• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:46
sparks schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:43:
[...]

Hier ook niet, ook model MY26, maar daar zal nieuwe UI ook al op. Werd uitgeleverd met 3.7? Wel update naar 4.2 gekregen, daarna niets meer gezien.
Denk niet dat we iets missen, maar vond het raar dat deze nooit is aangeboden is geweest.

De Google updates krijg ik wel want het geluid van de navigatie is terug zoals voordien.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:48
Zojuist terug uit Nijverdal. Na de prettige ontvangst is de software update uitstekend verlopen en stond er binnen 40 minuten op. Alles liep prima vlot door. Heb meegekeken op het computerscherm in de werkplaats en het waren 13 softwarepakketjes die één voor één werden gepusht en geïnstalleerd. Nu eindelijk ook de nieuwe cluster en vind die er fraai uitzien. Beter dan die "racetrack" cockpit. Versie is nu 5.1.9.

Buiten het cluster zo te zien geen visuele veranderingen op het middenscherm. De twee dikke balken zijn gebleven. Maps zag er wel iets anders uit met die ballonnetjes. Had nog wat boodschappen gedaan en warempel begon Spotify meteen te spelen toen ik instapte. Voorheen moest ik altijd op de play knop drukken. So far so good..

Meteen ter plekke mijn XC40 omgeturnd naar een EX40. Aangezien mijn MY24 eigenlijk een EX40 is en ik nogal eens de vraag krijg of dit een plugin hybride is vanwege de XC40 aanduiding had ik bij het maken van de afspraak gelijk een EX40 embleem besteld. Ze boden aan die er meteen op te plakken, dus ook meteen geregeld. Nu hopelijk geen vragen meer over hybride.. ;)

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:55
Tranquility schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:05:
Zojuist terug uit Nijverdal. Na de prettige ontvangst is de software update uitstekend verlopen en stond er binnen 40 minuten op. Alles liep prima vlot door. Heb meegekeken op het computerscherm in de werkplaats en het waren 13 softwarepakketjes die één voor één werden gepusht en geïnstalleerd. Nu eindelijk ook de nieuwe cluster en vind die er fraai uitzien. Beter dan die "racetrack" cockpit. Versie is nu 5.1.9.

Buiten het cluster zo te zien geen visuele veranderingen op het middenscherm. De twee dikke balken zijn gebleven. Maps zag er wel iets anders uit met die ballonnetjes. Had nog wat boodschappen gedaan en warempel begon Spotify meteen te spelen toen ik instapte. Voorheen moest ik altijd op de play knop drukken. So far so good..

Meteen ter plekke mijn XC40 omgeturnd naar een EX40. Aangezien mijn MY24 eigenlijk een EX40 is en ik nogal eens de vraag krijg of dit een plugin hybride is vanwege de XC40 aanduiding had ik bij het maken van de afspraak gelijk een EX40 embleem besteld. Ze boden aan die er meteen op te plakken, dus ook meteen geregeld. Nu hopelijk geen vragen meer over hybride.. ;)
Wat kostte nou die snapdragon update? ik zie 'm op de site niet meer staan.. ben inmiddels wel belanghebbend, omdat ik die van mij uit de lease ga overnemen en er dus nog lang mee ga rijden...

Moet overigens wel zeggen dat sinds 5.0.5 die wel stuk vlotter is dan op 4.X. Dat is echt de beste upgrade (zowel qua functionaliteit als performance) geweest tot nu toe, mogen ze er nog wel een paar van maken..

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goed ook bijna eigenaar van een XC40. :)

Nou kregen we gelijk ook een aanbod voor Volvo Car Insurance via Baloise. Lijkt qua prijs erg concurrerend, maar hoe zijn de ervaringen hiermee?

• Kammika
sambalbaj schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:30:
Goed ook bijna eigenaar van een XC40. :)

Nou kregen we gelijk ook een aanbod voor Volvo Car Insurance via Baloise. Lijkt qua prijs erg concurrerend, maar hoe zijn de ervaringen hiermee?
ik ben ooit (jaren geleden) een keer aangereden door een Volvo, heb toen een heleboel geld van Baloise gekregen. Had er wel een letselschade advocaat voor nodig om dat af te dwingen, want deden ze niet van zelf..

(en nee hoor, no worries..alles is goedkomen)

• Kammika
BTW ik die van mij dus nu ook net in de verzekering gegooid. Aanbod in de volvo app was niet concurrerend (dat is volgens mij ook Baloise). Via zowel geld.nl en independer.nl kwam ik op veel goedkopere verzekeringen met betere voorwaarden

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:35
Kammika schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:23:
[...]

Wat kostte nou die snapdragon update? ik zie 'm op de site niet meer staan.. ben inmiddels wel belanghebbend, omdat ik die van mij uit de lease ga overnemen en er dus nog lang mee ga rijden...

Moet overigens wel zeggen dat sinds 5.0.5 die wel stuk vlotter is dan op 4.X. Dat is echt de beste upgrade (zowel qua functionaliteit als performance) geweest tot nu toe, mogen ze er nog wel een paar van maken..
Ook gedaan. Dacht iets van €1100. Ben er elke dag blij mee 👍

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Kammika
caspervc schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:25:
[...]

Ook gedaan. Dacht iets van €1100. Ben er elke dag blij mee 👍
oef... da's wel een bedrag...

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:05
Kammika schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 18:30:
[...]

oef... da's wel een bedrag...
Dat is het zeker. Ik heb het er niet voor over. Sinds Volvo Car UX vind ik de responsiveness acceptabel, al is het niet te vergelijken met een recente smartphone. Een ieder mag natuurlijk zelf beslissen of hij/zij het de moeite waard vindt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
Ja precies, leuk dat het wat sneller werkt maar je kan amper wat met het infotainment en voor mij is het ook snel genoeg voor wat het doet. Ik gebruik Maps en Spotify 99,9% van de tijd en dat werkt gewoon vlot. Bij de opstart als je geen preconditioning hebt gedaan is het soms een beetje traag maar dat vind ik geen issue. Bij mij is de wagen ook een lease die over een jaar wordt ingeleverd. Als je er nog 10 jaar mee verder rijdt dan is het mss wel interessant maar dat hangt er ook vanaf hoe lang Volvo nog doorontwikkelt op de nieuwe hardware... en daar heb je het gissen naar.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:55
StevendGraaf schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:09:
Dat electrische auto's beter presteren in hogere temparaturen is toch algemeen bekend, dat is geen nieuwe trend toch?
Klopt. Deze is specifiek voor onze auto's (lees: mijn auto).
Ben wel benieuwd wat het bereik in je schema weergeeft? Daadwerkelijk gereden kilometers of een potentieel bereik aan de hand van je verbruik op een bepaalde rit?
Want ik ben wel benieuwd wat de omstandigehden waren toen je 600km gereden zou hebben.
Bereik bereken ik door echt gereden kilometers over het verbruikte SoC (soms meerdere laadsessies) naar 100% accu te extrapoleren of delen.
Het bereik van 600 km heb ik gehaald door een poosje alleen binnendoor te rijden. Vooral 50-60-80 km/u wegen gereden, niet boven de 80 km/u. Gemiddelde snelheid was 53 km/u. Normaal 64 km/u gemiddeld.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:48
Kammika schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:23:

Iets van rond de €1145,-.

Ze mogen er niet meer actief mee adverteren, maar je kan gewoon terecht voor de upgrade als je er om vraagt. Dus gewoon even een belletje of mailtje. Dat vertelde hij me vanmiddag nog.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Venomer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:05:
[...]

Dat is het zeker. Ik heb het er niet voor over. Sinds Volvo Car UX vind ik de responsiveness acceptabel, al is het niet te vergelijken met een recente smartphone. Een ieder mag natuurlijk zelf beslissen of hij/zij het de moeite waard vindt.
Voor mij werkt alles ook vlot genoeg, het is uiteindelijk toch ook geen smartphone waar je veel op bezig ben. Ik zou er persoonlijk iig geen extra €1100 voor over hebben.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:29
Bracht mijn vrouw naar de stad, wij hebben ieder een sleutel van de auto.
Vrouw stapt uit en loopt weg: melding sleutel is uit de auto verwijderd!
Kon haar nog terugroepen en haar sleutel gekregen. (De mijne lag thuis in andere broek)

Had gewaarschuwd moeten zijn dat ik op haar profiel reed.

Vraag is als ik thuis was uitgestapt zonder een sleutel op mij of in de auto kon ik hem niet op slot doen?
Wel met de app?
En thuis gekomen zonder sleutel had ik niet meer weg kunnen rijden?

Weet iemand hoe het werkt?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Pagina: 1 ... 370 371 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"