Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kylstram
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23-03 15:36
Hoi, ik heb het volgende probleempje. Het is geen halszaak en de auto rijdt er niet minder lekker door maar ik vind het wel vervelend. In de Volvo Cars app krijg ik keurig meldingen wanneer de auto is volgeladen of wanneer ik vergeten heb de auto af te sluiten. Het vervelende is dat ik deze meldingen alleen als tekstmelding binnenkrijg, maar dat ik er geen geluid bij krijg of badges. Geluiden en badges zijn wel ingeschakeld in meldingen. Ik heb een iPhone 15 met IOS 26. Is dit een bekend euvel of heb ik toch iets niet goed ingesteld?

EX30 Core SMSR MY26

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:55
Kylstram schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:11:
Hoi, ik heb het volgende probleempje. Het is geen halszaak en de auto rijdt er niet minder lekker door maar ik vind het wel vervelend. In de Volvo Cars app krijg ik keurig meldingen wanneer de auto is volgeladen of wanneer ik vergeten heb de auto af te sluiten. Het vervelende is dat ik deze meldingen alleen als tekstmelding binnenkrijg, maar dat ik er geen geluid bij krijg of badges. Geluiden en badges zijn wel ingeschakeld in meldingen. Ik heb een iPhone 15 met IOS 26. Is dit een bekend euvel of heb ik toch iets niet goed ingesteld?
Die krijg je ook niet. Helaas.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• Kylstram
iHansz schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:26:
[...]

Die krijg je ook niet. Helaas.
Zo jammer :-(

EX30 Core SMSR MY26

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Kylstram schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:11:
Kun je dat niet programmeren in "Opdrachten"/Shortcuts?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Kylstram
Bob Popcorn schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:22:
[...]

Kun je dat niet programmeren in "Opdrachten"/Shortcuts?
Geen idee, maar zou gewoon in de app moeten zitten.

EX30 Core SMSR MY26

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Na maanden stabiel een range van 321km te laten zien bij 90% acculading, werd ik vanmorgen opeens positief verrast. 30km extra gratis erbij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgGYAIcoVLqijuDhSbsFDAVvtOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmcUu6C1JvdcFlaswP9fHTfs.jpg?f=fotoalbum_large

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 19:25
Weet iemand wanneer de digital keys voor android gaan werken,

Auto is inmiddels 1.8 maar als je in de app de key toe wilt voegen zegt ie dat het nog niet beschikbaar is en dat je later terug moet checken.

Ik heb een slechte FOB auto opend nauwlijks meer via keyless en moet telkens sleutel tegen de deurstyl houden.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 13:39
Werkt prima, vanuit de auto (in je profiel) aan je telefoon toevoegen. Je hebt dan wel een achtcijferige code nodig, als je die nog niet per mail ontvangen hebt moet je even de dealer bellen zodat je hem alsnog krijgt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Scriptkid schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:18:
Weet iemand wanneer de digital keys voor android gaan werken,

Auto is inmiddels 1.8 maar als je in de app de key toe wilt voegen zegt ie dat het nog niet beschikbaar is en dat je later terug moet checken.

Ik heb een slechte FOB auto opend nauwlijks meer via keyless en moet telkens sleutel tegen de deurstyl houden.
Welke telefoon heb je? En welke app versie? Voor Samsung en pixel toestellen zou het met de laatste update (1.8) en de laatste app versie (6.6.0) moeten werken.

Daarnaast werkt het het beste als je het koppel proces start vanuit het scherm in de auto.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 06-03-2026 06:43 ]

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:06
DarthGoofy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:28:
Voor wie ook nog steeds last heeft van gekraak ter hoogte van de deurstijl, ik denk na 1,5 jaar de oorzaak gevonden te hebben. Ze hebben al 2x de deurstijl opgemaakt en 1x de gordelhouder vervangen, maar zonder soulaas. Uiteindelijk kwam ik deze site tegen en heb ik de rubbers met een product behandeld, waarmee het geluid quasi verdwenen is.
https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=927&start=10
Heb nu de vraag aan Volvo gesteld of de kwaliteit van de rubbers ondertussen veranderd is tov mijn twin van 03/2024.
Update over dit onderwerp.

Sinds half jaar heb ik ook last van gerammel in de auto alsof er kabels losliggen of losse spullen in het deurvak zwerven. Alleen bij stapvoets en langzaam rijden over klinkerwegen.

Afgelopen twee weken de deurrubbers van het bestuurdersportier ingevet. Eerst alleen binneste rubber in de deurstijl, geen effect. Toen buitenste rubber aan de deur zelf, geen effect.

Toen eerder aangeven rubber rand met flappen tegen inwateren/geluid op de bovenkant. Rammelen was daarna stuk minder.
Hierna ook het linker achterportier ingevet. Rammelen lijkt over nu bij mij.

Komende week overtollig vet weghalen tegen vlekken op kleding enzo, of vastkleven van zand en stof.

Gebruik gemaakt van een universeel, zuurvrij, watervast vet voor lagers en chassisdelen (fietsen/motoren/auto's).

Afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huRaKvhy6J_fkzp--IJAR9jJKF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjubBI4RlUnPgLjGd1Y6Rys8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfcltXHJ9vkRBoJFJC4iiEYixG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iv7PYHr9Ynvo2oc5wAa60OhR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick-99 op 06-03-2026 21:03 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-03 16:21

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

https://www.volvocars.com...eleases/2E772DDFA83848B8/

ik mis in dit artikel alleen de EX30.... ik mag toch aannemen dat deze update op onze Ex30 ook uitgerold gaat worden. Iemand enig idee wanneer wij aan de beurt zijn wellicht?

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
ofheroes schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:33:

ik mis in dit artikel alleen de EX30.... ik mag toch aannemen dat deze update op onze Ex30 ook uitgerold gaat worden. Iemand enig idee wanneer wij aan de beurt zijn wellicht?
Lijkt sterk op wat we al hebben. Zouden de andere Volvo's gelijk getrokken worden aan de EX30?

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03 15:01

Uit een reddit forum betreffende dit onderwerp:

The new "Volvo Car UX" (as shown on the https://www.volvocars.com/us/cars/volvo-car-ux/ page) is the UX update for older Volvos that has been promised approx. a year ago, it just arrived a bit late.
I've watched the 4 videos on that page and it's all about bringing the EX30 user experience (UX) to those older models.
So the EX30 already has the "Volvo Car UX", it was rolled out with it.

• rens-br

rens-br

Het klinkt bijna alsof wij niet aan de beurt komen, omdat we al op Android Automotive draaien.

/spuit11

• iHansz
Wij zijn in de zomer aan de beurt:

“De toevoeging van V2L en de nieuwe UX zullen naar verwachting in de zomer via draadloze software-updates worden aangeboden aan nieuwe en bestaande EX30-klanten.”

https://www.volvocars.com...eleases/32BDFB694371A428/

• ivarga
iHansz schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:23:
Wij zijn in de zomer aan de beurt:

“De toevoeging van V2L en de nieuwe UX zullen naar verwachting in de zomer via draadloze software-updates worden aangeboden aan nieuwe en bestaande EX30-klanten.”

https://www.volvocars.com...eleases/32BDFB694371A428/
Vooral die aanpasbare menubalk klinkt interessant !

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
Hoi, na ruim 12 jaar in een V60 D6 AWD gereden te hebben is een familielid van mij aan zet voor een nieuwe auto. We zaten te denken aan de Volvo EX30 Black Edition Plus Europa P8 AWD.

Wat zijn jullie ervaringen met deze auto/uitvoering? De WLTP-range is aan de lage kant (450 km), is dit in de winter 250 km?

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:14
turkeyhakan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:53:
Hoi, na ruim 12 jaar in een V60 D6 AWD gereden te hebben is een familielid van mij aan zet voor een nieuwe auto. We zaten te denken aan de Volvo EX30 Black Edition Plus Europa P8 AWD.

Wat zijn jullie ervaringen met deze auto/uitvoering? De WLTP-range is aan de lage kant (450 km), is dit in de winter 250 km?
Is er een specifieke reden dat je de P8 (dual motor) wil ipv de P5 (single motor extended range) ?
Die laatste komt iig al iets verder en is nog steeds snel genoeg.

'Mijn' SMER (wat nu dus P5 heet) doet in de winter nog ongeveer 320 kilometer (voornamelijk snelwegkilometers)

• turkeyhakan
Aomi schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Is er een specifieke reden dat je de P8 (dual motor) wil ipv de P5 (single motor extended range) ?
Die laatste komt iig al iets verder en is nog steeds snel genoeg.

'Mijn' SMER (wat nu dus P5 heet) doet in de winter nog ongeveer 320 kilometer (voornamelijk snelwegkilometers)
Inderdaad, vooral AWD en de extra snelle acceleratie.

• rens-br

rens-br

turkeyhakan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:03:
[...]

De single motor EX30 trekt de straatstenen al uit de grond bij een stoplicht, dus tuurlijk is het leuk dat het 'nog sneller' kan, maar echt nuttig is het niet. Neemt niet weg dat ieder zo zijn voorkeur mag hebben.

• turkeyhakan
rens-br schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:17:
[...]

De single motor EX30 trekt de straatstenen al uit de grond bij een stoplicht, dus tuurlijk is het leuk dat het 'nog sneller' kan, maar echt nuttig is het niet. Neemt niet weg dat ieder zo zijn voorkeur mag hebben.
Eens, maar ik vroeg naar ervaringen over de P8 AWD en niet naar redenen waarom wij toch voor een P5 zouden moeten kiezen 8)

• Aomi
turkeyhakan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:03:
[...]

Ik zou je wel aan willen raden met allebei een proefrit te maken dan.
Met de RWD raak je de grip echt al zelden kwijt (alleen in de sneeuw), zelfs op een nat wegdek kun je nog steeds gewoon heel vlot de bochten door.
En de stoplichtsprint gaat in de single motor ook al erg snel. Die ene seconde sneller ga je ook niet echt merken denk ik. En als het je om de range te doen is zijn stoplichtsprintjes sowieso geen aanrader. Dus ik denk dat je met de RDW beter af bent persoonlijk.
Of het moet zijn dat je hem offroad wil gaan gebruiken maar daar is dit uberhaupt geen geschikte wagen voor.

Wil je toch de AWD dan kun je in de winter denk ik op zo'n 280km bereik rekenen.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-03 16:06

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik rijd de AWD / Twin variant; standaard staat de auto in achterwielaandrijving. Dat is voor de meeste gevallen snel zat. Wanneer je flink het pedaal indrukt voel je ook de motor op de vooras aanspringen. Daarnaast zit er in het menu een optie waarmee je semi permanent AWD aan kan zetten (moet bij elke rit aangezet worden).

Actieradius in de zomer is ca. 350km obv 100%, in de winter ca. 275km obv 100%. Omdat je in de praktijk eerder van 90% naar 20% rijdt, houd in het slechtste scenario rekening met 200km actieradius.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-03 18:05

Ik heb de RWD extended range, en krijg er niet meer dan 230 km uit (van 90-10% acculading) op winterbanden en veel snelwegkilometers.

• turkeyhakan
@TheFruitNerd @GJS93 dank voor jullie ervaring. Dat is niet heel veel...

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-03 18:05
turkeyhakan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:59:
@TheFruitNerd @GJS93 dank voor jullie ervaring. Dat is niet heel veel...
Dat ben ik met je eens… Ik ben heel tevreden met de auto, maar de actieradius is voor mij wel echt een irritatiepunt soms.

• iHansz
Actieradius valt wel mee hoor, ook in vergelijking met andere merken, kijk maar eens bij de testen in Autoweek bv. Volvo heeft inmiddels een nieuwe site gelanceerd, waarbij je kunt kijken hoe de actieradius zich verhoudt tot verschillende variabelen (en dat is best accuraat): https://www.volvocars.com...atureIndex=6&climate=true. Sowieso rij je een EV nooit van 100 naar 0%.

• turkeyhakan
iHansz schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:57:
Actieradius valt wel mee hoor, ook in vergelijking met andere merken, kijk maar eens bij de testen in Autoweek bv. Volvo heeft inmiddels een nieuwe site gelanceerd, waarbij je kunt kijken hoe de actieradius zich verhoudt tot verschillende variabelen (en dat is best accuraat): https://www.volvocars.com...atureIndex=6&climate=true. Sowieso rij je een EV nooit van 100 naar 0%.
Thanks, goede website.

Een EV rijd ik zeker wel regelmatig van 100% naar 0%, afgelopen weekend nog. Als ik daarmee tijd bespaar en thuis de auto kan inpluggen, dan doe ik dat :-) Tesla is heel accuraat met het accupercentage als je de navigatie gebruikt.

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-03 21:29
turkeyhakan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:00:
[...]

Thanks, goede website.

Een EV rijd ik zeker wel regelmatig van 100% naar 0%, afgelopen weekend nog. Als ik daarmee tijd bespaar en thuis de auto kan inpluggen, dan doe ik dat :-) Tesla is heel accuraat met het accupercentage als je de navigatie gebruikt.
De ex30 vooral op lange afstanden kan er soms wel 5% naast zitten. ;-)

• rens-br

rens-br

fbenniks schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:20:
[...]

De ex30 vooral op lange afstanden kan er soms wel 5% naast zitten. ;-)
5? Dat is nog weinig. Zeker bij 130 km/h en in de winter zit mijn Core er dan 20 tot 30 km naast.

• Makimba
  • Laatst online: 09:36
rens-br schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:41:
[...]

5? Dat is nog weinig. Zeker bij 130 km/h en in de winter zit mijn Core er dan 20 tot 30 km naast.
Ik hanteer in de winter aantal te rijden kilometers x 2. Dan kom ik vaak aardig uit, ik rij wel aardig door, dat dan weer wel..

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-03 21:24
Mensen, graag jullie mening en advies over het volgende:

Ik had een kleine schade op mijn portier (ter grootte van een euromunt) en bracht mijn lease-auto naar een gerenomeerd schadeherstelbedrijf - denkende dat dit zo gefixt zou zijn.

Er werd mij verteld dat beide portieren én achterscherm overgespoten moesten worden om kleurverschil te voorkomen. Hier baalde ik van want ik wilde liever de schade lokaal laten repareren maar dat wilden ze niet doen.

Het was daarom ook een grote verassing dat toen ik de auto ophaalde, er behoorlijk kleurverschil te zien was. Zeker onder bepaalde lichtomstandigheden is dit erg opvallen (bijv. een lantaarnpaal in de schemering).

Ik heb gemaild en ben teruggegaan en het kleurverschil werd wel erkend maar met een heel technisch verhaal afgedaan als normaal of iets dat altijd al zo was; er was namelijk 'blanke lak' gebruikt dus kleurverschil zou eigenlijk niet eens mogelijk zijn.

Ik had toen weinig zin in een strijd en heb het er bij laten zitten - mede omdat dit ook een (weliswaar splinternieuwe) lease-auto is maar toch, ik rijd hier nog zeker 2.5 jaar mee rond en elke keer als ik naar m'n auto loop, irriteert het me enorm.

Ik had me er misschien niet bij neer moeten leggen. Wat is jullie mening? Overdrijf ik? En, wat zijn mijn rechten om hier toch nog op terug te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvFugNsRGqp-5bNky7mMVJOiYxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orZsvx16jSBBQOnzS77NdebG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDz0nPu5ApWIDoQMWN33lgzOQuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjgOAIHfZTQI3pWTa45NHW8V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door mooiboy op 11-03-2026 13:59 ]

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
Bel de lease maatschappij voor en leg het ze aan hun voor. Op basis van deze foto's kunnen ze evt. vervolgstappen ondernemen, bv. door er een expert er naar te laten kijken. Het is niet jouw auto dus kan je dit het beste bij die LM beleggen.

• iHansz
Wat @EdwinW zegt. Zou dit niet accepteren. Is wel heel goed te zien.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
@mooiboy Ik vind dit niet acceptabel en zou me er ook kapot aan ergeren (ongeacht of het lease is of niet). Als de schadehersteller niet mee wil buigen, dan zal je degene die de rekening betaald moeten inschakelen.

Zelf zou ik de rekening voor dit werk niet betalen.

Invoegen doe je zo!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

mooiboy schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:58:
Mensen, graag jullie mening en advies over het volgende:

Ik had een kleine schade op mijn portier (ter grootte van een euromunt) en bracht mijn lease-auto naar een gerenomeerd schadeherstelbedrijf - denkende dat dit zo gefixt zou zijn.

Er werd mij verteld dat beide portieren én achterscherm overgespoten moesten worden om kleurverschil te voorkomen. Hier baalde ik van want ik wilde liever de schade lokaal laten repareren maar dat wilden ze niet doen.

Het was daarom ook een grote verassing dat toen ik de auto ophaalde, er behoorlijk kleurverschil te zien was. Zeker onder bepaalde lichtomstandigheden is dit erg opvallen (bijv. een lantaarnpaal in de schemering).

Ik heb gemaild en ben teruggegaan en het kleurverschil werd wel erkend maar met een heel technisch verhaal afgedaan als normaal of iets dat altijd al zo was; er was namelijk 'blanke lak' gebruikt dus kleurverschil zou eigenlijk niet eens mogelijk zijn.

Ik had toen weinig zin in een strijd en heb het er bij laten zitten - mede omdat dit ook een (weliswaar splinternieuwe) lease-auto is maar toch, ik rijd hier nog zeker 2.5 jaar mee rond en elke keer als ik naar m'n auto loop, irriteert het me enorm.

Ik had me er misschien niet bij neer moeten leggen. Wat is jullie mening? Overdrijf ik? En, wat zijn mijn rechten om hier toch nog op terug te komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alsof ze RAL9010 hebben bijgestipt met RAL9001 8)7

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-03 21:24
Bob Popcorn schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:30:
[...]

Alsof ze RAL9010 hebben bijgestipt met RAL9001 8)7
Dat is ongeveer wat ik ook tegen ze zei maar toen werd er beweerd dat er enkel blanke lak verneveld is en dat het dus helemaal niet kan 8)7

Heb er maar weer een mail over gestuurd.

/edit:

Garage belde direct op dus nemen het wel serieus. Toch blijven ze het maar vreemd vinden omdat er ""blanke lak"" is gebruikt en "geen kleur". Het zal. Maar hoe ontstaat dit kleurverschil dan? Iemand die hier een verklaring voor heeft?

Ga morgen langs en dan gaan ze er naar kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door mooiboy op 11-03-2026 14:56 ]

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

mooiboy schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:44:
[...]

Dat is ongeveer wat ik ook tegen ze zei maar toen werd er beweerd dat er enkel blanke lak verneveld is en dat het dus helemaal niet kan 8)7

Heb er maar weer een mail over gestuurd.

/edit:

Garage belde direct op dus nemen het wel serieus. Toch blijven ze het maar vreemd vinden omdat er ""blanke lak"" is gebruikt en "geen kleur". Het zal. Maar hoe ontstaat dit kleurverschil dan? Iemand die hier een verklaring voor heeft?

Ga morgen langs en dan gaan ze er naar kijken.
Ja is gekscherend natuurlijk, maar waarschijnlijk is het zo dat de blanke lak onder een andere hoek er op zit ofzo dat het anders reflecteert.

• Aomi
Vraag anders of ze de rest van de auto ook maar overspuiten... Dit kan toch niet zo hahah
Helemaal als ze menen dat het niet te voorkomen is.

Als dit op de foto al zo goed zichtbaar is kan ik me wel indenken hoe dit er in het echt uit ziet...

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-03 10:37
Iemand een tip hoe je deze weergave kan activeren? Ik kan precies enkel switchen tussen de standaardweergave en 'calm'?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bM-1zOA4dczEq8nYFworGN7LJ70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JsgdE6xWcwFaxgEZWsO8umI5.png?f=fotoalbum_large

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:40
Home (huisje) links onderin iets langer dan alleen aantikken vasthouden en dan loslaten.

Vooral ‘s nachts lekker rustig scherm.

[ Voor 21% gewijzigd door rienn op 12-03-2026 10:10 ]

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 18:01
DarthGoofy schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:02:
Iemand een tip hoe je deze weergave kan activeren? Ik kan precies enkel switchen tussen de standaardweergave en 'calm'?
[Afbeelding]
Volgens mij zit Surround helemaal (nog) niet in de EX30. Alleen Standaard en Calm.

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:31
Ik vraag me werkelijk af of mensen überhaupt nog wel eens een handleiding lezen :?

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-03 10:37
puccini schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:35:
Ik vraag me werkelijk af of mensen überhaupt nog wel eens een handleiding lezen :?
Jawel hoor, ik volg dit forum dagelijks om wat up-to-date te blijven :)
En leer zo telkens wat bij ;)

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:46
Gisteren proberen te parkeren in een ondergrondse parkeergarage. Ik parkeer altijd achteruit, dus maak ik een bochtje om vervolgens de auto achteruit in te parkeren. Verschijnt er een waarschuwing dat er geen sleutel is gedetecteerd, ik op OK moet drukken om te bevestigen en vervolgens wil de auto niet achteruit, alleen nog vooruit. Met veel pijn en moeite de garage uit kunnen rijden en eenmaal boven en buiten, kon ik gewoon weer achteruit kunnen rijden.
Ik woon in een appartement met ondergrondse parkeerkelder en nog nooit eerder zo’n probleem gehad.

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-03 21:51
HermanvdB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:07:
Gisteren proberen te parkeren in een ondergrondse parkeergarage. Ik parkeer altijd achteruit, dus maak ik een bochtje om vervolgens de auto achteruit in te parkeren. Verschijnt er een waarschuwing dat er geen sleutel is gedetecteerd, ik op OK moet drukken om te bevestigen en vervolgens wil de auto niet achteruit, alleen nog vooruit. Met veel pijn en moeite de garage uit kunnen rijden en eenmaal boven en buiten, kon ik gewoon weer achteruit kunnen rijden.
Ik woon in een appartement met ondergrondse parkeerkelder en nog nooit eerder zo’n probleem gehad.
Vandaag toevallig hetzelfde gehad, gewoon op de oprit. Heb toen mijn Android telefoon kunnen gebruiken die ik als digitale sleutel kan gebruiken.
Van de week ook al weigering bij het open van de deur.
Rijd de EX30 nu een jaar, maar die keyfob blijft een vreselijk ding.

• Grash00
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:12
Sleutel niet gedetecteerd al meerdere keren meegemaakt. Ondermeer bij het Ionity laden om 23.00 uur in Oostenrijk 30 km van ons hotel. Auto reageerde niet op mijn iPhone telefoon, noch op mijn iWatch. Gelukkig had mijn vrouw het zwarte kaartje, waardoor we uiteindelijk het hotel konden opzoeken. Ook nog laadproblemen gehad omdat geen connectie mogelijk was. Deze week bij de dealer geweest. Geen oplossing voor beide problemen. Hoewel de dealer altijd probeert mee te denken schijnt Volvo dit soort problemen niet te herkennen. Advies van Volvo: ontkoppel je IWatch. !!!! Blijft teleurstellend hoe Volvo de softwareproblemen aanpakt.Heb weinig vertrouwen meer dat het ooit nog goed gaat komen.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49
HermanvdB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:07:
Hier komt het helaas ook vaak voor sinds de 1.8 update, ik werd vanochtend nog wakker gemaakt door de boze vrouw dat ze de EX30 niet aan de praat kreeg… :/

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Hier van de week ook wat problemen met herkennen van de keyfob, maar toen verscheen ook de melding batterij keyfob bijna leeg (melding wat aan de late kant dus). Even langs de Hornbach voor een nieuwe knoopcel en probleem lijkt weer verholpen.

Twee dingen die me na de laatste update wel opvallen. Eerste is dat ik soms wel heel erg lang (eigenlijk te lang) vind duren voordat de auto vergrendeld. Ik moet regelmatig op de app kijken of de auto nu wel daadwerkelijk dicht is gegaan. Daar mis je dan toch wel weer het geluids signaal bij vergrendelen van de auto.

Andere punt is dat ik al een aantal keer heb gehad dat als er iemand anders (dus op een ander profiel) heeft gereden de stoel en spiegels niet meer in mijn positie terug komen. De stoel begint wel te bewegen maar lijkt halverwege op te houden. De eerste keer heb ik alles weer met de hand goed gezet (lastig want je blijft weer even zoeken hoe de stoel en de spiegels stonden), maar als ik even heen en weer switch tussen verschillende profielen dan zet hij alles wel helemaal goed (lastig want profiel switchen heeft de auto wel even voor nodig).

Software blijft toch wel een dingetje in deze auto, maar denk dat dat niet alleen bij Volvo het probleem is. Vroeger werd mechanisch alles tot in de treuren uitgetest voordat iets op de markt werd gebracht want terugroep acties waren kostbaar. Nu wordt een foutje gewoon OTA opgelost en kan de bestuurder het testen wel voor zijn rekekning nemen (veel goedkoper ;) )

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

• puccini
IT-Crowd schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:19:

Software blijft toch wel een dingetje in deze auto ;) )
Software een dingetje, hoe kom je daar nou bij. })

• Kylstram
Gisteren (12-03) een Peksunny DVR IV (officiële Volvo dashcam) laten monteren. Door de dealer netjes ingebouwd en kabels netjes weggewerkt. Het koppelen van de app op mijn iPhone 15 (IOS 26.3.1) aan de camera liep nogal problematisch, of eigenlijk niet. Vervolgens geprobeerd of het op mijn iPad wilde lukken (zelfde IpadOs versie). Dat werkte direct. Wat is nu het verschil tussen de iPad en de iPhone: De iPad heeft geen mobiele data. Nadat ik voor het starten van de app de mobiele data op mijn iPhone had uitgezet werkte dat ook feilloos. Dus de eerste stap bij het koppelen van de app aan de camera is het uitzetten van de mobiele data op de iPhone. Overigens bij het downloaden van filmpjes van de camera naar de iPhone crasht de app, maar dat is te ondervangen door filmpjes op de laptop te downloaden.

EX30 Core SMSR MY26

• Esteban Taiyo
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-03 20:03
Beste mede EX30 rijders.

Ik ben deze topic sinds onze bestelling van een Ex30 Core Business met veel interesse aan het volgen en al veel uit geleerd.
Vandaag onze Ex30 mogen ophalen bij de dealer, en moet zeggen dat deze geweldig rijd :)

Ik heb een vraag over de instellingen van de spiegels bij een profiel.
Het hoofd profiel is op de VolvoID van mij vrouw, daar dit haar auto is.
Ze heeft mij via de Volvo app uitgenodigd als bijkomende bestuurder.
Ik heb een eigen Volvo ID aangemaakt en 2de profiel in de wagen ingesteld waar dan de 2de kaart aan gekoppeld is.

Nu merken we dat bij het ontgrendelen tussen de kaarten wel het juiste profiel wordt ingesteld maar de stand van de spiegels niet wordt aangepast volgens het profiel.
Ook klimaat regelingen zoals temperatuur en ventilatie blijven gewoon staan op de laatst ingestelde settings.
Apps zijn dan wel weer per profiel aangepast.

Doen wij iets verkeerd of is dit niet mogelijk bij onze uitvoering?

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-03 18:46
Esteban Taiyo schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:47:
Beste mede EX30 rijders.

Ik ben deze topic sinds onze bestelling van een Ex30 Core Business met veel interesse aan het volgen en al veel uit geleerd.
Vandaag onze Ex30 mogen ophalen bij de dealer, en moet zeggen dat deze geweldig rijd :)

Ik heb een vraag over de instellingen van de spiegels bij een profiel.
Het hoofd profiel is op de VolvoID van mij vrouw, daar dit haar auto is.
Ze heeft mij via de Volvo app uitgenodigd als bijkomende bestuurder.
Ik heb een eigen Volvo ID aangemaakt en 2de profiel in de wagen ingesteld waar dan de 2de kaart aan gekoppeld is.

Nu merken we dat bij het ontgrendelen tussen de kaarten wel het juiste profiel wordt ingesteld maar de stand van de spiegels niet wordt aangepast volgens het profiel.
Ook klimaat regelingen zoals temperatuur en ventilatie blijven gewoon staan op de laatst ingestelde settings.
Apps zijn dan wel weer per profiel aangepast.

Doen wij iets verkeerd of is dit niet mogelijk bij onze uitvoering?
Ik weet het niet zeker, maar volgens kan dat alleen als je ook de elektrisch verstelbare stoelen hebt, e.g. de ultra. Heb zelf de plus met handmatig instelbare stoelen en had instelbare spiegels per profiel graag gehad. Ik en mijn partner verschillen namelijk nogal in hoogte. Zou ook niet weten waarom ze dat niet via een update zouden kunnen toevoegen.

• rienn
Ik heb zelf een plus. Spiegels worden niet in profiel opgeslagen.

Spiegelinstellingen worden alleen opgeslagen als je ook elektrische stoelen hebt.

• Patrick-99
rienn schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:10:
Ik heb zelf een plus. Spiegels worden niet in profiel opgeslagen.

Spiegelinstellingen worden alleen opgeslagen als je ook elektrische stoelen hebt.
Bij een elektrische stoel denk ik altijd aan een wat minder prettige ervaring. Met vastgebonden personen enzo... ;-)

Gelukkig in auto's nog niet aangetroffen.

• iHansz
Ok. 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2fKbRyYGqnP504d_Ho5cCYKHTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3a1iT3Ek7QhEpi1mCU3syNz.jpg?f=fotoalbum_large

• Danielson

• Meloenen
  • Nu online

• IT-Crowd
  • Niet online
Hier ook de melding in de auto en de app.

• Rob Voets
Hier ook en vanochtend stonden er in bluetooth op de telefoon ineens 2 volvo's. Ik heb er maar 1.

• iHansz
Rob Voets schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:21:
Hier ook en vanochtend stonden er in bluetooth op de telefoon ineens 2 volvo's. Ik heb er maar 1.
Heb je een iPhone en Apple Watch? Dat heb ik namelijk al vanaf het begin dat voor iOS gebruikers de Digital Key live ging.

• Makimba
  • Laatst online: 09:36
Toch spijtig dat er niet ook een tweede Volvo voor de deur stond :P

• puccini
Zoals iHansz al schreef een VOLVO0717 en Volvo EX30 .

• Danielson
puccini schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:17:
[...]

Zoals iHansz al schreef een VOLVO0717 en Volvo EX30 .
Dat heb ik ook, volgens mij is er een voor Carplay en een voor de normale BT verbinding! :)

• rienn
Net de Volvo iOS app geupdate. Behalve het verbruik in kWh is nu ook weer het gem verbruik in kWh/100km te zien. Ook voor ritten in het verleden.

• Meloenen
  • Nu online
Danielson schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:24:
[...]

Dat heb ik ook, volgens mij is er een voor Carplay en een voor de normale BT verbinding! :)
Volgens mij ook, ik heb altijd twee Volvo's in mijn bluetooth lijst gehad (en ik heb maar een fysieke Volvo).

• iHansz
Danielson schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:24:
[...]
Oh ja dat was het! Die extra is voor CarPlay. _/-\o_

• Rob Voets
iHansz schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Heb je een iPhone en Apple Watch? Dat heb ik namelijk al vanaf het begin dat voor iOS gebruikers de Digital Key live ging.
Ik denk inderdaad digital key van iPhone. Die heb ik sinds kort en was me niet eerder opgevallen.

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 20:27
rienn schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:33:
Net de Volvo iOS app geupdate. Behalve het verbruik in kWh is nu ook weer het gem verbruik in kWh/100km te zien. Ook voor ritten in het verleden.
Ook geüpdatet Android althans geen verbruik per 100km, helaas. Alleen bij gemiddelde verbruik zoals de vorige versie idem!

• iHansz
Je kunt nu ook snelkoppelingen voor openen/sluiten op je homescreen plaatsen (iPhone & Watch).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ana1eL0TwlehEyWVuuPys3hV_0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLo7nG0wXSd5Dh5tfGTIT39k.webp?f=fotoalbum_large

Plaatje gejat van Reddit.

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:55:
Je kunt nu ook snelkoppelingen voor openen/sluiten op je homescreen plaatsen (iPhone & Watch).

[Afbeelding]

Nice. Zoiets heb ik zelf inmiddels op Android ook in elkaar geknutseld via HA.

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09:52
rens-br schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Nice. Zoiets heb ik zelf inmiddels op Android ook in elkaar geknutseld via HA.
ja inderdaad, ik ook maar deze is wel mooier en werkt naar mijn idee ietsjes sneller.

• rens-br

rens-br

erikjanie schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:44:
[...]

ja inderdaad, ik ook maar deze is wel mooier en werkt naar mijn idee ietsjes sneller.
Dat denk ik inderdaad ook, ben benieuwd wanneer / of het naar de Android app komt.

• Lmnop
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19-03 18:53
iHansz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:55:

[Afbeelding]

Hoe is je dit gelukt? Ik kan de snelkoppeling namelijk nergens vinden in de lijst met mogelijke opties? Ook het gemiddeld kwh/100km van een rit is bij mij in de app nog niet terug te vinden.

• Rob Voets
Lmnop schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:35:
[...]

Hoe is je dit gelukt? Ik kan de snelkoppeling namelijk nergens vinden in de lijst met mogelijke opties? Ook het gemiddeld kwh/100km van een rit is bij mij in de app nog niet terug te vinden.
Heb je de app geüpdate? Ik heb de unlock knop trouwens weer verwijderd van mijn lockscreen, bang dat ik hem per abuis zou unlocken (de auto).

• Lmnop
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19-03 18:53
Rob Voets schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:41:
[...]

Heb je de app geüpdate? Ik heb de unlock knop trouwens weer verwijderd van mijn lockscreen, bang dat ik hem per abuis zou unlocken (de auto).
App versie 6.6.0, geen update beschikbaar in app-store. Hangt dit niet samen met face-ID?

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-03 13:16
Lmnop schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:37:
[...]

App versie 6.6.0, geen update beschikbaar in app-store. Hangt dit niet samen met face-ID?
App-versie 6.7.0

• iHansz
Wat @Rob Voets zegt. De app op iPhone en Watch wel eerst updaten naar v6.7.0. Watch even een schop geven door compleet uit en aan te zetten of Volvo app even deleten en opnieuw installeren, dan neemt die meteen de update mee. Op je lock screen kan je dan de standaard zaklamp en camera regelaar wijzigen in die van Volvo. Op de Watch voeg je ze gewoon toe dmv het plusje.

• AMOosterhuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-03 23:02
Weet iemand bij welke modeljaren van de EX30 V2L (vehicle to load) mogelijk wordt na de aangekondigde software update deze zomer? Ik had begrepen dat alle EX30's hardware-technisch al voorbereid waren op V2L en dat alleen de software het nog niet ondersteunde. Navraag bij de dealer blijkt dat de oudere versies van de EX30, waaronder die van mij, niet geschikt zijn. Wie weet hoe het zit?

• erikjanie
AMOosterhuis schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:57:
Weet iemand bij welke modeljaren van de EX30 V2L (vehicle to load) mogelijk wordt na de aangekondigde software update deze zomer? Ik had begrepen dat alle EX30's hardware-technisch al voorbereid waren op V2L en dat alleen de software het nog niet ondersteunde. Navraag bij de dealer blijkt dat de oudere versies van de EX30, waaronder die van mij, niet geschikt zijn. Wie weet hoe het zit?
Als je al vanuit de dealer te horen hebt gekregen dat oudere modellen niet uitgerust zijn met V2L, wat verwacht je hier dan nog voor antwoord te krijgen?

Voor zover ik weet heeft tot nu toe alleen de MY27 de V2L functie, alle andere types daarvoor dus niet.
De software update van a.s. zomer zou volgens mij vooral gaan om de nieuwe User interface waar je zelf kon bepalen welke iconen waar in de onderbalk komen te staan.

• Rob Voets
AMOosterhuis schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:57:
Dit is wat ik kan vinden: The addition of V2L and the new UX are planned to be provided through over-the-air software updates during summer to new and existing EX30 customers. 
https://www.volvocars.com...eleases/EA009B19B1AF8835/

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-03 18:46
Rob Voets schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:28:
[...]

Dit is wat ik kan vinden: The addition of V2L and the new UX are planned to be provided through over-the-air software updates during summer to new and existing EX30 customers. 
https://www.volvocars.com...eleases/EA009B19B1AF8835/
Ik interpreteer het anders. Ze sommen eerst alles (waaronder V2L) op voor het nieuwe model en daarna ook dat er UX improvements zijn die ook voor current models komen.
For the upcoming model year, Volvo EX30 customers can look forward to new entry-level powertrains, elevated interior design, and an expanded Black Edition offering. The EX30 will also be available with Vehicle-to-Load (V2L) functionality, allowing the car to act as a powerbank and supply energy to other devices and appliances. In addition, forthcoming software updates will introduce a more intuitive user experience. Several of the features will also be available to current EX30 drivers...

[ Voor 33% gewijzigd door Skaninchen op 19-03-2026 10:55 ]

• erikjanie
Skaninchen schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:52:
[...]

Ik interpreteer het anders. Ze sommen eerst alles (waaronder V2L) op voor het nieuwe model en daarna ook dat er UX improvements zijn die ook voor current models komen.
exact dat, in de aankondiging van de MY27 staat groot "met V2L beschikbaar", dat zegt naar mijn idee al genoeg dat alle vorige modellen het dus niet hebben.

• ivarga
erikjanie schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:54:
[...]

exact dat, in de aankondiging van de MY27 staat groot "met V2L beschikbaar", dat zegt naar mijn idee al genoeg dat alle vorige modellen het dus niet hebben.
Ik lees toch weer wat anders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/im5zqTHs_wwdkKlzCBC2oCFsX1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3racnOvb8dNnGbFVQs49lOjo.jpg?f=fotoalbum_large

• AMOosterhuis
erikjanie schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:19:
[...]

Als je al vanuit de dealer te horen hebt gekregen dat oudere modellen niet uitgerust zijn met V2L, wat verwacht je hier dan nog voor antwoord te krijgen?
Gewoon omdat dealers nog vooral petrolheads zijn in mijn optiek. Kennis van stroom is doorgaans beperkt tot 12V.

Dealer had ook nog nooit van ERE certificaten gehoord. En dat je de eerste exemplaren van de EX30 SMER waarbij op het kenteken 1.400 kg trekgewicht staat vermeld door een administratieve handeling van het RDW kon laten aanpassen zodat er 1.600 kg trekgewicht op het kenteken komt weten ze ook niet.

• AMOosterhuis
erikjanie schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:19:
[...]

En op

https://www.involve.nl/v2l-adapter-vehicle-to-load

Kun je gewoon de EX30 en MY2024 selecteren en dan kun je m bestellen.

• rienn
Ja. Maar bij het artikel zelf staat onderaan bij de model jaren alleen de EX60.

• Rob Voets
rienn schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:34:
Ja. Maar bij het artikel zelf staat onderaan bij de model jaren alleen de EX60.
Maar ook niet de nieuwste EX30…

• Patrick-99
Ik denk dat alle omvormers in de auto's deze functie technisch aankunnen. De benodigde metingen, aansturing en regelingen zijn beschikbaar in de hardware. Deze zijn ook al nodig voor het goed regelen en bewaken van de laadstroom, vermogens en veiligheden.
Het is alleen een keuze van Volvo of het in de software en firmware vrijgegeven wordt. Afwachten maar.

Hier speelt denk ik ook goedkeuring voor deze toepassing in een land. Of bij terugleveren aan het net, goedkeuring van de netbeheerder. Net zoals bij een omvormer met zonnepanelen.

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 20:27
Monteurs zijn geen techneuten zijn heel goed in Mecano werk, helaas! Is ook logisch anders konden we geen monteur meer vinden. Gelukkig zijn er nog uitzonderingen echter die vind je niet bij de dealers en zijn voor zich zelf begonnen.
Daarnaast kunnen dealers ook heel goed rekeningen uitschrijven. Voor de kennis kan je beter op forums terecht is mijn idee, althans zo werkt het bij mij, met name op de Duitse vind je vaak goede info.

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 20:50
Ik heb na de laatste update een drietal willekeurige momenten gehad waarbij ik de auto ontgrendel en de linkerspiegel naar beneden staat en niet meer omhoog wil. Uitstappen, vergrendelen en dan weer ontgrendelen is de oplossing geweest, maar fijn is het niet. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

• IT-Crowd
  • Niet online
AMOosterhuis schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:38:
[...]
En dat je de eerste exemplaren van de EX30 SMER waarbij op het kenteken 1.400 kg trekgewicht staat vermeld door een administratieve handeling van het RDW kon laten aanpassen zodat er 1.600 kg trekgewicht op het kenteken komt weten ze ook niet.
Ondertussen zijn er een paar wel van de op de hoogte, maar nog steeds staat mijn dealer op het standpunt dat ik mijn portemonnee maar moet trekken om hun administratieve fout recht te trekken. :( :(

• Rob De W.
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22-03 18:51
Ik erger me steeds meer over het sluiten van de deuren; je moet de deur echt dicht meppen en vaak mislukt de eerste poging omdat de deur niet "in het slot valt" en de handeling herhaald moet worden. Geeft je niet echt het luxegevoel dat je van Volvo mag verwachten.
De boosdoener is volgens mij de lucht die opgesloten/samengeperst wordt in het interieur; als ik eerst een raampje openzet voordat ik de deur sluit, is de klacht verdwenen. Even dacht ik het probleem op te kunnen lossen door de luchtcirculatie-instelling te (de-)activeren maar dat mocht helaas niet baten. Ben ik alleen met dit probleem?

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 11:58
Rob De W. schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:47:
Ik erger me steeds meer over het sluiten van de deuren; je moet de deur echt dicht meppen en vaak mislukt de eerste poging omdat de deur niet "in het slot valt" en de handeling herhaald moet worden. Geeft je niet echt het luxegevoel dat je van Volvo mag verwachten.
De boosdoener is volgens mij de lucht die opgesloten/samengeperst wordt in het interieur; als ik eerst een raampje openzet voordat ik de deur sluit, is de klacht verdwenen. Even dacht ik het probleem op te kunnen lossen door de luchtcirculatie-instelling te (de-)activeren maar dat mocht helaas niet baten. Ben ik alleen met dit probleem?
Dit lijkt me niet normaal en zou ik laten controleren bij de garage. Ik heb er met mijn 60K kilometers in de EX30 nog nooit last van gehad.

• ivarga
JSD00 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Dit lijkt me niet normaal en zou ik laten controleren bij de garage. Ik heb er met mijn 60K kilometers in de EX30 nog nooit last van gehad.
Ook 60K erop zitten en herken dit probleem ook niet

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-03 21:51
Sinds gisteren (20/3) lijkt de rittenregistratie van slag te zijn. Registratie adressen vanaf start tot eind klopt niets meer van, wijkt soms meerdere kilometers af. Meer mensen hier last van?

• Rob Voets
Martin99 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 16:02:
Sinds gisteren (20/3) lijkt de rittenregistratie van slag te zijn. Registratie adressen vanaf start tot eind klopt niets meer van, wijkt soms meerdere kilometers af. Meer mensen hier last van?
Bij mij ook zie ik.

• iHansz
Bij mij klopt ‘t nog (ritten op 20&21/3)

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04:56
Sinds woensdag klopt de ritregistratie niet meer bij mij, er missen heel wat kilometers doordat het systeem vertrekpunt te laat aanduidt en aankomst al kilometers van te voren vastlegt.

Auto is net klaar met laden, nog altijd 321 km bereik bij 90% lading.

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 12:24
Werner schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:30:
Sinds woensdag klopt de ritregistratie niet meer bij mij, er missen heel wat kilometers doordat het systeem vertrekpunt te laat aanduidt en aankomst al kilometers van te voren vastlegt.
Hier ook opeens. En de route is opeens een bijna rechte lijn geworden van bestemming A naar bestemming B. Zelfde route heen en terug zit 5! km verschil tussen.

Als mijn vriendin met de auto weg is, denkt de app dat de auto nog thuis staat 7(8)7
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste