Toon posts:

Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 116.702 views

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Skyaero schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:39:
Vraagje: Mijn Hero abonnement is omgezet naar Plus. Die loopt nog tot maart 2022. Als ik nu al 'verlengen' kies, gaat de verlening dan inderdaad pas vanaf maart 2022 in?
Klopt. Bijvoorbeeld bij mij:

Edit: het valt mij nu pas op: mijn abonnement liep volgens mij tot 4-10. Met 1 maand vooruitbetaling voor de activatie van de automatische incasso kom je dan uit op 4-11. Maar de eerste automatische incasso is op 5-12? Wordt het bedrag pas achteraf geincasseerd?

[Voor 22% gewijzigd door EDIT op 22-07-2021 10:47]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:38
CH4OS schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:53:
[...]
Geen idee, ik zie de opties maandelijks, 12 maandelijks en 24 maandelijks gewoon op deze pagina. De aanbieding waar je nu naar refereert, lijkt de aanbieding te zijn die bestaande abo's hebben. Ik ben zelf al ruim een jaar geen abo meer, en heb desondanks de opties voor de verschillende periodes wel. Dus nee, het lijkt me niet dat het daardoor komt.

Kan je eens een screenshot posten van de link die ik net gaf? Dat zegt denk ik meer dan 1000 woorden.
Dit zie ik. Ongeacht of je verlengd hebt of niet kun je als het goed is deze pagina zien (het gaat immers om centjes verdienen...).
Helaas kan ik dat niet meer zien omdat ik al verlengd had, iets te snel geweest maar ach ;)

[Voor 16% gewijzigd door psy op 22-07-2021 12:01]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Tuttel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:57:
@jelle. Kan het zijn dat er eerder in de TS wel nog een link stond naar het oude Het grote Tweakers Plus-topic? Vanuit het oude topic wordt je wel met een blauwe tekstbox erop gewezen dat het onderdeel uit maakt van een reeks waarbij je verwezen wordt naar dit meest recente topic, maar andersom wordt vanuit dit topic nergens verwezen naar het oude topic en daarmee alle geleverde input ten aanzien van de abonementen.
Beide topics staan inderdaad in een reeks. Die blauwe tekstbox wordt automatisch getoond bij het oude topic. Bij dit nieuwe topic zit er een knop rechts van de topictitel:

https://tweakers.net/i/zy7Ro79hHXYk61Z3_GKeKG_E9nk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/htJV3aD01O8VlgA4fBP1mBox.png?f=user_large

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Is het mogelijk om van abonnement te wisselen zonder de korting kwijt te raken?
Als ik probeer om een ander abonnement af te sluiten zie ik het volgende:

https://tweakers.net/i/66J_Xt39ciCkEGBdiky5OcdGSAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nt6danGX0SKcLlzOiWgNia5R.png?f=user_large

Dat betekent dat een upgrade of downgrade dus niet mogelijk is zonder mijn huidige abonnement stop te zetten, maar dan raak ik mijn korting kwijt

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
reviews: Zo werkt een videokaart - Diepe duik in de moderne graphicspipeline

Is dit de eerste plus geplaatst waarbij het nog leesbaar is want juni/juli-artikelen zijn 'openbaar' gezet. Toch?
Maar de reacties zijn niet leesbaar? Dat was ook de bedoeling? Of wat? Wat een irritante frustrerend bedoeling dit zeg. Dan laat ook link naar reacties en het aantal weg ofzo. Artikel mogen lezen, reacties niet mogen lezen en niet mogen reageren. Het ultieme hier is de middelvinger of ga maar betalen gevoel.

Ziedaar de tweedeling. Want er hebben mensen gereageerd op dit item en ja die hebben plus. En jij niet dus kunt het niet lezen. Ben benieuwd hoelang het duurt en er meer achter het slotje gaat...
Bij mij is deze link stuk zonder adblocker op mijn telefoon. @crisp ik tag jou even ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03 18:42
ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
Is dit de eerste plus geplaatst waarbij het nog leesbaar is want juni/juli-artikelen zijn 'openbaar' gezet. Toch?
Maar de reacties zijn niet leesbaar? Dat was ook de bedoeling? Of wat? Wat een irritante frustrerend bedoeling dit zeg. Dan laat ook link naar reacties en het aantal weg ofzo. Artikel mogen lezen, reacties niet mogen lezen
Die keuze snap ik dan wel, reacties onder een artikel lezen zonder de context van het artikel? Lijkt me totaal niet nuttig :P

Het aantal reacties wel zichtbaar houden vind ik juist goed, gezien dat één van de factoren is waarop iemand (waaronder ikzelf) mogelijk beslist een artikel te 'kopen' van de 3 gratis tickets of niet.

Zou het een optie zijn dat de scoreschaal qua reacties ook altijd getoond wordt @jelle. ? Het gegeven aantal +2/+3 reacties maakt het maken van een keuze prettiger ;)
https://i.gyazo.com/7033fa9c5a4ab74a243525dd70cfd453.png

Moet zeggen dat inmiddels bijna 100 reacties op het eerste echte Plus artikel meer is dan ik had verwacht, al denk ik dat dit artikel in gratis vorm gezien het onderwerp makkelijk 300+ kan doen normaal gesproken. Aan de andere kant is de maand bijna voorbij en hebben mensen deze week en de eerste week van Augustus relatief veel tickets over, het wordt interessant om te zien wat de hoeveelheid reacties zijn in de 2de helft van Augustus onder Plus artikelen.

[Voor 15% gewijzigd door !mark op 24-07-2021 20:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
SteenMSc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:30:
Snelle vraag, want ik kon het in de "plus" FAQ niet vinden.

Hoe werken de 3 credits precies? Krijg ik 30 dagen na spenderen een nieuwe? Wordt er elke 1e van de maand aangevuld tot 3 credits?

Is het dus goed om nu mijn credits te gebruiken omdat ik binnen een week nieuwe credits krijg of heeft dat geen zin als ik het niet zeker weet?
Per kalendermaand, dus op de 1e van de maand heb je inderdaad weer 3 credits. Heb het toegevoegd aan de FAQ.
teacup schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Duidelijker denk ik. Dit is dus mooi opgelost.
Niet-abonnees zien het aantal gratis artikelen inderdaad bij elk Plus-artikel dat ze aanklikken :)

dragonhaertt schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:39:
Ik had nog een vraagje waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden.
Ik heb nu als ex-supporter een 'gratis' hero abonnement gekregen.

Wat gebeurd er met dit abonnement als ik nu verleng/een nieuw abonnement afsluit?

Ik las dat je je eerder betaalde geld terug krijgt, maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de looptijd die ik nu heb.

huidige situatie: 12 maanden 'gratis' (€1 per maand) hero, daarna verlengen voor normale prijs
Opnieuw afsluiten met karmakorting: 12 maanden €2.25 (24 maanden abbo), terugbetaling van 12 maanden supporter kosten.

Dan zou ik door nu om te zetten dus 27 euro duurder uit zijn. Of worden die 12 maanden hero verrekend, in plaats van de betaalde kosten?
Ik stuur je even een DM, want om hier wat over te kunnen zeggen heb ik wat meer info nodig over welk abonnement je wil :)

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-03 21:52
Anoniem: 1367312 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:43:
[...]

Ik heb dat zelf niet, maar fijn dat anderen dat wel hebben.
Ik heb zojuist het Plus abbo afgesloten, stond eerst 4 euro per maand, maar met karma korting en 24 maanden lopend is het 3 euro per maand. Dat is een bedrag wat ik zeker over heb voor de artikelen en het werk van Tweakers.net.

Mogelijk kan Tweakers.net nog iets duidelijker communiceren dat er mogelijk korting is op het eerste scherm met prijzen, want 4 euro ipv 3 euro kan toch het verschil zijn om wel of niet door te klikken en vervolgens te zien dat het voor 3 euro kan ipv 4.

Tevens is de groene kleur wel erg matig te zien op een witte achtergrond:

Met een klein beetje verandering lightness/saturation in photoshop kom je al tot:

Ja het verschil is minimaal ;( :+

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Olaf schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:21:
[...]

Wat bedoel je precies met 'maar ik zou wat graag de normale prijs willen betalen i.c.m. van intrekking van artikel 10.4 voor abonnees.'?
Voor alle duidelijkheid:
10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;

- verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
[...]
- doet het Lid, voorzover wettelijk mogelijk, afstand van de op de Content rustende persoonlijkheidsrechten.
Met artikel 10.4 doen jullie vergelijkbare dingen als Facebook e.a. ook doen. Vrij gebruik toe eigenen van alle content die op de site door gebruikers wordt geplaatst. Zoals in deze beroemde cartoon goed samengevat.

Op het moment dat je voor een abo betaald, dan betaal je als gebruiker dus in feite dubbel. In harde euro's en met door jezelf geproduceerde content. Het windmodel artikel is daar een mooi voorbeeld van. Dat is een door mij geïnitieerd topic dat jullie als inspiratie hebben gebruikt voor een handelswaar.

Overigens ben ik me bewust dat het bij gratis content meestal zo werkt, dus no hard feelings al had ik gehoord dat tweakers of dit punt wat idealistischer zou zijn geweest

Het is alleen het één of het ander. Betalen met geld of middels je bijdragen.

[Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 10-09-2021 11:35]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

AGee schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:46:
[...]

Wederom: Artikel 10.4 is niet nodig om te doen wat jij zegt. Zie bijvoorbeeld ook het stukje over parafraseren uit de reactie van Verwijderd1 in "Het grote Tweakers-abonnemententopic" wat je stelselmatig lijkt te negeren. Artikel 10.4 is een stuk minder belangrijk voor de dingen waar jij je druk om maakt, en een stuk belangrijker voor andere dingen.
Ik maak me druk om beide zaken ondanks dat ze niet allebei om artikel 10.4 draaien. Dus ja, ik realiseer me dat wat @Verwijderd1 schrijft gangbaar is. Ik houdt er alleen niet van. Ik herinner me ook nog een artikel elders op het internet waarin een tweakers topic + posters werd aangehaald wegens een Microsoft Windows probleem. Jammer genoeg niet goed genoeg om hem te kunnen linken. Dat ja, dat gebeurt.

Ik heb ook voorbeelden gegeven over de bredere reikwijdte van artikel 10.4 Andere voorbeelden. Niks houdt Tweakers tegen om een campagne te beginnen zoals "@CurlyMo gaat van het gas af. Volg het op tweakers.net" met bijv. deze foto erbij:

Of

Of een fotoboek verkopen met foto's hier op tweakers geplaatst waarbij het watermerk is weggehaald zoals:

En nog steeds gaat niemand op mijn eigenlijke punt in; dat je bij een abonnement dubbel betaald, want er verandert niks aan dat artikel.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

crisp

Devver

Pixelated

Superkanjo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:14:
Nu heb ik er geen kijk op, want zit niet in het vakgebied, kan daarnaast ook niet in de agenda van de redactie kijken. Maar het redactieteam is uitgebreid door zowel mensen van HWI als ook extra capaciteit bij Tweakers zelf, ik zie nog niet echt de output hiervan terug heb ik het idee.

Zeker ook als nu blijkt dat de plus artikelen geen toevoeging zijn in de vorm van extra artikelen, waar zijn de redacteuren dan de hele dag mee bezig? Misschien onderschat ik de tijd nodig om een diepgaand artikel te maken, maar de output lijkt naar mijn idee nogal wat achter te blijven.

De voornaamste reden dan ik geen plus abonnement ga afsluiten is dat er is aangegeven dat er geen inschatting gegeven kan worden hoeveel artikelen er worden gepubliceerd. Ik kan hier ook nog niet een patroon in ontdekken, de ene week zie ik dagelijks een artikel langskomen en de andere week lijken het maar 1 of 2 artikelen te zijn. Als ik een overeenkomst aanga wil ik wel weten waar ik recht op heb, vind het nu te vrijblijvend vanuit Tweakers.
Ik heb even 2 grafieken gemaakt van de aantallen gepubliceerde artikelen sinds 2019:

Je ziet dat nieuws redelijk consistent is. Onder de noemer reviews wordt er echter sinds september vorig jaar flink meer gepubliceerd, en je ziet dat die extra productie vanaf december (begin van de Plus-bèta) ook naar Plus gaat (de Plus-artikelen van juni en deels van juli zijn ivm de uiteindelijk uitrol van Plus vrijgegeven). De afgelopen 2 maanden hebben wat lagere aantallen, maar dat is puur seizoensinvloed (vakantieperiode).

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd1 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:14:
[...]

En hoe zit het met diepgang van de gratis artikelen? Is dat gelijkgebleven? Een artikel als dit is 150 woorden met een plaatje en een tabelletje, ik herinner me van eerder toch wel wat meer diepgang, maar misschien zit ik ernaast.

nieuws: Microsoft maakt DirectML-acceleratie voor TensorFlow beschikbaar
U vraagt, wij draaien ;)

Intentionally left blank

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:31
arnoudwokke schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:11:
[...]

Een review op Tweakers is de bespreking van een enkel product, inclusief testresultaten op alle relevante gebieden die wij testen. Bij telefoons gaat het dan om scherm, accuduur en camera bijvoorbeeld. Je vindt op de site talloze voorbeelden van wat wij een review vinden :)

[...]

Ja, dat discussiëren over artikelen die je niet hebt gelezen is problematisch. Daardoor neem je dingen aan die in je straatje passen als argument. Maar die aanname klopt niet. Er is geen winnaar in de artikelen, er is geen aankoopadvies.

[...]

LOL, nee, natuurlijk niet. Je lijkt aan te nemen dat alles wat we testen automatisch een gratis artikel zou moeten opleveren. Dat is niet juist. Reviews, BBG's en round-ups zijn en blijven expliciet niet onder Plus vallen. Je kan spijkers op laag water zoeken in verhalen als deze, maar dat is zinloos. Dit is geen round-up van telefoons, geen review van telefoons, en dus vonden wij dit een Plus-artikel.

[...]

Als we dit goed op alle telefoons hadden kunnen testen wel ja. Maar dat kunnen we niet, dus dat is helaas nu geen mogelijkheid. Hopelijk kan dat later wel!

[...]

Je kunt price-alerts instellen in de PW. Wij kunnen niet automatisch de BBG erop aanpassen als je dat bedoelt - de BBG is handwerk, alleen de actuele prijs kunnen we automatisch inladen. Zodra er een nieuwe BBG aankomt, checken we alle prijzen weer om te kijken in welke prijscategorie de telefoons moeten vallen :)
Just checking: waarom staat het specifieke artikel, als het geen review is, dan wel op de Tracker bij het kopje 'Reviews'?

[Voor 9% gewijzigd door Martinez- op 14-09-2021 22:40]

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
Danny schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 06:32:
De dag die je wist dat zou komen...
reviews: Overleef de videokaartenschaarste - 26 oudere gpu's getest in modern...

Review/roundup in de plus (en er zal vast een obscure reden worden bedacht waarom dit niet geldt als review)
Als ik zoek bij de categorie 'reviews' wat dus de verzameling met ongelukkige gekozen naam is, is dit ook het enige plus-artikel dat in de titel 'review' staan heeft.
Van mijn standpunt is dit dus overduidelijk een review, en geeft Tweakers dit zelf al toe. (En dus niet 'een langer artikel dat in de verzameling zit met een ongelukkig gekozen naam).
Ben ook wel benieuwd naar een reactie van @jelle. en/of @Olaf waarom dit geen review zou zijn. Of waarom dit toch een plus artikel is, ondanks dat aangekondigd is (en herhaald 16 dagen geleden) dat reviews voor iedereen beschikbaar gingen blijven. Dit lijkt echt het woordbreuk.

link voor zoeken: https://tweakers.net/revi...zlGJ1lIoSSzLz0n0z85SsDGoB

[Voor 4% gewijzigd door Mschamp op 25-09-2021 09:56]

• Mschamp
Olaf schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:25:
Dat er testen aan een artikel ten grondslag liggen, maakt het nog niet tot een productreview zoals we die op Tweakers als zodanig brengen. We zouden wel gek zijn als we niet gebruik zouden maken van productkennis en testdata voor de artikelen voor Plus, omdat dit ons helpt de voor het aanbod beloofde duiding en diepgang voor lezers te bieden. Dit dwingt ons na te denken over andersoortige artikelen in aanvulling op de productreviews zoals we die publiceren en dit is een van de resultaten daarvan. Het 5g-artikel was bijvoorbeeld een andere.

Zonder Plus zou het steeds moeilijker zijn dit soort artikelen te verantwoorden. Ze kosten veel tijd en moeite, die we niet in andere artikelen kunnen steken en wat staat er tegenover? Hoge visits alleen nemen in belang af vanwege het enorme gebruik van adblockers, dat alleen nog maar verder toeneemt. Bij productreviews kunnen we terugvallen op de link met de Pricewatch. De gedachte is dat door het reviewen van producten potentiële kopers prijzen gaan vergelijken als ze dat willen en wellicht tot aanschaf over gaan. Met Plus proberen we een derde verdienmodel waarbij lezers stemmen met hun portemonnee en we dus minder afhankelijk worden van de visits en PW-koppeling, maar met een aanbod komen dat lezers interessant of goed genoeg vinden, zodanig dat ze bereid zijn daar voor te betalen. Dat helpt ons weer artikelen te kunnen brengen die we anders niet of zelden zouden publiceren.

Ik ben geen voorstander van het loslaten van de 'spelregel' dat we standaardnieuws en productreviews zoals jullie die gewend zijn voor iedereen blijven publiceren en geen onderdeel van Plus maken (ondanks de discussies die dit oplevert). Dit, om te waarborgen dat we ons hier op blijven richten als een soort redactionele backbone van Tweakers. In de jaren voor Plus kwamen bezoekers redactioneel gezien vooral naar Tweakers voor nieuws en productreviews. Dat is de reden om Plus als aanvullend te zien: ook als we vanaf nu geen enkel Plus-artikel meer zouden publiceren, zou dat in de basis overeind moeten blijven.
OK, maar hoe verklaart het dan dat het bij het zoeken op plus artikelen: https://tweakers.net/revi...zlGJ1lIoSSzLz0n0z85SsDGoB Dit het enige artikel is dat begint met 'review'. Het is toch echt een review, zelf volgens jullie eigen woorden. En er was beloofd dat reviews voor iedereen toegankelijk gingen blijven.

Ik was nog steeds aan het twijfelen om plus te nemen, maar nu is die twijfel helemaal weg, ik doe geen zaken met mensen/bedrijven die niet te vertrouwen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Mschamp op 25-09-2021 20:39]

• Mschamp
Ik had er inderdaad iets over gelezen over die 'Review', maar dat ging( dacht ik) over de plaats in de tracker en bij de zoekfunctie.
Als je dan bij die 'Review' zoekt, zie je terug de mogelijke sub-types voor hun (slecht gekozen naam) 'Review'. De mogelijkheden daar zijn 'Achtergrond', 'Interview', 'Column', .... en 'Review' (zoals te zien in onderstaande afbeelding):

Als je dan de binnen de groep 'Review' (de slecht gekozen naam) de filter voor plus aan zet, blijft er nog 1 artikel over van het Artikeltype 'review', en toevallig is dat net het artikel van vandaag. Dat artikel is dus echt bewust ingedeeld in het artikeltype 'review' en niet zoals alle andere bij 'Achtergrond'.

[Voor 31% gewijzigd door RoD op 26-09-2021 12:34]

• Mschamp
Olaf schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:14:
Dit artikel is vanuit de redactie niet ingestoken als een productreview. Dat zijn voor ons reviews van courante producten, waar we dan bijvoorbeeld plus- en minpunten voor opstellen en een koppeling met de Pricewatch voor maken. Er is of komt een product beschikbaar. Daar wil je als koper zoveel mogelijk van weten en wij bieden informatie op basis van onze ervaringen en testen die jouw als potentiële koper in staat stellen een weloverwogen keuze over aanschaf te maken.
...
Waarom stond het artikel dan bij artikeltype "review"? Dat lijkt de verwarring alleen maar groter te maken. (en is ondertussen in stilte aangepast naar 'overige')

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03 18:42
Devian schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:30:
Met als dieptepunt de vergelijking van oude videokaarten wat notabene überhaupt nog nooit eerder gedaan is op Tweakers...
Het huidige Tweakers is een samenvoeging van Hardware.Info & (het oude) Tweakers op redactioneel gebied; dus je moet dan de inhoud uit het verlezen niet alleen toetsen tegen hetgeen op Tweakers zelf is gepubliceerd maar óók tegen hetgeen wat op HWI staat voor de overname.

En dan blijkt gewoon dat dit helemaal niet nieuw is maar HWI precies dit al regelmatig dit voor zowel videokaarten als proccesoren.

Dat jij hiervan wellicht niet op de hoogte was omdat je bijv. nooit HWI hebt bezocht en het voor jou wel nieuwe content is natuurlijk prima, maar voor de mensen die dit soort content wel eerder gratis geconsumeerd hebben op HWI is dit artikel niet nieuw maar eerder iets dat ze eens in de zoveel tijd gratis te lezen kregen

Bericht is inhoudelijk identiek aan hierboven, maar qua woordgebruik iets aangepast

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
jdh009 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:36:
Is er aan gedacht om meer feedback te vergaren rondom gebruikers die gebruik maken van die drie gratis artikelen door na afloop te peilen wat ze er van vonden en of ze meer of minder tevreden zijn na het lezen van de artikelen.
Bedankt voor je feedback. Alle Plus-artikelen zijn voorzien van deze widget onderaan:

Mocht je die niet zien, dan ligt dat waarschijnlijk aan een adblocker. We gebruiken hier namelijk een externe tool voor (Usabilla).

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 22:10
@random info

Als je voor 1 maand lid word en daarna meteen afzegt, dan kun je daarna niet meteen weer lid worden :).

Ja, dat klinkt wazig en is het ook, maar ik meld het gewoon maar even ter info.

Ik heb een abbo afgesloten voor 1 maand en die direct betaald met iDeal.
Vervolgens heb ik meteen het automatisch verlengen stop gezet.

Als ik nu rechtsboven op mijn naam klik en naar Abbo ga dan kom ik netjes op de abbo pagina maar kan ik daar niet meer verlengen.

Als ik naar https://tweakers.net/info/abonnementen/ ga en op een van de "kies" knoppen klik, dan krijg ik de melding: "Je kunt geen nieuw abonnement afsluiten in de opzeggingstermijn van je huidige abonnement." (*1)

Ik kan dus nu niks doen dan deze maand afwachten. Mogelijk komt er toch ergens nog een trigger, maar wellicht willen jullie tweaknerds er iets mee doen.

Het stoort me verder niet, maar gezien we hier allemaal kansloos nerd zijn... meld ik het maar even ;). Ik wilde kijken of ik ik nu alvast een extra maand kan kopen. Ik heb namelijk niks te doen vanavond dus was aan het klooien.

Overigens zou ik nu ook niet kunnen upgraden. Dus stel dat ik nu toch plus wil dan gaat dat niet. Althans... Ik kan het niet via mijn profiel pagina. Ik kan bijvoorbeeld wel naar een Plus artikel gaan en dan via daar afslutien. Ik kom dan namelijk op deze pagina (*2) reviews: Apples andere richting voor design

(*1)

(*2)

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wellicht is dit niet het 100% juiste topic voor mijn vraag, maar indirect is het wel van toepassing.

Het gebrek aan vormgevers / designers / illustratoren bij Tweakers heb ik altijd een tekortkoming gevonden (of anders gezegd; de absolute afwezigheid van gevoel voor de user interface / user experience / usability).

Het lijkt alsof vormgeving, look and feel, esthetiek hier geen rol spelen.

Veel van de T+ artikelen hebben sinds een tijd een nogal obligate en lelijke hero (grote horizontale afbeelding boven het artikel).

Met een goedkoop "posterize" effect (waarmee je het aantal kleuren reduceert) en een standaard "stroke" (outline) probeert men er dan nog iets van een corporate identity aan mee te geven, zodat het beeld herkenbaar wordt en "staat" voor de T+ reeks.

Dat werkt, want als je een lelijke afbeelding ziet, weet je direct dat het om T+ gaat.

Het recente artikel over de reparatieservice van Apple vormde een uitzondering; daar had men opeens een illustratie geplaatst.

Natuurlijk, het was lekker "woke", een standaard stijl die in de jaren '90 van de vorige eeuw erg populair was en opgevuld met de basis 32 felle kleuren die elke hipster op zijn tablet heeft draaien; maar het was een poging.

Het gaat om de (hero) afbeelding op de FP - ik heb geen T+ vanwege principiële redenen, maar daar gaat mijn vraag ook niet over (voordat men zich afvraagt waarom ik de FP "quote" en niet het artikel zelf).

Nieuwsgierig als ik ben, wilde ik weten welke illustrator men gestrikt had en hoopte ik er op dat alle T+ artikelen voortaan dit soort - cliché - afbeeldingen zouden krijgen; ook al lees ik de artikelen niet, het werkt wel bij aan the look and feel van de FP.

Een reverse image search via zowel Tineye als Google gaven een letterlijke "shitload" aan resulaten; het bleek een illustratie die echt door alle sites ter wereld te pas en on te pas werd ingezet.

Een meer specifieke search leidde mij tot de bron; een reclame-praatje van Apple waarop het artikel in kwestie voor een deel gebaseerd bleek te zijn.

Dit verklaart direct het "woke" gevoel dat ik bij de afbeelding kreeg, het politiek correct denken en de afwezigheid van creativiteit (want "Apple").

Wanneer je rechtsonder de illustratie (bij Apple) op de "download icon" drukt, dan wordt het bronmateriaal gedownload via een .zip-file.

In die .zip-file zit de illustratie én een "legal notice".

Wanneer je de "legal notice" opent, valt mij iets op en daar gaat deze vraag over;

De afbeelding mag namelijk alleen voor persoonlijke en / of editorial artikelen gebruikt worden, mits niet commercieel.

Nu heb ik deze vraag niet geschreven om een advocaat of juridische kwestie te beginnen, maar wel omdat ik mij afvraag of de website van Tweakers dan niet-commercieel is?

En nog specifieker; de artikelen van T+ zitten achter een pay-wall, je moet betalen voor toegang en daarmee betalen om de illustratie "in de context van het artikel" te kunnen ervaren.

Heb ik het mis en zijn zowel Tweakers als de T+ artikelen niet gemaakt met commercie in de achtergrond, lees ik de "disclaimer" van Apple verkeerd of is de illustratie gewoon aangekocht?

Ik stel deze vraag vanuit pure interesse;

1. Hoe de redactie omgaat met reclame-materiaal van fabrikanten (want dat is het in dit geval)

2. Of de objectiviteit dan nog wel gewaarborgd blijft (je wordt immers via je beeldmateriaal een spreekbuis van het onderwerp)

3. En / of illustratief-materiaal niet gewoon aangekocht kan / moet worden (om de artikelen zo "lekkerder" te maken voor consumptie).

- EDIT - Hieronder had ik dezelfde illustratie geplaatst, maar dan eigenhandig getekend en voorzien van (relevante) informatie voor de discussie.

Dat ligt ruim 10 jaar na dato blijkbaar nog steeds gevoelig (in die tijd werd ik door een woedende ZEEF opgebeld dat ik moest stoppen met openbaren).

Emoties... excuses, cadeautje, tot ziens! ;)

[Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-12-2021 20:35]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
True schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:02:
[...]

Dit heeft vanuit een bedrijfsperspectief toch totaal geen meerwaarde. Je wilt mensen over de streep trekken Plus-abonnee te worden, niet verdeeldheid creëren over de waarde van plus óf mensen zeer bewust laten omgaan met hun Plus-credits zodat ze minder incentive hebben om Plus-abonnee te worden.
Ik opper het idee vanuit de lezer, niet vanuit de schrijver.

- edit 1 - Als je de 1e reactie zichtbaar maakt en die is allesvernietigend, is het ook niet handig voor de bedrijfsvoering.

Hoe geslotener en minder transparant de opzet is, des te hoger de inkomsten wat dat betreft.

Tegelijk kan je ook uitgaan van je eigen kracht en gewoon goede artikelen schrijven; dan wordt de eerste reactie (meest gewaarde reactie) vanzelf positief en de aanbeveling van Tweakers-leden onderling ook.

Waarom bang zijn voor de "rating" van lezers (via reactie of sterrensysteem) als dit ook voor je kan werken?

- edit 2 - Het concept om aan andere lezers jouw aanbeveling te tonen, is geen uitgewerkt iets.

Maar de resultaten van de sterren zouden als volgt dan getoond worden (helaas kan het script geen sterren tonen als optie... iets met unicode, denk ik).

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404102

[Voor 49% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-12-2021 22:03]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
rmulder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:58:
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het erg storend vind dat de meeste artikelen met attentie waarde, onder plus vallen.
Geen idee of je doelt op de 'gerelateerde' artikelen (de artikelen die 'attentie' vragen na het lezen van een ander artikel).

Maar als het om Plus gaat, is dat sinds kort beleid : zo veel mogelijk 'gerelateerde' artikelen bij een gratis nieuwsartikel moeten komen uit de poule van Plus (leuke alliteratie, overigens... de Poule van Plus - bijna een Douwe Dabbert titel... de Zee naar Zuid, de Weg naar West, etc...).

Anyhow... voorbeeld - de James Web telescoop.

Gratis nieuwsbericht (copy / paste en slecht vertaald inclusief grammaticale errors).

Daaronder zie je drie 'gerelateerde' berichten, niet toevallig volledig Plus.

Zoek je echter zelf naar gerelateerd nieuws, dan krijg je eerst een x-aantal gratis artikelen en bungelt Plus onder aan de lijst.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:50:
@b2vjfvj75gjx7 vreemd dat het derde artikel in jouw lijstje (reviews: James Webbs mid-infraroodinstrument - Extreem gekoeld Nederlands spi...) geen plus-aanduiding heeft, terwijl het wel een plus-artikel is en bij mij wel een plus-label heeft.

Verder denk ik dat @Olaf wellicht gewoon vergeten is om ook binnen nieuws te zoeken, of misschien een andere zoekterm heeft gebruikt voor het koppelen van de gerelateerde artikelen (dat is een handmatig proces). Het is wel zo dat bij de weergave review-artikelen (dus ook achtergronden e.d. ongeacht plus-status) voorrang krijgen op nieuws.
Ik heb wat custom css draaien - wellicht dat een Plus label daardoor verdwijnt? Overigens geen css om Plus te laten verdwijnen :-)

En het valt me bij veel meer dan deze N=1 waarneming op.

Soms krijg je echt een zee van gele (of is het groen?) Plus-labels in een afsluitende zin te zien.

Het is geen probleem voor mij, maar Plus wordt wel keihard onder de aandacht gebracht, sinds +/- een x-aantal weken (als in : verweven in artikelen en onder de artikelen).

Voor mij geen probleem hoor, maar het valt wel op - er is geen ontkomen meer aan :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:10:
[...]
Wat mij daarnaast ook opvalt is dat het aantal reacties op plus artikkelen over het algemeen genomen erg laag ligt. Ik vraag mij dus af of Tweakers wel de extra verwachte omzet behaald die ze hadden verwacht.
Ik vraag me eigenlijk af wat de redactie daar nou echt van vind. Een artikel zoals "Heeft de 256GB-versie van de M2-MacBook Pro een tragere ssd", had gewoon een nieuwsbericht moeten zijn.

Nu hangt er een (naar mijn mening) clickbait titel aan, krijgt het minder views en is er weinig interactie in de comments. Als schrijver heb je liever een groter bereik denk ik?

Ik begrijp dat er een andere bron van verdiensten nodig is bij Tweakers, vraag me wel af of + de oplossing gaat zijn (ik denk t niet).

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Aangezien @jelle. mijn topic ( jelle. in "Abo Shop onduidelijk" ) dichtgegooid heeft en ik geen antwoord heb.

Ik begrijp dat tweakers / dpg geen btw verlegd factuur maakt voor Belgische bedrijven ( waarom zich trouwens targetten op België en Nederland maar altijd de Belgen maar half bedienen ? ).

Maar nu is er sprake van helemaal geen factuur ? Klopt dit of wordt er eigenlijk bedoeld een factuur met btw erbij ( die je dan volledig kan boeken en btw niet terugvorderen ).

Want die vraag is onbeantwoord in de FAQ of in het topic.

Als ik in de historiek kijk zie ik altijd de factuur staan nu.

Komt er dan niets meer ?
Geen factuur, kasticket ?

== EDIT ==

Ik zie dat je toch soort betalingsbewijs krijgt los het wel op alhoewel het er 12 per jaar zijn. Een keer pdf printjes maken :-).

Case solved maar het is alles behalve gebruiksvriendelijk ( en de FAQ klopt dus niet )

[Voor 10% gewijzigd door Tomsworld op 01-09-2022 23:34]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee