Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Leuk die hitte met een P8. Ik kreeg te zien dat ik nog 480km kon rijden met 75%. Werkelijkheid was natuurlijk anders want na 10 km rijden was het opeens nog maar 300km ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door rikoos op 20-07-2022 09:31 ]

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
rikoos schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:31:
Leuk die hitte met een P8. Ik kreeg te zien dat ik nog 480km kon rijden met 75%. Werkelijkheid was natuurlijk anders want na 10 km rijden was het opeens nog maar 300km ;-)
300 km rijden met minder dan 75% lijkt me geen gekke score toch?
En met 50km/h constant ramen dicht en airco uit was die 480km misschien best mogelijk geweest >:)

• rikoos
  • Laatst online: 16-11 16:39
Ging idd ook meer over die prognose op 75% ;-) 480km met 75% (Als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar) De hitte doet dus niet alleen met mensen rare dingen hehehehe

• VolvoXC40P6MY23
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik ben nieuw hier, en rijd inmiddels een kleine week de P6 MY23..

Wat een auto! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1ufW-xGVlC9gtu0Nd3AphhCE98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLWQ9nmq9I6IbXEbrIbehLFH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lP9MFkuSSS85dMdgcSepYg_V5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95BTDHhbfDw0waP9sL3vtZll.jpg?f=fotoalbum_large

• JTRC
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo,

Sinds een door de dealer uitgevoerde reset van mijn XC40 P8, kan ik de auto niet benaderen of bedienen vanuit de Volvocars app.

De auto is wel bekend (immers nog gekoppeld aan mijn Volvo ID):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rfkl5tdyE_78rn3LQkYGPtnp2zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfZffXsbDlXIY67hQsvK2ce3.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik kan niets bedienen of iets van de (laad)status inzien. Als ik de auto in de app probeer te benaderen krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtibWqP8gU08WLRzGOyl8u2pSs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MYHznLgojad0wSor2ruYa0u.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik ook probeer, ik kan de auto niet bedienen vanuit de app. Ik heb nog niet geprobeerd een ander volvo ID aan te maken en vervolgens de auto daaraan te koppelen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet werkt.

Ik heb Volvo support advies gevraagd, maar de door hun aangedragen oplossing werkt niet.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Excuses voor het geval dit al behandeld is.

• Volvar
rikoos schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:42:
Ging idd ook meer over die prognose op 75% ;-) 480km met 75% (Als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar) De hitte doet dus niet alleen met mensen rare dingen hehehehe
Je hebt het niet geprobeerd, dus je weet niet of het wel of niet waar is ;)

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-11 13:02
JTRC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:50:
Hallo,

Sinds een door de dealer uitgevoerde reset van mijn XC40 P8, kan ik de auto niet benaderen of bedienen vanuit de Volvocars app.

[Afbeelding]

Maar ik kan niets bedienen of iets van de (laad)status inzien. Als ik de auto in de app probeer te benaderen krijg ik de volgende error:

[Afbeelding]

Wat ik ook probeer, ik kan de auto niet bedienen vanuit de app. Ik heb nog niet geprobeerd een ander volvo ID aan te maken en vervolgens de auto daaraan te koppelen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet werkt.

Ik heb Volvo support advies gevraagd, maar de door hun aangedragen oplossing werkt niet.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Excuses voor het geval dit al behandeld is.
Hoe lang geleden is de reset uitgevoerd? Het kan anderhalve dag duren voordat de app voor het eerst data van de auto krijgt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• JTRC
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Venomer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Hoe lang geleden is de reset uitgevoerd? Het kan anderhalve dag duren voordat de app voor het eerst data van de auto krijgt.
De reset is van enkele maanden geleden.

• Venomer
JTRC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:38:
[...]

De reset is van enkele maanden geleden.
Zou je kunnen vertellen wat Volvo-support voorstelde en wat je zelf al geprobeerd hebt? Anders roepen wij straks allemaal dingen die je al gedaan hebt. :/

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:18
VolvoXC40P6MY23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:25:

Wat een auto! [Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Velgen staan m goed. Denk dat je een van de eerste bent met een MY23. Wanneer had je m besteld?

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Venomer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:14:
Ik hoorde de P8 gisteren ook duidelijk tijdens het rijden. Een brommend geluid. Ik neem aan dat het de airco en/of de koeling van de accu was.
Tijdens het rijden heb ik het nog niet gehoord/gemerkt maar zeker weten tijdens het laden. Eerste keer in Frankrijk een tijdje terug bij het snelladen. Gelukkig maar. Als je niks hoort zou ik me eerder zorgen maken met deze temperaturen :)

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:08

[Afbeelding]
Mooi! Ook met extra spoilertje zo te zien?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
thisisjazz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Heb ik ook! Ik had de koeling alvast aangezet via de app en toen ik bij de auto kwam voelde ik warmte bij de voorkant en hij was aan het loeien. Hij hing ook aan de laadpaal. Niet gek met 38 graden :)
Geen last van gisteren bij laden en rijden. Mijn P8, 20 inch haalt nu ook ruim de 400 km na de laatste update. Heeft ook met het weer te maken, maar zit flinke verbetering in.

• thisisjazz
Sten2017 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Geen last van gisteren bij laden en rijden. Mijn P8 haalt nu ook ruim de 400 km na de laatste update. Heeft ook met het weer te maken, maar zit flinke verbetering in.
Gebeurt ook niet continu. Ik heb ook zelfs een keer in het scherm de melding 'koelen infotainment systeem' gezien als de climate control uit staat. Nu niet maar toen het 20-25 graden was.

Fijn om te horen dat iedereen actieradius verbetering merkt. Heb ik ook wel, al moet ik zeggen dat het lijkt alsof mijn actieradius onder de 30 graden beter was. Met 25 graden haalde ik 18-19 en nu 19-20 op constante snelheden. Maar goed de laatste periode rijd ik weer flink door dus ik ben geen goede kandidaat meer voor het zuinig rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door thisisjazz op 20-07-2022 14:04 ]

• VolvoXC40P6MY23
Mga1600 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Mooi! Ook met extra spoilertje zo te zien?
Dankjewel!
Ja alcantara, extra getinte ramen, 20Inch en de sport spoiler inderdaad

• VolvoXC40P6MY23
WildOne schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Gefeliciteerd! Velgen staan m goed. Denk dat je een van de eerste bent met een MY23. Wanneer had je m besteld?
Dankjewel!
Daar kom ik ook achter inderdaad. Lang geleden :? Maar het was het wachten meer dan waard.
Heerlijke auto om te rijden en een monster om te zien.

• Tweaqer
  • Laatst online: 22-10 18:27
JTRC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:50:
Hallo,

[Afbeelding]

Voorheen was het zo dat je rekening moest houden met verwerkingstijd, ik meen zelfs paar dagen.

En nog een fyi voor de nieuwkomers; houd er rekening mee dat:
- het panorama dak niet gesloten kan worden vanuit de app,
- het dak zichzelf niet sluit als het gaat regenen
- de status van de auto 'vergrendeld' dus niet zoveel zegt anders dan 'op slot', dat er nog een raam open staat kan dan zo zijn.

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Hebben we al een idee wat in 2.3 gaat zitten?

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

VolvoXC40P6MY23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Dankjewel!
Daar kom ik ook achter inderdaad. Lang geleden :? Maar het was het wachten meer dan waard.
Heerlijke auto om te rijden en een monster om te zien.
Lang geleden? voor de jaarwisseling?
Ik bestelde eind Januari en mag nog tot december wachten. Beetje balen aangezien de huidge wagen nu uit contract gelopen is, en eerder bestellen vond men niet nodig....

Maar gefeliciteerd, precies als ik ook wil, de Onyx Black kleur, extra getint glas en een trekhaak. Wat een plaatje man, top!!!!!

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• VolvoXC40P6MY23
ron65 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Lang geleden? voor de jaarwisseling?
Ik bestelde eind Januari en mag nog tot december wachten. Beetje balen aangezien de huidge wagen nu uit contract gelopen is, en eerder bestellen vond men niet nodig....

Maar gefeliciteerd, precies als ik ook wil, de Onyx Black kleur, extra getint glas en een trekhaak. Wat een plaatje man, top!!!!!
Dat had ik ook inderdaad!
Auto (Megane GT-line) was al uit de lease. Dus die moest ook verlengd worden.

Ik heb hem indd vorig jaar besteld. En toen waren de levertijden nog 7-8 maand. Nu is het 11-12 maand.

Maar dankjewel! TOP auto zo samengesteld.
Vele reacties gekregen al, prachtig! _/-\o_

• Venomer
over9000 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:54:
Hebben we al een idee wat in 2.3 gaat zitten?
Dat is volgens mij nog niet bekend gemaakt. Maar ik hoop dat eindelijk de nog ontbrekende functies in de app aangezet gaan worden.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11
Verbruik met dakkoffer en wind en gemiddeld 110 rijden zit ik bijna op 27kW per 100km vandaag, boeit verder niet overigens, alle laadpalen doen het en er is zat keus.

Sta nu bij mn hotelletje aan de stekker in het stopcontact met de auto op 10A. Zou hij naar 16 kunnen? Ik zit in duitsland en de eigenaar had geen idee (zit op de stekker in de garage, ik zit verder niets anders aan staan)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Venomer
4v4t4r schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:52:
Verbruik met dakkoffer en wind en gemiddeld 110 rijden zit ik bijna op 27kW per 100km vandaag, boeit verder niet overigens, alle laadpalen doen het en er is zat keus.

Sta nu bij mn hotelletje aan de stekker in het stopcontact met de auto op 10A. Zou hij naar 16 kunnen? Ik zit in duitsland en de eigenaar had geen idee (zit op de stekker in de garage, ik zit verder niets anders aan staan)
Je kunt het proberen. Als het hele hotel dan in het donker zit, dan kon het niet. ;)

• 4v4t4r
  • Laatst online: 21:11
Venomer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:04:
[...]

Je kunt het proberen. Als het hele hotel dan in het donker zit, dan kon het niet. ;)
Boem is hooooo toch? 😁😁
Hij staat op 10A, 1a 2% per uur komt erbij, morgen pas om 11 uur weer verder dus loopt langzaam op. Helemaal prima!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:47
/offtopic

https://www.nu.nl/294221/...n-zwolle-binnenrijdt.html

:o

Die zal lang op een nieuwe moeten wachten...

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
Ik heb juist het idd dat de RA door de 2.2 update volledig in de war is. Er klopt geen zak meer van. 1e inschatting is fout, na een paar KM komt er of een rits bij of nog meer er af. Stap je later weer in, de boel weer helemaal op zn kop.

Voor 2.2 was de voorspelling een heel stuk stabieler.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Mga1600
Een tijdje geleden was er hier een topic over het teruglopen van het soc% bij langere tijd stallen van de auto. Sluimerverbruik werd genoemd.

Niet echt over een heel lange tijd, maar onze P8 heeft tijdens onze vakantie op het open bovendek gestaan van een parkeergarage op vliegveld Eindhoven. In voorbereiding op een ononderbroken terugreis naar huis midden in de nacht had ik de auto een beetje extra volgeladen en met 85% weggezet. En wat denk je….na 10 dagen nog steeds 85%…..

Bij dat laden voor het stallen stonden we naast een Porsche Taycan. Naar mijn smaak een prachtige auto. Gezellig een tijdje met de eigenaar en vooral zijn vrouw gesproken. Hij was zelf namelijk heel druk met het bellen van Porsche en van ionity omdat het laden niet snel genoeg ging. Hij kwam niet boven de 110 kw uit (terwijl de auto bijna leeg was) en de paal 350 kw zou moeten geven Hoe het afgelopen is weet ik niet, want ik was klaar met laden.

• J.van.L
  • Laatst online: 05-11 18:53
Juancho schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:14:
Ik heb juist het idd dat de RA door de 2.2 update volledig in de war is. Er klopt geen zak meer van. 1e inschatting is fout, na een paar KM komt er of een rits bij of nog meer er af. Stap je later weer in, de boel weer helemaal op zn kop.

Voor 2.2 was de voorspelling een heel stuk stabieler.
Hier ook, gaf na lading van 60% naar 85% precies hetzelfde bereik aan.
Nadat ik de accu helemaal leeg gereden had en weer opgeladen, geeft hij nu weer redelijk normaal aan.
Tijdens de rit veranderde er ook niet zo veel.
Heb het idee dat de nieuwe software niet met de oude waarden ging rekenen.

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 11:40
Mijn auto staat ondertussen al een week bij de dealer, en het kan nog wel eens twee weken duren. Vorige week dinsdag voor onderhoud bij de garage, en als bonus even de nieuwe update installeren.

Ik kreeg netjes een melding dat de update geinstalleerd was op mijn telefoon, maar blijkbaar is de auto daarna "ge-bricked". De dealer, Volvo NL en Volvo Zweden zijn nu als een krappe week bezig om er weer leven in te krijgen. Wat een gedoe, en wat mis je zo'n auto als je dan een "loaner" mee krijgt.

• thisisjazz
Mga1600 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:36:
Een tijdje geleden was er hier een topic over het teruglopen van het soc% bij langere tijd stallen van de auto. Sluimerverbruik werd genoemd.

Niet echt over een heel lange tijd, maar onze P8 heeft tijdens onze vakantie op het open bovendek gestaan van een parkeergarage op vliegveld Eindhoven. In voorbereiding op een ononderbroken terugreis naar huis midden in de nacht had ik de auto een beetje extra volgeladen en met 85% weggezet. En wat denk je….na 10 dagen nog steeds 85%…..

Bij dat laden voor het stallen stonden we naast een Porsche Taycan. Naar mijn smaak een prachtige auto. Gezellig een tijdje met de eigenaar en vooral zijn vrouw gesproken. Hij was zelf namelijk heel druk met het bellen van Porsche en van ionity omdat het laden niet snel genoeg ging. Hij kwam niet boven de 110 kw uit (terwijl de auto bijna leeg was) en de paal 350 kw zou moeten geven Hoe het afgelopen is weet ik niet, want ik was klaar met laden.
Had ik ook totaal geen last van. Ik ging op vakantie met 32% en kwam terug met 32% dus dat sluimeren valt volgens mij wel mee :) (was overigens maar 10 dagen maar toch)

Grappig dat je dat opmerkt over die Taycan. Wij klagen wel eens over volvo en aaos maar ik heb een aantal collega’s die hebben een skoda enyaq. Veel gedoe en gezeik! Het werkt allemaal net niet goed genoeg. App is een drama en na een jaar moet je betalen. Laat ik het zo zeggen… het gras is niet altijd groener aan de overkant.

• Mga1600
thisisjazz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:10:
[...]

Had ik ook totaal geen last van. Ik ging op vakantie met 32% en kwam terug met 32% dus dat sluimeren valt volgens mij wel mee :) (was overigens maar 10 dagen maar toch)

Grappig dat je dat opmerkt over die Taycan. Wij klagen wel eens over volvo en aaos maar ik heb een aantal collega’s die hebben een skoda enyaq. Veel gedoe en gezeik! Het werkt allemaal net niet goed genoeg. App is een drama en na een jaar moet je betalen. Laat ik het zo zeggen… het gras is niet altijd groener aan de overkant.
Off-topic maar over ‘groener gras’ gesproken:
Grote hoeveelheden VW ID’s en aanverwante modellen uit de VAG-stal moeten naar de dealer voor een hardware- en belangrijke software aanpassing om een langverwachte update van het infotainment systeem te doen. Daarna pas zou OTA goed kunnen gaan werken.
Die aanpassing wordt echter een erg tijdrovende affaire omdat de VAG.dealers natuurlijk ook maat beperkte capaciteit hebben en het daarbij volgens YouTube kanaal NextMove over honderduizenden auto’s wereldwijd gaat die aangepakt moeten worden.

[Interessant video kanaal trouwens dat NextMove. Het is een bedrijf dat uitsluitend EV’s verhuurd en in lease uitgeeft en zo een enorme vloot hebben en zo weten waar ze het over hebben. Er is iedere week een upload met EV-nieuws en tips. Sommige alleen voor de Duitsers interessant maar de meeste ook voor ons. De presentator praat heel snel maar gelukkig kun je ook ondertiteling aanzetten (D of E) ]

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ken het kanaal NextMove al een hele tijd. Inderdaad heel interessant. Je kunt bij ieder filmpje door de onderwerpen springen aan de hand van de index die door hen wordt aangegeven. Op die manier kun je minder interessante zaken overslaan.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
4v4t4r schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:52:

De meeste stopcontacten zijn niet gemaakt voor langdurig 16A gebruik, 10A klinkt als verstandig :-)

• BarryvK
BarryvK schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:04:
Oke, even een (pre)vakantie verslag met de XC40 P8 19” Warmtepomp 2.1 :-)

Een maand voor de vakantie ontwikkelde de trillingen zich extremer in de auto, ben naar de dealer geweest en deze heeft de banden opnieuw gebalanceerd. Dat werkte eigenlijk niet, 2 weken voor vertrek de boel geëscaleerd omdat het steeds erger werd, de dealer heeft de banden toen nogmaals gebalanceerd. Dit hielp een “dagje”. Ivm de vakantie ben ik gaan duwen op organisaties zoals de lease maatschappij, die konden me niet helpen, omdat de auto “functioneel” was moest ik maar gewoon met vibraties gaat rijden en als het stuk zou gaan me gewoon melden met een defecte auto. Natuurlijk ging ik daar niet mee akkoord en ben ik naar een banden specialist gegaan, die hebben de banden opnieuw “rond” gemaakt want het waren een 4 tal eieren qua vorm. Kost je een mm profiel maar dan heb je ook wat. Na testen waren de vibraties veel minder erg en er lijkt nog steeds wat uit de aandrijflijn te komen (was ook bevestigd door 2nd opinion Volvo dealer). Maar niet “erg” genoeg om niet op vakantie te gaan.

We zijn richting Zuid-Frankrijk gegaan met een kleine aanhanger (Daxara 158, totaal 400 kg, achter de auto) met een max snelheid van 105km/uur.

Eerste dag: 700 km
Via Maastricht, Luik, Luxemburg, Metz, Dijon totaal ca 700 km. We hebben in Luik geladen (40 KWH) om de “laad woestijn” van België door te komen, met het restje konden we prima door naar net iets boven Metz waar een Ionity zit. Daar was het 15 minuten wachten om ca 57 minuten te laden (68 KWH). We zijn vervolgens geëindigd in Dijon Sud bij het Novotel waar je “gratis” mag laden, dat was wel even gepuzzel want de palen stonden in storing. Na het aansluiten werkte de P8 nog steeds niet en bleef deze op initialiseren staan, een vrolijk EV buurman wist me te zeggen dat je de stekker heel hard en diep moest doorduwen, dat werkte uiteindelijk.

Tweede dag: 291 km
Met 90% op stap (er waren een aantal wachtende na mij)
Vanuit Dijon naar Valance via Lyon, we hadden dit zonder tussenstop kunnen doen maar ivm de files vond ik dat wat tricky, we hebben in Aire de Drace 37 minuten aan een Fastned gehangen voor 31 KWH
In Valance Sud bij de Ibis “gratis” geladen naar 100% en lekker op tijd het zwembad ingedoken.

Derde dag: 269 km
Vanuit Valance sud richting Beziers, dit kan op 1 accu en Google snapte het rekensommetje echt voor geen ene meter op dit stuk, ik vertrok met -5% op de eindbestemming en kwam uiteindelijk vlak voor de laatste stop aan op 25% met als doel eindbestemming. In het zuiden van Frankrijk kom je niet heel veel snelladers tegen, ook staan ze niet allemaal op de “app”. Bij Aire de beziers hebben we gelunched en de auto naar 80% (40KWH totaal) geladen om wat ruimte te hebben op onze eindbestemming.

Op de camping hang ik hem met 6A aan het stroomnet via een campinglader, dat gaat prima en alle lokale activiteiten kunnen we ook prima mee uit de voeten (soms ritje van 150km etc)

Conclusies:
- Generiek verbruik: 21 KW/100KM met aanhanger
- Google maps kan echt voor geen meter rekenen, soms zat hij er 25% naast op een stuk tussen 2 laadpalen
- Als je 1 keer snel hebt geladen, dan lijkt de 2de keer het allemaal langzamer te gaan, warmte lijkt ook veel invloed te hebben (zie dag 2 en dag 3)
- We hebben nu 2 nachten gedaan bij een hotel, omdat het gratis laden is scheelt dat effectief zo’n 35 euro langs de snellader (moet hij wel werken natuurlijk). Overweging was ook om zwarte zaterdag zo min mogelijk te rijden. Dat was erg relaxt, de vakantie begint van dag 1 door een leuk hotel met zwembad te kiezen.
- Totale laad kosten heenreis (let op, hotel laden was gratizzzz): 84 euro, dat vindt ik echt cheap qua vervoer
- Aanhanger kost je wel ca 1 a 2 kw/100km maar is prima te doen!
- Planning doe ik met ABRP met wat getweakte parameters (230Wh bij 110 km/h, 10% arrival SOC, speed 100km/h), dat werkt echt veel beter. Ik zet dan de volgende stop in Google Navi van AAOS. Als je Google laat plannen dan kom je ook met laadstops van 2 uur te zitten etc… :( Ik kijk dan ook uit om ABRP via CarPlay te raadplegen (niet als actieve Navi want dan mis je de accu terugkoppeling)

Ik zal de terugweg ook verslag van uitbrengen tzt, inmiddels met 2.2 software :D
Eergisteren weer naar huis gereden, deze keer in de nacht en over Millau - Parijs - Gent (de Google aanbevolen route ipv ABRP eigen geplande route (deze was via Route du Soleil)).
Qua laadstops hebben we echt wel een hoop stilgestaan, geen wachttijden maar het kost zonder hotel overnachtingen etc toch best aardig wat tijd. Ik heb qua snelheid me aan 100km/h gehouden.

Conclusies:
- Totaal 1260 km, gemiddelde verbruik P8 met bagage wagen: 26KW/100KM
- 6 laadstops via Parijs, 5 via route du soleil
- 299 KW geladen via Parijs, 260 KW via route du soleil
- 1 kapotte lader onderweg gehad, gelukkig had ik nog 23% accu op dat moment
- Ionity laders werken allemaal als een jecko, soms wel op afgelegen plaatsen
- Parkeren met de aanhanger is niet overal even handig, soms afkoppelen maar gisteren was het erg stilletjes bij alle laders dus soms heb ik hem even wat alternatiever geparkeerd ;-)
- De verbruiks-impact van 2.2. kan ik eigenlijk niet bepalen omdat de route anders was.

Btw, sinds 2.2 heb ik dat de geluidsbronnen allemaal niet even goed te managen zijn, zo was Google maps haar voice op gegeven moment helemaal weg (reset hele unit hielp wel). Ook lijkt de interface stroperiger en zijn er soms mixups in het menu met Apple carplay. Ervaren meer mensen dit?

Ben voor de rest wel erg content met ABRP als route planner in carplay er bij (ik gebruik hem niet als actieve Navi ivm kaarten scherm tussen de tellers), planning qua laadstops van Google maps is niet oke wat mij betreft (deze had 8 laadstops voor me in de planning waar ik met een beetje logisch nadenken 6 van heb kunnen maken). Ook plant Google de route niet op basis van totale reistijd heb ik het idee, eerst wordt er een route gepland op basis van KM/tijd en daarna worden pas de laadstops toegevoegd en "domweg" gewoon geplot op basis van een SOC schaaltje. Ook dat je geen alternatieve laadstops kan veranderen vindt ik erg vervelend met Google waardoor ik iedere laadstop de volgende laadstop er weer handmatig in zet. Vindt het ook nog steeds een gemis dat je in het google eco-system niet gewoon een hele route kan inlezen in de auto vanuit je account (of ik heb hem nog niet gevonden)

Anyways, we zijn weer thuis, zuid-frankrijk kan prima met de P8 maar het kost je wel een hoop tijd en 1 of 2 hotelletjes onderweg maken het een stuk relaxer via Route du Soleil :-)

• Mga1600
BarryvK schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:16:
[...]

De meeste stopcontacten zijn niet gemaakt voor langdurig 16A gebruik, 10A klinkt als verstandig :-)
Volgens mij is de granny kabel sowieso tot ik meen 11A beperkt.

• BarryvK
Mga1600 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Volgens mij is de granny kabel sowieso tot ik meen 11A beperkt.
Hangt af van de granny, de orginele Volvo Schucko lijkt inderdaad max 10A te leveren:
https://accessories.volvo...ories/Document/VCC-518473

[ Voor 21% gewijzigd door BarryvK op 21-07-2022 13:37 . Reden: Betere link naar volvo site ]

• Juancho
BarryvK schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:42:

Btw, sinds 2.2 heb ik dat de geluidsbronnen allemaal niet even goed te managen zijn, zo was Google maps haar voice op gegeven moment helemaal weg (reset hele unit hielp wel). Ook lijkt de interface stroperiger en zijn er soms mixups in het menu met Apple carplay. Ervaren meer mensen dit?
Nu je het zegt... ik werd gister onderweg naar de auto gebeld, dus ik neem de telefoon op. Even later stap ik de auto en het gesprek wordt netjes overgenomen via bluetooth door de auto. Maar toen ik het volume wat hoger wilde doen gebeurde er helemaal niks. Dat was voor 2.2 zekers niet het geval.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Iemand idee waarom de Polestar rondom 245 banden heeft en de XC40 235/255?
Zouden we op de XC40 P6/P8 ook rondom 245 8j mogen plaatsten?

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:43

[Afbeelding]
Mooie bak hoor! Maar de foto's van de zijkant kennen we wel ;p Zou je misschien een foto van de vernieuwde neus kunnen plaatsen?
En is die spoiler een optie? Want die zag ik toen niet bij mijn keuze lijst staan (P6 Ultimate)? Veel plezier rij plezier er mee! :D

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 11:25
Sokoo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Mooie bak hoor! Maar de foto's van de zijkant kennen we wel ;p Zou je misschien een foto van de vernieuwde neus kunnen plaatsen?
En is die spoiler een optie? Want die zag ik toen niet bij mijn keuze lijst staan (P6 Ultimate)? Veel plezier rij plezier er mee! :D
Pfff die nieuwe velgen zijn niet te doen...toch blij dat ik nog de gewone oude heb.
Vind de voorkant al met al ook niet een verbetering

• Rude-Dog
[...]

Die spoiler kan je gewoon te allen tijde los kopen.

https://accessories.volvo.../Document/VCC-515935/2023

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

okio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Pfff die nieuwe velgen zijn niet te doen...toch blij dat ik nog de gewone oude heb.
Goed dat je zo blij bent met de oude meuk, veel plezier ermee ;)

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 11:25
Klopt ook bij de erkende webwinkels een stukje goedkoper te krijgen, ook nog best eenvoudig zelf te installeren. Maarja je moet er wel zon beetje een vergrootglas bij pakken om het verschil te zien

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 04:32
Hi allemaal, ik mag binnenkort mijn P6 MY23 ophalen 🥳 dus bij deze alvast mijn eerste bericht in dit topic.

Uitvoering Core in Onyx Black, 19inch, getinte ramen, microtech interieur en climate package. Liever een Plus gehad maar hierin had ik eigenlijk helemaal geen keuze want het was een voorraadmodel via Care by Volvo. Voordeel is wel weer dat ik 12 juli had besteld en het volgende week al mag ophalen bij de dealer.

Hiervoor in een Tesla M3 SR+ gereden dus ben heel benieuwd naar de nieuwe rijervaring met mijn eerste Volvo. Qua range ga ik er iets op vooruit maar qua efficiëntie gaat deze baksteen het niet winnen lijkt me maar geen probleem verder.

Zijn er nog tips die ik mee kan nemen? Was sowieso van plan om de dealer te vragen v2.2 alvast te installeren. Is het nodig om de banden nog uit te lijnen e.d.?

[ Voor 21% gewijzigd door spetzje op 22-07-2022 01:24 ]

• VolvoXC40P6MY23
[...]

Klopt, dat is een optie. Bij de Core krijg je deze te zien maar bij de Plus en Ultimate moet je hem zelf bijbestellen (en weten dat ie er is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crb_cqgYwk_xt6IVZbQ-C6FR4Xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxanSWodQ49VcpmpViKHQ9SG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgLjtr0zMl9AA3n6dk-lqVTInQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IGzFTtOXurSA467qlXltOTyV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZhEjSb_EZCJ5C8tmTgQ2LLOsgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AcyYSHL0EXpIrzRsIgK7uIjI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04GMZjlL3HFokGLdOeU07I9lQCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qKCsXhsMNPggLrpACrRr9dxO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zdua9QZhnwIEInJ4AGu8-Hlc0rc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zpvs3joIDFLzF7R9Kq598pgU.jpg?f=user_large

• VolvoXC40P6MY23
okio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:23:
[...]

Klopt ook bij de erkende webwinkels een stukje goedkoper te krijgen, ook nog best eenvoudig zelf te installeren. Maarja je moet er wel zon beetje een vergrootglas bij pakken om het verschil te zien
Het zijn de 2 verlengingen rondom het remlicht die hem anders maken, maar naast de gewone versie is deze toch echt een stuk dikker.

• Venomer
spetzje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 01:18:
Hi allemaal, ik mag binnenkort mijn P6 MY23 ophalen 🥳 dus bij deze alvast mijn eerste bericht in dit topic.

Uitvoering Core in Onyx Black, 19inch, getinte ramen, microtech interieur en climate package. Liever een Plus gehad maar hierin had ik eigenlijk helemaal geen keuze want het was een voorraadmodel via Care by Volvo. Voordeel is wel weer dat ik 12 juli had besteld en het volgende week al mag ophalen bij de dealer.

Hiervoor in een Tesla M3 SR+ gereden dus ben heel benieuwd naar de nieuwe rijervaring met mijn eerste Volvo. Qua range ga ik er iets op vooruit maar qua efficiëntie gaat deze baksteen het niet winnen lijkt me maar geen probleem verder.

Zijn er nog tips die ik mee kan nemen? Was sowieso van plan om de dealer te vragen v2.2 alvast te installeren. Is het nodig om de banden nog uit te lijnen e.d.?
Het lijkt mij heel vreemd als de auto niet met de nieuwste software geleverd zou worden. v2.2 zal er dus gewoon op staan.

Waarom zou je van een nieuwe auto de wielen willen uitlijnen?

Qua tips zou ik willen zeggen: lees gewoon dit topic! ;)

• Sokoo
okio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Nou ik kan niet wachten om de nieuwe velgen in het echt te zien, ze zien er hier al prachtig uit. Blij dat ik dus niet oude lelijke velgen krijg! :)

Voorkant wordt denk ik wel wennen, maar dat zal snel over zijn na enkele kilometers gereden te hebben! :)
Aaahh top! Dankjewel :D
VolvoXC40P6MY23 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:04:
[...]

Klopt, dat is een optie. Bij de Core krijg je deze te zien maar bij de Plus en Ultimate moet je hem zelf bijbestellen (en weten dat ie er is).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Thanks voor de extra foto's :D De verandering in de neus is toch minder opvallend lijkt het dan de foto's van Volvo deden voorkomen, erg blij mee! Veel plezier met je bak :D

[ Voor 49% gewijzigd door Sokoo op 22-07-2022 09:00 ]

• VolvoXC40P6MY23
Sokoo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Nou ik kan niet wachten om de nieuwe velgen in het echt te zien, ze zien er hier al prachtig uit. Blij dat ik dus niet oude lelijke velgen krijg! :)

Voorkant wordt denk ik wel wennen, maar dat zal snel over zijn na enkele kilometers gereden te hebben! :)

[...]

[...]

Heel mooi! Thanks voor de extra foto's :D De verandering in de neus is toch minder opvallend lijkt het dan de foto's van Volvo deden voorkomen, erg blij mee! Veel plezier met je bak :D
Ja ik was ook bang dat het de duistere blik zou doen vervagen. Maar niets is minder waar.
Als je dit in je spiegel ziet ga je wel aan de kant (weet ik uit ervaring).

Veel plezier ermee straks. De velgen zijn echt dik!!

• VolvoXC40P6MY23
Sokoo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:58:
[...]

[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Falhi39f7NJDL4i-vj6cyk4C8D4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lLDkkLBqiphr1bDhW1l5OXnj.jpg?f=user_large

• Juancho
Heb ik iets gemist ofzo? Lelijke oude velgen? Wat is er in godsnaam mis met deze die ik er zelf onder heb zitten en zogenaamd oud moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVyJJ8nvLXGD3Oc0cWJsxMeUbJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13z46bde0Tk7Zne10u1sBYPR.jpg?f=fotoalbum_large

• VolvoXC40P6MY23
Juancho schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:05:
Heb ik iets gemist ofzo? Lelijke oude velgen? Wat is er in godsnaam mis met deze die ik er zelf onder heb zitten en zogenaamd oud moeten zijn?

[Afbeelding]
HELEMAAL niks, ik vind ze prachtig. Alleen is bij de MY23 dit geen optie meer.
Dan krijg je de velgen die ik eronder heb zitten of 19inch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1ufW-xGVlC9gtu0Nd3AphhCE98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLWQ9nmq9I6IbXEbrIbehLFH.jpg?f=user_large

• Venomer
Laten we nou niet gaan discussiëren over wat mooi is. Smaken verschillen!

Ik ben persoonlijk blij met de eerste generatie 19" wielen maar die van MY23 zijn ook niet verkeerd.

• thisisjazz

[Afbeelding]
Daar is zeker niks mis mee. Vind de nieuwe persoonlijk iets teveel de 'elektrische look' hebben dus mijn voorkeur gaan uit naar deze maar de voorkant van de nieuwe vind ik wel een mooie verbetering! Al met al vind ik de één persoonlijk niet beter dan de ander. Het blijft smaak en voorkeur. Het belangrijkste voor mij was 408 pk en AWD en dat hebben de meeste niet meer >:)

• thisisjazz
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie bak hoor! Vind de voorkant echt netjes zo. Gefeliciteerd ermee en veel veilige kilometers toegewenst. Wees blij dat de meeste software irritaties jij niet hebt hoeven mee te maken. We zijn er nog niet maar komen wel steeds dichterbij!

• VolvoXC40P6MY23
thisisjazz schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Mooie bak hoor! Vind de voorkant echt netjes zo. Gefeliciteerd ermee en veel veilige kilometers toegewenst. Wees blij dat de meeste software irritaties jij niet hebt hoeven mee te maken. We zijn er nog niet maar komen wel steeds dichterbij!
Thanks!! Ja als ik alles lees merk ik dat er veel in te halen is inderdaad.
Maar dat komt vast goed.

• Rude-Dog
Venomer schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:55:
Laten we nou niet gaan discussiëren over wat mooi is. Smaken verschillen!

Ik ben persoonlijk blij met de eerste generatie 19" wielen maar die van MY23 zijn ook niet verkeerd.
Ik heb voor de MY23 19" geopteerd. Op het plaatje leken ze me wel aardig, weinig spannend. Maar vandeweek heb ik ze bij de dealer in het echt gezien, ik vond ze erg vet!

Mijn wagen wordt volgende week uitgeleverd - ik zal ook wel wat foto's posten TZT.

• Sokoo

[Afbeelding]
Nou, ik vind ze niet mooi, dat is er mis mee :p hoef je je niet meteen aangevallen te voelen. Als jij ze mooi vind, is er toch geen probleem. :)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

VolvoXC40P6MY23 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:07:
[...]

HELEMAAL niks, ik vind ze prachtig. Alleen is bij de MY23 dit geen optie meer.
Dan krijg je de velgen die ik eronder heb zitten of 19inch.

[Afbeelding]
Ik vind BEIDE velgen mooi staan. ieder op zijn eigen manier. Ik zal ook een MY23 krijgen over 4 maanden, dus ook het nieuwe model. Het dondert niet, als ik in de auto zit zie ik er niets van (en daar zit ik doorgaans) en nogmaals, beide zijn mooi zat!

• Mga1600

Zorg in ieder geval dat je je Google account gegevens bij je hebt bij het afleveren dan zal de dealer je helpen met koppelen van de app. Als je spotify of wat anders in gebruik hebt: ook daar de gegevens van meenemen.
Verder gewoon genieten….. het lijkt me ook dat de dealer naar 2.2 ge-update zal hebben en de recall actie van dat gaspedaal draadje heeft uitgevoerd. Kan geen kwaad dat even extra na te vragen toch? Als het voorraad auto was weet je niet zeker of dat al eerder gedaan is.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024

[Afbeelding]
Blijft de mooiste kleur :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig, stoere bak zo! 👍 Ik heb een P6 Core in Black Stone Solid met getinte ramen achter vanaf januari in bestelling staan.
De laatste maanden twijfelde ik nog of ik toch maar niet een andere kleur moet nemen (silver dawn, ook mooi! ), maar nu na jouw foto's blijft ik toch bij zwart!
Dan maar wat vaker de auto wassen! Ik moet nog zo'n 5 maandjes geduld hebben....
O+ :9~

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• spetzje
Venomer schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Het lijkt mij heel vreemd als de auto niet met de nieuwste software geleverd zou worden. v2.2 zal er dus gewoon op staan.

Waarom zou je van een nieuwe auto de wielen willen uitlijnen?

Qua tips zou ik willen zeggen: lees gewoon dit topic! ;)
Bij Tesla's komt het namelijk vaak voor dat de wielen wat uit balans zijn geraakt tijdens het transport (uit Shanghai of Fremont) maar misschien is dit niet echt toepasselijk voor de XC40 aangezien deze bij onze buren in Gent worden gebouwd.
Mga1600 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Zorg in ieder geval dat je je Google account gegevens bij je hebt bij het afleveren dan zal de dealer je helpen met koppelen van de app. Als je spotify of wat anders in gebruik hebt: ook daar de gegevens van meenemen.
Verder gewoon genieten….. het lijkt me ook dat de dealer naar 2.2 ge-update zal hebben en de recall actie van dat gaspedaal draadje heeft uitgevoerd. Kan geen kwaad dat even extra na te vragen toch? Als het voorraad auto was weet je niet zeker of dat al eerder gedaan is.
Dank! Zal voor de zekerheid nog even met de dealer bellen.

• Rianata
  • Laatst online: 22:10

Rianata

Have you played Atari today?

Na ruim anderhalf jaar content een MY21 te rijden in de lease, vandaag de opdracht gegeven aan de leasemaatschappij om het contract van 48 maanden te verlengen naar 60 maanden. Ik geniet nog iedere rit weer van deze fantastische auto en in deze 1,5 jaar zijn alle onhebbelijkheden met name in de software voor mij wel weggewerkt en alles wat nog komt is mooi meegenomen. Hiermee stel ik ook de 8% bijtelling (effectief 11,2%) voor een jaar langer veilig, wat financieel ook aantrekkelijk is.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hiervoor in een Tesla M3 SR+ gereden dus ben heel benieuwd naar de nieuwe rijervaring met mijn eerste Volvo.
Het zal sowieso een verademing zijn om vanuit een tuinhuisje op wielen met een vensterbank voor de voorruit en een daarop geplakte I-pad naar een echt auto interrieur te gaan :-)

Maar je hebt hem sneller dan menigeen, ik moet totaal 11 maanden wachten, nog ruim vier te gaan nu. Maar, dan wel netjes de Plus.

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
[...]

Dank dat je de spoiler hebt laten zien, heb meteen de dealer gevraagd of deze nog bij de bestelling kan (lease), ook het stalen hondenrek heb ik besteld (iemand hier misschien ervaringen mee?)

Dealer kwam daarna nog met de vraag of ik alle logo's en letters op de auto in het zwart zou willen hebben...als kado... Hoe fijn is dat! Kan niet wachten (nog zo'n 9 maanden helaas)!

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:51:
[...]

Kan niet wachten (nog zo'n 9 maanden helaas)!
Ik voel met je mee, ik heb de eerste 6 maanden wachten er op zitten, nog 4,5 te gaan.... duurt lang!
zou eerst ook 9 maanden zijn overigens, nu bijna 11.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

…ook het stalen hondenrek heb ik besteld (iemand hier misschien ervaringen mee?)
Ja, fijn rek en een must have voor als je een hond hebt. Helaas is er geen scheidingsrek voor de XC40, ik heb die van mijn vorige V60 verbouwd.

P8

• hansdg53
  • Laatst online: 17-05 18:55
Ik rapporteer nog even over de stuurtrillingen. Gisteren naar de dealer gebracht om na te kijken. Alle banden bleken uit balans. Dat hebben ze gecorrigeerd. Het trillen is nu nagenoeg verdwenen. So far so good!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Naar aanleiding van dit artikel ben ik eens gaan checken in mijn C40 hoe simpel dit zou gaan…

https://www.rtlnieuws.nl/...zwolle-huis-binnengereden

Toch wel heeeeel simpel. Ik denk dat mijn zoontje dit zo gefixt heeft.

Vraag mij dan wel eens af hoe ‘veilige’ Volvo dit soort dingen test (al is dat ‘veilige’ natuurlijk gewoon een marketingding). Bijvoorbeeld het contactslot wat er niet is, is al een beveiligingsoptie minder…

Maar ook schakelen in D/N/R in mijn C40 heb je tijdens het rijden geen remactie voor nodig. Zodra de auto stilt staat kun je hem in alles zetten zonder rempedaal erbij. Is dat bij jullie ook zo? (Mijn X3 had daar een vergrendeling voor op het pookje.)

[ Voor 14% gewijzigd door ergodyne1 op 23-07-2022 09:55 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
[...]

...ook het stalen hondenrek heb ik besteld (iemand hier misschien ervaringen mee?)
....
Zeker! Werkt prima, zit goed stevig en is makkelijk opklapbaar. Naast veilig je hond vervoeren, kan je ook eventueel je kofferbak tot het dak veilig volgooien (enige nadeel voor mij: kofferbak stuk kleiner dan ik gewend was).

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• Juancho
ergodyne1 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:54:
Naar aanleiding van dit artikel ben ik eens gaan checken in mijn C40 hoe simpel dit zou gaan…

https://www.rtlnieuws.nl/...zwolle-huis-binnengereden

Toch wel heeeeel simpel. Ik denk dat mijn zoontje dit zo gefixt heeft.

Vraag mij dan wel eens af hoe ‘veilige’ Volvo dit soort dingen test (al is dat ‘veilige’ natuurlijk gewoon een marketingding). Bijvoorbeeld het contactslot wat er niet is, is al een beveiligingsoptie minder…

Maar ook schakelen in D/N/R in mijn C40 heb je tijdens het rijden geen remactie voor nodig. Zodra de auto stilt staat kun je hem in alles zetten zonder rempedaal erbij. Is dat bij jullie ook zo? (Mijn X3 had daar een vergrendeling voor op het pookje.)
Je kan pas wegrijden als je rempedaal ingedrukt hebt en dan schakelt naar de D/R. Het lijkt mij praktisch onmogelijk dat een klein kind beide acties kan uitvoeren qua lichaamslengte.

Oudere kinderen zouden dst natuur wel kunnen maarja, pubbergedrag houd je toch niet altijd tegen 😁

Trouwens voor de nieuwe mensen... Je hoeft, als je eenmaal rijdt, niet de rem te gebruiken als je van vooruit naar achteruit wil (of andersom) zolang je maar stapvoets rijdt. Heel handig!

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 23-07-2022 10:21 ]

• nujtrug
  • Laatst online: 14:42
Rude-Dog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Ik heb voor de MY23 19" geopteerd. Op het plaatje leken ze me wel aardig, weinig spannend. Maar vandeweek heb ik ze bij de dealer in het echt gezien, ik vond ze erg vet!

Mijn wagen wordt volgende week uitgeleverd - ik zal ook wel wat foto's posten TZT.
Hier ook aan het wachten op een MY23 met 19”. Heb ze nog nooit in het echt gezien. Ben benieuwd naar de foto’s! Toevallig ook een Onyx zwarte? :P

Moesten er andere leden zijn met een MY23 met 19”, je mag altijd foto’s posten ;)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.0)

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
nujtrug schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Moesten er andere leden zijn met een MY23 met 19”, je mag altijd foto’s posten ;)
binnen twee weken, hij is al in de buurt 8)

• Rude-Dog
Deze zijn van de dealer in NaardenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HO0JZ0llno2zspTadt4EU40pR1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrfEkvm2oQEu2zmF8UCRkIXC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKN7dU_65biVVjve_j27izjIJqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJqE4Z6rN09KVNANPrghugFu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUgXIKnH7XGEY5pfCAaJ9WDeMSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nu046WC3138LqSx7MUESgy18.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aCzkkBm2q8bKlX--IZofwLoWjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJSBfdGzGQKYwHhjkAh0wHDL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVVY3La0LIVbCfosgAzKrdzzz_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZLhuckKzqT8PAvUrewCD05Z.jpg?f=fotoalbum_large

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Juancho schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Je kan pas wegrijden als je rempedaal ingedrukt hebt en dan schakelt naar de D/R. Het lijkt mij praktisch onmogelijk dat een klein kind beide acties kan uitvoeren qua lichaamslengte.
Mijn zoontje is 10, die doet dat met gemak. :+

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Juancho
Gave kleur! Is dat die nieuwe Fjord Blue? Vind ik een prachtige kleur, samen met de Sage Green de mooiste kleuren _/-\o_

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
[...]

Dank dat je de spoiler hebt laten zien, heb meteen de dealer gevraagd of deze nog bij de bestelling kan (lease), ook het stalen hondenrek heb ik besteld (iemand hier misschien ervaringen mee?)

Dealer kwam daarna nog met de vraag of ik alle logo's en letters op de auto in het zwart zou willen hebben...als kado... Hoe fijn is dat! Kan niet wachten (nog zo'n 9 maanden helaas)!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwwscUP7RxgTX4YCpWOEgyQm5As=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NT28ChVsxvQlBNlwjMcRwTFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRLpfxzen3PjaDBLYcRaUKqQLVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywnuuJDcD7Ntut7jR2MnMVW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcQZ0GgY2r8EVRsC0Nh0yk67SFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCycJ6PwKhcFHb5gfW2e9St6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oylNFD8RI8RuB2xAOVbxLU_ah3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beLvzzlMdSO0O1uzAnE6tRR5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rrq7xLG6l4A-mzOnV_EZDB8rYQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoYdlCFJuLLpXoIPGwO2pxCD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpezLTepgEVb1XG-LIKd1OrWA2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkT61ZpPLQLe02vfTNvNZfKM.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi rek. Alleen de hoedenplank past dan niet meer. Deze past wel precies onder de laadvloer.

• DPPSchoenmaker
Henk Pi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Mooi rek. Alleen de hoedenplank past dan niet meer. Deze past wel precies onder de laadvloer.
Dat ziet er gaaf uit! En klapt dus ook makkelijk naar boven? Handig!
Heb twee honden (Dalmatiërs) dus moet nog wel op zoek naar een scheiding... Iemand daar ervaringen mee?

Enne... Ook zwarte letters, ziet er goed uit! :9~

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• DPPSchoenmaker
ron65 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:55:
[...]

Ik voel met je mee, ik heb de eerste 6 maanden wachten er op zitten, nog 4,5 te gaan.... duurt lang!
zou eerst ook 9 maanden zijn overigens, nu bijna 11.
Dus je moet nog twee maanden langer wachten? Damn... Mijn dealer zei 9-10 maanden dus het kan nog langer worden :/
En als je al die foto's hier voorbij ziet komen wordt het er niet leuker op voor ons hahaha

• DPPSchoenmaker
Montalbano schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:24:
[...]

Ja, fijn rek en een must have voor als je een hond hebt. Helaas is er geen scheidingsrek voor de XC40, ik heb die van mijn vorige V60 verbouwd.
Ah zie nu dit bericht... Geen scheidingsrek voor de XC40 dus, jammer... Welke voor de V60 had je dan? Was het veel werk die verbouwing?

• Henk Pi
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Ah zie nu dit bericht... Geen scheidingsrek voor de XC40 dus, jammer... Welke voor de V60 had je dan? Was het veel werk die verbouwing?
Het rek waar ik de foto's van stuurde is standaard voor de XC40. Je hoeft dus niet te knutselen.

• Rude-Dog
Henk Pi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Het rek waar ik de foto's van stuurde is standaard voor de XC40. Je hoeft dus niet te knutselen.
Ze bedoelen niet het rek zelf, maar een extra scheidingsrek tussen zeg maar de achterbank en de achterklep, om bv twee honden uit elkaar te houden. Die is er niet standaard voor de XC40.

• Rude-Dog
Juancho schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Gave kleur! Is dat die nieuwe Fjord Blue? Vind ik een prachtige kleur, samen met de Sage Green de mooiste kleuren _/-\o_
Klopt ja. Die is met bijpassend gekleurde bekleding te krijgen. Dat had deze overigens niet.

Ik heb zelf Crystal White Pearl gekozen.

• Henk Pi
Rude-Dog schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:35:
[...]

Ze bedoelen niet het rek zelf, maar een extra scheidingsrek tussen zeg maar de achterbank en de achterklep, om bv twee honden uit elkaar te houden. Die is er niet standaard voor de XC40.
Ah, dat ken ik niet.

• Ophidian
Petzun schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:36:
[...]

De Microtech / Nubuck bekleding vind ik perfect, ziet er goed uit, is comfortabel/zacht en goed schoon te houden. Zeker geen magneet voor haar e.d.
Bij mijn eerdere P8 met bj 2020 was het leder (volgens mij) nog echt leder, is bij mijn huidige P6 nu kunstleder.
Bij deze bekleding komt nu wel een erg goedkoop ogend plastic pookknop (was voorheen leder / kunstleder), bij de wollen bekleding volgens mij een wat nettere kristallen pookknop.
Vandaag nog eens bij de dealer langsgeweest. Blijven twijfelen over die bekleding. Hebben een ragdoll kat met van die fijne witte haartjes en die kom je overal tegen.
Toevallig had de dealer een auto staan met de wool blend bekleding. Erg mooi, qua temperatuur viel het erg mee ondanks dat de auto vol in de zon stond, dus zodra onze verkoper terug is van vakantie de bestelling omzetten naar de Wool bekleding. :)

Houden wel de 19 inch velgen. De 20 vind ik te groot voor de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 23-07-2022 16:33 ]

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Juancho schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:05:
[...]
Laat ik dat nu de minst mooie kleuren vinden!
Absoluut niet verkeerd bedoeld, maar zo zie je dat smaken kunnen verschillen. 😊

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Rude-Dog
Ik heb fjord blue overwogen omdat het een beetje een afwijkende kleur is in een toch verder vrij saai gamma, ook vanwege de passende interieurkleur... maar ik vond hem uiteindelijk toch zelf niet mooi genoeg.
Als die knalrode kleur er nog was geweest had ik die misschien wel gekozen.

• spetzje
ron65 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:57:
[...]

Het zal sowieso een verademing zijn om vanuit een tuinhuisje op wielen met een vensterbank voor de voorruit en een daarop geplakte I-pad naar een echt auto interrieur te gaan :-)

Maar je hebt hem sneller dan menigeen, ik moet totaal 11 maanden wachten, nog ruim vier te gaan nu. Maar, dan wel netjes de Plus.
Ik ben zelf overigens wel een fan van het Tesla interieur, het is even wennen in het begin maar daarna wil je eigenlijk niet meer terug. Daarnaast is het vooral de tech dat mij aantrekt. De Model Y staat nog steeds op mijn wensenlijstje, misschien een keertje de knoop doorhakken zodra ze wat aan de stugge vering hebben gedaan. De Volvo wordt daarentegen de eerste premium-segment auto (en SUV) die ik ga rijden dus ik laat me gewoon verrassen :)

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Ik heb het originele Volvo setje van scheidingsrek en deurtje. Deurtje past prima, scheidingsrek moest een stuk tussenuit en een langere stel-bout in. Was best nog een klusje waar ik een vriend met las-apparaat dankbaar voor ben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6hFQiwXqlHMjlsBB3H9fw-cpcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFDatqEzEeTty8dIo7iBsayZ.jpg?f=fotoalbum_large

P8

• DPPSchoenmaker
Montalbano schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Ik heb het originele Volvo setje van scheidingsrek en deurtje. Deurtje past prima, scheidingsrek moest een stuk tussenuit en een langere stel-bout in. Was best nog een klusje waar ik een vriend met las-apparaat dankbaar voor ben.
[Afbeelding]
Ziet er supernetjes uit! Dat zoek ik dus... Bedankt voor de foto, ik ga op zoek! _/-\o_

• Rude-Dog
Er zijn aftermarket wel goede opties voor, maar meestal moeten dan zowel het scheidingsrek als het gewone hek van dezelfde merk zijn, omdat ze op elkaar aansluiten.

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Ophidian schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Vandaag nog eens bij de dealer langsgeweest. Blijven twijfelen over die bekleding. Hebben een ragdoll kat met van die fijne witte haartjes en die kom je overal tegen.
Toevallig had de dealer een auto staan met de wool blend bekleding. Erg mooi, qua temperatuur viel het erg mee ondanks dat de auto vol in de zon stond, dus zodra onze verkoper terug is van vakantie de bestelling omzetten naar de Wool bekleding. :)

Houden wel de 19 inch velgen. De 20 vind ik te groot voor de auto.
Wij hebben ook (witte) Ragdolls en ik moet zeggen dat ik het qua haren echt vind meevallen in combinatie met MicroTech/Nubuck. Maar ik kan mezelf voorstellen dat de Wool Blend ook wel iets heeft.

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Gisteravond aangekomen in Denemarken met de P6 op 20”. Overal de maximumsnelheid gereden. Inclusief fietsendrager uiteindelijk een verbruik gehad van 20.8 kW/h / 100km over 840 kilometer. Zeer tevreden! Uiteindelijk drie stops gemaakt, waarbij de auto constant eerder klaar was dan wij zelf.

• Volvar
Henk Pi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Bedankt voor de duidelijke foto's en de opmerking over de hoedenplank.

Ik had nog een vraag over geluid. Is het rek (in alle standen) rammelvrij en/of eenvoudig te monteren/demonteren. Wij zouden het meer zien als bagageafscheiding voor vakanties om dan hoger te kunnen stapelen dan de rugleuning, dus is niet altijd nodig. Als geluidloos, dan kan deze natuurlijk blijven zitten.

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
Volvar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Bedankt voor de duidelijke foto's en de opmerking over de hoedenplank.

Ik had nog een vraag over geluid. Is het rek (in alle standen) rammelvrij en/of eenvoudig te monteren/demonteren. Wij zouden het meer zien als bagageafscheiding voor vakanties om dan hoger te kunnen stapelen dan de rugleuning, dus is niet altijd nodig. Als geluidloos, dan kan deze natuurlijk blijven zitten.
100% rammelvrij/geluidloos.

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• Ophidian
iPeter schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Wij hebben ook (witte) Ragdolls en ik moet zeggen dat ik het qua haren echt vind meevallen in combinatie met MicroTech/Nubuck. Maar ik kan mezelf voorstellen dat de Wool Blend ook wel iets heeft.
Wel goed om te weten, ook voor andere denk ik. Eerder hadden we dat soort bekleding in een Bravo, maar toen was het redelijk dramatisch. Die fijne haartjes van onze Heilige Birmaan zaten overal. Gisteren met mijn vrouw even langs de dealer geweest, daar stond een Fjord Blue en dus de wollen bekleding. Hou wel van die blauwe kleur (sowieso beetje kleur op een auto). Bijzondere is hoe de kleur toch steeds anders is. Overigens wel jammer dat die rode kleur niet te bestellen is, dat was voor ons ook zeker kanshebber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQUVYuKX9MrtxCon2AC7sgLMtT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MYKbNiRVPA1OKE3ZBKULeHWJ.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tu4BR2VZ15sGiSzRys-WQjegOu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k2ysiKd8phCxjFS5nmRT3Zse.jpg?f=user_large

Hier de Wool blend bekleding in een V60. Stoelen zijn natuurlijk wel anders, maar geeft idee van stof en afwerking. Erg fraai vonden wij en zat ook comfortabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9NfGGw6NHuhxZRof_PRp0mmIFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xeZwZKEkOJGxbA0pL6ATPR0w.jpg?f=user_large

Wel blij dat we toch die Pixel LED lampen erbij kunnen krijgen. In onze Corsa zit een wat grovere variant (minder ledjes), maar wat is dat toch heerlijke verlichting _/-\o_

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Juancho
Mijn sage green verandert ook regelmatig van kleur, tis maar net hoe de zon/schaduw er op valt. Wel tof, ben ook meer van de kleuren ipv zwart/wit/grijs.

Heb jaren terug nog een v40 gereden in de fellere rebel blue kleur. Trok veel kijkers haha.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 24-07-2022 11:05 ]

• Ophidian
Juancho schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:04:
Mijn sage green verandert ook regelmatig van kleur, tis maar net hoe de zon/schaduw er op valt. Wel tof, ben ook meer van de kleuren ipv zwart/wit/grijs.

Heb jaren terug nog een v40 gereden in de fellere rebel blue kleur. Trok veel kijkers haha.
Sage green vind ik ook mooi inderdaad. Mijn vrouw wilde liever deze blauwe :+ Laten wel de logo's zwart maken.

Onze Corsa-E is Orange Fizz (Power Orange PSA kleur). Wordt lekkere kleurcombi op de oprit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8O7j3GcFOnF-AfvufwYuH73F-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gOO1DuV9589epjMIqDamZaXQ.jpg?f=user_large

• Mga1600
Ook Thunder grey is heel ‘Dynamisch’ qua kleurweergave, eigenlijk een soort ‘‘50 tinten grijs’, afhankelijk van lichtinval. Geeft ook een mooi, fris contrast met de zwarte delen van de auto.
Wat ik van Thunder, Sage en Fjord mooi vind is dat het zo’n fijne structuur heeft; het is weliswaar metallic maar zo fijn verdeeld dat het geen zichtbare ‘korrels’ heeft die ik bij sommige andere lakken een beetje ‘goedkoop’ aan vind doen. Naast deze 3 vind ik de witte kleur ook mooi. Nadeel daarvan en ook van Sage is dat deze nog weer eens een extra aan meerprijs vergen.
Als je naar de statistieken van Sander Potjer kijkt kiest toch echt de bulk van de mensen voor zwart. Misschien omdat standaard zwart de enige kleur zonder meerprijs is of omdat niet iedereen het contrasterende zwarte dak mooi vindt?
Bij MY23 van de C40 is het dak nu ook in autokleur ipv zwart zoals in MY22 en persoonlijk vind ik dat dat het model beter tot zijn recht laat komen.

Qua bekleding: erg jammer en het doet ook nog eens ECO- schijnheilig aan dat er geen leder meer leverbaar is op de EV’s (wel op de plug-in’s). Dat wol is zeker ook mooi (er schijnt ook nog een donkere wol aan te komen zei de dealer. Lijkt me veel beter aks ik afga op de sporen en kruimels die mijn kleinkinderen al na een kort ritje achterlaten

[ Voor 25% gewijzigd door Mga1600 op 24-07-2022 11:36 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"