Zoals Maarten van Rossem praat, schrijf ik ... heb dus een aanloopje nodig wat ik wil beschrijven
Hoe ik het ervaar, mag nu gratis drie plus topics per maand lezen, dat is nu al meer dan gemiddeld ik die wil lezen, dus ervaar ik dat nog niet als een nadeel, maar ik kan wel begrijpen, wie breder is georiënteerd op Tweakers dit als ongemakkelijk kan ervaren.
Mis een beetje de 'korting' betaald uit je 'karma' het puntensysteem die je verdient uit je persoonlijke bijdrage, in mijn geval de product reviews.Ik ben geen technische specs nerd, ben meer iemand die minder begaafd is daarin en meer gericht is op praktische toepasbaarheid van de gemiddelde consument en vanuit die invalshoek schrijf ik ook mijn reviews en zo lees ik ook de artikelen.
Ik heb een eigen website, via mijn gebruikersnaam kan je die vinden en deze is de derde versie, door mijn dochter (web designer) en schoonzoon (web engineer) ontwikkeld, waar bij ik één ding hoog wilde houden: Internet zoals het ooit bedoeld is, dus vrij van cookies, tags, banners en nog beveiligd (via Dreamhost) ook nog. Als DJ en Album compiler ook altijd het non-profit gehalte hoog in het vaandel, terwijl ik verre van bemiddeld ben. Mijn website past zich aan waar je het op gebruikt, mobieltje, tablet of PC scherm.
Als 'oudere' ben nu 65 heb ik het hele internet zien groeien, ken de bbs, de commendor c64 en zo mee gegroeid, maar dan op gebruikers niveau en zo ook het commerciële 'gedoe' van banners en de door mij zeer gewaardeerde blockers om die 'troep' van mijn scherm te houden.
Was internet eerst een aanvulling van de magazines, lijkt het soms nu andersom en gelukkig worden de blockers steeds beter, alleen voor Tweakers is daar een uitzondering voor gemaakt.
Naast de magazines kwamen ook de kranten met verbeterde digitale weergaven en introduceerde de 'premium' artikelen, net als Tweakers de 'plus' heeft. YouTube heeft een betaalversie voor reclame vrij ...
Zijn we vergeten hoe internet ooit begon, bedoeld als open 'source' voor iedereen toegankelijk, daar begint het steeds meer ... minder op te lijken, wil je de wereld veranderen begin bij je zelf, mijn website waar je vrij kan streamen on-demand hou ik het voor iedereen toegankelijk, zonder beperkingen in hoge kwaliteit, geen cookies, geen tags, geen banners, beveiligd en geen 'Plus of Premium' abonnementen. Internet zoals het ooit bedoeld was, als open source voor iedereen ....

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.