Het zal vermoedelijk gaan oplopen, lijkt me niet onverwacht, de vraag is hoe snel en hoe lang dat doorgaat.
Als het weer zo snel gaat als in juli of weer zo ver door stijgt, dan zou het mij niet verbazen als zaken terug gedraaid gaan worden.
En daar hebben de Horeca en haar bezoekers beide voor een groot deel de hand in. Als je echt wilt dat zaken openblijven omdat het je leven is (zoals bij ondernemers of ook als sommige bezoekers plegen voor te stellen) dan is het verstandig om niet weer gelijk helemaal los te gaan zoals in juli en niet geheel verstandige dingen te gaan doen.
Ik denk dat je op deze wijze ook HdJ's gesprek en opmerkingen richting MoJo kan zien, er gaat weer wat mogelijk worden, maar als je slim bent wees dan wat voorzichtig in wat je aanbiedt en hoe je dat aan gaat prijzen, hij heeft zelf de fout gemaakt met "dansen met janssen", gezien het resultaat, misschien niet slim om nogmaals te doen.
Helaas kun je al constateren dat de ondernemers in deze niet de slimste jongetjes in de klas zijn, ipv het promoten van vaccineren en eigenlijk ook "double dutch", ook nog (zelf)testen en op het hart drukken om wel gezellig te komen dansen, maar ga niet iedereen "onnodig" op de nek hangen en kom niet als je kunt vermoeden besmet te zijn, gevaccineerd of niet. Nachtclubs zouden ook entree kunnen heffen en bij vertrek een gratis zelf-test uitdelen voor het volgende weekend om maar wat te noemen.
Maar in plaats daar van is het weer hakken in het zand, niet willen controleren, HdJ belachelijk proberen te maken bij Op1 etc. En dat is best spijtig.