Kammika schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:12:
[...]
Net al even met Volvo dealer gesproken. Die lezen maandag bij onderhoud ook even de soh voor me uit
Auto is me nu voor 17k aangeboden. Op marktplaats en gaspedaal zie ik vergelijkbare modellen rond de 22k aangeboden. Soms wat goedkoper (maar dan hogere km stand of lagere uitvoering) en soms wat duurder (meestal lager km stand. Het is natuurlijk al de meest
Luxe versie)
Dus het lijkt me erg goede deal (als soh nog ok is). Maar ik weet dan weer niet hoeveel je normaal van zo’n vraagprijs afpingelt als die voor zo’n bedrag aangeboden is
Enige reden dat ik geïnteresseerd ben is omdat het erg goed aanbod lijkt en als ik ‘m als 2e auto te weinig gebruik dan ook weer makkelijk kan doorverkopen. Maar dan moet ik dus wel zeker weten dat ik echt mooie deal heb. Anders mag de leasemij ‘m terug…
Dat klinkt niet verkeerd die prijs.
Ik zit al tijden via autoscout24 (kun je prima filteren en trefwoorden gebruiken) de boel in de gaten te houden voor wagens van de leeftijd van mijn XC40 MY23.
Wart me opvalt: KM standen vaak hoger tot veel hoger dan bij mij
3 maanden terug met mijn opgeslagen zoekopdracht nog steeds rond de 95 resultaten, nu slechts 23
prijs 3 maanden terug rond 26000, nu rond 29000
De ellende die Trump heeft veroorzaakt in het midden Oosten heeft echt wel zijn weerslag hierop, veel mensen die tot 3 maanden terug nog opmerkingen over rijden op de kermis en goede brandverzekering afsluiten, kopen nu de handel leeg kennelijk.
Verder hoorde ik een collega die ook een aanbod had gehad dat de LM ongeveer 35% van de cataloguswaarde hanteert, als ik dat bij mijn wagen bereken kom ik op... 18.000 euro
Dus jouw aangeboden prijs is heel niet verkeerd, en die SOH? als je niet heel duidelijk merkbaar minder reed bij gemiddeld weer dan toen hij nieuw was, zou ik me er geen zorgen om maken.
Ik haalde destijds 350-380 km in die omstandigheden en nu met dat lenteweer is dat alweer in de buurt van 350 teruggekomen, was van de winter zelfs maar 260.
Zelfs dan nog zou 160 km voor mij prive in de winter heel prima te doen zijn, dat is ook iets waar je naar moet kijken, hij kan misschien wel een lage SOH hebben, maar als dat al langere tijd stabiel is (en dat merk je zelf het best) is het nog geen probleem als je je behoefte aan range per dag ermee overruled.