Kom net terug van een onderhoudsbeurt bij de dealer. Nu is de auto in de app opeens geel, ondanks dat mijn auto wit is en in de app altijd in het wit is geweest. Is het toeval dat dit net na een bezoek bij de dealer is gebeurd of kan je dit in de app ook aanpassen ergens? Ik heb het niet kunnen vinden in ieder geval.
Tjeetje hoe kom je daar overheen een gele auto in de app.
Gisteren ook eerste onderhoudsbeurt gehad maar mijn auto in zwart gebleven in de app!
(kijk eens onder de tap auto of je daar iets veranderen kan, daar staan de afbeeldingen van je auto)
Gisteren ook eerste onderhoudsbeurt gehad maar mijn auto in zwart gebleven in de app!
(kijk eens onder de tap auto of je daar iets veranderen kan, daar staan de afbeeldingen van je auto)
[ Voor 25% gewijzigd door puccini op 01-08-2026 14:44 ]
Ik denk ietsje TE 😉Hans1956 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:53:
[Afbeelding]
Morgen een lange rit, ziet er veelbelovend uit.
EX30 | SMER | PLUS | GREY
Nou, inderdaad, ik was wel even van mijn aprospospuccini schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:42:
Tjeetje hoe kom je daar overheen een gele auto in de app.![]()
Mijn Volvo EX30 is toe aan het eerste onderhoud. In de onderhoudsverwachting staat €105 voor het vervangen van het interieurfilter. Als ik deze video bekijk lijkt dat heel eenvoudig zelf te doen: YouTube: 볼보 EX30 에어컨필터 교체 동영상! VOLVO EX30 Cabin filter replacement
Vanwege de lopende garantie gebruik ik het liefst een origineel Volvo-interieurfilter. Ik kan alleen geen Nederlandse dealerwebshop vinden die dit filter verkoopt. Weet iemand wat het originele filter bij de dealer kost?
En weet iemand welke fabrikant het originele Volvo/Geely-filter produceert?
Vanwege de lopende garantie gebruik ik het liefst een origineel Volvo-interieurfilter. Ik kan alleen geen Nederlandse dealerwebshop vinden die dit filter verkoopt. Weet iemand wat het originele filter bij de dealer kost?
En weet iemand welke fabrikant het originele Volvo/Geely-filter produceert?
In je filmpje laat hij de filter zien en daar staan de part nummers op.
Dus als ik zoek op google naar: "6608179924 80019969" dan zie ik direct diverse websites waar deze filter te koop is. Misschien niet in NL maar wel in DE of een Europese site zoals deze: https://seventysixshop.eu/en/11958-volvo-ex30ex30-cc-cabin-air-filter-activated-carbon-80019969.html
Dus als ik zoek op google naar: "6608179924 80019969" dan zie ik direct diverse websites waar deze filter te koop is. Misschien niet in NL maar wel in DE of een Europese site zoals deze: https://seventysixshop.eu/en/11958-volvo-ex30ex30-cc-cabin-air-filter-activated-carbon-80019969.html
Dank, ik had inmiddels ook gevonden dat 80019969 het artikelnummer is. Ik heb nu een Belgische website gevonden die het originele onderdeel aanbiedt voor € 41 plus € 10 verzendkosten.
Zal toch de dealer eens bellen, want kan mij niet voorstellen dat een filter 50 euro moet kosten.
Zal toch de dealer eens bellen, want kan mij niet voorstellen dat een filter 50 euro moet kosten.
Je bedoelt waarschijnlijk 105 euro want dat is wat de dealer ervoor rekende toch?tajigox schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:41:
Dat vind ik niet raar inclusief arbeidsloon als het filter rond de 40 euro is.
Een actief kool filter voor 50 euro is toch niet zo gek?tajigox schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:41:
Dank, ik had inmiddels ook gevonden dat 80019969 het artikelnummer is. Ik heb nu een Belgische website gevonden die het originele onderdeel aanbiedt voor € 41 plus € 10 verzendkosten.
Ik betaalde 86 euro voor het filter (tijdens de service beurt)tajigox schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:41:
Ik snap niet goed dat mensen zich druk kunnen maken om een filter van 105 euro terwijl hun auto 40.000 - 45.000 euro heeft gekostMeloenen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:13:
[...]
Een actief kool filter voor 50 euro is toch niet zo gek?
We blijven NederlandersVanderosa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:17:
[...]
Ik snap niet goed dat mensen zich druk kunnen maken om een filter van 105 euro terwijl hun auto 40.000 - 45.000 euro heeft gekost
EX30 Ultra SMER 2024
Elk jaar €105 betalen voor het vervangen van het interieurfilter terwijl een goed merkfilter misschien €20 kost tikt aardig aan. Ik ben van plan de auto tien jaar te houden dus dan hebben we het over een verschil van ongeveer €850. Dat is geen kleingeld meer.Vanderosa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:17:
[...]
Ik snap niet goed dat mensen zich druk kunnen maken om een filter van 105 euro terwijl hun auto 40.000 - 45.000 euro heeft gekost
Het interieurfilter is bij vrijwel iedere auto een flinke cashcow net als ruitenwissers vervangen, winterbanden wisselen, remblokken en remschijven. Dit zijn allemaal werkzaamheden die je relatief eenvoudig zelf kunt uitvoeren. Over een langere periode kan dat duizenden euro’s schelen. De overige onderhoudskosten zijn natuurlijk ook aanzienlijk, maar die werkzaamheden zijn vaak een stuk lastiger om zelf te doen.
Je kunt ook gewoon de fiets pakken, dat scheelt een hele hoop geldtajigox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:17:
[...]
Elk jaar €105 betalen voor het vervangen van het interieurfilter terwijl een goed merkfilter misschien €20 kost tikt aardig aan. Ik ben van plan de auto tien jaar te houden dus dan hebben we het over een verschil van ongeveer €850. Dat is geen kleingeld meer.
Het interieurfilter is bij vrijwel iedere auto een flinke cashcow net als ruitenwissers vervangen, winterbanden wisselen, remblokken en remschijven. Dit zijn allemaal werkzaamheden die je relatief eenvoudig zelf kunt uitvoeren. Over een langere periode kan dat duizenden euro’s schelen. De overige onderhoudskosten zijn natuurlijk ook aanzienlijk, maar die werkzaamheden zijn vaak een stuk lastiger om zelf te doen.
Zullen we iedereen gewoon even in z'n waarde laten en niet proberen in andermans portemonne te kijken? Als iemand geld wil besparen op iets simpels als een filter is dat een harstikke legitieme vraag voor een forum, maar alle zure reacties erop hebben m.i. nul toegevoegde waarde.
Ik was toevallig ongeveer een zelfde reactie aan het schrijven toen deze al kwam. Ik kan het niet beter verwoorden dat dit.EmielZ schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:44:
Zullen we iedereen gewoon even in z'n waarde laten en niet proberen in andermans portemonne te kijken? Als iemand geld wil besparen op iets simpels als een filter is dat een hartstikke legitieme vraag voor een forum, maar alle zure reacties erop hebben m.i. nul toegevoegde waarde.
Geen idee of daar al een planning over bekend is, maar mijn nieuwe EX30 is vorige week afgeleverd met versie 1.9. Helaas staat er bij de release notes niets over wat er gewijzigd is.Stormcagy schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:17:
iemand al meer informatie wanneer de nieuwe update naar ons toe komt?
Het enige dat me opvalt is dat de muziek direct stopt met spelen zodra ik uitstap. Dat was bij mijn vorige volgens mij niet het geval.
Voor de geïnteresseerden, de schade bij mijn vorige (zie post 10 juli) bleek dusdanig te zijn dat de auto economisch total-loss was. Ik had wel specifiek gevraagd dat de auto naar een Volvo certified schadehersteller zou gaan, om de Volvo garantie niet te verspelen. Was de verzekering niet zo blij mee, die vonden een Bovag aangesloten schadehersteller wel voldoende. Op zich kon ik wel voor kiezen om de schade te laten herstellen, maar dan is het altijd nog maar afwachten of er laten geen problemen met de accu ontstaan. En nu kreeg ik door afstand te doen van de auto nagenoeg de dagwaarde zoals die was vlak voor het ongeluk. Zou ik hem laten herstellen dan zou ik volgens de dealer later de prijs zoals in de ANWB koerlijst (inruil merkdealer) sowieso niet eens halen.
Sinds gisteren (zondag) werkt de digitale sleutel niet meer. Ik was aan het laden nadat ik zaterdagavond laat was thuisgekomen na een lange rit. Ik wilde zondag middag het laden stoppen maar de auto ging niet open. Door de telefoon als nfc sleutel te gebruiken tegen de deurstijl ging de auto wel open en kon ik de laadkabel verwijderen. Voor het wegrijden moest ik de telefoon op de keypad leggen anders kon ik niet weg.
Later gisteren de keyfob opgezocht en daarmee werkte alles prima. Daarna de digitale sleutel op de telefoon verwijderd en opnieuw aangemaakt maar het werkte nog niet. Tussendoor ook nog resets gedaan van het infotainment systeem. Telefoon is een Pixel 8 pro waarmee ik sinds de invoering van de digitale sleutel geen problemen heb gehad en de key fob alleen een paar keer gebruikte om te testen of die het nog deed.
Dus tot thuiskomst zaterdagavond geen enkel probleem en op zondag, vanaf het stoppen van het laden, geen enkele reactie meer van de digitale sleutel.
De chat met Volvo gaf geen nieuwe info en bestond vooral uit de tip voor het opnieuw gaan aanmaken van de digitale sleutel. Dat ga ik zo nog weer eens doen.
Iemand nog andere tips?
Later gisteren de keyfob opgezocht en daarmee werkte alles prima. Daarna de digitale sleutel op de telefoon verwijderd en opnieuw aangemaakt maar het werkte nog niet. Tussendoor ook nog resets gedaan van het infotainment systeem. Telefoon is een Pixel 8 pro waarmee ik sinds de invoering van de digitale sleutel geen problemen heb gehad en de key fob alleen een paar keer gebruikte om te testen of die het nog deed.
Dus tot thuiskomst zaterdagavond geen enkel probleem en op zondag, vanaf het stoppen van het laden, geen enkele reactie meer van de digitale sleutel.
De chat met Volvo gaf geen nieuwe info en bestond vooral uit de tip voor het opnieuw gaan aanmaken van de digitale sleutel. Dat ga ik zo nog weer eens doen.
Iemand nog andere tips?
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Had hetzelfde probleem, ineens werkte de sleutel niet. Sleutel verwijderen en opnieuw aanmaken heeft het probleem verholpen
Ik heb het ook 2 keer gehad, dan legde ik 'm in het laadslot van de EX30 en dan deed het wel weer. De volgende rit ging het weer normaal.
Ook hier komt dat af en toe voor, herstarten telefoon/watch verhelpt dit bij mijHans1956 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:51:
Sinds gisteren (zondag) werkt de digitale sleutel niet meer. Ik was aan het laden nadat ik zaterdagavond laat was thuisgekomen na een lange rit. Ik wilde zondag middag het laden stoppen maar de auto ging niet open. Door de telefoon als nfc sleutel te gebruiken tegen de deurstijl ging de auto wel open en kon ik de laadkabel verwijderen. Voor het wegrijden moest ik de telefoon op de keypad leggen anders kon ik niet weg.
Iemand nog andere tips?
I intend to live forever - so far, so good.
Ik heb een nieuwe sleutel aangemaakt maar dat geeft geen resultaat. Ik ga de komende paar dagen de keyfob weer meenemen en bovenstaande tips gebruiken. Eens kijken of het 'vanzelf' overgaat.
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Ook al enkele keren gehad , eerste keer heb ik inderdaad ook de sleutel verwijderd en opnieuw aangemaakt . De keren daarop voldeed het om mn iphone opnieuw op te starten . Ik dacht dat het kwam omdat ik de ios 27 beta draai . Ook krijg ik soms onwillekeurig de melding dat mn sleutel ff niet herkend word maar vervolgens werkt ie dan welHans1956 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:51:
Iemand nog andere tips?
Incidenteel krijg ik die melding "geen sleutel herkend" ook even en dan verdwijnt het meteen weer.ivarga schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:49:
[...]
Ook al enkele keren gehad , eerste keer heb ik inderdaad ook de sleutel verwijderd en opnieuw aangemaakt . De keren daarop voldeed het om mn iphone opnieuw op te starten . Ik dacht dat het kwam omdat ik de ios 27 beta draai . Ook krijg ik soms onwillekeurig de melding dat mn sleutel ff niet herkend word maar vervolgens werkt ie dan wel
Dat de digitale sleutel het ineens helemaal niet doet heb ik een aantal keren meegemaakt. Nooit een sleutel opnieuw gemaakt, het probleem verdwijnt tot nu toe na verloop van tijd (< 1 dag) vanzelf. Irritant, maar als ik alleen een telefoon bij me heb gebruik ik hem in dat geval dan maar zoals de key card.
Probleem heeft zich al even niet voorgedaan en ik had de indruk dat het vooral gebeurde als ook de telefoon van mijn vrouw in de buurt was (met ook digitale sleutel, die heeft ze nu uitgezet).
Zelfde ervaring, dacht dat het aan de 2e sleutel lag. Telefoon aan en uit werkt tot nu toe het beste voor mij.CountBor schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:48:
[...]
Incidenteel krijg ik die melding "geen sleutel herkend" ook even en dan verdwijnt het meteen weer.
Dat de digitale sleutel het ineens helemaal niet doet heb ik een aantal keren meegemaakt. Nooit een sleutel opnieuw gemaakt, het probleem verdwijnt tot nu toe na verloop van tijd (< 1 dag) vanzelf. Irritant, maar als ik alleen een telefoon bij me heb gebruik ik hem in dat geval dan maar zoals de key card.
Probleem heeft zich al even niet voorgedaan en ik had de indruk dat het vooral gebeurde als ook de telefoon van mijn vrouw in de buurt was (met ook digitale sleutel, die heeft ze nu uitgezet).
Ik heb een SMER Ultra. Volgens mij pasten de buitenspiegels zich aan als ik de auto in zijn achteruit zette, maar dat doet ie niet meer zag ik gisteren. Volledige reset gedaan maar zonder resultaat helaas. Herkennen jullie dit?
ik denk dat je je vergist, want volgens mij heeft de EX30 deze functie (vooralsnog) niet.
Weet je zeker dat je die functie voorheen wel had?
Weet je zeker dat je die functie voorheen wel had?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Aanpassen aan wat als ik vragen mag?ofheroes schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:07:
Ik heb een SMER Ultra. Volgens mij pasten de buitenspiegels zich aan als ik de auto in zijn achteruit zette, maar dat doet ie niet meer zag ik gisteren. Volledige reset gedaan maar zonder resultaat helaas. Herkennen jullie dit?
bij selecteren van achteruit, dat de buitenspiegels naar beneden tilten gaan zodat je de stoepranden/belijning kan zien.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat zit er niet op. Als je een Ultra hebt, dan kan je dat bv zien via de 360°-camera.Yucko schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:22:
[...]
bij selecteren van achteruit, dat de buitenspiegels naar beneden tilten gaan zodat je de stoepranden/belijning kan zien.
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Klopt maar zo ver ik hier en daar lees schijnt het wel "af en toe" te gebeuren als een soort van bug, maar officieel zit het er (nog) niet op. De 360 view lijkt mij ook een betere optie.iHansz schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:30:
[...]
Dat zit er niet op. Als je een Ultra hebt, dan kan je dat bv zien via de 360°-camera.
[ Voor 4% gewijzigd door XfadeR op 11-08-2026 16:34 ]
Dank voor alle reacties. Mogelijk ben ik zelf abuis (mijn vorige auto Tesla Model 3 had de naar beneden tiltende spiegels wel bij achteruitrijden). Hopelijk zit dit in één van de volgende updates. Ik las namelijk ergens dat de EX40 en EX60 deze optie wel hebben en de EX30 inderdaad af en toe...
An sich zou het (naar beneden tilten van de buitenspiegel bij achteruit) middels een software update toe te voegen zijn.
Een mens mag dromen
Een mens mag dromen
Zijn er mensen die een 29er MTB achterin de Ex30 vervoeren?
Google vertelt me dat dit een fiets is, dat is denk ik krap.. Twijfel of dat past.twowheeler schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:50:
Niet in de auto, dat gaat echt niet passen, tenzij je beide wielen verwijderd; of je dat wil.
Ik gebruik een fietsendrager, dat gaat prima.
Ik gebruik een fietsendrager, dat gaat prima.
Ik heb met pijn en moeite mijn racefiets met 24 inch wielen er ingekregen (banken plat, bijrijdersstoel flink ver naar voren). Mijn vermoeden is dat je voor je mtb toch minimaal je voorwiel eruit zal moeten halen maar ben erg benieuwd of het je zonder ook lukttwowheeler schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:50:
Racefiets met 24"wielen? da's heel bijzonder. Mijn racefiets, maat L met 28" wielen past er net in, zonder een wiel er uit te moeten halen. Voorstoel wel iets naar voren zetten..EmielZ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:58:
[...]
Ik heb met pijn en moeite mijn racefiets met 24 inch wielen er ingekregen (banken plat, bijrijdersstoel flink ver naar voren). Mijn vermoeden is dat je voor je mtb toch minimaal je voorwiel eruit zal moeten halen maar ben erg benieuwd of het je zonder ook lukt
3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP
Scherp! Ik had compleet verkeerd gekeken in de matentabel. Heb inderdaad een fiets met 28 inchers, dus mijn vorige post komt qua resultaat wel overeen met jouw bevindingenjohnsmith schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:53:
[...]
Racefiets met 24"wielen? da's heel bijzonder. Mijn racefiets, maat L met 28" wielen past er net in, zonder een wiel er uit te moeten halen. Voorstoel wel iets naar voren zetten..
Ik heb pas een aanhanger gehuurd en kon hem niet gebruiken omdat de verlichting niet werkte. Een andere aanhanger bij een ander verhuurbedrijf gaf hetzelfde probleem. De verhuurder heeft de aansluiting doorgemeten, alle contacten gaven signaal maar toch werkte geen enkel licht. Uiteindelijk daar maar een busje gehuurd.
De dealer heeft ernaar gekeken en kon niks vinden. Ik kreeg het advies om een adapter tussen auto en kabel te plaatsen, heb dit nog niet kunnen testen want ik heb zelf geen aanhanger.
De verlichting van mijn fietsendrager werkt probleemloos.
ik las eerder in dit forum dat een openstaande deur de reden kan zijn, ik heb daar niet op gelet maar ga dat zeker testen als ik weer een aanhanger wil huren. Heeft iemand nog andere tips die dit probleem kunnen verhelpen?
De dealer heeft ernaar gekeken en kon niks vinden. Ik kreeg het advies om een adapter tussen auto en kabel te plaatsen, heb dit nog niet kunnen testen want ik heb zelf geen aanhanger.
ik las eerder in dit forum dat een openstaande deur de reden kan zijn, ik heb daar niet op gelet maar ga dat zeker testen als ik weer een aanhanger wil huren. Heeft iemand nog andere tips die dit probleem kunnen verhelpen?
In de EX30 zit ook een verlichting testknop. Was deze zichtbaar en werkte die?jrrs schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:29:
Ik heb pas een aanhanger gehuurd en kon hem niet gebruiken omdat de verlichting niet werkte. Een andere aanhanger bij een ander verhuurbedrijf gaf hetzelfde probleem. De verhuurder heeft de aansluiting doorgemeten, alle contacten gaven signaal maar toch werkte geen enkel licht. Uiteindelijk daar maar een busje gehuurd.
Tot nu toe zelf 0 problemen gehad met verlichting op aanhangers. Op alle fietsendragers die ik tot nu toe gehad heb werkt die testknop overigens niet, maar doet de verlichting het wel.
Oh en ik had laatst inderdaad dat de aanhanger verlichting pas ging werken nadat ik de auto een keer in drive had gezet.
Ja, dat past alleen als het voorwiel er uit is genomen. De bijrijdersstoel moet dan ook niet al te ver naar achteren staan.twowheeler schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:50:
De testknop was soms zichtbaar en werkte dan. Ik heb in meerdere situaties getest en weet niet meer wanneer wel en wanneer niet.rens-br schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:33:
[...]
In de EX30 zit ook een verlichting testknop. Was deze zichtbaar en werkte die?
Tot nu toe zelf 0 problemen gehad met verlichting op aanhangers. Op alle fietsendragers die ik tot nu toe gehad heb werkt die testknop overigens niet, maar doet de verlichting het wel.
Oh en ik had laatst inderdaad dat de aanhanger verlichting pas ging werken nadat ik de auto een keer in drive had gezet.
Als ik het weer ga testen, ga ik systematisch de volgende checklist na:
- Testknop zichtbaar en werkend?
- Met/zonder adapter
- Deur open/dicht
- Drive aan/uit
Klopt.Makimba schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:45:
[...]
Google vertelt me dat dit een fiets is, dat is denk ik krap.. Twijfel of dat past.
Ik rij nu een Born, hier past hij zonder voorwiel precies in. Dat ben ik gewend dus geen probleem. Zie wel dat de ex30 iets kleiner is dus ben benieuwd.
De Born is kwalitatief behoorlijk slecht, ik wil mogelijk overstappen naar een ex30. Moet wel minstens een europa of plus zijn. Heb in de Born nu pilot assist en Sennheiser audio.
Volvo komt met een Safety Coach-app, om een veiliger rijgedrag te ontwikkelen en verzekeringspremies te verlagen. Volvo Media
Ik dacht, geinig, totdat ik dit las:
Doen wij er niet meer toe?
Haha, misschien nogmaals een bericht naar die man van Volvo sturen? Net als met dat Apple Music verhaaliHansz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:18:
Volvo komt met een Safety Coach-app, om een veiliger rijgedrag te ontwikkelen en verzekeringspremies te verlagen. Volvo Media
[Afbeelding]
Gelukkig niet! Wordt gek van al die halfbakken safety features van Volvo die allemaal niet betrouwbaar zijn. Al die valse meldingen en piepjes en teksten op scherm leiden meer af dan dat ze veilig zijn.iHansz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:18:
[Afbeelding]
Heb ik al gedaanStormcagy schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:27:
[...]
Haha, misschien nogmaals een bericht naar die man van Volvo sturen? Net als met dat Apple Music verhaal
niemand verplicht je volgens mij om die app te gebruiken (nou ja, misschien je verzekeringsmaatschappij als hij ooit voor de EX30 komtXfadeR schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:39:
[...]
Gelukkig niet! Wordt gek van al die halfbakken safety features van Volvo die allemaal niet betrouwbaar zijn. Al die valse meldingen en piepjes en teksten op scherm leiden meer af dan dat ze veilig zijn.
Mijn vriendin heeft 'n EX 30 SMER Ultra, en al enkele maanden een onwaarschijnlijk vervelend probleem!
De auto opent zichzelf op de meest onverwachte momenten! In het midden van de nacht, op de parking van de supermarkt, etc. De app geeft dan keurig de melding dat de wagen open is...
De dealer zit met de handen in het haar: ze hebben onlangs de klink helemaal vervangen, maar het probleem blijft.
Imo is zo'n auto manifest onveilig en zou dit bij Volvo allerhoogste prioriteit moeten krijgen, maar de auto is een leasingwagen van Arval en niet aangekocht bij de lokale dealer en die hebben weinig zin om er zich helemaal op toe te leggen.
Een snelle search in dit topic gaf me geen hits, maar herkent iemand het probleem toevallig?
De auto opent zichzelf op de meest onverwachte momenten! In het midden van de nacht, op de parking van de supermarkt, etc. De app geeft dan keurig de melding dat de wagen open is...
De dealer zit met de handen in het haar: ze hebben onlangs de klink helemaal vervangen, maar het probleem blijft.
Imo is zo'n auto manifest onveilig en zou dit bij Volvo allerhoogste prioriteit moeten krijgen, maar de auto is een leasingwagen van Arval en niet aangekocht bij de lokale dealer en die hebben weinig zin om er zich helemaal op toe te leggen.
Een snelle search in dit topic gaf me geen hits, maar herkent iemand het probleem toevallig?
Al eens geprobeerd om het automatisch ontgrendelen bij het benaderen van de auto uit te zetten?
Ik heb dit standaard uit staan, als ik in huis richting mijn aangebouwde garage loop dan ontgrendeld de auto ook telkens, terwijl dit helemaal niet nodig is. Ook als ik buitenom langs de garage loop met bv de fiets hoorde ik de auto telkens open gaan. Deze functie uitzetten was het eenvoudigste voor mij. Moet je er wel aan denken de auto handmatig op slot te doen, maar dat is een kwestie van gewoonte.
Ik heb dit standaard uit staan, als ik in huis richting mijn aangebouwde garage loop dan ontgrendeld de auto ook telkens, terwijl dit helemaal niet nodig is. Ook als ik buitenom langs de garage loop met bv de fiets hoorde ik de auto telkens open gaan. Deze functie uitzetten was het eenvoudigste voor mij. Moet je er wel aan denken de auto handmatig op slot te doen, maar dat is een kwestie van gewoonte.
Is de auto dan ook echt open? Kreeg eerder ook wel eens van die meldingen, maar dan stond de auto nog steeds op slot.cocico schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:44:
Mijn vriendin heeft 'n EX 30 SMER Ultra, en al enkele maanden een onwaarschijnlijk vervelend probleem!
Ik lees nu al een tijdje mee met dit forum en toch verbaas ik me altijd over de random dingen die bij mensen voorkomen. Wij/ik (ik moet wij zeggen van mijn vriendin
) hebben de Volvo EX30 SMER Plus nu ongeveer 1 jaar en hebben er 30 duizend km in gereden, waaronder 2 vakanties. Morgen rijden we terug naar Nederland vanuit Italië, zo'n ritje van 1300 km.
Hoewel ik baal dat ik geen trekhaak heb, mag ik niet klagen over de auto. De auto rijdt echt fenomenaal lekker. Hiervoor hebben we een Golf R gehad. Totaal wat anders. Het enige dat mij tegenvalt, is de sleutel. Ik sta soms aan die auto te trekken alsof ik hem probeer te stelen, met teleurstellende blikken van mijn partner tot gevolg. Maar als ik mijn telefoon met de digital key en de normale keyfob in combinatie meeneem, heb ik er geen last van.
Maar goed. Eigenlijk wilde ik jullie alleen bedanken voor het leesvoer de afgelopen tijd. Ergens waar ik naar uitkijk, is de nieuwe update. Bedankt voor jullie posts! Ik lees weer gezellig mee.
Als iemand een verslag leuk vindt van het laden tijdens deze rit, laat het me weten. Wij hebben een Ionity-abbo genomen.
Hoewel ik baal dat ik geen trekhaak heb, mag ik niet klagen over de auto. De auto rijdt echt fenomenaal lekker. Hiervoor hebben we een Golf R gehad. Totaal wat anders. Het enige dat mij tegenvalt, is de sleutel. Ik sta soms aan die auto te trekken alsof ik hem probeer te stelen, met teleurstellende blikken van mijn partner tot gevolg. Maar als ik mijn telefoon met de digital key en de normale keyfob in combinatie meeneem, heb ik er geen last van.
Maar goed. Eigenlijk wilde ik jullie alleen bedanken voor het leesvoer de afgelopen tijd. Ergens waar ik naar uitkijk, is de nieuwe update. Bedankt voor jullie posts! Ik lees weer gezellig mee.
Als iemand een verslag leuk vindt van het laden tijdens deze rit, laat het me weten. Wij hebben een Ionity-abbo genomen.
Helaas is de auto écht open.GVU schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:51:
[...]
Is de auto dan ook echt open? Kreeg eerder ook wel eens van die meldingen, maar dan stond de auto nog steeds op slot.
Het is blijkbaar een bekend probleem lees ik op Reddit. Daar noemt men het 'phantom unlocking' en er lijkt geen oplossing voor.
Tenzij wat Werner aangeeft, namelijk dat automatisch openen afzetten. Maar goed, dat is natuurlijk niet de bedoeling een handige feature afzetten omdat Volvo zijn software niet onder controle krijgt.
Nou je het zegt... Ik heb de laatste weken ook een aantal keer op random momenten de meldingen gekregen dat de EX30 ontgrendeld is!cocico schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:44:
Bij mij is het niet zozeer dat ie random ontgrendeld maar soms niet automatisch vergrendeld en dan krijg ik daar na een tijdje bericht van . Dit is wel sinds de laatste update daarvoor gebeurde dat eigenlijk nooitDanielson schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:05:
[...]
Nou je het zegt... Ik heb de laatste weken ook een aantal keer op random momenten de meldingen gekregen dat de EX30 ontgrendeld is!
Helaas zeer herkenbaar, die keytag is absoluut een grote miskleun. Sta ook een paar keer per week te kloten (sorry) om die portieren te krijgen. Telefoon en sleutelkaart altijd wel bij de hand, maar dan ben 10 tellen verder. Ook het vergrendelen van de deur controleer ik altijd, al meerdere keren voorgevallen dat de deur niet vergrendelen was. Via de app krijg je wel een melding, maar ik kijk niet constant op mijn telefoon en kom er dan te laat achter. Waardevolle spullen laat ik sowieso niet meer in de auto liggen, vertrouw het gewoon niet.OnsFrenske schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:29:
Ik lees nu al een tijdje mee met dit forum en toch verbaas ik me altijd over de random dingen die bij mensen voorkomen. Wij/ik (ik moet wij zeggen van mijn vriendin) hebben de Volvo EX30 SMER Plus nu ongeveer 1 jaar en hebben er 30 duizend km in gereden, waaronder 2 vakanties. Morgen rijden we terug naar Nederland vanuit Italië, zo'n ritje van 1300 km.
Ander punt, met het in- of uitpakken of schoonmaken van de auto lijkt de auto wel een kermisattractie. Constant deuren vergrendelen en ontgrendelen en de klimaatregeling slaat steeds ongewild aan. Ik weet dat je via het scherm de auto tijdelijk kunt uitzetten, maar als een portier geopend wordt staat ie weer ingeschakeld. Is er een manier om dit anders in te stellen.
Verder fijne auto hoor, maar dit soort "simpele" dingetjes begint me steeds meer te irriteren.
Herkenbaar, tijdens het wassen van de auto (in de wasbox) leg ik de fob in de auto, zodat hij ontgrendeld blijft en het alarm niet af gaat. Voelt nog steeds wel tegenstrijdigMartin99 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:16:
[...]
...
Ander punt, met het in- of uitpakken of schoonmaken van de auto lijkt de auto wel een kermisattractie. Constant deuren vergrendelen en ontgrendelen en de klimaatregeling slaat steeds ongewild aan. Ik weet dat je via het scherm de auto tijdelijk kunt uitzetten, maar als een portier geopend wordt staat ie weer ingeschakeld. Is er een manier om dit anders in te stellen.
Verder fijne auto hoor, maar dit soort "simpele" dingetjes begint me steeds meer te irriteren.
vice versa en weer terug
Niets herkenbaar. Na de wasstraat bij het handmatig droogmaken van de auto schakel ik de auto via auto modi geheel uit. Als ik klaar ben met schoonmaken rempedaal indrukken en rijden weer …..
Nu 1 jaar en 30000 km verder en een prima rijdende en functionerende auto.
[ Voor 16% gewijzigd door Volvoforlive op 15-08-2026 14:24 ]
Dat gaat bij mij dus niet. Uitschakelen via het scherm, zoals jij aangeeft met auto modi, werkt zolang de portieren maar dicht blijven. Als ik een portier weer open, gaat scherm weer aan en dus ook climaatregeling.Volvoforlive schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:23:
Niets herkenbaar. Na de wasstraat bij het handmatig droogmaken van de auto schakel ik de auto via auto modi geheel uit. Als ik klaar ben met schoonmaken rempedaal indrukken en rijden weer …..
Ik heb het idee dat er iets achter het lade ding van de middenconsole ‘gevallen’ is. Nu sluit de lade dus niet goed meer, of opent bij bijna niet meer.
Weet iemand wellicht een manier om die lade eruit te halen? Ik heb met de selfiecamera van de telefoon eronder gehangen maar heb niks kunnen vinden helaas.
Weet iemand wellicht een manier om die lade eruit te halen? Ik heb met de selfiecamera van de telefoon eronder gehangen maar heb niks kunnen vinden helaas.
Kijk hier even, misschien heb je er wat aan.Meloenen schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:10:
Ik heb het idee dat er iets achter het lade ding van de middenconsole ‘gevallen’ is. Nu sluit de lade dus niet goed meer, of opent bij bijna niet meer.
Ik zie toevallig net een filmpje voorbij komen van de Zeekr X MY26 waarbij de laadsnelheid voor snelladen een stuk hoger ligt dan bij de EX30. Ook de totale laadcurve is een stuk gunstiger. Ik lees nog nergens over een upgrade voor MY27 bij de EX30, maar het biedt perspectief voor toekomstige EX30 rijders.
[disclaimer]
Voor de mensen die het niet weten, de Zeekr X is (net als de Smart #1) het broertje van de EX30.
[disclaimer]
Voor de mensen die het niet weten, de Zeekr X is (net als de Smart #1) het broertje van de EX30.
[ Voor 18% gewijzigd door TheFruitNerd op 17-08-2026 12:02 ]
- de zon schijnt altijd wel ergens -
Op het net en YT ook het nodige te vinden over de Smart #1 voor 2027. Nieuwe accu, 800V, nieuwe motor, efficiënter. Wie weet vloeien deze verbeteringen/veranderingen ook door naar de concernbroertjes en zusjes.
Via Reddit tegengekomen, ben benieuwd wat hier waar van is. Mocht dit waar zijn zou het in de week van 31 augustus zijn. Al neem ik het met een korreltje zout.
:strip_exif()/f/image/cffhMVqgZXYo6yERyPbamQph.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cffhMVqgZXYo6yERyPbamQph.jpg?f=fotoalbum_large)
“Thank you for contacting us.
Regarding the OTA update mentioned, the next software version 2.1.2 is currently scheduled to be made available via OTA during week 36.
Regarding the situations you have reported concerning the vehicle’s functionalities, we are unable to confirm remotely whether they are related to the software version currently installed or whether there is another underlying cause.
If the symptoms persist, we recommend that you visit an authorised Volvo dealer so that a proper diagnosis of the vehicle can be carried out, allowing for a more thorough assessment of the situation and any necessary actions.
We remain available should you require any further clarification.”
Gek genoeg was dit bij mij ook altijd zo. Alleen nu is het zo dat wanneer de auto "uitgeschakeld" is en een portier wordt geopend, het scherm wel aan gaat maar de klima blijft uitgeschakeld. De auto blijft dus ook soort van uitgeschakeld. Ik weet niet precies wanneer dit gedrag is veranderd bij mij, ik zou denken na de laatste update naar 1.8 van inmiddels een eeuw geleden maar weet dat niet zeker.Martin99 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:06:
[...]
Dat gaat bij mij dus niet. Uitschakelen via het scherm, zoals jij aangeeft met auto modi, werkt zolang de portieren maar dicht blijven. Als ik een portier weer open, gaat scherm weer aan en dus ook climaatregeling.
Los hiervan is de knop/functie om de auto uit te schakelen ontzettend moeilijk en (voor mij) onbegrijpelijk weggewerkt. Ik zou denken dat dit op het startscherm en ook in de app hoort.
Regelmatig wil ik de auto uitschakelen maar niet afsluiten. Rare keuzes zijn er gemaakt.
vladi
Youtube komt weer met een verhoging voor premium en ik sta op het punt om de handoek in de ring te gooien. Alleen voor muziek wil ik dan overstappen naar Apple Music en ik las dat AAOS een native app hiervoor heeft . Iemand ervaringen hiermee ?
Helaas, als je Apple Music wil gebruiken moet je dat via CarPlay doen.ivarga schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 05:54:
Youtube komt weer met een verhoging voor premium en ik sta op het punt om de handoek in de ring te gooien. Alleen voor muziek wil ik dan overstappen naar Apple Music en ik las dat AAOS een native app hiervoor heeft . Iemand ervaringen hiermee ?
Je kunt wel Apple Music via een derde App afspelen op AAOS. Het werkt, maar soms niet. We zullen (ooit) ook Apple Music in ons systeem krijgen, net als de andere Volvo’s nu al hebben.
Wij pissen wederom weer naast de pot hiermee dus .iHansz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:50:
Je kunt wel Apple Music via een derde App afspelen op AAOS. Het werkt, maar soms niet. We zullen (ooit) ook Apple Music in ons systeem krijgen, net als de andere Volvo’s nu al hebben.
Dank voor de reacties!
Heeft dit model Volvo andere software dan de andere Volvo's dan?
Klopt.Marcel a schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:52:
Ja, feitelijk rijden we een Geely met een Volvo-badge dus dit soort dingen krijg je dan.Marcel a schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:52:
Dat is wel erg kort door de bocht. Hoewel de EX30 op een gezamenlijk ontwikkeld platform (skateboard) met Geely staat, is het ontwerp van zowel het exterieur als het interieur volledig in Zweden ontwikkeld. De belangrijkste personen die hier betrokken bij waren zijn o.a. Katharina Sachs (Exterior Design Lead), Lisa Reeves (Head of Interior Design), Rekha Meena en Camille Audra (Color & Material Design), en Joakim Hermansson (Vehicle Product Lead)*.
Dat er geen AAOS App voor Apple Music beschikbaar is, is meer aan Apple te wijten dan aan Volvo, aangezien die App wel voor Android bestaat. De Safety Coach App die andere Volvo's nu al hebben, komt ook voor ons op een later moment beschikbaar. Dat zijn i.m.o. allemaal nice to have zaken, aangezien de auto er niet minder om rijdt. Daarbij, zonder Geely zou Volvo hetzelfde lot hebben ondergaan als Saab.
*Je kunt ze allemaal terugvinden op b.v. LinkedIn.
Dat er geen AAOS App voor Apple Music beschikbaar is, is meer aan Apple te wijten dan aan Volvo, aangezien die App wel voor Android bestaat. De Safety Coach App die andere Volvo's nu al hebben, komt ook voor ons op een later moment beschikbaar. Dat zijn i.m.o. allemaal nice to have zaken, aangezien de auto er niet minder om rijdt. Daarbij, zonder Geely zou Volvo hetzelfde lot hebben ondergaan als Saab.
*Je kunt ze allemaal terugvinden op b.v. LinkedIn.
De update is aangekondigd, bvb:
https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30-cross-country/software-release-notes/
https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30-cross-country/software-release-notes/
I intend to live forever - so far, so good.
Benieuwd wat dit betekent voor NLDeze update is momenteel in sommige markten niet beschikbaar voor auto’s van het Ultra-niveau met de ingebouwde lader van 22 kW. Als deze update op dit moment nog niet beschikbaar is voor je auto, ontvang je deze mogelijk als onderdeel van een toekomstige software-update.
Het hoeft natuurlijk niet om NL-versies te gaan, maar is natuurlijk afwachten. Ik kan mij nog steeds zo voorstellen dat het gaat om de versies die problemen hebben met de accu's i.c.m. de 22kW lader. Dus voor modellen buiten de EU.
Plug & Charge, werkt dat ook met je eigen laadkabel? Of enkel met snelladers? Heeft iemand enig idee, dat je niet meer een kaart voor het laden hoeft te gebruiken zou ik echt heel chill vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Makimba op 26-08-2026 09:00 ]
Dat hangt denk ik van de implementatie en instellingen af. Plug & Charge werkt nu bijvoorbeeld al met Fastned.Makimba schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:00:
Plug & Charge, werkt dat ook met je eigen laadkabel? Of enkel met snelladers? Heeft iemand enig idee, dat je niet meer een kaart voor te gebruiken zou ik echt heel chill vinden.
Idealiter zou je de laadpas aan de auto willen kunnen koppelen waarna de auto bij het insteken van de lader aan de lader verteld via welke pas hij moet laden.
Volvo: 'Plug & Charge is een authenticatie- en factureringssysteem dat uw oplaadervaring vereenvoudigt. Oplaadstations die Plug & Charge ondersteunen identificeren uw auto en de bijbehorende betaalmethode zodra u de oplaadkabel op uw auto aansluit. Hierdoor start het opladen automatisch zonder het gebruik van extra kaarten, apps of andere authenticatiemethoden.' In dit bericht staat nog wel alleen vanaf MY2026. Misschien is dat nu ook aangepast voor de rest, maar ook dat zullen we later wel ontdekken.
Ik denk toch alleen voor snelladers zodat je de app en/of bijbehorende pas niet meer hoeft te gebruiken a la FastNed.Makimba schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:00:
Plug & Charge, werkt dat ook met je eigen laadkabel? Of enkel met snelladers? Heeft iemand enig idee, dat je niet meer een kaart voor te gebruiken zou ik echt heel chill vinden.
Bij publieke AC palen willen tarieven nog wel eens wisselen en kan de kaart die nu (te) duur is, op een ander moment ineens de goedkoopste zijn (en andersom).
Zou op zich toch nog steeds moeten kunnen werken zoals bij FastNed. Als je een laadpas/druppel of andere betaalmethode eraan kan koppelen?Yucko schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:08:
[...]
Ik denk toch alleen voor snelladers zodat je de app en/of bijbehorende pas niet meer hoeft te gebruiken a la FastNed.
Bij publieke AC palen willen tarieven nog wel eens wisselen en kan de kaart die nu (te) duur is, op een ander moment ineens de goedkoopste zijn (en andersom).
Met FastNed zit die verbonden aan mijn laadpas en dat werkt ideaal, je steekt de stekker erin en het gaat automatisch werken. Zonder interactie met je laadpas of het scherm.
het staat niet als zodanig genoemd in de release-notes, maar ik hoop dat spiegelinstellingen straks ook aan een profiel gekoppeld zijn.
Scheelt het steeds afstellen wanneer mijn ega eens een dag de EX30 gebruikt (en daarna weer terugzetten wanneer ik er weer in rij)
@McLovinB
Plus SMER.
De laatste keer dat ik hiermee aan het stoeien was kreeg ik het niet werkend dmv profielen, maar kan ook aan Error Behind The Wheel gelegen hebben
Ik zal straks nog eens kijken/proberen
Scheelt het steeds afstellen wanneer mijn ega eens een dag de EX30 gebruikt (en daarna weer terugzetten wanneer ik er weer in rij)
@McLovinB
Plus SMER.
De laatste keer dat ik hiermee aan het stoeien was kreeg ik het niet werkend dmv profielen, maar kan ook aan Error Behind The Wheel gelegen hebben
[ Voor 29% gewijzigd door Yucko op 25-08-2026 16:46 ]
Ik weet niet welke uitvoering jij hebt, maar in mijn Ultra werkt dit al, zowel spiegel- als stoelinstellingen worden aangepast als je een ander profiel kiest.Yucko schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:25:
het staat niet als zodanig genoemd in de release-notes, maar ik hoop dat spiegelinstellingen straks ook aan een profiel gekoppeld zijn.
Tot voor kort had ik de verschillende profielen ook aan de verschillende digitale sleutels gekoppeld, zodat automatisch het juiste profiel actief werd als de auto met een van die sleutels automatisch geopend werd. Helaas heeft Volvo alle sleutels moeten resetten omdat onze lieftallige hond zowel een keycard als de keyfob vakkundig gesloopt had. Bij het opnieuw aanmaken van die digitale sleutels daarna, kan ik met geen mogelijkheid meer vinden hoe ik die sleutels aan een profiel kan koppelen. Die optie lijkt ondertussen verdwenen? Iemand daar info over?
Wellicht een ID-TEN-T error (ook wel ID10T error genoemdYucko schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:25:
@McLovinB
Plus SMER.
De laatste keer dat ik hiermee aan het stoeien was kreeg ik het niet werkend dmv profielen, maar kan ook aan Error Behind The Wheel gelegen hebben![]()
Yes eindelijk de update. O wacht ik heb een Ultra….
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3
Fastned heeft autocharge, net als Electra. Dat werkt al. Daar komt nu plug & charge bij. Bijvoorbeeld IONITY.rens-br schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:11:
[...]
Dat hangt denk ik van de implementatie en instellingen af. Plug & Charge werkt nu bijvoorbeeld al met Fastned.
Idealiter zou je de laadpas aan de auto willen kunnen koppelen waarna de auto bij het insteken van de lader aan de lader verteld via welke pas hij moet laden.
Voor de leken onder ons. Wat is technisch het verschil?Rob Voets schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:20:
[...]
Fastned heeft autocharge, net als Electra. Dat werkt al. Daar komt nu plug & charge bij. Bijvoorbeeld IONITY.
Ik ben ook geen techneut, maar plug en charge is veiliger dan autocharge. De laatste maakt gebruik van Mac adres auto, dat maakt het onveiliger. Plug en charge is complexer en een iso implementatie.
Inderdaad. Na dat ik enkele laadbeurten op mijn factuur zag welke ik niet herkende heb ik contact opgenomen met FastNed. Bleek dat mijn "unieke" identifier 2x voorkwam (en dus niet zo uniek was :-) ) bij verschillende wagens . De enige oplossing was om Autocharge te deactiveren bij Fastned. Jammer, want ik vond dit wel handig!Rob Voets schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:30:
Ik ben ook geen techneut, maar plug en charge is veiliger dan autocharge. De laatste maakt gebruik van Mac adres auto, dat maakt het onveiliger. Plug en charge is complexer en een iso implementatie.
Plug & charge lijkt alleen voor de EX30 vanaf model 2026 te zijn
Bij plug & charge is de laadpas in de auto opgeslagen. Er zijn merken waar je meerdere accounts kan maken. Hoe dat bij de EX30 is heb ik niet kunnen vinden.
Bij fastned autocharge moet je een account hebben bij fastned en het mac adres van je auto bekend zijn bij fastned.
Bij plug & charge is de laadpas in de auto opgeslagen. Er zijn merken waar je meerdere accounts kan maken. Hoe dat bij de EX30 is heb ik niet kunnen vinden.
Bij fastned autocharge moet je een account hebben bij fastned en het mac adres van je auto bekend zijn bij fastned.
@McLovinB
werkt niet.
Heb bij 2e profiel de spiegels anders afgesteld en bevestigd.
Wanneer ik wissel naar mijn eigen profiel zorgt dat er niet voor dat ze weer naar mijn settings gaan.
Ik weet niet of ik iets fout doe, of dat het wellicht een feature van de Ultra trim is.
werkt niet.
Wanneer ik wissel naar mijn eigen profiel zorgt dat er niet voor dat ze weer naar mijn settings gaan.
Ik weet niet of ik iets fout doe, of dat het wellicht een feature van de Ultra trim is.
Ik heb een Ultra en als ik van profiel wissel dan gaan de spiegels ook mee.Yucko schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:14:
@McLovinB
werkt niet.
ok, maar ik zou graag weten of iemand met een niet-Ultra trim ook automatisch de spiegels kan laten afstellen door van profiel te wisselen. Mij lukt het niet met de Plus trim.tajigox schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:32:
[...]
Ik heb een Ultra en als ik van profiel wissel dan gaan de spiegels ook mee.
Want anders neem ik gewoon aan dat het dus een Ultra-trim feature is
Het is vroeg in de morgen zie ikYucko schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:45:
[...]
ok, maar ik zou graag weten of iemand met een niet-Ultra trim ook automatisch de spiegels kan laten afstellen door van profiel te wisselen. Mij lukt het niet met de Plus trim.
Want anders neem ik gewoon aan dat het dus een Ultra-trim feature is
/f/image/wXBA9BSLJP0FjiECi9ff60HL.png?f=fotoalbum_large)