nog steeds geen andere plannen, ik wil deze nog steeds overnemen voor prive gebruik.
En tegelijk voor het werk een leasedroppie nemen dat nog mogelijk is binnen budget, en daar een verklaring van geen prive gebruik zakelijke leasewagen op afsluiten met de belastingdienst, zodat ik geen bijtelling betaal daarover.
Dat is het plan, vooral omdat ik gewoon vrijwel zeker geen caravantrekker meer kan kiezen binnen het budget.
Daarna komt het pensioen in zicht en dan moet ik sowieso weer een prive wagen.
Dus, omdat deze XC40 me buitengewoon prima bevalt, wil ik deze overnemen :)
Een adder onder het gras is de prijs, wat gaat die leasemaatschappij me voor offerte geven als ik volgend jaar aanklop dat ik de wagen wil overnemen. Als dat een nette prijs is, en dat mág iets boven de marktprijs liggen omdat ik gewoon weet welke kwaliteit ik koop, dan zie boven.
Maar als dat de hoofdprijs is, dik boven de marktprijzen dan ga ik me op de occasion markt richten. Ik wil hoe dan ook een prive wagen. Ik heb geen zin meer om me in allerlei bochten te wringen om niet íets te leasen dat ook nog misschien de caravan aankan.....
Een collega van me trof vorig jaar met zijn wagen een woekervoorstel, ze zaten 35% boven de prijs van vergelijkbare occasions op de markt. Nu had hij wel in die vijf jaar bijna elk jaar 2x bij de schadehersteller gestaan, mogelijk hebben ze daar iets van doorberekend. Ik denk dat hij niet al te teleurgesteld moet wezen, een wagen die bijna 10x hersteld is van toch wel behoorlijke plaatwerk schades zou ik niet meer willen. Volgens hem had zijn vrouw iets met muurtjes en paaltjes als ze reed en was dat steeds de oorzaak.
Dus: ja ik wil deze overnemen, EN een zakelijke lease zonder bijtelling,
Lukt dat niet door een te hoge prijs bijvoorbeeld, dan kijk ik naar de handel.
En voor dat volgende leasecontract afgelopen is, mag ik met pensioen. dan heb ik in elk geval alvast een knappe wagen prive