Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.
Anoniem: 567735
Ongetwijfeld is er goed over nagedacht, maar ik had liever gewoon 1x geld in de pot gegoooid om het een kans te geven, dan had ik wel gezien er gebeurt en had het in ieder geval niet aan mij gelegen als het geen succes zou worden, en er vrede mee gehad dat dat geld weg is.
Van maand tot maand lopen ergeren en steeds wikken en wegen of het het geld waard is of niet, dat zie ik gewoon niet zitten.
Dus het plus gedeelte heeft inhoud, de overige abonnementen voornamelijk reclame en video-inhoud?twww55 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:15:
[...]
Volgens hun website:
verlenen van toegang tot nieuwswebsites (zoals die van dagbladen, weekbladen en tijdschriften)
Het 9%-tarief geldt níet als deze nieuwswebsite hoofdzakelijk bestaat uit reclame, video-inhoud of beluisterbare muziek. Hiervoor geldt het 21%-tarief.
Dus is het alleen van toepassing op het plus gedeelte, de overige voordelen vallen volgens de BD niet binnen de 9%

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)
Tja, ik snap het ook niet. Net als dat ik de nieuwe betaalprovider niet snap. Geen Paypal, geen Bancontact voor onze friet-zeggers.Anoniem: 567735 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:19:
[...]
Ongetwijfeld is er goed over nagedacht, maar ik had liever gewoon 1x geld in de pot gegoooid om het een kans te geven, dan had ik wel gezien er gebeurt en had het in ieder geval niet aan mij gelegen als het geen succes zou worden, en er vrede mee gehad dat dat geld weg is.
Van maand tot maand lopen ergeren en steeds wikken en wegen of het het geld waard is of niet, dat zie ik gewoon niet zitten.
Zal vast wel zo zijn redenen hebben. Misschien omdat een paar euro per maand niet opvalt, maar meerdere tientjes eens per jaar wel.
Het stukje Plus kun je eventueel zien als vakliteratuur etc. De andere onderdelen, zeg maar het Hero-pack, dat valt gewoon onder 21% omdat het geen media is, maar een forum en wat extra storage etc.Pietervs schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:26:
[...]
Dus het plus gedeelte heeft inhoud, de overige abonnementen voornamelijk reclame en video-inhoud?Klinkt niet als een heel goed verkoop-verhaal…
Zakelijk gezien kun je ook alleen maar de BTW van het stukje Plus-literatuur aftrekken. Rondlurken op een abo-forum valt niet onder zakelijke kosten

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dit is een lastige in een discussie over Plus. De valkuil van deze bepaling is dat de discussie in algemeenheden blijft hangen en niet onderbouwd raakt. De wijze waarop specifieke artikelen en redacteurs in het grote tweakers Plus topic soms zijn "beoordeeld" verdiende soms misschien niet de schoonheidsprijs. Mogelijk is deze bepaling hierop een reactie. In dit voorgaande topic werd hierdoor soms in een andere valkuil gestapt, namelijk het verzanden in de inhoudelijkheid van een artikel en de vorm waarin het geschreven was. Zo raakt zo'n Plus discussie ook van de rails. We hoeven geen schaduwredactie te vormen, het hek zou van de dam zijn als dat nodig is, en het topic gaat dan meer over redactionele invulling dan over iets anders.Dit topic gaat (onder andere) over het grotere plaatje van het Plus-aanbod en is daarom niet de plek voor discussies over de inhoud van individuele Plus-artikelen. Open daarvoor een topic in Geachte Redactie zodat de desbetreffende redacteur het terug kan vinden en erop kan reageren. Spel- en tikfouten in Plus-artikelen horen thuis in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45.
Over de invulling van Plus praten zonder te kunnen refereren aan de inhoudelijkheid van artikelen lijkt mij alleen niet goed mogelijk. Er moet gepraat kunnen worden over welke content is behandeld, en waar meer of minder had kunnen gebeuren. Een tussenvorm kan zijn dat artikelen kunnen worden aangehaald om een argument te illustreren. En dan niet een enkel artikel, maar meerdere om een verschijnsel of een trend te onderstrepen. Als dit topic beoogd om bij te sturen moet dat ook niet op basis van incidentele voorbeelden gebeuren. Dat geeft allen maar ruis. Voorbeelden kunnen al zo afleiden. Misschien is dit een drempelverhoger voor een reactie, maar het kan de onderbouwing sterker maken en die reactie meer effect geven.
Nu is die redactionele invulling van artikelen een discussie op zich die ik ook niet zomaar wil wegwimpelen. Ook die discussie moet gevoerd blijven worden. Die discussie moet echter betrekking hebben op alles wat tweakers produceert, niet alleen dat plus segment. Alleen op kwaliteit letten als we er iets voor moeten betalen vind ik met twee maten meten. Als plus als stok achter de deur de kwaliteit van de rest ook kan verbeteren dan is dat winst, ook voor de andere tweakers die niet willen (of kunnen) betalen.
Ook zou ik graag zien dat de discussie over Plus en abonnementen in het algemeen weer wat breder getrokken kan worden dan alleen maar de redactionele output. De tweakers site als geheel biedt los van de FrontPage een waarde door zijn combinatie van functies. De discussie mag van mij ook (misschien zelfs met name) gaan over het verder versterken van die functies.
Stomme vraag, maar wat gebeurt er als ik nu het plus abo neem van de aanbieding terwijl ik nog een flinke periode aan Supporter (nu dus Hero) heb staan? Ik neem aan dat dat wordt omgezet naar een (minder) aantal maanden Plus, en dat ik daarna pas per maand ga betalen? Maar aan de andere kant worden er wel meteen betaalgegevens gevraagd als ik het probeer te nemen. Wordt dan de eerste maand in rekening gebracht om de automatische incasso te starten?jelle. schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:40:
[...]
Alle oude abonnementen lopen automatisch af waarbij de oorspronkelijke einddatum (+1 gratis maand, +2 gratis maanden voor Elite) wordt aangehouden. Voor die resterende looptijd zijn Supporters kosteloos geüpgraded naar Hero, en Hero's naar Plus.
Dat ben ik met je eens en is in feite ook wat we bedoelen en graag zien: feedback op de 'rode draad' van het Plus-aanbod. Het is natuurlijk prima om dat te onderbouwen met enkele voorbeelden, maar het helpt ons inziens niet als elk Plus-artikel individueel in dit topic behandeld gaat worden. Als er wat aan te merken is op de inhoud of kwaliteit van een individueel artikel, dan kan daar (net zoals voor elk frontpage-artikel) een apart topic voor worden geopend in Geachte Redactie zodat de betreffende redacteur het terug kan vinden en kan reageren. Ik zal nog even kijken of ik dit duidelijker kan maken in de topicstart, dank voor het meedenkenteacup schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:43:
Over de invulling van Plus praten zonder te kunnen refereren aan de inhoudelijkheid van artikelen lijkt mij alleen niet goed mogelijk. Er moet gepraat kunnen worden over welke content is behandeld, en waar meer of minder had kunnen gebeuren. Een tussenvorm kan zijn dat artikelen kunnen worden aangehaald om een argument te illustreren. En dan niet een enkel artikel, maar meerdere om een verschijnsel of een trend te onderstrepen. Als dit topic beoogd om bij te sturen moet dat ook niet op basis van incidentele voorbeelden gebeuren. Dat geeft allen maar ruis. Voorbeelden kunnen al zo afleiden. Misschien is dit een drempelverhoger voor een reactie, maar het kan de onderbouwing sterker maken en die reactie meer effect geven.

Verder geldt dat discussies over de algemene kwaliteit van alle artikelen op de frontpage thuishoren in andere topics in GR (er lopen al enkele topics over de redactionele invulling en keuzes etc). Dan kunnen we ons hier richten op het Plus-aanbod.
Hele logische vraag! Een eventuele vooruitbetaling wordt verrekend met de maandelijkse incasso's van je nieuwe Pus-abonnement. De betaalgegevens bij het afsluiten hebben we inderdaad nodig voor de incassomachtiging, de eerste termijn wordt wel direct in rekening gebracht.GekkePrutser schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:14:
Stomme vraag, maar wat gebeurt er als ik nu het plus abo neem van de aanbieding terwijl ik nog een flinke periode aan Supporter (nu dus Hero) heb staan? Ik neem aan dat dat wordt omgezet naar een (minder) aantal maanden Plus, en dat ik daarna pas per maand ga betalen? Maar aan de andere kant worden er wel meteen betaalgegevens gevraagd als ik het probeer te nemen. Wordt dan de eerste maand in rekening gebracht om de automatische incasso te starten?
En dat is het dan?
Ik zie nu al meerdere gebruikers voor wie dit een showstopper is. Je bent dus ook niet van plan dit binnen het HQ naar voren te brengen?
We begrijpen dat sommige gebruikers jaarlijks vooruitbetalen prettig(er) vinden werken, het overzichtelijk vinden of wellicht gewend zijn. Dit is echter vooraf een weloverwogen besluit geweest op basis van gebruikersonderzoek, ons zakelijke perspectief en inzichten uit de (media-)industrie. Het sluit aan bij wat mensen gewend zijn in hun mediaconsumptie. Vooruitbetalingen brengen daarnaast ook een aantal nadelen met zich mee aan administratieve zijde: er moet bijvoorbeeld een terugbetaling plaatsvinden wanneer iemand in zijn verlengperiode opzegt (Wet van Dam) of het abonnement om een andere reden wordt beëindigd. De jaarlijkse betaling die je als bedrijf in zo'n verlengperiode ontvangt, is in die zin niet per definitie een garantie op inkomsten.ed1703 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:33:
En dat is het dan?
Ik zie nu al meerdere gebruikers voor wie dit een showstopper is. Je bent dus ook niet van plan dit binnen het HQ naar voren te brengen?
Het is een zakelijk besluit.jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:47:
[...]
Dit is echter vooraf een weloverwogen besluit geweest op basis van gebruikersonderzoek, ons zakelijke perspectief en inzichten uit de (media-)industrie.
Weet je wat het is: ik snapte eigenlijk niet zo goed waarom ik me steeds zo opwind over Plus en de communicatie hierover. Waarom wil ik uit principe geen abonnement, terwijl ik dat nu prima kan betalen? Maar door dit soort uitspraken wordt het me weer duidelijk. Het komt denk ik voort uit een fundamenteel verschil van inzicht over wat Tweakers is en wat de rol van de community is. Dat leidt steeds weer tot spraakverwarring, zoals ook in dit geval.
De hele Plus-episode maakt gewoon zo sterk het verschil voelbaar van hoe ik Tweakers zie en beleef, en hoe de bedrijfsmatige leiding het ziet.
Als Tweakers eind vorig jaar een discussie was gestart: "Kijk mensen, dit zijn grofweg de projecties voor reclame-inkomsten en Pricewatch-inkomsten voor de komende jaren. Dat is een risico voor een gezond bestaan van Tweakers, zeker nu we meer redacteuren hebben. Wij denken dat een verhoging van zowel het aantal supporters als hun periodieke bijdrage de beste manier is om de site gezond en voor iedereen toegankelijk te houden. We gaan dus een frontpage-campagne starten met ludieke rewards om te komen tot een x aantal supporters die minstens x euro/maand voor de komende twee jaar betalen." Dan had ik graag voor het eerst een abonnement afgesloten, omdat ik het gevoel had dat ik daarmee iets voor de community kan doen.
Maar Tweakers kwam met een warrig verhaal ("Goed nieuws! Gebruikersonderzoek! Extra content!") om eigenlijk te zeggen: we gaan de Achtergronden die jullie nu gratis kunnen lezen vanaf volgend jaar achter een paywall zetten, want dat is goed voor ons verdienmodel.
Dat komt dus voort uit een verschil in perspectief: voor mij is Tweakers een site waar ik al heel lang kom, waar ik me 'onderdeel' van voel, waar ik leer en kennis uitwissel, en waar ook de betaalde krachten in de eerste plaats een onderdeel zijn van het collectief. Maar voor jullie is Tweakers een media-bedrijf, met toevallig een grote groep trouwe klanten.
Maar Tweakers is niet alleen een bedrijf, het is ook een community. En de vraag is: als je wilt dat Tweakers de nr. 1 tech-site van de Benelux blijft voor de komende 10 jaar, wat zou dan centraal moeten staan in je visie? Inzichten uit de media-industrie? Meer en duurdere content? Of juist groei en activering van de community?
Als het dat laatste is, dan moet je dat de kern van je bedrijfsstrategie maken. Daar hoort ook een andere cultuur en een andere manier van communiceren bij. Ik wil weer het gevoel hebben dat we (betalend of niet-betalend, bezoeker of redacteur) lid zijn van een open community met een gedeelde passie voor techniek. En ik wil niet steeds het gevoel hebben dat jullie een media-bedrijf zijn, en ik de 'consument'.
Bedankt! Ik heb hem nu genomen (mede door die aanzienlijke karmakorting bovenop de aanbieding), maar ik zie dat hij hem alsnog achter mijn (van supporter omgezette) Hero abo zet, dus met ingangsdatum daarna.jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:15:
[...]
Hele logische vraag! Een eventuele vooruitbetaling wordt verrekend met de maandelijkse incasso's van je nieuwe Pus-abonnement. De betaalgegevens bij het afsluiten hebben we inderdaad nodig voor de incassomachtiging, de eerste termijn wordt wel direct in rekening gebracht.

Edit: Ja dus, het is nu geregeld!
[Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 23-07-2021 12:48]
Ehm.. Is dat zo? Mijn ouders betalen hun krantenabbonement (x-honderd euro per jaar) altijd vooruit. Bij de meeste tijdschriften idem-dito. Of in ieder geval de keuze. Voor mij komt betalen per maand (kleine bedragen) juist heel erg vreemd over. eingelijk zie ik alleen bij Netflix/Spotify dat dit per maand gaat.jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:47:
[...]
We begrijpen dat sommige gebruikers jaarlijks vooruitbetalen prettig(er) vinden werken, het overzichtelijk vinden of wellicht gewend zijn. Dit is echter vooraf een weloverwogen besluit geweest op basis van gebruikersonderzoek, ons zakelijke perspectief en inzichten uit de (media-)industrie. Het sluit aan bij wat mensen gewend zijn in hun mediaconsumptie. Vooruitbetalingen brengen daarnaast ook een aantal nadelen met zich mee aan administratieve zijde: er moet bijvoorbeeld een terugbetaling plaatsvinden wanneer iemand in zijn verlengperiode opzegt (Wet van Dam) of het abonnement om een andere reden wordt beëindigd. De jaarlijkse betaling die je als bedrijf in zo'n verlengperiode ontvangt, is in die zin niet per definitie een garantie op inkomsten.
Nja kijk je naar de meeste moderne mediaconsumptie die op maandbasis opzegbaar zijn, dan is het wel het geval. Het is gewoon een extra proces voor een bedrijf dat ingericht moet worden als je mensen op jaarbasis wilt laten betalen, i.v.m. terugbetaling bij het niet vol maken van dat jaar. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf dit liever niet heeft.Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Ehm.. Is dat zo? Mijn ouders betalen hun krantenabbonement (x-honderd euro per jaar) altijd vooruit. Bij de meeste tijdschriften idem-dito. Of in ieder geval de keuze. Voor mij komt betalen per maand (kleine bedragen) juist heel erg vreemd over. eingelijk zie ik alleen bij Netflix/Spotify dat dit per maand gaat.
PS4 PSN: Dazzler2120
wat dan weer simpel te ondervangen is met een bewuste verlenging. Geef mensen de mogelijkheid per jaar te betalen. Aan het einde van het jaar stuur je een mail: Ga voor een nieuw contract van 1 jaar (en betaal in 1x) of ga over op een maandelijks opzegbaar contract tegen x-tarief dat maandelijks wordt geincasseerd (wat dan goedkoper kan zijn dan het maandelijks opzegbaar voor starters natuurlijkDazzler2120 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:06:
[...]
Nja kijk je naar de meeste moderne mediaconsumptie die op maandbasis opzegbaar zijn, dan is het wel het geval. Het is gewoon een extra proces voor een bedrijf dat ingericht moet worden als je mensen op jaarbasis wilt laten betalen, i.v.m. terugbetaling bij het niet vol maken van dat jaar. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf dit liever niet heeft.

Maar dat is dan niet wenselijk omdat mensen dan bewust de keuze moeten maken. Bedrijfseconomisch zijn slapende verlengingen wenselijker.Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:16:
[...]
wat dan weer simpel te ondervangen is met een bewuste verlenging. Geef mensen de mogelijkheid per jaar te betalen. Aan het einde van het jaar stuur je een mail: Ga voor een nieuw contract van 1 jaar (en betaal in 1x) of ga over op een maandelijks opzegbaar contract tegen x-tarief dat maandelijks wordt geincasseerd (wat dan goedkoper kan zijn dan het maandelijks opzegbaar voor starters natuurlijk)
Wet van Dam gaat toch pas in ná een eventuele stilzwijgende verlenging na afloop van de afgesproken contractduur? Dus stel iemand neemt 2 jaar af, dan gaat Wet van Dam pas gelden op het moment dat deze 2 jaar is afgelopen en hebben jullie de eerste 2 jaar gewoon garantie van inkomsten. Ná die 2 jaar heeft de klant inderdaad het recht maandelijks op te zeggen, wanneer jullie de volgende periode van 2 jaar stilzwijgend verlengen d.m.v. automatisch incasso kan dat inderdaad tot gedeeltelijke terugbetaling leiden mocht iemand halverwege opzeggen.jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:47:
Vooruitbetalingen brengen daarnaast ook een aantal nadelen met zich mee aan administratieve zijde: er moet bijvoorbeeld een terugbetaling plaatsvinden wanneer iemand in zijn verlengperiode opzegt (Wet van Dam) of het abonnement om een andere reden wordt beëindigd. De jaarlijkse betaling die je als bedrijf in zo'n verlengperiode ontvangt, is in die zin niet per definitie een garantie op inkomsten.
Maar waarom houden jullie zo stoïcijns vast aan alles stilzwijgend verlegen? Want dat is eigenlijk hetgeen dat tot verlies van die garantie leidt, niet het vooruitbetalen opzich binnen de aangegane contractuur

Een alternatief zou zijn om na die 2 jaar gewoon het abonnement automatisch af te laten lopen i.p.v. stilzwijgend te verlengen. Een maand voor het daadwerkelijk verlopen benader je dan deze gebruiker met het aanbod of hij/zij een nieuw contract aan wil gaan en weer 2 jaar vooruit wil betalen:
- Maakt de gebruiker de bewuste keuze op dit aanbod in te gaan en weer 2 jaar over te maken begint het verhaal weer opnieuw, gebruiker heeft verlengt en jullie hebben wederom de garantie op de zojuist overgemaakte euro's.
- Doet de gebruiker niks? Dan loopt het abonnement gewoon af, jullie krijgen dan geen geld op de rekening wat mogelijk later terugbetaald hoeft te worden. En de gebruiker die kennelijk niet meer geïnteresseerd is (anders reageert ie wel

Dat is inderdaad de enige rede die ik kan bedenken, alleen wel weer jammer als het werkelijk zo is dat Tweakers daar niet gewoon voor uit komt.Superkanjo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:30:
Maar dat is dan niet wenselijk omdat mensen dan bewust de keuze moeten maken. Bedrijfseconomisch zijn slapende verlengingen wenselijker.
Dat klopt, ik had het ook specifiek over terugbetalingen in de verlengperiode.!mark schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:35:
Wet van Dam gaat toch pas in ná een eventuele stilzwijgende verlenging na afloop van de afgesproken contractduur? Dus stel iemand neemt 2 jaar af, dan gaat Wet van Dam pas gelden op het moment dat deze 2 jaar is afgelopen en hebben jullie de eerste 2 jaar gewoon garantie van inkomsten. Ná die 2 jaar heeft de klant inderdaad het recht maandelijks op te zeggen, wanneer jullie de volgende periode van 2 jaar stilzwijgend verlengen d.m.v. automatisch incasso kan dat inderdaad tot gedeeltelijke terugbetaling leiden mocht iemand halverwege opzeggen.
Volgens mij hebben we nergens ontkend dat stilzwijgende verlengingen bedrijfseconomischer interessanter zijn!mark schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:39:
Dat is inderdaad de enige rede die ik kan bedenken, alleen wel weer jammer als het werkelijk zo is dat Tweakers daar niet gewoon voor uit komt.

Overigens heeft de keuze om geen jaarlijkse vooruitbetalingen aan te bieden niet alleen te maken met de stilzwijgende verlengingen, maar is dat wel iets dat meespeelt door oa die terugbetalingen. Het is uiteindelijk een afweging van gebruikersbehoeften en zakelijke/bedrijfseconomische belangen.
Dus bij stilzwijgende verlenging gaat het over in een maandabonnement, dan is terugbetaling toch ook geen issue?jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:51:
[...]
kies je voor een langlopend abonnement van 1 of 2 jaar, dan wordt dit abonnement na die periode automatisch verlengd voor het tarief van een maandabonnement (en is het maandelijks opzegbaar).
Bij de 'oude' abonnementen werd het dan weer automatisch met een jaar verlengd (maar kon het maandelijks opgezegd worden, met terugbetaling). Je zou kunnen stellen dat een abonnee dat ook verwacht, hij heeft zijn eerste periode immers ook met een jaar vooruitbetaald. En dan is het ook de vraag welk tarief van toepassing zou moeten zijn. Maargoed, wat ik al zei: dat is niet de enige reden dat we hiervoor hebben gekozenSuperkanjo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:58:
Dus bij stilzwijgende verlenging gaat het over in een maandabonnement, dan is terugbetaling toch ook geen issue?

Twente | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid
Dat heb ik er dan expliciet niet zo uitgehaald, maar point takenjelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:51:
Volgens mij hebben we nergens ontkend dat stilzwijgende verlengingen bedrijfseconomischer interessanter zijn

Stilzwijgend 50% erbij tot de gebruiker zelf een actie onderneemt na 2 jaar (van €4,- naar €6,-) vind ik relatief toch vrij stevig?na die periode automatisch verlengd voor het tarief van een maandabonnement (en is het maandelijks opzegbaar). Wil je weer van een lager tarief profiteren, dan kun je opnieuw verlengen voor 1 of 2 jaar. We werken dus niet met obscure verlengtarieven die veel hoger zijn dan in de actieperiode (zoals je vaak bij tijdschriften en kranten ziet).
Is het overigens mogelijk na het afsluiten van 2 jaar meteen aan te geven op te willen zeggen?
Zodat het niet stilzwijgend verlengd wordt over 2 jaar maar dan gewoon afloopt zegmaar, of kan dat pas richting of na het einde van de contractperiode? Indien dit mogelijk is wil ik het aan de hand van de kwaliteit van de 3 gratis artikelen + hoeveelheid inhoud er overblijft in de commentsectie mogelijk nog wel overwegen over een tijdje, anders houdt het voor mij definitief op helaas.
[Voor 4% gewijzigd door !mark op 23-07-2021 15:24]
Lol wat?jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:51:
Volgens mij hebben we nergens ontkend dat stilzwijgende verlengingen bedrijfseconomischer interessanter zijnWe hanteren daarvoor ook een transparante tarievenstructuur: kies je voor een langlopend abonnement van 1 of 2 jaar, dan wordt dit abonnement na die periode automatisch verlengd voor het tarief van een maandabonnement (en is het maandelijks opzegbaar). Wil je weer van een lager tarief profiteren, dan kun je opnieuw verlengen voor 1 of 2 jaar. We werken dus niet met obscure verlengtarieven die veel hoger zijn dan in de actieperiode (zoals je vaak bij tijdschriften en kranten ziet).
Dus eigenlijk werk je wel met obscure actietarieven, je kunt nl. met een jaar of twee jaar abonnement goedkoper uit zijn, maar als dat verlopen is ga je direct een hogere prijs betalen. Wat je overigens ook niet snel zult zien omdat die maandelijkse betalingen toch in het niet vallen op een betaalrekening.
Dat komt veel minder vaak voor dan opzeggingen in verlengperiode. Gaat ook om relatief lage bedragen omdat je in onze huidige aboshop alleen de eerste maand direct betaalt.True schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:21:
@jelle. Terugbetaling is toch sowieso al een probleem als een abonnee gebruik maakt van de 14 dagen WKOA? Als je dat al geregeld hebt is het toch een simpele stap om ook 1 of 2 jaar te accepteren en op die manier te werken.
Ja, dat kan na 14 dagen (anders is het een annulering).!mark schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:21:
Is het overigens mogelijk na het afsluiten van 2 jaar meteen aan te geven op te willen zeggen?
Zodat het niet stilzwijgend verlengd wordt over 2 jaar maar dan gewoon afloopt zegmaar, of kan dat pas richting of na het einde van de contractperiode? Indien dit mogelijk is wil ik het aan de hand van de kwaliteit van de 3 gratis artikelen + hoeveelheid inhoud er overblijft in de commentsectie mogelijk nog wel overwegen over een tijdje, anders houdt het voor mij definitief op helaas.
Dit staat in de checkout vermeld. Die informatie ontbreekt vaak zat bij (digitale) abonnementen elders. En we sturen een herinneringsmail wanneer het abonnement bijna afloopt om abonnees hierop te wijzen en de mogelijkheid geven om te verlengen.True schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:23:
Lol wat?
Dus eigenlijk werk je wel met obscure actietarieven, je kunt nl. met een jaar of twee jaar abonnement goedkoper uit zijn, maar als dat verlopen is ga je direct een hogere prijs betalen. Wat je overigens ook niet snel zult zien omdat die maandelijkse betalingen toch in het niet vallen op een betaalrekening.
Wat is er mis met commitment van wederzijds vertrouwen?jelle. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Dat komt veel minder vaak voor dan opzeggingen in verlengperiode. Gaat ook om relatief lage bedragen omdat je in onze huidige aboshop alleen de eerste maand direct betaalt.
[...]
Ja, dat kan na 14 dagen (anders is het een annulering).
[...]
Dit staat in de checkout vermeld. Die informatie ontbreekt vaak zat bij (digitale) abonnementen elders. En we sturen een herinneringsmail wanneer het abonnement bijna afloopt om abonnees hierop te wijzen en de mogelijkheid geven om te verlengen.
Indien je de commitment voor één jaar aangaat betaal je 5€/mnd voor één jaar hierna wordt het stilzwijgend verlengd per maand met een opzegtermijn van één maand.
Indien je de commitment voor twee jaar aangaat betaal je 4€/mnd voor twee jaar hierna wordt het stilzwijgend verlengd per maand met een opzegtermijn van één maand.
Indien je geen commitment afgeeft en per maand wilt opzeggen kan dit voor 6€/mnd.
Bij bijv. mijn sportschool is dit vergelijkbaar. 30€/mnd maandelijks opzeggen. Of 26€/mnd voor één jaar hierna maandelijks opzegbaar, maar de prijs blijft hetzelfde.
Ik zou ook bijna denken (niet gevalideerd door onderzoeken) dat op die manier stilzwijgend verlengen (dezelfde prijs) voor veel minder wrijving zorgt bij de klanten en die dus minder snel getriggerd zijn om hun contract op te zeggen. Je gaat immers doelbewust weer de commitment aan óf je betaald te veel voor dezelfde content.
Interessante gedachteTrue schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:48:
Ik zou ook bijna denken (niet gevalideerd door onderzoeken) dat op die manier stilzwijgend verlengen (dezelfde prijs) voor veel minder wrijving zorgt bij de klanten en die dus minder snel getriggerd zijn om hun contract op te zeggen. Je gaat immers doelbewust weer de commitment aan óf je betaald te veel voor dezelfde content.

Zo werkt mijn telefoon abo ook, komt best vaak voor in de praktijk.True schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:48:
Bij bijv. mijn sportschool is dit vergelijkbaar. 30€/mnd maandelijks opzeggen. Of 26€/mnd voor één jaar hierna maandelijks opzegbaar, maar de prijs blijft hetzelfde.
Na 2 jaar wordt het abonnement maandelijks opzegbaar tegen dezelfde '2 jaar vast prijs' in plaats van de hogere maandprijs die voor een kortere contractduur gevraagd wordt bij het afsluiten, stukje onbewuste binding voor vaste klanten

[Voor 6% gewijzigd door !mark op 23-07-2021 16:14]
Nee de voordelen die niet met plus te maken hebben zijn niet uitgezonderd op de 21% regel, dat heeft niks met voornamelijk reclame en videinhoud te maken.Pietervs schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:26:
[...]
Dus het plus gedeelte heeft inhoud, de overige abonnementen voornamelijk reclame en video-inhoud?Klinkt niet als een heel goed verkoop-verhaal…
Ik ken geen enkele partij die dit niet op deze manier doet..
https://wren.co/join/Devian
Zijn er al nieuwe plus artikelen gekomen dan?FirePuma142 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:34:
Ik kan als abonnee Plus-artikelen niet meer herkennen, voorheen hadden ze een badge. Dat is lastig, omdat je als gebruiker dan geen idee hebt wat Plus-waardig wordt geacht, of wat je zult missen wanneer je geen abonnee meer bent. Is dat een bewuste keus?
De plus artikelen van Juni en Juli zijn de badge namelijk afgehaald, zodat ook mensen die non plus waren deze artikelen kunnen blijven lezen. Voor zover ik heb gezien is er sinds de livegang nog geen plus artikel gekomen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Ah, die zijn ont-Plust. Ik dacht vrijgegeven maar nog wel Plus. Dat verklaart.Dazzler2120 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:38:
[...]
Zijn er al nieuwe plus artikelen gekomen dan?
De plus artikelen van Juni en Juli zijn de badge namelijk afgehaald, zodat ook mensen die non plus waren deze artikelen kunnen blijven lezen. Voor zover ik heb gezien is er sinds de livegang nog geen plus artikel gekomen.
Inderdaad, vind het ook wat vreemd overkomen dat Tweakers de prijs omhoog gooit bij stilzwijgende verlenging.Devian schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:26:
Volgens mij is het vrij standaard om na de contractsperiode te verlengen per maand voor de prijs die je altijd al betaalde...
Voor zover ik weet mag dat ook niet omdat je dan een nieuw abonnement aan gaat met andere voorwaarden. Daarom geven bv providers na de wetswijzigingen "korting" die na de periode komt te vervallen... en dan kun je kiezen tussen nieuw contract of meer betalen.Devian schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:26:
Volgens mij is het vrij standaard om na de contractsperiode te verlengen per maand voor de prijs die je altijd al betaalde...
[Voor 7% gewijzigd door pookie79 op 23-07-2021 17:36]
Als ik probeer om een ander abonnement af te sluiten zie ik het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nt6danGX0SKcLlzOiWgNia5R.png?f=user_large)
Dat betekent dat een upgrade of downgrade dus niet mogelijk is zonder mijn huidige abonnement stop te zetten, maar dan raak ik mijn korting kwijt
Er zijn geen andere voorwaarden van toepassing, alleen een andere prijs (tarief van maandabonnement) en andere looptijd (1 maand). Deze stilzwijgende verlenging is ook als zodanig opgenomen in de abonnementsvoorwaarden en wordt vermeld in de checkout. Als je uiterlijk 1 maand voor einddatum opzegt, loopt je abonnement gewoon af na de contractduur die je oorspronkelijk bent aangegaan.pookie79 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:13:
Voor zover ik weet mag dat ook niet omdat je dan een nieuw abonnement aan gaat met andere voorwaarden. Daarom geven bv providers na de wetswijzigingen "korting" die na de periode komt te vervallen... en dan kun je kiezen tussen nieuw contract of meer betalen.
Stuur even een mailtje naar abonnee@tweakers.net, dan kijken we naar deze specifiek situatieOon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:37:
Is het mogelijk om van abonnement te wisselen zonder de korting kwijt te raken?
Als ik probeer om een ander abonnement af te sluiten zie ik het volgende:
[Afbeelding]
Dat betekent dat een upgrade of downgrade dus niet mogelijk is zonder mijn huidige abonnement stop te zetten, maar dan raak ik mijn korting kwijt

Dus geen andere voorwaarden ?Er zijn geen andere voorwaarden van toepassing, alleen een andere prijs (tarief van maandabonnement) en andere looptijd (1 maand).
Maar wel andere prijs en periode... ?
Prijs en duur zijn juist belangrijke voorbeelden van voorwaarden...
Ja want zoals iedereen weet gaat de abonnementsvoorwaarden boven de wetDeze stilzwijgende verlenging is ook als zodanig opgenomen in de abonnementsvoorwaarden

Zoals ik al aangaf zie je niet voor niets meestal een soort van korting die na de duur van de overeenkomst vervalt. Tweakers is niet de eerste en zeker niet de laatste die het op deze manier probeert. Ik kan me er ook niet al te druk over maken...
[Voor 22% gewijzigd door pookie79 op 23-07-2021 20:34]
Als je betreffende topic had bekeken, dan had je ook kunnen lezen dat dit allang bekeken had moeten zijn, als je een dergelijke dienst wilt gaan aanbieden.Devian schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:44:
[...]
Dat is onzin.
Iets wat zo last-minute naar boven komt kan gewoon niet zo snel aangepast worden, en het live gaan word echt niet uitgesteld.
Hier moet waarschijnlijk gewoon intern overleg over worden gevoerd, er moet onderscheid gemaakt worden op BTW tarief en wellicht dat er volgende maand een update komt met dat Plus een paar cent goedkoper word.
Om te verwachten dat dit in no-time geregeld is is onrealistisch.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Tijden veranderen;‘Tweakers jammerlijk ook.
Ik had serieus een abonnement afgesloten; stond op het punt om een jaar abonnement af te sluiten. Doordat ik niet kon vinden hoe ik het bedrag in 1x kon betalen kwam ik op dit forum terecht. Dat dat niet kan, maar een maand abonnement is daar heb ik geen zin in. Ik heb het liefst zo min mogelijke maandelijkse lasten en voor mijn hobby koop ik dat liever het abonnement gewoon af, net als andere licenties of games.
Wat jammer is is dat de netto contante waarde op deze manier juist minder positief is. Geld nu is meer waard dan geld morgen; inflatie.
En als je geloofd in je eigen content; dan zal niemand toch gedurende de looptijd opzeggen

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
Eens... Iemand? Of een 'schets' van wat je kunt verwachten? En hoe zit dat als je slechts een abo neemt voor één maand, wel of geen pakket? Wel of geen lunch enzovoort...DennusB schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:35:
Kan iemand vertellen wat er dan in het "Elite-welkomstpakket" zit? Want dit is wel heel summier, haha

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
https://tweakers.net/inst...eken/?keyword=plus&owner=Scripted schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:37:
Kan ik de plus artikelen verbergen?
Of kan het alleen via custom css?
Zijn er een aantal die het verbergen.
Ja bedankt, ik heb er een aantal aangezet. Nu gelukkig niet de constant de herinnering dat ik plus moet kopen, vooral als dat het enigste artikel is sochtends.Verwijderd1 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:08:
[...]
https://tweakers.net/inst...eken/?keyword=plus&owner=
En dat ook nog eens geheel gratis.

Dus is eigelijk het goedkoopste abonnement voor custom CSS genoeg, dan hoef je ook niet meer tegen die Plusmiserie aan te kijken.Verwijderd1 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:08:
[...]
https://tweakers.net/inst...eken/?keyword=plus&owner=

Ben kennelijk van supporter (want ad-free tegen een vergoeding) naar Hero overgezet. En toch nog die gele knop op de homepage met "wordt Plus" er op. Degoutant. Want een beetje betalen was kennelijk niet genoeg.
Ben nog aan het twijfelen om na het aflopen van wat ik nu heb nog betaler te blijven. De custom CSS om de site in dark mode te zetten en alle onzin er om heen te verbergen is misschien wel die 3,75 waard.
[Voor 37% gewijzigd door KrazyJay op 24-07-2021 09:00]
Die features heb je met karma ook al. Enige waar je dan voor betaald is ad-free (als de rest je verder niet boeit)KrazyJay schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Dus is eigelijk het goedkoopste abonnement voor custom CSS genoeg, dan hoef je ook niet meer tegen die Plusmiserie aan te kijken.
Ben kennelijk van supporter (want ad-free tegen een vergoeding) naar Hero overgezet. En toch nog die gele knop op de homepage met "wordt Plus" er op. Degoutant. Want een beetje betalen was kennelijk niet genoeg.
Ben nog aan het twijfelen om na het aflopen van wat ik nu heb nog betaler te blijven. De custom CSS om de site in dark mode te zetten en alle onzin er om heen te verbergen is misschien wel die 3,75 waard.
Is dit de eerste plus geplaatst waarbij het nog leesbaar is want juni/juli-artikelen zijn 'openbaar' gezet. Toch?
Maar de reacties zijn niet leesbaar? Dat was ook de bedoeling? Of wat? Wat een irritante frustrerend bedoeling dit zeg. Dan laat ook link naar reacties en het aantal weg ofzo. Artikel mogen lezen, reacties niet mogen lezen en niet mogen reageren. Het ultieme hier is de middelvinger of ga maar betalen gevoel.
Ziedaar de tweedeling. Want er hebben mensen gereageerd op dit item en ja die hebben plus. En jij niet dus kunt het niet lezen. Ben benieuwd hoelang het duurt en er meer achter het slotje gaat...
[Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-07-2021 09:36]
Op zich best interessant onderwerp, ben benieuwd hoeveel reacties er vanavond onder staan gezien veel minder mensen kunnen lezen en reageren.ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
reviews: Zo werkt een videokaart - Diepe duik in de moderne graphicspipeline
Is dit de eerste plus geplaatst waarbij het nog leesbaar is want juni/juli-artikelen zijn 'openbaar' gezet. Toch?
Maar de reacties zijn niet leesbaar? Dat was ook de bedoeling? Of wat? Wat een irritante frustrerend bedoeling dit zeg. Dan laat ook link naar reacties en het aantal weg ofzo. Artikel mogen lezen, reacties niet mogen lezen en niet mogen reageren. Het ultieme hier is de middelvinger of ga maar betalen gevoel.
Ziedaar de tweedeling. Want er hebben mensen gereageerd op dit item en ja die hebben plus. En jij niet dus kunt het niet lezen. Ben benieuwd hoelang het duurt en er meer achter het slotje gaat...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bij mij is deze link stuk zonder adblocker op mijn telefoon. @crisp ik tag jou evenManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:

Dat staat er inderdaad in de .plan van 16-07.ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
Je kunt er wel indirect uithalen dat het alleen tot de livegang is, want artikelen achter de paywall kan je als niet-abonnee niet lezen. Het is echter alles behalve duidelijk verwoord.Omdat we ons kunnen voorstellen dat je recente Plus-artikelen nog niet hebt gelezen, maken we een uitzondering voor de Plus-artikelen van juni en juli: na livegang zijn en blijven deze artikelen gratis toegankelijk voor iedereen.
In de .plan van 22-07 staat wel expliciet genoemd dat het geldt voor de .plus van juni tot en met 21 juli. Het videokaart artikel zal dus ook van je drie gratis .plus artikelen afgegaan zijn.
Heb je geen Plus-abonnement maar wel een account, dan kun je elke maand gratis drie Plus-artikelen lezen. De artikelen die je kiest blijven daarna onbeperkt toegankelijk, inclusief de reacties. Tijdens de bètaperiode gepubliceerde oudere Plus-artikelen zijn vanaf donderdag alleen met een Plus-abonnement te lezen. Dat geldt niet voor de Plus-artikelen die in juni en tot en met 21 juli gepubliceerd zijn: deze recente artikelen maken we gratis toegankelijk voor iedereen.”
[Voor 1% gewijzigd door rockney op 24-07-2021 10:41. Reden: Tekst in quotes gezet]
In die opzet denk ik dat we de tweedeling ook pas echt gaan zin na een plus artikel of 4/5 in augustus.rockney schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Dat staat er inderdaad in de .plan van 16-07.
[...]
Je kunt er wel indirect uithalen dat het alleen tot de livegang is, want artikelen achter de paywall kan je als niet-abonnee niet lezen. Het is echter alles behalve duidelijk verwoord.
In de .plan van 22-07 staat wel expliciet genoemd dat het geldt voor de .plus van juni tot en met 21 juli. Het videokaart artikel zal dus ook van je drie gratis .plus artikelen afgegaan zijn.
[...]
Bugs mag je melden in Stoute Bugs, en vermeld dan ook meteen welk os en welke browser(versie) je gebruiktTrue schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:32:
[...]
Bij mij is deze link stuk zonder adblocker op mijn telefoon. @crisp ik tag jou even![]()
[Afbeelding]

Ik kan dit met chrome op android iig niet reproduceren...
Intentionally left blank
Het is een gepersonaliseerd welkomstcadeau, de rest houden we even als verrassingCLB schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:06:
[...]
Eens... Iemand? Of een 'schets' van wat je kunt verwachten?
En hoe zit dat als je slechts een abo neemt voor één maand, wel of geen pakket? Wel of geen lunch enzovoort...

Wat betreft je vraag over maandelijks opzegbare abonnementen: goed punt, moet ik volgende week even nakijken en dit zullen we dan nog aanscherpen in de communicatie rondom het Elite-abonnement. Op dit moment staat er nog geen datum vast voor de Abonneedag en lunch met MT, maar we mikken op het najaar. Omdat er tijd zit tussen de aankondiging/aanmelding en het daadwerkelijke evenement, zul je in principe op beide momenten actief abonnee moeten zijn.
Het gaat inderdaad om de Plus-artikelen van juni en juli die vóór livegang gepubliceerd zijn. Die zijn afgelopen donderdag vrijgegeven voor iedereen. Het Plus-artikel van vanochtend is in die zin het eerste nieuwe Plus-artikel dat betaald is.rockney schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:39:
Je kunt er wel indirect uithalen dat het alleen tot de livegang is, want artikelen achter de paywall kan je als niet-abonnee niet lezen. Het is echter alles behalve duidelijk verwoord.
Ik ben het niet snel tegengekomen, maar doorgaand op hierboven. Wat is de redenatie dat reacties onder de artikelen ook abbo-vereist zijn? Abbo voor de geïnvesteerde middelen (uren), dus inhoud van het artikel, kan ik begrijpen. Maar waarom ook de reacties? Die zijn community driven. Inzet van de community. Weten abbo-leden dat niet-abboleden de reacties niet kunnen lezen? Weten de leden dat het werk die ze in een goede reactie stoppen slechts gelezen kan worden door een fractie van Tweakers?ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
Een terechte vraag maar misschien nog wat vroeg. Niet abo-gebruikers hebben een maandquotum van 3 gratis plus artikelen. In de reacties zie ik ook niet-abo gebruikers. Het aantal reacties is met 54 ook normaal voor wat op een weekendochtend mag worden verwacht.Help!!!! schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:59:
[...]
Op zich best interessant onderwerp, ben benieuwd hoeveel reacties er vanavond onder staan gezien veel minder mensen kunnen lezen en reageren.
Mijn vermoeden is trouwens dat bij het gros van de gebruikers dat hele Plus gebeuren nog niet is geland. Bij dat vierde artikel is het zaak het door jouw geschetste effect te gaan volgen. Ook verwacht ik dat het dan wat drukker zal worden in dit topic

Skyaero in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"
EDIT in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"
Ben Was supporter omgezet (gratis) naar Hero (loopt tot 2-22).
Nu is er dus z'n speciaal tarief voor Plus als je een abbo had of x tijd had opgezegd + heb karma korting dat het verschil 50 cent is tussen Hero en Plus.
Wat nu als ik vanaf NU verleng naar Plus? Gaat plus dan vanaf 2-2022 in?
Of er gebeurd het volgende van nu tot 2-2022 ben ik het 'support' geld helaas kwijt en betaal ik dubbel?
Je Plus-abonnement gaat direct in en de (eventuele) vooruitbetaling van je Supporter-abonnement wordt verrekend met het maandelijkse incasso van je Plus-abonnement. De eerste maand betaal je direct in de aboshop (ivm de incassomachtiging), maar het volgende incasso volgt pas wanneer je "gratis maanden" voorbij zijnRobbyTown schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:01:
Even een n00b vraag. Ik heb net iets anders dan de onderstaande.
Skyaero in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"
EDIT in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"
Ben Was supporter omgezet (gratis) naar Hero (loopt tot 2-22).
Nu is er dus z'n speciaal tarief voor Plus als je een abbo had of x tijd had opgezegd + heb karma korting dat het verschil 50 cent is tussen Hero en Plus.
Wat nu als ik vanaf NU verleng naar Plus? Gaat plus dan vanaf 2-2022 in?
Of er gebeurd het volgende van nu tot 2-2022 ben ik het 'support' geld helaas kwijt en betaal ik dubbel?

Ja precies, als het eenmaal verwijderd met CSS edits mis je het ook niet meer. (Je weet immers niet beter wat je mist.) En de plus artikelen zijn ook geen belangrijke nieuws posts.ed1703 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:05:
[...]
Die features heb je met karma ook al. Enige waar je dan voor betaald is ad-free (als de rest je verder niet boeit)
Aparte betaalrekening maken voor deze en andere abonnementen die enkel periodiek kunnen, zorgen dat je op die rekening niet rood mag staan of anderzins lenen. Vooraf geld overboeken erop voor bijvoorbeeld 2 jaar looptijd als je even wat ruimer zit. Abonnement direct na ingang weer stopzetten voor automatische vernieuwing. Van een lege rekening kunnen ze niet plukkenSimD schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:18:
Vind het wel jammer. Snap heel goed dat er geld verdient moet worden, alleen vond ik het oude systeem wel echt mooier, en meer passen bij een community. Nu ik door dit topic scroll veranderd het brokkelt het gevoel van community wel echt snel af. Misschien het oude romantische.
Tijden veranderen;‘Tweakers jammerlijk ook.
Ik had serieus een abonnement afgesloten; stond op het punt om een jaar abonnement af te sluiten. Doordat ik niet kon vinden hoe ik het bedrag in 1x kon betalen kwam ik op dit forum terecht. Dat dat niet kan, maar een maand abonnement is daar heb ik geen zin in. Ik heb het liefst zo min mogelijke maandelijkse lasten en voor mijn hobby koop ik dat liever het abonnement gewoon af, net als andere licenties of games.
Wat jammer is is dat de netto contante waarde op deze manier juist minder positief is. Geld nu is meer waard dan geld morgen; inflatie.
En als je geloofd in je eigen content; dan zal niemand toch gedurende de looptijd opzeggen

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Terechte vragen die je hier stelt. Ze hebben dit ook geconstateerd en aan de community daarna gevraagd wat de meest wenselijke oplossing is (een ideale bestaat in dit geval nooit vanwege betaald/onbetaald). Hieruit bleek dat de algemene tendens toch was; dan maar helemaal geen reacties tonen onder Plusartikelen als je niet lid bent/unlocked hebt.TimvandenBelt schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:59:
[...]
Ik ben het niet snel tegengekomen, maar doorgaand op hierboven. Wat is de redenatie dat reacties onder de artikelen ook abbo-vereist zijn? Abbo voor de geïnvesteerde middelen (uren), dus inhoud van het artikel, kan ik begrijpen. Maar waarom ook de reacties? Die zijn community driven. Inzet van de community. Weten abbo-leden dat niet-abboleden de reacties niet kunnen lezen? Weten de leden dat het werk die ze in een goede reactie stoppen slechts gelezen kan worden door een fractie van Tweakers?
Dus terechte punten maar is onderzocht en naar gevraagd bij de community; zie: Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen
Maar zeg nooit nooit, wie in de toekomst toch een andere keuze beter. Maar voor nu is dit het dus geworden.
Als goed is zou je melding krijgen dat je 1 van de 3 gaat lezen en of je dat wilt. Niks gezien. Staat er inmiddels wel.rockney schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:39:
[...]
[...]
[...]
Vreemd ik kan überhaupt geen reacties zien, laat staan reageren.teacup schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Een terechte vraag maar misschien nog wat vroeg. Niet abo-gebruikers hebben een maandquotum van 3 gratis plus artikelen. In de reacties zie ik ook niet-abo gebruikers.
De manier van betalen/afrekenen is ook niet netjes en vraag me af of wel volgens de regels is. Je kiest voor een abonnement wat een x bedrag per maand kost.. Vervolgens ga je akkoord. Klikt op doorgaan en meteen hup naar de Ideal-site. Géén overzicht wat je gaat betalen totaal voordat je ook maar tot betalen overgaat? Wat is de BTW? Pas een totaalbedrag in de betaalapp, lijkt met niet wenselijk.
Als je vervolgens annuleert, want geen overzicht van tevoren wat men daadwerkelijk van je rekening wil afhalen. Krijg je wél een bevestiging van aanvraag abo in de mail. Wil je die vervolgens annuleren krijg je dit.
"Vanwege technische redenen kon uw verzoek momenteel niet worden verwerkt. Probeer het later nogmaals of neem contact met ons op via abonnee@tweakers.net"
[Voor 52% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-07-2021 19:21]
Als je een bestelling plaatst bij Ziggo, VF, Coolblue whatever zie je de BTW ook niet.ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:51:
De manier van betalen/afrekenen is ook niet netjes en vraag me af of wel volgens de regels is. Je kiest voor een abonnement wat een x bedrag per maand kost.. Vervolgens ga je akkoord. Klikt op doorgaan en meteen hup naar de Ideal-site. Géén overzicht wat je gaat betalen totaal voordat je ook maar tot betalen overgaat? Wat is de BTW? Pas een totaalbedrag in de betaalapp, lijkt met niet wenselijk.
[Voor 15% gewijzigd door ed1703 op 24-07-2021 19:56]
Ik zag je reactie langskomen, kon dat eerst ook niet plaatsen totdat ik later op Help!!!! reageerde (teacup in "Het grote Tweakers-abonnementen topic"). Aannemende dat de Plus teller pas bij dit eerste artikel vanmorgen op 1 komt zou je nog twee gratis lezen slots over hebben.ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:51:
Vreemd ik kan überhaupt geen reacties zien, laat staan reageren.
Zouden de oudere Plus artikelen ook al volwaardig meetellen dan heb je misschien naar wat oudere artikelen gekeken na donderdag? Kan dat?
(ivm niet kunnen zien reacties)
[Voor 36% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 20:17]
Nee, maar wel een totaalbedrag wat je gaat betalen (duidelijk overzicht bestelling). Daarna pas een knop om af te rekenen. Nu klik je akkoord en hup naar Ideal.ed1703 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:55:
[...]
Als je een bestelling plaatst bij Ziggo, VF, Coolblue whatever zie je de BTW ook niet.
Chrome op Android zonder blocker oid.CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:14:
Gebruik je toevallig een ad-blocker/pi-hole?
(ivm niet kunnen zien reacties)
[Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-07-2021 20:23]
Die keuze snap ik dan wel, reacties onder een artikel lezen zonder de context van het artikel? Lijkt me totaal niet nuttigManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
Maar de reacties zijn niet leesbaar? Dat was ook de bedoeling? Of wat? Wat een irritante frustrerend bedoeling dit zeg. Dan laat ook link naar reacties en het aantal weg ofzo. Artikel mogen lezen, reacties niet mogen lezen

Het aantal reacties wel zichtbaar houden vind ik juist goed, gezien dat één van de factoren is waarop iemand (waaronder ikzelf) mogelijk beslist een artikel te 'kopen' van de 3 gratis tickets of niet.
Zou het een optie zijn dat de scoreschaal qua reacties ook altijd getoond wordt @jelle. ? Het gegeven aantal +2/+3 reacties maakt het maken van een keuze prettiger

Moet zeggen dat inmiddels bijna 100 reacties op het eerste echte Plus artikel meer is dan ik had verwacht, al denk ik dat dit artikel in gratis vorm gezien het onderwerp makkelijk 300+ kan doen normaal gesproken. Aan de andere kant is de maand bijna voorbij en hebben mensen deze week en de eerste week van Augustus relatief veel tickets over, het wordt interessant om te zien wat de hoeveelheid reacties zijn in de 2de helft van Augustus onder Plus artikelen.
[Voor 15% gewijzigd door !mark op 24-07-2021 20:27]
Ik hoop niet dat hier dev-tijd aan besteed wordt. Tweakers B.V. is er niet mee gebaat om jou een bewustere keuze voor te leggen. Het zou zelfs eerder beter zijn om jouw je gratis plus-artikelen te laten verkwisten zodat je eerder (in de maand) sneller een abonnement zal overwegen.!mark schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:24:
Zou het een optie zijn dat de scoreschaal qua reacties ook altijd getoond wordt @jelle. ? Het gegeven aantal +2/+3 reacties maakt het maken van een keuze prettiger![]()
[Afbeelding]
Die verwarring kunnen we ons voorstellen, we kregen deze feedback ook uit andere kanalen. We gaan deze knop daarom aanpassen naar "Betalen". Dank voor het opmerken!ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:21:
Nee, maar wel een totaalbedrag wat je gaat betalen (duidelijk overzicht bestelling). Daarna pas een knop om af te rekenen. Nu klik je akkoord en hup naar Ideal.
Interessante suggestie!mark schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:24:
Zou het een optie zijn dat de scoreschaal qua reacties ook altijd getoond wordt @jelle. ? Het gegeven aantal +2/+3 reacties maakt het maken van een keuze prettiger![]()
[Afbeelding]

Als gebruikers echt niet willen (uit principe bijvoorbeeld) betalen dan gaan ze dat denk ik ook niet doen omdat ze een artikel toch willen lezen. Ik heb er zelf geen interesse in maar ik begrijp dat er al groepen zijn waar de artikelen (screenshots / pdfs) gedeeld worden. Vergelijk het met het delen van accounts voor Netflix maar dan met een doelgroep die wat tech-savvier is (en de content veel kleiner, text vs. video).True schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:33:
[...]
Ik hoop niet dat hier dev-tijd aan besteed wordt. Tweakers B.V. is er niet mee gebaat om jou een bewustere keuze voor te leggen. Het zou zelfs eerder beter zijn om jouw je gratis plus-artikelen te laten verkwisten zodat je eerder (in de maand) sneller een abonnement zal overwegen.
“[er zijn al] waar de artikelen gedeeld worden”. Lijkt me FUD. Er is pas 1 nieuw Plusartikel verschenen dat niet voor iedereen meer leesbaar is (althans als je niet je 1 vd 3 gratis wilt opeten). Dus groepen (meervoud nog wel) die opgericht zijn en waar de artikelen gedeeld worden al, lijkt me echt bullshit. Misschien dat het wel komt maar dat zal vast niet zo grootschalig zijn (nog afgezien dat het verboden is ivm auteursrecht). Bovendien krijg je bij Plus natuurlijk meer extra’s dan alleen de artikelen.Verwijderd1 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:40:
[...]
Als gebruikers echt niet willen (uit principe bijvoorbeeld) betalen dan gaan ze dat denk ik ook niet doen omdat ze een artikel toch willen lezen. Ik heb er zelf geen interesse in maar ik begrijp dat er al groepen zijn waar de artikelen (screenshots / pdfs) gedeeld worden. Vergelijk het met het delen van accounts voor Netflix maar dan met een doelgroep die wat tech-savvier is (en de content veel kleiner, text vs. video).
[Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 20:55]
Tja, Tweakers is ook de site met honderden pagina's aan software over illegaal downloaden [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4. Een beetje ironisch om nu het auteursrecht te noemen als dat soort topics al jaren gedoogd worden. En Plus is al maanden geleden aangekondigd, het zou mij echt niet verbazen als de groepen er al zijn. Ik heb inderdaad geen ervaring met zulke groepen uit eerste hand, zoals gezegd ik heb er geen interesse in.CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:53:
[...]
“[er zijn al] waar de artikelen gedeeld worden”. Lijkt me FUD. Er is pas 1 nieuw Plusartikel verschenen dat niet voor iedereen meer leesbaar is (althans als je niet je 1 vd 3 gratis wilt opeten). Dus groepen (meervoud nog wel) die opgericht zijn en waar de artikelen gedeeld worden al, lijkt me echt bullshit. Misschien dat het wel komt maar dat zal vast niet zo grootschalig zijn (nog afgezien dat het verboden is ivm auteursrecht). Bovendien krijg je bij Plus natuurlijk meer extra’s dan alleen de artikelen.

Dank voor je antwoord! Vooralsnog lees ik daar niks over, dus dat is wel wat gek en niet 'ingedekt'.jelle. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:09:
Het is een gepersonaliseerd welkomstcadeau, de rest houden we even als verrassingAls je een abonnement afsluit dan krijg je van @Moonsugar een berichtje om dit samen met ons samen te stellen.
Wat betreft je vraag over maandelijks opzegbare abonnementen: goed punt, moet ik volgende week even nakijken en dit zullen we dan nog aanscherpen in de communicatie rondom het Elite-abonnement. Op dit moment staat er nog geen datum vast voor de Abonneedag en lunch met MT, maar we mikken op het najaar. Omdat er tijd zit tussen de aankondiging/aanmelding en het daadwerkelijke evenement, zul je in principe op beide momenten actief abonnee moeten zijn.
Mocht ik nu een maandje Elite afsluiten, dan verwacht ik op dit moment ook 'alles' te krijgen eerlijk gezegd.
Ik zou in de voorwaarden iets verwachten als: minimaal xx maanden Elite-member om dit en dit te krijgen.
Als daar staat 3/6/12 maanden, kan ik voor mezelf afwegen of ik dat het waard vind of niet, nu is het gokken...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoe werken de 3 credits precies? Krijg ik 30 dagen na spenderen een nieuwe? Wordt er elke 1e van de maand aangevuld tot 3 credits?
Is het dus goed om nu mijn credits te gebruiken omdat ik binnen een week nieuwe credits krijg of heeft dat geen zin als ik het niet zeker weet?
Ja en nee. Ja omdat je misschien makkelijker het kaf van het koren kan scheiden. Nee omdat meningmodden nog steeds een ding is wat bij sommige onderwerpen soms extreme (Apple vs android, Xbox vs PlayStation etc) vormen aanneemt waardoor dat absoluut geen goede indicatie kan zijn.jelle. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:39:
[...]
[...]
Interessante suggestieBen wel benieuwd of dit voor meer mensen toegevoegde waarde zou hebben?
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Voor mij persoonlijk niet, ik kijk echt nooit naar de aantallen +2 en +3 omdat het moderatiesysteem nog altijd inherent brak is (met alle pro- en powermods en mismoderarieposts die nodig zijn het recht te trekken of juist schreef te trekken door tegen de gewone gebruikersmodmening in te gaan/te overrulen). Daarnaast kom je zeer regelmatig gewone nieuwsposts tegen met 200+ reacties met maar 1 tot 5% van de reacties op +3 (denk aan 2 of 3 reacties met +3 bij 200 posts). Dus +3 zegt niet zo veel. Dan blijft vooral +2 eigenlijk over. Al met al voor mij niet echt een belangrijke indicator het te lezen. Wat mij wel over de streep trekt:jelle. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Interessante suggestieBen wel benieuwd of dit voor meer mensen toegevoegde waarde zou hebben?
1) Aantal reacties tonen (als er nauwelijks reacties zijn lijkt me het een doodartikel dat ik niet ga unlocken. Als er veel reacties zijn juist wel).
2) Ik zie liever een structureel goede oplossing dus: een extra tag op Plusartikelen met “Populair ⭐️“ of iets dergelijks op basis van views en/of aantallen reacties. Dan weet ik: hè dit artikel is hot, laat ik ook eens gaan kijken.
(Vergelijk ook: nu populair op Tweakblogs/het forum/PW). @WoutF
3) Misschien waren jullie het al van plan maar ik kan me ook bedenken dat je een aantal maanden iets toont van: nog geen Pluslid? Dit waren afgelopen maand de best gelezen artikelen en/meeste discussie opgeleverd/best gewaardeerd. Vlak voor het einde van de maand (bijv 3e week) zodat ze het nog kunnen unlocken (@Olaf). In de vorm van een artikel of een tegeltje met links.
Maar wbt reactieschaal: ook al ga ik het niet gebruiken, het is makkelijke ingreep om te tonen dus waarom niet als het toch een paar extra mensen over de streep trekt. Lijkt me geen kwaad te kunnen.
[Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 25-07-2021 08:29]
Dit is ook exact mijn gevoel erbij en dit heb ik ook op mijn manier zo verwoord in het vorige topic. En anderen ook, op hun eigen manier. Jammer alleen dat totaal niet wordt ingegaan door Tweakers op deze onvrede. Op jouw reactie is niet op geantwoord. Terwijl het wel een duidelijk signaal moet zijn naar Tweakers om over na te denken. Ik tag even @Moonsugar of zij hier alsnog op wilt reageren.emperor3s schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:42:
[...]
Het is een zakelijk besluit.
Weet je wat het is: ik snapte eigenlijk niet zo goed waarom ik me steeds zo opwind over Plus en de communicatie hierover. Waarom wil ik uit principe geen abonnement, terwijl ik dat nu prima kan betalen? Maar door dit soort uitspraken wordt het me weer duidelijk. Het komt denk ik voort uit een fundamenteel verschil van inzicht over wat Tweakers is en wat de rol van de community is. Dat leidt steeds weer tot spraakverwarring, zoals ook in dit geval.
De hele Plus-episode maakt gewoon zo sterk het verschil voelbaar van hoe ik Tweakers zie en beleef, en hoe de bedrijfsmatige leiding het ziet.
Als Tweakers eind vorig jaar een discussie was gestart: "Kijk mensen, dit zijn grofweg de projecties voor reclame-inkomsten en Pricewatch-inkomsten voor de komende jaren. Dat is een risico voor een gezond bestaan van Tweakers, zeker nu we meer redacteuren hebben. Wij denken dat een verhoging van zowel het aantal supporters als hun periodieke bijdrage de beste manier is om de site gezond en voor iedereen toegankelijk te houden. We gaan dus een frontpage-campagne starten met ludieke rewards om te komen tot een x aantal supporters die minstens x euro/maand voor de komende twee jaar betalen." Dan had ik graag voor het eerst een abonnement afgesloten, omdat ik het gevoel had dat ik daarmee iets voor de community kan doen.
Maar Tweakers kwam met een warrig verhaal ("Goed nieuws! Gebruikersonderzoek! Extra content!") om eigenlijk te zeggen: we gaan de Achtergronden die jullie nu gratis kunnen lezen vanaf volgend jaar achter een paywall zetten, want dat is goed voor ons verdienmodel.
Dat komt dus voort uit een verschil in perspectief: voor mij is Tweakers een site waar ik al heel lang kom, waar ik me 'onderdeel' van voel, waar ik leer en kennis uitwissel, en waar ook de betaalde krachten in de eerste plaats een onderdeel zijn van het collectief. Maar voor jullie is Tweakers een media-bedrijf, met toevallig een grote groep trouwe klanten.
Maar Tweakers is niet alleen een bedrijf, het is ook een community. En de vraag is: als je wilt dat Tweakers de nr. 1 tech-site van de Benelux blijft voor de komende 10 jaar, wat zou dan centraal moeten staan in je visie? Inzichten uit de media-industrie? Meer en duurdere content? Of juist groei en activering van de community?
Als het dat laatste is, dan moet je dat de kern van je bedrijfsstrategie maken. Daar hoort ook een andere cultuur en een andere manier van communiceren bij. Ik wil weer het gevoel hebben dat we (betalend of niet-betalend, bezoeker of redacteur) lid zijn van een open community met een gedeelde passie voor techniek. En ik wil niet steeds het gevoel hebben dat jullie een media-bedrijf zijn, en ik de 'consument'.
Ik steunde toch al voor één euro per maand jarenlang. Zelfs in de vorige incarnatie van de abonnementen al, ergens rond 2010 als ik me niet vergis. En supporter voor 3 euro per maand was nooit een probleem geweest, maar het was altijd maar vast die ene euro, niet zelf te kiezen bedrag. Nu met karmakorting betaal ik nog geen 3 euro per maand voor het plus niveau, zelfde als ik maandelijks doneer aan wikipedia. Ik wil het Tweakers Plus evenwel niet adverteren met een tag, omdat ik er niet trots op kan zijn, hoe dit nu in elkaar steekt.segil schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:19:
[...]
Dit is ook exact mijn gevoel erbij en dit heb ik ook op mijn manier zo verwoord in het vorige topic. En anderen ook, op hun eigen manier. Jammer alleen dat totaal niet wordt ingegaan door Tweakers op deze onvrede. Op jouw reactie is niet op geantwoord. Terwijl het wel een duidelijk signaal moet zijn naar Tweakers om over na te denken. Ik tag even @Moonsugar of zij hier alsnog op wilt reageren.
De communicatie snap ik net als jullie niet. Persoonlijk had wat opsmuk rondom community woorden vanuit DPG misschien minder indruk gemaakt. Daden spreken meer dan woorden. Op het gebied van daden zie ik vooral het uitsluiten van het overgrote deel van de community en daarmee waardevolle reacties onder de Plus berichten. Ik blijf het maar tot vervelens toe herhalen zoals in de afgelopen maanden vaker, maar niet iedereen kan of mag betaalgegevens verstrekken. Ook de volgende generatie vanaf middenbouw basisschool en middelbare school wordt zo buitengesloten, bij ironisch genoeg voor hen de best introducerende artikelen.
Ik zou daarom nog altijd heel graag een 1+1 model willen zien, waarbij de meest actieve community leden die niet zelf al hebben, er zo gewoon enkel het stukje Plus bij krijgen, weliswaar met advertenties. Dat kost kennelijk ook slechts € 1,25 per maand extra. Dan betaal ik gerust wel 4 euro in zo een model, om iemand anders ook een podium te gunnen.
Waar hebben we het ook over, als je koppelverkoop verplicht maakt, met een duur advententievrij hero niveau als voorvereiste, puur om bij die Plus artikelen te kunnen komen? Dan is op het totaal van het huidig Plus abonnement vervolgens op het journalistieke stukje de 9% vs 21% BTW verwaarloosbaar ja, maar puur door die zelf geïntroduceerde koppelverkoop. Dat is voor mij nog het slechtste aan deze hele abonnementsstructuur. Het is onnodig duur om volwaardig mee te kunnen doen, daardoor geen echte keuzevrijheid, geen strategie voor aankomend talent. Ik hoop dat nu dit eerste verhaal live is, hier dan ook snel iets fatsoenlijks mee gedaan wordt voor het stuk community building.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Naast hoe het precies werkt, maak de teller gewoon zichtbaar. Dit is goed voor de transparantie en het is gewoon praktisch. Het liefst goed toegankelijk in de hoofdinterface, zodat een gebruiker snel antwoord heeft of er nog marge is om een artikel te openen. Voor => Plus abo houders kan de teller onzichtbaar gemaakt worden.SteenMSc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:30:
Snelle vraag, want ik kon het in de "plus" FAQ niet vinden.
Hoe werken de 3 credits precies? Krijg ik 30 dagen na spenderen een nieuwe? Wordt er elke 1e van de maand aangevuld tot 3 credits?
Is het dus goed om nu mijn credits te gebruiken omdat ik binnen een week nieuwe credits krijg of heeft dat geen zin als ik het niet zeker weet?
De teller zou kunnen worden ondergebracht in de hoofdindeling van de account drop down (het menu direct onder de user naam), dan is ze ook makkelijker uit te zetten. Ik kan mij voorstellen dat het geen vaste knop in de header balk van tweakers kan zijn, omdat het niet een "altijd aan" doel heeft.
Dat is wat mij betreft duidelijk genoeg
Duidelijker denk ik. Dit is dus mooi opgelost.Brinkiewestland schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:09:
Ik zie als ik op een plus artikel klik, het aantal op te vragen artikelen steeds staan. Dus voordat ik een gratis plus artikel aanklik weet ik dit al.
Dat is wat mij betreft duidelijk genoeg
Kern om je over te halen naar Plus zijn met name toch wel de extra artikelen die je dan kan lezen.
Klopt het nou dat sinds de launch op donderdag er in 4 dagen maar één (1!) exclusief plus artikel is verschenen. Ik vind dat wel knullig: ja donderdag besluit ik neem Plus lekker meer lezen en dan maar 1 artikel in 4 dagen te krijgen. Ik zou echt denken nou heb ik Plus en waar blijft die lekkere extra content nou?
Een mooie how-to of een verdiepende actualiteit als long read op de vrije zondagochtend. Nee hoor, niks.
Ik verdedig regelmatig Plus en steun veel dingen maar dit is echt weer iets waarbij ik denk wat een onprofessioneel gestuntel weer als je bekijkt hoe de beta-launch liep is er dus niks geleerd.
[Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 25-07-2021 18:46]
reviews: Hoe Nederlandse start-up bijna techgigant werd was ook bedoelt als plus-artikel, maar was te vroeg gepubliceerd..CyberMania schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:39:
Misschien ben ik de enige die dit (ook) zo ontzettend slecht georganiseerd weer vind, maar als je het niet vraagt kom je er ook niet achter.
Kern om je over te halen naar Plus zijn met name toch wel de extra artikelen die je dan kan lezen.
Klopt het nou dat sinds de launch op donderdag er in 4 dagen maar één (1!) exclusief plus artikel is verschenen. Ik vind dat wel knullig: ja donderdag besluit ik neem Plus lekker meer lezen en dan maar 1 artikel in 4 dagen te krijgen. Ik zou echt denken nou heb ik Plus en waar blijft die lekkere extra content nou?
Intentionally left blank
Klopt maar die was niet exclusief. Kon er nou niks uit de bestaande log alvast naar voren worden gehaald? Het lijkt me dat je artikelen regelmatig vooruit schrijft zodat als een redacteur ziek is of iets anders gebeurt je niet direct zonder content zit. Had daarom gewoon zo’n artikel naar voren gehaald zodat je de Plusabonnees toch van een extra artikel had voorzien. Die extra exclusieve artikelen raakt toch wel de kern van Plus en zeker zo vlak na het kunnen afsluiten had dit geboden moeten worden.crisp schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:46:
[...]
reviews: Hoe Nederlandse start-up bijna techgigant werd was ook bedoelt als plus-artikel, maar was te vroeg gepubliceerd..
1 artikel in 4 dagen vind ik toch echt te weinig als publiekstrekker voor exclusief Plus zo vlak na launch en mensen overhalen het vooral te nemen.
[Voor 41% gewijzigd door CyberMania op 25-07-2021 18:57]
Talking about "je genaaid voelen" lolCyberMania schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:39:
Misschien ben ik de enige die dit (ook) zo ontzettend slecht georganiseerd weer vind, maar als je het niet vraagt kom je er ook niet achter.
Een mooie how-to of een verdiepende actualiteit als long read op de vrije zondagochtend. Nee hoor, niks.
Ik verdedig regelmatig Plus en steun veel dingen maar dit is echt weer iets waarbij ik denk wat een onprofessioneel gestuntel weer als je bekijkt hoe de beta-launch liep is er dus niks geleerd.

(ik sta overigens aan jouw kant

[Voor 57% gewijzigd door 8x4 op 25-07-2021 22:00]
Ik heb nu als ex-supporter een 'gratis' hero abonnement gekregen.
Wat gebeurd er met dit abonnement als ik nu verleng/een nieuw abonnement afsluit?
Ik las dat je je eerder betaalde geld terug krijgt, maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de looptijd die ik nu heb.
huidige situatie: 12 maanden 'gratis' (€1 per maand) hero, daarna verlengen voor normale prijs
Opnieuw afsluiten met karmakorting: 12 maanden €2.25 (24 maanden abbo), terugbetaling van 12 maanden supporter kosten.
Dan zou ik door nu om te zetten dus 27 euro duurder uit zijn. Of worden die 12 maanden hero verrekend, in plaats van de betaalde kosten?
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Alleen maar hier op reageren.crisp schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:46:
[...]
reviews: Hoe Nederlandse start-up bijna techgigant werd was ook bedoelt als plus-artikel, maar was te vroeg gepubliceerd..
De vraag hoe het credit systeem precies werkt en of het logisch is om de 3 artikelen deze week op te maken komt geen antwoord op.............
Per kalendermaand, dus op de 1e van de maand heb je inderdaad weer 3 credits. Heb het toegevoegd aan de FAQ.SteenMSc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:30:
Snelle vraag, want ik kon het in de "plus" FAQ niet vinden.
Niet-abonnees zien het aantal gratis artikelen inderdaad bij elk Plus-artikel dat ze aanklikken

Ik stuur je even een DM, want om hier wat over te kunnen zeggen heb ik wat meer info nodig over welk abonnement je wildragonhaertt schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:39:
Ik had nog een vraagje waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden.
Ik heb nu als ex-supporter een 'gratis' hero abonnement gekregen.
Wat gebeurd er met dit abonnement als ik nu verleng/een nieuw abonnement afsluit?
Ik las dat je je eerder betaalde geld terug krijgt, maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de looptijd die ik nu heb.
huidige situatie: 12 maanden 'gratis' (€1 per maand) hero, daarna verlengen voor normale prijs
Opnieuw afsluiten met karmakorting: 12 maanden €2.25 (24 maanden abbo), terugbetaling van 12 maanden supporter kosten.
Dan zou ik door nu om te zetten dus 27 euro duurder uit zijn. Of worden die 12 maanden hero verrekend, in plaats van de betaalde kosten?

We willen inzichten in hoe mensen hun credits gebruiken om te kijken hoe we hier op in kunnen spelen. Vooral als veel mensen uit voorzorg hun credits opsparen is het logisch om aan het eind van de maand een overzicht te geven waar ze deze aan kunnen spenderen.3) Misschien waren jullie het al van plan maar ik kan me ook bedenken dat je een aantal maanden iets toont van: nog geen Pluslid? Dit waren afgelopen maand de best gelezen artikelen en/meeste discussie opgeleverd/best gewaardeerd. Vlak voor het einde van de maand (bijv 3e week) zodat ze het nog kunnen unlocken (@Olaf). In de vorm van een artikel of een tegeltje met links.
Dergelijke inzichten mag je toch wel als bekend verwachten bij professionals. In marketing vakliteratuur is hier genoeg over te vinden en het achterliggende psychologisch fenomeen is ook goed onderzocht.Olaf schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:23:
[...]
We willen inzichten in hoe mensen hun credits gebruiken om te kijken hoe we hier op in kunnen spelen. Vooral als veel mensen uit voorzorg hun credits opsparen is het logisch om aan het eind van de maand een overzicht te geven waar ze deze aan kunnen spenderen.
Met "consumables" is men in de regel afwachtend bij een onzekere toekomst. Zeker wanneer consumables verlopen op een bepaald moment en deze met terugwerkende kracht kunnen worden ingezet, juist dan versterk je het effect van opsparen omdat men door te wachten wel een volledige geïnformeerde keuze kan maken en er geen onzekerheden meer spelen.
Nu kan ik niet zo snel een goed voorbeeld verzinnen waar dat versterkende effect van terugwerkende kracht een rol speelt, maar om het fenomeen in een andere context te plaatsen; denk bijvoorbeeld aan het opsparen van consumables in games voor wanneer je ze echt nodig hebt, om aan het eind van het spel tot de conclusie te komen dat je al je potions hebt opgespaard en nooit hebt gebruikt. Of mensen die in economisch onzekere tijden gaan sparen. Stel je voor dat men met terugwerkende kracht tot een maand terug zou kunnen beleggen, wat denk je dat er zou gebeuren?
Ik snap prima dat jullie dergelijke inzichten het liefst uit je eigen toetsen halen daar dat de hoogste relevantie geeft, maar ik heb de afgelopen tijd al menig maal de indruk gehad dat er op voorhand geen enkele kennis vergaard is uit andere bronnen uit onwetendheid en/of de illusie dat jullie het wiel opnieuw moeten uitvinden omdat jullie context zo uniek zou zijn.
Dat betekend dus dat we komende week kunnen spenden want komende zondag krijgen we weer nieuwe.jelle. schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:21:
[...]
Per kalendermaand, dus op de 1e van de maand heb je inderdaad weer 3 credits. Heb het toegevoegd aan de FAQ.
[...]
Niet-abonnees zien het aantal gratis artikelen inderdaad bij elk Plus-artikel dat ze aanklikken
[Afbeelding]
[...]
Ik stuur je even een DM, want om hier wat over te kunnen zeggen heb ik wat meer info nodig over welk abonnement je wil
Ik merk dat ik het toch ook wel vervelend vind dat ik de reacties onder de Plus artikelen niet kan lezen. Dat had ik (onterecht) niet verwacht.CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:55:
[...]
Terechte vragen die je hier stelt. Ze hebben dit ook geconstateerd en aan de community daarna gevraagd wat de meest wenselijke oplossing is (een ideale bestaat in dit geval nooit vanwege betaald/onbetaald). Hieruit bleek dat de algemene tendens toch was; dan maar helemaal geen reacties tonen onder Plusartikelen als je niet lid bent/unlocked hebt.
Dus terechte punten maar is onderzocht en naar gevraagd bij de community; zie: Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen
Maar zeg nooit nooit, wie in de toekomst toch een andere keuze beter. Maar voor nu is dit het dus geworden.
Aan de ene kant kan ik het begrijpen, want ze gaan vaak inhoudelijk over het artikel, wat je niet kan lezen.S0epkip schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:25:
[...]
Ik merk dat ik het toch ook wel vervelend vind dat ik de reacties onder de Plus artikelen niet kan lezen. Dat had ik (onterecht) niet verwacht.
Aan de andere kant, wat maakt dat die reacties ook Plus-content zijn?
En ik moet eerlijk zeggen dat ik bij veel artikelen juist begin bij wat reacties, als die beginnen met "in dit artikel staan een aantal fouten...." dan weet ik al dat ik mijn tijd er niet aan ga verspillen.
Precies, en sowieso heb ik het idee dat ik minder en minder plusartikelen zie. Van iets van 1 per dag, naar 1 per een aantal dagen. Dat is natuurlijk niet direct een probleem, ik ben 1 van die mensen die liever 1 serieus goed stuk per week zie dan 10 veredelde nieuwsberichten, maar ik heb momenteel het idee dat de kwantiteit omlaag gaat, bij een gelijke kwaliteit.CyberMania schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Klopt maar die was niet exclusief. Kon er nou niks uit de bestaande log alvast naar voren worden gehaald? Het lijkt me dat je artikelen regelmatig vooruit schrijft zodat als een redacteur ziek is of iets anders gebeurt je niet direct zonder content zit. Had daarom gewoon zo’n artikel naar voren gehaald zodat je de Plusabonnees toch van een extra artikel had voorzien. Die extra exclusieve artikelen raakt toch wel de kern van Plus en zeker zo vlak na het kunnen afsluiten had dit geboden moeten worden.
1 artikel in 4 dagen vind ik toch echt te weinig als publiekstrekker voor exclusief Plus zo vlak na launch en mensen overhalen het vooral te nemen.
Het is vakantietijd, vast, maar freelancers zijn ook een ding, plus inderdaad wat @CyberMania zegt, bij launch had ik killers van artikelen verwacht. Zeker na een beta van richting de 8 maanden.
Zijn reacties door de community nu het intellectueel eigendom van T.net geworden?RobinHood schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:42:
Aan de andere kant, wat maakt dat die reacties ook Plus-content zijn?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Nee, maar ze mogen het wel exploiteren.Freekers schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Zijn reacties door de community nu het intellectueel eigendom van T.net geworden?
10.1 Met inachtneming van hetgeen is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, behoudt het Lid in beginsel de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op de door hem geplaatste Content.
In herhaling op mijn eerdere bericht waar door Tweakers nog geen antwoord op is gegeven:10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;
a. verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
Weten abbo-leden bij het plaatsen van een reactie dat hun content niet zichtbaar is voor een groot deel van de andere Tweakers, dat hun moeite voor een dergelijk artikel dus minder vruchten werpt? Weten zij dit voorafgaand het afsluiten van een abbo?
Met als extra:
Weten personen die meewerken aan een plus-artikel, bijvoorbeeld via een interview, doen van onderzoek, of het beantwoorden van vragen, dat de gegeven informatie achter een betaalmuur verschijnt?
Want over dit laatste, ik kan mij goed inbeelden dat ik zou willen helpen met het verschaffen van informatie om zo gebruikers wat in te lichten over een bepaald onderwerp. Maar, ik zou dat niet willen doen als gebruikers daarvoor moeten betalen. Dan help ik liever een open platform.
[Voor 36% gewijzigd door TimvandenBelt op 27-07-2021 13:44. Reden: Extra toegevoegd en linkje, typo]
Dit wordt niet expliciet vooraf gecommuniceerd. Het is wel in de FAQ opgenomen.TimvandenBelt schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:23:
In herhaling op mijn eerdere bericht waar door Tweakers nog geen antwoord op is gegeven:
Weten abbo-leden bij het plaatsen van een reactie dat hun content niet zichtbaar is voor een groot deel van de andere Tweakers, dat hun moeite voor een dergelijk artikel dus minder vruchten werpt? Weten zij dit voorafgaand het afsluiten van een abbo?
Dit is min of meer al eerder beantwoord: Olaf in "Het grote Tweakers Plus-topic". Of het tegenwoordig bij interviews expliciet vermeld wordt aan de geïnterviewde en hoe het zit met meewerken aan een artikel, kan @Olaf je vertellen.Met als extra:
Weten personen die meewerken aan een plus-artikel, bijvoorbeeld via een interview, doen van onderzoek, of het beantwoorden van vragen, dat de gegeven informatie achter een betaalmuur verschijnt?
Want over dit laatste, ik kan mij goed inbeelden dat ik zou willen helpen met het verschaffen van informatie om zo gebruikers wat in te lichten over een bepaald onderwerp. Maar, ik zou dat niet willen doen als gebruikers daarvoor moeten betalen. Dan help ik liever een open platform.
Als we er 3 krijgen die het waard zijn.twww55 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Dat betekend dus dat we komende week kunnen spenden want komende zondag krijgen we weer nieuwe.
Vrijdag middag echt begonnen, het is nu maandag middag. 3 dagen 2 plus berichten.
de eerste heb ik niet gelezen omdat daar al behoorlijk wat kritiek over heb gehoord.
de tweede interesseert me totaal niet. IOT of home automatisering vind ik gewoon niet iets waar ik vind dat ik iets van moet weten. IOT omdat dit niet mijn vakgebied is.
Een heleboel homeautomatisering gaat erom dat je met 2 drukken op je smartphone iets kan doen wat je met bijvoorbeeld een lichtschakelaar in 1 druk kan doen. Automatiseren omdat het kan ipv dat het echt nuttig is. Sluikverbruik is een belangrijk iets om te vermijden, maar een hoop home automatisering zorgt voor een hoop extra sluikverbruik om bijvoorbeeld een apparaat dat de hele dag standby is omdat het op het juiste moment je gordijnen dicht moet doen (met een elektrische motor.) Ik heb wel een Thermostaat maar niet een die je moet koppelen met het internet, ik zie niet de voordelen op wegen ten koste van de hogere prijs of privacy. Als jij dat wel wil in je huis, prima.
Tegen de tijd dat het echt normaal is, en het is echt een beter dan je ouderwetse alternatief, merk je waarschijnlijk niet eens dat het er is omdat het zo gebruikersvriendelijk is.
Er was eerlijk gezegd nog 1 die omdat de heren te snel op start hadden geklikt nu niet onder plus valt en veel positieve reacties op kwamen. Maar dat zat helaas ook niet in mijn interesse gebied.
Ik had bij de openingsweek toch elk uur of om de paar uur een steen goed plus artikel verwacht.
Je wil toch mensen verleiden om een Abo te nemen?
Dan wil je het liefst dat mensen binnen een dag door hun 3 artikelen heen zijn en met lede ogen alle artikelen die ze willen lezen voorbij zien komen.
Er was niet eens een gepinde grande openings post alleen een .plan die tussen de normale posts stond, Ik had toch wel verwacht dat de hele site in een andere thema kleur was getoond met bijbehorende images die laten zien hoe trots Tweakers is op haar nieuwste product.
[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 26-07-2021 13:34]
Dat artikel is vanochtend om 6:00 gepost en heeft een whopping 10 reacties. Op het moment heeft alleen nieuws: LG introduceert line-up van draadloze oortjes met actieve noisecancel... minder reacties, maar dat is pas ook een goed half uurtje terug gepubliceerd...Anoniem: 1367312 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Als we er 3 krijgen die het waard zijn.
Vrijdag middag echt begonnen, het is nu maandag middag. 3 dagen 2 plus berichten.
de eerste heb ik niet gelezen omdat daar al behoorlijk wat kritiek over heb gehoord.
de tweede interesseert me totaal niet. IOT of home automatisering vind ik gewoon niet iets waar ik vind dat ik iets van moet weten. Tegen de tijd dat het normaal is, merk je waarschijnlijk niet eens dat het er is omdat het zo gebruikersvriendelijk is.
Er was eerlijk gezegd nog 1 die omdat de heren te snel op start hadden geklikt nu niet onder plus valt en veel positieve reacties op kwamen. Maar dat was ook niet in mijn interesse gebied.
Ik had bij de openingsweek toch elk uur of om de paar uur een steen goed plus artikel verwacht.

Mag hopen dat dit artikel toevallig niet zo aan slaat en/of dat die 10 reacties pareltjes van het hoogste niveau zijn, maar vooralsnog lijkt de paywall de grootste meerwaarde van Tweakers in het algemeen teniet te doen.
Sorry, ik ben zoals iedereen weet ook geen + voorstander maar dit is wel een absurde aanname.Anoniem: 1367312 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Dan wil je het liefst dat mensen binnen een dag door hun 3 artikelen heen zijn en met lede ogen alle artikelen die ze willen lezen voorbij zien komen.
Elke paar uur een plus artikel? En dan komen zeuren dat er zoveel plus is zeker? Dat is toch totaal niet realistisch kom op zeg.

Voor de rest vind ik in het algemeen de kritiek over te weinig plus best wel apart.

Dit is een account.
De eerste dag/week verwacht je toch meer? Desnoods vertel je in je grand openings post dat deze week om het te vieren extra veel plus te verwachten is. Je kan om verwachtingen/kritiek te managen ook nog aangeven hoeveel plus men na die week kan verwachten.Grvy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:33:
[...]
Sorry, ik ben zoals iedereen weet ook geen + voorstander maar dit is wel een absurde aanname.
Elke paar uur een plus artikel? En dan komen zeuren dat er zoveel plus is zeker? Dat is toch totaal niet realistisch kom op zeg.![]()
Voor de rest vind ik in het algemeen de kritiek over te weinig plus best wel apart.Zo kan Tweakers het imho nooit goed doen...
Iedereen inclusief ik dacht dat ze aan het opsparen waren toen de afgelopen tijd er weinig plus kwam.
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 26-07-2021 13:37]
segil schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:19:
[...]
Dit is ook exact mijn gevoel erbij en dit heb ik ook op mijn manier zo verwoord in het vorige topic. En anderen ook, op hun eigen manier. Jammer alleen dat totaal niet wordt ingegaan door Tweakers op deze onvrede. Op jouw reactie is niet op geantwoord. Terwijl het wel een duidelijk signaal moet zijn naar Tweakers om over na te denken. Ik tag even @Moonsugar of zij hier alsnog op wilt reageren.
Dat Tweakers een (media)bedrijf is, daar valt weining aan te doen. Er werken al grofweg twintig jaar mensen in vaste dienst bij Tweakers en we zijn al meer dan vijftien jaar onderdeel van een grote uitgever, waardoor de verwachting is dat er eind van het jaar een leuk bedrag overblijft in plaats van dat er geld bij moet. Dat gaat dus niet veranderen.emperor3s schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:42:
[...]
Het is een zakelijk besluit.
Dat is dus bijna altijd al zo geweest, maar blijkbaar is de perceptie gaandeweg wel veranderd; 'HQ' komt voor een deel van jullie tegenwoordig ook echt over als een groep mensen die zich alleen maar bekommert om geld en de community enkel als middel ziet om een doel te bereiken. En dat steekt. Ik - en vele collega's met mij - zijn bij Tweakers gaan werken juist omdat we fan zijn van Tweakers, onderdeel zijn van de community, en hoe tof is het om van je hobby je werk te maken? Daarom waren veel mensen intern ook blij toen we een koerswijziging maakte vorig jaar en terug gingen naar de kern' (waar ik hierover wat meer probeerde uit te leggen WoutF in "Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?")
Wat mij betreft is de tegenstelling dan ook niet zwart/wit: het is niet óf community óf bedrijf. Ja, we runnen een bedrijf, maar dat betekent niet dat het welzijn van de community daarbij niet de kern van je strategie kan zijn. Waar we duidelijk nog lang niet goed genoeg in zijn, is dat ook laten zien aan jullie. Ik kan nu allemaal dingen gaan opnoemen die we gedaan hebben voor de community het afgelopen jaar, maar het feit dat het niet uit zichzelf zichtbaar is, laat zien dat we nog meer moeten doen, er beter over moeten communiceren, of een combinatie van beiden.
Met je laatste zin maak je een heel goed punt: "En ik wil niet steeds het gevoel hebben dat jullie een media-bedrijf zijn, en ik de 'consument'." Dat willen ik en mijn collega's namelijk ook niet. Ik snap het als je daar op dit moment vrij weinig mee kunt en ik weet nu ook niet zo snel hoe we dat gevoel weg kunnen nemen. De beste oplossing is denk ik gewoon 'laten zien'. Er zitten dingen in de pijplijn waar de community denk ik erg blij van wordt, de tijd zal moeten uitwijzen of dat uiteindelijk ook zo gaat zijn. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat die pijplijn zo goed mogelijk gevuld blijft, beter dan in het verleden, al zullen er altijd bedrijfstechnische afwegingen gemaakt moeten worden die soms niet populair zullen zijn.
Deze discussie begint overigens behoorlijk off-topic te raken. Mocht er behoefte aan zijn, open dan vooral een topic om dit voort te zetten en laten we dit topic voor de abonnementen laten.
Dit topic is gesloten.
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.