Ik wuif je weg met dooddoeners. Constructieve feedback van de crew staat gewoon in de search. Maar ja, kindjes die niet willen luisteren…vali schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:45:
[...]
Ja die krijgen we op deze manier ja als mensen niet naar kritiek willen luisteren maar het gaan wegwuiven met dooddoeners.
Mangu429 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Telegraaf komt van telegrafie en dat betekent 'verre schrijver'. De krant schrijft berichten ver van de lezer. De naam houdt dus nog steeds stand.
Ik zal eerlijk zijn, je bent wel een typische Tweaker. Vooral niet op de inhoud ingaan en proberen te begrijpen wat iemand bedoelt. De woorden gewoon net zo interpreteren dat je met wat feitelijke kennis lekker pedant je gelijk krijgt. Je hebt immers mijn stijlfiguur weerlegt, dan heb je op alle andere (inhoudelijke) punten natuurlijk ook gelijk.
This too shall pass
Deze discussie gaat inderdaad kinderachtig worden.Anoniem: 1302638 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:55:
[...]
Ik wuif je weg met dooddoeners. Constructieve feedback van de crew staat gewoon in de search. Maar ja, kindjes die niet willen luisteren…
"Jongens, ik heb gehoord dat De Telegraaf helemaal niet meer gebruik maakt van telegrammen"
Dit is precies de kant die tweakers opgaat. Er komt steeds meer politiek nieuws en ook onzin over auto's met een stekker in. Hoe jij nu reageert (en de reactie die je wilt uitlokken) zie ik steeds meer dagelijks voorbij komen en ik erger mij steeds meer aan. Als jij graag verder wilt gaan met de dicussie, start lekker facebook.com en ga daar mensen proberen te plagen. Dan ga ik verder ontopic met mijn zorgen uiten op tweakers.net
Het bericht waar ik op reageerde ging ook niet inhoudelijk in op de kwestie maar gooit het op semantiek. Dan kun je ook een dergelijke reactie als de mijne terug verwachten.Sharky schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:55:
[...]
Ik zal eerlijk zijn, je bent wel een typische Tweaker. Vooral niet op de inhoud ingaan en proberen te begrijpen wat iemand bedoelt. De woorden gewoon net zo interpreteren dat je met wat feitelijke kennis lekker pedant je gelijk krijgt. Je hebt immers mijn stijlfiguur weerlegt, dan heb je op alle andere (inhoudelijke) punten natuurlijk ook gelijk.
Ik bedoel, als het over die boeg moet, doe het dan goed en kom met een krachtig voorbeeld.
linkse soep met rechtse ballen
Ik denk dat ik met wat humor prima een punt kan maken. Helaas ontgaat dat sommigen en verwachten ze 'krachtige voorbeelden'. Goed voorbeeld doet goed volgen dus als jij nou een aanzet geeft.Mangu429 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Het bericht waar ik op reageerde ging ook niet inhoudelijk in op de kwestie maar gooit het op semantiek. Dan kun je ook een dergelijke reactie als de mijne terug verwachten.
Ik bedoel, als het over die boeg moet, doe het dan goed en kom met een krachtig voorbeeld.
This too shall pass
Maar dat is toch ook geen tech? Of gaan we nu iets al als tech bestempelen wanneer het toevallig gaat over website die toevallig ook een forum heeft draaiende op forum software X. Terwijl het stoppen van een website als Viva helemaal niets met tech te maken heeft.RobbyTown schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:42:
[...]
Yup maar zal wel komen dat het positief nieuws is van DPG, iets 'negatiefs' van DPG word niet gepost wat wel iets met tech heeft te maken (groot community forum draaiend op phpbb forum software)
Einde van Viva.nl en forum
Dit specifieke artikel heb ik voornamelijk geschreven omdat RTL België zelf ook een streamingdienst heeft, net als DPG Media met Streamz heeft (in samenwerking met andere bedrijven). Dit zou in potentie bijvoorbeeld kunnen betekenen dat deze worden samengevoegd, of er meer RTL-titels aan Streamz worden toegevoegd. Achteraf gezien had ik dat inderdaad beter kunnen benadrukken/verwoorden in de tekstCyberMania schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:37:
@Olaf dit heeft ook weinig te maken met terug naar de kern:
nieuws: DPG Media bevestigt met Groupe Rossel RTL België te willen overnemen
Klopt, en zo word er meer gepost wat geen tech is. Denk aan deze: nieuws: Nederlandse datingsite Relatieplanet stopt per 1 juli ook 0,0 tech.Dennism schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Maar dat is toch ook geen tech? Of gaan we nu iets al als tech bestempelen wanneer het toevallig gaat over website die toevallig ook een forum heeft draaiende op forum software X. Terwijl het stoppen van een website als Viva helemaal niets met tech te maken heeft.
Waarom dan het ene bericht wel en het andere bericht niet?
Misschien vergezocht maar Viva forum (ik ben er trouwens geen lid van) is meer tweakers waardig dan overname DPG en RP bericht want, dat viva forum draait op opensource software van phpbb forumsoftware en is behoorlijk getweakt.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Liever beide niet naar mijn mening en niet het ene wel posten omdat er toevallig ook iets gepost is over relatie planet, wat m.i. inderdaad ook niet op Tweakers gepost hoeft te worden.RobbyTown schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Klopt, en zo word er meer gepost wat geen tech is. Denk aan deze: nieuws: Nederlandse datingsite Relatieplanet stopt per 1 juli ook 0,0 tech.
Waarom dan het ene bericht wel en het andere bericht niet?
Dat zou mijn inziens misschien Tweakers waardig zijn wanneer er bijv. een diepte interview gepubliceerd zou worden met de developers van / voor Viva waarbij dan expliciet diep ingegaan zou zijn op het door hen gedane maatwerk.Misschien vergezocht maar Viva forum (ik ben er trouwens geen lid van) is meer tweakers waardig dan overname DPG en RP bericht want, dat viva forum draait op opensource software van phpbb forumsoftware en is behoorlijk getweakt.
Enkel het feit dat ze phpbb gebruiken maakt het stoppen van Viva zeker niet Tweakers waardig, immers of ze nu phpbb, of een willekeuring andere forum software zouden gebruiken maakt voor het stoppen van Viva niets uit. In de context van 'Viva stopt' is dit echt geen tech nieuws dat op Tweakers gebracht zou moeten worden.
Toch een belangrijke overname met het oog op online video in België. Daar schrijven we wel vaker over. Het is natuurlijk ook een follow-up van nieuws: RTL en Talpa gaan fuseren om Videoland sterker te makenCyberMania schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:37:
@Olaf dit heeft ook weinig te maken met terug naar de kern:
nieuws: DPG Media bevestigt met Groupe Rossel RTL België te willen overnemen
Ik heb online video aan de titel en lead toegevoegd om dit te benadrukken en ook een slotzin toegevoegd als duiding bij de overname. nieuws: DPG Media en Groupe Rossel willen RTL België overnemen voor online video
Of het positief is, moet iedere lezer voor zichzelf bepalen. Daar gaat de discussie deels ook over onder het bericht. Stoppen met Viva-forum hadden we wellicht ook kunnen brengen, was toch een begrip in het online Nederlandse forumlandschap, al is de impact op de Tweakers-lezer niet zo groot natuurlijk.Yup maar zal wel komen dat het positief nieuws is van DPG, iets 'negatiefs' van DPG word niet gepost wat wel iets met tech heeft te maken (groot community forum draaiend op phpbb forum software)
Einde van Viva.nl en forum
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf op 28-06-2021 17:18 ]
@Olaf is er wel impact op de tweakers lezer als het gaat om die eerder genoemde overname? Ik denk het niet. Dat is leuk voor de FD lezer of rtl z kijker maar dat is het dan wel.
[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 28-06-2021 17:21 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
De impact op de Gathering of Tweakers forumgebruiker lijkt mij aanzienlijk.Olaf schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:17:
[...]
Of het positief is, moet iedere lezer voor zichzelf bepalen. Daar gaat de discussie deels ook over onder het bericht. Stoppen met Viva-forum hadden we wellicht ook kunnen brengen, was toch een begrip in het online Nederlandse forumlandschap, al is de impact op de Tweakers-lezer niet zo groot natuurlijk.
Dat is namelijk het tweede forum met een actieve community die DPG Media de nek om draait (Hardware.info en Viva). Is Gathering of Tweakers de volgende in rij?
Hier in Vlaanderen is er een radio campagne van DPG die Tweakers vooral roemt om hun reviews over wasmachines. En als je een beetje de artikelen volgt die ook op HLN verschijnen is dat ook veelal zaken die niet al te technisch mogen zijn. Ik denk niet dat je zoals in het begin nog mag afkomen met overclocking nieuws of zaken rond distro's. (Wat jammer is)Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:29:
[...]
Tweakers is een Tech-Site, Forum. Daar kun je meer bespreken dan je videokaart tweaken.
Ik snap trouwens niet wat dat heeft te maken met online video. Er kijken maar heel weinig mensen in Vlaanderen naar RTL (of waalse tv) en al zeker niet het doelpubliek van DPG media. En het is niet omdat pakweg de CSI rechten bij SBS zit, dat de Walen op hun kin mogen kloppen. De impact op Streamz qua uitbreiding materiaal zal heel gering zijn.
Je weet dat het blad, waar het forum bij hoort, stopt?Retrospect schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:20:
[...]
De impact op de Gathering of Tweakers forumgebruiker lijkt mij aanzienlijk.
Dat is namelijk het tweede forum met een actieve community die DPG Media de nek om draait (Hardware.info en Viva). Is Gathering of Tweakers de volgende in rij?
https://nos.nl/artikel/23...ijnt-ook-viva-forum-stopt
Laten we ontopic blijven. Wat er al dan niet met Viva en het Viva forum gebeurt heeft volgens mij niets met Tweakers te maken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat weet ik. Je weet dat de Hardware.info site "gewoon" doorgegaan is maar dat het forum wel de nek om is gedraaid?Bor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:42:
[...]
Je weet dat het blad, waar het forum bij hoort, stopt?
https://nos.nl/artikel/23...ijnt-ook-viva-forum-stopt
Laten we ontopic blijven. Wat er al dan niet met Viva en het Viva forum gebeurt heeft volgens mij niets met Tweakers te maken.
Volgens mij heeft het met DPG Media beleid te maken. Hardware.info, Viva en Tweakers zijn hier namelijk allemaal onderdeel van.
Het stoppen van een forum omdat het merk stopt wegens gebrek aan afzet (Viva) lijkt mij echt weinig relevant voor Tweakers en het is wat mij betreft ook niet het onderwerp van dit topic.Retrospect schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:45:
[...]
Dat weet ik. Je weet dat de Hardware.info site "gewoon" doorgegaan is maar dat het forum wel de nek om is gedraaid?
Volgens mij heeft het met DPG Media beleid te maken. Hardware.info, Viva en Tweakers zijn hier namelijk allemaal onderdeel van.
Ik zie het in verband met het stoppen van het Hardware.info forum maar dat negeer je vakkundig, ook prima hoor.Bor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:47:
[...]
Het stoppen van een forum omdat het merk stopt wegens gebrek aan afzet (Viva) lijkt mij echt weinig relevant voor Tweakers en het is wat mij betreft ook niet het onderwerp van dit topic.
Ik negeer het niet, ik zie alleen geen relatie met het onderwerp in dit topic; namelijk de aanwezigheid van auto nieuws op de frontpage van Tweakers. Laten we er geen welles nietes spel van maken maar ontopic blijven.Retrospect schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:48:
[...]
Ik zie het in verband met het stoppen van het Hardware.info forum maar dat negeer je vakkundig, ook prima hoor.
Het gaat niet alleen om DPG artikel. Ook de artikelen die meer bij autoweek horen(ook dpg) qua elektrisch aangedreven, mag dat van mijn best hier. in Verkeer & Vervoer wordt dat ook besproken, en zo zijn er veel meer secties dan Tweaken van GPU,CPUsimplicidad schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:39:
[...]
Hier in Vlaanderen is er een radio campagne van DPG die Tweakers vooral roemt om hun reviews over wasmachines. En als je een beetje de artikelen volgt die ook op HLN verschijnen is dat ook veelal zaken die niet al te technisch mogen zijn. Ik denk niet dat je zoals in het begin nog mag afkomen met overclocking nieuws of zaken rond distro's. (Wat jammer is)
Ik snap trouwens niet wat dat heeft te maken met online video. Er kijken maar heel weinig mensen in Vlaanderen naar RTL (of waalse tv) en al zeker niet het doelpubliek van DPG media. En het is niet omdat pakweg de CSI rechten bij SBS zit, dat de Walen op hun kin mogen kloppen. De impact op Streamz qua uitbreiding materiaal zal heel gering zijn.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Al die artikelen over EV's hebben wat mij betreft echt helemaal niks met Tweakers te maken. Leuk voor op het forum, net zoals het barbecue topic maar ik verwacht ook geen FP artikel over hoe je de beste pulled pork kan maken.
Ook de reacties onder EV artikelen zijn altijd hetzelfde. 'Het is de duur', 'Ik wacht wel op een waterstof auto', etc, etc.
Een artikel als dit nieuws: Volkswagen stopt tegen 2035 met de verkoop van verbrandingsmotoren in... heeft daarnaast ook nog eens amper inhoud. Eigenlijk staat alles in de titel. Het artikel word opgevuld met wat links naar eerdere FP artikelen over elektrische auto's.
Soms zijn er wel EV artikelen met iets meer inhoud, maar over het algemeen is het gewoon totaal niets boeiends. Dat stoort me misschien nog wel meer dan het feit dat het helemaal niets met tweakers.net te maken heeft.
Ook de reacties onder EV artikelen zijn altijd hetzelfde. 'Het is de duur', 'Ik wacht wel op een waterstof auto', etc, etc.
Een artikel als dit nieuws: Volkswagen stopt tegen 2035 met de verkoop van verbrandingsmotoren in... heeft daarnaast ook nog eens amper inhoud. Eigenlijk staat alles in de titel. Het artikel word opgevuld met wat links naar eerdere FP artikelen over elektrische auto's.
Soms zijn er wel EV artikelen met iets meer inhoud, maar over het algemeen is het gewoon totaal niets boeiends. Dat stoort me misschien nog wel meer dan het feit dat het helemaal niets met tweakers.net te maken heeft.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
We waren inmiddels in gesprek over dit artikel; nieuws: DPG Media en Groupe Rossel willen RTL België overnemen voor online videoBor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:50:
[...]
Ik negeer het niet, ik zie alleen geen relatie met het onderwerp in dit topic; namelijk de aanwezigheid van auto nieuws op de frontpage van Tweakers. Laten we er geen welles nietes spel van maken maar ontopic blijven.
Niet over autonieuws.
Kijk eens naar de reacties voor jeRetrospect schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:45:
[...]
We waren inmiddels in gesprek over dit artikel; nieuws: DPG Media en Groupe Rossel willen RTL België overnemen voor online video
Niet over autonieuws.
Het stoort mij ook dat Tweakers meer probeert te zijn dan een technologie forum/website en daar vervolgens in faalt en tegelijkertijd op technologie gebied nauwelijks het niveau meer haalt van Hardware.Info.
Politiek, huizenmarkt, beleggen, auto's al dan niet elektrisch vind ik hier ook niet passen. Die Trump en Brexit topics zijn ook altijd pertinent getrol geweest wat in de echte technologie topics helemaal niet het geval is.
Volgens mij hebben jullie een beetje een identiteitscrisis en lukt het niet om ergens op te focussen en goed in te worden. Ik zie zelf ook eigenlijk niet in waarom ik voor Premium zou betalen als er te weinig niveau is, het aan focus ontbreekt en er op bepaalde plekken op de website pertinent getrollt wordt. Of is dat hele Premium al weer afgeschaft? Ik heb er niks meer over gehoord.
Ik kom steeds meer op youtube voor technologie reviews en informatie en hier zeker niet meer, voor zover dat ooit al zo was.
Politiek, huizenmarkt, beleggen, auto's al dan niet elektrisch vind ik hier ook niet passen. Die Trump en Brexit topics zijn ook altijd pertinent getrol geweest wat in de echte technologie topics helemaal niet het geval is.
Volgens mij hebben jullie een beetje een identiteitscrisis en lukt het niet om ergens op te focussen en goed in te worden. Ik zie zelf ook eigenlijk niet in waarom ik voor Premium zou betalen als er te weinig niveau is, het aan focus ontbreekt en er op bepaalde plekken op de website pertinent getrollt wordt. Of is dat hele Premium al weer afgeschaft? Ik heb er niks meer over gehoord.
Ik kom steeds meer op youtube voor technologie reviews en informatie en hier zeker niet meer, voor zover dat ooit al zo was.
https://tweakers.net/nieu...rische-bugatti-maken.html
Jullie focussen jullie werkelijk op de verkeerde artikelen. Puur omdat het om iets elektrisch gaat wordt dit hier ge-copy-paste.
Ga eens normale artikelen schrijven, dit is niet voor jullie doelgroep. Anders kan je ook gaan schrijven over elektrische fitness apparatuur, groot deel hier zal fitnessen en het dus lezen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does not imply causation)
Jullie focussen jullie werkelijk op de verkeerde artikelen. Puur omdat het om iets elektrisch gaat wordt dit hier ge-copy-paste.
Ga eens normale artikelen schrijven, dit is niet voor jullie doelgroep. Anders kan je ook gaan schrijven over elektrische fitness apparatuur, groot deel hier zal fitnessen en het dus lezen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does not imply causation)
Wie bepaalt wat de doelgroep is?BarendBotje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:49:
Ga eens normale artikelen schrijven, dit is niet voor jullie doelgroep.
Leuk man, Latijn. Maar die quote gaat over conclusies trekken op basis van waarneming en heeft helemaal niks te maken met nieuws dat volgens jou niet op tweakers.net hoort.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does not imply causation)
This too shall pass
Ga lekker zuur lopen te doen ergens anders. Loopt iedereen hier af te katten en alles recht te praten wat ze vertonen op de FP.Sharky schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Wie bepaalt wat de doelgroep is?
[...]
Leuk man, Latijn. Maar die quote gaat over conclusies trekken op basis van waarneming en heeft helemaal niks te maken met nieuws dat volgens jou niet op tweakers.net hoort.
Als je je al niet in kan beelden wat ik bedoel met dat zinnetje dan ga ik bij voorbaat de discussie al niet met je aan, als ik ook jouw onredelijkheid hierboven naar anderen zie doe ik mijzelf daar alleen maar een plezier mee.
nou ja zeg....BarendBotje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:57:
[...]
Ga lekker zuur lopen te doen ergens anders.
Er zijn een paar Tweakers (inderdaad een paar als je vergelijkt met het totale aantal wat dagelijks inlogt en reageert) die doen alsof ze de tweakersgemeenschap vertegenwoordigen. Ze hebben een probleem, wat eenvoudig opgelost kan worden door het probleem (onderwerpen die ze niet willen lezen) niet te lezen. Wie doet er dan zuur?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
BarendBotje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:57:
[...]
Ga lekker zuur lopen te doen ergens anders. Loopt iedereen hier af te katten en alles recht te praten wat ze vertonen op de FP.
Ga eens normale artikelen schrijven,
en dit gebruikt als verzamelplaats hiervoor nu allemaal onzinnige troep leest tussendoor.
Praat je altijd zo tegen mensen die het niet met je eens zijn?Als je je al niet in kan beelden wat ik bedoel met dat zinnetje dan ga ik bij voorbaat de discussie al niet met je aan, als ik ook jouw onredelijkheid hierboven naar anderen zie doe ik mijzelf daar alleen maar een plezier mee.
Ik geloof dat ik al weet waar het misgaat.Dat wat opbouwend is wordt weggewuifd als aanvallend, en er worden geen vragen meer beantwoord.
This too shall pass
Ik vind dat we wel moeten meenemen dat de wereld verandert. De oude 'kern'-onderwerpen van Tweakers zijn tegenwoordig mainstream. Toen we hier begonnen waren onderwerpen als computerspelletjes en mobiele telefoons en IPv6 alleen voor nerds. Tegenwoordig doet iedereen mee. Behalve met IPv6, dat heeft "slechts" 30% van Nederland.
De maatschappij is steeds technischer geworden. Het is helemaal normaal dat kleine kinderen zelf een youtube opzetten op de telefoon van pappa en dat we een AI in onze auto hebben die ons de weg wijst.
Tweakers moet steeds kiezen tussen reageren op de interesse uit de maatschappij of het opzoeken van nieuwe niches van hardcore techniek. Het opzoeken van nieuwe niches klinkt ergens wel goed, maar impliceert ook dat een deel van de gebruikers en onderwerpen wordt achtergelaten omdat ze niet 'hardcore' genoeg zijn. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het gaat lukken om actief niches op te zoeken. Die zijn eigenlijik altijd te klein om de moeite waard te zijn inverhouding tot de rest van Tweakers en het is maar zeer de vraag of die niches wel zitten te wachten op toenadering vanuit Tweakers.
In mijn ogen is het daarom het belangrijkste dat er veel ruimte blijft voor nerds-en-hun-gekke-hobbies. Een paar van de gekke hobbies van nu zullen de technische succesverhalen van morgen zijn.
Dat er daarnaast ook artikelen verschijnen die me niet interesseren vind ik minder belangrijk. De site staat vol met artikelen over bedrijven waar ik eigenlijk niks van wil weten zoals Google, Facebook en Microsoft. Als privacyminnende Linux-nerd zit ik daar niet heel hard op te wachten. (Al is het af en toe best nuttig/grappig/pijnlijk om te zien waar de rest van de wereld mee worstelt
).
De maatschappij is steeds technischer geworden. Het is helemaal normaal dat kleine kinderen zelf een youtube opzetten op de telefoon van pappa en dat we een AI in onze auto hebben die ons de weg wijst.
Tweakers moet steeds kiezen tussen reageren op de interesse uit de maatschappij of het opzoeken van nieuwe niches van hardcore techniek. Het opzoeken van nieuwe niches klinkt ergens wel goed, maar impliceert ook dat een deel van de gebruikers en onderwerpen wordt achtergelaten omdat ze niet 'hardcore' genoeg zijn. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het gaat lukken om actief niches op te zoeken. Die zijn eigenlijik altijd te klein om de moeite waard te zijn inverhouding tot de rest van Tweakers en het is maar zeer de vraag of die niches wel zitten te wachten op toenadering vanuit Tweakers.
In mijn ogen is het daarom het belangrijkste dat er veel ruimte blijft voor nerds-en-hun-gekke-hobbies. Een paar van de gekke hobbies van nu zullen de technische succesverhalen van morgen zijn.
Dat er daarnaast ook artikelen verschijnen die me niet interesseren vind ik minder belangrijk. De site staat vol met artikelen over bedrijven waar ik eigenlijk niks van wil weten zoals Google, Facebook en Microsoft. Als privacyminnende Linux-nerd zit ik daar niet heel hard op te wachten. (Al is het af en toe best nuttig/grappig/pijnlijk om te zien waar de rest van de wereld mee worstelt
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Op de FP gaat het vooral nog om de clickz zodat er advertenties verkocht kunnen worden. Het is er niet voor de tweakers, daarvoor is het forum.Ozzie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:03:
Al die artikelen over EV's hebben wat mij betreft echt helemaal niks met Tweakers te maken. Leuk voor op het forum, net zoals het barbecue topic maar ik verwacht ook geen FP artikel over hoe je de beste pulled pork kan maken.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Iedereen bepaald dat, maar als men de feedback niet serieus neemt dan gaat er mijns inziens iets goed mis. Vandaag komen weer de politiek getinte posten op de FP waarin een hoop fouten in staan. Gevolg is gewoon dat een hoop techneuten die ik ken de website niet eens meer bezoeken. Het forum is ook niet meer wat het geweest en ik bezocht het vroeger voor technische oplossingen voor mijn werk maar dat doe ik ook al jaren niet meer. Er zijn betere plekken om je vraag te stellen. Nu is het meer voor simpele onderwerpen.Sharky schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Wie bepaalt wat de doelgroep is?
[...]
Leuk man, Latijn. Maar die quote gaat over conclusies trekken op basis van waarneming en heeft helemaal niks te maken met nieuws dat volgens jou niet op tweakers.net hoort.
Natuurlijk kan tweakers.net crew het volledig links laten liggen, maar ik denk dat het op lange termijn niet positief gaat uitpakken voor ze.
[ Voor 40% gewijzigd door vali op 08-07-2021 07:52 ]
Dat betekend dat je gelukkig beter geworden beter in je werk, en niet meer voor simpele problemen hier hoeft te vragen.vali schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:11:
Het forum is ook niet meer wat het geweest en ik bezocht het vroeger voor technische oplossingen voor mijn werk maar dat doe ik ook al jaren niet meer. Er zijn betere plekken om je vraag te stellen. Nu is het meer voor simpele onderwerpen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Tens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:34:
[...]
Dat betekend dat je gelukkig beter geworden beter in je werk, en niet meer voor simpele problemen hier hoeft te vragen.
Neemt niet weg dat tweakers.net crew eens goed achter hun oren moet krabben wat ze nou willen belichten op de FP. Willen ze graag politiek getinte onderwerpen, informatie over alleen elektrische auto's en warmtepompen? Zoja, dan moeten ze hier wel mensen opzetten die hier meer verstand van hebben en geef dan aan dat je niet naar je roots wilt gaan maar soort van AD 2.0 wilt worden.
De politieke onderwerpen die nu besproken worden zijn grotendeels knip en plak werk en bevatten veel fouten. Ik zie ze liever terug naar hun roots gaan want als je bekijkt welke reacties bijvoorbeeld Donald Trump klaagt Facebook, Google en Twitter aan in collectieve rechtszaak uitlokt waren zelfs de discussies tussen amd en Nvidia vroeger gezelliger.
En ja, als het nog paar maanden zo blijft dan ga ik geen energie meer in het geven van feedback geven en dan kom ik ook niet meer op de FP.
[ Voor 76% gewijzigd door vali op 08-07-2021 11:25 ]
Maar is t.net veranderd of ben jij veranderd? Ik heb het idee dat de mensen die moeite hebben met de koers vooral naar zichzelf kijken en pas tevreden zijn als fp/forum een soort maatpak zijn dat hen perfect past qua inhoud en niveau. Los daarvan; t.net kan op basis van voortschrijdend inzicht zaken wijzigen. Als er nooit iets zou wijzigen zouden we dit nog hebben: https://tweakers.net/wot/vali schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:11:
[...]
Iedereen bepaald dat, maar als men de feedback niet serieus neemt dan gaat er mijns inziens iets goed mis. Vandaag komen weer de politiek getinte posten op de FP waarin een hoop fouten in staan. Gevolg is gewoon dat een hoop techneuten die ik ken de website niet eens meer bezoeken. Het forum is ook niet meer wat het geweest en ik bezocht het vroeger voor technische oplossingen voor mijn werk maar dat doe ik ook al jaren niet meer. Er zijn betere plekken om je vraag te stellen. Nu is het meer voor simpele onderwerpen.
Natuurlijk kan tweakers.net crew het volledig links laten liggen, maar ik denk dat het op lange termijn niet positief gaat uitpakken voor ze.
This too shall pass
Er is niks voor niks de uitspraak schoenmaker blijf bij je lees. Als je ergens goed in bent dan moet je daar bij blijven. Tweakers.net heeft toch een grote community? Maak een poll en ga in gesprek met iedereen. Nu worden vele nieuwe dingen gewoon door onze strot geduwd en deze topic wordt tot heden nog steeds genegeerd.Sharky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:52:
[...]
Maar is t.net veranderd of ben jij veranderd? Ik heb het idee dat de mensen die moeite hebben met de koers vooral naar zichzelf kijken en pas tevreden zijn als fp/forum een soort maatpak zijn dat hen perfect past qua inhoud en niveau. Los daarvan; t.net kan op basis van voortschrijdend inzicht zaken wijzigen. Als er nooit iets zou wijzigen zouden we dit nog hebben: https://tweakers.net/wot/
Daarbij is er een groot verschil tussen het belichten van bepaalde onderwerpen en de verandering die de FP heeft gemaakt in tegenstelling van die jaren geleden.. Zo sla je elke discussie dood. De veranderingen hebben ze gemaakt met iemand die kundig is en niet door de secretaresse. In dit geval wil tweakers.net graag niet-technische posten maken maar laten dat doen door iemand die niet alles er vanaf weet.
[ Voor 20% gewijzigd door vali op 08-07-2021 12:03 ]
Van wie moet dat? En wie bepaalt wat goed is? En als t.net beter is in wat ze nu doen dan wat ze voorheen deden, dan kunnen ze toch beter iets anders doen?vali schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Er is niks voor niks de uitspraak schoenmaker blijf bij je lees. Als je ergens goed in bent dan moet je daar bij blijven.
Dan blijf je bezig. Want op welk niveau raadpleeg je de community? Voor elke komma of alleen de kaders? En met iedereen in gesprek gaan heeft geen zin, dan krijg je alsnog een gemiddelde en is alsnog iedereen ontevreden. Dat is exact wat er nu gebeurt en dat is iets wat je maar moeilijk onder controle krijgt. Tenzij je een heel specifieke niche bedient, maar dan hou je maar 10 users over. Ik ben met je eens hoor dat t.net wel afstandelijk lijkt soms, en als ze reageren het soms niet heel elegant gebeurt. Maar _iedereen_ mee laten denken door middel van een poll heeft al helemaal geen zin. Dat merk je ook wel in dit topic en zoals ik m'n vorige post al noemde, iedereen verwacht een soort van perfect op hen afgestemde website. Dat proberen ze dan subjectief en anekdotisch te onderbouwen.Tweakers.net heeft toch een grote community? Maak een poll en ga in gesprek met iedereen. Nu worden vele nieuwe dingen gewoon door onze strot geduwd en deze topic wordt tot heden nog steeds genegeerd.
This too shall pass
De discussies die eronder komen kunnen aangeven of iets niet goed is of niet. Dat gebeurd ook met technische onderwerpen en je ziet vaak genoeg artikelen worden aangepast (wat een goed iets is!)Sharky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Van wie moet dat? En wie bepaalt wat goed is? En als t.net beter is in wat ze nu doen dan wat ze voorheen deden, dan kunnen ze toch beter iets anders doen?
[...]
Dan blijf je bezig. Want op welk niveau raadpleeg je de community? Voor elke komma of alleen de kaders? En met iedereen in gesprek gaan heeft geen zin, dan krijg je alsnog een gemiddelde en is alsnog iedereen ontevreden. Dat is exact wat er nu gebeurt en dat is iets wat je maar moeilijk onder controle krijgt. Tenzij je een heel specifieke niche bedient, maar dan hou je maar 10 users over. Ik ben met je eens hoor dat t.net wel afstandelijk lijkt soms, en als ze reageren het soms niet heel elegant gebeurt. Maar _iedereen_ mee laten denken door middel van een poll heeft al helemaal geen zin. Dat merk je ook wel in dit topic en zoals ik m'n vorige post al noemde, iedereen verwacht een soort van perfect op hen afgestemde website. Dat proberen ze dan subjectief en anekdotisch te onderbouwen.
Waarom zou je bezig blijven? Tweakers.net gaat in mijn ogen voor het eerst deze koers op en wat is er erg aan dat ze vragen wat de community ervan vindt. Ben je bang voor hun mening? Snap niet precies waarom iedereen ontevreden zou worden en vind het beetje voorbarig hoe je erin staat. Zonder community is tweakers.net helemaal niks meer.
Nee mensen verwachten dat helemaal niet, denk eerder dat jij woorden in andere hun mond stopt. Mensen zijn ontevreden welke kant tweakers.net opgaat en hebben hier feedback over. Het is aan tweakers.net om hier iets mee te doen. Als ik een perfect op mijzelf afgestemde website zou willen zien had ik hele andere feedback gegeveniedereen verwacht een soort van perfect op hen afgestemde website.
[ Voor 13% gewijzigd door vali op 08-07-2021 12:12 ]
Volgens mij is de intentie van het gezegde dat je je vooral niet moet bemoeien bij waar je geen verstand van hebt. Dus een schoenmaker moet niet ineens doen alsof hij ook verstand heeft van medicijnen. Maar hij kan wel uitbreiden naar andere soorten schoeisel. Je kunt rustig in de breedte uitbreiden. Schoenmakers maken ook sleutels bijvoorbeeld.vali schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Er is niks voor niks de uitspraak schoenmaker blijf bij je lees. Als je ergens goed in bent dan moet je daar bij blijven.
Tweakers is net zo, het is best nauw begonnen, maar het breidt rustig uit in de breedte. Nadeel voor sommigen is dat er wat diepte verdwijnt of lijkt te verdwijnen, maar dat kan nog steeds een valide keuze zijn.
Nee, jij legt andere mensen woorden in de mond. Je deelt je gevoel als het voor iedereen geldt. Er zijn inderdaad een paar mensen die graag laten horen hoe tweakers.net niet meer bij hen past. Prima, zaken veranderen. Deel je mening en zoek een andere technieuwssite, maar ga niet de hele tijd je eigen gevoel delen alsof je woordvoerder voor alle bezoekers bent.vali schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:07:
mensen verwachten dat helemaal niet, denk eerder dat jij woorden in andere hun mond stopt. Mensen zijn ontevreden
This too shall pass
Heerlijk een welles nietes discussie. Ik geef aan dat ik net andere kritiek uit op de kant die tweakers op aan het gaan is. Andere hebben dat ook en dat geef ik aan. Ik zeg nergens dat mijn mening (met welke posten ze belichten) ook de feedback van andere is, maar dat er feedback is kan niemand ontkennen.Sharky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:30:
[...]
Nee, jij legt andere mensen woorden in de mond. Je deelt je gevoel als het voor iedereen geldt. Er zijn inderdaad een paar mensen die graag laten horen hoe tweakers.net niet meer bij hen past. Prima, zaken veranderen. Deel je mening en zoek een andere technieuwssite, maar ga niet de hele tijd je eigen gevoel delen alsof je woordvoerder voor alle bezoekers bent.
Misschien idee om eens een extra kop koffie te gaan halen en een pauze rondje buiten te gaan halen? Wil best met je in de discussie maar je houdt nogal van dooddoeners.maar ga niet de hele tijd je eigen gevoel delen alsof je woordvoerder voor alle bezoekers bent.
Waarom prima? Wat is er erg aan dat de community probeert interactie te creëren want zoals ik al aangeef, zonder community is er geen tweakers.net meer.Prima, zaken veranderen
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 08-07-2021 12:36 ]
Je bewoordingen suggereren dat het een wijdverbreid probleem is en dat het merendeel van de users klaagt. Ik denk dat dat wel meevalt.vali schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Heerlijk een welles nietes discussie. Ik geef aan dat ik net andere kritiek uit op de kant die tweakers op aan het gaan is. Andere hebben dat ook en dat geef ik aan. Ik zeg nergens dat mijn mening (met welke posten ze belichten) ook de feedback van andere is, maar dat er feedback is kan niemand ontkennen.
Ik vind het een dooddoener om koffie en een wandeling te suggereren. Maar dat is wellicht de tendens bij de mensen die klagen over tweakers.net, van perspectief wisselen is dan lastig.[...]
Misschien idee om eens een extra kop koffie te gaan halen en een pauze rondje buiten te gaan halen? Wil best met je in de discussie maar je houdt nogal van dooddoeners.
Waarom prima? Omdat de wereld verandert en soms trek je voor je gevoel aan het kortste eind. Dan kun je kiezen of je lang blijft klagen of je heil ergens anders zoeken. Ik denk dat accepteren en verder kijken voor iedereen de minste stress oplevert. Dat bedoel ik met prima.[...]
Waarom prima? Wat is er erg aan dat de community probeert interactie te creëren want zoals ik al aangeef, zonder community is er geen tweakers.net meer.
This too shall pass
Je kan er pas achter komen wat de mening is als je daadwerkelijk de vragen stelt. Je probeert mij erop te betichten dat ik voor andere spreek terwijl jij hier een hoop aannames maakt. Het halen van koffie en/of een rondje maken opmerking is meer een aardige manier van, denk eens wat meer na over je posted want je bent alle feedback van vele hier aan het afkraken en slaat elke discussie dood.Sharky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:57:
[...]
Je bewoordingen suggereren dat het een wijdverbreid probleem is en dat het merendeel van de users klaagt. Ik denk dat dat wel meevalt.
[...]
Ik vind het een dooddoener om koffie en een wandeling te suggereren. Maar dat is wellicht de tendens bij de mensen die klagen over tweakers.net, van perspectief wisselen is dan lastig.
[...]
Waarom prima? Omdat de wereld verandert en soms trek je voor je gevoel aan het kortste eind. Dan kun je kiezen of je lang blijft klagen of je heil ergens anders zoeken. Ik denk dat accepteren en verder kijken voor iedereen de minste stress oplevert. Dat bedoel ik met prima.
Blijf het herhalen, zonder community is er geen tweakers.net meer. Bedoel het kan zo zijn dat bijvoorbeeld de vrijwilligers niet eens zijn met de kant die ze op aan het gaan zijn of eventueel mensen die hier vaak reviews schrijven. Vinden ze het ook prima dat die ook maar een andere website gaan bezoeken?
tja als je uitdagingen uit de weg gaat om de minste stress te creëren kan je net zo goed de website opdoeken. Het kan eventueel zijn dat het bij jou meer stress oplevert maar dat is weer een andere discussie.iedereen de minste stress oplevert.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 08-07-2021 13:09 ]
Ik denk dat niemand dat zal betwisten, maar het is niet zo dat de hele community bestaat uit mensen die het oneens zijn met de kant die Tweakers op gaat, veel mensen vinden het ofwel 'prima' of ze schikken zich er naar.vali schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:02:
Blijf het herhalen, zonder community is er geen tweakers.net meer.
OF ze kiezen ervoor om de website niet meer te bezoeken en daar ken ik er een hoop van ondertussen. En nee, dit zijn zeker niet allemaal diehard "nerds" om het maar zwart wit te stellen.AlphaRomeo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat niemand dat zal betwisten, maar het is niet zo dat de hele community bestaat uit mensen die het oneens zijn met de kant die Tweakers op gaat, veel mensen vinden het ofwel 'prima' of ze schikken zich er naar.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 08-07-2021 13:14 ]
Inderdaad, dat is het alternatief. Hoe groot die groepen zijn daar kunnen we slechts over speculeren.vali schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:13:
[...]
OF ze kiezen ervoor om de website niet meer te bezoeken en daar ken ik er een hoop van ondertussen. En nee, dit zijn zeker niet allemaal diehard "nerds" om het maar zwart wit te stellen.
Vandaar mijn opmerking of ze niet een poll kunnen maken met de vraag wat de community ervan vindt. Dan kan men, naar mijn mening, ideeën opdoen en kan er altijd nog bepaald worden of men wilt doorgaan met het maken van posten van bepaalde onderwerpen op de FP,AlphaRomeo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Inderdaad, dat is het alternatief. Hoe groot die groepen zijn daar kunnen we slechts over speculeren.
edit: al eerder voorbij gekomen. Herhaling van mijn kant voegt niet veel toe.
[ Voor 85% gewijzigd door Henkje.doc op 08-07-2021 16:22 ]
Dus zoals elk feedback topic?BarendBotje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:45:
[...]
Dat topic is inmiddels aardig dood aan het bloeden, er wordt niet echt meer gehoor gegeven aan (opbouwende) kritiek. Dat wat opbouwend is wordt weggewuifd als aanvallend, en er worden geen vragen meer beantwoord. Meer een welles nietes verhaaltje geworden.
Ze moeten die plus onzin online gooien en zien wie er aan het langste eind trekt is de strekking
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
"Wat heeft dit nog met tweakers te maken"Bor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:47:
[...]
Het stoppen van een forum omdat het merk stopt wegens gebrek aan afzet (Viva) lijkt mij echt weinig relevant voor Tweakers en het is wat mij betreft ook niet het onderwerp van dit topic.
Iemand post een voorbeeld
Moderator: "Dit heeft niks met het topic te maken"

En zo kan je genoeg andere voorbeelden vinden. Het zou mensen een keer sieren als er inhoudelijk wordt gereageerd ipv constant deflecteren.
Wel grappig dat je overigens over een herhaling van zetten begint, want ik begin dat hier van sommige mensen ook aardig te zien
Of je begint met "ja maar die comments zijn een herhaling van zetten"
De enige herhaling die ik zie is keer op keer deflecten, geen antwoord geven. En maar roepen (in dit topic en in andere topics) "We hebben al genoeg feedback gegeven, zoek het maar lekker uit"
[ Voor 21% gewijzigd door corset op 08-07-2021 16:45 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Weer zo'n non-tech artikel:
"Coolblue opent dit jaar zes nieuwe winkels, waaronder eerste in Duitsland"
Sinds wanneer is het openen van een winkel tech?
Dat je in die winkels tech spullen kunt kopen maakt het onderwerp zelf nog niet tech.
Dat je in die winkels tech spullen kunt kopen maakt het onderwerp zelf nog niet tech.
linkse soep met rechtse ballen
Exact dit dus.. maar goed, zoals je al meerdere pagina's ziet is er geen duidelijke reactie op gekomen.Mangu429 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:28:
Ik gok dat Tweakers.net zo ondertussen deze discussie wel zat is en zo iets heeft van "als onze keuze van artikelen je niet bevalt, dan is dat jammer." (en wat mij betreft terecht)
Net als de discussie over premium artikelen? Die werd ook niet goed ontvangen en tot nu toe zie ik alleen de verandering van de naam. Het kan uiteraard dat ze denken van "jammer joh" maar dan moeten ze niet laten overkomen alsof ze echt om hun community geven.vanaalten schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:25:
Ik gok dat Tweakers.net zo ondertussen deze discussie wel zat is en zo iets heeft van "als onze keuze van artikelen je niet bevalt, dan is dat jammer." (en wat mij betreft terecht)
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 12-07-2021 18:05 ]
Altijd nog beter dan zo'n sponsor actie voor zogenaamde goede doelen...Mangu429 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:28:

nieuws: Speedrunevenement SGDQ haalt 2,9 miljoen dollar op voor Artsen zonder...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit topic zie ik voor het eerst, moet toch eens mijn ogen open doen. Maar de personen die aangeven dat Tweakers.net weer terug naar de kern zou gaan, met andere woorden echt een techsite, die hebben gelijk.l Dat is de belofte van nu bijna anderhalf jaar geleden vlak voor Corona.
Maar een advies aan de mensen die liever alleen technieuws lezen, schat de kop even in en laat de rest links liggen, klik er niet op, mogelijk dat dergelijke non of semi techartikelen dan minder worden omdat ze geen klicks halen.
Maar een advies aan de mensen die liever alleen technieuws lezen, schat de kop even in en laat de rest links liggen, klik er niet op, mogelijk dat dergelijke non of semi techartikelen dan minder worden omdat ze geen klicks halen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat is wel een goede. Maar ja, het zou beter zijn als Tweakers zou reageren met "yo! je hebt gelijk, dus X" of "Nee, want Y"._Dune_ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:21:
Dit topic zie ik voor het eerst, moet toch eens mijn ogen open doen. Maar de personen die aangeven dat Tweakers.net weer terug naar de kern zou gaan, met andere woorden echt een techsite, die hebben gelijk.l Dat is de belofte van nu bijna anderhalf jaar geleden vlak voor Corona.
Poe poe, wat een onrust weer... terwijl er zo'n mooie oplossing is.... doorscrollen naar het artikel wat je wel boeiend vind.
Tweakers heeft zelf alle statistieken en zien dus denk ik prima hoeveel een pagina bezocht wordt enzo, dus die weten vast wat "het volk" wil lezen
Tweakers heeft zelf alle statistieken en zien dus denk ik prima hoeveel een pagina bezocht wordt enzo, dus die weten vast wat "het volk" wil lezen
Dat is, al vaker aangehaald, niet de strekking van het topic.42erik schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:29:
Poe poe, wat een onrust weer... terwijl er zo'n mooie oplossing is.... doorscrollen naar het artikel wat je wel boeiend vind.
De strekking is dat er een tendens is ontstaan naar meer nieuws van deze strekking waarbij de vraag en discussie is ontstaan in hoeverre dat tijd wegneemt van onderwerpen met meer tech-gerelateerde raakvlakken.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Dan blijft het punt staan dat Tweakers zelf de statistieken heeft en dus zelf het beste weet wat het volk leest toch?Redneckerz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Dat is, al vaker aangehaald, niet de strekking van het topic.
De strekking is dat er een tendens is ontstaan naar meer nieuws van deze strekking waarbij de vraag en discussie is ontstaan in hoeverre dat tijd wegneemt van onderwerpen met meer tech-gerelateerde raakvlakken.
"het volk"... Prima.....als "het volk" autonieuws wil lezen, dan is het echt prima als Tweakers daar meer artikelen aan wijdt.42erik schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:27:
[...]
Dan blijft het punt staan dat Tweakers zelf de statistieken heeft en dus zelf het beste weet wat het volk leest toch?
Maar ga dan als merk, als organisatie, als bedrijf geen loze beloften maken. Hiermee doel ik specifiek op de "wij hebben ervoor gekozen terug te gaan naar de kern van Tweakers". Bron: plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber
Bor geeft aan "Viva heeft niks met tweakers te maken"
Nieuws post:
nieuws: DPG Media haalt 22 jaar oude Viva Forum toch niet offline
Well that aged poorly.
En inderdaad wat @8x4 zegt, "Terug gaan naar de kern", wat gaat daar mee gebeuren?
Nieuws post:
Well that aged poorly.
En inderdaad wat @8x4 zegt, "Terug gaan naar de kern", wat gaat daar mee gebeuren?
nieuws: DPG Media haalt 22 jaar oude Viva Forum toch niet offlineBor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:47:
[...]
Maar als het gaat om nieuws posten dat DPG in een positief daglicht zet... Dan zijn jullie er als de kippen bij hé?
Epic fail man dude... Epic fail

Zie Einde van Viva.nl en forum voor dit onderwerp incl uitleg van een redacteur. Als je daar gaat posten wil ik je wel vragen je feedback op een wat meer opbouwende manier te brengen.8x4 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:22:
[...]
Maar als het gaat om nieuws posten dat DPG in een positief daglicht zet... Dan zijn jullie er als de kippen bij hé?
Epic fail man dude... Epic fail.
Ja, zie inderdaad dat topic met mijn reactie daarin precies over dit onderwerp.Bor schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Zie Einde van Viva.nl en forum voor dit onderwerp incl uitleg van een redacteur. Als je daar gaat posten wil ik je wel vragen je feedback op een wat meer opbouwende manier te brengen.
[ Voor 3% gewijzigd door 8x4 op 18-07-2021 10:36 ]
Dat is dus het punt, dat weten zij juist niet, ondanks dat ze die data hebben. Want de tendens is dat er steeds meer artikelen worden geschreven welke slechts zeer summiere raakvlakken hebben met waar tech voor staat.42erik schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:27:
[...]
Dan blijft het punt staan dat Tweakers zelf de statistieken heeft en dus zelf het beste weet wat het volk leest toch?
Dat het publiek het leest is het probleem niet. De vraag of wasmachines onder tech vallen is dat wel.
Zoals aangegeven, ik mis wat - zoals bij het door mij in de TS aangehaalde artikel - wat hier 'terug naar de kern' aan is.42erik schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:27:
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 01:29 ]
Dat zal vast kloppen, DPG heeft zelf het beste beeld van de bezoeker stijlen (hoop ik). Echter blijft dan nog wel het punt staan:42erik schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:27:
[...]
"Tweakers gaat terug naar de kern, Hardware.info blijft meer bij de basis" wat compleet vergeten lijkt te zijn. Natuurlijk kan DPG zich bedenken, en zeggen "Nee, tweakers gaat zich ook meer op de basis richten" (want Tweakers is van DPG, DPG bepaalt.).
Maar communiceer dat dan naar buiten ipv alle communicatie te stoppen en constant een herhaling van zetten te creeëren. Met de herhaling van zetten bedoel ik:
1.) DPG roept "Tweakers is echt een tech website met meer diepe tech artikelen"
2.) Bezoekers zeggen "Waar wijst zich dit dan uit? Want artikel X, Y, Z zeggen wat anders"
3.) Radiostilte
Ik loop al wat jaren mee als tweakers bezoeker, en wat ik vooral zie zijn gepassioneerde mensen. Mensen met passie voor de site, voor tech en voor de community. Maar het voelt meer en meer alsof die passie niet wordt terug gegeven.
Ik denk dat daarom mensen soms wat feller reageren.
nieuws: Volkswagen Groep levert in jaar tijd 165 procent meer elektrische voe...
Wat voegen verkoopcijfers van auto's toe aan de Tweakers frontpage?
Dat vroeg ik me ook af. In mijn ogen jammer van de tijd die auteurs aan dat soort artikelen spenderen, die tijd had meer op technologie gelinkt kunnen zijn.Retrospect schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:21:
nieuws: Volkswagen Groep levert in jaar tijd 165 procent meer elektrische voe...
Clicks want Tweakers.net is al heel lang "bedoeld voor de mainstream en daardoor oppervlakkig geworden, en met de clicks = meer ads serveren en daarmee meer geld.... En hiermee kan Tweakers tegen de Community zeggen "kijk! Onze artikelen zijn heel populair dus hier heeft de Community vraag naar en dus gaan we ons meer hierop richten".... Met als gevolg meer rotzooi-artikelen gericht op auto's want meer clicks... en daardoor etc etc etc etc etc vicieuze cirkelRetrospect schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:21:

We zien dat er een groep gebruikers is die artikelen over ev's waardeert, dus daar past dit artikel ook bij. Binnen de (elektrische-)autowereld wordt al jarenlang gezegd dat 'traditionele' autofabrikanten uiteindelijk ook over zouden stappen naar accu-elektrisch, dit artikel weergeeft dat dit ook daadwerkelijk aan het gebeuren is voor een van de grootste autofabrikanten ter wereld.Retrospect schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:21:
Ik begrijp heel goed dat er lezers zijn die vinden dat dergelijke artikelen niet passen op Tweakers, net zoals dat er lezers zijn die artikelen over games niet interessant vinden, of juridische verhalen vanuit de Europese Commissie. Maar er zijn ook lezers die dergelijke artikelen wél interessant vinden en willen lezen, net als verhalen over bev's.
Maar net dat punt wat je hier aanhaalt staat niet in het artikel. Stel (ik weet dat het niet zo is) dat er ook 3x meer auto's met verbrandingsmotoren verkocht waren. Dan was het deel elektrische auto's net gedaald. Dit is dan toch een zeer belangrijk deel dat mist in het artikel. Nu kan de stijgen net zo goed te verantwoorden zijn door een 'totale stijging van verkoop' ipv een overschakeling naar bev's.Hayte schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:29:
[...]
We zien dat er een groep gebruikers is die artikelen over ev's waardeert, dus daar past dit artikel ook bij. Binnen de (elektrische-)autowereld wordt al jarenlang gezegd dat 'traditionele' autofabrikanten uiteindelijk ook over zouden stappen naar accu-elektrisch, dit artikel weergeeft dat dit ook daadwerkelijk aan het gebeuren is voor een van de grootste autofabrikanten ter wereld.
Ik begrijp heel goed dat er lezers zijn die vinden dat dergelijke artikelen niet passen op Tweakers, net zoals dat er lezers zijn die artikelen over games niet interessant vinden, of juridische verhalen vanuit de Europese Commissie. Maar er zijn ook lezers die dergelijke artikelen wél interessant vinden en willen lezen, net als verhalen over bev's.
En ik begrijp jouw punt, maar het staat wel haaks op wat nog geen jaar geleden gepubliceerd werd onder de term 'terug naar de kern'. Ergens binnen Tweakers moeten de visies dan toch eens goed afgestemd worden en gecommuniceerd met de bezoekers. Vandaar mijn vraag: wat willen jullie eigenlijk? Veel clicks en dus voor iedereen wat oppervlakkig nieuws of 'terug naar de kern' en zoals dat verwoord is in het artikel: "'Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen." [ plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber ]
In een nog niet zo heel ver verleden was er de optie om bepaalde artikelgroepen zoals bijvoorbeeld games en auto's weg te filteren op de FP. Als die optie weer terug komt dan is dat alvast een begin van een oplossing.Hayte schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Maar ik ben op zich niet tegen verbreding van de onderwerpen hoor, alleen tegen de richting die het op gaat met dertien in een dozijn overgetikte persberichten over oninteressante onderwerpen. (Mijn mening.)
Kijk liever eens naar sites als www.engadget.com en www.gizmodo.com waar die over schrijven. Niet dat die perfect zijn, perfectie bestaat niet, maar ik vind die richting veel interessanter dan waar Tweakers nu heen koerst.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niets. Maar de redacteur weet het mooi te spinnen. (Lees; mensen klikken en reageren erop dus is het goed). Dan levert het geld op op immers.Retrospect schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:21:
Nog even afgezien dat je beter wegblijft van elektrische voertuigen van Volkswagen maar goed dat is een andere discussie.
[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 20-07-2021 19:03 ]
even de voorpagina van engadget bekeken:Fiber schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:51:
[...]
In een nog niet zo heel ver verleden was er de optie om bepaalde artikelgroepen zoals bijvoorbeeld games en auto's weg te filteren op de FP. Als die optie weer terug komt dan is dat alvast een begin van een oplossing.
Maar ik ben op zich niet tegen verbreding van de onderwerpen hoor, alleen tegen de richting die het op gaat met dertien in een dozijn overgetikte persberichten over oninteressante onderwerpen. (Mijn mening.)
Kijk liever eens naar sites als www.engadget.com en www.gizmodo.com waar die over schrijven. Niet dat die perfect zijn, perfectie bestaat niet, maar ik vind die richting veel interessanter dan waar Tweakers nu heen koerst.
iets met auto's...
https://www.engadget.com/...ric-pickup-032356371.html
waterkoker en wekker voor studenten
https://www.engadget.com/...essentials-143052706.html
iets over een elektrische motor.
https://www.engadget.com/...bKqqMg1adW7py9sVfpj5Fgu8i
overigens zou ik bij engadget vandaag normaal gesproken geen enkel artikel geopend hebben. (Ook geen enkel nieuwsbericht op tweakers btw.)
[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 20-07-2021 19:59 ]
Een elektrische motorfiets is op dit moment echt nog redelijk een unicum in tegenstelling de steeds meer ingeburgerde elektrische auto's die ik voorbij zie komen maar toch lees ik daar dan weer niets over terwijl er een redelijke groep motorrijders op Tweakers zit. Mijn punt persoonlijk is mede dat ik het misschien niet erg vind om af en toe wat EV nieuws te zien maar dat de frequentie nu voor mijn smaak te hoog ligt en de onderwerpen die worden aangestipt te ver van de techniek af liggen. Neem verkoopaantallen, de aankondiging van een nieuw model etc als voorbeeld. Het argument "we schrijven hierover want EV is tech" gaat in die gevallen wat mij betreft echt niet op en over de hele linie sowieso steeds minder.Tens schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:50:
[...]
even de voorpagina van engadget bekeken:
iets met auto's...
https://www.engadget.com/...ric-pickup-032356371.html
waterkoker en wekker voor studenten
https://www.engadget.com/...essentials-143052706.html
iets over een elektrische motor.
https://www.engadget.com/...bKqqMg1adW7py9sVfpj5Fgu8i
niet zo gek, motorrijders zijn veelal echte petrolheads die zullen niet gauw vrijwillig overstappen. zonder geluid is motorrijden minder leuk.Bor schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:59:
[...]
Een elektrische motorfiets is op dit moment echt nog redelijk een unicum in tegenstelling de steeds meer ingeburgerde elektrische auto's die ik voorbij zie komen maar toch lees ik daar dan weer niets over terwijl er een redelijke groep motorrijders op Tweakers zit. Mijn punt persoonlijk is mede dat ik het misschien niet erg vind om af en toe wat EV nieuws te zien maar dat de frequentie nu voor mijn smaak te hoog ligt en de onderwerpen die worden aangestipt te ver van de techniek af liggen. Neem verkoopaantallen, de aankondiging van een nieuw model etc als voorbeeld. Het argument "we schrijven hierover want EV is tech" gaat in die gevallen wat mij betreft echt niet op en over de hele linie sowieso steeds minder.
Maar ik kom ook uit de tijd dat alles beter was (c64/8086). De Tweaker van vroeger was veel meer bezig met de basis. Nu is een computer iets algemeens, de desktop zelfs al iets achterhaalds. Qua elektronica had je overigens altijd al betere fora. Telefoons? ja ik heb er één, maar telefoonberichten zal ik niet lezen, smartwatch? ja kijk er wel naar op dit moment, maar een € 500,= exemplaar wat je bijna dagelijks moet opladen? nee dank je. EV? kijk wel als het tijd wordt voor een andere auto. ik wordt oud denk ik. De doelgroep is toch (en terecht denk ik) de jongere tweaker.
Niet naar jou persoonlijk hoor, maar waar is de belofte gebleven van net even voor Corona, dat Tweakers terug naar de kern gaat. Weer een echte techsite, mede door de inlijfing van Hardware.info. Een belofte gedaan onder andere voor een grote groep moderators, maar ook naar de rest van de community.Hayte schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:29:
[...]
We zien dat er een groep gebruikers is die artikelen over ev's waardeert, dus daar past dit artikel ook bij. Binnen de (elektrische-)autowereld wordt al jarenlang gezegd dat 'traditionele' autofabrikanten uiteindelijk ook over zouden stappen naar accu-elektrisch, dit artikel weergeeft dat dit ook daadwerkelijk aan het gebeuren is voor een van de grootste autofabrikanten ter wereld.
Nu wordt met regelmaat technieuws die bij een normale krant wel genoemd wordt, hier gemist door dat er te veel aandacht naar dergelijke semi-tech artikelen gaat. Als er nu ook enige diepgang in zou zitten, met achtergrond informatie op het gebied van techniek echter wordt dat vaak ook gemist.
Daarnaast zijn jullie vaak de laatste die iets melden, of met fouten en al artikelen van niet-techsites overnemen. Opzich vind ik het minder-tech nieuws niet direct erg, maar wel als dat ten koste gaat van de inhoud van tech artikelen. Ikzelf begin steeds vaker het artikel zelf over te slaan. Ik lees de inleiding weet ongeveer waar het over gaat en lees dan de reacties, omdat daar de juiste informatie in genoemd wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 20-07-2021 22:30 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hayte schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:29:
[...]
We zien dat er een groep gebruikers is die artikelen over ev's waardeert, dus daar past dit artikel ook bij.
- Vind jij dat dit bij het soort tech hoort waar Tweakers onder valt?
- Ben je van mening dat je denkt dat dit is wat het volk wilt, op basis van de data die jij leest?
- Wat is jouw opinie op de impressie dat er sprake is van een tendens waar er steeds meer artikelen worden geschreven welke slechts zeer summiere raakvlakken hebben met waar tech voor staat?
Maar in hoeverre heeft dat een raakvlak met tech? Ik heb het idee dat het begrijp tech de laatste jaren veranderd is van ''Unieke technologie waar computers een rol in spelen'' naar ''Elk apparaat wat gebruik maakt van technologie, of dat nu auto's/koelkasten/barbecueworstjes zijn''.Hayte schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Binnen de (elektrische-)autowereld wordt al jarenlang gezegd dat 'traditionele' autofabrikanten uiteindelijk ook over zouden stappen naar accu-elektrisch, dit artikel weergeeft dat dit ook daadwerkelijk aan het gebeuren is voor een van de grootste autofabrikanten ter wereld.
Hier zit een wezenlijk verschil tussen. Het gros van dit topic gaat over de vraag of de crew dit als zijnde herkent waarbij vooral teleurstelling heerst wanneer dat niet het geval is.
Hayte schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Redneckerz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:53:
[...]
Dat het publiek het leest is het probleem niet. De vraag of wasmachines onder tech vallen is dat wel.
Goeie feedback, voor een eventueel volgend artikel zal ik kijken of er aanvullende cijfers zijn die het verhaal zouden kunnen duiden. Ik zeg overigens ook niet dat we vaker gaan brengen dat x-autofabrikant y-ev's heeft verkocht. Deze keer viel het me alleen op omdat het een flinke stijging was ten opzichte van vorig jaar. Ik denk dat Olafs reactie in een ander topic wat beter aangeeft hoe wij als nieuwsredacteuren werken en denken.Mschamp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Maar net dat punt wat je hier aanhaalt staat niet in het artikel. Stel (ik weet dat het niet zo is) dat er ook 3x meer auto's met verbrandingsmotoren verkocht waren. Dan was het deel elektrische auto's net gedaald. Dit is dan toch een zeer belangrijk deel dat mist in het artikel. Nu kan de stijgen net zo goed te verantwoorden zijn door een 'totale stijging van verkoop' ipv een overschakeling naar bev's.
En ik begrijp jouw punt, maar het staat wel haaks op wat nog geen jaar geleden gepubliceerd werd onder de term 'terug naar de kern'. Ergens binnen Tweakers moeten de visies dan toch eens goed afgestemd worden en gecommuniceerd met de bezoekers. Vandaar mijn vraag: wat willen jullie eigenlijk? Veel clicks en dus voor iedereen wat oppervlakkig nieuws of 'terug naar de kern' en zoals dat verwoord is in het artikel: "'Terug naar de kern' betekent voor ons een duidelijke focus op techliefhebbers. Dat zijn mensen met de passie die wijzelf ook hebben, die graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zich in een techonderwerp willen verliezen en er plezier in scheppen om hierover met gelijkgestemden van gedachten te wisselen." [ plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber ]
Olaf schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:02:
Wat betreft nieuwskeuzes kijken we onder andere naar visits op nieuwsberichten, comments, submits, populariteit van onderwerpen op het forum om een indicatie te krijgen van wat jullie lezers willen en daar keuzes op te baseren. We proberen daarbij wel eens 'nieuwe' onderwerpen uit om te kijken hoe deze vallen. Ondere andere automotive/elektrificatie en duurzaamheid groeien als categorie en daar is het soms zoeken. Nieuws rond bepaalde producten is wat betreft belangstelling afgenomen, zoals introducties van laptops zonder features die er uitspringen.
Ik denk dat meespeelt dat tech steeds meer onderdeel is van de maatschappij en zich dus ook op steeds meer terreinen manifesteert. Tegelijkertijd is Tweakers altijd al breder dan alleen computer/it geweest. Zo is privacy al velen jaren een belangrijk onderwerp en aan tech gerelateerde juridische onderwerpen behandelen we ook al heel lang.
Wat op zich al vreemd is, want met het samengaan van de redacties van Tweakers en HWI was het toch ook de bedoeling dat men meer de diepte in kon gaan met artikelen?Hayte schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:53:
Goeie feedback, voor een eventueel volgend artikel zal ik kijken of er aanvullende cijfers zijn die het verhaal zouden kunnen duiden.
Tja, verkoopcijfers van auto's zijn op een techsite simpelweg gewoon niet interessant. Als ik verkoopcijfers van een automerk of -fabrikant wil weten zoek ik wel een website op over auto's, niet een website wat zich primair wilt bezighouden met elektronica. Wat dat betreft en volgens mij was het al gezegd: schoenmaker blijf bij je leest. Ik vind het interessanter om een diepgaander artikel te lezen over een bepaald onderwerp (wat de kwaliteit van het artikel ten goede komt) dan dat er wordt gekozen voor kwantiteit en de redacteuren nauwelijks kennis van zaken hebben, maar wel het artikel posten puur voor views en de advertentie inkomsten.Ik zeg overigens ook niet dat we vaker gaan brengen dat x-autofabrikant y-ev's heeft verkocht. Deze keer viel het me alleen op omdat het een flinke stijging was ten opzichte van vorig jaar. Ik denk dat Olafs reactie in een ander topic wat beter aangeeft hoe wij als nieuwsredacteuren werken en denken.
Ik laat hierbij in het midden om wat voor auto's het gaat. In het voorbeeld is een percentage van 165% natuurlijk niet raar, als je eerst (nagenoeg) geen EV's verkoopt en een paar jaar later opeens meerdere modellen, dan is een dergelijke groei natuurlijk ook niet wereldvreemd; voor een dergelijke stijging is dan ook nog eens minder verkopen nodig ook.
Wat dat betreft vind ik de focus op EV's sowieso een wat vreemde; ook niet-EV's hebben technologie aan boord (althans, volgens de definitie die Tweakers nu lijkt te hanteren), maar schijnbaar is dat totaal niet interessant meer dan? Waarom dan specifiek voor EV's wel aandacht besteden op de website, maar voor niet-EV's nauwelijks, op zaken als Dieselgate na? Ik heb wat dat betreft het idee dat het gewoon puur willekeur is.
De vertraging waarmee Tweakers tegenwoordig artikelen post werkt ook niet echt in het voordeel. Dat een bericht later is, is op zich het probleem niet. De informatie die dan in het artikel staat wel, want dat mist dan gewoon wat meer diepgang (ten opzichte van andere websites die een bericht over hetzelfde onderwerp hebben gepubliceerd) en voelt daardoor niet aan als nieuwe informatie, zoals @_Dune_ geloof ik ook al riep.
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2021 10:40 ]
Ik vind dat argument 'men klikt erop en reageert erop' ook zo vreemd.
Als je iets over Pornhub erop zet zal dat ook gebeuren. Maakt het het dan relevant voor deze website? Nee.
Als je iets over Pornhub erop zet zal dat ook gebeuren. Maakt het het dan relevant voor deze website? Nee.
Precies wat ik eerder dit jaar ook hier schreef inderdaad;CH4OS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:30:
Wat dat betreft vind ik de focus op EV's sowieso een wat vreemde; ook niet-EV's hebben technologie aan boord (althans, volgens de definitie die Tweakers nu lijkt te hanteren), maar schijnbaar is dat totaal niet interessant meer dan? Waarom dan specifiek voor EV's wel aandacht besteden op de website, maar voor niet-EV's nauwelijks, op zaken als Dieselgate na?
het begin erg op gemakzucht te lijken van de redactie.Gunner schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:10:
[...]
Over de zoveelste EV ook. Wat voegt het overschrijven van het zoveelste persbericht toe over een kilowattje meer capaciteit toe? Toch verschijnen die nog wekelijks. Is de redactie zodanig ongeïnspireerd dat dit nodig is?
In een ICE auto zit ook genoeg nieuwe techniek. Toch lees je daar bijna geen artikel over.
[ Voor 75% gewijzigd door Gunner op 21-07-2021 10:39 ]
Persoonlijk vind ik de actie met de E-bike ook niet echt passen, elektrische auto’s kan ik me nog wel wat bij voorstellen maar om ook fietsen er bij te pakken.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999