Toon posts:

Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 116.696 views

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:59
Dit is de content waarvoor ik op T.net kom:

random bits: Efficiency tests van 12V adapters (voor zuinige servers)

Waarom vind ik dat geschreven door een vrijwilliger terug in de Tweakblogs, terwijl de frontpage het moet doen met betaalde clickbait? Dit is de (gratis!) premium content waar 'Plus' (voor mij) tegen op moet boksen, en Plus legt het genadeloos af.

• Anoniem: 1367312
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:13:

Waarom vind ik dat geschreven door een vrijwilliger terug in de Tweakblogs, terwijl de frontpage het moet doen met betaalde clickbait? Dit is de (gratis!) premium content waar 'Plus' het tegen op moet boksen, en Plus legt het genadeloos af.
Waarschijnlijk omdat bijna niemand van de tweakblogs af weet. Alleen een goed stuk schrijven is niet zo moeilijk, het is veel lastiger om mensen te bewegen om het te lezen. Het juiste Medium kiezen is dus OA belangrijk. Tweakblogs zijn geen bedreiging voor Plus.

• The Zep Man
Anoniem: 1367312 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:54:
Tweakblogs zijn geen bedreiging voor Plus.
Het is een bedreiging voor Plus voor mij. Dat was dan ook waar ik op doelde. ;)

[Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 01-11-2021 12:13]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:40

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

The Zep Man schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:13:

Waarom vind ik dat geschreven door een vrijwilliger terug in de Tweakblogs, terwijl de frontpage het moet doen met betaalde clickbait? Dit is de (gratis!) premium content waar 'Plus' (voor mij) tegen op moet boksen, en Plus legt het genadeloos af.
Misschien omdat het economische belang van het onderzochte klein is. Er is dan iemand nodig die zich even niet interesseert voor de economie, maar het gewoon uit belangstelling oppakt. Misschien is dit wel de beste manier om te laten zien wat tweakers ook kan zijn. De blog laat trouwens ook mooi zien waartoe tweakblogs als tool in staat kan zijn. Met wat liefdewerk zijn mooie dingen te maken.

@The Zep Man dank je voor het spotten!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

teacup schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:23:
[...]

Misschien omdat het economische belang van het onderzochte klein is. Er is dan iemand nodig die zich even niet interesseert voor de economie, maar het gewoon uit belangstelling oppakt. Misschien is dit wel de beste manier om te laten zien wat tweakers ook kan zijn. De blog laat trouwens ook mooi zien waartoe tweakblogs als tool in staat kan zijn. Met wat liefdewerk zijn mooie dingen te maken.
Ik heb er geen idee van hoe vaak ik door de jaren heen al gevraagd heb om die tweakblogs van een waardige update te voorzien... Enorm vaak.
Hier staan gewoon community pareltjes op!

En dan krijg je nu van die clickbait titels in plus artikelen waarbij idd blijkt dat de inhoud zwaar ondermaats is.
Deze zal misschien niet direct het beste voorbeeld zijn.
Maar er zijn vast betere waar dit wel "helaas" geld.

Geef dan de schrijver een degelijke vergoeding en zet het achter de plus paywall ofzo? Soort van freelance vergoeding?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:29

jdh009

FP ProMod
Na een periode geen gebruik te hebben gemaakt van de plus artikelen toen ze nog geheel gratis waren wilde ik het sinds kort weer een kans geven door er af en toe gebruik te maken van de drie gratis aangeboden artikelen en moet zeggen dat ik de knop die Blendle had om je geld/artikel terug te vragen enorm zou waarderen (gaat er niet komen, dat weet ik). Ik krijg door het niveau van de artikelen een steeds wrangere smaak omdat ik de diepgang mis en van de artikelen die ik las steeds hoogste reactie een reactie is dat technische inhoud mist of onvolledig is (voorbeeld) waarbij ik die reacties eigenlijk (bijna) altijd gelijk moet geven. Door deze ervaring gaat het plus gedeelte me eigen nog meer tegenstaan wat me niet de bedoeling is. Is er aan gedacht om meer feedback te vergaren rondom gebruikers die gebruik maken van die drie gratis artikelen door na afloop te peilen wat ze er van vonden en of ze meer of minder tevreden zijn na het lezen van de artikelen. Zelf verlaat ik vaak zo'n artikel vaak met een teleurgesteld en onbevredigend gevoel waarbij niets geleerd heb en een negatiever gevoel over Tweakers en de plusartikelen. Bij mij is de afstand tot het heractiveren van mijn (oude)abonnement steeds groter geworden.

Edit: Excuus voor de slechte zinsopbouw, verhaal/zinnen redelijk vaak herschreven waardoor bovenstaand gedrocht eruit gekomen is. Hopelijk is het wel duidelijk wat ik bedoel.

[Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 02-11-2021 12:54]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• jdh009

jdh009

FP ProMod
masauri schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:32:
[...]

Ik heb er geen idee van hoe vaak ik door de jaren heen al gevraagd heb om die tweakblogs van een waardige update te voorzien... Enorm vaak.
Hier staan gewoon community pareltjes op!
Gaat denk ik niet snel gedaan worden, toen Zeef nog community manager was en het 'het jaar van de community' was stond dit volgens mij al op de planning. Daar is uiteindelijk nooit wat terecht van gekomen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
The Zep Man schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:12:
[...]

Het is een bedreiging voor Plus voor mij. Dat was dan ook waar ik op doelde. ;)
Hoewel het leuke content is zou dat toch niet direct met plus content vergelijken, althans ik hoop niet dat plus content hiermee zou moeten concurreren.

Dit is eerder data die ik in een benchmark database verwachten (de meetresultaten) samengevat in een soort van roundup review, dat zou dus m.i. al nooit Plus content mogen zijn.

Verder heeft deze blog ook niet de diepgang die ik zou willen zien bij Plus content. Neemt niet weg dat het een zeer nuttige blog kan zijn als je interesse ligt bij zuinige servers en dit soort voedingen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• The Zep Man
Dennism schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:16:
Hoewel het leuke content is zou dat toch niet direct met plus content vergelijken, althans ik hoop niet dat plus content hiermee zou moeten concurreren.
Nogmaals, voor mij concurreert het.
Dit is eerder data die ik in een benchmark database verwachten (de meetresultaten) samengevat in een soort van roundup review, dat zou dus m.i. al nooit Plus content mogen zijn.
Je ziet het niet als Plus content, maar ik zie het ook niet normaliter op de FP.
Verder heeft deze blog ook niet de diepgang die ik zou willen zien bij Plus content. Neemt niet weg dat het een zeer nuttige blog kan zijn als je interesse ligt bij zuinige servers en dit soort voedingen.
Dat klopt. Het heeft juist meer diepgang dan menig Plus artikel.

Als dit soort informatie mij al veel meer aantrekt en van hogere kwaliteit is van wat T.net normaliter schrijft (normaal en Plus) en de gehele community kan hierop reageren, waarom zou ik dan ooit voor Plus gaan betalen?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:36

jelle.

Product Owner
Topicstarter
jdh009 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:36:
Is er aan gedacht om meer feedback te vergaren rondom gebruikers die gebruik maken van die drie gratis artikelen door na afloop te peilen wat ze er van vonden en of ze meer of minder tevreden zijn na het lezen van de artikelen.
Bedankt voor je feedback. Alle Plus-artikelen zijn voorzien van deze widget onderaan:

Mocht je die niet zien, dan ligt dat waarschijnlijk aan een adblocker. We gebruiken hier namelijk een externe tool voor (Usabilla).

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
The Zep Man schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:20:

Dat klopt. Het heeft juist meer diepgang dan menig Plus artikel.
Daar kan ik op dit moment niet over oordelen, daar ik daarvoor te weinig plus lees (lees vrijwel niet).

Maar stel dat deze blog een plus artikel geweest zou zijn, zou ik dat niet correct gevonden hebben, want te weinig diepgang en reviewachtige content hoort geen plus te zijn.

Met iets meer uitwerking zou die blogpost een mooie roundup of review kunnen zijn, maar imho niet meer dan dat.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• jdh009

jdh009

FP ProMod
jelle. schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor je feedback. Alle Plus-artikelen zijn voorzien van deze widget onderaan:

[Afbeelding]

Mocht je die niet zien, dan ligt dat waarschijnlijk aan een adblocker. We gebruiken hier namelijk een externe tool voor (Usabilla).
Helaas ga ik voor het geven van feedback geen whitelist mogelijkheid aanmaken, destijds steunde ik Tweakers via mijn abo maar ben niet van plan de blocker uit te zetten. Dat heb ik gedurende die tijd ook nooit gedaan. Maar denk dat het weinig zin heeft om hier verder op in te gaan gezien dit al bekend is en ik het topic niet verder wil vervuilen.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dit zie ik als positieve ontwikkeling:

plan: Tweakers zoekt een eindredacteur

Een dergelijke rol kan niet alleen iets betekenen voor het taalgebruik in artikelen. De rol kan ook helpen de opbouw van artikelen te checken. Zo kan bijvoorbeeld worden voorkomen dat artikelen onderwerpen aansnijden die vragen kunnen oproepen maar die verder in het artikel onbehandeld te blijven.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

CurlyMo

www.pilight.org

*knip* dit is hier offtopic en we gaan hier niet weer over beginnen.

[Voor 94% gewijzigd door RoD op 03-11-2021 09:20]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

*knip* offtopicreactie weggehaald.

[Voor 91% gewijzigd door RoD op 03-11-2021 09:38]

• Firecrash
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-01 20:22
*weg* Graag constructieve bijdrages, dit voegt niets toe.

[Voor 93% gewijzigd door RoD op 03-11-2021 09:19]

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

[...]

[Afbeelding]

Toch vind ik dat wel een beetje raar. Om twee redenen.

1. Je hebt een abonnement om geen advertentie meer te hoeven zien zonder adblockers. Om makkelijk je mening te geven moet je een script laden die door vele adblockers als onveilig wordt beschouwd. Je zou dan verwachten dat je juist bij een abonnement je mening niet meer zou kunnen geven via Usabilla, omdat hij wordt geblokkeerd door jullie zelf.

2. Gaat het om het doel of om het middel? Een mening moeten geven via Usabilla is middel belangrijker maken dan het doel. In dit topic doen mensen moeite om inhoudelijke te beargumenteren waarom ze (een) plus (artikel) wel of niet goed vinden, maar dat is niet conform het middel?!? Eerder gingen jullie wel netjes steeds in gesprek met de tweakers die hier hun mening gaven. Is dat nu opeens gestopt?

Er zijn volgens mij nu drie opties:
1. Jullie stoppen daarwerkelijk met inhoudelijke reageren en verwijzen in plaats daarvan nu door naar Usabilla. Zet het dan in de topic warning.
2. Open een nieuw topic waar inhoudelijke discussies over de kwaliteit van Plus artikelen wel op zijn plaats is.
3. Reageer gewoon inhoudelijk zoals jullie dat tot nu toe deden. Idealiter m.b.v. de community manager.

• Niet online
[...]

meer dan 60% van de bezoekers heeft een adblocker
Is dat dom bezig zijn, of ben je bang dat de overige 60% de huidige resultaten negatief beinvloed?

Wie is de product owner van BI tools/klanttevredenheid? want 60 procent uitsluiten van je onderzoek is feitelijk je eigen resultaat weinig valide maken. Ja het klopt, een onderzoek hoef je niet de gehele populatie voor te hebben. Je zult echter wel een goede representatie moeten hebben van je populatie. Als je iedereen die een adblocker heeft uitsluit, weet je in iedergeval dat je testen niet de mensen meeneemt die dat hebben. Als 60% van je populatie bestaat uit die groep en die groep blijft maar groeien, dan gaat er iets echt mis als je dat niet belangrijk vind.

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 03-11-2021 09:15]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:56
CurlyMo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:10:
[...]

1. Je hebt een abonnement om geen advertentie meer te hoeven zien zonder adblockers. Om makkelijk je mening te geven moet je een script laden die door vele adblockers als onveilig wordt beschouwd. Je zou dan verwachten dat je juist bij een abonnement je mening niet meer zou kunnen geven via Usabilla, omdat hij wordt geblokkeerd door jullie zelf.
Het is wel briljant, toch? Ze gaven zelf aan dat Plus mede in het leven is geroepen als extra vorm van inkomsten omdat de advertentie-inkomsten onder druk staan door...jawel...ad-blockers. Vooral aangezien de bezoekers van Tweakers bovengemiddeld veel blockers draaien.

Dan een tool gebruiken om feedback te vergaren waarvan bekend is dat dit door veel ad-blockers geblokkeerd wordt is gewoon bewust biased feedback vergaren.

Maar, dit is niet de schuld van Tweakers. Dit is de schuld van de evil blockers uiteraard.

Dit is gewoon geniaal. Geen andere woorden voor.

• Niet online
eric.1 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:53:
[...]

Dit is gewoon geniaal. Geen andere woorden voor.
Geniaal... Ik vergelijk het maar met IBM. De techreus die zo arrogant was dat ze van monopolist naar marge zijn gegaan. Ze zijn een tijdje weer teruggeweest doordat ze succesvolle bedrijven opkochten maar ze zijn nooit meer in de buurt geweest van hun bijna 100% marktaandeel. Bedrijven zoals Compaq, HP, Apple zijn in dat gat gesprongen. Bedrijven die hun eigen doelstellingen belangrijker vinden als die van hun klanten hebben niet de beste trackrecord wat betreft voortbestaan.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 03-11-2021 09:01]

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:51:
[...]
want 60 procent uitsluiten van je onderzoek is feitelijk je eigen resultaat onbetrouwbaar weinig valide maken.
Als je het toch over wetenschap hebt, haal dan betrouwbaarheid en validiteit niet door elkaar.

• Firecrash
Firecrash schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:32:
[mbr]*weg* Graag constructieve bijdrages, dit voegt niets toe.[/]
Benoemen dat er veel te weinig reactie komt vanuit tweakers en het dan raar vinden dat er wel een random reactie is op de smileys onderaan een plus artikel, is kennelijk geen "constructieve" bijdrage.

Sorry maar dat is de tendens in de hele post....

Toch vind ik het geniaal bedacht dat die functie verdwijnt als je een adblocker hebt. Dat is toch een hele biased manier van beoordelingen binnenhalen? Wat wil tweakers.net nou eigenlijk....

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
CurlyMo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:10:
[...]

2. Gaat het om het doel of om het middel? Een mening moeten geven via Usabilla is middel belangrijker maken dan het doel. In dit topic doen mensen moeite om inhoudelijke te beargumenteren waarom ze (een) plus (artikel) wel of niet goed vinden, maar dat is niet conform het middel?!? Eerder gingen jullie wel netjes steeds in gesprek met de tweakers die hier hun mening gaven. Is dat nu opeens gestopt?

Er zijn volgens mij nu drie opties:
1. Jullie stoppen daarwerkelijk met inhoudelijke reageren en verwijzen in plaats daarvan nu door naar Usabilla. Zet het dan in de topic warning.
2. Open een nieuw topic waar inhoudelijke discussies over de kwaliteit van Plus artikelen wel op zijn plaats is.
3. Reageer gewoon inhoudelijk zoals jullie dat tot nu toe deden. Idealiter m.b.v. de community manager.
Usabilla is één van de manieren waarmee we feedback verzamelen. Al gedurende de bèta was het een doorn in het oog dat deze tool door sommige adblockers (ten onrechte) geblokkeerd wordt. We zijn er ons van bewust dat dit een blinde vlek is. Dat is absoluut geen ideale situatie, maar helaas ook niet eenvoudig op te lossen. De reden dat ik Usabilla hier aanhaalde, is omdat iemand specifiek vroeg naar een mogelijkheid om Plus-artikelen apart te beoordelen. Het is niet onze belangrijkste bron van feedback.

Alle feedback die in dit topic (of via andere wegen) gegeven wordt is daarom ook erg waardevol en wordt door ons gelezen. Inhoudelijke discussies over het aanbod van Plus blijven hier gewoon welkom. Die worden bijvoorbeeld ook gebruikt om het Plus-aanbod te blijven verbeteren. Zoals in de topicstart al is aangeven, betekent dat echter niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren. Daarnaast worden er regelmatig punten aangekaart die al uitvoerig zijn besproken, in dit topic danwel het voorgaande Plus-topic. Over sommige zaken gaan we het gewoon niet eens worden.

De rol van de communitymanager is in het verleden al heel vaak aan bod gekomen: we hebben intern afspraken gemaakt over wie in dit topic reageert, zoals ook in de topicstart staat uitgelegd. De communitymanager leest hier alles mee vanuit haar functie, maar is geen "woordvoerder".

• Firecrash
jelle. schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:42:
[...]

Alle feedback die in dit topic (of via andere wegen) gegeven wordt is daarom ook erg waardevol en wordt door ons gelezen. Inhoudelijke discussies over het aanbod van Plus blijven hier gewoon welkom. Die worden bijvoorbeeld ook gebruikt om het Plus-aanbod te blijven verbeteren. Zoals in de topicstart al is aangeven, betekent dat echter niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren. Daarnaast worden er regelmatig punten aangekaart die al uitvoerig zijn besproken, in dit topic danwel het voorgaande Plus-topic. Over sommige zaken gaan we het gewoon niet eens worden.
Ik merk in dit forum dat al maanden lang geroepen wordt dat de eerste plus artikelen van hele andere kwaliteit waren dan die van nu. Ik merk dat zelf ook. Hier wordt gewoon simpelweg al maanden niks mee gedaan. En voordat er geroepen wordt "daar doen we zeker wat mee", waarom moet ik dan naar de comments voor de verdieping of technische toevoegingen die missen in het artikel zelf?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

[...]
De rol van de communitymanager is in het verleden al heel vaak aan bod gekomen: we hebben intern afspraken gemaakt over wie in dit topic reageert, zoals ook in de topicstart staat uitgelegd. De communitymanager leest hier alles mee vanuit haar functie, maar is geen "woordvoerder".
Er zit wel een duidelijk verschil tussen reageren op inhoud wat je duidelijk vanuit woordvoerders kan bedienen en reageren vanuit proces en relatie. Dat laatste is niet iets wat je in mijn optiek zomaar kan laten bedienen door die woordvoerders. Dan ga je voorbij aan het vak van community management dat echt een ander aspect bedient.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Firecrash schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:53:
[...]

Ik merk in dit forum dat al maanden lang geroepen wordt dat de eerste plus artikelen van hele andere kwaliteit waren dan die van nu. Ik merk dat zelf ook. Hier wordt gewoon simpelweg al maanden niks mee gedaan. En voordat er geroepen wordt "daar doen we zeker wat mee", waarom moet ik dan naar de comments voor de verdieping of technische toevoegingen die missen in het artikel zelf?
Jammer om te horen. De redactie behandelt veel meer verschillende onderwerpen dan voorheen en we doen ons best goede artikelen te publiceren. Tweakers heeft een groot lezerspubliek met vele experts uit academische hoek en het bedrijfsleven. De drempel om te reageren is laag dus vaak hebben die zinvolle toevoegingen. Daar leren we als redactie van. In tegenstelling tot bij andere media vallen sommige omissies zo op, informatie die gewoon in het artikel had moeten zitten. Dat proberen we te voorkomen door tegenlezen en discussiëren over de artikelen op de redactie. Ook spreken we steeds vaker deskundigen voor onze artikelen die hier een rol in kunnen spelen. Aan de andere kant is mijn ervaring ook dat zelfs het meest uitgebreide en doorwrochte artikel een reactie kan krijgen met net dat beetje informatie dat miste.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

De reden dat ik Usabilla hier aanhaalde, is omdat iemand specifiek vroeg naar een mogelijkheid om Plus-artikelen apart te beoordelen. Het is niet onze belangrijkste bron van feedback.
Ik doelde eigenlijk meer op een check/vragenlijst na een x periode om te controleren hoe je de x gratis artikelen als geheel vond en hoe het je beeld over Tweakers en de afstand tot het nemen van een abonnement veranderd heeft. Of misschien ook waarom je wel of niet gebruik hebt gemaakt van deze x gratis artikelen. Dat er per artikel een score kan worden gegeven door mensen zonder ad-blocker wist ik al.

[Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 03-11-2021 11:22]

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 20:50
Olaf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:37:
[...]
Tweakers heeft een groot lezerspubliek met vele experts uit academische hoek en het bedrijfsleven. De drempel om te reageren is laag dus vaak hebben die zinvolle toevoegingen. Daar leren we als redactie van.
Oprechte vraag: voelt het voor jullie als redacteurs niet wat vreemd om aan de ene kant gebruikers te laten betalen om jullie content te lezen, maar tegelijkertijd ook op gebruikers te leunen voor relevante aanvullingen en verdieping? Of voelt dat juist heel natuurlijk?

Hoe verhouden jullie je als redacteurs tot je lezers? Zien jullie ze vooral als betalende consumenten van de content die jullie creëeren, of meer als mede-Tweakers met een gedeelde interesse in die content?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

emperor3s schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:53:
[...]

Oprechte vraag: voelt het voor jullie als redacteurs niet wat vreemd om aan de ene kant gebruikers te laten betalen om jullie content te lezen, maar tegelijkertijd ook op gebruikers te leunen voor relevante aanvullingen en verdieping? Of voelt dat juist heel natuurlijk?
Noem ik toch ook artikel 10.4 nog even uit de voorwaarde waarbij dat al geëxpliciteerd staat.

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
[...]

Jammer om te horen. De redactie behandelt veel meer verschillende onderwerpen dan voorheen en we doen ons best goede artikelen te publiceren. Tweakers heeft een groot lezerspubliek met vele experts uit academische hoek en het bedrijfsleven. De drempel om te reageren is laag dus vaak hebben die zinvolle toevoegingen. Daar leren we als redactie van. In tegenstelling tot bij andere media vallen sommige omissies zo op, informatie die gewoon in het artikel had moeten zitten. Dat proberen we te voorkomen door tegenlezen en discussiëren over de artikelen op de redactie. Ook spreken we steeds vaker deskundigen voor onze artikelen die hier een rol in kunnen spelen. Aan de andere kant is mijn ervaring ook dat zelfs het meest uitgebreide en doorwrochte artikel een reactie kan krijgen met net dat beetje informatie dat miste.
"In tegenstelling tot andere media" lag daar dan ook de kracht van Tweakers. Dat relatief grote aandeel van experts welke de moeite namen om hun eigen kennis te delen en jullie artikelen met kwalitatieve bijdrages aan te vullen en/of zelfs te verbeteren.

Zoals je zelf al aangeeft is het een illusie dat je een perfect artikel kunt schrijven al trekken jullie nog een blik redacteuren open en raadpleeg je nog een dozijn deskundigen. Daarom is juist die kennis en welwillendheid om deze te delen vanuit de community van onschatbare waarde als aanvulling op de door jullie geproduceerde content.

Met Plus ondermijnen jullie die kracht, dat wat jullie anders maakte dan andere media. Enerzijds zal men meer kwaliteit verwachten van jullie artikelen gezien men ervoor moet betalen. Anderzijds zullen door het meer beperkte lezerspubliek er ook minder experts zijn die kunnen bijdragen. In die wetenschap en dat jullie ook nog eens meer onderwerpen behandelen, is het toch hopeloos naïef en/of arrogant te denken dat jullie zelf die mate van (verwachte) kwaliteit kunnen halen?

Ik blijf het bizar vinden dat er voor deze, naar ik mag verwachten wel overwogen, strategie is gekozen. Het maakt zo'n groot verschil in perceptie of een artikel vrij beschikbaar is of dat er voor betaald moet worden. En dan ga ik in het bovenstaande nog voorbij aan meer indirecte effecten die met de introductie van Plus gemoeid gaan. Denk aan het verlies van goodwill bij delen van de community, welwillendheid om (inhoudelijk) bij te dragen, dat men van mening is dat hun bijdrages voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn, verdere vercommercialisering, beroerde betrokkenheid, communicatie, community management, assimilatie van Hardware Info, cookiewall, privacy, etc...

[Voor 3% gewijzigd door Tuttel op 03-11-2021 14:05]

• dragonhaertt
  • Laatst online: 09:35
Tuttel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:12:
[...]

"In tegenstelling tot andere media" lag daar dan ook de kracht van Tweakers. Dat relatief grote aandeel van experts welke de moeite namen om hun eigen kennis te delen en jullie artikelen met kwalitatieve bijdrages aan te vullen en/of zelfs te verbeteren.

Zoals je zelf al aangeeft is het een illusie dat je een perfect artikel kunt schrijven al trekken jullie nog een blik redacteuren open en raadpleeg je nog een dozijn deskundigen. Daarom is juist die kennis en welwillendheid om deze te delen vanuit de community van onschatbare waarde als aanvulling op de door jullie geproduceerde content.

Met Plus ondermijnen jullie die kracht, dat wat jullie anders maakte dan andere media. Enerzijds zal men meer kwaliteit verwachten van jullie artikelen gezien men ervoor moet betalen. Anderzijds zullen door het meer beperkte lezerspubliek er ook minder experts zijn die kunnen bijdragen. In die wetenschap en dat jullie ook nog eens meer onderwerpen behandelen, is het toch hopeloos naïef en/of arrogant te denken dat jullie zelf die mate van (verwachte) kwaliteit kunnen halen?

Ik blijf het bizar vinden dat er voor deze, naar ik mag verwachten wel overwogen, strategie is gekozen. Het maakt zo'n groot verschil in perceptie of een artikel vrij beschikbaar is of dat er voor betaald moet worden. En dan ga ik in het bovenstaande nog voorbij aan meer indirecte effecten die met de introductie van Plus gemoeid gaan. Denk aan het verlies van goodwill bij delen van de community, welwillendheid om (inhoudelijk) bij te dragen, dat men van mening is dat hun bijdrages voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn, verdere vercommercialisering, beroerde betrokkenheid, communicatie, community management, assimilatie van Hardware Info, cookiewall, privacy, etc...
Erg goede reactie en ik denk dat dit ook aansluit op wat Jelle hierboven zegt.
Over sommige zaken gaan we het gewoon niet eens worden.
In principe prima natuurlijk, je hoeft het niet overal over eens te zijn.
Helaas wordt volgens mij wel vergeten dat het hier over een onenigheid tussen een aanbieder en een klant gaat. Ik krijg vaak in dit topic het gevoel "Jullie zijn het niet met Tweakers eens, dat is jullie probleem."

Helaas is het zo dat een klant die het niet met je eens is, je eigen probleem is. Het lijkt me ook aan tweakers om het over deze zaken eens te worden. Ik snap dat je niet íedereen te vriend kan houden, maar de algehele toon hier doet me vaak denken dat er ook niet aan gewerkt wordt.
[...]

Ik ben overigens wel een beetje klaar om hier feedback te plaatsen in dit forum, en met mij meerdere anderen, denk ik. Dat hier minder gereageerd wordt betekent overigens niet dat de algemene tevredenheid over Plus is toegenomen.
Het laatste stukje feedback wat ik nog wil geven gaat over de bovenstaande tekst.
Niet vervelend bedoeld @Olaf, maar dit punt heb ik al meerdere keren aangehaald en deze post is wat mij betreft een goed voorbeeld dat daar tot op heden niks mee is gedaan.

Hoe die post op mij overkomt is als volgt: "Jammer om te horen, maar [reden waarom jullie het verkeerd begrepen hebben]"

Wat ik zou willen lezen: "Jammer om te horen, [wat gaat tweakers doen om ervoor te zorgen dat dit niet meer zo is]"
of
"Jammer om te horen, [begrip dat dit mogelijk verkeerd over komt, wat gaat tweakers doen om ervoor te zorgen dat dit niet meer zo over komt"

De toon en manier waarop hier gecommuniceerd wordt is erg belangrijk voor het begrip en acceptatie van de gebruikers. Ik zie een gigantisch contrast in de manier waarop Jelle en Olaf reageren en wil graag nogmaals aansporen om hier intern een keer over te praten en spiegelen.

Het voorstel is al een keer afgeslagen, maar ik denk dat een cursus of workshop/ontwikkeltraject over professionele communicatie, klantcontact en feedback verwerken, zeker nuttig kan zijn.

Vergeet niet dat Tweakers-Plus een product is dat jullie proberen te verkopen.

Het was gezellig hier, bedankt voor de interessante discussies (en frustrerende discussies) maar ik zie niet genoeg vooruitgang/diepgang om te overwegen ooit een plus abonnement te nemen.
:w

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:50
"Wie overweegt zonnepanelen aan te schaffen, ziet al snel door de bomen het bos niet meer. Nog los van de vraag of je dergelijke panelen via een collectief of zelfstandig moet kopen, en bij wie dan, zijn er veel opties en mogelijkheden waar je je doorheen moet worstelen. Bovendien kun je tegenwoordig ook pv-panelen huren, zodat je ze zelf niet eens hoeft te kopen. Met de uitleg en het advies in dit achtergrondverhaal proberen we je te helpen."

Ik zie in het artikel niets terug over collectief kopen of huren...

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:05

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Is er iets mis met de Plus teller? Ik kom op een artikel, ben aangemeld maar zie de teller niet meer en ik word gevraagd om aan te melden, klik ik dan op gratis artikel lezen gaat het wel nog gewoon door?

Vandaag even niets

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

HyperBart schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:39:
Is er iets mis met de Plus teller? Ik kom op een artikel, ben aangemeld maar zie de teller niet meer en ik word gevraagd om aan te melden, klik ik dan op gratis artikel lezen gaat het wel nog gewoon door?
Dat klinkt als een A/B-test die niet correct registreert dat je al ingelogd bent. Ik zal dat morgen even navragen.

Intentionally left blank

• arry16
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-03 11:37
@Olaf kan ik nog van iemand een reactie op mijn vraag(en) van 25 oktober verwachten? Je antwoorde de vorige keer een vraag die ik niet stelde met wat er in de Q&A ook al staat, terwijl ik een andere (onderbouwde) vraag stelde, omdat ik daar nergens antwoord op kan vinden. Er mag ook gerust verwezen worden naar een eerder antwoord waaruit blijkt dat gratis achtergrond artikelen vrijwel zouden verdwijnen. We zijn nu inmiddels 2 weken verder, volgens mij is het wel zo netjes om in elk geval aan te geven als hier verder niet op in gegaan wordt. Ik vind de situatie anders heel raar, dit topic is toch juist gestart om te discussiëren en vragen te stellen? Ik snap dat niet overal een antwoord op is of gegeven kan worden, maar als dat ook niet geprobeerd of aangegeven wordt kan er natuurlijk geen constructief gesprek gevoerd worden. Anders kan dit topic beter gesloten worden.
Verder, wel fijn om te zien dat het werkgeheugen artikel (benchmark) geen Plus is geworden. Aangezien het geen review was had ik dat wel verwacht. Dat zijn nou artikelen waar ik via donatie nou graag aan had willen bijdragen.

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Tuttel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:12:

Ik snap wat je hiermee bedoelt en ben het absoluut met je eens dat aanvullingen vanuit de community van grote waarde zijn. Ik kan je verzekeren dat er op Tweakers HQ ook niemand rondloopt die daar anders over denkt. Dat betekent in onze ogen echter niet dat Plus om die reden geen bestaansrecht heeft, want dat is de tegenstelling die ik proef. Tweakers wordt bezocht door een grote verscheidenheid aan gebruikers, waarvan de kerndoelgroep ("de echte techliefhebber") onder andere behoefte heeft aan zoveel mogelijk diepgaande content om een onderwerp helemaal uit te pluizen. Zoals Olaf aangeeft doen we dat bijvoorbeeld door met experts te spreken, maar ook onderwerpen en artikeltypes te brengen die je voorheen bijna niet zag op Tweakers. Zonder Plus (lees: inkomsten uit gebruikers in plaats van alleen adverteerders/partners) is dat qua benodigde tijd en investering gewoon heel moeilijk te rechtvaardigen.

Uiteraard zien we in de reacties op Plus-artikelen dat daar vaak nog interessante toevoegingen gedaan worden. Dat is heel waardevol en maakt de content alleen maar interessanter. Voor bijdragen op Tweakers bestaat al een beloningssysteem en sinds de introductie van de nieuwe abonnementen geeft dat ook recht op korting. Ik hoop dat we in de toekomst nog meer kunnen doen met het "verwaarden" van karma. Dat neemt echter niet weg dat ook wij zien dat in sommige gevallen onze verdienmodellen op gespannen voet staan met (bijdragen vanuit) de community. Niet alleen bij Plus, maar evengoed bij bijvoorbeeld commerciële samenwerkingen. Daar blijven we scherp op: een voorbeeld daarvan is hoe we vanaf nu omgaan met (Plus-)artikelen waar community-input een significante rol speelt.

• Olaf
emperor3s schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:53:
[...]

Hoe verhouden jullie je als redacteurs tot je lezers? Zien jullie ze vooral als betalende consumenten van de content die jullie creëeren, of meer als mede-Tweakers met een gedeelde interesse in die content?
Dit is wat off-topic aangezien het niet zozeer over abonnementen maar ik wil er namens mezelf best wat over zeggen. In het verleden heb ik nog wel eens topics voorafgaand geopend met de vraag wat lezers zouden willen weten over onderwerpen. Het voelt wel vreemd dit niet meer direct als optie te hebben voor bijvoorbeeld, al is het een idee die mogelijkheid aan abonnees te gaan bieden. Wat betreft comments achteraf: je wilt als redacteur hoe dan ook dat je artikel volledig en verdiepend genoeg is, Plus of niet. Het commentsysteem geeft heel transparant en publiekelijk de mogelijkheid tot aanvullen en verbeteren waar in eerste instantie de lezer bij gebaat kan zijn. Voor een redacteur is het vooral een drijfveer de lat hoog te leggen om te voorkomen dat er zaken in comments naar voren komen die echt in het artikel hadden moeten zitten. Dat is door Plus niet wezenlijk veranderd.

Hoe ik lezers zie verschilt bijna per artikel. Voor de Community Update verhoud ik me meer als mede-communitylid tot lezers dan bij een achtergrond bijvoorbeeld. Maar ik denk dat je met een omschrijving van mede-Tweakers met een gedeelde interesse wel de kern raakt. Daar is door Plus wel de vraag bijgekomen hoeveel lezers onze artikelen eigenlijk waard vinden. Die vraag hoefden wij en jullie nooit te stellen door de indirecte relatie die er was via advertenties.

• Olaf
arry16 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Ik vroeg wanneer er specifiek genoemd is dat dit het aantal gratis achtergrondartikelen zou afnemen als gevolg van Plus.
Dat hebben we niet specifiek genoemd en zoals eerder gezegd hebben we daar wat communicatie betreft steken laten vallen. We hadden expliciet de impact op het gratis aanbod moeten benoemen. Nu moesten lezers teveel zelf conclusies trekken en daardoor zijn verkeerde verwachtingen gewekt. De insteek is en was om iedere Tweakers-bezoeker het nieuws en de productreviews aan te blijven bieden zoals die dat gewend was, abonnee of niet, en een aantrekkelijk Plus-aanbod te bieden voor wie daar interesse in heeft. Het Plus-aanbod verandert, de redactie verandert, de manier waarop we werken wijzigt en dat heeft allemaal invloed op wat we voor wie (kunnen) publiceren. Dat maakte het voor ons moeilijk daar specifieke heldere uitspraken over te doen, dat was het bij de start van de bèta en dat is het nog steeds. Dat zie je vandaag bijvoorbeeld, we publiceren een achtergrond over wifi maar willen zoveel mogelijk lezers daarmee op de hoogte brengen dat we routers gaan testen en informatie geven om die testen te duiden. Dus nemen we het besluit het niet Plus te maken. Zo zijn er meer specifieke afwegingen die maken dat artikelen wel of geen Plus worden.
Meer verschillende productreviews is zeker fijn, maar dat betekend dat Plus abbo's dus wel meebetalen aan het gratis aanbod? Ik dacht dat Plus vooral voor hun eigen aanvullingen betaalde. Of was dit voordat Plus er was al een visie? Ik weet de details natuurlijk nog niet, mogelijk iets om later verder over te hebben als er meer duidelijkheid is, ik ben nu wel nieuwsgierig :) .

[...]
Uiteindelijk wil je een site die als geheel voor voldoende mensen interessant is en daar kun je dan inkomsten halen om die site als geheel draaiende te houden. Het idee is wel dat er een wisselwerking is tussen productreviews en Pricewatch en de prijsvergelijker is natuurlijk een inkomstenbron. Je kunt niet stellen dat Plus 'meebetaalt aan het gratis aanbod', maar het doel is dat het op termijn helpt een gezond toekomstperspectief te houden zonder risico op verschraling van het aanbod.

• emperor3s
Olaf schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
Het Plus-aanbod verandert, de redactie verandert, de manier waarop we werken wijzigt en dat heeft allemaal invloed op wat we voor wie (kunnen) publiceren. Dat maakte het voor ons moeilijk daar specifieke heldere uitspraken over te doen, dat was het bij de start van de bèta en dat is het nog steeds.
Ik denk niet dat het expres zo bedacht is, maar het komt jullie natuurlijk wel goed uit dat de invoering van de paywall gepaard ging met een veranderde redactionele werkwijze. Dat betekent dat je iedere vergelijking in aanbod (typen artikelen, inhoud/diepgang/lengte van die artikelen) altijd kunt afdoen als 'irrelevant' met de quote hierboven. En naarmate de 'pre-Plus' tijd langer geleden is, wordt dit steeds makkelijker.

Zoals ik in het vorige topic ook al zei:
emperor3s schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:57:
Nu zitten we nog in een fase waarin we direct kunnen wijzen op content uit het verleden, maar over niet al te lang zal het niet meer aan te tonen zijn welke Premium-artikelen in een andere werkelijkheid gewoon gratis zouden zijn, welke alleen in afgeslankte vorm gemaakt hadden kunnen worden, en welke helemaal niet gemaakt zouden zijn. Het bestaan van de paywall zal het nieuwe normaal worden, en dit topic kan de archieven in als voetnoot.

• emperor3s
En als het gaat om helderheid in de communicatie, dan is dit niet een verbetering ten opzichte van de eerste aankondiging.
De insteek is en was om iedere Tweakers-bezoeker het nieuws en de productreviews aan te blijven bieden zoals die dat gewend was, abonnee of niet, en een aantrekkelijk Plus-aanbod te bieden voor wie daar interesse in heeft.
Volg je eigen advies op, en wees expliciet. Zeg gewoon dat het aanbod voor niet-abonnees achteruit gaat wat betreft achtergrond en diepgang (en dat daar waarschijnlijk wat meer reviews en basic nieuws voor in de plaats komt). Je laat dat nu consistent weg in je communicatie, en dat is precies waar de 'verkeerde verwachtingen' vandaan komen.

• The Zep Man
Case in point:

Yzord in 'nieuws: Onderzoekers Universiteit Toronto: Great Firewall blokkeert...

Een reactie van mij werd expliciet gewaardeerd. Let op dat zulke reacties vanuit mijn kant nooit onder een Plus artikel komen, en ook niet vanuit de kant van Tweakers die door hun maandelijkse 'tegoed' heen zijn of die Plus in het geheel verbergen (zie mijn handtekening). Plus is hierom voor mij minder waard dan gewone artikelen, waardoor ik blij ben dat deze ongewenste content geblokkeerd kan worden.

Dat is de kracht van de community van T.net, iets dat de crew en DPG boven hen maar niet weten te gebruiken. Zij houden zich krampachtig vast aan een verdienmodel dat niet past bij een dergelijke site en diens leden.

[Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 08-11-2021 21:04]

• Niet online
[...]

Dat hebben we niet specifiek genoemd en zoals eerder gezegd hebben we daar wat communicatie betreft steken laten vallen.
Dat is niet heel veel beter geworden, sterker nog het het heeft dramatische vormen aangenomen. Er wordt telkens niet gereageerd op vragen want "de openingspost geeft aan dat dit niet hoeft"

Op vragen om meer specifiek dingen te benoemen weten jullie nog meer wollige nietszeggende dingen te zeggen.

Als mensen hier wat van zeggen wordt dit weg gemod, want alleen de lezers moeten netjes omgaan met de andere partij.

Wanneer gaat het wel beter worden?
[...]
Uiteindelijk wil je een site die als geheel voor voldoende mensen interessant is en daar kun je dan inkomsten halen om die site als geheel draaiende te houden. Het idee is wel dat er een wisselwerking is tussen productreviews en Pricewatch en de prijsvergelijker is natuurlijk een inkomstenbron. Je kunt niet stellen dat Plus 'meebetaalt aan het gratis aanbod', maar het doel is dat het op termijn helpt een gezond toekomstperspectief te houden zonder risico op verschraling van het aanbod.
Op dit moment hebben jullie al de keuze gemaakt dat geld belangrijker is dan een goede community. Dus er is al een behoorlijke verschaling wat betreft kwaliteit. Jullie adverteren met "kwaliteit", maar voor velen zijn de comments dé plaats waar de echte kennisdeling begint. Bij plus is dat een karige groep mensen. De kapitaal minder krachtige mensen kunnen hier ook niet bij komen. Hier horen dus ook de kinderen en jong volwassenen bij. De volgende generatie kan dus niet meer deelgenoot worden van zaken die voor ons de reden waren om hier zolang te blijven.

Over de kwaliteit en tijdigheid.

Plus zou iets moeten zijn wat je elders niet kan krijgen.

Dan komen jullie zeg maar 10 jaar nadat het een hype was om erover te schrijven met een stuk over zonnepanelen.

Wat ging daar mis. Wisten jullie niet dat jullie dingen besproken die je OVERAL op het internet kan lezen? Dat jullie helemaal niets toevoegden hierop?

Wat is nou het "unieke" element hierin?

Daarnaast is jullie keuze voor de betaalprovider niet heel handig geweest. Ja jullie konden iets meer doen, maar uiteindelijk hadden jullie die logica ook zelf kunnen bouwen en kunnen gebruiken om gewoon maandelijks een betaal opdracht kunnen sturen naar een betaalprovider. Nu hebben jullie maanden na introductie van PLUS nog steeds het meest gebruikte betaalmiddel in België niet ondersteund. Het is alsof je gewoon zegt Belgische abonnees zijn niet belangrijk voor ons. nu kun je huidige abonnees 100% korting geven, maar alle nieuwe aanwas die niet wil betalen per credit card sluit je buiten. Wat in vredesnaam is het overduidelijke argument om voor een nieuwe betaalprovider te gaan die geen bancontact en PayPal aanbied, in tegenstelling van je huidige betaalprovider.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 09-11-2021 10:13]

• eric.1
Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:48:
Wat is nou het "unieke" element hierin?
Uniek is natuurlijk wel een mooi nietszeggend woord. Ik heb het artikel zelf niet gelezen, maar ja, het artikel zal je niet zo snel 1-op-1 terug kunnen vinden op het internet itt veel standaard nieuwsberichten welke simpelweg vertaald zijn.

Dus ja, pluk wat info van het internet wat allemaal op zichzelf niet uniek is, voeg het samen, voeg nog even een passage toe in je eigen woorden en opeens heb je een uniek artikel. Dat de info al lang en breed bekend was is een tweede en niet relevant voor de criteria "uniek".

• Niet online
eric.1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:15:
[...]

Uniek is natuurlijk wel een mooi nietszeggend woord. Ik heb het artikel zelf niet gelezen, maar ja, het artikel zal je niet zo snel 1-op-1 terug kunnen vinden op het internet itt veel standaard nieuwsberichten welke simpelweg vertaald zijn.

Dus ja, pluk wat info van het internet wat allemaal op zichzelf niet uniek is, voeg het samen, voeg nog even een passage toe in je eigen woorden en opeens heb je een uniek artikel. Dat de info al lang en breed bekend was is een tweede en niet relevant voor de criteria "uniek".
Daarnaast gebeurt er zoveel op techgebied, dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding, en met unieke informatie die je niet elders leest.
Tweakers ging zelf wel iets verder https://tweakers.net/plan...r-een-premium-aanbod.html

zoek eens op "alles over zonneenergie" op google.

Het zou me verbazen als er ook maar 1 ding is wat niet elders te lezen is. En waarschijnlijk zijn er ook betere / completere achtergrondartikelen over te vinden die gratis zijn. De reden waarom ik dit denk is de behoorlijke hoeveelheid informatie die partijen nog steeds hierover schrijven en dat er in de afgelopen weken nou ook weer niet zoveel is gebeurd.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 09-11-2021 11:02]

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:12
Nou was ik al geen fan van Plus, maar goed, we gaan maar mee met de tijd van alles achter een subscription.

Nou viel het me nog mee dat merendeel van de Plus artikelen achtergrond artikelen zijn. Helemaal prima, die hoef ik niet, dus geen Plus.

Alleen nu wordt er gewoon een review van een behuizing achter Plus geplakt. En dat is volgens mij nooit het idee van Plus geweest. Ik vind het ook geen Plus/Extra content, het is basis content. Mag ik @Olaf vragen of dit de normale gang van zaken wordt?

Gaat om dit artikel: reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?

[Voor 15% gewijzigd door Micktator op 10-11-2021 06:20]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Micktator schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:19:
Nou was ik al geen fan van Plus, maar goed, we gaan maar mee met de tijd van alles achter een subscription.

Nou viel het me nog mee dat merendeel van de Plus artikelen achtergrond artikelen zijn. Helemaal prima, die hoef ik niet, dus geen Plus.

Alleen nu wordt er gewoon een review van een behuizing achter Plus geplakt. En dat is volgens mij nooit het idee van Plus geweest. Ik vind het ook geen Plus/Extra content, het is basis content. Mag ik @Olaf vragen of dit de normale gang van zaken wordt?

Gaat om dit artikel: reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?
Dit moet haast wel een fout zijn en een gevalletje "per ongeluk plus aangevinkt"...

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:09
MazeWing schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:25:
[...]

Dit moet haast wel een fout zijn en een gevalletje "per ongeluk plus aangevinkt"...
Nee joh, dit is de glijdende schaal.

Straks zit alles wat niet copy paste is van een andere site achter paywall.

Ik hef mijn account op na de secret santa op GoT. Jammer na bijna 20 jaar.

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 09:04

Danny

Plus is niet meer!

Micktator schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:19:

De dag die je wist dat zou komen; een doodnormale review achter de paywall. Het is niet alsof iedereen niet al voorspelde dat dit zou gaan gebeuren natuurlijk, maar als het dan eindelijk toch zo ver is en je weet dat je de afgelopen maanden keihard bent voorgelogen valt dat toch weer een beetje zwaar.
En er zal heus een uitleg komen over hoe onze interpretatie van wat een 'review' is verkeerd is en hoe dit echt anders is want er is tijd ingestoken enz, maar serieus; is er IEMAND hier verbaasd over?

[Voor 6% gewijzigd door Danny op 10-11-2021 07:14]

Eindelijk het Tweakers-Plus gedrocht weg *O*

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?

Een review als plus artikel zou toch juist niet gebeuren? Zelfs al is het oprecht een foutje, jullie hebben alle schijn tegen.

• Oogje
  • Niet online
Danny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:10:
[...]
, maar serieus; is er IEMAND hier verbaasd over?
Nope, mijn ervaring met DPG is dat die 3 gratis plus artikelen er 2 worden en dat er vervolgens bepaalde categorieën plusartikelen exclusief voor abonnees worden. Maar dat heeft tijd nodig…

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:09
SteenMSc schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:18:

Een review als plus artikel zou toch juist niet gebeuren? Zelfs al is het oprecht een foutje, jullie hebben alle schijn tegen.
Ik lees al een hele tijd mee in dit topic. En bovenstaande was precies mijn eerste gedachte.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Shinji schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:40:
[...]

Nee joh, dit is de glijdende schaal.
Jup. Begin met wat columns en andere meuk en houd vol tegen de user dat het écht alleen maar gaat om 'extra' content die niet eerder al bestond. Als er vragen komen, gewoon stug volhouden en intussen steeds een stapje verder. Review over wat oude videokaarten? Bam, plus, en blijven volhouden dat de user de term 'review' verkeerd interpreteert totdat de storm afzwakt. Zo steeds een beetje meer opschuiven richting de normale content die achter een paywall verdwijnt.
En nu staat er zo'n doodnormale review achter de paywall, dus is het een kwestie van volhouden dat er een interpretatieverschil is tussen users en crew. 'het IS geen review', 'er moest EXTRA tijd in worden gestoken', 'we hebben de case ZELF moeten aanschaffen' etc. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe wij users nu weer een enorme denkfout hebben gemaakt. Ik wacht vol spanning af :Y
Ondertussen kijk ik hier wel gewoon: Youtube: NZXT H510 flow review

[Voor 7% gewijzigd door Danny op 10-11-2021 07:27]

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Oogje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:20:
[...]

Nope, mijn ervaring met DPG is dat die 3 gratis plus artikelen er 2 worden en dat er vervolgens bepaalde categorieën plusartikelen exclusief voor abonnees worden. Maar dat heeft tijd nodig…
DPG en hun inbreng noemen is hier volgens mij niet gewenst, mede omdat die inbreng vanuit DPG niet zou bestaan, maar precies dat idd

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 20:40
SteenMSc schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:18:

Het is nog niet zolang geleden, in de discussie tijdens de bèta van premium/plus, dat een redactielid verkondigd heeft dat productreviews en conclusies NIET achter de paywall zouden verschijnen.

Toen ik dit om 6u zag dacht ik 'ongetwijfeld heeft de redacteur zich vergist'.
Ondertussen is het 1.5u later en staat het nog steeds achter paywall. Dit is géén vergissing.

Volgende stap om te monetiseren: pricewatch. Een basis en 'premium' uitvoering.

Op een bepaald moment moet daar toch een backlash van komen denk ik dan.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

En het plus label is er anderhalf uur later vanaf. Nu wachten op de sorry mededeling. :z

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Drwho1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:28:
[...]

Het is nog niet zolang geleden, in de discussie tijdens de bèta van premium/plus, dat een redactielid verkondigd heeft dat productreviews en conclusies NIET achter de paywall zouden verschijnen.
En dat is daarna nog vele tientallen keren benadrukt. Dat zou NIET gebeuren. Maar daar zijn inmiddels semantische oplossingen voor bedacht.

[quogte]Toen ik dit om 6u zag dacht ik 'ongetwijfeld heeft de redacteur zich vergist'.
Ondertussen is het 1.5u later en staat het nog steeds achter paywall. Dit is géén vergissing.[/quote]
Neuh, dat soort vergissingen maken lijkt me vrijwel onmogelijk.
De pricewatch is ws de grootste cashcow van tweakers en die achter een paywall zetten zou eerder geld gaan KOSTEN. De rest van de content echter, is fair game. Het is dus wachten tot user-generated content 'plus' gaat heten. Tweakblogs alleen nog voor plus bijvoorbeeld is iets dat ik wel verwacht. Of de hoogst gewaardeerde user-reviews.

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 13:05
Drwho1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:28:
[...]

Toen ik dit om 6u zag dacht ik 'ongetwijfeld heeft de redacteur zich vergist'.
Ondertussen is het 1.5u later en staat het nog steeds achter paywall. Dit is géén vergissing.

Jep, ik vind eerlijk gezegd dat het drastisch achteruit aan het gaan is op Tweakers. Wat ooit van de community, voor de community was is nu gewoon een vies gedrocht aan het worden om zoveel mogelijk geld op te brengen.
De grootste waarde die in tweakers zit is de community, soms open ik een artikel en ga ik direct naar de comments om daar te lezen wat er speelt onder de mensen (en soms staat daar gewoon betere info in dan in het artikel zelf).
Alle respect voor de redacteurs van tweakers die kei hard hun best doen, maar op dit tempo ga ik toch op zoek naar een andere nieuwssite :/

//edit: ondertussen is de plus van de review af, maar ik blijf bij bovenstaande bedenking dat DPG dringend moet herevalueren wat het met tweakers wil doen, anders wordt het de zoveelste tech site die het loodje legt bij gebrek aan community.

[Voor 8% gewijzigd door Hardfreak op 10-11-2021 07:41]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

JohanKupers schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:34:
En het plus label is er anderhalf uur later vanaf. Nu wachten op de sorry mededeling. :z
Ik geloof iig niet in een foutje, tenzij er redacteuren EN hoofdredacteuren behoorlijk hebben zitten slapen. Gaat er bij mij niet in.
Misschien is het iets nieuws; elke review de eerste x periode alleen voor plus ofzo.

Ben wel benieuwd of de 'gratis' lezers nu hun credit voor een gratis plus artikel terugkrijgen.

[Voor 10% gewijzigd door Danny op 10-11-2021 07:38]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:09
In de politiek heet dit een proefballonnetje toch?

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Shinji schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:38:
In de politiek heet dit een proefballonnetje toch?
jup. Nu was het 90 minuten. Volgende keer 120 etc.
Over 3 maanden is het een dag, en over 12 maanden zitten ze gewoon achter een paywall :)

edit: en waar is de quickreply gebleven? heb ik een sanctie te pakken?? Alle andere topics is de quickreply gewoon aanwezig, behalve in dit topic. Raar...

[Voor 19% gewijzigd door Danny op 10-11-2021 07:50]

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

De reacties waren in ieder geval lekker inhoudelijk ^O^

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Danny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:39:
[...]

jup. Nu was het 90 minuten. Volgende keer 120 etc.
Over 3 maanden is het een dag, en over 12 maanden zitten ze gewoon achter een paywall :)

edit: en waar is de quickreply gebleven? heb ik een sanctie te pakken?? Alle andere topics is de quickreply gewoon aanwezig, behalve in dit topic. Raar...
Ik denk oprecht dat het een foutje was. Met als bijkomend voordeel dat ze meteen de reacties hebben kunnen peilen als reviews in de toekomst inderdaad ooit achter de paywall komen te staan...

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Dit was inderdaad een domme, menselijke fout. Heel vervelend en onze excuses hiervoor. Alle gebruikers die een credit voor dit artikel hadden ingezet, hebben hun credit zojuist teruggekregen.

Waar dit precies is misgegaan, weet ik op dit moment nog niet, maar dat gaan we na. Mogelijk dat we iets van een waarschuwing kunnen opnemen bij het publiceren van dit artikeltype.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

jelle. schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:08:
Dit was inderdaad een domme, menselijke fout. Heel vervelend en onze excuses hiervoor. Alle gebruikers die een credit voor dit artikel hadden ingezet, hebben hun credit zojuist teruggekregen.

Waar dit precies is misgegaan, weet ik op dit moment nog niet, maar dat gaan we na. Mogelijk dat we iets van een waarschuwing kunnen opnemen bij het publiceren van dit artikeltype.
Nou, vooruit; voordeel van de twijfel ^O^

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Dat toont dan weer maar eens hoe betrouwbaar jullie antwoorden zijn en hoeveel jullie leren uit eerdere ervaringen. Jullie zijn al meer dan 4 maand aan het kijken voor die waarschuwing nadat het tijdens de beta ook al voorgevallen was:
crisp in "Het grote Tweakers Plus-topic"
In voorkomende gevallen kunnen we dat natuurlijk gewoon rechttrekken in de database voor gebruikers die daar een gratis Plus aan hebben besteedt. Daarnaast wordt er vziw ook gekeken naar een extra waarschuwing bij het plusvinkje in het CMS voor bepaalde artikeltypen.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Mschamp schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:13:
[...]

Dat toont dan weer maar eens hoe betrouwbaar jullie antwoorden zijn en hoeveel jullie leren uit eerdere ervaringen. Jullie zijn al meer dan 4 maand aan het kijken voor die waarschuwing nadat het tijdens de beta ook al voorgevallen was:

[...]
oei, da's dan wel weer slordig. Zo moeilijk moet het niet zijn een onchange(alert) te implementeren op zo'n checkbox. Zou niet meer dan een halve minuut hoeven kosten.
Of gewoon bij standaardcontent helemaal de optie om er een plus-item van te maken helemaal weglaten, want waarom zou je dat mogelijk maken bij content die toch al nooit plus zou worden?

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 13:24

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Danny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:16:
[...]

oei, da's dan wel weer slordig. Zo moeilijk moet het niet zijn een onchange(alert) te implementeren op zo'n checkbox. Zou niet meer dan een halve minuut hoeven kosten.
Of gewoon bij standaardcontent helemaal de optie om er een plus-item van te maken helemaal weglaten, want waarom zou je dat mogelijk maken bij content die toch al nooit plus zou worden?
Zeker slordig. Zowel dat Plus bij dit artikel aangevinkt stond als dat we die check in de backend nog niet hebben. Laat één ding duidelijk zijn: reviews zijn nog steeds geen Plus, daar zijn ook geen plannen voor en dit was geen proefballonnetje. We balen hier enorm van, want we snappen dat andere media steeds verder opschuiven in wat bij hen Plus/Premium is en dat jullie daarom sceptisch zijn. Dit was echter niet meer dan een vinkje dat foutief aangeklikt was. We gaan uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren - vanuit het proces - en ook kijken naar een technische oplossing om dit te voorkomen.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

WoutF schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:25:
[...]
Laat één ding duidelijk zijn: reviews zijn nog steeds geen Plus, daar zijn ook geen plannen voor en dit was geen proefballonnetje.
Misschien ben ik verpest door veel politici, wiens woorden je op een gouden schaaltje moet wegen, maar hier lees ik niet 'reviews worden nooit Plus'. Dit statement laat weldegelijk ruimte om reviews Plus te maken ergens in de toekomst.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12

Herman

FP ProMod
Dat hele PremiumPlus-gebeuren is toch wel een groot communicatief drama geworden. Pijnlijk om te zien :/
[...]

(...) Laat één ding duidelijk zijn: reviews zijn nog steeds geen Plus,(...)
Tsja, als er meer dingen achter een paywall zullen verdwijnen is dat natuurlijk helemaal de keuze aan Tweakers (of de stakeholders). Maar zorg dan i.i.g. dat de communicatie op één lijn ligt. Nu ontstaat er herhaaldelijk weer onnodig weerstand omdat users (terecht!) waarde hechten aan gemaakte beloften of uitgesproken intenties.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• The Zep Man
(...) Laat één ding duidelijk zijn: reviews zijn nog steeds geen Plus, daar zijn ook geen plannen voor en dit was geen proefballonnetje. (...) We gaan uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren - vanuit het proces - en ook kijken naar een technische oplossing om dit te voorkomen.
Als reviews geen Plus worden, dan is de oplossing toch simpel? Als categorie 'review' is gekozen, dan is 'Plus' geen keuze.

[Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 10-11-2021 09:29]

• Niet online
Jongens, er is nu 2x al excuses voor aangeboden. Het is nu wel goed zo.

Het artikel is gewoon gepland online gekomen, en ze hebben het gecorrigeerd toen er iemand op kantoor kwam. Dit kan gebeuren waar mensen werken.

Zelfs waar je een beveiliging inbouwt kan het nog gebeuren. Genoeg arbeidsongelukjes op een bouwsite waar je simpel wordt van alle beveiliging regels.

We praten over eens elke 200 a 300 artikelen. En ja het is niet handig, maar het is in al die maanden nog geen 10x gebeurd.

[Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 10-11-2021 09:44]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 23:31
Het is beetje irritant dat ik het niet meer terug kan vinden, maar ik zou zweren dat een tijdje geleden (maand of 2 geleden) hetzelfde was gebeurd. Ook een artikel waar "per ongeluk" het Plus label aan toegevoegd was en die er na een tijdje vanaf was gehaald omdat @Olaf of @WoutF daarbij ook aangaven dat het niet de bedoeling was geweest om dat artikel onder Plus te zetten, waarna ook werd gezegd dat er in de toekomst het niet meer zou gebeuren omdat het voortaan gechecked zou worden.
Wel erg jammer, dat het zo snel dan weer mis gaat en zoals een andere gebruiker al zei krijg je dan het beeld tegen je.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:38:
Jongens, er is nu 2x al excuses voor aangeboden. Het is nu wel goed zo.

Het artikel is gewoon gepland online gekomen, en ze hebben het gecorrigeerd toen er iemand op kantoor kwam. Dit kan gebeuren waar mensen werken.
Er worden nu simpele oplossingen aangedragen waarmee de crew dit soort fouten in de toekomst kan voorkomen. Dit naar aanleiding van het feit dat ze blijkbaar al maandenlang aan het nadenken zijn over manieren om dit soort fouten te voorkomen en ze er tot nu toe nog geen oplossing voor hebben weten te bedenken. Goedbedoelde adviezen dus, zoals:
Danny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:16:
Zo moeilijk moet het niet zijn een onchange(alert) te implementeren op zo'n checkbox. Zou niet meer dan een halve minuut hoeven kosten.
en
The Zep Man schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:24:
Als reviews geen Plus worden, dan is de oplossing toch simpel? Als categorie 'review' is gekozen, dan is 'Plus' geen keuze.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Pompi schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:41:
Het is beetje irritant dat ik het niet meer terug kan vinden, maar ik zou zweren dat een tijdje geleden (maand of 2 geleden) hetzelfde was gebeurd. Ook een artikel waar "per ongeluk" het Plus label aan toegevoegd was en die er na een tijdje vanaf was gehaald omdat @Olaf of @WoutF daarbij ook aangaven dat het niet de bedoeling was geweest om dat artikel onder Plus te zetten, waarna ook werd gezegd dat er in de toekomst het niet meer zou gebeuren omdat het voortaan gechecked zou worden.
Wel erg jammer, dat het zo snel dan weer mis gaat en zoals een andere gebruiker al zei krijg je dan het beeld tegen je.
met dank aan Mschamp in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"

• Niet online
Danny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:43:
[...]

Er worden nu simpele oplossingen aangedragen waarmee de crew dit soort fouten in de toekomst kan voorkomen. Dit naar aanleiding van het feit dat ze blijkbaar al maandenlang aan het nadenken zijn over manieren om dit soort fouten te voorkomen en ze er tot nu toe nog geen oplossing voor hebben weten te bedenken. Goedbedoelde adviezen dus, zoals:
Nogmaals, bedenk alle fouten die jij het afgelopen 12 maand hebt gemaakt. zijn daar echt niet een paar dingen bij die meerdere keren hebt gedaan. Vraag het anders je Partner eens.

Ik vind het ook storend, en ja het kunnen proefballonnetjes zijn, maar voordat voor een groot deel van Nederland de dag echt begon was het al weer opgelost.

Ik denk dat het oprecht een foutje kan zijn. En nogmaals, hoeveel checks je ook inbouwt. Bij routine werk kan je alsnog de fout maken.

Ik heb een hele vakantie gehad dat ik zei, EURO 95 geen Diesel, Euro 95 geen diesel.
Na mijn vakantie reed ik weer in mijn lease auto, en raad eens wat ik er in deed... Ja Euro95. Gelukkig heb ik die niet gestart, maar het heeft me wel weer 4 uur gekost om thuis te komen en de dag erna hem op te halen bij de dealer.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 10-11-2021 09:50]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer inhoudelijk over de abonnementen vanaf hieronder. Foutjes kunnen gebeuren en hoeven niet dit topic te kapen.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

*knip*

Ivm hierboven.

[Voor 99% gewijzigd door RoD op 10-11-2021 09:56]

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

Waarom staat reviews: Zonnepanelen: wat heb je nodig? Een overzicht voor 'gratis stroom' niet op de plus-overzichtspagina?
https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/

En klopt het dat er in een week tijd maar 2 plus items zijn geweest? Voor mij als principieel niet-meer-betalend-vanwege-plus-lid positief hoor, hoe minder hoe beter, maar voor de mensen die wél dik betalen voor die items wordt elk plus item zo omgerekend wel héél prijzig. Voorheen lag het aantal eerder rond de 4 á 5 per week in mijn beleving.

Is dit puur toeval? Komkommertijd? Gebrek aan inspiratie?

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Danny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:28:
Waarom staat reviews: Zonnepanelen: wat heb je nodig? Een overzicht voor 'gratis stroom' niet op de plus-overzichtspagina?
https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/

En klopt het dat er in een week tijd maar 2 plus items zijn geweest? Voor mij als principieel niet-meer-betalend-vanwege-plus-lid positief hoor, hoe minder hoe beter, maar voor de mensen die wél dik betalen voor die items wordt elk plus item zo omgerekend wel héél prijzig. Voorheen lag het aantal eerder rond de 4 á 5 per week in mijn beleving.

De artikelen moeten handmatig getagd worden en dat gaat niet altijd goed. Ik zal deze even laten corrigeren. Onder andere om die reden zijn we een nieuwe Plus-archiefpagina aan het bouwen waar alle artikeltypen in één overzicht komen inclusief filtermogelijkheden. In het tag-archief waar je nu naar linkt, worden "Reviews" (achtergrondartikelen) trouwens standaard gesorteerd op populariteit en niet op datum, ook verwarrend en iets dat straks opgelost is.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

jelle. schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:35:
[...]

De artikelen moeten handmatig getagd worden en dat gaat niet altijd goed. Ik zal deze even laten corrigeren. Onder andere om die reden zijn we een nieuwe Plus-archiefpagina aan het bouwen waar alle artikeltypen in één overzicht komen inclusief filtermogelijkheden. In het tag-archief waar je nu naar linkt, worden "Reviews" (achtergrondartikelen) trouwens standaard gesorteerd op populariteit en niet op datum, ook verwarrend en iets dat straks opgelost is.
Ik neem voor het gemak even aan dat je m'n overige vraag/observatie doelbewust negeert.
Heb nog wel een tip om dat plus overzicht makkelijk bereikbaar te maken: maak het 'plus' logo overal aanklikbaar en link die naar het plus-overzicht. Moest er nu naar zoeken, terwijl intuitief een klik op die tag bij de titel het voor iedereen rete-eenvoudig maakt dat overzicht terug te vinden.

• Olaf
[b]Danny in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"

We schuiven nog wel eens wat met de planning. Geen komkommertijd of gebrek aan inspiratie. Er zit genoeg in het vat.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Goed, aangezien de modbreak van @RoD om het weer over inhoudelijk te hebben nogal recent was heb ik de off-topic reacties maar gewoon verwijderd.

Vanaf nu dan wel weer on topic a.u.b. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-03 19:51

johnwoo

3S-GTE

Mijn abonnement verloopt bijna, dus ik moet ook een keuze gaan maken. Goed moment om ook mijn feedback te geven.

Ik draai hier sinds vorige eeuw mee, en heb mijn eerste abonnement op de HCC afgesloten -- de eerste gelegenheid toen Tweakers met abonnementen begon. Vanwege die vroege betrokkenheid was ik ook deel van de groep die alle karma features for life kreeg bij een eerdere reorganisatie van de abonnementen, een jaar of 10 geleden.

Na mijn studie en naarmate ik ouder word ben ik wel minder actief geworden, maar lees nog wel regelmatig mee op de FP en een klein aantal forumtopics/reeksen. Ondanks dat ik minder actief ben heb ik wel altijd een abonnement gehouden, vanwege de gun-factor om het nostalgie-gevoel, en het advertentie-vrij lezen. En dat laatste is eigenlijk ook gewoon vanwege de gun-factor, want Tweakers is de enige site waar ik betaal om geen advertentie te zien, en het niet simpelweg aan de (tracker/ad)blocker overlaat.

Ik vind het wel erg jammer dat het Supporter abonnement bij de reorganisatie is gesneuveld. De plus artikelen doen mij niets, en zelfs met karmakorting zou ik van €12 naar €32 per jaar gaan. Het is niet dat ik Tweakers €0 gun, maar de sprong is wel grooooot. En los van de gun-factor -- ik zie niet graag advertenties, maar dit is een fors bedrag voor in feite de enige functie van het abonnement waar ik in geïnteresseerd ben. Toegang tot het aboforum had ik met Supporter ook niet, Plus artikelen of abonneedagen hoeven voor mij niet, en karma features heb ik toch for life.

Ik denk er nog even over na -- ik ben zo gewend zonder advertenties te lezen, mogelijk hap ik daarvoor nog wel, maar eigenlijk blijf ik liever supporter dan abonnee, want dat is precies wat ik me voel. Ik hoef de abonneefeatures niet, ik wil Tweakers enkel ondersteunen met een bescheiden bijdrage, en geen advertenties zien. Door de Supporter weg te halen, hebben jullie precies gefixt wat niet broken was.

P.S. Mag ik nog even opmerken dat ik het frappant vind dat een tech-site als Tweakers in z'n abonneefeatures expliciet controle over thirdparty-trackingcookies als feature noemt? Die controle zou er altijd moeten zijn -- 3rd party cookies mogen niet zonder consent geplaatst worden. En recente browserversies blokkeren ze by default, dus het is nog een vrij loze feature ook.

[Voor 4% gewijzigd door johnwoo op 11-11-2021 01:20]

Specs | Toyota MR2 Turbo

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 18:27
Is dit niet iets wat al nadat dit de 1e keer fout gegaan is geïmplementeerd had moeten worden? Of in ieder geval na de 2e, 3e, 4e of 5e keer?

Sinds de hele introductie (inclusief voorgaande beta traject) zijn er redacties samengevoegd waardoor er meer mensen beschikbaar zijn. Toch komt keer op keer naar voren dat de kwaliteit achteruit gegaan is en ook nog eens achter een paywall verdwenen is. Daar bovenop lijken er meer fouten dan ooit tevoren gemaakt te worden.

Geen idee wat er allemaal gaande is op de redactie, maar dit is geen goed teken.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• magician2000
[...]

Zeker slordig. Zowel dat Plus bij dit artikel aangevinkt stond als dat we die check in de backend nog niet hebben. Laat één ding duidelijk zijn: reviews zijn nog steeds geen Plus, daar zijn ook geen plannen voor en dit was geen proefballonnetje. We balen hier enorm van, want we snappen dat andere media steeds verder opschuiven in wat bij hen Plus/Premium is en dat jullie daarom sceptisch zijn. Dit was echter niet meer dan een vinkje dat foutief aangeklikt was. We gaan uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren - vanuit het proces - en ook kijken naar een technische oplossing om dit te voorkomen.
Ter verduidelijking, praten we hier over wat de tweakers redactie als reviews ziet of wat wij als community als reviews zien?

• magician2000
Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:48:
[...]

Nogmaals, bedenk alle fouten die jij het afgelopen 12 maand hebt gemaakt. zijn daar echt niet een paar dingen bij die meerdere keren hebt gedaan. Vraag het anders je Partner eens.
Nee, die zijn er niet. Niet omdat ik nu perfect of fantastisch zou zijn, maar ik leer van mijn fouten.

Je partner vragen? Dat is niet relevant. Daar heb je het namelijk niet over "fouten", maar dingen die die partner zelf anders doet.

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

reviews: Max Welling over moleculen begrijpen met machinelearning
0 reacties

Is dat een weergavefoutje of is dat gewoon een plus-item dat niemand interessant genoeg vindt om op te reageren? Kan het item niet lezen (nou ja, het kan wel maar is voor mij een principekwestie), dus heb geen idee of er daadwerkelijk comments zijn of niet, maar weet wel dat ik doorgaans rond de 20 comments zie met af en toe een uitschieter naar 200-300 of hoger, waarbij het natuurlijk gissen blijft of dat een beetje ontopic comments zijn.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

magician2000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 02:04:
[...]

Is dit niet iets wat al nadat dit de 1e keer fout gegaan is geïmplementeerd had moeten worden? Of in ieder geval na de 2e, 3e, 4e of 5e keer?
Dat is ook gebeurd, maar dan voor de omgekeerde situatie om te voorkomen dat een (mogelijk) plusartikel online wordt gezet zonder plusmarkering. Achteraf een gepubliceerd artikel alsnog van een pluslabel voorzien, daarvan hebben we al gezegd dat dat eigenlijk not-done is. De situatie zoals hier waarbij een artikel onterecht als plus was aangemerkt is nog redelijk eenvoudig recht te zetten.

Ja, het is een gemiste kans dat we niet beide scenario's hebben meegenomen in die check; dat gaan we wel alsnog doen. Aan de andere kant mag je niet verwachten dat dat menselijke fouten altijd zal kunnen voorkomen.

Intentionally left blank

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

crisp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:57:
[...]

Dat is ook gebeurd, maar dan voor de omgekeerde situatie om te voorkomen dat een (mogelijk) plusartikel online wordt gezet zonder plusmarkering. Achteraf een gepubliceerd artikel alsnog van een pluslabel voorzien, daarvan hebben we al gezegd dat dat eigenlijk not-done is. De situatie zoals hier waarbij een artikel onterecht als plus was aangemerkt is nog redelijk eenvoudig recht te zetten.

Ja, het is een gemiste kans dat we niet beide scenario's hebben meegenomen in die check; dat gaan we wel alsnog doen. Aan de andere kant mag je niet verwachten dat dat menselijke fouten altijd zal kunnen voorkomen.
Oei, dat geeft wel aan waar de prio lag bij het maken van een check;
een item dat plus zou moeten zijn mag BESLIST NIET als niet-plus (want dat zou in het voordeel van de user zijn?), maar een niet-plus artikel mag gewoon als plus (want dat zou in het voordeel van tweakers zijn). Dat scenario werd als minder belangrijk gezien blijkbaar, ondanks dat dat dus al eens eerder was gebeurd ( crisp in "Het grote Tweakers Plus-topic" ging precies over zo'n voorval namelijk )
Ik acht de kans klein dat in die anderhalf uur iemand specifiek voor dat item een plus abo heeft afgesloten hoor, daar niet van, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat iemand dat in zo'n geval doet vanwege een artikel. Die zou zich dan weer even goed genaaid kunnen voelen als dat item waarvoor hij betaald heeft dan opeens voor iedereen beschikbaar zou worden gemaakt, zoals nu (en dus al een keer eerder) is gebeurd.

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Danny schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:36:
reviews: Max Welling over moleculen begrijpen met machinelearning
0 reacties

Is dat een weergavefoutje of is dat gewoon een plus-item dat niemand interessant genoeg vindt om op te reageren? Kan het item niet lezen (nou ja, het kan wel maar is voor mij een principekwestie), dus heb geen idee of er daadwerkelijk comments zijn of niet, maar weet wel dat ik doorgaans rond de 20 comments zie met af en toe een uitschieter naar 200-300 of hoger, waarbij het natuurlijk gissen blijft of dat een beetje ontopic comments zijn.
Nadat ik je bericht las, voelde ik me droevig om dat plus artikel, zo eenzaam, zo alleen, zonder enige reacties. Niet eens om de auteur of om de website, maar puur het plus artikeltje als op zichzelf staande entiteit: misschien wordt het nu gepest door de andere plus artikelen met hun tientallen comments, daar waar dit plus artikeltje nul comments heeft.

Ik heb erop geklikt puur om er op te reageren met "first!" (Dit was oprecht mijn intentie) zodat het artikeltje niet meer eenzaam zou zijn, maar mijn gratis artikelen zijn op :(.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:18:
[...]

Oei, dat geeft wel aan waar de prio lag bij het maken van een check; [...]
Ik vind het opvallend dat je hier op deze manier op reageert; alsof wij bij alles wat we doen alleen maar aan de centjes denken...

Intentionally left blank

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

crisp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:14:
[...]

Ik vind het opvallend dat je hier op deze manier op reageert; alsof wij bij alles wat we doen alleen maar aan de centjes denken...
Ik heb het idee dat dit een overheersend gevoel is vanuit veel mensen die de site al zeer lang bezoeken.
Of dit klopt is natuurlijk afhankelijk vanaf welk oogpunt er naar de site wordt gekeken.

De vele reacties omtrent fouten die gebeuren en reacties onder de artikels liegen er niet om (soms enkel of iets plus waardig is of niet). Sommige reacties zelfs met complete statistieken om hun mening te onderbouwen dat het niet zo maar uit de lucht gegrepen is wat men wil uiten.

Echter merk ik dat er zeer vaak vanuit tweakers wordt gereageerd vanuit een verdedigende houding dan een constructieve (en dat hier dan ook niets mee gedaan wordt op een korte of lange termijn dat zichtbaar is naar ons als bezoekers toe). (laten we wat reacties verwijderen omdat deze niet on topic zouden zijn bv. terwijl dit wel het geval was, of ja, die check hadden we eigenlijk moeten voorzien bij het implementeren van de opzet (klinkt als een sprint job).

Mogelijk zit hier natuurlijk het belang bij vermengd van de tweakers reactie met in het achterhoofd de werkgever die mee leest en je niet tegen de schenen wil schoppen. Maar er zijn genoeg signalen dat er een ontevredenheid is van de bezoekers alsook een bepaalde "chaos" is die heerst bij tweakers zelf naar communicatie toe. (wat mag bv. de community manager communiceren en waarop reageren is ook iets dat ik her en der lees om maar even iets op te noemen.)

Wat ik wil concluderen met mijn reactie is dat er overduidelijke signalen zijn dat het niet goed loopt met de plus artikelen, maar er niet merkbaar adequaat op gereageerd word naar verbeteringen op korte en lange termijn.
Dat het van buitenaf lijkt dat er de nodige chaos heerst op de redactie en vanuit DPG beslissingen gepushed worden waar de tweaker (zowel bezoeker als redactie) het moeilijk mee heeft.

Disclaimer: Deze reactie is niet aanvallend bedoelt, enkel vaststellend. Dt & schrijffouten mogelijk. O-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• eric.1
[...]

Dat was een reactie gebaseerd op aannames ja, maar op zich snap ik wel waar het vandaan komt. En ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt.

Dat jullie niet alsnog na publicatie een artikel een plus-label willen geven is netjes (👍) en ik snap best waarom je hier een check voor hebt maakt. Als je dan wel hiervoor een check maakt en er dan bewust voor kiest om niet de andere situaties tegelijkertijd af te dekken dan vind ik het niet vreemd dat hier een reactie op volgt welke impliceert dat geld een rol heeft gespeeld in het maken van deze keuze (ongeacht of dit zo is).

Ik kan eigenlijk weinig redenen bedenken om dit niet tegelijkertijd in te voeren anders dan degene met een (direct dan wel indirect) financiële aard.

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-02 12:34
Zoals Maarten van Rossem praat, schrijf ik ... heb dus een aanloopje nodig wat ik wil beschrijven

Hoe ik het ervaar, mag nu gratis drie plus topics per maand lezen, dat is nu al meer dan gemiddeld ik die wil lezen, dus ervaar ik dat nog niet als een nadeel, maar ik kan wel begrijpen, wie breder is georiënteerd op Tweakers dit als ongemakkelijk kan ervaren.

Mis een beetje de 'korting' betaald uit je 'karma' het puntensysteem die je verdient uit je persoonlijke bijdrage, in mijn geval de product reviews.Ik ben geen technische specs nerd, ben meer iemand die minder begaafd is daarin en meer gericht is op praktische toepasbaarheid van de gemiddelde consument en vanuit die invalshoek schrijf ik ook mijn reviews en zo lees ik ook de artikelen.

Ik heb een eigen website, via mijn gebruikersnaam kan je die vinden en deze is de derde versie, door mijn dochter (web designer) en schoonzoon (web engineer) ontwikkeld, waar bij ik één ding hoog wilde houden: Internet zoals het ooit bedoeld is, dus vrij van cookies, tags, banners en nog beveiligd (via Dreamhost) ook nog. Als DJ en Album compiler ook altijd het non-profit gehalte hoog in het vaandel, terwijl ik verre van bemiddeld ben. Mijn website past zich aan waar je het op gebruikt, mobieltje, tablet of PC scherm.

Als 'oudere' ben nu 65 heb ik het hele internet zien groeien, ken de bbs, de commendor c64 en zo mee gegroeid, maar dan op gebruikers niveau en zo ook het commerciële 'gedoe' van banners en de door mij zeer gewaardeerde blockers om die 'troep' van mijn scherm te houden.

Was internet eerst een aanvulling van de magazines, lijkt het soms nu andersom en gelukkig worden de blockers steeds beter, alleen voor Tweakers is daar een uitzondering voor gemaakt.
Naast de magazines kwamen ook de kranten met verbeterde digitale weergaven en introduceerde de 'premium' artikelen, net als Tweakers de 'plus' heeft. YouTube heeft een betaalversie voor reclame vrij ...

Zijn we vergeten hoe internet ooit begon, bedoeld als open 'source' voor iedereen toegankelijk, daar begint het steeds meer ... minder op te lijken, wil je de wereld veranderen begin bij je zelf, mijn website waar je vrij kan streamen on-demand hou ik het voor iedereen toegankelijk, zonder beperkingen in hoge kwaliteit, geen cookies, geen tags, geen banners, beveiligd en geen 'Plus of Premium' abonnementen. Internet zoals het ooit bedoeld was, als open source voor iedereen .... _/-\o_

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

@LucW2 Een website als tweakers kan je niet redelijkerwijs onderhouden als je er niet een miljonair entrepreneur achter hebt zitten. Hoe zou tweakers volgens mij naar een gezond huishoudboekje kunnen komen?

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

[...]

Dat is inderdaad hoe het hele plus verhaal en het 'hero is te min om alle content te zien' aanvoelt. En ik vrees dat ik daar niet alleen in ben.
Maar als er een andere reden was om de ene fout WEL en dezelfde fout tegenovergesteld NIET aan te pakken hoor ik dat natuurlijk graag :)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 13:24

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
magician2000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 02:06:
[...]

Ter verduidelijking, praten we hier over wat de tweakers redactie als reviews ziet of wat wij als community als reviews zien?
Wat wij als redactie onder reviews scharen. Uit interesse, hoe zou jij dat omschrijven?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:43:
[...]

Dat is inderdaad hoe het hele plus verhaal en het 'hero is te min om alle content te zien' aanvoelt. En ik vrees dat ik daar niet alleen in ben.
Fair enough, goed om te weten dat dat zo gevoeld wordt, maar uiteraard ook jammer dat Plus door sommigen dus meer als 'moneygrab' wordt gezien dan als noodzakelijke inkomstendifferentiatie.
Maar als er een andere reden was om de ene fout WEL en dezelfde fout tegenovergesteld NIET aan te pakken hoor ik dat natuurlijk graag :)
Het ticket was aangemaakt toen het tegenovergestelde zich had voorgedaan. Aangezien de default van het plusvinkje niet-aangevinkt is is daarbij vermoedelijk de aanname gedaan dat de andere situatie niet of minder snel zou voorkomen (waarbij dus menselijk automatisme niet in ogenschouw is genomen). Ergo: ticket waarschijnlijk te summier gespecced en uitgevoerd.

Voor ons zijn beide situaties gewoonweg vervelend, en we weten dat er door een schare gebruikers kritisch naar gekeken wordt. Het bevreemd en bedroeft mij dan eigenlijk ook dat er soms eerder gedacht wordt aan boze opzet dan aan simpelweg foutjes bij menselijk handelen.

Intentionally left blank

• Danny

Danny

Plus is niet meer!

WoutF schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]

Wat wij als redactie onder reviews scharen. Uit interesse, hoe zou jij dat omschrijven?
Het item met de meerdere oudere videokaarten zou ik als review hebben gezien. Om maar een voorbeeld te noemen. Daarin was ik ook niet alleen overigens.
Verder kan ik over de inhoud van de plus items niets zinnigs zeggen, want sinds de nieuwe abonnementen heb ik er daarvan precies nul gelezen

[Voor 16% gewijzigd door Danny op 11-11-2021 16:15]

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-02 12:34
CurlyMo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:36:
@LucW2 Een website als tweakers kan je niet redelijkerwijs onderhouden als je er niet een miljonair entrepreneur achter hebt zitten. Hoe zou tweakers volgens mij naar een gezond huishoudboekje kunnen komen?
Ik wil mijn website niet vergelijken met deze van Tweakers. Ik weet wat het kost om een website te onderhouden en ik betaal het uit mijn beperkte zak wat overblijft van anonieme sponsors (dan zijn mijn volgers in mijn radioshows, die dat zelf aanbieden) en dan heb ik ook nog een streaming op 320 kbps erbij, zij het beperkt tot 10 sets van elk 3 uur, kost wat bandbreedte maar ik kan het als particulier bekostigen. Ik heb stille sponsors. Ik heb geen banners, cookies etc dus er zijn geen blockers nodig op mijn site om alles te zien.
Nogmaals, ik wil mijn site niet vergelijken met het Mega grote Tweakers, maar je kan er over na denken om meer sponsoren te vinden, Tweakers vertegenwoordigd met de product reviews een grote invloed op koop gedag van veel consumenten, misschien zit daar een bron van inkomsten ten goede van de website kosten van Tweakers website, hoe en wat, voor de creatieven van jullie om daar eens over te brainstormen,

Verder blijft ik het raar vinden, dat je geen Plus artikelen kan verrekenen met je karma punten systeem. Ik geef met mijn 17 product reviews (in cat. zelf gekocht) toch ook een positieve bijdrage aan Tweakers inhoudelijk, maar moet gaan betalen voor meer dan 3 Plus artikelen, ben ik de enige die dit wat vreemd vind? :?

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee