Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-12 12:23
Wat betreft het niet werken van de verkeersbordenherkenning, hier heb ik ook al iets langer dan een week last van.
Gisteren eens goed de gaten gehouden, zowel 's ochtends als 's avonds gaat het systeem iedere keer in de fout na exact 15 minuten rijden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Werner schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:03:
Wat betreft het niet werken van de verkeersbordenherkenning, hier heb ik ook al iets langer dan een week last van.
Gisteren eens goed de gaten gehouden, zowel 's ochtends als 's avonds gaat het systeem iedere keer in de fout na exact 15 minuten rijden.
Jep, hier ook, exact 15 minuten. Kan daaraan deze week mooi zien hoever ik kom op mijn dagelijkse route in 15 minuten.

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-12 10:30
rens-br schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:09:
[...]

Jep, hier ook, exact 15 minuten. Kan daaraan deze week mooi zien hoever ik kom op mijn dagelijkse route in 15 minuten.
Hier Idem ! en afwijken van de huidige route wordt ook niet meer hersteld in de navigatie !

[ Voor 7% gewijzigd door puccini op 04-12-2025 13:47 ]

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-12 10:59
Blijft toch vreemd. Ik heb het alleen een keer gehad toen mijn raam erg beslagen was binnen omdat ik met zeiknatte jas in de auto ging zitten. En rij toch dagelijks minimaal 2 keer ruim een half uur.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:30
rienn schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:00:
Blijft toch vreemd. Ik heb het alleen een keer gehad toen mijn raam erg beslagen was binnen omdat ik met zeiknatte jas in de auto ging zitten. En rij toch dagelijks minimaal 2 keer ruim een half uur.
Zodra ik de recirculatie aanzet is die binnen twee minuten beslagen. Auto staat altijd binnen en geen van mijn vorige auto's besloegen zo snel als deze.

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12 14:26
Werner schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:03:
Exacte zelfde probleem hier... Volvo dealer gebeld en die herkende het probleem niet...Dat lijkt trouwens het standaard antwoord bij zo'n beetje alle klachten 8)7

• Winus
  • Laatst online: 19:09
Het gaat over de mogelijkheid om een route vooraf naar je auto te sturen. Daarop kreeg ik onderstaand antwoord:
becopol schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:43:
[...]
In de auto inloggen in Google Maps met je Google account en dan kun je via de Google Maps app op je telefoon jouw eigen voertuig verbinden.
Dat heb ik gedaan, maar ik kom er niet uit.
Moet de auto "aan" staan? Ik heb wel ingelogd in de auto bij mijn Google account en op m'n iPhone ook.
Maar hoe stuur ik dan de route van de iPhone naar de auto? Daar kom ik dus niet uit. Misschien dat iemand mij kan uitleggen op welke knoppen ik moet drukken want hoe ik ook zoek, ik kan nergens vinden dat de auto ook ingelogd is op mijn Google account.

• rens-br

rens-br

Winus schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:09:
Moet de auto "aan" staan? Ik heb wel ingelogd in de auto bij mijn Google account en op m'n iPhone ook.
Maar hoe stuur ik dan de route van de iPhone naar de auto? Daar kom ik dus niet uit. Misschien dat iemand mij kan uitleggen op welke knoppen ik moet drukken want hoe ik ook zoek, ik kan nergens vinden dat de auto ook ingelogd is op mijn Google account.
Auto hoeft niet aan te staan. In Google Maps app op je iPhone kan je een adres opzoeken en daarna drukken op 'Naar navigatie sturen':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoC6gflkXBfATWu4lSOCXOoASEA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5CgI8JkRcaaNalLWcY0CsOhk.png?f=fotoalbum_tile
Als je dan in je auto stapt krijg je een melding in beeld dat er een route is opgestuurd en of je die wilt volgen. (Weet de exacte melding zo niet uit mijn hoofd)

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 04-12-2025 16:14 ]

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:09
rens-br schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:12:
[...]

Auto hoeft niet aan te staan. In Google Maps app op je iPhone kan je een adres opzoeken en daarna drukken op 'Naar navigatie sturen’.
Deze superhandige optie kan ik ook niet meer vinden. Werkte altijd fantastisch.

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12 21:02
robv73 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:48:
[...]

Exacte zelfde probleem hier... Volvo dealer gebeld en die herkende het probleem niet...Dat lijkt trouwens het standaard antwoord bij zo'n beetje alle klachten 8)7
Hier sinds dinsdag ook last van, lijkt heel toevallig samen te hangen met een update van de geo ADAS app in de auto.
Cheetha schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:52:
[...]

Deze superhandige optie kan ik ook niet meer vinden. Werkte altijd fantastisch.
Dit viel me van de week ook op, op android werkt dit nog wel (tablet); maar op de iphone lijkjt google de optie te hebben verwijderd.

[ Voor 29% gewijzigd door poesje op 04-12-2025 22:15 ]

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:17
poesje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:13:
[...]
Dit viel me van de week ook op, op android werkt dit nog wel (tablet); maar op de iphone lijkjt google de optie te hebben verwijderd.
Dat zou jammer zijn, want ik gebruik deze optie vaak.
Zojuist even gecontroleerd en ik kan nog steeds de route van mij iPhone naar mijn auto sturen. iPhone, apps en auto zijn bijgewerkt naar de huidige software versie.

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
Ik kan ‘t ook (gelukkig) nog steeds. Las op Reddit dat bij sommige gebruikers deze app nu direct het actuele accu percentage meeneemt bij de planning. Zou nu uitgerold worden. Weet niet of iOS daar ook bijhoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2MZrjV49OjQOFU5G22ZtxHtOws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8P3uFY7vBz1CFIEjNB5kVvxS.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12 21:25
poesje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:13:
[...]

Op mijn iphone lijkt die ook verdwenen inderdaad.

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
IT-Crowd schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:33:
Ik zal het van de week een keer proberen om hem in te plannen kijken of het een verschil maakt.
Vanochtend geprobeerd.
In de planning gezet dat ik om 07:15 wilde vertrekken en uiteindelijk werd dat 07:20. Auto stond aangesloten maar toen ik instapte stond de accu gewoon op 87%, dus voor verwarmt uit de accu.

Bij mij maakt plannen of adhoc voorverwarmen geen verschil, beide worden uit de accu gedaan.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-12 09:56
ik heb inmiddels het actuele percentage op mijn ipone in de google maps app

• puccini
Onderling1987 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:58:
ik heb inmiddels het actuele percentage op mijn ipone in de google maps app
Hoe dan?

• Winus
iHansz schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:34:
Ik kan ‘t ook (gelukkig) nog steeds. Las op Reddit dat bij sommige gebruikers deze app nu direct het actuele accu percentage meeneemt bij de planning. Zou nu uitgerold worden. Weet niet of iOS daar ook bijhoort.

[Afbeelding]
Dat schermpje met onde auto Volvo EX 30 en "naar navigatie sturen krijg ik dus niet te zien!

• Winus
Meloenen schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:34:
[...]
Op mijn iphone lijkt die ook verdwenen inderdaad.
Het schermpje met "Volvo EX30" en "naar navigatie sturen" krijg ik dus (ook) niet te zien!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-12 18:31
Klik in googlemaps rechts bovenin op je account ga dan naar instellingen klik op je voertuigen staat daar je voertuig bij? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9TkR2-jiMZNYpWijurTDy383wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SL9G164Oppf03Qzf4aHrIdwq.jpg?f=fotoalbum_large

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-12 17:16
Het probleem met maps, niet herberekenen van nieuwe route enzo, ligt volgens de garage aan een vollopen van de cache van maps. Ze hebben die opgeschoond. Ik heb het nog niet kunnen testen of het werkt.

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-12 09:12
vier x vier schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:45:
Goedemorgen, sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat wanneer ik zelf afwijk van een vooraf gekozen route in de navigatie deze niet wordt geüpdatet. Dus Google Maps schakelt niet mee met de nieuwe route maar blijft vasthouden op de eerdere route (buiten beeld). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Daarnaast sinds een aantal dagen ook de volgende melding op het display:

[Afbeelding]

De auto herkent dan geen borden meer langs de weg en geeft ook geen snelheidswaarschuwingen meer. Gebeurd steeds na ongeveer 15/20 min rijden. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Auto is schoon gewassen dus camera is vrij en schoon.
Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik de auto net had (1.5 jaar geleden) maar is daarna niet meer terug gekomen tot nu.
Beide precies hetzelfde bij mij. Haast geen toeval meer ;-(

• IT-Crowd
  • Niet online
jaapdik schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:01:
Het probleem met maps, niet herberekenen van nieuwe route enzo, ligt volgens de garage aan een vollopen van de cache van maps. Ze hebben die opgeschoond. Ik heb het nog niet kunnen testen of het werkt.
Zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan wel heel erg bijzonder dat bij verschillende mensen tegelijkertijd de cache is vol gelopen.
Verwacht eerder dat er ergens een update vanuit Google is geweest die dit probleem (en die van de verkeersborden herkenning???) heeft veroorzaakt.

• rens-br

rens-br

IT-Crowd schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:05:
[...]

Zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan wel heel erg bijzonder dat bij verschillende mensen tegelijkertijd de cache is vol gelopen.
Verwacht eerder dat er ergens een update vanuit Google is geweest die dit probleem (en die van de verkeersborden herkenning???) heeft veroorzaakt.
Dat zou inderdaad ook mijn vermoeden zijn ja.

• iHansz
Zouden Renaults dan ook last van hebben? Die draaien ook op AAOS. Andere Volvo modellen met AAOS hebben er ook last van lees ik op andere fora.

• Volvoforlive
  • Laatst online: 26-12 15:58
Yep, ook hier dezelfde melding…..

• becopol
pc1t schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:32:
Klik in googlemaps rechts bovenin op je account ga dan naar instellingen klik op je voertuigen staat daar je voertuig bij? [Afbeelding]
Ik ben deze koppeling kwijtgeraakt. Google Maps is gewoon helemaal van slag. Zit duidelijk iets mis.

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 11:55
Iemand sinds de update naar 1.7.1 bekend met dat de iPhone telkens verbinding wil maken met een SSID dat de auto uitzendt, namelijk "AndroidShare_4581" en vervolgens geen internetverbinding meer?

Ik heb al meerdere keren dat netwerk uit m'n iPhone verwijderd, ingesteld dat de iPhone niet automatisch mag verbinden met dat Wifi netwerk, enz., maar het blijft terugkomen. Ik heb er nog niet veel over gevonden verder, maar kan in de instellingen van de auto ook niet vinden waar je dat uit kunt zetten. Heel vervelend.

¯\_(ツ)_/¯

• rens-br

rens-br

M.v.Veelen schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:14:
Iemand sinds de update naar 1.7.1 bekend met dat de iPhone telkens verbinding wil maken met een SSID dat de auto uitzendt, namelijk "AndroidShare_4581" en vervolgens geen internetverbinding meer?

Ik heb al meerdere keren dat netwerk uit m'n iPhone verwijderd, ingesteld dat de iPhone niet automatisch mag verbinden met dat Wifi netwerk, enz., maar het blijft terugkomen. Ik heb er nog niet veel over gevonden verder, maar kan in de instellingen van de auto ook niet vinden waar je dat uit kunt zetten. Heel vervelend.
Zou het iets te maken hebben met Apple carplay?

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 11:55
ChatGPT heeft misschien meer gevonden dan ik, daarom vraag ik het hier. Ben wel benieuwd of meerderen dit hebben ervaren.

ChatGPT:
"✅ Feit: In software 1.7 kun je de “Android_Share_xxxx”-hotspot nergens in het menu uitzetten
Volvo heeft het menu voor Wireless Android Auto / Android Auto Wi-Fi volledig verstopt (of verwijderd) in 1.7.
➡️ Resultaat: zelfs als Wi-Fi volledig UIT staat (zoals op jouw foto), blijft de auto tóch de Android_Auto-handshake hotspot uitzenden.
➡️ Daardoor blijft je iPhone proberen te verbinden → internet valt weg.

Dit is een bekende bug/ontwerpfout van software 1.7.
Dus je hebt niks gemist; de instelling bestaat in jouw versie niet zichtbaar.

🔍 Hoe weet ik dat?
Andere EX30-rijders melden exact hetzelfde gedrag.
Na update 1.7 is het menu “Wireless Projection / Android Auto Wi-Fi” op veel auto’s verdwenen.
De auto zendt nog steeds het handshake-SSID “Android_Share_xxxx” uit, ongeacht of Android Auto uit staat.
Dit SSID is onderdeel van de draadloze Android Auto-stack en wordt in 1.7 niet uitgeschakeld."

¯\_(ツ)_/¯

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
puccini schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:45:
[...]

Hier Idem ! en afwijken van de huidige route wordt ook niet meer hersteld in de navigatie !
Ja heel irritant dat de route niet meer aangepast wordt bij even afwijken van de route.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3

• Volvoforlive
Als dat gebeurt moet je op het kruisje in de kaart drukken (navigatie stop) en opnieuw starten met navigatie. Hij pakt de huidige situatie gelijk op. Niet sjiek, noodoplossing…

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-12 12:49
tdolder schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:58:
[...]

Ja heel irritant dat de route niet meer aangepast wordt bij even afwijken van de route.
Wat bij mij nu lijkt te werken is een keer uitloggen van je Google account en weer opnieuw inloggen. Ik krijg nu ook weer de snelheidsborden te zien. Morgen heb ik een langere rit, dus dat is een mooie test.

‘Send to car’ functionaliteit is hiermee nog steeds niet gemaakt 😢

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
iHansz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:54:
Zouden Renaults dan ook last van hebben? Die draaien ook op AAOS. Andere Volvo modellen met AAOS hebben er ook last van lees ik op andere fora.
Mijn EX30 heeft sinds vanochtend ook deze melding, de Renault 5 van mijn vrouw heeft er geen last van! :)

• puccini
Bij mij werkte vanmorgen de navigatie weer zoals het hoort, snelheid aanduiding en bij afwijken van route gewoon een herberekening.

• robv73
  • Laatst online: 27-12 14:26
puccini schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:24:
Bij mij werkte vanmorgen de navigatie weer zoals het hoort, snelheid aanduiding en bij afwijken van route gewoon een herberekening.
Heb je iets moeten doen hiervoor of is het spontaan opgelost? Ik had vanmorgen nog steeds hetzelfde probleem... :(

• puccini
robv73 schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:00:
[...]

Heb je iets moeten doen hiervoor of is het spontaan opgelost? Ik had vanmorgen nog steeds hetzelfde probleem... :(
Spontaan, dus niets hoeven doen.

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18
Zijn er meer met problemen met de de ruit aan de passagiers zijde? De afgelopen weken gaat bij sommige ritten de ruit aan de passagiers zijde plotseling open en is dan weer lastig dicht te krijgen. Vanmorgen had ik het weer en kreeg de ruit niet voor langere tijd gesloten. Uiteindelijk ergens gestopt en volgens deze handleiding de ruit gereset. De rest van de rit bleef het nu gesloten, ben benieuwd voor hoelang. Vind het vreemd dat een herkalibratie nodig is. Heb dat nog nooit gehad in al mijn voorgaande auto's.

• Winus
tdolder schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:58:
[...]

Wij hadden gisteren hetzelfde probleem. Ook geen verkeersbordherkenning meer. Ik dacht dat dat met het slechte weer, voortdurend regen, te maken had.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:10
Bij mij ook spontaan opgelost herberekening en verkeersbord herkenning.

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-12 15:04
Winus schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:23:
[...]

Wij hadden gisteren hetzelfde probleem. Ook geen verkeersbordherkenning meer. Ik dacht dat dat met het slechte weer, voortdurend regen, te maken had.
Heeft allemaal met de voorbereidende werkzaamheden van Google voor de integratie van Gemini in Google Maps te maken. Ligt dus aan Google.

[ Voor 6% gewijzigd door kmat op 08-12-2025 15:30 ]

• Danielson
kmat schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:28:
[...]

Heeft allemaal met de voorbereidende werkzaamheden van Google voor de integratie van Gemini in Google Maps te maken. Ligt dus aan Google.
Is er ondertussen al meer duidelijkheid wanneer we Gemini kunnen verwachten?

• Volvoforlive
En -deels- opgelost. Alleen vanuit maps nog niet naar voertuig ….

• fiNgLaRN
fiNgLaRN schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:02:
[...]

Wat bij mij nu lijkt te werken is een keer uitloggen van je Google account en weer opnieuw inloggen. Ik krijg nu ook weer de snelheidsborden te zien. Morgen heb ik een langere rit, dus dat is een mooie test.

Bovenstaande was duidelijk niet de oplossing. 8)7

Wat wel voor mij heeft gewerkt:
1. druk op tandwieltje, linkerkant van scherm bij Google Maps
2. Scrol naar offline kaarten
3. Verwijder alles wat daar staat, dus thuis, werk en 'automatisch gedownloade kaart'. Met name deze laatste verwijderen heeft alle problemen bij mij opgelost. :twk

• rienn
Het zou zo maar kunnen dat dat toevallig is. Ik heb namelijk niets gedaan. En had vanmiddag geen probleem en vanmorgen wel.

• iHansz
Danielson schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:52:
[...]

Is er ondertussen al meer duidelijkheid wanneer we Gemini kunnen verwachten?
Wat ik heb kunnen nagaan via Gemini (🙃), wordt dat pas volgend jaar. Volvo & Polestar zijn wel de eersten die ‘t gaan krijgen. Andere merken volgen pas later.

• GradusW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-12 14:39
Oh, da’s best snel dan😄
Een paar weekjes nog🤟👍

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-12 09:12
M.v.Veelen schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:14:

Idem dito. Enige verschil is dat ik geen last meer heb van deze share opmdat ik de Carplay setting auto connectie heb uitgezet.

• rienn
GradusW schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:55:
Oh, da’s best snel dan😄
Een paar weekjes nog🤟👍
Dat Volvo de eerste is bevalt me niet.

• Danielson
iHansz schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:12:
[...]

Wat ik heb kunnen nagaan via Gemini (🙃), wordt dat pas volgend jaar. Volvo & Polestar zijn wel de eersten die ‘t gaan krijgen. Andere merken volgen pas later.
Ik verwacht er eerlijk gezegd niet teveel van, mijn vrouw heeft een Renault 5 met Reno, die is ChatGPT based, maar die kan ook niet veel meer dan de basis van de auto bedienen.

• puccini
Danielson schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:02:
[...]

Ik verwacht er eerlijk gezegd niet teveel van, mijn vrouw heeft een Renault 5 met Reno, die is ChatGPT based, maar die kan ook niet veel meer dan de basis van de auto bedienen.
Wat wil dan meer 8)7

• Danielson
Zoveel... Ook gewoon generieke vragen kunnen stellen als je dat nu ook bij Gemeni of ChatGPT via voice doet... De Google Home met Gemini kan dat straks ook naar mijn weten.

• puccini
Danielson schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:55:
[...]

Zoveel... Ook gewoon generieke vragen kunnen stellen als je dat nu ook bij Gemeni of ChatGPT via voice doet... De Google Home met Gemini kan dat straks ook naar mijn weten.
Oke, Persoonlijk zou dat niet eens willen on nog meer gegevens naar die Google maffia te sturen, maar als jij dat leuk vind, moet je dat vooral doen. :?

• Rob Voets
puccini schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:52:
[...]

Oke, Persoonlijk zou dat niet eens willen on nog meer gegevens naar die Google maffia te sturen, maar als jij dat leuk vind, moet je dat vooral doen. :?
Dan moet je denk ik geen Volvo EX30 rijden. Data gaat naar Google en Chinese Communistische Partij.

• rienn
In de auto wil ik auto rijden. En niet allerlei dingen op internet zoeken enzo. zoals we de afgelopen dagen gemerkt hebben geeft dat alleen maar software problemen.

• Rob Voets
rienn schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:46:
In de auto wil ik auto rijden. En niet allerlei dingen op internet zoeken enzo. zoals we de afgelopen dagen gemerkt hebben geeft dat alleen maar software problemen.
Navigatie is toch wel heel erg handig. Herkennen snelheidsborden ook.

• puccini
Rob Voets schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:55:
[...]

Dan moet je denk ik geen Volvo EX30 rijden. Data gaat naar Google en Chinese Communistische Partij.
Data blijft volgens mijn info bij Volvo en als ze het willen gebruiken om de een of andere reden dan moet je daar toestemming voor geven.
En om te navigeren hoef je geen gebruik te maken van de Google maps, er zijn legio andere apps.

• Rob Voets
puccini schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:08:
[...]

Data blijft volgens mijn info bij Volvo en als ze het willen gebruiken om de een of andere reden dan moet je daar toestemming voor geven.
En om te navigeren hoef je geen gebruik te maken van de Google maps, er zijn legio andere apps.
Google Maps is de enige navigatie die echt geïntegreerd is met de auto. Uiteraard kun je ook een andere gebruiken, maar dan mis je m.i. een hoop voordelen. Ik vind Google Maps ook de duidelijkste navigatie app. In Android Automotive zit ook een hoop Google, o.a. Google Play om apps te downloaden. Ik heb geen idee of je het kunt gebruiken zonder Google account. Ik zie mijn EX30 een beetje als een Android telefoon op wielen, gemaakt in China. Als ik me zorgen zou maken over privacy zou ik zeker niet in een EX30 gaan rijden.

• Wavesailor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:04
Goedemorgen, ik heb wat vragen aan de bezitters van een EX30 twin motor.

Ik rij momenteel een XC40 recharge twin en overweeg een overstap naar een EX30 twin ultra. Ik heb een paar vragen over de auto waar de dealer ook nog geen duidelijk antwoord op heeft en waar de handleiding ook geen uitsluitsel geeft. Ik heb hier wat discussie voorbij zien komen maar hoe het nu precies zit is mij toch niet helder. Ik heb een jaar geleden een korte proefrit gemaakt in een smer en binnenkort heb ik een smer een dag mee als mijn eigen auto voor onderhoud binnen is.

Concreet;
1. Werkt opd (hoge stand) bij een permanent ingeschakeld awd? Tot stilstand of laatste stukje bijremmen?
2.Werkt opd (hoge stand) bij automatische awd stand tot stilstand?
3.Als de awd bij veel vermogen vraag of gripverlies inschakelt, hoe lang blijft de awd dan ingeschakeld en is dat ergens van afhankelijk? Veranderd de opd functie dan ook?
3.Ruitenwisser, is er naast de regensensor ook een interval op tijd aanwezig?
4.De automatische vergrendeling. Ik begrijp dat je je iPhone als digitale sleutel kan gebruiken en de auto dan automatisch opent en sluit als je aankomt/wegloopt. En dat dit steeds de auto opent/sluit als je langsloopt, bijv hond uitlaten, kliko neerzetten etc. Lijkt mij onhandig omdat je toch steeds even wil checken of je auto wel weer sluit. Is er dit zelfde gedrag bij gebruik van de key tag? Is dit aan te passen naar het gebruik van de ‘automatische’ deurklink, dus dat je die even vasthoud of aantikt aan de buitenzijde voor openen/sluiten?

Dit zijn geloof ik wel de grootste irritaties die ik tegenkom.
Bedankt alvast _/-\o_

• puccini
Vanmorgen ineens een android auto logo in de onderste balk, deze wil alleen verbinding maken met de telefoon, heb een iphone dus dat doet niets.
En gisteren was de instelling afstand t.o.v. voorligger instellen in diezelfde balk verdwenen !
Wat zijn ze toch aan het doen ?

• rens-br

rens-br

puccini schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:22:
Vanmorgen ineens een android auto logo in de onderste balk, deze wil alleen verbinding maken met de telefoon, heb een iphone dus dat doet niets.
En gisteren was de instelling afstand t.o.v. voorligger instellen in diezelfde balk verdwenen !
Wat zijn ze toch aan het doen ?
De icoontjes links in beeld zijn sowieso dynamisch, afhankelijk van je laatst gebruikte apps. De icoontjes rechts zijn ook dynamisch, aan de hand van welke rijstand je bent, P, R, D etc.

• puccini
rens-br schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:34:
[...]

De icoontjes links in beeld zijn sowieso dynamisch, afhankelijk van je laatst gebruikte apps. De icoontjes rechts zijn ook dynamisch, aan de hand van welke rijstand je bent, P, R, D etc.
Ja dat begrijp ik maar heb Android Auto nooit gebruikt/geïnstalleerd en het afstand logo wordt ook niet zichtbaar tijdens het rijden zoals gebruikelijk, kort om een beetje vreemd. :)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
@Wavesailor Wij hebben een RWD, maar kom van een XC40 af. De opd in de EX30 is echt beduidend slechter dan de XC40. Veel minder soepel, zit een vertraging in voordat ie gaat afremmen. Komt wel tot volledige stilstand.

De regensensor kan interval instellen.

De auto vergrendeling is irritant. Laden stopt als ie open gaat, werkt regelmatig niet goed. Deurklink reageert ook matig tov de XC40. Onze BMW kan de keyless entry in menu ingesteld worden dat ie bij thuisadres niet reageert, dat is echt fijn. Zou Volvo ook moeten doen.

Geluidsdemping in de EX30 is ook wel echt stuk minder.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• becopol
Het scheelt dan ook 10k in aanschafprijs en dan zie je overal terug.

Voor mij is het grootste verschil in de OPD dat de Volvo EX40 veel beter afremt bij stoplichten en compleet zonder enige schok tot stilstand komt. Er is trouwens wel iets waar de EX30 beter scoort en dat is het onderstel. De EX40 stuitert bijvoorbeeld als je over een tramrails gaat, de EX30 heeft dat niet.

Hoofreden voor mij om voor de EX30 te gaan en niet de EX40 is het formaat. Ik rij veel in de stad en de meeste SUV's zijn gewoon veel te groot. Zelfs de EX30 is eigenlijk te breed, de lengte is top.

• Cruiser90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-12 17:24
blax schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:09:
Zijn er meer met problemen met de de ruit aan de passagiers zijde? De afgelopen weken gaat bij sommige ritten de ruit aan de passagiers zijde plotseling open en is dan weer lastig dicht te krijgen. Vanmorgen had ik het weer en kreeg de ruit niet voor langere tijd gesloten. Uiteindelijk ergens gestopt en volgens deze handleiding de ruit gereset. De rest van de rit bleef het nu gesloten, ben benieuwd voor hoelang. Vind het vreemd dat een herkalibratie nodig is. Heb dat nog nooit gehad in al mijn voorgaande auto's.
Heb dit probleem ook sinds begin vorige week, een keer men ruiten willen schoonmaken door ze omlaag en weer omhoog te doen. Passagiers zijde bleef voordat ie helemaal bovenaan was weer naar beneden gaan. Nu uiteindelijk wel weer dicht gekregen. Maar sindsdien krijg ik elke keer de melding via de app dat de ruit aan de passagiers zijde openstaat (terwijl dit niet zo is).

Daarnaast de laatste tijd ook een aantal keren gehad dat de spiegels niet in de juiste positie gaan staan. Door de spiegels een keer in te klappen en weer uit te klappen verhelpt dit, maar is wel rete irritant als je hier gedurende de rit achter komt.

Volvo EX30 SMER

• Wavesailor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:04
becopol schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:13:
Het scheelt dan ook 10k in aanschafprijs en dan zie je overal terug.

Voor mij is het grootste verschil in de OPD dat de Volvo EX40 veel beter afremt bij stoplichten en compleet zonder enige schok tot stilstand komt.
Is dit ook nog zo na de laatste software update waarbij je drie keuzes aan opd hebt? Ik las daar toch blije reacties op maar jij vindt het nog niet zo goed als bij de 40?
Eens dat je ziet dat de 30 een goedkopere auto is maar vind hem toch wel leuk. De 40 vind ik echt geniaal goed op allerlei details maar ik heb de ruimte gewoon niet meer nodig en vond de 30 erg lekker rijden.

• Fbrand
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-12 12:46
Middenconsole sloot niet meer volledig, ook was ik mn flitsmeister one kwijt.
Heb gevonden dat ie uit het bakje was gewipt en achterin achter het bakje terecht was gekomen.
De bovenkant van de armsteun zit met klemmetjes vast, door hard te trekken komt deze los.
Tip: bewaar geen losse dingen in de armsteun.

• Gert S.
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-12 16:36
Klopt het dat je de resterende actieradius kan instellen in dynamisch waarbij afhankelijk van het verbruik deze wordt berekend. Waar vind ik die instelling? En hoe wordt de resterende actieradius berekend?
Als ik de resterende actieradius terugreken naar 100% kom ik altijd op dezelfde waarde uit ondanks verschillende rijstijlen,…

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

Ik sta elke week op een vaste dag anderhalf uur in een parkeergarage. De auto is dan offline vanwege geen bereik. Prima.
Maar als ik daarna naar huis rijd blijft bijv. Spotify offline. Die weigert iets af te spelen anders dan wat hij zelf in een offline playlist gezet heeft. Ik heb al wat dingen geprobeerd te resetten (met stuurknoppencombinatie) maar dat heeft geen effect. Hoe kan ik Spotify dwingen online te gaan?
Ik denk, maar weet het niet zeker, dat de Google Assistent op dat moment ook niet werkt, maar aangezien dat heel vaak het geval is (zinloze k*tfeature dus) heeft dat er misschien niets mee te maken.

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-12 18:06
Ik was vandaag bij de dealer voor de eerste onderhoudsbeurt en heb gevraagd of ze konden controleren of de stuursensor goed werkt vanwege waarschuwingen houd je stuur vast terwijl Pilot Assist aanstaat.

De monteur zei dat de sensor goed lijkt te werken en dat de software up to date is en stelde voor om een stukje te rijden.

Tijdens een rit van ongeveer twintig minuten waarvan vijftien minuten met Pilot Assist aan kreeg ik vier keer een waarschuwing houd beide handen aan het stuur dus ongeveer een keer per vier minuten.
De monteur zag het gebeuren maar zei dat hij er niets aan kan doen en dat de auto zo werkt
Ik vroeg of dit probleem vaker voorkomt bij de EX30 en hij zei dat ze het soms horen.

Mijn vraag is of jullie dit ook meemaken of dat er toch iets mis is met mijn stuursensor?

Het gebeurt vooral op rechte stukken goed asfalt hoe beter het wegdek hoe vaker de melding.
In bochten of boven 120 km per uur krijg ik bijna nooit de melding te zien waarschijnlijk omdat er dan meer beweging in het stuur zit.

• rens-br

rens-br

fbenniks schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:51:
Ik was vandaag bij de dealer voor de eerste onderhoudsbeurt en heb gevraagd of ze konden controleren of de stuursensor goed werkt vanwege waarschuwingen houd je stuur vast terwijl Pilot Assist aanstaat.

De monteur zei dat de sensor goed lijkt te werken en dat de software up to date is en stelde voor om een stukje te rijden.

Tijdens een rit van ongeveer twintig minuten waarvan vijftien minuten met Pilot Assist aan kreeg ik vier keer een waarschuwing houd beide handen aan het stuur dus ongeveer een keer per vier minuten.
De monteur zag het gebeuren maar zei dat hij er niets aan kan doen en dat de auto zo werkt
Ik vroeg of dit probleem vaker voorkomt bij de EX30 en hij zei dat ze het soms horen.

Mijn vraag is of jullie dit ook meemaken of dat er toch iets mis is met mijn stuursensor?

Het gebeurt vooral op rechte stukken goed asfalt hoe beter het wegdek hoe vaker de melding.
In bochten of boven 120 km per uur krijg ik bijna nooit de melding te zien waarschijnlijk omdat er dan meer beweging in het stuur zit.
Ik krijg die melding ook wel eens, maar ik heb hem dan wel heel losjes vast, dus meestal is die wel terecht. Maar elke 4 minuten, nee, hooguit één keer per ritje.

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-12 18:31
Ik krijg het ook vaak, eigenlijk te vaak. Zal het eens bijhouden hoevaak.

• IT-Crowd
  • Niet online
fbenniks schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:51:

Hier hetzelfde.
Meestal met Pilot assist aan maar ook wel eens zonder dat dat aan staat (en dan heb ik zeker mijn handen aan het stuur ;) )

• iHansz
Vervelend, heb die melding trouwens nog nooit gehad, maar nu gebruik Pilot Assist eigenlijk zelden.

• AAA1111
  • Laatst online: 21:35
Vandaag was het probleem van de Google navigatie opeens weer weg en werkt bordherkenning weer. Halleluja

[ Voor 97% gewijzigd door AAA1111 op 12-12-2025 20:00 ]

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12 21:25
Vanmorgen weer een licht groene indicatie op het energie verbruik/recharge balkje. Niet hetzelfde groen als wanneer hij recharged. Iemand enig idee wat dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHFTKw3x4Wpsx5p6EawgvLmfLlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNc1j07nqE4JBOQZse72kiv6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Meloenen op 13-12-2025 08:55 ]

• dennistd
  • Laatst online: 01:28
Meloenen schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:54:
Vanmorgen weer een licht groene indicatie op het energie verbruik/recharge balkje. Niet hetzelfde groen als wanneer hij recharged. Iemand enig idee wat dit is?

[Afbeelding]
Als je accu bijna vol is kun je minder regenereren. Naarmate de accu weer iets leger wordt zal het balkje verdwijnen.

• puccini
Heb de lichtgroene kleur (onder) zoals Meloenen het omschrijft nog nooit waargenomen !
Wel het regenereren groen in het midden van die balk !

• puccini
iHansz schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:38:
Vervelend, heb die melding trouwens nog nooit gehad, maar nu gebruik Pilot Assist eigenlijk zelden.
Ja hoor ik regelmatig, vooral als je het stuur alleen aan de onderkant vasthoud wat ik op langere ritten doe.
Erg irritant !

• becopol
[...]

Thanks, dat heeft hier gewerkt. Zowel bij mij als mijn vrouw.

• imoul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik was er inmiddels wel een beetje zat van dat ik iedere keer Driver Alert uit moest zetten via de instellingen.
Heb nu maar gewoon wat stickertjes besteld en hiermee het infraroodlampje afgeplakt, waardoor Driver Alert niet beschikbaar is.
Vanmorgen in het donker werkte dit in ieder geval, moet nog een keer testen of dit overdag met licht ook voldoende is.
In ieder geval weer een ergenis minder en kan ik er lekker op los gapen :P
Avery 3009 Ronde Etiket 8mm Zwart - 416 Etiketten

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-12 09:10
imoul schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:52:
Ik was er inmiddels wel een beetje zat van dat ik iedere keer Driver Alert uit moest zetten via de instellingen.
Heb nu maar gewoon wat stickertjes besteld en hiermee het infraroodlampje afgeplakt, waardoor Driver Alert niet beschikbaar is.
Vanmorgen in het donker werkte dit in ieder geval, moet nog een keer testen of dit overdag met licht ook voldoende is.
In ieder geval weer een ergenis minder en kan ik er lekker op los gapen :P
Avery 3009 Ronde Etiket 8mm Zwart - 416 Etiketten
Voor 15 eu (ex verzenden) kan ik een plaatje voor je 3D printen welke je om de stuurkolom kan doen en voor je sensor komt te staan, je hoeft niks te plakken en je kan het elk moment weer weghalen.
Ik gebruik het zelf al meer dan een jaar en werkt top.

je mag me altijd ff PBen of insta DMen als je interesse hebt. Insta is: erikjantdm900

• AAA1111
Auto is 1,5 jaar oud en het zwarte paneel aan de achterklep lijkt aan de onderkant doorzichtig te worden. Het valt mij nu meer op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wDIFc2NIYgmW89qQKDX4LhZZFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ESHqp3XpmxkKkGn5mAusaof.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YtmMq__Zrhq5jjoBADMEeVmMTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBj351lhBVCYybEbkd6Xn8vi.jpg?f=fotoalbum_large

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12 21:02
[...]

Zojuist kwam de volgende link op reddit voorbij voor de 'send to car' functionaliteit: https://support.google.com/maps/thread/394445771?hl=en
Bij mij werkt die oplossing op de iphone en heb ik de optie weer terug :)

• IT-Crowd
  • Niet online
Vandaag viel, tijdens het rijden, het volledige dashboard compleet uit (scherm helemaal zwart / sfeerverlichting uit / rode infrarood LED voor driver warning achter het stuur uit). Auto bleef gelukkig wel gewoon rijden, wel zo prettig op de snelweg in de avondspits....
Na korte tijd kwam de bovenbalk met snelheid en verdere autoinfo terug. Rest duurde (naar mijn gevoel) heel erg lang. Na de herstart stonden de default opties zoals bij iedere start weer aan (snelheids waarschuwing en lane-assist). Dus echt een complete reboot van het systeem.

Had ik gelukkig nog niet eerder gehad en hoop ook dat het de laatste keer was.

• IT-Crowd
  • Niet online
AAA1111 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:26:
Auto is 1,5 jaar oud en het zwarte paneel aan de achterklep lijkt aan de onderkant doorzichtig te worden. Het valt mij nu meer op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mijn auto is dat ook rond de ontgrendelknop van de kofferdeksel en dat was al na een paar weken. Was normaal volgens de garage is (volgens de garage) wat vocht dat tussen het knopje zou zitten.

• imoul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31
poesje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:02:
[...]

Zojuist kwam de volgende link op reddit voorbij voor de 'send to car' functionaliteit: https://support.google.com/maps/thread/394445771?hl=en
_O_
erikjanie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:30:
[...]

Voor 15 eu (ex verzenden) kan ik een plaatje voor je 3D printen welke je om de stuurkolom kan doen en voor je sensor komt te staan, je hoeft niks te plakken en je kan het elk moment weer weghalen.

je mag me altijd ff PBen of insta DMen als je interesse hebt. Insta is: erikjantdm900
Oh dat kleine stickertje van €2,00 doet prima z'n werk :P

[ Voor 43% gewijzigd door imoul op 17-12-2025 09:00 ]

• partaxian
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-12 22:59
erikjanie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:30:
[...]

Vond deze om de driver alert uit te schakelen als je zelf een 3d-printer hebt.
https://www.printables.co...iver-alert-sensor-blocker

Volvo EX30 MY26 Ultra Europa Sport Cloud Blue

• becopol
[...]

Voor diegene die geen Android hebben maar Apple. Je kunt stap 1 tot en met 5 ook via een browser doen en stap 6 en 7 via Google Maps op de telefoon.

Werkt hier ook weer :*)

• iHansz
Krijg nu ook (actuele*) batterijpercentage in Google Map app op iPhone te zien. *Omdat auto in ondergrondse parkeergarage staat, klopt dat percentage nu niet, maar is wel nice.

(N.B. Hoefde er niets voor te doen, verscheen ineens vandaag.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F0PNpZDViUp4xCixvYB1623tHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rO060yy1qSNFK4dMEGycY9ko.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyssTjvoDx-RLVHRWzn_L-oJRf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5F2StkwqQT4iglHEvnPZXX5m.jpg?f=fotoalbum_large

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-12 12:41

TheFruitNerd

iets met fruit

IT-Crowd schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:27:
Vandaag viel, tijdens het rijden, het volledige dashboard compleet uit (scherm helemaal zwart / sfeerverlichting uit / rode infrarood LED voor driver warning achter het stuur uit). Auto bleef gelukkig wel gewoon rijden, wel zo prettig op de snelweg in de avondspits....
Na korte tijd kwam de bovenbalk met snelheid en verdere autoinfo terug. Rest duurde (naar mijn gevoel) heel erg lang. Na de herstart stonden de default opties zoals bij iedere start weer aan (snelheids waarschuwing en lane-assist). Dus echt een complete reboot van het systeem.

Had ik gelukkig nog niet eerder gehad en hoop ook dat het de laatste keer was.
Ik denk dat die van mij last heeft van een winter griepje; ook al heb ik driver alert uit staan, hij blijft melden dat ik te veel gaap. :O
[...]

Werkt ook bij mij, grote blij!

[ Voor 17% gewijzigd door TheFruitNerd op 17-12-2025 19:38 ]

- B.L.A.A.T. -

• fiNgLaRN
[...]

wtf, het werkt! Thanks voor je tip!

• IT-Crowd
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat die van mij last heeft van een winter griepje; ook al heb ik driver alert uit staan, hij blijft melden dat ik te veel gaap. :O
Vind het uitvallen van het volledige dashboard meer een hartaanval dan een griepje (het bezorgde mij op dat moment in ieder geval meer dan een niesbui ;( )

[ Voor 4% gewijzigd door IT-Crowd op 18-12-2025 08:56 ]

• Winus
becopol schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:51:
[...]
Voor diegene die geen Android hebben maar Apple. Je kunt stap 1 tot en met 5 ook via een browser doen en stap 6 en 7 via Google Maps op de telefoon.
Werkt hier ook weer :*)
Ik heb het dankzij deze tip nu ook eindelijk werkend. Wat ik wel nog steeds mis is dat ik in de app voor mijn XC40 de bestemming die in mijn iPhone in de agenda had staan naar de navigatie van de auto kon sturen.
Of moet ik dan de agenda ook delen met Google?

• partaxian
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-12 22:59
Ik had ook last van de reflectie van het harmon/kardon logo in de voorruit.
Heb het afgeplakt en gespoten met meerdere laagjes mat zwart plasti-dip. Resultaat ziet er goed uit en als het me niet meer bevalt is het makkelijk weer weg te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFy_CrcyI6sZ5LJvjdGlWUtrt4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zkFEewZfazrZ1IgQ6Zo2rM2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZwLm2OlP-VCGDCoHCC8I-3BdHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ufw3gSclEuyuPxwxWFC4bBif.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 MY26 Ultra Europa Sport Cloud Blue

• Rob Voets
partaxian schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:53:
Ik had ook last van de reflectie van het harmon/kardon logo in de voorruit.
Heb het afgeplakt en gespoten met meerdere laagjes mat zwart plasti-dip. Resultaat ziet er goed uit en als het me niet meer bevalt is het makkelijk weer weg te halen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb deze tijd geleden gekocht, bevalt ook goed.

https://hedlunddesign.se/...-harman-kardon-logo-cover

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-12 07:26
Hopelijk al niet eerder gevraagd of gemeld, maar als ik de auto op temereatuur wil houden tijdens parkeren, blijven de lichten ook constant branden. Raar en soms ook storend. Is dit aan te passen?

EX30 Ultra Twin Performance

• dennistd
  • Laatst online: 01:28
Houseofdreams schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:43:
Hopelijk al niet eerder gevraagd of gemeld, maar als ik de auto op temereatuur wil houden tijdens parkeren, blijven de lichten ook constant branden. Raar en soms ook storend. Is dit aan te passen?
Je kunt de verlichting handmatig uitzetten in elk geval, dan zijn ze ook uit tijdens de parkeercomfort. Niet vergeten om na de tijd weer op dimlicht of automatisch te zetten.

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-12 09:10
Houseofdreams schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:43:
ligt eraan of je in de auto blijft of weggaat, als je van de auto weggaat zou ik na het vergrendelen gewoon het voorverwarmen aanzetten via de app, als je bij de auto in de buurt blijft moet je de lichten handmatig uitzetten als je geen verlichting wilt.

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-12 13:03
Beetje onzinnige feature, dat de lichten aanblijven. 8)7
Ik zou ze juist uit laten gaan, als je in een auto zit te wachten die stil staat bijvoorbeeld als hij meer dan 10sec in P staat.

Ik gebruik de feature om de auto geklimatiseerd te houden heel vaak, als ik in een supermarkt ben als het erg warm of koud is buiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Zwijntje op 24-12-2025 08:25 ]

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

• AAA1111
Je auto altijd netjes parkeren en alsnog de deur van een andere auto tegen je aan krijgen. Waarbij de eigenaar het glashard ontkent :(. Maar goed. Dit is een deukje en wat lakschade midden op achterste portier. Kan dit makkelijk hersteld worden of wordt het helemaal overspuiten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5e339jAyZyvlkC8yTFm5a-QHeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABwb0iGRmz63JzlCgfy7aq9n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgJm6V1fTVw1w2N7MAWD4Y15ugc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suW0u0jnJCQUcBJ0P1pWWjIw.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 102 103 Laatste