Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 38.816 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:37:
Nu is tweakers helemaal een autowebsite als we zelfs auto reviews gaan krijgen.. waarom?

video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 met hoger prij...

Wat heeft dit met tweakers te maken en waarom moet dit hier?
Die vraag is hier al enige malen gesteld. Er is blijkbaar interesse in, veel bezoekers van deze site komen in aanmerking om zakelijk hier fiscaal vriendelijk van te profiteren. Ik noem maar een paar dingen.

Ik zou het ook liever op autoweek.nl zien (daar kom ik namelijk niet :+ ). Maar ja het is wat het is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Nu is tweakers helemaal een autowebsite als we zelfs auto reviews gaan krijgen.. waarom?

video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 met hoger prij...

Tja, dat is eigenlijk heel helder, het is een kern-onderdeel van de content van tweakers.net:

Q in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?"

Even rechtstreeks vanaf de DPG site:
Tweakers.net is de grootste tech site van de Benelux en al ruim 21 jaar de meest toonaangevende titel op het gebied van consumentenelektronica en technologie, waaronder bijvoorbeeld: smartphones, automotive, security en games.
Dus wat dat aangaat is die discussie eigenlijk wel beslecht vind ik dan. Het gaat om clicks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

Ook in de reacties wordt de vraag gesteld; snah001 in 'video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 me... Maar hey, de auto heeft een stekker nodig, dus het kan op Tweakers... :')

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2021 10:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:04
Q schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:45:
[...]

Tja, dat is eigenlijk heel helder, het is een kern-onderdeel van de content van tweakers.net:

Q in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?"

Even rechtstreeks vanaf de DPG site:

[...]

Dus wat dat aangaat is die discussie eigenlijk wel beslecht vind ik dan. Het gaat om clicks.
Wat maakt tweakers dan nog tweakers? Nu is het gewoon een verzamel site van DPG waar ze alles maar op gaan gooien ofzo. Doek dan de boel gewoon op en voeg Ad.nl, autoweek en tweakers samen. Met Tweakers heeft het niks meer te maken. Nu is het gewoon een laag niveau nieuws website voor de mainstream ;w wat ze lekker makkelijk zonder inhoud in de lucht kunnen houden.

Neen als IT Pro hoef je al lang niet meer op de FB of op GoT te wezen.

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 11-09-2021 10:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Met de review van een Tesla, begint Tweakers meer en meer op autoweek te lijken...
Jammer, deze energie hard beter gespendeerd kunnen worden aan wat hardware reviews.

Maar zoals ik hier al lees: AlLeS VoOr De CLiCks
Tis dat sommige Pro artikelen het waard zijn anders had ik abbo wel opgezegd.

[ Voor 28% gewijzigd door Brantje op 11-09-2021 11:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik werk al geruime tijd als software engineer en ik kan me niet heugen dat ik in al die tijd ooit iets nuttigs/relevants voor mijn werk op Tweakers heb gelezen.

Het enige onderdeel dat ik echt meerwaarde vind hebben boven een beetje tijd verdoen is de Pricewatch. Plus wat niet-tech GoT-topics.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Brantje schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:58:
Met de review van een Tesla, begint Tweakers meer en meer op autoweek te lijken...
Jammer, deze energie hard beter gespendeerd kunnen worden aan wat hardware reviews.
Tja, an sich zijn EV's anno 2021 eigenlijk dus ook verworden tot een stukje hardware. Er zit elektronica in, dus het wordt gezien als "tech"/"techniek" en er is bij "de doelgroep" (de nieuwe massale doelgroep) interesse, want die plaatsen reacties onder dat soort artikelen... Dus het is Tweakers "waardig". ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:48:
[...]

Wat maakt tweakers dan nog tweakers? Nu is het gewoon een verzamel site van DPG waar ze alles maar op gaan gooien ofzo. Doek dan de boel gewoon op en voeg Ad.nl, autoweek en tweakers samen. Met Tweakers heeft het niks meer te maken. Nu is het gewoon een laag niveau nieuws website voor de mainstream ;w wat ze lekker makkelijk zonder inhoud in de lucht kunnen houden.

Neen als IT Pro hoef je al lang niet meer op de FB of op GoT te wezen.
Tja, ik snap 100% de emotie. :)

Helaas is het gewoon zo dat vanuit de commercie tweakers.net nu verwaterd is tot een site die gewoon heel breed en heel oppervlakkig nieuws levert om zoveel mogelijk clicks te verwerven, met een minimum aan inspanning.

Je kunt heel veel kritiek hebben op LTT en dat heb ik ook. Ze moeten toch regelmatig wat video's uitpoepen om de toko draaiende te houden en niet alles is even interessant of relevant. Het clown-bullshit-gehalte is soms wel te hoog of gewoon vervelend. Maar ik wil focussen op wat ze wél goed doen:

- de site heeft een smaak/persoonlijkheid het staat wel ergens voor
- de items zijn goed geschreven, en bevatten vaak inzicht, context, nuance, je steekt er écht iets van op

Niet die smakeloze, risicoloze, context en inhoudsloze, kwaliteitsloze, kleurloze grijze drab die tweakers.net voor mij is geworden.

Puur vanuit mijn eigen perpectief geredeneerd vind ik dat DPG en Tweakers gewoon proberen geld te verdienen op een zo risicoloos mogelijke manier en dat dit zich in negatieve zin manifesteert in het product.

En dat doen ze in mijn ogen al zo lang, dat dit een institutioneel iets is geworden. Het is embedded in de cultuur, dus het bedrijf kan ook eigenlijk niet anders meer. Dat vereist een serieuze reorganisatie op heel veel vlakken, tot aan een herziening van missie, visie en doelstelling. En ik denk dat tweakers.net veel meer nu een pricewatch met een nieuwssectie is. En met de pricewatch is niet veel mis denk ik. Afgezien natuurlijk dat ik vind dat daar ook veel meer mee kan, maar dat is nu echt out-of-scope.

Kortom: ik zie een omslag bij tweakers.net gewoon niet zo snel gebeuren. Tenzij de huidige koers financieel niet lekker uitpakt in de lange-termijn.Vooralsnog lijkt het er meer op dat de huidige koers - al jaren - als de juiste koers wordt ervaren en dat er ook geen reden is om anders naar de zaken te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:02
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:21:
[...]

Autoweek is ook van DPG. Vermoed dat je straks ook verwijzingen ga krijgen van reviews op andere DPG sites.
Straks kan ik bij Autoweek terecht voor welke hardware ik moet kopen en kan ik bij Tweakers de vergelijking maken welke auto de betere accu heeft. Of liever gezegd: hoe kan ik de accu "tweaken"..

Kom op.. zo'n dergelijk artikel heeft op een site als Tweakers totaal niks te zoeken. Kan me niet voorstellen dat Femme dit voor ogen had toen hij Tweakers startte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

nextware schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:14:
[...]
Kom op.. zo'n dergelijk artikel heeft op een site als Tweakers totaal niks te zoeken. Kan me niet voorstellen dat Femme dit voor ogen had toen hij Tweakers startte...
Als de markt is veranderd, dan is het toch logisch dat je als site meebeweegt om het juist voor je userbase boeiend te houden? Dat het niet in je straatje is (omdat de zaken die voor jou boeiend zijn langzaam aan het verdwijnen zijn bv.) doet niets af aan het feit dat tweakers er misschien wel heel anders voor zou staan dan nu het geval is, als ze dat niet hadden gedaan.
Tweakers van 1999 was in 2009 al niet meer hetzelfde en de tweakers van 2011 is niet meer hetzelfde als de tweakers van 2021.

Verder 100% met @Q eens.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:36:
Als de markt is veranderd, dan is het toch logisch dat je als site meebeweegt om het juist voor je userbase boeiend te houden?
Verwacht jij computernieuws op Autoweek dan? :? Want ja, de bezoeker vindt computers nu eenmaal ook interessant, bij artikelen die geplaatst worden, wordt ook gereageerd, dus er is interesse.

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:38:
[...]
Verwacht jij computernieuws op Autoweek dan? :? Want ja, de bezoeker vindt computers nu eenmaal ook interessant, bij artikelen die geplaatst worden, wordt ook gereageerd, dus er is interesse.
Nee, dat verwacht ik niet. Als autoweek echter een technologie-brede-website zou zijn, dan snap ik dat er bij een veranderde markt tov 20 jaar geleden andere artikelen verschijnen.

Flickr

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:42:
Nee, dat verwacht ik niet. Als autoweek echter een technologie-brede-website zou zijn, dan snap ik dat er bij een veranderde markt tov 20 jaar geleden andere artikelen verschijnen.
En wat is er "technologie" aan een auto review? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:51

Grvy

Bot

CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:45:
[...]
Het is "technologie" omdat het elektrisch is.

Wat men vergeet is dat je de brandstof auto's ook op die manier kan "goedkeuren" als technologie.
Dat zijn immers geen paarden en de techniek achter een motor is wel degelijk iets wat Tweakers interessant kan vinden.

Maar omdat het stroom gebruikt is het opeens Tweakers waardig.. goh, lijkt net de ICT. O-)

[ Voor 49% gewijzigd door Grvy op 11-09-2021 14:56 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Grvy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:53:
Het is "technologie" omdat het elektrisch is.
Vandaar dat ik eerder in het topic al zei dat het een apparaat is wat een stekker nodig heeft en dat voor Tweakers dat voldoende reden is om er een artikel aan te wijden. ;) Maar dat zegt niet dat ik autonieuws op een site zoals Tweakers verwacht, maar wel op bijvoorbeeld Autoweek en Autoblog.
Wat men vergeet is dat je de brandstof auto's ook op die manier kan "goedkeuren" als technologie.
Dat zijn immers geen paarden en de techniek achter een motor is wel degelijk iets wat Tweakers interessant kan vinden.
Maar over brandstof auto's wordt niet bericht, want dat is niet populair en geeft dus geen clicks. ;)

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat er genoeg technologie in een Tesla zit ja, Tweakers schrijft al jaren over EV's. Ik denk dat er genoeg andere artikelen (geen reviews, maar ok) zijn op te noemen die in het licht van "dit hoort niet op tweakers" zouden moeten verdwijnen.

TV-kanalen die mogelijk uit het aanbod van Ziggo verwijderd worden bv:
nieuws: Ziggo en Fox gaan contractgeschil Eredivisiezenders uitvechten voor d...

Hoort dit 'nieuws' wel op tweakers? Bedenkelijk dit.

Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 07:04
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:36:
[...]

Als de markt is veranderd, dan is het toch logisch dat je als site meebeweegt om het juist voor je userbase boeiend te houden? Dat het niet in je straatje is (omdat de zaken die voor jou boeiend zijn langzaam aan het verdwijnen zijn bv.) doet niets af aan het feit dat tweakers er misschien wel heel anders voor zou staan dan nu het geval is, als ze dat niet hadden gedaan.
Tweakers van 1999 was in 2009 al niet meer hetzelfde en de tweakers van 2011 is niet meer hetzelfde als de tweakers van 2021.

Verder 100% met @Q eens.
Waar zit volgens jou dan het einde wat wel en niet kan? Ik vindt EV reviews dus niet passen op dit platform en laat gewoon duidelijk zien dat tweakers een verzamelbak van DPG is.

Maar goed misschien behoor ik niet meer tot de doelgroep dat kan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 11-09-2021 16:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat er genoeg technologie in een Tesla zit ja, Tweakers schrijft al jaren over EV's. Ik denk dat er genoeg andere artikelen (geen reviews, maar ok) zijn op te noemen die in het licht van "dit hoort niet op tweakers" zouden moeten verdwijnen.

TV-kanalen die mogelijk uit het aanbod van Ziggo verwijderd worden bv:
nieuws: Ziggo en Fox gaan contractgeschil Eredivisiezenders uitvechten voor d...

Hoort dit 'nieuws' wel op tweakers? Bedenkelijk dit.
Er zal vast genoeg "technologie" in een auto zitten inderdaad, dat doet het bij ICE auto's ook, maar daarover schrijft Tweakers dan weer nooit. En over de technologie in een EV schrijft Tweakers ook niet. Dat was tot vandaag altijd persberichten overpennen en sinds vandaag dan ook opeens reviews, maar zonder diepgang, dat kost teveel tijd. Er is anno 2021 meer prioriteit op kwantiteit dan kwaliteit en dat is gewoon jammer om te zien.

Het gaat mij er niet om dat Tweakers artikelen schrijft over EV / automotive, men is daar overigens wel heel specifiek in (een nieuwssubmit die ik deed over hernieuwbare brandstoffen is compleet genegeerd bijvoorbeeld), maar mist vervolgens ook de (technologische) diepgang. Tweakers pretendeerd toch een website te zijn met oog voor techniek? Wanneer komt er dan eens een artikel wat daadwerkelijk eens de diepte in gaat, want dat is al gigantisch lang geleden dat Tweakers dat überhaupt heeft gedaan.

De Plus-artikelen gaan ook niet altijd die diepgang opzoeken en als men dat wel probeert, is er altijd wel een comment te vinden dat eea niet klopt en dat is gewoon jammer, want de abo leden betalen wel voor de content.

Ook dat Ziggo mogelijk zenders uit het aanbod weghaalt is inderdaad zeer bedenkelijk; het heeft immers ook nauwelijks te maken met techniek.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2021 16:06 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
We weten allemaal dat de Vlaamse eigenaren (DPG) vinden dat de Nederlandse Media te weinig oplevert.

Hierdoor is, sinds dit jaar, de verplichting opgelegd om meer winst te generen. In geval van T.net gebeurt dat op 2 manieren:
- Kosten omlaag:
>> Grootste kostenpost zit in het maken van content. Het is makkelijk je FP vullen als een autoweekcollega de meuk al gemaakt heeft.
>> Meer gebruik maken van (schijn) ZZP-ers, die niet niet per uur betaald krijgen - maar per geleverde content. Als het even kan, ook nog voor een appel & ei (bron: NRC)
>> Meer met content van gebruikers werken, die hiervoor alleen een beetje extra aandacht krijgen.

- Hogere prijzen voor gebruikers:
>> Afschermen van content om zo gebruikers te dwingen te gaan betalen voor content.
>> Omgooien van de abbo structuur, om zo de omzet per betaalde gebruiker te verhogen

Vermoeden:
- Hogere prijzen voor 3rd parties ("speciale campagnes pagina's", prijzen voor de PriceWatch verhogen

Dit soort acties komen de kwaliteit niet ten goede: Het feit dat er meerdere topic's die de huidige Missie & Visie van Tweakers.net ter discussie stellen, bevestigen dit alleen maar.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:03:
[...]

Waar zit volgens jou dan het einde wat wel en niet kan? Ik vindt EV reviews dus niet passen op dit platform en laat gewoon duidelijk zien dat tweakers een verzamelbak van DPG is.
Tja, dit is wel een zeer goede en relevante vraag:

- je gaat het niet hebben over de carrosserie.
- motor: is technologie, maar dat is een motor van een (elektrische) vrachtwagen ook, deze worden ook niet besproken op tweakers. Dus nee. Alhoewel dit er dan weer wel op staat: reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelheidsmonster wat?
- Gebruikte accu's. Accu's worden bij meerdere producten op tweakers besproken.
- De computeronderdelen binnen een auto: OS, hardware, features, sensoren, camera's.
- Allerlei andere onderdelen horen er niet bij: niet de afwerking, ramen, banden, velgen, zittingen etc.
Maar goed misschien behoor ik niet meer tot de doelgroep dat kan ook.
Mja,er zijn meerdere topics over tesla op het forum, maar er zijn ook topics over tuinieren en nieuwe keukens, die zijn ook niet op de tweakers FP te vinden. Al vind ik wel dat ook die niet op GOT thuishoren.

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:27
Kwam nog wel een leuk voorbeeld tegen van wat ik nou een gemiste kans vind voor Tweakers. Een tweaker notabene die een workaround heeft bedacht voor Xiaomi steps om ze toch soort van legaal te maken. Legaal de weg op met je electrische step in Nederland. Is een video over gemaakt maar die komt dan van Bright in plaats van Tweakers, gevoelsmatig is dat krom.

Ik ervaar vaker dat Bright video's in ieder geval leuke innovatieve voertuigen reviewen (soms wat overdreven review stijl) maar het is toch meer divers, toegankelijk en meer informatief dan zo'n dure Tesla review in mijn beleving.

[ Voor 23% gewijzigd door Silvos op 12-09-2021 02:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Wat in ieder geval wel duidelijk is dat de toevoeging van HWinfo op geen enkele wijze de koers van Tweakers.net heeft veranderd. Er werd gezegd dat "de nieuwe, grotere redactie zich compleet zal richten op deze site", maar ik kan niet echt zeggen dat dit gebeurd is. Er is in ieder geval niet meer aandacht gekomen voor uitgebreide PC-hw-tests (moederborden, ram, cooling, cases, etc etc). Het is allemaal op hetzelfde niveau gebleven.

Teleurstellend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ymmv schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:40:
Wat in ieder geval wel duidelijk is dat de toevoeging van HWinfo op geen enkele wijze de koers van Tweakers.net heeft veranderd. Er werd gezegd dat "de nieuwe, grotere redactie zich compleet zal richten op deze site", maar ik kan niet echt zeggen dat dit gebeurd is. Er is in ieder geval niet meer aandacht gekomen voor uitgebreide PC-hw-tests (moederborden, ram, cooling, cases, etc etc). Het is allemaal op hetzelfde niveau gebleven.

Teleurstellend.
Valt op zich nog wel mee. De HWI redacteuren maken zeker zowel nog artikelen als reviews. Alleen valt het gewoon minder op, iets wat mij juist de bedoeling lijkt als je als redactie samengaat.

Zie bijvoorbeeld de artikelen die Tomas Hochstenbach geschreven heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Q schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:51:
[...]

Maar eigenlijk boeit mij dat helemaal niet (meer). Ik koop één keer in de zoveel jaar een nieuwe iPhone dus al die artikelen over het zoveelste goedkope android toestelletje van 50 cent is gewoon niet aan mij besteed.
Wat een denigrerende opmerking.
Ik ben zelf zeker een techliefhebber, maar niet conform de definitie van wat tweakers.net meent wat een techliefhebber is.
Dat blijkt.

Met CH4OS in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?" zie ik ook weinig meer productie sinds de samenvoeging.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Fair enough :)

Telefoontjes van 50 cent zijn inherent niet interessant. Niet voor een 'tech liefhebber'.
Dat soort content mag minder van mij als spaarzame-bezoeker van de frontpage ;)

Ik snap dat er mensen zijn die er toch interesse in hebben om puur praktische redenen.
Maar daar heb ik het in ieder geval niet over.

Tweakers.net redeneert ook zo: we behandelen laptops in de price range van 400-1000 euro voor onze BBGs wat in de pricewatch wordt het meest geklikt op laptops met die prijzen.

Dat er ook laptops boven de 1000 euro bestaan en dat die bestaansrecht hebben en ook meerwaarde bieden voor mensen, dat boeit tweakers.net niet. Het stichtelijke is Tweakers.net vreemd.

Dat je soms beter af bent om iets meer te betalen en je niet blind te staren op budgetten, dat concept kent tweakers.net niet.

Het is allemaal voor de clicks. U vraagt, wij draaien:

Kwaliteit is wat onze bezoeker goed genoeg vind

Die lat ligt onder de grond. Zoveel is wel duidelijk voor mij, ook als ik naar Plus kijk.
Dus voor mij ook ergens de bevestiging dat ik niet (meer) de doelgroep ben, en waarschijnlijk velen met mij. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 14-09-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1367312

Ik denk dat mensen vielen over de "machtige Iphone" vs "50 cent Android".
Nou koop ik zelf geen flagships, maar die zijn idd wel technologische het interessants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat mensen vielen over de "machtige Iphone" vs "50 cent Android".
Nou koop ik zelf geen flagships, maar die zijn idd wel technologische het interessants.
Ja dat begrijp ik ook wel, @PcDealer heeft ook wel een punt. Maar ik bedoelde het niet zoals hij het opvat. :)
Ik hoop dat bovenstaande wat verduidelijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 08:33
Q schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:56:
[...]

Fair enough :)

Telefoontjes van 50 cent zijn inherent niet interessant. Niet voor een 'tech liefhebber'.
Dat soort content mag minder van mij als spaarzame-bezoeker van de frontpage ;)
Sorry, maar wat een hoop BS. Zullen we de Pi dan ook maar weg mieteren, want tja, goedkoop. Je leeft in een nare bubbel. Voor de rest ben ik het wel met je eens, dat dan weer wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

incama schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:45:
[...]

Sorry, maar wat een hoop BS. Zullen we de Pi dan ook maar weg mieteren, want tja, goedkoop. Je leeft in een nare bubbel. Voor de rest ben ik het wel met je eens, dat dan weer wel.
Ik besef dat we - door mijn schuld - off-topic gaan, maar ik ben het niet zo eens met je analogie.

Het punt is dat de goedkopere telefoons gewoon niet meer zijn dan dat. Het zijn compromis-toestellen. De vlaggenschepen - een nieuwe wordt aangekondigd terwijl ik dit schrijf - daar is waar het spannend is, wat mij betreft.

De Raspberry Pi is een totaal ander product (open deur) maar de hele context rond dit product is totaal anders en niet te vergelijken wat mij betreft met het smartphone ecosysteem. De relatief lage prijs van een Pi is juist in deze context speciaal, inclusief de form-factor en de connectiviteit. Goedkoper is hier zelfs interessanter, dat opent nieuwe mogelijkheden.

Het is verder aan jou om te bepalen of je deze evaluatie ook bullshit vind, maar belangrijker is mijn les dat ik wat zorgvuldiger moet zijn met mijn uitspraken, want ik begrijp gerust wel dat het verkeerd kan worden opgevat,

Excuus daarvoor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Leuvense zonneauto wint 24-uurs-duurrace op circuit van Zolder

Dit artikel is ook best wel twijfelachtig of dit iets voor Tweakers is. Ja, ik zie de tech, maar ook hier is dat natuurlijk maar flinterdun, er zit niet echt iets technisch in in mijn optiek. Als dit soort berichten ook aandacht krijgen op Tweakers, waarom krijgt de Formule E of de Extreme E rallies dat niet dan? Dat zijn ook elektrische autos'.

Ik vind dat wanneer Tweakers electronische voertuigen en racing wilt gaan verslaan, dan net zo goed alles kan gaan verslaan, in plaats van selectief te zijn in wat wel aandacht op de FP krijgt en wat niet. Het lijkt me een simpel gevalletje van alles of niets.

In dit licht blijf ik het ook vreemd vinden dat mijn submit over reusable fuels in het FIA WEC geen aandacht krijgt, ook dat is duurzaamheid, wat ook best populair is op Tweakers, dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CH4OS schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:37:
nieuws: Leuvense zonneauto wint 24-uurs-duurrace op circuit van Zolder

Dit artikel is ook best wel twijfelachtig of dit iets voor Tweakers is. Ja, ik zie de tech, maar ook hier is dat natuurlijk maar flinterdun, er zit niet echt iets technisch in in mijn optiek. Als dit soort berichten ook aandacht krijgen op Tweakers, waarom krijgt de Formule E of de Extreme E rallies dat niet dan? Dat zijn ook elektrische autos'.
https://tweakers.net/nieu...TiZKBIQWJ6anBmVaqSlalBLQA

Nieuws over zonneauto's wordt al sinds 2009 gebracht. Hoezo is het nu in ene 'twijfelachtig' dan, volgens jou?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Yorinn schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:41:
https://tweakers.net/nieu...TiZKBIQWJ6anBmVaqSlalBLQA

Nieuws over zonneauto's wordt al sinds 2009 gebracht. Hoezo is het nu in ene 'twijfelachtig' dan, volgens jou?
Ik weet dat al lang over zonneautos wordt bericht, maar ik vind in dat op zicht de relatie met techniek (los van dat het ook in de auto zelf zit, dat snap ik ook wel dondersgoed) te weinig. Zeker als dan ook blijkt dat men met auto's rijdt waarmee men ook al eens gereden heeft, gezien de auto's uit 2019 komen.

Nu is het gewoon (wederom) een persbericht overnemen, aangezien wat meer diepgang best had gemogen hierbij, maar doordat dat er nu niet is, de relatie met techniek eigenlijk enigszins ondergesneeuwd is.

Dat Toyota dit jaar wederom de 24 uur van Le Mans gewonnen heeft, ook een 24 uurs race dus, stond ook niet op de FP. Volgend jaar maar wel dan? :) Ook in de auto's die meerijden in het World Endurance Championship wordt - wat voor fabrieksauto's zelfs verplicht is - gewerkt met hybride motoren, waar ook veel tech in zit, maar dat krijgt geen aandacht op de frontpage. Die hybride techniek is overigens niet te vergelijken met de hybride techniek die in normale straatauto's zit. Deze hybride systemen zijn veel efficiënter en geavanceerder, waar de ontwikkeling van de straatauto's uiteindelijk ook profiteren, maar daarvan komt dan weer niets voorbij, wat zonde is, ook daar is zoveel techniek te vinden.

Er is dus een soort balans (ene komt er immers wel op, maar andere niet), maar die balans is nu wel gewoon zoek, zal ik maar zeggen.

Ik heb even een artikel (nieuws: MIT-onderzoekers bouwen nieuwe 'zonne-auto') erbij gepakt, hoewel niet heel technisch, dat geef ik toe, maar er wordt tenminste wel wat diepgang getoond door verdere informatie te geven, zoals specificaties. En dat mist toch eigenlijk wel. Als er wat meer diepgang was gegeven over de winnende auto bijvoorbeeld, had het artikel vele malen interessanter geweest dan nu.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2021 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:24
Nja...

"Vroeger" werd er vrij veel gelinkt naar andere, externe, techsites als zij een interessante review hadden...

Ik kan me in deze in de discussie vinden dat ik het jammer vind dat elke standaard persbericht wel overgenomen word, maar op het moment dat er op Anandtech, Tomshardware, etc een interessante review of nieuwbericht langskomt we dat tegenwoordig niet meer linken...

Kijk alleen maar naar de oude nieuwsitems....bijna allemaal nieuwsberichten met linkjes naar externe sites..

En ik snap dat dit, met de huidige eigenaar, wellicht gevoeliger ligt...je stuurt namelijk traffic naar een andere site toe...maar zijn we hier niet juist op die manier groot geworden?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Devian schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:53:
Ik kan me in deze in de discussie vinden dat ik het jammer vind dat elke standaard persbericht wel overgenomen word, maar op het moment dat er op Anandtech, Tomshardware, etc een interessante review of nieuwbericht langskomt we dat tegenwoordig niet meer linken...

Kijk alleen maar naar de oude nieuwsitems....bijna allemaal nieuwsberichten met linkjes naar externe sites..

En ik snap dat dit, met de huidige eigenaar, wellicht gevoeliger ligt...je stuurt namelijk traffic naar een andere site toe...maar zijn we hier niet juist op die manier groot geworden?
Nu wordt dat een eigen artikel, met een bronvermelding in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
CH4OS schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:56:
[...]
Nu wordt dat een eigen artikel, met een bronvermelding in het artikel.
Nu is dat er bijna niet meer, tenminste niet in de vorm van het "soort nieuws" wat eerder gemeld werd...Wanneer is er voor het laatst gemeld dat een andere site een moederbord review had? Of een geheugentest? Terwijl er zoveel interessante reviews zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Devian schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:58:
Nu is dat er bijna niet meer, tenminste niet in de vorm van het "soort nieuws" wat eerder gemeld werd...Wanneer is er voor het laatst gemeld dat een andere site een moederbord review had? Of een geheugentest? Terwijl er zoveel interessante reviews zijn...
Er komen genoeg artikelen bij waarin dan bijvoorbeeld staat 'meldt WSJ'. Dan zit er onder 'meldt WSJ' een link naar het bron artikel op de websute van de Wall Street Journal. Reviews van derden worden inderdaad niet meer vermeld, maar goed, genoeg andere bronnen naast Tweakers. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2021 16:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
CH4OS schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:59:
[...]
Er komen genoeg artikelen bij waarin dan bijvoorbeeld staat 'meldt WSJ'. Dan zit er onder 'meldt WSJ' een link naar het bron artikel op de websute van de Wall Street Journal. Reviews van derden worden inderdaad niet meer vermeld, maar goed, genoeg andere bronnen naast Tweakers. ;)
Ja...maar dat maakte Tweakers wel Tweakers...

Kijk bvb naar een willekeurig nieuwsoverzicht:

https://tweakers.net/nieuws/list/20040909

En dan sluit dat toch perfect aan op jou vraag of wij nog wel een computer/IT tech site zijn of niet?

Van mij mag het wel iets minder "persbericht" en iets meer de tech kant in zoals we hier ooit begonnen zijn met zn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:39

Fiber

Beaches are for storming.

CH4OS schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:59:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar de vraag is natuurlijk of Tweakers nog dusdanig interessant genoeg is dat de WSJ of voor mijn part Nu.nl of AD.nl nog regelmatig naar Tweakers kunnen linken onder 'meldt Tweakers'... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:51:
Allemaal leuk en aardig, maar de vraag is natuurlijk of Tweakers nog dusdanig interessant genoeg is dat de WSJ of voor mijn part Nu.nl of AD.nl nog regelmatig naar Tweakers kunnen linken onder 'meldt Tweakers'... O-)
Ik kan mij herinneren dat Tweakers inderdaad ooit eens last heeft gehad van 'slashdotting'*. Maar de DPG kranten putten soms juist uit de artikelen van Tweakers inderdaad, dus andersom gebeurd wel, in dit topic is ook wel eens de vraag geweest hoe lang het gaat duren voor het andersom is. ;)

* = nieuws: <i>The Slashdot Effect</i>, al realiseer ik me dat dit voor een andere site van Femme was. :P Maar Tweakers is zelf hier ook een keer slachtoffer van geweest volgens mij, even zoeken. :P

Hebbes, volgens mij was dat deze: https://hardware.slashdot...tion=-1&startdate=201221w en deze review reviews: Chip magicians at work: patching at 45nm

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je gequote wordt of gelinked wordt als bron dan is dat toch juist een teken dat je nog relevant bent en origineel nieuws produceert? In de academische wereld wordt dat zelfs nauwgezet bijgehouden volgens mij, maar ik vrees dat Tweakers niet meer zo heel hoog scoort in die lijstjes, maar ik heb het graag fout als dat niet zo is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiber schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:28:
Als je gequote wordt of gelinked wordt als bron dan is dat toch juist een teken dat je nog relevant bent en origineel nieuws produceert? In de academische wereld wordt dat zelfs nauwgezet bijgehouden volgens mij, maar ik vrees dat Tweakers niet meer zo heel hoog scoort in die lijstjes, maar ik heb het graag fout als dat niet zo is.
Waarom zouden ze dat nog zijn dan?

Reviews zijn steeds minder waard want er wordt steeds meer behandeld achter de betaalmuur (VB bij een telefoon is of de telefoon goed functioneert op het nieuwe netwerk geen onderdeel van de test enkel accu, camera en andere bij dingen).

Voor de rest maakt tweakers zelden werk wat interesant is voor andere sites. (wat niet staat achter een betaalmuur)

Een voorbeeld: het fotograaf artikel. Voor een fotosite gaat het niet de diepte in en ze zijn zelf gespecialiseerd in diepte interviews met fotograven. en bijna elk artikel dat Tweakers test wordt ook door tientallen andere sites getest.

Voor Nu.nl heeft het weinig nieuwswaarde en het is niet "Tweakers"

Voor de volkskrant, sja vraag ik me af of het goed genoeg is wat betreft artikel.

Dus de paar dingen die niet achter de betaalmuur staan zijn niet interessant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Anoniem: 1367312: Volgens mij zijn daadwerkelijke reviews sowieso vrij weinig achter betaalmuren te vinden, zie bijvoorbeeld de review van vandaag over een TV; reviews: LG A1-uhd-televisie - De goedkoopste oled ooit - dergelijke reviews verschijnen naar mijn weten ook nooit achter een betaalmuur. Dus dat er 'meer' achter de betaalmuur verdwijnt betwijfel ik vooral. Ook heb ik zo'n beetje alles wat met Plus te maken heeft middels custom CSS weg gefiltert, dus dat zie ik niet eens. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het tech nieuws was vandaag zeker echt op, dat jullie nu algemeen nieuws dat vanmorgen om 11:00 al op NOS.nl stond ook nog even op Tweakers gaan herkauwen...?

nieuws: Britse ministerie van Defensie lekt e-mailadressen van 250 Afghaanse ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:35:
Het tech nieuws was vandaag zeker echt op, dat jullie nu algemeen nieuws dat vanmorgen om 11:00 al op NOS.nl stond ook nog even op Tweakers gaan herkauwen...?

nieuws: Britse ministerie van Defensie lekt e-mailadressen van 250 Afghaanse ...
Dit soort berichten komen dagelijks voorbij. Gebeurd overal, dat het niet on your lawn is, betekend niet dat het dan niet op Tweakers kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb vandaag en gisteren ook twee submits gedaan, eentje over een rally team dat in de Dakar rallies van 2023 en 2024 gaat mee doen met een waterstof auto en eentje van de organisator van de 24 uur van Le Mans, dat per 2025 een raceklasse wilt hebben, op basis van waterstof auto's die qua prestaties niet onder doen voor de nieuwe Hyperclass top klasse. Ben benieuwd of daar een artikel uit komt, maar ik denk het niet...

Al met al veel nieuws omtrent waterstof auto's dus, maar vooralsnog 0 aandacht op de FP ervoor, wat dan toch de indruk wekt dat Tweakers echt wel een bepaalde agenda heeft van wat op de FP komt en wat niet; er is dus wel degelijk een (techniek gerelateerde) drempel.

Overigens is het wel en vaak zo, dat technieken ontwikkeld in de autosport uiteindelijk ook de (spreekwoordelijke) weg vinden naar de reguliere straatauto's, dus wat dat betreft is het echt jammer dat de ontwikkeling van de (waterstof) techniek(en) niet gevolgd wordt.

Al met al potentiële technieken in de 'automotive' immers, tjokvol technologie (naar mijn idee), maar waar Tweakers waarschijnlijk niets mee doet, ondanks dat het twee persberichten zijn die ze kunnen overnemen en vertalen.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Ik snap heel goed waarom Tweakers.net niets publiceert over waterstof auto's.

Tweakers.net richt zich graag op concrete zaken, vogels in de hand, niet in de lucht. Electrische auto's zijn vogels in de hand. Waterstof auto's zijn vogels in de lucht.

Vogels in de hand leveren clicks op, vogels in de lucht waarschijnlijk (een stuk) minder.

Ik ben ook niet zo onder de indruk van het nieuws of de kwaliteit hiervan, maar dat stukje vind ik eigenlijk best wel recht-toe-recht-aan.

Zonneauto's en bijbehorende races worden wel behandeld, omdat het vaak NL mensen betreft die meedoen, het is natuurlijk een kliks-trekker. Ondanks dat dit meer een vogels-in-de-lucht-onderwerp is, zijn er andere aspecten die het toch weer aantrekkelijk maakt om er over te berichten.

Ik noem dit om te illustreren dat het niet louter hele concrete zaken zijn, maar liever wel een onderwerp dat enigszins raakvlak heeft met de banner-clicker.

[ Voor 9% gewijzigd door Q op 22-09-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 11:10

arnoudwokke

Redacteur
Tweakers.net richt zich graag op concrete zaken, vogels in de hand, niet in de lucht. Electrische auto's zijn vogels in de hand. Waterstof auto's zijn vogels in de lucht.

Vogels in de hand leveren clicks op, vogels in de lucht waarschijnlijk (een stuk) minder.

Ik ben ook niet zo onder de indruk van het nieuws of de kwaliteit hiervan, maar dat stukje vind ik eigenlijk best wel recht-toe-recht-aan.

Zonneauto's en bijbehorende races worden wel behandeld, omdat het vaak NL mensen betreft die meedoen, het is natuurlijk een kliks-trekker. Ondanks dat dit meer een vogels-in-de-lucht-onderwerp is, zijn er andere aspecten die het toch weer aantrekkelijk maakt om er over te berichten.

Ik noem dit om te illustreren dat het niet louter hele concrete zaken zijn, maar liever wel een onderwerp dat enigszins raakvlak heeft met de banner-clicker.
Je lijkt te redeneren dat alles om kliks draait. Die redenering klinkt ook solide: meer kliks is meer advertentie-impressies is meer geld. Die redenering gaat ook voor een deel van het internet heus op.

Maar wij hebben veel meer om rekening mee te houden: een community die hier graag komt en het nieuws graag volgt - en die zich laat horen als ze het met bepaalde beslissingen niet eens zijn. En zonder die community bestaan wij over een of twee jaar niet meer en is het klaar. Wij kúnnen dus niet optimaliseren voor kliks. Anders zouden wij alleen maar schrijven over dingen die aandacht trekken.

Intern hebben wij een prima idee wat populair is en wat niet. Zonne-auto's? Doen het ondergemiddeld. Maar we weten dat veel community-leden het waarderen - meer dan andere onderwerpen - dus blijven we erover schrijven. Als we alleen afhankelijk waren van banners, dan hadden we onze tijd veel beter kunnen besteden.

Datzelfde geldt voor andere onderwerpen waarvan je zou denken dat die het goed doen. We hadden beter aan de leiband van Apple kunnen lopen en op embargo een iPhone-review kunnen publiceren, maar in plaats daarvan wachten we langer om die dingen grondig te testen - ook al kost dat veel views en 'straft' Apple ons daarvoor door ons volgende keer iPhones nóg later of niet op te sturen. Waarom doen we dat? Omdat we niet gaan voor zoveel mogelijk kliks, maar voor zoveel mogelijk tevreden gebruikers. Een halve review, daar helpen we onze lezers en kijkers niet mee, ondanks dat je dan misschien 3x zoveel views en advertentie-inkomsten binnenharkt.

We hebben geschreven over waterstof en dat blijven we ook doen, maar met mate. Ik heb niet een precies idee van de achtergrond, maar ik gok zomaar dat de interesse voor waterstof binnen deze community relatief laag is. Als mensen er in beperkte mate over willen lezen, kunnen wij er maar beter in beperkte mate over schrijven.

Dat geldt voor wel meer 'vogels in de lucht': we schrijven over nieuwe technologie, kijken hoe het valt en kijken dan hoeveel we er verder over moeten schrijven. Daarbij is het doel altijd om onze lezers tevreden te houden.

(disclaimer: ik weet niet eens of op korte termijn 'meer views = meer inkomsten' op Tweakers ook op gaat; ik heb geen zicht op advertentie-inkomsten en ook geen enkele interesse in - ik ben er voor de community, niet voor adverteerders)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:39:
Intern hebben wij een prima idee wat populair is en wat niet. Zonne-auto's? Doen het ondergemiddeld. Maar we weten dat veel community-leden het waarderen - meer dan andere onderwerpen - dus blijven we erover schrijven. Als we alleen afhankelijk waren van banners, dan hadden we onze tijd veel beter kunnen besteden.
Met dit in het achterhoofd en wetend dat duurzaamheid/verduurzaming en EV's populair zijn op Tweakers, zou ik verwachten dat waterstofauto's ook best interessant kunnen zijn. Maar wanneer het in combinatie komt met autosport, heeft het opeens geen meerwaarde en worden submits erover genegeerd. Artikelen die in potentie wel meer techniek hebben een persbericht van Mercedes, die aankondigd dat zij per een bepaalde datum hun complete reguliere aanbod, ook als EV willen aanbieden. 8)7
We hebben geschreven over waterstof en dat blijven we ook doen, maar met mate. Ik heb niet een precies idee van de achtergrond, maar ik gok zomaar dat de interesse voor waterstof binnen deze community relatief laag is. Als mensen er in beperkte mate over willen lezen, kunnen wij er maar beter in beperkte mate over schrijven.
Tja, als de interesse relatief laag is, waarom dan wel over andere EV's schrijven? Ik vind het in elk geval raar, EV's zijn populair, maar andere voertuigen, omdat ze ook 0 uitstoot hebben, ook gi-gan-tisch veel techniek hebben, wordt compleet genegeerd. Wel vreemd, want ook waterstofauto's zullen er gaan komen. De techniek is nu misschien inefficiënt, maar om de drommel dat dat wel gaat komen. Dat zie je bij de huidige EV auto's net zo goed. Dat was ook eerst enorm inefficiënt, immers. Maar ja, Tesla en alle andere merken, zijn populair en waterstof (blijkbaar) nog niet. Dat maakt het (imo) een ondergeschoven kindje, terwijl juist erover schrijven (en zeker over de techniek ervan) mensen in beweging kan brengen en inzichten kunnen veranderen. Hetzelfde zie je nu immers ook met de EV's.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 11:10

arnoudwokke

Redacteur
Tja, als de interesse relatief laag is, waarom dan wel over andere EV's schrijven? Ik vind het in elk geval raar, EV's zijn populair, maar andere voertuigen, omdat ze ook 0 uitstoot hebben, ook gi-gan-tisch veel techniek hebben, wordt compleet genegeerd. Wel vreemd, want ook waterstofauto's zullen er gaan komen. De techniek is nu misschien inefficiënt, maar om de drommel dat dat wel gaat komen. Dat zie je bij de huidige EV auto's net zo goed. Dat was ook eerst enorm inefficiënt, immers. Maar ja, Tesla en alle andere merken, zijn populair en waterstof (blijkbaar) nog niet. Dat maakt het (imo) een ondergeschoven kindje, terwijl juist erover schrijven (en zeker over de techniek ervan) mensen in beweging kan brengen en inzichten kunnen veranderen. Hetzelfde zie je nu immers ook met de EV's.
Ja, dit argument hoor ik vaker: als je er niet over schrijft, dan leren mensen het ook niet kennen. En hoewel daar op macroschaal zeker iets in zit, geldt dat op Tweakers-schaal natuurlijk niet: of de wereld overgaat op waterstof, hangt niet af van wat er op de frontpage van Tweakers verschijnt. We hebben er wel degelijk aandacht aan besteed, zie bijvoorbeeld dit uitgebreide verhaal reviews: Rijden in een waterstofauto - Bereik, tanken en kosten in de praktijk (maar dat had je vast al gezien)

Dezelfde discussie heb ik ook vaak gevoerd over smartphones en alternatieve besturingssystemen. Ook daar besteden we aandacht aan, maar gedoseerd: zelfs op Tweakers is het een niche. Dat is niet erg, we publiceren er graag over, maar wel minder natuurlijk - we maken er minder tweakers blij mee. Maar als we puur voor de kliks gingen, dan hadden we helemaal geen aandacht besteed aan onderwerpen die op Tweakers niche zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:01:
Ja, dit argument hoor ik vaker: als je er niet over schrijft, dan leren mensen het ook niet kennen. En hoewel daar op macroschaal zeker iets in zit, geldt dat op Tweakers-schaal natuurlijk niet: of de wereld overgaat op waterstof, hangt niet af van wat er op de frontpage van Tweakers verschijnt.
Klopt, maar om er dan een kip-ei verhaal van te maken vind ik dan ook weer een drogreden. Het is imo geen excuus om een artikel niet te plaatsen. Ik zie ook niet wat er fout kan zijn aan dergelijke artikelen te posten, wanneer andere artikelen wel aandacht krijgen, zoals een zonneauto die 24 uur rijdt over een circuit in Zolder. Bedenk je wel, dat mensen de FP lezen, omdat er interessante artikelen staan die de redactie geschreven heeft. Natuurlijk schrijven jullie met de interesses van de bezoeker in gedachten, maar dit als reden gebruiken om dan maar niet te publiceren over bepaalde onderwerpen is natuurlijk gek. Doorbreek het kip-ei verhaal. De aangehaalde review kreeg ook veel reacties immers. En zoals Femme eerder in het topic sprak; er komen reacties op, dus er is interesse.

Daarnaast denk ik ook niet dat een artikel gemaakt wordt omdat een bezoeker ergens naar over moet stappen. Ik neem aan dat zoiets ook nooit jullie doel is. Het lijkt mij primair dat je als redacteur wilt informeren, dat kan met de door mij aangehaalde artikelen naar mijn idee wel degelijk. Ik heb ze voor het gemak ook in deze reactie gedeeld.

Ik denk daarnaast ook dat in een artikel over waterstofauto's en zeker de technieken die gebruikt gaan worden (bijvoorbeeld in de artikelen die ik eerder noemde), dat daar meer techniek in zit dan in een persbericht van Mercedes die ik in mijn vorige post aanhaalde. Tweakers wilde toch ook meer 'terug naar de kern' en 'techniek op de proef stellen', gezien de slogan? Ook is in dit topic om voorbeelden gevraagd van diverse artikelen, verspreid tussen de 400+ reacties zijn er genoeg voorbeelden gegeven.

Ook zijn er voorbeelden gevraagd die men wel zou willen zien. Ik heb er in de afgelopen dagen dus een paar gegeven (in de submit), maar daar gebeurd niets mee, zoals wel meer artikelen die ik submit geen artikel worden. Daar zullen best verschillende redenen voor zijn, dus per geval bekijken heeft geen zin, maar schijnbaar is er wel iets waardoor het elke keer toch niet gepubliceerd wordt.

De artikelen die ik gesubmit had, waren deze: https://www.24h-lemans.co...he-other-prototypes-55628 (gisteren, al is dit de Engelstalige vertaling van het Franse artikel op dezelfde website die ik gepost had) en https://www.gckmotorsport.co/gck-reveals-hydrogen-eblast-h2 (eergisteren).

Terwijl een zonneauto die al twee jaar rondrijd in raceverband wel aandacht krijgt, ik vind het gewoon jammer om te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2021 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 19:17

Hayte

Nieuwsredacteur
CH4OS schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:18:
[...]
Ook zijn er voorbeelden gevraagd die men wel zou willen zien. Ik heb er in de afgelopen dagen dus een paar gegeven (in de submit), maar daar gebeurd niets mee, zoals wel meer artikelen die ik submit geen artikel worden. Daar zullen best verschillende redenen voor zijn, dus per geval bekijken heeft geen zin, maar schijnbaar is er wel iets waardoor het elke keer toch niet gepubliceerd wordt.

De artikelen die ik gesubmit had, waren deze: https://www.24h-lemans.co...he-other-prototypes-55628 (gisteren, al is dit de Engelstalige vertaling van het Franse artikel op dezelfde website die ik gepost had) en https://www.gckmotorsport.co/gck-reveals-hydrogen-eblast-h2 (eergisteren).
Deze twee submits heb ik zelf voorbij zien komen deze week en heb ik zelf ook besloten om voor nu even geen nieuwsartikel over te maken. Niet omdat ik ze niet interessant vond, want dat vond ik wel. Ik vond ze alleen niet actueel genoeg om er deze keren nieuwsberichten over te schrijven. Het voorbeeld van de GCK e-Blast H2 was voor mij geen 'nieuws', omdat er in dat persbericht weinig inhoudelijk nieuws zat. Er werden enkele renders gedeeld van hoe de auto eruit zou kunnen zien, pas later gaan ze het definitieve ontwerp onthullen. Zeker in de autowereld kunnen dergelijke renders sterk verschillen van het uiteindelijke product, waardoor het de vraag is wat je lezer eraan heeft. Dit is anders dan bijvoorbeeld de smartphonewereld, waar renders van producten vaker beter lijken op het daadwerkelijke product. Het feit dat het team mee ging doen aan Dakar is geen nieuws, eerder waren er ook al specs gedeeld. Dus het enige nieuws wat voor ons reden zou zijn om te publiceren waren die renders, wat om de eerder genoemde reden voor ons geen nieuws is.

Voor het waterstof-Le Mans-verhaal geldt ongeveer hetzelfde: het was geen nieuws. Het was een interview met de organisator van de 24 uur van Le Mans, waarin hij dingen zegt die al eerder gezegd zijn. Het feit dat er bijvoorbeeld in 2025 waterstofraces plaats gaan vinden met Le Mans-auto is geen nieuws: dit was een maand geleden al bekend.

Ik vind zelf waterstofvoertuigen interessant, ook voor Tweakers, en heb hier in het verleden ook meermaals over geschreven, maar dan moet het wel actueel zijn. En die actualiteit miste ik in deze twee specifieke submits. Waterstof(-ev's) in de motorsport is iets waar we over zouden kunnen schrijven, maar dan moet er voor ons wel een actuele nieuwsaanleiding zijn om daar over te schrijven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hayte schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:37:
Deze twee submits heb ik zelf voorbij zien komen deze week en heb ik zelf ook besloten om voor nu even geen nieuwsartikel over te maken. Niet omdat ik ze niet interessant vond, want dat vond ik wel. Ik vond ze alleen niet actueel genoeg om er deze keren nieuwsberichten over te schrijven. Het voorbeeld van de GCK e-Blast H2 was voor mij geen 'nieuws', omdat er in dat persbericht weinig inhoudelijk nieuws zat. Er werden enkele renders gedeeld van hoe de auto eruit zou kunnen zien, pas later gaan ze het definitieve ontwerp onthullen. Zeker in de autowereld kunnen dergelijke renders sterk verschillen van het uiteindelijke product, waardoor het de vraag is wat je lezer eraan heeft. Dit is anders dan bijvoorbeeld de smartphonewereld, waar renders van producten vaker beter lijken op het daadwerkelijke product. Het feit dat het team mee ging doen aan Dakar is geen nieuws, eerder waren er ook al specs gedeeld. Dus het enige nieuws wat voor ons reden zou zijn om te publiceren waren die renders, wat om de eerder genoemde reden voor ons geen nieuws is.
Ik moet bekennen, dat het bij het Dakar artikel mij eerst ook even ontging. Maar dacht later, dat het wellicht wel interessant kon zijn om een keer een artikel over de auto en het gebeuren an sich te maken, dan is het weliswaar laat, maar ik zou het zeker wel gelezen hebben.
Voor het waterstof-Le Mans-verhaal geldt ongeveer hetzelfde: het was geen nieuws. Het was een interview met de organisator van de 24 uur van Le Mans, waarin hij dingen zegt die al eerder gezegd zijn. Het feit dat er bijvoorbeeld in 2025 waterstofraces plaats gaan vinden met Le Mans-auto is geen nieuws: dit was een maand geleden al bekend.
Ah, sterker nog, het is al langer bekend dat er in Le Mans een waterstof auto gaat komen. Daarmee is GreenGT al de nodige jaren bezig met de LMPH2-auto. Het bericht van de organisator an deze week, is dat men aan de slag gaat om er een officiële raceklasse van te maken, die qua prestaties in de buurt komt van de (sinds dit jaar nieuwe) topklasse, de hypercars. De LMPH2 auto waar jij naar refereert, is een auto die qua prestaties gelijk is aan de huidige LMP2 auto's. Dat de auto dus een upgrade krijgt en dat aangekondigd werd tijdens dat bericht, leek het mij wel degelijk nieuws.
Ik vind zelf waterstofvoertuigen interessant, ook voor Tweakers, en heb hier in het verleden ook meermaals over geschreven, maar dan moet het wel actueel zijn. En die actualiteit miste ik in deze twee specifieke submits. Waterstof(-ev's) in de motorsport is iets waar we over zouden kunnen schrijven, maar dan moet er voor ons wel een actuele nieuwsaanleiding zijn om daar over te schrijven.
Ik zit zelf echter ook niet bovenop het waterstof auto nieuws, maar had de hoop dat hoewel het dan dus wellicht wat laat is, het altijd alsnog wel interessant kan zijn, bijvoorbeeld met wat diepgang, zodat het artikel alsnog meerwaarde biedt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hayte schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:37:
[...]
Het voorbeeld van de GCK e-Blast H2 was voor mij geen 'nieuws', omdat er in dat persbericht weinig inhoudelijk nieuws zat. Er werden enkele renders gedeeld van hoe de auto eruit zou kunnen zien, pas later gaan ze het definitieve ontwerp onthullen. Zeker in de autowereld kunnen dergelijke renders sterk verschillen van het uiteindelijke product, waardoor het de vraag is wat je lezer eraan heeft.
Als dat een criterium is; waarom is het zoveelste overgeschreven persbericht over dezelfde ev met wat meer range dan wel nieuws?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Gunner Scherp, niet eens aan gedacht!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 19:17

Hayte

Nieuwsredacteur
Gunner schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:54:
[...]

Als dat een criterium is; waarom is het zoveelste overgeschreven persbericht over dezelfde ev met wat meer range dan wel nieuws?
Wanneer een EV een grotere (of juist kleinere) actieradius krijgt, om wat voor reden dan ook, dan kan dat voor ons nieuws zijn. Niet in alle gevallen is dat nieuws, maar dat kan het wel zijn. Bijvoorbeeld omdat het veel range is voor dat segment/die prijs, of omdat het opvalt bij een bepaalde autofabrikant. Stel dat Mazda de MX-30 opeens uitbrengt met een 60kWh-accu en de auto daarmee een actieradius krijgt van 350 kilometer. Dan zou dat nieuws zijn, omdat Mazda juist eerder zei die MX-30 niet van meer actieradius te willen voorzien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

arnoudwokke schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:39:
[...]

Je lijkt te redeneren dat alles om kliks draait. Die redenering klinkt ook solide: meer kliks is meer advertentie-impressies is meer geld. Die redenering gaat ook voor een deel van het internet heus op.

Maar wij hebben veel meer om rekening mee te houden: een community die hier graag komt en het nieuws graag volgt - en die zich laat horen als ze het met bepaalde beslissingen niet eens zijn. En zonder die community bestaan wij over een of twee jaar niet meer en is het klaar. Wij kúnnen dus niet optimaliseren voor kliks. Anders zouden wij alleen maar schrijven over dingen die aandacht trekken.
Eigenlijk vraag ik me af: waarom is die community van Tweakers.net werkelijk zo belangrijk?
Het lijkt zo evident, maar waarom is dat?

Wat zou er werkelijk gebeuren als:

1. Het forum niet meer zou bestaan (opdoeken)
2. Het niet mogelijk zou zijn om te reageren op nieuws

Combineren / uitsluiten van opties is mogelijk.
You got me, mijn intuïtie zat er naast!

Maar community-leden: moet ik dat begrijpen conform: dat ingelogde gebruikers dat meer waarderen als bezoekers zonder account?
Datzelfde geldt voor andere onderwerpen waarvan je zou denken dat die het goed doen. We hadden beter aan de leiband van Apple kunnen lopen en op embargo een iPhone-review kunnen publiceren, maar in plaats daarvan wachten we langer om die dingen grondig te testen ook al kost dat veel views en 'straft' Apple ons daarvoor door ons volgende keer iPhones nóg later of niet op te sturen. Waarom doen we dat? Omdat we niet gaan voor zoveel mogelijk kliks, maar voor zoveel mogelijk tevreden gebruikers. Een halve review, daar helpen we onze lezers en kijkers niet mee, ondanks dat je dan misschien 3x zoveel views en advertentie-inkomsten binnenharkt.
Ik vind het een mooi verhaal, maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is. Want tweakers.net is wel vaker laat met artikelen over grote onderwerpen, maar de vermeende kwaliteit zien we er niet écht in terug.

De review van de Apple Macbook M1 vind ik een uitstekend voorbeeld om mijn punt te maken:

De tweakers.net review van destijds was alsof de redacteur een doorsnee computer aan het reviewen was en totaal geen besef had van wat er werkelijk aan de hand was.

Deze comment hierzo maakt precies het punt wat ik ook zou hebben gemaakt:
Ik ben totaal geen Apple fan, maar het verbaasd me dat Tweakers hier zo weinig aandacht of prioriteit aan geeft. Raar. :X

Ik quote even het sentiment:

Dit is toch mind blowing dat ARM en alles dicht bij elkaar op een SoC laat zien wat de mogelijkheden zijn. Ik vind mijn grote computer kast ineens best wel stom :P

Ondertussen hebben we op het forum hier al uitgebreid over gesproken en zijn er tientallen al dan niet meer mooie en uitgebreide video reviews op YouTube te vinden. Redactie tweakers: boot gemist!

En dit is pas het begin. Dit zijn de machines die mobiel gericht zijn of voor de instappers. De wat meer desktop versie gerichte SoCs moeten nog komen.

De M1 verpletterd gewoon tot nu toe bijna alles wat hiervoor uit is gebracht. En zelfs tegen een iMac met een i9 configuratie staat het zijn mannetje of doet het zelfs iets beter.

En dat zonder koeling! en voor een handvol aan watt. Een directe vergelijking had de iMac ruim 125 watt nodig om hetzelfde te doen waar de M1 slechts 5 watt voor nodig had. 8)7

En zelfs programma's die nog niet geupdate zijn voor de M1 doen het prima tot zelfs beter onder Rosetta 2.
Inderdaad: het tweakers.net artikel biedt totaal geen context, tweakers legt op geen moment uit waarom dit product zo'n revolutie is. Totaal das boot gemist ;(

Dus begrijp je dan dat ik heel anders kijk naar dat trage publiceren? Niet alleen is de publicatie van een review traag, het slaat ook nog eens totaal de plank mis als in: er wordt geen enkele context geboden.

Met de huidige iPhone release is natuurlijk het tegenovergestelde aan de hand: er is niets bijzonders aangekondigd, dus wat dat aangaat valt er hier geen revolutie te missen en zal het artikel ongetwijfeld wel netjes de quirks and features behandelen van de nieuwe producten, het is gewoon heel veel werk.

Mischien is de realiteit gewoon veel meer dat tweakers.net gewoon de luie échte tech-liefhebber bediend. Dat zijn de mensen die het niets kan schelen dat ze het nieuws wat later lezen. Want tweakers.net is voor hun een one-stop-shop voor al hun tech-nieuws en ze gaan niet de rest van het internet op. En waarschijnlijk zijn ze binnen hun sociale kring evengoed nog avant-garde / trendsetter, voor zover dit type bezoeker daar wat om geeft.

Dus met dat profiel in gedachte: waarom zou Tweakers.net dan zo gaan lopen stressen? Niet meedoen aan die rat-race heeft ook voordelen, ondanks dat het wordt afgedaan als een soort offer aan de community, wat ik persoonlijk toch gewoon moeilijk vind om te accepteren als reden.

Natuurlijk 110% psychologie van de koude grond, van mijn kant. En ik ben de eerste om toe te geven dat mijn evaluatie mogelijk onvoldoende recht doet aan wat er werkelijk aan de hand is. Maar er is een reden voor deze perceptie.

Edit: ik heb wat feedback weggehaald waar ik het achteraf niet achter sta.

[ Voor 13% gewijzigd door Q op 23-09-2021 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Hayte schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:10:
[...]

Wanneer een EV een grotere (of juist kleinere) actieradius krijgt, om wat voor reden dan ook, dan kan dat voor ons nieuws zijn. Niet in alle gevallen is dat nieuws, maar dat kan het wel zijn. Bijvoorbeeld omdat het veel range is voor dat segment/die prijs, of omdat het opvalt bij een bepaalde autofabrikant. Stel dat Mazda de MX-30 opeens uitbrengt met een 60kWh-accu en de auto daarmee een actieradius krijgt van 350 kilometer. Dan zou dat nieuws zijn, omdat Mazda juist eerder zei die MX-30 niet van meer actieradius te willen voorzien.
iPhone 34 gaat 10% langer mee dan iPhone 4, nieuws! Zolang het verschil tussen echt nieuws en een simpel flauw persberichtje niet gezien wordt(of wilt worden) dan is het enige wat ik kan denken dat of iemand op de redactie loopt te geilen op EVs(heb al zo'n vermoeden en al helemaal op Elon) of dat het gaat om clicks. Autoblog plaatst toch ook niet elke update van Android auto, omdat dat zogenaamd 'auto gerelateerd' is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:14
Welke nieuwe technologie is hier in te zien?
nieuws: Mercedes voegt zich bij Stellantis en Total om EV-accu's in Europa te...
Leest behoorlijk als een reclame artikel voor EV's, zonder ook maar iets van nieuwe technologie, gewoon een 'gekend' merk dat mee doet met andere 'gekende' merken om accu's te maken, op bestaande technologie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

WoutF schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Eén van de grootste issues rondom elektrificatie van vervoer is de laadinfrastructuur, waarbij Tesla al vroeg daarin geïnvesteerd heeft waardoor Europa nu vol staat met Superchargers. Dat maakt dit zeker relevant nieuws rondom dit onderwerp. Technologie is voor Tweakers meer dan puur de pcb's, chips en kabels, het zijn ook vaak juist de aanverwante zaken die interessant zijn en het plaatje compleet maken. Een nieuwsbericht is dit is verder de plek niet om een laadstandaard uit te leggen, daar hebben we uitgebreide achtergrondartikelen voor.
Of alles met betrekking tot Tesla of de Superchargers van Tesla echt relevant is voor Tweakers.net, daar kunnen we lang over discussiëren en zullen het dan nog niet eens worden.

"Let's agree to disagree"

Dat je geen diepte uitleg geeft in een nieuwsartikel, is wel te verdedigen.
Echter lijkt het nu wat meer op een artikel voor de Autoweek.

In het artikel wordt ineens de CSS-standaard benoemd als reden waarom het voor Tesla redelijk eenvoudig is om de SuperChargers in Europa vrij te geven voor alle merken.
Dat je niet de hele standaard uit de doeken doet, dat snap ik.
Maar een link naar het achtergrond artikel zou toch wel kunnen passen in een nieuwsartikel op Tweakers.net

Er staat wel een link in naar een Tweet die aankondigt dat er 25000 SuperChargers zijn.
Er staat ook een link in naar een Tweet van Musk.
Er staat een link (of eigenlijk 2) naar een site waarin de geruchten naar het mogelijk vrijgeven van de SuperChargers.
Maar een link naar een achtergrondartikel, dat zeer zeker iets toevoegt aan dit artikel, die link ontbreekt.

Natuurlijk is het de keuze van de Auteur/Redacteur, maar die link had zeker wel iets toegevoegd voor mensen met interesse in techniek.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nog een voor in het rijtje; nieuws: Rolls-Royce wil eind 2023 eerste elektrische auto uitbrengen

Deze spant denk ik wel de kroon, waar de meeste EV berichten nog wel wat extra informatie hebben over bereik, snelheid van het laden en meestal ook de grootte van de accu, ontbeert dit artikel deze informatie (wat mij toch best basis informatie lijkt...) volledig.

EDIT:
Al zie ik zojuist dat nieuws: Ferrari gaat eerste volledig elektrische auto in 2025 presenteren deze informatie ook ontbeert, dus het eerste artikel dat ik noem is niet de enige, helaas.

EDIT2:
Jammere blijft gewoon om te zien dat er weinig extra moeite wordt genomen om de informatie te achterhalen, of in elk geval geprobeerd is om die te achterhalen en vervolgens klakkeloos het persbericht wordt overgenomen. Dit helpt niet echt bij het statement 'wij doen het niet om de clicks', want als het niet daarvoor is, waarom dan wel? De interesse van de gebruiker, want die schrijft toch wel reacties? Dat lijkt mij dan weer erg kort door de bocht.

Sorry voor deze kritische vragen, maar met dit soort artikelen wordt Tweakers wel steeds minder een site (of in elk geval de frontpage) voor mij om op te gluren gedurende een dag, als er vooral persberichten over gepend en vertaald worden, wat de site met dit soort artikelen weinig onderscheid maakt met Autoweek (los van het taalgebruik).

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 29-09-2021 17:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Intel introduceert neuromorfische Loihi 2-processor op Intel 4-procedé

Zeker een interessant artikel, met veel tech! Maar wat wellicht het artikel zoveel beter kan maken, is als termen als ''spiking neural network'', ''spike messages'' en ''spikepayload'' wat meer uitleg zouden krijgen, zodat je niet per se hoog geleerd hoeft te zijn om (emigszins) te snappen wat dit inhoudt.

@Olaf, misschien een ideetje voor een achtergrond artikel? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CH4OS schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:15:
Zeker een interessant artikel, met veel tech! Maar wat wellicht het artikel zoveel beter kan maken, is als termen als ''spiking neural network'', ''spike messages'' en ''spikepayload'' wat meer uitleg zouden krijgen, zodat je niet per se hoog geleerd hoeft te zijn om (emigszins) te snappen wat dit inhoudt.
:*)
Redneckerz in 'nieuws: Intel introduceert neuromorfische Loihi 2-processor op...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: LinkedIn moet van rechter account politicus herstellen wegens onduide...

De enige "relatie" dat dit artikel met "tech" heeft is LinkedIn. Voor de rest is dit ook gewoon een juridische uitspraak. Zelfs in de reacties gaat het uiteindelijk vooral over politiek en COVID-19. Lijkt mij redelijk duidelijk dat dit beter op een algemene nieuwssite thuis hoort dan op een "tech" site zoals Tweakers.

Ondanks dat ik weet dat in het verleden wel vaker ook dit soort berichten zijn geweest, denk ik dat met dit soort artikelen echt beter nagedacht moet worden of het echt iets voor Tweakers is, ook gezien de reacties die het uitlokt. Door de politieke en COVID-19 reacties is de enigszins nuttige discussie die had kunnen komen, nu totaal ondergesneeuwd als het al aanwezig was.

Door dat dit een te algemeen nieuws artikel is, denk ik ook dat de reacties een totaal andere kant op gaan en dat laat dit artikel ook echt goed zien.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 06-10-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Olaf schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:13:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is informatie die ICT'ers momenteel missen. Ik heb hier vaker oproepen voor gedaan, maar de rode draad was toen dat bijvoorbeeld devvers en systeembeheerder hun informatie vooral van fora, blogs en aggregators zoals Hackernews en social media halen, waardoor het in die zin om minder hard nieuws gaat, maar ik ben benieuwd naar verdere inzichten.
Gisteren en eergisteren heb ik een post gedaan over Leonardo, een robot dat zelfstandig kan skateboarden, vliegen en zelfs kan lopen over een 'slackline'.

Het had een artikel kunnen zijn dat meer tech heeft dan het gemiddelde EV artikel persbericht, terwijl de robot vele malen kleiner is, maar ook tjokvol tech zit (en misschien wel meer tech heeft dan de EV).

Gaat om https://www.caltech.edu/a...oard-and-walk-a-slackline die ik ook gesubmit heb, maar vreemd genoeg komt het hier niet voorbij, maar toch wel op het Jeugdjournaal zelfs... Een gemiste kans als je het mij vraagt, er zullen vast redenen zijn dat het niet op Tweakers is gekomen, maar feit blijft wel dat de submit gewoon een ondergeschoven kindje is (en ook daar is al een keer een topic over geweest). Ik weet in elk geval dat ik niet meer nieuws hoef in te sturen, in 95% van de gevallen komt er toch geen artikel van, spijtig genoeg. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 10-10-2021 02:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23

Roozzz

Plus ultra

Ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid artikelen rond dit datacenter een beetje belachelijk vind worden.
Na: nieuws: 'Groot Amerikaans bedrijf' gaat datacentrum bouwen in Zeewolde
en: nieuws: 'Onbekende Amerikaanse datareus' koopt 80 hectare grond in Zeewolde
en: nieuws: Bouw megadatacenter Zeewolde is uitgesteld wegens mogelijke impact op...
en: nieuws: 'Milieueffecten nieuw megadatacenter Zeewolde nog altijd niet volledi...
Zijn we inmiddels hier beland: nieuws: Milieueffecten datacenter Zeewolde in kaart: minder stikstofneerslag ...

De eerste twee zie ik nog wel enige nieuwswaarde in voor Tweakers, maar zo onderhand is er niets "tech" meer aan. Anders dan het feit het een datacenter betreft. Leuk die updates met betrekking tot de milieuwetgeving en vergunningsverlening. Maar waarom zo'n ontzettende nadruk op dit specifieke project? Voor letterlijk tientallen projecten lopen vergelijkbare trajecten; kennelijk is deze super belangrijk. Daarnaast zijn het ook niet minuscule updates, maar is er meer tijd aan besteed dan aan menig artikel...

De logica ontbreekt voor mij volledig; het is zeker niet het eerste (of laatste) datacenter in Nederland en het is nou ook niet dat het serverpark van Tweakers hier komt te draaien :P Er is niets in de tekst waarop ik zou concluderen dat deze extra bijzonder is. Is er iemand die dit kan toelichten?

Dat plaatje is zijn geld wel waard geweest trouwens >:)

-edit-
Jullie scheppen wel verwachtingen zo. Ik ga er vanuit dat we ook updates krijgen van de bezwaarprocedure, het verlenen van de vergunning, de eerste schep in de grond, het hoogste punt bereikt, de eerste server naar binnen, de stekker in het stopcontact en de eerste data die verzonden wordt? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 12-10-2021 14:05 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voor het stukje dossiervorming lijkt men soms ook artikelen maar te plaatsen, ondanks dat er geen enkele relatie is met tech. Is wat voor te zeggen enerzijds en anderzijds. Ik snap het ergens wel, maar aan de andere kant ga je dan ook je doel een beetje voorbij, inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 18:10

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Na 3 weken weer geen reactie uit Tweakers in dit topic, een belofte om terug te komen op kritiekpunten in het Tweakers Plus topic welke maar niet lijkt te komen en aanhoudende kritiek in het "Relatie organisatie en community" topic lijkt het allemaal echt geen zin te hebben he ;) Ook het taggen van redacteuren, community managers etc. lijkt vrij weinig uit te halen. Al met al achteraf waarschijnlijk verspilde tijd.

@Koekiemonsterr Misschien lees ik het verkeerd maar waar kan ik in dit artikel het technische nieuws lezen? Maar goed laten we het argument "we moeten over techniek schrijven" uit het raam gooien, we gaan ook financieel nieuws plaatsenop Tweakers. Dan alsnog geeft het artikel veel minder informatie dan het artikel op RTLZ, het platform waar ik dit nieuws juist wel zou verwachten (https://www.rtlnieuws.nl/...rs-beursgang-ipo-uitstel.)

Met als resultaat: mooie technisch inhoudelijke reacties... Not. Alleen maar beurs een aandeel speculering, de bekende "ik wil wel een paar tientjes meer betalen voor service" en 6x de vergelijking met Amazon en waarom dat toch zo'n slecht bedrijf is.

Al met al snap ik er nu weinig meer van.

[ Voor 18% gewijzigd door Yariva op 13-10-2021 09:24 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Toevoegend aan @Yariva hier boven; hij doelt op nieuws: Coolblue stelt beursgang voor onbepaalde tijd uit. Ook best wel een kort artikel als je het mij vraagt. Beter had de redacteur zijn tijd elders in gestoken.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2021 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 02:05

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Yariva schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:18:
@Koekiemonsterr Misschien lees ik het verkeerd maar waar kan ik in dit artikel het technische nieuws lezen? Maar goed laten we het argument "we moeten over techniek schrijven" uit het raam gooien, we gaan ook financieel nieuws plaatsenop Tweakers. Dan alsnog geeft het artikel veel minder informatie dan het artikel op RTLZ, het platform waar ik dit nieuws juist wel zou verwachten (https://www.rtlnieuws.nl/...rs-beursgang-ipo-uitstel.)
Ik weet niet of je met zo'n vraag nog echt geïnteresseerd bent in het antwoord, want uiteraard ga je weinig tot geen echt technisch nieuws lezen in een dergelijk bericht over de beursgang van Coolblue. De categorie van het nieuwsbericht is ook niet voor niets 'bedrijfsnieuws'. In dit soort berichten gaat het doorgaans meer over het bedrijf en wat minder of nauwelijks over de techniek. Dit bericht is vrij simpel te rechtvaardigen m.i.: we hebben eerder al over het plan van de beursgang van Coolblue geschreven (daar was ook de nodige interesse in, zo bleek) en dan zou het wel heel raar zijn als ik nu ineens het afblazen/uitstellen van de aangekondigde beursgang zou negeren. En dat een site als RTL hier uitgebreider over bericht, lijkt me logisch. Die link lijkt me ook vooral zo'n bericht van RTL Z, dat financiële kanaal. Logisch dat zij meteen een beursanalist vragen om een reactie. Als ik dat hier op Tweakers zou doen, dan zou er pas kritiek volgen: want hee, we zijn toch geen financiële site, etc etc. Nu beperk ik me gewoon tot de kern en dat lijkt me prima.

De achterliggende vraag lijkt me de volgende: moeten wij over zoiets als een beursgang van Coolblue schrijven? Daar kan je over twisten en daarin ben ik niet per se een voor- of tegenstander, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet direct redenen om dit als een no go af te doen. Zo'n grote, Nederlandse speler die zo'n stap maakt, dat moeten we dan maar negeren, omdat het te weinig echt tech zou zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 13-10-2021 09:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:37:
Ik weet niet of je met zo'n vraag nog echt geïnteresseerd bent in het antwoord, want uiteraard ga je weinig tot geen echt technisch nieuws lezen in een dergelijk bericht over de beursgang van Coolblue. De categorie van het nieuwsbericht is ook niet niet voor niets 'bedrijfsnieuws'. In dit soort berichten gaat het doorgaans meer over het bedrijf en wat minder over de techniek. Dit bericht is vrij simpel te rechtvaardigen m.i.: we hebben eerder al over het plan van de beursgang van Coolblue geschreven (daar was ook de nodige interesse in, zo bleek) en dan zou het wel heel raar zijn als ik nu ineens het afblazen/uitstellen van de aangekondigde beursgang zou negeren. En dat een site als RTL hier uitgebreider over bericht, lijkt me logisch. Die link lijkt me ook vooral zo'n bericht van RTL Z, dat financiële kanaal. Logisch dat zij meteen een beursanalist vragen om een reactie. Als ik dat hier op Tweakers zou doen, dan zou er pas kritiek volgen: want hee we zijn toch geen financiële site, etc etc. Nu beperk ik me gewoon tot de kern en dat lijkt me prima.
Hoezo 'zo bleek'? Doordat erop gereageerd word/werd? Elk artikel wat jullie plaatsen wordt op gereageerd. Als dat de maatstaf is voor de conclusie 'er is interesse' dan heb je de lat echt wel laag liggen om dergelijke conclusies te trekken. Ik ben dus serieus benieuwd waaruit daadwerkelijk blijkt dat een dergelijk soort artikel hier weide interesse kent.

Dit soort artikelen zijn ook echt niet 'technologie op de proef' stellen' of 'terug naar de kern'. Overigens zijn ook de meeste non-tech artikelen (zelfs copy/pastes of vertalingen van persberichten over EV auto's) langer en hebben meer info dan dit artikel. Ik kan mij daarom best vinden dat uiteindelijk over dit soort artikelen wordt gezegd dat het nauwelijks met tech te maken heeft; dat heeft het totaal niet, immers. Sorry dat ik het zeg, maar wat mij betreft had je beter jouw tijd ergens anders in kunnen steken.
De achterliggende vraag lijkt me de volgende: moeten wij over zoiets als een beursgang van Coolblue schrijven? Daar kan je over twisten en daarin ben ik niet per se een voor- of tegenstander, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet direct redenen om dit als een no go af te doen. Zo'n grote, Nederlandse speler die zo'n stap maakt, dat moeten we dan maar negeren, omdat het te weinig echt tech zou zijn?
Ik zou mezelf wel eerst drie keer achter de oren krabben inderdaad of een dergelijk artikel wel een plaats kan hebben op een site zoals Tweakers, waar de focus van oudsher toch altijd meer op tech ligt dan financial. En als de relatie met tech dan "omdat het een (web)shop is dat electronica verkoopt" is, dan ligt ook daarvoor de lat best enorm laag, wat mij betreft.

Wat je wel zou kunnen doen, is bepaalde persberichten dan combineren. Zou een bedrijf dan later met iets anders aankomen als persbericht, kun je toch altijd nog rakelings vermelden dat het bedrijf onlangs ook aankondigde dat het bedrijf hun eerder aangekondigde beursgang voor onbepaalde tijd uitstelt? Dan heb je ook een wat groter bericht en wordt er tenminste iets meer verteld.

EDIIT: En als dit soort berichten schijnbaar wel een ding zijn op Tweakers, waarom is er dan ook geen artikel over een onderzoek dat gestart is door de explosieve groei (zie bijvoorbeeld Erick81 in 'nieuws: Coolblue stelt beursgang voor onbepaalde tijd uit' dat wijst naar https://www.veb.net/artik...explosieve-groei-coolblue)? :? Hierbij laat ik de nieuwssubmit buiten beschouwing, die lijkt (momenteel) toch vooral te worden genegeerd, zelfs als er wel tech-gerelateerde berichten (met een hoog .geek gehalte worden gesubmit en is voor hier een ander issue). Het submitten van een artikel heeft imo daarom totaal geen nut meer / op het moment.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 10:51
Coolblue stelt beursgang voor onbepaalde tijd uit
Ik zie de IT nieuwswaarde hiervan niet in. Coolblue is een dozenverzetter die vooral koelkasten en dergelijke aan de man brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Warpozio schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Ik zie de IT nieuwswaarde hiervan niet in. Coolblue is een dozenverzetter die vooral koelkasten en dergelijke aan de man brengt.
Oh, doen ze niets meer met laptops en aanverwante zaken dan?

Ik vind financieel nieuws over bedrijven in de it prima. Dat wordt al jaaaaaaren gebracht.

M.i. slaat terug naar de kern meer op reviews, roundups en meer achtergrondartikelen over ict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:23:
Oh, doe ze niets meer met laptops en aanverwante zaken dan?

Ik vind financieel nieuws over bedrijven in de it prima. Dat wordt al jaaaaaaren gebracht.

M.i. slaat terug naar de kern meer op reviews, roundups en meer achtergrondartikelen over ict.
Maar dan lijkt het mij dat ze dan ook al dit soort nieuws moeten brengen en ook dat gebeurd maar willekeurig, zie ook mijn reactie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 10:56

Dazzler2120

FP ProMod
CH4OS schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Maar dan lijkt het mij dat ze dan ook al dit soort nieuws moeten brengen en ook dat gebeurd maar willekeurig, zie ook mijn reactie hierboven.
Waarom moet het óf zwart óf wit zijn? Of alles, of niets over dit soort artikelen? Voor mij heeft een Coolblue zeker aanraking met de tech, net zoals EV's dit hebben waar dezelfde discussie bij ieder nieuw artikel opnieuw gevoerd wordt door dezelfde mensen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Dazzler2120 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Waarom moet het óf zwart óf wit zijn? Of alles, of niets over dit soort artikelen? Voor mij heeft een Coolblue zeker aanraking met de tech, net zoals EV's dit hebben waar dezelfde discussie bij ieder nieuw artikel opnieuw gevoerd wordt door dezelfde mensen.
Het probleem is dat je dit argument vandaag de dag echt over ieder bedrijf kan zeggen. Dat is ook de reden dat je kaders moet opstellen want je kan niet over alles schrijven. En tuurlijk heeft Coolblue relatie met techniek, maar het komt niet naar voren in het artikel.

Het tegenovergestelde kan je dan ook zeggen: Coolblue is een site welke producten verkoopt, toevallig een website heeft waarop deze producten ook worden aangeboden en zelfs een aantal winkels heeft. Ze verkopen koffiezet apparaten, wasmachines en grasmaaiers. Klinkt verdacht veel op letterlijk iedere retailer in Nederland. Waarom schrijven we dan niet over de beursgang van alle andere retailers?

De lijn blijft nu zo ontzettend vaag. De vraag "waarom schrijven we hierover" levert altijd de reactie "omdat het ergens in een donker hoekje iets te maken heeft met 0'en en 1'en". In dit geval dan een retailer welke toevallig laptops verkoopt.

Maar de tegenvraag "waarom schrijven we dan niet vaker over onderwerp x gezien dit ook met techniek (en misschien wel meer dan een beursgang berichtje) te maken heeft" krijgt dan weer vanuit de redactie te horen "nee nee, je hebt het echt fout. Dit is niet interessant / technisch genoeg".

Het blijft nu echt een black box waardoor je ook geen flauw idee heb welke nieuwssubmit wel of niet kans maakt. En dat is Tweakers zijn goed recht, maar kritiek op deze manier van handelen word ook totaal niet serieus genomen. En dat is best wel krom wanneer je site rust op je community.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Yariva schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

De lijn blijft nu zo ontzettend vaag. De vraag "waarom schrijven we hierover" levert altijd de reactie "omdat het ergens in een donker hoekje iets te maken heeft met 0'en en 1'en". In dit geval dan een retailer welke toevallig laptops verkoopt.
Of "omdat het onderwerp leeft onder de community, zie het aantal reacties", dat de helft van de reacties nergens over gaan maakt ze niet uit.

Sommige onderwerpen (of bedrijven) zullen altijd hoog scoren in dat opzicht. En daar wordt simpelweg gebruik van gemaakt. Zo ondoorzichtig is die zwarte doos ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 10:51
PcDealer schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Oh, doen ze niets meer met laptops en aanverwante zaken dan?

Maar de Carrefour verkoopt ook computers en telefoons (en wasmachines). Waar trek je de grens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

eric.1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Of "omdat het onderwerp leeft onder de community, zie het aantal reacties", dat de helft van de reacties nergens over gaan maakt ze niet uit.

Sommige onderwerpen (of bedrijven) zullen altijd hoog scoren in dat opzicht. En daar wordt simpelweg gebruik van gemaakt. Zo ondoorzichtig is die zwarte doos ook weer niet.
Ja hier heb ik al vaker nonchalant op gereageerd met "hardcore pornografie leeft vast ook wel onder de gebruikers" maar daar posten we toch ook niet mee.

Ik snap dat het voorbeeld natuurlijk het andere uiterste is maar de reden "het leeft" is zo'n drogreden.

Duurzaamheid leeft meer dan ooit onder de community maar Tweakers weigert daar meer tijd aan te spenderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yariva op 13-10-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het hoeft niet alles of niets te zijn, maar als financiële berichten ook komen, zou ik zoiets ook best verwachten. Het is geen klein dingetje namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 18:32
Als je kijkt naar de non tech topics op het forum.
Lijkt tweakers onderhand meer een Viva forum voor mannen.

dusja het verwaterd allemaal wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:06

Kheos

FP ProMod
h4ze schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:32:

en als je kijkt naar de tech topics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
h4ze schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:32:

Tja, het topic gaat over de FP, wat heeft het forum daarmee van doen dan? :? Dat zijn echt twee aparte zaken, waar ook een ander publiek op af komt, met dus ook andere interesses. Je kunt dat niet 1:1 doortrekken naar de FP.

Je zegt nu: kijken we naar rode sportauto's, dan... Zijn ze allemaal rood...
Terwijl ik het niet eens over sportauto's heb, maar over normale auto's.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

CH4OS schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:18:
[...]
Tja, het topic gaat over de FP, wat heeft het forum daarmee van doen dan? :? Dat zijn echt twee aparte zaken, waar ook een ander publiek op af komt, met dus ook andere interesses. Je kunt dat niet 1:1 doortrekken naar de FP.

Je zegt nu: kijken we naar rode sportauto's, dan... Zijn ze allemaal rood...
Terwijl ik het niet eens over sportauto's heb, maar over normale auto's.
Laat die twee producten (frontpage en forum) nu grotendeels het zelfde publiek hebben.
Het forum laat zien dat er een breed draagvlak is voor allerlei onderwerpen.
En de frontpage bevestigd dit en daarom krijg je een breed aanbod van artikelen die niet allemaal 100% tech zijn maar soms naast de tech in de schappen hebben gelegen maar er wel veel mee te maken hebben.

Maar laten we eerlijk zijn de "tegen" mensen blijven tegen en de rest van de lezers lijkt er niet veel moeite mee te hebben dus waar hebben we het over?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Shunt schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:56:
Laat die twee producten (frontpage en forum) nu grotendeels het zelfde publiek hebben.
Ik denk dat het nog vies tegenvalt hoeveel mensen of alleen op de FP komen of alleen op het forum. Dat aandeel is groter dan we denken. Dat doet voor de interesses en het punt van dit topic verder ook niet toe (zie ook de rest van de discussie, daar is al eerder over gesproken).
Het forum laat zien dat er een breed draagvlak is voor allerlei onderwerpen.
En de frontpage bevestigd dit en daarom krijg je een breed aanbod van artikelen die niet allemaal 100% tech zijn maar soms naast de tech in de schappen hebben gelegen maar er wel veel mee te maken hebben.
Dat er interesse ervoor is binnen de community, zegt alleen indirect iets natuurlijk (het hoeft niet per se te betekenen omdat er interesse voor is op het forum, dat dat ook zo is op de Frontpage). Op het forum worden zoveel interessante zaken gepost, die ook amper de FP maar halen. Wat dat betreft worden de twee echt als losse zaken gezien. :)
Maar laten we eerlijk zijn de "tegen" mensen blijven tegen en de rest van de lezers lijkt er niet veel moeite mee te hebben dus waar hebben we het over?
Ik denk wel dat het blijven melden (ook al is iemand "voor" of "tegen") ervoor zorgt dat dit onder de aandacht blijft, zou het niet meer gemeld worden, is het probleem dan ook verdwenen? Dat weet je niet, je weet wel dat het er nog wel is als er nog steeds melding over komt en dat het dus nog zeker wel speelt.

Je lijkt wat dat betreft dan wel een beetje eea tegen te spreken met jouw eigen activiteit op de frontpage. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2021 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

[...]

Dan is alles met een microcontroller genoeg voor Tweakers. Dan verwacht ik ook nieuws over servo's of zo.

De reden dat ik dit niet verwacht is omdat dit weinig met de core-business van Tweakers te maken heeft.

Zoals er al wordt gesteld wordt er wel met hele lage latten gemeten als ''men reageert'' al voldoende is om te rechtvaardigen over zulke zaken te posten.

Deze redenaties lopen echter in een cirkel, want pakweg een maand of wat terug beargumenteerden we hetzelfde.

Wat er dus eigenlijk dient te gebeuren is dat er een QoL knop komt. Niet alles met een summiere raakvlak hoeft op Tweakers, daar zijn 1001 andere sites voor. En het hoeft zeker niet op Tweakers omdat er een integrated circuit in zit. Stuff zoals .geek, dat is veel treffender.
eric.1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Ook dat is waar en dat snijdt eigenlijk weer hout met een ander onderwerp, namelijk het modereren. Bij zulk nieuws komen er altijd ontzettend veel metareacties (zeker bij auto nieuws) wat steeds meer van de bron (gecopypaste of niet 8)7) afwijkt. * Dat wordt vervolgens als basis genomen dat het leeft onder de community.

*Sterker nog, vroeger werd Tweakers nooit verweten nieuws te copypasten, hoewel men dat wel deed. Er zat toen altijd een stuk originele inval in. Dat is nu anders.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Ik moet eerlijk zeggen dat sinds al het Auto en financiële nieuws de FP voor mijn gevoel steeds belangrijker wordt, Ik terug ben gegaan naar 10 minuten Tweakers per dag. Voor dat gehele betaalmuur of tracker misbaksel was het nog 20 minuten. Voor de Plus (communicatie ramp) issues was dat nog een 60 minuten.

Van die tien minuten zijn er 8 voor het forum, en daar kwam ik voorheen eigenlijk nooit.

Mja, Tweakers was allang niet meer mijn goto voor nieuws. Daarvoor zijn ze te traag, en de kwaliteit is gewoon te laag om het wachten te verantwoorden. Nu ze meer en meer een samenraapsel van een auto, financieel en roddel krantje krijgen is er eigenlijk voor de serieuse IT minded persoon geen Nederlandse IT site meer.

Jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 14-10-2021 08:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

CHA0S gaf een tip over een BNR Podcast met Bart Zoetmulder.

Erg lastig om naar te luisteren van de presentatoren zijn nogal warrig in hun hoofd, vind ik dan.

Bart gaat iets anders doen binnen DPG, net als Koen Krijns van hardware.info dat ook ging doen.

Maar het meest staliante detail was het volgende in mijn woorden: Tweakers.net trekt geen jong volk aan. Nieuwere generaties zitten op andere plekken en hebben niets met tweakers.net. Het forum is voornamelijk voor oude mannen / 30+ jaar oud.

Het plan is dus om een soort Wirecutter te maken voor de Nederlanse markt. Dat zou dan jonger publiek aan moeten trekken, waarschijnlijk als een soort funnel naar de pricewatch toe, waar het uiteinelijk om gaat (daar wordt het geld verdiend).

Allemaal een beetje in mijn woorden en misschien heb ik het niet goed begrepen. Ik vond het wel markant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben wel benieuwd hoe het maken van een meer mainstream platform uit gaat pakken. Het bied wel de kans om meer focus op echte tech te krijgen. Als wij weer meer échte tech en kwaliteit gaan krijgen dan is dat mooi. Helaas wordt Plus nu als kwaliteit aangeduid. Ik lees inmiddels geen Plus meer omdat de kwaliteit ontbreekt. De bereidheid om te betalen is niet laag, maar de waardepropositie ontbreekt voor mij. Bij de plus-artikelen ontbreekt diepgang vaak en wordt er bijna nooit kritisch gekeken naar diepere lagen en betekenis.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Anoniem: 1367312 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:51:

Mja, Tweakers was allang niet meer mijn goto voor nieuws. Daarvoor zijn ze te traag, en de kwaliteit is gewoon te laag om het wachten te verantwoorden. Nu ze meer en meer een samenraapsel van een auto, financieel en roddel krantje krijgen is er eigenlijk voor de serieuse IT minded persoon geen Nederlandse IT site meer.

Jammer.
Jup, en het is ook al jaren geleden begonnen om dat keer op keer aan te kaarten. Als je alleen al naar de verschillende forum indelingen kijkt, lijkt het wel of Tweakers is blijven hangen in het jaar 2000.
Er iets echt niet meegegaan met de techniek. PHP en HTML is het hoofdonderwerp met programmeren bijvoorbeeld. Serverless, containers, cloud, etc. heeft hier totaal geen aandacht.
Dit terwijl alle organisaties daar keihard mee bezig zijn.

Nu is er ook bijvoorbeeld Kubecon van de CNCF. Het zal mij nog verbazen als er ook maar 1 iemand bij de redactie weet wat de CNCF is, laat staan Kubecon. Zoals je ziet is er ook geen nieuws over. Gitlab naar de nasdaq als voorbeeld. Who cares?

Als professional hoef je hier gewoon niet op Tweakers meer te zijn. There, I said it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 14:48

DaFeliX

Tnet Devver
Q schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

Maar het meest staliante detail was het volgende in mijn woorden: Tweakers.net trekt geen jong volk aan. Nieuwere generaties zitten op andere plekken en hebben niets met tweakers.net. Het forum is voornamelijk voor oude mannen / 30+ jaar oud.

Het plan is dus om een soort Wirecutter te maken voor de Nederlanse markt. Dat zou dan jonger publiek aan moeten trekken, waarschijnlijk als een soort funnel naar de pricewatch toe, waar het uiteinelijk om gaat (daar wordt het geld verdiend).

Allemaal een beetje in mijn woorden en misschien heb ik het niet goed begrepen. Ik vond het wel markant.
ik heb de podcast niet geluisterd, dus ik weet niet of Bart het onduidelijk zei of dat jij het verkeerd begrepen hebt.

Volgens stel jij het zo: Enerzijds is Tweakers te mainstream, anderzijds trekt Tweakers te weinig jong publiek. Jij suggereert dat het "wirecutter" plan een oplossing is voor beide problemen. Maar, dat is niet zo.

Het "wirecutter" plan, is een plan om mainstream publiek aan te spreken. Het is dus niet zo dat we denken met het "wirecutter" plan een jonger publiek naar Tweakers te trekken. Het idee met het "wirecutter" plan is juist bedoelt om wat aan het eerste probleem te doen: Het aantrekken van mainstream. Dat plan heeft (op dit moment althans) geen doel om verkeer naar Tweakers te krijgen. Het probleem van het niet aan trekken van jong publiek moeten we op een andere manier oplossen :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 01-06 18:24

WoutF

Hoofdredacteur
Bovenstaande discussie lijkt me off-topic hier, uiteindelijk is dit topic geopend om het te hebben over wat op een techsite thuishoort en of Tweakers dat nog is.

Het is duidelijk dat er meerdere meningen zijn over welke onderwerpen wel en niet op Tweakers thuishoren, en hoe breed we het begrip 'technologie' moeten zien. Het is voor ons niet haalbaar om in dit topic almaar op artikelniveau de discussies aan te gaan, die tijd steken we graag in het daadwerkelijk schrijven van artikelen. Hoewel we alle input en feedback waarderen, en in dit topic ook vaak genoeg uitleg en context bij keuzes hebben gegeven, zullen we moeten accepteren dat we het niet altijd met elkaar eens gaan zijn. Vind je een bepaald artikel niet interessant? Sla hem over en kies voor iets wat je wel tof vindt.

Omdat dit topic een herhaling van zetten wordt, gaat het op slot. Uiteraard blijven we feedback zoals verbeteringen en aanvullingen op individuele artikelen waarderen, en dit kan, zoals gebruikelijk, door een topic te openen in dit forum.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.