Vandaag exact 2 jaar geleden dat ik m'n XC40 ophaalde bij de dealer. Vanmorgen werd ik nogmaals getrakteerd op een melding voor te lage bandenspanning, zomerbanden liggen er op sinds 7 mei... De Autostatus app duidde alle 4 de banden aan dus daarnet na het werk dan maar eens gestopt aan zo een akelig ding dat ze een tankstation noemen
om de banden wat bij te pompen en beide linkse banden begonnen op 2,65 bar. Rechtsachter zat ie op 2,42 en rechtsvoor op 2,16. Bij die laatste ontbrak ook het ventieldopje dus benieuwd of iemand daar heeft zitten prutsen of men dat bij die laatste wissel vergeten is.
In elk geval nog nooit zoveel mijn banden moeten bijpompen als met deze wagen. Komt dat nu omdat ie elektrisch is en zwaarder weegt, ligt dat aan het type banden of wat is de oorzaak?
Bijzonder ook dat hij rechtsvoor over de ingestelde 2,8 bar ging bij het oppompen, tot 2,94 zelfs als ik hem lostrok. Vond ik maar beangstigend dus weer wat lucht afgelaten en toen ging hij bij de volgende poging opnieuw erover. Bij de 3e keer dan losgetrokken toen ik 2,84 zag en zo gelaten. Ga het wel in 't oog houden de komende dagen.

In elk geval nog nooit zoveel mijn banden moeten bijpompen als met deze wagen. Komt dat nu omdat ie elektrisch is en zwaarder weegt, ligt dat aan het type banden of wat is de oorzaak?
Bijzonder ook dat hij rechtsvoor over de ingestelde 2,8 bar ging bij het oppompen, tot 2,94 zelfs als ik hem lostrok. Vond ik maar beangstigend dus weer wat lucht afgelaten en toen ging hij bij de volgende poging opnieuw erover. Bij de 3e keer dan losgetrokken toen ik 2,84 zag en zo gelaten. Ga het wel in 't oog houden de komende dagen.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ