If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Parc ferme is parc ferme. Als het de ene dag regent en de andere dag zonnig is moet je daar maar mee dealen. Het is niet dat parc ferme vervalt als het in een van beide sessies regent. En als team moet je dan maar vertrouwen op de weersvoorspellingen en de juiste afstelling zoeken bij het voorspelde weer.Chefbierrr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:31:
Overigens lijkt de regen morgen te komen en zondag een vergelijkbare dag met vandaag. Blijft natuurlijk hoogst onvoorspelbaar maar hoe werkt een parc ferme als het zaterdag alleen maar regent? Vervolgens ga je zondag met 33 graden en zon de baan weer op?
En vergeet overigens ook niet dat de full wet banden een iets grotere diameter hebben. Daarmee komt de auto dus sowieso al net iets hoger te staan.,
Ja sorry stom van mij. Ik doelde inderdaad op de banden. Ik denk vaak sneller dan ik typ en dan valt er wel eens wat weg.DataGhost schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:54:
[...]
Heb je een foto? En wat heeft Pirelli ermee te maken?
Maar het is nu allemaal goed uitgelegd waarvoor dank allen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Honda ha dado el ok a motor de Verstappen de Silverstone después de probarlo en los libres 1 de Hungría. La UP funciona "normal".
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 30 juli 2021
Honda has given green light to Verstappen's Silverstone engine after test it on FP1 in Hungary. PU is working "as normal"
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Volgens Erik van Haren mocht er alleen de vervangen onderdelen gecontroleerd worden maar de motor mag verder niet op de testbank getest worden. Volgens Honda is in beide vrije trainingen de motor getest en goed bevonden.sjaool schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:11:
[...]
Is dat zo? Ik denk dat ze hem toch echt wel op de dyno gehad hebben. Ze hebben ook onderdelen mogen vervangen. En wat voor voordeel zouden ze eraan gehad hebben? De motor maakt dan sowieso ook extra toeren die meetellen voor de slijtage.
https://www.telegraaf.nl/...ax-verstappen-en-red-bull
[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 30-07-2021 19:30 ]
Heb een of andere manier het gevoel dat RB niet tot het gaatje is gegaan, Mercedes hoeft daarom ook niet.
Cogitationis poenam nemo patitur
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:40
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ander punt lijkt dat de nieuwe constructie van de achterbanden een andere afstelling vereist. Er was dan ook geregeld geklaag over overstuur.
Maar goed morgen weten we meer
Just here with the usual race pace charts.
Source: f1bythenumbers.com
By the way for some reason translate is not working properly on this site right not. I think I made a mess with the post with a quote or something like that. Oh well. Sorry about that.
[ Voor 20% gewijzigd door f1bythenumbers op 31-07-2021 09:07 ]
f1bythenumbers schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:02:
Hallo
Just here with the usual race pace charts.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Source: f1bythenumbers.com
Hij heeft zelf al aangegeven dat die race pace niet representatief is.Exocet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:17:
Die race pace belooft niet veel goeds
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het moet natuurlijk nog wel iets beter' | Max Verstappen over Hongarije | Formule 1 2021
En dan leer je ook nog eens wat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eindelijk ook eens wat leuke vragenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:
Gewoon naar de bron gaan en minder in paniek raken.
Het moet natuurlijk nog wel iets beter' | Max Verstappen over Hongarije | Formule 1 2021
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
- tweakduke
Klopt na dat interview heb ik wel het vertrouwen dat ze vandaag er beter bij zitten. Al blijven de trainingen niet helemaal presentief.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:
Heb meer het gevoel dat Red Bull de afstelling aan het zoeken was en de motor aan het testen was of die mee kon na de klap in Silverstone. Nu maar eens afwachten wat ze dadelijk ervan maken in FP3.
Dus ja, als ze de wagen nog in de vingers moeten krijgen snap ik dat wel.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Even een masterclass krijgen, geweldigDaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:
Dat nieuwe chassis is maar de vraag. Iets met budget cap en doorontwikkeling van vorig jaar. Toen laatst Bottas met het chassis van Hamilton reed gaf Mercedes ook aan dat ze meerdere chassis', hebben, ze ze rouleren, en dit jaar ze gewoon de chassis' van vorig jaar gebruiken. Het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat Verstappen daadwerkelijk een compleet nieuw chassis heeft. Waarschijnlijker is het een chassis dat die eerder al gebruikt heeft, en potentieel is het dus een chassis dat is meegenomen van vorig jaar.wowly schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:25:
Ach , ze hebben een compleet nieuw chassis eronder zitten wat ze nog niet kennen. Wat ik begrijp is dat er best wel verschil zit tussen de verschillende chassis omdat ze allemaal net wat anders kunnen zijn. Ik geloof dat Ocon hiervan last heeft gehad?
Dus ja, als ze de wagen nog in de vingers moeten krijgen snap ik dat wel.
We gaan het zo zien of de auto vandaag wel wil sturen bij MaxDaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 31-07-2021 12:02 ]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
pole en 1,2 winZorro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:00:
Nou, het zal mij benieuwen welke debiele achterlijke acties Mercedes dit weekend weer gaat inzetten.

flauw.. hoop dat RB het vandaag beter doet. Temperatuur lijkt wel ietsjes lager te liggen.
[ Voor 16% gewijzigd door Vuvuzela op 31-07-2021 12:03 ]
I served in a company of heroes.
Wacht zo beter. Ik ben niet zo van de twitters:
https://twitter.com/i/status/1421389060594151424
[ Voor 50% gewijzigd door Zorro op 31-07-2021 12:05 ]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Laten we hopen dat hij niet een re-edit kan maken na dit weekendZorro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:04:
Deze hier al voorbijgekomen trouwens? Hilarisch.
Wacht zo beter. Ik ben niet zo van de twitters:
https://twitter.com/i/status/1421389060594151424
Heb je ook gewone reacties of alleen provocerende?Vuvuzela schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:02:
[...]
pole en 1,2 win
flauw.. hoop dat RB het vandaag beter doet. Temperatuur lijkt wel ietsjes lager te liggen.
De race pace t.o.v. je concurrent maakt niet uit als jouw concurrent in de bandenstapel ligtExocet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:17:
Die race pace belooft niet veel goeds
Veel plezier met FP1 en straks Q.
Kom op zeg, wat is hier nou weer provocerend aan?!Arjantje72 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:07:
[...]
Heb je ook gewone reacties of alleen provocerende?
Af en toe een beetjes lachen om elkaars opmerkingen haalt ook een beetje de druk van de ketel.
Als dat maar goed gaat.😬
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Edit en Hallo allemaal
[ Voor 36% gewijzigd door DoeEensGek op 31-07-2021 12:24 ]
Pfft, dat sandbaggen van die Red Bulls toch ook altijd, doorgestoken kaart om in de underdog te duiken, hur hurMikeyMan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:22:
Auto van max ziet er beter uit dan gisteren.
een treffende spreuk
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
- tweakduke
FP1 had Max de snelste tijd met 1:17.555
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
- tweakduke
Nou ja het is denk ik wel duidelijk wie er om de pole gaan strijden vanmiddag.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Denk eerder mid 15s?Theuno schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
Wat zal de pole tijd worden? Een hoge 1.14?
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
en bloedsnelle longruns weer. (lage 1.22s)LZ86 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:34:
HAM duidelijk aan het sandbaggen en nu longruns
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 31-07-2021 12:36 ]
Op rood. Hoe groot is de kans dat ze die band in de race uberhaupt gaan gebruiken? Ik denk niet heel groot
- DaniëlWW2
- Niet online
Waarom hoor ik je dit nu zeggen met een Alo Alo accent
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
[ Voor 26% gewijzigd door pilskes op 31-07-2021 12:40 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Chefbierrr op 31-07-2021 12:40 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
- DaniëlWW2
- Niet online
wel een heel raar moment om overstuur te krijgen....
[ Voor 26% gewijzigd door Chefbierrr op 31-07-2021 12:47 ]
Direct bestraft voor het vuil die paar bochten ervoor, geen kans.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:45:
Waardeloze auto's zijn het ook. Het is zo vaak zo iets doms en meteen de muur in...
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, maar een andere auto zou er denk ik niet zo snel eraf vliegen.Novarion schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:46:
[...]
Direct bestraft voor het vuil die paar bochten ervoor, geen kans.
Ham
Ver
Gas?
Nor?
Stroll ook wel eens goeie dingen zien doen in de regen.
Dan zal de top 3 denk ik met een natte baan
Ham
Ver
Nor
Zijn?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nat?Oekol schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:48:
Als ze quali echt nat is, wie zijn de regen hero's?
Ham
Ver
Gas?
Nor?
Stroll ook wel eens goeie dingen zien doen in de regen.
Dan zal de top 3 denk ik met een natte baan
Ham
Ver
Nor
Zijn?
Stroll
Ham
VER
Haas heeft z'n drank reservoir ook in de frontwing
[ Voor 7% gewijzigd door Chefbierrr op 31-07-2021 12:51 ]
Zeker niet, inderdaad.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Ja, maar een andere auto zou er denk ik niet zo snel eraf vliegen.
Lastige wagens die Haasjes.
[ Voor 62% gewijzigd door Vuvuzela op 31-07-2021 12:54 ]
Voor de tweakers die niet kunnen meekijken, waskebeurt?DoeEensGek schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:53:
Stroll en gio hadden even een momentje in de pitstraat.
at your service
Stroll rijdt door de pit, Alfa wordt gewoon weggestuurd en tikt met voorvleugel achterwiel van stroll aan.The_Butler schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:54:
[...]
Voor de tweakers die niet kunnen meekijken, waskebeurt?
Iedereen probeert de Alfa’s gewoon te rammen!
Alvast de beste auto’s uitschakelen zodat ze geen concurrentie hebben..
Vet oneerlijk

En Lewis duikt eronder. .826
[ Voor 53% gewijzigd door DoeEensGek op 31-07-2021 12:56 ]
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Ja, maar welke van de twee alfas?!poor Leno schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:55:
Zagen jullie wat er gebeurde??
Iedereen probeert de Alfa’s gewoon te rammen!
Alvast de beste auto’s uitschakelen zodat ze geen concurrentie hebben..
Vet oneerlijk
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
3hansvk schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:57:
Gio twee straffen straks.
[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 31-07-2021 12:58 ]
Gezien de vorige GP worden dat 2 weesgegroetjes voor hem....hansvk schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:57:
Gio twee straffen straks.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Mijn boefje is liev!
The_Butler schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:54:
[...]
Voor de tweakers die niet kunnen meekijken, waskebeurt?
HAMOekol schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:01:
Wat is jullie top drie voorspelling voor de quali?
BOT
VER
Kan zijn dat de motor van Max na de crash beter is geworden. Andere verklaring kan ik niet vinden.JB schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:59:
PER doet ook weer goed/niet mee…
VEROekol schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:01:
Wat is jullie top drie voorspelling voor de quali?
BOT
HAM
Dit topic is gesloten.
Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!
Huisregels van dit topic:- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
-Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
-Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.