Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste
Acties:
  • 464.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
squaddie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:24:
[...]

Wellicht dat ik eroverheen gelezen heb, maar ik heb inmiddels meermaals gevraagd hoe het coronatoegangsbewijs en dus niet de vaccinatie de risicos beperkt in de huidige opzet waarbij gevaccineerden zonder test toegang krijgen en tot op heden is deze vraag nog steeds niet beantwoordt.
In het kort: minder kans om besmet te raken en minder ziek en dus minder besmettelijk.

Ongevaccineerden lopen een veel groter risico, maar dat is hun eigen keuze.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:19:
Eerlijk gezegd dacht ik dat dit al afgeschaft was, maar heb het net extra gechecked en het is absoluut nog een regel.
Ik dacht hetzelfde, wellicht dat de kroeg van @LZ86 een waarschuwing gehad heeft en geen zin heeft in een boete? De laatste keer dat mij iets gevraagd werd was voor de zomervakantie en dat was eerder grappig dan serieus bedoeld.

Op zich kan ik gewoon mijn vinkje laten zien, maar een versoepeling is het voor het gevoel zeker niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:26:
[...]

Ik dacht hetzelfde, wellicht dat de kroeg van @LZ86 een waarschuwing gehad heeft en geen zin heeft in een boete? De laatste keer dat mij iets gevraagd werd was voor de zomervakantie en dat was eerder grappig dan serieus bedoeld.

Op zich kan ik gewoon mijn vinkje laten zien, maar een versoepeling is het voor het gevoel zeker niet.
Nog maar eens dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKBb1AwbUmnVM5CM9aD4D7v1gpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wjodGIL2yLSc9vb09LSDmrUx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:22:
[...]

Dus eigenlijk is jouw enige probleem het testbeleid dat niet is afgestemd op jouw situatie? Ben overigens ook benieuwd hoe je huisarts hierin zou staan.

De rest vind je allemaal prima?

Ik krijg een beetje een ander idee...
Vaccineren is niet goed...
Testen is niet goed...
Maatregelen is niet goed...
Maar ik wil wel overal heen!

En het is de schuld van Hugo en Mark...

Can't have your cake and eat it, zeggen de Engelsen.
Sommigen denken de taart tegelijkertijd nog te kunnen verkopen ook lijkt het wel.
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, als ik mezelf laat vaccineren loop ik risico op vele malen ergere symptomen dan dat ik nu heb, en erger kan ik me niet veroorloven, als jij denkt dat er overal in de buurt een plek is waar je je kan laten testen, dan niet ik je teleurstellen. Aangezien ik ook iets wil, kun je er uit opmaken dat dat met de huidige maatregelen onmogelijk is.

Vb we hebben binnenkort een verjaardags etentje, ik kan niet mee, testen is te ver weg, en ik kan na het testen moet binnen 24 uur getest zijn. Dus voor mij zou dat betekenen, dat ik al die tijd nergens heen kan terwijl ik juist af en toe wel wat nodig heb, omdat boven in het koppie te verwerken.
Aangezien ik niet de enigste ben die dat probleem heeft, en het een feit is dat dat niet over nagedacht heeft. En ja dat is ter verantwoording van de regering.
Volgens mij is mijn verhaal totaal anders als wat jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Er mag geen harde muziek gedraaid worden

Tiesto op Zandvoort niet gehoord of recent in een strandtent geweest? 8)

Ik lees wat er staat, maar Nederland heeft allang versoepeld en gaat ook massaal weer naar kantoor. De besmettingscijfers zien er relatief goed uit en er is imo geen reden om nu opeens strikt te gaan handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:26:
[...]

Dus jij zit liever met 20 man in een restaurant op 1,5 meter afstand dan dat je een vinkje laat zien en weer met 85 man in dat restaurant kan en mag zitten, met als bonus naast je je goede vriend en zijn partner? (Getallen slechts een indicatie).

Ik denk dat zowel de gemiddelde consument als de gemiddelde uitbater liever een volle zaak heeft met een vinkje dan een half lege (of erger) zaak met 1,5 meter afstand + gesprekje + formuliertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:31:
[...]

Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, als ik mezelf laat vaccineren loop ik risico op vele malen ergere symptomen dan dat ik nu heb, en erger kan ik me niet veroorloven, als jij denkt dat er overal in de buurt een plek is waar je je kan laten testen, dan niet ik je teleurstellen. Aangezien ik ook iets wil, kun je er uit opmaken dat dat met de huidige maatregelen onmogelijk is.

Vb we hebben binnenkort een verjaardags etentje, ik kan niet mee, testen is te ver weg, en ik kan na het testen moet binnen 24 uur getest zijn. Dus voor mij zou dat betekenen, dat ik al die tijd nergens heen kan terwijl ik juist af en toe wel wat nodig heb, omdat boven in het koppie te verwerken.
Aangezien ik niet de enigste ben die dat probleem heeft, en het een feit is dat dat niet over nagedacht heeft. En ja dat is ter verantwoording van de regering.
Volgens mij is mijn verhaal totaal anders als wat jij denkt.
Ik snap prima wat je zegt. Maar als jij denkt dat je met je testbewijs met een gerust hart naar dat feestje zou kunnen en fluitend door je eventuele covid heen wandelt denk ik dat je nog voor verrassingen kan komen te staan.

@hoevenpe tsjah... Dus de branche hield zich al nergens aan, dus mogen ze nu ook maar vrije baan. Zo werkt dat niet. Overigens zei ik al; ik ben de afgelopen maanden veel uit eten geweest. Juist om de horeca een beetje een hart onder de riem te steken. En ik heb welgeteld 1x geen gegevens hoeven af te geven
Overigens golden andere regels voor tvt evenementen. Je zit wederom dingen door elkaar te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:31:
[...]
Tiesto op Zandvoort niet gehoord of recent in een strandtent geweest? 8)
Vanmiddag zitten lunchen in strandtent en kunnen genieten van zowel de uitsmijter als rustige lounchemuziek.

In het voetbalstadion en bij de F1 overigens een ander verhaal, maar daar geldt de CoronaCheck app en geen 1,5 meter. Dus daar zullen vast ook andere regels gelden voor de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:34:
[...]

Ik snap prima wat er staat. Maar als jij denkt dat je met je testbewijs met een gerust hart naar dat feestje zou kunnen en fluitend door je eventuele covid heen wandelt denk ik dat je nog voor verrassingen kan komen te staan.
Dat gaat het mis niet over, want ik ben voor niemand veilig. Als ik ff een uurtje weg ga, kost het mij ook minimaal een week om er van bij te komen, maar ik ga weg omdat het nodig is om boven in het koppie te bolwerken.
En daarom vind ik het slecht dat er over dat soort dingen niet nagedacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:31:
[...]

Mag ik vragen waar je woont? Want praktisch elk dorp lijkt wel een TvT lokatie te hebben.
Vb we hebben binnenkort een verjaardags etentje, ik kan niet mee, testen is te ver weg, en ik kan na het testen moet binnen 24 uur getest zijn.
Een TvT test heeft met 15 tot 60 minuten een uitslag die 24u geldig is. Vanavond testen en morgenavond feestje?

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 14-09-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:33:
Dus jij zit liever met 20 man in een restaurant op 1,5 meter afstand dan dat je een vinkje laat zien en weer met 85 man in dat restaurant kan en mag zitten, met als bonus naast je je goede vriend en zijn partner? (Getallen slechts een indicatie).
Restaurants zaten gewoon vol hoor, de strandtent was afgelopen woensdag afgeladen en anderhalve meter op het terras bestaat allang niet meer.

Niet on flauw te zijn, maar die regels waren in de praktijk allang afgeschaft. Wat mij betreft kan dat gewoon zo blijven zonder vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:37:
[...]

Mag ik vragen waar je woont? Want praktisch elk dorp lijkt wel een TvT lokatie te hebben.

[...]

Een TvT test heeft met 15 tot 60 minuten een uitslag die 24u geldig is. Vanavond testen en morgenavond feestje?
Ik woon in Lemmer, en na de test moet ik al weer plat omdat ik verder niks meer kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:
[...]

Restaurants zaten gewoon vol hoor, de strandtent was afgelopen woensdag afgeladen en anderhalve meter op het terras bestaat allang niet meer.

Niet on flauw te zijn, maar die regels waren in de praktijk allang afgeschaft. Wat mij betreft kan dat gewoon zo blijven zonder vinkje.
Sorry, maar dit is toch totaal niet relevant? Dat mensen en bedrijven de regels overtreden, dat zegt niets over de regels maar over de mentaliteit van sommige mensen en het gebrek aan handhaving.

Als je puur naar de regels kijkt, die eenieder moet naleven, dan hebben we het hier over een grote versoepeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:40:
[...]

Ik woon in Lemmer, en na de test moet ik al weer plat omdat ik verder niks meer kan.
Is dat met een trip naar de huisarts anders? Of met een avond in een restaurant?

En ik weet niet of het een bewuste afweging geweest is, maar beleidstechnish is hiermee ook het doel behaald. Minder trips voor jou betekent minder risico op een covid opname. Hoe cru ook.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:40:
[...]

Op 14 kilometer van je woonplaats is een TvT (Emmeloord).

Voor de rest snap ik het niet zo goed, even heen en weer naar de teststraat en je moet plat. Maar een verjaardagsetentje kan wel. Natuurlijk ken ik je situatie niet tot in detail en wil ik je niet gaan zitten aanvallen, maar in mijn hoofd kan ik dat niet rijmen, sorry.

Als je vandaag om 18:00 zou gaan testen dan lig je om 18:30 plat. En dan morgen om 17:59 het restaurant in voor het etentje. Maximaal de tijd benut en binnen de regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:41:
[...]

Is dat met een trip naar de huisarts anders? Of met een avond in een restaurant?

En ik weet niet of het een bewuste afweging geweest is, maar beleidstechnish is hiermee ook het doel behaald. Minder trips voor jou betekent minder risico op een covid opname. Hoe cru ook.
Het is een bewuste afweging geweest om niet te prikken inderdaad, omdat als het mis gaat ik totaal niet geholpen word. En omdat erger psychisch niet haalbaar is. De medische wereld heeft totaal geen oplossing, de regering met hun wetgevingen maakt het je ook niet makkelijker, en dan zou ik ook nog niet meer iets mogen doen met mijn gezin.
Dat neem ik de regering kwalijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat voorbeeld van @QSYS is natuurlijk wel iets waardoor mensen kunnen denken dat het een duwtje richting vaccinatie is. Voor elke simpel horecabezoekje naar Emmeloord moeten vanuit Lemmer is natuurlijk ook geen pretje iedere keer.

En ja dat je niet verplicht bent om de horeca te bezoeken is een dooddoener

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:49:
[...]

Op 14 kilometer van je woonplaats is een TvT (Emmeloord).

Voor de rest snap ik het niet zo goed, even heen en weer naar de teststraat en je moet plat. Maar een verjaardagsetentje kan wel. Natuurlijk ken ik je situatie niet tot in detail en wil ik je niet gaan zitten aanvallen, maar in mijn hoofd kan ik dat niet rijmen, sorry.

Als je vandaag om 18:00 zou gaan testen dan lig je om 18:30 plat. En dan morgen om 17:59 het restaurant in voor het etentje. Maximaal de tijd benut en binnen de regels.
Voor mij is dat helaas anders, ik heb zware ME. Met PEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:40:
[...]

Sorry, maar dit is toch totaal niet relevant? Dat mensen en bedrijven de regels overtreden, dat zegt niets over de regels maar over de mentaliteit van sommige mensen en het gebrek aan handhaving.

Als je puur naar de regels kijkt, die eenieder moet naleven, dan hebben we het hier over een grote versoepeling.
Nee hoor, nu kun je namelijk zonder check gewoon gaan eten in een restaurant of een drankje doen, en straks moet je gaan bewijzen dat je gezond bent, dmv app of check.

Verder bestond de 1.5 meter samenleving allang niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
En weer 1. Je bewijst niet dat je gezond bent.... maar dat de boel veilig is. Ik hoop dat mark en hugo straks een ander bericht gaan brengen, mensen begrijpen het nu echt verkeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:02:
En weer 1. Je bewijst niet dat je gezond bent.... maar dat de boel veilig is.
Gevaccineerden zijn toch niet 'veilig', die kunnen net zo goed besmettelijk zijn alleen hebben ze er in de regel geen/minder last van.

Het hoofddoel is mensen aanzetten tot vaccinatie, het zou wel zo eerlijk zijn als Hugo dat gewoon zo benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:02:
En weer 1. Je bewijst niet dat je gezond bent.... maar dat de boel veilig is. Ik hoop dat mark en hugo straks een ander bericht gaan brengen, mensen begrijpen het nu echt verkeerd.
Het gaat nergens meer over en is niet meer uit te leggen.

Lach mij straks echt een breuk als de besmettingen op gaan lopen na opening van de nachtclubs. Maar dan zullen ze het wel weer op het seizoen gaan gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:39
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:25:
[...]

In het kort: minder kans om besmet te raken en minder ziek en dus minder besmettelijk.

Ongevaccineerden lopen een veel groter risico, maar dat is hun eigen keuze.
Wederom dat zijn voordelen van vaccinatie, niet van het coronatoegangsbewijs.

Wellicht moet ik de vraag anders formuleren welke voordelen hebben bezoekers door gebruik van coronatoegangsbewijs ten opzichte van geen toegangsbewijs gebruiken, zoals de Denen doen. In beide situaties loopt een bezoeker risico op een coronabesmetting en wordt er met het toegangsbewijs niets gedaan in het beperken van risicos of bezoekers zo veilig mogelijk locatie laten bezoeken. Laten we ophouden met de flauwekul en zeggen wat het is een drangmaatregel voor vaccinaties.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:04:
[...]

Gevaccineerden zijn toch niet 'veilig', die kunnen net zo goed besmettelijk zijn alleen hebben ze er in de regel geen/minder last van.

Het hoofddoel is mensen aanzetten tot vaccinatie, het zou wel zo eerlijk zijn als Hugo dat gewoon zo benoemd.
Gevaccineerden zijn bij uitstek veilig. Ze komen namelijk niet in het ziekenhuis terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

squaddie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:06:
[...]

Wellicht moet ik de vraag anders formuleren welke voordelen hebben bezoekers door gebruik van coronatoegangsbewijs ten opzichte van geen toegangsbewijs gebruiken, zoals de Denen doen. In beide situaties loopt een bezoeker risico op een coronabesmetting en wordt er met het toegangsbewijs niets gedaan in het beperken van risicos of bezoekers zo veilig mogelijk locatie laten bezoeken. Laten we ophouden met de flauwekul en zeggen wat het is een drangmaatregel voor vaccinaties.
Waarom het zo moeilijk om van dit microniveau af te stappen en op macro niveau te discussiëren?

Voor de individuele bezoeker maakt het geen donder uit. Op honderdduizenden bezoekers per week pluk je er ofwel de besmettelijken uit ofwel je hebt gevaccineerden. Die leggen geen druk op de zorg.

Enige hiaat wat ik hierin zie is dat ze voor maximaal effect ook gevaccineerden hadden moeten laten testen. Dat ze dat niet doen is begrijpelijk met het oog op verdere vaccinatie.

Maargoed, dan kom je weer op de discussie tussen sturen op besmettingen en opnames terecht.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:09:
Gevaccineerden zijn bij uitstek veilig. Ze komen namelijk niet in het ziekenhuis terecht.
Dan is het niet logisch om ook ongevaccineerden toe te laten, wees dan consequent en maak alles vax-only (de 2g regel die onze oosterburen hebben).

Vaccineren of uitsluiting, wel zo duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:14:
[...]

Dan is het niet logisch om ook ongevaccineerden toe te laten, wees dan consequent en maak alles vax-only (de 2g regel die onze oosterburen hebben).

Dat heb ik sinds zondag al minimaal 3 x gezegd. Maar hugo wil graag een mogelijkheid openhouden om mensen zonder vaccinatie toegang te geven. Anders zouden mensen het wel eens vaccinatiedwang kunnen noemen.... is ook wat voor te zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Segafreak83 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:57:
[...]

Nee hoor, nu kun je namelijk zonder check gewoon gaan eten in een restaurant of een drankje doen, en straks moet je gaan bewijzen dat je gezond bent, dmv app of check.
Correct.
Verder bestond de 1.5 meter samenleving allang niet meer.
Nogmaals, dat mensen de regel overtreden maakt niet dat de regel er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
squaddie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:06:
[...]

Dat is nu net wel het voordeel. Want de CoronaCheck laat mensen toe die of niet besmet zijn of minder besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:35:
[...]

Denk dat we de mensen die willen al gehad hebben. Ook zijn er genoeg die niet voor de bijbehorende registratie gekozen hebben (want bv geen buitenlandse reisaspiraties) en er zou echt geen coronapas ingevoerd gaan worden hoor...
Voor zover ik weet registreert de GGD sowieso en kan dat ook gebruikt worden voor een QR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:14:
[...]

Persoonlijk zou ik dat ook het liefste hebben, mensen die zich met een (in mijn ogen zeer domme) keuze buiten de maatschappij plaatsen hebben voor mij persoonlijk 0,0 waarde.

Dat dit maatschappelijk gezien anders ligt dat begrijp ik echter ook heel goed. Vandaar dat ik er geen probleem van maak dat zij ook op plekken mogen komen waar ik ben. Soms moet je dingen ook accepteren tenslotte, de maatschappij ben ik niet alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
42erik schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:23:
[...]

Voor zover ik weet registreert de GGD sowieso en kan dat ook gebruikt worden voor een QR
Dat is gisteren al uitgebreid besproken hier, en dat is helemaal correct wat je zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:41:
[...]

Dat lost het probleem van zijn dochters toch niet op, ook een gevaccineerde kan tegen het tonen van een toegangsbewijs zijn. Als dat het bezwaar is dan zullen zijn dochters niet snel een prik halen.
Het genoemde probleem was de beperking toch, als ik het goed begrijp. Makkelijke oplossing: neem de prik en geen beperking meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:52:
[...]

Voor mij is dat helaas anders, ik heb zware ME. Met PEM.
Met alle respect en absoluut niet aanvallend bedoeld (ik probeer oprecht te begrijpen hoe het zit). Maar als je naar een verjaardagetentje kunt van laten we zeggen 2 uur, dan kan je toch ook langs een testje van 10 seconden? Al zou je voor het etentje langs de TvT rijden en getest worden in de auto (dat kan als je het vraagt zover ik weet) en vanuit daar doorgaan naar het etentje dan heb je tijdig de uitslag binnen en kan je dus gewoon gaan (als het dichtbij elkander is misschien even paar minuten in de auto wachten).

Maar los van dit alles, als je gezondheid zo fragiel is dan wil je toch helemaal niet in een restaurant komen in deze tijd? Dat lijkt mij in een normale tijd al lastig, laat staan in de huidige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:39:
[...]

Met alle respect en absoluut niet aanvallend bedoeld (ik probeer oprecht te begrijpen hoe het zit). Maar als je naar een verjaardagetentje kunt van laten we zeggen 2 uur, dan kan je toch ook langs een testje van 10 seconden? Al zou je voor het etentje langs de TvT rijden en getest worden in de auto (dat kan als je het vraagt zover ik weet) en vanuit daar doorgaan naar het etentje dan heb je tijdig de uitslag binnen en kan je dus gewoon gaan (als het dichtbij elkander is misschien even paar minuten in de auto wachten).

Maar los van dit alles, als je gezondheid zo fragiel is dan wil je toch helemaal niet in een restaurant komen in deze tijd? Dat lijkt mij in een normale tijd al lastig, laat staan in de huidige tijd.
Helaas wordt die 2 dingen te veel bij elkaar, dat veroorzaakt dan PEM (post extortional malaise).
En band voor COVID ben ik niet, long COVID als helemaal niet. Ik leef nu, bijna 24/7 in bed, dan is dat een verademing als je een keer andere mensen spreekt en een keer iets anders ziet. Het is een zware ziekte die psychisch veel eist van iemand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:03
Ik heb het best wel gehad met al die klagende festivalorganisaties, clubs etc. Het is natuurlijk niet ideaal. In de ideale wereld bestond dit topic niet. Nu is er een versoepeling is het weer niet goed genoeg.

Ik hoop oprecht dat er toch ondernemers zijn die er wat van maken. Genoeg mensen die willen feesten, ook al is het niet snachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:44:
Ik heb het best wel gehad met al die klagende festivalorganisaties, clubs etc. Het is natuurlijk niet ideaal. In de ideale wereld bestond dit topic niet. Nu is er een versoepeling is het weer niet goed genoeg.

Ik hoop oprecht dat er toch ondernemers zijn die er wat van maken. Genoeg mensen die willen feesten, ook al is het niet snachts.
Maar het is helemaal geen versoepeling voor clubs. Dan is het toch logisch dat ze klagen? Mogen mensen niet klagen als ze geen geld meer mogen verdienen? Die mensen moeten gewoon maar stil blijven terwijl ze steeds verder in de financiële zorgen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:01
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:44:

De kritiek lijkt me momenteel niet geheel onterecht. Het is een sector die nog steeds grote beperkingen heeft met deze opkomende regels. Met 'slechts 75% capaciteit is het vrij lastig om (überhaupt?) winst te maken. Net als dat nachtclubs om 00:00 dicht moeten. Wat is daarvan de toegevoegde waarde? Het heeft wel grote gevolgen.

Juist ná F1 snap - en steun - ik de kritiek volledig. De situatie is nu compleet anders vergelijken met juni. De festival- en clubsector is een ondergeschoven kindje bij de regering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:50:
[...]

Maar het is helemaal geen versoepeling voor clubs. Dan is het toch logisch dat ze klagen? Mogen mensen niet klagen als ze geen geld meer mogen verdienen? Die mensen moeten gewoon maar stil blijven terwijl ze steeds verder in de financiële zorgen komen?
Hoe is niet open mogen vs wel open mogen geen versoepeling ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
F1 mocht zelfs maar met 66%. Die 75% mogen ze wat mij betreft blij mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:52:
[...]

Omdat het NACHTclubs zijn, die dicht moeten in de NACHT. Ze mogen dus in feite zo'n 2 uur open zijn. Want die clubs hebben vaak pas vergunningen vanaf 22.00. Dus in de praktijk komt er niemand naar de nachtclub en is het waarschijnlijk financiëel niet eens haalbaar om voor die korte tijd open te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:43:
[...]

Helaas wordt die 2 dingen te veel bij elkaar, dat veroorzaakt dan PEM (post extortional malaise).
Dan zit er niets anders op dan de rit uit te zitten. Het is helaas niet mogelijk om voor alle 17 miljoen mensen een oplossing op maat te hebben.
En band voor COVID ben ik niet, long COVID als helemaal niet. Ik leef nu, bijna 24/7 in bed, dan is dat een verademing als je een keer andere mensen spreekt en een keer iets anders ziet. Het is een zware ziekte die psychisch veel eist van iemand.
Waarom zou je dan wel bang zijn voor de vaccinatie? Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een paar dagen in bed ligt. Aangezien de vaccinatie en Corona dezelfde reactie van je immuunsysteem opwekken is het niet rationeel om wel bang te zijn voor vaccinatie en niet voor Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:53
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:52:
[...]

Hoe is open mogen zonder rendabel te kunnen zijn een versoepeling? (nachtclubs om 00:00 dicht, In mijn vroegere jaren kwam je dan pas net binnen lopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
[...]

Omdat het NACHTclubs zijn, die dicht moeten in de NACHT. Ze mogen dus in feite zo'n 2 uur open zijn. Want die clubs hebben vaak pas vergunningen vanaf 22.00. Dus in de praktijk komt er niemand naar de nachtclub en is het waarschijnlijk financiëel niet eens haalbaar om voor die korte tijd open te gaan.
Zou een oplossing niet zijn om die vergunning te vervroegen ? Tijdelijk.
Ohnee tuurlijk kan dat allemaal niet.... Want <insert beren>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
tomcool schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:54:
[...]

Hoe is open mogen zonder rendabel te kunnen zijn een versoepeling? (nachtclubs om 00:00 dicht, In mijn vroegere jaren kwam je dan pas net binnen lopen)
Ja en mijn ouders zeggen dat het vroeger al om 23:00 dicht ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
[...]

Dan moeten die nachtclubs stoppen met het denken in problemen en als de wiedeweerga met de gemeentes om tafel gaan om de vergunningen tijdelijk aan te passen. Gemeentes zijn al maanden zeer meewerkend met onder andere de horeca en dat zal nu niet anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:56:
[...]

Dan moeten die nachtclubs stoppen met het denken in problemen en als de wiedeweerga met de gemeentes om tafel gaan om de vergunningen tijdelijk aan te passen. Gemeentes zijn al maanden zeer meewerkend met onder andere de horeca en dat zal nu niet anders zijn.
Dan ga je er vanuit dat de bezoekers van de nachtclubs er al zin in hebben of uberhaupt tijd voor hebben om bijvoorbeeld al op 7 uur te gaan. De clubs hebben er ook niet zoveel aan als er niemand komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20-05 22:31
Segafreak83 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:04:
[...]
Het gaat nergens meer over en is niet meer uit te leggen.

Lach mij straks echt een breuk als de besmettingen op gaan lopen na opening van de nachtclubs. Maar dan zullen ze het wel weer op het seizoen gaan gooien.
Het zal vermoedelijk gaan oplopen, lijkt me niet onverwacht, de vraag is hoe snel en hoe lang dat doorgaat.
Als het weer zo snel gaat als in juli of weer zo ver door stijgt, dan zou het mij niet verbazen als zaken terug gedraaid gaan worden.

En daar hebben de Horeca en haar bezoekers beide voor een groot deel de hand in. Als je echt wilt dat zaken openblijven omdat het je leven is (zoals bij ondernemers of ook als sommige bezoekers plegen voor te stellen) dan is het verstandig om niet weer gelijk helemaal los te gaan zoals in juli en niet geheel verstandige dingen te gaan doen.

Ik denk dat je op deze wijze ook HdJ's gesprek en opmerkingen richting MoJo kan zien, er gaat weer wat mogelijk worden, maar als je slim bent wees dan wat voorzichtig in wat je aanbiedt en hoe je dat aan gaat prijzen, hij heeft zelf de fout gemaakt met "dansen met janssen", gezien het resultaat, misschien niet slim om nogmaals te doen.

Helaas kun je al constateren dat de ondernemers in deze niet de slimste jongetjes in de klas zijn, ipv het promoten van vaccineren en eigenlijk ook "double dutch", ook nog (zelf)testen en op het hart drukken om wel gezellig te komen dansen, maar ga niet iedereen "onnodig" op de nek hangen en kom niet als je kunt vermoeden besmet te zijn, gevaccineerd of niet. Nachtclubs zouden ook entree kunnen heffen en bij vertrek een gratis zelf-test uitdelen voor het volgende weekend om maar wat te noemen.

Maar in plaats daar van is het weer hakken in het zand, niet willen controleren, HdJ belachelijk proberen te maken bij Op1 etc. En dat is best spijtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
F1 mocht zelfs maar met 66%. Die 75% mogen ze wat mij betreft blij mee zijn.
Voetbalclubs ook al maanden 66 procent. Die hoor je, over het algemeen (er is 1 uitzondering dat ik weet), ook amper klagen. Iedereen is blij dat ze iets kunnen. Dat was vorig jaar al toen ze op 12,5 procent bezetting en met een miljoen regels open mochten.

Ik vind dat wel een schril contrast hoor. Voetbalclubs hebben hun portie ook gehad en stadions zijn maanden gesloten geweest, veel langer dan menige horeca tent (nachtleven en festivals uitgezonderd). Maar elke keer als ze wat mochten hebben ze zonder morren alles gedaan om het mogelijk te maken. Met als resultaat dat ze nu al maanden op 66 procent draaien en het gewoon goed geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:54:
[...]

Dan zit er niets anders op dan de rit uit te zitten. Het is helaas niet mogelijk om voor alle 17 miljoen mensen een oplossing op maat te hebben.

[...]

Waarom zou je dan wel bang zijn voor de vaccinatie? Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een paar dagen in bed ligt. Aangezien de vaccinatie en Corona dezelfde reactie van je immuunsysteem opwekken is het niet rationeel om wel bang te zijn voor vaccinatie en niet voor Corona.
Als het mis gaat is het niet voor een paar dagen of 2 weken, want dat is niet zo erg, dan gaat het voor veel langer. Ik kom bijna niet de deur uit, en als je dit al langer tijd hebt, zonder vooruitzicht, dan spelen we wel andere dingen in je hoofd als willen leven. Om toch een zonnetje te hebben niet je af en toe investeren om iets leuks te doen, dan kun je er weer ff tegen aan. Maar dat investeren kan ook zijn dat je maanden lang PEM hebt. Dat weet ik van te voren nooit. Daarom is het belangrijk iets te kunnen doen als de mogelijkheid lichamelijk zich aandient. Dat gaat voorlopig weer wegvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:58:
[...]

Dan ga je er vanuit dat de bezoekers van de nachtclubs er al zin in hebben of uberhaupt tijd voor hebben om bijvoorbeeld al op 7 uur te gaan. De clubs hebben er ook niet zoveel aan als er niemand komt.
Altijd weer nieuwe beren. Dan blijven ze toch lekker dicht, als er toch niemand komt. Ook een prima oplossing, scheelt een hoop gedoe.

Maar stel je voor dat ze iets bedenken waardoor het wel aantrekkelijk wordt voor bezoekers om te komen… Dat lukte de horeca ook prima toen ze om 18:00 dicht moesten overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:56:
Dan gaan ze potentieel andere horeca in de wielen rijden, met QR-code is er geen verschil tussen 24u en iets meer ruimte tot bijv. 2u

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, er komt ook nog compensatie voor de 25% kaarten die niet kunnen worden verkocht begrijp ik?

Test blijft gratis. Gemeenten krijgen geld voor toezichthouders.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:03:
[...]

Dan gaan ze potentieel andere horeca in de wielen rijden, met QR-code is er geen verschil tussen 24u en iets meer ruimte tot bijv. 2u
Blijkbaar is dat verschil er wel. Dat jij dat niet kan en wil accepteren betekent niet dat het niet zo is. Blijkbaar is het nodig om de boel onder controle te houden.

En weer beren gevonden? Blijven ze toch lekker dicht, is er niets aan de hand en zitten ze niemand in de weg. Stop toch eens met al die beren en denk in oplossingen die wel haalbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:06:
Ah, er komt ook nog compensatie voor de 25% kaarten die niet kunnen worden verkocht begrijp ik?
Dat zal vast wel. Ik kijk niet naar de persco, ik kijk het Apple Event :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10
Wat ik me afvraag: wat nu als je als restaurant houder je tafeltjes gewoon nog op 1,5m zet? Waarom dan nog een corona pas?

Ik had wat dat betreft niet zoveel moeite met die 1,5m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:02:
[...]

Altijd weer nieuwe beren. Dan blijven ze toch lekker dicht, als er toch niemand komt. Ook een prima oplossing, scheelt een hoop gedoe.

Maar stel je voor dat ze iets bedenken waardoor het wel aantrekkelijk wordt voor bezoekers om te komen… Dat lukte de horeca ook prima toen ze om 18:00 dicht moesten overigens.
Stel je voor dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je het elke keer op beren op de weg moet gooien omdat je niet kan voorstellen dat het geen versoepelingen zijn voor clubs. Maar je hebt gelijk hoor, clubs moeten lekker op maandag om 8 uur 's ochtend al open gaan. Dan kunnen ze mooi 15 uur open zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Bye bye anderhalve meter, maatregelen scholen weg, kroegen open, mondkapjes op stations en perrons weg, hoorcolleges weer maximaal, tests gratis, lekker hoor. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:19
D-e-n schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:09:
Wat ik me afvraag: wat nu als je als restaurant houder je tafeltjes gewoon nog op 1,5m zet? Waarom dan nog een corona pas?

Idem, was wel fijn dat het eten niet van je bord geprikt kon worden, zo dichtbevolkt waren sommige restaurants vroeger.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het is wel knap hoe ze dingen weten te verkopen. Testen blijft gratis, op een manier alsof het een gift is uit hun ruimhartigheid. Niet alsof ze in de Eerste Kamer verloren hebben.

Handhaving van de coronapas komt primair bij de ondernemers te liggen zegt Rutte, dus die last gooien ze zoals gebruikelijk weer over de schutting. Wel regels maken en de handhaving is een ander zijn probleem.
Als ik het goed begrepen heb is het simpelweg verplicht voor die restauranthouder om een coronapas te moeten vragen, ongeacht hoe ver tafeltjes uit elkaar staan. Ze krijgen geen keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Ik verwacht dat er nu al een nieuwe pagina op wikipedia staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:56:
[...]

Zonder vaccinatie of negatieve testuitslag mag je vanaf 25 september niet meer naar het terras, de sportkantine en de overige horeca.

Dit lijkt me niet conform deze op 18 november 2020 met een ruime meerderheid aangenomen motie (97-51):

[...]
Zolang je kan testen, zie ik nog steeds geen plicht. Als je de Duitse g2 invoert kun je daar pas over spreken

Al kun je zelfs daar over twijfelen aangezien de horeca bezoeken geen plicht is

[ Voor 7% gewijzigd door 42erik op 14-09-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:06:
Blijkbaar is dat verschil er wel. Dat jij dat niet kan en wil accepteren betekent niet dat het niet zo is. Blijkbaar is het nodig om de boel onder controle te houden.
De disco tijd ligt alweer een tijdje achter me, mij persoonlijk gaat dit niet raken. :)

Stappen voor jongeren tot 24u is geen stappen, die gaan thuis drinken. Dit is een opzichtige truc om rechtszaken te voorkomen, dat snapt toch iedereen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:10:
[...]

Stel je voor dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je het elke keer op beren op de weg moet gooien omdat je niet kan voorstellen dat het geen versoepelingen zijn voor clubs. Maar je hebt gelijk hoor, clubs moeten lekker op maandag om 8 uur 's ochtend al open gaan. Dan kunnen ze mooi 15 uur open zijn.
Ah, daar is de reductio Ad absurdum al...

Wat dacht je van 20:00 tot 0:00?
Of maak er een dag evenement van. Er zijn nog wat feestvierders over die buiten de 75% limiet van de festivals vallen.

*knip*
Niet op de man.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Kan iemand even meetellen:
Waarom zouden 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen een hogere druk op de zorg geven dan 17 miljoen ongevaccineerde mensen (vorig jaar).

Daarnaast: hoe kan de Jonge zeggen dat die 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen nog niet ziek zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
[...]

Dat ben ik het niet meer eens. Dat is lekker makkelijk, dus omdat de regering over dat soort mensen niet nadenkt, moet ik dat ongevaccineerde kwalijk nemen? De regering doet dit en denkt niet verder na.
Die worden hiertoe wel gedwongen door het te hoge aantal ongevaccineerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:15:
Waarom zouden 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen een hogere druk op de zorg geven dan 17 miljoen ongevaccineerde mensen (vorig jaar).

Daarnaast: hoe kan de Jonge zeggen dat die 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen nog niet ziek zijn geweest?
Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen niet zorgen voor meer dan 100 volle IC bedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
*knip* geen ongepaste vergelijkingen

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:05

Omdat de maatregelen worden losgelaten? Dus meer besmettingskansen en b) het virus is veel besemttelijker inmiddels! Onderschat dat niet.

En het hoeft niet sle chter te gaan natuurlijk, maar als die 1.8 miljoen mensen echt snel na elkaar besmet worden, zijn we gewoon verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:17:
[...]

Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen niet zorgen voor meer dan 100 volle IC bedden?
Dat kan zeker. Maar 17 miljoen is meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Dat weet men niet precies, dus gaat men voorlopig van de worst-case uit, mocht het meevallen en derhalve de IC en ziekenhuizen binnen no-time geen COVID gevallen meer zien, dan zal er versneld zaken afgeschaft worden. Gezien de cijfers de afgelopen weken zou ik m'n hoop daar op niet al te hoog hebben. Het aantal lijkt dus wel degelijk nog aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Wie zegt dat ?

Vorig jaar waren er eind september weer veel maatregelen nodig. Al waren ze wel te laat en ik weet even niet meer wanneer ze precies in gingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het blijft natuurlijk een verre van een media-geniek duo met een af en toe niet te volgen onderbouwing, maar wat mij betreft wordt vanaf 25 september qua 'wat-we-mogen-en-kunnen' een enorme stap gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:18:
[...]

Dat kan zeker. Maar 17 miljoen is meer.
Ja en daar hebben we nu 150.000 uitgestelde behandelingen en ik weet niet hoeveel uitval onder het personeel voor moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:13:
[...]

Ah, daar is de reductio Ad absurdum al...

Wat dacht je van 20:00 tot 0:00?
Of maak er een dag evenement van. Er zijn nog wat feestvierders over die buiten de 75% limiet van de festivals vallen.

Hou toch eens op met die hakken in het zand en denk in mogelijkheden. Doe je dit op je werk ook zo?
Hakken in het zand? Hou toch op man, het gaat er vooral omdat er hier mensen zijn die totaal onrealitische "oplossingen" noemen om het beleid maar te verdedigen/goed te praten.

Ik heb er het ook helemaal niet over dat het beleid anders moet, maar gewoon dat dit geen versoepelingen zijn voor clubs en het dus terecht is dat ze klagen. Dus ik counter hun onrealistische oplossingen alleen maar.

Clubs zitten vast aan vergunningen en het grootste deel van de bezoekers zijn jong volwassenen vaak met bijbaantjes. Hoe groot is dan de kans dat er genoeg publiek komt om het financiëel rendabel te maken om veel eerder dan normaal open te gaan.

Maar fijn ook dat je het op de man gaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 14:14
Zit Hugo nu ons uit te leggen waar de grijze gebieden van de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer liggen? :?

En vraagt hij de werkgevers toch maar eens bij de werknemers te informeren of ze gevaccineerd zijn? Ik ben als manager juist terughoudend met dat soort vragen. Juist omdat ik weldegelijk bewust ben van de door werknemers ervaren machtspositie van de werkgever. En dus dwang om toch maar te beantwoorden.

Vind dit een onbehoorlijke toonzetting/suggestie om heel eerlijk te zijn.

Dat bepalen we als werkgever/manager zelf wel...

[ Voor 73% gewijzigd door righthand op 14-09-2021 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De Jonge draait wel erg om die vaccinatieplicht heen. Nee, niet verplicht, maar zonder vaccinatie heb je wel diverse beperkingen en problemen....

En eerlijk gezegd... ik kan me daar wel in vinden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:
[...]

Hakken in het zand? Hou toch op man, het gaat er vooral omdat er hier mensen zijn die totaal onrealitische "oplossingen" noemen om het beleid maar te verdedigen/goed te praten.

Ik heb er het ook helemaal niet over dat het beleid anders moet, maar gewoon dat dit geen versoepelingen zijn voor clubs en het dus terecht is dat ze klagen. Dus ik counter hun onrealistische oplossingen alleen maar.

Clubs zitten vast aan vergunningen en het grootste deel van de bezoekers zijn jong volwassenen vaak met bijbaantjes. Hoe groot is dan de kans dat er genoeg publiek komt om het financiëel rendabel te maken om veel eerder dan normaal open te gaan.

Fijn zo... Niet de hakken in het zand, maar alles anders dan 'zoals het was' kan niet. Noemen we dat constructief?

Blijven zeiken wordt niemand beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33
De totale groep van ongevaccineerden is groter dan 1,8 miljoen. Er is al gecorrigeerd voor het deel dat al besmet is geweest.
Dat getal is waarschijnlijk al wel wat verouderd, want het wordt al een aantal weken genoemd, en in de tussen tijd zijn er meer mensen gevaccineerd of besmet.

[ Voor 17% gewijzigd door Eärendil op 14-09-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:

Er wordt doorgaans gesteld dat die jongelui dat zo zouden missen, dus waar gaan ze dan anders heen ?
Kwestie van niet meer thuis indrinken maar wat eerder richting de disco, lijkt me voor een tijdje weinig mis mee, scheelt misschien nog wat coma-zuipers ook.
Als vergunningen een probleem zouden zijn kunnen gemeenten die prima tijdelijk aanpassen, kwestie van overleggen met de branche, maar goed dan is het wel handig dat de branche zelf ook een beetje een constructieve houding heeft, ook in hun algemene communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
horizon1978 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:17:
Extra geld voor gemeentes om toezicht te houden.... 1940 is calling.
Mwah, alsof ze in een halve maand zoveel extra boa's optrommelen. Dit controleren is een onmogelijke opgave hoe je het ook bekijkt.

Het is nogal makkelijk van ze om de boel telkens over de schutting te werpen zo achteloos.
righthand schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:
Zit Hugo nu ons uit te leggen waar de grijze gebieden van de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer zit? :?
Kennelijk.

Het is storend hoe hij geen duidelijkheid wil gaan verschaffen. Als het niet mag, maak dat nog eens goed duidelijk. Wijs bedrijven als Leaseplan erop dat wat ze willen niet toegestaan zal worden. Alternatief, kom er dan voor uit dat je dit wil als minister en het gaat faciliteren. Doe een van de twee, maar niet dit rare spel waarbij werkgevers en werknemers klemgezet worden in moeilijke situaties. Dit is niet iets voor de rechter, maar voor de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online

Goede vraag, ik ben wel benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:21:
[...]

Fijn zo... Niet de hakken in het zand, maar alles anders dan 'zoals het was' kan niet. Noemen we dat constructief?

Blijven zeiken wordt niemand beter van.
Dat zeg ik niet? Maar die toon van jou is ook lekker constructief.

Nogmaals ik geef alleen maar aan dat de oplossingen die hier aangedragen waren niet echt realistisch zijn. Zo gek is dat niet. Genoeg mensen hier ook die wel in zien dat het geen versoepelingen voor clubs is. Voor andere vormen van horeca wel gelukkig.

Maar dan is het toch niet gek dat de clubs gaan klagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:10:
[...]

Ah, lekker op de man gaan spelen en de "inlevingsvermogen" kaart gaan spelen.

Net als alle andere sectoren moet het nachtleven zoeken naar een methode waarmee ze veilig en winstgevend open kunnen binnen de regels. Dat kunnen ze leuk of niet leuk vinden, het is nu eenmaal een feit in deze crisis. Vele sectoren zijn hun voorgegaan de laatste maanden.

Ik zie, net als vele anderen, geen beren op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Terranova schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:26:
[...]

Dat zeg ik niet? Maar die toon van jou is ook lekker constructief.

Nogmaals ik geef alleen maar aan dat de oplossingen die hier aangedragen waren niet echt realistisch zijn. Zo gek is dat niet. Genoeg mensen hier ook die wel in zien dat het geen versoepelingen voor clubs is. Voor andere vormen van horeca wel gelukkig.

Maar dan is het toch niet gek dat de clubs gaan klagen?
Ik geef al meermaals verschillende opties. Die worden afgeschoten. Dus ja, ik noem mezelf constructief ja.

Nogmaals, beetje met hagel schieten op alles dat langs komt gaat nergens over. Evenals de uitspraak dat het geen versoepeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
*knip* normaal doen graag, vorige break was duidelijk genoeg, laatste keer dus

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Zoals ik het hoor zetten ze gewoon een heel systeem aan nieuwe regeltjes op. Wel zo duidelijk. Op het terras moet je ook een toegangstest tonen.

Tot zover de theorie van achter het bureau. De uitbater mag nu bij iedereen die het terras op komt lopen iemand met een QR reader langssturen. Niet te doen natuurlijk en zo makkelijk scoren voor een mystery guest boa.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:25:
Goede vraag, ik ben wel benieuwd naar het antwoord.
Vermoed hetzelfde met horeca buiten, vermeende handhaafbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38
*knip* niet op reageren, liever een tr

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:28:
[...]

Ik geef al meermaals verschillende opties. Die worden afgeschoten. Dus ja, ik noem mezelf constructief ja.

Nogmaals, beetje met hagel schieten op alles dat langs komt gaat nergens over. Evenals de uitspraak dat het geen versoepeling is.
Gebeurd al de hele tijd, ik ervaar hetzelfde. Het zijn enkel maar beren die gezien worden in plaats van kansen. Kansen om weer iets te doen.

Is het leuk om beperkt te zijn, nee natuurlijk niet. Is een CoronaCheck leuk, nee natuurlijk niet. Is Corona leuk, nee natuurlijk niet. Maar het is wel de realiteit waarmee we moeten dealen. Niet alles kan op dit moment. Laten we zoeken naar wat er wel kan (en dat riep ik vorig jaar in oktober al!) en zorgen dat we allemaal veilig blijven en het leven zo leuk mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
...

[ Voor 98% gewijzigd door horizon1978 op 14-09-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:30:
[...]

Vermoed hetzelfde met horeca buiten, vermeende handhaafbaarheid.
Is natuurlijk wel iets voor te zeggen, iedereen wordt gek van de uitzondering. De consument, de ondernemer en de handhaver. Dan is soms 1 lijn makkelijker en duidelijker, hoewel dat altijd plussen en minnen mee brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:31:
[...]

Gebeurd al de hele tijd, ik ervaar hetzelfde. Het zijn enkel maar beren die gezien worden in plaats van kansen. Kansen om weer iets te doen.

Is het leuk om beperkt te zijn, nee natuurlijk niet. Is een CoronaCheck leuk, nee natuurlijk niet. Is Corona leuk, nee natuurlijk niet. Maar het is wel de realiteit waarmee we moeten dealen. Niet alles kan op dit moment. Laten we zoeken naar wat er wel kan (en dat riep ik vorig jaar in oktober al!) en zorgen dat we allemaal veilig blijven en het leven zo leuk mogelijk maken.
Tussen de regels door luisterend zijn ze zich de tering geschrokken van het dansen met Jansen weekend, en willen ze niet teveel in één keer open gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:32:
[...]

Tussen de regels door luisterend zijn ze zich de tering geschrokken van het dansen met Jansen weekend, en willen ze niet teveel in één keer open gooien.
Blijft fascinerend dat ook die journalisten niet willen begrijpen dat er soms wat arbitrair ogende keuzes zijn
om gedeeltelijk te blijven remmen. Wat een ..... , maar goed misschien is het goed om het nogmaals uitgelegd te krijgen omdat hun lezers/luisteraars/kijkers dat ook zijn.

Blijft wel jammer dat als het ze om verduidelijking zou gaan, dat ze die vragen zo suggestief stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 14-09-2021 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De ziekenhuis/IC cijfers waren vorig jaar zomer flink lager dan dit jaar. Ik denk dat we vooral het effect van Delta niet moeten onderschatten: vergeleken met het originele virus is de R zeker verdubbeld en de kans op ziekenhuisopname is ook twee keer zo hoog volgens Brits onderzoek. Dat maakt het een veel lastiger virus om te beheersen. Ik denk dat we zonder deze nieuwe varianten al lang terug naar normaal waren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:33:
Zou er dan toch langzaam maar zeker groepsimmuniteit aan het onstaan zijn ?

Ik heb namelijk zelf het idee dat de afgelopen paar maanden men zich steeds minder aan coronamaatregelen houd. Men is gevaccineerd en ziet geen reden meer. Er wordt minder afstand gehouden en worden weer meer knuffels gegeven, handen geschud enzo.

Alleen op plekken waar je er echt niet onderuit komt wordt er nog gehouden aan wat maatregelen. Zoals in het OV, QR code laten zien waar nodig etc.

Kortom er gaat meer open, vakanties zijn voorbij en de scholen weer open: en toch dalen de cijfers.
Zelfde gevoel als vorig jaar zomer? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Hugo zei nog net niet letterlijk dat je een egoïst bent als je geen vaccin neemt

Overigens, ik zag eerder voorbijkomen de vraag wat als je geen vaccin kan nemen (omdat je bijvoorbeeld een orgaantransplantatie hebt gehad). Zou je dan überhaupt naar buiten kunnen, immers zou je dan ook extra kwetsbaar kunnen zijn voor Corona.

Ik heb daar op gezocht met de term: organ transplant immunosuppression covid

Daar vond ik dit artikel:
Conclusions: Our data suggest that maintaining immune suppression might be safe in SOTR with moderate and severe COVID-19. Specifically, receiving tacrolimus could be beneficial for COVID-19 SOTR. Because of the quality of the available evidence, no definitive guidance on how to manage SOTR with COVID-19 can be derived from our data.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33641202/

Ik weet echter beter dan medische informatie op het internet op te zoeken, maar is er hier iemand die wel een medische achtergrond heeft en dit artikel kan duiden? Concreet: hoe gevaarlijk is COVID voor je als je een orgaantransplantatie hebt gehad en als gevolg daarvan immunosupressie medicijnen (is dat een woord) neemt?

[ Voor 87% gewijzigd door Michael_OsGroot op 14-09-2021 19:44 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:40:
[...]

Zelfde gevoel als vorig jaar zomer? ;)
Das niet helemaal fair. Er zijn miljoenen vaccins gezet. En zelfs miljoenen besmettingen doorgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:24:
Het is storend hoe hij geen duidelijkheid wil gaan verschaffen. Als het niet mag, maak dat nog eens goed duidelijk. Wijs bedrijven als Leaseplan erop dat wat ze willen niet toegestaan zal worden.
Het mag alleen niet opgeschreven, maar wel gevraagd worden. Dan als werkgever maar goed onthouden wie geen antwoord heeft willen geven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:19

Hugo en feiten zijn een lastige combinatie. Waar in het stappenplan stond de coronapas bijvoorbeeld?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).