Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30
Over Carplay en navigatie met apple kaarten: is het iemand al eens gelukt een route voor elektrische auto’s uit te zetten? Zoals hier omschreven?
Ik kan de keuze “ Verbind' (boven de lijst met routes) ” niet vinden….

Of is een (X)C40 niet compatibel?

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-11 13:02
Volvar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Bedankt voor de duidelijke foto's en de opmerking over de hoedenplank.

Ik had nog een vraag over geluid. Is het rek (in alle standen) rammelvrij en/of eenvoudig te monteren/demonteren. Wij zouden het meer zien als bagageafscheiding voor vakanties om dan hoger te kunnen stapelen dan de rugleuning, dus is niet altijd nodig. Als geluidloos, dan kan deze natuurlijk blijven zitten.
Het is absoluut geluidloos. En als je hem niet nodig hebt, dan klap je hem omhoog tegen het plafond. Demonteren is niet nodig.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
[...]

Ik had nog een vraag over geluid. Is het rek (in alle standen) rammelvrij en/of eenvoudig te monteren/demonteren. Wij zouden het meer zien als bagageafscheiding voor vakanties om dan hoger te kunnen stapelen dan de rugleuning, dus is niet altijd nodig. Als geluidloos, dan kan deze natuurlijk blijven zitten.
Hij is opklapbaar, maar niet eenvoudig demonteerbaar. Erg robuust en zonder enige rammels. Ik laat hem altijd naar beneden staan. Het zicht wordt niet belemmerd, dus geen reden om op te klappen.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

Lancer

What the......

Idd, ik heb de hoedenplank inmiddels in de berging liggen. Scheelt ook weer dat gebonk van die knotsen aan het einde van de touwtjes aan de hoedenplank.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:42
[...]

In dat geval kan je ook gaan voor het bagagenet/veiligheidsnet

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
jorisjansen3 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:43:
Over Carplay en navigatie met apple kaarten: is het iemand al eens gelukt een route voor elektrische auto’s uit te zetten? Zoals hier omschreven?

@jorisjansen3 interessant, nooit gedaan, maar ik ga ook eens “pionieren”.

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Ophidian schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Vandaag nog eens bij de dealer langsgeweest. Blijven twijfelen over die bekleding. Hebben een ragdoll kat met van die fijne witte haartjes en die kom je overal tegen.
Toevallig had de dealer een auto staan met de wool blend bekleding. Erg mooi, qua temperatuur viel het erg mee ondanks dat de auto vol in de zon stond, dus zodra onze verkoper terug is van vakantie de bestelling omzetten naar de Wool bekleding. :)

Houden wel de 19 inch velgen. De 20 vind ik te groot voor de auto.
Lijkt me zeker geen verkeerde keuze. 19" is qua comfort en verbruik denk ik ook de juiste keuze. Veel voorpret, je maakt wat mij betreft een prima keuze.

XC40 EV Pro

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
hansdg53 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:43:
Ik rapporteer nog even over de stuurtrillingen. Gisteren naar de dealer gebracht om na te kijken. Alle banden bleken uit balans. Dat hebben ze gecorrigeerd. Het trillen is nu nagenoeg verdwenen. So far so good!
Mooi dat dit is opgelost. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het uit de banden voort kwam. Heb mijn P6 met trillingen vorige week mogen omwisselen voor een exemplaar zonder trillingen, ook keurig opgelost.

XC40 EV Pro

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:19
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Dat ziet er gaaf uit! En klapt dus ook makkelijk naar boven? Handig!
Heb twee honden (Dalmatiërs) dus moet nog wel op zoek naar een scheiding... Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb zo’n scheidingsrek van Travall icm hun gewone hondenrek (https://www.travall.nl/in...dP6uc8fFdbXYaAmJyEALw_wcB). Die kan je niet makkelijk opklappen (verwijderen is niet lastig, maar ik laat het altijd zitten), maar de hoedenplank past wel gewoon.

• jswinkels

Ik vrees dat de Volvo (nog?) niet compatibel zijn

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Lancer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:05:
Idd, ik heb de hoedenplank inmiddels in de berging liggen. Scheelt ook weer dat gebonk van die knotsen aan het einde van de touwtjes aan de hoedenplank.
Echt een gemiste kans dat Volvo geen rolding heeft in de xc40 (weet even de naam niet). Die plank is echt waardeloos.

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Zo… ik heb de xc40 wel eens mooier gezien. Die velgen en kleur zijn… bijzonder voordat ik iemand kwets :)

• thisisjazz

Nee, heb er wel heel ff naar gekeken maar ik vind google maps fijner dan apple kaarten dus gauw afgehaakt

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:47
thisisjazz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:55:
[...]

Zo… ik heb de xc40 wel eens mooier gezien. Die velgen en kleur zijn… bijzonder voordat ik iemand kwets :)
Wat ik wel leuk vind aan de velgen, is dat het patroon overeen komt met de vormen op de zijkant van de neus.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:08
Rude-Dog schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:55:
[...]

Wat ik wel leuk vind aan de velgen, is dat het patroon overeen komt met de vormen op de zijkant van de neus.
De nieuwe 20”velgen maken de auto als geheel wat ‘sjieker’ maar daarmee misschien wat minder sportief dan met de ‘oude’ 20” velgen. Persoonlijk vind ik dat helemaal prima, ik hou wel van een veranderingetje.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Dus je moet nog twee maanden langer wachten? Damn... Mijn dealer zei 9-10 maanden dus het kan nog langer worden :/
En als je al die foto's hier voorbij ziet komen wordt het er niet leuker op voor ons hahaha
Wachten duurt altijd te lang, En als je dan steeds langer moet wachten wordt het er niet leuker op.
Maar, die afleverweek 48 die ik nu heb staan staat er al sinds 23 Mei in, dus ik heb het gevoel dat die wel redelijk gaat kloppen, al geven ze wel aan de week vooral met potlood in de agenda te zetten (vroeg meteen of dat ook geldt voor de agenda op je telefoon :) )

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Laat ik dat nu de minst mooie kleuren vinden!
Absoluut niet verkeerd bedoeld, maar zo zie je dat smaken kunnen verschillen. 😊
Mee eens.

Toen ik de sage green zag, vroeg ik me af wanneer de ze lak op die grondverf gingen aanbrengen
Een andere collega vroeg gewoon hardop of de wagen nu geschikt was voor militaire doeleinden met die kleur.

De collega die ermee reed was not amused, dus ik was bli"j mijn vraag in gedachten te hebben gesteld 8)

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
ron65 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Mee eens.

Toen ik de sage green zag, vroeg ik me af wanneer de ze lak op die grondverf gingen aanbrengen
Een andere collega vroeg gewoon hardop of de wagen nu geschikt was voor militaire doeleinden met die kleur.

De collega die ermee reed was not amused, dus ik was bli"j mijn vraag in gedachten te hebben gesteld 8)
Grappig! Ik krijg op veel plekken waar ik sta te laden en soms zelfs onderweg duimpjes omhoog of opmerkingen dat ze het een hele vette kleur vinden. Smaken verschillen maar dit complimentjes ding heb ik niet vaak met een moderne wagen gehad. Kan mij ook niet voorstellen dat men dit had gedaan als ik een zwarte had gehad. Je moet van die uitgesproken kleur houden ;)

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
ergodyne1 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Grappig! Ik krijg op veel plekken waar ik sta te laden en soms zelfs onderweg duimpjes omhoog of opmerkingen dat ze het een hele vette kleur vinden. Smaken verschillen maar dit complimentjes ding heb ik niet vaak met een moderne wagen gehad. Kan mij ook niet voorstellen dat men dit had gedaan als ik een zwarte had gehad. Je moet van die uitgesproken kleur houden ;)
Klopt helemaal, kleur is zo persoonlijk! Ik vind het wel jammer dat het kleurenscala van de XC40 zo beperkt is. Blauw en groen hou ik niet van. Bright Dusk leek me mooi, maar inmiddels in het echt gezien vind ik (persoonlijk hè) een ouwe l*llenkleur. (dat terwijl ik eigenlijk tot die doelgroep hoor) Die Silver Dawn lijkt mij ook een mooie kleur, jammer en vreemd dat het dak dan niet zwart is!? In het wit ook mooi, maar ik rij nu al bijna 5 jaar in een witte auto. Dus is het zwart geworden... Niet echt onderscheidend, maar zwart staat de XC40 wel heel goed. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Correct.
Ikzelf vind de kleur niet mooi, en dat heb ik vaak met groen grijze of groen blauwe kleuren. Is gewoon niet mijn smaak.
Bij ons is het echter al zo dat de wagenparkbeheerder bepaalde kleuren heeft uitgesloten, zo kunnen we geen fel blauw, groen, geel of rood kiezen. Daar zit een reden achter, die heeft hij wel uitgelegd inmiddels.

Ten eerste werkt ons bedrijf met een serie min of meer pastelkleurige tinten in de huisstijl, varierend van wit tot zwart en daartussen wat pastelachtige grijs, blauw okergeel en een roze-terra tint.
Dat kleurenpatroon is ook met de leasemaatschappijen afgesproken als leidraad. Ze voeren dat overal in door. Gevolg is dat er voor de XC40 bijvoorbeeld te kiezen is uit Onyx Black, White, Silver Grey of Sage Green. De Fjord Blue past niet in de huisstijl en is dus niet kiesbaar, idem voor rode tinten.

Dit jaar zijn bijna 500 mensen aan een nieuwe wagen toe, en die moeten allemaal electrisch gaan rijden. ook dat is sinds 1-1-2022 verplicht, dat heb ik hier al eens eerder uiteengezet waarom. Het is nu eenmaal de regel nu.
De wagenpark beheerder houdt bij welke kleuren worden gekozen, en het grappige is dat wit en zwart de meest gekozen kleuren zijn, grijs is de goede derde, dan volgen er wat blauwige tinten (niet bij volvo maar bij bijv Tesla en andere merken wel verkrijgbare blauwtinten die wel in de huisstijl passen) en tot slot ver in de minderheid de groengrijze of groenige tinten.
Sage green is dit hele jaar slechts door 2 collega's gekozen gaf hij aan, 1 ervan werkt op mijn afdeling, en daarmee speelde hetgeen ik hier boven beschreef met die opmerking.

Ik moet hem nog zien, tot nu toe alleen uit de verte gezien op de parkeerplaats, maar ik ga zeker een keer dichtbij kijken. misschien verandert dat mijn mening nog wel, maar zelf die kleur kiezen? nee, dat niet.
Kan goed zijn dat jij complimentjes krijgt, en hij wellicht ook wel, maar ik wil hem zelf graag mooi kunnen vinden en ben daarin vorostander van Zwart of dark Grey colors. Laatste drie autos waren grijs metallic, dark grey metallic en zwart metallic, en dan nu Onyx Black erachteraan :-)

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Vraagje, hoeveel weken voor productie kan je nog de kleur wijzigen?

• Rude-Dog
Jan Hoogland schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:52:
Vraagje, hoeveel weken voor productie kan je nog de kleur wijzigen?
Kleur kan ik niet op antwoorden, maar single of twin kon ik tot een paar weken vantevoren nog wijzigen. Weet niet of dat eenvoudiger of moeilijker is qua wijziging maar goed.
Ik zou zeggen - als je een productieplek hebt, bel je volvo dealer.

• ergodyne1
  • Laatst online: 17-11 17:04
ron65 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Correct.
Ikzelf vind de kleur niet mooi, en dat heb ik vaak met groen grijze of groen blauwe kleuren. Is gewoon niet mijn smaak.
Bij ons is het echter al zo dat de wagenparkbeheerder bepaalde kleuren heeft uitgesloten, zo kunnen we geen fel blauw, groen, geel of rood kiezen. Daar zit een reden achter, die heeft hij wel uitgelegd inmiddels.

Ten eerste werkt ons bedrijf met een serie min of meer pastelkleurige tinten in de huisstijl, varierend van wit tot zwart en daartussen wat pastelachtige grijs, blauw okergeel en een roze-terra tint.
Dat kleurenpatroon is ook met de leasemaatschappijen afgesproken als leidraad. Ze voeren dat overal in door. Gevolg is dat er voor de XC40 bijvoorbeeld te kiezen is uit Onyx Black, White, Silver Grey of Sage Green. De Fjord Blue past niet in de huisstijl en is dus niet kiesbaar, idem voor rode tinten.

Dit jaar zijn bijna 500 mensen aan een nieuwe wagen toe, en die moeten allemaal electrisch gaan rijden. ook dat is sinds 1-1-2022 verplicht, dat heb ik hier al eens eerder uiteengezet waarom. Het is nu eenmaal de regel nu.
De wagenpark beheerder houdt bij welke kleuren worden gekozen, en het grappige is dat wit en zwart de meest gekozen kleuren zijn, grijs is de goede derde, dan volgen er wat blauwige tinten (niet bij volvo maar bij bijv Tesla en andere merken wel verkrijgbare blauwtinten die wel in de huisstijl passen) en tot slot ver in de minderheid de groengrijze of groenige tinten.
Sage green is dit hele jaar slechts door 2 collega's gekozen gaf hij aan, 1 ervan werkt op mijn afdeling, en daarmee speelde hetgeen ik hier boven beschreef met die opmerking.

Ik moet hem nog zien, tot nu toe alleen uit de verte gezien op de parkeerplaats, maar ik ga zeker een keer dichtbij kijken. misschien verandert dat mijn mening nog wel, maar zelf die kleur kiezen? nee, dat niet.
Kan goed zijn dat jij complimentjes krijgt, en hij wellicht ook wel, maar ik wil hem zelf graag mooi kunnen vinden en ben daarin vorostander van Zwart of dark Grey colors. Laatste drie autos waren grijs metallic, dark grey metallic en zwart metallic, en dan nu Onyx Black erachteraan :-)
Ha, wat een verhaal om je kleurkeuze uit te leggen. Zo’n werkgever heb ik ook gehad, mocht je alleen grijs, blauw of zwart kiezen. Supersuf. Dat was het bedrijf ook. Wel goed, maar supersuf.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• rinkel
  • Laatst online: 18:51
Zo zie je maar, smaken verschillen.
Ik vond de donkerblauwe erg mooi, maar niet meer te bestellen. Ik heb tot nu toe alleen maar saaie kleuren gehad (lease auto's sinds 1996). Dus is het Sage Green geworden.
P6 Ultimate model '23, wordt deze week geleverd. De laadpaal staat er sinds vandaag, dus mooi op tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 25-07-2022 18:11 ]

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Volvo dealer gevraagd, productie plaatst 2-3e week augustus als het goed is maar kan helaas niets meer wijzigen (kleur en/of twin)……

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Vulcan750 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Klopt helemaal, kleur is zo persoonlijk! Ik vind het wel jammer dat het kleurenscala van de XC40 zo beperkt is. Blauw en groen hou ik niet van. Bright Dusk leek me mooi, maar inmiddels in het echt gezien vind ik (persoonlijk hè) een ouwe l*llenkleur. (dat terwijl ik eigenlijk tot die doelgroep hoor) Die Silver Dawn lijkt mij ook een mooie kleur, jammer en vreemd dat het dak dan niet zwart is!? In het wit ook mooi, maar ik rij nu al bijna 5 jaar in een witte auto. Dus is het zwart geworden... Niet echt onderscheidend, maar zwart staat de XC40 wel heel goed. :)
Precies hetzelfde hier, moest de laatste twee auto's in het wit rijden (Renault Megane Estate, express volledig in het parelmoer wit genomen en nu Seat Arona FR wit, express met zwart dak genomen) van de vorige eigenaar ivm de huisstijl, huidige eigenaar heeft de huisstijl veranderd en het maakt hem nu niet meer uit en heb mede daarom voor Onyx Black gekozen (vond mijn vrouw ook de mooiste)… Hou niet van blauwe, groene en rode auto's en de grijze vind ik (persoonlijk dan) ook een oude l*llenkleur...

[ Voor 23% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 25-07-2022 22:16 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• DPPSchoenmaker
Lees trouwens net dit op de Facebook pagina van Volvo XC40 & C40 Recharge (net een paar uur geleden gepost):

Well, we sure do wish we could go back to 2.1. So far, 2.2 in the US has been a bit buggy.

Had this happen today. 50 minutes later and I think I have both phones, keys, setting for my wife and me all back to where we were.

This error indicates a kernel panic. Not good when something you rely on to get you where you want to be blows it’s cookies.

Hopefully Volvo Cars will clean up their software/firmware bugs quickly.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMrFmadjILsSdiS_bX1Ca2Sf2cU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCzCAwocIBqVOJ3n5CBN0v7F.jpg?f=fotoalbum_large

Is dat hier ook al voorgekomen? :X

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• DPPSchoenmaker
ron65 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Wachten duurt altijd te lang, En als je dan steeds langer moet wachten wordt het er niet leuker op.
Maar, die afleverweek 48 die ik nu heb staan staat er al sinds 23 Mei in, dus ik heb het gevoel dat die wel redelijk gaat kloppen, al geven ze wel aan de week vooral met potlood in de agenda te zetten (vroeg meteen of dat ook geldt voor de agenda op je telefoon :) )
Eens Ron65... Maar we wachten wel op wat moois! d:)b oOo

Als week 48 al sinds mei staat, lijkt het me niet dat het nog verder naar achter in het jaar geduwd gaat worden... Tenminste, dat hoop ik echt niet voor je... Maar als ze aangeven dat je het vooral met potlood in je agenda moet zetten, ze zijn zich wel aan het indekken dan... Toch bizar dat ze het tegenwoordig soms echt niet meer weten :S

• DPPSchoenmaker
Iemand trouwens ervaring met deze dashcam?
https://fitcamx.com/produ...vo?variant=40985727434924

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
DPPSchoenmaker schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:23:
[...]

Eens Ron65... Maar we wachten wel op wat moois! d:)b oOo

Als week 48 al sinds mei staat, lijkt het me niet dat het nog verder naar achter in het jaar geduwd gaat worden... Tenminste, dat hoop ik echt niet voor je... Maar als ze aangeven dat je het vooral met potlood in je agenda moet zetten, ze zijn zich wel aan het indekken dan... Toch bizar dat ze het tegenwoordig soms echt niet meer weten :S
bij mij was de planning juni, toen oktober, daarna juli en nu weer naar augustus.....dus lijkt me sterk als ze week 48 al kunnen voorspellen

• Ronzinho
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-11 00:05
lichtblauw schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:36:
[...]

bij mij was de planning juni, toen oktober, daarna juli en nu weer naar augustus.....dus lijkt me sterk als ze week 48 al kunnen voorspellen
Bij mij van juni naar juli naar september en nu geeft de app aan:
We kunnen geen specifieke leverdatum geven. Uw Volvo dealer neemt contact met u op wanneer uw auto gereed is

• thisisjazz
Over smaak valt niet te twisten, iedereen moet het lekker zelf weten :). Hoe meer een kleur kiezen die jij niet mooi vindt, hoe beter je je eigen auto gaat waarderen.

Ik heb dit keer de crystal white kleur vond ik wel geinig met die zwarte accenten en de volgende keer kies ik vast weer wat anders. Blauw of rood zal het nooit worden maar dat is weer mijn smaak.

Bedrijven die gaan bepalen wat voor kleur je mag kiezen mogen ook je bijtelling betalen en anders moeten ze niet klagen. Wat een saaie boel.

Welterusten allemaal :)

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 10:10
lijkt me een reseller van aliexpress camera's dat er dan 200 dollar bij telt...

https://nl.aliexpress.com...2110000000757533676%21sea

ik heb een garmin dashcam mini 2, die zie je na een week ook niet meer hangen.

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Ja. Ik heb zeker geen spijt van de aanschaf maar het ding is niet perfect. Aan heb begin haperde ie regelmatig, maar nadat ik het meegeleverde SD kaartje vervangen had werd het een stuk beter. Installatie was te doen, maar vrij lastig omdat ik nergens kon vinden hoe je de kap los kunt maken.
Beeldkwaliteit is goed, maar de beelden zijn lastig naar je telefoon te halen. Op de SD kaart staan ze in een ietwat exotisch formaat waar weer extra software voor nodig is.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• Venomer
DPPSchoenmaker schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:09:
Lees trouwens net dit op de Facebook pagina van Volvo XC40 & C40 Recharge (net een paar uur geleden gepost):

Well, we sure do wish we could go back to 2.1. So far, 2.2 in the US has been a bit buggy.

Had this happen today. 50 minutes later and I think I have both phones, keys, setting for my wife and me all back to where we were.

This error indicates a kernel panic. Not good when something you rely on to get you where you want to be blows it’s cookies.

Hopefully Volvo Cars will clean up their software/firmware bugs quickly.

[Afbeelding]

Is dat hier ook al voorgekomen? :X
Zo'n low level foutmelding heb ik nog niet eerder gezien.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
De Android app heeft ondertussen ook weer een update gehad. Lijkt allemaal nu nog wat sneller te gaan met het inladen van de data. Heeft ff geduurd maar lijkt nu toch eindelijk snel en stabiel te zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 11:40
Venomer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Zo'n low level foutmelding heb ik nog niet eerder gezien.
Mijn auto staat ondertussen al bijna drie weken bij de dealer, met deze foutmelding. Gelukkig (voor mij) gebeurde het bij de dealer zelf omdat ze na een onderhoud even de update installeerde.

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 04:32
VolvoXC40P6MY23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:25:
Ik ben nieuw hier, en rijd inmiddels een kleine week de P6 MY23..

Wat een auto! [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt de auto na een paar dagen? Nog (technische) issues tegengekomen?

Ik mag mijne a.s. donderdag ophalen. Maar ik lees zoveel verhalen over software issues en ik heb liever niet dat de auto al snel weer terug naar de dealer moet voor fixes. Ik hoop iig dat het MY23 model minder last heeft hiervan 🤞

• Venomer
spetzje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Ik mag mijne a.s. donderdag ophalen. Maar ik lees zoveel verhalen over software issues en ik heb liever niet dat de auto al snel weer terug naar de dealer moet voor fixes. Ik hoop iig dat het MY23 model minder last heeft hiervan 🤞
Er zijn nou eenmaal weinig mensen die op het forum zetten dat ze vandaag weer geen problemen hebben gehad. In werkelijkheid heeft een overgrote meerderheid geen problemen (meer). Ga gewoon lekker genieten van je fantastische auto! oOo

• Rude-Dog
[...]

Ik ook Donderdag :) Veel plezier gewenst!

• spetzje
Venomer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Er zijn nou eenmaal weinig mensen die op het forum zetten dat ze vandaag weer geen problemen hebben gehad. In werkelijkheid heeft een overgrote meerderheid geen problemen (meer). Ga gewoon lekker genieten van je fantastische auto! oOo
Daar ben ik me zeker van bewust. Maar ik betrap mezelf er toch in dat ik (waarschijnlijk onnodig) zit te stressen. 8)7

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:18
Venomer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Ik heb vandaag WEER geen problemen gehad met de auto! oOo

• Mga1600
WildOne schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:24:
[...]

Heel toevallig: ik ook niet….(de afgelopen 19 maanden ook niet trouwens als ik er over nadenk….haha)

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:14
Juancho schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:15:
De Android app heeft ondertussen ook weer een update gehad. Lijkt allemaal nu nog wat sneller te gaan met het inladen van de data. Heeft ff geduurd maar lijkt nu toch eindelijk snel en stabiel te zijn.
Dat wordt dan weer gecompenseerd door de iOS app. Ik ben ca 2 mnd geleden gewisseld van Android naar iOS telefoon. Heb me toen verbaasd hoeveel beter de Volvo iOS app werkte dan de Android app. Tot een paar weken geleden. Kan nu regelmatig de voorverwarming/Koeling niet starten

• rinkel
Ik kan ook donderdag mijn auto ophalen.
Zondag naar Zweden op vakantie.
Het is mijn eerste electrische auto, dus meteen op vakantie maakt de reis wel leuk en anders.
Ik zit al een beetje op abrp te kijken, maar op de route zijn zo enorm veel laadstattions dat ik een beetje overweeg om het er maar gewoon op te wagen. Dus rond de 15% maar eens naar een laadstation ga zoeken, of het aan google overlaat.

• Juancho
rinkel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:28:
Het is mijn eerste electrische auto, dus meteen op vakantie maakt de reis wel leuk en anders.
Ik zit al een beetje op abrp te kijken, maar op de route zijn zo enorm veel laadstattions dat ik een beetje overweeg om het er maar gewoon op te wagen. Dus rond de 15% maar eens naar een laadstation ga zoeken, of het aan google overlaat.
Vergeet niet om het tijdig in te voeren vanwege het voorverwarmen om maximaal te kunnen snelladen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• spetzje
Rude-Dog schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Ik ook Donderdag :) Veel plezier gewenst!
Awesome! Jij ook veel plezier en hou ons op de hoogte van je eerste ervaringen :9~
Veel plezier met de auto en fijne vakantie alvast! Naar het noorden moet idd goed te doen zijn qua laden.

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
Ben net twee dagen terug van een ‘road trip’ naar / door Scandinavië. (Nou, Zweden en Denemarken)
Drie weken rondgetoerd. Ik ben ook zonder laadstops in te plannen vertrokken en heb dit verder op geen enkel moment gedaan. Gewoon een bestemming ingeven en wanneer je er niet geraakt met de huidige SoC wordt er een laadstop voorgesteld. Echt makkelijk. Alles is heel vlot verlopen. Een enkele keer werkte mijn Plugsurfing-laadsleutel niet maar het pasje van Shell Recharge heeft dit toen netjes opgevangen.
Geef gewoon de pasjes die je hebt (fysiek of digitaal) in in de instellingen en hij zoekt dan naar de laadstations die jouw pasjes aanvaarden.
Veel plezier in ieder geval.

P8-19”-WP

• Lancer

Lancer

What the......

En vergeet niet dat je bij ionity 50% korting krijgt op het snelladen. Op een goede vakantie is dat totaal al €100-150 aan besparingen (t.o.v. de goedkoopste andere snellader).

Nu is het helaas wel zo dat iemand Google ws betaald heeft om de ionity laders te mijden. Net een paar weken in Noorwegen geweest en Google pakt daar uit zichzelf _nooit_ een ionity lader daar, terwijl ze er wel zijn. Het is zelfs zo erg dat als je het filter instelt op alleen ionity hij dan doodleuk meldt dat er geen laadstops beschikbaar zijn. Bij het direct navigeren naar het laadstation zegt hij dat die niet bestaat. Als je vervolgens op de kaart inzoomt en op de knop "zoek in dit gebied" drukt, dan tadaa... je kunt laten bij ionity..... :?

Overigens is de spraakherkenning voor de niet Nederlandse namen sowieso baggerslecht. De bestemming inspreken ging in Noorwegen nooit goed (met het hele systeem naar de Noorse taal gezet weer wel, maar ik kan geen Noors lezen....).

Op de terugweg plande Google in Duitsland overigens het ionity laadstation aan de verkeerde kant van de weg in terwijl de goede kant ook gewoon in de navigatiedatabase stond. Al met al op vakantie uren beziggeweest om de routes goed in te plannen.

Overigens hebben we ook geen hotels gezien waar je niet kon laden. Staat alleen zelden aangegeven in de documentatie of website van het hotel.

De hardware is daarintegen dan weer super en het verbruik op hoge snelheid is me reuze meegevallen. In Noorwegen zelf, waar je zelden harde mag dan 80 ga je gewoon over de WLTP heen. Met een P8 hebben we ritten van 400km gehad met gemiddeld 17kWh/100km en minder. Het enige dat me wel opviel is dat boven de 155km per uur de auto begint te vibreren. Zal vast de uitlijning van de banden zijn. Ik heb dat maar als Vmax aangehouden op de Duitse snelweg. Dat is hard zat. (Overigens gaat hij als een speer naar 180km/u als je dat wilt)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Mga1600
Ik weet niet hoe het met de laadpalen dichtheid in Zweden zit, maar het zal zeker niet zo riant zijn als hier in NL.
Daarom zorg dat je op alles ‘waar stroom uit kan komen’ voorbereid bent!

Dus ook een’granny kabel’ meenemen. Weet niet of je deze bij de auto gaat krijgen, want hier is niet meer standaard. Daarmee kun je voor noodgevallen - weliswaar heel langzaam - laden uit gewoon stopcontact. Bij de eerste exemplaren was deze kabel inbegrepen, later niet meer. Vraag de dealer anders even, met enig aandringen kreeg ik ‘m gratis.

Zelf kocht ik ook meteen een laadkabel met rode 3 fase stekker bij de dealer (395 euro) om bij gebrek aan een laadpunt op krachtstoom te kunnen laden als ik dat ergens tegenkom ( en dat is meermaals gebeurd in een industriële omgeving of bij een boerenbedrijf of gewoon bij een garage bedrijf) . En voor die kabel heb ik dan weer een verloopstekker met een blauwe “camping stekker”, die camping stopcontacten kom je namelijk ook nog wel eens tegen op allerlei plaatsen buiten. Dat is dan weer 1 fase.

Heel veel plezier van de auto en van de rit! Laat ons je ervaringen weten…!

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 27-07-2022 09:19 ]

• Juancho
Nu we in de soort van after Corona tijd zijn vind ik het werkelijk heerlijk om niet meer elke dag verplicht naar kantoor/klanten te hoeven en wat mij flink veel extra vrije tijd op levert. Maar aan de andere kant mis ik wel de langere ritjes met de fijne P8. Ik heb vaak kritiek gehad maar nu de auto iig al een tijdje stabiel is... mis je toch die lekkere langere ritten in je eentje. Ik heb nu ook al een aantal maanden een klant in mijn woonplaats dus ik moet het echt doen met soms een langere rit in het weekend voor familiezaken.

Maar de SUV staat meer stil hier voor ons huis dan dat die gebruikt wordt en eigenlijk kan het echt totaal niet uit op deze manier... Meer mensen last van? :$

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 27-07-2022 10:03 ]

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
Juancho schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:02:
Nu we in de soort van after Corona tijd zijn vind ik het werkelijk heerlijk om niet meer elke dag verplicht naar kantoor/klanten te hoeven en wat mij flink veel extra vrije tijd op levert. Maar aan de andere kant mis ik wel de langere ritjes met de fijne P8. Ik heb vaak kritiek gehad maar nu de auto iig al een tijdje stabiel is... mis je toch die lekkere langere ritten in je eentje. Ik heb nu ook al een aantal maanden een klant in mijn woonplaats dus ik moet het echt doen met soms een langere rit in het weekend voor familiezaken.

Maar de SUV staat meer stil hier voor ons huis dan dat die gebruikt wordt en eigenlijk kan het echt totaal niet uit op deze manier... Meer mensen last van? :$
Gelukkig niet. Bi jmij gaat het juist de andere kant op. Recent veel functioneringsgesprekken in het land gehad en daardoor veel in de auto. Blijft een top wagen en AWD met 408pk rijdt als een trein (alleen dan niet overvol, wel op tijd, etc... :P )

Laadpaal infra is in Nederland echt goed al zijn er wat palen die niet werken (palen bij Van der Valk Eindhoven en Van der Valk Schiphol/A4). Op te lossen door even te snelladen natuurlijk, maar ook daar merk ik wel dat de 'bezettingsgraad' van die mogelijkheden aan het toenemen is. Lees: ze zijn vaker wel dan niet bezet. Tot nu toe was er altijd wel een plekje vrij dus voor oponthoud heeft het nooit gezorgd.

Anyway, het blijft een heerlijke wagen....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
Wat tof! Wij gaan over een paar weken een tour door zuid Zweden doen voor onze vakantie. Erg veel zin in en wat ik op voorhand al zag in ABRP en vanuit verhalen hoorde, moet het qua laadmogelijkheden wel lukken...

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• VolvoXC40P6MY23
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-03-2023
[...]

Nee hoor geen enkele storing. TOP!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 10:34
Zelfs na de laatste OTA update (die ik toch uitgesteld had, omdat ik issues daarvoor had) was het deze keer zonder problemen. Heb daar weer vertrouwen in. Wel na de update de TCAM reset uitgevoerd

Dus... ik heb eigenlijk geen issues/problemen met de auto.
En hij rijdt nog steeds super :*)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:02:

Wij zijn met pensioen en rijden de P8 dus privé. Na 1,5 jaar staat de teller net op 20k. Economisch verantwoord? Je zou zeggen van niet, maar in mei heb ik de knoop doorgehakt en heb een C40 Twin ultimate besteld die begin volgend jaar afgeleverd wordt denk ik. De inruilprijs van de P8 was zodanig hoog dat er van afschrijving op basis van vervangingswaarde maar in zeer geringe mate sprake is. Daarnaast wordt de nieuwe auto met 3 jaar onderhoud en 3 jaar all-risk verzekering geleverd. Goedkoper rijden in een dergelijke auto kan dus haast niet zeker ook omdat de wegenbelasting nog een paar jaar achterwege blijft. Het enige is dus dat er geld vastzit in een auto, maar dat scheelt weer box3 belasting.

Vroeger heb ik veel auto’s geleased, en hoewel dat zorgeloos was (behalve de bijtelling) ben ik op een gegeven moment toch weer eigen auto’s gaan rijden met km vergoeding. Dat kostte per saldo minder en bracht meer plezier!

• Juancho
Ja het lastig in mijn vakgebied is dat je in principe niet weet waar je over een half jaar of misschien jaar op project zit. Ik heb nu zelf een klant in mijn eigen stadje geregeld en dat bevalt super goed van beide kanten en ik kan hier nog zo minimaal een jaar werken. Kan ook zijn dat de klant over 3 maand zegt, het werk is klaar en het project stopt.

Op dit moment zou ik mijn P8 blind inleveren omdat ik veel liever dat forse stuk extra salaris heb. Maarja, wat als je over een half jaar weer 3 dagen naar een klant moet op laten we zeggen 45-60 min rijden... Lastig en natuurlijk nog even los van het feit dat je ook maar net iemand moet vinden die het leasecontract wil overnemen.

Begrijp me verder niet verkeerd, natuurlijk houd ik de heerlijke wagen het liefst, maar het is nu gewoon een stuk geld weg gooien eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 27-07-2022 14:16 ]

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RFolst schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Wat tof! Wij gaan over een paar weken een tour door zuid Zweden doen voor onze vakantie. Erg veel zin in en wat ik op voorhand al zag in ABRP en vanuit verhalen hoorde, moet het qua laadmogelijkheden wel lukken...
Voor beiden, maak jullie geen probleem, ik ben net terug uit Zweden en met de plusurfing card volledig naartoe gereden.
In ABRP zet je alleen plugsurfing aan. Aankomst soc instellen en route berekenen.
Sla de laadstations op en navigeer van de ene naar de andere stop voor € 0,35,- per kilowatt.
Google maps in auto kan ze niet allemaal vinden was mijn ervaring of gaf toch alternatieven.

Op de bovenstaande manier reis je met een gerust hart tot in Dalarna (regio).
Gemiddelde reis voor mij was ergens rond de 20.1 kwh

Veel plezier beiden!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:14
WildOne schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:24:
[...]

ik heb het ook weer: WEER geen storingen vandaag. Dat is toch wel een lastig te doorbreken patroon 8)7

• Volvo Penta
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-10-2023
Onze P6 is inmiddels bij de dealer binnen en zullen we 19 augustus op gaan halen.

Graag zouden we de auto laten voorzien van een keramische of glascoating. Heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYd9k8aFkuoGxunzEFKRL9-vNI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SimCygq15OO1OwE1Q6UsodZF.jpg?f=fotoalbum_large

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door SharkIi op 27-07-2022 16:15 ]

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• SharkIi
[quote]SharkIi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:11:
[...]

We hebben de auto door de dealer laten voorzien van glascoating, waar we de vorige XC40 de keramische coating hebben laten zetten.
Moet zeggen dat zeker de Pine Grey kleur beter tot zn recht kwam met een mooie diep kleur. De Onyx straalt als de zon schijnt, maar of dat ook is zonder de coating kan ik niet zeggen omdat de coating er bij aflevering opzat.

En had gehoopt dat de glascoating harder zou zijn, maar helaas krijg bij beide nog steeds krasjes te zien op de lak en vuil spoelt er niet makkelijk af.

Weet ook niet of de 18.3 Kwh gemiddeld nou door de coating komt of door ons rijgedrag _O-

Heb een potje klaar staan om de coating te voorzien van onderhoud, maar had gehoopt dat dat niet binnen 7 maanden had gemoeten.
Of ik het weer laat doen......geen idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unBy-CCDiittvn0hCIlgtZQkNPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2cOm7VAoRgzcP2LfYeQA4Uk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7HI_-rDGVl9bBs5MafHkG5n2r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLp6Oku2nnRt6NqQgH8ueF3q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4bC1-UjKPXq_dRz2NHqHpDJ_Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKy5YOwrnCvVwR2xLDfBMiaE.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7JSIx2Zjml59YRkJ_MVlck6MRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EhWwfCWHX3du4HPrxaCFaLl.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• Lancer

Lancer

What the......

Volvo Penta schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:36:
Onze P6 is inmiddels bij de dealer binnen en zullen we 19 augustus op gaan halen.

Graag zouden we de auto laten voorzien van een keramische of glascoating. Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]
Ik heb er een keramische coating op zitten (1.5 jaar geleden). Tot op heden ben ik er redelijk tevreden over. De detailer heeft ook een coating op het zwarte kunststof gezet. Wassen van de auto gaat relatief eenvoudig. Vuil komt er goed af en na iedere wasbeurt ziet de auto er weer perfect uit.

De detailer heeft zelfs een verslag op Youtube gezet van het proces: YouTube: Volvo XC40 Recharge & Xeon Keramische coating

• SharkIi
Juancho schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:15:
Ja het lastig in mijn vakgebied is dat je in principe niet weet waar je over een half jaar of misschien jaar op project zit. Ik heb nu zelf een klant in mijn eigen stadje geregeld en dat bevalt super goed van beide kanten en ik kan hier nog zo minimaal een jaar werken. Kan ook zijn dat de klant over 3 maand zegt, het werk is klaar en het project stopt.

Op dit moment zou ik mijn P8 blind inleveren omdat ik veel liever dat forse stuk extra salaris heb. Maarja, wat als je over een half jaar weer 3 dagen naar een klant moet op laten we zeggen 45-60 min rijden... Lastig en natuurlijk nog even los van het feit dat je ook maar net iemand moet vinden die het leasecontract wil overnemen.

Begrijp me verder niet verkeerd, natuurlijk houd ik de heerlijke wagen het liefst, maar het is nu gewoon een stuk geld weg gooien eigenlijk.
Wij hebben onze P6 prive gekocht en zijn juist blij met de auto gezien de huidige benzine prijzen.
Op de bank levert het ook niets op en over 4 jaar hopen we de "investering" er weer uit te hebben, een groot deel daarvan door de 0,19 cent de km vergoeding.

Maar kan me voorstellen bij lease en met een klant om de hoek het niet veel oplevert ten opzichte van een benzine auto.

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
astatic schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:09:
[...]

In ABRP zet je alleen plugsurfing aan. Aankomst soc instellen en route berekenen.
Sla de laadstations op en navigeer van de ene naar de andere stop voor € 0,35,- per kilowatt.
Dit is toch een tijdelijk aanbod nog steeds, dus een jaar geldig via Volvo & Plugsurfing?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Volvo Penta schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:36:

Geen ervaring met "echte" glas- of keramische coating. Ik weet wel dat dat erg prijzig is.
Ik heb wel een tip: ikl ben super enthousiast over Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating.
Zeker icm de bijbehorende autoshampoo (Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Wash & Wax), ben ik nog nooit iets beters tegen gekomen.
De super makkelijke spraywax blijft zeker een half jaar werkzaam en is met weinig moeite op te brengen. Zoek op YouTube maar eens op reviews, louter zeer positief! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Venomer
lichtblauw schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Dit is toch een tijdelijk aanbod nog steeds, dus een jaar geldig via Volvo & Plugsurfing?
Ik heb begrepen dat de korting blijft als je je Plugsurfing kaart registreert in de Volvo Cars app. Zo stond het tenminste in de email van Plugsurfing.

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
Morkie69 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:06:
Zelfs na de laatste OTA update (die ik toch uitgesteld had, omdat ik issues daarvoor had) was het deze keer zonder problemen. Heb daar weer vertrouwen in. Wel na de update de TCAM reset uitgevoerd

Dus... ik heb eigenlijk geen issues/problemen met de auto.
En hij rijdt nog steeds super :*)
Hier sinds de laatste OTA update ook geen TCAM signaal meer. Hoe heb jij die reset uitgevoerd? Het 30sec ingedrukt houden van de ontwasemingsknop deed bij mij niets😕

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 10:34
Brekie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Hier sinds de laatste OTA update ook geen TCAM signaal meer. Hoe heb jij die reset uitgevoerd? Het 30sec ingedrukt houden van de ontwasemingsknop deed bij mij niets😕
Na de OTA was mijn TCAM gewoon actief, maar na aanleiding van andere problemen na een OTA update (ong. 0,5-1 dag rond rijden en meermaals openen/sluiten van auto, een auto die compleet niets meer doet en e-call error geeft).
Daarom deze keer uit voorzorg een TCAM reset gedaan, ja via de 30 sec. ontwasemingsknop.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
lichtblauw schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Dat klopt!

• rinkel
Lancer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:56:
[...]

En vergeet niet dat je bij ionity 50% korting krijgt op het snelladen. Op een goede vakantie is dat totaal al €100-150 aan besparingen (t.o.v. de goedkoopste andere snellader).

Nu is het helaas wel zo dat iemand Google ws betaald heeft om de ionity laders te mijden. Net een paar weken in Noorwegen geweest en Google pakt daar uit zichzelf _nooit_ een ionity lader daar, terwijl ze er wel zijn. Het is zelfs zo erg dat als je het filter instelt op alleen ionity hij dan doodleuk meldt dat er geen laadstops beschikbaar zijn. Bij het direct navigeren naar het laadstation zegt hij dat die niet bestaat. Als je vervolgens op de kaart inzoomt en op de knop "zoek in dit gebied" drukt, dan tadaa... je kunt laten bij ionity..... :?

Overigens is de spraakherkenning voor de niet Nederlandse namen sowieso baggerslecht. De bestemming inspreken ging in Noorwegen nooit goed (met het hele systeem naar de Noorse taal gezet weer wel, maar ik kan geen Noors lezen....).

Op de terugweg plande Google in Duitsland overigens het ionity laadstation aan de verkeerde kant van de weg in terwijl de goede kant ook gewoon in de navigatiedatabase stond. Al met al op vakantie uren beziggeweest om de routes goed in te plannen.

Overigens hebben we ook geen hotels gezien waar je niet kon laden. Staat alleen zelden aangegeven in de documentatie of website van het hotel.

De hardware is daarintegen dan weer super en het verbruik op hoge snelheid is me reuze meegevallen. In Noorwegen zelf, waar je zelden harde mag dan 80 ga je gewoon over de WLTP heen. Met een P8 hebben we ritten van 400km gehad met gemiddeld 17kWh/100km en minder. Het enige dat me wel opviel is dat boven de 155km per uur de auto begint te vibreren. Zal vast de uitlijning van de banden zijn. Ik heb dat maar als Vmax aangehouden op de Duitse snelweg. Dat is hard zat. (Overigens gaat hij als een speer naar 180km/u als je dat wilt)
Kan je die pas koppelen in de plugsurfing app? of moet dit via de Volvo app?
Op de pagina van volvo staat namelijk dat dit via de Volvo app moet, maar ik las hier dat dit ook kan via de plugsufing app.

• Lancer

Lancer

What the......

rinkel schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Kan je die pas koppelen in de plugsurfing app? of moet dit via de Volvo app?
Op de pagina van volvo staat namelijk dat dit via de Volvo app moet, maar ik las hier dat dit ook kan via de plugsufing app.
In de Volvo app koppelen anders krijg je geen korting.

• rinkel
Lancer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:54:
[...]

Top dank!

• rinkel
Mga1600 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Ik weet niet hoe het met de laadpalen dichtheid in Zweden zit, maar het zal zeker niet zo riant zijn als hier in NL.
Daarom zorg dat je op alles ‘waar stroom uit kan komen’ voorbereid bent!

Dus ook een’granny kabel’ meenemen. Weet niet of je deze bij de auto gaat krijgen, want hier is niet meer standaard. Daarmee kun je voor noodgevallen - weliswaar heel langzaam - laden uit gewoon stopcontact. Bij de eerste exemplaren was deze kabel inbegrepen, later niet meer. Vraag de dealer anders even, met enig aandringen kreeg ik ‘m gratis.

Zelf kocht ik ook meteen een laadkabel met rode 3 fase stekker bij de dealer (395 euro) om bij gebrek aan een laadpunt op krachtstoom te kunnen laden als ik dat ergens tegenkom ( en dat is meermaals gebeurd in een industriële omgeving of bij een boerenbedrijf of gewoon bij een garage bedrijf) . En voor die kabel heb ik dan weer een verloopstekker met een blauwe “camping stekker”, die camping stopcontacten kom je namelijk ook nog wel eens tegen op allerlei plaatsen buiten. Dat is dan weer 1 fase.

Heel veel plezier van de auto en van de rit! Laat ons je ervaringen weten…!
Dank voor de info.
Ik ben dus op zoek naar de granny, maar die zijn nog best aan de prijs.
De reden is dat 1 van de bestemmingen geen laadpaal in de buurt heeft, ionity op 40min afstand.
Wel zag ik dat er een gratis laadpaal is (22KW) bij een supermarkt op 25min, maar dat is er maar 1.

Ik zal een beknopt verslagje doen.

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Vandaag naar Oostenrijk gereden vanuit Duitsland beetje de gerenommeerde stations (Ionity) gepakt om de 200 km en lekker door gereden 130+ met dakkoffer. Gemiddeld 24KWh/100 met de P6. Zeer goed te doen!
En alles in google, vind het toch wel onmisbaar die info batterij info gekoppeld aan route!

[ Voor 6% gewijzigd door over9000 op 27-07-2022 21:31 ]

• jswinkels
[...]

Ik heb mijn pas van vorig jaar niet kunnen koppelen omdat ik een ander e-mail adres heb gebruikt dan die voor mij Volvo account. Het jaar korting is nog gewoon geldig.

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-11 14:21
** Zie de topicwaarschuwing ivm publiek laden, laadpalen, etc. Dit is hier offtopic als het niet specifiek voor de Volvo XC40 P8 is. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 08:24 ]

| Woning: vrijstaand 1965, gasloos sinds Feb 25, 3x25A aansluiting, Tibber | WP: Panasonic Aquarea L, 9kW | PV: 13,5kWp, L1/L2: Enphase, L3: SolarEdge | Volvo XC40 Recharge | Lader: Easee Home / Easee Equalizer | TODO: SigenStor 27kWh/12kW, Gateway |

• jswinkels
over9000 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:29:
[...]

Vandaag naar Oostenrijk gereden vanuit Duitsland beetje de gerenommeerde stations (Ionity) gepakt om de 200 km en lekker door gereden 130+ met dakkoffer. Gemiddeld 24KWh/100 met de P6. Zeer goed te doen!
En alles in google, vind het toch wel onmisbaar die info batterij info gekoppeld aan route!
Ik heb anderhalve week geleden een iets andere ervaring gehad. Ik ben via Duitsland en Oostenrijk naar Kroatië gereden. Bij de eerste 2 stops heb ik moeten wachten tot er een paal vrij kwam bij Ionity. Ik heb daarna een Tesla oplaadpunt gepakt (die zijn overigens helaas niet op de hele route beschikbaar). 16 stalls waarvan er 1 bezet was. Ik moest de P8 overigens wel een beetje schuin zetten omdat de kabel te kort was.

Ook qua planning ben ik afgeweken van Google Maps. Ik ben steeds 1 paal verder gereden. Google gaf aan dat ik dan nog 7% over zou hebben, maar ik kwam steeds met bijna 20% aan (ik kon niet vol doorrijden door wegwerkzaamheden en files en ik denk dat Google er vanuit gaat dat je overal 130 kan). Mijn verbruik met dakkoffer in mijn P8 was overigens 26,5.

• rinkel
** Zie de topicwaarschuwing. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 08:24 ]

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
** Zie de topicwaarschuwing ivm publiek laden, laadpalen, etc. Dit is hier offtopic als het niet specifiek voor de Volvo XC40 P8 is. **

[ Voor 102% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 08:26 ]

• Ign!ter
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 14:03
[...]

Vraagje, waar in de Volvo app kan dat? Ik lijk er in iOS app redelijk overheen te kijken. = (

Alvast bedank!

• Juancho
Ign!ter schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Vraagje, waar in de Volvo app kan dat? Ik lijk er in iOS app redelijk overheen te kijken. = (

Alvast bedank!
Je moet naar je laad onderdeel in de app gaan, die bliksem icon. Dan zie je een menu openbare oplaadpunten en aan de slag. Daar koppel je het.

• Ign!ter
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 14:03
Juancho schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:09:
[...]

Je moet naar je laad onderdeel in de app gaan, die bliksem icon. Dan zie je een menu openbare oplaadpunten en aan de slag. Daar koppel je het.
Gevonden, dank!

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-11 18:53
** Zie de topicwaarschuwing ivm publiek laden, laadpalen, etc. Dit is hier offtopic. **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 08:25 ]

• Mga1600
rinkel schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Dank voor de info.
Ik ben dus op zoek naar de granny, maar die zijn nog best aan de prijs.
De reden is dat 1 van de bestemmingen geen laadpaal in de buurt heeft, ionity op 40min afstand.
Wel zag ik dat er een gratis laadpaal is (22KW) bij een supermarkt op 25min, maar dat is er maar 1.

Ik zal een beknopt verslagje doen.
Bij een 22 kw laadpaal (AC) neemt de auto maar 11 kw af, kortom daar sta je dus een heel aantal uren om “vol” te raken……..

• Mga1600
** Offtopic. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 08:49 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Modbreak:Aan de topicwaarschuwing is een extra link toegevoegd naar het "Lange ritten met een EV" topic. Daar kan je eventuele reisverslagen kwijt.

Berichten over granny chargers, EV Box palen, verschillende laadstekkers voor onderweg, laadpalen, laadpassen, Ionity, etc. etc. horen thuis in de andere topics die ook in de topicwaarschuwing worden benoemd.

In dit topic horen alleen specifieke Volvo XC40 P8 Recharge relevante zaken, graag alert op zijn.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
Juancho schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:09:
[...]

Wanneer ik mijn sleutel wil koppelen aan de VOC-app krijg ik de foutmelding dat deze sleutel al gekoppeld is aan een ander account :? 8)7
In mijn accountgegevens in de app zie ik nergens deze sleutel staan.
Hebben anderen hier ook problemen mee ondervonden?

P8-19”-WP

• J.van.L
Taro schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:49:
[modbreak]Aan de topicwaarschuwing is een extra link toegevoegd naar het "Lange ritten met een EV" topic. Daar kan je eventuele reisverslagen kwijt.

Berichten over granny chargers, EV Box palen, verschillende laadstekkers voor onderweg, laadpalen, laadpassen, Ionity, etc. etc. horen thuis in de andere topics die ook in de topicwaarschuwing worden benoemd.

In dit topic horen alleen specifieke Volvo XC40 P8 Recharge relevante zaken, graag alert op zijn.[/]
Beetje kinderachtig om mijn bericht te verwijderen, het ging er in dit geval om dat mijn auto niet laadt bij een EVbox en andere auto’s wel. Kreeg de vorige keer verschillende reacties dat de Volvo-kabel niet compatible zou zijn en dat lijkt mij dan een specifiek Volvo XC40 P8 relevante zaak. Als je dit soort dingen over verschillende topics moet verdelen wordt het mijn inziens niet overzichtelijker.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

@J.van.L Uit je bericht blijkt dat op geen enkele manier.
Omdat ik problemen had met een EVbox bij Landal in Putten, heb ik vanmiddag een EVbox bij mij in de buurt opgezocht. Heb een Kia-kabel van mijn buurman geleend. Heb mijn eigen en de geleende kabel op twee EVboxen van twee verschillende bedrijven geprobeerd, maar geen van beiden werkt.
Nu waren dit EVboxen van bedrijven, maar wel aan de openbare weg. Kunnen deze EVboxen ook ingesteld zijn voor exclusieve levering aan hun eigen medewerkers, of is elke EVbox door iedereen te gebruiken?
Het bedrijf er naast had een laadpaal van Alfen en daar kon ik zonder problemen beide kabels gebruiken.
Ik had gehoopt dat het probleem met een andere kabel opgelost zou zijn, maar helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53wLkrj728ccb93bUQFdzgm_zgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ2xaK8t7duHvofu7489Dg7G.jpg?f=fotoalbum_large
Mocht je het verder niet eens zijn met mijn besluit, dan is de juiste plaats om dat aan te geven: Mobiliteit feedback en niet hier in het topic zelf. Mocht je het er verder over willen hebben dan zal ik jouw en mijn bericht daar heen verplaatsen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Mga1600
** Feedback op moderatie mag in: Mobiliteit feedback, niet hier. **

[ Voor 118% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 10:56 ]

• Mga1600
** Knip, verdere discussie in het feedback topic en complottheorieën horen hier niet thuis. **

[ Voor 76% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 11:37 ]

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30
** Discussie graag voortzetten in: Mobiliteit feedback, niet hier. **

[ Voor 100% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 11:40 ]

• Juancho

[ Voor 111% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 11:40 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 15:10
Niet eens met deze modbreak @Taro.

Reisverslagen/laad verhalen/granny chargers zijn heel vaak auto specifieke verhalen. Bijvoorbeeld door de deal met Ionity van Volvo is er in dit topic een bovengemiddelde aandacht voor die laders. Daarnaast zijn er klachten over de laadkabels van Volvo die meegeleverd worden. Heel vaak wel auto specifiek dus.

Al geplaatst op de juiste plek, als feedback.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkShadow op 28-07-2022 11:35 ]

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 11:40 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Pure8 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:33:
[...]

100% mee akkoord!
Alles wat hier geschreven wordt met m.b.t. de XC/C40 Recharge kan op een of andere manier ook geplaatst worden in een andere specifieke subgroep.
Op deze manier wordt het verzamelen van info voor geïnteresseerden van de XC/C40 Recharge een onbegonnen werk en zelfs totaal onoverzichtelijk. Als je als 'nieuwkomer' niet weet wat de specifieke issues van deze auto zijn, hoe kun je deze dan vinden in dit forum? >:)
De XC40 (in mijn geval P8) is een fijne auto. Ik heb er tot dusver nog geen problemen mee gehad! ;)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• J.van.L
** Nogmaals: Dat hoort hier niet thuis, daarvoor is het andere topic. Punt. **

[ Voor 109% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 12:01 ]

• Mga1600
** Zoals meerdere keren aangegeven, als je het er niet mee eens bent kan je het gesprek erover aangaan in het feedback topic. **

[ Voor 64% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 13:56 ]

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-11 12:42
** Knip, zie het feedback topic. **

[ Voor 73% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 13:55 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"