[F1 2021] Race 11 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:
  • 132.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
dcell schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Of Ricciardo moet terug willen komen :+
Ricciardo rijdt echt beroerd sinds zijn overstap naar Mclaren. Geen idee wat daarmee gebeurd is, maar weet ook niet of hij nu in de Red Bull weer meteen mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het wel zuur voor VET, na verder echt een knotsgekke race. :( Heeft ie zo'n toffe race gehad en dan uiteindelijk DSQ omdat ze niet voldoende brandstof uit de tank krijgen. Aangezien de tank een zak is, waarom maken ze die dan niet lek? De prijs van een nieuwe tank zal vast niet zoveel zijn als het prijzengeld dat ze nu mislopen. Iemand die daar wat meer over weet?
Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:28:
Overigens behoor je 'jouw' met een 'w' op het einde te schrijven.
Als we dan toch gaan muggenziften op de spelling, met w is alleen indien het bezittelijk is ("jouw boek", "jouw analyse" e.d.). Het is dus niet altijd met een w zoals je hier impliceert ("hoe gaat het met jou?").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

mrottjers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Was dat de broer van Ayrton dan? Wist niet dat die ook mee deed. Toch leuk, net zoals Michael en Ralf
haha in vergelijking met Ayrton was Bruno een gehandicapt neefje :X Dat was de Stroll/Mazepin/Maldonado van zijn generatie

[ Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 02-08-2021 10:09 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
Iemand hier nog tips voor een wat meer neutrale en inhoudelijk F1 forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:06:
Ricciardo rijdt echt beroerd sinds zijn overstap naar Mclaren. Geen idee wat daarmee gebeurd is, maar weet ook niet of hij nu in de Red Bull weer meteen mee kan doen.
IMO had ie niet weg moeten gaan bij RBR. Als snap ik zijn beweegreden ook wel, wanneer je ziet dat de aandacht meer naar de nummer twee gaat, omdat die meer potentieel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Het gaat om het totaal plaatje vanaf het begin van dit seizoen, en daar is echt niets moois aan.
Met het totale plaatje bedoel je jouw invulling daarvan op basis van de kleine inblik die jij krijgt uit de media ;)
StealthyPeanut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Eens.

F1 = teamsport. Bij teamsport horen emotie en supporters. Als je dit niet begrijpt, volg je de F1 pas sinds Max Verstappen óf je hebt nooit een race met AUDIO ON bekeken.
En voetbal hooligans horen ook al lang bij de sport dus dat is ook helemaal prima. Onsportief gedrag is onsportief gedrag, maakt niet uit tegen wie of wie het eerder ook eens heeft gedaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:08:
Ik vind het wel zuur voor VET, na verder echt een knotsgekke race. :( Heeft ie zo'n toffe race gehad en dan uiteindelijk DSQ omdat ze niet voldoende brandstof uit de tank krijgen. Aangezien de tank een zak is, waarom maken ze die dan niet lek? De prijs van een nieuwe tank zal vast niet zoveel zijn als het prijzengeld dat ze nu mislopen. Iemand die daar wat meer over weet?

[...]
Als we dan toch gaan muggenziften op de spelling, met w is alleen indien het bezittelijk is ("jouw boek", "jouw analyse" e.d.). Het is dus niet altijd met een w zoals je hier impliceert ("hoe gaat het met jou?").
Brandstof en vonken gaan niet zo goed samen :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Jankbakken over het rijgedrag van Alonso.
Ik houd niet van uitjouwen, maar heb een pesthekel aan Hamilton, net zoals ik een pesthekel heb aan voetballers die met een hand de lucht in gaan een een kaart gebaar maken. Ga racen/voetballen en laat de stewarts/scheidsrechter hun werk doen. Ik vind dat zo'n irritant gedrag.

Evenals dat eeuwige gejammer in de auto als het even niet gaat en ze niet vooraan rijden. Houd je kop en rijd. Het mooiste van gisteren vond ik na de opmerkingen vorig jaar van Hamilton dat hij Alonso verslagen had in zijn rookie jaar - ik keek toen ook en voornamelijk Alonso meer pech had - heeft Alonso hem even laten zien wie de betere racers is door hem in een zwaar mindere auto op mindere banden achter zich te houden ronden lang.

Als we het over de beste coureurs op de grid hebben dan staan een Alonso, Max en Leclerc zeker boven hem. Russel en Lando schat ik zeker gelijk met hem in. Natuurlijk is hij een geweldige rijder, maar die wereld titels heeft hij niet omdat hij meer uit een mindere of gelijke auto wist te persen. Toen hij een teamgenoot had die aan hem gewaagd was had hij het moeilijk. En Rosberg is zeker niet de beste coureur die ooit in een F1 auto heeft gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
fsfikke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:00:
Tijdens de race gisteren heeft hij toch niets geks gedaan richting Verstappen/iemand anders?
Dat boe-en is gewoon in het verlengde van de kwalificatie vanwege onsportief gedrag. Waarschijnlijk was dat de druppel op de gloeiende plaat met het Silverstone incident en zijn idiote vlaggetjesgezwaai zo vers in het achterhoofd. Denk je echt dat elke F1 fan op de tribune iets van twee weken geleden, of zelfs een dag geleden, vergeet en rationeel gaat besluiten dat Hamilton op zondag met een schone lei begint en ze dus ook rationeel besluiten niet 'boe' te roepen terwijl zij dat zelf een dag eerder wel deden? Dat is wishful thinking.

Voor mij is het boe-roepen niet meer dan een bevestiging dat er een heleboel mensen klaar zijn met zijn gejank, zijn narcistische gedrag en zijn onsportiviteit. En het feit dat hij overal linksom of rechtsom mee weg komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
fsfikke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Met het totale plaatje bedoel je jouw invulling daarvan op basis van de kleine inblik die jij krijgt uit de media ;)
Alsjeblieft zegt, ga je het nu daar op gooien?

Laat maar, einde discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Ben totaal geen fan van Alonso, maar gisteren heb ik echt genoten van zijn kunsten, ronden lang keihard verdedigen, maar zo nu en dan toch ruimte laten.

En Sainz laat hem er na 3 bochten voorbij...
Ik was nooit fan van Alonso de persoon, maar Alonso de rijder was altijd geweldig om naar te kijken. En als we Ocon mogen geloven is hij als persoon flink veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:09:
Brandstof en vonken gaan niet zo goed samen :X
Want een lek maken kan alleen door te boren? :? Daarnaast, gaan de vonken altijd naar buiten, maar goed, met een stevige schaar (betonschaar of zo) zal het vast ook open te knippen zijn, lijkt me? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Het is best goed dat er een hoop geschreeuw is over alles, dat geeft aan dat er nog veel mensen betrokken zijn. Zolang iedereen elkaar maar blijft respecteren.

Ik ben, na een lange stop, sinds vorige jaar weer echt aan het kijken en denk dat er vooral, zeker na de laatste vettel dsq, eens goed geschud moet worden aan de fia/fom boom om nu eens de regels en de manier van beoordelen aan te pakken. Nu wordt er teveel naar vergelijkbare zaken gekeken, terwijl elk geval individueel is. Voelt ook een beetje als verschuilen achter de regels, wat ze sowieso doen. Je hebt niet voor niks scheidsrechters.

Denk ook aan 'de schuldige betaald' oplossingen door bv budget cap straffen toe te passen op bv mercedes ipv niet proportionele straffen die ze nu krijgen. Want die 5 pos gridstraf staat, net als de 10 sec penalty op silverstone, niet in verhouding tot de geleden materiele schade. En dan heb je het nog niet over het verpesten van de race. 2 punten op het f1 rijbewijs...er is nog nooit iemand de race uitgezet met dat systeem, dus ineffectief.

En het boe geroep, ach, dat hoort erbij, groepen zijn voor of tegen. Ja, het is zwart/wit, maar het is ook een zwart/wit strijd met winnaars en verliezers, een beetje verhitting mag wel. Zolang het maar niet die racistische meuk wordt van de silverstone race. En zie de post hierboven over rosberg, het is van alle tijden en standen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:49
renegrunn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:08:
pm me als je er één vindt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chefbierrr op 02-08-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Blijf het wel gewoon heel raar en opvallend vinden dat úitgerekend nú en dat Vettel tweede wordt, dat bij hém een brandstofprobleem wordt geconstateerd..

Verder wil ik hier niemand mee insemineren hoor :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik sta wel wat dubbel in het cost-cap verhaal. Zeker met het "verhalen van de schade".
Los van of je er uit komt (dat zou je gewoon bij de Stewards kunnen laten. Die hebben nu ook het laatste woord, is de helft van de teams het ook niet mee eens) zit je vooral met die cost cap.

want stel een Williams rijd er een Red Bull af. Williams moet voor de kosten opdraaien... Wat is het gevolg?
Williams gaat het gevecht niet meer aan. Zoals Alonso gisteren (prima) verdedigde, dat ga je dan dus minder zien.

Ik ben vóór het kwijtschelden van een penalty/kosten, of het verlichten van een penalty/kosten bij schade die niet je eigen schuld is. Maar verhalen op de tegenstander maakt de sport denk ik minder spannend. En we hebben al zo weinig actie door de manier waarop de auto's gebouwd zijn....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

poor Leno schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:17:
Blijf het wel gewoon heel raar en opvallend vinden dat úitgerekend nú en dat Vettel tweede wordt, dat bij hém een brandstofprobleem wordt geconstateerd..

eeerh, insemineren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Zo gisteravond hele race teruggekeken. Topic niet gevolgd, want had verjaardag.
Knotsgekke race, interessant wat er staat te gebeuren na de zomerstop. Het Kampioenschap ligt nog helemaal open. En er bestaat zeker nog een kans dat Max die gaat binnenhalen.

Maar, ook ben ik blij dat ik dit topic niet gevolgd heb, wat zit iedereen elkaar hier in de haren zeg.
Lekker zuur allemaal, het wordt er niet beter op. En ik ben er bang voor dat als het zo blijft, dat tijdens de race de stekker er uit wordt getrokken.

Kuddos voor @DaniëlWW2 _/-\o_ die de boel probeert recht te trekken tijdens de race. Maar ik kan mij voorstellen dat Daniel het drukker heeft met de race topics modden dan daadwerkelijk de race te bekijken. Echt doodzonde...

We zijn allemaal grote mensen, laten we ons er ook naar gedragen... ;w

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:39:
[...]
En daarmee bedoel ik ook dat FIA het alleen lijkt te accepteren dat Lewis kampioen wordt. En niemand anders. Zijn misstappen worden weggewuifd, die van anderen uitvergroot. Straffen pakken (bijna) altijd in zijn voordeel uit, of raken hem nauwelijks. De FIA kent hierin ook geen ballen.
Het feit dat je dit werkelijk gelooft laat zien hoe ver je van het padje af bent. Denk je nou echt dat de organisatie iemand bewust voortrekt? Als dat werkelijk het geval was, dan was allang de pleuris binnen de F1 uitgebroken en waren alle teams opgestapt naar een eigen bond. Het is echt moe van te worden dat de oranje brillen alleen maar complotten tegen Max zien. Jullie lijken exact op die vaccinatiewappies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online

Insinueren O-) bedoel je denk ik O-)
Als je hier mensen gaat insemineren heb je pas echt drama :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Het feit dat je dit werkelijk gelooft laat zien hoe ver je van het padje af bent. Denk je nou echt dat de organisatie iemand bewust voortrekt? Als dat werkelijk het geval was, dan was allang de pleuris binnen de F1 uitgebroken...
Kijk bijv. maar naar de eerste race van het jaar. Regels halverwege veranderen. Wel voordeel voor HAM, geen voordeel voor VER.
Later... wel de achtervleugel van RB bekijken, maar niet de voorvleugel van Mercedes.

Dan zeg ik inderdaad. De FIA heeft geen ballen.
:w

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-08-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PTR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:13:
Ik ben, na een lange stop, sinds vorige jaar weer echt aan het kijken en denk dat er vooral, zeker na de laatste vettel dsq, eens goed geschud moet worden aan de fia/fom boom om nu eens de regels en de manier van beoordelen aan te pakken. Nu wordt er teveel naar vergelijkbare zaken gekeken, terwijl elk geval individueel is. Voelt ook een beetje als verschuilen achter de regels, wat ze sowieso doen. Je hebt niet voor niks scheidsrechters.
Aan de andere kant wil je wel dat er in gelijke situaties, op een gelijke manier geoordeeld wordt. Om dat te kunnen doen, zul je dus naar oudere, vergelijkbare gevallen moeten kijken om te weten wat voor straf er aan gegeven is.
Denk ook aan 'de schuldige betaald' oplossingen door bv budget cap straffen toe te passen op bv mercedes ipv niet proportionele straffen die ze nu krijgen. Want die 5 pos gridstraf staat, net als de 10 sec penalty op silverstone, niet in verhouding tot de geleden materiele schade. En dan heb je het nog niet over het verpesten van de race. 2 punten op het f1 rijbewijs...er is nog nooit iemand de race uitgezet met dat systeem, dus ineffectief.
Dankzij de costcap zou je inderdaad ook een dergelijke regel kunnen maken. Probleem is alleen wel, zoals de first lap incident van gisteren (waar BOT schuldig aan is) ook voor zo'n team een budgetcap bij een dergelijke crash razendsnel dichtbij komt. En kleinere teams, ik noem een WIlliams bijvoorbeeld, dan ook vrij snel over de kop en failliet is. Dus ik vrees dat het redelijk onhaalbaar is. Overigens, ik vind het echt tof dat zij eindelijk weer punten hebben gescoord. Ze zijn als team dus ook echt op de goede weg, ondanks dat het gisteren natuurlijk een knotsgekke race was. Je moet er na zo'n crash en herstart wel staan uiteindelijk en de positie behouden, wat ook best een opgave is in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05

En dat bij een mercedes motor in een halve kopie van een mercedes auto. :+

erutangiS

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38

Jebus4life

BE User

Ik proef toch ook héél veel frustratie van enerzijds nieuwe fans en anderzijds mensen die niet meer objectief kunnen zijn door de Maxmania. Wat er nu gebeurd is al 50 jaar schering en inslag in de F1, de sport is groot geworden door dit soort controverses (en eerlijk: dit is écht nog behoorlijk braaf). Ik vind het dus een beetje "Stoute Mercedes, stoute Hamilton "huilie huilie " vrees ik...

Om wat te verduidelijken:
Of Hamilton de GOAT is? Nee, daarvoor komt hij wat mij betreft absoluut niet in aanmerking wegens jaren in een absurd dominante Mercedes (kan hij overigens weinig aan doen). Hem afdoen als middelmatige coureur met een overperformante auto is al even absurd. Om maar iets te noemen: In 2007 moest hij als rookie gewoon de titel pakken; hij verpest het door de druk zelf in de laatste 2 races (anders had hij zijn extra titel al), hij reedt toen overigens als teammate van de hier (terecht) zéér gelauwerde Alonso die hij toen aftroefde ;))

Is Hamilton een egotrippende eikel? 200% Maar geloof me, we hebben véél grotere klootzakken gezien in de F1 de afgelopen decennia. Ik ken geen enkele grote F1 kampioen die niet bol staat van de controverses (uit mijn "actieve" tijd misschien enkel Hakkinen?"). Dat het nu allemaal véél meer opgeblazen is door internet en sociale media, dat lijkt me wel.

- Senna (de o zo geliefde Senna) was misschien wel de allergrootste klootzak ooit in de F1:
Iedereen kent het verhaal 89 (zoek trouwens Imola eens op ipv het bekende Suzuka, laat echt zien wat voor een zak Senna was ;)); maar in 90 ramt Senna Prost in bocht 1 van de slotrace bewust van de baan, hij had voor de race zelfs gezegd dat hij het ging doen. Senna kampioen.
*Prost kon er ook wat van hoor, daar niet van 8)

- Schumacher: Fantastische rijder, slechte verliezer en meer dan 1 controverse met valsspelen. Meest gekende is natuurlijk dat hij bewust Hill eruit ramt in de slotrace van 94 en daardoor de titel pakt. In 97 probeert hij exact hetzelfde trukje opnieuw maar is de schade bij Villeneuve niet groot genoeg en pakt Villeneuve de titel.

- Ook Alonso was er niet vies van: Hongarije 2007, Crashgate, Felipe, Fernando is faster than you
(al beschouw ik Alonso als een zéér faire driver, absoluut niet te vergelijken met de 2 hierboven).

- Ik volg de F1 de 10 jaar wat minder intens (na de jaren 90 & 00 heb ik mijn interesse geleidelijk verloren; al dan niet toevallig bij het verschijnen van DRS :+ ), dus ik heb niet direct iets concreet dat ik me voor de geest kan halen, maar ook Vettel is niet het grootste lieverdje als ik me niet vergis?

Opvallend eigenlijk, de grootste klootzakken blijken veruit de meest succesvolle rijders :+ Max weet wat hem te doen staat

*Wie dan echt de GOAT is, tsja: ik neig toch naar Senna, Prost of Schumacher. Van de huidige generatie zet ik Hamilton of Alonso op 1. Max heeft al fantastische dingen laten zien, maar laten we die balans over 10-12 jaar opmaken ;)).

(Alright, laat de flame maar komen nu :+ )

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PTR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:13:
Lol, de schuldige betaalt zou een leuke zijn voor Mercedes. Vorige race een volledig afgeschreven Red Bull, deze race twee deels afgeschreven red Bulls en een grotendeels afgeschreven McLaren. Dan ga je hard door je budget.

Patrese kegelde er ooit 9 uit in één keer(sadly killing Peterson in the end), zijn team zou nu nog steeds de schuld aan het aflossen zijn ....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 02-08-2021 10:34 . Reden: Vertalen naar NL; Had gekopieerd uit een andere post van mij op een engelstalig forum. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:49
Ik denk dat iedereen het er over eens kan zijn dat de aanpassing van de budget cap en het NIET veranderen regels omtrent schade / wat valt wel en niet onder de budget cap, op z'n minst een evaluatie waard is na de eerste helft van het seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• digiman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 21:18

digiman

reboot...

Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:37:
[...]

Voor alle F1 Max fans was het waarschijnlijk heel fijn dat Alonso zo aan het verdedigen was, puur omdat het bij Hamilton hard racen was.
FTFY

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chefbierrr schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:23:
Ik denk dat iedereen het er over eens kan zijn dat de aanpassing van de budget cap en het NIET veranderen regels omtrent schade / wat valt wel en niet onder de budget cap, op z'n minst een evaluatie waard is na de eerste helft van het seizoen.
Schade gereden door jezelf of bij een incident waarbij geen schuldige is > voor eigen team en uit budget cap
Schade gereden door een ander team waarbij het andere team wel de schuldige is > kosten buiten budget cap

Volgens mij is dat wel goed te handhaven?

En misschien aanvullend;
Motor / bak kapot gereden door ander team (met schuldige) = geen grid penalty.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 02-08-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:37

Nogne

>.<

renegrunn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:08:
Het normale F1 topic hier op GoT komt een beetje in de buurt, maar een echt neutrale F1 forum ga je niet vinden aangezien er veel fans altijd voor een bepaald team zijn dus je zal altijd Oranje/Ferrari/Mercedes fans tegenkomen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03
Nogne schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Het normale F1 topic hier op GoT komt een beetje in de buurt, maar een echt neutrale F1 forum ga je niet vinden aangezien er veel fans altijd voor een bepaald team zijn dus je zal altijd Oranje/Ferrari/Mercedes fans tegenkomen.
Nee, maar de laatste paar races is het hier wel erg geworden.. ik las alles meestal wel terug, maar nu kan ik bijna 90% skippen hier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Dankzij de costcap zou je inderdaad ook een dergelijke regel kunnen maken. Probleem is alleen wel, zoals de first lap incident van gisteren (waar BOT schuldig aan is) ook voor zo'n team een budgetcap bij een dergelijke crash razendsnel dichtbij komt. En kleinere teams, ik noem een WIlliams bijvoorbeeld, dan ook vrij snel over de kop en failliet is. Dus ik vrees dat het redelijk onhaalbaar is. Overigens, ik vind het echt tof dat zij eindelijk weer punten hebben gescoord. Ze zijn als team dus ook echt op de goede weg, ondanks dat het gisteren natuurlijk een knotsgekke race was. Je moet er na zo'n crash en herstart wel staan uiteindelijk en de positie behouden, wat ook best een opgave is in die auto.
Verhalen op een ander team gaat ook weer misbruikt gaan worden. Welke kosten worden er precies vergoed? Wat als men expres wat te weinig reserve onderdelen maken zodat er een nieuwe productierun gedraaid moet worden bij schade om de tegenstander op extra kosten te jagen? Moet men perse een nieuw spec vergoeden als er nog reserve exemplaren van een oud spec liggen.

Dat gaat weer een heel boekwerk aan regels opleveren om alles dicht te timmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

ProudElm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Nee, maar de laatste paar races is het hier wel erg geworden.. ik las alles meestal wel terug, maar nu kan ik bijna 90% skippen hier..
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat komt natuurlijk omdat er veel Oranje fans zijn (Max) en Hamilton heeft afgelopen jaren ook een hele groep trouwe fans opgebouwd. Dit in combinatie met de afgelopen races zorgt er voor dat het er af en toe verhit aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
[...]

Naja, je ziet het wel met het MotoGP-topic. Dat is weliswaar een wat kleinere sport en dus is het topic ook minder actief, maar de discussies daar zijn wel altijd vrij van een bepaalde bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krankenhausen schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:27:
Verhalen op een ander team gaat ook weer misbruikt gaan worden. Welke kosten worden er precies vergoed? Wat als men expres wat te weinig reserve onderdelen maken zodat er een nieuwe productierun gedraaid moet worden bij schade om de tegenstander op extra kosten te jagen? Moet men perse een nieuw spec vergoeden als er nog reserve exemplaren van een oud spec liggen.

Dat gaat weer een heel boekwerk aan regels opleveren om alles dicht te timmeren.
Tja, als men uiteindelijk te weinig (reserve) onderdelen heeft, loopt een auto vanzelf op de klippen natuurlijk. Ook zou ik er niet vanuit gaan dat een auto altijd betrokken is bij een crash. Men vermijd dat nog altijd het allerliefste, omdat het ook veel werk oplevert wat niets oplevert, men is liever bezig met doorontwikkeling dan reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:32
[...]

Nouja, dat misbruik daar valt ook wel weer wat op te bedenken, ik denk dat het belangrijkste idee is dat dit wel een stap voorwaarts is. Maar door te stellen dat je het zo simpel niet gaat oplossen (en dus vasthoudt aan de oude regels) los je helemaal niks op.

Wat mij betreft zou Merc hier wel wat van mogen voelen (was niet anders geweest als het Perez was die zoiets had veroorzaakt en RB de pijn had mogen voelen). In principe komen ze nu gewoon geweldig weg met een gridstraf van 5 plaatsen voor de volgende race, terwijl ze deze race gewoon al hun concurrenten hebben uitgeschakeld met alle kosten van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb gisteren genoten van Alpine (dat ik dit ooit zou typen had ik niet verwacht :+ ).
OCO die een goede solide wedstrijd reed, en de beste team maat ever had in deze race.
Knap verdedigd van ALO, en de nummer 1 positie van OCO heeft hij aan het werk van ALO te danken.
Over het commentaar van HAM op ALO kan ik kort zijn, iedere coureur doet dat, allemaal, zeiken over de radio. Nothing new there.
Mooiste moment vond ik toen de 2 Alpines , na de vlag, naast elkaar reden, zo gaaf om die emoties bij beiden te zien.
Over de DSQ van VET --> het zit hem niet mee, maar zo zijn de regels, er werd vroeger voldoende gesjoemeld met brandstof, dus ook deze regel is er vanwege eerdere issues.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Soccer98 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Naja, je ziet het wel met het MotoGP-topic. Dat is weliswaar een wat kleinere sport en dus is het topic ook minder actief, maar de discussies daar zijn wel altijd vrij van een bepaalde bias.
Dat geloof ik zeker, maar je ziet het bij F1 al bij het circuit. Sinds Max mee race't zijn er meer fans die komen voor het bier dan voor de race. Nu dat er een Nederlander mee doet zijn de "fans" toch wel een stuk anders en veel kijken pas F1 sinds Max dus voor veel is dit wat F1 is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
[...]
Eens hoor, maar het is hier in een paar weken tijd helaas wel heel hard achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

ArcticWolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Schade gereden door jezelf of bij een incident waarbij geen schuldige is > voor eigen team en uit budget cap
Schade gereden door een ander team waarbij het andere team wel de schuldige is > kosten buiten budget cap

En misschien aanvullend;
Lijkt me inderdaad ook een goede optie. Goed te handhaven en denk dat niemand hier iets tegen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

[...]

Het zou ook niet verhalen moeten zijn, eerder een boete op. En daarvoor zijn er genoeg fia lieden om dat te beoordelen. Zie ook de eerder optie over niet zelf veroorzaakte schade buiten budget cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Eens hoor, maar het is hier in een paar weken tijd helaas wel heel hard achteruit gegaan.
Vind het hier nog wel mee vallen in vergelijking met F1technical en Motorsport oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Kijk bijv. maar naar de eerste race van het jaar. Regels halverwege veranderen. Wel voordeel voor HAM, geen voordeel voor VER.
Later... wel de achtervleugel van RB bekijken, maar niet de voorvleugel van Mercedes.

Dan zeg ik inderdaad. De FIA heeft geen ballen.
:w
Het is niet voor niets de MAFIA (eerste 2 staan voor Mercedes Assistance).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:01
[...]

Alleen mag je daar dan weer niet over bepaalde races posten, meer over de algemene F1 dingen zonder races.

Zoals meerdere zijn de topics onderhand aardig verpest voor de 'neutrale' kijker (ik heb ook een voorkeur zoals iedereen, alleen is die auto oranje en de coureur Brits).
Dat mensen hier nog steeds beginnen over de race van Silverstone en nu zelfs HAM er van beschuldigen dat VET zijn P2 is kwijtgeraakt door hem, is het wel duidelijk dat het niveau hier ver onder 0 zit op het moment.

Een neutraal race topic ga je niet vinden met een Nederlander in de sport, dat is nou helaas niet anders en daar moeten we mee dealen.
De emotie in dit soort topics mogen aan de andere kant wel een heel stuk lager van mij. Sommige kunnen beter even tot 10 tellen voordat ze gaan posten, of misschien moet het forum hierbij helpen door mensen niet te snel te kunnen laten reageren, bijvoorbeeld na 5 minuten pas weer, maar dat is mijn mening (en na mijn weten mag iedereen gewoon nog een mening hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ricardo246 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:31:
Ik heb gisteren genoten van Alpine (dat ik dit ooit zou typen had ik niet verwacht :+ ).
OCO die een goede solide wedstrijd reed, en de beste team maat ever had in deze race.
Knap verdedigd van ALO, en de nummer 1 positie van OCO heeft hij aan het werk van ALO te danken.
Zeker, je kon ook zien aan het einde van de race en tijdens het interview met OCO, dat hij ook wel om de drommel weet dat hij de overwinning heeft dankzij het goede verdedigwerk van ALO. ;)
Over het commentaar van HAM op ALO kan ik kort zijn, iedere coureur doet dat, allemaal, zeiken over de radio. Nothing new there.
HAM was tijdens de race al aan het miepen toen ie niet zonder slag of stoot langs ALO kwam. De tik, vervolgens roepen dat ALO gevaarlijk zou doen, en nog wat andere zaken over de radio roepen, laat duidelijk zien dat Mercedes/HAM dit jaar wat meer aan het blunderen zijn en ze echt wel druk ervaren door Red Bull Racing. Dat houdt iedereen gelukkig scherp, maar zo zie je aan de andere kant ook wat voor spelletjes er gespeeld worden op en naast de baan. Ik vind daardoor wel, dat met de afgelopen twee races, Mercedes/HAM hun ware aard hebben laten zien.
Mooiste moment vond ik toen de 2 Alpines , na de vlag, naast elkaar reden, zo gaaf om die emoties bij beiden te zien.
Ze hebben ALO binnen gehaald om de tijden van weleer weer terug te laten komen, dit is daarin een mooie eerste stap. Ook voor ALO is het even geleden dat hij een overwinning mocht vieren, dus ik kan mij voorstellen dat ook hij best euforisch was. :)
Over de DSQ van VET --> het zit hem niet mee, maar zo zijn de regels, er werd vroeger voldoende gesjoemeld met brandstof, dus ook deze regel is er vanwege eerdere issues.
Yep, maar toch, wel zuur dat het blijkbaar lastiger is om een tank lek te maken en te vervangen. Lijkt me dat er best behoorlijk veel prijzengeld in een tweede plek zit, wat het team hierdoor dus ook misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

pro_6or

amateur_60r

Sniffels schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:13:
Boe roepen hoeft van mij niet. hij heeft niets verkeerd gedaan deze race. boe roepen omdat hij mega geluk heeft?
Die qualy shenanigans waren uiterst onsympathiek en onsportief, en voor ik door die paar max haters met de "feiten" om de oren wordt geslagen, stil staan in de pit straat en de exit is niet normaal. en je rondje 2.4 seconde langzamer rijden zodat max in sector 3 in jouw dirty air zit ook niet.

Dat op zich gaf mij nog wel een "boooo" gevoel. Wanneer hij nou gewoon met open vizier strijd is het gauw afgelopen met Boooo. Er was ook absoluut geen BOOO te horen voor Silverstone en iedereen vond het een mooie strijd, de strijd die Hamilton zei dat hij al jaren wilde.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:40:
Het is niet voor niets de MAFIA (eerste 2 staan voor Mercedes Assistance).
De FIA is zogenaamd altijd op/naar de hand van het oppermachtige team. Bij het Ferrai/Schumi tijdperk riep men dat ook en noemde men de FIA de Ferrari International Assistance. Dus wat dat betreft is er altijd wel iets met het oppermachtige team en de FIA. De sport is ook nooit anders geweest, maar bedenk je ook, dat ook in dit soort dingen wij nooit het volledige beeld hebben, maar wel uitgaan van onze mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Erapaz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Zie je wel! Weer een mooie race in Hongarije.
Ja deze was inderdaad wel een uit duizenden... had echter niemand van tevoren voorspeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

Killjoy

Klingon lawn products

Al met al waren dit twee kostbare weekenden voor red bull. De schade van Silverstone zag ik ingeschat op 1,8 miljoen dollar. Ben benieuwd wanneer er een schatting van Hongarije bekend wordt. Met de dode motor van Perez en de alsnog verdachte motor van Verstappen uit de Silverstone crash, zal het geen fijn plaatje worden.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pro_6or schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:43:
Dat op zich gaf mij nog wel een "boooo" gevoel. Wanneer hij nou gewoon met open vizier strijd is het gauw afgelopen met Boooo. Er was ook absoluut geen BOOO te horen voor Silverstone en iedereen vond het een mooie strijd, de strijd die Hamilton zei dat hij al jaren wilde.
Maar er niet bij zei dat hij dan wel die strijd winnend aan wil gaan. ;) Maar nu het zo close is en vrij lang duurt, kun je wel redelijk zien hoe het team daadwerkelijk het spelletje speelt, wat imo echt geen schoonheidsprijs verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

pro_6or

amateur_60r

CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:43:
[...]
De FIA is zogenaamd altijd op/naar de hand van het oppermachtige team. Bij het Ferrai/Schumi tijdperk riep men dat ook en noemde men de FIA de Ferrari International Assistance. Dus wat dat betreft is er altijd wel iets met het oppermachtige team en de FIA. De sport is ook nooit anders geweest, maar bedenk je ook, dat ook in dit soort dingen wij nooit het volledige beeld hebben, maar wel uitgaan van onze mening.
ik vind dat heel moeilijk. waarom gisteren die rode vlag zo laat?

Maar ik denk dat de FIA wel objectief is/probeert te zijn. Je moet wel heel zeker weten dat Hamilton dat expres deed in Silverstone voor je op die manier straft. Hij kan het zeker nog een keer doen, misschien zelfs wel een derde keer voor de FIA echt gekke dingen gaat doen.

Ze proberen gewoon zo min mogelijk invloed te hebben, en dat kun je bespelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:43:
[...]
Het beeld is overduidelijk, en ja de FIA was toen ook op de hand van Ferrari.

Het gaat gewoon nergens over dat ze de regels selectief toepassen en dat Mercedes "toevallig" overal voordeel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Killjoy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:45:
Al met al waren dit twee kostbare weekenden voor red bull. De schade van Silverstone zag ik ingeschat op 1,8 miljoen dollar. Ben benieuwd wanneer er een schatting van Hongarije bekend wordt. Met de dode motor van Perez en de alsnog verdachte motor van Verstappen uit de Silverstone crash, zal het geen fijn plaatje worden.
Als de motor (toch het duurste van de schade) dan of over twee races wordt uitgesmeerd of alleen op Silverstone, anders is het makkelijk roepen dat er flinke schade is, maar de motor dan twee keer meegerekend wordt, is natuurlijk ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:17
MeNTaL_TO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Hij reed ook niet een beetje te hard (+15 km/h) oftewel 31% te hard.
Ze hadden het gisteren over 125km/H waar 80 mocht. Dus straf is wel logisch. Al was het vermoeden dat het gebeurde bij het inrijden omdat ie geen grip had bij het afremmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Ík heb nergens 'oranje' vermeld staan. Beter lezen.
Ik geloof overigens prima dat in het aartsconservatieve Hongarije (zie homo-rechten) een deel van het neutrale publiek moeite heeft met een half-gekleurde racer.
dat is zwaar bias vanuit de media; ik kom er 20jr (meerdere keren per jaar), ze hebben daar ook gewoon een GayParade, lopen mannen en vrouwen hand in hand. Maat van me is homo woont er ook alweer 12jaar. Zwaar overtrokken vanuit de (eu)media.

Wat betreft lewis fans in hongarije; daar heb je gelijk in, die zijn op 1 hand te tellen. Dat was afgelopen week ook wel weer duidelijk gemaakt in de sport-bars. Praat het niet goed, maar er wordt een beelt geschets dat het 'allen max/oranje' fans zijn. Dat is dus compleet onjuist.

Gene waar vele zich druk om maken, is het inconsistent beleid vanuit de FIA, wat toevallig(?) vaak in voordeel van mercedes/ferrari uitvalt. Persoonlijk denk ik niet direct dat dit FIA is, maar vooral omdat Toto een dikke vinger in -iedere- pap heeft zitten. Zijn invloed en belangenverstrengeling spelen mee... maar goed, zo is F1 al jaaaren (ik noem een Flavio briatore)

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 02-08-2021 10:49 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Killjoy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:45:
idd en 2x nieuwe motor; 3,5m per stuk... dus schade loopt al tegen de 10 miljoen aan :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jep, veel FIA wappies hier.

Nee, ze zijn er niet alleen in het voordeel van MB. Nee, vroeger waren zij niet alleen in het voordeel van Ferrari.
Dit is net als voetbal, dat er altijd geroepen wordt dat er zelden opgetreden wordt tegen Ronaldo, Messi of Neymar. Dit is niet het geval. Maar het betreft vedettes en bij alles wat zij doen ligt er een vergrootglas bovenop. En daarnaast hebben deze personen, naast een grote fanbase, ook veel haters. Die ieder wissewasje nog eens 3x extra uitvergroten.
Lang verhaal kort. Nee, er wordt niemand voorgetrokken en het feit dat deze controverse nog niet op Max hangt betekent dat hij nog niet die legendarische status heeft, die een Hamilton of Messi wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
FastFred schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

De FIA heeft 1 liter uit de auto nodig om na de race te bepalen of de brandstof legaal is.

De auto van Vettel gaat met de FIA mee naar Frankrijk voor 'nader onderzoek'. Ik ben benieuwd of de DQ nog ingetrokken wordt als er alsnog bepaald kan worden dat de gebruikte brandstof legaal is.
Als het klopt dat er te weinig inzit is imo DFQ terecht. Ik las ergens dat Aston Martin heeft aangegeven dat obv het gewicht van de auto er nog tenminste 1,7 kilo in moet zitten. Alleen dat de FIA deze er niet uit wilde/kon halen.
Vervolgens was er nog een gesteggel over hoe de FIA de auto wilde vervoeren en heeft AM een verklaring moeten tekenen dat het vervoer klaar maken geen invloed kon hebben op het onderzoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:38
Togi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Als het klopt dat er te weinig inzit is imo DFQ terecht. Ik las ergens dat Aston Martin heeft aangegeven dat obv het gewicht van de auto er nog tenminste 1,7 kilo in moet zitten. Alleen dat de FIA deze er niet uit wilde/kon halen.
Vervolgens was er nog een gesteggel over hoe de FIA de auto wilde vervoeren en heeft AM een verklaring moeten tekenen dat het vervoer klaar maken geen invloed kon hebben op het onderzoek
het team moet de brandstof ondeer toezicht van de FIA er zelf uithalen en dat lukte niet. Ik heb ergens gelezen dat er een pompje oid kapot was waardoor er niet meer uitgehaald kon worden. Maar daar kan ik de bron even niet meer van vinden.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

het team moet de brandstof ondeer toezicht van de FIA er zelf uithalen en dat lukte niet. Ik heb ergens gelezen dat er een pompje oid kapot was waardoor er niet meer uitgehaald kon worden. Maar daar kan ik de bron even niet meer van vinden.
Idd en na een berekening dmv de sensoren zou er nog 1,71L in moeten zitten maar kregen ze er maar 0,3L uit... er zou dus nog ca. 1,4L in moeten zitten die de FIA eruit zou moeten kunnen halen. Begreep dat de auto onderweg is naar een FIA "garage" in Frankrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:52:
... het feit dat deze controverse nog niet op Max hangt betekent dat hij nog niet die legendarische status heeft, die een Hamilton of Messi wel heeft.
Dat.. is.. een vreemde manier van dingen aan elkaar knopen.

Max haalt gewoon geen fratsen uit, is recht door zee en zegt eerlijk wat hij van dingen vindt.
Hetzelfde geldt voor Seb. Ook iemand van het kaliber geen woorden, maar daden.
Dat verdient imho meer respect dan het gekonkel van sommige andere coureurs. Dat is namelijk wat die controverse kweekt, niet de prestaties an sich.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-08-2021 11:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:52:
Jep, veel FIA wappies hier.

Nee, ze zijn er niet alleen in het voordeel van MB. Nee, vroeger waren zij niet alleen in het voordeel van Ferrari.
Dit is net als voetbal, dat er altijd geroepen wordt dat er zelden opgetreden wordt tegen Ronaldo, Messi of Neymar. Dit is niet het geval. Maar het betreft vedettes en bij alles wat zij doen ligt er een vergrootglas bovenop. En daarnaast hebben deze personen, naast een grote fanbase, ook veel haters. Die ieder wissewasje nog eens 3x extra uitvergroten.
Lang verhaal kort. Nee, er wordt niemand voorgetrokken en het feit dat deze controverse nog niet op Max hangt betekent dat hij nog niet die legendarische status heeft, die een Hamilton of Messi wel heeft.
Vergelijk je nu eigenlijk met de FIFA? De organisatie die bekend staat om de vele corruptiezaken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Max haalt gewoon geen fratsen uit
Gemiddeld genomen over de laatste jaren is Max de grootste randebiel op de grid. En zijn huidige taalgebruik in de media slaat ook werkelijk nergens op. Voor de Nederlandse tv is het grappig, maar anderen zijn daar niet van gediend en Max doet dit puur om te provoceren. En dat maakt hem een slechte persoonlijkheid.
Als we naar de andere talentvolle rijders kijken, zoals een Russel, Norris of Ocon, dan kan Max nog heel veel leren over hoe men zich hoort te gedragen
Voordeel is, zogauw deze jongens een fatsoenlijke auto krijgen is Max gezien en is die hele hype afgelopen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

PTR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Vergelijk je nu eigenlijk met de FIFA? De organisatie die bekend staat om de vele corruptiezaken?
Nee, Ik vergelijk het met scheidsrechters. Ik had verwacht dat dit voor de simpele ziel ook wel duidelijk genoeg was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Gemiddeld genomen over de laatste jaren is Max de grootste randebiel op de grid. En zijn huidige taalgebruik in de media slaat ook werkelijk nergens op. Voor de Nederlandse tv is het grappig, maar anderen zijn daar niet van gediend en Max doet dit puur om te provoceren. En dat maakt hem een slechte persoonlijkheid.
Als we naar de andere talentvolle rijders kijken, zoals een Russel, Norris of Ocon, dan kan Max nog heel veel leren over hoe men zich hoort te gedragen
Voordeel is, zogauw deze jongens een fatsoenlijke auto krijgen is Max gezien en is die hele hype afgelopen. .
Zeg je dit om te provoceren? Slechte persoonlijkheid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Nee, Ik vergelijk het met scheidsrechters. Ik had verwacht dat dit voor de simpele ziel ook wel duidelijk genoeg was.
Ik zou je willen vragen niet op deze manier te schrijven, maakt het geen goede discussie. Je zoekt de strijd op of wil gewoon trollen. Hou aub op daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
PTR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Zijn al die organisaties dat niet 😉?
FIA met de straf voor Ferrari die ze niet wilde opbaren
De paardensport waar de bond zelf een paard verkeerd inschrijft en deze dus niet naar de OS kan.
Atletiek met het hele schoenen verhaal waar de aangepast specificaties wel heel veel overeenkomsten heeft met de specificaties van de nieuwe NIke schoenen
Etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

Togi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Zijn al die organisaties dat niet 😉?
FIA met de straf voor Ferrari die ze niet wilde opbaren
De paardensport waar de bond zelf een paard verkeerd inschrijft en deze dus niet naar de OS kan.
Atletiek met het hele schoenen verhaal waar de aangepast specificaties wel heel veel overeenkomsten heeft met de specificaties van de nieuwe NIke schoenen
Etc…
Daar waar het om veel geld gaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]
En zijn huidige taalgebruik in de media slaat ook werkelijk nergens op. Voor de Nederlandse tv is het grappig, maar anderen zijn daar niet van gediend en Max doet dit puur om te provoceren.
Nee hoor. Ook op internationale platforms worden zijn "recht door zee" uitspraken geroemd.
Door fans en door critici. "No beating around the bush" noemen ze dat.

Je mag mij gerust een wappie noemen, maar ik krijg het idee dat je zelf nogal naïef bent :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-08-2021 11:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Nee hoor. Ook op internationale platforms worden zijn "recht door zee" uitspraken geroemd.

Je mag mij gerust een wappie noemen, maar ik krijg het idee dat je zelf nogal naïef bent :)
Don’t feed the trol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:51
Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Dat.. is.. een vreemde manier van dingen aan elkaar knopen.

Max haalt gewoon geen fratsen uit, is recht door zee en zegt eerlijk wat hij van dingen vindt.
Hetzelfde geldt voor Seb. Ook iemand van het kaliber geen woorden, maar daden.
Dat verdient imho meer respect dan het gekonkel van sommige andere coureurs. Dat is namelijk wat die controverse kweekt, niet de prestaties an sich.
Het is meer wat je wilt zien. Max haalt ook de nodige fratsen uit en kan ook zeuren. Zelfde geldt voor Vettel. Uiteindelijk doen ze het allemaal, maar het is vooral wat mensen willen zien. Mensen zijn voor coureur X dus vinden ze coureur Y een zeur, of andersom. Mooie van gisteren was nog Alonso, die zei bij Ziggo dat Hamilton wel vaker zeurt over de radio (wat op zich waar is)....alleen vreemd verwijt van hem, want als er iemand kon zeuren was het toch meneer Alonso wel. Verder niks ten nadele, want ik heb wel genoten van het duel tussen Hamilton en Alonso gisteren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

Door fans en door critici.

Het gaat ook niet om fans en critici, maar over de BBC, Sky, RTL ect. Zij zitten met code-taalgebruik en Max maakt daar expres misbruik van. Je hoort geen enkele andere rijder tijdens een persconferentie dergelijk taalgebruik gebruiken, puur omdat ze meer respect hebben voor anderen. Ook al is hij op de baan iets rustiger geworden, zijn taalgebruik laat nog steeds zien dat hij een klein kind is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:08
Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Het gaat ook niet om fans en critici, maar over de BBC, Sky, RTL ect. Zij zitten met code-taalgebruik en Max maakt daar expres misbruik van. Je hoort geen enkele andere rijder tijdens een persconferentie dergelijk taalgebruik gebruiken, puur omdat ze meer respect hebben voor anderen. Ook al is hij op de baan iets rustiger geworden, zijn taalgebruik laat nog steeds zien dat hij een klein kind is.
Hou toch op, hij snoert (terecht) de media de mond vanwege het stoken in de strijd tussen hem en Hamilton. Ik geloof best dat sommige media partijen daar niet van gediend zijn, immers hij spreek heb aan.

Verder vind ik je eerdere post op een troll niveau, dus laat ik het hierbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Ik zie maar 1 klein kind op dit moment |:(

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:39
Maurice079 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:10:
Allemaal even dankjewel zeggen tegen Fernando :P
Max is ons al voor, schouder kneepjes voor Alonso
https://vm.tiktok.com/ZMd3DGJEk/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:33
[...]

Het is trollenvoedertijd ;)

Anyways...
Mijn vrouw heeft de bank weer een stukje meer afgebroken tijdens de race gisteren. Het houdt niet op, niet vanzelf...
Wat een contrast aan pech/mazzel tussen VER en HAM. Hoort er natuurlijk bij, maar vind het wel zuur voor VER en RB, en jammer dat de dominantie van Mercedes nog niet gebroken wordt op deze manier :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Waah schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Insinueren O-) bedoel je denk ik O-)
Als je hier mensen gaat insemineren heb je pas echt drama :+
Ja als het géén grapje was geweest dan had ik wel “niets” gebruikt ipv. “niemand”

Maar goed, ik zal t er de volgende keer wel bijzeggen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het gaat ook niet om fans en critici, maar over de BBC, Sky, RTL ect.
Nou. En dan zijn we dus in een cirkeltje weer terug aanbeland bij een punt in mijn eerste betoog.
Het moet dus maar aan de media zijn wat we als fans moeten horen en vinden?
Nee, daar pas ik voor. Ik wel oprechtheid zien, geen politieke agenda.
Laat Max maar zeggen wat ie wil en Seb dragen wat ie wil. Vind ik mooier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

boxlessness schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
Anyways...
Mijn vrouw heeft de bank weer een stukje meer afgebroken tijdens de race gisteren. Het houdt niet op, niet vanzelf...
Je hebt nu 4 weken de tijd om hem serieus te verstevigen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:21:
[...]

Je hebt nu 4 weken de tijd om hem serieus te verstevigen ;)
Of ik leg m'n vrouw de volgende keer buiten aan de ketting tijdens de race... maar dat geeft ook zo'n gezeik, en dan moet ik de week daarna op een kapotte bank slapen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Ben totaal geen fan van Alonso, maar gisteren heb ik echt genoten van zijn kunsten, ronden lang keihard verdedigen, maar zo nu en dan toch ruimte laten.

En Sainz laat hem er na 3 bochten voorbij...
Mooie is dat Alonso nu niet voor een klassement rijdt maar voor dag succesjes. Hij hoeft dus geen vieze spelletjes te spelen maar kan wel top op de limiet racen als hij er zin in heeft. (en dat hij kan sturen is wel duidelijk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
ArcticWolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

En misschien aanvullend;
Dit zou nog steeds in het nadeel zijn van de teams die onder het budgetplafond blijven want voor hen gaat de schade ten koste van het budget. Teams kunnen zich verzekeren voor dit soort schade maar dergelijke verzekeringen zijn ook niet goedkoop als ik o.a. Renger van der Zande moet geloven (die zit ook in die business) dus dat is voor teams ook een afweging; neem je het risico om het geld aan ontwikkelingen te spenderen of geef je het uit aan verzekeringen? Voor de teams die tegen het budgetplafond aanlopen maakt het weinig uit, die hebben meer geld dan ze uit kunnen geven.

Overigens begreep ik gisteren uit de post-race show dat er wel enige ruimte is voor teams om het budgetplafond te overschrijden en dat je ook toestemming kunt vragen om over het budget te gaan, zie YouTube: F1 LIVE: Hungarian GP Post-Race Show waar Sam Collins dit zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:39
[...]

Het is trollenvoedertijd ;)

Anyways...
Wat een contrast aan pech/mazzel tussen VER en HAM. Hoort er natuurlijk bij, maar vind het wel zuur voor VER en RB, en jammer dat de dominantie van Mercedes nog niet gebroken wordt op deze manier :-(
Wat voor vrouw heb je, is eiken vereist of kan je het met een den af. (Grapje :9 )

Ergens vind ik het gesteggel wel goed voor de F1 maar dat ‘juf juf juf, zag je wat hij deed’ dat moet minder.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
[...]

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Spreekt over hoe "men zich hoort te gedragen" en het eerstvolgende dat je doet, is mensen hier wegzetten als simpele zielen. Lekker man d:)b

Je noemt Max de grootste randdebiel (dat schrijf je met twee keer een 'd') op de grid, maar vergeet gemakshalve dat hij een van de weinigen is met nul strafpunten? In het begin was hij absoluut roekelozer dan nu, echter heeft hij in mijn ogen gedurende seizoen 2019 geleerd om geduld te hebben en problemen te vermijden. Hij racet nog steeds hard maar veel meer gecalculeerd en kiest vaker eieren voor zijn geld. Zowel op als naast de baan is hij zichtbaar veel volwassener geworden. Maakt hij met zijn Hollandsche nuchterheid een keer een directe opmerking dan is het meteen provoceren en een slechte persoonlijkheid? Volgens mij heb jij op persoonlijk vlak gewoon een probleem met hem, wellicht vroeger een aanvaring gehad met iemand die op hem leek of zo, want ook internationaal waarderen mensen zijn directe opmerkingen en is het een frisse afwisseling van alle correctheid en schijnheiligheid. Gewoon no nonsense, geen bullshit en vooral dingen niet sugarcoaten.

We kijken naar sport en sport is emotie, geen politiek. Als je dat niet kunt handelen moet je maar lekker Politiek 24 gaan kijken. Met je "hoe men zich hoort te gedragen" :') alsof Max mensen persoonlijk aangevallen, uitgescholden of gediscrimineerd heeft. Ik ben absoluut ook fan van bijvoorbeeld Russell, maar als je de hele grid uit Hamiltons en Russells laat bestaan wordt de sport er buiten de baan niet spannender op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Overigens behoor je 'jouw' met een 'w' op het einde te schrijven.
Ah, op de man. Taalnatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Mel33 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Een haast emotioneel moment, in positieve zin. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

Heb het gevoel dat het steeds een beetje gezelliger wordt hier. Kom op zeg, we lijken wel een stel kleuters.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
Mel33 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Wat voor vrouw heb je, is eiken vereist of kan je het met een den af. (Grapje :9 )

Ergens vind ik het gesteggel wel goed voor de F1 maar dat ‘juf juf juf, zag je wat hij deed’ dat moet minder.
Ze is een eiken vrouw. De invulling die je daar aan geeft laat ik aan jezelf en jouw eigen fantasie over. ;)

Van de ene kant snap ik het "juf juf juf"-gedoe wel. Als iemand met 200+km/h capriolen uit gaat halen, dan snap ik de impuls om meteen een "WTF" te roepen wel. Daarbij is het natuurlijk ook een beeld dat door de media/presentatie neer wordt gezet. Waarschijnlijk is de "WTF" die uitgezonden wordt niet zo spectaculair/gemeend als dat Olaf/Sky ons voorspiegeld. Die maken het natuurlijk ook juicier dan dat het vaak is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45

iichel

Gazoooo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/99gc3uG.jpg

Mooie woorden van HAM voor ALO

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

stukje NA de race; zie IG; https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

"important for max" toch mooie gedachten van de baas
[...]

^-- dat dus

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 02-08-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:51
Recrush schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

[...]

Spreekt over hoe "men zich hoort te gedragen" en het eerstvolgende dat je doet, is mensen hier wegzetten als simpele zielen. Lekker man d:)b

Je noemt Max de grootste randdebiel (dat schrijf je met twee keer een 'd') op de grid, maar vergeet gemakshalve dat hij een van de weinigen is met nul strafpunten? In het begin was hij absoluut roekelozer dan nu, echter heeft hij in mijn ogen gedurende seizoen 2019 geleerd om geduld te hebben en problemen te vermijden. Hij racet nog steeds hard maar veel meer gecalculeerd en kiest vaker eieren voor zijn geld. Zowel op als naast de baan is hij zichtbaar veel volwassener geworden. Maakt hij met zijn Hollandsche nuchterheid een keer een directe opmerking dan is het meteen provoceren en een slechte persoonlijkheid? Volgens mij heb jij op persoonlijk vlak gewoon een probleem met hem, wellicht vroeger een aanvaring gehad met iemand die op hem leek of zo, want ook internationaal waarderen mensen zijn directe opmerkingen en is het een frisse afwisseling van alle correctheid en schijnheiligheid. Gewoon no nonsense, geen bullshit en vooral dingen niet sugarcoaten.

We kijken naar sport en sport is emotie, geen politiek. Als je dat niet kunt handelen moet je maar lekker Politiek 24 gaan kijken. Met je "hoe men zich hoort te gedragen" :') alsof Max mensen persoonlijk aangevallen, uitgescholden of gediscrimineerd heeft. Ik ben absoluut ook fan van bijvoorbeeld Russell, maar als je de hele grid uit Hamiltons en Russells laat bestaan wordt de sport er buiten de baan niet spannender op.
No nonsense en niet sugarcoaten ok, maar ook niet altijd even handig. Dat hij nu roept tegen de media dat ze op moeten houden over Silverstone, prima, helemaal terecht. Maar andere keren is zijn directheid niet altijd even handig. Dat Jos roept dat Toto niet meer hoeft te bellen.... of al zijn commentaar richting Renault toen ze nog met die motoren reden bij Red Bull en ook richting Ferrari na wat incidenten...carriere technisch is dat niet altijd even slim. tenzij je van plan bent je hele loopbaan bij Red Bull te blijven... maar je kan die jongens nog wel eens nodig gaan hebben in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

No nonsense en niet sugarcoaten ok, maar ook niet altijd even handig. Dat hij nu roept tegen de media dat ze op moeten houden over Silverstone, prima, helemaal terecht. Maar andere keren is zijn directheid niet altijd even handig. Dat Jos roept dat Toto niet meer hoeft te bellen.... of al zijn commentaar richting Renault toen ze nog met die motoren reden bij Red Bull en ook richting Ferrari na wat incidenten...carriere technisch is dat niet altijd even slim. tenzij je van plan bent je hele loopbaan bij Red Bull te blijven... maar je kan die jongens nog wel eens nodig gaan hebben in de toekomst.
Wat hebben vermeende uitspraken van Jos met Max te maken? Je relaas raakt kant nog wal.
Bovendien heeft Jos ook nog eens ontkent dat ie dat ooit gezegd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:59:
[...]

Sorry hoor maar kap er gewoon mee om de racisme kaart te trekken tegenover iedereen die negatief is tegenover Hamilton.

Mensen kunnen ook gewoon acties veroordelen zonder te kijken naar huidskleur. Of hij nou blank is of een andere kleur, er zijn genoeg redenen te benoemen dat hij niet in positief daglicht staat.

Dat er dan wel/niet boe geroepen mag worden is een andere discussie, maar racisme heeft er niks mee te maken.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Je mening mag er zijn. Bovendien zijn een boel tweakers die zich kennelijk kunnen vinden in je zwart-wit (sorry..) houding ten opzichte van het 'trekken van een racismekaart'.

Volgens mij is iets meer nuance op zijn plaats. Er zijn m.i. al veel langer legio redenen om niet blij te zijn met HAM, echter resulteerde dat nooit (?) in boegeroep. Nu wel en valt het samen met ander onprettig gedrag door fans. Dat maakt het voor mij niet 100% te scheiden en had daarom liever gezien dat de fans zich van een wat verdraagzamere (sportief or otherwise) kant hadden laten zien.

Jij claimt dat racisme niks/nooit met boe roepen te maken heeft. Ik denk dat je er daar naast zit. Dus ja, natuurlijk moet boe roepen kunnen, maar specifiek in deze situatie, onder deze omstandigheden had ik het liever niet gezien. Volgende race beter qua resultaat hopelijk, maar ik heb lang niet zo'n enerverende wedstrijd meegemaakt :)F

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Edd

Anyways...
Kleine tip voor je.. Ik zou even wachten met een nieuwe bank/interieur kopen tot het seizoen is afgelopen. ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

ALO naar RBR. Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tomcatter_31 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

ferrari en alpine hoeft max denk ik niet meer aan te kloppen :X en wie weet hoe de kaarten er volgend termijn bij liggen? zelf heb ik verwachting van Ferrari en Mclaren hoog zitten.

het fucking bij een perconferentie vind ik misplaatst; het is een 'familie' sport. Denk dat menig tweaker hier vroeger op de bank met Paps de F1 gekeken heeft. Nu zijn we in nederland niet vies van een scheldpartijtje meer of minder, maar praktisch halve wereld is dat wel. Was gewoon verkeerde woordkeuze. Het bekende 'verstappen'-temperament

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11:58
ACID-dude schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Je mening mag er zijn. Bovendien zijn een boel tweakers die zich kennelijk kunnen vinden in je zwart-wit (sorry..) houding ten opzichte van het 'trekken van een racismekaart'.

Volgens mij is iets meer nuance op zijn plaats. Er zijn m.i. al veel langer legio redenen om niet blij te zijn met HAM, echter resulteerde dat nooit (?) in boegeroep. Nu wel en valt het samen met ander onprettig gedrag door fans. Dat maakt het voor mij niet 100% te scheiden en had daarom liever gezien dat de fans zich van een wat verdraagzamere (sportief or otherwise) kant hadden laten zien.

Jij claimt dat racisme niks/nooit met boe roepen te maken heeft. Ik denk dat je er daar naast zit. Dus ja, natuurlijk moet boe roepen kunnen, maar specifiek in deze situatie, onder deze omstandigheden had ik het liever niet gezien. Volgende race beter qua resultaat hopelijk, maar ik heb lang niet zo'n enerverende wedstrijd meegemaakt :)F
Nuance is er natuurlijk altijd. Ik claim niet dat het nooit iets ermee te maken heeft. laten we wel wezen, er zullen er vast een paar tussen staan die het roepen vanwege z'n huidskleur. Maar de massa? Nee dat zeker niet, en dat is misschien de nuance die ik mis in jouw reactie. Waarom heeft het wél met racisme te maken? Er zijn genoeg redenen te bedenken dat de fans (on)terecht boe roepen tegen hamilton. Maar blijkbaar is de hoofdreden racisme en dáár wordt ik moe van.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

het fucking bij een perconferentie vind ik misplaatst; het is een 'familie' sport. Denk dat menig tweaker hier vroeger op de bank met Paps de F1 gekeken heeft. Nu zijn we in nederland niet vies van een scheldpartijtje meer of minder, maar praktisch halve wereld is dat wel. Was gewoon verkeerde woordkeuze. Het bekende 'verstappen'-temperament
Wat een geleuter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat is er aan de hand met F1?
Hamilton wint niet alles.
Vettel gedraagt zich niet als een arrogante kwal.
Verstappen heeft 0 strafpunten.
Ferrari heeft sympathieke coureurs.
Alonso kiest voor het team.
Twee Williams in de punten.
Kimmi.

:)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

himlims_ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

ferrari en alpine hoeft max denk ik niet meer aan te kloppen :X en wie weet hoe de kaarten er volgend termijn bij liggen? zelf heb ik verwachting van Ferrari en Mclaren hoog zitten.
Ik zie het niet gebeuren, maar ik denk dat als Max een belletje doet naar willekeurig welk team dat ie gewoon terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Ja, ik ga dit topic uit haar lijden verlossen...
De sfeer is hier om te snijden, de verwijten vliegen over en weer en normale discussie lijkt allang niet meer mogelijk.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!

Huisregels van dit topic:
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
    -Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
    -Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.