Goedemorgen, ik heb wat vragen aan de bezitters van een EX30 twin motor.
Ik rij momenteel een XC40 recharge twin en overweeg een overstap naar een EX30 twin ultra. Ik heb een paar vragen over de auto waar de dealer ook nog geen duidelijk antwoord op heeft en waar de handleiding ook geen uitsluitsel geeft. Ik heb hier wat discussie voorbij zien komen maar hoe het nu precies zit is mij toch niet helder. Ik heb een jaar geleden een korte proefrit gemaakt in een smer en binnenkort heb ik een smer een dag mee als mijn eigen auto voor onderhoud binnen is.
Concreet;
1. Werkt opd (hoge stand) bij een permanent ingeschakeld awd? Tot stilstand of laatste stukje bijremmen?
2.Werkt opd (hoge stand) bij automatische awd stand tot stilstand?
3.Als de awd bij veel vermogen vraag of gripverlies inschakelt, hoe lang blijft de awd dan ingeschakeld en is dat ergens van afhankelijk? Veranderd de opd functie dan ook?
3.Ruitenwisser, is er naast de regensensor ook een interval op tijd aanwezig?
4.De automatische vergrendeling. Ik begrijp dat je je iPhone als digitale sleutel kan gebruiken en de auto dan automatisch opent en sluit als je aankomt/wegloopt. En dat dit steeds de auto opent/sluit als je langsloopt, bijv hond uitlaten, kliko neerzetten etc. Lijkt mij onhandig omdat je toch steeds even wil checken of je auto wel weer sluit. Is er dit zelfde gedrag bij gebruik van de key tag? Is dit aan te passen naar het gebruik van de ‘automatische’ deurklink, dus dat je die even vasthoud of aantikt aan de buitenzijde voor openen/sluiten?
Dit zijn geloof ik wel de grootste irritaties die ik tegenkom.
Bedankt alvast