Core heeft zelfs alleen pasjes.Danielson schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:34:
Krijg je eigenlijk altijd de passen bij de EX30 naast de Keyfob?
De andere uitvoeringen pasjes plus keyflop
Core heeft zelfs alleen pasjes.Danielson schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:34:
Krijg je eigenlijk altijd de passen bij de EX30 naast de Keyfob?
Ja versie 1.7.1TheFruitNerd schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Welke versie staat er bij jou op; ook 1.7.1?
Klopt de ACC gaat soms 4km/h harder dan de ingestelde waarde en komt bij mij in de bekeuringsmarge waar ik niet van gediend ben. Vooral als de auto slipstreamt achter een vrachtauto. Hij is zoals je al opmerkt niet stabiel. De Car app is net zo slecht als de Ex30, het verbruik is nu niet meer in een eenheid die gebruikelijk is, blijkbaar mag je niet weten dat de ex30 een energie vreter is of zo. Hij is wel een stuk soepeler qua rijden.Gert S. schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:12:
Vraag, alle functies van 1.7.1. zijn op mn schermen aanwezig echter:
1. De cruise control is bij de range stand heel onrustig. De auto rijdt vaak enkele km/h harder
dan ingesteld en geeft vaak onrustig gas. Dit was niet zo bij 1.6.4
2. De voorverwarming geeft een foutmelding en doet het niet in de ex30 en niet in de volvo cars app. Ook dit ging goed in 1.6.4.
Zijn er ook anderen met bovenstaande bevindingen?
Ik heb nog weinig met 1.7.1 gereden, maar het ACC-gedrag dat jullie beschrijven doet de mijne al sinds ik 'm heb. Wellicht valt het jullie nu pas op omdat je meer gaat opletten hoe de auto zich gedraagt na een update? Of zal het daadwerkelijk meer merkbaar zijn geworden?Gert S. schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 06:28:
Klopt, juist achter een andere auto is de ACC zeer storend. Met 1.6.4 kon je het gedrag van ACC “voorspellen” en daardoor soepel rijden.
Is dat niet gewoon omdat de batterij nu meer leeg is dan voorheen?Aomi schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 04:22:
De keyfob doet het sinds 1.7.1 echt nog slechter dan voorheen bij mij.
Er staat dan ook dat het pas vanaf Januari 2026 verkrijgbaar is.
Kleine nuance vanuit mijn kant; in de basis ben ik erg tevreden over 1.7.1.ACM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:59:
[...]
Is dat niet gewoon omdat de batterij nu meer leeg is dan voorheen?
Ik snap dat jij (en anderen die 'ineens' iets opmerkingen met een nieuwe versie) graag een verslechtering toewijzen aan een update, maar dat zegt nog niet dat het ook daadwerkelijk daardoor komtHet kan ook gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden zijn.
- B.L.A.A.T. -
Hier heb ik ook last van in mijn EX30 ultra SMER is erg vervelend. Vaak gaat het een half uur goed de temperatuur staat dan ingesteld op 21 graden. En van het ene op andere moment wordt er koude lucht het interieur ingeblazen. Ook heb ik het probleem zeker wanneer het buiten vochtig is dat de ruiten weer beslaan. Binnenkort maar is contact opnemen met de dealer.Swerfer schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:26:
Light het aan mij of is de lage-temperatuur-bug weer terug. Ik merk dat ik de temperatuur weer hoger moet instellen ondanks dat het buiten niet persé kouder is...
[ Voor 3% gewijzigd door woutermol op 17-10-2025 11:00 ]
VET!!
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Staat je auto op kantoor in een parkeergarage? Vaak is dit een ontvangst probleem.Mx. Alba schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:16:
Hmmmm... Mijn auto hangt aan de lader op kantoor en ik checkte even in de app hoever die al was opgeladen (69%, nice) en toen zag ik dat daar ook stond dat de auto onvergrendeld was... Ik druk op vergrendelen, hij springt weer op onvergrendeld. Nog een paar keer gedrukt maar hij bleef steeds weer op onvergrendeld springen. Dus ik loop naar de auto toe (zonder de transponder op zak), van een afstandje zie ik al dat de spiegels netjes ingeklapt zijn... Ik sta ernaast, trek aan de handel van het bestuurdersportier... Vergrendeld. Ik kijk nog een keer in de app: vergrendeld. Vreemde bug...
Geen idee. Het is wel van de een op de andere dag ineens merkbaar veel slechter geworden. Tot het irritante toe, want vanochtend kreeg ik m echt pas (niet overdreven) pas na anderhalve minuut open.ACM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:59:
[...]
Is dat niet gewoon omdat de batterij nu meer leeg is dan voorheen?
Ik snap dat jij (en anderen die 'ineens' iets opmerkingen met een nieuwe versie) graag een verslechtering toewijzen aan een update, maar dat zegt nog niet dat het ook daadwerkelijk daardoor komtHet kan ook gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden zijn.
Nope, in de open buitenlucht.Vanderosa schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:08:
Staat je auto op kantoor in een parkeergarage? Vaak is dit een ontvangst probleem.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Yep, hier ook weer hetzelfde euvel...woutermol schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:59:
[...]
Hier heb ik ook last van in mijn EX30 ultra SMER is erg vervelend. Vaak gaat het een half uur goed de temperatuur staat dan ingesteld op 21 graden. En van het ene op andere moment wordt er koude lucht het interieur ingeblazen. Ook heb ik het probleem zeker wanneer het buiten vochtig is dat de ruiten weer beslaan. Binnenkort maar is contact opnemen met de dealer.
Ja, hier precies hetzelfde. Sinds één/twee weken bevat de Volvo-app rare bugs. App geeft aan dat de auto ontgrendeld is, maar ik krijg 'm niet vergrendeld. Auto kan ik opeens niet meer voorverwarmen en vandaag ben ik uit de app gegooid en moet ik mijn VIN opnieuw invoeren?Mx. Alba schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:16:
Hmmmm... Mijn auto hangt aan de lader op kantoor en ik checkte even in de app hoever die al was opgeladen (69%, nice) en toen zag ik dat daar ook stond dat de auto onvergrendeld was... Ik druk op vergrendelen, hij springt weer op onvergrendeld. Nog een paar keer gedrukt maar hij bleef steeds weer op onvergrendeld springen. Dus ik loop naar de auto toe (zonder de transponder op zak), van een afstandje zie ik al dat de spiegels netjes ingeklapt zijn... Ik sta ernaast, trek aan de handel van het bestuurdersportier... Vergrendeld. Ik kijk nog een keer in de app: vergrendeld. Vreemde bug...
Ja dat merk ik ook, vooral op ritten die richting een uur of langer gaan. Opeens begint het dan echt fris te worden en moet je 'm een paar graden hoger zetten... En dan bij de volgende rit is dat juist weer veel te warm en moet je 'm weer lager zetten.fiNgLaRN schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:42:
Ook bij mij heeft de auto opeens last van rare temperatuurschommelingen.
Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6
En geen automatische/offshore regressie testen;-)IT-Crowd schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:47:
Heb inderdaad ook de temperatuur instabiliteit gemerkt in de auto. Maar komt dat nu omdat het kouder wordt buiten of omdat we een update hebben gehad..... (ben bang voor het laatste, revisie beheer is blijkbaar niet de sterkste kant van de software ontwikkelaars)
Zelf heb ik nu al 9 jaar een reislader van Ratio voor incidenteel of vakanties. Dit bedrijf heeft altijd goede kwaliteit laadkabels en laders geleverd.Winus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:31:
Kan iemand mij een laadkabel aanraden voor thuisladen vanaf een 220V stopcontact?
Is niet bestemd voor dagelijks gebruik, maar voor het geval dat.
[ Voor 8% gewijzigd door Patrick-99 op 17-10-2025 23:00 ]
EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Ervaring met thuisladen had ik al opgedaan met een vorige auto, een hybride V60. Toen had ik inderdaad een laadkabel die ik meestal op 10A instelde.Patrick-99 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:17:
[...]
Zelf heb ik nu al 9 jaar een reislader van Ratio voor incidenteel of vakanties. Dit bedrijf heeft altijd goede kwaliteit laadkabels en laders geleverd.
[ Voor 11% gewijzigd door Winus op 18-10-2025 12:15 ]
Lijkt ook een goede kwaliteit reislader. Wel met wat meer foefjes erin zoals een beeldscherm voor de liefhebbers (kan ook stuk gaan denk ik dan).Winus schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:12:
[...]
Overigens op mijn zoektocht ben ik zelf de Voldt kabel tegengekomen. NL fabrikaat en drie jaar garantie!
https://voldt.nl/collecti...el-stopcontact-voor-thuis
EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine
Ze hoeven niet te testen daar hebben ze ons voorfbenniks schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:16:
[...]
En geen automatische/offshore regressie testen;-)
Dat geldt voor elke rijmodus die niet de 'Standaard' is.IT-Crowd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:44:
Wat me wel opviel was dat als ik hem aan zet (dus range stand??) het de volgende rit weer uit staat.
Van die Prestatie-modus (die je alleen met de Twin hebt) snap ik dat nog wel, van de Actieradiusmodus is dat wel jammer.Dit is de standaardmodus, die voor dagelijks gebruik wordt aanbevolen. Deze modus wordt ook automatisch geselecteerd telkens als je de auto start.
Ik rij zelf een 2025 model, maar Spotify gaat bij mij elke rit wel 1-2 keer zomaar op pauze. Daarnaast was ik laatst verbonden met/via (geen idee wat correct is) Android Auto met m'n eigen telefoon en m'n werktelefoon was verbonden via bluetooth. Toen ik m'n vriendin privé belde, belde de auto haar via m'n werktelefoon, waar het nummer van m'n vriendin niet in staat...IT-Crowd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:44:
Ik rij in een 2024 model, ik heb alleen een batterij icoontje op het hoofdscherm wat ik aan en uit kan zetten dus neem aan dat dat dan de range stand is.
Wat me wel opviel was dat als ik hem aan zet (dus range stand??) het de volgende rit weer uit staat. Ander ding dat opviel is dat ik niet naar mijn telefoon kan (heb een Android) totdat ik een keer Android auto heb geopend. En als laatste is dat mijn spotify een paar keer willekeurig op pauze ging en vandaag gebeurde dat met de radio. Dus ook daar een bugje?
Heb je dit altijd al gehad?Makimba schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:06:
[...]
Ik rij zelf een 2025 model, maar Spotify gaat bij mij elke rit wel 1-2 keer zomaar op pauze. ....
Nee, het is sinds de laatste update pasIT-Crowd schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Heb je dit altijd al gehad?
Het is mij laatst pas voor het eerst opgevallen (na de update).
ik had 2 updates geleden al steeds de melding "bestuurder niet gevonden", alleen maakt die melding geen geluid dus vind die minder storend dan de "let op de weg" melding.Ruvo schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:04:
Door de overvloed van meldingen heb ik al snel een 3d plaatje voor de webcam geplakt. Dat werkte perfect. Maar sinds 1.7.1 krijg ik weer de “aandacht” meldingen te zien/horen... Wellicht een waarschuwing voor de mensen die de update nog niet hebben uitgevoerd.
Die heb ik ook telkens gehad, en inderdaad niet storend. Alleen sinds 1.7.1 krijg ik dus een andere “aandacht op de weg” melding (met geluid).erikjanie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:21:
[...]
ik had 2 updates geleden al steeds de melding "bestuurder niet gevonden", alleen maakt die melding geen geluid dus vind die minder storend dan de "let op de weg" melding.
Ik heb al vanaf het begin een plaatje ervoor . De 1.7.1 update heeft voor mij niets veranderd in de meldingen .Ruvo schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:37:
[...]
Die heb ik ook telkens gehad, en inderdaad niet storend. Alleen sinds 1.7.1 krijg ik dus een andere “aandacht op de weg” melding (met geluid).
Wat voor plaatje doen jullie er voor?ivarga schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:28:
[...]
Ik heb al vanaf het begin een plaatje ervoor . De 1.7.1 update heeft voor mij niets veranderd in de meldingen .
luie DIY'ers / scrunchie van jezelf ???Morwen schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:22:
Voor de luie DIY'ers: Je kunt ook de scrunchie van jezelf, vrouwlief of dochterlief nemen. (Zo'n dik haar elastiek van stof.)
Werkt super, blijft goed zitten en makkelijk te verwijderen.
Scrunchie: https://www.hema.nl/mooi-...t---2-stuks-11870219.htmlpuccini schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:14:
[...]
luie DIY'ers / scrunchie van jezelf ???
Vertaling svp
:-)
Dat ligt niet aan de EX30 maar aan het feit dat het kennelijk een basic uitvoering is... De Plus variant heeft namelijk wel keyless entry/start en lane assist, de Ultra heeft 360° camera, en getint glas is op elke versie als optie verkrijgbaar. Dus dat zijn geen nadelen van de EX30 tov de ID3, maar van deze specifieke EX30 tov de ID3 waar je aan gewend was.NickC schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:
Kan ze wel kort opnoemen: Keyless Entry/start, 360 camera, lane assist en getinte achter ramen.
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat het opties zijn waar ik niets aan kon doen omdat het een poule auto is.Mx. Alba schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:22:
[...]
Dat ligt niet aan de EX30 maar aan het feit dat het kennelijk een basic uitvoering is... De Plus variant heeft namelijk wel keyless entry/start en lane assist, de Ultra heeft 360° camera, en getint glas is op elke versie als optie verkrijgbaar. Dus dat zijn geen nadelen van de EX30 tov de ID3, maar van deze specifieke EX30 tov de ID3 waar je aan gewend was.
Ik heb ivm de subsidie de getinte ramen niet gekozen, maar dmv wrap direct na de oplevering laten doen. Dit is 1,5 jaar geleden gedaan en het zit er nog steeds super strak op.
Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER
Van het weekend door Duitsland gereden met de ACC en ja hier valt het helemaal op hoe slecht de ACC nu functioneert. In Nederland viel het me minder op, maar het is echt schokken en stoten als er andere auto's voor je rijden, zeer irritant. Hopelijk herstellen ze dit snel.Gert S. schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 06:28:
Klopt, juist achter een andere auto is de ACC zeer storend. Met 1.6.4 kon je het gedrag van ACC “voorspellen” en daardoor soepel rijden. En dat de car app alleen laat zien hoeveel kw je verbruikt hebt, tsja daar kan je -behalve met elke keer omrekenen- niets mee. Bijzondere move.
Ik rijd tegenwoordig met een snelheidslimiet i.p.v. ACC. Dan stel ik ‘m bijv. in op 107 km/h. Dit rijdt rustiger dan met ACC aan op de snelwegBartbo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:12:
[...]
Van het weekend door Duitsland gereden met de ACC en ja hier valt het helemaal op hoe slecht de ACC nu functioneert. In Nederland viel het me minder op, maar het is echt schokken en stoten als er andere auto's voor je rijden, zeer irritant. Hopelijk herstellen ze dit snel.
Jammer is wel dat je dat bij iedere rit opnieuw moet instellen.fiNgLaRN schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:05:
[...]
Ik rijd tegenwoordig met een snelheidslimiet i.p.v. ACC. Dan stel ik ‘m bijv. in op 107 km/h. Dit rijdt rustiger dan met ACC aan op de snelweg
Ik heb nooit eerder Volvo gereden, maar dacht dat wel dat het een veilige auto was. Blijkbaar dus niet. Je moet bv 5 toetsen indrukken om de koplampen aan te zetten. Bizar toch, techniek van tegenwoordig :-).twowheeler schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:38:
Als ik dit zo lees is volvo wel steeds minder volvo.
Vind dat ook wel bijzonder ja, ik zou het liefste de lampen gewoon altijd aan hebben. Aan de andere kant werkt de automatische verlichting op de EX30 wel echt heel erg goed. Telkens als ik handmatig de lampen aan wil zetten, zijn deze al automatisch ingeschakeld.Bartbo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:01:
[...]
Ik heb nooit eerder Volvo gereden, maar dacht dat wel dat het een veilige auto was. Blijkbaar dus niet. Je moet bv 5 toetsen indrukken om de koplampen aan te zetten. Bizar toch, techniek van tegenwoordig :-).
Helaas moet ik nog 3 jaar er mee rijden, zal je zien dat dan alles echt opgelost is lol
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Service melding?tedkroon schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:56:
Hoe kan je de service melding wissen?
Volgens mij kun je dat niet zelf doen. Vrij irritant. Heb er ook twee maanden mee rond geredentedkroon schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:56:
Hoe kan je de service melding wissen?
vice versa en weer terug
Nee hoor, achterlichten v/d EX30 branden altijd. Bij die van mij iig wel.rienn schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:56:
Achterlichten zijn alleen aan als dimlicht aan is. Dus als alleen dag rij licht voor brand staan achterlichten uit.
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Achterlichten branden altijd, bij alle EX30.iHansz schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:07:
[...]
Nee hoor, achterlichten v/d EX30 branden altijd. Bij die van mij iig wel.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
En daarmee een bewuste keuze van Volvo.Swerfer schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:23:
De discussie of de lampen nou wel of niet aan staan is niet relevant. Het gaat erom dat de keus om de lichten altijd aan te laten niet onthouden wordt, wat een simpele software optie kan zijn.
Die van mij niet hoor, MY2024Vanderosa schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:01:
[...]
Achterlichten branden altijd, bij alle EX30.
Vreemd, want elke EX30 die ik ooit heb zien rijden had de achterlichten aan, any time of day. Bij die van mij (MY25) ook gecheckt, ze zijn altijd aan...Mandarijntje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:56:
[...]
Die van mij niet hoor, MY2024
Misschien iets wat ze bij de MY2025 hebben aangepast?
Alleen rechts? Je hebt 'geluk' dan. Ik heb nu al twee keer gehad dat alle knoppen op het stuur ermee ophielden.Mx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:03:
Vanmorgen hielden de knoppen op het stuur aan de rechter kant er weer mee op. Echt een irritante bug, ik hoop dat de volgende softwareversie die dat fixt snel komt.
Gebeurt.rienn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:40:
Ik ga het uitzoeken. Maar het lijkt erop dat nadat je ingestapt bent en je de auto in D zet de lichten aangaan. Maar wat er daarna gebeurd als hem weer in P zet is voor mij onduidelijk.
Alleen rechts idd. Op het Volvo Forum ook een aantal mensen die daar intermittently last van hebben.rens-br schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:05:
Alleen rechts? Je hebt 'geluk' dan. Ik heb nu al twee keer gehad dat alle knoppen op het stuur ermee ophielden.
[ Voor 13% gewijzigd door puccini op 24-10-2025 11:53 ]
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Tegenwoordig voer ik een heel ritueel uit voordat ik vertrek:Zapato schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:29:
[...]
Jammer is wel dat je dat bij iedere rit opnieuw moet instellen.
Ik meen mij te herinneren dat ook in de auto zelf iets geregistreerd staat over een Digital Key? Misschien zou je daar nog eens naar kunnen zoeken?puccini schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:47:
Per ongeluk kaart uit de wallet verwijderd en probeer een nieuwe sleutel aan te maken maar lukt niet niet.
Heb eerst alle sleutels uit iphone en watch verwijderd en bij nieuwe installatie van de sleutel blijft dit hangen op (zie img)
(iphone app versie 6.1.0)
[Afbeelding]
EX30 Plus SMER 19"
Dat heb ik met deze update nog niet gehad, met de vorige heb ik dat wel al een paar keer gezien. Het is net alsof de software nog steeds denkt dat je achteruit rijdt.hansmw schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:40:
Ik heb na de laatste update een vreemd probleem:
Nadat ik een stukje achteruit rij en vervolgens weer vooruit wegrij is het hoofdscherm deels verdwenen en verschijnt de boodschap dat een aantal functies niet worden ondersteund. De kaart op het hoofdscherm is dan verdwenen.
Pas nadat ik de auto weer kort in R stand zet en meteen weer in de D-stand verschijnt het hoofdscherm weer correct.
Ben ik de enige?
Heb ik ook al 2x gehadhansmw schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:40:
Nadat ik een stukje achteruit rij en vervolgens weer vooruit wegrij is het hoofdscherm deels verdwenen en verschijnt de boodschap dat een aantal functies niet worden ondersteund. De kaart op het hoofdscherm is dan verdwenen.
Pas nadat ik de auto weer kort in R stand zet en meteen weer in de D-stand verschijnt het hoofdscherm weer correct.
Ben ik de enige?
Heb ik sinds de laatste update ook al minstens 5 keer gehad. Heb het vermoeden dat het ontstaat wanneer ik te snel van R naar D switch. Enige remedie om het beeld en functies terug goed te krijgen is opnieuw de auto even in R te zetten.hansmw schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:40:
Ben ik de enige?
[ Voor 30% gewijzigd door Werner op 25-10-2025 15:05 ]
Zeker weten van niet. Zowel bij mijn eigen auto als iedere EX30 die hier in de buurt rond rijdt branden overdag de achterlichten niet.Vanderosa schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:01:
[...]
Achterlichten branden altijd, bij alle EX30.
Nee hoor, komt bij mij ook regelmatig voor. Dan rij je op de snelweg met een zwart scherm, en als je iets aantikt komt de melding ‘deze functie is niet beschikbaar in achteruit’…hansmw schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:40:
Ben ik de enige?
Wat mij ook is opgevallen , als je in de auto blijft zitten (P stand) en je wil de verlichting uit doen met een bevestiging OK op het stuur de verlichting niet uitgaat !rienn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:53:
Ik heb vanmiddag onderzoek gedaan naar mijn verlichting in de automatische stand.
Ik heb een smer plus, en gebruik mijn iPhone als sleutel.
Als het licht is en ik stap in blijft de verlichting uit. Zodra ik P of R inschakel gaat de dagrijverlichting voor en de achterlichten aan. Als ik dan P inschakel blijft verlichting aan. Als ik de deur open, gaat de verlichting uit. Ook als ik blijf zitten en de deur weer dicht doe. De verlichting gaat pas weer aan als ik P of D selecteer.
Als het donker is en ik kom aan lopen ontgrendeld de deur. De verlichting blijft uit. Op het moment dat ik de deur open trek gaat dimlicht en achterlichten aan. Deze gaan pas weer uit als ik de auto vergrendel nadat ik ben uitgestapt.
Ik moet zeggen dat ik deze functie niet ken.puccini schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Wat mij ook is opgevallen , als je in de auto blijft zitten (P stand) en je wil de verlichting uit doen met een bevestiging OK op het stuur de verlichting niet uitgaat !
Nu dus welZapato schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:55:
[...]
Ik moet zeggen dat ik deze functie niet ken.
[ Voor 56% gewijzigd door puccini op 26-10-2025 16:54 ]
404 Het spijt ons, maar we konden de pagina die u zocht niet vinden
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Inderdaad raar, maar hierbij een schermafbeelding !tdolder schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:16:
[...]
404 Het spijt ons, maar we konden de pagina die u zocht niet vinden
[ Voor 6% gewijzigd door puccini op 27-10-2025 11:16 ]
Met de Volvo ex30 heb je er een hobby ongewild bijMx. Alba schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 22:41:
De software is wel vrij instabiel geworden zeg... Gisteren 4 ritten gemaakt. Eerste rit niets aan de hand. Tweede rit had de auto geen internetverbinding ondanks dat er wel een 5G icoontje stond. Ff snel wifi ingeschakeld en verbonden met de hotspot van mijn telefoon, toen had ik wel verbinding, maar minder dan een minuut later crashte het scherm volledig en herstartte het systeem vanzelf terwijl ik aan het rijden was, daarna werkte 5G wel weer. Tijdens de derde rit deden opeens de knoppen aan de rechter kant van het stuur het niet meer voor de rest van de rit. En tijdens de vierde rit was weer alles in orde.
Wat is regelmatig, sinds de laatste update al 4x een zwart scherm gehadhumme schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:04:
[...]
Nee hoor, komt bij mij ook regelmatig voor. Dan rij je op de snelweg met een zwart scherm, en als je iets aantikt komt de melding ‘deze functie is niet beschikbaar in achteruit’…
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq