Mensen, graag jullie mening en advies over het volgende:
Ik had een kleine schade op mijn portier (ter grootte van een euromunt) en bracht mijn lease-auto naar een gerenomeerd schadeherstelbedrijf - denkende dat dit zo gefixt zou zijn.
Er werd mij verteld dat beide portieren én achterscherm overgespoten moesten worden om kleurverschil te voorkomen. Hier baalde ik van want ik wilde liever de schade lokaal laten repareren maar dat wilden ze niet doen.
Het was daarom ook een grote verassing dat toen ik de auto ophaalde, er behoorlijk kleurverschil te zien was. Zeker onder bepaalde lichtomstandigheden is dit erg opvallen (bijv. een lantaarnpaal in de schemering).
Ik heb gemaild en ben teruggegaan en het kleurverschil werd wel erkend maar met een heel technisch verhaal afgedaan als normaal of iets dat altijd al zo was; er was namelijk 'blanke lak' gebruikt dus kleurverschil zou eigenlijk niet eens mogelijk zijn.
Ik had toen weinig zin in een strijd en heb het er bij laten zitten - mede omdat dit ook een (weliswaar splinternieuwe) lease-auto is maar toch, ik rijd hier nog zeker 2.5 jaar mee rond en elke keer als ik naar m'n auto loop, irriteert het me enorm.
Ik had me er misschien niet bij neer moeten leggen. Wat is jullie mening? Overdrijf ik? En, wat zijn mijn rechten om hier toch nog op terug te komen.
[
Voor 6% gewijzigd door
mooiboy op 11-03-2026 13:59
]