Wat heeft dit nog met Tweakers te maken...?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
@Mark_88

Wat heeft de eventuele nieuwe auto van de paus in hemelsnaam met Tweakers te maken...? <+:)

geek: Fisker werkt aan elektrische Pausmobiel

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 12:34
Nieuwe elektrische auto, natuurlijk! Daar schrijven we vaker over. Daarnaast is het een .geek, een artikelsoort die niet gebonden is aan praktisch nut en relevantie voor de lezer, maar meer omschreven kan worden met termen als 'grappig' en 'omdat het kan'. Daarnaast vond ik de foto's te raar om niet te delen. Het ziet eruit als heel obvious knip- en plakwerk en dat hebben ze zo aan de Paus laten zien.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok. En deze dan? reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee

"We schrijven wel eens over elektrische auto's. Elektrische auto's rijden op de weg. Op de weg rijden ook gewone auto's. Die gewone auto's zijn vervuilend. Kilometerheffing doet misschien iets tegen die vervuiling. Laten we over kilometerheffing schrijven!!!1"

[ Voor 42% gewijzigd door NMe op 23-05-2021 13:30 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Dat zijn de meesterwerkem die Premium z'n geld waard maken :+

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 12:34
Ik zal @Yero taggen voor de vraag van @NMe en mocht @Helgie interesse hebben: Het grote Tweakers Plus topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
NMe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:55:

"We schrijven wel eens over elektrische auto's. Elektrische auto's rijden op de weg. Op de weg rijden ook gewone auto's. Die gewone auto's zijn vervuilend. Kilometerheffing doet misschien iets tegen die vervuiling. Laten we over kilometerheffing schrijven!!!1"
Groen blokje onderaan dat artikel:

Een column is een kort opinieartikel. Dit artikel is onderdeel van de bèta van Plus, waarbij we verschillende artikelvormen proberen. Wekelijks publiceren we op zondag een column van een van de Tweakers-redacteuren, die daarbij vrij is in zijn onderwerpkeuze en zijn mening terug kan laten komen. Reageren op Plus en de onderdelen daarvan, zoals dit artikeltype, kan in het daarvoor bestemde topic. Reageren op de inhoud van de column kan hieronder.

Dus als deze redacteur op zijn zondag los wil gaan over hoe je een appeltaart bakt mag dat ook 8)7 Ik zie het probleem dus niet.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

n9iels schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:14:
Dus als deze redacteur op zijn zondag los wil gaan over hoe je een appeltaart bakt mag dat ook 8)7 Ik zie het probleem dus niet.
Nee, dat is dus precies het probleem. Dit is een techsite, niet Trouw of het AD. Een vrije onderwerpkeuze kan prima gelimiteerd zijn aan onderwerpen die wel raakvlak hebben met je publiek.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 23-05-2021 14:19 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:51

Illusion

(the art of)

NMe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Nee, dat is dus precies het probleem. Dit is een techsite, niet Trouw of het AD. Een vrije onderwerpkeuze kan prima gelimiteerd zijn aan onderwerpen die wel raakvlak hebben met je publiek.
883 zoekresultaten op het woord “appeltaart” op het forum. Ook dat is dus een onderwerp dat raakvlak heeft met de community. :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NMe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Dit is onderdeel van Tweakers dat telkens minder met het oorspronkelijke concept te maken heeft. Eerst ging het over videospelletjes en mobieltjes ipv hardware overclocken programmeren en netwerken... Nu gaat het over zonnecellen en rekeningrijden.

Ik zie het gebeuren, dat is jammer maar verder weinig aan te doen. Breder publiek aanspreken enzo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boudewijn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Ik zie het gebeuren, dat is jammer maar verder weinig aan te doen. Breder publiek aanspreken enzo.
Ik vind rekeningrijden een stap te ver. Waar zonnecellen nog steeds prima aansluiting vinden met een techpubliek (zelfs al interesseren ze mij als appartementbewoner totaal niet) is rekeningrijden gewoon een onderwerp dat niet aansluit met waar de site over gaat. Als dit soort artikelen blijkbaar "normaal" worden is het een kwestie van tijd tot we het gaan hebben over de nieuwe vlam van Sylvie Meis of over de winnaar van Wie is de Mol? Want kennelijk zijn alle onderwerpen vrij op zondag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NMe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Ik vind rekeningrijden een stap te ver. Waar zonnecellen nog steeds prima aansluiting vinden met een techpubliek (zelfs al interesseren ze mij als appartementbewoner totaal niet) is rekeningrijden gewoon een onderwerp dat niet aansluit met waar de site over gaat. Als dit soort artikelen blijkbaar "normaal" worden is het een kwestie van tijd tot we het gaan hebben over de nieuwe vlam van Sylvie Meis of over de winnaar van Wie is de Mol? Want kennelijk zijn alle onderwerpen vrij op zondag. 8)7
Agree.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:57

Sméagol

Master of Mayhem

Wanneer kan ik dat appeltaart artikel verwachten?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sméagol schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:50:
offtopic:
Ik kan wel wat tikken over eten maar ben geloof ik geen redacteur :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 00:57

Sméagol

Master of Mayhem

Boudewijn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:54:
[...]

offtopic:
Ik kan wel wat tikken over eten maar ben geloof ik geen redacteur :+
Tijd voor "het grote appeltaart topic" op het forum dus. :+

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik vind dat vrije onderwegkeuze wel prettig eigenlijk. Uiteraard heb je dan af en toe onderwerpen die minder aan slaan. Maar er zou ook iets bijzonders uit kunnen komen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Michael_OsGroot schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:37:
Ik vind dat vrije onderwegkeuze wel prettig eigenlijk. Uiteraard heb je dan af en toe onderwerpen die minder aan slaan. Maar er zou ook iets bijzonders uit kunnen komen.
Als je dit soort dingen wil lezen moet je het AD gaan lezen. En als je ze als redacteur wil schrijven, dan moet je daar gaan werken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Mark_88 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:08:
Ik zal @Yero taggen voor de vraag van @NMe en mocht @Helgie interesse hebben: Het grote Tweakers Plus topic
Je denkt toch niet dat ik m'n tijd ga verspillen in dat topic? Iedereen die daar een goede suggestie doet wordt afgedaan met 'ja maar zo ervaren wij het niet!' Prima, het is jullie site- maar heb dan ook de ballen om te zeggen 'dit is wat het gaat worden, dat moet van DPG, als je het niet bevalt ga je maar ergens anders heen.'

Hypocrites must die

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Puur op persoonlijke mening vind ook ik dit artikel echt te ver van het gedachtegoed van Tweakers af staan. Dat vind ik overigens ook van de meeste EV artikelen waar je elke keer weer dezelfde reacties leest van veelal dezelfde users aangevuld met dezelfde klachten over de nieuwswaarde en relatie tot Tweakers. Wil ik auto nieuws of politiek dan ga ik zelf naar andere sites.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verspilde moeite om te klagen over de overdaad aan het zoveelste copy paste van een newsroom press release van Volvo tesla etc etc. Blijkbaar is het aantal reacties genoeg justificatie om weer zo’n persding over te schrijven maar met wat tweakers was heeft het niets meer te maken maar de redactie interesseert het niet zoveel wat de critici ervan vinden.

Snap het wel hoor. Inkomsten lopen terug , mega grote dure redactie, gezeik over plus en cookie wall. Van dit soort artikelen moet men het blijkbaar hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 23-05-2021 18:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 07:25
Bor schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:54:
Puur op persoonlijke mening vind ook ik dit artikel echt te ver van het gedachtegoed van Tweakers af staan. Dat vind ik overigens ook van de meeste EV artikelen waar je elke keer weer dezelfde reacties leest van veelal dezelfde users aangevuld met dezelfde klachten over de nieuwswaarde en relatie tot Tweakers. Wil ik auto nieuws of politiek dan ga ik zelf naar andere sites.
Terwijl een van de redenen dat ik hier juist kom is om de politieke en maatschappelijke implicaties van techniek te beoordelen. En bijvoorbeeld ook nieuwigheden over EV-rijden te volgen. Ik geef zelf niets om de zoveelste processor die weer 10% sneller kan of om de zoveelste videokaart... Maar pak er zo wel wat van mee...

Maar dit dan?? Eurovisie Songfestival 2021
Achja, blijkbaar zijn er onder de tweakers ook mensen die zich hiermee bezig willen houden...

[ Voor 9% gewijzigd door bvdbos op 23-05-2021 18:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deden ze dat maar ipv de populaire tag EV maar weer neer te gooien, dit is niet 'omdat EV', maar gewoon 'omdat hits'. 99% EV nieuws is aankondiging auto, commercieel verkoopverhaaltje, wat 'op papier' specs, altijd prijs onbekend, volgende.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 23-05-2021 18:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bor

Bor

bvdbos schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Terwijl een van de redenen dat ik hier juist kom is om de politieke en maatschappelijke implicaties van techniek te beoordelen. En bijvoorbeeld ook nieuwigheden over EV-rijden te volgen. Ik geef zelf niets om de zoveelste processor die weer 10% sneller kan of om de zoveelste videokaart... Maar pak er zo wel wat van mee...
Mag ik vragen waarom je juist naar Tweakers gaat voor EV nieuws? Ik zie (wederom; persoonlijke note) echt weinig interessante artikelen op dat vlak en de discussie onder de nieuwsitems is ook in de basis elke keer weer hetzelfde, gevoerd door veelal dezelfde mensen aangevuld met dezelfde klachten die je ook weer hier ziet. In mijn ogen heeft dit weinig tot geen raakvlak met waar ik Tweakers van ken en hoe ik Tweakers graag zie.
bvdbos schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:01:
[...]
Maar dit dan?? Eurovisie Songfestival 2021
Achja, blijkbaar zijn er onder de tweakers ook mensen die zich hiermee bezig willen houden...
Dat is het forum en daarmee wat mij betreft niet heel relevant in deze discussie.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 23-05-2021 18:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-06 22:56
[...]

Groen blokje onderaan dat artikel:

Een column is een kort opinieartikel. Dit artikel is onderdeel van de bèta van Plus, waarbij we verschillende artikelvormen proberen. Wekelijks publiceren we op zondag een column van een van de Tweakers-redacteuren, die daarbij vrij is in zijn onderwerpkeuze en zijn mening terug kan laten komen. Reageren op Plus en de onderdelen daarvan, zoals dit artikeltype, kan in het daarvoor bestemde topic. Reageren op de inhoud van de column kan hieronder.

Dus als de redacteur los wil gaan over de migratievraagstukken van deze tijd (om maar een voorbeeld te noemen) en dat schrijft vanuit zijn eigen conservatief rechtse positie dan is dat ook een dikke prima?

Ik denk dat wij dat niet moeten willen. Politiek die de frontpage insluipt. Op het forum gaat dat al bar slecht en op de frontpage zal dat niet beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Bor schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:04:
[...]
Mag ik vragen waarom je juist naar Tweakers gaat voor EV nieuws? Ik zie (wederom; persoonlijke note) echt weinig interessante artikelen op dat vlak en de discussie onder de nieuwsitems is ook in de basis elke keer weer hetzelfde, gevoerd door veelal dezelfde mensen aangevuld met dezelfde klachten die je ook weer hier ziet. In mijn ogen heeft dit weinig tot geen raakvlak met waar ik Tweakers van ken en hoe ik Tweakers graag zie.
[q]
[...]
Dat is het forum en daarmee wat mij betreft niet heel relevant.
Omdat juist het brede scala aan onderwerpen mij aanspreekt. Wil niet zeggen dat ik elk artikel lees maar vlug even doorheen scrollen doe ik vaak wel... En hoewel de reacties veel van dezelfde zijn, zijn er ook genoeg die wel wat inhoudelijks toevoegen.

En imho is een forum natuurlijk relevant, dat geeft een beeld van de interesses van je bezoekers (alhoewel ik toch echt hoop dat als hier een fp-topic over het songfestival voorbij komt, het wel vanuit een Tweakers-blik geschreven is O-) ).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor

Bor

bvdbos schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:12:
[...]
En imho is een forum natuurlijk relevant, dat geeft een beeld van de interesses van je bezoekers (alhoewel ik toch echt hoop dat als hier een fp-topic over het songfestival voorbij komt, het wel vanuit een Tweakers-blik geschreven is O-) ).
Op het forum vind je ook topics over verbouwen, relatieproblemen etc. Ik neem toch aan dat je dergelijke items ook niet als artikel op de FP verwacht? Een forum heeft wat mij betreft een veel grotere vrijheid om "offtopic" te gaan wat betreft onderwerpen dan de FP waar we vooral nieuws willen brengen / lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Bor schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:14:
[...]

Op het forum vind je ook topics over verbouwen, relatieproblemen etc. Ik neem toch aan dat je dergelijke items ook niet als artikel op de FP verwacht? Een forum heeft wat mij betreft een veel grotere vrijheid om "offtopic" te gaan wat betreft onderwerpen dan de FP waar we vooral nieuws willen brengen / lezen.
Dit dus!
Tweakers zijn soms net mensen :+ maar daarmee is niet gerechtvaardigd om van alles op de FP te plaatsen wat zelfs geen indirecte relatie met tech heeft, zoals dat artikel over rekeningrijden. Mag van mij achterwege blijven: juist daarvoor is het forum bedoeld: start daar een leuke discussie over rekeningrijden.

EVs is een iets andere discussie: daar zit het nodige aan techniek bij. Maar zoals door anderen al opgemerkt: heel veel voegen de artikelen daarover ook niet toe. Dus aan de ene kant ben ik wel geïnteresseerd in EVs, maar aan de andere kant is het zoveelste artikel over hoeveel kilometer auto x kan rijden volgens de fabrikant eigenlijk niet heel interessant: Tweakers is volgens mij ook gestopt met artikelen over hoeveel Wp de nieuwste zonnepanelen op kunnen brengen. En terecht.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
EVs waren relevant hier imo, maar de vraag is of het interessante nieuwe qua tech er niet wel af is. Komt er straks een EV met solid state accu's? Dan is het weer een goed nieuwsbericht. Of een lvl 5 autonome auto die je kan kopen als particulier. Dat is een relevant bericht voor Tweakers. Net als de tweede en derde lvl 5 autonome auto. Maar de 27ste is niet meer relevant op tweakers. Net als dat de 48ste EV die wordt aangekondigd ook niet meer relevant is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Past toch precies bij de nieuwe koers?
We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte tech liefhebber.
plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11
NMe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Ik vind rekeningrijden een stap te ver. Waar zonnecellen nog steeds prima aansluiting vinden met een techpubliek
Weet je nog hoeveel opheffing er was over de "zwarte doos" voor die kilometerheffing, watvoor techniek er gebruikt moest worden, de privacy gevoeligheid en watvoor data, ging dit op basis van GPS en constant doorgegeven worden, tol palen die het uitlezen, kunnen ze gehackt worden, etc...

Rekeningrijden is inherent een techtopic als je het mij vraagt, meer dan zonnepanelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45

Mickey77

Allround ICT-er

Ik begrijp dat artikelen over auto's voor velen niet passen bij een website als tweakers. Maar ik mijn 2 cents geven door mijn mening te geven dat ik hetzelfde gevoel heb over televisies? Het lijkt wel of de laatste jaren de aandacht voor tv's enorm is gegroeid. Zijn televisies de nieuwe telefoons?

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik artikelen over electronische auto's toch nog interessanter en een hoger tweakers gehalte hebben dan een artikel over welke televisie je nu het beste kunt kopen om het EK voetbal goed te kijken...

PS Ik weet dat dit wat offtopic is, maar posten in de topics waar praten over de koers van tweakers on-topic is dat lijkt ook niet echt resultaat op te leveren. Dus ik vind het wel goed als er topics komen zoals deze en hoop dat het toegestaan is om dit topic een ietsiepietsie te verbreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Als er een robot ontwikkeld wordt die zelfstandig een appeltaart kan bakken in een willekeurige keuken waar een oven aanwezig is, liefst na het zelfstandig spelen van een potje tennis, dan lees ik daar graag een uitgebreid artikel over. Als het gaat over mensen die een appeltaart bakken dan kan ik daarvoor prima terecht bij de Viva's, Linda's, tientallen Blogs of desnoods AH.nl... :)

654 reacties and counting. Dus blijkbaar leeft dit onderwerp wel bij veel lezers... O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 23-05-2021 19:25 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:23
[...]

Een uitstekend voorbeeld! Appeltaart kan op dit forum wel degelijk een belangrijke rol hebben. Zo is de Stichting Appeltaart eigenaar van Freedom Internet.

Ook staat ISP XS4all bekend vanwege de persoonlijke support die je krijgt (kreeg....) bij het overhandigen van een verse appeltaart. Hmm, bedenk me nu: misschien hebben die 2 wel met elkaar te maken...

Ofwel, de vele voorkomens van het woord appeltaart op tweakers zijn waarschijnlijk voor een deel zeker aan de techniek die hier besproken wordt gerelateerd.

Laat de redactie zich lekker uitleven! Zolang de titel maar geen clickbait wordt. Persoonlijk zou ik graag een achtergrond (plus) artikel zien over deze nieuwe pausmobiel, bijvoorbeeld over de mogelijkheden die 5G hier biedt om hem zelfrijdend te maken of de facial recognition technologie die gebruikt gaat worden om de paus van de namen van de zwaaiers te laten zien. Er is nog zoveel dat we niet weten.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

DjoeC schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:34:
[...]
Laat de redactie zich lekker uitleven! Zolang de titel maar geen clickbait wordt.
Ik zou liever zien dat de toch altijd beperkte tijd wordt gestoken in artikelen welke meer bij Tweakers passen. De tijd kan maar 1x worden besteed waardoor dus elk EV (als voorbeeld) stuk er voor zorgt dat er minder ander nieuws wordt geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
DjoeC schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Een uitstekend voorbeeld! Appeltaart kan op dit forum wel degelijk een belangrijke rol hebben...
Op het forum inderdaad wel. :9

Ik startte dit topic echter over een redactioneel artikel zonder enig niveau op de FP, dat over de paus z'n nieuwe auto ging. Als daar nou nog interessante technische info in had gestaan, of als dat ding level 5 zelfrijdend zou zijn of zo, dan was het nog wel passend geweest wellicht, maar dit artikel ging letterlijk nergens over. O-)

Overigens vind ik een diepgravend artikel over de technische, economische, milieu, etc. aspecten van rekeningrijden en kilometerheffing prima passen op Tweakers, maar dit artikeltje was nauwelijks een beginnetje daar voor. Meer mogen we hier waarschijnlijk ook niet verwachten. Veel te moeilijk allemaal. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Bor schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:54:
Los daarvan zijn er al 100-en columns geschreven over de kilometerheffing. Erg uitgekauwd onderwerp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CyberMania schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:01:
[...]

Los daarvan zijn er al 100-en columns geschreven over de kilometerheffing. Erg uitgekauwd onderwerp.
Over de zoveelste EV ook. Wat voegt het overschrijven van het zoveelste persbericht toe over een kilowattje meer capaciteit toe? Toch verschijnen die nog wekelijks. Is de redactie zodanig ongeïnspireerd dat dit nodig is?

In een ICE auto zit ook genoeg nieuwe techniek. Toch lees je daar bijna geen artikel over.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 23-05-2021 20:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Fiber schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Op het forum inderdaad wel. :9

Ik startte dit topic echter over een redactioneel artikel zonder enig niveau op de FP, dat over de paus z'n nieuwe auto ging. Als daar nou nog interessante technische info in had gestaan, of als dat ding level 5 zelfrijdend zou zijn of zo, dan was het nog wel passend geweest wellicht, maar dit artikel ging letterlijk nergens over. O-)
De paus heeft geen zelfrijdende auto nodig, daar heeft 'ie het engeltje op z'n schouder voor 8)

Hypocrites must die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 28-05 02:32
Bor schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Ik zou liever zien dat de toch altijd beperkte tijd wordt gestoken in artikelen welke meer bij Tweakers passen. De tijd kan maar 1x worden besteed waardoor dus elk EV (als voorbeeld) stuk er voor zorgt dat er minder ander nieuws wordt geplaatst.
Tja als je al een redacteur fotografie en automotive hebt dan is het logisch dat hij daar over schrijft. Misschien moeten ze wat meer echt technische redacteuren aannemen.

[ Voor 6% gewijzigd door battler op 23-05-2021 20:45 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zo af en toe een bericht als de Paus e-mobiel onder de .geek naam vind ik het probleem niet. Dit is een bericht wat je in 30 minuten schrijft en van plaatjes voorziet, en dat is inclusief uitvoerig de kat aaien mocht je nog thuiswerken.

Maar, echter, doch, het nieuws over de zoveelste standaard EV of inderdaad dat stuk over rekeningrijden, laat dat lekker op Autoweek ofzo. Autoweek schrijft toch ook niet over de nieuwste AMD chips?

Sure, mocht er echt iets spannends op techniekniveau komen dan zou het eventueel kunnen, maar die standaard press-releases? How about no. Krijgen we straks ook press-releases over nieuwe wasmachines?
battler schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Tja als je al een redacteur fotografie en automotive hebt dan is het logisch dat hij daar over schrijft. Misschien moeten ze wat meer echt technische redacteuren aannemen.
Da's sowieso een vrij vreemde combinatie, foto's en auto's, enige connectie is dat het rijmt :+

Aan de andere kant snap ik hem wel, voor zover ik kan vinden is de laatste camera-review van Tweakers alweer 3 jaar terug, dan ga je je als redacteur fotografie vanzelf een andere rol aanmeten :P
Bor schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:14:
[...]

Over twee weken:

Column: Hoe technologie voor relatieproblemen heeft gezorgd tijdens mijn verbouwing.

Inmiddels sta ik nergens meer van te kijken trouwens met de columns, zou mij echt niks verbazen als er inderdaad eens over [mogelijke] relatietroubles wordt geschreven in die dingen :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52

Zorian

What the fox?

Tja, artikelen als dit geven de staat van verval van Tweakers aan. Het is een doodzonde. Jammer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De fp is er niet voor tweakers maar voor adverteerders.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grappig die verschillen in hoe men aankijkt tegen Tweakers. Ik heb dat artikel over rekeningrijden niet gelezen, vond het niet echt interessant. Leek me weinig te gaan over de technische kant ervan. Een artikel over moderne manieren om te monitoren (dus waar rijd je en op welk tijdstip) en toch de privacy te respecteren lijkt me wel weer zeer interessant en op tweakers horen.

EV artikelen lees ik dan wel weer graag en vind die ook bij tweakers horen. Ik zie dat als nieuwe technologie, en ik kom regelmatig in de DED topics, en ja daar gaat het echt veel over het tweaken van die hele systemen. Tweakers is breder geworden dan toen ik hier in 2000 kwam, maar zelf juich ik dat alleen maar toe. Games, telefoons, TVs, EV en zonnepanelen... oh ja een PC heb ik niet eens meer ;)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:50
Voor mijn gevoel ging het al mis toen witgoed in de pricewatch werd opgenomen. Dat hoorde toen volgens sommigen ook bij tweakers want die moeten ook wassen enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
Ik zou graag een artikel lezen over de technische aspecten van moderne koelkasten/airco's etc. Wat zijn de ontwikkelingen op warmte-pomp gebied en wat gebeurd er bijvoorbeeld allemaal in Eindhoven bij de thermochemische opslag van warmte:
https://www.tue.nl/nieuws...svrij-het-antwoord-is-ja/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 06:41:
Grappig die verschillen in hoe men aankijkt tegen Tweakers. Ik heb dat artikel over rekeningrijden niet gelezen, vond het niet echt interessant. Leek me weinig te gaan over de technische kant ervan. Een artikel over moderne manieren om te monitoren (dus waar rijd je en op welk tijdstip) en toch de privacy te respecteren lijkt me wel weer zeer interessant en op tweakers horen.

EV artikelen lees ik dan wel weer graag en vind die ook bij tweakers horen. Ik zie dat als nieuwe technologie, en ik kom regelmatig in de DED topics, en ja daar gaat het echt veel over het tweaken van die hele systemen. Tweakers is breder geworden dan toen ik hier in 2000 kwam, maar zelf juich ik dat alleen maar toe. Games, telefoons, TVs, EV en zonnepanelen... oh ja een PC heb ik niet eens meer ;)
Het kenmerkt wel de verschuiving in het waarom je 'hier' komt.

Was het een hele lange tijd om echt (relatief) snel van nieuwe en goede informatie voorzien te worden, is het in mijn geval de laatste paar jaar steeds meer het gevoel "wat heeft de community NU weer te zeiken"
Tweakers was altijd al wel een clubje met uitgesproken mening, maar het gevoel van elkaar helpen was zeker aanwezig.

De laatste ( vijf ? ) jaar is dat enorm omgezwaaid naar elkaar zoveel mogelijk afzeiken, en vooral het tegendeel bewijzen met het liefste héle lange posts, met moeilijke of populair-techie bewoordingen.
( hetzelfde zeggen, maar moeilijk-geleerd-correct benoemen )
Of als dat niet werkt ( want werkelijke kennis ontbreekt ) iemand dagenlang 'stalken' en vooral zoveel mogelijk aanvallen met de -1 knop.

iig is de werkelijke lol er vanaf, en is in mijn geval de informatie sneller binnen via Bleeping o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:33
Ik kom wel al een aantal jaren op Tweakers, maar ben verder nooit zo actief geweest in de community.
Wat mij wel opvalt is inderdaad dat ik ook af en toe frons bij het lezen van onderwerpen.
Sommige artikelen lijken mij ook niet helemaal te passen bij tweakers. Als voorbeeld misschien het videootje over de Hyundai Ionic 5, dit had niet zoveel met tweakers te maken in mijn ogen.
Ik lees graag over autos en volg dat nieuws ook graag, maar andere sites en bronnen zijn daar toch echt beter toe uitgerust dan tweakers.
Maar ik merk ook dat ik het wel leuk vind als de technische kant van dit soort nieuws meer aan bod komt.
Kijk een autosite, zegt vaak alleen wat over: het rijdt lekker en je kunt 400 km rijden, daarbij wat materiaalgebruikgeneuzel en testje van de ruimte en dan is het wel klaar.
Kiest tweakers ervoor om zoiets te plaatsen zou ik een focus verwachten op de techniek, dus welke innovatie is er verwerkt, wat zijn ontwikkelingen naar de toekomst en hoe wil een fabrikant zijn systemen up to date houden, meer zo'n insteek.
Al bij al zou mijn advies zijn: kies je ervoor dit wel binnen tweakers te houden, dan graag beperkter tot de techniekbril, want in de andere aspecten zijn andere sites gewoonweg beter omdat het hun core business is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bvdbos schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:38:
Ik zou graag een artikel lezen over de technische aspecten van moderne koelkasten/airco's etc. Wat zijn de ontwikkelingen op warmte-pomp gebied en wat gebeurd er bijvoorbeeld allemaal in Eindhoven bij de thermochemische opslag van warmte:
https://www.tue.nl/nieuws...svrij-het-antwoord-is-ja/
Typische onderwerpen die ik hier persoonlijk niet hoef te zien. De term 'techniek' in relatie tot Tweakers en de Tweakers legacy wordt wel erg opgerekt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:08

MLLL

Palm Treo 650

Ik als rooms katholiek vond het wel een interessant bericht.
In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door MLLL op 24-05-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Het is een column, je hoeft het niet te lezen! Net zoals je in een krant niet alle artikelen hoeft te lezen....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Backpacker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Het is een column, je hoeft het niet te lezen! Net zoals je in een krant niet alle artikelen hoeft te lezen....
Non-argument.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor

Bor

Backpacker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Je hoeft natuurlijk niets te lezen. Dat is niet het punt wat mensen hier proberen te maken denk ik. Bij het bezoeken van Tweakers hebben de meeste bezoekers een bepaalde verwachting, o.a. gebaseerd op de doelgroep en het verleden; content en onderwerpen waar Tweakers groot mee is geworden. Daar passen in mijn ogen 13 in een dozijn onderwerpen over o.a. EV (of als voorbeeld een nieuw type wasmachine) niet bij. Het punt waarop EV nog echt nieuwe techniek was is al een tijdje gepasseerd waardoor we nu vooral items krijgen die wat mij betreft te weinig met techniek / tech te maken hebben; aankondigingen van weer een nieuw model etc. Zoals ik al eerder aangaf gaan deze artikelen direct of indirect ten koste van de tijd die besteed kan worden aan artikelen die meer bij de "core" van Tweakers passen. Als ik de reacties onder sommige items en op het forum lees vrezen mensen dat Tweakers meer en meer afstapt van de meer hardcore tech items met o.a. dit soort autoweek nieuws.

Het stuk over de kilometerheffing vind ik ook geen hoogvlieger; het is een redelijk uitgekauwd onderwerp en de belichting is redelijk biased in mijn ogen. Het item start al met de misvatting dat het systeem eerlijker zou zijn wat in de reacties al snel weerlegd wordt met o.a. een +3 reactie waar juist het tegendeel uit blijkt. Nah, dit hoeft voor mij niet.

^ puur persoonlijke mening

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 24-05-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Bor schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:08:
[...]

^ puur persoonlijke mening
Maar wel een mening die er toe doet. Als coördinator van de FP heb je wellicht toch wel wat invloed op wat er wel en vooral niet op die FP komt... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nope, misschien dat de redactie onze mening iets zwaarder weegt, maar we hebben geen enkele directe invloed op de redactionele keuzes.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het jammer dat @Yero kennelijk niet beschikbaar is voor reacties op dagen waarop zijn artikelen gepubliceerd worden en dat ook op de eerstvolgende werkdag erna een reactie op kritiek gewoon uitblijft. Misschien moeten jullie dan geen columns publiceren op zondag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 21:12

Yero

Reviewer
NMe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:14:
Ik vind het jammer dat @Yero kennelijk niet beschikbaar is voor reacties op dagen waarop zijn artikelen gepubliceerd worden en dat ook op de eerstvolgende werkdag erna een reactie op kritiek gewoon uitblijft. Misschien moeten jullie dan geen columns publiceren op zondag...
Ik sta meestal vroeg op als een artikel, zoals een review/achtergrond, gepubliceerd wordt, meestal ook in het weekend. Dit pinksterweekend liep dat onverwacht helaas anders. Vandaag was ik 7:00 tot 20:30 op pad voor een videoreportage aan de andere kant van het land, voor Tweakers. Het lukt me dan echt niet om tussendoor te reageren.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet helemaal hoe ik hierop moet reageren. Ik vind het wat flauw geformuleerd. :/

Een column is echt iets anders dan een artikel. Natuurlijk moet het onderwerp een raakvlak hebben met de doelgroep. Tegelijkertijd is er bewust voor gekozen om het onderwerp ook redelijk vrij te laten (zoals onder de columns te lezen is). De stap naar Sylvie Meis of over de winnaar van Wie is de Mol vind dat wel van een heel andere orde. Maar toegegeven, in mijn vorige twee columns was het raakvlak denk ik groter. Dan kun je je afvragen of 1) een column dan wel zo geschikt is hier en 2) of dit onderwerp dan wel zo handig was. Dat laatste lijkt er op van niet. Point taken.
Bor schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:08:
[...] Daar passen in mijn ogen 13 in een dozijn onderwerpen over o.a. EV (of als voorbeeld een nieuw type wasmachine) niet bij. Het punt waarop EV nog echt nieuwe techniek was is al een tijdje gepasseerd waardoor we nu vooral items krijgen die wat mij betreft te weinig met techniek / tech te maken hebben [..]
Ik schrijf geen nieuws, dus ik reageer op dit punt puur even vanuit het perspectief van achtergronden en videoreportages. Ik ben het niet met je eens dat alle nieuwe EV's 13-in-het-dozijn zijn en dat er geen sprake meer is van vernieuwende techniek. Er gebeurt juist heel veel:

* 800V accu's - in =<20 minuten laden + 3680W stopcontacten aan boord
* Vehicle-to-grid - je huis of het grid van stroom voorzien (wordt sinds kort ook echt ondersteund, waaronder door de wagen hierboven
* Accu-ontwikkelingen - solid-state, silicium anodes
* Vliegen op accu's en waterstof - gaat niet over auto's, maar wel over zwaar transport
* Waterstof (binnenkort meer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Yero schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:26:
[...]
Ik schrijf geen nieuws, dus ik reageer op dit punt puur even vanuit het perspectief van achtergronden en videoreportages. Ik ben het niet met je eens dat alle nieuwe EV's 13-in-het-dozijn zijn en dat er geen sprake meer is van vernieuwende techniek. Er gebeurt juist heel veel:

* 800V accu's - in =<20 minuten laden + 3680W stopcontacten aan boord
* Vehicle-to-grid - je huis of het grid van stroom voorzien (wordt sinds kort ook echt ondersteund, waaronder door de wagen hierboven
* Accu-ontwikkelingen - solid-state, silicium anodes
* Vliegen op accu's en waterstof - gaat niet over auto's, maar wel over zwaar transport
* Waterstof (binnenkort meer)
Dit soort onderwerpen zijn doorgaans niet de EV artikelen waar ik redelijk wat negatieve opmerkingen over hoor / lees. Daar doel ik meer op het 'autoweek' nieuws: weer een aankondiging van een nieuw model welke min of meer uit specs uit de press release bestaat of een item rond de pausmobiel. Het is ook niet dat er maar sporadisch geklaagd wordt over de nieuwswaarde of relatie tot Tweakers bij dit soort artikelen. Ik vind het niet raar dat mensen zich dan afvragen of dit wel de juiste weg is om te volgen. Het auto nieuws lijkt ook vrij eenzijdig; vernieuwingen binnen de brandstofauto's komen afaik niet voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
nieuws: Vijf automerken leverden dit jaar meer elektrische auto's dan Tesla i...

Ik zou toch nog eens graag van de redactie vernemen hoe dit relevant is om te vermelden op een techwebsite. Waar je van andere artikelen nog kan claimen dat het iets met tech te maken heeft lijkt me dat echt niet op te gaan voor verkoopcijfers?

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 08-06-2021 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:07
RodeStabilo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:33:
nieuws: Vijf automerken leverden dit jaar meer elektrische auto's dan Tesla i...

Ik zou toch nog eens graag van de redactie vernemen hoe dit relevant is om te vermelden op een techwebsite. Waar je van andere artikelen nog kan claimen dat het iets met tech te maken heeft lijkt me dat echt niet op te gaan voor verkoopcijfers?
Dat antwoord is denk ik heel simpel. Artikelen over EVs zijn vaak populair, veel comments dus gok ik ook veel clicks. Dat is relevant voor Tweakers. Het onderwerp? Dat is een bijzaak.

De meest populaire artikelen van de afgelopen dagen (puur obv comments) zijn jouw genoemde artikel en het schrappen van een Tesla model S Plaid+-uitvoering.

[ Voor 0% gewijzigd door eric.1 op 08-06-2021 12:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 22:37

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ik wil toch ook nog even een duit in het zakje doen hier. Ik vind (bijna) alle tech geweldig om over te lezen, ik ben graag breed geïnformeerd op mechanisch, elektrisch en softwarematig vlak, en ik vind het gaaf om daarover te lezen op Tweakers. Er staat net wat meer in dan bij de NOS en de aanvullingen in de reacties onder de artikelen zijn vaak ook nuttig en interessant.

Ik heb zelf wat minder met raketlanceringen en ruimte onderzoek, maar daar lees ik dan gewoon wat sneller overheen. Het is nu eenmaal zo dat niet elk tech-nieuws voor iedere techneut even interessant is. Maar wat mij betreft is het prima om daar dan even bij langs te lezen. Er verschijnen een stuk of 20 artikelen per dag maximaal, dus als daarvan de helft interessant is is het prima om je eigen nieuws daar uit te filteren. Het werd wat anders als er 100 artikelen per dag geplaatst werden waarvan je 80% moest negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Relevant voor advertentieverkoop.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 22:37

AlphaRomeo

FP PowerMod
evilution schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:24:
[...]
Relevant voor advertentieverkoop.
En wat dan nog? Het hele feest hier moet toch ook ergens van betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik lees dat soort artikelen graag. Uit een verder verleden herinner ik me discussies als deze over mobiele telefoons en TV's...

Elektrische auto's en de accu's daarvoor passen wat mij betreft gewoon onder de kop techniek. Tweakers is inderdaad een stuk breder geworden sinds ze begonnen, heb daar totaal geen bezwaar tegen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:29

Hayte

Nieuwsredacteur

Dit specifieke artikel heb ik geschreven omdat het een verschuiving binnen de markt aangeeft. Jarenlang was Tesla op de Nederlandse markt voor elektrische auto's de grootste, zeker in bepaalde segmenten. In de eerste vijf maanden was dat dus niet zo, reden voor ons om er een artikel over te schrijven. :) Net zoals we regelmatig doen met andere markten, zoals in de smartphone- en pc-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hayte schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:58:
[...]

Dit specifieke artikel heb ik geschreven omdat het een verschuiving binnen de markt aangeeft. Jarenlang was Tesla op de Nederlandse markt voor elektrische auto's de grootste, zeker in bepaalde segmenten. In de eerste vijf maanden was dat dus niet zo, reden voor ons om er een artikel over te schrijven. :) Net zoals we regelmatig doen met andere markten, zoals in de smartphone- en pc-markt.
Volgens Autoblog.nl was het in oktober 2020 ook al zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Dit specifieke artikel heb ik geschreven omdat het een verschuiving binnen de markt aangeeft. J
Als je uitgaat van autonieuws op Tweakers is dat denk ik een duidelijke lijn maar de klacht hier is volgens mij met name dat veel mensen dit soort nieuws hier helemaal niet thuis vinden horen omdat het te veel van het Tweakers DNA afstaat waardoor men (zo lees ik het) zich meer en meer vervreemd voelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Bedankt voor je toelichting. Ik blijf het een bepaalde vorm van branchevervaging vinden wat hier niet thuishoort. Er staan ook koelkasten in de pricewatch, dan kunnen we ook artikelen over wijzigingen op de witgoedmarkt verwachten? ;)

Maar blijkbaar vinden mensen het interessant, gezien het aantal reacties. (geen idee wat de strekking is van de gemiddelde reactie is overigens) en dus kiest de redactie ervoor om er toch over te schrijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

RodeStabilo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:48:
[...]
Maar blijkbaar vinden mensen het interessant, gezien het aantal reacties. (geen idee wat de strekking is van de gemiddelde reactie is overigens) en dus kiest de redactie ervoor om er toch over te schrijven?
De strekking van de gemiddelde reactie is vaak een herhaling van zetten. Dezelfde uitgekauwde discussie over range, tanken vs laden, opmerkingen over de nieuwswaarde etc (helaas). Het zijn onderwerpen waarbij het moderatiesysteem vaak ook nog flink misbruikt wordt om meningen door te drukken. Aan dat laatste wordt gewerkt door de FP crew.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 17-06-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Toch enorm knap dat een artikel zoals nieuws: Volkswagen stopt tegen 2035 met de verkoop van verbrandingsmotoren in... 600+ reacties weet te ontlokken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Olaf dit heeft ook weinig te maken met terug naar de kern:

nieuws: DPG Media bevestigt met Groupe Rossel RTL België te willen overnemen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Yup maar zal wel komen dat het positief nieuws is van DPG, iets 'negatiefs' van DPG word niet gepost wat wel iets met tech heeft te maken (groot community forum draaiend op phpbb forum software)
Einde van Viva.nl en forum

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 28-06-2021 08:43 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is een onderwerp met sterke voor- en tegenstanders waardoor elke keer redelijk felle discussies over en weer ontstaan. Ik heb door de reacties heen gelezen; vrijwel alles is een herhaling van zetten; reacties die je ook onder andere items over dit onderwerp ziet. Er zitten maar een paar reacties tussen die echt wat toevoegen of een nieuw inzicht brengen.

Het gros:

10 print "Waterstof is de toekomst"
20 print "Waterstof is kansloos als oplossing"
30 print "Productie accu's is slecht voor het milieu"
40 print "De range van elektrische auto's is slecht"
50 print "Verbrandingsmotoren zijn slecht voor het mileu"
60 print "Elektrisch is vooral voor leaserijders"
70 goto 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Mark_88 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:08:
Dat topic is inmiddels aardig dood aan het bloeden, er wordt niet echt meer gehoor gegeven aan (opbouwende) kritiek. Dat wat opbouwend is wordt weggewuifd als aanvallend, en er worden geen vragen meer beantwoord. Meer een welles nietes verhaaltje geworden.

Ze moeten die plus onzin online gooien en zien wie er aan het langste eind trekt is de strekking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Bor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Het is een onderwerp met sterke voor- en tegenstanders waardoor elke keer redelijk felle discussies over en weer ontstaan. Ik heb door de reacties heen gelezen; vrijwel alles is een herhaling van zetten; reacties die je ook onder andere items over dit onderwerp ziet. Er zitten maar een paar reacties tussen die echt wat toevoegen of een nieuw inzicht brengen.

Het gros:

10 print "Waterstof is de toekomst"
20 print "Waterstof is kansloos als oplossing"
30 print "Productie accu's is slecht voor het milieu"
40 print "De range van elektrische auto's is slecht"
50 print "Verbrandingsmotoren zijn slecht voor het mileu"
60 print "Elektrisch is vooral voor leaserijders"
70 goto 10
Waarom wordt het dan nog op tweakers FP geposted? Wat is hier tweakers waardig aan? Begint voor mij echt storend te worden welke kant tweakers.net op aan het gaan is met hun FP-artikelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 11:20
Tweaken

aanpassen, precies afstellen, optimaliseren
Voorbeeld: `je toestel tweaken totdat het helemaal naar je wens is`

Rekeningrijden heeft dus 0,0 met Tweakers te maken. Óf hak de knoop door en noem jezelf Algemeen Dagblad 2, of ga terug naar je basis en bedien de doelgroep zonder irrelevante maar populistische onderwerpen aan te snijden. Maargoed, dit zal wel iets met geld te maken hebben (ondanks dat dat elke keer wordt ontkend).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

Als het je niet intereseert dan lees je die artikelen toch niet? Zo simpel is het leven.

Als bepaalde onderwerpen NIET gelezen worden verdwijnen ze vanzelf.

blup

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 11:20
Bezulba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:08:
Als het je niet intereseert dan lees je die artikelen toch niet? Zo simpel is het leven.
Daar gaat het volgens mij helemaal niet om. Het is de tendens waar we het over hebben. Het minder worden van voor de (op z'n minst door de titel gepretendeerde) doelgroep interessante artikelen, en het meer worden van artikelen die puur zijn geschreven om views te genereren. Korte termijn visie, want wij maken ons zorgen dat op de lange termijn dat funest zal zijn voor het bestaansrecht van Tweakers, want de markt van populistische nieuwsmachines is al verzadigd.

Het gaat dus niet om mijn keuze om wel of niet op een artikel te klikken, maar om onze zorgen over het voortbestaan van deze site en community. Nog nooit is zij zo hevig veranderd dan onder DPG, en zeker niet in positieve zin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online

Om een site waar alle passie in zit van iemand zo te zien omvormen is lastig. Dat betekent dat iemand die 5 jaar geleden echte tweakers artikelen leest en dit gebruikt als verzamelplaats hiervoor nu allemaal onzinnige troep leest tussendoor.

Zelfde als bij de Appie bij de ingang p*rn of benzine gaat verkopen, loop er lekker langs en klaag niet.

Het is niet zo makkelijk om NIET te lezen, zeker niet met de click baits die men tegenwoordig gebruikt voor een gekopieerd artikel, alleen de titel wordt wat aangepast.. Dus jouw opmerking vind ik redelijk kort door de bocht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vali

Als we toch zwart wit reageren dan kan er gesteld worden, waarom reageer je op een comment als je er niet mee eens bent? Ik deel het krtiek van vele over de niet technische geposte artikelen. Als het zo door blijft gaan kan tweakers net zo goed fuseren met hun collega's van de AD
Travelan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Daar gaat het volgens mij helemaal niet om. Het is de tendens waar we het over hebben. Het minder worden van voor de (op z'n minst door de titel gepretendeerde) doelgroep interessante artikelen, en het meer worden van artikelen die puur zijn geschreven om views te genereren. Korte termijn visie, want wij maken ons zorgen dat op de lange termijn dat funest zal zijn voor het bestaansrecht van Tweakers, want de markt van populistische nieuwsmachines is al verzadigd.

Het gaat dus niet om mijn keuze om wel of niet op een artikel te klikken, maar om onze zorgen over het voortbestaan van deze site en community. Nog nooit is zij zo hevig veranderd dan onder DPG, en zeker niet in positieve zin.
Had het niet mooier kunnen verwoorden! Op lange termijn zie ik ook geen positief iets voor tweakers als ze dit maar blijven doorduwen. Vele techneuten die ik ken komen niet eens op tweakers voor hun nieuws. Ik zie het ook al als lange tijd als een soort van Facebook. Je komt op de FPen scrolt er een beetje doorheen en voor informatief nieuws ga je naar andere websites toe.

[ Voor 52% gewijzigd door vali op 28-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als de redactie artikelen schrijft die niks met de site te maken hebben dan hebben ze minder tijd om artikelen te schrijven die mensen wél interessant vinden. Er is niks mis met zeggen waar het op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Travelan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:02:
Tweaken

Rekeningrijden heeft dus 0,0 met Tweakers te maken. Óf hak de knoop door en noem jezelf Algemeen Dagblad 2, of ga terug naar je basis en bedien de doelgroep zonder irrelevante maar populistische onderwerpen aan te snijden. Maargoed, dit zal wel iets met geld te maken hebben (ondanks dat dat elke keer wordt ontkend).
Tweakers is een Tech-Site, Forum. Daar kun je meer bespreken dan je videokaart tweaken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-06 10:36

Zullen we dan ook berichten over criminaliteit gaan plaatsen? Die worden toch wel gelezen als ze op Tweakers staan!

Tweakers is een techwebsite nota bene, ik ben geen betalend lid (al een paar jaren nu) om alsmaar meer rommel te kunnen lezen op de frontpage. Ik ben ook inmiddels wel een beetje klaar met overal opbouwende feedback op geven, want er komt toch geen fatsoenlijke reactie op. Van hoeveel mensen moet het nog gehoord worden?

De richting van Tweakers wordt naar mijn mening ieder jaar gekker. Er werd flink wat maanden terug beloofd dat Tweakers terug zou gaan naar de basis (voor de tech-liefhebber is dat), wanneer wordt dat nou is waargemaakt?

Nu dit nieuwsbericht weer.
nieuws: DPG Media en Groupe Rossel bevestigen overnameplannen RTL België

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Tweakers is een Tech-Site, Forum. Daar kun je meer bespreken dan je videokaart tweaken.
Ok, vertel eens. Wat ga je tweaken aan rekeningrijden? Of, zelfs als je het wat ruimer pakt, wat ga je tweaken aan je auto vanwege rekeningrijden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-06 16:24

Sharky

Skamn Dippy!

Tweaken

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/002/055/118/b8b

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NMe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Ok, vertel eens. Wat ga je tweaken aan rekeningrijden? Of, zelfs als je het wat ruimer pakt, wat ga je tweaken aan je auto vanwege rekeningrijden?
Lees even waar ik op reageer, en lees dan je eigen reactie nogmaals.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Lees even waar ik op reageer, en lees dan je eigen reactie nogmaals.
Lees even waar degene waar jij op reageerde het over had, en lees dan jouw eigen reactie nogmaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tweaken

NMe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Lees even waar degene waar jij op reageerde, en lees dan jouw eigen reactie nogmaals.
;)

Koffie black ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

NMe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Als de redactie artikelen schrijft die niks met de site te maken hebben dan hebben ze minder tijd om artikelen te schrijven die mensen wél interessant vinden. Er is niks mis met zeggen waar het op staat.
Again, als niemand die artikelen leest die jij niet interesant vind gaan ze snel genoeg dingen schrijven die mensen wel lezen.

Ergo, die "onzin" artikelen die jij niet leuk vind, vinden blijkbaar genoeg andere mensen WEL interesant genoeg om te lezen. Dus past het bij de doelgroep want anders wordt het niet gelezen.

Het zal mij aan m'n kont roesten of er een nieuwe kernel beschikbaar is voor Linux maar ik ga niet bepalen dat anderen dat niet mogen lezen.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Tweaken

Tweaker

2 slang : a person who illicitly uses methamphetamine and especially crystal meth
Voorbeeld: `When he got like this, his neighbors would scream at him and threaten to call the cops, but they were tweakers too.`

Ben al jaren lid. Nul artikelen over methylamfetamine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Bezulba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Again, als niemand die artikelen leest die jij niet interesant vind gaan ze snel genoeg dingen schrijven die mensen wel lezen.

Ergo, die "onzin" artikelen die jij niet leuk vind, vinden blijkbaar genoeg andere mensen WEL interesant genoeg om te lezen. Dus past het bij de doelgroep want anders wordt het niet gelezen.

Het zal mij aan m'n kont roesten of er een nieuwe kernel beschikbaar is voor Linux maar ik ga niet bepalen dat anderen dat niet mogen lezen.
Eerst zou je moeten afvragen welke doelgroepen Tweakers.net wilt bereiklen want je uitspraak " past het bij de doelgroep " is wel erg kort door te bocht. Het kan namelijk zijn dat veel mensen afhaken om überhaupt de FP te bezoeken als het zo doorgaat.

Leuk dat er mensen de artikelen nog bezoeken, maar ik zou als tweakers.net zijne de reacties wel serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:56
Ik blijf het vooral vreemd vinden hoe ze dat intern combineren/verdedigen met de visie die nog geen jaar geleden geplaatst werd:
plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber
voor wie doen we het? Voor wie maken we Tweakers? Al jaren proberen we twee doelgroepen optimaal te bedienen: de echte techliefhebber, die plezier uit technologie haalt, en degene die technologie functioneel bekijkt, voor wie tech handig of nodig is, maar die er niet per se veel tijd in wil stoppen.
'Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Jongens, ik heb gehoord dat De Telegraaf helemaal niet meer gebruik maakt van telegrammen. Ik vind dat ze hun naam moeten veranderen of dat ze terug moeten naar wat ze pretenderen te doen.

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vali
Sharky schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:42:
Jongens, ik heb gehoord dat De Telegraaf helemaal niet meer gebruik maakt van telegrammen. Ik vind dat ze hun naam moeten veranderen of dat ze terug moeten naar wat ze pretenderen te doen.
Beetje een dooddoener, vind je zelf ook niet? Telegraaf en fox news geven duidelijk aan dat ze dagelijks nieuws brengen. Specifiek nieuws hebben ze niet zoals tweakers.net dat wel wilt doen

Hoe brengt tweakers.net zich naar buiten?
Welkom op Tweakers, sinds 1998 de grootste website in Nederland over technologie en elektronica met nieuws, reviews en de bekroonde Pricewatch.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 28-06-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
Bezulba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Again, als niemand die artikelen leest die jij niet interessant vind gaan ze snel genoeg dingen schrijven die mensen wel lezen.
Er zijn genoeg berichten die maar weinig reacties krijgen en waarschijnlijk ook slecht gelezen zijn. Toch zie je dat over die onderwerpen nog steeds bericht wordt. Dus die vlieger gaat niet op.
Ergo, die "onzin" artikelen die jij niet leuk vind, vinden blijkbaar genoeg andere mensen WEL interessant genoeg om te lezen. Dus past het bij de doelgroep want anders wordt het niet gelezen.
Berichten en artikelen over misdaad, politiek en sport zijn ook populair. Als die hier geplaatst worden zullen ze veel lezers en vooral reacties krijgen, want vele Tweakers zijn naast techniek ook geïnteresseerd in dat soort onderwerpen. Dat wil nog niet zeggen dat dergelijke berichten en artikelen op deze site thuishoren.
Dat bepaal jij inderdaad niet.
Feit blijft dat dit een onderwerp is dat op Tweakers thuishoort.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

vali schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Beetje een dooddoener, vind je zelf ook niet? Tweakers en fox news geven duidelijk aan dat ze nieuws brengen.

Hoe brengt tweakers.net zich naar buiten?

[...]
Oh krijgen we die discussie weer? Ik pak de search er weer ff bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Anoniem: 1302638 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Oh krijgen we die discussie weer? Ik pak de search er weer ff bij.
Ja die krijgen we op deze manier ja als mensen niet naar kritiek willen luisteren maar het gaan wegwuiven met dooddoeners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Kunnen we de dooddoeners laten voor wat ze zijn? Voor diegene die zeggen dat je het dan maar niet moet lezen, zou ik willen zeggen doe dan hetzelfde bij dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

vali schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Beetje een dooddoener, vind je zelf ook niet? Tweakers en fox news geven duidelijk aan dat ze nieuws brengen.
Ik vind klagen dat Tweakers niet meer exact hetzelfde doet als 20 jaar geleden een dooddoener. Als je dan ook nog de definitie van een Tweaker erbij moet zoeken om je gelijk te halen dan is het eind helemaal zoek. Ik ben het ook niet eens met alle beslissingen en de koers, maar ik bezoek de site met veel plezier. Zoiets heet verandering en dat vindt overal plaats. Tweakers is ons niets verplicht en we hebben nergens recht op. Ik klaag ook wel eens over bepaalde elementen, maar ik heb geen woordenboek nodig om m'n gelijk te krijgen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sharky schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Ik vind klagen dat Tweakers niet meer exact hetzelfde doet als 20 jaar geleden een dooddoener. Als je dan ook nog de definitie van een Tweaker erbij moet zoeken om je gelijk te halen dan is het eind helemaal zoek. Ik ben het ook niet eens met alle beslissingen en de koers, maar ik bezoek de site met veel plezier. Zoiets heet verandering en dat vindt overal plaats. Tweakers is ons niets verplicht en we hebben nergens recht op. Ik klaag ook wel eens over bepaalde elementen, maar ik heb geen woordenboek nodig om m'n gelijk te krijgen.
Ik kijk niet naar de woordenboek maar waar tweakers zich op focussed. Veranderingen hebben zeker gevolgen en er zijn mensen, zoals ik, die ze aankaarten.
Tweakers is ons niets verplicht en we hebben nergens recht op.
Zeker waar, maar ze moeten niet gek opkijken als veel mensen de website niet meer bezoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 28-06-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

In dit voorbeeld heb je wellicht gelijk. Maar wat op Tweakers hoort bepalen de medewerkers van Tweakers. Wat jij of ik vinden dat op Tweakers hoort is wat anders.
vali schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Zeker waar, maar ze moeten niet gek opkijken als veel mensen de website niet meer bezoeken.
Als, als, als. Dat is alleen maar speculatie. Jij bezoekt Tweakers misschien niet meer omdat specifieke onderwerpen jou niet interesseren. Dat zegt niets over de rest.

[ Voor 39% gewijzigd door Sharky op 28-06-2021 11:57 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
Sharky schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:42:
Telegraaf komt van telegrafie en dat betekent 'verre schrijver'. De krant schrijft berichten ver van de lezer. De naam houdt dus nog steeds stand.

linkse soep met rechtse ballen

Pagina: 1 2 Laatste