• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
DoubleDot schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:08:
[...]

Zou nogal wat zijn, "oh ik hoef geen waarschuwingen te geven dat er iets defect of storing heeft, de bestuurder gaat binnen een maand toch naar de dealer".. moet niet gekker worden :+
Je begrijpt het niet, het gaat over de melding dat je naar de dealer moet voor periodiek onderhoud. Die wil je toch niet elke rit opnieuw krijgen als je al een afspraak hebt gemaakt om naar de dealer te gaan ...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
Largamelion schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:18:
[...]
Je begrijpt het niet, het gaat over de melding dat je naar de dealer moet voor periodiek onderhoud. Die wil je toch niet elke rit opnieuw krijgen als je al een afspraak hebt gemaakt om naar de dealer te gaan ...
Maar die afspraak kan ook gewoon voor een kapot lampje zijn... Ondanks dat je op onderhoud "moet"

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleDot op 27-04-2026 21:21 ]

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
DoubleDot schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:21:
[...]

Maar die afspraak kan ook gewoon voor een kapot lampje zijn... Ondanks dat je op onderhoud "moet"
Dat je dan nog meldingen krijgt voor een kapot lampje is geheel logisch, maar een melding dat je een afspraak moet maken terwijl je al een afspraak hebt is gewoon idioot imo. Dat is zoals een tandarts die je elke dag een bericht stuurt om een afspraak te maken voor jaarlijkse controle als je al een afspraak gemaakt hebt...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
DoubleDot schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:08:
[...]
Zou nogal wat zijn, "oh ik hoef geen waarschuwingen te geven dat er iets defect of storing heeft, de bestuurder gaat binnen een maand toch naar de dealer".. moet niet gekker worden :+
Nou, ik vind zo'n dagelijks terugkerende melding ook irritant, temeer als er al een afspraak bij de dealer is vastgelegd. Dat moet toch automatisch in de Volvo app geregistreerd worden. En dan wordt de melding overbodig en kan weg.
Overigens: ik heb het niet over een storingsmelding, maar de onderhouds melding die ook dagelijks terugkeert.

[ Voor 9% gewijzigd door Vulcan750 op 27-04-2026 22:48 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:29
Vulcan750 schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:43:
[...]

Nou, ik vind zo'n dagelijks terugkerende melding ook irritant, temeer als er al een afspraak bij de dealer is vastgelegd. Dat moet toch automatisch in de Volvo app geregistreerd worden. En dan wordt de melding overbodig en kan weg.
Overigens: ik heb het niet over een storingsmelding, maar de onderhouds melding die ook dagelijks terugkeert.
En in dezelfde categorie: als je onder de 10% acculading zit. Maar op weg bent naar lader krijg je ook foutmeldingen of je een lader wilt zoeken…

Of nog erger: als je ‘‘s avonds naar huis rijdt en het “gas” wat meer intrapt, waardoor tijdens de rit het doelprecentage onder de 10% zakt krijg je ook fouten en als je dan niet snel genoeg reageert zit er spontaan een lader op de route, terwijl ik ‘m al verteld heb dat mijn thuislokatien ook een lader heeft…
Pagina: 1 ... 369 370 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"