen verschijnen met weinig diepgang (Plus artikelen halen het ook lang niet altijd), geen controle naar de feiten als een artikel overgenomen wordt van een niet-techsite. Naar mijn idee omdat er veel te veel aandacht wordt besteed aan semi-tech nieuws of practisch non-tech nieuws.

Opzich vind ik het minder-tech nieuws niet direct erg, maar wel als dat ten koste gaat van de inhoud van tech artikelen. Persoonlijk lees ik steeds vaker alleen de inleiding van he tartikel, weet ongeveer waar het over gaat en lees dan de reacties, omdat daar de juiste informatie in genoemd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 20-07-2021 22:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hahn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Terug naar de kern is toch dat Femme 2 regels wijdt aan een nieuw moederbord dat wel "vette shit" belooft te worden en klaar is Kees?

Als we het toch over "de kern" hebben. Waar niemand van weet wat die nou precies is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 21-07-2021 06:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 08:52
Terug naar de kern zou zijn overklokken, modden en echt hardware nieuws.

Wat mij betreft, en dan heb ik al eerder gezegd, is het misgegaan zo in de periode dat witgoed aan de pricewatch werd toegevoegd. Er moest een breder publiek worden aangesproken want bestaansrecht van de site en blabla.

Het komt er op neer dat Tweakers nu een FP heeft met allerlei nieuws en spul in de pricewatch etc dat niet alleen ITers aantrekt maar ook de huisvrouwen.

Ergens is de site de nek omgedraaid en de reden daarvoor zal zijn dat DPG meer opbrengst wilt zien.

Want laten we eerlijk zijn, terug naar de basis zou betekenen alleen IT/tech nieuws en dat kun je met de helft minder personeel. Het zal helaas ook minder views opleveren, wat niet in de strategie past die DPG heeft. Wat je nu krijgt is dat ze juist meer views/geld willen met artikelen die ITers niet boeit, matige plus artikelen en een slechte cookie/abonnement constructie.

Imo zou iemand GoT gewoon los moeten trekken van de FP en dan de stekker uit de FP. 90% van de bezoekers komt toch alleen voor GoT maar moet wel met zijn privacy betalen vanwege de tracking.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HKLM_
Als je kijkt wat ze posten onder https://tweakers.net/it-pro/ dan snappen ze zelf ook niet helemaal wat de bedoeling is volgens mij... die artikelen hebben helemaal niks met IT pro te maken. Die hele categorie kan onderhand weg omdat ze die kennis niet in huis lijken te hebben.

Net wat @_Dune_ noemt vaak staat er in de reacties meer relevante informatie dan in het artikel zelf. Ik vraag mij echt af wat dat handje vol redacteuren de hele dag aan het doen is? De weg die tweakers op aan het gaan is is te mainstream en dat is jaren geleden o.a ingezet met de handige neefjes campagne. Met hun huidige plus artikelen gaan ze zich ook nog in de voet schieten omdat dat niet plus waardig is voor de prijs die ze ervoor durven te vragen.

Tevens roept tweakers vaak we willen het contact met de community houden maar vervolgens heeft de community vooral commentaar en dan zijn we weg en kijken ze niet meer om naar de community.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
HKLM_ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:15:
Als je kijkt wat ze posten onder https://tweakers.net/it-pro/ dan snappen ze zelf ook niet helemaal wat de bedoeling is volgens mij... die artikelen hebben helemaal niks met IT pro te maken. Die hele categorie kan onderhand weg omdat ze die kennis niet in huis lijken te hebben.

Net wat @_Dune_ noemt vaak staat er in de reacties meer relevante informatie dan in het artikel zelf ik vraag mij echt af wat dat handje vol redacteuren de hele dag aan het doen is? De weg die tweakers op aan het gaan is is te mainstream en dat is jaren geleden o.a ingezet met de handige neefjes campagne. Met hun huidige plus artikelen gaan ze zich ook nog in de voet schieten omdat dat niet plus waardig is voor de prijs die ze ervoor durven te vragen.

Tevens roept tweakers vaak we willen het contact met de community houden maar vervolgens heeft de community vooral commentaar en dan zijn we weg en kijken ze niet meer om naar de community.
Wow, die versie had ik nog niet eens bekeken.. Bij IT Pro verwacht ik wat meer

"Artikel over het implementeren van Powershell in Office 365/AD om met 1-2 scripts volledige accounts te maken"
"Wat zijn de beste secure mail oplossingen zoals Zivver e.d. om te zorgen dat data echt private blijft?"

Dingen waar je als Pro gewoon iets aan hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
corset schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:19:
[...]

Wow, die versie had ik nog niet eens bekeken.. Bij IT Pro verwacht ik wat meer

"Artikel over het implementeren van Powershell in Office 365/AD om met 1-2 scripts volledige accounts te maken"
"Wat zijn de beste secure mail oplossingen zoals Zivver e.d. om te zorgen dat data echt private blijft?"

Dingen waar je als Pro gewoon iets aan hebt.
Dat inderdaad in met de Pro selectie is zo veel meer te doen. Ik zou oprecht blij worden als ik mijn Azure en Microsoft 365 nieuws hier kan vinden.

Ander voorbeeld: Op 03-03 is er een artikel geplaats over nieuws: Microsoft maakt details over Windows Server 2022-preview bekend Daarna niks meer terwijl dit net als Windows 11 vol in ontwikkeling. Dit soort dingen passen perfect in de Pro selectie. Maar ik verwacht dat ze de kennis voor Pro niet in huis hebben om hier op het niveau wat de pro verwacht iets mee te doen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 08:52

Net wat @_Dune_ noemt vaak staat er in de reacties meer relevante informatie dan in het artikel zelf. Ik vraag mij echt af wat dat handje vol redacteuren de hele dag aan het doen is? De weg die tweakers op aan het gaan is is te mainstream en dat is jaren geleden o.a ingezet met de handige neefjes campagne. Met hun huidige plus artikelen gaan ze zich ook nog in de voet schieten omdat dat niet plus waardig is voor de prijs die ze ervoor durven te vragen.

Haha inderdaad. Vertel mij maar eens waarom het nieuwsbericht dat VW 165% meer elektrische voertuigen verkoopt, IT-Pro is.

Er zijn zoveel meer boeiende berichten te bedenken die je onder IT-Pro kunt scharen, alles rondom O365, Azure, maar ook bijv. Low-Code platformen of verzin het maar.

Tweakers, doe er wat aan wat dit is ronduit slecht en het gaat echt de verkeerde kant op qua inhoud op T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

In dat licht is het inderdaad ook wel erg raar om nieuws: Instagram krijgt optie om 'gevoelige berichten' weg te filteren ook onder "IT Pro" te zien verschijnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Operativus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
musiman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:01:
Ik zie hier zelden IT vragen welke ook daadwerkelijk nuttig worden beantwoord. Vaak is het eerste antwoord nuttig, maar alles wat daarna komt zijn over het algemeen genomen welles/nietes reacties. Het voelt meer alsof de gemiddelde reactie is geschreven door een boze puber die overal tegenaan wil schoppen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Het is inderdaad de laatste jaren wel veel minder geworden op Tweakers.net.
Ik snap dat DPG winst wil maken met Tweakers.net en dat mag van iedereen.

Ook denk ik dat niemand een principieel bezwaar heeft tegen bijvoorbeeld auto nieuws.
Maar dan moet het wel van de technische kant benaderd worden.

Vanochtend dit artikel: Tesla maakt Superchargers beschikbaar voor andere auto's

Wat is de reden dat dit relevant is voor Tweakers.net?
Het klopt dat er veel technologien in de Tesla zit, maar betekent dit dat alle nieuws over Tesla ook technologisch nieuws is?

Er wordt verteld dat in verschillende landen gesprekken tussen Tesla en de regeringen zijn over openstellen van het netwerk.
Dan heel oppervlakkig nog iets over stekkers in de VS en Europa.
De kans om vervolgens een Tweakers.net waardig artikel te maken, door uit te leggen wat de CCS-standaard inhoudt, wordt niet aangegrepen.
Dit is helaas voor meerdere berichten zo.

Tweakers.net zou terug gaan naar de kern.
Terug naar de kern houdt in meer technologische artikelen met diepgang.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

T.C schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:42:
Het is inderdaad de laatste jaren wel veel minder geworden op Tweakers.net.
...
Sorry hoor, dit is een hoog vroeger was alles beter gehalte dat ik moet ontkrachten. Ik ben vanaf 2003 lid en al die tijd zijn er discussies over diepgang en breedte, specialisten versus generalisten. Voor de echt interessante details keek ik ook toen al naar de commentaren.

Ik ben het er mee eens dat bepaalde artikelen in bepaalde topics een wat fan-boy gehalte hebben. Inderdaad alles met Tesla lijkt meteen als technisch te worden beoordeeld ... maar dat was 18 jaar geleden ook al zo. Ik vind Tweakers fijn omdat het zowel in breedte voor mij bijna altijd een vraagbaak voor techniek is, ook in gebieden waar ik niet in thuis ben; lees: lage instap. Voor de echte diepgang en verificatie lees ik ook de commentaren en dat vind ik juist fijn dat al onze leden daar aan bijdragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 20:50

WoutF

Hoofdredacteur

Die categorisering is een overblijfsel van vele jaren geleden, toen Tweakers meerdere 'channels' had. IT Pro was daar een van. De andere channels zijn al tijden niet meer in gebruik, maar deze link is een oud overblijfsel. In de praktijk komt het er nu op neer dat een heleboel onderwerpen in onze taggingstructuur die moeilijk te plaatsen zijn, onder IT Pro hangen. Daarmee is het een vergaarbak geworden. Ben het dus met je eens, die link kan weg en veel van de dingen die eraan gekoppeld zijn hebben niks met professionele IT te maken.
T.C schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:42:
Vanochtend dit artikel: Tesla maakt Superchargers beschikbaar voor andere auto's
Wat is de reden dat dit relevant is voor Tweakers.net?
Het klopt dat er veel technologien in de Tesla zit, maar betekent dit dat alle nieuws over Tesla ook technologisch nieuws is?
Eén van de grootste issues rondom elektrificatie van vervoer is de laadinfrastructuur, waarbij Tesla al vroeg daarin geïnvesteerd heeft waardoor Europa nu vol staat met Superchargers. Dat maakt dit zeker relevant nieuws rondom dit onderwerp. Technologie is voor Tweakers meer dan puur de pcb's, chips en kabels, het zijn ook vaak juist de aanverwante zaken die interessant zijn en het plaatje compleet maken. Een nieuwsbericht is dit is verder de plek niet om een laadstandaard uit te leggen, daar hebben we uitgebreide achtergrondartikelen voor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 07:41
Volgens mij zijn we het eens dat de commentaren onder artikelen van grote waarde zijn.
En volgens mij worden de waardevolle mensen die dat waardevolle commentaar geven minder blij van hoe de site zich nu ontwikkelt. Dus die gaan minder reageren of vertrekken.

Met algemene artikelen die niet specifiek over tech gaan trek je meer views, maar minder techies. Dus minder waardevolle commentaren.

Deze route naar "terug naar de kern" lijkt me noodzakelijk. Er zullen dan ook echt keuzes gemaakt moeten worden om potentieel goed gelezen artikelen niet te plaatsen. "Bits before hits" . En ik ben benieuwd of dat gaat gebeuren in het huidige commerciële klimaat. Ik vind de voortekenen in ieder geval ongunstig en de kwaliteit van de artikelen en commentaren erg achteruit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
WoutF schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Die categorisering is een overblijfsel van vele jaren geleden, toen Tweakers meerdere 'channels' had. IT Pro was daar een van. De andere channels zijn al tijden niet meer in gebruik, maar deze link is een oud overblijfsel. In de praktijk komt het er nu op neer dat een heleboel onderwerpen in onze taggingstructuur die moeilijk te plaatsen zijn, onder IT Pro hangen. Daarmee is het een vergaarbak geworden. Ben het dus met je eens, die link kan weg en veel van de dingen die eraan gekoppeld zijn hebben niks met professionele IT te maken.

[...]

Eén van de grootste issues rondom elektrificatie van vervoer is de laadinfrastructuur, waarbij Tesla al vroeg daarin geïnvesteerd heeft waardoor Europa nu vol staat met Superchargers. Dat maakt dit zeker relevant nieuws rondom dit onderwerp. Technologie is voor Tweakers meer dan puur de pcb's, chips en kabels, het zijn ook vaak juist de aanverwante zaken die interessant zijn en het plaatje compleet maken. Een nieuwsbericht is dit is verder de plek niet om een laadstandaard uit te leggen, daar hebben we uitgebreide achtergrondartikelen voor.
@WoutF Bedankt voor je reactie! In dit topic is al een aantal keer naar boven gekomen dat de (belofte) tweakers terug naar de kern niet echt lekker uit de grond lijkt te komen of is gekomen. Hebben wij als community nu echt een mistekend beeld en te hoge verwachtingen of is het binnen tweakers ook niet lekker van de grond gekomen zoals eerst wel verwacht was?

Wat ik persoonlijk jammer vindt is dat de semi concurrentie AD.nl of Nu.nl regelmatig veel betere achtergrond artikelen hebben over hot tech dan tweakers. Neem het niet persoonlijk op a.u.b maar moet daar nou niet iets in veranderen om tweakers als hoogstaand nieuwsmedia te maken/behouden?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Edit: never mind, off-topic

[ Voor 104% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2021 05:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
[...]
Eén van de grootste issues rondom elektrificatie van vervoer is de laadinfrastructuur, waarbij Tesla al vroeg daarin geïnvesteerd heeft waardoor Europa nu vol staat met Superchargers. Dat maakt dit zeker relevant nieuws rondom dit onderwerp.
Dit argument kan ik volgen, maar juist die context mist in het artikel zelf. Als die problematiek rondom laadinfrastructuur dus beter wordt geschetst - in relatie tot bijvoorbeeld technologische adoptie van innovatie - en vervolgens gekoppeld wordt aan dit nieuws zou dat logischer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

[...]

[...]

Als Tweakers.net dit echt een interessant onderwerp vindt, dan mag er iets meer moeite in gestoken worden.

De auteur schrijft dat hier in Europa makkelijker is om de Tesla infrastructuur open te stellen dan in de USA.
Dat zou kunnen, ik heb geen Tesla en ik kom niet in de USA.

De reden is dat Tesla in Europa de CCS-standaard volgt.
Hiervoor moest ik dus Google gebruiken en na enkele linkjes had ik er een waarvan ik vermoed dat dit de juiste was. (Dat het een standaard is waar zowel DC als AC door kan lopen.)

Als de CCS-standaard de reden is waarom Tesla dit in Europa makkelijker kan doen, is het te belangrijk om de uitleg achterwege te laten.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:19
Wat ik persoonlijk vooral jammer vind is dat de 'kern' ook meer mainstream is geworden. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen dat Tweakers nieuws schrijft over meer uiteenlopende ontwerpen. Immers de rol van tech is de afgelopen jaren enorm gegroeid en vanuit commercieel oogpunt is ook te begrijpen omdat een bredere doelgroep vermoedelijk meer oplevert.

Echter voor mijn gevoel is het 'echte' technieuws oppervlakkiger geworden, je leest alleen nog maar over grote bedrijven als Twitter, Facebook, Apple en Microsoft en veel minder over kleinere startups, innovaties en niches. En dat is jammer omdat daarmee de reden om naar tweakers te komen minder wordt. Immers die standaard koppen van grote bedrijven vind je ook op de NRC of de NOS. Ik heb daar een tijdje geleden ook een topic over geopend Waar ligt nu de focus of het interessegebied van Tweakers?. Maar na 1 summiere reactie vanuit Tweakers en wat doorvragen van mijn kant was het stil.

Misschien is dat nog wel het meest jammer, dat (gevoelsmatig) dit niet wordt opgepakt door de redactie omdat het toch een terugkerend onderwerp is. Een beetje zoals MAX ICT in de pricewatch of de cookie wall; Tweakers weet dat het niet klopt maar er is niet de wil (of autoriteit) binnen DPG om het te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Silvos schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:53:
Wat ik persoonlijk vooral jammer vind is dat de 'kern' ook meer mainstream is geworden. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen dat Tweakers nieuws schrijft over meer uiteenlopende ontwerpen. Immers de rol van tech is de afgelopen jaren enorm gegroeid en vanuit commercieel oogpunt is ook te begrijpen omdat een bredere doelgroep vermoedelijk meer oplevert.

Echter voor mijn gevoel is het 'echte' technieuws oppervlakkiger geworden, je leest alleen nog maar over grote bedrijven als Twitter, Facebook, Apple en Microsoft en veel minder over kleinere startups, innovaties en niches. En dat is jammer omdat daarmee de reden om naar tweakers te komen minder wordt. Immers die standaard koppen van grote bedrijven vind je ook op de NRC of de NOS. Ik heb daar een tijdje geleden ook een topic over geopend Waar ligt nu de focus of het interessegebied van Tweakers?. Maar na 1 summiere reactie vanuit Tweakers en wat doorvragen van mijn kant was het stil.

Misschien is dat nog wel het meest jammer, dat (gevoelsmatig) dit niet wordt opgepakt door de redactie omdat het toch een terugkerend onderwerp is. Een beetje zoals MAX ICT in de pricewatch of de cookie wall; Tweakers weet dat het niet klopt maar er is niet de wil (of autoriteit) binnen DPG om het te veranderen.
Maar het topic waar je naar linkt is ook exact het issue. Er is geen communicatie meer met de bezoekers. Vroegâh (toen het gras nog groen was, en de duitsers lief) was de connectie tussen de redactie en de leden een stuk hechter. We wisten wat er speelde, er was een duidelijk beeld, en discussies over wat beter/anders kon werden goed gevoerd.

Door de jaren heen is er een (ikana) canyon tussen gegroeid. Dat gevoel is weg. Als er reacties komen is het vaak ontwijkend of "We komen er op terug" en dan is er radio stilte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
corset schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Maar het topic waar je naar linkt is ook exact het issue. Er is geen communicatie meer met de bezoekers. Vroegâh (toen het gras nog groen was, en de duitsers lief) was de connectie tussen de redactie en de leden een stuk hechter. We wisten wat er speelde, er was een duidelijk beeld, en discussies over wat beter/anders kon werden goed gevoerd.

Door de jaren heen is er een (ikana) canyon tussen gegroeid. Dat gevoel is weg. Als er reacties komen is het vaak ontwijkend of "We komen er op terug" en dan is er radio stilte.
De community manager heeft hier ook een belangrijke rol in gehad denk ik zo. Zeef kwam je altijd en overal tegen terwijl je de huidige amper ziet helaas.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:42
Dat lijkt me ook logisch in dit geval. Je moet ook niet als community manager tussen de bezoekers en de redactie in gaan zitten met vragen over de te volgen koers en wat wel of niet als de kern wordt gezien

Dat is echt de taak van de redactie, want die kunnen er alleen op antwoorden. Anders zit je er als speelbal tussen. Wat de community manager wel kan doen, is de redactie wijzen op deze vragen en ze continue een schop onder de kont geven om actie te ondernemen. Alleen dat is totaal niet zichtbaar voor ons.

En dan nog heeft de redactie nog de eigen keus om wel of niet te reageren

Het zou ook al kunnen helpen dat er meer duidelijkheid wordt gegeven wat terug naar de kern is en de uitgangspunten zijn voor nieuwsberichten. Want ik denk dat daar een verschil in verwachting zit tussen de bezoekers en de redactie. Het statement van Tweakers was:
Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen.

Hier staat in dat ze zich richten op techliefhebber, Niet dat er alleen maar IT / tech nieuws wordt gepubliceerd. Als de techliefhebber geïnteresseerd zijn in elektrische auto's dan kan Tweakers obv het statement m.i. ook hierover schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
HKLM_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:40:
[...]

De community manager heeft hier ook een belangrijke rol in gehad denk ik zo. Zeef kwam je altijd en overal tegen terwijl je de huidige amper ziet helaas.
Oh dat zeker. Ik was het niet altijd eens met Zeef, maar het was wel de meest actieve community manager die ik ken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
corset schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:34:
[...]

@Moonsugar heeft wel beloofd regelmatig met community-updates te komen. Er is/zijn ook al een of twee verschenen meen ik.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03:32

Moonsugar

Communitymanager
Mijn activiteit en de keuzes voor onze redactionele content zijn twee hele verschillende dingen. Vanuit mijn rol wijs ik mijn collega's inderdaad op relevante topics, maar de invulling en uitvoering daarvan ligt in hun handen. Nu is dit wel hun forumdeel, dus ik ga even een porretje uitdelen. Precies zoals @Brinkiewestland hier goed verwoord. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mangu429
Activision Blizzard wordt aangeklaagd vanwege 'cultuur van seksuele intimidatie'

Weer zo'n a-technisch artikel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
HKLM_ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:20:
[...]

@WoutF Bedankt voor je reactie! In dit topic is al een aantal keer naar boven gekomen dat de (belofte) tweakers terug naar de kern niet echt lekker uit de grond lijkt te komen of is gekomen. Hebben wij als community nu echt een mistekend beeld en te hoge verwachtingen of is het binnen tweakers ook niet lekker van de grond gekomen zoals eerst wel verwacht was?
Ik denk dat wat wij bedoelen met 'terug naar de kern' verschilt van hoe die term door sommigen geïnterpreteerd wordt. Het gaat namelijk veel breder dan alleen content. Dat hadden we denk ik beter uit kunnen leggen. Ik zal een poging doen.

Het is een harde koerswijziging op de keuze om zowel techliefhebbers als mainstreamgebruikers te bedienen

We hebben als bedrijf jarenlang geprobeerd twee doelgroepen tevreden te houden. En dan niet zozeer vanuit de redactie, maar bijvoorbeeld ook op het gebied van development. Usabilitytests voor nieuwe site-functionaliteit werden zowel met hardcore- als mainstreamgebruikers gedaan om te zorgen dat het niet te complex werd. Dat doen we niet meer. In de Pricewatch publiceerde de redactie simpele koopgidsen met toplijstjes. Die zijn weggehaald. Vanuit marketing was het doel om zoveel mogelijk mensen op Tweakers te laten komen. Nu is het doel om te kijken hoe we techliefhebbers die nog niet op Tweakers zitten, wel op de site kunnen krijgen.

Vanuit productontwikkeling zijn we begonnen met verbeteringen aan V&A, waar nog meer voor volgt, zijn zaken als de imageupload, shopfilter en 2fa opgepakt en kijken we hoe we Tweakers fijner kunnen maken voor actieve, bijdragende gebruikers. Allemaal zaken waar een mainstreamgebruiker niet om geeft. Dat bedoel ik niet als borstklopperij, want er is nog meer dan genoeg achterstand weg te werken, maar het geeft wel aan dat keuzes op een andere manier gemaakt worden. Daar zie je wellicht nog niet alle effecten van aan de buitenkant, maar het is zeker ingezet.

Door het hele bedrijf heen is dit dus een verandering, maar gebruikers kijken vooral naar de content. dat snap ik. Het feit dat we veel meer reviewen in meer productcategorieën - juist die categorieën die gericht zijn op techies, niet mainstreamvolk - en flink geïnvesteerd hebben in ons testlab, lijkt niet zo op te vallen als ik had verwacht.

Het nieuwsaanbod is inderdaad breed, maar dat is niet met de bedoeling mainstreamgebruikers naar Tweakers te krijgen. We volgen daarin voor een groot deel ook de community. Er wordt op het forum meer over non-tech gepost dan over tech, en waar het over technologie gaat, is dat ook enorm breed. We krijgen dagelijks tientallen nieuwstips binnen via de submitfunctie, waarin we die spreiding ook zien. Dat betekent niet dat we lukraak alles maar oppakken; de hele dag door discussieert ons nieuwsteam over de nieuwskeuzes en waarom we dingen wel of niet moeten brengen. Wekelijks evalueren we dat ook, door te kijken wat goed en slecht gelezen is, maar we kijken bijvoorbeeld ook naar onder welke berichten interessante discussies zijn onstaan. Want zoals jullie zelf ook aangeven zijn die discussies van grote waarde.
cs-tweak schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:33:
[...]

Dit argument kan ik volgen, maar juist die context mist in het artikel zelf. Als die problematiek rondom laadinfrastructuur dus beter wordt geschetst - in relatie tot bijvoorbeeld technologische adoptie van innovatie - en vervolgens gekoppeld wordt aan dit nieuws zou dat logischer zijn.
Hier maak je een heel terecht punt. N.a.v van dit topic zijn we intern ook aan de praat geraakt en ik denk dat we het op dit vlak beter kunnen doen. De discussies die we hebben over de relevantie van bepaalde onderwerpen en de relatie tot technologie en het antwoord op de vraag 'waarom publiceren we hierover' is onzichtbaar, en dat extra stuk duiding kunnen we beter terug laten komen in de berichten.
Wat ik persoonlijk jammer vindt is dat de semi concurrentie AD.nl of Nu.nl regelmatig veel betere achtergrond artikelen hebben over hot tech dan tweakers. Neem het niet persoonlijk op a.u.b maar moet daar nou niet iets in veranderen om tweakers als hoogstaand nieuwsmedia te maken/behouden?
Heb je voorbeelden van achtergronden op AD en Nu die je erg sterk vindt? Ik heb veel namen voorbij zien komen in discussies over concurrenten, maar AD en Nu op dit vlak nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Brinkiewestland schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:12:

Het zou ook al kunnen helpen dat er meer duidelijkheid wordt gegeven wat terug naar de kern is en de uitgangspunten zijn voor nieuwsberichten. Want ik denk dat daar een verschil in verwachting zit tussen de bezoekers en de redactie. Het statement van Tweakers was:
Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen.

Hier staat in dat ze zich richten op techliefhebber, Niet dat er alleen maar IT / tech nieuws wordt gepubliceerd. Als de techliefhebber geïnteresseerd zijn in elektrische auto's dan kan Tweakers obv het statement m.i. ook hierover schrijven
Dit is ook goed om nog even te benadrukken, want de titel van dit topic verwijst er ook naar. Tweakers draait niet alleen om computers en ook niet alleen om IT, Tweakers draait om technologie. In veel gevallen heeft dat betrekking op computers en ongeveer de helft van onze bezoekers werkt in de IT, maar er zijn nog zoveel meer interessante technologische ontwikkelingen daar buiten. Die behandelen we ook en gezien de discussies op het forum en onder de berichten, en de populariteit van onderwerpen, leeft bij de bezoeker ook die behoefte om het breder te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:15:
Dit is ook goed om nog even te benadrukken, want de titel van dit topic verwijst er ook naar. Tweakers draait niet alleen om computers en ook niet alleen om IT, Tweakers draait om technologie. In veel gevallen heeft dat betrekking op computers en ongeveer de helft van onze bezoekers werkt in de IT, maar er zijn nog zoveel meer interessante technologische ontwikkelingen daar buiten. Die behandelen we ook en gezien de discussies op het forum en onder de berichten, en de populariteit van onderwerpen, leeft bij de bezoeker ook die behoefte om het breder te bekijken.
Hoe is in dit licht een mogelijk juridische uitspraak van een rechter (het voorbeeld uit mijn topic start) überhaupt te rijmen met technologie dan? :? Wat is de techniek hier in? En hoe is dit voorbeeld een 'technologische ontwikkeling'? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Mercedes-Benz wil vanaf 2025 voor elke brandstofauto elektrische var...

Ik snap dat EV's populair zijn tegenwoordig, maar is dat het enige criterium dat gebruikt is om een artikel als dit op Tweakers te zetten? Hier zit toch ook geen tech in, dit is alleen een persbericht dat Mercedes de deur uit heeft gedaan en waaraan zelfs een (primair) electronica website een artikel aan weidt? Sorry, maar ik kan het niet helemaal rijmen. Qua electronica en techniek is er best een enorm verschil tussen een EV of bijvoorbeeld een Raspberry Pi of Arduino, om een uiterste erbij te halen, naar over de techniek wordt 0,0 besproken.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2021 08:35 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.