Toon posts:

Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Danny
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 28-11 06:10

Danny

Verplicht positief

LucW2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
[...]

Ik wil mijn website niet vergelijken met deze van Tweakers. Ik weet wat het kost om een website te onderhouden en ik betaal het uit mijn beperkte zak wat overblijft van anonieme sponsors (dan zijn mijn volgers in mijn radioshows, die dat zelf aanbieden) en dan heb ik ook nog een streaming op 320 kbps erbij, zij het beperkt tot 10 sets van elk 3 uur, kost wat bandbreedte maar ik kan het als particulier bekostigen. Ik heb stille sponsors. Ik heb geen banners, cookies etc dus er zijn geen blockers nodig op mijn site om alles te zien.
Nogmaals, ik wil mijn site niet vergelijken met het Mega grote Tweakers, maar je kan er over na denken om meer sponsoren te vinden, Tweakers vertegenwoordigd met de product reviews een grote invloed op koop gedag van veel consumenten, misschien zit daar een bron van inkomsten ten goede van de website kosten van Tweakers website, hoe en wat, voor de creatieven van jullie om daar eens over te brainstormen,

Verder blijft ik het raar vinden, dat je geen Plus artikelen kan verrekenen met je karma punten systeem. Ik geef met mijn 17 product reviews (in cat. zelf gekocht) toch ook een positieve bijdrage aan Tweakers inhoudelijk, maar moet gaan betalen voor meer dan 3 Plus artikelen, ben ik de enige die dit wat vreemd vind? :?
nee, daarin ben je absoluut niet de enige hoor :)

'door velen als vervelend ervaren' en nu dus verplicht positief. Plus kent alleen Pluspunten!

• Jaer
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:14
Jaer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Het foutief labelen van artikelen is tijdens de Beta toch ook voorgekomen en behandeld?
Met de borging daarop waarna het weer mis ging met nog een extra controle slag daar weer op?

Toen hebben een aantal forumleden aangegeven dat het wel expres lijkt te gaan om te kijken of er commentaar komt en dit herhaalt zich nu plus live is?

Het gaat me hierbij niet om het artikel zelf en of dit wel of geen plus moet zijn maar om de werkwijze. De beslisboom plus ja/nee moet toch niet zo lastig zijn voor plaatsing?
Na wat reacties gelezen te hebben over een artikel dat ten onrechte plus was dacht ik, dit was kort geleden toch ook zo. Hou totaal niet van mijzelf quoten maar lees ik nou goed dat de beslisboom plus ja/nee alleen is ingezet om plus niet te vergeten? En dan is men verbaast dat iemand zegt: dus het gaat alleen om inkomsten niet te missen?

De imagoschade (groot woord) of de perceptie-tegen schade is toch veel groter de andere kant op? De schijn was al tegen en het herhaalt zich net wat te vaak. Wie beslist dan "laten we zorgen dat we plus niet vergeten en de check voor niet-plus laten we zitten"

Om een collega tweaker uitspraak hier ook deels voor te gebruiken, als je thuis wat beloofd en je doet dat keer op keer niet kan je ook commentaar verwachten. Spreek dan wat anders af wat je wel waar kan maken toch? Communicatie en helderheid.

En tuurlijk tweakers heeft geld nodig om te draaien maar draai dan niet supporter de nek om en zorg voor een mogelijkheid tot jaarlijks of 2 jaarlijks te betalen. Een maandelijks abbo heb ik net als andere tweakers geen zin in. Zeker niet als je stilzwijgend verlengd kan worden tegen de dan geldende tarieven.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En vanaf hieronder weer graag inhoudelijk. Als je niet weet wat dat betekent, zie de topicwaarschuwing.

• emperor3s
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:37
WoutF schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]
Wat wij als redactie onder reviews scharen. Uit interesse, hoe zou jij dat omschrijven?
De vraag was niet aan mij, maar omdat je blijkbaar de discussie over de videokaartenbespreking hebt gemist, reageer ik toch maar even.

Ik zou een review hetzelfde omschrijven als jullie zelf:
een algehele bespreking van een of meerdere producten en een koopadvies
En dat is precies de reden dat de videokaartenbespreking een review is: het is een algehele bespreking (in de zin van prijs en gedetailleerde prestaties) van meerdere producten, met een koopadvies en links naar de V&A om een aanschaf te doen.

Blijkbaar komt deze interpretatie niet overeen met die van jullie, want het artikel is volgens jullie geen review.

Naar aanleiding hiervan werd er wat gesteggeld over wat we moeten verstaan onder 'algeheel', maar volgens mij mist dat de kern. Ik heb namelijk het idee dat het verschil in interpretatie vooral komt omdat jullie een review eigenlijk definiëren als: een bespreking van één of meerdere producten met een link naar de Pricewatch. Want voor jullie is een keuze voor artikeltype mede gedreven vanuit monetization, terwijl dat voor bezoekers niet meeweegt. Die kijken gewoon naar de content ("Hé, een overzicht van videokaarten met een bespreking van prijs en prestaties! Dat is een review of een roundup.").

Maar ja: durf dat maar eens expliciet te benoemen - "een artikel is alleen een review als het een productbesprekig is én we er geld mee kumnen verdienen via de Pricewatch". En aangezien jullie niet eens expliciet durven te benoemen dat sinds de invoering van Plus het aanbod voor de niet-betalende bezoeker veranderd is wat betreft diepgang en achtergrond, denk ik niet dat we binnenkort een aanpassing van de faq kunnen verwachten? :P

• magician2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-11 18:37
WoutF schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]

Wat wij als redactie onder reviews scharen. Uit interesse, hoe zou jij dat omschrijven?
Dank voor je reactie.

Ik zou dat omschrijven als "alles wat tweakers en hardwareinfo voor al het plus gebeuren als reviews beschouwden / online zetten".

Dit aangezien we hier over tweakers praten waar hardwareinfo tegenwoordig ook onder valt.

Ik verwacht ook dat ieder bezoeker die hier al langer komt er net zo tegenaan kijkt.

Zeg ik hier wel meteen bij dat de laatste reviews die ik iets van kwaliteit vond hebben uit het hardwareinfo tijdperk zijn. Maar dat is hier (zeker ook door mij) al vaker aangegeven.

Door dit antwoord krijg ik ook wel het idee dat community (van mensen die er al jaren zijn, niet de nieuwkomers van de laatste 18 tot 24 maanden die eigenlijk niet beter weten) en redactie (tegenwoordig?) mijlen ver uit elkaar liggen en vermoedelijk nooit meer dichter bij elkaar gaan komen.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb weer een aantal reacties moeten verwijderen. Graag ontopic, in de topicstart staat wat dat betekent. Dit is niet optioneel.

Commentaar op de moderatie mag zoals gebruikelijk via DM.

• Firecrash
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-11 07:25
Leuven over zonneautorace in MarokkoPlus
"Het was nipt met die berghellingen"

Een nieuwsgierige vraag: Waarom is dit "nieuws-artikel" een plus artikel? Dit heeft toch niks met achtergrond verdieping te maken? Dit is een interview lijkt mij. Zie niet in waarom dit (aan de hand van de titel) een plus artikel is.

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:32

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
Firecrash schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:10:
Leuven over zonneautorace in MarokkoPlus
"Het was nipt met die berghellingen"

Een nieuwsgierige vraag: Waarom is dit "nieuws-artikel" een plus artikel? Dit heeft toch niks met achtergrond verdieping te maken? Dit is een interview lijkt mij. Zie niet in waarom dit (aan de hand van de titel) een plus artikel is.
Interviews maken inderdaad ook onderdeel uit van Plus. Zie ook de FAQ:
Wat is Tweakers Plus?
In aanvulling op nieuws en productreviews brengt de redactie met Tweakers Plus uitgebreidere nieuwsberichten, diepgaande achtergrondverhalen, how-to's en interviews. Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar meer verdieping, duiding van actuele onderwerpen en gesprekken met experts. Deze artikelen zijn onbeperkt toegankelijk voor abonnees met minimaal een Plus-abonnement.
Overigens staren we ons niet blind op deze artikeltypen: de redactie kijkt ook naar vormen of onderwerpen die je voorheen niet zag op Tweakers, zoals geek: Terug in de tijd: de tech van tien, vijftien en twintig jaar geleden.

• Anoniem: 1367312
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Jongens het is gewoon heel makkelijk.

Als de redactie het alleen hoeft te vertalen/over te nemen dan is het een normaal artikel.

Als hij meer dan die kleine inspanningsverplichting doet, door bijvoorbeeld een andere bron te bestuderen, de telefoon te pakken of iets anders doet. Dan kan het onder plus gepost worden.

Alle artikelen die geen product review zijn, zelf geschreven worden (dus niet overgenomen) kunnen ook onder plus gepost worden

(Dit zijn gewoon voorbeelden die de redactie in het verleden heeft gegeven, dus geen aanval)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 12-11-2021 10:44]

• Niet online
jelle. schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:17:

Overigens staren we ons niet blind op deze artikeltypen: de redactie kijkt ook naar vormen of onderwerpen die je voorheen niet zag op Tweakers, zoals geek: Terug in de tijd: de tech van tien, vijftien en twintig jaar geleden.
Voor jou beeldvorming, de meeste mensen staren voornamelijk op het volgende.

Hardware Info 201X-2020 + Tweakers 201X-2020
Versus
Hardware Info > 2020 + Tweakers > 2020 - PLUS

Alleen naar Tweakers kijken is namelijk niet helemaal eerlijk aangezien Hardware info en Tweakers nu gemeenschappelijk zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 12-11-2021 10:48]

• Danny

Danny

Verplicht positief

[...]

Da's wel nieuw. Voorheen waren interviews daarvan géén onderdeel namelijk.
reviews: Freedom Internet-topman: We willen alternatieven voor big tech bieden
reviews: Kerbal Space Program - Al tien jaar met goedlachse bonen de ruimte in

*kuch* reviews: SNES Classic Mini - Terug in de tijd *kuch*
En ja, dat is geen echte 10/20 jaar terug maar wel iets 'ouds' dat gereviewed wordt (apparaat was al een jaar oud op dat moment)
Maar ook deze bv:
reviews: Twintig jaar Flash: de gevaarlijkste plug-in van internet
reviews: Van Voodoo 2 tot tweakerstrouwerij: 18 jaar tech in virtueel museum

Kan nog wel doorzoeken naar waarom de genoemde argumenten weinig steek houden, maar ik gok dat dat niet heel zinvol gaat zijn.

[Voor 56% gewijzigd door Danny op 12-11-2021 13:45]

'door velen als vervelend ervaren' en nu dus verplicht positief. Plus kent alleen Pluspunten!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
Dat zijn twee interviews die tijdens de bèta als Plus gepubliceerd waren, maar vrij zijn gegeven bij de livegang (dat geldt voor alle Plus-artikelen van juni 2021 tot livegang).
*kuch* reviews: SNES Classic Mini - Terug in de tijd *kuch*
En ja, dat is geen echte 10/20 jaar terug maar wel iets 'ouds' dat gereviewed wordt (apparaat was al een jaar oud op dat moment)
Maar ook deze bv:
reviews: Twintig jaar Flash: de gevaarlijkste plug-in van internet
reviews: Van Voodoo 2 tot tweakerstrouwerij: 18 jaar tech in virtueel museum

Kan nog wel doorzoeken naar waarom de genoemde argumenten weinig steek houden, maar ik gok dat dat niet heel zinvol gaat zijn.
Bij geek: Terug in de tijd: de tech van tien, vijftien en twintig jaar geleden gaat het om een nieuwe artikelserie, waar (als het goed is) de redactie nog een vervolg aan gaat geven. Ik haalde het als voorbeeld aan van nieuwe artikeltypes, wat overigens zeker niet betekent dat elk nieuw artikeltype of format als Plus gepubliceerd gaat worden.

• Danny

Danny

Verplicht positief

jelle. schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:

Dat zijn twee interviews die tijdens de bèta als Plus gepubliceerd waren, maar vrij zijn gegeven bij de livegang (dat geldt voor alle Plus-artikelen van juni 2021 tot livegang).
Wordt een beetje een heen-en-weerspelletje zo. Pak ik een willekeurige andere:
reviews: Q&A: Codemasters over Dirt 2
(o ja, het heet Q&A, maar het is natuurlijk een interview, wat ook in de beschrijving staat: "Codemasters brengt dit jaar de opvolger van het succesvolle rallyspel Colin McRae: Dirt uit. Tweakers.net kreeg de exclusieve kans een interview met de ontwikkelaar te houden")
Maar zoals is gebleken wordt er dan ws even druk overlegd over 'hoe spinnen we dit' en dan komt er straks een reden waarom dat anders is ofzo. Het zou zoveel makkelijker en duidelijker zijn als er gewoon gezegd zou worden 'muil houden, wij bepalen wat plus is'. Daar zou ik persoonlijk meer respect voor hebben dan voor dit soort semantische draaispelletjes. Ik zou nog steeds niet opnieuw een abonnement afsluiten omdat het hele plus-gedoe totaal respectloos is imo en ik zou nog steeds uit principe geen enkel 'plus' item lezen, maar ik zou in ieder geval niet telkens het gevoel hebben voorgelogen te worden.
Bij geek: Terug in de tijd: de tech van tien, vijftien en twintig jaar geleden gaat het om een nieuwe artikelserie, waar (als het goed is) de redactie nog een vervolg aan gaat geven. Ik haalde het als voorbeeld aan van nieuwe artikeltypes, wat overigens zeker niet betekent dat elk nieuw artikeltype of format als Plus gepubliceerd gaat worden.
ah, specifiek omdat er 'terug in de tijd' in de titel staat dus?

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:27
Danny schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:55:
[...]

Wordt een beetje een heen-en-weerspelletje zo. Pak ik een willekeurige andere:
reviews: Q&A: Codemasters over Dirt 2
Je pakt een artikel/interview uit 2009 en vraagt je af waarom dat geen plus is geworden?

PS4 PSN: Dazzler2120

• Danny

Danny

Verplicht positief

Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:59:
[...]

Je pakt een artikel/interview uit 2009 en vraagt je af waarom dat geen plus is geworden?
Nee, interviews zijn plus omdat die eerder nooit onder normale content zouden vallen. Ik laat zien dat dat flauwekul is en dat interviews al lang voorkwamen op tweakers. Tenzij er in 2009 natuurlijk al plannen waren voor betaalde content, dat is zomaar mogelijk, al was DPG toen volgens mij nog niet echt in the picture.

• Dazzler2120
  • Laatst online: 21:27
Danny schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:05:
[...]

Nee, interviews zijn plus omdat die eerder nooit onder normale content zouden vallen. Ik laat zien dat dat flauwekul is en dat interviews al lang voorkwamen op tweakers. Tenzij er in 2009 natuurlijk al plannen waren voor betaalde content, dat is zomaar mogelijk, al was DPG toen volgens mij nog niet echt in the picture.
Maar Jelle zegt ook nergens dat interviews een nieuw artikeltype zijn welke voorheen niet uitgevoerd werden? Hij zegt alleen maar dat interviews tegenwoordig ook onderdeel maken van Plus.
[...]

[...]

Vroeger waren achtergrondartikelen ook gratis, toen was er nog geen Plus. Tegenwoordig zijn de meeste achtergronden Plus artikelen.

[Voor 28% gewijzigd door Dazzler2120 op 12-11-2021 16:10]

PS4 PSN: Dazzler2120

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:14
*knip* zie modbreak en topicstart.

[Voor 97% gewijzigd door RoD op 12-11-2021 16:35]

• Danny

Danny

Verplicht positief

[...]

[...]

Helemaal duidelijk d:)b

• Danny

Danny

Verplicht positief

Om iets op te merken over het totale Plus-aanbod wil ik het huidige interview met Anne Bras eens aanhalen. Mijn constructieve feedback hierover is of het in de toekomst wellicht mogelijk is om juist interviews die niet al uitgebreid te vinden zijn als Plus aan te merken? Kijk ik namelijk op de site van Anne Bras - te weten https://annebras.nl/pcking/ - zie ik daar onder de kop 'media' - https://annebras.nl/pcking/media.php - niet alleen YouTube: SHOWREEL - Anne Bras (the PC-King) waarin al wel een boel duidelijk wordt, maar ook YouTube: Anne heeft de grootste PC game verzameling ter wereld | #BUITENGEWOO... en YouTube: De grootste PC games verzameling ter wereld staat in Nederland en bijvoorbeeld interviews in https://genesistemple.com...lection-of-boxed-pc-games en dit item in het Noord-Hollands dagblad.

Ik begrijp wel dat elk interview als uniek gezien kan worden omdat iedereen in basis andere vragen kan stellen, alleen lijkt hier toch een beetje het 'unieke' aspect van Plus te ontbreken. Nu herinner ik me dat recentelijk nog is gesteld dat Plus content juist zaken zou bevatten die je niet elders zou kunnen vinden en dan vraag ik me hardop af of die stelling bij het beoordelen of dit een Plus-artikel moest worden is meegewogen, of vallen interviews per definitie onder Plus en heb ik me die uitspraak incorrect herinnerd (kon hem niet zo snel terug vinden, so correct me if I'm wrong).

• Niet online
Danny schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:39:
heb ik me die uitspraak incorrect herinnerd (kon hem niet zo snel terug vinden, so correct me if I'm wrong).
Daarnaast gebeurt er zoveel op techgebied, dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding, en met unieke informatie die je niet elders leest.
Bron: https://tweakers.net/plan...r-een-premium-aanbod.html

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-11 15:06

Kiswum

Gadget reviewer

Even uit interesse, want ik kan mij voorstellen dat veel Tweakers-users, Plus artikelen niet meer lezen, reageren en of aanklikken.

Is het mogelijk om via een diagram aan te geven hoe goed dat soort artikelen worden bezocht?
Door een vergelijking te doen met soort-gelijke artikelen van 1-2 jaar geleden, kun je denk ik wel een mooi overzicht maken. Hiermee kan de redactie, op termijn, zien of dat soort artikelen meer of minder bekijks (+reacties) hebben dan voorheen.

Wellicht kan cijferwizzard @chengbondkwok hier iets in betekenen?

p.s. voor de geïnterviewde personen, is het een grote eer om op Tweakers te verschijnen. Het zou jammer zijn als ze van een miljoenenpubliek, terugzakken naar een honderdtal publiek. Ik heb zelf nog zeer prettige gevoelens naar het interview dat ik voor Tweakers mocht doen.

[Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 14-11-2021 15:49]

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:26

CurlyMo

www.pilight.org

Kiswum schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:47:
Even uit interesse, want ik kan mij voorstellen dat veel Tweakers-users, Plus artikelen niet meer lezen, reageren en of aanklikken.

Is het mogelijk om via een diagram aan te geven hoe goed dat soort artikelen worden bezocht?
Door een vergelijking te doen met soort-gelijke artikelen van 1-2 jaar geleden, kun je denk ik wel een mooi overzicht maken. Hiermee kan de redactie, op termijn, zien of dat soort artikelen meer of minder bekijks (+reacties) hebben dan voorheen.

Wellicht kan cijferwizzard @chengbondkwok hier iets in betekenen?
@crisp doet heeft die berekeningen eerder gedaan, maar ik geloof dat deze data onder concurrentiegevoelige informatie viel.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• .kernel.
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 29-11 13:42
Ik weet niet of ik er overheen lees, maar ik lees eigenlijk alleen maar medewerkers die het beleid verdedigen. Deze site was ooit van, voor en door de community. Ik heb het idee dat de stafleden liever deel uitmaken van een uitgeversconcern dan van een Tweaker community. Het geen ik betreur. Ik sluit dan ook nooit van mijn leven een abo af voor een communitywebsite. Wikipedia heeft dat model ook niet :)

Misschien dat de redactie me dat kan vertellen.....

Wanneer heeft Tweakers een winstoogmerk gekregen en hoefde het niet meer alleen kostendekkend te zijn?

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 11:57

WoutF

Hoofdredacteur
emperor3s schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
[...]

De vraag was niet aan mij, maar omdat je blijkbaar de discussie over de videokaartenbespreking hebt gemist, reageer ik toch maar even.

Ik zou een review hetzelfde omschrijven als jullie zelf:

[...]

En dat is precies de reden dat de videokaartenbespreking een review is: het is een algehele bespreking (in de zin van prijs en gedetailleerde prestaties) van meerdere producten, met een koopadvies en links naar de V&A om een aanschaf te doen.

Blijkbaar komt deze interpretatie niet overeen met die van jullie, want het artikel is volgens jullie geen review.

Naar aanleiding hiervan werd er wat gesteggeld over wat we moeten verstaan onder 'algeheel', maar volgens mij mist dat de kern. Ik heb namelijk het idee dat het verschil in interpretatie vooral komt omdat jullie een review eigenlijk definiëren als: een bespreking van één of meerdere producten met een link naar de Pricewatch. Want voor jullie is een keuze voor artikeltype mede gedreven vanuit monetization, terwijl dat voor bezoekers niet meeweegt. Die kijken gewoon naar de content ("Hé, een overzicht van videokaarten met een bespreking van prijs en prestaties! Dat is een review of een roundup.").

Maar ja: durf dat maar eens expliciet te benoemen - "een artikel is alleen een review als het een productbesprekig is én we er geld mee kumnen verdienen via de Pricewatch". En aangezien jullie niet eens expliciet durven te benoemen dat sinds de invoering van Plus het aanbod voor de niet-betalende bezoeker veranderd is wat betreft diepgang en achtergrond, denk ik niet dat we binnenkort een aanpassing van de faq kunnen verwachten? :P
Dat de manier waarop bepaalde contentvormen verwaard worden mee is gewogen, is geen geheim hoor. Ik quote mijzelf even van bijna een jaar terug
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:

Dan nog over de angst dat alle content uiteindelijk achter een paywall verdwijnt. Dat zou echt enorm dom van ons zijn. Om te beginnen geven jullie zelf aan dat voor content die je ook op andere plekken kunt vinden, waar veel concurrentie op is, jullie niet voor willen betalen. Dan kunnen wij wel nieuws en reviews achter een abo-muur hangen, maar dan zal dat niemand overhalen om zo'n abonnement af te sluiten. Dat weten wij intern en dat weet DPG ook. Daarnaast zorgen reviews ook weer voor verkeer in de Pricewatch, een andere belangrijke poot van het businessmodel. Om meerdere redenen echt geen goed idee.
magician2000 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:28:
Dank voor je reactie.

Ik zou dat omschrijven als "alles wat tweakers en hardwareinfo voor al het plus gebeuren als reviews beschouwden / online zetten".
Ik hoop dat je begrijpt dat we richting de toekomst moeilijk een formulering kunnen gebruiken die gebaseerd is op hoe dingen vroeger gingen. Als je de referentie kent maakt dat het misschien duidelijker, maar voor de meesten wordt het er niet duidelijker op.
Dit aangezien we hier over tweakers praten waar hardwareinfo tegenwoordig ook onder valt.

Ik verwacht ook dat ieder bezoeker die hier al langer komt er net zo tegenaan kijkt.

Zeg ik hier wel meteen bij dat de laatste reviews die ik iets van kwaliteit vond hebben uit het hardwareinfo tijdperk zijn. Maar dat is hier (zeker ook door mij) al vaker aangegeven.
Ik vind je opmerking opvallend, want de redacteuren die voorheen bij HWI zaten schrijven hier op Tweakers ver dezelfde onderwerpen als toen. Daarbij krijgen ze tegenwoordig meer tijd voor reviews, is er meer capaciteit in het testlab en wordt er meer geïnvesteerd in uitbreiden van testprocedures. Mocht je specifieke feedback op reviews hebben, geef dat vooral dan door aan de auteurs bij die artikelen, want ieders doel is om die juist beter te maken.
Door dit antwoord krijg ik ook wel het idee dat community (van mensen die er al jaren zijn, niet de nieuwkomers van de laatste 18 tot 24 maanden die eigenlijk niet beter weten) en redactie (tegenwoordig?) mijlen ver uit elkaar liggen en vermoedelijk nooit meer dichter bij elkaar gaan komen.
Dat er een kloof is tussen een deel van de community en 'het bedrijf Tweakers' zie ik ook, en dat is zuur. Dat komt denk ik vooral door een aantal bedrijfsmatige besluiten, zoals Plus. Maar het beeld dat mensen bij Tweakers alleen maar met geld bezig zijn en niet om de community geven, klopt echt niet. Als personen liggen we echt niet mijlenver uit elkaar, een groot deel van de medewerkers zijn ook communityleden, en bij vrijwel alles wat we doen wordt de tevredenheid van de community als belangrijk doel gesteld. En bij de redacteuren zie ik vooral een enorme drive om dingen te maken die jullie - de community - waarderen. Als een stuk goed gelezen worden en de reacties zijn positief, dan doet dat mensen enorm goed. En in de tegenovergestelde situatie hebben mensen er echt flink de pest in.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

WoutF schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:24:
[...]
Maar het beeld dat mensen bij Tweakers alleen maar met geld bezig zijn en niet om de community geven, klopt echt niet.
De vraag die ik erover stel wordt telkens verwijderd, maar de kern is en blijft hier toch dat dé persoon die hier uitvoering aan moet geven in geen velden of wegen te bekennen is. Misschien heeft dat een hele goede reden, maar licht dat dan oppervlakkig toe. Is ze met zwangerschapsverlof, door andere omstandigheden uit de running? Heeft ze een in of extern een functie elders gekregen?
Dat er een kloof is tussen een deel van de community en 'het bedrijf Tweakers' zie ik ook, en dat is zuur.
Deze opmerking geeft toch juist de noodzaak aan van de community manager in dit topic? Ik snap nog steeds niet waarom dat een offtopic vraag zou zijn.

@jelle. heeft me terecht op een eerder antwoord gewezen.

[Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 16-11-2021 09:52]

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-11 11:05

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
.kernel. schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:24:
Ik weet niet of ik er overheen lees, maar ik lees eigenlijk alleen maar medewerkers die het beleid verdedigen. Deze site was ooit van, voor en door de community. Ik heb het idee dat de stafleden liever deel uitmaken van een uitgeversconcern dan van een Tweaker community. Het geen ik betreur. Ik sluit dan ook nooit van mijn leven een abo af voor een communitywebsite. Wikipedia heeft dat model ook niet :)

Misschien dat de redactie me dat kan vertellen.....

Wanneer heeft Tweakers een winstoogmerk gekregen en hoefde het niet meer alleen kostendekkend te zijn?
Tweakers is volgens mij al vanaf 2001 een bv met winstoogmerk en Femme, Daniel en de overige pioniers hebben er nooit een geheim van gemaakt dat het nastreven van commercieel succes vanaf het begin belangrijk was. Dat kwam ook bij de overname in 2006 aan bod.

Maar dat is een onderwerp dat niet met abo's te maken heeft en beter in Relatie T.net organisatie en community of een ander topic besproken kan worden.

• emperor3s
WoutF schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:24:
[...]

Dat de manier waarop bepaalde contentvormen verwaard worden mee is gewogen, is geen geheim hoor. Ik quote mijzelf even van bijna een jaar terug
Ja, dat wist ik. Maar in die quote leg je uit dat reviews niet achter de paywall gaan omdat er geld mee verdiend wordt via de Pricewatch.

Bij de videokaartenbespreking gaat het echter om het omgekeerde: een review wél achter de paywall zetten omdat er toevallig geen geld via de Pricewatch mee verdiend kan worden.

Dat is niet hoe het tot nu toe gecommuniceerd is. Reviews zouden niet achter de paywall gaan - zonder voorbehoud.

Daarom zeg ik ook: zeg gewoon eerlijk dat alle content waar jullie geen geld aan kunnen verdienen met de Pricewatch achter de paywall kan gaan, ongeacht van het type artikel. Dat zou hier een boel discussie schelen over definities (van bijv. wat een 'review' is, of wat 'community input' is).

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
CurlyMo schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:30:
[...]

De vraag die ik erover stel wordt telkens verwijderd, maar de kern is en blijft hier toch dat dé persoon die hier uitvoering aan moet geven in geen velden of wegen te bekennen is. Misschien heeft dat een hele goede reden, maar licht dat dan oppervlakkig toe. Is ze met zwangerschapsverlof, door andere omstandigheden uit de running? Heeft ze een in of extern een functie elders gekregen?
Ik vind de redenen die je suggereert erg opmerkelijk, aangezien ik jouw vraag hierover al heb beantwoord: de communitymanager leest alles mee vanuit haar functie, staat nauw in contact met ons voor advies, maar neemt geen deel in dit topic als woordvoerder. Als je behoefte hebt om met Moonsugar hierover te sparren, kun je haar uiteraard altijd een dm sturen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

jelle. schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:46:
[...]

Ik vind de redenen die je suggereert erg opmerkelijk, aangezien ik jouw vraag hierover al heb beantwoord: de communitymanager leest alles mee vanuit haar functie, staat nauw in contact met ons voor advies, maar neemt geen deel in dit topic als woordvoerder. Als je behoefte hebt om met Moonsugar hierover te sparren, kun je haar uiteraard altijd een dm sturen.
Je hebt gelijk. Dat antwoord was me ontschoten. Lees mijn opmerking dan als een teken van onbegrip om die keuze. Met name ook weer uit een reactie zoals die van @WoutF dat dit allemaal nogal raakt aan de relatie met community en nogal vaak gaat over gebrekkige communicatie.

Het is toch niet zo dat jullie door haar gecoached worden in communicatieve vaardigheden en dit topic daar een leerplek voor is? Als community en communicatie toch veelal de kern van dit topic is, dan is het toch niet uit te leggen dat zij niet ook actief participeert. Zij is dé professional op dit gebied.

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 11:57

WoutF

Hoofdredacteur
emperor3s schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:22:
[...]

Ja, dat wist ik. Maar in die quote leg je uit dat reviews niet achter de paywall gaan omdat er geld mee verdiend wordt via de Pricewatch.

Bij de videokaartenbespreking gaat het echter om het omgekeerde: een review wél achter de paywall zetten omdat er toevallig geen geld via de Pricewatch mee verdiend kan worden.

Dat is niet hoe het tot nu toe gecommuniceerd is. Reviews zouden niet achter de paywall gaan - zonder voorbehoud.

Daarom zeg ik ook: zeg gewoon eerlijk dat alle content waar jullie geen geld aan kunnen verdienen met de Pricewatch achter de paywall kan gaan, ongeacht van het type artikel. Dat zou hier een boel discussie schelen over definities (van bijv. wat een 'review' is, of wat 'community input' is).
Dat kan ik wel zeggen, maar het is niet waar, dus dat doe ik niet ;) Belangrijk voor Plus-content, is hoe uniek het is. Voor dingen die je in enigszins vergelijkbare vorm ook ergens anders kunt vinden, zijn mensen niet bereid een abonnement af te sluiten. Dat is naast de eerdergenoemde link met de Pricewatch een andere reden waarom reviews geen Plus zijn; hoewel we natuurlijk vinden dat die van ons het beste zijn, staat het internet er wel vol mee. Hetzelfde geldt voor de standaard nieuwsberichten. Die uniciteit is dus een belangrijk onderdeel van Plus. In het geval van het verhaal over de videokaarten geldt dat je waarschijnlijk nergens anders een artikel met een vergelijkbare insteek kunt vinden. Wij staken het dan ook in vanuit het idee van een achtergrond en verdieping, niet een 'standaard' review van een courant product gekoppeld aan een koopavies.

• emperor3s
WoutF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:05:
Wij staken het dan ook in vanuit het idee van een achtergrond en verdieping, niet een 'standaard' review van een courant product gekoppeld aan een koopavies.
Haha, tijd om de faq weer te updaten voor de nieuwe definitie van reviews:
Bij productreviews gaat het om reviews die een algehele bespreking van een of meerdere courante producten omvatten en een koopadvies bieden.
Maar goed, ik vind in ieder geval dat je eerlijker en concreter bent over de strategie rond Plus dan wat we tot nu toe vooral in dit topic krijgen. Ik vind het nog steeds een slecht idee, maar ik krijg bij dit soort communicatie tenminste het gevoel als gelijkwaardig gesprekspartner gezien te worden.
Dus niet de wollige riedel van "Jammer dat je Plus niks vindt, maar je begrijpt niet dat Plus eigenlijk fantastisch nieuws is. Daar moeten we beter over communiceren, en dat nemen we mee."

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

MazeWing

passionate & cynical

Ik heb vandaag het plus artikel van @arnoudwokke over Apple's design gelezen en ik ben het eigenlijk roerend eens met de eerste comment.

Het is wel een erg makkelijk plus artikel waar nooit echt heel veel tijd in heeft kunnen zitten. Grotendeels bestaat het uit een opsomming en vergelijk van producten die je gewoon in de pricewatch kunt vinden. Als ik een Macbook pro uit 2019 met de nieuwe uit 2021 vergelijk krijg ik exact dezelfde zaken te zien als in het artikel. Het enige dat ontbreekt is een tekstje die alles met elkaar in verbinding brengt.

Wat is de achtergrond informatie of eventueel gedegen onderzoek dat gedaan is voor dit artikel? Er wordt geen antwoord gegeven op eigenlijk de belangrijkste vraag: "wat heeft Apple doen besluiten het anders te doen en form niet meer altijd boven function te verkiezen?"

Een gemiste kans en een artikel dat niet anders dan "gemakzuchtig" te bestempelen is.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Niet online
WoutF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:05:
[...]

Voor dingen die je in enigszins vergelijkbare vorm ook ergens anders kunt vinden, zijn mensen niet bereid een abonnement af te sluiten.
Waarom is dan in vredesnaam het Zonnepaneel item door deze test heen gekomen? Stond er überhaupt iets nieuws in?

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
@random info

Als je voor 1 maand lid word en daarna meteen afzegt, dan kun je daarna niet meteen weer lid worden :).

Ja, dat klinkt wazig en is het ook, maar ik meld het gewoon maar even ter info.

Ik heb een abbo afgesloten voor 1 maand en die direct betaald met iDeal.
Vervolgens heb ik meteen het automatisch verlengen stop gezet.

Als ik nu rechtsboven op mijn naam klik en naar Abbo ga dan kom ik netjes op de abbo pagina maar kan ik daar niet meer verlengen.

Als ik naar https://tweakers.net/info/abonnementen/ ga en op een van de "kies" knoppen klik, dan krijg ik de melding: "Je kunt geen nieuw abonnement afsluiten in de opzeggingstermijn van je huidige abonnement." (*1)

Ik kan dus nu niks doen dan deze maand afwachten. Mogelijk komt er toch ergens nog een trigger, maar wellicht willen jullie tweaknerds er iets mee doen.

Het stoort me verder niet, maar gezien we hier allemaal kansloos nerd zijn... meld ik het maar even ;). Ik wilde kijken of ik ik nu alvast een extra maand kan kopen. Ik heb namelijk niks te doen vanavond dus was aan het klooien.

Overigens zou ik nu ook niet kunnen upgraden. Dus stel dat ik nu toch plus wil dan gaat dat niet. Althans... Ik kan het niet via mijn profiel pagina. Ik kan bijvoorbeeld wel naar een Plus artikel gaan en dan via daar afslutien. Ik kom dan namelijk op deze pagina (*2) reviews: Apples andere richting voor design

(*1)

(*2)

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
World Citizen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:41:
@random info

Als je voor 1 maand lid word en daarna meteen afzegt, dan kun je daarna niet meteen weer lid worden :).

Ja, dat klinkt wazig en is het ook, maar ik meld het gewoon maar even ter info.
Bedankt voor het melden :) Dit wordt zo te zien veroorzaakt doordat je nog in de annuleringstermijn (14 dagen) van je abonnement zit. Na die tijd zou het wel mogelijk moeten zijn om te verlengen of upgraden. Ik ga dit intern nog even verifiëren, want ik zie dat de melding ("opzeggingstermijn") dan ook wel duidelijker kan.

• n0elite
  • Laatst online: 29-11 15:39
*knip* offtopic rant verwijderd.

[Voor 95% gewijzigd door RoD op 23-11-2021 12:24]

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Brinkiewestland
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:20
*knip* het is beter om een TR te maken.

[Voor 86% gewijzigd door RoD op 23-11-2021 12:24]

• Bensimpel
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 16:51

Bensimpel

Positieve meneer

Bensimpel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:28:
nieuws: Waarom zou CoronaCheck-vinkje niet rood worden na positieve test?

Ik snap niet waarom Tweakers het moreel juist vind om nog maar een slaatje uit een Corona pandemie te halen. 4 Euro vragen over juist een belangrijk punt (waarom blijft dat vinkje groen na negatieve test/vaccinatie). Is juist nu (en ook met de oplopende cijfers) erg handig. Hoe is het moreel te verantwoorden voor Tweakers om voor dit soort artikelen geld te vragen? Of dacht de redactie lekker te scoren?

Sommige artikelen, en al helemaal bij momenteel lopende kwesties (vooral waarbij mensen zelf al vraagtekens zetten met informatie) zouden gewoon niet een + logotje mogen hebben.

Begrijp me niet verkeerd, plus artikelen prima. Maar hier gaat de redactie wel een streep over volgens mij hoor.
Daar gaan we weer. Alweer een corona artikel dat blijkbaar een plus labeltje moet krijgen:
nieuws: Hoe CoronaCheck gaat werken met 2G: met attribuut en blauwpaars vinkje

Blijkbaar vind DPG/Tweakers het moreeltechnisch wel te verantwoorden om geld te vragen voor kwesties met een maatschappelijk belang? Sorry maar dit soort artikelen horen gewoon vrij beschikbaar te zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

• jaenster
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-11 00:46
Ik vind het moreel verwerpelijk om een probleem wat nu recht in het middelpunt van discussie staat, waar rellen om gehouden worden, waar letterlijk gewonden door vallen (hier mee zeg ik niet dat ik achter de rellen sta), achter een paywall te zetten.

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:19

masauri

aka qwybyte

jaenster schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:48:
Ik vind het moreel verwerpelijk om een probleem wat nu recht in het middelpunt van discussie staat, waar rellen om gehouden worden, waar letterlijk gewonden door vallen (hier mee zeg ik niet dat ik achter de rellen sta), achter een paywall te zetten.
Is niet de eerste keer het geval. Ook bij het artikel rond de grafische kaarten waarbij het recente info is werd achter de paywall gezet.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• jaenster
masauri schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:50:
[...]

Is niet de eerste keer het geval. Ook bij het artikel rond de grafische kaarten waarbij het recente info is werd achter de paywall gezet.
Worden er rellen gevoerd voor de prijs van videokaarten?

• masauri
  • Laatst online: 20:19

masauri

aka qwybyte

jaenster schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:52:
[...]

Worden er rellen gevoerd voor de prijs van videokaarten?
Ik refereerde naar volgend deel van je zin: "Ik vind het moreel verwerpelijk om een probleem wat nu recht in het middelpunt van discussie staat".
Tweakers heeft veel leden waar deze prijsdiscussie in het middelpunt staat sinds lange tijd.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• jaenster
masauri schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:54:
[...]

Ik refereerde naar volgend deel van je zin: "Ik vind het moreel verwerpelijk om een probleem wat nu recht in het middelpunt van discussie staat".
Tweakers heeft veel leden waar deze prijsdiscussie in het middelpunt staat sinds lange tijd.
Ik vind het belachelijk dat je een crisis waar duizende mensen aan dood zijn gaan, mind you tientallen per dag, in specifiek Nederland durft te vergelijken met iets in verhouding totaal onbelangrijks als videokaart prijzen/beschikbaarheid.

Dat een videokaart achter een paywall staat is jammer, vervelend, waar je een mening over kunt vormen. Maar niet iets wat de samenleven op dit moment opsplits, die vriendschappen en families uit elkaar trekt.

Het enige wat ons uit deze crisis zal helpen zijn feiten en "echt" nieuws. Wat op deze manier verdwijnt achter een paywall.

[Voor 7% gewijzigd door jaenster op 23-11-2021 15:01]

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

jaenster schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:57:
[...]
Het enige wat ons uit deze crisis zal helpen zijn feiten en "echt" nieuws. Wat op deze manier verdwijnt achter een paywall.
Ik merk in eerdere gesprekken met coronabeleid sceptici dat ze zich onvoldoende realiseren hoe de corona check app er alles aan doet om je privacy te beschermen. De overheid maakt dus corona en gezondheid niet belangrijker dan al het andere. Wat ze regelmatig verweten wordt. Dat het kabinet in dit specifieke punt niet het probleem vormt vertegenwoordigd door Hugo de Jonge, mocht je dat vinden, maar juist de Tweede Kamer zelf, die nu afdwingt dat privacy minderwaardig is aan een coronabesmetting. Dat kan niet vaak genoeg herhaald worden vanuit inderdaad degelijke media openbaar beschikbaar.

Allemaal mede in het licht van de laatste blog van Ron Roozendaal:
https://www.ronroozendaal.nl/blog/blog

• Speeddragon
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:15
Ik hoop dat ik me voldoende aan de regels houd, maar ik heb een vraag/suggestie.

Zelf merk ik dat ik voor 2,50 wel om zou zijn om een tweakers abbonement te nemen. Die 3 euro zit net op het randje. Mij zou het dan voornamelijk gaan om het lezen van diepgaande artikelen of leuke tutorials.

Hoe ik het nu lees heb je voor 3 euro eigenlijk alles reclame vrij, maar pas voor 4 euro onbeperkt ' plus artikelen'. Is het geen idee om een plus artikelen met wat reclame aan te bieden voor minder dan 4 euro?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• felshout
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-11 16:45
Ik ga nooit betalen, Dus dit is een beetje het einde van Tweakers voor mij.

Wat me echt verbaast dat jullie voor corona nieuws geld durven vragen.
Dat is echt de verkeerde kant van de maatschappij.

En please geen cookies

• Skyaero
  • Niet online
Speeddragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:20:
Ik hoop dat ik me voldoende aan de regels houd, maar ik heb een vraag/suggestie.

Zelf merk ik dat ik voor 2,50 wel om zou zijn om een tweakers abbonement te nemen. Die 3 euro zit net op het randje. Mij zou het dan voornamelijk gaan om het lezen van diepgaande artikelen of leuke tutorials.

Hoe ik het nu lees heb je voor 3 euro eigenlijk alles reclame vrij, maar pas voor 4 euro onbeperkt ' plus artikelen'. Is het geen idee om een plus artikelen met wat reclame aan te bieden voor minder dan 4 euro?
Geen antwoord op je vraag, maar ik zag dat je 14747 aan karma hebt. Je krijgt daarmee 10% korting. Vanaf 15000 karma krijg je 25%. Dus nog 53 karma verzamelen en je kunt het abonnement voor 3 euro per maand afsluiten. :)

• ijscobar
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:22

ijscobar

eclecticus

Bensimpel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:08:
[...]

Daar gaan we weer. Alweer een corona artikel dat blijkbaar een plus labeltje moet krijgen:

Blijkbaar vind DPG/Tweakers het moreeltechnisch wel te verantwoorden om geld te vragen voor kwesties met een maatschappelijk belang? Sorry maar dit soort artikelen horen gewoon vrij beschikbaar te zijn.
Exact de reden dat ik op dit deel van het forum terecht ben gekomen maar hier heb ik niks meer aan toe te voegen…

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:42
*knip* troll verwijderd.

[Voor 95% gewijzigd door RoD op 24-11-2021 14:17]

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:32

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

En dan stel ik de vraag: hoeveel nieuwsmedia waar je moet betalen voor een deel van de redactionele inhoud tonen alle artikelen met betrekking tot Corona gratis?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Chielemans
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-11 13:05
Wat een onzin allemaal. Voor coronanieuws ga je toch niet naar tweakers?
Alsof er in een tweakers.net artikel wat achter een paywall staat ineens allemaal unieke informatie staat die van groot belang voor heel Nederland is. Even relativeren
graag.

• dylan111111
  • Laatst online: 02:25
Chielemans schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:12:
Alsof er in een tweakers.net artikel wat achter een paywall staat ineens allemaal unieke informatie staat die van groot belang voor heel Nederland is. Even relativeren
graag.
Als iets onder plus wordt gezet dan is het in enige vorm unieke informatie. (Heb ik mij laten vertellen*)
Met betrekking tot corona mag daar wel het een en andere over gezegd en gedacht worden wat mij betreft.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Chielemans schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:12:
Wel als het specifiek over de techniek achter corona tools gaat en er weinig plekken zijn waar het toegankelijk wordt uitgelegd (in de reacties).

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Een How To artikel, toch de basis waar Tweakers ooit op gebouwd is, achter de paywall stoppen? :?

Serieus… Dit is dus de reden waarom ik geen abonnement afgesloten heb: hiermee wordt perfect aangetoond dat Tweakers er dus niet meer is voor de techneuten, de techniek of de liefhebbers er van.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Chielemans
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-11 13:05
CurlyMo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:17:
[...]

Wel als het specifiek over de techniek achter corona tools gaat en er weinig plekken zijn waar het toegankelijk wordt uitgelegd (in de reacties).
Eens. Maar dan gaat het dus om interesse over de techniek achter bepaalde oplossingen. Dat is dus hobbymatige (of professionele) interesse. Dat is wat anders dan belangrijke pandemie-informatie voor alle Nederlanders. Daar hebben we andere bronnen voor.
dylan111111 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:16:
[...]

Als iets onder plus wordt gezet dan is het in enige vorm unieke informatie. (Heb ik mij laten vertellen*)
Met betrekking tot corona mag daar wel het een en andere over gezegd en gedacht worden wat mij betreft.
Ik ben zelf helemaal geen voorstander van de paywall. Ik vind alleen wel dat de discussie op een goede manier gevoerd moet worden. En het argument "je stopt belangrijke informatie over covid-19 achter een paywall en daarmee houd je belangrijke informatie achter voor het Nederlandse volk" vind ik ronduit dramatisch en onjuist.Er zijn zat betere argumenten te bedenken.

• emperor3s
Chielemans schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:24:
Eens. Maar dan gaat het dus om interesse over de techniek achter bepaalde oplossingen. Dat is dus hobbymatige (of professionele) interesse. Dat is wat anders dan belangrijke pandemie-informatie voor alle Nederlanders. Daar hebben we andere bronnen voor.
Ik kan me best voorstellen dat het in gesprekken met familieleden, klasgenoten, jaargenoten, fijn is om te kunnen verwijzen naar een betrouwbare bron waar nog eens accuraat de werking van de CoronaCheck-app wordt uitgelegd, inclusief de centrale rol die privacy daarin heeft. Dat kan zeker nuttig zijn als tegenwicht voor de misinformatie uit andere bronnen zoals sociale media.
Ik ben zelf helemaal geen voorstander van de paywall. Ik vind alleen wel dat de discussie op een goede manier gevoerd moet worden. En het argument "je stopt belangrijke informatie over covid-19 achter een paywall en daarmee houd je belangrijke informatie achter voor het Nederlandse volk" vind ik ronduit dramatisch en onjuist.Er zijn zat betere argumenten te bedenken.
Ik vind dat het prima is om de Tweakers-redactie te vragen of zij ook een maatschappelijke rol voor zichzelf zien in het publieke debat over corona-maatregelen, bijv. door het geven van betrouwbare informatie over de technische aspecten van die maatregelen. In dat licht zou je best kunnen discussiëren over de wenselijkheid om die informatie achter een paywall te zetten. Jij vindt dat blijkbaar geen probleem, anderen wel. De vraag is vooral hoe de redactie hier tegen aan kijkt (we zijn hier tenslotte in Geachte Redactie).

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

emperor3s schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:13:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat het in gesprekken met familieleden, klasgenoten, jaargenoten, fijn is om te kunnen verwijzen naar een betrouwbare bron waar nog eens accuraat de werking van de CoronaCheck-app wordt uitgelegd, inclusief de centrale rol die privacy daarin heeft. Dat kan zeker nuttig zijn als tegenwicht voor de misinformatie uit andere bronnen zoals sociale media.
Een conversatie die ik hier in de tweakers reacties ook meerdere malen heb gevoerd.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Pietervs schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:29:
Een How To artikel, toch de basis waar Tweakers ooit op gebouwd is, achter de paywall stoppen? :?

Serieus… Dit is dus de reden waarom ik geen abonnement afgesloten heb: hiermee wordt perfect aangetoond dat Tweakers er dus niet meer is voor de techneuten, de techniek of de liefhebbers er van.
Op puur persoonlijke basis: hoe toont dit aan dat Tweakers "er dus niet meer is voor de techneuten, de techniek of de liefhebbers er van."? Volgens mij leg je een relatie die er niet is. Het is toch juist een leuk technisch artikel?

Frontpagemoderatie Forum

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Bor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:57:
[...]

Op puur persoonlijke basis: hoe toont dit aan dat Tweakers "er dus niet meer is voor de techneuten, de techniek of de liefhebbers er van."? Volgens mij leg je een relatie die er niet is. Het is toch juist een leuk technisch artikel?
Dit is ook al eerder ter sprake gekomen, maar voor een groep mensen is het wat zuur dat juist iets wat enorm "Tweakers" is voor hun, en altijd gratis was, nu achter een betaalmuur staat.

Ik kan mij daar ook wel deels in vinden, al heb ik het idee dat de how to's echt iets van vroeger waren, ik kan mij niet herinneren dat er de afgelopen 5 jaar veel how to's waren.

Dat dingen over corona achter een betaalmuur staan heb ik meer moeite mee. Dat vind ik oprecht teleurstellend.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Bor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:57:
[...]

Het feit dat het artikel achter een paywall komt en daardoor dus niet meer voor iedereen die geïnteresseerd is in dit soort dingen toont voor mij aan dat het verdienmodel belangrijker geworden is dan het publiek waar Tweakers (oorspronkelijk?) voor bedoeld is/was.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Pietervs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:07:
[...]

Het feit dat het artikel achter een paywall komt en daardoor dus niet meer voor iedereen die geïnteresseerd is in dit soort dingen toont voor mij aan dat het verdienmodel belangrijker geworden is dan het publiek waar Tweakers (oorspronkelijk?) voor bedoeld is/was.
Dat zie ik zelf niet op die manier (wederom; ik spreek hier als persoon, niet als crewlid). Je zei hiervoor iets compleet anders. Dank voor de verduidelijking.

Frontpagemoderatie Forum

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Bor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:11:
[...]

Dat zie ik zelf niet op die manier (wederom; ik spreek hier als persoon, niet als crewlid). Je zei hiervoor iets compleet anders. Dank voor de verduidelijking.
Misschien wat rottiger verwoord, maar ik zei toch echt hetzelfde.
Als je er vanuit gaat dat Tweakers er was voor de techneuten, techniek en/of liefhebbers daarvan, wordt die groep nu door het plaatsen van artikelen die gaan over techniek (howto) achter een paywall buiten spel gezet. Hoezo is dat compleet anders?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:51

Gonadan

Admin Foto & Video
Ik snap dat het niet prettig voelt, maar ik snap zelf het verband ook niet zo. Een website heeft een bepaalde doelgroep en inkomsten nodig om te blijven bestaan. Een casual bezoeker is over het algemeen sowieso niet bereid om te betalen, je doelgroep wel. Als je de artikelen voor je doelgroep gratis maakt en de artikelen die niet echt voor je doelgroep zijn achter een betaalmuur dan ga je toch nooit een abonnement verkopen? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:35:
Ik snap dat het niet prettig voelt, maar ik snap zelf het verband ook niet zo. Een website heeft een bepaalde doelgroep en inkomsten nodig om te blijven bestaan. Een casual bezoeker is over het algemeen sowieso niet bereid om te betalen, je doelgroep wel. Als je de artikelen voor je doelgroep gratis maakt en de artikelen die niet echt voor je doelgroep zijn achter een betaalmuur dan ga je toch nooit een abonnement verkopen? :)
Het is denk ik vooral de optelsom.

In september vorig jaar ofzo kregen we te horen dat er een Grote Stap Voorwaarts kwam, Tweakers werd weer voor de liefhebber en alles.

En niet lang daarna kwam Plus/Premium, waar men ook nogal vaag was over wat nou precies achter de betaalmuur ging, en wat niet.

In de maanden erna bleek dat wat vooral interessant voor de liefhebber was, achter de muur kwam.

Tja, dat voelt inderdaad niet heel prettig.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:42
Ik denk dat men op hoger hand ook te veel kijkt naar dat T.net een dienstaanbieder is, en de gebruikers ('doelgroep') de afnemers. Dat is natuurlijk niet helemaal zo. Een groot deel van de aangeboden 'dienst' komt juist vanuit de gebruikers. Al ga je dat opsplitsen, dan zal het deel dat meer kost per definitie minder aantrekkelijk zijn, want minder gebruikers zullen er gebruik van maken waardoor het waarde verliest.

[Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 25-11-2021 12:19]

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• emperor3s
Bensimpel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:28:
nieuws: Waarom zou CoronaCheck-vinkje niet rood worden na positieve test?

Ik snap niet waarom Tweakers het moreel juist vind om nog maar een slaatje uit een Corona pandemie te halen.
emperor3s schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:13:
Ik vind dat het prima is om de Tweakers-redactie te vragen of zij ook een maatschappelijke rol voor zichzelf zien in het publieke debat over corona-maatregelen, bijv. door het geven van betrouwbare informatie over de technische aspecten van die maatregelen. In dat licht zou je best kunnen discussiëren over de wenselijkheid om die informatie achter een paywall te zetten. [...] De vraag is vooral hoe de redactie hier tegen aan kijkt (we zijn hier tenslotte in Geachte Redactie).
@Olaf?

En mag ik er dan nog meteen even bij zeggen dat ik een reactietijd van meer dan vier weken op een legitieme vraag over een actueel aspect van de Plus-content wel wat traag vind? Ik weet dat dit topic soms wat rommelig en 'ranterig' is met vaak dezelfde punten, maar jullie beloven zelf dat "Alles in dit topic wordt gelezen door Tweakers HQ." Als er dan iets nieuws en relevants voorbij komt, los van de punten die al vaker besproken zijn, waarom geef je dan niet binnen een redelijke tijd (een week?) antwoord? Is daar een verklaring voor?

• dekat
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 29-11 04:16
*knip*

[Voor 98% gewijzigd door RoD op 25-11-2021 13:42]

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-11 11:05

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Betrouwbare informatie bieden is iets wat we natuurlijk met al onze artikelen willen. Als dat over maatschappelijk belangrijke onderwerpen gaat, zoals nu rond corona, doen we dat alsnog in eerste instantie voor de bezoekers van Tweakers. Die kunnen elk voor zich bepalen of de artikelen voor hen genoeg meerwaarde biedt om een abonnement te nemen.

In hoeverre iets een groot maatschappelijk belang heeft, is subjectief en in de praktijk verspreidt informatie die als echt belangrijk wordt gezien voor en door een groot deel van de bevolking zich wel via de verschillende media, of artikelen nu achter een paywall staan of niet. Neem een onderzoeksartikel van Huib Modderkolk in De Volkskrant of artikelen van Follow The Money waarin misstanden aan het licht worden gebracht. Verder verwijs ik graag naar de reactie van Arnoud:
Dit is technische achtergrondinformatie over hoe CoronaCheck werkt en bij invoering van 2G zal gaan werken. Dat is niet van belang voor een keuze die je ergens in de komende weken moet maken in het stemhokje. Het is zelfs niet van belang bij de manier waarop je CoronaCheck gebruikt, want dat verandert niet. Als je de Scanner gebruikt op je werk of vrijwilligerswerk, dan zal deze wijziging, mits die er komt, uitgebreid aan bod komen op allerlei andere manieren.

Is het 'nice to know' om te weten hoe CoronaCheck zal gaan werken met 2G? Sure! Ik vind het leuk en jij hebt het willen lezen, dus ik denk dat jij het ook interessant vindt. Mooi, leuk dat we die kennis uitwisselen. Maar ik heb geen idee welk zwaarwegend maatschappelijk belang het zou dienen om níet als Plus te brengen.

Want dit is precies waar Plus voor bedoeld is: relevante artikelen over relevante technologie, speciaal voor mensen die dat interessant vinden :)
en
Je hebt gelijk dat je minder mensen bereikt, maar we hoeven niet net te doen alsof een meerderheid van Nederlanders de openbaar beschikbare artikelen van Tweakers leest (tenzij het gaat over Black Friday-aanbiedingen trouwens ;)).

...

Ik ben niet een van de mensen die reageert in het topic (zou alleen maar chaotisch worden als iedereen van HQ daar zou antwoorden :)), dus je zult met mijn antwoorden hier moeten doen. Ik vind dit een lastig argument. Moreel lijk je hier de high ground te kiezen, maar als we iets schrijven over CoronaCheck met advertenties ernaast (niet relevant voor het onderwerp, bijvoorbeeld reclame voor een tv ofzo) vind je dat dan ook verwerpelijk? En vind je dat ook bij andere media?

RTL is een commerciële organisatie en RTL Nieuws was een van de media die de toeslagenaffaire aan het licht heeft gebracht. Vind je dan ook dat RTL 'cash grabberig' was omdat er reclameblokken om de uitzendingen heen zaten (die je alleen kan zien met een tv-abonnement) en er advertenties op de site te zien waren?

Dit argument klinkt valide, totdat je beseft dat journalistiek alleen kan bestaan bij gratie van manieren om er geld aan te verdienen. Dit artikel had letterlijk niet bestaan zonder Plus; ik was dan nu druk bezig met reviews schrijven over de Pixel 6 of eender welke telefoon ook. Het is Plus dat mogelijk heeft gemaakt om vanuit Tweakers een ontwikkeling als deze kritisch en doorlopend te volgen.

• emperor3s
Olaf schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:04:
Verder verwijs ik graag naar de reactie van Arnoud:
Bedankt dat je die hier quote, want ik kan dat niet lezen zonder abonnement. (Goh, wat was dat ook weer over een 'tweedeling van de community met Plus'?). Overigens is het ook nu nog een beetje moeilijk te volgen zonder de context (waar heeft Arnoud het bijvoorbeeld over met z'n betoog over de morele 'high ground'?)
Dit is technische achtergrondinformatie over hoe CoronaCheck werkt en bij invoering van 2G zal gaan werken. Dat is niet van belang voor een keuze die je ergens in de komende weken moet maken in het stemhokje.
Is 'van direct belang voor een keuze in het stemhokje' voor de Tweakers-redactie inderdaad het ijkpunt voor welke content van direct maatschappelijk belang is? Dat vind ik namelijk wel een heel krappe definitie, en ik neem aan jij ook?
(En als we het er toch over hebben, waarom komt dan de 'technologie in de verkiezingsprogramma's' achtergrond-content ook achter de paywall? Als er iets is dat relevant is in het stemhokje, dan is het dat wel.)
Je zegt zelf al: "maatschappelijk belang is subjectief". Goed: kun je een poging doen om het te definiëren en aan de hand daarvan uit te leggen waarom de Plus-artikelen over hoe CoronaCheck en Scanner werken en hoe ze zouden gaan werken bij 2G-toegang daar niet onder vallen?
...voor de bezoekers van Tweakers. Die kunnen elk voor zich bepalen of de artikelen voor hen genoeg meerwaarde biedt om een abonnement te nemen.
Het probleem bij deze redenatie is natuurlijk dat (1) niet iedereen een abonnement heeft of kan nemen, omdat ze bijvoorbeeld nog jong zijn en geen eigen rekening hebben voor automatische incasso, (2) niet iedere bezoeker een account heeft op Tweakers. Als je dan als Tweaker graag de discussie aangaat over de werking van CoronaCheck of de Scanner, dan kun je familieleden, klasgenoten, jaargenoten die in één van die twee groepen zitten dus niet verwijzen naar jullie artikelen voor achtergrondinformatie over dit maatschappelijk belangrijke thema.

Maar voor jullie is dat dus geen probleem? Want "als die content echt belangrijk is, dan verspreidt het zich wel door de media"? Is dat niet een beetje een gemakkelijke manier om je er van af te maken?

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:41
emperor3s schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:46:
Maar voor jullie is dat dus geen probleem? Want "als die content echt belangrijk is, dan verspreidt het zich wel door de media"? Is dat niet een beetje een gemakkelijke manier om je er van af te maken?
Ja, maar maakt dat eigenlijk nog uit? Het lijkt me vrij duidelijk hoe ze hierin staan. Als je hier principiële bezwaren tegen hebt dan kan je drie dingen doen.

A.) feedback leveren en hopen dat ze er iets mee doen
B.) nemen voor wat het is
C.) Tweakers vaarwel zeggen

A, je kan feedback geven maar veel gaat er niet mee gebeuren, dat lijkt me wel duidelijk aan de bewoording. Zeker dingen als "dit artikel had niet bestaan zonder Plus" onderbouwt dat wel. Makkelijke uitweg uit iedere discussie over Plus maar dat is weer een ander verhaal.

Dan mag je kiezen tussen B en C.

• emperor3s
eric.1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:01:
[...]

Ja, maar maakt dat eigenlijk nog uit? Het lijkt me vrij duidelijk hoe ze hierin staan. Als je hier principiële bezwaren tegen hebt dan kan je drie dingen doen.

A.) feedback leveren en hopen dat ze er iets mee doen
B.) nemen voor wat het is
C.) Tweakers vaarwel zeggen

A, je kan feedback geven maar veel gaat er niet mee gebeuren, dat lijkt me wel duidelijk aan de bewoording. Zeker dingen als "dit artikel had niet bestaan zonder Plus" onderbouwt dat wel. Makkelijke uitweg uit iedere discussie over Plus maar dat is weer een ander verhaal.

Dan mag je kiezen tussen B en C.
Je hebt wel gelijk hoor. Uit eerdere reacties weet ik hoe Olaf er in staat:
Olaf schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:47:
dit [is] een veel eerlijker relatie tussen redactie en lezer dan via advertenties. Als je het bagger vindt wat wij schrijven stem je met je portemonnee en zeg je je abo op of neemt er gewoon nooit een.
En de duidelijke tegenzin waarmee hij hier op ons reageert - alleen reageren als er expliciet om gevraagd wordt, altijd alleen maar 'uitleggen', nooit toegeven wel wat te zien in de argumenten of zorgen van de community, laat staan iets aan te passen in de werkwijze - geeft ook wel aan dat hij er nog steeds zo in staat: "Zeur niet en stem maar gewoon met je portemonnee."

Maar waarom hebben we dit topic dan nog? Zet dat gewoon in de topicstart, en dan zijn we klaar.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:41
emperor3s schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:18:
[...]

Je hebt wel gelijk hoor. Uit eerdere reacties weet ik hoe Olaf er in staat:

[...]

En de duidelijke tegenzin waarmee hij hier op ons reageert - alleen reageren als er expliciet om gevraagd wordt, altijd alleen maar 'uitleggen', nooit toegeven wel wat te zien in de argumenten of zorgen van de community, laat staan iets aan te passen in de werkwijze - geeft ook wel aan dat hij er nog steeds zo in staat: "Zeur niet en stem maar gewoon met je portemonnee."

Maar waarom hebben we dit topic dan nog? Zet dat gewoon in de topicstart, en dan zijn we klaar.
Geen idee, er zijn genoeg punten omtrent de abbo's en Plus content wel bespreekbaar.

Maar ja, wij kunnen zelf ook wel onderhand de conclusie trekken dat de basis niet meer gaat veranderen, daar hebben we geen topicstart-aanpassing voor nodig. Dan kunnen we eindeloos om reacties vragen, maar het antwoord is wel duidelijk: zonder Plus was dat artikel er niet. Basta. Klaar. Discussie ten einde (of het moet een echte fout zijn geweest, maar goed, dat wordt dan wel weer opgepakt).

Dan kunnen de uniciteit in twijfel trekken of het algemeen belang van het onderwerp aanvoeren, dat gaat niets veranderen aan het eerder genoemde punt. Want dat punt is natuurlijk wel gewoon een killer-argument in dat opzicht, valt niet tegen in te gaan.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:51

Gonadan

Admin Foto & Video
De topicstart is daar ook vrij duidelijk in toch? De abonnementen en de features daarin, of de content van Plus-artikelen, daar kan je prima over discussiëren. Of Plus wel de juiste bedrijfsstrategie is heeft hier geen plaats, dat is een gepasseerd station. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• emperor3s
eric.1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:07:
Geen idee, er zijn genoeg punten omtrent de abbo's en Plus content wel bespreekbaar.
Zoals?
maar het antwoord is wel duidelijk: zonder Plus was dat artikel er niet. Basta. Klaar. [...] Want dat punt is natuurlijk wel gewoon een killer-argument in dat opzicht, valt niet tegen in te gaan.
Behalve dan dat veel van de artikelen die nu 'Plus' zijn er voorheen wel gewoon waren als gratis artikelen. De 'oude videokaarten'-bespreking en de 'technologie in verkiezingsprogramma's'-achtergrond zijn twee voorbeelden, maar er zijn vast nog wel meer. Zonder 'Plus' bestond die content gewoon gratis, en met 'Plus' zit het achter een paywall. Het gaat dus niet (altijd) om content die anders niet gemaakt werd of kon worden.

Het invoeren van een nieuwe 'redactionele werkwijze' samen met Plus is een gouden greep geweest. Ik heb dat eerder al gezegd:
emperor3s schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:57:
Nu zitten we nog in een fase waarin we direct kunnen wijzen op content uit het verleden, maar over niet al te lang zal het niet meer aan te tonen zijn welke Premium-artikelen in een andere werkelijkheid gewoon gratis zouden zijn, welke alleen in afgeslankte vorm gemaakt hadden kunnen worden, en welke helemaal niet gemaakt zouden zijn. Het bestaan van de paywall zal het nieuwe normaal worden, en dit topic kan de archieven in als voetnoot.

[Voor 3% gewijzigd door emperor3s op 26-11-2021 01:01]

• emperor3s
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:22:
De topicstart is daar ook vrij duidelijk in toch? De abonnementen en de features daarin, of de content van Plus-artikelen, daar kan je prima over discussiëren.
Kun je een voorbeeld noemen van een constructieve discussie die we als gebruikers met de redactie hebben gehad over de content van Plus?

Want ik zie het niet.

'Discussiëren' over wat een 'review' of 'productbespreking' is? Of 'discussiëren' over wat community-input is? Of 'discussiëren' over of direct gebruik van data uit de V&A wel wenselijk is voor Plus-content? Of 'discussiëren' over wat 'maatschappelijk belang' is?

Over niks met betrekking tot de content van Plus-artikelen kan hier 'gediscussieerd' worden. Je kunt alleen iets aankaarten, dan 10x vragen om een reactie, en dan na een paar weken een korzelige reactie van @Olaf krijgen van "Jammer dat je het gevoel hebt dat het minder is, maar dat zie je echt verkeerd." of "Dat is natuurlijk subjectief, en het heeft ook niet veel zin om dat per geval te gaan definiëren, we bepalen dat als redactie." of "Je moet zelf maar bepalen of je daar voor wilt betalen, daar gaan wij niet over."

Dus nogmaals: zet gewoon in de topicstart dat Plus het nieuwe normaal is, en dat als je dat niks vindt, je moet stemmen met je portemonnee of moet stoppen met Tweakers bezoeken, maar dat een inhoudelijke, constructieve discussie over de content van Plus niet op prijs wordt gesteld.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb net mijn abonnement opgezegd. Jammer, maar ik gebruik m'n CC incidenteel, en nu krijg ik elke maand een afrekening voor die paar euro die ik Tweakers betaal, waar dat vroeger één keer per jaar kon. Tweakers blijft Oost-Indisch doof voor die 'regressie', dus dan wordt het maar 'vote with your wallet'.

Als het jaarabonnement terugkomt dan neem ik dat met graagte af d:)b.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• SteenMSc
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:01
Ik ben een beetje teleurgesteld in het artikel over Amazon.

De intro die je kan lezen als je geen abbonnement hebt is:
'Retaildarwinisme' was het woord dat NRC gebruikte toen Amazon in maart 2020 officieel de Nederlandse markt betrad, met de Nederlandse shop Amazon.nl. Alleen de sterkste en slimste winkels zouden de concurrentie met de internationale gigant aankunnen, was de gedachte. Lokale spelers, zowel offline als online, zouden het moeilijk krijgen. Ook op Tweakers was de verkoopstart met bijna zeshonderd reacties een veelbesproken onderwerp. Was de angst voor Amazon terecht? Wat heeft de komst van de Amerikaanse webwinkel veranderd aan ons onlinewinkellandschap?

Tweakers dook voor dit artikel over anderhalf jaar Amazon.nl in de eigen Pricewatch-data voor exclusieve inzichten over de opmars van de webwinkel. Daarnaast spraken we met Roeland Donker, country manager Benelux bij Amazon, en gaan we in op de maatschappelijke weerstand die Amazon teweegbrengt, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid.
Er staat dat jullie de Pricewatch in zijn gedoken, maar toch dacht ik bij de ondertitel en de zin "Wat heeft de komst van de Amerikaanse webwinkel veranderd aan ons onlinewinkellandschap?" dat het meer zou gaan over de complete online markt, niet alleen voor techproducten. MrMistral verwoorde het erg goed. Het gaat niet direct over het marktaandeel en hoe de markt is veranderd. Het gaat om de click-outs. Misschien doet Amazon het geweldig in categorieën of artikelen die niet in de Pricewatch staan. Misschien juist niet.

Ik vind het jammer dat er eigenlijk geen conclusie wordt gegeven, anders dan "geen idee". Niet elk onderzoek en niet elk idee brengt een interessante conclusie, maar hier had ik persoonlijk weinig anders verwacht, zeker als het over tech gaat. Veel tech is niet aan te slepen en is een tekort. Vertellen click-outs het hele verhaal?
Een voorbeeld wat in mij opkomt, maar nauwelijks in het artikel terug komt. Als een product dat niet op voorraad is, weer op voorraad komt, schieten de click-outs voor die winkel dan omhoog? Zeker met de grote tekorten op tech kan het aantal click-outs heel anders zijn dan de verkopen. Hier is één korte alinea over geschreven, terwijl de impact mij significant lijkt. Van 28% naar 1% is niet zomaar iets. Hoe verhoudt zich dat tot het totale aantal click-outs? Om dat te zien, moet ik de data onthouden, terug in het artikel een specifieke grafiek zoeken en het dan gaan vergelijken. Dit vindt ik een gemiste kans.

Ik zou graag over 1,5 jaar een nieuwe analyse zien, zoals de auteur ook voorstelt, maar dan met de hele markt, of duidelijk maken dat het alleen over de techmarkt gaat.

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Ik lees zelf afentoe een gratis artikel, maar vind ze gewoonweg niet inhoudelijk heel sterk. De onderwerpen zijn erg interessant, maar het mag veel diepgaander/uitgebreider wil ik er echt voor gaan betalen.

Veel info uit de artikelen ken ik al, ga juist een premium artikel lezen om dingen te weten die ik nog niet wist.

Voorbeeld uit dit topic
reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv

Het is allemaal vrij basic, snap dat niet elk model aan bod kan komen, maar inhoudelijk is dit echt totaal niets nieuws wat er beschreven wordt. Wat beknopte uitleg over de basis instellingen per merk.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee