vier x vier schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:09:
De auto zelf rijdt echt heerlijk en ook het design vind ik mooi. Maar in de software zitten nogal wat gaten. Ook de frequentie van updates is bedroevend laag. Zeker in deze AI tijd zouden updates veel sneller kunnen en moeten komen.
Een greep uit mijn irritaties:
- Veel te vaak onterechte handen aan het stuur melding
- Piepjes die te lang in tijd duren (zie punt hierboven)
- Waarschuwingsgeluiden en bijv knipperlicht geluid kan niet tegelijk
- Het audio volume wat soms alle kanten opvliegt. Soms bij remmen soms bij versnellen
- Het niet uit kunnen schakelen van snelheidsafhankelijke volumeregeling
- Profiel wordt niet geladen bij gebruik iPhone als sleutel (misschien doe ik iets verkeerd(?)
- Google vaak geen exacte GPS locatie wat navigeren onmogelijk frustrerend maakt
- Driver alert niet beschikbaar. Bestuurder niet gedetecteerd melding
- Ik vergeet vast nog iets :) (o ja de schreeuwerige nieuwe GUI van de app)
Het overgrote van deze irritaties herken ik eigenlijk niet. Rij zelf met een 2024 twin performance plus. Meldingen van handen aan het stuur heel af en toe maar meestal terecht.
De mijne is ondertussen 2 weken geleden voor de eerste keer op onderhoud geweest, alles OK. Ik had wel gemeld dat tegenwoordig de auto stopt met laden vanaf ik de deur open, is dit gekend? Ik heb dit sinds een maand of 2. Ik steek dus de lader in en tab op de laadpaal, de quto begint te laden. Als ik dan de deur terug opendoe stopt de auto altijd met laden. Daarna moet ik hem dus weer in gang zetten op de laadpaal. Bij de dealer wisten ze er niets van en werkte alles volgens hen. Is er ergens iets automatisch dat die moet stoppen met laden als je terug in de auto stapt?
Het enige wat bij mij werkt: beginnen laden en de auto sluiten (kan met digitale sleutel of algmeeen). Zorgt wel voor frustratie.
Verder blijf ik de auto echt klein vinden, nu het onze enige wagen is toch soms een onderneming. Maar goed dat wist ik op voorhand, voor mij alleszins volgende keer een ex60 vermoedelijk.