Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:46
Cocytus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Dit wordt een beetje een zinloze discussie, maar er staan geen "evenementen" in jouw post die ik quotte. Alleen een blanket statement "uiteindelijk viel het elke keer mee".
En zo kan je alles uit zijn verband trekken, met selectief quoten. Het ging over de buitenevenementen waar (onterecht) paniek over werd gemaakt.

Volgens mij was ik voldoende helder verder, vorig jaar moesten we elke keer wachten op effecten (positief of negatief) terwijl na 7-10 dagen al duidelijk was welke kant we uitgingen.
En inderdaad, vorig jaar hadden we geen vaccinaties. Daarom maak ik mee heel erg zorgen dat er nu, eind augustus 2021, al 10x zoveel IC-opnames zijn als vorig jaar eind augustus.
Ik maak mij geen zorgen. Het is stabiel en ik heb op dit moment geen reden om aan te nemen dat dit ineens gaat veranderen.

Disclaimer: Corona is nog steeds nieuw en we weten nog lang niet alles, morgen kan alles veranderen of veranderd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 27-08-2021 15:19 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31

Toch weer een stukje hoger! Wel te verwachten met de scholen die open gaan, wat meer testen tot gevolg heeft.
Interessant is eigenlijk wat de spreiding is voor
- Leeftijd (jongere hebben geen druk op de zorg)
- % (volledig) gevaccineerde tov de positief geteste

Percentage positief zegt denk ik niet meer zoveel??
-mensen testen thuis, en als ze al langs de GGD gaan is het 1:1 positief
- door thuis testen, is er geen zicht meer op het totaal aantal testen

[ Voor 83% gewijzigd door Stinger_Ventura op 27-08-2021 15:27 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
In vergelijking met vorige week vrijdag (rond de 2200) en afgelopen dagen best een stevig getal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 18:31
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

In vergelijking met vorige week vrijdag (rond de 2200) en afgelopen dagen best een stevig getal.
Zeker, dat vind in het mooie aan Ollie de Cijferman zijn tweet. Die geeft enige duiding aan hoeveel % hoger of lager het is tov voorgaande week. Dag cijfers zeggen m.I. niet zoveel….

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Nog steeds stabiel. Ondanks de vakanties die afgelopen zijn, al zou je daar nu alleen effect in de besmettingen van zien verwacht ik.
De gevolgen van de vakanties zou ik nog even aankijken, met minstens een week of 2 a 3, als iedereen weer naar school en aan het werk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Zeker, dat vind in het mooie aan Ollie de Cijferman zijn tweet. Die geeft enige duiding aan hoeveel % hoger of lager het is tov voorgaande week. Dag cijfers zeggen m.I. niet zoveel….
Bij de buren post hij het nog iets uitgebreider, wat ook erg handig is. Kan je snel meerdere weken terugkijken.

Ollie is begonnen uit onvrede over Yorick met zijn verschrikkelijke mening die hij iedereen opdrong :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Dat is een lopend gemiddelde van die week.

Vorige week was 2209. Stijging deze week is +27,4% week-op-week voor een vrijdag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oV0wvAtDtqxYV9hdPTGUKT_SnQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ObrYQ0XM4AjdmyLtD5FtgTwh.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Het aantal besmettingen is ook al een weekje of zo licht stijgend, en die stijging zal steeds harder gaan. De vraag is in hoeverre zich dat gaat vertalen naar de ziekenhuizen. Ook daar zal een stijging volgen, maar gezien de vaccinaties minder stijl dan de besmettingen (dat zien we overal waar het al wat langer weer omhoog gaat, en ook na onze YOLO weekenden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
autje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Het aantal besmettingen is ook al een weekje of zo licht stijgend, en die stijging zal steeds harder gaan. De vraag is in hoeverre zich dat gaat vertalen naar de ziekenhuizen. Ook daar zal een stijging volgen, maar gezien de vaccinaties minder stijl dan de besmettingen (dat zien we overal waar het al wat langer weer omhoog gaat, en ook na onze YOLO weekenden).
Aan de andere kant, t zou wel verrassend zijn als de verhouding nu opeens weer gaat wijzigen, want vaccineren is toch redelijk klaar, helemaal voor de risicogroepen en er is volgens mij nog niet echt een vervelendere variant in zicht.
Modus wat dat betreft zou, bij gelijke variant, gelijke testbereidheid, gelijke vaccinatiegraad en gelijke mate van verspreiding binnen bevolkingsgroepen een stijging van t aantal besmettingen redelijk 1 op 1 door moeten gaan in t aantal opnames.

De vraag is wat mij betreft dan ook meer, kunnen de besmettingsaantallen, en dus in de periode erna de ziekenhuisbesmetting, met de huidige vaccinatiegraad nog makkelijk verdubbelen? Verviervoudigen?

Want 5x zoveel besmettingen en dus waarschijnlijk 5x zoveel IC-opnames gaat een probleem opleveren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat het effect is van de geïmporteerde besmettingen (jongeren die op zuip en feest vakantie zijn geweest).

Of die stijging steeds harder zal gaan is onbekend. Dat was vorig jaar wel het geval, maar toen hadden we aanzienlijk minder immuniteit. Koffiedik kijken voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 13:47
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat het effect is van de geïmporteerde besmettingen (jongeren die op zuip en feest vakantie zijn geweest).

Of die stijging steeds harder zal gaan is onbekend. Dat was vorig jaar wel het geval, maar toen hadden we aanzienlijk minder immuniteit. Koffiedik kijken voorlopig.
Nu hebben we nog steeds onvoldoende immuniteit aangezien mensen met vaccinatie nog steeds besmet raken, echter zijn de gevolgen een stuk minder heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dracula schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Nu hebben we nog steeds onvoldoende immuniteit aangezien mensen met vaccinatie nog steeds besmet raken, echter zijn de gevolgen een stuk minder heftig.
Ons enige doel is de zorg niet overbelasten, en daar hebben we momenteel voldoende immuniteit voor. En elke besmetting zorgt voor een extra boost in de immuniteit.

Zolang de ziekenhuizen hoofdzakelijk vol liggen met ongevaccineerde mensen is er niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
rik86 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Aan de andere kant, t zou wel verrassend zijn als de verhouding nu opeens weer gaat wijzigen, want vaccineren is toch redelijk klaar, helemaal voor de risicogroepen en er is volgens mij nog niet echt een vervelendere variant in zicht.
Modus wat dat betreft zou, bij gelijke variant, gelijke testbereidheid, gelijke vaccinatiegraad en gelijke mate van verspreiding binnen bevolkingsgroepen een stijging van t aantal besmettingen redelijk 1 op 1 door moeten gaan in t aantal opnames.

De vraag is wat mij betreft dan ook meer, kunnen de besmettingsaantallen, en dus in de periode erna de ziekenhuisbesmetting, met de huidige vaccinatiegraad nog makkelijk verdubbelen? Verviervoudigen?

Want 5x zoveel besmettingen en dus waarschijnlijk 5x zoveel IC-opnames gaat een probleem opleveren denk ik
Mja, die bijzonder scherpe piek in besmettingen na de YOLO weekenden gaf niet een soortgelijke scherpe piek in de ziekenhuisopnames. Voor een deel omdat de besmettingen vooral onder jongeren plaatsvonden, en omdat de ouderen die zij uiteindelijk ook besmetten inmiddels gevaccineerd waren en dus niet meer in het ziekenhuis kwamen. Het zou goed zijn om te weten of er nu een verschuiving van jong naar oud in de besmettingen plaatsvindt of andersom, en ook hoe de verhoudingen jong/oud en gevaccineerd/niet-gevaccineerd zijn bij nieuwe ziekenhuisopnames. Eind juli steeg het aantal besmettingen met een factor 15-20, het aantal opnames maar met een factor 3-4. En dan zijn er inmiddels nog meer mensen gevaccineerd dan toen.

Oftewel: veel factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:28
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ons enige doel is de zorg niet overbelasten, en daar hebben we momenteel voldoende immuniteit voor. En elke besmetting zorgt voor een extra boost in de immuniteit.

Zolang de ziekenhuizen hoofdzakelijk vol liggen met ongevaccineerde mensen is er niet zoveel aan de hand.
Als morgen alle 17 miljoen Nederlanders besmet raken dan raakt de zorg 100% overbelast. Als het er morgen 0 zijn 100% niet. Ergens daartussen ligt het omslagpunt, de vraag is of we daar niet overheen gaan als we alles loslaten/opengooien. Het probleem is dat niemand daar ook maar enigszins iets zinnigs over kan zeggen. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Oh ja? Volgens mij is eerder al aangegeven door bv een Gommers dat 100 covid op de ic toch wel het max is wat voor langere tijd haalbaar is. Op het moment zitten we boven de 200 dus hoezo niet overbelast?
Want dat maakt maakt uit voor de zorgbelasting? 8)7 . Sorry hoor, maar dit is gewoon wensdenken van de bovenste plank wat je hier doet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:55
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Vorig jaar werd er elke keer een grote paniek gemaakt en uiteindelijk viel het elke keer mee en was na een dag of 7-10 al duidelijk welke richting we op gingen. Ook begin september.

Op dit moment, even met een slag om de arm qua besmettingen van vandaag, is het al lange tijd stabiel.
Bedoel je nu dat het begin september meeviel?

Dit zei Rutte op 1 september:
Kort gezegd: de cijfers zijn nog altijd hoger dan rond 1 juli, en het blijft nodig om ze verder terug te duwen. Tegelijkertijd is de ontwikkeling nu niet alarmerend. Spannend blijft het zeker, zeker nu we allemaal weer terug zijn van vakantie en school weer begint, sport en andere activiteiten ook weer een aanvang nemen. En zeker als we kijken naar het buitenland, want in sommige landen waar de situatie ook onder controle leek, zijn de cijfers in een paar weken weer ontploft. Dat moet voor ons een waarschuwing zijn en het is tegelijkertijd ook een extra risico, want een virus heeft geen paspoort.
Vrij vertaald is dit de waarschuwing begin september. Let op, scholen/werk/sport gaat weer beginnen.
En warempel, persconferentie 18 september:
Goedenavond en dank voor uw komst op dit ongebruikelijke moment. Want vrijdagavond 19.00 uur is normaal gesproken voor de meeste mensen een moment om even uit te blazen natuurlijk. Maar het feit dat we u hebben uitgenodigd voor deze persconferentie, op deze dag, op dit tijdstip, geeft wel aan dat er reden is het weekendgevoel nog even uit te stellen. En u, en de kijkers kennen die reden. Het coronavirus is met een comeback bezig. En dat gaat zo snel dat ook het Outbreak Management Team deze week dringend adviseerde in te grijpen.
Dus waar je vandaan haalt dat vorig jaar september 'meeviel' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 08:04
Cartman! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Dat was zeker mijn aanname maar voor iemand die twijfelt lijkt me het niet handig om sarcasme te gebruiken om te overtuigen het vooral wel te doen.

offtopic:
Dochter zit ook al 2 dagen thuis want na 3 dagen basisschool en opvang waren er al 5 besmette kinderen in d'r groepen...
Ja prima. En begreep jouw mening. Maar wat betreft het doorgeven (besmettelijk zijn). Dat hebben gevaccineerden net zo goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
RIVM heeft resultaten van een eigen onderzoek naar de effectiviteit van vaccins op ziekenhuisopname en IC-opname gepubliceerd. Korte conclusie: werken als een tierelier (goh).

Ook interessant (uit de samenvatting van het onderzoek zelf):
Acht maanden na de start van het COVID-19-vaccinatieprogramma in Nederland zijn er nog geen aanwijzingen voor afname van bescherming met de tijd sinds vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:53:
@meermarco: waarom een vaccin nemen is heel simpel:
- voor elke leeftijdsgroep is de kans op een ernstig ziekteverloop groter dan de kans op ernstige bijwerkingen van het vaccin

Klaar :+

Mensen vinden het eng want een vaccin nemen lijkt een actieve keuze en covid oplopen lijkt niet een actieve keuze, en men heeft dan liever iets dat "niet je eigen schuld is". Gevolg van westerse manier van denken :+
Ja daar heb je gedeeltelijk gelijk in. En dat je er niet ziek van kan worden (vaccinatie) is onzin. Partner en meerderen hebben gewoon dagen koorts gehad na 1e if 2e prik. Maar ja zo droog als jij het zegt is het. Kans bijwerkingen kleiner dan bijwerkingen als je het hebt. Alleen geen keuze maken is makkelijk :-) met pistool op hoofd of nu of nooit zou ik het wel kiezen zeg maar. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
meermarco schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:54:
[...]
Ja prima. En begreep jouw mening. Maar wat betreft het doorgeven (besmettelijk zijn). Dat hebben gevaccineerden net zo goed.
Ja, echter zijn gevaccineerden vaak korter/minder heftig ziek en daarmee minder besmettelijk dan een ongevaccineerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Cartman! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Ja, echter zijn gevaccineerden vaak korter/minder heftig ziek en daarmee minder besmettelijk dan een ongevaccineerde.
Ja alleen die hebben niet door dat de het hebben en houden vaak geen/minder afstand…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
meermarco schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:59:
Ja alleen die hebben niet door dat de het hebben en houden vaak geen/minder afstand…
Zover ik begrepen hangt de besmettelijkheid samen met je klachten. Als je niet hoest/niest verspreid je ook minder snel. Onder de streep ben je als gevaccineerde dus gewoon veiliger voor ander, gemiddeld genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Emgeebee schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:33:
Hangt er helemaal vanaf wat je doel is. Zo min mogelijk slachtoffers? Dan inderdaad alles op slot gooien. Zullen we auto's dan ook maar afschaffen?
Wat is dat voor rare vergelijking? :S
En elk leven is eindig. Mensen sterven, dat hoort bij het leven. Heb je, als je dit accepteert, ineens geen moreel kompas of fatsoen?
Waar kom je nou mee aan :? Je doet net alsof ik gezegd heb dat het accepteren van sterfgevallen in het algemeen betekent dat je geen moreel kompas hebt. Dat is toch écht een gevalletje van mijn woorden verdraaien, verkeerd in context plaatsen of het verkeerd willen zien. Ik had het over onnodige sterfgevallen door corona door zwabberend overheidsbeleid; iedereen is wel wat snel met het mondje daar om te roepen dat we het acceptabel moeten vinden dat er mensen door sterven terwijl het voorkomen kan worden. Dat sommigen de arrogantie hebben te denken dat hen het niet kan overkomen is prima, maar dan hoeven ze nog niet te verkondigen dat het maar geaccepteerd gemeengoed moet worden alleen maar omdat zij aan hun eigen ongemak denken. We zitten in een pandemie, we moeten het samen doen!
Ik doe het graag om de zorg behapbaar te houden, en ik blijf thuis bij klachten, maar veel meer dan dat ben ik niet bereid te doen. Die minieme kans dat ik besmettelijk ben en iemand besmet in een supermarkt weegt wat mij betreft niet op tegen het ongemak van die dingen. Hard, ik weet het, maar ik wil geen samenleving die constant z'n gezicht moet bedekken.
Dat vind ik inderdaad hard ja. Tijdelijk dat ongemakje voelen, of mogelijk iemand besmetten die er dan aan kan sterven? Ik wil het niet op mijn geweten hebben, dus ik kies ervoor om niet zo'n big deal te maken over een mijns inziens kleine maatregel. Je kunt best je redenen tegen een mondkapje hebben, en er zijn uiteraard mensen met astma of andere zaken waarvoor het écht ongemak is, maar ik proef voornamelijk redenaties om vooral niet maar één klein stukje ongemak te ervaren.
Ik draag al sinds maart 2020 mondkapjes, en sinds eind vorig jaar de FFP2 maskers, voor mij maar ook voor anderen. Maar nu ik volledig gevaccineerd ben en de deltavariant gewoon nog steeds doorgegeven kan worden onder gevaccineerden, vind ik het mijn "plicht" om het niet alsnog aan ongevaccineerden door te geven, want zij lopen nog steeds gevaar. Helaas besluit de overheid om alle remmen los te laten. Voor mij dé reden om gewoon mondkapjes te blijven dragen, want doordat iedereen nu weer zonder loopt, loop ikzelf weer meer risico op besmetting die ik dan weer kan doorgeven en dat wil ik niet.
Misschien klop ik mezelf daar jouw inziens teveel mee op de borst, maar ik vind het een kwestie van fatsoen, en ik zie het liefste dat iedereen die attentheid zou hebben.
Helemaal mee eens, zodra er een Corona-neusspray op de markt kom begin ik met spuiten. 3e vaccin? Geen probleem, maar graag de 3e (pun intended) wereld eerst vanwege varianten.
Idd, laat de 3e prik en dat neusvaccin ook maar komen! Ik heb géén vertrouwen in de overheid, maar wél vertrouwen in de wetenschap en het vaccin. Voor de mensen die het willen, is gewoon publiekelijk te vinden hoe de vaccins werken en wat ze doen met je immuunsysteem/cellen, want dat is al proven science.
Maar ik deel wel het experimenteer-argument van iemand die nog liever niet gevaccineerd wilt worden als die zegt dat het aanvoelt als een experiment; met dat dit allemaal nieuw is, vind ik het echter logisch dat niet alles meteen 100% werkt. We zullen meer onderzoeken moeten doen om kennis te vergaren komende tijd. Een stukje trial-and-error hoort er wat dat betreft gewoon bij. Ja jammer als het vaccin na x-tijd niet meer goed werkt, maar het is beter dan niks. Gaandeweg zullen we het wel perfectioneren (of niet), dus ik werk er graag aan mee.
Dwang vindt plaats wanneer je iemand iets verplicht wat hij/zij zelf nooit zou doen. Iemand die extreem voorzichtig is zal dat uit zichzelf doen. Iemand die nagenoeg geen risico denkt te lopen en alles doet wat God verboden heeft, zal uit zichzelf geen vaccin nemen. Zie je het verschil?

Het een is drang (een extreem voorzicht persoon moet thuis blijven, hoeft niet) en de ander dwang (een yolo verplichten tot vaccineren).
Ik ben principieel tegen het verplichten van vaccineren; je hebt het immers over zelfbeschikking en ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat er met zijn/haar/hun lichaam gebeurt.
Hetgeen mij ontzettend stoort is de attitude van mensen die denken dat het (ongevaccineerd) gaan naar een festival een recht is wat ze wordt afgenomen en dat een randvoorwaarde stellen aan het bezoeken van een festival het schenden van iemands vrijheid is.
Mensen interpreteren vrijheid als dat men het recht op alles heeft en dat te allen tijde moet kunnen claimen zonder randvoorwaarde en zonder enige consequentie. Zo werkt vrijheid niet. Vrijheid komt met verantwoordelijkheden en het vrijwaart je niet van consequenties.
Ik heb er dan ook minder issues mee als festivalorganisaties/horeca/<vul maar een evenement in> randvoorwaarden hanteert, zij het een volledige vaccinatie of negatieve test laten zien.
Dat niet gevaccineerd zijn meer ongemak met zich mee brengt door strengere randvoorwaarden snap ik helemaal, maar je moet dan niet net doen alsof er een aanslag op je vrijheid gepleegd wordt. Je kunt nog steeds naar dat festival gaan, zij het met iets meer ongemakjes. Dus er is gewoon een keuze, waarbij je zowel de lusten als de lasten komt te accepteren.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Laguna

Connaisseur

Cartman! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Zover ik begrepen hangt de besmettelijkheid samen met je klachten. Als je niet hoest/niest verspreid je ook minder snel. Onder de streep ben je als gevaccineerde dus gewoon veiliger voor ander, gemiddeld genomen.
Of er nou ergens een gevaccineerd persoon met klachten rondloopt of iemand die niet gevaccineerd is met klachten rondloopt, in beide gevallen zijn ze besmettelijk. Dan kunnen klachten wel minder vaak voorkomen na vaccinatie, dan ben je alsnog afhankelijk van het feit of die personen met klachten zich afzonderen of niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Sorcerer8472

Mens sana?

meermarco schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Ja daar heb je gedeeltelijk gelijk in. En dat je er niet ziek van kan worden (vaccinatie) is onzin. Partner en meerderen hebben gewoon dagen koorts gehad na 1e if 2e prik. Maar ja zo droog als jij het zegt is het. Kans bijwerkingen kleiner dan bijwerkingen als je het hebt. Alleen geen keuze maken is makkelijk :-) met pistool op hoofd of nu of nooit zou ik het wel kiezen zeg maar. Bedankt.
Om het nog wat kracht bij te zetten:
https://nos.nl/artikel/23...-ziekte-door-deltavariant

Dit zijn grote verschillen. En nee, er zijn geen zekerheden en ja je kunt nog steeds ziek worden, maar qua statistiek is dit het slimste om te doen en als iedereen het zou doen dan zouden NL en de VS er toch echt heel anders uitzien qua getallen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Bedoel je nu dat het begin september meeviel?

Dit zei Rutte op 1 september:

[...]

Vrij vertaald is dit de waarschuwing begin september. Let op, scholen/werk/sport gaat weer beginnen.
En warempel, persconferentie 18 september:

[...]

Dus waar je vandaan haalt dat vorig jaar september 'meeviel' :?
Nergens. Kwestie van selectief quoten en dan denken dat ik dat gezegd heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 27-08-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gws24 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:23:
[...]
Oh ja? Volgens mij is eerder al aangegeven door bv een Gommers dat 100 covid op de ic toch wel het max is wat voor langere tijd haalbaar is. Op het moment zitten we boven de 200 dus hoezo niet overbelast?
En wanneer heeft Gommers dat gezegd? Ik kan daar niets van terug vinden.
Want dat maakt maakt uit voor de zorgbelasting? 8)7 . Sorry hoor, maar dit is gewoon wensdenken van de bovenste plank wat je hier doet.
De zorg is op dit moment niet overbelast, uitgesteld operaties worden ingehaald. Dat is geen wensdenken, dat is een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:55
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Nergens. Kwestie van selectief quoten en dan denken dat ik dat gezegd heb.
Ik quote niet selectief. Ik reageerde op het feit dat je de paniek/verwachtingen voor september nu vergelijkt met de 'paniek' vorig jaar met Pasen/Koninginnedag et cetera.

Punt is dat inderdaad bij Pasen/Koninginnedag en al de rest wat je daar noemde er inderdaad weinig gebeurde. Maar vorig jaar september ging het dus wél los, terwijl je letterlijk hier zegt dat het dus vorig jaar september meeviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Drardollan op 27-08-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Of er nou ergens een gevaccineerd persoon met klachten rondloopt of iemand die niet gevaccineerd is met klachten rondloopt, in beide gevallen zijn ze besmettelijk.
Er is ondertussen vastgesteld dat je na vaccinatie minder besmettelijk bent. Ik heb dat van de week nog gepost, maar kan dar zo snel niet vinden sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

En wanneer heeft Gommers dat gezegd? Ik kan daar niets van terug vinden.

[...]

De zorg is op dit moment niet overbelast, uitgesteld operaties worden ingehaald. Dat is geen wensdenken, dat is een feit.
https://www.dvhn.nl/extra...i%C3%ABnten-26985531.html
Als ziekenhuizen teruggaan naar 'normaal' en dus geen reguliere zorg meer afschalen, is voor slechts honderd coronapatiënten plek op de intensive care (ic), zegt ic-arts Diederik Gommers in gesprek met NU.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Ik quote niet selectief. Ik reageerde op het feit dat je de paniek/verwachtingen voor september nu vergelijkt met de 'paniek' vorig jaar met Pasen/Koninginnedag et cetera.

Punt is dat inderdaad bij Pasen/Koninginnedag en al de rest wat je daar noemde er inderdaad weinig gebeurde. Maar vorig jaar september ging het dus wél los, terwijl je letterlijk hier zegt dat het dus vorig jaar september meeviel.
Ik zie al wat er mis gaat, je leest de laatste zin over september verkeerd.
Wat ik zei: Vorig jaar werd er elke keer een grote paniek gemaakt en uiteindelijk viel het elke keer mee en was na een dag of 7-10 al duidelijk welke richting we op gingen. Ook begin september.

Dat ‘ook begin september’ sloeg op dat na een dag of 7-10 al duidelijk was welke richting we op gingen. Niet op dat het in september paniek om niks hadden. Blijkbaar staat dat er dus alleen in mijn hoofd duidelijk.

Dus, om het duidelijk te stellen: vorig jaar was er elke keer paniek en moesten we constant weken wachten op effect. Effecten die na 7 tot 10 dagen al dermate duidelijk waren dat langer afwachten niet nodig was. Dit was begin september ook zo, toen was ook na 7 tot 10 dagen duidelijk dat we aan het stijgen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
We zijn in de ziekenhuizen nog niet terug naar normaal, dus doet dit nog niet ter zake.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:52:
[...]

We zijn in de ziekenhuizen nog niet terug naar normaal, dus doet dit nog niet ter zake.
Waarom doet dit niet ter zake als uit die uitspraak blijkt dat de zorg nu al overbelast is? Want daar ging het om, het was nl. een reactie op deze post waarin je zegt:
Ons enige doel is de zorg niet overbelasten, en daar hebben we momenteel voldoende immuniteit voor.
Met onze huidige immuniteit is de zorg op dit moment nog steeds overbelast. Het is een stuk erger geweest, maar het is nog steeds niet terug naar niveau normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:52:
[...]

Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

:?

Moet je toch eens uitleggen dan. Als de zorg nog niet terug is naar normaal hoe kan die dan niet overbelast zijn op dit moment? Al dat inhalen van zorg kost namelijk gewoon manuren boven de normale bezetting en is dus per definitie een extra belasting.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gws24 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

[...]

:?

Moet je toch eens uitleggen dan. Als de zorg nog niet terug is naar normaal hoe kan die dan niet overbelast zijn op dit moment? Al dat inhalen van zorg kost namelijk gewoon manuren boven de normale bezetting en is dus per definitie een extra belasting.
Worden er op dit moment mensen geweigerd die (acute) zorg nodig hebben? Nee. Dus het is niet overbelast. Het is druk, jazeker. Overbelast zijn we als de mensen buiten liggen en sterven omdat er geen plek meer is.

Dat is mijn definitie van overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Waarom doet dit niet ter zake als uit die uitspraak blijkt dat de zorg nu al overbelast is? Want daar ging het om, het was nl. een reactie op deze post waarin je zegt:

[...]

Met onze huidige immuniteit is de zorg op dit moment nog steeds overbelast. Het is een stuk erger geweest, maar het is nog steeds niet terug naar niveau normaal.
Zie post hierboven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Als je een andere definitie hebt van overbelaste zorg dan de rest van Nederland, dan is het wel zo vriendelijk die even te vermelden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:12:
Als je een andere definitie hebt van overbelaste zorg dan de rest van Nederland, dan is het wel zo vriendelijk die even te vermelden ;).
Ik zou niet weten welke andere definitie je zou kunnen aanhouden eigenlijk. Het woord overbelast houdt toch altijd in dat je over de rand bent? Anders zou het gewoon belast of zwaarbelast zijn.

Ben ik serieus de enige die overbelast op deze manier gebruikt? Ik kan namelijk geen term bedenken die daar overheen gaat. Na overbelasting is er niets meer toch?

Hoe zou jij het dan noemen als we mensen niet meer kunnen behandelen, als ze daadwerkelijk doodgaan op straat?

En dit is een serieuze vraag, want ik voel mij erg aangevallen terwijl ik blijkbaar iets anders bedoel. Ik gebruik graag de juiste termen, dat scheelt een hoop.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 27-08-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 18:29
@Drardollan na overbelasting volgt instorting, denk ik, in deze context.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:33:
@Drardollan na overbelasting volgt instorting, denk ik, in deze context.
Dat zou ik opvatten als: er is in zijn geheel geen zorg meer mogelijk. Ook niet voor een deel van de mensen, het is volledig weg/kapot.

Of ben ik ook de enige die dat zo ziet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

Worden er op dit moment mensen geweigerd die (acute) zorg nodig hebben? Nee. Dus het is niet overbelast. Het is druk, jazeker. Overbelast zijn we als de mensen buiten liggen en sterven omdat er geen plek meer is.

Dan is jouw definitie van overbelast niet de mijne. In mijn ogen is alles boven het normale niveau een overbelasting en dat men het in de zorg op het moment nog red met extra inspanning betekent niet dat er geen overbelasting is en al helemaal niet dat dat heel lang vol te houden is.

Ik kan je van uit mijn eigen ervaring vertellen (niet in de zorg) dat langere tijd boven capaciteit werken niet gezond is en uiteindelijk ook niet vol te houden.

EDIT: ik zie nu de rest van je posts en dan moet ik zeggen dat jij overbelast inderdaad compleet anders definieert dan de meeste mensen imo. Wat jij beschrijft als overbelast zou ik in navolging van @ijdod willen beschrijven als ineenstorting oftewel het falen van het systeem. Bij overbelasting kan een systeem nog een tijd lang functioneren zonder totaal te falen maar het duurt nooit voor eeuwig. Als analogie zou je een automotor kunnen nemen. Die kan ik een tijdje qua toeren in het rode gebied laten draaien (overbelast) zonder negatieve gevolgen en dat gaat een tijdje goed maar op een gegeven moment houd het op en begeeft de motor het (ineenstorting).

[ Voor 28% gewijzigd door gws24 op 27-08-2021 19:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Hoeveel meer bewijs heb je nodig?
Na coronaprik is kans op ziekenhuisopname 20 keer kleiner, kans op ic 33 keer kleiner

De coronavaccins beschermen volledig gevaccineerde mensen voor 95 procent tegen een ziekenhuisopname en 97 procent tegen een opname op de ic, aldus het RIVM.

Van de 15.222 coronapatiënten die tussen 4 april en 20 augustus werden opgenomen in het ziekenhuis was 88 procent niet-gevaccineerd. Ruim 7 procent had al één prik gehad en 4,6 procent was volledig gevaccineerd tegen COVID-19.
Door een vaccin te weigeren ben je moedwillig de zorg de vernieling in aan het helpen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

Er worden op dit moment mensen geweigerd die intensieve hulp nodig hebben, maar best nog een maandje kunnen wachten. Echter komt er een moment dat ze niet meer een maandje kunnen wachten en dan moeten we de zorg op peil hebben, je kan ze niet eeuwig laten wachten. (minder dan 100 corona-gerelateerde IC bedden)
Vandaar de verdeling:
1) 600 niet spoed
2) 100 wielrenners en schotwonden
3) 100 covid gerelateerden
Wil je 101 covid figuren helpen? Dan zal je een van die andere twee groepen moeten krimpen. Als we stoppen met wielrennen en elkaar niet meer overhoop schieten is er ruimte voor extra covid patiënten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze splitsen het ook uit naar type vaccin (tabel 2) en ik vond het verrassend dat Moderna (Spikevax) het slechter lijkt te doen:
De geschatte VE tegen ziekenhuis- en IC-opnames na volledige vaccinatie is tussen de 92% en 100% voor Comirnaty® (BioNTech/Pfizer). Voor Spikevax® (Moderna) varieert de geschatte VE tussen de 33% (≥70 jaar) en 95%. De geschatte VE voor Vaxzevria® (AstraZeneca) ligt tussen de 93% en 100%, en voor Janssen varieert dit tussen de 87% en 100%.
Echter zeggen ze zelf in de 'discussie' dat andere landen dit niet zien en dat dit te maken kan hebben met gebruik van Moderna voor hoog-risico groepen. Die zijn in maart uitgenodigd voor hun Moderna prik.

Niet heel gek dat de super-kwetsbaren het meeste risico lopen met breakthrough infecties. Best interessant dat je dit zo terug ziet in de cijfers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Deathchant schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:16:
[...]

[...]
Ik draag al sinds maart 2020 mondkapjes, en sinds eind vorig jaar de FFP2 maskers, voor mij maar ook voor anderen. Maar nu ik volledig gevaccineerd ben en de deltavariant gewoon nog steeds doorgegeven kan worden onder gevaccineerden, vind ik het mijn "plicht" om het niet alsnog aan ongevaccineerden door te geven, want zij lopen nog steeds gevaar. Helaas besluit de overheid om alle remmen los te laten. Voor mij dé reden om gewoon mondkapjes te blijven dragen, want doordat iedereen nu weer zonder loopt, loop ikzelf weer meer risico op besmetting die ik dan weer kan doorgeven en dat wil ik niet.
Misschien klop ik mezelf daar jouw inziens teveel mee op de borst, maar ik vind het een kwestie van fatsoen, en ik zie het liefste dat iedereen die attentheid zou hebben.
Aan de ene kant ga ik met je mee. Ik vind namelijk ook dat die relatief lichte maatregel van mondmaskers te snel is losgelaten. Wat is het nou voor moeite om zo’n ding op te doen?

Aan de andere kant twijfel ik over de effectiviteit ervan , zeker hoe de gemiddelde NLer ermee omgaat. Een collega was (vorige week!) verbaast toen ik zei dat je die wegwerpdingen om de 2 uur moest vervangen. Had hij nog nooit van gehoord…

Ik zou verder een jaar geleden meer “gewetensnood” hebben als ik iemand zou besmetten dan heden ten dage… Kom op, iedereen heeft de kans op vaccinatie gehad hoor. Wat dat betreft ben ik met Christian Drosten eens. Er zijn voor de individu (met het sterk verminderde draagvlak voor lockdowns in Europa) nog maar 2 scenario’s op de lange termijn;

1. Je krijgt gevaccineerd Corona
2. Je krijgt ongevaccineerd Corona

Aan u de keuze of je mee wilt doen aan de Russische roulette. Het virus lijkt endemisch te worden, dus op termijn is iedereen een keer aan de beurt, ben ik van overtuigd. Ik heb ook vrienden zoals @meermarco , die dus best willen geloven dat er geen lange-termijn effecten zijn van het vaccin, maar zich alsnog niet laten prikken vanwege andere redenen. Ik vind daar echt iets van. Maar ik ga de discussie niet aan, je wint het toch niet… Case in point: de Luit uit dit artikel:
https://nos.nl/l/2392896

Ik kan daar echt niet bij…

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 27-08-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Er worden op dit moment mensen geweigerd die intensieve hulp nodig hebben, maar best nog een maandje kunnen wachten. Echter komt er een moment dat ze niet meer een maandje kunnen wachten en dan moeten we de zorg op peil hebben, je kan ze niet eeuwig laten wachten. (minder dan 100 corona-gerelateerde IC bedden)
Vandaar de verdeling:
1) 600 niet spoed
2) 100 wielrenners en schotwonden
3) 100 covid gerelateerden
Wil je 101 covid figuren helpen? Dan zal je een van die andere twee groepen moeten krimpen. Als we stoppen met wielrennen en elkaar niet meer overhoop schieten is er ruimte voor extra covid patiënten.
Met name groep 2 is nogal onvoorspelbaar qua omvang . Door de capaciteit in ‘bakjes’ te verdelen kan de situatie ontstaan dat de 101e covid ‘figuur’ geweigerd wordt terwijl er op dat moment maar 50 wielrenners en mensen met een schotwond zijn. Tijdelijk een plekje geven tot een wielrenner binnen komt en dan weer wegsturen is ook wat raar.

weet zelf ook geen goed systeem te bedenken , degenen die er over gaan hopelijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, de variabele bezetting constant maken met 100 covid patiënten is een beste gok. Eigenlijk zou je het in de vaste bezetting van 600 moeten integreren, maar dat wil je ook niet. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:56:

[...]

Door een vaccin te weigeren ben je moedwillig de zorg de vernieling in aan het helpen.
En naar dit antwoord zocht ik al maanden / weken :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

FreakNL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Aan de ene kant ga ik met je mee. Ik vind namelijk ook dat die relatief lichte maatregel van mondmaskers te snel is losgelaten. Wat is het nou voor moeite om zo’n ding op te doen?

Aan de andere kant twijfel ik over de effectiviteit ervan , zeker hoe de gemiddelde NLer ermee omgaat. Een collega was (vorige week!) verbaast toen ik zei dat je die wegwerpdingen om de 2 uur moest vervangen. Had hij nog nooit van gehoord…

Ik zou verder een jaar geleden meer “gewetensnood” hebben als ik iemand zou besmetten dan heden ten dage… Kom op, iedereen heeft de kans op vaccinatie gehad hoor. Wat dat betreft ben ik met Christian Drosten eens. Er zijn voor de individu (met het sterk verminderde draagvlak voor lockdowns in Europa) nog maar 2 scenario’s op de lange termijn;

1. Je krijgt gevaccineerd Corona
2. Je krijgt ongevaccineerd Corona

Aan u de keuze of je mee wilt doen aan de Russische roulette. Het virus lijkt endemisch te worden, dus op termijn is iedereen een keer aan de beurt, ben ik van overtuigd. Ik heb ook vrienden zoals @meermarco , die dus best willen geloven dat er geen lange-termijn effecten zijn van het vaccin, maar zich alsnog niet laten prikken vanwege andere redenen. Ik vind daar echt iets van. Maar ik ga de discussie niet aan, je wint het toch niet… Case in point: de Luit uit dit artikel:
https://nos.nl/l/2392896

Ik kan daar echt niet bij…
Ik heb ook beide vaccinaties. Ik ga de discussies met vrienden of vriendinnen ook niet aan. Krijg je de grootste ruzies van. Er komt toch geen winnaar of winst uit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat een artikel ook weer.... ik word daar echt treurig van, zoveel onwetendheid is er nog steeds :{ Ik denk er zelfs overna m'n Facebook account op te zeggen zo in en in triest wordt je van de comments. Op zo'n artikel van de resultaten van t RIVM komt zoveel bagger, je snapt t echt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Cartman! op 27-08-2021 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Cartman! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:07:
[...]

Wat een artikel ook weer.... ik word daar echt treurig van, zoveel onwetendheid is er nog steeds :{ Ik denk er zelfs overna m'n Facebook account op te zeggen zo in en in triest wordt je van de comments. Op zo'n artikel van de resultaten van t RIVM komt zoveel bagger, je snapt t echt niet.
Ik snap het wel en misschien zeg ik wel wat gevaarlijks, ik ervaar het bijna dagelijks welke mensen zich niet hebben laten vaccineren, het is eigenlijk een beetje de groep die nog onder de 'Jan Modaal' zit, eigenlijk de mensen die niet al te 'slim' zijn zeg maar, laat ik het daar op houden. Lastig om het te benoemen zonder iemand of iets tegen het hoofd te stoten, maar het gros is eigelijk het '*knip*' volk. Pardon my French in deze.

Door jouw n=1 ervaring trek je een generaliserende conclusie. Pas daarmee op aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 28-08-2021 13:21 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:13
Rudios schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Ik snap het wel en misschien zeg ik wel wat gevaarlijks, ik ervaar het bijna dagelijks welke mensen zich niet hebben laten vaccineren, het is eigenlijk een beetje de groep die nog onder de 'Jan Modaal' zit, eigenlijk de mensen die niet al te 'slim' zijn zeg maar, laat ik het daar op houden. Lastig om het te benoemen zonder iemand of iets tegen het hoofd te stoten, maar het gros is eigelijk het 'tokkie' volk. Pardon my French in deze.
De personen in het artikel zijn Neerlandica, manager, consultant en leerkracht. Beetje raar om deze af te doen als dom, Tokkie en onder Jan Modaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Sovieto schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

De personen in het artikel zijn Neerlandica, manager, consultant en leerkracht. Beetje raar om deze af te doen als dom, Tokkie en onder Jan Modaal.
Ik heb het niet over het artikel, maar over het 'gros' in het algemeen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
hoevenpe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:56:

[...]

Hoewel ik het een goed iets vind dat het geen dwang is… ben ik fel tegen weigeraars zonder goede redenen. Goed als in; artsen adviseren het bij jou om geen vaccin te nemen.

Ik val niet direct in de risicogroep maar ook voor mij persoonlijk lijkt mij de kans op problemen met COVID vs Vaccinatie vrij duidelijk. Ik had er geen behoefte aan maar omwille van het maatschappelijk belang alleen al wasjes voor mij een no-brainer.

Mensen vergeten dat je een vaccin voor jezelf én medemens neemt. Mijn schoonvader heeft een open hart operatie nodig en dat kan nu blijkbaar al een jaar duren voordat alles afgerond is. Wanneer COVID straks alles weer overhoop gooit.. wie weet betekend dat wel zijn dood (en die van velen zoals hem). De zorg is meer dan enkel Corona……. Geen vaccin zonder medisch onderbouw advies? Dan geen voorrang op zorg en geen geplande zorg uitstellen voor die persoon wat mij betreft. Let wel; ik zeg niet géén zorg, maar niet ten koste van een ander. Indien je het risico wilt lopen prima, maar dat is het dan ook; Jou risico.

Het is dat ik denk dat verplichting zorg voor nog meer problemen maar anders zou ik die prikken onder dwang laten zetten…

Ik ben zó klaar met COVID.. ik snap werkelijk waar niet waarom niet iedereen alles op alles zet om dit hoofdstuk af te sluiten.. Ik hoop oprecht dat we nooit een uitbraak krijgen van een echt killer virus want ondanks of de mensheid in staat is om dat te overwinnen zullen er mensen dat gewoonweg weigeren :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Thalaron schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Ik ben zó klaar met COVID.. ik snap werkelijk waar niet waarom niet iedereen alles op alles zet om dit hoofdstuk af te sluiten.. Ik hoop oprecht dat we nooit een uitbraak krijgen van een echt killer virus want ondanks of de mensheid in staat is om dat te overwinnen zullen er mensen dat gewoonweg weigeren :X
Ik heb opzich nog wel vertrouwen in de medemens.
Denk dat bij Corona heeft meegespeeld dat het niet DE killer virus is als op het begin werd voorgesteld (note: ik zeg hier niet mee dat Corona een "griepje" is!). Doordat wij voor maart 2020 beelden kregen van China waar de lijken zowat op straat lagen en dat soort beelden hier (gelukkig!) niet zijn geweest.

Ik denk als er een echt killer virus uitbreekt (of eentje die zichtbaar besmettelijk is) dat het heel anders zou verlopen en minder anti-vaccinaties zouden zijn.

---
En al met al, als ik nu terugkijk naar de afgelopen 1,5 jaar, heb ik toch heel veel respect voor iedereen gekregen! Hoe de zorg zo bijsprong, hoe de eenheid bij de mensen ontstond (ik zie het hier in mijn appartementencomplex), hoe er allerlei initiatieven ontstonden bij bedrijven, hoe snel de regering steunpakketten hadden klaargemaakt.
En natuurlijk ook alle mensen hier op dit topic :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:07:
Op twitter zag ik hetzelfde vandaag. Vaccins 95% effectief tegen ziekenhuisopname, 97% IC. En dat mensen dan doodleuk reageren dat het best slecht is vergeleken met de 98% ofzo van het virus bij ongevaccineerd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik snap het wel en misschien zeg ik wel wat gevaarlijks, ik ervaar het bijna dagelijks welke mensen zich niet hebben laten vaccineren, het is eigenlijk een beetje de groep die nog onder de 'Jan Modaal' zit, eigenlijk de mensen die niet al te 'slim' zijn zeg maar, laat ik het daar op houden. Lastig om het te benoemen zonder iemand of iets tegen het hoofd te stoten, maar het gros is eigelijk het 'tokkie' volk. Pardon my French in deze.
Bij mij niet. Eerder andersom. De intelligent minder bedeelden lopen achter de massa aan (en gelukkig maar). Het zijn in mijn omgeving juist de wat slimmere mensen die nu ineens recalcitrant worden ofzo….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

[...]
Ik snap het wel en misschien zeg ik wel wat gevaarlijks, ik ervaar het bijna dagelijks welke mensen zich niet hebben laten vaccineren, het is eigenlijk een beetje de groep die nog onder de 'Jan Modaal' zit, eigenlijk de mensen die niet al te 'slim' zijn zeg maar, laat ik het daar op houden. Lastig om het te benoemen zonder iemand of iets tegen het hoofd te stoten, maar het gros is eigenlijk het 'tokkie' volk. Pardon my French in deze.
Het zijn inderdaad vaak de (groepen) mensen die minder slim zijn dit dat vinden. Maar ik reken het die geschreven artikelen ook aan dat ze niet eenvoudig die cijfers opnoemen, maar van alles door elkaar halen. Geen wonder dat een gemiddelde mens daar niets van snapt en verkeerde conclusies daaruit trekt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ryur schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:30:
[...]
Ik denk als er een echt killer virus uitbreekt (of eentje die zichtbaar besmettelijk is) dat het heel anders zou verlopen en minder anti-vaccinaties zouden zijn.
Of juist veel meer omdat er bij een erger virus nog meer druk vanuit de overheid zal zijn om te vaccineren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:13
Rudios schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Ik heb het niet over het artikel, maar over het 'gros' in het algemeen.
Als het inderdaad zo is dat intelligentie, levensstijl en inkomen bepalende factoren zouden zijn voor het wel of niet nemen van een vaccin zou het je sieren je toon wat te dimmen. Het is ontzettend moeilijk om invloed te hebben op je intelligentie en inkomen. Daarmee kan je bijna de conclusie trekken dat jouw domme mensen er niet per se voor kiezen maar gewoon in die situatie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Sovieto schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 07:17:
[...]

Als het inderdaad zo is dat intelligentie, levensstijl en inkomen bepalende factoren zouden zijn voor het wel of niet nemen van een vaccin zou het je sieren je toon wat te dimmen. Het is ontzettend moeilijk om invloed te hebben op je intelligentie en inkomen. Daarmee kan je bijna de conclusie trekken dat jouw domme mensen er niet per se voor kiezen maar gewoon in die situatie zitten.
Dat denk ik ook. Volgens mij is het wel duidelijk dat de vaccinatiegraad in achterstandswijken nog achterblijft, maar dat betekent niet dat iedereen die de prik niet wil kenmerken heeft van mensen uit een achterstandswijk. Ik heb t eerder gezegd, volgens mij zijn er drie groepen waar je nog iets in kan halen (achterstandswijken, jongeren en biblebelt), daarbuiten houd je de meer principiële weigeraars over.

Dat is echt hun goed recht, maar ze proberen hun principes vaak te rationaliseren en dan krijg je vreemde redeneringen zoals in dat nos artikel, bijv “ik heb meer vertrouwen in mijn eigen afweersysteem”, wat ik ook al voorbij zag komen in de vergelijking met “ik geloof niet in onderwijs, ik vertrouw op mijn eigen hersenen”. Ik vond dat wel treffend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Over die ventilatie......

https://www.cdc.gov/mmwr/...?s_cid=mm7035e2_w#F1_down

Analyse van een uitbraak op een school in Californie. Maskers zijn verplicht, leerlingen 1,8 meter uit elkaar, alle ramen staan open en luchtfilter aanwezig. Een ongevaccineerde leraar met symptomen die dacht dat het allergie was leest voor zonder masker en besmet de helft van de aanwezige kinderen, iedereen op de voorste rij. En mocht Jaap van Dissel dit te zien krijgen: ook besmetten een aantal van deze kinderen weer ouders en broers/zussen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
*knip*
Lees eerst eens Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en Brontoetsing #hoedan?! voor je nog zoiets post aub.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 28-08-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
meermarco schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:16:
https://archive.vn/YvbOU
[quote]

Hun collega Maurice van den Bosch, bestuursvoorzitter van het OLVG, denkt wel vooruit. Hij deelde op Linkedin de resultaten van het onderzoek naar ruim 500.000 corona-sterfgevallen. Minder dan 1 procent van de coronadoden was voordien gezond; 95 procent van de overledenen had meer dan één en 60 procent zelfs zes of meer chronische aandoeningen. De sterkste risicofactor voor overlijden aan corona is overgewicht, blijkt uit de cijfers.

[\quote]

Dus van de doden was niemand echt gezond vooraf? Maar toch iedereen een prik. Hopelijk komt er snel een medicijn
Een link naar een niet werkende site, die verwijst naar een linkedinbericht die verwijst naar een onderzoek ( waar je geen link van deelt ) is nou niet echt een goede bron. Het is al langer bekend dat er bij veel corona sterfgevallen comorbiditeiten zijn.

Verder zeggen dit soort getallen niet veel als je niet minstens getallen over hoeveel % van de mensen uberhaupt comorbiditeiten heeft er naast legt. Daarnaast is de connectie naar het vaccinatiebeleid ook nogal krom, want het vaccineren heeft niet als enige doel om sterfte te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 28-08-2021 08:34 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Woy schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:28:
[...]

Een link naar een niet werkende site, die verwijst naar een linkedinbericht die verwijst naar een onderzoek ( waar je geen link van deelt ) is nou niet echt een goede bron. Het is al langer bekend dat er bij veel corona sterfgevallen comorbiditeiten zijn. De getallen van 1% gezond lijkt nogal uit de lucht gegrepen, want zelfs het getal van 95% met een comorbiditeit komt daar niet mee overeen.
https://www.cdc.gov/pcd/issues/2021/pdf/21_0123.pdf

Het gaat hier om overgewicht, hoge bloeddruk, diabetes en nog een aantal veel voorkomende zaken zoals 'anxiety and fear related disorders'. Een kreet uit dat Telegraaf artikel dat ze daar eens wat aan moeten doen gaat niks helpen om nu z'n ziekenhuis minder te belasten.

En ik wil niet weten hoe de Telegraaf gaat klagen als er inderdaad iets aan overgewicht gaat worden gedaan door vlees 5 keer zo duur te maken of fast food te verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
IJzerlijm schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

https://www.cdc.gov/pcd/issues/2021/pdf/21_0123.pdf

Het gaat hier om overgewicht, hoge bloeddruk, diabetes en nog een aantal veel voorkomende zaken zoals 'anxiety and fear related disorders'. Een kreet uit dat Telegraaf artikel dat ze daar eens wat aan moeten doen gaat niks helpen om nu z'n ziekenhuis minder te belasten.

En ik wil niet weten hoe de Telegraaf gaat klagen als er inderdaad iets aan overgewicht gaat worden gedaan door vlees 5 keer zo duur te maken of fast food te verbieden.
Ja ik had het zelf ook al gevonden op de linkedin pagina van Maurice van den Bosch, en op zich is dat geen hele nieuwe informatie (Want het is al lang bekend dat overgewicht een flink risico meebrengt icm Covid-19), en Maurice heeft ook zeker een punt
De discussie bij COVID gaat veel over de achterkant van het zorgpad (IC-capaciteit), maar willen we de crisis pareren dan zal de discussie zich (ook) moeten verplaatsen naar de voorkant: preventie.

Het moment is nu aangebroken om vanuit de zorgsector (huisartsen, ziekenhuizen) in te zetten op preventie programma’s, waarvoor adequate financiering nodig is (verzekeraars, VWS), maar bij voorkeur ook de inbreng van kennis en expertise van “buiten”, vanuit het bedrijfsleven, start-ups, and scale-ups: Philips, Luscii, Ksyos, Sananet, Vital10, Pacmed, BeterDichtbij. Het demissionaire Kabinet kan bij de Rijksbegroting (Prinsjesdag) hier extra budget voor vrijmaken, bijv door 500 miljoen van de 1.1Miljard van Testen voor toegang af te halen. Dan ontstaat er ruimte voor hybride innovatie, tussen zorgaanbieders en de profitsector én ontstaan nieuwe oplossingen.
De kritiek was vooral op de vorm waarop het hier gedumpt werd, en de conclussie die er aan verbonden word ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

meermarco schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:16:
https://archive.vn/YvbOU
[quote]

Hun collega Maurice van den Bosch, bestuursvoorzitter van het OLVG, denkt wel vooruit. Hij deelde op Linkedin de resultaten van het onderzoek naar ruim 500.000 corona-sterfgevallen. Minder dan 1 procent van de coronadoden was voordien gezond; 95 procent van de overledenen had meer dan één en 60 procent zelfs zes of meer chronische aandoeningen. De sterkste risicofactor voor overlijden aan corona is overgewicht, blijkt uit de cijfers.

[\quote]

Dus van de doden was niemand echt gezond vooraf? Maar toch iedereen een prik. Hopelijk komt er snel een medicijn
Doodgaan is natuurlijk wel meteen het ergste "symptoom" van COVID-19... Maar niet het enige. Ook het riscio op long-covid wordt verkleind met het vaccin.

Ik ben het met je eens dat het risico op doodgaan voor iemand als jij nihil is. Maar het riscio op long-covid is vele malen groter dan het risico op bijwerkingen van het vaccin. Het is gewoon kansberekening. Als jij met je gezondheid wilt gokken, be my guest. Het is geen doordachte keuze verder, eerder confirmation bias. Maar we leven in een vrij land en daar hoort ook de vrijheid van het nemen van slechte beslissingen bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 28-08-2021 08:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
Long COVID is mijn inziens ook hét grote en veelal onderschatte gevaar. Natuurlijk is het zeer vervelend dat er mensen aan dood gaan, maar dat is het dan ook wel. Indien er straks mensen de rest van hun leven last van gaan krijgen… dát is op de lange termijn een veel groter probleem denk ik.

Helaas zullen we daar - tenzij vaccinaties dit voldoende kunnen voorkomen, pas achter komen wanneer het te laat is.

Ik maak mij in ieder geval meer druk over de potentie van het hebben van levenslange klachten dan overlijden. Klinkt wellicht wat krom maar goed… iets met kwaliteit van leven.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Bovendien gaat dat uit van het 'ideale' geval waarin er plaats in het ziekenhuis is. Stel je bent gezond, krijgt covid, maar moet wel even aan de beademing liggen. Normaal zou je het vast overleven, nu ligt het ziekenhuis vol want Delta variant zorgt voor meer besmettingen, meer opnames, zie VS en Japan. Of er is een bed voor je, maar dat gaat ten koste van de hartoperatie van een ander, of omgekeerd.

Sorry hoor maar ik vind het kortzichtig. Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden, maar laten we vooral stoppen met de prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
user109731 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:04:
Bovendien gaat dat uit van het 'ideale' geval waarin er plaats in het ziekenhuis is. Stel je bent gezond, krijgt covid, maar moet wel even aan de beademing liggen. Normaal zou je het vast overleven, nu ligt het ziekenhuis vol want Delta variant zorgt voor meer besmettingen, meer opnames, zie VS en Japan. Of er is een bed voor je, maar dat gaat ten koste van de hartoperatie van een ander, of omgekeerd.

Sorry hoor maar ik vind het kortzichtig. Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden, maar laten we vooral stoppen met de prik.
*knip*
Die bewering is veel te kort door de bocht en generaliserend. Laat dat aub.

Maar ja ook idd ongevaccineerden met COVID.

Maar ja je hebt gelijk. Dood is niet het enige wat kan gebeuren. Dat is zeker waar.

Je ziet nu dat er meer open gaat en mensen gewoon geen rekening houden met afstand houden enzo. Dat is voor mij eerder de trigger om dan toch maar de prik te halen. Kan ik er Iig weer tegenaan de komende 8-9 maanden :-) tot nu toe werkte afstand houden prima.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 28-08-2021 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

meermarco schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Ziekenhuizen liggen vol met mensen gevaccineerden die allemaal dingen hebben door hun ongezonde levensstijl eten/drinken/roken.
Juist niet, hier de cijfers van het RIVM
Van de 14.605 geïncludeerde in het ziekenhuis opgenomen personen waren 669 (4,6%) volledig gevaccineerd op hun eerste ziektedag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
[...]

Deze reactie werd geleid door emotie en heb ik bij deze aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door Yordi- op 28-08-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 07:35:
Dat is echt hun goed recht, maar ze proberen hun principes vaak te rationaliseren en dan krijg je vreemde redeneringen zoals in dat nos artikel, bijv “ik heb meer vertrouwen in mijn eigen afweersysteem”, wat ik ook al voorbij zag komen in de vergelijking met “ik geloof niet in onderwijs, ik vertrouw op mijn eigen hersenen”. Ik vond dat wel treffend.
Die ga ik onthouden, heel sterk! :) Net als dat velen bang zijn voor gevolgen op lange termijn van de prik maar dat bij covid zelf totaal niet hebben terwijl daar daadwerkelijk wel dingen over bekend zijn.

@meermarco je roept al n paar keer dat je toch duidelijke triggers hebt om de prik te halen maar je blijft getallen verkeerd interpreteren en vage artikelen aanhalen om t toch niet te doen. Waarom wil je de getallen uit betrouwbare bronnen niet accepteren zoals ze zijn :?

[ Voor 58% gewijzigd door Cartman! op 28-08-2021 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
@Cartman! Ik word werkelijk doodmoe van het feit dat er mensen zijn die denken te weten hoe het zit. Ik weet niet hoe het zit, jij weet niet hoe het zit, Engel-volgers weten niet hoe het zit en van Dissel en de WHO weten ergens in de verte hoe het ongeveer zit. Mensen laten zich leiden door sensatiezoekende media, in welk kamp je ook zit. De Volkskrant, de Telegraaf, nu.nl, het YouTube-kanaal van Willem Engel... allemaal zoeken ze naar de clicks en sensatie, quoten selectief onderzoeken en zetten mensen tegen elkaar op.

Ik zie het resultaat daarvan terug in dit topic en dat stoort me enorm. Daarom moet ik ook niet meer op dit topic klikken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
IJzerlijm schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Juist niet, hier de cijfers van het RIVM

[...]
Er zijn ook anderen die op de IC komen en andere niet IC bedden ‘bezet’ houden. Dat bedoelde ik. Lijkt wel als je niet gevaccineerd bent, je een aso bent als je een bed bezet houdt. *knip* Ongewenste stereotypering. Overigens ben ik het wel eens dat het een lastige kwestie is he.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 28-08-2021 19:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Yordi- schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:09:
@Cartman! Ik word werkelijk doodmoe van het feit dat er mensen zijn die denken te weten hoe het zit. Ik weet niet hoe het zit, jij weet niet hoe het zit, Engel-volgers weten niet hoe het zit en van Dissel en de WHO weten ergens in de verte hoe het ongeveer zit. Mensen laten zich leiden door sensatiezoekende media, in welk kamp je ook zit. De Volkskrant, de Telegraaf, nu.nl, het YouTube-kanaal van Willem Engel... allemaal zoeken ze naar de clicks en sensatie, quoten selectief onderzoeken en zetten mensen tegen elkaar op.
Volgens mij zijn meer dan genoeg (peer reviewed) onderzoeken gedaan waaruit duidelijk blijkt wat wel en niet werkt. Geeft het 100% zekerheid? Nee, dat niet echter kunnen we met behoorlijke zekerheid zeggen dat het niet aan de 5G netwerken ligt en dat de regering er niet op uit is ons allemaal aan te sturen met een chip die we via t vaccin gekregen hebben. Er is nog een grijs gebied maar ondertussen weten we vanuit onderzoek en statistiek dat de vaccins behoorlijk goed werken. Iemand die een bepaalde ziekte heeft en niet zeker weet wat het vaccin doet icm daarmee vind ik een hele logische reden om geen prik te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco

Ik zie het resultaat daarvan terug in dit topic en dat stoort me enorm. Daarom moet ik ook niet meer op dit topic klikken vrees ik.
Eens. Lijkt wel of de ‘middenweg’ kwijt is. Het is Engel of Dissel. Het is pro of anti. Niet echt des Nederlands van 15-20 jaar terug.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik weet niet hoe het zit, jij weet niet hoe het zit, Engel-volgers weten niet hoe het zit en van Dissel en de WHO weten ergens in de verte hoe het ongeveer zit.
Bij dit onderwerp zijn er geen gelijkwaardige meningen, de effectiviteit van vaccins is ontegenzeggelijk bewezen.

Willem Engel als tegenhanger van Jaap van Dissel presenteren is imo kern van het probleem, die man hoort niet op de buis maar in een gesloten instelling thuis.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heeft iemand de brief van De Jonge aan de kamer over de verlenging van de Twm gelezen? Daar staat wel een heel bijzondere zin in over de einddatum van alle coronawetgeving:
Wanneer covid-19 wereldwijd blijvend onder controle is, vervalt in die situatie de
noodzaak voor instandhouding van de Twm.
(bron. pagina 5, onderaan.)

Pas als corona wereldwijd onder controle is hoepelt de Twm pas op? Dat gaat dus nog wel eventjes duren dan, tot die tijd blijven we met een wet zitten die onze minister van vws oppermachtig maakt. Zo snel zie ik bepaalde landen corona niet onder controle krijgen, nog los van landen die nauwelijks metingen (kunnen) doen. Met dit criterium gaat de Twm nog wel zijn eerste lustrum vieren en mogelijk nog een tweede.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@hoevenpe verwoordt het uitstekend: het grootste probleem is het toelaten, toestaan en accepteren dat elke mening van elk persoon gelijkwaardig wordt gemaakt aan die van mensen die met alle nuance, bewijsvoering en terughoudendheid aan waarheidsvinding doen.

Ik heb regelmatig een aanvaring met Engel en consorten doordat ik ze steevast verzoek bewijs te overhandigen voor hun stellingen. Er is nog altijd 0 bewijs gekomen, je krijgt alleen maar 'doe zelf je onderzoek' of verwijzing naar een filmpje waar ze hun mening nogmaals oreren. Bewijs? Niets. Al ruim 1,5 jaar, niets.

@CMD-Snake opmerkelijk, net zoals dat je stelt dat je stelt dat de minister van vws oppermachtig is. Wellicht is de reden dat de wet overeind blijft omdat het ook inreisverboden en quarantaineplicht voor reizigers regelt, maar dan nog: als iets wel is gebleken is dat geen enkele minister met geen enkele wet oppermachtig is. Van alle landen waar ik deze zomer ben geweest hebben we in NL de minste maatregelen en houden we ons daar ook nog eens het slechtst aan :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:05
@CMD-Snake ik zie dat stukje meer als een makkelijk haakje met een wortel die naar de oppositie is toe gegooid. Die kunnen dan met zijn allen daarover vallen en dan wordt het aangepast. De rest vergeten ze vervolgens secuur door te nemen.

Nog even inhaken over de longcovid discussie:
Gisteren nog een heftig verhaal gehoord van een moeder van een klasgenootje van onze zoon. Zij. Werkt als verpleegster (midden 30, gezond op het oog) en heeft medio oktober thuis Corona gehad, redelijk mild ziektebed. Nu zit ze met hele zware vage longcovid verschijnselen (vermoeidheid, long/hart pijn etc) in de revalidatie. Werken lukt al maanden niet meer.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Cobb schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:50:
@CMD-Snake ik zie dat stukje meer als een makkelijk haakje met een wortel die naar de oppositie is toe gegooid. Die kunnen dan met zijn allen daarover vallen en dan wordt het aangepast. De rest vergeten ze vervolgens secuur door te nemen.

Nog even inhaken over de longcovid discussie:
Gisteren nog een heftig verhaal gehoord van een moeder van een klasgenootje van onze zoon. Zij. Werkt als verpleegster (midden 30, gezond op het oog) en heeft medio oktober thuis Corona gehad, redelijk mild ziektebed. Nu zit ze met hele zware vage longcovid verschijnselen (vermoeidheid, long/hart pijn etc) in de revalidatie. Werken lukt al maanden niet meer.
Ik hoop dat ze de juiste behandeling krijgt, wants er zijn veel kapers op de kust qua behandelingen. Als ze ook nog PEM (post extortional malaise) heeft dan is revalidatie bijna niet mogelijk. Het is een vreemde rare ziekte in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
NiGeLaToR schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:46:
Ik heb regelmatig een aanvaring met Engel en consorten doordat ik ze steevast verzoek bewijs te overhandigen voor hun stellingen. Er is nog altijd 0 bewijs gekomen, je krijgt alleen maar 'doe zelf je onderzoek' of verwijzing naar een filmpje waar ze hun mening nogmaals oreren. Bewijs? Niets. Al ruim 1,5 jaar, niets.
Bekend verjaal. Ik hen dat ook met hem gehad. En als je blijft doorvragen, blokkeert hij je. Deed hij op FB op zijn persoonlijke account en op allerlei groepen die hij leidt.
Nu zocht ik ook wel de rand op, want ik kreeg natuurlijk ook steeds dezelfde antwoorden l zoek het op of een of ander stompzinnig filmpje.
Toen begon ik hem aan te pakken op dezelfde manier maar dan rondom zijn blokkade door de ING bank en vermeende aankoop van land in Spanje. Ik bracht maar enkele links ter bewijs, zonder daarbij ook de links van de door hem gewonnen rechtzaak te tonen. Met daaronder het commentaar van me, dit is d emanier waarop je werkt. Toen was ik geblocked.
Het is gewoon een lafbek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
@CMD-Snake opmerkelijk, net zoals dat je stelt dat je stelt dat de minister van vws oppermachtig is.
Regeren per decreet, of ministeriële regeling zoals het heet, is bijzonder. De Jonge geniet sinds het najaar van 2020 al van zijn blanco cheque. Hij mag zo wetgeving invoeren en de Tweede Kamer overslaan als hij de nood hoog genoeg acht. Er is een controle mogelijkheid naderhand (zgn. nahangprocedure), maar in een nieuwe aanpassing van de Twm die hij voor het zomerreces indiende wil hij die mogelijkheid weghalen. Geen controle meer naderhand, maar wel de mogelijkheid houden om meteen nieuwe ministeriële regelingen uit te vaardigen. De controle vooraf wil hij ook aanpassen (zgn. voorhangprocedure). Nu mag de kamer zelf strepen als ze dit willen in de Twm. Die mogelijk gaan ze als het aan De Jonge ligt ook verliezen, ze mogen alleen zeggen of de Twm in zijn geheel wel of niet doorgaat. In zijn nieuwe voorstel staat ook dat nieuwe coronawetgeving niet meer ter beoordeling langs de Raad van State hoeft. Hoe moet je er over denken als er zo'n voornemen ligt om alle controles die ingebouwd zijn ter zijde te schuiven? Als dit wetsvoorstel in stemming gebracht zal worden ben ik benieuwd naar de reactie van de coalitie, als ze zoals gebruikelijk het kabinet door dik en dun steunen zullen ze zichzelf een soort van weg moeten stemmen.

Voor inreiscontroles voor reizigers die geen EU-burger of Nederlandse burger zijn heeft De Jonge de Twm niet nodig. Die groep reizigers mag je weigeren naargelang je pet staat. De inreisbeperkingen voor EU-burgers en Nederlandse burgers worden niet direct via de Twm geregeld, maar via een wettelijke ingreep in de voorwaardes van vervoerders. Direct weren van EU en Nederlandse burgers botst met het EVRM onder andere, dat heeft De Jonge destijds ook toegegeven. Het aanpassen van de voorwaardes van bedrijven als de KLM was een omweg.

Als de eindstreep nu is het wereldwijde "einde" van corona is de eindstreep een beetje de horizon geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Volgens mij zijn meer dan genoeg (peer reviewed) onderzoeken gedaan waaruit duidelijk blijkt wat wel en niet werkt. Geeft het 100% zekerheid? Nee, dat niet echter kunnen we met behoorlijke zekerheid zeggen dat het niet aan de 5G netwerken ligt en dat de regering er niet op uit is ons allemaal aan te sturen met een chip die we via t vaccin gekregen hebben. Er is nog een grijs gebied maar ondertussen weten we vanuit onderzoek en statistiek dat de vaccins behoorlijk goed werken. Iemand die een bepaalde ziekte heeft en niet zeker weet wat het vaccin doet icm daarmee vind ik een hele logische reden om geen prik te halen.
hoevenpe schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Bij dit onderwerp zijn er geen gelijkwaardige meningen, de effectiviteit van vaccins is ontegenzeggelijk bewezen.

Willem Engel als tegenhanger van Jaap van Dissel presenteren is imo kern van het probleem, die man hoort niet op de buis maar in een gesloten instelling thuis.
Sommige mensen in dit topic maken nogal graag gebruik van de Wikipedia: Nirvana fallacy. 'Van Dissel weet ook niet 100% alles over Covid, dus de mening van Willem Engel is ook geldig,' 'als je gevaccineerd bent kun je nog steeds mensen besmetten, dus je kunt net zo goed niet vaccineren', etc. En daaraan vasthouden ook als je alle nuances benoemt. Zinloos om mee in discussie te gaan.
@hoevenpe verwoordt het uitstekend: het grootste probleem is het toelaten, toestaan en accepteren dat elke mening van elk persoon gelijkwaardig wordt gemaakt aan die van mensen die met alle nuance, bewijsvoering en terughoudendheid aan waarheidsvinding doen.

En dat is de Rationalwiki: Gish Gallop, de favoriete tactiek van iedereen die weet dat hij op de inhoud niet kan winnen.

[ Voor 54% gewijzigd door Cocytus op 28-08-2021 11:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

maartend schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Bekend verjaal. Ik hen dat ook met hem gehad. En als je blijft doorvragen, blokkeert hij je. Deed hij op FB op zijn persoonlijke account en op allerlei groepen die hij leidt.
Nu zocht ik ook wel de rand op, want ik kreeg natuurlijk ook steeds dezelfde antwoorden l zoek het op of een of ander stompzinnig filmpje.
Toen begon ik hem aan te pakken op dezelfde manier maar dan rondom zijn blokkade door de ING bank en vermeende aankoop van land in Spanje. Ik bracht maar enkele links ter bewijs, zonder daarbij ook de links van de door hem gewonnen rechtzaak te tonen. Met daaronder het commentaar van me, dit is d emanier waarop je werkt. Toen was ik geblocked.
Het is gewoon een lafbek
Het is een profiteur, net als die bolle Jensen en onze vriend Baudet. Allemaal spelen ze het spelletje mee en profiteren ze ondertussen van de minder slimme medemens die gewillig toehapt en zelfs geld doneert om deze idiote act in stand te houden :F

Een mening geven mag overigens maar een mening gestaafd op leugens is per definitie inferieur aan een mening gestaafd op (wetenschappelijke) feiten. Derhalve is het zinloos om Engel en Van Dissel in 1 adem te noemen, dat is rotte appels met verse peren vergelijken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Cocytus het punt is dat ik niet eens wil winnen - ik wil gewoon weten op basis waarvan stellingen geponeerd worden. Maargoed, dat ontaard dan in overmatige arrogantie - meer dan eens ben ik uitgemaakt voor analfabeet, zwakzinnig en anderzijds onwetend. Mijn repliek blijft dan simpelweg de vraag waar het beloofde bewijs blijft.

@maartend wat intrigerend is, is om je voor te stellen dat de zelfbenoemde experts volgens het procede wat nu plaats vindt ook in staat zouden moeten zijn het Nederlands elftal naar een overwining te leiden, het klimaat probleem op te lossen of gewoon einde te maken aan armoede in de wereld. Maar elke keer als ze daadwerkelijk iets zouden moeten doen, moeten oplossen of bijdragen wisselt het thema en zijn ze daar weer tegen. Het doel is 'tegen', waarbij allen een glashelder verdienmodel hebben en hier gewoon voor uitkomen. Engel geeft gewoon toe dat hij zijn Spaanse enclave gaat bewonen 'zodra hij de overheid omver geworpen heeft' en 'klaar is'.

Het meest pijnlijke vind ik niet zozeer dat er mensen zijn die proberen te profiteren van angst, onzekerheid en twijfel (FUD), maar dat het de norm is geworden 'twijfels te hebben'. Jazeker moet je twijfels hebben en je onzeker voelen - medische wetenschap is nooit een exacte wetenschap geweest waar je 100% garantie krijgt. Zelfs paracetamol geeft bijwerkingen en kan leiden tot complicaties. Het idee dat iets pas werkt als het 100% werkt en veilig is, is in beginsel al onjuist.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
FreakNL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Bij mij niet. Eerder andersom. De intelligent minder bedeelden lopen achter de massa aan (en gelukkig maar). Het zijn in mijn omgeving juist de wat slimmere mensen die nu ineens recalcitrant worden ofzo….
Ik zie het vrij breed, alleen de beargumentering is anders. Maar allemaal komt het doorgaans neer dat een andere bron meer geloofd of vertrouwd wordt dan wetenschap. Of het dan tante Sjaan van Feesboek is of anne-fleur de holistische reiki-instructrice…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

CMD-Snake schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:21:
[...]

Regeren per decreet, of ministeriële regeling zoals het heet, is bijzonder. De Jonge geniet sinds het najaar van 2020 al van zijn blanco cheque. Hij mag zo wetgeving invoeren en de Tweede Kamer overslaan als hij de nood hoog genoeg acht. Er is een controle mogelijkheid naderhand (zgn. nahangprocedure), maar in een nieuwe aanpassing van de Twm die hij voor het zomerreces indiende wil hij die mogelijkheid weghalen. Geen controle meer naderhand, maar wel de mogelijkheid houden om meteen nieuwe ministeriële regelingen uit te vaardigen. De controle vooraf wil hij ook aanpassen (zgn. voorhangprocedure). Nu mag de kamer zelf strepen als ze dit willen in de Twm. Die mogelijk gaan ze als het aan De Jonge ligt ook verliezen, ze mogen alleen zeggen of de Twm in zijn geheel wel of niet doorgaat. In zijn nieuwe voorstel staat ook dat nieuwe coronawetgeving niet meer ter beoordeling langs de Raad van State hoeft. Hoe moet je er over denken als er zo'n voornemen ligt om alle controles die ingebouwd zijn ter zijde te schuiven? Als dit wetsvoorstel in stemming gebracht zal worden ben ik benieuwd naar de reactie van de coalitie, als ze zoals gebruikelijk het kabinet door dik en dun steunen zullen ze zichzelf een soort van weg moeten stemmen.

Voor inreiscontroles voor reizigers die geen EU-burger of Nederlandse burger zijn heeft De Jonge de Twm niet nodig. Die groep reizigers mag je weigeren naargelang je pet staat. De inreisbeperkingen voor EU-burgers en Nederlandse burgers worden niet direct via de Twm geregeld, maar via een wettelijke ingreep in de voorwaardes van vervoerders. Direct weren van EU en Nederlandse burgers botst met het EVRM onder andere, dat heeft De Jonge destijds ook toegegeven. Het aanpassen van de voorwaardes van bedrijven als de KLM was een omweg.

Als de eindstreep nu is het wereldwijde "einde" van corona is de eindstreep een beetje de horizon geworden.
Er zijn veel punten waar ik met je van mening verschil maar dit is er niet één van. Ik zie steeds meer dat de controle op de regering bewust wordt omzeild of vleugellam wordt gemaakt. Een dergelijke situatie is niet wenselijk in mijn ogen en mag zeker meer aandacht verdienen. De bewuste wet had niet noodzakelijkerwijs op deze manier te worden geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
meermarco schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Eens. Lijkt wel of de ‘middenweg’ kwijt is. Het is Engel of Dissel. Het is pro of anti. Niet echt des Nederlands van 15-20 jaar terug.
Er is niet voor alles een middenweg. Ook niet alle standpunten zijn gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
ijdod schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Er is niet voor alles een middenweg. Ook niet alle standpunten zijn gelijkwaardig.
Niet mee eens. Daarnaast kun je alsnog respect hebben voor beide kanten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
meermarco schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Waarom zou je respect hebben voor gekken die maling hebben aan de gezondheid van hun medemens en oproepen tot geweld en andere zaken die het licht niet kunnen verdragen zoals opperdebiel engel?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
[...]

Respect is nogal een groot woord als de andere zijde alleen maar bezig is met kwaadaardige leugens te injecteren in de samenleving.

Om je een idee te geven hoe ver we als samenleving zijn afgegleden, in de Amerikaanse staat Texas is het aantal vergiftigingen met Ivermectine met 550% gestegen*. Dit is een middel om vee mee te ontwormen wat door “de andere zijde” als werkzaam alternatief wordt aanbevolen ipv een wetenschappelijk vastgesteld vaccin.

Dus nee, bij mij hoef je niet aan te kloppen voor respect.

Bron: https://khn.org/morning-b...r-cattle-drug-ivermectin/

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 28-08-2021 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
[...]

Respect heb ik voor datgene dat niet op bais van leugens, halve waarheden en dergelijke is gebasseerd. En daarmee valt Engel af.

Ten tweede is er idd niet altijd een middenweg. Voorbeeld ; democratie of totalitaire staat. Geen middenweg mogelijk.

edit ; ok, ik ben de 3de op rij die dat zegt, hebben we daar iig consensus over.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 28-08-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Miki schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

Respect is nogal een groot woord als de andere zijde alleen maar bezig is met kwaadaardige leugens te injecteren in de samenleving.

Om je een idee te geven hoe ver we als samenleving zijn afgegleden, in de Amerikaanse staat Texas is het aantal vergiftigingen met Ivermectine met 550% gestegen. Dit is een middel om vee met te ontwormen wat door “de andere zijde” als werkzaam alternatief wordt aanbevolen ipv een wetenschappelijk vastgesteld medicijn.

Dus nee, bij mij hoef je niet aan te kloppen voor respect.
Er werd ook beweert dat het misschien tegen long COVID hielp. Dus misschien kan dat een van de oorzaken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
QSYS schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Er werd ook beweert dat het misschien tegen long COVID hielp. Dus misschien kan dat een van de oorzaken zijn.
Het maakt niet uit wat er wordt beweert. Het feit dat mensen dat spul al nemen omdat een of andere richting dat volslagen ongefundeert aan het roepen is, dat is al van de gekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
maartend schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Het maakt niet uit wat er wordt beweert. Het feit dat mensen dat spul al nemen omdat een of andere richting dat volslagen ongefundeert aan het roepen is, dat is al van de gekken.
Volgens mij waren ze er toch weer mee aan het testen en tijdje terug, het komt niet zo maar uit de lucht vallen door Engel of Trump of zo.
https://www.google.com/am.../news/health-57570377.amp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:50:
@Cocytus het punt is dat ik niet eens wil winnen - ik wil gewoon weten op basis waarvan stellingen geponeerd worden. Maargoed, dat ontaard dan in overmatige arrogantie - meer dan eens ben ik uitgemaakt voor analfabeet, zwakzinnig en anderzijds onwetend. Mijn repliek blijft dan simpelweg de vraag waar het beloofde bewijs blijft.
En dat willen weten is voor Engel en co een existentiële bedreiging. Het gaat bij hen namelijk niet om weten, maar om geloven. Voor hen is geen nader bewijs nodig, want zij hebben de waarheid in pacht. Wie, geconfronteerd met die waarheid, nader bewijs vraagt, is een schaap dat achter andere schapen aanloopt, of erger. In die zin heeft het veel gemeen met religieuze fanatici. Een zeloot is nou eenmaal een zeloot.

[ Voor 7% gewijzigd door Cocytus op 28-08-2021 12:46 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).