Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07 11:46
Ik zag vandaag dat de batterijstatus is veranderd naar 98.5%. Wij hebben de auto sinds maart 2024; 30k op de teller. Laden meestal tussen de 4.2 & 7 kW tot 90%. Sporadisch tot 100%. 98.5% lijkt ok, maar ik ben benieuwd; wat zijn jullie stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-07 14:39
Volgens mij is 1,5% degradatie in ruim een jaar met 30.000km een prima cijfer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-07 12:34
Ik zit met 54.000 op de teller en ruim een jaar oud al op 4,5% theoretische degradatie, vind ik persoonlijk wel echt teveel. Ik laad nooit op tot 100% (hoogstens 3x gedaan nu).

[ Voor 17% gewijzigd door GJS93 op 13-07-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
GJS93 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:08:
Ik zit met 54.000 op de teller en ruim een jaar oud al op 4,5% theoretische degradatie, vind ik persoonlijk wel echt teveel. Ik laad nooit op tot 100% (hoogstens 3x gedaan nu).
Zou vaak tot 100% opladen überhaupt wel uitmaken? Verschillen zijn groot…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Laatst online: 29-07 12:34
Volvoforlive schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:19:
[...]

Zou vaak tot 100% opladen überhaupt wel uitmaken? Verschillen zijn groot…..
Goede vraag, ik houd mij aan de 'laadregels' voor de levensduur van de accu, maar vind het percentage wel vrij hoog. Al moet ik zeggen dat bij mij het percentage na 35.000 km harder ging met dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
Waarschijnlijk blijft het ook ergens stabiel…..de eerste 50.000 gaat klaarblijkelijk sneller dan daarna?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:14
GJS93 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Goede vraag, ik houd mij aan de 'laadregels' voor de levensduur van de accu, maar vind het percentage wel vrij hoog. Al moet ik zeggen dat bij mij het percentage na 35.000 km harder ging met dalen.
Ik laad altijd tot 100% , zit nu op 97% capaciteit na 36000 km

Ik gebruik trouwens amper snelladers , denk 3 keer waarvan de eerste keer ff proberen was toen ik hem net had

[ Voor 12% gewijzigd door ivarga op 14-07-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 10:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JTDrzwZ_2yD5SUazCw5EdTTEok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbkA5FEeOZfhuBphSVC1pph3.jpg?f=fotoalbum_large

De afgelopen dagen is ‘s nachts het alarm twee keer afgegaan geen idee waarom maar onder de kap vond ik deze sporen van waarschijnlijk een steenmarter. Ik heb een afspraak gemaakt voor het inbouwen van een marterverklikker.

Vraag: als ik de beperkte alarmmodes aanzet wordt dit niet onthouden. Is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:55
pc1t schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:34:
[Afbeelding]

De afgelopen dagen is ‘s nachts het alarm twee keer afgegaan geen idee waarom maar onder de kap vond ik deze sporen van waarschijnlijk een steenmarter. Ik heb een afspraak gemaakt voor het inbouwen van een marterverklikker.

Vraag: als ik de beperkte alarmmodes aanzet wordt dit niet onthouden. Is dat bij jullie ook zo?
Nou, tijdens mijn trip naar de poolcirkel, heb ik tussen Denemarken & Bergen (NO) de ferry genomen. Op beide oversteken kreeg ik onderweg melding dat het alarm getriggerd was (op m’n horloge), terwijl ik de beperkte modus had aangezet. Toen ik in de auto kwam, stond dat dus gewoon uit. Gelukkig was mijn auto niet de enige die op dat cardeck stond te loeien. 🙉

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
iHansz schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:53:
[...]
kreeg ik onderweg melding dat het alarm getriggerd was (op m’n horloge),
ik krijg helemaal geen melding. Meldingen staan allemaal aan. Geen idee wat ik hieraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandepol
  • Registratie: Januari 2024
  • Niet online
Ruvo schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:14:
Ik zag vandaag dat de batterijstatus is veranderd naar 98.5%. Wij hebben de auto sinds maart 2024; 30k op de teller. Laden meestal tussen de 4.2 & 7 kW tot 90%. Sporadisch tot 100%. 98.5% lijkt ok, maar ik ben benieuwd; wat zijn jullie stats?
99,5% na 20.000 km en 15 maanden rijden. Nog nooit snelladen gedaan en auto wordt 2x per week opgeladen aan onze 7kW lader tot 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
pc1t schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:54:
[...]

ik krijg helemaal geen melding. Meldingen staan allemaal aan. Geen idee wat ik hieraan kan doen.
Als het alarm afgaat, dan zou je een melding in/via de App moeten krijgen. Je kunt meldingen terugzien onder het belletje rechtsboven in de App. Heb je een Apple Watch, dan krijg je eventuele meldingen ook daar op binnen. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
iHansz schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:10:
[...]
Heb je een Apple Watch, dan krijg je eventuele meldingen ook daar op binnen.
In de app zie ik wel als de auto aan het laden is en hoe vol de accu is maar krijg geen melding als de accu vol is. Ook niet op mijn Apple Watch eigenlijk helemaal geen meldingen. Wel zie ik meldingen van de klep open e.d onder het melding belletje in de app. Maar geen alarm melding en als de accu vol is.
Misschien is de app niet juist gekoppeld aan het profiel?
Meldingen in de app staan wel aan zo ook in mijn iPhone.
Iemand nog een tip wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-07 14:10
Ik krijg deze melding ook niet. Gelukkig laad ik op mijn eigen oprit en heb ik het ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Meldingen over wanneer opladen is beïndigd of accu vol is, die werken al vanaf het begin niet. Je kunt het wel in de App aanvinken, maar ik denk dat 'ze' vergeten zijn dit sowieso te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
pc1t schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:42:
[...]

In de app zie ik wel als de auto aan het laden is en hoe vol de accu is maar krijg geen melding als de accu vol is. Ook niet op mijn Apple Watch eigenlijk helemaal geen meldingen. Wel zie ik meldingen van de klep open e.d onder het melding belletje in de app. Maar geen alarm melding en als de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
pc1t schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:42:
[...]

Ik heb thuis home assistant draaien met de volvo2mqtt koppeling kan je hiermee de “accu vol” melding zelf sturen via de home assistant app. Ook krijg ik hiermee een melding wanneer mijn favoriete paal in de buurt vrij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
iHansz schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:56:
Meldingen over wanneer opladen is beïndigd of accu vol is, die werken al vanaf het begin niet. Je kunt het wel in de App aanvinken, maar ik denk dat 'ze' vergeten zijn dit sowieso te activeren.
Maar een alarm melding zou je wel moeten ontvangen op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
pc1t schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:13:
[...]

Maar een alarm melding zou je wel moeten ontvangen op je telefoon?
Ja, die wel. Of als er een portier openstaat bij afsluiten. Ik heb een Ultra, misschien maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:09
Nou mijn tijd met de Volvo EX 30 is ten einde. Ik reed hem via Care by Volvo lease. De tak is overgenomen door Ayvens en ergens is er in de administratie iets misgegaan en kreeg ik deze week een mail waarin stond dat het termijn waarin de contracten door Ayvens overgenomen konden worden is verstreken en hierdoor het contract is beëindigd en ik de volvo moet inleveren. Vermoedelijk gaat het om een nieuwe Sepa machtiging die niet is ingevuld. Ik heb deze zover ik weet niet ontvangen
Maargoed. We stappen nu over naar een Tesla model 3 via de anwb flex lease. Ook geen straf.
Verder heb ik een goed jaar mogen rijden met de Volvo en deze is uitermate goed bevallen.
Maar ik heb nu wel een nare smaak van Volvo gekregen dus die zien ons in de toekomst niet meer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Mavi86 op 16-07-2025 21:29 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
Mavi86 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:42:
Nou mijn tijd met de Volvo EX 30 is ten einde. Ik reed hem via Care by Volvo lease. De tak is overgenomen door Ayvens en ergens is er in de administratie iets misgegaan en kreeg ik deze week een mail waarin stond dat het termijn waarin de contracten door Ayvens overgenomen konden worden is verstreken en hierdoor het contract is beëindigd en ik de volvo moet inleveren. Vermoedelijk gaat het om een nieuwe Sepa machtiging die niet is ingevuld. Ik heb deze zover ik niet ontvangen
Maargoed. We stappen nu over naar een Tesla model 3 via de anwb flex lease. Ook geen straf.
Verder heb ik een goed jaar mogen rijden met de Volvo en deze is uitermate goed bevallen.
Maar ik heb nu wel een nare smaak van Volvo gekregen dus die zien ons in de toekomst niet meer terug.
Nou is ANWB ook Ayvens, althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Klopt helemaal. Dat vond ik wel grappig aan het verhaal

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
@Mavi86 Wat belachelijk van Care by Volvo, ook al zijn ze overgenomen. Ze hadden tenminste iets kunnen bieden ter compensatie, of zo. In ieder geval succes met de Tesla!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
Bedankt @iHansz
Ja echt een hele rare gang van zaken. Ik kreeg vorige week ineens een mail met als titel " beëindiging contract" en daarin stond dat de auto uiterlijk 20-08 ingeleverd moet zijn. Ik wist totaal van niks en heb meteen gebeld. Het enige wat er gezegd werd was " sorry meneer, maar als u deze mail heeft gehad dan is de beslissing definitief en is je contract beëindigd "
Dus een 4 jarig contract wordt gewoon even eenzijdig opgezegd.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:51
Mavi86 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:43:
Bedankt @iHansz
Ja echt een hele rare gang van zaken. Ik kreeg vorige week ineens een mail met als titel " beëindiging contract" en daarin stond dat de auto uiterlijk 20-08 ingeleverd moet zijn. Ik wist totaal van niks en heb meteen gebeld. Het enige wat er gezegd werd was " sorry meneer, maar als u deze mail heeft gehad dan is de beslissing definitief en is je contract beëindigd "
Wat een gekke situatie. Ik kreeg netjes een mail over de migratie naar het nieuwe platform, maar niks geks voorbij zien komen. Vraag me af of ik het heel erg had gevonden.... :') Succes met de Tesla!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordzeepiraat
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-07 16:29
Mavi86 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:43:
Bedankt @iHansz
Ik heb precies hetzelfde gehad, het contact met Care by Volvo verloopt erg stroef en er zit weinig flexibiliteit in terwijl ook ik helemaal geen nieuwe SEPA overeenkomst heb ontvangen. Ik kreeg als aanbod wel dat ik via de dealer een nieuw contract (met nieuwe auto, de huidige moest ik toch echt inleveren) kon afsluiten, maar de manier waarop ze deze hele overname hebben opgepakt heeft mij wel doen beslissen dat ik verder ga kijken.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik erg tevreden ben geweest over de dealer en hoe ik daar ben geholpen, maar zodra je iets rechtstreeks met Care by Volvo moest regelen was het in mijn ervaring drama. De EX30 ga ik wel missen, de rijbeleving blijft erg fijn ondanks enkele software minpuntjes.

[ Voor 3% gewijzigd door noordzeepiraat op 17-07-2025 21:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Vandaag bij de wasbeurt maar eens die covers eraf getrokken. Best wat remstof wat zich daar ophoopt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBrzs0QxutRw3rZyj1m_SjQFW3E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/he5OJA4NvcuBKvmiQlTzJGBx.jpg?f=user_large

Rondje Iron remover en tar remover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im0FOwZUZLtqLgaDBN8L3A3ffzQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CCdSssox8kRUyjCNYegK7Zt2.jpg?f=user_large

En weer schoon, jammer alleen dat die covers de lak beschadigen van je velg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qedqeoYgiLja3uGiSVPyQGiZFTc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7HcbNUgUNmVu1VevTGHAgGDe.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv5ZeTsoYHW8weZ-V5xZQaljoso=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/soPdUzTFnb1CPMs0gqTUZyA6.jpg?f=user_large

Blijf de saaie kleuren jammer vinden. Zag onlangs een oranje metallic rijden en een rood metallic, staat hem erg goed. Fusion Red hadden wij absoluut gekozen als die er was, maar zelfs op onze XC40 Recharge was die niet te krijgen, alleen op de C40 of ICE XC40...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 16:02
Ophidian schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:02:
Vandaag bij de wasbeurt maar eens die covers eraf getrokken. Best wat remstof wat zich daar ophoopt :+

Blijf de saaie kleuren jammer vinden. Zag onlangs een oranje metallic rijden en een rood metallic, staat hem erg goed. Fusion Red hadden wij absoluut gekozen als die er was, maar zelfs op onze XC40 Recharge was die niet te krijgen, alleen op de C40 of ICE XC40...
Zou jouw Plus geen 19" velgen moeten hebben, of heb je expres gekozen voor de 18"?
Qua kleuren helemaal met je eens, zelf de witte gekozen vanwege het parelmoer effect. Maar had liever een mooi kleurtje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Meloenen schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:12:
[...]

Zou jouw Plus geen 19" velgen moeten hebben, of heb je expres gekozen voor de 18"?
Qua kleuren helemaal met je eens, zelf de witte gekozen vanwege het parelmoer effect. Maar had liever een mooi kleurtje gehad.
Nee is de 51kWh, die heeft 18 inchers. Bewust voor de LFP gekozen, grotere accu is niet nodig.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Iemand ervaring met sleutels die niet meer werken? Als in... keyfob + 2 NFC kaarten worden allemaal niet gedetecteerd? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
jaychunlai schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 18:46:
Iemand ervaring met sleutels die niet meer werken? Als in... keyfob + 2 NFC kaarten worden allemaal niet gedetecteerd? :')
Is je 12V niet leeg? Want dan werken de sleutels niet meer.

Zie: https://www.volvocars.com...h=12%20volt%20accu&page=0

[ Voor 25% gewijzigd door iHansz op 18-07-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
iHansz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Is je 12V niet leeg? Want dan werken de sleutels niet meer.

Zie: https://www.volvocars.com...h=12%20volt%20accu&page=0
Nee, auto staat op 80%. Paar uur geleden nog in gereden, waar toen die keys het nog wel deden.. :'(
Deuren gaan wel open met de kaarten btw

Update: uur later 20:05 nogmaals geprobeerd om de kaarten te registreren. Het is uit zichzelf verholpen

[ Voor 13% gewijzigd door jaychunlai op 18-07-2025 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-07 13:41
1 toegangskaart reeds defect, niet handig op een Core

Vervangen op 0,5 dag

Indien interesse qua kosten wil ik dit wel even opvragen (was echter in garantie)

Uitermate ontevreden EX30 rijder verder. Zetel reeds kapot (gescheurd). Interieur (plastiek) bekrast etc. Normaal gebruik, wel met kinderen.
De software: de gekende problemen, vooral last van CarPlay op dagelijkse basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
Zetel gescheurd? Hoe is dat mogelijk? Nog niet op verschillende fora gelezen? Garantie?

[ Voor 6% gewijzigd door Volvoforlive op 19-07-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
jaychunlai schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:04:
[...]

Nee, auto staat op 80%. Paar uur geleden nog in gereden, waar toen die keys het nog wel deden.. :'(
Deuren gaan wel open met de kaarten btw

Update: uur later 20:05 nogmaals geprobeerd om de kaarten te registreren. Het is uit zichzelf verholpen
Gelukkig maar. Maar de 12v-accu kan leeg raken, door bv accessoires, ook al heeft de hoofdaccu gewoon nog stroom. Hyundai & KIA hebben hier veel last van, Google maar op ICCU. Werkte de App voor toegang nog wel trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:22
Wat me opvalt is dat het verbruik in de reviews enorm uiteen loopt! Voor de EX30 eigenaren hier, wat is jullie gemiddelde verbruik per 100KM? :)

Ook valt me op dat de een super tevreden is met zijn EX30 en de ander totaal ontevreden, hoe staat dat hier? :)

Ik vraag het omdat ik nog in de bedenktijd zit en me begin af te vragen of de Elroq geen betere keus is... :F

[ Voor 46% gewijzigd door Danielson op 19-07-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
@Danielson Ben super tevreden over mijn EX30. Is m’n eerste Volvo ever en geen spijt van. De EX30 rijdt ontzettend fijn (voor een crossover) en ‘t verbruik zit nu (gemiddeld over 14.000 km) op 15,9 kWh per 100 km (incl. laadverlies aan de laadpaal). Als de EX30 er niet was geweest en ik zou een even grote auto willen, dan zou ik de Renault 4 nemen. De EV3 vind ik niet mooi en Skoda maakt zaaddodende auto’s. Dat is ook maar mijn mening hè? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
iHansz schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:16:
@Danielson Ben super tevreden over mijn EX30. Is m’n eerste Volvo ever en geen spijt van. De EX30 rijdt ontzettend fijn (voor een crossover) en ‘t verbruik zit nu (gemiddeld over 14.000 km) op 15,9 kWh per 100 km (incl. laadverlies aan de laadpaal). Als de EX30 er niet was geweest en ik zou een even grote auto willen, dan zou ik de Renault 4 nemen. De EV3 vind ik niet mooi en Skoda maakt zaaddodende auto’s. Dat is ook maar mijn mening hè? 😇
Waar kan je het gemiddelde verbruik per 100 km zien over de gehele afstand?

En wat bedoel je inclusief laadverlies en hoe bereken je dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Totale verbruik kan je in de auto zien. Vlgs mij uit m’n hoofd waar je ook de status v/d auto kan zien. Let op, na 10.000 km springt die weer op 0 en begint opnieuw. Dus steeds even opschrijven. kWh geladen via laadpaal (is meer dan auto als verbruik aangeeft ivm laadverlies) hou ik apart in een excel bij. Kan je vaak ook zien op de factuur v/d laadpaalboer. Zo kan ik goed ‘t verbruik monitoren. Was dat al gewend om te doen bij de Honda. De Volvo, ook al is ‘t frontaal oppervlak veel groter, is zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

iHansz schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:16:
en ‘t verbruik zit nu (gemiddeld over 14.000 km) op 15,9 kWh per 100 km (incl. laadverlies aan de laadpaal).
Van wat ik eerder in dit topic heb gezien lijkt me dat erg zuinig voor een EX30. Zelfs Volvo lukt dat niet met 'gecombineerd' gebruik, de WLTP daarvoor is 17kWh/100km (voor stadsverkeer is het 12,9 kWh/100km, dus wellicht rij je veel stad?).

De mijne geeft bij de autostatus (als ik het goed heb onthouden) 17,8 kWh/100km aan. Met laadverlies erbij (totaal kWh geladen / totaal km * 100) kom ik op ongeveer 19,8 kWh / 100km uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Heb een vakantie van 4665km in Scandinavië achter de rug, dat heeft ‘t verbruik gemiddelde verlaagd. Daar rij je niet sneller dan gemiddeld 80 km/u. Zal komende tijd en met de winter wel weer gaan stijgen. Rij hier trouwens nooit sneller dan 100 km/u en auto staat altijd geparkeerd in ondergrondse parkeergarage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:35
Mijn EX30 SMER verbruikt bij korte stadsritjes juist het meest, vaak 20 - 24 kWh / 100 km. Gemiddelde staat op 18,2 kWh / 100 km. Laatste tijd met het warme weer lange ritten op de snelweg is het verbruik zo'n 14 - 15 kWh / 100 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
Bedankt voor de antwoorden, de twijfel sloeg even toe, maar die is weer verdwenen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
EdwinW schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:16:
Voor wat het waard is:
Op Reddit wordt melding gemaakt dat in week 30 versie 1.6.3 uitkomt met de functie Plug & Charge.
(dus opladen zonder pasjes, druppels, QR codes).
Inmiddels is week 30 gearriveerd echter nog weinig van nieuwe update te merken .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 13:38

TheFruitNerd

iets met fruit

ivarga schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Inmiddels is week 30 gearriveerd echter nog weinig van nieuwe update te merken .
1.5.6 zou in week 28 komen; niet gezien.
1.6.3 komt (volgens de geruchten) ergens in Q3.

Misschien wat flauw van mijn kant, maar mijn geloof / vertrouwen in Volvo op dit punt is er niet meer zo. Ik kan me herinneren dat mensen met een EX40 in 2023 al riepen; let op er wordt veel beloofd maar weinig gedaan. Dat heb ik toen met veel enthousiasme genegeerd, maar inmiddels kan ik het wel beamen.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn genoeg aspecten aan de EX30 waar ik blij van word hoor. Maar in de huidige staat zou ik hem niet opnieuw kiezen. Waarschijnlijk ben ik dan toch iets traditioneler dan gedacht 8)7. Ik heb liever een auto die het gewoon doet, dan als early adopter elke keer weer verrast worden welk onderdeel het af laat weten.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Ik ben bang dat we voorlopig geen nieuwe software update krijgen. Ook in Zweden is het nu vakantietijd. Stel dat ze v1.6.3 gaan vrijgeven en er zijn hick-ups, zoals vastlopers, dan is er niemand bij de dealers die je kan helpen want vakantie. Hopelijk heb ik het mis en zien we één van dezer dagen de melding 'Er is een nieuwe software update beschikbaar, nu updaten of later?' Of zoiets. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Volvoforlive
Ik ben inmiddels met mijn 2de EX30 op vakantie in Duitsland en Oostenrijk. Een EX30 Ultra Christal White. Net zoals bij de eerste nada problemen. Alles werkt naar behoren! Top auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-07 22:24
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe update, nog niks van gehoord????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GradusW schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:47:
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe update, nog niks van gehoord????
Wij ook niet!!!! :+

Kortom. Onze glazen bol is stuk en wij weten net zoveel als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:44
Volvoforlive schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:42:
Ik ben inmiddels met mijn 2de EX30 op vakantie in Duitsland en Oostenrijk. Een EX30 Ultra Christal White. Net zoals bij de eerste nada problemen. Alles werkt naar behoren! Top auto!
Bij mij ging het ook goed de afgelopen weken, alleen afgelopen donderdag vanuit Oostenrijk terug Duitsland in viel het internet bij de grens (rond Passau) weg. Scherm opnieuw gestart, SOS-knop 90 seconden ingedrukt gehouden, helaas allebei geen resultaat. Als noodoplossing maar even de telefoon als hotspot gebruikt. Volgende ochtend deed ie het gewoon weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Grappig, dit schreef ik daarover op een ander forum:

“Bij de grensovergang van Denemarken naar Duitsland viel de hele internetverbinding weg, terwijl er bovenin toch 4G en soms zelfs 5G stond aangegeven. Gelukkig weet ik hoe ik de modem van de auto kan herstarten, door de SOS-knop langer dan 30 seconden ingedrukt te houden, maar dat hielp niet. Hierdoor had ik geen navigatie en kon de accu niet voorverwarmen. Gelukkig werkte CarPlay wel. Toen ik Nederland binnenreed, functioneerde alles ineens weer. Dit schrijf ik toe aan Duitsland, want tjonge wat loopt dat land qua digitalisering toch achter.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
Ik krijg vanmorgen steeds e-mails (tot nu toe iets van 10x) “Your Volvo ID Verificatie code is”. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
pc1t schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:43:
Ik krijg vanmorgen steeds e-mails (tot nu toe iets van 10x) “Your Volvo ID Verificatie code is”. Meer mensen hier last van?
Maak je toevallig gebruik van de api dmv de Home assistent plugin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc1t
ivarga schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:57:
[...]

Maak je toevallig gebruik van de api dmv de Home assistent plugin?
Bedankt voor je reactie. Ja dat klopt. Daar ben ik inmiddels ook achter. Ik heb het nu stop gezet. Er zal wel wat aangepast zijn.
Maar even afwachten of er een update komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:56
pc1t schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:43:
Even opnieuw authentiseren in Home Assistant MQTT plugin.
Dus de code meeste recente code naar topic volvoAAOS2mqtt/otp_code sturen. Daarna doet ie het weer.

[ Voor 15% gewijzigd door XfadeR op 22-07-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
XfadeR schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:41:
[...]

Even opnieuw authentiseren in Home Assistant MQTT plugin.
Dus de code meeste recente code naar topic volvoAAOS2mqtt/otp_code sturen. Daarna doet ie het weer.
Dank je, zal even kijken hoe dat ook al weer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Volgens mij heeft het geen invloed maar ik wil het graag verifiëren bij jullie. Als ik alsnog winterbanden toevoeg aan mijn private lease contract, heeft dat dan invloed op mijn Sepp subsidie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-07 12:07
dennistd schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:48:
[...]

Bij mij ging het ook goed de afgelopen weken, alleen afgelopen donderdag vanuit Oostenrijk terug Duitsland in viel het internet bij de grens (rond Passau) weg. Scherm opnieuw gestart, SOS-knop 90 seconden ingedrukt gehouden, helaas allebei geen resultaat. Als noodoplossing maar even de telefoon als hotspot gebruikt. Volgende ochtend deed ie het gewoon weer.
Dan moet ie van provider wisselen, kan soms ff duren. Niets doen is het beste en geduld hebben. Bij mij stond roaming niet aan. Hey google "laat netwerkinstellingen zien", kan je bij de netwerkinstellingen van je infotainment(tablet). Wel geen telefoon gekoppeld en geen wifi actief hebben anders laat ie die zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik krijg net bericht dat onze EX30 in de week van 27 oktober geleverd gaat worden! :) Nog even geduld dus, maar ik had een langere levertijd verwacht!

Gebruikt iemand trouwens een screenprotector over het center screen?

En we willen onze iPhones als sleutel gaan gebruiken, moeten we dan beiden een Volvo ID aanmaken? Of gewoon 1 Volvo ID en die delen op de toestellen? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Danielson op 23-07-2025 15:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:44
Zo, vanmiddag heb ik echt even op het punt gestaan om de EX30 linea recta naar de dealer te rijden en daar achter te laten. De spreekwoordelijke druppel zeg maar...

Uit het niks ineens een noodrem-ingreep (met +/- 35 km/u). Levensgevaarlijk. Met mijn hoogzwangere vriendin om de bijrijdersstoel ook nog. Gordels aangespannen en bijna met onze kin op het dashboard. Hartslag meteen in het rood. WTF?!

Het is dat ik er contractueel nog een kleine 3 jaar aan vastzit, anders was ik nu toch serieus op zoek gegaan naar een beter alternatief. Na +/- 27.000 km durf ik nu wel te zeggen dat er simpelweg té veel (met name software-matige) ergernissen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:11
Danielson schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:20:
Gebruikt iemand trouwens een screenprotector over het center screen?
RonBuskens in "Het grote Volvo EX30 topic"

Wel goed ontvetten en stofjes verwijderen voor plakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Patrick-99 op 23-07-2025 17:06 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XfadeR
Je moet wel heel rare dingen doen om het scherm te beschadigen dus ik zie het nut er niet echt van in. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Daniel L. schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:45:
Zo, vanmiddag heb ik echt even op het punt gestaan om de EX30 linea recta naar de dealer te rijden en daar achter te laten. De spreekwoordelijke druppel zeg maar...

Uit het niks ineens een noodrem-ingreep (met +/- 35 km/u). Levensgevaarlijk. Met mijn hoogzwangere vriendin om de bijrijdersstoel ook nog. Gordels aangespannen en bijna met onze kin op het dashboard. Hartslag meteen in het rood. WTF?!

Het is dat ik er contractueel nog een kleine 3 jaar aan vastzit, anders was ik nu toch serieus op zoek gegaan naar een beter alternatief. Na +/- 27.000 km durf ik nu wel te zeggen dat er simpelweg té veel (met name software-matige) ergernissen zijn.
Dat is wel heel kwalijk! Was het de eerste keer? Zou je het op een of andere manier kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-07 13:41
Volvoforlive schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:00:
Zetel gescheurd? Hoe is dat mogelijk? Nog niet op verschillende fora gelezen? Garantie?
Gescheurd / geperforeerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmbJfBhIeEKT8IPPxxCBExw-a8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoI2T8E9IPuvEdrpA4ZTQlgO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7UNDWDWkNbn1aXZE9MgAY-fIpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Cb0SJ7Lg77aJFh65TfHM6Qq.jpg?f=fotoalbum_tile

Vanbinnen lijkt het wel zo een goedkope Ikea matras 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GigaPixels schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:21:
[...]

Gescheurd / geperforeerd

[Afbeelding][Afbeelding]

Vanbinnen lijkt het wel zo een goedkope Ikea matras 😜
Zonde! Viel dat onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz

Vervelend en schrikken geblazen. Heb wat zitten zoeken, hier een artikel https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/ over de basis waarschuwingen bij aanrijdingen en hier een artikel https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/ om de gevoeligheid van frontale aanrijdingen aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hurbie
  • Laatst online: 18:59

Ik heb hetzelfde gehad.
Bij de garage gevraagd om ernaar te kijken. Maar door een foutje konden zij de software niet meer terug lezen.
Daarnaast ook al gehad dat die mij midden op de weg zette.
(Gelukkig geen tegenligger) Reactie van de garage: zet de opties uit dan heb je er geen last van…….(kort door de bocht gezegd)

Helaas kan ik er ook niet vanaf. Dus hopen dat het goed blijft gaan. En Volvo geloven dat dit geen veiligheids issues zijn. Omdat je opties uit kan zetten die standaard elke nieuwe rit aan staan🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:44
Danielson schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Dat is wel heel kwalijk! Was het de eerste keer? Zou je het op een of andere manier kunnen verklaren?
Ik heb wel een paar keer eerder gekke ingrepen of meldingen gehad (vooral in het buitenland op bochtige bergweggetjes, ook hoogst irritant) maar deze noodrem-actie kan ik echt niet verklaren. Geen enkele aanleiding voor.
Hurbie schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:04:
[...]

En Volvo geloven dat dit geen veiligheids issues zijn. Omdat je opties uit kan zetten die standaard elke nieuwe rit aan staan🙈
Tja, ik vind het dus wel veiligheids-issues. Alleen maar afleidende piepjes en ingrepen, die je dan ook weer telkens uit moet zetten in een touch-screen menu. En dat is dan nog buiten de keren gerekend dat ik tijdens het rijden opnieuw mijn telefoon aan de bluetooth moet koppelen, of radiostations moet scrollen omdat deze ineens verspringt (om er maar een paar te noemen...).
iHansz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:50:
[...]

Vervelend en schrikken geblazen. Heb wat zitten zoeken, hier een artikel https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/ over de basis waarschuwingen bij aanrijdingen en hier een artikel https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/ om de gevoeligheid van frontale aanrijdingen aan te passen.
Dank voor de hulp, maar deze staan bij mij al op z'n minst gevoelig. En dan nog: er was in dit geval niks waar de auto op zou moeten reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-07 20:47
Is er iemand die de TS wil onderhouden? Ik heb er geen tijd voor. In principe doe ik er nu ook niks aan :')
Zo nu en dan de lijst met EX30 rijders aanpassen..

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:44
Vandaag maar even een bugreport naar Volvo gestuurd. Mijn EX30 blijft zodra hij mijn thuisnetwerk kent ARP-berichten sturen dat hij 10.0.0.1 is, terwijl dat toch echt mijn router is die mijn EX30 10.0.0.95 als IP uitdeelt met DCHP. Dit gaat zelfs door nadat ik de wifi uitgeschakeld heb, en stopt pas als ik op netwerk vergeten druk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 11:53
Weet iemand of deze nog steeds werkt? Volgens mij had ik ergens gelezen dat dit sinds de laatste software-update meldingen blijft geven dat hij de driver niet kan detecteren.
https://hedlunddesign.se/...-ex30-driver-alert-delete

Ik wordt steeds gekker van het continu uit zetten van die alerts. Dit had gewoon een 1-click moeten zijn, zonder die irritante bevestiging elke keer. Ik heb ook het idee dat hij veel vaker onterecht piept met de laatste software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
Ik vind de standaard ruitenwissers van Volvo erg slecht, ze maken herrie en wissen niet goed, al vanaf het begin.
Hebben jullie deze vervangen en welk merk/type raden jullie aan? Ik was normaliter zeer tevreden met Bosch Aerotwins maar die lijken er niet te zijn voor de EX30.

[ Voor 8% gewijzigd door XfadeR op 24-07-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:56
Ik heb Monello aquafobia op mijn voorruit. Geen probleem met de ruitenwissers. Heb mijn auto overigens nog net geen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
rienn schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:12:
Ik heb Monello aquafobia op mijn voorruit. Geen probleem met de ruitenwissers. Heb mijn auto overigens nog net geen maand.
Ik heb er niets op en geen problemen met de ruitenwissers. Zouden het altijd dezelfde zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-07 16:18
Mandarijntje schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:17:
Weet iemand of deze nog steeds werkt? Volgens mij had ik ergens gelezen dat dit sinds de laatste software-update meldingen blijft geven dat hij de driver niet kan detecteren.

Ik wordt steeds gekker van het continu uit zetten van die alerts. Dit had gewoon een 1-click moeten zijn, zonder die irritante bevestiging elke keer. Ik heb ook het idee dat hij veel vaker onterecht piept met de laatste software update.
ik gebruik een zelf geprinte...

Ja hij geeft wel regelmatig de melding dat hij de bestuurder niet gevonden heeft, maar dat maakt geen geluid, behalve dat je soms in ooghoek iets kleins ziet bewegen (de tekst 'best. niet gevonden') vind ik dat niet storend. en ben ik erg blij dat ik dat plaatje ervoor heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larstiaan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 16:10
In gebruik al een tijd de app Youtube Music maar sinds kort stopt ieder nummer na 1:08 minuut.
Iemand dezelfde ervaring/oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga

Ik heb deze en idd komt er af en toe zon melding . Maar die stoort mij veel minder dan elke keer uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Ktenolix schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:26:
Is er iemand die de TS wil onderhouden? Ik heb er geen tijd voor. In principe doe ik er nu ook niks aan :')
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
larstiaan schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:10:
In gebruik al een tijd de app Youtube Music maar sinds kort stopt ieder nummer na 1:08 minuut.
Iemand dezelfde ervaring/oplossing?
Ik heb met spotify iets soortgelijks, soms gaat hij random op pauze...en wanneer ik dan zelf weer op play druk speelt hij gewoon verder. ik heb nog geen enkel verband kunnen vinden...
Soms gebeurd het weken niet, en dan ineens 3 nummers achter elkaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-07 08:54
mooiboy schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:06:
Hallo,

Kleine schade ontstaan in de parkeergarage. Deukje ter grootte van een 2 euromunt. Lak beetje beschadigd.

Schadebedrijf wil nu de gehele zijkant overspuiten. Ten minste de 2 portieren :?
"Anders ga je kleurverschil zien". "Parelmoer is lastig".

Het is een lease auto dus het is niet aan mij - maar hey, is dit niet een beetje overdreven? Ben benieuwd of dit überhaupt wordt goedgekeurd door de verzekeringsmaatschappij.

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]
Had eerder bovenstaande schade. Vrij klein.

De twee portieren zijn uiteindelijk inderdaad allebei gespoten en ook de tankdop i.v.m. kleurverschil. Iets dat ik een beetje overkill vond.

Welnu, auto zojuist opgehaald en desondanks vind ik dat er kleurverschil is. Twee portieren en achterscherm dus totaal overgespoten om kleurverschil te voorkomen maar dat vind ik niet helemaal gelukt.

Wat vinden jullie? Overdrijf ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2iC7Yk5WxGN832amQAOqXU1xUc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/C7ubEcv5ImHebIlt74Cr8Gcp.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_a-qqKj52MifOdd52DNrcRm_h8I=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/36Hbchc9KvZdDjECJlC4jotL.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
“ Overdrijf ik?” Nee, vind ‘t ook niet overeenkomen qua kleur.

Zag op Reddit ook iemand met gele die duidelijk qua kleur niet machte na schadeherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
iHansz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:22:
“ Overdrijf ik?” Nee, vind ‘t ook niet overeenkomen qua kleur.

Zag op Reddit ook iemand met gele die duidelijk qua kleur niet machte na schadeherstel.
Dan ga ik denk terug. Mocht je nog een linkje hebben van die Reddit-post, graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
Ruitenwissers? Hier perfect. Net zoals bij de eerste EX30. Kleurverschil? Ja, maar rekening met lichtinval/hoek gehouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
mooiboy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:04:
[...]

Dan ga ik denk terug. Mocht je nog een linkje hebben van die Reddit-post, graag
Was trouwens op ‘t Britse EX30 forum: https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=1158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:18
Sepke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:49:
mag ik nog eens iets vragen of jullie dit ook kennen of last van hebben. krakende deurrubber, vooral op slechter wegdek kraken de rubbers rondom. was ff benieuwd of jullie dit ook hebben?
Ik heb hier ook last van! Is pas enkele maanden na aankoopdatum begonnen. In het begin had ik er geen last van. Is het probleem bij jou al opgelost?

PSN: Jonasken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Grote kans dat het geluid ontstaat door de wrijving van de deurrubbers. Bij een autospeciaalwinkel heb je voor een paar Euro een rubberstick of siliconensptray (rubber vriendelijk) om ze in te vetten. Dat zou in de meeste gevallen het probleem verminderen of verhelpen. In de winter voorkomt het ook het vastvriezen van de portieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
EdwinW schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:52:
Grote kans dat het geluid ontstaat door de wrijving van de deurrubbers. Bij een autospeciaalwinkel heb je voor een paar Euro een rubberstick of siliconensptray (rubber vriendelijk) om ze in te vetten. Dat zou in de meeste gevallen het probleem verminderen of verhelpen. In de winter voorkomt het ook het vastvriezen van de portieren.
Of een beetje vaseline gebruiken, werkt hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door iHansz op 26-07-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 16:21
Wie had er ook een rammel in de b-stijl en hoe is dat toen opgelost?
Mijn auto is een dag bij de garage geweest en ze horen het ook, maar zeggen het niet te kunnen oplossen en “deze is ook niet bekend bij Volvo”. Word er gek van.

Heb ook een fluit in bestuurderportierrubber bij zijwind op hogere snelheid, maar daar ga ik wel eerst even met vaseline aan de slag.

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
JohnHannibalSmith schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:21:
Wie had er ook een rammel in de b-stijl en hoe is dat toen opgelost?
Kan het zijn dat de gordel aan de passagiers kant niet juist is opgerold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03:19
mooiboy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Had eerder bovenstaande schade. Vrij klein.

De twee portieren zijn uiteindelijk inderdaad allebei gespoten en ook de tankdop i.v.m. kleurverschil. Iets dat ik een beetje overkill vond.

Welnu, auto zojuist opgehaald en desondanks vind ik dat er kleurverschil is. Twee portieren en achterscherm dus totaal overgespoten om kleurverschil te voorkomen maar dat vind ik niet helemaal gelukt.

Wat vinden jullie? Overdrijf ik?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is simpelweg ondermaats werk, en dat terwijl het nog om een relatief eenvoudige kleur als wit gaat. Persoonlijk zou ik hier geen genoegen mee nemen. Het is tenslotte geen gratis klus. Zij zijn verantwoordelijk om het werk opnieuw en correct uit te voeren, en als ze dat niet doen, kun je hen daar gewoon voor aansprakelijk stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
DeJurist schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:58:
[...]

Dit is simpelweg ondermaats werk, en dat terwijl het nog om een relatief eenvoudige kleur als wit gaat. Persoonlijk zou ik hier geen genoegen mee nemen. Het is tenslotte geen gratis klus. Zij zijn verantwoordelijk om het werk opnieuw en correct uit te voeren, en als ze dat niet doen, kun je hen daar gewoon voor aansprakelijk stellen.
Ik heb ze een mail gestuurd. Ben benieuwd. Zal wel een antwoord krijgen dat het de leasemaatschappij is die hier wel of geen genoegen mee moet nemen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDz0nPu5ApWIDoQMWN33lgzOQuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjgOAIHfZTQI3pWTa45NHW8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnKQY_Uf3pSQeKl04g6PXZ59gWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRwj9alAx4dneOrDA7GesM5K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03:19
mooiboy schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:27:
[...]

Ik heb ze een mail gestuurd. Ben benieuwd. Zal wel een antwoord krijgen dat het de leasemaatschappij is die hier wel of geen genoegen mee moet nemen :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is onbegrijpelijk dat dit schadeherstelbedrijf deze klus als voltooid heeft afgevinkt. Er is duidelijk sprake van kleurverschil, wat erop wijst dat ze hun vak niet serieus nemen. Wat het nog vreemder maakt, is dat ze zélf aangaven dat bij spotrepair een kleurverschil altijd zichtbaar zou zijn, om vervolgens met dit resultaat aan te komen. Dit is gewoonweg prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Het lijkt wel of ze wit en Cloud Blue verwisseld hebben ;(
Maar echt, als ze gewoon de juiste kleur hebben gebruikt, mag je echt geen kleurverschil zien. Zou je een rode auto hebben van 20 jaar oud en wordt er dan een deur gespoten, dan ga je kleurverschil zien. Maar hier is de lak nog niet van verouderd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
mijn bumper is overgespoten vanwege lichte schade, ik heb een cloud blue en ik zie echt 0 kleurverschil.
dus nee dit zou echt niet mogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-07 12:22
Helemaal mee eens!
Vroeger stapte je in de auto en zette je de accessoires die je nodig had aan. Nu stap je in de auto en ben je eerst druk met het uitzetten van allerlei systemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-07 12:22

Uit het niks ineens een noodrem-ingreep (met +/- 35 km/u). Levensgevaarlijk……
Ik heb die ervaring ook 1 keer gehad, op iets lagere snelheid. Heel vervelend.
Een andere, gelijksoortige, ervaring is dat de auto wilde ingrijpen (je hoort dan eerst een luid alarm) maar dat niet deed omdat ik zelf snel de rem aantikte. Wat was er aan de hand, op de autosnelweg passeerde ik een uitvoegende vrachtwagen, op hetzelfde moment werd ik ingehaald door een touringcar (ik reed op dat moment 90). Er volgde een luid alarm, hoewel beide voertuigen redelijk dicht in de buurt waren was er geen onveilige situatie. Onwillekeurig tikte ik even de rem aan. Bij de noodrem ingreep in de eerste regel was er ook eerst dat alarm voordat de auto een fractie van een seconde later ingreep.
Sindsdien zit ik in sommige verkeerssituaties met samengeknepen billen in de auto, bang voor wat de auto kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Celf11 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:46:
[...]

Ik heb die ervaring ook 1 keer gehad, op iets lagere snelheid. Heel vervelend.
Een andere, gelijksoortige, ervaring is dat de auto wilde ingrijpen (je hoort dan eerst een luid alarm) maar dat niet deed omdat ik zelf snel de rem aantikte. Wat was er aan de hand, op de autosnelweg passeerde ik een uitvoegende vrachtwagen, op hetzelfde moment werd ik ingehaald door een touringcar (ik reed op dat moment 90). Er volgde een luid alarm, hoewel beide voertuigen redelijk dicht in de buurt waren was er geen onveilige situatie. Onwillekeurig tikte ik even de rem aan. Bij de noodrem ingreep in de eerste regel was er ook eerst dat alarm voordat de auto een fractie van een seconde later ingreep.
Sindsdien zit ik in sommige verkeerssituaties met samengeknepen billen in de auto, bang voor wat de auto kan doen.
Ik ook één keer, maar toen terecht. Was er wel blij mee toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
Ktenolix schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:26:
Had er zich al iemand gemeld? Ik wil het anders wel doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Vanmiddag was ik de populairste persoon op de camping. Het alarm ging af 🫢 door een vlieg. Heeft iemand naast minder gevoelig zetten nog tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iHansz
Zapato schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:35:
Vanmiddag was ik de populairste persoon op de camping. Het alarm ging af 🫢 door een vlieg. Heeft iemand naast minder gevoelig zetten nog tips om dit te voorkomen?
Dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJlY5cWXrSJgSJLZhw0aCPjHKpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv0hsn8AJY76WZ1qIG6quy8c.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste