Toon posts:

Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:37:
Nu is tweakers helemaal een autowebsite als we zelfs auto reviews gaan krijgen.. waarom?

video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 met hoger prij...

Wat heeft dit met tweakers te maken en waarom moet dit hier?
Die vraag is hier al enige malen gesteld. Er is blijkbaar interesse in, veel bezoekers van deze site komen in aanmerking om zakelijk hier fiscaal vriendelijk van te profiteren. Ik noem maar een paar dingen.

Ik zou het ook liever op autoweek.nl zien (daar kom ik namelijk niet :+ ). Maar ja het is wat het is.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:47

Q

Inactief

Nu is tweakers helemaal een autowebsite als we zelfs auto reviews gaan krijgen.. waarom?

video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 met hoger prij...

Tja, dat is eigenlijk heel helder, het is een kern-onderdeel van de content van tweakers.net:

Q in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?"

Even rechtstreeks vanaf de DPG site:
Tweakers.net is de grootste tech site van de Benelux en al ruim 21 jaar de meest toonaangevende titel op het gebied van consumentenelektronica en technologie, waaronder bijvoorbeeld: smartphones, automotive, security en games.
Dus wat dat aangaat is die discussie eigenlijk wel beslecht vind ik dan. Het gaat om clicks.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

Ook in de reacties wordt de vraag gesteld; snah001 in 'video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 me... Maar hey, de auto heeft een stekker nodig, dus het kan op Tweakers... :')

[Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2021 10:46]

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Q schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:45:
[...]

Tja, dat is eigenlijk heel helder, het is een kern-onderdeel van de content van tweakers.net:

Q in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?"

Even rechtstreeks vanaf de DPG site:

[...]

Dus wat dat aangaat is die discussie eigenlijk wel beslecht vind ik dan. Het gaat om clicks.
Wat maakt tweakers dan nog tweakers? Nu is het gewoon een verzamel site van DPG waar ze alles maar op gaan gooien ofzo. Doek dan de boel gewoon op en voeg Ad.nl, autoweek en tweakers samen. Met Tweakers heeft het niks meer te maken. Nu is het gewoon een laag niveau nieuws website voor de mainstream ;w wat ze lekker makkelijk zonder inhoud in de lucht kunnen houden.

Neen als IT Pro hoef je al lang niet meer op de FB of op GoT te wezen.

[Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 11-09-2021 10:52]

• Brantje
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-09 08:04

Brantje

De post is daar >>

Met de review van een Tesla, begint Tweakers meer en meer op autoweek te lijken...
Jammer, deze energie hard beter gespendeerd kunnen worden aan wat hardware reviews.

Maar zoals ik hier al lees: AlLeS VoOr De CLiCks
Tis dat sommige Pro artikelen het waard zijn anders had ik abbo wel opgezegd.

[Voor 28% gewijzigd door Brantje op 11-09-2021 11:00]

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:21

Bananenplant

Ceci n'est pas une trompette

Ik werk al geruime tijd als software engineer en ik kan me niet heugen dat ik in al die tijd ooit iets nuttigs/relevants voor mijn werk op Tweakers heb gelezen.

Het enige onderdeel dat ik echt meerwaarde vind hebben boven een beetje tijd verdoen is de Pricewatch. Plus wat niet-tech GoT-topics.

Signal. Speak freely

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Brantje schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:58:
Met de review van een Tesla, begint Tweakers meer en meer op autoweek te lijken...
Jammer, deze energie hard beter gespendeerd kunnen worden aan wat hardware reviews.
Tja, an sich zijn EV's anno 2021 eigenlijk dus ook verworden tot een stukje hardware. Er zit elektronica in, dus het wordt gezien als "tech"/"techniek" en er is bij "de doelgroep" (de nieuwe massale doelgroep) interesse, want die plaatsen reacties onder dat soort artikelen... Dus het is Tweakers "waardig". ;)

• Q

Q

Inactief

HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:48:
[...]

Wat maakt tweakers dan nog tweakers? Nu is het gewoon een verzamel site van DPG waar ze alles maar op gaan gooien ofzo. Doek dan de boel gewoon op en voeg Ad.nl, autoweek en tweakers samen. Met Tweakers heeft het niks meer te maken. Nu is het gewoon een laag niveau nieuws website voor de mainstream ;w wat ze lekker makkelijk zonder inhoud in de lucht kunnen houden.

Neen als IT Pro hoef je al lang niet meer op de FB of op GoT te wezen.
Tja, ik snap 100% de emotie. :)

Helaas is het gewoon zo dat vanuit de commercie tweakers.net nu verwaterd is tot een site die gewoon heel breed en heel oppervlakkig nieuws levert om zoveel mogelijk clicks te verwerven, met een minimum aan inspanning.

Je kunt heel veel kritiek hebben op LTT en dat heb ik ook. Ze moeten toch regelmatig wat video's uitpoepen om de toko draaiende te houden en niet alles is even interessant of relevant. Het clown-bullshit-gehalte is soms wel te hoog of gewoon vervelend. Maar ik wil focussen op wat ze wél goed doen:

- de site heeft een smaak/persoonlijkheid het staat wel ergens voor
- de items zijn goed geschreven, en bevatten vaak inzicht, context, nuance, je steekt er écht iets van op

Niet die smakeloze, risicoloze, context en inhoudsloze, kwaliteitsloze, kleurloze grijze drab die tweakers.net voor mij is geworden.

Puur vanuit mijn eigen perpectief geredeneerd vind ik dat DPG en Tweakers gewoon proberen geld te verdienen op een zo risicoloos mogelijke manier en dat dit zich in negatieve zin manifesteert in het product.

En dat doen ze in mijn ogen al zo lang, dat dit een institutioneel iets is geworden. Het is embedded in de cultuur, dus het bedrijf kan ook eigenlijk niet anders meer. Dat vereist een serieuze reorganisatie op heel veel vlakken, tot aan een herziening van missie, visie en doelstelling. En ik denk dat tweakers.net veel meer nu een pricewatch met een nieuwssectie is. En met de pricewatch is niet veel mis denk ik. Afgezien natuurlijk dat ik vind dat daar ook veel meer mee kan, maar dat is nu echt out-of-scope.

Kortom: ik zie een omslag bij tweakers.net gewoon niet zo snel gebeuren. Tenzij de huidige koers financieel niet lekker uitpakt in de lange-termijn.Vooralsnog lijkt het er meer op dat de huidige koers - al jaren - als de juiste koers wordt ervaren en dat er ook geen reden is om anders naar de zaken te kijken.

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:08
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:21:
[...]

Autoweek is ook van DPG. Vermoed dat je straks ook verwijzingen ga krijgen van reviews op andere DPG sites.
Straks kan ik bij Autoweek terecht voor welke hardware ik moet kopen en kan ik bij Tweakers de vergelijking maken welke auto de betere accu heeft. Of liever gezegd: hoe kan ik de accu "tweaken"..

Kom op.. zo'n dergelijk artikel heeft op een site als Tweakers totaal niks te zoeken. Kan me niet voorstellen dat Femme dit voor ogen had toen hij Tweakers startte...

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
nextware schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:14:
[...]
Kom op.. zo'n dergelijk artikel heeft op een site als Tweakers totaal niks te zoeken. Kan me niet voorstellen dat Femme dit voor ogen had toen hij Tweakers startte...
Als de markt is veranderd, dan is het toch logisch dat je als site meebeweegt om het juist voor je userbase boeiend te houden? Dat het niet in je straatje is (omdat de zaken die voor jou boeiend zijn langzaam aan het verdwijnen zijn bv.) doet niets af aan het feit dat tweakers er misschien wel heel anders voor zou staan dan nu het geval is, als ze dat niet hadden gedaan.
Tweakers van 1999 was in 2009 al niet meer hetzelfde en de tweakers van 2011 is niet meer hetzelfde als de tweakers van 2021.

Verder 100% met @Q eens.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:36:
Als de markt is veranderd, dan is het toch logisch dat je als site meebeweegt om het juist voor je userbase boeiend te houden?
Verwacht jij computernieuws op Autoweek dan? :? Want ja, de bezoeker vindt computers nu eenmaal ook interessant, bij artikelen die geplaatst worden, wordt ook gereageerd, dus er is interesse.

• ed1703
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:38:
[...]
Verwacht jij computernieuws op Autoweek dan? :? Want ja, de bezoeker vindt computers nu eenmaal ook interessant, bij artikelen die geplaatst worden, wordt ook gereageerd, dus er is interesse.
Nee, dat verwacht ik niet. Als autoweek echter een technologie-brede-website zou zijn, dan snap ik dat er bij een veranderde markt tov 20 jaar geleden andere artikelen verschijnen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:42:
Nee, dat verwacht ik niet. Als autoweek echter een technologie-brede-website zou zijn, dan snap ik dat er bij een veranderde markt tov 20 jaar geleden andere artikelen verschijnen.
En wat is er "technologie" aan een auto review? :?

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:45:
[...]
Het is "technologie" omdat het elektrisch is.

Wat men vergeet is dat je de brandstof auto's ook op die manier kan "goedkeuren" als technologie.
Dat zijn immers geen paarden en de techniek achter een motor is wel degelijk iets wat Tweakers interessant kan vinden.

Maar omdat het stroom gebruikt is het opeens Tweakers waardig.. goh, lijkt net de ICT. O-)

[Voor 49% gewijzigd door Grvy op 11-09-2021 14:56]

Trackers of betalen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Grvy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:53:
Het is "technologie" omdat het elektrisch is.
Vandaar dat ik eerder in het topic al zei dat het een apparaat is wat een stekker nodig heeft en dat voor Tweakers dat voldoende reden is om er een artikel aan te wijden. ;) Maar dat zegt niet dat ik autonieuws op een site zoals Tweakers verwacht, maar wel op bijvoorbeeld Autoweek en Autoblog.
Wat men vergeet is dat je de brandstof auto's ook op die manier kan "goedkeuren" als technologie.
Dat zijn immers geen paarden en de techniek achter een motor is wel degelijk iets wat Tweakers interessant kan vinden.
Maar over brandstof auto's wordt niet bericht, want dat is niet populair en geeft dus geen clicks. ;)

• ed1703
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat er genoeg technologie in een Tesla zit ja, Tweakers schrijft al jaren over EV's. Ik denk dat er genoeg andere artikelen (geen reviews, maar ok) zijn op te noemen die in het licht van "dit hoort niet op tweakers" zouden moeten verdwijnen.

TV-kanalen die mogelijk uit het aanbod van Ziggo verwijderd worden bv:
nieuws: Ziggo en Fox gaan contractgeschil Eredivisiezenders uitvechten voor d...

Hoort dit 'nieuws' wel op tweakers? Bedenkelijk dit.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:35
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:36:
[...]

Als de markt is veranderd, dan is het toch logisch dat je als site meebeweegt om het juist voor je userbase boeiend te houden? Dat het niet in je straatje is (omdat de zaken die voor jou boeiend zijn langzaam aan het verdwijnen zijn bv.) doet niets af aan het feit dat tweakers er misschien wel heel anders voor zou staan dan nu het geval is, als ze dat niet hadden gedaan.
Tweakers van 1999 was in 2009 al niet meer hetzelfde en de tweakers van 2011 is niet meer hetzelfde als de tweakers van 2021.

Verder 100% met @Q eens.
Waar zit volgens jou dan het einde wat wel en niet kan? Ik vindt EV reviews dus niet passen op dit platform en laat gewoon duidelijk zien dat tweakers een verzamelbak van DPG is.

Maar goed misschien behoor ik niet meer tot de doelgroep dat kan ook.

[Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 11-09-2021 16:44]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ed1703 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat er genoeg technologie in een Tesla zit ja, Tweakers schrijft al jaren over EV's. Ik denk dat er genoeg andere artikelen (geen reviews, maar ok) zijn op te noemen die in het licht van "dit hoort niet op tweakers" zouden moeten verdwijnen.

TV-kanalen die mogelijk uit het aanbod van Ziggo verwijderd worden bv:
nieuws: Ziggo en Fox gaan contractgeschil Eredivisiezenders uitvechten voor d...

Hoort dit 'nieuws' wel op tweakers? Bedenkelijk dit.
Er zal vast genoeg "technologie" in een auto zitten inderdaad, dat doet het bij ICE auto's ook, maar daarover schrijft Tweakers dan weer nooit. En over de technologie in een EV schrijft Tweakers ook niet. Dat was tot vandaag altijd persberichten overpennen en sinds vandaag dan ook opeens reviews, maar zonder diepgang, dat kost teveel tijd. Er is anno 2021 meer prioriteit op kwantiteit dan kwaliteit en dat is gewoon jammer om te zien.

Het gaat mij er niet om dat Tweakers artikelen schrijft over EV / automotive, men is daar overigens wel heel specifiek in (een nieuwssubmit die ik deed over hernieuwbare brandstoffen is compleet genegeerd bijvoorbeeld), maar mist vervolgens ook de (technologische) diepgang. Tweakers pretendeerd toch een website te zijn met oog voor techniek? Wanneer komt er dan eens een artikel wat daadwerkelijk eens de diepte in gaat, want dat is al gigantisch lang geleden dat Tweakers dat überhaupt heeft gedaan.

De Plus-artikelen gaan ook niet altijd die diepgang opzoeken en als men dat wel probeert, is er altijd wel een comment te vinden dat eea niet klopt en dat is gewoon jammer, want de abo leden betalen wel voor de content.

Ook dat Ziggo mogelijk zenders uit het aanbod weghaalt is inderdaad zeer bedenkelijk; het heeft immers ook nauwelijks te maken met techniek.

[Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2021 16:06]

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:51
We weten allemaal dat de Vlaamse eigenaren (DPG) vinden dat de Nederlandse Media te weinig oplevert.

Hierdoor is, sinds dit jaar, de verplichting opgelegd om meer winst te generen. In geval van T.net gebeurt dat op 2 manieren:
- Kosten omlaag:
>> Grootste kostenpost zit in het maken van content. Het is makkelijk je FP vullen als een autoweekcollega de meuk al gemaakt heeft.
>> Meer gebruik maken van (schijn) ZZP-ers, die niet niet per uur betaald krijgen - maar per geleverde content. Als het even kan, ook nog voor een appel & ei (bron: NRC)
>> Meer met content van gebruikers werken, die hiervoor alleen een beetje extra aandacht krijgen.

- Hogere prijzen voor gebruikers:
>> Afschermen van content om zo gebruikers te dwingen te gaan betalen voor content.
>> Omgooien van de abbo structuur, om zo de omzet per betaalde gebruiker te verhogen

Vermoeden:
- Hogere prijzen voor 3rd parties ("speciale campagnes pagina's", prijzen voor de PriceWatch verhogen

Dit soort acties komen de kwaliteit niet ten goede: Het feit dat er meerdere topic's die de huidige Missie & Visie van Tweakers.net ter discussie stellen, bevestigen dit alleen maar.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• ed1703
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:03:
[...]

Waar zit volgens jou dan het einde wat wel en niet kan? Ik vindt EV reviews dus niet passen op dit platform en laat gewoon duidelijk zien dat tweakers een verzamelbak van DPG is.
Tja, dit is wel een zeer goede en relevante vraag:

- je gaat het niet hebben over de carrosserie.
- motor: is technologie, maar dat is een motor van een (elektrische) vrachtwagen ook, deze worden ook niet besproken op tweakers. Dus nee. Alhoewel dit er dan weer wel op staat: reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelheidsmonster wat?
- Gebruikte accu's. Accu's worden bij meerdere producten op tweakers besproken.
- De computeronderdelen binnen een auto: OS, hardware, features, sensoren, camera's.
- Allerlei andere onderdelen horen er niet bij: niet de afwerking, ramen, banden, velgen, zittingen etc.
Maar goed misschien behoor ik niet meer tot de doelgroep dat kan ook.
Mja,er zijn meerdere topics over tesla op het forum, maar er zijn ook topics over tuinieren en nieuwe keukens, die zijn ook niet op de tweakers FP te vinden. Al vind ik wel dat ook die niet op GOT thuishoren.

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:59
Kwam nog wel een leuk voorbeeld tegen van wat ik nou een gemiste kans vind voor Tweakers. Een tweaker notabene die een workaround heeft bedacht voor Xiaomi steps om ze toch soort van legaal te maken. Legaal de weg op met je electrische step in Nederland. Is een video over gemaakt maar die komt dan van Bright in plaats van Tweakers, gevoelsmatig is dat krom.

Ik ervaar vaker dat Bright video's in ieder geval leuke innovatieve voertuigen reviewen (soms wat overdreven review stijl) maar het is toch meer divers, toegankelijk en meer informatief dan zo'n dure Tesla review in mijn beleving.

[Voor 23% gewijzigd door Silvos op 12-09-2021 02:18]

• ymmv
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:24
Wat in ieder geval wel duidelijk is dat de toevoeging van HWinfo op geen enkele wijze de koers van Tweakers.net heeft veranderd. Er werd gezegd dat "de nieuwe, grotere redactie zich compleet zal richten op deze site", maar ik kan niet echt zeggen dat dit gebeurd is. Er is in ieder geval niet meer aandacht gekomen voor uitgebreide PC-hw-tests (moederborden, ram, cooling, cases, etc etc). Het is allemaal op hetzelfde niveau gebleven.

Teleurstellend.

Wii, Wii U, 3DS, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3, PS4 Pro, Vita

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ymmv schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:40:
Wat in ieder geval wel duidelijk is dat de toevoeging van HWinfo op geen enkele wijze de koers van Tweakers.net heeft veranderd. Er werd gezegd dat "de nieuwe, grotere redactie zich compleet zal richten op deze site", maar ik kan niet echt zeggen dat dit gebeurd is. Er is in ieder geval niet meer aandacht gekomen voor uitgebreide PC-hw-tests (moederborden, ram, cooling, cases, etc etc). Het is allemaal op hetzelfde niveau gebleven.

Teleurstellend.
Valt op zich nog wel mee. De HWI redacteuren maken zeker zowel nog artikelen als reviews. Alleen valt het gewoon minder op, iets wat mij juist de bedoeling lijkt als je als redactie samengaat.

Zie bijvoorbeeld de artikelen die Tomas Hochstenbach geschreven heeft.

[Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 15:46]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:31

PcDealer

HP ftw \o/

Q schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:51:
[...]

Maar eigenlijk boeit mij dat helemaal niet (meer). Ik koop één keer in de zoveel jaar een nieuwe iPhone dus al die artikelen over het zoveelste goedkope android toestelletje van 50 cent is gewoon niet aan mij besteed.
Wat een denigrerende opmerking.
Ik ben zelf zeker een techliefhebber, maar niet conform de definitie van wat tweakers.net meent wat een techliefhebber is.
Dat blijkt.

Met CH4OS in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?" zie ik ook weinig meer productie sinds de samenvoeging.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Q

Q

Inactief

Fair enough :)

Telefoontjes van 50 cent zijn inherent niet interessant. Niet voor een 'tech liefhebber'.
Dat soort content mag minder van mij als spaarzame-bezoeker van de frontpage ;)

Ik snap dat er mensen zijn die er toch interesse in hebben om puur praktische redenen.
Maar daar heb ik het in ieder geval niet over.

Tweakers.net redeneert ook zo: we behandelen laptops in de price range van 400-1000 euro voor onze BBGs wat in de pricewatch wordt het meest geklikt op laptops met die prijzen.

Dat er ook laptops boven de 1000 euro bestaan en dat die bestaansrecht hebben en ook meerwaarde bieden voor mensen, dat boeit tweakers.net niet. Het stichtelijke is Tweakers.net vreemd.

Dat je soms beter af bent om iets meer te betalen en je niet blind te staren op budgetten, dat concept kent tweakers.net niet.

Het is allemaal voor de clicks. U vraagt, wij draaien:

Kwaliteit is wat onze bezoeker goed genoeg vind

Die lat ligt onder de grond. Zoveel is wel duidelijk voor mij, ook als ik naar Plus kijk.
Dus voor mij ook ergens de bevestiging dat ik niet (meer) de doelgroep ben, en waarschijnlijk velen met mij. :)

[Voor 10% gewijzigd door Q op 14-09-2021 11:00]

• MarHart
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 17-09 16:39
Ik denk dat mensen vielen over de "machtige Iphone" vs "50 cent Android".
Nou koop ik zelf geen flagships, maar die zijn idd wel technologische het interessants.

• Q

Q

Inactief

MarHart schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat mensen vielen over de "machtige Iphone" vs "50 cent Android".
Nou koop ik zelf geen flagships, maar die zijn idd wel technologische het interessants.
Ja dat begrijp ik ook wel, @PcDealer heeft ook wel een punt. Maar ik bedoelde het niet zoals hij het opvat. :)
Ik hoop dat bovenstaande wat verduidelijkt.

• incama
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12:51
Q schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:56:
[...]

Fair enough :)

Telefoontjes van 50 cent zijn inherent niet interessant. Niet voor een 'tech liefhebber'.
Dat soort content mag minder van mij als spaarzame-bezoeker van de frontpage ;)
Sorry, maar wat een hoop BS. Zullen we de Pi dan ook maar weg mieteren, want tja, goedkoop. Je leeft in een nare bubbel. Voor de rest ben ik het wel met je eens, dat dan weer wel.

• Q

Q

Inactief

incama schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:45:
[...]

Sorry, maar wat een hoop BS. Zullen we de Pi dan ook maar weg mieteren, want tja, goedkoop. Je leeft in een nare bubbel. Voor de rest ben ik het wel met je eens, dat dan weer wel.
Ik besef dat we - door mijn schuld - off-topic gaan, maar ik ben het niet zo eens met je analogie.

Het punt is dat de goedkopere telefoons gewoon niet meer zijn dan dat. Het zijn compromis-toestellen. De vlaggenschepen - een nieuwe wordt aangekondigd terwijl ik dit schrijf - daar is waar het spannend is, wat mij betreft.

De Raspberry Pi is een totaal ander product (open deur) maar de hele context rond dit product is totaal anders en niet te vergelijken wat mij betreft met het smartphone ecosysteem. De relatief lage prijs van een Pi is juist in deze context speciaal, inclusief de form-factor en de connectiviteit. Goedkoper is hier zelfs interessanter, dat opent nieuwe mogelijkheden.

Het is verder aan jou om te bepalen of je deze evaluatie ook bullshit vind, maar belangrijker is mijn les dat ik wat zorgvuldiger moet zijn met mijn uitspraken, want ik begrijp gerust wel dat het verkeerd kan worden opgevat,

Excuus daarvoor. :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee