Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 130 131 Laatste
Acties:
  • 445.293 views

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:52:
[...]

Ik ben wekelijks in restaurants geweest, en heb overal mijn gegevens achter moeten laten.
Coronapas controleren was niet verplicht de afgelopen tijd.

Weet niet hoe het bij de Febo is overigens.
Waarom maakt die 25 september (?) dan zoveel verschil? Nu kwam je immers ook in aanraking met ongetesten/vaccineren. vergeef me de woordkeuze maar dat is een tikje hypocriet dan. Dat is dan meer een bepaalde rancune tegen horeca-eigenaren.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
Ah, daar zijn onze vrolijke vrienden van de Horeca weer:

https://www.nu.nl/economi...napas-te-controleren.html

Nu met protest dat ze niet willen controleren.
Wat had je dan verwacht, alsof iedereen braaf regeltjes zou opvolgen :o Nederlanders geven graag tegengas, alhoewel het nou ook weer niet zo erg is als Fransen die bereid zijn het halve land plat te leggen :p

World War One

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-06 13:04
XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
[...]

Alleen was dat het punt niet :p Het ging er over dat het systeem niet waterdicht is. Als de ongevaccineerden met een negatieve testuitslag op café gaan, en dan alsnog besmet worden, dan hebben die mensen alsnog zorg nodig. Als we ook de gevaccineerde mensen zouden laten testen, dan zou het systeem nog veiliger zijn en wordt de kans nog kleiner dat een ongevaccineerde een besmetting via een gevaccineerde oploopt. En ja, die kans is al klein, maar niet nul. Vandaar het punt "niet waterdicht".

Bijkomend voordeel is dat we dan de discussies over ongelijkheid niet zouden hebben.
Tja, dan krijg je juist meer polarisatie. "Heb ik die prik gehaald, moet ik ineens alsnog gaan testen omdat die eikel aan de overkant van de straat geen prik heeft gehaald"

Denk dat het dan erger wordt. Vergeet niet dat er ongeveer 15 miljoen gevaccineerden tegenover 1,5 miljoen mensen staan dan.(wellicht inmiddels zelfs minder aangezien de vaccinatiegraad nog steeds aan het stijgen is, ook al is de grootste stijging er wel uit)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
[...]

Ik ben wekelijks in restaurants geweest, en heb overal mijn gegevens achter moeten laten.

Weet niet hoe het bij de Febo is overigens.
Nu je het zegt.... Bij elk restaurant moet je tot nu inderdaad zo'n QR scannen en allerlei vragen beantwoorden. Niet dat ik me daar persoonlijk aan stoor.... Maar is het niet veel minder werk als het restaurant mijn QR scant en daarmee weet dat het veilig is?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:54:
[...]

Waarom maakt die 25 september (?) dan zoveel verschil? Nu kwam je immers ook in aanraking met ongetesten/vaccineren. vergeef me de woordkeuze maar dat is een tikje hypocriet dan. Dat is dan meer een bepaalde rancune tegen horeca-eigenaren.
Volgens mij gelden er op 25 september andere maatregelen dan op 10 september of niet?

Heeft niks met rancune te maken. Ik heb gemiddeld 1000 euro in de maand naar de horeca gebracht de afgelopen anderhalf jaar. Elk initiatief dat werd bedacht hier in de buurt heb ik aan meegedaan. Ze moeten niet zo zeiken. Dan verwacht ik ook dat ze een beetje meedoen.

[Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 14:57]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:24
blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:10:
[...]

Je begint in je post mij te vragen om SMART doelen te definiëren om daarna te stellen dat dat onmogelijk is. Heb je mijn mening nog nodig in je betoog, of red je dat alleen ook wel :)
Ik denk dat het onmogelijk is, maar jij vindt dat ze er moeten zijn. Ik ben dus erg benieuwd hoe je met zoveel veranderende parameters toch een SMART target wilt kunnen stellen.

Ik zat b.v. te denken aan een vast aantal IC-bedden als target, maar wat doe je dan als het totaal aantal IC-bedden minder wordt doordat er te weinig verpleegkundigen zijn? Want dan kan het zijn dat je er toch te weinig over hebt. Pak ik echter een percentage dan krijg je weer een wisselend aantal IC-bedden beschikbaar voor Covid-patiënten. Ik kom dus eigenlijk niet tot een SMART target waarvan ik zeg dat die echt zinvol en bruikbaar is.

[removed]

• RodeStabilo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:52:
[...]

Om op 90% uit te komen, moet 5+ ook. En ik denk dat het kabinet net zo lang demissionair blijft tot dat lukt.
Sorry volwassenen prikken helemaal d:)b

Maar kinderen prikken en blijven testen. Nee. Daar trek ik toch echt de grens.

offtopic:
Dat lange demissionair is om hele andere redenen denk ik, omdat al die partijleiders zo verschrikkelijk arrogant en eigenwijs zijn maar dat is een andere discussie :/

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:55:
[...]

Tja, dan krijg je juist meer polarisatie. "Heb ik die prik gehaald, moet ik ineens alsnog gaan testen omdat die eikel aan de overkant van de straat geen prik heeft gehaald"
Ongegrond naar mijn mening, die prik haal in de eerste plaats je toch echt om jezelf te beschermen tegen ernstig ziekteverloop. Dat groene vinkje kan toch nooit de hoofdreden zijn.

World War One

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:08
arbraxas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:53:
Tja, de cijfers geven geen recht aan deze maatregelen. Eerst was het de IC bezetting, toen de besmettingscijfers en nu zijn we al in het stadium aanbeland dat een verwachting genoeg is om regels te verlengen.
Wanneer versoepeling kun je dit niet noemen.
Ik ben blij dat het kabinet eens vooruit kijkt naar de voorspellingen ipv. zich weer te laten verrassen. Als je pas ingrijpt op het moment dat het écht uit de hand loopt ben je te laat. We wéten dat we aardig op het randje balanceren met een relatief constant aantal besmettingen, er hoeft niet veel te veranderen om weer exponentiële groei te krijgen.
Discotheken en nachtclubs mogen weer (deels) open en festivals gaan ook weer van alles mogen en dat is best een spannend experiment. De vorige keer ging dat flink mis. En het thuiswerkadvies gaat er misschien wel van af. En we wéten dat het seizoenseffect zich weer tegen ons gaat keren; je wil ook niet nu onze uitgangspositie voor de winter verprutsen. Als het nu goed blijkt te gaan dan is er straks misschien weer ruimte voor meer, maar wat mij betreft mag het met kleine stapjes.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ik moest al even flink terugrekenen, ik ben de afgelopen 8 weken 5 keer op restaurant geweest en heb geen contactgegevens moeten achterlaten. Daarvoor wel enkele keren. In mijn beleving is het een maatregel die verschillende restaurants alweer losgelaten hebben.
Zo lees ik nog nergens een goede reden waarom iemand ongevaccineerd ergens naar binnen zou mogen.

Rekenkundig ben ik het met je eens. Maar me laten testen omdat er een deel dwars zit gaat er bij mij niet in.
offtopic:
Door de vraag om te draaien ontwijk je natuurlijk mijn vraag :>

World War One

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Nachtclub dicht voor middernacht. Het lijkt wel De Speld. Het zal me niks verbazen dat dit gekozen is om de angel uit het kort geding van KHN te halen, zo hebben ze eerder op rechtszaken gereageerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:02:
[...]

Ik moest al even flink terugrekenen, ik ben de afgelopen 8 weken 5 keer op restaurant geweest en heb geen contactgegevens moeten achterlaten. Daarvoor wel enkele keren. In mijn beleving is het een maatregel die verschillende restaurants alweer losgelaten hebben.

[...]

offtopic:
Door de vraag om te draaien ontwijk je natuurlijk mijn vraag :>
Ik zeg nota bene dat ik het rekenkundig met je eens ben :>

Maar de enige manier om daar in de praktijk uiting aan te geven is op de ene locatie iedereen testen, en op de andere locatie iedereen gevaccineerd te hebben.
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:02:
Nachtclub dicht voor middernacht. Het lijkt wel De Speld. Het zal me niks verbazen dat dit gekozen is om de angel uit het kort geding van KHN te halen, zo hebben ze eerder op rechtszaken gereageerd.
KHN kennende zal dat er ook zo maar van komen.
Je zou als je zo graag een feestje wilt hebben ook, ik roep maar wat hoor, om 20:00 kunnen beginnen.

Aan de F1 recent te zien zijn er genoeg mensen bij elkaar te sprokkelen die hier warme gevoelens van krijgen.

[Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 15:07]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 13:57
XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:58:
[...]

Ongegrond naar mijn mening, die prik haal in de eerste plaats je toch echt om jezelf te beschermen tegen ernstig ziekteverloop. Dat groene vinkje kan toch nooit de hoofdreden zijn.
Verreweg de meeste mensen die ik ken hebben hem gehaald omdat ze op vakantie willen, de kroeg in etc.
Ja, de "vrijheden" van dat groen vinkje is echt de reden.

Waarom verbaasd je dat? Het is gewoon de strategie van kabinet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:07:
[...]

Omdat ze dus nog steeds een bovengemiddelde druk op de zorg geven waardoor de inhaalzorg en reguliere zorg beperkt is.
Er wordt, onder andere door mensen in de zorg, al langer geroepen dat coronapatiënten misschien niet altijd voorrang zouden moeten krijgen. Wellicht kan daar eens goed naar gekeken worden? Dan kan reguliere zorg misschien door blijven gaan.
En natuurlijk een beetje hypocriet dat ook de ongevaccineerden die regels asap weg willen hebben, maar vervolgens weigeren mee te werken aan dé manier om dat te bewerkstelligen.
Tja, er is niet zoiets als "dé manier" want er zijn altijd opties. Het kabinet zou ook kunnen zeggen: we heffen alle maatregelen op bij 80% vaccinatiegraad, zoals in Denemarken. Het is altijd een keuze die gemaakt wordt.

World War One

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

arbraxas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:05:
[...]

Verreweg de meeste mensen die ik ken hebben hem gehaald omdat ze op vakantie willen, de kroeg in etc.
Ja, de "vrijheden" van dat groen vinkje is echt de reden.

Waarom verbaasd je dat? Het is gewoon de strategie van kabinet.
Als ik naar mijzelf en mijn omgeving (mijn leeftijdsgenoten) is dat eigenlijk de voornaamste reden. Om van het gezeik af te zijn

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:30
Nachtclub tot 12 uur, mijn god.
Het is sowieso nutteloos, want bij nachtclubs heb je veel minder een verloop van mensen dan bij bijvoorbeeld een kroeg.

Mensen komen aan en blijven daar vaak de hele avond met dezelfde mensen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 23:24
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:51:

[...]

Leeftijd is bijna een even grote invloed als de vaccinatie.
Dat snap ik, maar discriminatie op basis van iets waar je geen keuze over hebt t.o.v. iets waar je wel keuze over hebt is nogal een verschil.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:06:
[...]

Tja, er is niet zoiets als "dé manier" want er zijn altijd opties. Het kabinet zou ook kunnen zeggen: we heffen alle maatregelen op bij 80% vaccinatiegraad, zoals in Denemarken. Het is altijd een keuze die gemaakt wordt.
Die heb ik gisteren ook gelezen. Gaat niet werken, want dan worden ongevaccineerden wel door de boze buurman gedwongen om een prik te halen zodat die ongestoord bier kan gaan drinken.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:25
Nachtclub dicht voor middernacht. Het lijkt wel De Speld.
Je gaat toch pas na middernacht naar een disco?
Wat zijn dit voor rare regels, hou het dan dicht...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• arbraxas
XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:06:
[...]

Er wordt, onder andere door mensen in de zorg, al langer geroepen dat coronapatiënten misschien niet altijd voorrang zouden moeten krijgen. Wellicht kan daar eens goed naar gekeken worden? Dan kan reguliere zorg misschien door blijven gaan.

[...]

Dat corona niet 100% voorrang krijgt had altijd al zo moeten zijn. Dat heeft veel te veel nevenschade veroorzaakt die de komende 5 jaar nog wel tevoorschijn komt.

En 80% vaccinatiegraad? Weer een target die bijgesteld kan worden eenmaal gehaald? Want Rutte en Hugo zijn nou niet zeer betrouwbaar wat dat betreft. Elke keer is er wel een nieuwe reden.
Hebben ze geen reden, dan doen ze wel een verwachting om het weer wat te rekken.
November 2020: de Tweede Kamer debatteert over het aanstaande vaccinatieprogramma. Gezondheidsminister Hugo de Jonge zegt dat er nooit een vaccinatieplicht zal komen, ‘ook geen indirecte’. ,,Dat werkt alleen maar averechts.” Mensen willen zich dan juist niet laten vaccineren.
Hugo in 2020, over het verschuiven van bakens gesproken.

[Voor 18% gewijzigd door arbraxas op 14-09-2021 15:16]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, de mensen die roepen om het voorrang geven aan andere zorg heb ik zonder uitzondering allemaal ervanuit zien gaan dat iemand anders dan wel even die schifting op voorhand doet.

Ik kan me er helemaal in vinden om een max aan covid zorg af te spreken. Maar een haalbare praktische uitvoering hiervan heb ik nog niet kunnen bedenken.

[Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 15:11]

• arbraxas
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:09:
[...]

Doe je nou effectief toch ook? Alleen niet met een verbod. Lastig procederen voor de horeca.

• Empathy
  • Laatst online: 09-06 11:42

Empathy

Extreme Audio

[...]

Och, ik ben wel in voor een feestje overdag hoor. Gegarandeerd dat die gegeven gaan worden.

• BarôZZa
Empathy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:14:
[...]

Och, ik ben wel in voor een feestje overdag hoor. Gegarandeerd dat die gegeven gaan worden.
Het is inderdaad wachten op de eerste rave die om 6:00 begint 8) .

Als dit overigens niet weer zo'n trucje is waardoor nachthoreca niet open kan ivm vergunningen. Hugo de Jonge blijft een Christen-Democraat natuurlijk.

[Voor 22% gewijzigd door BarôZZa op 14-09-2021 15:16]

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Soms krijg je het idee dat ze in Den Haag in een andere realiteit leven inderdaad.

• Empathy
  • Laatst online: 09-06 11:42

Empathy

Extreme Audio

BarôZZa schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:15:
[...]

Het is inderdaad wachten op de eerste rave die om 6:00 begint 8)
Ik denk dat de eerste clubs nu al aan het organiseren zijn geslagen :P

Acties:
  • +14Henk 'm!
  • Pinned

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• arbraxas
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:15:
[...]

Soms krijg je het idee dat ze in Den Haag in een andere realiteit leven inderdaad.
Die leven in een politieke circuspiste arena. clowns Gladiatoren zijn het!

/randmodus off

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:10:
Ik kan me er helemaal in vinden om een max aan covid zorg af te spreken. Maar een haalbare praktische uitvoering hiervan heb ik nog niet kunnen bedenken.
Simpel: je stelt dat een IC-bedbezetting van 100 of 200 de max is
Niet simpel: maatregelen invoeren bij 100-200 om de R<1 te krijgen

Dat het moeilijk is om vroeg in te grijpen is namelijk ook het gevolg van meer dan een jaar wachten, wachten, wachten om dan toch hetzelfde te doen wat ook bij een bezetting van 100 of 200 had gekund.

Maar goed, wij zijn niet degenen die graag voor de vierde keer een nieuw kabinet willen vormen. Dus of het wel of niet simpel is interesseert mij weinig. Dat ze het gaan doen wel. Als die bedbezetting van 100 of 200 de max is voor zorg wordt uitgesteld, wordt er wederom zorg uitgesteld bovenop het stuwmeer omdat het kabinet blijkbaar liever gaat versoepelen dan maatregelen nemen en ik zie nog steeds niet in waaruit blijkt dat die mogelijk er ook is.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
arbraxas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:09:
[...]

Dat corona niet 100% voorrang krijgt had altijd al zo moeten zijn. Dat heeft veel te veel nevenschade veroorzaakt die de komende 5 jaar nog wel tevoorschijn komt.

En 80% vaccinatiegraad? Weer een target die bijgesteld kan worden eenmaal gehaald? Want Rutte en Hugo zijn nou niet zeer betrouwbaar wat dat betreft. Elke keer is er wel een nieuwe reden.
Hebben ze geen reden, dan doen ze wel een verwachting om het weer wat te rekken.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit dus wat onderbuik gewauwel.

Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat onze regering het helemaal niet zo slecht gedaan heeft. Met de kennis achteraf kun je natuurlijk lekker makkelijk op onhandige keuzes wijzen maar zij stonden aan het roer zonder die kennis.
De voorspellingen van het RIVM bleken steeds best goed uit te komen.

En noem eens concreet wat nevenschade die voorkomen had kunnen worden? Ja, er zijn branches die het heel zwaar gehad hebben. Er zijn bedrijven gestopt. Maar de markt veert ook weer op met nieuwe kansen. (En er zal ook een herverdeling plaatsvinden, niet elke ondernemer is ondernemend genoeg om nieuwe kansen te pakken.)

Het is heel populair om constant over Rutte te lopen zeuren. Ik vind dat er best wel wat op hem aan te merken valt maar over de hele linie doet hij het gewoon prima. Zeker nu. De Jonge vind ik wat zwakker. Die doet ook zijn stinkende best maar is communicatief een stuk minder handig waardoor het lastiger is hem serieus te nemen (en Rutte hem overheerst)
(De beslissingen zelf zijn niet van Rutte en De Jonge, daar zitten veel meer mensen achter. Ministers zijn slechts de praatpoppen die het nieuws naar buiten mogen brengen en de stront over zich heen krijgen.)

alles kan off-topic

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dan gaan ze lekker om 6 uur open en gaan ze door tot 14 uur ofzo. Net zoals in de tijd van Zillion.

World War One

• rolex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 14:47
Tom-Z schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:24:
[...]

Of om door een geteste met een vals-negatieve test besmet te raken. Sneltesten zijn een stuk minder gevoelig dan PCR, dus ze missen nog wel eens een besmetting. Als je het risico dat je besmet raakt wil verminderen, moet je je laten vaccineren.
*knip*
N=1 argumentatie voegt niks toe.

[Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2021 20:17]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:19:
[...]

Simpel: je stelt dat een IC-bedbezetting van 100 of 200 de max is
Niet simpel: maatregelen invoeren bij 100-200 om de R<1 te krijgen

Dat het moeilijk is om vroeg in te grijpen is namelijk ook het gevolg van meer dan een jaar wachten, wachten, wachten om dan toch hetzelfde te doen wat ook bij een bezetting van 100 of 200 had gekund.

Maar goed, wij zijn niet degenen die graag voor de vierde keer een nieuw kabinet willen vormen. Dus of het wel of niet simpel is interesseert mij weinig. Dat ze het gaan doen wel. Als die bedbezetting van 100 of 200 de max is voor zorg wordt uitgesteld, wordt er wederom zorg uitgesteld bovenop het stuwmeer omdat het kabinet blijkbaar liever gaat versoepelen dan maatregelen nemen en ik zie nog steeds niet in waaruit blijkt dat die mogelijk er ook is.
Ja ho wacht even. Dan ga je nog de instroom reguleren door maatregelen.

Dat lijkt niet de essentie te zijn van 'andere zorg voorrang geven'.
Daar lijkt het vooral te gaan om een combinatie van 'geen enkele maatregel' en 'we sturen ze met covid wel weer lekker naar huis'.

• RodeStabilo
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:15:
[...]

Als dit overigens niet weer zo'n trucje is waardoor nachthoreca niet open kan ivm vergunningen. Hugo de Jonge blijft een Christen-Democraat natuurlijk.
Wat heeft z'n partij-identiteit daarmee te maken eigenlijk?

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
rolex schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:20:
[...]

Vaccineren geeft geen garantie. In mijn omgeving is iemand overleden aan corona met 2 biontechs.
Mijn opa rookte vanaf z'n 13e en is 98 geworden. Roken is niet dodelijk.

• BarôZZa
XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:20:
[...]

Dan gaan ze lekker om 6 uur open en gaan ze door tot 14 uur ofzo. Net zoals in de tijd van Zillion.
Ik vermoed dat het gros van de nachtclubs in Nederland een vergunning heeft om open te mogen van pakweg 22:00 tot 3:00-6:00, afgehankelijk van de gemeente.

Dus het zal wel weer een papieren versoepeling zijn.
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:24:
[...]

Wat heeft z'n partij-identiteit daarmee te maken eigenlijk?
Ik verwacht van een CDA'er niet dat diegene zich hard in zal zetten voor de nachthoreca, coffeeshops etc. Hebben ze nooit gedaan en zullen ze nooit doen. Het gaat in tegen waar die man voor staat.

[Voor 30% gewijzigd door BarôZZa op 14-09-2021 15:27]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 23:24
Als ik even mezelf mag citeren:
MarcoC schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:40:
Ik ben steeds positiever geworden de laatste paar dagen wat betreft de cijfers. Een aantal redenen:
  • Percentage positief daalt al bijna 2 weken onafgebroken.
  • Virusdeeltjes in rioolwater zijn sterk gedaald sinds de laatste meting.
  • In Spanje, Portugal, Italië en Griekenland zijn de cijfers ook allemaal meer dan een week dalende, waar veel vakantiegangers vandaan komen.
  • 7-daags gemiddelde van besmettingen ligt op het laagste punt in 3 weken.
  • Einde van de vakantieperiode bracht vorig jaar een duidelijk waarneembare vroege stijging in besmettingen en ziekenhuisopnames met zich mee. Dit jaar niet.
Als deze daling doorzet dan gaan we voor het einde van de maand onder de 2000 besmettingen gemiddeld per dag. Fingers crossed :) .
De daling lijkt door te zetten. Het 7-daags gemiddelde ligt nu op het laagste punt sinds 8 juli, toen we juist in een enorme opwaartse piek zaten. En de ziekenhuisopnames blijven ook langzaam maar zeker dalen (gemiddelde op laagste punt sinds 20 juli).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MarcoC schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:27:
[...]
Als ik even mezelf mag citeren:

[...]
De daling lijkt door te zetten. Het 7-daags gemiddelde ligt nu op het laagste punt sinds 8 juli, toen we juist in een enorme opwaartse piek zaten. En de ziekenhuisopnames blijven ook langzaam maar zeker dalen (gemiddelde op laagste punt sinds 20 juli).
Inderdaad... Positief nieuws!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 15:08
Ondanks een hoop gezeur (inclusief van mezelf) is het wel fijn dat het - ondanks dat het najaar er aankomt - dat we daadwerkelijk terug gaan naar een normaler leven.

Voor de clubs en festivals vind ik het nog steeds nergens op slaan en ook het coronapas-systeem is genoeg over gezegd. Maar dat terzijde gaat het een beter najaar worden dan vorig jaar in de meeste situaties. :)

Het is natuurlijk afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt, maar ik ben blij dat het iéts beter wordt in ieder geval... :)

Behalve ADE. RIP :'(

[Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 14-09-2021 15:32]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:42
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:58:
[...]
Sorry volwassenen prikken helemaal d:)b

Maar kinderen prikken en blijven testen. Nee. Daar trek ik toch echt de grens.

offtopic:
Dat lange demissionair is om hele andere redenen denk ik, omdat al die partijleiders zo verschrikkelijk arrogant en eigenwijs zijn maar dat is een andere discussie :/
Hier ook een, het heeft amper nut om kinderen te vaccineren omdat ze er amper last van hebben en ook niet erg besmettelijk zijn. Zat kinderartsen die zeggen dat het juist goed is om het een beetje rond te laten gaan zodat ze zelf immuniteit opbouwen.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34
Zou er dan toch langzaam maar zeker groepsimmuniteit aan het onstaan zijn ?

Ik heb namelijk zelf het idee dat de afgelopen paar maanden men zich steeds minder aan coronamaatregelen houd. Men is gevaccineerd en ziet geen reden meer. Er wordt minder afstand gehouden en worden weer meer knuffels gegeven, handen geschud enzo.

Alleen op plekken waar je er echt niet onderuit komt wordt er nog gehouden aan wat maatregelen. Zoals in het OV, QR code laten zien waar nodig etc.

Kortom er gaat meer open, vakanties zijn voorbij en de scholen weer open: en toch dalen de cijfers.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:33:

Ik heb namelijk zelf het idee dat de afgelopen paar maanden men zich steeds minder aan coronamaatregelen houd. Men is gevaccineerd en ziet geen reden meer. Er wordt minder afstand gehouden en worden weer meer knuffels gegeven, handen geschud enzo.

Alleen op plekken waar je er echt niet onderuit komt wordt er nog gehouden aan wat maatregelen. Zoals in het OV, QR code laten zien waar nodig etc.

Kortom er gaat meer open, vakanties zijn voorbij en de scholen weer open: en toch dalen de cijfers.
Geen idee maar als ik naar Urk kijk zou je wel zeggen dat groepsimmuniteit werkt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mugenmarco schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:34:
[...]

Geen idee maar als ik naar Urk kijk zou je wel zeggen dat groepsimmuniteit werkt.
Ja, hoewel het daar met de psychische bijwerkingen helemaal niet mee lijkt te vallen de laatste weken :X

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:35:
[...]

Ja, hoewel het daar met de psychische bijwerkingen helemaal niet mee lijkt te vallen de laatste weken :X
Hoezo bijwerkingen ? :+

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
[...]

Dat heb ik bewust niet opgenoemd omdat ik ontopic wil blijven O-)

• Vlassie1980
[...]

Urk is en blijft een interessant geval. Doet me denken aan Asterix en Obelix waarbij een klein dorpje moedig weerstand biedt aan de Romeinse Nederlandse Overheidsoverheersing :+

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
Langzaam aan krijg ik daar ook steeds meer hoop op. Was dit weekend op Texel en overal waar ik dat kon zien was het druk, was er geen 1,5 meter meer en ook in restaurant leek het wel of covid niet bestond.

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-06 22:10
Ik kan me toch nog steeds erg boos maken om de overheid die de nachtcultuur helemaal links laat liggen. Je ziet in België en Frankrijk hoe goed het daar gaat (België gebruikt zelfs onze fieldlab resultaten om aan te tonen dat het gewoon weer kan)
Nu mogen "nacht"clubs niet eens open in de nacht. Deze sector heeft alle klappen al ontvangen. Steun gaan ze waarschijnlijk niet meer krijgen (https://nos.nl/artikel/23...-regeling-voor-nachtclubs) Maar moeten hun centen maar verdienen tussen 18:00 en 24:00. :+

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
ik ben het met je eens dat ze veel van de klappen moeten opvangen, maar ik kan me ook voorstellen dat er prima feesten te organiseren zijn tussen die tijden.
Bolko schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:02:
Ik kan me toch nog steeds erg boos maken om de overheid die de nachtcultuur helemaal links laat liggen. Je ziet in België en Frankrijk hoe goed het daar gaat (België gebruikt zelfs onze fieldlab resultaten om aan te tonen dat het gewoon weer kan)
Nu mogen "nacht"clubs niet eens open in de nacht. Deze sector heeft alle klappen al ontvangen. Steun gaan ze waarschijnlijk niet meer krijgen (https://nos.nl/artikel/23...-regeling-voor-nachtclubs) Maar moeten hun centen maar verdienen tussen 18:00 en 24:00. :+

• LZ86
Even hernoemen naar avondclub :P

• LZ86
Btw @Drardollan Ik las dit zinnetje en ik moest wel heel erg aan je denken ;)

"Scholen en kinderopvanglocaties zijn inmiddels een grote bron van besmettingen. Afgelopen week ging het om een vijfde van de herleidbare besmettingen. Dat was een week geleden nog 12,5 procent en voor de opening van de scholen in augustus wekelijks een paar procent.

De precieze verdeling tussen scholen en kinderopvang is niet bekend. Vorige week ging het in het overgrote deel van de gevallen om basisscholen, meldde het RIVM toen aan de NOS. In de kinderopvang worden juist weinig kinderen besmet."

(nos liveblog)

• Plenkske
LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:19:

"Scholen en kinderopvanglocaties zijn inmiddels een grote bron van besmettingen. Afgelopen week ging het om een vijfde van de herleidbare besmettingen. Dat was een week geleden nog 12,5 procent en voor de opening van de scholen in augustus wekelijks een paar procent.

De precieze verdeling tussen scholen en kinderopvang is niet bekend. Vorige week ging het in het overgrote deel van de gevallen om basisscholen, meldde het RIVM toen aan de NOS. In de kinderopvang worden juist weinig kinderen besmet."

(nos liveblog)
*knip*
Maak over de betreffende posts die volgens jou niet in de haak zijn een TR, maar niet op de man in de discussie zelf aub.

[Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2021 20:20]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, here we go...
Komen al restaurants voorbij die aangeven niet te gaan controleren. En oproepen tot lijsten met 'vrije restaurants'.

KHN doet zijn leden een enorm plezier zo!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-06 15:54

(nos liveblog)
Klopt dus goed met mijn bewering/voorspelling van enkele weken geleden dat de import besmettingen ingeruild zouden worden voor besmettingen op scholen (en pak daar gerust KO bij mee).

Tevens is het een beeld wat we telkens zien, als er iets open gaat / veranderd dan zien we in de betrokken leeftijdsgroepen een stijging.

Belangrijk is dat deze besmettingen opgespoord worden en waar mogelijk ingedamd worden zodat deze besmettingen niet doorsijpelen naar andere groepen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

(nos liveblog)
Uit weekrapporten 7-14/9:
Aantal besmettingen +15.976

0-4 jaar
+583 (3,7%)
5-9 jaar
+1.801 (11,2% van week)
10-14
+2.029 (12,7% van week)

Tellen ze dan die hele groep bij elkaar op? Na 12 is er geen kinderopvang meer, dus met grofweg de helft van dat getal rekenend kom ik op ca 21%. Maar dan zouden ze allemaal op school/kdv besmet moeten zijn geraakt. Denk ook dat hele klassen testen veel asymptomatische kinderen als bijvangst heeft, wat na de 25e gaat dalen.

[Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2021 16:45]

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:28:
KHN doet zijn leden een enorm plezier zo!
Dit is toch net zo'n wassen neus als die test bij de terugreis deze zomer?

Bijna iedereen die ik ken heeft dat genegeerd, er is bijna niet gecontroleerd en de boete was vaak lager dan de test zelf.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

franssie

Save the albatross

[...]

Vroeger gingen we eerder, daarna werd het steeds later en later voordat het gezellig werd. Op zich waren er ook wel zondag middag clubs zodat je maandag gewoon naar je werk kon.

Wie weet wordt het een nieuwe trend. Maar twee uur had mij ook redelijker geleken...

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:33:
[...]

Dit is toch net zo'n wassen neus als die test bij de terugreis deze zomer?

Bijna iedereen die ik ken heeft dat genegeerd, er is bijna niet gecontroleerd en de boete was vaak hoger dan de test zelf.
Hoe is dat een wassen neus?

Je kunt er van alles van vinden, en 100% zekerheid geeft het niet, maar het is beter dan niks. Het enige wat ik nu zeker weet in zo'n tent is dat het vol zit met hoestende en proestende lui die weigeren te testen en te vaccineren.

Tegelijkertijd, we zijn weer eens een enorm zeikvolk. Heel Europa niks aan de hand, maar hier is het allemaal onmogelijk. :r

KHN doet niks anders dan opruien. Of alles of niks. Een constructieve opstelling had dit soort onzin voorkomen.

Ongeacht wat je van welke maatregel vindt, het kan niet zo zijn dat iedereen maar a la carte uitvoert waar ze zin in hebben.

[Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 16:38]

• Drardollan
franssie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:34:
[...]

Vroeger gingen we eerder, daarna werd het steeds later en later voordat het gezellig werd. Op zich waren er ook wel zondag middag clubs zodat je maandag gewoon naar je werk kon.

Wie weet wordt het een nieuwe trend. Maar twee uur had mij ook redelijker geleken...
En Karel wil 02:30 en Truus 23:45. Maar Pieter heeft liever alles dicht en Jan alles open behalve in Almere.

Er is geen tijd of keuze die bij iedereen goed zal vallen. Ik denk dat we in Nederland (niet jij specifiek hoor) eens moeten stoppen met zeuren en beginnen met accepteren. Als we dit accepteren en zorgen voor een goede opvolging, dan zijn volgende stappen om maatregelen verder af te bouwen of schrappen een stuk makkelijker te realiseren.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:35:
KHN doet niks anders dan opruien. Of alles of niks. Een constructieve opstelling had dit soort onzin voorkomen.
Maandenlang kon iedereen ongehinderd het terras op of naar de sportkantine, de cijfers zijn stabiel/licht dalend en opeens moet onder het mom van 'versoepeling' iedereen gecontroleerd worden?

Ik snap wel dat ze hier niet op zitten te wachten, nog los van die 1,8 miljoen mensen die na het sporten niet meer buiten een biertje mogen drinken of ergens wat mogen eten. Wat is de urgente reden voor deze aanscherping, ik zie hem niet...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:42:
[...]

Maandenlang kon iedereen ongehinderd het terras op of naar de sportkantine, de cijfers blijven constant/licht dalend en opeens moet onder het mom van 'versoepeling' iedereen gecontroleerd worden?

Ik snap wel dat ze hier niet op zitten te wachten, nog los van die 1,8 miljoen mensen die na het sporten niet meer buiten een biertje mogen drinken of ergens wat mogen eten. Wat is de urgente reden voor deze aanscherping, ik zie hem niet...
Ja en toen konden de danskroegen en festivals niet open. Nu wel.

Daarnaast, er was hiervoor ook gewoon een anderhalve meter regel die de capaciteit beperkte. Dus hoezo verzwaring?

Op microniveau overal op elke maatregel apart gaan zitten vitten helpt nergens mee.

[Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 16:47]

• Vlassie1980

De voortekenen zijn inderdaad goed, Zandvoort heeft volgens mij ook niet veel besmettingen opgeleverd. We gaan nu natuurlijk wel de herfst en wintermaanden in waarbij de R weer kan stijgen maar denk dat het nog even volhouden is. Die coronaspas mag wat mij betreft wel zo snel mogelijk de prullenbak in. Hoop niet dat ze dat al te lang in de lucht blijven houden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:35:
[...]

Hoe is dat een wassen neus?

Je kunt er van alles van vinden, en 100% zekerheid geeft het niet, maar het is beter dan niks. Het enige wat ik nu zeker weet in zo'n tent is dat het vol zit met hoestende en proestende lui die weigeren te testen en te vaccineren.

Tegelijkertijd, we zijn weer eens een enorm zeikvolk. Heel Europa niks aan de hand, maar hier is het allemaal onmogelijk. :r

Ongeacht wat je van welke maatregel vindt, het kan niet zo zijn dat iedereen maar a la carte uitvoert waar ze zin in hebben.
Wat is het verschil tussen 24 en 25 september? Want nu zit je met dezelfde mensen. En iemand met een groen vinkje kan nog steeds hoestend en proestend naar binnen.

En heel Europa?

Engeland? Denemarken? Er zijn genoeg landen die hem afgeschaft of niet eens ingevoerd hebben.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:44:
Ja en toen konden de danskroegen en festivals niet open. Nu wel.

Op microniveau overal op elke maatregel apart gaan zitten vitten helpt nergens mee.
Dan voer je daar het coronabewijs in net als bij evenementen en sportwedstrijden gebruikelijk is.

Er is geen reden voor deze verzwaring anders dan een impliciete vaccinatieplicht, afgedwongen door de horeca en sportkantines. Denk je dat een kroegbaas zit te wachten op gedoe met boze klanten, die worden hierdoor degenen die Hugo aan extra vaccinaties moeten helpen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:49:
[...]

Dan voer je daar het coronabewijs in net als bij evenementen en sportwedstrijden gebruikelijk is.

Er is geen reden voor deze verzwaring anders dan een impliciete vaccinatieplicht, afgedwongen door de horeca en sportkantines. Denk je dat een kroegbaas zit te wachten op gedoe met boze klanten, die worden hierdoor degenen die Hugo aan extra vaccinaties moeten helpen.
Dat is toch precies wat er gebeurt? Nogmaals; welke verzwaringen?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:50:
[...]

Nou, pas tonen voor elke horecagelegenheid? Dat zie ik niet als versoepeling?

• Plenkske
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:48:
[...]

Wat is het verschil tussen 24 en 25 september? Want nu zit je met dezelfde mensen. En iemand met een groen vinkje kan nog steeds hoestend en proestend naar binnen.

En heel Europa?

Engeland? Denemarken? Er zijn genoeg landen die hem afgeschaft of niet eens ingevoerd hebben.
Het verschil in theorie is de 1,5 meter.
Dat blijf ik ook vreemd vinden. Volgens mij blijf je een groen vinkje houden als je gevaccineerd bent én op dat moment besmet.

• Drardollan
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:42:
[...]

Maandenlang kon iedereen ongehinderd het terras op of naar de sportkantine, de cijfers zijn stabiel/licht dalend en opeens moet onder het mom van 'versoepeling' iedereen gecontroleerd worden?

Je moet iets verder denken dan dit om het te zien.

Er is namelijk 1 hele grote verandering aanstaande (als het doorgaat, wat we vanavond horen). En dat is dat de 1,5. meter eruit gaat. Dat betekent dus veel vollere horeca, er hoeft niet meer op 1,5 meter gezeten te worden. Dat brengt risico’s met zich mee, en dat wil onze overheid indammen door gebruik te maken van de CoronaCheck.

Dit is nu ook al het geval bij bijvoorbeeld stadions en de F1 en we hebben daar gezien dat ondanks grote mensenmassa’s er geen grote uitbraken zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:52:
[...]

Er werd gesteld 'voer in zoals bij evenementen en sportwedstrijden' en een check gesprek was feitelijk nog steeds verplicht. Dus ipv vragen of iemand ziek is, doe je scannen. Same shit, different day. Sterker nog; ik durf hem wel aan dat het sneller is.

[Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 16:55]

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:54:
[...]

Er werd gesteld 'voer in zoals in stadions' en een check gesprek was feitelijk nog steeds verplicht. Dus ipv vragen of iemand ziek is, doe je scannen. Same shit, different day.
Niet helemaal hetzelfde, bij dat gesprek kan iedereen maar gewoon wat zeggen en bij invullen van gegevens maar iets invullen.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:50:
Zonder vaccinatie of negatieve testuitslag mag je vanaf 25 september niet meer naar het terras, de sportkantine en de overige horeca.

Dit lijkt me niet conform deze op 18 november 2020 met een ruime meerderheid aangenomen motie (97-51):
De Kamer, gehoord de beraadslaging, spreekt uit dat hoewel het positief is dat er coronavaccins aan komen, er slechts sprake kan zijn van vrijwillige vaccinatie, dus dat een directe of indirecte vaccinatieplicht uitgesloten is, evenals dwang- of drangmaatregelen, en gaat over tot de orde van de dag.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:56:
[...]

Niet helemaal hetzelfde, bij dat gesprek kan iedereen maar gewoon wat zeggen en bij invullen van gegevens maar iets invullen.
Wat maakt dat voor de ondernemer uit?

@hoevenpe Of het aan een motie voldoet hadden we het allerminst over, niet allerlei andere dingen erbij gaan slepen ineens. Dat zou op zichzelf nog een valide argument zijn. Maargoed, alternatief is dan dat we het laten zoals het is. De horecaondernemer krijgt meer ruimte, maar moet daar iets voor doen. Het lijkt net het echte leven wel.

Maar dat was ook niet goed.

[Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 17:03]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:56:
[...]

Zonder vaccinatie of negatieve testuitslag mag je vanaf 25 september niet meer naar het terras, de sportkantine en de overige horeca.

Dit lijkt me niet conform deze op 18 november 2020 met een ruime meerderheid aangenomen motie (97-51):

[...]
*knip*
Maak de argumentatie niet persoonlijk aub, je diskwalificeert jezelf hiermee.

[Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2021 20:19]

• Drardollan
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:52:
[...]

De versoepeling is het loslaten van de 1,5 meter en weer toestaan van evenementen/festivals, de verzwaring het tonen van een simpele pas. Zowel voor de ondernemer als de consument is de versoepeling vele malen groter dan de verzwaring.

Als je alles meeweegt dan kan je toch niet serieus beweren dat we met het nieuwe pakket van maatregelen te maken hebben met een verzwaring? Alles meewegend gaan we juist een hele grote versoepeling tegemoet in mijn ogen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

[...]

[...]
Tsja, wegsturen kan niet meer, dus ze lachen wat en gaan lekker verder.

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:56:
[...]

Wat maakt dat voor de ondernemer uit?
Dat hij en niet meer in hoeft te gaan om dom gewauwel van mensen die geen antwoord willen geven op de vragen en niet naderhand een lading zinloze formulieren aan de GGD hoeft te geven (al weet ik niet of die formulieren ooit opgevraagd zijn, als er al gegevens genoteerd werden).

Nu hoeft de ondernemer enkel *piep* te doen en klaar. Bij groen vinkje binnen laten/bestelling opnemen en bij rood vinkje vriendelijk de deur wijzen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:00:
[...]

De versoepeling is het loslaten van de 1,5 meter en weer toestaan van evenementen/festivals, de verzwaring het tonen van een simpele pas. Zowel voor de ondernemer als de consument is de versoepeling vele malen groter dan de verzwaring.

Als je alles meeweegt dan kan je toch niet serieus beweren dat we met het nieuwe pakket van maatregelen te maken hebben met een verzwaring? Alles meewegend gaan we juist een hele grote versoepeling tegemoet in mijn ogen.
Die pas is voor mij een brug (of wat) te ver, zeker in dit stadium met dalende cijfers (weer -18% week op week qua dinsdagen). Aangezien die 1,5m al een maand of wat geleden nauwelijks meer gehandhaafd werd, is dit dus effectief een verzwaring. Misschien formeel niet, maar informeel wel.

• Drardollan
[...]

[...]
Ik lijk wel een vastgelopen plaat, maar: welke dwang?

• LZ86
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:02:
[...]

Dat hij en niet meer in hoeft te gaan om dom gewauwel van mensen die geen antwoord willen geven op de vragen en niet naderhand een lading zinloze formulieren aan de GGD hoeft te geven (al weet ik niet of die formulieren ooit opgevraagd zijn, als er al gegevens genoteerd werden).

Nu hoeft de ondernemer enkel *piep* te doen en klaar. Bij groen vinkje binnen laten/bestelling opnemen en bij rood vinkje vriendelijk de deur wijzen.
Een bevriende cafehouder kreeg geregeld controle of ie wel de vragen had gesteld. Het zal wellicht een beetje van de plek afhangen, maar als ie het niet deed was ie de sjaak iig.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 18:18
Ik blijf hier toch boos over omdat er weer niet nagedacht wordt door onze regering, dat begint standaard te worden.
De mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en waar niet een test straat in de buurt is hebben gewoon pech en kunnen dus niks met hun gezin. Dat wordt niet over nagedacht.
Al die regels zou ik al gezond mens wel mee kunnen leven tijdelijk dan. Maar als iemand die niet gevaccineerd is omdat het medische problemen geeft, vind ik toch dat er over nagedacht moet worden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:02:
[...]

Tsjah, datzelfde domme gewauwel hadden ze al bij het check gesprek.
Maargoed, nogmaals; op deze manier doet de branche zichzelf geen plezier.

• Drardollan
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:03:
[...]

Die pas is voor mij een brug (of wat) te ver, zeker in dit stadium met dalende cijfers (weer -18% week op week qua dinsdagen). Aangezien die 1,5m al een maand of wat geleden nauwelijks meer gehandhaafd werd, is dit dus effectief een verzwaring. Misschien formeel niet, maar informeel wel.
Tjsah, dan ga je dus niet meer naar de horeca en ook niet naar de aanstaande evenementen/festivals. Die keuze heb je gelukkig in Nederland.

Dat bepaalde mensen zich niet aan de maatregelen hielden is niet relevant in deze. Als je buurman 200 over de snelweg rijdt betekent dit niet dat jij dit ook mag.

Het is effectief geen verzwaring, op geen enkele wijze. Want je krijgt er (formeel) veel meer versoepeling voor terug.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:04:
Ik blijf hier toch boos over omdat er weer niet nagedacht wordt door onze regering, dat begint standaard te worden.
De mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en waar niet een test straat in de buurt is hebben gewoon pech en kunnen dus niks met hun gezin. Dat wordt niet over nagedacht.
Al die regels zou ik al gezond mens wel mee kunnen leven tijdelijk dan. Maar als iemand die niet gevaccineerd is omdat het medische problemen geeft, vind ik toch dat er over nagedacht moet worden.
En daar mag je de mensen die niet willen vaccineren voor bedanken.

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:05:
[...]

Dat bedoel ik juist, daar zijn ze dus vanaf. De vraag wordt veel korter en laat minder ruimte om te antwoorden.
Absoluut. Net als bij de vorige versoepelingen klagen ze vooraf alweer steen en been. In plaats van dat ze hun beste beetje voorzetten en zorgen dat dit snel en soepel verloopt. Des te eerder kunnen we een volgende stap zetten en hopelijk snel die CoronaCheck naar de kliko verwijzen.

• QSYS
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:06:
[...]

Dat ben ik het niet meer eens. Dat is lekker makkelijk, dus omdat de regering over dat soort mensen niet nadenkt, moet ik dat ongevaccineerde kwalijk nemen? De regering doet dit en denkt niet verder na.

• hoevenpe
LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:04:
Een bevriende cafehouder kreeg geregeld controle of ie wel de vragen had gesteld. Het zal wellicht een beetje van de plek afhangen, maar als ie het niet deed was ie de sjaak iig.
Ben deze zomer in eigen land op vakantie bijna elke dag uit eten geweest en precies nul keer is me wat gevraagd. Adresgegevens idem, net zo hypothetisch als de anderhalve meter. Formeel is het wellicht een uitruil, in de praktijk werd er vrijwel niet (meer) op gehandhaafd.

Los daarvan is het weigeren van mensen op basis van een intakegesprek anders dan defacto vax-only terrassen en kantines. Testen klinkt leuk maar dat doe je niet twee keer in de week voordat je gaat sporten of wat gaat eten, zonder brede steun in de Kamer gaat dat erg ver voor een demissionair kabinet.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:06:
[...]

Waar zijn die 20k besmettingen per dag dan? In het huidige tempo ben je bijna twee jaar bezig om ze allemaal besmet te krijgen via natuurlijk verloop (1.7m/2.500 = 680 dagen).
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:07:
[...]

Dat bedoel ik juist, daar zijn ze dus vanaf. De vraag wordt veel korter en laat minder ruimte om te antwoorden.

[...]

Absoluut. Net als bij de vorige versoepelingen klagen ze vooraf alweer steen en been. In plaats van dat ze hun beste beetje voorzetten en zorgen dat dit snel en soepel verloopt. Des te eerder kunnen we een volgende stap zetten en hopelijk snel die CoronaCheck naar de kliko verwijzen.
Ze zijn eerder onder de bus gegooid, dus kan het me wel voorstellen dat ze wat wantrouwend zijn.

En die check-app gaat vermoedelijk de hele winter dienst doen.

• Drardollan
QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:04:
De mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen, kunnen die wel op stap? Welke aandoeningen hebben deze mensen waardoor ze geen vaccinatie kunnen krijgen maar wel naar bijvoorbeeld de Efteling kunnen? En als ze dan naar de Efteling kunnen, dan kunnen ze toch ook even langs een TvT op hun route? Uitslag is meestal binnen 15 minuten bekend en verwerkt in de app.

Hoewel die mensen wat mij betreft sowieso een groen vinkje zouden mogen hebben (wellicht gebeurd dat al) zie ik het probleem niet zo.

• squaddie
  • Laatst online: 19:09
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:52:
[...]

Je moet iets verder denken dan dit om het te zien.

Er is namelijk 1 hele grote verandering aanstaande (als het doorgaat, wat we vanavond horen). En dat is dat de 1,5. meter eruit gaat. Dat betekent dus veel vollere horeca, er hoeft niet meer op 1,5 meter gezeten te worden. Dat brengt risico’s met zich mee, en dat wil onze overheid indammen door gebruik te maken van de CoronaCheck.

Dit is nu ook al het geval bij bijvoorbeeld stadions en de F1 en we hebben daar gezien dat ondanks grote mensenmassa’s er geen grote uitbraken zijn.
En hoe gaat de coronacheck dan de risicos beperken? Iedereen die gevaccineerd is mag met zn groene vinkje zonder test naar binnen en kan besmet zijn met corona en besmettelijk zijn voor anderen.

Een paar paginas stond de vergelijking met het rijbewijs, ongevaccineerd moet je voor aanvang van elke rit aantonen dat je over voldoende rijvaardigheid om veilig aan het verkeer te mogen deelnemen. Echter als je je theorie-examen (lees: vaccinatie) haalt krijgt automatisch het rijbewijs omdat je de verkeersregels kent kan je automatisch veilig deelnemen aan het verkeer, althans dat is de gedachte.

Op zn best kan je stellen dat er geen grote uitbraken geregistreerd zijn, immers gevaccineerden hebben in het algemeen mildere klachten en de vraag is zelfs als ze klachten hebben die passen bij corona gaan zij zich laten testen?

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Drardollan
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
Ze zijn eerder onder de bus gegooid, dus kan het me wel voorstellen dat ze wat wantrouwend zijn.
Heb je het nu over restaurants, cafe’s of festivals?
En die check-app gaat vermoedelijk de hele winter dienst doen.
Prima, we zullen het vanzelf horen wanneer hij verdwijnt. Ik zie niet in waarom dit relevant zou zijn. Alle maatregelen zijn tot op heden gebleven tot het moment waarop ze opgeheven werden.

• LZ86
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:05:
[...]

De branche doet zichzelf al bijna 2 jaar geen plezier.

Zo erg zelfs dat de FNV horeca ook al aangeeft dat ze eigenlijk hun eigen glazen keihard ingooien, ook al zijn ze het wel met ze eens.
https://www.ad.nl/economi...e-klaaglui-weer~a0bc86f2/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
[...]

Dat ben ik het niet meer eens. Dat is lekker makkelijk, dus omdat de regering over dat soort mensen niet nadenkt, moet ik dat ongevaccineerde kwalijk nemen? De regering doet dit en denkt niet verder na.
Wat stel je voor dan? Neem aan dat je daar dan wel over nagedacht hebt?

• LZ86
hoevenpe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
[...]

Ben deze zomer op vakantie bijna elke dag uit eten geweest en precies nul keer is me wat gevraagd.
Adresgegevens idem, net zo hypothetisch als de anderhalve meter. Formeel is het wellicht een uitruil, in de praktijk werd er vrijwel niet op gehandhaafd.

Los daarvan is het weigeren van mensen op basis van een intakegesprek anders dan defacto vax-only terrassen en kantines. Testen klinkt leuk maar dat doe je niet twee keer in de week voordat je gaat sporten of wat gaat eten, zonder brede steun in de Kamer gaat dat erg ver voor een demissionair kabinet.
Bij mij naam en tel numme/mailadresr. Cafehouder was er zelf ook niet blij mee, maar goed. Met die app is het wel makkelijker

• Drardollan
squaddie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:13:
[...]

En hoe gaat de coronacheck dan de risicos beperken? Iedereen die gevaccineerd is mag met zn groene vinkje zonder test naar binnen en kan besmet zijn met corona en besmettelijk zijn voor anderen.
Dat is in dit topic nu al tientallen malen uitgelegd, als je het niet erg vind wil je daarnaar verwijzen.

• QSYS
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:15:
[...]

Wat stel je voor dan? Neem aan dat je daar dan wel over nagedacht hebt?
Dat wij dat bij de huisarts versneld kunnen. Dat zou al een verschil maken voor sommige, voor mij helaas niet maar dat is een ander verhaal. Ik kan niet genoeg herstellen binnen 24 uur.

• Drardollan
LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:04:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik mij verbaasd hoe weinig keren ik een vraag heb gekregen of iets in heb moeten vullen. Vanmiddag nog een uitsmijtertje op het strand van Scheveningen zitten eten en ons is niks gevraagd, laat staan dat we iets moesten invullen.

Eerlijk gezegd dacht ik dat dit al afgeschaft was, maar heb het net extra gechecked en het is absoluut nog een regel.

In het buitenland was dit wel anders, kwam geen terras op zonder vragen/formulier.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:14:
[...]

Heb je het nu over restaurants, cafe’s of festivals?
Alledrie? Restaurants bleven dicht, terwijl zij makkelijk hadden open gekund tot ~21.00 oid? Die hadden ruimte en placering. Festivals kregen Janssen in de schoenen geschoven en van Fieldlabs leek niets geleerd. De Jonge heeft gegokt en verloren en daar een zondebok voor aangewezen
[...]

Prima, we zullen het vanzelf horen wanneer hij verdwijnt. Ik zie niet in waarom dit relevant zou zijn. Alle maatregelen zijn tot op heden gebleven tot het moment waarop ze opgeheven werden.
Dat is een Cruijfiaanse uitdrukking....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

QSYS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:16:
[...]

Dat wij dat bij de huisarts versneld kunnen. Dat zou al een verschil maken voor sommige, voor mij helaas niet maar dat is een ander verhaal. Ik kan niet genoeg herstellen binnen 24 uur.
Dus eigenlijk is jouw enige probleem het testbeleid dat niet is afgestemd op jouw situatie? Ben overigens ook benieuwd hoe je huisarts hierin zou staan.

De rest vind je allemaal prima?

Ik krijg een beetje een ander idee...
Vaccineren is niet goed...
Testen is niet goed...
Maatregelen is niet goed...
Maar ik wil wel overal heen!

En het is de schuld van Hugo en Mark...

Can't have your cake and eat it, zeggen de Engelsen.
Sommigen denken de taart tegelijkertijd nog te kunnen verkopen ook lijkt het wel.

[Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 17:23]

• squaddie
  • Laatst online: 19:09
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:15:
[...]

Dat is in dit topic nu al tientallen malen uitgelegd, als je het niet erg vind wil je daarnaar verwijzen.
Wellicht dat ik eroverheen gelezen heb, maar ik heb inmiddels meermaals gevraagd hoe het coronatoegangsbewijs en dus niet de vaccinatie de risicos beperkt in de huidige opzet waarbij gevaccineerden zonder test toegang krijgen en tot op heden is deze vraag nog steeds niet beantwoordt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Drardollan
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:19:
[...]

Alledrie? Restaurants bleven dicht, terwijl zij makkelijk hadden open gekund tot ~21.00 oid? Die hadden ruimte en placering. Festivals kregen Janssen in de schoenen geschoven en van Fieldlabs leek niets geleerd. De Jonge heeft gegokt en verloren en daar een zondebok voor aangewezen
Restaurants absoluut, al was enige sluiting wel terecht vorig jaar maart. Toen moest het aantal contacten snel naar beneden. Maar daarna had het niet nodig geweest, ze hadden het prima voor elkaar.

Ik ga niet weer de festival discussie oprakelen, mijn standpunt weet je vast nog wel.

De cafe’s hebben we vorig jaar ook gezien hoe een lak die aan Nederland hadden, we zijn die ‘sluitingsfeestjes’ van een jaar geleden nog niet vergeten toch?
Dat is een Cruijfiaanse uitdrukking....
Zeker, maar wat moet ik er meer van maken? Het komt wanneer het komt, waarom zouden we daarover speculeren of ons druk maken? Tot op heden is ongeveer elke maatregel gekomen en gegaan, er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu anders zal zijn.
Pagina: 1 ... 129 130 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee