Ja, dit probleem heb ik ook. De helpdesk van Plugsurfing geeft aan dat het komt omdat ik 2 verschillende e-mailadressen heb gebruikt (een ander e-mail adres voor Plugsurfing dan voor het Volvo account). Inmiddels heb ik een tweede Plugsurfing account aangemaakt, maar ze willen/kunnen de pas niet omzetten. Ik denk dat ik maar een nieuwe pas bij Volvo aan ga vragen (als dat kan) aangezien de korting op de pas volgens f de mij maar 1 jaar geldig is.Pet66 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Wanneer ik mijn sleutel wil koppelen aan de VOC-app krijg ik de foutmelding dat deze sleutel al gekoppeld is aan een ander account![]()
![]()
In mijn accountgegevens in de app zie ik nergens deze sleutel staan.
Hebben anderen hier ook problemen mee ondervonden?
** Dat kan besproken worden in het feedback topic. **
[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 13:57 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
** Dat kan besproken worden in het feedback topic. **
[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 13:58 ]
Ik heb net mijn P6 in ontvangst mogen nemen. Man wat rijdt dat lekker zeg! Heerlijk vermogen, ligt zo solide op de weg - moest gelijk weer aan het werk dus nog niet veel kunnen doen, maar eerste indrukken zijn geweldig!
Vraagje - ik begreep dat je maar 1 volvo ID kan koppelen per gebruiker. Ik heb inmiddels een volvo account aangemaakt, en ben ingelogd, gekoppeld aan sleutel 1, en ben ingelogd op mijn google account.
Ik heb de tweede sleutel gekoppeld voor mijn vrouw, en haar google account ingelogd.
Aangezien je maar 1 volvo ID kan koppelen - kan ik straffeloos die ene volvo account (die dus aan mijn email gelinkt is) inloggen terwijl zij is ingelogd op haar profiel, of levert dat problemen op?
Vraagje - ik begreep dat je maar 1 volvo ID kan koppelen per gebruiker. Ik heb inmiddels een volvo account aangemaakt, en ben ingelogd, gekoppeld aan sleutel 1, en ben ingelogd op mijn google account.
Ik heb de tweede sleutel gekoppeld voor mijn vrouw, en haar google account ingelogd.
Aangezien je maar 1 volvo ID kan koppelen - kan ik straffeloos die ene volvo account (die dus aan mijn email gelinkt is) inloggen terwijl zij is ingelogd op haar profiel, of levert dat problemen op?
Kan je doen maar als je partner zelf de auto ook vele gebruikt zou ik lekker een account voor haar aanmaken zodat je alles netjes gescheiden hebt. Kwestie van nog geen minuut werk om ff een Volvo ID aan te maken.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Volgens de dealer werkte dat juist niet lekker en kon er maar 1 ID gekoppeld worden per VIN, vandaar.Juancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:19:
Kan je doen maar als je partner zelf de auto ook vele gebruikt zou ik lekker een account voor haar aanmaken zodat je alles netjes gescheiden hebt. Kwestie van nog geen minuut werk om ff een Volvo ID aan te maken.
Dat is volgens mij gewoon grote onzin wat je dealer dan zegt. Ik weet wel 100% zeker dat mijn partner al 1,5 jaar haar eigen accounts/ID's gebruikt in onze XC40 P8 en ik de mijne. Zou ook wel vreemd zijn als je wel meerdere accounts kan aanmaken in de auto echter maar 1 Volvo ID kan gebruiken.Rude-Dog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Volgens de dealer werkte dat juist niet lekker en kon er maar 1 ID gekoppeld worden per VIN, vandaar.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Kan prima, maar als je een oranje 2e sleutel hebt moet je die bij de dealer wel ff om laten zetten. Bij stond die als op een soort nood/reserve profiel
De tweede is inderdaad oranje, maar volgens de dealer hadden ze identieke werking.okio schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:54:
Kan prima, maar als je een oranje 2e sleutel hebt moet je die bij de dealer wel ff om laten zetten. Bij stond die als op een soort nood/reserve profiel
Huh? Wat/wie is je dealer in hemelsnaam? Je behoort gewoon 3 sleutels te krijgen: 2 zwarten voor dus 2 profielen en 1 oranje als soort van gast sleutel. Die laatste ligt hier al ruim 1,5 jaar in de kast, nooit gebruikt. Maar dan nog heeft die juist een hele andere werking dan de zwarte sleutel.Rude-Dog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:03:
[...]
De tweede is inderdaad oranje, maar volgens de dealer hadden ze identieke werking.
Bizar wat je dealer allemaal loopt te beweren.
Let op
Meerdere gebruikers kunnen de Volvo On Call-app met dezelfde auto koppelen. Voor een meer persoonlijke ervaring en ondersteuning raden wij aan dat elke gebruiker een persoonlijke Volvo ID aanmaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 28-07-2022 14:08 ]
Uhhh... hier ook maar 1 zwarte en 1 oranje sleutel gehad... (levering 2021-10)Juancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Huh? Wat/wie is je dealer in hemelsnaam? Je behoort gewoon 3 sleutels te krijgen: 2 zwarten voor dus 2 profielen en 1 oranje als soort van gast sleutel. Die laatste ligt hier al ruim 1,5 jaar in de kast, nooit gebruikt. Maar dan nog heeft die juist een hele andere werking dan de zwarte sleutel.
Dan is dat misschien aangepast ondertussen? De mijne komt uit december 2020 en had 3 sleutels...
Trouwens nog wat ervaren bij toeval. Ik had blijkbaar gister het dak niet helemaal dicht gedaan (kantel stand). Helaas is het nog steeds niet zo dat Volvo daar een melding over geeft in de app. Maar vanmorgen zag ik wel dat het zonnescherm tot de helft gesloten was, dat kan dan wel weer automatisch. Maar dus niet volledig. Wellicht omdat het dakraam nog op kantel stand stond?
Trouwens nog wat ervaren bij toeval. Ik had blijkbaar gister het dak niet helemaal dicht gedaan (kantel stand). Helaas is het nog steeds niet zo dat Volvo daar een melding over geeft in de app. Maar vanmorgen zag ik wel dat het zonnescherm tot de helft gesloten was, dat kan dan wel weer automatisch. Maar dus niet volledig. Wellicht omdat het dakraam nog op kantel stand stond?
Ik heb regelmatig gehad dat het zonnescherm vanzelf gesloten is. Heb niet echt onderzocht wanneer dat gebeurd, maar heeft denk ik te maken met het op afstand via de app koelen van de auto bij warm weer.Juancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:14:
Dan is dat misschien aangepast ondertussen? De mijne komt uit december 2020 en had 3 sleutels...
Nee dit gaat automatisch als de auto van binnen een bepaalde temperatuur bereikt. Heeft niks met de app of dergelijke te maken. Je kan deze automatische optie wel uit/aan zetten overigens.jswinkels schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:23:
[...]
Ik heb regelmatig gehad dat het zonnescherm vanzelf gesloten is. Heb niet echt onderzocht wanneer dat gebeurd, maar heeft denk ik te maken met het op afstand via de app koelen van de auto bij warm weer.
Ging er mij om dat het zonnescherm maar voor de helft dicht was, waarschijnlijk dus omdat het dakraam nog half open stond.
Dan blijft in ieder geval je hemeltje droog mocht het gaan regenenJuancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:27:
[...]
Nee dit gaat automatisch als de auto van binnen een bepaalde temperatuur bereikt. Heeft niks met de app of dergelijke te maken. Je kan deze automatische optie wel uit/aan zetten overigens.
Ging er mij om dat het zonnescherm maar voor de helft dicht was, waarschijnlijk dus omdat het dakraam nog half open stond.
Maar ik ben het eens dat andere merken dat soort dingen wel wat beter voor elkaar hebben. VW sluit netjes het dak/ramen bij regendetectie en ook kun je vanaf de sleutel ramen/dak openen/sluiten. Als ik nu buiten de auto sta moet ik eerst weer de auto in om het dak dicht te doen, bij mijn vorige auto hoefde ik alleen maar op de sleutel te duwen of de buitenkant van de handgreep (keyless entry) vast te houden om het dak te sluiten
Ik ook, 1 zwarte hoofd sleutel en 1 oranje sleutel met beperkte capaciteit.TAA schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:08:
[...]
Uhhh... hier ook maar 1 zwarte en 1 oranje sleutel gehad... (levering 2021-10)
MY23 (7-2022)
Ja of dat je gewoon een optie in het menu maakt waar je zelf kan bepalen of het dakraam automatisch dicht moet bij afsluiten auto of juist niet. Lijkt me niet zo ingewikkeld...WildOne schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:58:
[...]
Dan blijft in ieder geval je hemeltje droog mocht het gaan regenen![]()
Maar ik ben het eens dat andere merken dat soort dingen wel wat beter voor elkaar hebben. VW sluit netjes het dak/ramen bij regendetectie en ook kun je vanaf de sleutel ramen/dak openen/sluiten. Als ik nu buiten de auto sta moet ik eerst weer de auto in om het dak dicht te doen, bij mijn vorige auto hoefde ik alleen maar op de sleutel te duwen of de buitenkant van de handgreep (keyless entry) vast te houden om het dak te sluiten
Volgens de handleiding is het ook met sleutel en met de handgreep mogelijk: "Bediening is tevens mogelijk met behulp van de sleutel of passieve opening via de portiergreep."WildOne schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:58:
[...]
Dan blijft in ieder geval je hemeltje droog mocht het gaan regenen![]()
Als je je vinger op dat vakje op de deurgreep houdt gaat het dan dicht lijkt mij? Of de sluitknop van je sleutel ingedrukt houden.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
*
[ Voor 119% gewijzigd door Juancho op 28-07-2022 15:53 ]
Same here, C40 2022VolvoXC40P6MY23 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:09:
[...]
Ik ook, 1 zwarte hoofd sleutel en 1 oranje sleutel met beperkte capaciteit.
MY23 (7-2022)
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Klopt, eerste serie auto's is met 2 zwarte en 1 oranje sleutel geleverd, ergens in 2021 is dit 1 zwarte en 1 oranje geworden.TAA schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:08:
[...]
Uhhh... hier ook maar 1 zwarte en 1 oranje sleutel gehad... (levering 2021-10)
XC40 EV Pro
Held! Net nog eens geprobeerd en het werkt inderdaad wel! Als je m lang genoeg vasthoudt gaat zelfs het zonnescherm dicht. Weer wat geleerdOphidian schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:42:
[...]
Volgens de handleiding is het ook met sleutel en met de handgreep mogelijk: "Bediening is tevens mogelijk met behulp van de sleutel of passieve opening via de portiergreep."
Als je je vinger op dat vakje op de deurgreep houdt gaat het dan dicht lijkt mij? Of de sluitknop van je sleutel ingedrukt houden.
Als je je open knopt lang genoeg ingedrukt houdt gaan alle 4 de ramen open. Helaas niet je dakraam. Werkt al sinds de oudere volvo’s.WildOne schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:11:
[...]
Held! Net nog eens geprobeerd en het werkt inderdaad wel! Als je m lang genoeg vasthoudt gaat zelfs het zonnescherm dicht. Weer wat geleerd
Je hoort altijd 3 sleutels te krijgen. Ik kreeg er ook maar 2. Dealer gaf toe dat de 3e kwijt is geraakt. Ze stellen de auto dan in op 2 sleutels. Als ik echt ooit een derde wil dan bestellen ze die bij. Kost wel 300 euro voor hun maar goed voorlopig niet nodig gehadVolvoXC40P6MY23 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:09:
[...]
Ik ook, 1 zwarte hoofd sleutel en 1 oranje sleutel met beperkte capaciteit.
MY23 (7-2022)
Ik was mijn auto in wasboxen. Dan gaat je zonnescherm ook dicht omdat hij veel water detecteert. Best handigjswinkels schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:23:
[...]
Ik heb regelmatig gehad dat het zonnescherm vanzelf gesloten is. Heb niet echt onderzocht wanneer dat gebeurd, maar heeft denk ik te maken met het op afstand via de app koelen van de auto bij warm weer.
1 keer teveel op quote gedrukt.
[ Voor 90% gewijzigd door thisisjazz op 28-07-2022 16:25 ]
Hoort dit niet thuis in het Open Dak topic ?Juancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:14:
Hebben jullie al ervaring met het laden bij een Tesla station? Kun je dan gewoon met 150kw laden? Werkt dat een beetje goed?
(las dat Google het eerst niet zag als snellaadstation waardoor de auto niet voorverwarmd werd).
(las dat Google het eerst niet zag als snellaadstation waardoor de auto niet voorverwarmd werd).
[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 28-07-2022 17:18 ]
Net de auto in ontvangst genomen, fijne auto
Nu probeer ik echter de auto aan mijn laadpaal te laden: "Fout"
De laadpassen werken wel bij publieke laadpalen.
Kan ik iets meer details zien ergens ?
Nu probeer ik echter de auto aan mijn laadpaal te laden: "Fout"
De laadpassen werken wel bij publieke laadpalen.
Kan ik iets meer details zien ergens ?
Eigen laadpaal? Dan zou ik het serieus even in de laadpaal topic navragen omdst daar de meeste inhoudelijke kennis zit. Als publiek laden namelijk wel werkt weet je bijna zeker dat het aan je eigen laadpaal ligt.
Wat nu Juancho? Begin jij jezelf nu al weg te modereren?
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Ik heb Tesla in Dld gebruikt op de terugweg van vakantie. Ik had de auto ingesteld op een andere lader er vlak naast, maar die wilde niet echt. Ik kon bij Tesla gewoon op 150 Kw laden.talkatoo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:18:
Hebben jullie al ervaring met het laden bij een Tesla station? Kun je dan gewoon met 150kw laden? Werkt dat een beetje goed?
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Ik heb vorig jaar oktober mij auto uit de showroom gekocht, met drie sleutels. Direct zelf gekozen voor de oranje sleutel, maar er zit verder geen beperking op. Kan gewoon volstroom doortrekken naar 180.Juancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Huh? Wat/wie is je dealer in hemelsnaam? Je behoort gewoon 3 sleutels te krijgen: 2 zwarten voor dus 2 profielen en 1 oranje als soort van gast sleutel. Die laatste ligt hier al ruim 1,5 jaar in de kast, nooit gebruikt. Maar dan nog heeft die juist een hele andere werking dan de zwarte sleutel.
[...]
![]()
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Op vakantie naar Frankrijk (Vogezen) uitsluitend Tesla superchargers gebruikt. Ideaal. Tot een procent of 60 volle snelheid, daarna zakt het wel.talkatoo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:18:
Geen idee of de accu wordt voorbereid.
P8
Tesla Superchargers worden niet weergegeven in het Google navigatiesysteem in de auto. Reden: 'Aansluiting niet compatible' Dit zou wel even doorgegeven moeten worden aan Google want het werkt natuurlijk wel. Hebben ook een CCS-aansluiting.
Grappige anekdote:
ik stond vorige week te laden bij een Tesla Supercharger in Zweden toen er een Noorse Tesla het laadstation kwam opgereden. Op dat moment waren alle laadpunten bezet dus deze vond geen plaats. De auto parkeert langs de zijkant en dan stapt er een blonde vrouw uit en komt mijn richting uit. Groot is mijn verbazing wanneer ze me begint uit te schelden dat ik 'stroom aan het stelen ben van Tesla. "Deze laadpunten zijn bestemd voor Tesla's en jij mag hier niet laden. Je bent een dief" zegt ze. En dan neemt ze een foto van mijn auto (t.a.v. moderator: dit is een XC40 P8) die aan het laden is en zegt ze dat ze dit gaat doorgeven aan Tesla die me dan zullen straffen.
Zo zie je maar wat er allemaal rondrijd op deze aardkloot.
Grappige anekdote:
ik stond vorige week te laden bij een Tesla Supercharger in Zweden toen er een Noorse Tesla het laadstation kwam opgereden. Op dat moment waren alle laadpunten bezet dus deze vond geen plaats. De auto parkeert langs de zijkant en dan stapt er een blonde vrouw uit en komt mijn richting uit. Groot is mijn verbazing wanneer ze me begint uit te schelden dat ik 'stroom aan het stelen ben van Tesla. "Deze laadpunten zijn bestemd voor Tesla's en jij mag hier niet laden. Je bent een dief" zegt ze. En dan neemt ze een foto van mijn auto (t.a.v. moderator: dit is een XC40 P8) die aan het laden is en zegt ze dat ze dit gaat doorgeven aan Tesla die me dan zullen straffen.
Zo zie je maar wat er allemaal rondrijd op deze aardkloot.
P8-19”-WP
geen discussie over moderatie in de topics, dat is immers offtopic
. Post je opmerkingen in Mobiliteit feedback of stuur de desbetreffende mod een dm.
[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 28-07-2022 21:41 ]
Het orakel is geschiedMorkie69 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:57:
[...]
Na de OTA was mijn TCAM gewoon actief, maar na aanleiding van andere problemen na een OTA update (ong. 0,5-1 dag rond rijden en meermaals openen/sluiten van auto, een auto die compleet niets meer doet en e-call error geeft).
Daarom deze keer uit voorzorg een TCAM reset gedaan, ja via de 30 sec. ontwasemingsknop.
Wat is de beperkte capaciteit dan van de oranje sleutel, ik gebruik die namelijk standaard omdat ik het wel hip vond. Nooit wat gemerkt van beperkingen. 😂Juancho schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:06:
[...]
[...]
![]()
Je kan m zo instellen dat de snelheid wordt beperkt. Als je dat niet doet is er niks beperkt.DarkShadow schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:27:
[...]
Wat is de beperkte capaciteit dan van de oranje sleutel, ik gebruik die namelijk standaard omdat ik het wel hip vond. Nooit wat gemerkt van beperkingen. 😂
Vandaag opgehaald. Ook maar even een foto
XC40 P6 2023 Ultimate Sage Green
:strip_exif()/f/image/TllATqBQtYAClGQVAgvSlaJm.jpg?f=fotoalbum_medium)
En de laadpaal doet het overigens ook.
Ze waren vergeten de schroeven in de stekker aan te draaien waardoor de stekker er niet geheel in kon en het slot er niet op kon.
Opgelost en aan t laden.
:strip_exif()/f/image/TllATqBQtYAClGQVAgvSlaJm.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ze waren vergeten de schroeven in de stekker aan te draaien waardoor de stekker er niet geheel in kon en het slot er niet op kon.
Opgelost en aan t laden.
[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 29-07-2022 00:16 ]
Veel plezier ermee!rinkel schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:36:
[Afbeelding]
https://www.volvocars.com...ey---speed-restricted-keyRude-Dog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:30:
[...]
Je kan m zo instellen dat de snelheid wordt beperkt. Als je dat niet doet is er niks beperkt.
Elders in de online handleiding staat dan weer:
Ik heb bij aflevering eind 2020 ook gelukkig 3 sleutels mogen ontvangen, waarbij de dealer (de goed aangeschreven ZwolscheSet the speed limit for Care Key
Updated 5/12/2021
The speed limit for Care Key is set in the centre display.
Note
The Care Key function will be available at a later time.
The speed limit for Care Key is set in the settings for the administrator user profile. Once the setting has been made, the speed limit is activated when the car is used with a Care Key.
.-= EDIT=-.
Ik was benieuwd en ben toch even met de oranje en gewone sleutel (behorend bij een admin profiel) mijn Volvo ingestapt. Helaas zie ik nergens een optie om de Care-Key te configureren. In de handleiding in de auto-versie staat onderstaande... ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vertaling naar het NL niet helemaal vlekkeloos is gedaan
[ Voor 13% gewijzigd door Rianata op 29-07-2022 01:25 ]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Heb hier een tijdje geleden naar gevraagd bij dezelfde dealer. Omdat ik de oranje sleutel gebruik hebben ze die als normale ‘hoofd’-sleutel geconfigureerd.Rianata schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 01:02:
[...]
https://www.volvocars.com...ey---speed-restricted-key
Elders in de online handleiding staat dan weer:
[...]
Ik heb bij aflevering eind 2020 ook gelukkig 3 sleutels mogen ontvangen, waarbij de dealer (de goed aangeschreven Zwolsche) vermeldde dat de oranje inderdaad een beperkte snelheid / vermogen af zou dwingen voor bijvoorbeeld beginnende bestuurders. Ook hier is de oranje sleutel in een kast opgeborgen en nog nooit gebruikt. Ik ben nu wel nieuwsgierig of deze sleutel daadwerkelijk herkent wordt en in te stellen is, zoals in de handleiding beschreven of dat de functionaliteit daadwerkelijk nog ontbreekt
.-= EDIT=-.
Ik was benieuwd en ben toch even met de oranje en gewone sleutel (behorend bij een admin profiel) mijn Volvo ingestapt. Helaas zie ik nergens een optie om de Care-Key te configureren. In de handleiding in de auto-versie staat onderstaande... ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vertaling naar het NL niet helemaal vlekkeloos is gedaan![]()
[Afbeelding]
De extra functionaliteit die een Oranje sleutel heeft (of daarvoor geconfigureerde sleutel) is nog niet beschikbaar tot op heden.
Een lekker makertje, net zoals de aankondiging van Youtube begin van het jaar.
Die handleidingen kloppen sowieso van geen kant, afgelopen 1,5 jaar al zoveel fouten tegen gekomen. Denk dat ze bepaalde dingen vanuit andere modellen hebben gepakt en dat hebben gecombineerd met de EV variant. Maar wel bizar dat je dus die oranje sleutel niet kan configureren waarvoor het eigenlijk bedoeld is. Die sleutel zit er al vanaf de eerste modellen bij, in mijn geval al 1,5 jaar geleden!!!
[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 29-07-2022 09:31 ]
Nice :-). Wanneer heb je hem besteld? Ik heb ook een Sage green P6 in bestelling staan sinds februari '22rinkel schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:36:
[Afbeelding]
Opgelost en aan t laden.
Besteld medio december.mozziej schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]
Nice :-). Wanneer heb je hem besteld? Ik heb ook een Sage green P6 in bestelling staan sinds februari '22
De auto zou eigenlijk pas eind augustus komen, daarna uitgesteld naar januari 2023, en nu heb ik hem ineens.
Heb overigens alle opties, ook DAB+
Matrix lampen weet ik even niet, stond wel op de order.
Ik heb in mijn nieuwe P6 zo te zien geen 12v aansluiting achterin, da's wel jammer. Andere nieuwe rijders ook niet?
Heb ik ook niet idd (ultimate)Rude-Dog schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:42:
Ik heb in mijn nieuwe P6 zo te zien geen 12v aansluiting achterin, da's wel jammer. Andere nieuwe rijders ook niet?
Vet, dat biedt hopelijk wat perspectief voor de leveringen die lijken dus een beetje in te lopen 😎rinkel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:38:
[...]
Besteld medio december.
De auto zou eigenlijk pas eind augustus komen, daarna uitgesteld naar januari 2023, en nu heb ik hem ineens.
Dat zou heel mooi zijn!mozziej schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:03:
[...]
Vet, dat biedt hopelijk wat perspectief voor de leveringen die lijken dus een beetje in te lopen 😎
Maar ik hoop niet té snel, voordat ik een offerte heb van Joulz is het denk ik december.. Laat staan de laadpaal thuis
En anders via Coolblue. Afgelopen week met ze gebeld. Binnen 3 tot 4 weken kunnen ze een laadpaal van ‘Alfen’ plaatsen.Pluisie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:21:
[...]
Dat zou heel mooi zijn!
Maar ik hoop niet té snel, voordat ik een offerte heb van Joulz is het denk ik december.. Laat staan de laadpaal thuis
Hier afgelopen maandag de XC40 P6 besteld…levertijd 9 tot 10 maanden…voorlopig nog geen laadpaal voor ons dus.
Je hebt geen Matrix lampen erin zitten, dus zou dat even nakijken danrinkel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:38:
[...]
Besteld medio december.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Ach, supersuf zijn ze niet bij ons. het is verder een superleuk bedrijf oim bij te werken, doen heel veel aan jong talent aantrekken etc, alleen op bepaalde dingen zoals wagenparkbeheer zit een clubje dat wat achterblijft in gedachten en kennis van actuele zaken.ergodyne1 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:40:
[...]
Ha, wat een verhaal om je kleurkeuze uit te leggen. Zo’n werkgever heb ik ook gehad, mocht je alleen grijs, blauw of zwart kiezen. Supersuf. Dat was het bedrijf ook. Wel goed, maar supersuf.
Ik hoorde van een oud studiegenoot ooit dat zijn werkgever een contract had met PON, die waren klant van hun bedrijf, als tegenprestatie was de autokeuze enkele jaren beperkt tot Audi, VW, Skoda etc.
En alleen in grijze of zilveren kleuren.
Dat is pas supersuf :-D
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Met de P8 anderhalve week naar de Franse Vogezen geweest. Waar je eerst afhankelijk was van 6 Ionity laadpalen iets boven Metz, heb je in alleen die regio nu al bijna 90 Tesla superchargers tot je beschikking (Arlon, Metz, Nancy). Ik vind ze echt ideaal.
Op de bestemming zelf afhankelijk van publieke palen. Ging prima met de Shell pas.
Het rijden in de heuvels was een genot en ook nog eens zeer zuinig.
Op de bestemming zelf afhankelijk van publieke palen. Ging prima met de Shell pas.
Het rijden in de heuvels was een genot en ook nog eens zeer zuinig.
P8
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Zijn er meer mensen met (frequente) meldingen van te lage bandenspanning? Op vakantie kreeg ik een melding, ze zouden alle vier te lage spanning hebben. Gecheckt en waren nog exact op dezelfde spanning als ik ze gezet had. Spanning opnieuw opgeslagen, 2 dagen later weer dezelfde melding. Het enige dat ik me kan bedenken is dat we in de hitte in een omgeving met veel heuvels (bergjes tot 1200m) zaten. Misschien dat dat er iets mee van doen had, maar alsnog best irritant. Het nadeel van vals alarm is dat je er op een gegeven moment ook niet meer in gelooft als het een keer wel echt mis is.
P8
Hier exact dezelfde ervaring, (met de P8 en vouwwagen naar de Ardèche) tot wel 3x per week.Montalbano schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:05:
Zijn er meer mensen met (frequente) meldingen van te lage bandenspanning? Op vakantie kreeg ik een melding, ze zouden alle vier te lage spanning hebben. Gecheckt en waren nog exact op dezelfde spanning als ik ze gezet had. Spanning opnieuw opgeslagen, 2 dagen later weer dezelfde melding. Het enige dat ik me kan bedenken is dat we in de hitte in een omgeving met veel heuvels (bergjes tot 1200m) zaten. Misschien dat dat er iets mee van doen had, maar alsnog best irritant. Het nadeel van vals alarm is dat je er op een gegeven moment ook niet meer in gelooft als het een keer wel echt mis is.
Telkens een check gedaan bij een laad- / tankstation maar alle banden hadden nog steeds een juiste spanning. Dus later toen het nogmaals voorkwam ook gewoon de spanning opgeslagen, maar telkens ben je wel even afgeleid.
Ik heb ook deze ervaring gehad op reis in heuvelachtig gebied. (éénmalig weliswaar)EHAS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:27:
[...]
Hier exact dezelfde ervaring, (met de P8 en vouwwagen naar de Ardèche) tot wel 3x per week.
Telkens een check gedaan bij een laad- / tankstation maar alle banden hadden nog steeds een juiste spanning. Dus later toen het nogmaals voorkwam ook gewoon de spanning opgeslagen, maar telkens ben je wel even afgeleid.
Sowieso een vrij waardeloos systeem in vergelijking met mijn vorige wagen (Mercedes CLA SB) die druksensoren had in elk ventiel. Dan zag je tenminste hoeveel de druk was en of het alarmerend is. Had ik toch wel beter verwacht gezien de kostprijs van de wagen.
Heb paar weken geleden ook de XC40 P6 Ultimate met alle mogelijke opties besteld, levertijd idd 9-10 maanden. Matrix LED lampen als enige optie maar niet genomen, dan zou de levertijd volgens Volvo met minimaal 6 maanden verlengd wordenaustin_77 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:08:
[...]
En anders via Coolblue. Afgelopen week met ze gebeld. Binnen 3 tot 4 weken kunnen ze een laadpaal van ‘Alfen’ plaatsen.
Hier afgelopen maandag de XC40 P6 besteld…levertijd 9 tot 10 maanden…voorlopig nog geen laadpaal voor ons dus.
Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)
Pixel LED verlengt de levertijd niet meer. Zelf onlangs toe laten voegen daarom.DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 01:07:
[...]
Heb paar weken geleden ook de XC40 P6 Ultimate met alle mogelijke opties besteld, levertijd idd 9-10 maanden. Matrix LED lampen als enige optie maar niet genomen, dan zou de levertijd volgens Volvo met minimaal 6 maanden verlengd worden
Puur uit interesse, kun je die info ergens vinden?Ophidian schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:10:
[...]
Pixel LED verlengt de levertijd niet meer. Zelf onlangs toe laten voegen daarom.
Voor zover ik weet niet direct ergens. Ik hoorde het hier in dit topic en in het levertopic op Volvo Forum. Heb navraag laten doen door mijn verkoopadviseur en deze bevestigde dat de Pixel LED geen verlenging van levertijd meer gaven.austin_77 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:47:
[...]
Puur uit interesse, kun je die info ergens vinden?
De Volvo website geeft ook geen langere verwachting meer bij Pixel LED.
Idem hier, maar het klopte ook wel. Na avond na avond door de Zweedse bossen gereden td hebben kreeg ik om de dag een melding en was er ook werkelijk 0.2 tot 0.3 bar uit. Kennelijk is 1800km snelweg geen issue maar 2 uur bospaden rijden op hoogte in Zweden weer wel.Montalbano schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:05:
Korte vraag: net een xc40 besteld (lease).
Heb nu een Iphone, is het handiger om een Android toestel te nemen? ( Heb wel een google account. ) Wellicht zal het antwoord in het forum staan maar ben wel benieuwd naar jullie reacties/bevindingen. Gebruik nu Apple carplay in mijn huidige auto.
Heb nu een Iphone, is het handiger om een Android toestel te nemen? ( Heb wel een google account. ) Wellicht zal het antwoord in het forum staan maar ben wel benieuwd naar jullie reacties/bevindingen. Gebruik nu Apple carplay in mijn huidige auto.
Ik heb een iPhone. Werkt top met Carplay.Luxury Balloon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:44:
Het is wel handig om je gmail account weer eens bij te werken. Navigeren naar contacten is handig, maar ik moest e.e.a. weer even opschonen.
Bedankt voor je snelle reactie! Dus geen voordeel met een Android Smartphone?rinkel schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:09:
[...]
Ik heb een iPhone. Werkt top met Carplay.
Het is wel handig om je gmail account weer eens bij te werken. Navigeren naar contacten is handig, maar ik moest e.e.a. weer even opschonen.
Je verwacht het niet op een Android is, maar laatst gewisseld van een Samsung s9 naar een iPhone 12. Conclusie: Volvo app is veel sneller en betrouwbaarder en ik heb nu CarPlay. Je kunt dus beter een iPhone bij deze Volvo hebben…Luxury Balloon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:07:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie! Dus geen voordeel met een Android Smartphone?
Het klinkt misschien flauw maar je hebt juist minder mogelijkheden met een android smartphone. Op basis van ervaringen via dit forum werkt de app via iphone beter en daarbij krijg je ook nog eens apple carplay erbij. Dus ik zou juist lekker bij je iphone blijvenLuxury Balloon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:07:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie! Dus geen voordeel met een Android Smartphone?
Onzin. De app werkt prima met Android. 0 problemen.thisisjazz schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:45:
[...]
Het klinkt misschien flauw maar je hebt juist minder mogelijkheden met een android smartphone. Op basis van ervaringen via dit forum werkt de app via iphone beter en daarbij krijg je ook nog eens apple carplay erbij. Dus ik zou juist lekker bij je iphone blijven
Ik heb met beide gewerkt in de P8 en de iPhone stijgt er ver met kop en schouders bovenuit.Luxury Balloon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:44:
Ik beweer niet dat het met Android slecht werkt. Helemaal niet. Maar met Apple werkt het vele malen beter.
Ik zou gewoon bij jouw iPhone blijven, hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Pet66 op 31-07-2022 10:12 ]
P8-19”-WP
Ik heb ook een paar keer zo'n bandenspanningsmelding gehad. Steeds niks aan de hand.
Op vrijdag 80 km naar de haven gereden, begin vakantie!
Zaterdagmorgen gaat mijn vrouw naar de Appie in het dorp.
Uit de Appie zit dit op de voorruit:
:strip_exif()/f/image/WXIyYbETFJ5F2wm905DTHyF5.gif?f=fotoalbum_large)
Zij ziet niks aan de band en rijdt met melding in de auto terug naar de haven.
Ik had thuis hiermee de banden gecheckt dus dacht dat zal het wezen.
Naar het dorp gereden en linksachter opgepompt en zag ik dit:
:strip_exif()/f/image/xxUB7RK6pJ5Vhl2axfzOZkR7.gif?f=fotoalbum_large)
Het lekte niet maar ik hoorde wel een lek en vond ik dit:
:strip_exif()/f/image/5EXzoZmw95QbU24OHtaDcGQc.gif?f=fotoalbum_large)
Dus terug naar de haven en Volvo assistence gedrukt.
Even moeilijk wat er kon en mocht en met 1,5 uur ANWB.
Nieuwe band was zaterdagmiddag niet te vinden dus twee pluggen erin, band moet vervangen worden.
Dinsdag nog langs de haven gevaren, stond alles nog vol we gaan het zien na de vakantie
Op vrijdag 80 km naar de haven gereden, begin vakantie!
Zaterdagmorgen gaat mijn vrouw naar de Appie in het dorp.
Uit de Appie zit dit op de voorruit:
:strip_exif()/f/image/WXIyYbETFJ5F2wm905DTHyF5.gif?f=fotoalbum_large)
Zij ziet niks aan de band en rijdt met melding in de auto terug naar de haven.
Ik had thuis hiermee de banden gecheckt dus dacht dat zal het wezen.
Naar het dorp gereden en linksachter opgepompt en zag ik dit:
:strip_exif()/f/image/xxUB7RK6pJ5Vhl2axfzOZkR7.gif?f=fotoalbum_large)
Het lekte niet maar ik hoorde wel een lek en vond ik dit:
:strip_exif()/f/image/5EXzoZmw95QbU24OHtaDcGQc.gif?f=fotoalbum_large)
Dus terug naar de haven en Volvo assistence gedrukt.
Even moeilijk wat er kon en mocht en met 1,5 uur ANWB.
Nieuwe band was zaterdagmiddag niet te vinden dus twee pluggen erin, band moet vervangen worden.
Dinsdag nog langs de haven gevaren, stond alles nog vol we gaan het zien na de vakantie
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Thanks voor de reacties! hou idd dan gwn mijn IphonePet66 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:08:
[...]
Ik heb met beide gewerkt in de P8 en de iPhone stijgt er ver met kop en schouders bovenuit.
Ik beweer niet dat het met Android slecht werkt. Helemaal niet. Maar met Apple werkt het vele malen beter.
Ik zou gewoon bij jouw iPhone blijven, hoor.
Sorry dat ik het zeg maar dit is puur jouw ervaring en daarmee absoluut geen feit. Ik heb een s21 en sinds een maand of 2 is het super stabiel en snel. Terwijl ik elders juist lees dat de nieuwe IOS toestellen issues hebben.Kammika schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:14:
[...]
Je verwacht het niet op een Android is, maar laatst gewisseld van een Samsung s9 naar een iPhone 12. Conclusie: Volvo app is veel sneller en betrouwbaarder en ik heb nu CarPlay. Je kunt dus beter een iPhone bij deze Volvo hebben…
Je laatste zin vind ik dus nogal misleidend. Denk dat de kans eerder is dat je problemen had omdat je met een s9 een ouder toestel had en nu met de IPhone 12 een top toestel hebt.
Mijn vergelijking ging tussen een Samsung Galaxy S21 en een iPhone 13 Pro. (en heb 0,0 ‘issues’ met m’n iPhone)Juancho schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:30:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar dit is puur jouw ervaring en daarmee absoluut geen feit. Ik heb een s21 en sinds een maand of 2 is het super stabiel en snel. Terwijl ik elders juist lees dat de nieuwe IOS toestellen issues hebben.
Je laatste zin vind ik dus nogal misleidend. Denk dat de kans eerder is dat je problemen had omdat je met een s9 een ouder toestel had en nu met de IPhone 12 een top toestel hebt.
En vooral nu met Apple CarPlay stijgt de Apple er nog eens extra ver bovenuit.
Even er bij vermelden dat dit geldt in combinatie met een XC/C40 Recharge want anders worden we er uit gegooid.
P8-19”-WP
Exact dezelfde ervaring tijdens de afgelopen 2 weken rijden in het iets heuvelachtige Rijnland Palts in Duitsland. Zeker als alle 4 de banden tegelijk deze melding geven moet er iets anders aan de hand zijn als een lekke band...Montalbano schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:05:
Misschien weet iedereen dit al, maar het moment van calibreren kan veel verschil maken. Als je dat met warme banden doet bij hoge buitentemperatuur dan kun je gemakkelijk een valse melding krijgen als het in de ochtend wat kouder Als je zeker weet dat op dat moment je spanning klopt kun je gewoon even opnieuw calibreren op het moment dat je de melding krijgt, dan ben je er als het goed is vanaf.TAA schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:20:
[...]
Exact dezelfde ervaring tijdens de afgelopen 2 weken rijden in het iets heuvelachtige Rijnland Palts in Duitsland. Zeker als alle 4 de banden tegelijk deze melding geven moet er iets anders aan de hand zijn als een lekke band...
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 31-07-2022 19:43 ]
Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat Volvo geen echte luchtdruksensoren in de banden heeft, maar verschil in omwentelingen per afstandeenheid meet.TAA schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:20:
[...]
Exact dezelfde ervaring tijdens de afgelopen 2 weken rijden in het iets heuvelachtige Rijnland Palts in Duitsland. Zeker als alle 4 de banden tegelijk deze melding geven moet er iets anders aan de hand zijn als een lekke band...
Een lekke band zal per afstand meer omwentelingen maken dan een volle band, als dat teveel verschilt met de drie andere banden is er een probleem dat wordt gemeld, bijv lekke band.
Als je dan op ongelijk terrein rijdt, zullen de wielen niet exact gelijke snelheden / omwentelingen maken, want de ene gaat door een kuil, de ander over een hobbeltje van andere afmetingen etc. Dan gaat het zyzteem dus melden dat er een lekke band probleem is.
Ik vermoed dat het zoiets is?
Dat is geen nieuws. Volvo gebruikt al enige jaren (gelukkig) geen ventielsensoren meer. Maar je krijgt echt geen valse melding door een hobbeltje. Zo gevoelig reageert het systeem niet.ron65 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:43:
[...]
Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat Volvo geen echte luchtdruksensoren in de banden heeft, maar verschil in omwentelingen per afstandeenheid meet.
Een lekke band zal per afstand meer omwentelingen maken dan een volle band, als dat teveel verschilt met de drie andere banden is er een probleem dat wordt gemeld, bijv lekke band.
Als je dan op ongelijk terrein rijdt, zullen de wielen niet exact gelijke snelheden / omwentelingen maken, want de ene gaat door een kuil, de ander over een hobbeltje van andere afmetingen etc. Dan gaat het zyzteem dus melden dat er een lekke band probleem is.
Ik vermoed dat het zoiets is?
Zie daarom ook mijn commentaar hierboven over het opnieuw calibreren. Kun je gewoon in het menu doen.
Vraagje - kan je in Spotify ook shuffle doen? Als ik de liked songs oproep bijvoorbeeld moet ik op het eerste gezicht een nummer aantikken en dan speelt hij in volgorde door. Is er geen shuffle knop op aaos zoals bij android auto's Spotify, of kijk ik er overheen?
Waarom gelukkig? Ik vond ventielsensoren net veel beter, aangezien ze effectief een kwantitatieve waarde geven ipv een kwalitatief oordeel waar je weinig mee bent (Hoe erg is het drukverlies? Blijft het verder teruglopen? Etc.).JTHZZ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:45:
[...]
Dat is geen nieuws. Volvo gebruikt al enige jaren (gelukkig) geen ventielsensoren meer. Maar je krijgt echt geen valse melding door een hobbeltje. Zo gevoelig reageert het systeem niet.
Zie daarom ook mijn commentaar hierboven over het opnieuw calibreren. Kun je gewoon in het menu doen.
Omdat je geen dure sensoren hoeft te kopen, bijv voor winterbanden. Het systeem is bedoeld om banden te detecteren die druk hebben verloren en dat doet het prima. Ook bij vorige Volvo’s gehad en nooit valse meldingen. Toen ik een keer een lekke band had werd dat keurig gemeld.C.QL schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:14:
[...]
Waarom gelukkig? Ik vond ventielsensoren net veel beter, aangezien ze effectief een kwantitatieve waarde geven ipv een kwalitatief oordeel waar je weinig mee bent (Hoe erg is het drukverlies? Blijft het verder teruglopen? Etc.).
En dan in 2 weken 3x de melding krijgen dat alle 4 de banden zogenaamd druk verloren hebben. Niet echt een betrouwbaar systeem en false positives zorgen ervoor dat men er steeds minder waarde aan gaat hechten. De herkalibratie overigens in de ochtend met koude banden uitgevoerd; we zitten hier op tweakers he waar het gehalte techneuten iets hoger ligt 
Overigens was de auto net voor de vakantie in de garage geweest; banden waren dus net op druk gebracht en gekalibreerd. Toevallig met de monteur besproken vanwege een vervangen band door beschadiging.
Overigens was de auto net voor de vakantie in de garage geweest; banden waren dus net op druk gebracht en gekalibreerd. Toevallig met de monteur besproken vanwege een vervangen band door beschadiging.
Ik vind een werkelijke drukmeting ook beter. Op de huidige wagen zit dat wel, vorig jaar toen er sneeuw lag, reed ik in Rotterdam bij het stadsarchief op de rijbaan, maar bleek links onder de sneeuw een door boomwortels opstaande trotoirband verborgen.JTHZZ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:41:
[...]
Omdat je geen dure sensoren hoeft te kopen, bijv voor winterbanden. Het systeem is bedoeld om banden te detecteren die druk hebben verloren en dat doet het prima. Ook bij vorige Volvo’s gehad en nooit valse meldingen. Toen ik een keer een lekke band had werd dat keurig gemeld.
Een klap,en de velg had een deuk, de dorpel was geschaafd net voor het linker achterwiel.
Ik kon terecht bij de dealer, maar moest daarvoor 40 km rijden, gedurende die rit kon ik door de drukwaarden zien dat de band niet lek was en ook geen lucht bij de deuk in de velg verloor.
Dat gaf een gerust gevoel. De velg is uitgedeukt,de band nagelopen, maar de dagen erna ben je toch gefocussed op die waarden van de sensoren. Ik vind dat prettig, met het Volvo systeem zie je die waarden niet en zie je pas als er echt verschil is een melding. Dan is het doorgaans al zover dat je niet meer moet doortuffen. Nu kon ik dat preventief monitoren. Dus ja, geef mij maar echte druksensoren, maar helaas... die levert Volvo niet ;-)
Allemaal leuk en aardig maar alsof iedereen is vergeten dat hier nog een tijd terug bijna dagelijks werd geklaagd over de app. Ik heb er met ios nooit last van gehad. Los daarvan heb je wel carplay en geen android auto. Dus alsnog met een apple toestel meer functionaliteiten tov android toestel. Niet om er een apple vs android verhaal van te maken. Ik vind het juist bijzonder voor een ‘android’ aangestuurde autoSten2017 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:09:
[...]
Onzin. De app werkt prima met Android. 0 problemen.
[ Voor 12% gewijzigd door thisisjazz op 31-07-2022 23:25 ]
Ik had nog nooit een melding gehad over mijn bandenspanning tot ik in Parijs op de snelweg reed. Best bijzonder dat ik hier nu meerdere reacties lees over dezelfde ervaringen tevens in het buitenland. Waar kan dit aan liggen?JTHZZ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:42:
[...]
Misschien weet iedereen dit al, maar het moment van calibreren kan veel verschil maken. Als je dat met warme banden doet bij hoge buitentemperatuur dan kun je gemakkelijk een valse melding krijgen als het in de ochtend wat kouder Als je zeker weet dat op dat moment je spanning klopt kun je gewoon even opnieuw calibreren op het moment dat je de melding krijgt, dan ben je er als het goed is vanaf.
Dat kan inderdaad alleen met carplay of android auto. Die knop zocht ik ook allang. Ben blij dat we die weer kunnen gebruiken maar jammer dat hij niet in de aaos app zit.Rude-Dog schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:08:
Vraagje - kan je in Spotify ook shuffle doen? Als ik de liked songs oproep bijvoorbeeld moet ik op het eerste gezicht een nummer aantikken en dan speelt hij in volgorde door. Is er geen shuffle knop op aaos zoals bij android auto's Spotify, of kijk ik er overheen?
De meting van de bandenspanning met de ABS sensoren zou op de langere termijn betrouwbaarder moeten zijn.
Het kan niet beschadigd worden bij een bandenwissel en de batterijen kunnen niet leeg (iets waar de meesten in dit topic de auto niet lang genoeg voor rijden; de vervanging is best een kostenpost; voor winterbanden werd hier zo even €500 voor gerekend)
Volvo gebruikte t/m de tweede generatie S60 sensoren in de banden. Daarna, net zoals bij de meeste automerken, is men overgestapt naar de ABS sensor.
Dat systeem kan ook prima werken. Ik heb al 2 Volvo’s met dit systeem gehad en nooit problemen. Ik verwacht dan ook dat we hier met een software bug te maken hebben.
Het kan niet beschadigd worden bij een bandenwissel en de batterijen kunnen niet leeg (iets waar de meesten in dit topic de auto niet lang genoeg voor rijden; de vervanging is best een kostenpost; voor winterbanden werd hier zo even €500 voor gerekend)
Volvo gebruikte t/m de tweede generatie S60 sensoren in de banden. Daarna, net zoals bij de meeste automerken, is men overgestapt naar de ABS sensor.
Dat systeem kan ook prima werken. Ik heb al 2 Volvo’s met dit systeem gehad en nooit problemen. Ik verwacht dan ook dat we hier met een software bug te maken hebben.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Tijdens de regenachtige rit vanochtend van Zwolle-Haarlem veel gedoe met beslagen ruiten gehad. Dit heb ik heel vaak. Verwarming staat op 19 continu. Ventilator op auto, standje 4. Ik heb constant moeten schakelen tussen de volgas voorruit ontwasemingsstand en Auto… meer mensen bekend met dit probleem? (Zit niet met een natte jas oid in de wagen dan.)
Dit probleem heb ik ook als de verwarming op de ECO instelling staat.ergodyne1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:55:
Tijdens de regenachtige rit vanochtend van Zwolle-Haarlem veel gedoe met beslagen ruiten gehad. Dit heb ik heel vaak. Verwarming staat op 19 continu. Ventilator op auto, standje 4. Ik heb constant moeten schakelen tussen de volgas voorruit ontwasemingsstand en Auto… meer mensen bekend met dit probleem? (Zit niet met een natte jas oid in de wagen dan.)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Zo.. net terug van een heerlijke vakantie naar de middellandse zee.
Voor de mensen die nog moeten gaan even wat tips & tricks.
- De Google laadplanner zit er nog wel eens naast.
Die ziet welliswaar een electrische lader staan bij een tankstation maar dat zijn meestal hele oude 50 kW laders en vaak zijn deze nog stuk ook. Dan is er vaak ook maar eentje aanwezig. Goede ervaring met Tesla, Total Energies en Ionity.
Gebruik dan ook zeker de diverse apps en vertrouw niet blind op Google. - Ook via het filters die er tegenwoordig opzitten kreeg ik de slechte laadpalen er niet goed uitgefilterd.
- Laad pleinen zitten meestal net even naast de snelweg. Houd er dan ook rekening mee dat zowel heen als teruggaand verkeer deze zullen gebruiken. Op een zwarte zaterdag wordt je hier niet vrolijk van.
- Aangezien de laadpleinen vaak in de middel-of-nowhere staan zijn er niet altijd voorzieningen om even naar het toilet te gaan. We zijn er een paar Ionity charging stations tegen gekomen waar echt helemaal niets was.
- Tesla gooit steeds meer laadpleinen open. Erg fijn en werkt bijzonder goed. Gaat er alleen niet blind vanuit dat je daar kunt tanken. Gebruik de app om te checken waar je wel en niet kunt tanken. Houd tevens rekening met een (flinke) meerprijs (bij geen abonnement)
- Het begin stuk van de "route de soleil" was voorheen een laad woestijn. Ik begreep dat deze problemen nu zijn verholpen door het openstellen van de Tesla laadpleinen. Wij zijn zelf over Parijs-->Millau naar het zuiden gereden. Alhoewel te doen zijn ook daar de mogelijkheden om te laden te beperkt. Zeker gedurende drukke tijden. In Frankrijk hebben ze wat dat betreft nog een flinke klus te klaren. Ga je over Parijs: Check dan even voor de zekerheid : https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/reisvoorbereiding/milieuzones
Het is geen specifiek Volvo systeem, heel veel merken gebruiken gelukkig geen peperdure en storingsgevoelige sensoren meer.ron65 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:16:
[...]
Ik vind een werkelijke drukmeting ook beter. Op de huidige wagen zit dat wel, vorig jaar toen er sneeuw lag, reed ik in Rotterdam bij het stadsarchief op de rijbaan, maar bleek links onder de sneeuw een door boomwortels opstaande trotoirband verborgen.
Een klap,en de velg had een deuk, de dorpel was geschaafd net voor het linker achterwiel.
Ik kon terecht bij de dealer, maar moest daarvoor 40 km rijden, gedurende die rit kon ik door de drukwaarden zien dat de band niet lek was en ook geen lucht bij de deuk in de velg verloor.
Dat gaf een gerust gevoel. De velg is uitgedeukt,de band nagelopen, maar de dagen erna ben je toch gefocussed op die waarden van de sensoren. Ik vind dat prettig, met het Volvo systeem zie je die waarden niet en zie je pas als er echt verschil is een melding. Dan is het doorgaans al zover dat je niet meer moet doortuffen. Nu kon ik dat preventief monitoren. Dus ja, geef mij maar echte druksensoren, maar helaas... die levert Volvo niet ;-)
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
En @thisisjazz er is gewoon een shuffle knop hoor, in de AAOS app van SpotifyRude-Dog schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:08:
Als je een laadpaal zoekt , kan hij helaas alleen op >50kW filteren en niet ook op >150kW. Je ziet het wel in de resultatenlijst (Snel=50kW, Zeer Snel is >100kW)ko-ie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:26:
Zo.. net terug van een heerlijke vakantie naar de middellandse zee.
[list]
• De Google laadplanner zit er nog wel eens naast.
Die ziet welliswaar een electrische lader staan bij een tankstation maar dat zijn meestal hele oude 50 kW laders en vaak zijn deze nog stuk ook. Dan is er vaak ook maar eentje aanwezig. Goede ervaring met Tesla, Total Energies en Ionity.
Gebruik dan ook zeker de diverse apps en vertrouw niet blind op Google.
Overigens kun je wel goed op Google vertrouwen voor de laadplanning. Dus gewoon je bestemming intypen/inspreken en laadstops laten toevoegen. Ik gebruik dat tegenwoordig steeds vaker en werkt nu echt goed. ABRP is flexibeler qua settings maar Maps heel bruikbaar.
Mijn X3 G01 had dat ‘peperdure’ systeem en dat werkte perfect. Mooi de druk op het scherm inzichtelijk. Heb ooit een lekke band gereden. Op de rit op de snelweg gaf ie rustig aan, sla hier maar af want je band loopt leeg. Kwam netjes de band met de nog aanwezige druk op het display. Aangekomen bij de pomp met een halflege band, BMW service gebeld, half uur later reed ik weer (mazzel hebben dat ze zo dichtbij waren natuurlijk).Mga1600 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:33:
[...]
Het is geen specifiek Volvo systeem, heel veel merken gebruiken gelukkig geen peperdure en storingsgevoelige sensoren meer.
Niks geen storing, werkte werkelijk super.
Ik had het op een eerdere auto. Moest voor 500€ sensoren kopen voor mijn setje winterbanden, anders de hele winter een waarschuwing in beeld. En de bandenboer sloopte er bij het vernieuwen van de banden eentje, maar daar kwam ik pas achter toen de garage de banden eraf haalde om de ventielsensoren te inspecteren ivm foutmelding. Geweldig systeem inderdaad.ergodyne1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:00:
[...]
Mijn X3 G01 had dat ‘peperdure’ systeem en dat werkte perfect. Mooi de druk op het scherm inzichtelijk. Heb ooit een lekke band gereden. Op de rit op de snelweg gaf ie rustig aan, sla hier maar af want je band loopt leeg. Kwam netjes de band met de nog aanwezige druk op het display. Aangekomen bij de pomp met een halflege band, BMW service gebeld, half uur later reed ik weer (mazzel hebben dat ze zo dichtbij waren natuurlijk).
Niks geen storing, werkte werkelijk super.
En @ergodyne1: wanneer ga je die Volvo nou eens inruilen voor een iX3, dat is toch wat jij eigenlijk wilt??
brrr BMW, smakeloze bakken zijn dat. Je moet er maar van houden. Geef mij Volvo maar, stuk smaakvoller
Dat eerste heeft dus niks met het systeem te maken. Het heeft te maken met dat je besteedbare budget niet past bij de technologie die je in huis hebt gehaald. En een incapabele techneut die eraan sleutelt werkt ook niet mee.JTHZZ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:24:
[...]
Ik had het op een eerdere auto. Moest voor 500€ sensoren kopen voor mijn setje winterbanden, anders de hele winter een waarschuwing in beeld. En de bandenboer sloopte er bij het vernieuwen van de banden eentje, maar daar kwam ik pas achter toen de garage de banden eraf haalde om de ventielsensoren te inspecteren ivm foutmelding. Geweldig systeem inderdaad.
En @ergodyne1: wanneer ga je die Volvo nou eens inruilen voor een iX3, dat is toch wat jij eigenlijk wilt??
Het tweede punt is wederom ‘op de man spelen’ wat volgens mij hier niet getolereerd wordt. Heb ook geen zin om hierop in te gaan. Tijd voor een moderator om in te haken.
En nog gevaarlijk ook, met veiligheidstechniek uit 2019DarkShadow schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:38:
brrr BMW, smakeloze bakken zijn dat. Je moet er maar van houden. Geef mij Volvo maar, stuk smaakvoller
https://www.autogids.be/m...lfa-romeo-aan-de-top.html
Jij kunt doorgaans zelf ook goed uitdelen, dus een beetje incasseren hoort er dan toch echt bij. Bovendien was het geen persoonlijke aanval, tenzij je het echt een belediging vindt als ik je ervan beticht stiekem liever een BMW te rijdenergodyne1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:32:
[...]
Het tweede punt is wederom ‘op de man spelen’ wat volgens mij hier niet getolereerd wordt. Heb ook geen zin om hierop in te gaan. Tijd voor een moderator om in te haken.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
:strip_exif()/f/image/UorJ7GW4QEa3PU1gdiWbHfdU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k5h5zEpD8sEzEAK7qvn372he.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hDWW2KNaSy1TorNRRMrm6Fwy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/khcpoTd56DRvNiZNbgshcUQo.jpg?f=fotoalbum_large)