Ik zou er niet blij van worden. Ik werd van het tweede vaccin zieker dan van de tweede keer covid.Dennis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:
[...]
Ook als er een vierde, vijfde of zesde booster komen? En ook als er een verplichte griep-vaccinatie bij komt?
Dus een ongevaccineerde moet zich laten testen om toegang te krijgen, om vervolgens door gevaccineerde besmet te raken?FabianGTI schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:21:
[...]
Je kan het ook omdraaien, ik heb mij wel laten vaccineren en waarom krijg ik daar geen voordelen van? Waarom moeten mensen die gevaccineerd zijn alsnog in isolement leven?
Ik vind het prima dat je je als niet gevaccineerde elke keer moet laten testen, en dat een gevaccineerd persoon alleen zijn QR hoeft te laten scannen.![]()
Een paar maanden geleden zou ik ertegen zijn omdat nog niet iedereen de mogelijkheid had tot vaccineren, inmiddels heeft iedereen de kans wel gehad.

Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten. Als ik daarvoor een bijdrage kan leveren aan het beperken van de druk op de zorg en de economie enigszins aan de gang kan houden.Dennis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:
[...]
Ook als er een vierde, vijfde of zesde booster komen? En ook als er een verplichte griep-vaccinatie bij komt?
Dat half uurtje in de prikstraat is het me wel waard.
Nogmaals; ik denk dat het zo'n vaart niet gaat lopen; de kans dat de gevaccineerden de komende tijd nog een natuurlijke Delta infectie meepakken, en daarmee de immuniteit vergroten, lijkt me groter.
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 12:00 ]
Meetbare eisen werken niet, dat hebben we al veel vaker gezien. Er zijn teveel onbekende factoren en ze veranderen ook nog eens continue. Alle keren dat er een harde einddatum/nivo is gegeven bleek al heel snel dat die niet meer zinvol waren en dat er andere eisen nodig waren. Helaas is dat in de huidige situatie dus gewoon onmogelijk.Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:31:
[...]
Er is blijkbaar een datum van 1 november genoemd, maar dat slaat nergens op. Je moet het dan hangen aan meetbare eisen. Ik voorspel je: we krijgen een zelfde debacle terug als de avondklok: zou twee weken duren om een klap te geven op het virus maar heeft maanden geduurd. Zolang de in- en uitgangseisen van een pas niet gespecificeerd zijn is er geen reden om aan te nemen dat het snel zal verdwijnen. En dan deel ik @CMD-Snake s meening; immers waarom zoveel optuigen voor iets wat maar een maand nodig is?
En dat optuigen voor een korte tijd lijkt me nogal logisch, door alle dingen die we nog niet weten kan het zomaar zijn dat we een onverwachte opleving krijgen. Wil je dan echt op dat moment opnieuw beginnen met het bedenken van allerlei maatregelen? Of wil je dan gelijk bij kunnen sturen en zorgen dat er helemaal niet zoveel maatregelen nodig zijn?
Alles is speculatie. Dat is nu net het hele probleem. En met die speculatie hebben we nu al verschillende keren teveel versoepelt omdat we dachten dat het wel ging. Met als resultaat dat we weer grote stappen terug moesten zetten. Laten we dat nu eens een keer voorkomen en laten zien dat we geleerd hebben van het verleden.[...]
Ook speculatie, het zou zou maar goed* kunnen gaan met de huidige maatregelen. Maar als er maatregelen nodig zijn ben ik voor het zoeken naar maatregelen waarbij de wig in de samenleving, vaccinatiedrang en daarmee de aantasting van basale grondrechten zo laat mogelijk worden aangesproken. Dat gebeurt nu niet.
* zorgbelasting bedoel ik dan
Maar zoals gezegd, de andere optie is alles gewoon dicht laten. Ook prima, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
[removed]
Dat is wel een nadeel van het aankomende 3G beleid inderdaad. Maar goed, als we voor 2G (gevaccineerd of genezen) hadden gekozen hadden nog meer mensen een vaccinatiedwang kunnen voelen.MrJames schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]
Dus een ongevaccineerde moet zich laten testen om toegang te krijgen, om vervolgens door gevaccineerde besmet te raken?![]()
![]()
Best grappig als je bedenkt dat je maar 1x een vaccinatie krijgt wanneer je al Covid hebt gehad in het halve jaar daarvoor... en dan ook nog eens 2 x zelfs...Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]
Ik zou er niet blij van worden. Ik werd van het tweede vaccin zieker dan van de tweede keer covid.
Griepvaccin wat jaarlijks gegeven wordt? Vaccins voor echt kortere tijd zijn er niet echt, maar bij een eventuele derde prik gaat het ook over minimaal een half jaar.autje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:49:
[...]
Ik zou even afwachten tot het echt nodig is. Voorlopig kunnen we de vaccins nog beter op andere plekken in de wereld inzetten.
Ik ken geen vaccin wat meer dan twee keer gezet moet worden binnen relatief korte tijd (maar Google helpt nu even niet, want het is alles COVID-vaccins wat de klok slaat), dus het zou ongebruikelijk zijn.
[removed]
Dus de 85% die zich netjes heeft laten vaccineren moet met een QR code wapperen omdat er 15% dwars ligt?MrJames schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]
Dus een ongevaccineerde moet zich laten testen om toegang te krijgen, om vervolgens door gevaccineerde besmet te raken?![]()
![]()

Volgens mij worden juist alle maatregelen genomen op basis van meetbare data. Het zijn vooral de doelstellingen die continue schuiven. Die doelstellingen worden ook niet SMART gemaakt waardoor ze erg gevoelig blijven voor politiek geschuif en gerommel.redwing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:02:
[...]
Meetbare eisen werken niet, dat hebben we al veel vaker gezien. Er zijn teveel onbekende factoren en ze veranderen ook nog eens continue. Alle keren dat er een harde einddatum/nivo is gegeven bleek al heel snel dat die niet meer zinvol waren en dat er andere eisen nodig waren. Helaas is dat in de huidige situatie dus gewoon onmogelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door blissard op 14-09-2021 12:08 ]
Er zijn wereldwijd amper casussen beschreven van bewezen herinfecties, en dan ook nog eens alleen bij mensen die immuungecompromitteerd zijn.Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]
Ik zou er niet blij van worden. Ik werd van het tweede vaccin zieker dan van de tweede keer covid.
Knap dat je 2 x covid hebt gehad
Houden ze dat nog bij dan? Ik zie geregeld berichten langskomen. Kan ook wel Wuhan vs Brits vs Indiaas zijn. Sommigen zien het als spaarzegels denk ik.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:07:
[...]
Er zijn wereldwijd amper casussen beschreven van bewezen herinfecties, en dan ook nog eens alleen bij mensen die immuungecompromitteerd zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De doelpalen blijven prima op hun plek.blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:07:
[...]
Volgens mij worden juist alle maatregelen genomen op basis van meetbare data. Het zijn vooral de doelstellingen die continue schuiven.
De bal wordt alleen steeds wat zwaarder. En het begint te schemeren. En er zijn wat blessures na de verlenging.
Jij laat alles in je lichaam spuiten als de economie maar aan de gang wordt gehouden en mits het maar een half uurtje in een prikstraat is? Beetje flauw van mij natuurlijk, maar begrijp je wel dat voor andere mensen die grens anders kan liggen? Ook jij hebt vast ergens een grens.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:59:
Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten. Als ik daarvoor een bijdrage kan leveren aan het beperken van de druk op de zorg en de economie enigszins aan de gang kan houden.
Dat half uurtje in de prikstraat is het me wel waard.
*knip* geen glijdende schaal drogredenaties aub
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik ben er niet gerust op. En zolang de overheid haar doelstellingen steeds blijft aanpassen en eerdere beloftes continu niet nakomt zal de kritische groep kritisch blijven.Nogmaals; ik denk dat het zo'n vaart niet gaat lopen; de kans dat de gevaccineerden de komende tijd nog een natuurlijke Delta infectie meepakken, en daarmee de immuniteit vergroten, lijkt me groter.
[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 15:37 ]
Aldus het RIVM op 6 september krijgt 1% van alle covidpatienten tot nu een herinfectie. En dan bijna exclusief de mensen die al iets mankeren. Dat dit nog iets zal stijgen is logisch met het afnemen van de circuleren antistoffen. Wel worden deze mensen minder ziek dan de eerste keer bij een ok immuunsysteemSeñor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:08:
[...]
Houden ze dat nog bij dan? Ik zie geregeld berichten langskomen. Kan ook wel Wuhan vs Brits vs Indiaas zijn. Sommigen zien het als spaarzegels denk ik.
Goed punt, als is dat wel een vaccin (cocktail) voor een veranderend virus. Wat hier natuurlijk ook kan gelden.redwing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:05:
[...]
Griepvaccin wat jaarlijks gegeven wordt? Vaccins voor echt kortere tijd zijn er niet echt, maar bij een eventuele derde prik gaat het ook over minimaal een half jaar.
Nope, de parameters veranderen (b.v. delta variant), de doelstellingen blijven gewoon gelijk. Die zijn nl. vanaf het begin al geweest om de zorg te ontlasten. Maar we moeten dus wel continue bijsturen met maatregelen omdat het virus zich helaas niet aan onze voorspellingen houdt. Waarbij je erg moet opletten dat we maar een heel klein gedeelte kunnen meten en er heel veel speculatie is.blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:07:
[...]
Volgens mij worden juist alle maatregelen genomen op basis van meetbare data. Het zijn vooral de doelstellingen die continue schuiven.
[removed]
Ik laat niet alles in mijn lichaam spuiten. Ik vertrouw op de wetenschap, en zal een goed werkend en goedgekeurd vaccin zeker nemen.Dennis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:11:
[...]
Jij laat alles in je lichaam spuiten als de economie maar aan de gang wordt gehouden en mits het maar een half uurtje in een prikstraat is? Beetje flauw van mij natuurlijk, maar begrijp je wel dat voor andere mensen die grens anders kan liggen? Ook jij hebt vast ergens een grens.
*knip*
[...]
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik ben er niet gerust op. En zolang de overheid haar doelstellingen steeds blijft aanpassen en eerdere beloftes continu niet nakomt zal de kritische groep kritisch blijven.
En ook ik heb een grens, uiteraard. 1x per jaar een corona prikje halen vind ik prima.
Waarom je hier gelijk allerlei chips bij haalt is mij een raadsel.
[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 14-09-2021 15:38 ]
De vraag is natuurlijk of voor de niet kwetsbaren die 3e prik überhaupt nodig is. Dat is de griepprik ook niet. Tenzij je met kwetsbaren werktautje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:11:
[...]
Goed punt, als is dat wel een vaccin (cocktail) voor een veranderend virus. Wat hier natuurlijk ook kan gelden.
Vandaar ook dat ze daar pas over na gaan denken als de effectiviteit van de 1e en 2e prik substantieel afneemt. Iets dat nu nog duidelijk niet het geval is.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:
[...]
De vraag is natuurlijk of voor de niet kwetsbaren die 3e prik überhaupt nodig is. Dat is de griepprik ook niet. Tenzij je met kwetsbaren werkt
[removed]
Dit is weer weinig bemoedigend. Ze is geen OMT-lid begreep ik, maar volgens mij gelooft niemand dat de Coronapas alleen voor 25-09 t/m 31-10 gebruikt gaat worden.Bruijing zegt te hopen dat hierna geen nieuwe maatregelen meer nodig zijn. "Dit komende winterseizoen moeten we nog voorzichtig zijn. De coronapas gaat helpen, maar het uiteindelijke doel is dat we van deze maatregelen inclusief pas af gaan komen." Wanneer dat precies zal zijn, kan Bruijning niet zeggen. "Na de donkerste maanden van het jaar kun je opnieuw de balans opmaken."
Ik begrijp niet waarom ze iemand interviewen die uitspraken doet over het beleid terwijl ze daar helemaal geen invloed op lijkt te hebben. Wat voegt dit toe? Dit is verwarring zaaien.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:18:
[...]
Dit is weer weinig bemoedigend. Ze is geen OMT-lid begreep ik, maar volgens mij gelooft niemand dat de Coronapas alleen voor 25-09 t/m 31-10 gebruikt gaat worden.
Ik heb in maart 2020 alle klachten (behalve verlies reuk/smaak) die zeer specifiek zijn voor covid gehad. Ik mocht niet getest worden. Onbegrepen klachten overgehouden -> long covid.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:07:
[...]
Er zijn wereldwijd amper casussen beschreven van bewezen herinfecties, en dan ook nog eens alleen bij mensen die immuungecompromitteerd zijn.
In december 2020 kreeg ik dezelfde klachten opnieuw (milder) -> getest, positief.
In februari 2021 getest voor antistoffen. Geen antistoffen. Wel hersteld, gek, waarschijnlijk goede t-cel immuniteit oid.
In Juni 2021 eerste prik (behoorlijk ziek van), juli tweede prik (heel erg ziek van). Helaas zat meer dan zes maanden tussen. Beide prikken verergerden mijn long-covid klachten. Ik zit er niet op te wachten op een derde. Ik heb wel voldoende bijgedragen, en niemand gaat van me vragen weer die bijwerkingen te ondergaan.
Je hebt gelijk ik kan de eerste niet aantonen maar ik weet 100% zeker dat ik in maar 2020 covid heb gehad, helemaal omdat ik maandenlang long-covid klachten heb gehad.
[ Voor 18% gewijzigd door Mfpower op 14-09-2021 12:27 ]
Bedankt voor je plaatjes. Paar dingen vallen me op:MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:42:
Overigens is die 55% nogal een eigen leven gaan leiden ook.
Dit komt uit een rapport van I&O in opdracht van de NOS. Te vinden op:
https://www.ioresearch.nl...es-september-2021-def.pdf
De vraagstelling was:
[Afbeelding]
Terwijl het nu wordt gebracht alsof die 55% staat te juichen op de banken over De Jonge zelf.
De volledige lijst:
[Afbeelding]
- de niet gevaccineerden zijn het heel erg met elkaar eens (extreem lage of hoge %), terwijl de gevaccineerden het niet met elkaar eens zijn (middelmatige %)
- bij de laatste vraag vinden blijkbaar de niet-gevaccineerden het meest verantwoord om te versoepelen, maar ze willen er dus (denk ik) niks tegenover. Eigenlijk zoals al in de hele coronacrisis: tegen de regels, wat het ook is.
- dit onderzoek is wel redelijk voorspellend. Je kan verwachten dat niet gevaccineerden het met sommige dingen sterk eens/oneens zijn. Is het onderzoek dus nog wel interessant ? Is de opzet wel goed ? Ik weet het zelf ook niet hoor, vraag het me gewoon af...
Mocht een booster nodig zijn, dan wil het niet zeggen dat we voor eeuwig elk jaar een booster nodig hebben natuurlijk. Ik zie het meer als het winnen van (ten minste) een extra jaar waarin we weer enorm veel te weten gaan komen over het virus, behandelingen, (nieuwe) vaccins, effectiviteit daarvan, etc.Dennis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:
Of om door een geteste met een vals-negatieve test besmet te raken. Sneltesten zijn een stuk minder gevoelig dan PCR, dus ze missen nog wel eens een besmetting. Als je het risico dat je besmet raakt wil verminderen, moet je je laten vaccineren.MrJames schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]
![]()
Een ongevaccineerde loopt sowieso meer risico om een besmetting op te lopen, en om eventueel in het ziekenhuis te belanden. Dat is niet anders als hij/zij zich moet laten testen om ergens toegang voor te krijgen. Hij/zij kan er uiteraard ook voor kiezen om zich niet te laten testen en een activiteit te kiezen waarvoor je geen coronatoegangsbewijs nodig hebt.MrJames schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]
![]()
Of alsnog een vaccinatie te halen.
Ik ga ervan uit dat we zo’n beetje allemaal COVID-19 krijgen. Vergelijkbaar met de ziekte van Pfeiffer: sommigen krijgen het ernstig met jarenlange gevolgen en anderen krijgen slechts een keelpijntje of een kuchje dat afgedaan wordt als een verkoudheid, of iets dat niet wordt opgemerkt.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:11:
[...]
Aldus het RIVM op 6 september krijgt 1% van alle covidpatienten tot nu een herinfectie. En dan bijna exclusief de mensen die al iets mankeren. Dat dit nog iets zal stijgen is logisch met het afnemen van de circuleren antistoffen. Wel worden deze mensen minder ziek dan de eerste keer bij een ok immuunsysteem
Als je een gemiddelde Nederlander vraagt of die Pfeiffer heeft gehad is het antwoord ‘nee’, echter 90% heeft het gehad en dat kan aangetoond worden in het bloed. Met COVID-19 zal dat ook zo gaan vermoed ik.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Dus eigenlijk blijk je immunogecompromitteerd te zijn?Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:20:
[...]
Ik heb in maart 2020 alle klachten (behalve verlies reuk/smaak) die zeer specifiek zijn voor covid gehad. Ik mocht niet getest worden. Onbegrepen klachten overgehouden -> long covid.
In december 2020 kreeg ik dezelfde klachten opnieuw (milder) -> getest, positief.
In februari 2021 getest voor antistoffen. Geen antistoffen. Wel hersteld, gek, waarschijnlijk goede t-cel immuniteit oid.
In Juni 2021 eerste prik (behoorlijk ziek van), juli tweede prik (heel erg ziek van). Helaas zat meer dan zes maanden tussen. Beide prikken verergerden mijn long-covid klachten. Ik zit er niet op te wachten op een derde.
Je hebt gelijk ik kan de eerste niet aantonen maar ik weet 100% zeker dat ik in maar 2020 covid heb gehad, helemaal omdat ik maandenlang long-covid klachten heb gehad.
Reden temeer voor die booster.
Ik verwacht dan ook een vergelijkbaar booster-beleid als met de griepprik.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:
[...]
De vraag is natuurlijk of voor de niet kwetsbaren die 3e prik überhaupt nodig is. Dat is de griepprik ook niet. Tenzij je met kwetsbaren werkt
“De zorg ontlasten” is wel een doel, maar niet SMART. De eisen vanuit de zorg worden bijvoorbeeld steeds zwaarder, er “mogen” steeds minder mensen op de IC’s liggen.redwing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:13:
[...]
Nope, de parameters veranderen (b.v. delta variant), de doelstellingen blijven gewoon gelijk. Die zijn nl. vanaf het begin al geweest om de zorg te ontlasten. Maar we moeten dus wel continue bijsturen met maatregelen omdat het virus zich helaas niet aan onze voorspellingen houdt. Waarbij je erg moet opletten dat we maar een heel klein gedeelte kunnen meten en er heel veel speculatie is.
Ook uitgestelde zorg wordt nu meegewogen, terwijl dat de zorg niet belast. (Maar wel belangrijk voor levenskwaliteit.)
Er zijn dus naar mijn mening meerdere doelen zonder goede weging en definitie. En dat zorgt voor zwalkende politici.
Sturen op grond van wetenschap is heel mooi, maar de wetenschap geeft alleen de uitkomst van een som. Wat je er vervolgens mee doet, blijft politiek.
[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 14-09-2021 12:31 ]
Waar baseer je dat op? Mijn immuunsysteem werkt prima anders zou ik wel gehospitaliseerd zijn. Het is al bekend dat niet iedereen na infectie antistoffen aanmaakt.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:27:
[...]
Dus eigenlijk blijk je immunogecompromitteerd te zijn?
Edit: een studie al uit 2020: https://www.deseret.com/u...antibodies-immunity-study
De tweede keer heb ik niet langer dan ~24 uur klachten gehad, misschien zelfs minder. Van de prikken was ik langer onder de pannen.
[ Voor 27% gewijzigd door Mfpower op 14-09-2021 12:32 ]
Betreft die booster. Het is toch inmiddels bekend dat het voor een kleine groep is. Ik snap bovenstaande discussie dus niet goed ?
https://nos.nl/artikel/23...t-ernstige-afweerstoornis
https://nos.nl/artikel/23...t-ernstige-afweerstoornis
[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 14-09-2021 12:31 ]
Ik weet niet of wel/niet besmet en wel/niet het ziekenhuis in dezelfde ordes van immuniteit zijn. Als je telkens symptomatisch besmet raakt, en geen antistoffen aan blijkt te maken, kan ik me voorstellen dat dit wellicht iets zegt over toekomstige besmettingen.Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:29:
[...]
Waar baseer je dat op? Mijn immuunsysteem werkt prima anders zou ik wel gehospitaliseerd zijn. Het is al bekend dat niet iedereen na infectie antistoffen aanmaakt.
Of over hoe heftig je op een vaccin reageert.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 12:34 ]
Ik heb dit al lang met mijn huisarts besproken en in tegenspraak met @LZ86 zei hij dat ie dit wel vaker zag. Ter vergelijking. In maart 2020 ben ik 3 weken doodziek geweest, maar wel "mild" volgens de gangbare definities (hoewel ik een olifant op m'n borst niet echt mild vond), ik had een goede saturatie etc etc. In december voelde ik hetzelfde opkomen maar verdween vrij snel weer, binnen een dag.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:33:
[...]
Ik weet niet of wel/niet besmet en wel/niet het ziekenhuis in dezelfde ordes van immuniteit zijn. Als je telkens symptomatisch besmet raakt, en geen antistoffen aan blijkt te maken, kan ik me voorstellen dat dit wellicht iets zegt over toekomstige besmettingen.
Of over hoe heftig je op een vaccin reageert.
Als 1x doormaken zo beschermend zou zijn, waarom moet ieder dan toch nog 1 vaccin? Juist.. omdat ook de bescherming van het doormaken van de ziekte afneemt.
Het feit dat ik die antistoffen niet had gaf hij aan dat ik juist een goede immuunrespons had, maar dan door t-cellen. Ook de heftige reactie op de vaccins is juist een teken van een goed werkend immuunsysteem. Hoe ouder je bent, hoe minder klachten je krijgt van de vaccins juist vanwege dit feit.
Als ik van de prikken alleen maar kort acute klachten zou krijgen dan zou ik een derde nog overwegen. Maar een van mijn long-covid klachten is een verhoogde hartslag in rust. De prikken hebben dat weer wekenlang "aangezet".
[ Voor 11% gewijzigd door Mfpower op 14-09-2021 12:42 ]
Misschien het beste om het advies zelf te gebruiken en niet enkel nieuwsberichten waar de journalist van dienst op een volledige of onvolledige wijze het advies samenvat:
https://www.gezondheidsra...vaccinatie-tegen-covid-19
Bonus: er staat veel uitgelegd over wat wel en wat niet bekend is over de respons en hoe je dat zou kunnen duiden op dit moment.
https://www.gezondheidsra...vaccinatie-tegen-covid-19
Bonus: er staat veel uitgelegd over wat wel en wat niet bekend is over de respons en hoe je dat zou kunnen duiden op dit moment.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Niet meer dan logisch dat ze dat er niet bij vertellen aangezien het weinig tot niks zegt/bewijst over de app. Wat jij nu eigenlijk suggereert is dat de app zorgt voor die -20% terwijl daar duizend en één redenen voor kunnen zijn die niks met de app te maken hebben.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:31:
[...]
Tsja, de hele dag hoorde ik op BNR en Radio1 al verhalen hoe fantastisch die app wel niet is in Frankrijk, dus een beetje Balance to the Force kan geen kwaad. Wat ze er niet bij vertellen is dat de Franse horeca op -20% draait (aldus KHN vanochtend op de radio).
Wie weet zijn er (veel) minder toeristen, hebben mensen even minder zin in horeca enz enz. Uiteraard kan en zal een deel daarvan met de app te maken hebben maar het is wel erg makkelijk om te doen alsof de app de grote boosdoener is en verantwoordelijk is voor die -20%
Eens, maar een pandemie als deze hebben we in de moderne tijd nu eenmaal niet eerder meegemaakt. Om dan te denken dat je vooraf alle doelen al vast kan stellen is lichtelijk arrogant; we weten het vaak gewoon niet.blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:29:
[...]
“De zorg ontlasten” is wel een doel, maar niet SMART. De eisen vanuit de zorg worden bijvoorbeeld steeds zwaarder, er “mogen” steeds minder mensen op de IC’s liggen.
Ook uitgestelde zorg wordt nu meegewogen, terwijl dat de zorg niet belast. (Maar wel belangrijk voor levenskwaliteit.)
Er zijn dus naar mijn mening meerdere doelen zonder goede weging en definitie. En dat zorgt voor zwalkende politici.
Sturen op grond van wetenschap is heel mooi, maar de wetenschap geeft alleen de uitkomst van een som. Wat je er vervolgens mee doet, blijft politiek.
Dat is vaak lastig voor mensen om te accepteren, maar we moeten veel vaker durven zeggen "ik weet het niet". Zeker ook politici.
Ik kan ze ook geen ongelijk geven. Alleen vraag ik me op dit moment wel wat er moet gebeuren voordat alles weer kan. Echt alles.Fuujii schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:22:
Echter kan ik ze nu geen ongelijk geven. Vooral omdat dit passysteem echt niet over een paar maanden weg is. Net als dat horeca nog om 00:00 moet sluiten. Dat valt niet uit te leggen.
Het gros is netjes gevaccineerd. Wat moeten we nog meer doen van onze minister voordat echt alle partijen weer tevreden zijn....
Vervelend dat je ziek bent geweest, en ik hoop dat je klachten met de tijd zullen verdwijnen. Ik ben na een 9 maanden eindelijk van bijna alles af, maar ik heb collega's die nog steeds therapeutisch werken na die tijd. Hoop dat je dat bespaart blijft.Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:20:
[...]
Maar je kan dus inderdaad niet 100% weten of het covid was, omdat je niet getest bent. Er zijn meer ziekten die vergelijkbare (en ook langdurige) klachten kunnen geven. Het past natuurlijk wel, dus ik snap heel goed dat je dan de link gaat leggen. Die verhoogde hartslag heb ik overigens nog steeds af en toe (nieuw sinds covid) en dan vooral als ik moe ben, of in bed lig. Even op hol, maar eer ik een keer kuch ook weer weg. Als het over een maand of 2 aanhoudt maar eens naar de huisarts, al zal die er niets aan kunnen doen.
Bewezen herinfecties bestaan, dus het zal zeker mogelijk zijn, maar dan wel aangetoond.
[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 14-09-2021 13:10 ]
Naar ik begreep van de woordvoerder was het -20% na invoering van de app.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:55:
[...]
Niet meer dan logisch dat ze dat er niet bij vertellen aangezien het weinig tot niks zegt/bewijst over de app. Wat jij nu eigenlijk suggereert is dat de app zorgt voor die -20% terwijl daar duizend en één redenen voor kunnen zijn die niks met de app te maken hebben.
Wie weet zijn er (veel) minder toeristen, hebben mensen even minder zin in horeca enz enz. Uiteraard kan en zal een deel daarvan met de app te maken hebben maar het is wel erg makkelijk om te doen alsof de app de grote boosdoener is en verantwoordelijk is voor die -20%
Trouwens mooie ontwikkeling:
https://www.amsterdamumc....ectie-met-coronavirus.htm
Hopelijk levert dit verdere onderzoek eindelijk eens een medicijn op, na de vorige mislukte pogingen.
Goede zaak. Voorkomen van infectie met een pufje zou top zijn.
Onderzoek is hier gepubliceerd: https://www.embopress.org/doi/abs/10.15252/embj.2020106765
Hopelijk levert dit verdere onderzoek eindelijk eens een medicijn op, na de vorige mislukte pogingen.
Onderzoek is hier gepubliceerd: https://www.embopress.org/doi/abs/10.15252/embj.2020106765
[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 14-09-2021 13:16 ]
De vraag is hoe goed werkt het.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:15:
Trouwens mooie ontwikkeling:
Klinkt mischien heel makkelijk. Maar stel je voor dit werkt voor 100%. Wanneer je dan samen met de vaccinatie iedereen dit toestuurt en dit één a twee weken gebruikt (bij 90% van de mensen zijn bloedverdunners ongevaarlijk) kan dit in de winter mogelijk echt helpen.
De vraag is hiernaast bv hoe snel werkt het, en werkt het in de practijk al. Het klinkt alsof dit middel al deels in gebruik is je kan onderzoek doen bij/naar die mensen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Tja, leuk om iets SMART te willen maken, maar ik ben benieuwd hoe je daar ziekteverzuim, mensen die ander werk gaan doen, langdurige druk, uitgestelde zorg e.d. in wilt krijgen. Dat er steeds minder mensen op de IC's kunnen liggen is echt niet geplanned. Dat komt door hoog ziekteverzuim, mensen die vertikken over te werken of helemaal weglopen, zorg die ingehaald moet worden e.d. Dat zijn dus 'eisen' die helemaal geen eisen zijn, dat is simpelweg een gevolg van de langdurige hoge druk die er al op de zorgsector liggen.blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:29:
[...]
“De zorg ontlasten” is wel een doel, maar niet SMART. De eisen vanuit de zorg worden bijvoorbeeld steeds zwaarder, er “mogen” steeds minder mensen op de IC’s liggen.
En dan kun je zeggen dat ze maar nieuwe mensen moeten inhuren ,maar ook die aanwas is aardig opgedroogd omdat niemand meer dit soort werk wil doen.
Hoezo belast dat de zorg niet? Heb je voor uitgestelde zorg geen mensen en materiaal nodig? Dat het iets minder urgent is wil nog niet zeggen dat er dus geen druk ligt. Sterker nog, het zorgt juist voor een continue hoge belasting.Ook uitgestelde zorg wordt nu meegewogen, terwijl dat de zorg niet belast. (Maar wel belangrijk voor levenskwaliteit.)
Ik ben benieuwd hoe jij dan dat doel zou willen zien? En dan wel graag meenemen wat ik hierboven zei, dus hoog ziekte-uitval, weglopende mensen, achterstallige zorg tijdig inhalen etc. Het doel zelf is simpel, nl. de zorg behapbaar houden. Het probleem is alleen dat de parameters niet vast zijn. En die parameters zitten zowel aan de kant van het virus (die muteert, anders reageert dan we voorspelden etc.) als de kant van de zorg (minder beschikbare mensen, zorg die ingehaald moet worden e.d.).Er zijn dus naar mijn mening meerdere doelen zonder goede weging en definitie. En dat zorgt voor zwalkende politici.
In dit geval gok je zelfs de uitkomst van de som al en ga je daarna via politiek proberen die som kloppend te krijgen. Ik ben echt benieuwd hoe jij daarvan iets vasts wil plannen wat je niet iedere maand hoeft aan te passen.Sturen op grond van wetenschap is heel mooi, maar de wetenschap geeft alleen de uitkomst van een som. Wat je er vervolgens mee doet, blijft politiek.
Je bent dus SMART-doelen aan het eisen, terwijl dat gewoon onmogelijk is.
[removed]
Ze hebben onderzocht of en hoe een bepaald onderdeel van de LMWH (laag moleculair werkende heparines) het virus blokkeert om de epitheelcellen (slijmvliezen) binnen te dringen. Dus niet zomaar alle bloedverdunners, aangezien daar nogal een hoop verschillende middelen in bestaan.Kevinp schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:19:
[...]
De vraag is hoe goed werkt het.
Klinkt mischien heel makkelijk. Maar stel je voor dit werkt voor 100%. Wanneer je dan samen met de vaccinatie iedereen dit toestuurt en dit één a twee weken gebruikt (bij 90% van de mensen zijn bloedverdunners ongevaarlijk) kan dit in de winter mogelijk echt helpen.
De vraag is hiernaast bv hoe snel werkt het, en werkt het in de practijk al. Het klinkt alsof dit middel al deels in gebruik is je kan onderzoek doen bij/naar die mensen.
Dat hebben ze nu dus aangetoond. Op dat mechanisme kan je nu dus gaan kijken of je het voor voorkomen van infectie kan gebruiken. Dus het is het begin van een mogelijk medicijn. Het is puur positief dat men weer meer over het virus heeft geleerd.
En het middel is nog niet in de vorm die ze onderzoeken in gebruik.
Israël is dat pad al ingeslagen, geen derde prik is geen groen vinkje daar. Als hier die derde prik breder beschikbaar komt, hoe gaat het kabinet daarmee om? Blijft de bevolking prikken om dat groene vinkje te mogen behouden?Dennis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:
Ook als er een vierde, vijfde of zesde booster komen?
Alleen kan het RIVM, OMT en kabinet niet met een richtlijn komen wanneer het wel kan. Nou ja, wat die eerste twee vinden maakt eigenlijk nog niet eens zo uit. De Jonge knipt en plakt lustig in die adviezen tot ze passen in zijn politieke werkelijkheid. Die testsamenleving die hij nastreeft is zeker niet conform advies van het RIVM en OMT ingericht. Hij stapelt voordeeltjes bij de gevaccineerden, terwijl dat niet de bedoeling van het advies wat hij heeft gekregen. Het bewijs dat deze groep als veilig gezien kan worden staat op losse schroeven inmiddels, behalve op het Binnenhof. Dat deze plannen echt onderbouwd zijn zou ik wel vraagtekens bij willen zetten, hoeveel is het nog waard na zoveel aanpassingen?Emgeebee schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:38:
Op basis waarvan kan je overtuigd raken van het waar of niet waar zijn van de stelling? Argumenten ondersteund door bewijs. Hebben we voldoende bewijs dat we alles los kunnen laten? Volgens het RIVM, OMT en het kabinet niet. Andere landen met andere parameters zijn niet op 1 op 1 te vergelijken.
Bredere inzet coronapas moet vaccinatiegraad opstuwen, hoopt het kabinet
Al het gepraat van De Jonge ten spijt, het werkelijke doel van die brede coronapas druipt er vanaf. Zijn tweets gaven al genoeg inzicht in de echte motivatie en doelstelling van dit nieuwe beleid.
Het is bijzonder dat het OMT zich vooralsnog onthoud van het noemen van een percentage gevaccineerd als doelstelling. OMT-lid Voss pleit zelfs tegen het noemen van een percentage, het leidt enkel af volgens hem en bij nieuwe varianten zal het percentage weer omhoog bijgesteld moeten worden. OMT-lid Bonten wil de grens op minimaal 95% leggen. Over onmogelijke doelen gesproken.
Of ze gaan gewoon die prik halen...Kr44nVogel schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:15:
Ik begrijp de invoering werkelijk waar niet. Meer dan 90% van de ouderen en zwakkeren zijn gevaccineerd , dit zijn de mensen die op de IC komen en overlijden.
De mensen die je nu het meest gaat raken zijn de mensen die nooit op de ic zullen komen met corona die er in 99.9% uberhaupt geen last van zullen hebben.
Mijn dochters van 14 en 17 die zijn niet gevaccineerd hebben al 2 jaar geen goed onderwijs gehad ze hebben zich moeten aanpassen om de zwakkeren en ouderen te beschermen. Dit hebben ze gedaan en als beloning worden ze nog verder beperkt. Niet naar een bioscoop zonder bewijs , niet naar restaurant zonder bewijs niet naar een disco zonder bewijs. De jeugd en jong volwassenen worden dubbel hard genaaid door dit kabinet echt zum kotsen.
Zoiets snapte ik. Maar is het niet zo dat dit al onderdeel is van een deel van de bloedverdunners?LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:24:
[...]
Ze hebben onderzocht of en hoe een bepaald onderdeel van de LMWH (laag moleculair werkende heparines) het virus blokkeert om de epitheelcellen (slijmvliezen) binnen te dringen. Dus niet zomaar alle bloedverdunners, aangezien daar nogal een hoop verschillende middelen in bestaan.
Dat hebben ze nu dus aangetoond. Op dat mechanisme kan je nu dus gaan kijken of je het voor voorkomen van infectie kan gebruiken. Dus het is het begin van een mogelijk medicijn. Het is puur positief dat men weer meer over het virus heeft geleerd.
En het middel is nog niet in de vorm die ze onderzoeken in gebruik.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Denk dat we de mensen die willen al gehad hebben. Ook zijn er genoeg die niet voor de bijbehorende registratie gekozen hebben (want bv geen buitenlandse reisaspiraties) en er zou echt geen coronapas ingevoerd gaan worden hoor...
Niet van alle bloedverdunners. LMWH zijn specifieke. Maar ze hebben daar dus waarschijnlijk maar een deel van nodig. Het idee is dus niet de patient zelf die dingen te geven, maar het virus.Kevinp schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:30:
[...]
Zoiets snapte ik. Maar is het niet zo dat dit al onderdeel is van een deel van de bloedverdunners?
Nu is het de kunst om uit het ontdekte mechanisme een middel te ontwikkelen dat specifiek het virus aanpakt, maar niet zondermeer de patient ontstolt, want patienten die geen bloedverdunning nodig hebben, moet je natuurlijk niet ontstollen.
Het is mij echter niet duidelijk over de invoering van toegangsbewijzen de IC bezetting zullen oplossen, het is niet echt inzichtelijk of de mensen die op de IC liggen in de horeca besmet zijn geraakt.IJzerlijm schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:30:
[...]
En toch zit de IC bezetting al 6 weken muurvast op 200 tot 220. Met je 99,9% redenering zou dit allemaal uit een groepje van 0,1% van de bevolking moeten komen, 17.000 mensen.
'De Zwakkeren' zijn grotendeels de ongevaccineerden. Zo simpel is het. En daarin een hoop mensen die misschien van eerdere varianten niet naar het ziekenhuis hadden hoeven gaan maar met Delta wel.
Nou ja, ook onaangetoond kan ik een herinfectie hebben gehad. Hoe dan ook, fijn dat je met een kuch je hart kunt resetten. Ik had aanvallen dat ik gewoon op de bank zat en dat m'n hart een uur lang 130+ ging. In het begin dacht ik werkelijk dat ik aan m'n einde was gekomen. Ik heb daar nu -behoudens door de vaccinaties- geen last meer van gelukkig.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:57:
[...]
Vervelend dat je ziek bent geweest, en ik hoop dat je klachten met de tijd zullen verdwijnen. Ik ben na een 9 maanden eindelijk van bijna alles af, maar ik heb collega's die nog steeds therapeutisch werken na die tijd. Hoop dat je dat bespaart blijft.
Maar je kan dus inderdaad niet 100% weten of het covid was, omdat je niet getest bent. Er zijn meer ziekten die vergelijkbare (en ook langdurige) klachten kunnen geven. Het past natuurlijk wel, dus ik snap heel goed dat je dan de link gaat leggen. Die verhoogde hartslag heb ik overigens nog steeds af en toe (nieuw sinds covid) en dan vooral als ik moe ben, of in bed lig. Even op hol, maar eer ik een keer kuch ook weer weg. Als het over een maand of 2 aanhoudt maar eens naar de huisarts, al zal die er niets aan kunnen doen.
Bewezen herinfecties bestaan, dus het zal zeker mogelijk zijn, maar dan wel aangetoond.
Dat lost het probleem van zijn dochters toch niet op, ook een gevaccineerde kan tegen het tonen van een toegangsbewijs zijn. Als dat het bezwaar is dan zullen zijn dochters niet snel een prik halen.
Tja, als je tegen het tonen van een toegangsbewijs bent wordt het wel lastig om te leven.XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:41:
[...]
Dat lost het probleem van zijn dochters toch niet op, ook een gevaccineerde kan tegen het tonen van een toegangsbewijs zijn. Als dat het bezwaar is dan zullen zijn dochters niet snel een prik halen.
Toegangsbewijzen bestonden ook al voor corona tenslotte (OV, zwembad, musea, festivals, feesten, concerten, sport etc etc)
Of men doet gewoon niet zo moeilijk met overal wat achterzoeken en achterdochtig zijn.
Vrijheid is een mooi iets, maar is niet absoluut. En dat is altijd al zo geweest. Ik ben juist blij dat die onnatuurlijke 1,5 meter erafgaat. Dat ik daarvoor een groen vinkje moet tonen vindt ik een prima compromis
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 14-09-2021 13:49 ]
Toen was €€€ het transactiemiddel, niet je gezondheidsstatus. Ik vind het absurd dat we toch deze kant op gerommeld worden in het puntje van het vaccinatieprogramma waarbij andere landen afschalen.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:44:
[...]
Tja, als je tegen het tonen van een toegangsbewijs bent wordt het wel lastig om te leven.![]()
Toegangsbewijzen bestonden ook al voor corona tenslotte (OV, musea, festivals, feesten, concerten, sport etc etc)
Of men doet gewoon niet zo moeilijk met overal wat achterzoeken en achterdochtig zijn.
Vrijheid is een mooi iets, maar is niet absoluut. En dat is altijd al zo geweest.
Uiteenzetting hier: https://www.ad.nl/binnenl...apas-verder-uit~a03f1056/
Neuh, nog steeds geen dwang of drang hoor. Je kan je vrijheid terugkopen voor een prikkie.November 2020: de Tweede Kamer debatteert over het aanstaande vaccinatieprogramma. Gezondheidsminister Hugo de Jonge zegt dat er nooit een vaccinatieplicht zal komen, ‘ook geen indirecte’. ,,Dat werkt alleen maar averechts.” Mensen willen zich dan juist niet laten vaccineren. Een Kamermeerderheid steunt een PVV-motie waarin staat dat ‘een direct of indirecte vaccinatieplicht uitgesloten is'.
Maart 2021: tijdens een coronapersconferentie van (demissionair) premier Rutte en De Jonge wordt gesproken over de introductie van de CoronaCheckApp. Daarin kun je laten zien dat je gevaccineerd of negatief getest bent. De Jonge: ,,Als het nodig wordt om een negatieve testuitslag te hebben voordat je een biertje kunt gaan drinken, dan is de drempel wel hoog.” De app is volgens hem dan ook vooral bedoeld voor plekken waar grote groepen mensen samenkomen.
September 2021: het kabinet kondigt vandaag in een persconferentie hoogstwaarschijnlijk aan dat de CoronaCheckApp veel breder ingezet gaat worden dan tot nu toe is gebeurd. De pas is niet alleen nodig om binnen te komen bij voetbalwedstrijden en evenementen, maar óók om een biertje te drinken in het café, te eten in een restaurant of een film te pakken in de bioscoop. Volgens De Jonge is dat geen ‘indirecte vaccinatiedwang'. ,,Je kunt ook een qr-code krijgen als je je laat testen, er zijn altijd alternatieven”, zei hij tegen tv-programma EenVandaag. Hij zei ook: ,,Als je je vrijheid terug wilt, mogen we aan jou vragen je verantwoordelijkheid te nemen en dat is vaccinatie.” De minister wil naar een vaccinatiegraad van 90 procent. Vorige week was 74,3 procent van alle Nederlanders boven de 12 jaar volledig gevaccineerd.
Hij wil dus naar 90% toe. Dus breng de kinderarmpjes maar, anders kom je daar niet.
Alleen gaat je vergelijking compleet mank. Voor geen van die dingen hoefde ik niet mijn gezondheid aan te tonen noch een medische handeling te ondergaan. Enige wat nodig was voor zo'n toegangsbewijs waren pegels en dan had je toegang.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:44:
Toegangsbewijzen bestonden ook al voor corona tenslotte (OV, musea, festivals, feesten, concerten, sport etc etc)
Iedereen is naarstig op zoek naar dat soort vergelijken om die coronapas niet zo erg te laten lijken, maar daarmee doe je tekort aan de fundamentele ingreep die het betekent voor de maatschappij.
De geteste persoon die de horeca bezoekt kan daar prima nog besmet worden door een gevaccineerde die zo naar binnen mocht lopen. Het is niet alsof corona enkel beperkt is tot die plekken waar die pas ingevoerd wordt, de mensen die daar komen kunnen het vrolijk meeslepen naar andere plekken.XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:37:
Het is mij echter niet duidelijk over de invoering van toegangsbewijzen de IC bezetting zullen oplossen, het is niet echt inzichtelijk of de mensen die op de IC liggen in de horeca besmet zijn geraakt.
Qua veiligheid is het hele systeem een wassen neus.
Maar als ik het goed begrijp zijn je klachten dus begonnen door een corona-infectie. En zorgen de vaccinaties ervoor dat je klachten verergeren. Dan snap ik dat je huiverig bent voor een derde prik, maar ik neem aan dat je ook wel snapt dat je in een uitzonderingsgroep zit hiermee. Oftewel als er een 3e prik nodig zou moeten zijn zou ik hem in jouw geval ook niet snel nemen. Aan de andere kant zou ik dan wel nog steeds voorstander zijn omdat het alsnog meer problemen voorkomt dan veroorzaakt.Mfpower schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:39:
[...]
Nou ja, ook onaangetoond kan ik een herinfectie hebben gehad. Hoe dan ook, fijn dat je met een kuch je hart kunt resetten. Ik had aanvallen dat ik gewoon op de bank zat en dat m'n hart een uur lang 130+ ging. In het begin dacht ik werkelijk dat ik aan m'n einde was gekomen. Ik heb daar nu -behoudens door de vaccinaties- geen last meer van gelukkig.
[removed]
Als je verwacht 100% veiligheid te halen inderdaad. Als je echter verwacht dat het het aantal besmettingen dempt niet.CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:50:
[...]
[removed]
Dat zal vast wel meevallen, tenslotte zal een toegangsbewijs ook maar van tijdelijke aard zijn (net zoals de avondklok, etc).LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:44:
[...]
Tja, als je tegen het tonen van een toegangsbewijs bent wordt het wel lastig om te leven.
Maar dat zijn geen medische gegevens, wat dat betreft is de baseline flink opgeschoven.Toegangsbewijzen bestonden ook al voor corona tenslotte (OV, musea, festivals, feesten, concerten, sport etc etc)
Dat wordt ook niet betwist, maar medische gegevens zijn nu eenmaal privé en niet iedereen wil ermee staan zwaaien. Pandemie of niet, ik denk dat we vooral kritisch moeten blijven op de inzet van onze medische gegevens.Vrijheid is een mooi iets, maar is niet absoluut. En dat is altijd al zo geweest.
Een tijdelijke maatregel in ruil voor versoepelingen. Als het nu een permanent iets was had ik er als gevaccineerde ook hard tegen geageerd. Maar ik ben juist blij dat ze wat voorzichtiger versoepelen in stappen met dit als tussenstap, ipv die yolo van de vorige keer. En dat ze op deze manier de twijfelaars en de "ik had nog geen zin/tijd" lui over de streep halen profiteert de bevolking als geheel van. Ik ben blij dat bijna alles weer kan, en dat is door het gros van de bevolking die zijn verantwoordelijkheid heeft genomen. Dat je die enorme meerderheid vervolgens nog steeds moet beperken door een zeer kleine groep mensen is tenslotte ook iets wat tegen de vrijheid van die grote meerderheid ingaat en moet niet kunnen.CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:50:
[...]
Alleen gaat je vergelijking compleet mank. Voor geen van die dingen hoefde ik niet mijn gezondheid aan te tonen noch een medische handeling te ondergaan. Enige wat nodig was voor zo'n toegangsbewijs waren pegels en dan had je toegang.
Iedereen is naarstig op zoek naar dat soort vergelijken om die coronapas niet zo erg te laten lijken, maar daarmee doe je tekort aan de fundamentele ingreep die het betekent voor de maatschappij.
Zodra de zorg op orde is, en dat hoeft niet perse heel lang meer te duren mag van mij alles afgeschaft worden en hoef ik ook niet meer te weten hoeveel mensen er wel niet dagelijks besmet worden.
Ik hoor telkens het "jamaar vrijheid argument" Terwijl die vrijheid niet absoluut is (staat ook letterlijk in al die grondrechten, maar daar hoor je mensen vervolgens weer niet over)
Tja, dan hadden ze die prik maar moeten halen. Dan boeit die besmetting ook niet. Ze kiezen er toch zelf voor om niet veilig te zijn?CMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:50:
De geteste persoon die de horeca bezoekt kan daar prima nog besmet worden door een gevaccineerde die zo naar binnen mocht lopen. Het is niet alsof corona enkel beperkt is tot die plekken waar die pas ingevoerd wordt, de mensen die daar komen kunnen het vrolijk meeslepen naar andere plekken.
Daar heb ik compleet geen medelijden meer mee.
Waarom ben je nou boos op die 700k mensen? Want als ik de onderzoekjes zo zie, zien de meeste ongevaccineerden liever vandaag dan morgen de regels verdwijnen. En nee, die zijn niet allemaal binnen een dag ziek. De poule van mensen was in juni/juli veel groter.Dat je die enorme meerderheid vervolgens nog steeds moet beperken door een zeer kleine groep mensen is tenslotte ook iets wat tegen de vrijheid van die grote meerderheid ingaat en moet niet kunnen.
Ziekenhuiscijfers Dinsdag 14-09-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 14 september 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
635 (daling van 23)
Kliniek: 432 (daling van 18)
IC: 203 (daling van 5)
Instroom:
Kliniek: 51 (gisteren: 41)
IC: 7 (gisteren: 10)
Uitstroom:
Kliniek: 69 (gis: 26)
IC: 12 (gis: 7)#Covid19NL
maar die groene vink in die app betekent toch ook niet dat ze zien of je een ongevaccineerde of gevaccineerde bent? Alleen dat je geen corona hebt. Hoe dat is bewezen weet niemand. En dat je dat aantoont voordat je met een hele sloot mensen in close contact gaat zijn, waarvan je ook niet weet of ze wel of geen prik hebben gehad en kwetsbaar kunnen zijn is dat voor nu denk ik het beste.XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:58:
[...]
Dat zal vast wel meevallen, tenslotte zal een toegangsbewijs ook maar van tijdelijke aard zijn (net zoals de avondklok, etc).
[...]
Maar dat zijn geen medische gegevens, wat dat betreft is de baseline flink opgeschoven.
[...]
Dat wordt ook niet betwist, maar medische gegevens zijn nu eenmaal privé en niet iedereen wil ermee staan zwaaien. Pandemie of niet, ik denk dat we vooral kritisch moeten blijven op de inzet van onze medische gegevens.
Natuurlijk is het niet waterdicht, maar zolang de reguliere en inhaalzorg beperkt is door coronapatienten is het wel het minste wat je kunt doen.
Zodra die opnamecijfers laag worden mag die pas er van mij ook linea recta weer vanaf natuurlijk.
Bedankt voor de uiteenzetting. En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat het glijdende schaal-argument een drogreden is.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:49:
[...]
Toen was €€€ het transactiemiddel, niet je gezondheidsstatus. Ik vind het absurd dat we toch deze kant op gerommeld worden in het puntje van het vaccinatieprogramma waarbij andere landen afschalen.
Uiteenzetting hier: https://www.ad.nl/binnenl...apas-verder-uit~a03f1056/
[...]
Neuh, nog steeds geen dwang of drang hoor. Je kan je vrijheid terugkopen voor een prikkie.
Hij wil dus naar 90% toe. Dus breng de kinderarmpjes maar, anders kom je daar niet.
Typisch een uitspraak van onze minister, lekker zwartwit en elke grijstint bestaat niet.Als je je vrijheid terug wilt, mogen we aan jou vragen je verantwoordelijkheid te nemen en dat is vaccinatie.”
Terwijl hij zelf een systeem opzet waarbij die vaccinatie niet nodig is, een test is immers ook goed. En komt ook nog bij dat hij de resultaten van een antistoffentest, waarmee je ook immuniteit kan bewijzen, niet accepteert.
Omdat ze dus nog steeds een bovengemiddelde druk op de zorg geven waardoor de inhaalzorg en reguliere zorg beperkt is.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:03:
[...]
Waarom ben je nou boos op die 700k mensen? Want als ik de onderzoekjes zo zie, zien de meeste ongevaccineerden liever vandaag dan morgen de regels verdwijnen. En nee, die zijn niet allemaal binnen een dag ziek. De poule van mensen was in juni/juli veel groter.
Zodra dat niet meer zo is boeit het denk ik helemaal niemand meer.
En natuurlijk een beetje hypocriet dat ook de ongevaccineerden die regels asap weg willen hebben, maar vervolgens weigeren mee te werken aan dé manier om dat te bewerkstelligen.
Nee, die groene vink betekent niet dat je heen corona hebt. Die vink betekent dat je hoogstwaarschijnlijk geen groot risico hebt op ziekenhuisopname vanwege een corona besmetting .LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:06:
[...]
maar die groene vink in die app betekent toch ook niet dat ze zien of je een ongevaccineerde of gevaccineerde bent? Alleen dat je geen corona hebt. Hoe dat is bewezen weet niemand.
Nou ja in mijn geval introduceert ie meer problemen dan ie oplost. Van mijn tweede corona-infectie was ik minder ziek. Overigens ben ik niet de enige hoor; er zijn wel onderzoeken die lopen m.b.t. het effect van de vaccinaties op long-covid. Bij een aantal mensen worden de klachten juist minder, dat zijn vaak wel de mensen die er wat slechter aan toe zijn. Ik heb slechts een stapeltje rest-symptomen die door de vaccins weer aangezet worden. Ik zou het wel vervelend vinden als ik straks gedwongen wordt om een derde prik te halen om nog iets te mogen. Dat is een van de redenen waarom ik nu al tegen de coronapas ben: nu sta ik misschien aan de "goede" kant, maar er is geen garantie dat dat zo blijft, voor niemand. Daarom ga ik zo prat op onze basisrechten.redwing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:53:
[...]
Maar als ik het goed begrijp zijn je klachten dus begonnen door een corona-infectie. En zorgen de vaccinaties ervoor dat je klachten verergeren. Dan snap ik dat je huiverig bent voor een derde prik, maar ik neem aan dat je ook wel snapt dat je in een uitzonderingsgroep zit hiermee. Oftewel als er een 3e prik nodig zou moeten zijn zou ik hem in jouw geval ook niet snel nemen. Aan de andere kant zou ik dan wel nog steeds voorstander zijn omdat het alsnog meer problemen voorkomt dan veroorzaakt.
Zelfs dat niet.Wolly schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:09:
[...]
Nee, die groene vink betekent niet dat je heen corona hebt. Die vink betekent dat je hoogstwaarschijnlijk geen groot risico hebt op ziekenhuisopname vanwege een corona besmetting .
Een groene vink betekent:
- Voor gevaccineerden dat ze waarschijnlijk niet snel het ziekenhuis in zullen hoeven
- Voor ongevaccineerden dat ze op het moment van testen niet aantoonbaar besmet waren
Je begint in je post mij te vragen om SMART doelen te definiëren om daarna te stellen dat dat onmogelijk is. Heb je mijn mening nog nodig in je betoog, of red je dat alleen ook welredwing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:21:
[...]
Tja, leuk om iets SMART te willen maken, maar ik ben benieuwd hoe je daar ziekteverzuim, mensen die ander werk gaan doen, langdurige druk, uitgestelde zorg e.d. in wilt krijgen. Dat er steeds minder mensen op de IC's kunnen liggen is echt niet geplanned. Dat komt door hoog ziekteverzuim, mensen die vertikken over te werken of helemaal weglopen, zorg die ingehaald moet worden e.d. Dat zijn dus 'eisen' die helemaal geen eisen zijn, dat is simpelweg een gevolg van de langdurige hoge druk die er al op de zorgsector liggen.
En dan kun je zeggen dat ze maar nieuwe mensen moeten inhuren ,maar ook die aanwas is aardig opgedroogd omdat niemand meer dit soort werk wil doen.
[...]
Hoezo belast dat de zorg niet? Heb je voor uitgestelde zorg geen mensen en materiaal nodig? Dat het iets minder urgent is wil nog niet zeggen dat er dus geen druk ligt. Sterker nog, het zorgt juist voor een continue hoge belasting.
[...]
Ik ben benieuwd hoe jij dan dat doel zou willen zien? En dan wel graag meenemen wat ik hierboven zei, dus hoog ziekte-uitval, weglopende mensen, achterstallige zorg tijdig inhalen etc. Het doel zelf is simpel, nl. de zorg behapbaar houden. Het probleem is alleen dat de parameters niet vast zijn. En die parameters zitten zowel aan de kant van het virus (die muteert, anders reageert dan we voorspelden etc.) als de kant van de zorg (minder beschikbare mensen, zorg die ingehaald moet worden e.d.).
[...]
In dit geval gok je zelfs de uitkomst van de som al en ga je daarna via politiek proberen die som kloppend te krijgen. Ik ben echt benieuwd hoe jij daarvan iets vasts wil plannen wat je niet iedere maand hoeft aan te passen.
Je bent dus SMART-doelen aan het eisen, terwijl dat gewoon onmogelijk is.
Ok, daar heb je een punt, aangezien gevaccineerden nog wel besmet kunnen raken.Wolly schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:09:
[...]
Nee, die groene vink betekent niet dat je heen corona hebt. Die vink betekent dat je hoogstwaarschijnlijk geen groot risico hebt op ziekenhuisopname vanwege een corona besmetting .
Ik rephrase m: Die groene vink toont aan dat je geen corona hebt, óf dat je daartegen bent beschermt, niet in het ziekenhuis zal belanden en er een (veel) kleinere kans is dat je het alsnog hebt en minder besmettelijk bent .
Als je als ongevaccineerde (getest en wel want groene vink) naar zo'n plek gaat neem je dus een risico en moet je zelf de afweging maken of je dat risico wilt lopen.
Die zien de hele hausse aan maatregelen vaak als iets wat links- of rechtsom niet bijzonder effectief was of met navenante nevenschade kwam die mogelijk erger was dan de maatregel. Zoals bv het onderzoek van EZ die gesneuveld is in de ministerraad over verloren levensjaren door lockdowns.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:07:
[...]
Omdat ze dus nog steeds een bovengemiddelde druk op de zorg geven waardoor de inhaalzorg en reguliere zorg beperkt is.
Zodra dat niet meer zo is boeit het denk ik helemaal niemand meer.
En natuurlijk een beetje hypocriet dat ook de ongevaccineerden die regels asap weg willen hebben, maar vervolgens weigeren mee te werken aan dé manier om dat te bewerkstelligen.
We hebben al sinds eind juli (7 weken) vrijwel dezelfde bezettingen in het ziekenhuis en vrijwel dezelfde aantallen besmettingen. Ondertussen is iedereen in het buitenland geweest en zijn HBO's e.d. alweer 2 weken bezig. Ook PO is alweer een maand aan de slag. Ik zou een stijging verwacht hebben ondertussen, zeker aangezien we niet zo'n warme zomer als vorig jaar hadden. Ik zie dan ook niet het restant van ca 1.7m 'potentials' opeens de zorg overspoelen.
Nee joh, zo is het ook goedbreew schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:56:
[...]
niet precies.. net wanneer ik tijd/zin heb ;-)
als je ze dagelijks wilt maken, ik kan je de R-broncode zo even sturen..
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ze hebben ondertussen steeds minder om mee te schermen. Ik verwacht dat de focus nu weer gaat schuiven naar 'ziekteverzuim in de zorg', sinds een paar dagen komen daar ineens heel veel berichten van in de mediaSeñor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:14:
[...]
Die zien de hele hausse aan maatregelen vaak als iets wat links- of rechtsom niet bijzonder effectief was of met navenante nevenschade kwam die mogelijk erger was dan de maatregel. Zoals bv het onderzoek van EZ die gesneuveld is in de ministerraad over verloren levensjaren door lockdowns.
We hebben al sinds eind juli (7 weken) vrijwel dezelfde bezettingen in het ziekenhuis en vrijwel dezelfde aantallen besmettingen. Ondertussen is iedereen in het buitenland geweest en zijn HBO's e.d. alweer 2 weken bezig. Ook PO is alweer een maand aan de slag. Ik zou een stijging verwacht hebben ondertussen, zeker aangezien we niet zo'n warme zomer als vorig jaar hadden. Ik zie dan ook niet het restant van ca 1.7m 'potentials' opeens de zorg overspoelen.
Vaak bu'j te bang!
Die ziekenhuis cijfers zijn ook niet schrikbarend vergeleken wat de meesten (waaronder ik) dacht rond deze tijd..
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Alleen sla je de plank finaal mis. Of je medelijden hebt is niet hier waar het om gaat.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:02:
Tja, dan hadden ze die prik maar moeten halen. Dan boeit die besmetting ook niet. Ze kiezen er toch zelf voor om niet veilig te zijn?
Daar heb ik compleet geen medelijden meer mee.
Het gaat erom dat het systeem verkocht wordt als veiligheid, alleen kan het die belofte in de verste verte niet waarmaken. Waterdicht was het sowieso niet, maar met de nodige aanpassingen om voordeeltjes en nadeeltjes te verdelen zijn die gaten nog groter gemaakt. Onze Oosterburen hun 2G idee blijkt zelfs die veiligheid niet te kunnen bieden. De teller staat al op 63 na een 2G feestje met 380 man. De teller zal nog wel wat oplopen in Münster de komende dagen. Bedenk dan nog eens hoeveel misschien asymptomatisch blijven en de feestvreugde nog wat verder verspreiden.
Denk je serieus dat we hier dan verschoond blijven van dit soort incidenten?
Deze is leuker:Wolly schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:06:
Typisch een uitspraak van onze minister, lekker zwartwit en elke grijstint bestaat niet.
(NOS Liveblog)De Jonge: "Ik heb helemaal niets tegen dansen. Maar de discopiek eind juni is aanleiding om niet alles zomaar weer te gaan doen."
Hij lijkt vergeten te zijn wie dat hele "dansen met Janssen" bedacht heeft.
Je ziet ook veel mensen zeggen van 'moet ik nu aantonen dat ik gezond ben voordat ik binnen mag?'. Eigenlijk brengt het kabinet hiermee een verkeerd bericht over. Feitelijk toon je dus met de coronapas aan dat je geen risico loopt om ernstig ziek te worden na je bezoek. (althans, de meesten zullen gevaccineerd zijn) De ongevaccineerden tonen dan aan inderdaad geen covid te hebben, maar kunnen dat aldaar nog zeker oplopen.... Een nadeel van de keuze voor 3G.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:13:
[...]
Ok, daar heb je een punt, aangezien gevaccineerden nog wel besmet kunnen raken.
Ik rephrase m: Die groene vink toont aan dat je geen corona hebt, óf dat je daartegen bent beschermt, niet in het ziekenhuis zal belanden en er een (veel) kleinere kans is dat je het alsnog hebt en minder besmettelijk bent .
Als je als ongevaccineerde (getest en wel want groene vink) naar zo'n plek gaat neem je dus een risico en moet je zelf de afweging maken of je dat risico wilt lopen.
Een 'toegangsbewijs' klinkt ook veel te liefCMD-Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:50:
[...]
Alleen gaat je vergelijking compleet mank. Voor geen van die dingen hoefde ik niet mijn gezondheid aan te tonen noch een medische handeling te ondergaan. Enige wat nodig was voor zo'n toegangsbewijs waren pegels en dan had je toegang.
Om even duidelijk te maken wat een groene vink (gevaccineerd of getest maar genezen even niet meegenomen) betekent:
In dit topic is de afgelopen dagen naar voren gekomen dat vaccinatie nog steeds een aanzienlijk percentage van de besmettingen voorkomt (66% uit mijn favoriete onderzoek en 84% in dat voor een niet-Deen wat moeilijk te begrijpen Deense onderzoek).
De kans dat een gevaccineerde een andere gevaccineerde besmet is daarmee ruim 88% lager dan de kans dat een ongevaccineerde een andere ongevaccineerde besmet, als je uitgaat van het ongunstigste getal van 66% bescherming tegen besmetting. Gevaccineerden mogen onderling dus acht keer zoveel contact met elkaar hebben om een vergelijkbare bijdrage verspreiding te leveren als ongevaccineerden.
De sensitiviteit van antigeensneltesten zoals die voor TvT worden gebruikt, is ook maar tussen de 60% en 90%, afhankelijk van welke grenswaarde je hanteert voor "besmet". Een groep getesten is dus in het beste geval ongeveer even veilig als een groep gevaccineerden.
Even uitgaande van 66% bescherming tegen besmetting door vaccinatie en een 85% sensitieve test, heeft een groep die bestaat uit 85% gevaccineerden en 15% geteste ongevaccineerden 29% minder risico op het doorgeven van een besmetting dan een willekeurige groep (met 85% gevaccineerden en 15% ongeteste ongevaccineerden). Een groep met allleen gevaccineerden 40% minder risico. Een groep met alleen getesten (waarvan 85% gevaccineerd en 15% ongevaccineerd) 85% minder risico.
In dit topic is de afgelopen dagen naar voren gekomen dat vaccinatie nog steeds een aanzienlijk percentage van de besmettingen voorkomt (66% uit mijn favoriete onderzoek en 84% in dat voor een niet-Deen wat moeilijk te begrijpen Deense onderzoek).
De kans dat een gevaccineerde een andere gevaccineerde besmet is daarmee ruim 88% lager dan de kans dat een ongevaccineerde een andere ongevaccineerde besmet, als je uitgaat van het ongunstigste getal van 66% bescherming tegen besmetting. Gevaccineerden mogen onderling dus acht keer zoveel contact met elkaar hebben om een vergelijkbare bijdrage verspreiding te leveren als ongevaccineerden.
De sensitiviteit van antigeensneltesten zoals die voor TvT worden gebruikt, is ook maar tussen de 60% en 90%, afhankelijk van welke grenswaarde je hanteert voor "besmet". Een groep getesten is dus in het beste geval ongeveer even veilig als een groep gevaccineerden.
Even uitgaande van 66% bescherming tegen besmetting door vaccinatie en een 85% sensitieve test, heeft een groep die bestaat uit 85% gevaccineerden en 15% geteste ongevaccineerden 29% minder risico op het doorgeven van een besmetting dan een willekeurige groep (met 85% gevaccineerden en 15% ongeteste ongevaccineerden). Een groep met allleen gevaccineerden 40% minder risico. Een groep met alleen getesten (waarvan 85% gevaccineerd en 15% ongevaccineerd) 85% minder risico.
Daar ga je dus al.... Als je gevaccineerd bent kun je best covid hebben en er niks van merken. En je QR doet het gewoonXWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:28:
[...]
Een 'toegangsbewijs' klinkt ook veel te liefIn plaats van te spreken over 'een toegangsbewijs laten zien' kunnen we net zo goed spreken over 'je gezondheidsstatus laten zien'. Misschien dat er dan minder snel vergelijkingen gemaakt worden.
Het systeem is nu eenmaal niet helemaal waterdicht. Een QR-code is ook maar een momentopname, je kan morgen alsnog ziek worden. Eigenlijk zouden ook gevaccineerde mensen zich moeten laten testen, dan 1) zou het systeem iets veiliger zijn en 2) zou iedereen gelijk behandeld worden.stylezzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:29:
[...]
Daar ga je dus al.... Als je gevaccineerd bent kun je best covid hebben en er niks van merken. En je QR doet het gewoon
Het punt is dat gevaccineerden nagenoeg geen druk meer op de zorg leggen. Ongevaccineerden wel. Wie wil je dus vaker aan een test onderwerpen als je doel is om de zorg behapbaar te houden?XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:34:
[...]
Het systeem is nu eenmaal niet helemaal waterdicht. Een QR-code is ook maar een momentopname, je kan morgen alsnog ziek worden. Eigenlijk zouden ook gevaccineerde mensen zich moeten laten testen, dan 1) zou het systeem iets veiliger zijn en 2) zou iedereen gelijk behandeld worden.
Ongevaccineerden onder de 40 ook niet. (en misschien wel mindervaak dan gevaccineerde 70-ers)Emgeebee schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
[...]
Het punt is dat gevaccineerden nagenoeg geen druk meer op de zorg leggen. Ongevaccineerden wel. Wie wil je dus vaker aan een test onderwerpen als je doel is om de zorg behapbaar te houden?
Dus wie wil je vaker testen?
Nee, want dat is ook niets anders dan een frame.XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:28:
[...]
Een 'toegangsbewijs' klinkt ook veel te liefIn plaats van te spreken over 'een toegangsbewijs laten zien' kunnen we net zo goed spreken over 'je gezondheidsstatus laten zien'. Misschien dat er dan minder snel vergelijkingen gemaakt worden.
Met covid zijn dit wel een stuk meer mensen dan bij de griep hoor. Meer meer dan wordt gecompenseerd met vaccinaties.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:41:
Maar dit gaat over die 700k die eigenlijk elke winter gevaar loopt.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat is dus ook niet helemaal waar. De gemiddelde leeftijd op de IC's daalt al tijden. Ik zie alleen nog maar 30ers, 40ers en 50ers de laatste tijd. (natuurlijk N=1, er liggen echt wel ouderen in het land) Maar sinds die vaccins uitrollen zie je een verschuiving ontstaan. Plus vaccineren is een keuze, ouder worden helaas niet.blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:40:
[...]
Ongevaccineerden onder de 40 ook niet. (en misschien wel mindervaak dan gevaccineerde 70-ers)
Allemaal ongevaccineerd. Allemaal spijt (beetje te laat).
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 14-09-2021 14:44 ]
Leeftijd kan je niet kiezen, vaccinatiestatus wel.blissard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:40:
[...]
Ongevaccineerden onder de 40 ook niet. (en misschien wel mindervaak dan gevaccineerde 70-ers)
DitEmgeebee schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
[...]
Het punt is dat gevaccineerden nagenoeg geen druk meer op de zorg leggen. Ongevaccineerden wel. Wie wil je dus vaker aan een test onderwerpen als je doel is om de zorg behapbaar te houden?
Het zou fijn zijn om meer cijfers te hebben dan dat ene bericht van juli. Maar dat wordt niet actief bijgehouden.Emgeebee schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...-mensen-toe-bij-festivals
Verstopt in het bericht dat ook de burgemeesters voor een coronapas zijn.
Alleen was dat het punt nietEmgeebee schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
[...]
Bijkomend voordeel is dat we dan de discussies over ongelijkheid niet zouden hebben.
Ah, daar zijn onze vrolijke vrienden van de Horeca weer:
https://www.nu.nl/economi...napas-te-controleren.html
Nu met protest dat ze niet willen controleren.
Nouja, goed, het is heel simpel; als de maatregelen overeind blijven inclusief controleren van QR code; gaan ze dat maar doen. Niet checken is dan niet mijn knaken ontvangen.
Overigens ook een berg gezeik 'dat mensen niet meer welkom zijn met kinderen', terwijl die pas vanaf 13 is. Maar zelf onderzoek gedaan hoor!
@XWB Waterdicht is het nooit. Een reddingsvest is ook niet waterdicht, maar voorkomt wel dat je verzuipt.
Nouja, goed, het is heel simpel; als de maatregelen overeind blijven inclusief controleren van QR code; gaan ze dat maar doen. Niet checken is dan niet mijn knaken ontvangen.
Overigens ook een berg gezeik 'dat mensen niet meer welkom zijn met kinderen', terwijl die pas vanaf 13 is. Maar zelf onderzoek gedaan hoor!
@XWB Waterdicht is het nooit. Een reddingsvest is ook niet waterdicht, maar voorkomt wel dat je verzuipt.
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 14:48 ]
Ik zou eigenlijk niet eens meer weten hoe de cijfers vorig jaar rond deze tijd waren? Ziekenhuis viel mee toch?Agent47 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:21:
Die ziekenhuis cijfers zijn ook niet schrikbarend vergeleken wat de meesten (waaronder ik) dacht rond deze tijd..
Tja, krijgen ze versoepeling, kont tegen de krib. Dan gaan ze toch lekker niet open?MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
Ik lees nog steeds geen goede reden waarom we gevaccineerde mensen niet zouden laten testen. Het is namelijk niet zo heel moeilijk om dat in te voeren, kan bijdragen aan de zorg verder te ontlasten en maakt het voor iedereen gelijk. Vaccineren doen je tenslotte in de eerste plaats om niet ziek te worden, en niet voor dat groene vinkje.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
Je zou o.b.v. de getallen ca 25% onder de 50 op de IC hebben. Denk dat er ook een paar lange klanten tussen liggen? Er liggen al tijden 4 van 0-30 op de IC.LZ86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:43:
[...]
Dat is dus ook niet helemaal waar. De gemiddelde leeftijd op de IC's daalt al tijden. Ik zie alleen nog maar 30ers, 40ers en 50ers de laatste tijd. (natuurlijk N=1, er liggen echt wel ouderen in het land) Maar sinds die vaccins uitrollen zie je een verschuiving ontstaan. Plus vaccineren is een keuze, ouder worden helaas niet.
Allemaal ongevaccineerd. Allemaal spijt (beetje te laat).
Leeftijd is bijna een even grote invloed als de vaccinatie.MarcoC schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:43:
[...]
Leeftijd kan je niet kiezen, vaccinatiestatus wel.
Checken is niet mijn knaken ontvangen. Ze krijgen per 1-10 geen steun meer en ze worden (weer) gedwongen agentje te spelen voor Hugo en aan allerhande maatregelen te voldoen. Geen steun = geen maatregelen toch?. Daarnaast kregen ze het falen van Dansen met Janssen ook in de schoenen geschoven, dat zal bij het falen van de Coronapas resoluut weer gebeuren.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
Dan neem ik aan dat je tot nu toe ook geen enkele horecagelegenheid hebt bezocht? Want daar vind nu ook geen controle plaats immers.MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
Nu heb ik geen kinderen boven de 13, maar ik snap dat wel. Als ik dat wel had zou ik die dus moeten laten vaccineren als ik daar mee naar de horeca wil. Of door een testhoepeltje laten springen. Nee vaccineren is voor mij echt 18+ voor dit vaccin.Overigens ook een berg gezeik 'dat mensen niet meer welkom zijn met kinderen', terwijl die pas vanaf 13 is. Maar zelf onderzoek gedaan hoor!
Ik ben wekelijks in restaurants geweest, en heb overal mijn gegevens achter moeten laten.RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:51:
[...]
Dan neem ik aan dat je tot nu toe ook geen enkele horecagelegenheid hebt bezocht? Want daar vind nu ook geen controle plaats immers.
[...]
Nu heb ik geen kinderen boven de 13, maar ik snap dat wel. Als ik dat wel had zou ik die dus moeten laten vaccineren als ik daar mee naar de horeca wil. Of door een testhoepeltje laten springen. Nee vaccineren is voor mij echt 18+ voor dit vaccin.
Coronapas controleren was niet verplicht de afgelopen tijd.
/f/image/wjodGIL2yLSc9vb09LSDmrUx.png?f=fotoalbum_large)
Weet niet hoe het bij de Febo is overigens.
Zo lees ik nog nergens een goede reden waarom iemand ongevaccineerd ergens naar binnen zou mogen.XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:50:
[...]
Ik lees nog steeds geen goede reden waarom we gevaccineerde mensen niet zouden laten testen. Het is namelijk niet zo heel moeilijk om dat in te voeren, kan bijdragen aan de zorg verder te ontlasten en maakt het voor iedereen gelijk. Vaccineren doen je tenslotte in de eerste plaats om niet ziek te worden, en niet voor dat groene vinkje.
Rekenkundig ben ik het met je eens. Maar me laten testen omdat er een deel dwars zit gaat er bij mij niet in.
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2021 14:54 ]
Om op 90% uit te komen, moet 5+ ook. En ik denk dat het kabinet net zo lang demissionair blijft tot dat lukt.RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:51:
[...]
Dan neem ik aan dat je tot nu toe ook geen enkele horecagelegenheid hebt bezocht? Want daar vind nu ook geen controle plaats immers.
[...]
Nu heb ik geen kinderen boven de 13, maar ik snap dat wel. Als ik dat wel had zou ik die dus moeten laten vaccineren als ik daar mee naar de horeca wil. Of door een testhoepeltje laten springen. Nee vaccineren is voor mij echt 18+ voor dit vaccin.
Neen, gevaccineerden hebben geen zorg nodig. Dat is het hele punt.... Daarnaast, als je de gevaccineerden ook laat testen is er geen voordeel meer om die prik te halen. Kortom, dat is nou net niet de bedoeling.....XWB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
[...]
Alleen was dat het punt nietHet ging er over dat het systeem niet waterdicht is. Als de ongevaccineerden met een negatieve testuitslag op café gaan, en dan alsnog besmet worden, dan hebben die mensen alsnog zorg nodig. Als we ook de gevaccineerde mensen zouden laten testen, dan zou het systeem nog veiliger zijn en wordt de kans nog kleiner dat een ongevaccineerde een besmetting via een gevaccineerde oploopt. En ja, die kans is al klein, maar niet nul. Vandaar het punt "niet waterdicht".
Bijkomend voordeel is dat we dan de discussies over ongelijkheid niet zouden hebben.
Tja, de cijfers geven geen recht aan deze maatregelen. Eerst was het de IC bezetting, toen de besmettingscijfers en nu zijn we al in het stadium aanbeland dat een verwachting genoeg is om regels te verlengen.
Wanneer versoepeling kun je dit niet noemen.
Ook nu zit gevaccineerd en ongevacineerd lekker in hetzelfde restaurant, op school etc. En de cijfers zijn alleen maar dalende.
In een AD artikel moest genoemd worden dat dit vooral geen politieke keuze was, maar het advies van het OMT.
Terwijl dit bij uitstek een politieke keuze is, namelijk gewoon vaccinatie dwang, waarbij de redenen voornamelijk aannames zijn, die mijn inziens weinig met realiteit te maken hebben .
Gewoon een copy paste van Frankrijk en Duitsland.
Wanneer versoepeling kun je dit niet noemen.
Ook nu zit gevaccineerd en ongevacineerd lekker in hetzelfde restaurant, op school etc. En de cijfers zijn alleen maar dalende.
In een AD artikel moest genoemd worden dat dit vooral geen politieke keuze was, maar het advies van het OMT.
Terwijl dit bij uitstek een politieke keuze is, namelijk gewoon vaccinatie dwang, waarbij de redenen voornamelijk aannames zijn, die mijn inziens weinig met realiteit te maken hebben .
Gewoon een copy paste van Frankrijk en Duitsland.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).