RigolleM schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:07:
[...]
GM via AA is nog beter, en niet iedereen moet snelladen onderweg. De meesten rijden woon/werk en hebben geen nood aan SoC status, weten ondertussen dat het bereik meer dan voldoende is.
Het is ook algemeen geweten, hoe meer apps je installeert in AAOS hoe trager het systeem wordt. Een cleane AAOS draait een pak vlotter, en laat het OS sneller starten.
Ik ga je één voorbeeld geven van een app die niet beschikbaar is in AAOS: Microsoft Teams. Je wilt niet weten hoeveel er vergaderen onderweg.
En mensen die via Apple Music naar muziek luisteren gebruiken Apple CarPlay. En native Apple apps zijn dan ook beschikbaar, en navigeren via Apple Maps, toont ook een kaart in de bestuurdersdisplay, die vond ik mooier en rustiger dan GM.
ah kijk, wat goede argumenten op 1 na...
Teams... dat ga je toch niet al rijdend gebruiken?
Het is zelfs bij ons in de leaseregeling vermeld dat je recht op een leaseauto vervalt wanneer je meer dan 1x wordt betrapt op gebruik van de GSM handsfree of activiteiten als al rijdend vergaderen via apps als Teams of Webex of dergelijk.
Telefonisch overleggen 1 op 1 kan wel, maar wordt afgeraden, je wordt verzocht dan een parkeerplaats op te zoeken en terug te bellen. Zelfs via de carkit bellen wordt afgeraden (niet verboden).
Maar zodra je al rijdend vanachter het stuur gaat vergaderen via teams, heb je een probleem. Dat is verre van veilig en wordt niet getolereerd!
Apple Music, ja ik heb dat niet en ook geen behoefte aan, Spotify doet zijn werk ook prima.
Maps beter op AA? dat kan, de door mij benoemde "locatie delen" functie is daar een voorbeeld van, maar ik vind buiten die ene functie, maps op de auto nergens te kort schieten en zeer bruikbaar.
Ohja, 1 minpuntje: soms laat maps hardnekkig een snellader op je route niet zien, Hackelaar A1 is daar een voorbeeld van, maar vorige week gebeurde dat ook met Han Stijkel A6 (bij Emmeloord), ondanks dat er 2 van 4 plekken vrij waren, werd zelfs als ik er op inzoomde en zei "zoek in dit gebied" de lader NIET weergegeven, sterker:'Er zijn geen resultaten in het zoekgebied gevonden" terwijl ik op de kaart de fastned lader zag met de aanduiding 2/4 erbij.
15 minuten later kwam het ding wel naar voren in de zoekresultaten. Toen was er 1/4 vrij.
Dat blijft wel een dingetje, maar verder... maps prima.