Ik bedoelde vooral dat je het woord dictatuur eruit pakte, terwijl ik een gebruikelijke term voor een democratisch risico beschreef:
dictatuur van de meerderheid.
1 nederland is klaar met maatregelen
Yes, maar de pandemie is verre van over en de cijfers in Israel laten zien dat zelfs een vaccin het probleem niet goed oplost*. Je kunt klaar zijn met de maatregelen, maar het is niet reëel om te bedenken dat je kunt versoepelen. Zolang er geen werkelijk maatschappelijk debat bestaat van de gewenste manier van de endemische behandeling van Covid kun je niet van een endgame spreken.
Sterker nog: er zijn gewoon nog maatregelen: een coronapas! Welke gebracht wordt als versoepeling.
* dit ligt iets subtieler dan ik hier beschrijf.
2 er zijn er nog teveel die geen prik hebben (waarvan een deel met medische goede reden)
Ik vind dat iedereen die geen prik heeft een goede reden heeft. Ik weet ook dat dit geen populair standpunt is hier, maar het is gewoon je goedrecht om zonder opgaaf van reden geen vaccin te willen. En ik heb al eerder aangegeven waarom het bewaken van rechten zo belangrijk is.
3 Versoepelingen zijn echter nodig, want de rek is er uit om een hugootje te gebruiken. En misschien ook
omdat de buurlanden dat doen
Ik vind dat er geen sprake is van versoepelingen. Misschien wil jij feesten als een beest, maar ik wil geen gesegregeerde samenleving. Overigens zoals @
Number10 al aangeeft, kun je je afvragen of versoepelen nou wel het meest verstandig is.
4 Om de zorg het laten trekken is er dan wat nodig.
True.
Is het ideaal: nee, natuurlijk niet, dat heb ik al eerder opgemerkt. Maar een alternatief is er niet. En kom nou niet met "ja, maar we kunnen nog maatregelen houden" want dat is niet reëel, naleving wordt met de dag minder. En het is maar een maand volgens plan. Ok, misschien wordt het wat verlengd, maar dan gaat het over 2 of 3 maanden.
Waarom mag ik daar niet mee komen? Het is het enige alternatief wat er is waarbij ook de grondrechten niet tot een maximum worden uitgerekt. Op dit moment kan er al best veel, en er is geen coronapas nodig. En dan praat ik niet alleen over lichamelijke integriteit, maar ook het hele systeem waarbij je je gezond moet bewijzen. Dat jij het anders ziet respecteer ik, maar het is wel degelijk een alternatief. Tot slot is het voor mij niet helder op dit moment dat deze coronapas gaat leiden tot bescherming van de zorg. Misschien lukt het ook wel zonder. Misschien moeten er zelfs nog meer maatregelen zijn. Dat gaat lange tijd duren, want voor geen enkele maatregel is er op dit moment perspectief. Ik mis een afweging van proportionaliteit, want je zet wel meer dan een miljoen mensen buiten spel.
Oftewel: je stelt je aan en overdrijft in mijn ogen enorm met je dictatuur, controlestaat en perverse systeem. Het is een verre van ideale situatie die gelukkig tijdelijk is
Toon mij de tijdelijkheid en proportionaliteit aan van de maatregelen. Bij welke vaccinatiegraad gaat de pas weer weg? Daarnaast vind ik het niet heel netjes van je dat je wederom zulke beladen woorden gebruikt als aanstellen en overdrijven, ik maak me ernstig zorgen over waar dit heen gaat en deze opmerking maakt dat niet beter, zeker omdat jij het woord tijdelijk introduceert, wat ik van onze overheid nog niet gezien heb.
Tot slot haal je weer het woord dictatuur uit z'n context; een controlestaat is het wanneer je op veel plekken gecontroleerd wordt, en een systeem van drang vind ik pervers.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mfpower op 13-09-2021 23:28
]