Omdat het NACHTclubs zijn, die dicht moeten in de NACHT. Ze mogen dus in feite zo'n 2 uur open zijn. Want die clubs hebben vaak pas vergunningen vanaf 22.00. Dus in de praktijk komt er niemand naar de nachtclub en is het waarschijnlijk financiëel niet eens haalbaar om voor die korte tijd open te gaan.Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:52:
[...]
Hoe is niet open mogen vs wel open mogen geen versoepeling ?
Dan zit er niets anders op dan de rit uit te zitten. Het is helaas niet mogelijk om voor alle 17 miljoen mensen een oplossing op maat te hebben.QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:43:
[...]
Helaas wordt die 2 dingen te veel bij elkaar, dat veroorzaakt dan PEM (post extortional malaise).
Waarom zou je dan wel bang zijn voor de vaccinatie? Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een paar dagen in bed ligt. Aangezien de vaccinatie en Corona dezelfde reactie van je immuunsysteem opwekken is het niet rationeel om wel bang te zijn voor vaccinatie en niet voor Corona.En band voor COVID ben ik niet, long COVID als helemaal niet. Ik leef nu, bijna 24/7 in bed, dan is dat een verademing als je een keer andere mensen spreekt en een keer iets anders ziet. Het is een zware ziekte die psychisch veel eist van iemand.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hoe is open mogen zonder rendabel te kunnen zijn een versoepeling? (nachtclubs om 00:00 dicht, In mijn vroegere jaren kwam je dan pas net binnen lopen)Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:52:
[...]
Hoe is niet open mogen vs wel open mogen geen versoepeling ?
Zou een oplossing niet zijn om die vergunning te vervroegen ? Tijdelijk.Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
[...]
Omdat het NACHTclubs zijn, die dicht moeten in de NACHT. Ze mogen dus in feite zo'n 2 uur open zijn. Want die clubs hebben vaak pas vergunningen vanaf 22.00. Dus in de praktijk komt er niemand naar de nachtclub en is het waarschijnlijk financiëel niet eens haalbaar om voor die korte tijd open te gaan.
Ohnee tuurlijk kan dat allemaal niet.... Want <insert beren>
Ja en mijn ouders zeggen dat het vroeger al om 23:00 dicht ging.tomcool schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:54:
[...]
Hoe is open mogen zonder rendabel te kunnen zijn een versoepeling? (nachtclubs om 00:00 dicht, In mijn vroegere jaren kwam je dan pas net binnen lopen)
Dan moeten die nachtclubs stoppen met het denken in problemen en als de wiedeweerga met de gemeentes om tafel gaan om de vergunningen tijdelijk aan te passen. Gemeentes zijn al maanden zeer meewerkend met onder andere de horeca en dat zal nu niet anders zijn.Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
[...]
Omdat het NACHTclubs zijn, die dicht moeten in de NACHT. Ze mogen dus in feite zo'n 2 uur open zijn. Want die clubs hebben vaak pas vergunningen vanaf 22.00. Dus in de praktijk komt er niemand naar de nachtclub en is het waarschijnlijk financiëel niet eens haalbaar om voor die korte tijd open te gaan.
Dan ga je er vanuit dat de bezoekers van de nachtclubs er al zin in hebben of uberhaupt tijd voor hebben om bijvoorbeeld al op 7 uur te gaan. De clubs hebben er ook niet zoveel aan als er niemand komt.Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:56:
[...]
Dan moeten die nachtclubs stoppen met het denken in problemen en als de wiedeweerga met de gemeentes om tafel gaan om de vergunningen tijdelijk aan te passen. Gemeentes zijn al maanden zeer meewerkend met onder andere de horeca en dat zal nu niet anders zijn.
Het zal vermoedelijk gaan oplopen, lijkt me niet onverwacht, de vraag is hoe snel en hoe lang dat doorgaat.Segafreak83 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:04:
[...]
Het gaat nergens meer over en is niet meer uit te leggen.
Lach mij straks echt een breuk als de besmettingen op gaan lopen na opening van de nachtclubs. Maar dan zullen ze het wel weer op het seizoen gaan gooien.
Als het weer zo snel gaat als in juli of weer zo ver door stijgt, dan zou het mij niet verbazen als zaken terug gedraaid gaan worden.
En daar hebben de Horeca en haar bezoekers beide voor een groot deel de hand in. Als je echt wilt dat zaken openblijven omdat het je leven is (zoals bij ondernemers of ook als sommige bezoekers plegen voor te stellen) dan is het verstandig om niet weer gelijk helemaal los te gaan zoals in juli en niet geheel verstandige dingen te gaan doen.
Ik denk dat je op deze wijze ook HdJ's gesprek en opmerkingen richting MoJo kan zien, er gaat weer wat mogelijk worden, maar als je slim bent wees dan wat voorzichtig in wat je aanbiedt en hoe je dat aan gaat prijzen, hij heeft zelf de fout gemaakt met "dansen met janssen", gezien het resultaat, misschien niet slim om nogmaals te doen.
Helaas kun je al constateren dat de ondernemers in deze niet de slimste jongetjes in de klas zijn, ipv het promoten van vaccineren en eigenlijk ook "double dutch", ook nog (zelf)testen en op het hart drukken om wel gezellig te komen dansen, maar ga niet iedereen "onnodig" op de nek hangen en kom niet als je kunt vermoeden besmet te zijn, gevaccineerd of niet. Nachtclubs zouden ook entree kunnen heffen en bij vertrek een gratis zelf-test uitdelen voor het volgende weekend om maar wat te noemen.
Maar in plaats daar van is het weer hakken in het zand, niet willen controleren, HdJ belachelijk proberen te maken bij Op1 etc. En dat is best spijtig.
Voetbalclubs ook al maanden 66 procent. Die hoor je, over het algemeen (er is 1 uitzondering dat ik weet), ook amper klagen. Iedereen is blij dat ze iets kunnen. Dat was vorig jaar al toen ze op 12,5 procent bezetting en met een miljoen regels open mochten.stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
F1 mocht zelfs maar met 66%. Die 75% mogen ze wat mij betreft blij mee zijn.
Ik vind dat wel een schril contrast hoor. Voetbalclubs hebben hun portie ook gehad en stadions zijn maanden gesloten geweest, veel langer dan menige horeca tent (nachtleven en festivals uitgezonderd). Maar elke keer als ze wat mochten hebben ze zonder morren alles gedaan om het mogelijk te maken. Met als resultaat dat ze nu al maanden op 66 procent draaien en het gewoon goed geregeld is.
Als het mis gaat is het niet voor een paar dagen of 2 weken, want dat is niet zo erg, dan gaat het voor veel langer. Ik kom bijna niet de deur uit, en als je dit al langer tijd hebt, zonder vooruitzicht, dan spelen we wel andere dingen in je hoofd als willen leven. Om toch een zonnetje te hebben niet je af en toe investeren om iets leuks te doen, dan kun je er weer ff tegen aan. Maar dat investeren kan ook zijn dat je maanden lang PEM hebt. Dat weet ik van te voren nooit. Daarom is het belangrijk iets te kunnen doen als de mogelijkheid lichamelijk zich aandient. Dat gaat voorlopig weer wegvallen.Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:54:
[...]
Dan zit er niets anders op dan de rit uit te zitten. Het is helaas niet mogelijk om voor alle 17 miljoen mensen een oplossing op maat te hebben.
[...]
Waarom zou je dan wel bang zijn voor de vaccinatie? Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een paar dagen in bed ligt. Aangezien de vaccinatie en Corona dezelfde reactie van je immuunsysteem opwekken is het niet rationeel om wel bang te zijn voor vaccinatie en niet voor Corona.
Altijd weer nieuwe beren. Dan blijven ze toch lekker dicht, als er toch niemand komt. Ook een prima oplossing, scheelt een hoop gedoe.Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:58:
[...]
Dan ga je er vanuit dat de bezoekers van de nachtclubs er al zin in hebben of uberhaupt tijd voor hebben om bijvoorbeeld al op 7 uur te gaan. De clubs hebben er ook niet zoveel aan als er niemand komt.
Maar stel je voor dat ze iets bedenken waardoor het wel aantrekkelijk wordt voor bezoekers om te komen… Dat lukte de horeca ook prima toen ze om 18:00 dicht moesten overigens.
Dan gaan ze potentieel andere horeca in de wielen rijden, met QR-code is er geen verschil tussen 24u en iets meer ruimte tot bijv. 2uDrardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:56:
Dan moeten die nachtclubs stoppen met het denken in problemen en als de wiedeweerga met de gemeentes om tafel gaan om de vergunningen tijdelijk aan te passen. Gemeentes zijn al maanden zeer meewerkend met onder andere de horeca en dat zal nu niet anders zijn.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ah, er komt ook nog compensatie voor de 25% kaarten die niet kunnen worden verkocht begrijp ik?
Test blijft gratis. Gemeenten krijgen geld voor toezichthouders.
Test blijft gratis. Gemeenten krijgen geld voor toezichthouders.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 19:07 ]
Blijkbaar is dat verschil er wel. Dat jij dat niet kan en wil accepteren betekent niet dat het niet zo is. Blijkbaar is het nodig om de boel onder controle te houden.hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:03:
[...]
Dan gaan ze potentieel andere horeca in de wielen rijden, met QR-code is er geen verschil tussen 24u en iets meer ruimte tot bijv. 2u
En weer beren gevonden? Blijven ze toch lekker dicht, is er niets aan de hand en zitten ze niemand in de weg. Stop toch eens met al die beren en denk in oplossingen die wel haalbaar zijn.
Dat zal vast wel. Ik kijk niet naar de persco, ik kijk het Apple EventMikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:06:
Ah, er komt ook nog compensatie voor de 25% kaarten die niet kunnen worden verkocht begrijp ik?
Wat ik me afvraag: wat nu als je als restaurant houder je tafeltjes gewoon nog op 1,5m zet? Waarom dan nog een corona pas?
Ik had wat dat betreft niet zoveel moeite met die 1,5m.
Stel je voor dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je het elke keer op beren op de weg moet gooien omdat je niet kan voorstellen dat het geen versoepelingen zijn voor clubs. Maar je hebt gelijk hoor, clubs moeten lekker op maandag om 8 uur 's ochtend al open gaan. Dan kunnen ze mooi 15 uur open zijn.Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:02:
[...]
Altijd weer nieuwe beren. Dan blijven ze toch lekker dicht, als er toch niemand komt. Ook een prima oplossing, scheelt een hoop gedoe.
Maar stel je voor dat ze iets bedenken waardoor het wel aantrekkelijk wordt voor bezoekers om te komen… Dat lukte de horeca ook prima toen ze om 18:00 dicht moesten overigens.
Bye bye anderhalve meter, maatregelen scholen weg, kroegen open, mondkapjes op stations en perrons weg, hoorcolleges weer maximaal, tests gratis, lekker hoor.

Idem, was wel fijn dat het eten niet van je bord geprikt kon worden, zo dichtbevolkt waren sommige restaurants vroeger.D-e-n schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:09:
Wat ik me afvraag: wat nu als je als restaurant houder je tafeltjes gewoon nog op 1,5m zet? Waarom dan nog een corona pas?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het is wel knap hoe ze dingen weten te verkopen. Testen blijft gratis, op een manier alsof het een gift is uit hun ruimhartigheid. Niet alsof ze in de Eerste Kamer verloren hebben.
Handhaving van de coronapas komt primair bij de ondernemers te liggen zegt Rutte, dus die last gooien ze zoals gebruikelijk weer over de schutting. Wel regels maken en de handhaving is een ander zijn probleem.
Handhaving van de coronapas komt primair bij de ondernemers te liggen zegt Rutte, dus die last gooien ze zoals gebruikelijk weer over de schutting. Wel regels maken en de handhaving is een ander zijn probleem.
Als ik het goed begrepen heb is het simpelweg verplicht voor die restauranthouder om een coronapas te moeten vragen, ongeacht hoe ver tafeltjes uit elkaar staan. Ze krijgen geen keuze.D-e-n schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:09:
Ik verwacht dat er nu al een nieuwe pagina op wikipedia staat
Zolang je kan testen, zie ik nog steeds geen plicht. Als je de Duitse g2 invoert kun je daar pas over sprekenhoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:56:
[...]
Zonder vaccinatie of negatieve testuitslag mag je vanaf 25 september niet meer naar het terras, de sportkantine en de overige horeca.
Dit lijkt me niet conform deze op 18 november 2020 met een ruime meerderheid aangenomen motie (97-51):
[...]
Al kun je zelfs daar over twijfelen aangezien de horeca bezoeken geen plicht is
[ Voor 7% gewijzigd door 42erik op 14-09-2021 19:14 ]
De disco tijd ligt alweer een tijdje achter me, mij persoonlijk gaat dit niet raken.Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:06:
Blijkbaar is dat verschil er wel. Dat jij dat niet kan en wil accepteren betekent niet dat het niet zo is. Blijkbaar is het nodig om de boel onder controle te houden.
Stappen voor jongeren tot 24u is geen stappen, die gaan thuis drinken. Dit is een opzichtige truc om rechtszaken te voorkomen, dat snapt toch iedereen?
Ah, daar is de reductio Ad absurdum al...Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:10:
[...]
Stel je voor dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je het elke keer op beren op de weg moet gooien omdat je niet kan voorstellen dat het geen versoepelingen zijn voor clubs. Maar je hebt gelijk hoor, clubs moeten lekker op maandag om 8 uur 's ochtend al open gaan. Dan kunnen ze mooi 15 uur open zijn.
Wat dacht je van 20:00 tot 0:00?
Of maak er een dag evenement van. Er zijn nog wat feestvierders over die buiten de 75% limiet van de festivals vallen.
*knip*
Niet op de man.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2021 20:22 ]
Kan iemand even meetellen:
Waarom zouden 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen een hogere druk op de zorg geven dan 17 miljoen ongevaccineerde mensen (vorig jaar).
Daarnaast: hoe kan de Jonge zeggen dat die 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen nog niet ziek zijn geweest?
Waarom zouden 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen een hogere druk op de zorg geven dan 17 miljoen ongevaccineerde mensen (vorig jaar).
Daarnaast: hoe kan de Jonge zeggen dat die 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen nog niet ziek zijn geweest?
Die worden hiertoe wel gedwongen door het te hoge aantal ongevaccineerdenQSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
[...]
Dat ben ik het niet meer eens. Dat is lekker makkelijk, dus omdat de regering over dat soort mensen niet nadenkt, moet ik dat ongevaccineerde kwalijk nemen? De regering doet dit en denkt niet verder na.
Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen niet zorgen voor meer dan 100 volle IC bedden?horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
*knip* geen ongepaste vergelijkingen
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 19:20 ]
Omdat de maatregelen worden losgelaten? Dus meer besmettingskansen en b) het virus is veel besemttelijker inmiddels! Onderschat dat niet.horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
En het hoeft niet sle chter te gaan natuurlijk, maar als die 1.8 miljoen mensen echt snel na elkaar besmet worden, zijn we gewoon verder van huis.
Dat kan zeker. Maar 17 miljoen is meer.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:17:
[...]
Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen niet zorgen voor meer dan 100 volle IC bedden?
Dat weet men niet precies, dus gaat men voorlopig van de worst-case uit, mocht het meevallen en derhalve de IC en ziekenhuizen binnen no-time geen COVID gevallen meer zien, dan zal er versneld zaken afgeschaft worden. Gezien de cijfers de afgelopen weken zou ik m'n hoop daar op niet al te hoog hebben. Het aantal lijkt dus wel degelijk nog aanzienlijk.horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
Wie zegt dat ?horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
Vorig jaar waren er eind september weer veel maatregelen nodig. Al waren ze wel te laat en ik weet even niet meer wanneer ze precies in gingen.
Het blijft natuurlijk een verre van een media-geniek duo met een af en toe niet te volgen onderbouwing, maar wat mij betreft wordt vanaf 25 september qua 'wat-we-mogen-en-kunnen' een enorme stap gezet.
Ja en daar hebben we nu 150.000 uitgestelde behandelingen en ik weet niet hoeveel uitval onder het personeel voor moeten betalen.horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:18:
[...]
Dat kan zeker. Maar 17 miljoen is meer.
Hakken in het zand? Hou toch op man, het gaat er vooral omdat er hier mensen zijn die totaal onrealitische "oplossingen" noemen om het beleid maar te verdedigen/goed te praten.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:13:
[...]
Ah, daar is de reductio Ad absurdum al...
Wat dacht je van 20:00 tot 0:00?
Of maak er een dag evenement van. Er zijn nog wat feestvierders over die buiten de 75% limiet van de festivals vallen.
Hou toch eens op met die hakken in het zand en denk in mogelijkheden. Doe je dit op je werk ook zo?
Ik heb er het ook helemaal niet over dat het beleid anders moet, maar gewoon dat dit geen versoepelingen zijn voor clubs en het dus terecht is dat ze klagen. Dus ik counter hun onrealistische oplossingen alleen maar.
Clubs zitten vast aan vergunningen en het grootste deel van de bezoekers zijn jong volwassenen vaak met bijbaantjes. Hoe groot is dan de kans dat er genoeg publiek komt om het financiëel rendabel te maken om veel eerder dan normaal open te gaan.
Maar fijn ook dat je het op de man gaat spelen.
Zit Hugo nu ons uit te leggen waar de grijze gebieden van de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer liggen? 
En vraagt hij de werkgevers toch maar eens bij de werknemers te informeren of ze gevaccineerd zijn? Ik ben als manager juist terughoudend met dat soort vragen. Juist omdat ik weldegelijk bewust ben van de door werknemers ervaren machtspositie van de werkgever. En dus dwang om toch maar te beantwoorden.
Vind dit een onbehoorlijke toonzetting/suggestie om heel eerlijk te zijn.
Dat bepalen we als werkgever/manager zelf wel...
En vraagt hij de werkgevers toch maar eens bij de werknemers te informeren of ze gevaccineerd zijn? Ik ben als manager juist terughoudend met dat soort vragen. Juist omdat ik weldegelijk bewust ben van de door werknemers ervaren machtspositie van de werkgever. En dus dwang om toch maar te beantwoorden.
Vind dit een onbehoorlijke toonzetting/suggestie om heel eerlijk te zijn.
Dat bepalen we als werkgever/manager zelf wel...
[ Voor 73% gewijzigd door righthand op 14-09-2021 19:24 ]
De Jonge draait wel erg om die vaccinatieplicht heen. Nee, niet verplicht, maar zonder vaccinatie heb je wel diverse beperkingen en problemen....
En eerlijk gezegd... ik kan me daar wel in vinden.
En eerlijk gezegd... ik kan me daar wel in vinden.
alles kan off-topic
Fijn zo... Niet de hakken in het zand, maar alles anders dan 'zoals het was' kan niet. Noemen we dat constructief?Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:
[...]
Hakken in het zand? Hou toch op man, het gaat er vooral omdat er hier mensen zijn die totaal onrealitische "oplossingen" noemen om het beleid maar te verdedigen/goed te praten.
Ik heb er het ook helemaal niet over dat het beleid anders moet, maar gewoon dat dit geen versoepelingen zijn voor clubs en het dus terecht is dat ze klagen. Dus ik counter hun onrealistische oplossingen alleen maar.
Clubs zitten vast aan vergunningen en het grootste deel van de bezoekers zijn jong volwassenen vaak met bijbaantjes. Hoe groot is dan de kans dat er genoeg publiek komt om het financiëel rendabel te maken om veel eerder dan normaal open te gaan.
Blijven zeiken wordt niemand beter van.
De totale groep van ongevaccineerden is groter dan 1,8 miljoen. Er is al gecorrigeerd voor het deel dat al besmet is geweest.horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
Dat getal is waarschijnlijk al wel wat verouderd, want het wordt al een aantal weken genoemd, en in de tussen tijd zijn er meer mensen gevaccineerd of besmet.
[ Voor 17% gewijzigd door Eärendil op 14-09-2021 19:24 ]
Er wordt doorgaans gesteld dat die jongelui dat zo zouden missen, dus waar gaan ze dan anders heen ?Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:
Kwestie van niet meer thuis indrinken maar wat eerder richting de disco, lijkt me voor een tijdje weinig mis mee, scheelt misschien nog wat coma-zuipers ook.
Als vergunningen een probleem zouden zijn kunnen gemeenten die prima tijdelijk aanpassen, kwestie van overleggen met de branche, maar goed dan is het wel handig dat de branche zelf ook een beetje een constructieve houding heeft, ook in hun algemene communicatie.
Mwah, alsof ze in een halve maand zoveel extra boa's optrommelen. Dit controleren is een onmogelijke opgave hoe je het ook bekijkt.horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:17:
Extra geld voor gemeentes om toezicht te houden.... 1940 is calling.
Het is nogal makkelijk van ze om de boel telkens over de schutting te werpen zo achteloos.
Kennelijk.righthand schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:
Zit Hugo nu ons uit te leggen waar de grijze gebieden van de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer zit?
Het is storend hoe hij geen duidelijkheid wil gaan verschaffen. Als het niet mag, maak dat nog eens goed duidelijk. Wijs bedrijven als Leaseplan erop dat wat ze willen niet toegestaan zal worden. Alternatief, kom er dan voor uit dat je dit wil als minister en het gaat faciliteren. Doe een van de twee, maar niet dit rare spel waarbij werkgevers en werknemers klemgezet worden in moeilijke situaties. Dit is niet iets voor de rechter, maar voor de politiek.
Goede vraag, ik ben wel benieuwd naar het antwoord.D-e-n schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:09:
Dat zeg ik niet? Maar die toon van jou is ook lekker constructief.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:21:
[...]
Fijn zo... Niet de hakken in het zand, maar alles anders dan 'zoals het was' kan niet. Noemen we dat constructief?
Blijven zeiken wordt niemand beter van.
Nogmaals ik geef alleen maar aan dat de oplossingen die hier aangedragen waren niet echt realistisch zijn. Zo gek is dat niet. Genoeg mensen hier ook die wel in zien dat het geen versoepelingen voor clubs is. Voor andere vormen van horeca wel gelukkig.
Maar dan is het toch niet gek dat de clubs gaan klagen?
Ah, lekker op de man gaan spelen en de "inlevingsvermogen" kaart gaan spelen.Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:10:
[...]
Stel je voor dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je het elke keer op beren op de weg moet gooien omdat je niet kan voorstellen dat het geen versoepelingen zijn voor clubs. Maar je hebt gelijk hoor, clubs moeten lekker op maandag om 8 uur 's ochtend al open gaan. Dan kunnen ze mooi 15 uur open zijn.
Net als alle andere sectoren moet het nachtleven zoeken naar een methode waarmee ze veilig en winstgevend open kunnen binnen de regels. Dat kunnen ze leuk of niet leuk vinden, het is nu eenmaal een feit in deze crisis. Vele sectoren zijn hun voorgegaan de laatste maanden.
Ik zie, net als vele anderen, geen beren op de weg.
Ik geef al meermaals verschillende opties. Die worden afgeschoten. Dus ja, ik noem mezelf constructief ja.Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:26:
[...]
Dat zeg ik niet? Maar die toon van jou is ook lekker constructief.
Nogmaals ik geef alleen maar aan dat de oplossingen die hier aangedragen waren niet echt realistisch zijn. Zo gek is dat niet. Genoeg mensen hier ook die wel in zien dat het geen versoepelingen voor clubs is. Voor andere vormen van horeca wel gelukkig.
Maar dan is het toch niet gek dat de clubs gaan klagen?
Nogmaals, beetje met hagel schieten op alles dat langs komt gaat nergens over. Evenals de uitspraak dat het geen versoepeling is.
*knip* normaal doen graag, vorige break was duidelijk genoeg, laatste keer dus
[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 19:30 ]
Zoals ik het hoor zetten ze gewoon een heel systeem aan nieuwe regeltjes op. Wel zo duidelijk. Op het terras moet je ook een toegangstest tonen.D-e-n schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:09:
Tot zover de theorie van achter het bureau. De uitbater mag nu bij iedereen die het terras op komt lopen iemand met een QR reader langssturen. Niet te doen natuurlijk en zo makkelijk scoren voor een mystery guest boa.
alles kan off-topic
Vermoed hetzelfde met horeca buiten, vermeende handhaafbaarheid.Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:25:
Goede vraag, ik ben wel benieuwd naar het antwoord.
*knip* niet op reageren, liever een tr
[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 19:31 ]
Gebeurd al de hele tijd, ik ervaar hetzelfde. Het zijn enkel maar beren die gezien worden in plaats van kansen. Kansen om weer iets te doen.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:28:
[...]
Ik geef al meermaals verschillende opties. Die worden afgeschoten. Dus ja, ik noem mezelf constructief ja.
Nogmaals, beetje met hagel schieten op alles dat langs komt gaat nergens over. Evenals de uitspraak dat het geen versoepeling is.
Is het leuk om beperkt te zijn, nee natuurlijk niet. Is een CoronaCheck leuk, nee natuurlijk niet. Is Corona leuk, nee natuurlijk niet. Maar het is wel de realiteit waarmee we moeten dealen. Niet alles kan op dit moment. Laten we zoeken naar wat er wel kan (en dat riep ik vorig jaar in oktober al!) en zorgen dat we allemaal veilig blijven en het leven zo leuk mogelijk maken.
...
[ Voor 98% gewijzigd door horizon1978 op 14-09-2021 19:33 ]
Is natuurlijk wel iets voor te zeggen, iedereen wordt gek van de uitzondering. De consument, de ondernemer en de handhaver. Dan is soms 1 lijn makkelijker en duidelijker, hoewel dat altijd plussen en minnen mee brengt.hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:30:
[...]
Vermoed hetzelfde met horeca buiten, vermeende handhaafbaarheid.
Tussen de regels door luisterend zijn ze zich de tering geschrokken van het dansen met Jansen weekend, en willen ze niet teveel in één keer open gooien.Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:31:
[...]
Gebeurd al de hele tijd, ik ervaar hetzelfde. Het zijn enkel maar beren die gezien worden in plaats van kansen. Kansen om weer iets te doen.
Is het leuk om beperkt te zijn, nee natuurlijk niet. Is een CoronaCheck leuk, nee natuurlijk niet. Is Corona leuk, nee natuurlijk niet. Maar het is wel de realiteit waarmee we moeten dealen. Niet alles kan op dit moment. Laten we zoeken naar wat er wel kan (en dat riep ik vorig jaar in oktober al!) en zorgen dat we allemaal veilig blijven en het leven zo leuk mogelijk maken.
Blijft fascinerend dat ook die journalisten niet willen begrijpen dat er soms wat arbitrair ogende keuzes zijnMikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:32:
[...]
Tussen de regels door luisterend zijn ze zich de tering geschrokken van het dansen met Jansen weekend, en willen ze niet teveel in één keer open gooien.
om gedeeltelijk te blijven remmen. Wat een ..... , maar goed misschien is het goed om het nogmaals uitgelegd te krijgen omdat hun lezers/luisteraars/kijkers dat ook zijn.
Blijft wel jammer dat als het ze om verduidelijking zou gaan, dat ze die vragen zo suggestief stellen.
[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 14-09-2021 19:41 ]
De ziekenhuis/IC cijfers waren vorig jaar zomer flink lager dan dit jaar. Ik denk dat we vooral het effect van Delta niet moeten onderschatten: vergeleken met het originele virus is de R zeker verdubbeld en de kans op ziekenhuisopname is ook twee keer zo hoog volgens Brits onderzoek. Dat maakt het een veel lastiger virus om te beheersen. Ik denk dat we zonder deze nieuwe varianten al lang terug naar normaal warenhorizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:

Zelfde gevoel als vorig jaar zomer?Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:33:
Zou er dan toch langzaam maar zeker groepsimmuniteit aan het onstaan zijn ?
Ik heb namelijk zelf het idee dat de afgelopen paar maanden men zich steeds minder aan coronamaatregelen houd. Men is gevaccineerd en ziet geen reden meer. Er wordt minder afstand gehouden en worden weer meer knuffels gegeven, handen geschud enzo.
Alleen op plekken waar je er echt niet onderuit komt wordt er nog gehouden aan wat maatregelen. Zoals in het OV, QR code laten zien waar nodig etc.
Kortom er gaat meer open, vakanties zijn voorbij en de scholen weer open: en toch dalen de cijfers.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hugo zei nog net niet letterlijk dat je een egoïst bent als je geen vaccin neemt
Overigens, ik zag eerder voorbijkomen de vraag wat als je geen vaccin kan nemen (omdat je bijvoorbeeld een orgaantransplantatie hebt gehad). Zou je dan überhaupt naar buiten kunnen, immers zou je dan ook extra kwetsbaar kunnen zijn voor Corona.
Ik heb daar op gezocht met de term: organ transplant immunosuppression covid
Daar vond ik dit artikel:
Ik weet echter beter dan medische informatie op het internet op te zoeken, maar is er hier iemand die wel een medische achtergrond heeft en dit artikel kan duiden? Concreet: hoe gevaarlijk is COVID voor je als je een orgaantransplantatie hebt gehad en als gevolg daarvan immunosupressie medicijnen (is dat een woord) neemt?
Overigens, ik zag eerder voorbijkomen de vraag wat als je geen vaccin kan nemen (omdat je bijvoorbeeld een orgaantransplantatie hebt gehad). Zou je dan überhaupt naar buiten kunnen, immers zou je dan ook extra kwetsbaar kunnen zijn voor Corona.
Ik heb daar op gezocht met de term: organ transplant immunosuppression covid
Daar vond ik dit artikel:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33641202/Conclusions: Our data suggest that maintaining immune suppression might be safe in SOTR with moderate and severe COVID-19. Specifically, receiving tacrolimus could be beneficial for COVID-19 SOTR. Because of the quality of the available evidence, no definitive guidance on how to manage SOTR with COVID-19 can be derived from our data.
Ik weet echter beter dan medische informatie op het internet op te zoeken, maar is er hier iemand die wel een medische achtergrond heeft en dit artikel kan duiden? Concreet: hoe gevaarlijk is COVID voor je als je een orgaantransplantatie hebt gehad en als gevolg daarvan immunosupressie medicijnen (is dat een woord) neemt?
[ Voor 87% gewijzigd door Michael_OsGroot op 14-09-2021 19:44 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Das niet helemaal fair. Er zijn miljoenen vaccins gezet. En zelfs miljoenen besmettingen doorgemaakt.
Het mag alleen niet opgeschreven, maar wel gevraagd worden. Dan als werkgever maar goed onthouden wie geen antwoord heeft willen geven...CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:24:
Het is storend hoe hij geen duidelijkheid wil gaan verschaffen. Als het niet mag, maak dat nog eens goed duidelijk. Wijs bedrijven als Leaseplan erop dat wat ze willen niet toegestaan zal worden.
Hugo en feiten zijn een lastige combinatie. Waar in het stappenplan stond de coronapas bijvoorbeeld?horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hmm blijft wel apart dat de bezetting zelden/nooit mede genoemd wordt als mede indicator.
Gaan we nu weer over het stappenplan beginnen? Dat is inmiddels wel in de vuilnisbak te vinden wederom...Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:45:
[...]
Hugo en feiten zijn een lastige combinatie. Waar in het stappenplan stond de coronapas bijvoorbeeld?
Nou ja, dat is een afgeleide van de langdurige 7daagse gemiddelden met goede vooruitzichtengekkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:47:
Hmm blijft wel apart dat de bezetting zelden/nooit mede genoemd wordt als mede indicator.
Komt omdat die lastig te sturen is. Als het daar ineens explosief gaat stijgen ben je al te laat.... de besmettingen waren en zijn altijd een voorloper qua indicatie.gekkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:47:
In het stappenplan met onzekerheid, nieuwe parameters en voortschrijdend inzicht.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:45:
[...]
Hugo en feiten zijn een lastige combinatie. Waar in het stappenplan stond de coronapas bijvoorbeeld?
Mien god ... "meneer de journalist, u zou onderhand toch ook wel veel te mogen weten over het virus waar u als zo lang verslag over doet. Het verbaast enigszins dat u kennelijk nog geen begrip heeft gekregen dat het een optelsom is. En daar kan en gedeeltelijke sluiting dus prima invloed op hebben. Peinst u daar thuis nog maar even een tijdje over na."
Goh, even voor de duidelijkheid, de Jonge schermt vaker met die 1.8M ongevaccineerden. Volgens coronadashboard zijn er 11.4M volledig gevaccineerd en 1.3M met 1 prik. Plus 1.8M maakt 14.5M. Ze rekenen dan tot 12 jaar niet mee
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 19:52 ]
Goede actie, nog even en van gaal grijpt dat gajes bij de lurvengekkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:50:
Mien god ... "meneer de journalist, u zou onderhand toch ook wel veel te mogen weten over het virus waar u als zo lang verslag over doet. Het verbaast enigszins dat u kennelijk nog geen begrip heeft gekregen dat het een optelsom is. En daar kan en gedeeltelijke sluiting dus prima invloed op hebben. Peinst u daar thuis nog maar even een tijdje over na."
Klopt, maar wel wat concreter te maken lijkt mij.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:48:
[...]
Nou ja, dat is een afgeleide van de langdurige 7daagse gemiddelden met goede vooruitzichten
IC zorg kan (mijn gok) +/- 100 COVID gevallen aan, dus die bezetting, dus dat is nodig, plus nog de juiste trend.
Kloar is Klara.
1 prik telt niet als gevaccineerd.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:51:
Goh, even voor de duidelijkheid, de Jonge schermt vaker met die 1.8M ongevaccineerden. Volgens coronadashboard zijn er 11.4M volledig gevaccineerd en 1.3M met 1 prik. Plus 1.8M maakt 14.5M. Ze rekenen dan tot 12 jaar niet mee
That / deaf / dead/ death or the gladiols ?stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:52:
[...]
Goede actie, nog even en van gaal grijpt dat gajes bij de lurven
Naja soms zou iemand die ze eens een beetje terecht zou wijzen wel nodig, maar goed ik snap dat politici daar een beetje mee oppassen.
Dat is toevallig vandaag aangepast voor besmetting + 1 prik, maar het dashboard krijgt morgen pas een updatestylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:52:
1 prik telt niet als gevaccineerd.
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 14-09-2021 19:54 ]
Dat is nooit gezegd. Wat wél is gezegd is dat die mensen een (te) hoge druk kunnen geven als ze allemaal in korte tijd ziek worden. Dat is - ondanks de hoge vaccinatiegraad - niet een ondenkbaar scenario als je nu alle maatregelen los zou laten en zou gaan leven als in 2019. 1,8 miljoen is 10% van de Nederlanders en dat is ook ongeveer hoeveel er in iedere (eerste, tweede, derde) golf besmet zijn geweest.horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
Omdat er 2,5 miljoen ongevaccineerde mensen zijn en we op basis van allerlei gegevensbronnen (GGD, Sanquin, Pienter) kunnen inschatten hoeveel mensen er ongeveer een infectie hebben gehad en dan kom je uit op 1,8 miljoen. Wel met een flinke foutmarge, maar voor het verhaal maakt het niet zo veel uit of het er nu 1,8 miljoen of 1,5 miljoen zijn.Daarnaast: hoe kan de Jonge zeggen dat die 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen nog niet ziek zijn geweest?
Er zijn dus 2.5 miljoen ongevaccineerde 12-plussers en 2 miljoen 12-minners (die dus ook ongevaccineerd zijn). 1.8 miljoen is het aantal 12-plussers dat niet gevaccineerd en ook niet genezen is.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:51:
[ Voor 19% gewijzigd door Tom-Z op 14-09-2021 19:57 ]
Zeker, de dozen met rotte tomaten staan al klaar in dat geval. Maar goed, ik denk dat mark en hugo ook af en toe wel klaar zijn met die vragen die al 1000x gesteld zijn en allang beantwoord...gekkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:54:
[...]
That / deaf / dead/ death or the gladiols ?
Naja soms zou iemand die ze eens een beetje terecht zou wijzen wel nodig, maar goed ik snap dat politici daar een beetje mee oppassen.
Die coronapas eraf halen ligt bovenop de stapel.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:45:
Het probleem is dat zijn motivatie erg wankel is. Duitsland zit nu met een eigen Aspen Valley momenteel in Münster na een 2G feestje. De teller blijft oplopen in Münster en dat terwijl dat avondje dansen aan strenge regels gebonden was. Is Nederland dan zo speciaal dat een dergelijk iets hier niet gaat gebeuren? Minsten 44 van de 72 besmette personen waren volledig gevaccineerd. Van de overige moeten de Duitse gezondheidsautoriteiten nog te weten komen of ze gevaccineerd of genezen waren.
Nederlandse epidemiologen hebben twijfels over dit plan.
Aha, on that bicycle.
Ik zei niet voor niets mede-indicator en niet de enige indicator.stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:49:
[...]
Komt omdat die lastig te sturen is. Als het daar ineens explosief gaat stijgen ben je al te laat.... de besmettingen waren en zijn altijd een voorloper qua indicatie.
Laten we eerlijk zijn. Volgens mij zou voor jou alle beslissingen behalve het volledig loslaten van alle maatregelen een brug te ver zijn.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:03:
[...]
Die pas is voor mij een brug (of wat) te ver, zeker in dit stadium met dalende cijfers (weer -18% week op week qua dinsdagen). Aangezien die 1,5m al een maand of wat geleden nauwelijks meer gehandhaafd werd, is dit dus effectief een verzwaring. Misschien formeel niet, maar informeel wel.
Volgens mij zijn de aangekondigde maatregelen een versoepeling die goed past bij de huidige vaccinatiegraad (redelijk, maar kan beter; zie landen als Denemarken, Spanje en Portugal).
Hij betekent voor het overgrote deel die ervoor gekozen heeft om zicht te laten vaccineren behoorlijk meer vrijheid, en heeft een escape (nl. zich gratis laten testen) voor hen die dit niet willen.
Ik kan me hier wel in vinden.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dat denk ik ook wel, lijkt me ook best lastig om serieus antwoord te blijven geven, maar goed proberen toch je zelf maar in te prenten dat er onder de kijkers thuis ook mensen zitten die dat nog een keer uitgekauwd moeten hebben.stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:56:
[...]
Zeker, de dozen met rotte tomaten staan al klaar in dat geval. Maar goed, ik denk dat mark en hugo ook af en toe wel klaar zijn met die vragen die al 1000x gesteld zijn en allang beantwoord...
Begrijp ik goed dat je naast een QR-code ook vanaf 14 jaar het legitimatiebewijs moet laten zien? Alleen mobiel bij je is formeel dus niet genoeg.
Dat is normaal : Want hoe moet je anders controleren dat die QR code echt van jou is?hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:59:
Begrijp ik goed dat je naast een QR-code ook vanaf 14 jaar het legitimatiebewijs moet laten zien? Alleen mobiel bij je is formeel dus niet genoeg.
Daarom zou het misschien ook handig zijn van ondernemers om hun gasten op het hart te drukken toch ook verstandig te zijn en wellicht toch te testen, zeker bij enig vermoeden, of om dat een weekendje niet te komen.CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:56:
Die coronapas eraf halen ligt bovenop de stapel.![]()
Het probleem is dat zijn motivatie erg wankel is. Duitsland zit nu met een eigen Aspen Valley momenteel in Münster na een 2G feestje. De teller blijft oplopen in Münster en dat terwijl dat avondje dansen aan strenge regels gebonden was. Is Nederland dan zo speciaal dat een dergelijk iets hier niet gaat gebeuren? Minsten 44 van de 72 besmette personen waren volledig gevaccineerd. Van de overige moeten de Duitse gezondheidsautoriteiten nog te weten komen of ze gevaccineerd of genezen waren.
Nederlandse epidemiologen hebben twijfels over dit plan.
Maar goed dat is al een gepasseerd station gezien hun eigen communcatie, kennelijk zien ze niet zo veel in concepten als een "welbegrepen eigenbelang".
En ook voor de gasten zelf, dat de nadruk nu weer zo op handhaving en controle op de controle ligt, geeft mij het gevoel dat het wederom wel eens van korte duur zou kunnen zijn. Maar goed dan heb ik persoonlijk weinig medelijden met zowel de gasten als de ondernemers meer. De insteek had van beiden kanten ook heel anders kunnen zijn, al voor een veel langere tijd en je zou toch verwachten dat men iets geleerd had van juli, ook in hun eigen communicatie.
[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 14-09-2021 20:05 ]
Daarbij moet je vanaf 14 sowieso altijd een legitimatiebewijs kunnen tonen als de politie er om vraagt.Rockvee2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:00:
[...]
Dat is normaal : Want hoe moet je anders controleren dat die QR code echt van jou is?
Vanaf 14 jaar is legitimatiebewijs verplicht. Dat was al tijden zohoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:59:
Hmm ik heb zelf moeite met het coronapas niet zozeer vanwege de toepassing nu, maar meer over de toekomst. Voor hoelang is dit? Is het een blijvend iets? Gaan we het straks inzetten voor andere medische gegevens? En als een ober je nu hierom mag vragen, is dan de stap naar je werkgever niet een hele kleine?nocalimero schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:58:
[...]
Laten we eerlijk zijn. Volgens mij zou voor jou alle beslissingen behalve het volledig loslaten van alle maatregelen een brug te ver zijn.
Volgens mij zijn de aangekondigde maatregelen een versoepeling die goed past bij de huidige vaccinatiegraad (redelijk, maar kan beter; zie landen als Denemarken, Spanje en Portugal).
Hij betekent voor het overgrote deel die ervoor gekozen heeft om zicht te laten vaccineren behoorlijk meer vrijheid, en heeft een escape (nl. zich gratis laten testen) voor hen die dit niet willen.
Ik kan me hier wel in vinden.
Het zijn vooral die aspecten waardoor ik meer moeite heb met een coronabewijs. Invoeren is makkelijker gedaan dan afschaffen.
Wat zou jij graag zien dan, clubs nog helemaal dicht houden? Iedereen laten testen is ook niet waterdicht, één iemand met een false negative en je hebt net zo goed een probleem. Dit toont ook aan hoe gevaarlijk deze plekken zijn, net zoals we hier in juli zagen, en dat het niet verkeerd is dat ze hier nog terughoudend zijn.CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:56:
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 14-09-2021 20:08 ]
Er is geen legitimatiebewijs dragen verplichting (draagverplichting).NeverSettle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:03:
[...]
Vanaf 14 jaar is legitimatiebewijs verplicht. Dat was al tijden zo
Er is een identificatieplicht (toonverplichting).
"De identificatieplicht houdt in dat iedereen vanaf 14 jaar een geldig identiteitsbewijs moet kunnen tonen als de politie daar om vraagt. Ook andere ambtenaren die toezicht houden op de naleving van wetten, kunnen u vragen om een geldig identiteitsbewijs. Bijvoorbeeld boswachters, belastinginspecteurs en milieu-inspecteurs. De identificatieplicht geeft de politie of toezichthouders niet de bevoegdheid zonder reden uw identiteit te controleren."
https://www.rijksoverheid...ntiteitsbewijs-en-wanneer
Ik vraag mij serieus af hoe ze dit willen doorvoeren, want als je het zo leest mogen juist de horeca-medewerkers die buiten staan je vragen voor je legitimatiebewijs. Want ze zijn geen ambtenaren dus volgens mij mogen ze nog geen eens vragen naar je identificatiebewijs.
(Niet dat ik zoek naar mazen in de wet hoor! Maar ik vraag mij af of ik iets heb gemist qua regelgeving?)
[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 14-09-2021 20:11 ]
Zei meneer de Rotterdammert dat de vaccinatiegraad in sommige wijken nou "naadje" was ?
Precies dezelfde bezwaren hoorde ik toen de avondklok werd ingevoerd. Die is toch ook gewoon afgeschaft?JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:05:
[...]
Hmm ik heb zelf moeite met het coronapas niet zozeer vanwege de toepassing nu, maar meer over de toekomst. Voor hoelang is dit? Is het een blijvend iets? Gaan we het straks inzetten voor andere medische gegevens? En als een ober je nu hierom mag vragen, is dan de stap naar je werkgever niet een hele kleine?
Het zijn vooral die aspecten waardoor ik meer moeite heb met een coronabewijs. Invoeren is makkelijker gedaan dan afschaffen.
En het maximaal 2 mensen op bezoek mogen hebben. Is er ook al lang niet meer.
Er is ook genoeg (politieke) druk om snel weer van deze maatregelen af te komen. Sterker nog, de regering was begin juli juist veel te snel met het invoeren van versoepelingen.
En volgens mij geldt de huidige Coronawet voor maximaal een jaar, en is er geen automatische verlenging.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Gebaseerd op wat in godsnaam?JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:05:
[...]
Hmm ik heb zelf moeite met het coronapas niet zozeer vanwege de toepassing nu, maar meer over de toekomst. Voor hoelang is dit? Is het een blijvend iets? Gaan we het straks inzetten voor andere medische gegevens? En als een ober je nu hierom mag vragen, is dan de stap naar je werkgever niet een hele kleine?
Werkelijk alles is tot nu toe snel afgeschaft. Sterker nog, eerder te snel dan te langzaam.
Wat een engelen geduld, voor de zoveelste keer nog een keertje alles uitleggen.
Dat is wel zo, ik begrijp en ben content met het nut van de invoering voor nu, maar ben absoluut geen voorstander van een blijvende vorm en daarom wel sceptisch. Lijkt me gezond toch? Er is in die anderhalf jaar wel meer gedraaikont, gezegd en van teruggekomen. Met name over de invoering van dit coronapas waren de afgelopen dagen leuke compilaties van Hugo de Jonge te vindennocalimero schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:09:
[...]
Precies dezelfde bezwaren hoorde ik toen de avondklok werd ingevoerd. Die is toch ook gewoon afgeschaft?
En het maximaal 2 mensen op bezoek mogen hebben. Is er ook al lang niet meer.
Er is ook genoeg (politieke) druk om snel weer van deze maatregelen af te komen. Sterker nog, de regering was begin juli juist veel te snel met het invoeren van versoepelingen.
En volgens mij geldt de huidige Coronawet voor maximaal een jaar, en is er geen automatische verlenging.
Mocht de pandemie aanhouden en dat noodzakelijk zijn verwacht ik overigens dat de coronawet verlengt zal gaan worden. Dat zal dan toch ook gewoon nodig zijn. Corona is niet voorbij eind dit jaar vermoed ik.
Mag de toon wat minder? Ik ben er niet op tegen, alleen sceptisch.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:13:
[...]
Gebaseerd op wat in godsnaam?
Werkelijk alles is tot nu toe snel afgeschaft. Sterker nog, eerder te snel dan te langzaam.
[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-09-2021 20:19 ]
Ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat ze deze persco. de (steeds herhaalde) uitleg op vragen wat beter en duidelijker op orde hebben.
Ik heb het even in de presco gehoord maar het was slechts een zinnetje waar weinig aandacht aan werd gegeven. Thuiswerken blijft nog de norm, naar het werk komen alleen als het noodzakelijk is?
Klopt dat?
Klopt dat?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
JaChevy454 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:21:
Ik heb het even in de presco gehoord maar het was slechts een zinnetje waar weinig aandacht aan werd gegeven. Thuiswerken blijft nog de norm, naar het werk komen alleen als het noodzakelijk is?
Klopt dat?
Letterlijk wat Rutte zei:
"Het thuiswerkadvies wordt licht versoepeld. Werk zo veel mogelijk thuis, alleen op werk als dat nodig is. Respecteer ook de keuze van mensen die zich aan de maatregelen willen blijven houden"
Vooral dat laatste zinnetje vind ik wel heel mooi
Dat wringt momenteel een beetje bij mij op het werk: ik wil graag nog thuiswerken (naast dat ik het prettiger vind & minder prikkels krijg, vind ik het ook veiliger), maar hoor al wel wat gemopper dat ik (en anderen trouwens ook) nog veel willen thuiswerken
[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 14-09-2021 20:23 ]
Ah, dat wist ik niet. Bedankt!Ryur schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:09:
[...]
Er is geen legitimatiebewijs dragen verplichting (draagverplichting).
Er is een identificatieplicht (toonverplichting).
"De identificatieplicht houdt in dat iedereen vanaf 14 jaar een geldig identiteitsbewijs moet kunnen tonen als de politie daar om vraagt. Ook andere ambtenaren die toezicht houden op de naleving van wetten, kunnen u vragen om een geldig identiteitsbewijs. Bijvoorbeeld boswachters, belastinginspecteurs en milieu-inspecteurs. De identificatieplicht geeft de politie of toezichthouders niet de bevoegdheid zonder reden uw identiteit te controleren."
https://www.rijksoverheid...ntiteitsbewijs-en-wanneer
Ik vraag mij serieus af hoe ze dit willen doorvoeren, want als je het zo leest mogen juist de horeca-medewerkers die buiten staan je vragen voor je legitimatiebewijs. Want ze zijn geen ambtenaren dus volgens mij mogen ze nog geen eens vragen naar je identificatiebewijs.
(Niet dat ik zoek naar mazen in de wet hoor! Maar ik vraag mij af of ik iets heb gemist qua regelgeving?)
Inderdaad. Misschien kunnen we ze hier op het forum uitnodigen? Hoeft @Drardollan niet steeds zijn langspeelplaat op te zettengekkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:19:
Ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat ze deze persco. de (steeds herhaalde) uitleg op vragen wat beter en duidelijker op orde hebben.
Waarom is het nu aan de ondernemers of de klanten om de tekortkomingen in het beleid op te lossen? De Jonge beschikt over een enorm ambtenaren apparaat om deze regels voor hem uit te schrijven, hij zou dit soort zaken ook mee moeten wegen. Dat doet hij niet, hij koerst recht op zijn eigen gekozen doel af.gekkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:02:
Daarom zou het misschien ook handig zijn van ondernemers om hun gasten op het hart te drukken toch ook verstandig te zijn en wellicht toch te testen, zeker bij enig vermoeden, of om dat een weekendje niet te komen.
Nee hoor, we moeten deze idiote fase overslaan. Andere landen durven dat wel namelijk bij een vergelijkbare vaccinatiegraad.user109731 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:07:
Wat zou jij graag zien dan, clubs nog helemaal dicht houden?
Deze nieuwe coronapas gaat helemaal niet over veiligheid, dit is verkapte dwang hoe hard De Jong zal blijven ontkennen. Laat hem dan eens de moed hebben om eens de waarheid te spreken.
Is daarmee alles weer goed en zand erover?nocalimero schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:09:
Die is toch ook gewoon afgeschaft?
Die avondklok had nooit ingevoerd moeten worden. De redenatie erachter rammelde al bij invoering en uit de praktijk bleef er weinig van over. Drie maanden lang konden we toekijken hoe Rutte, De Jonge en Van Dissel zich in bochten wrongen om de nieuwe verlenging weer te rechtvaardigen. Het afschaffen kwam alleen omdat het geduld met de avondklok merkbaar op begon te raken.
Nee, er is geen limiet op de Twm op het aantal verlengingen. Er moet alleen elke drie maanden weer een verlenging komen, maar in principe kan die jaren gerekt worden zou men dat willen. Er kan door de Tweede Kamer een einde aan gemaakt worden, maar ook wordt lastiger in een nieuw voorstel voor de Twm welke De Jonge ingediend heeft voor het zomerreces.En volgens mij geldt de huidige Coronawet voor maximaal een jaar, en is er geen automatische verlenging.
We gaan verder in Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).