Eurovisie Songfestival 2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pd5jqyXUmcBOQpNWx0XVjGUgQFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4X1VIHLYNcGtqECkKguSs9v.jpg?f=fotoalbum_large

18 Mei is weer het Eurovisie Songfestival begonnen met de twee halve finales zoals gebruikelijk op dinsdag en donderdag. De finale is op zaterdag 22 mei. Dit jaar zitten we in ons eigen land na de overwinning van Duncan Laurence twee jaar geleden :)F. Editie 2020 is helaas overgeslagen vanwege de pandemie.

Voor Nederland doet dit jaar Jeangu Macrooy mee met “Birth Of A New Age”.

Alle deelnemers: https://songfestival.nl/deelnemers

Meehelpen aan de TS? Laat het ons weten! :)

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 20-05-2021 14:40 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Vond vanavond zelf het liedje van Noorwegen wel erg sterk om te horen. Benieuwd wat er donderdag bij zit :).

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48
Ik heb gisteren ook zitten kijken, ook vooral omdat het in Nederland wordt gehouden.

Qua zang... Ik vond niet echt dat er uitspringers tussen zaten. België had een vreselijk saai nummer, maar de stem was gewoon goed. Malta was ook niet verkeerd. Cyprus had een Lady Gaga-achtig liedje. Ik luister haar eigenlijk hoort, maar je merkt het direct. Oekraïne had ik zelf liever niet in de finale gezien. Dit is het Songfestival, niet het Snelzingfestival.

Ik heb zelf wel een favoriet van de avond, maar die deed helaas niet mee (zie de tweets).

Dit is een snelle samenvatting voor de mensen die het niet hebben gezien :+

[Twitter: https://twitter.com/Domien/status/1394690319388758019]

Ik heb zo genoten van Nikkie en haar EurovisionTutorials. Heerlijke humor om naar te kijken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 16:45
Zaterdag live in Ahoy kijken. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
*knip*
Reageer dan niet, ongepast en voegt niets toe.

[ Voor 128% gewijzigd door tweakduke op 19-05-2021 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb de topicreeks teruggevonden en deze en wat andere topics bijgevoegd. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:46
Ik vind Ukraine wel een lekker trippy trancy upbeat hypno beat.
(dus... die zullen wel niet winnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Duncan Laurence positief getest op coronavirus, treedt niet live op in finale

Zal dit nog gevolgen hebben voor Edsilia Rombley? Ze stond dinsdagavond nog wel naast hem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25aJd9q-fctgDTCv7F5Wh9rikHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QsiDnzehDl3Byrjyh87wgm1.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:33
RobinNL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:05:
Ik heb gisteren ook zitten kijken, ook vooral omdat het in Nederland wordt gehouden.

[YouTube: Recap of all songs - First Semi-Final - Eurovision 2021]

Cyprus had een Lady Gaga-achtig liedje.
Lol, die intro en het refrein.. Als ik het mgt. van Lady Gaga was zou ik een flinke rekening die kant op sturen... Dit is gewoon bijna 1-op-1 de melodie en metrum van Bad Romance.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 20-05-2021 13:34 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
Nog nooit van m'n leven het songfestival gekeken, maar als Rotterdammert vind ik het toch wel geinig dat ze rondom m'n huis allemaal showtjes doen :+ Die artiesten zitten in het hotel hier bij me in het gebouw en ik heb elke dag lichtshows te zien. Voor de eerste keer toch maar songfestival kijken :P Ik zag in de recap van dinsdag dat het er in Ahoy toch best wel spectaculair uitziet met al die verlichting en dat podium. Gave timelapse van hoe ze die opgebouwd hebben:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Avalaxy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:41:
Nog nooit van m'n leven het songfestival gekeken, maar als Rotterdammert vind ik het toch wel geinig dat ze rondom m'n huis allemaal showtjes doen :+ Die artiesten zitten in het hotel hier bij me in het gebouw en ik heb elke dag lichtshows te zien. Voor de eerste keer toch maar songfestival kijken :P Ik zag in de recap van dinsdag dat het er in Ahoy toch best wel spectaculair uitziet met al die verlichting en dat podium. Gave timelapse van hoe ze die opgebouwd hebben:

[YouTube: Timelapse: the construction of the Eurovision stage in Rotterdam Ahoy | Eurovision 2021]
De enige reden waarom ik naar het songfestival kijk is voor de productie. Liedjes boeien me niet zo veel maar voor EV wordt vaak alles uit de kast gehaald en aangezien we als NL in de top 3 van televisieproductielanden zitten (samen met UK, US imo) verwacht ik er echt heel veel van.

De optredens van Duncan Lawrence en Davina Michel vond ik daar wel een mooi voorbeeld van en een prachtig staaltje NL TV Productie. Heel vet met die AR-effecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

RobbieB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:55:
[...]

De enige reden waarom ik naar het songfestival kijk is voor de productie. Liedjes boeien me niet zo veel maar voor EV wordt vaak alles uit de kast gehaald en aangezien we als NL in de top 3 van televisieproductielanden zitten (samen met UK, US imo) verwacht ik er echt heel veel van.

De optredens van Duncan Lawrence en Davina Michel vond ik daar wel een mooi voorbeeld van en een prachtig staaltje NL TV Productie. Heel vet met die AR-effecten...
Inderdaad, de productie is echt het toppunt van waar de techniek nu staat. Live AR kon al een tijdje maar hier hebben ze echt uitgepakt. Prachtig. Dat gigantische transparante scherm op de live stage (en dan 2x) is ook erg vet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Bensimpel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Inderdaad, de productie is echt het toppunt van waar de techniek nu staat. Live AR kon al een tijdje maar hier hebben ze echt uitgepakt. Prachtig. Dat gigantische transparante scherm op de live stage (en dan 2x) is ook erg vet.
Haha ja, alsof ze gewoon de hele sector bij elkaar gebeld hebben en alle mogelijke vette shit maar in het podium hebben verwerkt.. Sector ligt natuurlijk ook al een jaar stil, dus die zullen genoeg energie hebben om dit vet neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
En ook al mocht je het hele festival niks vinden, ik denk dat we echt blij mogen zijn met wat er tot nu is neergezet als productie!

Daarnaast heb ik tot nu ook niet gemerkt dat er een slecht toneelstukje werd opgevoerd tussen de presentatoren met flauwe grapjes, wat elk jaar wel bijna het geval is.

Tijdens de eerste halve finale viel er een belangrijke camera uit en Chantal heeft dat netjes kunnen opvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
RobinNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:58:
Duncan Laurence positief getest op coronavirus, treedt niet live op in finale

Zal dit nog gevolgen hebben voor Edsilia Rombley? Ze stond dinsdagavond nog wel naast hem.

[Afbeelding]
Vind het wel erg sneu voor hem dat hij nu de finale moet missen :/

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Op weg naar het songfestival is altijd wel leuk om te kijken ter voorbereiding (nu op NPO 3). Nou komt net Zwitserland voorbij en wat een rip-off van Duncan Lawrence :+ (is dan ook van dezelfde schrijver/producer uit NL)
Van dinsdag had Australië wel in de finale gehoord maar aangezien ze er niet live bij kunnen zijn aan de andere kant ook wel logisch dat er niet op gestemd is (merk sowieso de laatste paar keer dat mensen er niet meer op stemmen terwijl het meestal wel goede inzendingen zijn). Cyprus naar de finale was wel lachwekkend, Hooverphonic (België) vond ik vroeger wel goed iig maar dit gaat iig niet winnen (misschien dat de song voor vorig jaar wel een stuk geschikter was). Zweden vond ik nou ook niet bepaald denderend qua uitvoering ..., Israël wél goed net als Oekraïne (zó snel werd er nou ook weer niet gezongen, in de war met de muziek zeker ;) ).
Eigenlijk alweer vergeten wie er allemaal door was, deze dus: https://songfestival.nl/n...door-naar-de-grote-finale

[ Voor 69% gewijzigd door apis29 op 20-05-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
@apis29 Volgens mij was Zweden zelfs een beetje vals.

NPO3 staat hier nu ook even aan. Laat die Serhat even uit de aflevering XD Ik dacht dat ze dit programma hadden geskipt, maar het is de voorbeschouwing die ze er nu uitzenden. Dan vind ik dat dan net wat leuker om te kijken dan dit haha :P

Ik hoop eigenlijk wel dat Nederland binnen 3-5 jaar Davina Michelle naar het Songfestival gaan sturen. Na haar optreden hoorde je er meerdere mensen al over. Alleen gaf ze aan dat ze het nu nog niet echt ziet zitten, maar dat mensen haar hiervoor gewoon mogen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RobinNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:54:
@apis29 Volgens mij was Zweden zelfs een beetje vals.

NPO3 staat hier nu ook even aan. Laat die Serhat even uit de aflevering XD Ik dacht dat ze dit programma hadden geskipt, maar het is de voorbeschouwing die ze er nu uitzenden. Dan vind ik dat dan net wat leuker om te kijken dan dit haha :P
Kijk er net een paar terug van dinsdag en Cyprus door is achteraf ook weer niet zó vreemd (al had ik nog steeds eerder Australië door). En die zanger van Zweden mist wat power volgens mij voor dit liedje op bepaalde stukken ... Noorwegen ook niet bepaald enthousiast makend na wat ze er bij de voorbeschouwing/ Op weg naar .. over gezegd hadden. Een leuk slaapliedje misschien ...

Bij Oekraïne is het enige wat stoort me de dansers, in zowel de clip als bij het live optreden :+

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 20-05-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stiekem doet zelfs de VS dus ook mee met flo rider en san marino haha.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Van nature lui!

Griekenland glimt van het podium.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Griekenland is tot nu toe (incl dinsdag) nog wel het beste denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Vind het commentaar op de liedjes wel onnodig en erg negatief.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Zeehond schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:29:
Dit is echt de enige reden dat ik het opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:18
Zeehond schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:29:
Hier in België is er ook veel negativiteit in de commentaar.
Al meerdere keren gehoord dat het toch maar iets beter was dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
doomtech schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Dit is echt de enige reden dat ik het opzet.
Dan moeten ze wel pro's neerzetten om het te doen :P. Weet niet wie er dit jaar commentaar geef (gelukkig doet J.Smit de presentatie) maar dat liedje van Polen was best aardig, zeker als ik nu dat van Moldavië langs hoor komen. Had dinsdag overigens ook op België gekeken omdat het geluid beter was/ beter doorkwam.
Deze op NPO probeert leuk te doen met achterhaalde cliché beledigingen :+ (snel terug naar de Belg dus en beter geluid).

Edit: klonk al bekend die stem, Sander Lantinga dus

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 20-05-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Vind het commentaar wel terecht hoor, moet je maar niet valszingen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Nu zitten er ook wel slechte tussen, zoals deze van Moldavië. Smaak verschilt denk ik dan maar, dat hoort erbij.

Ik kijk nu even om eens te zien hoe het visueel eruit ziet aan led techniek en dat biedt veel nieuwe mogelijkheden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Holy shit wat is deze 2e halve finale slecht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:31

ST10©DE

Dus.............

IJsland gaat door. Wel een lekker liedje!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah we hebben wel een songfestival topic dit jaar.

Vond dinsdag erg geslaagd, helft goed helft minder en het water gebeuren als hoogtepunt.

Vanavond begon het aardig met San Marino, maar verder van kwaad tot erger per inzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Moet raar lopen als IJsland niet doorgaat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
IJsland is errug lekker. Helemaal van deze tijd die 80’s vibe… leuk dansje erbij, beetje kitsch. Die gaan hoog eindigen.

En waarschijnlijk ook wel wat fun factor omdat ze niet live op kunnen treden

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieB op 20-05-2021 21:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kunnen ze bij Servië nog neppere vrouwen sturen? Mijn god... Halve plastic loods op een podium..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Doe dan 3 dragqueens.

IJsland had wel wat aparts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

AliExpress versie van Destiny's child _O-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Heb liever wat neutraler commentaar. Vals zingen mag best benoemd worden maar verder doe ik liever zelf een menimg op i.pv. dat het door de presentatie de grond in word geboord met flauwe opmerkingen. Uiteindelijk is het ook heel erg een kwestie van muzieksmaak.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
Het blijft het songfestival; na een paar keer grapjes scoren ten koste van de optredens is het niet eens leuk meer. Al die mensen doen echt wel hun best, gun ze een beetje respect.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:48:
Heb liever wat neutraler commentaar. Vals zingen mag best benoemd worden maar verder doe ik liever zelf een menimg op i.pv. dat het door de presentatie de grond in word geboord met flauwe opmerkingen. Uiteindelijk is het ook heel erg een kwestie van muzieksmaak.
https://www.telegraaf.nl/...-commentator-songfestival
Maar ik zit daar om commentaar te leveren en als het niet goed is, dan vind ik wel dat ik mezelf moet permitteren om er iets over te kunnen zeggen. Ik denk niet dat ik me ga inhouden, maar ik zal nooit iemand kapot maken of afbranden
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vond het zelf heel jammer dat Ijsland ook niet live kan optreden. Vond hun nummer vorig jaar én dit jaar echt super gaaf. Mooi optreden, jammer dat het een bandje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Dat afbranden is ook nergens voor nodig. Gewoon zeggen dat het vals is is imo al voldoende, maar man man wat denken die landen wel door dit als acts in te zetten. Zijn al die mensen in die landen doof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net die vent bij Albanië: "Ik kreeg op de helft toch een brok in mijn keel. Bleek achteraf een beetje braaksel te zijn."

Weetje, als je nog wat grappigs te zeggen hebt, wees welkom. Dit is humor die je ook jaarlijks moet verduren van die vervelende oom op een of andere verjaardag 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Portugal was goed zeg. Een lied met verhaal en een eigen stijl.

Zomaar top3 materiaal

Indien de nummers matig zijn, de dames van Albanië en Griekenland zagen er prachtig uit. Als de oren niet geprikkeld worden, dan tenminste de ogen.

[ Voor 46% gewijzigd door Delerium op 20-05-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
RobbieB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:56:
Zijn al die mensen in die landen doof?
Wellicht willen sommige landen niet winnen :+ kost toch wel wat om het te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:59:
Portugal was goed zeg. Een lied met verhaal en een eigen stijl.

Zomaar top3 materiaal
Deed me denken aan Joe Cocker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Lijstje tot nu toe:

- IJsland
- Portugal
- Bulgarije

- Griekse Nederlandse

- Poolse Elon Musk
- de rest ben ik vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
Die Nikkie als vergelijksmateriaal er naast laat toch ook wel zien dat een hoop televisie-mensjes best wel ieniemini zijn :p

En zijn al die nummers eigenlijk best wel depri, of is die Fauve Doudouce gewoon de enige opgewekte signdancer oOo <3

[ Voor 33% gewijzigd door gekkie op 20-05-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Prettige verrassing van Finland :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw6bufyQGvtzVIC2DD7XcIETdqI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/S3AdDN3jw9liAAy5yZwO1zHz.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
tweakduke schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:08:
Prettige verrassing van Finland :)
Het is ff flink wat anders + niet vals, maar ik ben persoonlijk niet echt fan van zulke muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je me dit van Finland had laten horen en erbij had gezegd dat het de nieuwe plaat van Limp Bizkit was geweest, had ik het ook geloofd.

Ik vind het wel wat hebben. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Doet aan Linkin Park denken.
Wel fijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Finland rock land. Lijkt wel een beetje op Linkin Park. Geen winnaar, maar wel door in dit matige veld vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Je verwacht toch wel dat de helft van dit kostuum nog verdwijnt halverwege het lied :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:45:
Kunnen ze bij Servië nog neppere vrouwen sturen? Mijn god... Halve plastic loods op een podium..
Ieder z'n smaak, ik kan het wel waarderen :9

Edit: Finland ook lekker nummer _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear89 op 20-05-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Je eigen IJsland Jumper bestellen:

https://jumper.dadifreyr.com/
(Voor €75)

Of gewoon de avatar downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKThlf8MTijk-U9vfErlE_5H3PM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EfmxBRYJrpu29LpvmbagQaQ3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Goed naar Arcade gekeken door la Suisse.
Klinkt erg prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zwitserland ook fantastisch.
Ik weet niet, maar het lijkt wel alsof het integreren van goed pianospel een nummer meer balans brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
sambalbaj schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:18:
Goed naar Arcade gekeken door la Suisse.
Klinkt erg prima.
Nederlandse productie
Op naar de volgende kanshebber op de eindzege: Zwitserland. Gjon’s Tears schudt de hoge noten moeiteloos uit zijn mouw in het nummer dat geproduceerd is door de Nederlandse Wouter Hardy. Hij zat ook achter Arcade van Duncan Laurence.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Denemarken heeft een jonge versie van Modern Talking.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Mja.. ik kan nou niet zeggen dat ik Denemarken fantastisch vind zo -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear89 op 20-05-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
de Deense Gordon en Joling in de jaren ‘80…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ben benieuwd naar de nederlandse inzending hierna, beter dan de hele 2e halve finale? :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
RobbieB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:21:
de Deense Gordon en Joling in de jaren ‘80…
De Töppers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Bensimpel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:22:
Ben benieuwd naar de nederlandse inzending hierna, beter dan de hele 2e halve finale? :+
Volgens mij komt er een danser en iemand met een BMX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
What the hell is dit voor'n intermezzo bagger.. hadden ze niet beter gewoon wat gras kunnen zaaien zodat we konden kijken hoe dat groeit?

[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear89 op 20-05-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vond het dansen best mooi.
BMX was een beetje gezocht, maar goed wel leuk idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat Griekse maar schijnbaar ook Nederlandse meisje is wel een schatje, die mag wel door!

Daarnaast Denemarken, San Marino, IJsland, Finland en Portugal.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt in het VK nu een show I can see your voice. Dan kies ik Griekenland, absoluut.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
gambieter schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:40:
Je hebt in het VK nu een show I can see your voice. Dan kies ik Griekenland, absoluut.
offtopic:
Dat programma heb je in Nederland ook, op RTL 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobinNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:42:
offtopic:
Dat programma heb je in Nederland ook, op RTL 4 ;)
Ik heb nu al medelijden ;)

(Ik woon in het VK)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-05-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ligt het nu aan mij of mag NikkiTutorials echt heeeel veel presenteren? Je ziet amper de andere presentatoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Chip. schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:51:
Ligt het nu aan mij of mag NikkiTutorials echt heeeel veel presenteren? Je ziet amper de andere presentatoren.
Omdat ze het ook heel goed kan en by far het beste Engels spreekt waarschijnlijk :p

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Frankrijk komt toch met een knaller zeg. Nummer 1 voor mij.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
London schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Omdat ze het ook heel goed kan en by far het beste Engels spreekt waarschijnlijk :p
Ze doet het ook echt super goed vind ik. Hele verademning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Jan Smit zie je nauwelijks.

Frankrijk lijkt inderdaad erg prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Chip. schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:51:
Als het Songfestival in 2020 had plaatsgevonden had ze enkel online content gedaan. Er is een reden geweest om haar te promoveren naar een presentatrice voor deze editie.

Haar Engels is wel net een stukkie beter dan dat van Jan Smit en online gaat ze naar de 14 miljoen abonnees. Dat hielp misschien ook wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wat gebeurt er allemaal :P?? (nou ja, uiteindelijk alleen Moldavië tot nu toe die ik absoluut niet door had, en Bulgarije)

[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 20-05-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Silicone Hell van Servie door ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ze lezen het kaartje met afvallers voor

.. oh toch niet :)

[ Voor 22% gewijzigd door sambalbaj op 20-05-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
thafook doet zwiterland op dat lijstje.. kan die niet even plaats maken voor een goed nummer?

[ Voor 39% gewijzigd door Lanfear89 op 20-05-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jammer van Denemarken. Wel leuk voor Stefania dat ze door mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij zijn helemaal in de war na de uitslag van de 2e halve Finale, de mensen die wij goed en finale materiaal vonden zijn bijna allemaal niet door op Stefania en een aantal anderen na.

Ten eerste hoe da ..... zijn deze door: Daði & Gagnamagniðr - 10 Years |:( 8)7

Wij vonden bijvoorbeeld deze vele malen beter dan die van 10 Years:
  • Uku Suviste - The Lucky One
  • Fyr & Flamme - Øve os på hinanden
  • Vincent Bueno - Amen
  • Tornike Kipiani - You

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
G_Dragon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:53:
Wij zijn helemaal in de war na de uitslag van de 2e halve Finale, de mensen die wij goed en finale materiaal vonden zijn bijna allemaal niet door op Stefania en een aantal anderen na.

• Vincent Bueno - Amen
  • Tornike Kipiani - You
IJsland staat 6e bij de bookmakers.. dus is toch wel erg populair: https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Overigens is Frankrijk toch wel een grote favoriet voor mij.. Echt heerlijke nostalgische Edith Piaf vibes... Wat een prachtig nummer is dat.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 21-05-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RobinNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Als het Songfestival in 2020 had plaatsgevonden had ze enkel online content gedaan. Er is een reden geweest om haar te promoveren naar een presentatrice voor deze editie.

Haar Engels is wel net een stukkie beter dan dat van Jan Smit en online gaat ze naar de 14 miljoen abonnees. Dat hielp misschien ook wel een beetje.
Was Jan Smit ook niet getackled door een burn-out o.i.d.?

E: Ik vind trouwens IJsland juist heel goed, leuk liedje. Verder waren ik en mijn vriendin ook erg gecharmeerd door Portugal.

Ik vind eigenlijk alleen de volgende landen de moeite waard;
- Israel
- Portugal
- Zwitserland
- Ijsland
- Bulgarije
- Frankrijk
- Italie

Vond het echt weer onwerkelijk dat gisteren landen als Moldavië en Servië doorgingen, wat een afgang waren die twee. Ik vond Stefania trouwens ook echt verschrikkelijk. Die green screen werd dan wel een spektakel genoemd maar leek wel een CKV projectje.

[ Voor 35% gewijzigd door Thomas op 21-05-2021 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Bwoah... net de hele video van Frankrijk even bekeken, maar man man, wat een nummer en optreden: YouTube: Barbara Pravi - Voilà - LIVE - France 🇫🇷 - Second Semi-Final - Eurov...

Ingetogen, prachtig licht/schaduwspel in het begin, subtiele visual effects en dat camerawerk aan het einde.. groothoek, niet gestabiliseerd.. de mensen die dit gechoreografeerd en visueel bedacht hebben, hebben echt een huzarenstukje afgeleverd hoor..

En de uitstraling van die zangeres... <3
En dan is het nummer ook nog eens verrekte goed.

Edit: Zie nu ook dat dit het enige optreden is dat in 21:9 wordt uitgezonden ipv 16:9.. zo goed uitgedacht dit. chapeau!

[ Voor 15% gewijzigd door RobbieB op 21-05-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

• Vincent Bueno - Amen
  • Tornike Kipiani - You
Ah, ik zie de oplossing voor het probleem al: YouTube: Doe niet zo oud (mei 2019) O-) :P

Was eigenlijk pas binnengevallen in de uitzending toen Polen bezig was dus even een paar terugluisteren nog die ervoor aan de gang zijn geweest. San Marino mocht er ook wel af nu ik het helemaal hoor ...
Enige aardige aan Denemarken was het refrein (pre-chorus is het zelfs), die van IJsland was natuurlijk stukken beter (sowieso een pruttaal voor muziek, Deens. Deense hiphop is ook lachwekkend itt bijv. Zweedse :D ). Die van Georgië begon goed, welkom rustpunt na Servië, maar kon het niet vasthouden ...
Die van Polen moet even opgenomen worden met een betere zanger B-) . Schijnbaar nogal wat tegenstand van polen tegen deze keuze wat niet de publiekskeuze was maar van de omroep. Nog wat doorlezend zou er dus vorig jaar eigenlijk iemand anders meedoen ...
Nu moet natuurlijk iedereen dit jaar met een ander lied meedoen dan oorspronkelijk de bedoeling was dus het zou eigenlijk ook nog wel leuk zijn de liedjes van vorig jaar te beoordelen/luisteren (Frankrijk was ook al heel iemand anders; en IJsland had zomaar de winnaar geweest kunnen zijn. Edit: heel veel landen met andere deelnemers dan oorspronkelijk zie ik inmiddels)
YouTube: Eurovision Song Celebration 2020 - All 41 songs
YouTube: YouTube

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb6iB8xFxRAxeLMOpIlc9lzty6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhVRgWcQZgU50fyFN4VW4scF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4etuYiZlYH_RYJubEBWS9wBRbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5BsncMdZvkihMBopP3abqcS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 21-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die een Eurovisie-kwisje willen doen: https://www.theguardian.c...-fiendish-eurovision-quiz

Ik had 12/20 maar zonder veel nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:23:
Voor hen die een Eurovisie-kwisje willen doen: https://www.theguardian.c...-fiendish-eurovision-quiz

Ik had 12/20 maar zonder veel nadenken ;)
Beetje UK gericht, 11/20 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Ik stap wel in bij nummer 10 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05
IJsland? Die zijn juist leuk. Typisch zo'n nummer dat je op de radio ook leuk zou vinden. :)

Ik snap die typische songfestival nummers ook nooit zo: veel geschreeuw en glitters die je normaal ook zou wegzappen zouden nu ineens "bij een songfestival horen". Ik ben wat dat betreft dat Nederland sinds Anouk gewoon normale muzikanten stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
De opening ziet er ook weer zeer gelikt uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:29
Het gelegenheidstrio Chantal, Edsilia en Jan zou overigens ook niets misstaan met een deelname. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
woei lekkere opening hoor! heb er zin in vanavond! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:13

Nibbz

Postmaster General

Go Noorwegen! ben benieuwd wat het word vanavond. Toch wel paar leuke liedjes

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Cyprus komt wat minder over dan van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
heb zelf de halve finales niet gezien, lijkt wel een beetje lady-gaga achtig nummer! alleen dan net iets minder gezongen. ben benieuwd naar nr 2, weer een dame in kraaltjes.. stond maar 1x op mn bingokaart helaas 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

De special effects on stage en op beeld zijn wel groter en meer dan ooit. Wel heel gaaf.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste