Klopt. Ik ga volgend jaar weer met de vouwwagen! Die zou vergelijkbaar moeten zijn met een trekhaakkoffer. Nouja, iig ongeveer. Durven we nu nog niet. Want Frankrijk. Volgend jaar door Duitsland naar noord Italië denk ik.ron65 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:53:
[...]
Klopt, ik zet mijn schoonmoeder inderdaad liever op de trekhaak dan in zo'n lijkenkist op het dak.![]()
Alle gekheid op een stokje, dat is natuurlijk de open deur die even ingetrapt mag worden, maar een trekhaakkoffer kán beter uitpakken omdat die door de auto uit de wind zit. Echter, achter de auto ontstaat een vacuum, dat is als het goed is door de fabrikanten zodanig in de stroomlijn uitgerekend dat deze minimaal effect heeft op verbruik doordat de wind zo min mogelijk gaat wervelen rond dat vacuum.
Een trekhaakkoffer verstoort dat patroon en zal ook op die manier, los van het meerverbruik voor zijn gewicht, voor hoger verbruik zorgen omdat het vacuum anders wordt en meer aan de auto zal trekken van achter.
Overigens gaat dit om zeer minimale marges, maar toenemend met de rijwindsnelheid.
De koffer op het dak heeft uiteraard wel een goed merkbare invloed, die heeft zelf luchtweerstand, en ook die wijzigt het patroon achter de wagen sterk.
Een trekhaak koffer is altijd beter dan een dakkoffer, even los van het grapje voorin dit bericht.
Maar beiden zijn esthetisch gezien altijd weer lachwekkend. Ik wil geen van beiden ;-)
Bij het stalen hondenrek moest dat stuk plastic er helemaal vanaf. Maar wellicht werkt het bagagenet anders. Kun je het niet een beetje draaien als de spanning eraf is?C.QL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:11:
Heeft iemand van jullie ervaring met het demonteren van het optionele bagagenet?
Ik heb nu geen twee linkerhanden, maar ik slaag er niet in. Brute kracht wil ik niet gebruiken, want het lijkt achter een stuk plastic te zitten. Ik kan de stang echter daarom niet richting het grotere gat schuiven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P8
Euhm, net door de baksteen vorm van de xc-40 is er een groot vacuüm aan de achterzijde van de auto. Dit is niet iets dat wordt nagestreefd, maar een negatief gevolg van de vorm van de auto, en mede een verklaring van het hoge verbruik. Een koffer op de trekhaak zal de achterzijde meer gestroomlijnd maken. Het zou me dus niet verbazen dat een trekhaak koffer aldus zelfs voor een lager verbruik zou kunnen zorgen.ron65 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:53:
[...]
Alle gekheid op een stokje, dat is natuurlijk de open deur die even ingetrapt mag worden, maar een trekhaakkoffer kán beter uitpakken omdat die door de auto uit de wind zit. Echter, achter de auto ontstaat een vacuum, dat is als het goed is door de fabrikanten zodanig in de stroomlijn uitgerekend dat deze minimaal effect heeft op verbruik doordat de wind zo min mogelijk gaat wervelen rond dat vacuum.
Een trekhaakkoffer verstoort dat patroon en zal ook op die manier, los van het meerverbruik voor zijn gewicht, voor hoger verbruik zorgen omdat het vacuum anders wordt en meer aan de auto zal trekken van achter.
(Ik heb een trekhaak koffer, maar geen trekhaak op deze auto)
Je kan zomaar gelijk hebben ook, dan is de dakkoffer dus op zeker nooit zuiniger dan de trekhaak koffer.madhondt schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:15:
[...]
Euhm, net door de baksteen vorm van de xc-40 is er een groot vacuüm aan de achterzijde van de auto. Dit is niet iets dat wordt nagestreefd, maar een negatief gevolg van de vorm van de auto, en mede een verklaring van het hoge verbruik. Een koffer op de trekhaak zal de achterzijde meer gestroomlijnd maken. Het zou me dus niet verbazen dat een trekhaak koffer aldus zelfs voor een lager verbruik zou kunnen zorgen.
(Ik heb een trekhaak koffer, maar geen trekhaak op deze auto)
Ik heb de wagen nog niet, ik ben halverwege de levertijd, over 25 weken wordt ie verwacht dus deze vakantie kan ik het niet uittesten.
Maar als hij er is heb ik wel de trekhaak ;-)
Overigens ga ik er een caravan achter hangen voor vakantie, we gaan toch nooit ver, zuid Frankrijk is voor ons niet in de wieg gelegd omdat mijn vrouw daar persee op tegen is vanwege de reistijd.
Dus ik heb hooguit een afstand waarop ik 1, misschien een keer 2 laadsessies onderweg zal hebben, meer niet. Dan maak je je ook niet druk over het extra verbruik, gewoon 2 langere koffiepauzes ;-)
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Ik heb het net al tig keer losgehaald zonder kracht of moeite. Fijn ding.C.QL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:11:
Heeft iemand van jullie ervaring met het demonteren van het optionele bagagenet?
Ik heb nu geen twee linkerhanden, maar ik slaag er niet in. Brute kracht wil ik niet gebruiken, want het lijkt achter een stuk plastic te zitten. Ik kan de stang echter daarom niet richting het grotere gat schuiven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bazzan
In de XC40 heb ik dit net niet, maar in mijn V50 zat het wel. Daar moest je de stang iets naar buiten drukken (in de dwarsrichting van de auto) en dan opzij (naar voren of achteren ten opzichte van de auto). Misschien werkt dit bij de XC40 ook zo.C.QL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
@Spanky79Spanky79 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:10:
[...]
Klopt. Ik ga volgend jaar weer met de vouwwagen! Die zou vergelijkbaar moeten zijn met een trekhaakkoffer. Nouja, iig ongeveer. Durven we nu nog niet. Want Frankrijk. Volgend jaar door Duitsland naar noord Italië denk ik.
Vouwwagen is géén probleem en an sich goed te doen met ABRP. Vorig zomer naar Bordeaux, deze zomer naar de Ardèche.
Foto’s van vorig weekend proefdraaien in NL
![]() | ![]() |
Zie: EHAS in "Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic"
Thx! Ik zie ongeveer 25kwh/100 dat is netjes! En prima te doen. Eerst maar eens de Alpen in zonder de klappert. Volgend jaar overtuig ik mijn vrouw vast. Mooi excuus voor een nieuwe…EHAS schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:34:
[...]
@Spanky79
Vouwwagen is géén probleem en an sich goed te doen met ABRP. Vorig zomer naar Bordeaux, deze zomer naar de Ardèche.
Foto’s van vorig weekend proefdraaien in NL
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zie: EHAS in "Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic"
Voor de 2.0 update kon je wisselen tussen cockpit views. Heeft er iemand een foto van alle versies die er waren?
Ik ben benieuwd naar de verschillen met 2.0.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Wat bedoel je precies? De 'thema's' die je had? Dat waren er de eerst maanden 3:JackBol schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:17:
Voor de 2.0 update kon je wisselen tussen cockpit views. Heeft er iemand een foto van alle versies die er waren?
1. leeg
2. Maps
3. wat auto dingetjes zoals ACC
Dat is later verandert:
1. Leeg
3. Maps
En dat is nu dus sinds 2 grafisch/design technisch aangepast wbt het Maps scherm (like it or hate it).
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik kan me herinneren dat een van die vorige thema's er vrijwel het zelfde uit zag als wat we nu hebben.Juancho schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:58:
[...]
Wat bedoel je precies? De 'thema's' die je had? Dat waren er de eerst maanden 3:
1. leeg
2. Maps
3. wat auto dingetjes zoals ACC
Dat is later verandert:
1. Leeg
3. Maps
En dat is nu dus sinds 2 grafisch/design technisch aangepast wbt het Maps scherm (like it or hate it).
Dus eigenlijk hebben ze de 'niet-cluttered' versie afgenomen.
Ja klopt je hebt nu Maps (wat je al had maar dan design technisch wat aangepast in 2.1) en het vrijwel lege en nutteloze scherm die er ook altijd al in zat. Thats it. Die met oa ACC info is er al een tijdje uit gehaald. Dat hebben ze nu deels gepropt in het Maps scherm onderin.
[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 12-06-2022 16:02 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hebben jullie ook wel eens last van het feit dat je je achteruit/zij/voorcamera niet uit kunt krijgen? ik reed laatst in vrij hoog gras en het cameramenu popt dan op. Als je dat dan uitzet (om je navi in te voeren, of anders) popt het cameramenu er weer voor. Superirritant. Ik kom het nu steeds vaker tegen, ook als ik geparkeerd sta op een oprit met begroeiing vrij dichtbij. Weer dat cameramenu ervoor. Wegklikken werkt niet, want hij popt er weer voor... Enig optie is om te gaan rijden. Geen ramp, maar het voelt als een opdringerige verkoper...
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Heeft iemand van jullie toevallig ergens iets gelezen over wanneer Volvo ABRP gaat ondersteunen? @4v4t4r misschien? Of is en blijft dit Polestar only?
nee, het team waar ik mee kan schakelen is puur het Maps team, niet ABRP ( en/of Volvo die het moet toelaten)Juancho schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:08:
Heeft iemand van jullie toevallig ergens iets gelezen over wanneer Volvo ABRP gaat ondersteunen? @4v4t4r misschien? Of is en blijft dit Polestar only?
Eerlijk gezegd, ABRP heeft meer opties en variabelen die je in kan stellen om routes te bepalen.. maar ik merk gewoon dat ik MAPS net zo fijn vind. Ik begin met rijden, als ik op 50% batt zit (oid) vraag ik aan google of ze snelladers de route kan laten zien, en uit de lijst kies ik dan de beste optie (qua aankomst laad %, wat voor lader etc) Ik heb ABRP eigenlijk niet nodig in de auto, want je weet gewoon niet van te voren hoe je gaat rijden, kom je file tegen, moet je eerder plassen/koffie dan verwacht - heb je onwijs veel tegenwind/of juist een sterke wind in de rug.. (laatste heb je betaalde optie voor nodig in ABRP)
Ik kan me voorstellen dat je ABRP wellicht wel wil gebruiken als je meerdere stops in wilt plannen - dat is indd nog steeds niet super handig in Maps - maar voor mijn vakantie zo naar Italie gebruik ik gewoon maps.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Had het wel eens eerder gepost, maar als ze easypark kunnen lenen van Polestar kunnen ze ABRP, Vivaldi enz.. toch ook wel compilen voor de xc40? Want ja waarom zou je luisteren maar wat je klanten willen..4v4t4r schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:03:
[...]
nee, het team waar ik mee kan schakelen is puur het Maps team, niet ABRP ( en/of Volvo die het moet toelaten)
Eerlijk gezegd, ABRP heeft meer opties en variabelen die je in kan stellen om routes te bepalen.. maar ik merk gewoon dat ik MAPS net zo fijn vind. Ik begin met rijden, als ik op 50% batt zit (oid) vraag ik aan google of ze snelladers de route kan laten zien, en uit de lijst kies ik dan de beste optie (qua aankomst laad %, wat voor lader etc) Ik heb ABRP eigenlijk niet nodig in de auto, want je weet gewoon niet van te voren hoe je gaat rijden, kom je file tegen, moet je eerder plassen/koffie dan verwacht - heb je onwijs veel tegenwind/of juist een sterke wind in de rug.. (laatste heb je betaalde optie voor nodig in ABRP)
Ik kan me voorstellen dat je ABRP wellicht wel wil gebruiken als je meerdere stops in wilt plannen - dat is indd nog steeds niet super handig in Maps - maar voor mijn vakantie zo naar Italie gebruik ik gewoon maps.
:strip_exif()/f/image/8LH8GWzypuQ9n4oak2fI3Y5a.jpg?f=fotoalbum_large)
App in de xc40 mocht dat niet duidelijk zijn.
Lijkt me ook - zal wel met het gedachtegoed te maken hebben.. who knows krijgen we het ooit nogover9000 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:18:
[...]
Had het wel eens eerder gepost, maar als ze easypark kunnen lenen van Polestar kunnen ze ABRP, Vivaldi enz.. toch ook wel compilen voor de xc40? Want ja waarom zou je luisteren maar wat je klanten willen..
[Afbeelding]
App in de xc40 mocht dat niet duidelijk zijn.
Wat voor ACC info doel je op? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er een scherm met aanvullende ACC info was (en kan me ook niet bedenken welke info er nog zou zijn die we nu niet zien).Juancho schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:01:
Ja klopt je hebt nu Maps (wat je al had maar dan design technisch wat aangepast in 2.1) en het vrijwel lege en nutteloze scherm die er ook altijd al in zat. Thats it. Die met oa ACC info is er al een tijdje uit gehaald. Dat hebben ze nu deels gepropt in het Maps scherm onderin.
P8
Voordeel van ABRP is natuurlijk wel dat je ook zaken gelijk kan doorsturen naar Maps. Dus dat laatste kan je dan alsnog gebruiken bij je daadwerkelijke rit.4v4t4r schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:03:
[...]
nee, het team waar ik mee kan schakelen is puur het Maps team, niet ABRP ( en/of Volvo die het moet toelaten)
Je zag dan een auto in beeld als de ACC detectie actief was in de zin van afstand houden tot je voorganger. Maar in feite was dat ook een heel kaal scherm met alleen soms een autootje in het midden. Dat hebben ze nu soort van geïntegreerd in het Maps scherm en daarvoor is niks terug gekomen.Montalbano schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:52:
[...]
Wat voor ACC info doel je op? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er een scherm met aanvullende ACC info was (en kan me ook niet bedenken welke info er nog zou zijn die we nu niet zien).
Je hebt nu dus een leeg scherm of Maps. Thats it. Meer smaken zijn er niet. Ook hier denkt Volvo waarschijnlijk aan less is more.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 13-06-2022 14:00 ]
Vandaag ritje op en neer Brabant vanaf Friesland.
-Heenreis ACC op 120km/h, airco uit.
-Terugreis grotendeels 100 op de acc (geen zin om bij te laden onderweg), wel met airco aan.
Wel handig dat Maps nu aangeeft negatief percentage bij thuiskomst. Stond op iets van -6% ofzo toen ik weer daar vertrok. Dan is het natuurlijk wel een leuke sport om het dan net wel te halen
Omstandigheden nog niet eens super gunstig ivm harde woei en vanochtend hier nog regen. Maar al met al is dit verbruik zonder je best te doen goed te halen
-Terugreis grotendeels 100 op de acc (geen zin om bij te laden onderweg), wel met airco aan.
Wel handig dat Maps nu aangeeft negatief percentage bij thuiskomst. Stond op iets van -6% ofzo toen ik weer daar vertrok. Dan is het natuurlijk wel een leuke sport om het dan net wel te halen
Omstandigheden nog niet eens super gunstig ivm harde woei en vanochtend hier nog regen. Maar al met al is dit verbruik zonder je best te doen goed te halen
[ Voor 8% gewijzigd door okio op 13-06-2022 16:14 ]
Heb je al die 450km gereden op 1 lading? Of heb je op bestemming wel bijgeladen?okio schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:58:
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
Na (op dit moment) ruim 1,5 jaar verbintenis met mijn P8 heb ik besloten het ding voor wat anders in te ruilen. Ik heb in de tijd dat de P8 in mijn bezit was geen problemen gehad, behalve de bekende zaken als moeizaam communicatie met Volvo, een nog altijd incomplete app en een aantal nog niet-ingeloste beloftes qua leveringsomvang (software).
Desondanks heb ik de auto altijd heerlijk gevonden om in te rijden en vooral de power en het sturen met de 4WD is iets wat de auto echt tot iets bijzonder maakt. Ik heb inmiddels in allerlei andere EV’s (proef)gereden en eerlijk is eerlijk: ik kan er geen een in mijn prijsklasse vinden die wat dat betreft ook maar in de buurt komt.
Het zal dan ook geen verbazing wekken dat ik opnieuw voor Volvo koos, deze keer een C40
Ultimate- twin. Deze is eigenlijk gelijkwaardig qua uitvoering en opties aan de P8 (alleen pixel lampen zijn een extraatje), maar hij is vooral flink ‘stiller’ qua rijgeluid en windgeruis, ik denk door de afwezigheid van dakrails). Mijn vrouw vindt de C ook wat sierlijker dan de XC, mij maakt het niet uit..
De inruilprijs die ik kreeg is zodanig dat het bijbetaal-bedrag voor een belangrijk deel wordt gecompenseerd doordat ik er niet alleen de thans gebruikelijke 3 jaar onderhoud bij krijg maar ook nog eens 3 jaar all-risk verzekering. Dan rij ik ‘voor weinig’ in een 3 bouwjaren jongere auto.
Samen met de (nog altijd) vrijstelling van wegenbelasting maakt dat de km-prijs prettig.
De levertijd is natuurlijk de grote onbekende in het verhaal (ergens in Q1-23 denk ik) maar dat maakt mij niet uit omdat ik tot die tijd gewoon door blijf rijden in de P8. En ik ga er vanuit dat de software tegen die tijd wel compleet zal zijn….
Het enige wat ik nog wel moet beslissen is of ik de standaard all-weather banden wil (waar ik maar matig enthousiast over ben)
of toch weer gewoon zomerbanden (echter geen pirelli), maar voor die beslissing hebben nog tijd genoeg …..
Desondanks heb ik de auto altijd heerlijk gevonden om in te rijden en vooral de power en het sturen met de 4WD is iets wat de auto echt tot iets bijzonder maakt. Ik heb inmiddels in allerlei andere EV’s (proef)gereden en eerlijk is eerlijk: ik kan er geen een in mijn prijsklasse vinden die wat dat betreft ook maar in de buurt komt.
Het zal dan ook geen verbazing wekken dat ik opnieuw voor Volvo koos, deze keer een C40
Ultimate- twin. Deze is eigenlijk gelijkwaardig qua uitvoering en opties aan de P8 (alleen pixel lampen zijn een extraatje), maar hij is vooral flink ‘stiller’ qua rijgeluid en windgeruis, ik denk door de afwezigheid van dakrails). Mijn vrouw vindt de C ook wat sierlijker dan de XC, mij maakt het niet uit..
De inruilprijs die ik kreeg is zodanig dat het bijbetaal-bedrag voor een belangrijk deel wordt gecompenseerd doordat ik er niet alleen de thans gebruikelijke 3 jaar onderhoud bij krijg maar ook nog eens 3 jaar all-risk verzekering. Dan rij ik ‘voor weinig’ in een 3 bouwjaren jongere auto.
Samen met de (nog altijd) vrijstelling van wegenbelasting maakt dat de km-prijs prettig.
De levertijd is natuurlijk de grote onbekende in het verhaal (ergens in Q1-23 denk ik) maar dat maakt mij niet uit omdat ik tot die tijd gewoon door blijf rijden in de P8. En ik ga er vanuit dat de software tegen die tijd wel compleet zal zijn….
Het enige wat ik nog wel moet beslissen is of ik de standaard all-weather banden wil (waar ik maar matig enthousiast over ben)
of toch weer gewoon zomerbanden (echter geen pirelli), maar voor die beslissing hebben nog tijd genoeg …..
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Als ik het verbruik afzet tegen de afstand zou je een accu van 83,5 kWh moeten hebben!
87,05 volgens mij.Lig55fietser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:48:
Als ik het verbruik afzet tegen de afstand zou je een accu van 83,5 kWh moeten hebben!
(451,7/100*18,5/96*100=87,05)
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
Dat komt aardig overeen met het verbruik dat ik zie op de lange ritten. Zie een paar bladzijden terug in dit topic. Heb je een P6 of P8 (single of twin)?okio schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:58:
Wel handig dat Maps nu aangeeft negatief percentage bij thuiskomst. Stond op iets van -6% ofzo toen ik weer daar vertrok. Dan is het natuurlijk wel een leuke sport om het dan net wel te halen![]()
[Afbeelding]
Volgens mij heeft @Lig55fietser het goed. Hoe kom je aan de 96 in jouw berekening?NicoB schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:53:
[...]
87,05 volgens mij.
(451,7/100*18,5/96*100=87,05)
Ik denk dat hij de 4% resterende energie in de batterij wil mee berekenen.Venomer schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:20:
[...]
Volgens mij heeft @Lig55fietser het goed. Hoe kom je aan de 96 in jouw berekening?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Het verbruik is dat het verbruik van alle 451 km, dat is denk ik het verbruik van de terugrit of alleen laatste stuk?
Uitgaande van 78 kw accu geheel verbruikt 78/451/100= 17,3 kw verbruik, dat zou kunnen?
Uitgaande van 78 kw accu geheel verbruikt 78/451/100= 17,3 kw verbruik, dat zou kunnen?
[ Voor 28% gewijzigd door Waterblok op 14-06-2022 09:05 ]
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Het lijkt me dat hij gewoon ergens nog ff iets heeft bijgeladen. 451km op 1 lading lijkt me vrijwel onmogelijk.
Hoe is jullie ervaring trouwens nu, een paar weken later, met 2.1? Nog belangrijke bugs/fouten gevonden? Ik heb morgen een afspraak bij de dealer voor de terugroepactie en normaal gooien ze er altijd de nieuwste software op. Maar ik heb nu juist al een tijdje met 2.0 geen issues dus dat wil ik graag zo houden. Bovendien mis je volgens mij helemaal niets aan 2.1 dus ik denk dat ik de update skip en bij de eerst volgende eens kijk of die de moeite waard is.
Hoe is jullie ervaring trouwens nu, een paar weken later, met 2.1? Nog belangrijke bugs/fouten gevonden? Ik heb morgen een afspraak bij de dealer voor de terugroepactie en normaal gooien ze er altijd de nieuwste software op. Maar ik heb nu juist al een tijdje met 2.0 geen issues dus dat wil ik graag zo houden. Bovendien mis je volgens mij helemaal niets aan 2.1 dus ik denk dat ik de update skip en bij de eerst volgende eens kijk of die de moeite waard is.
Polestar krijgt Carplay deze maand via een OTA update. https://twitter.com/PolestarCars/status/1533913668890525698
Ik verwacht dat de Volvo (X)C40 snel zal volgen!
[/quote]
Bij mij werkt tot nu toe alles goed sinds de update naar 2.1
Heb wel een probleem met de verkeersbordherkenning. Het valt mij op dat het bordje 30 kilometer soms vele kilometers buiten de bebouwde kom blijft staan totdat er een bord met een ander snelheid in beeld komt.
Ook andere snelheden kloppen vaak niet, maar ik weet niet of dat nu sinds de laatste update is of dat het al eerder gebeurde.
[/quote]
Heb wel een probleem met de verkeersbordherkenning. Het valt mij op dat het bordje 30 kilometer soms vele kilometers buiten de bebouwde kom blijft staan totdat er een bord met een ander snelheid in beeld komt.
Ook andere snelheden kloppen vaak niet, maar ik weet niet of dat nu sinds de laatste update is of dat het al eerder gebeurde.
Totaal geen problemen hier met 2.1! Alleen jammer (vind ik tenminste) dat de usb-blokkade nog niet is opgelost zodat AudioWagon niet meer werkt.Juancho schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:18:
Het lijkt me dat hij gewoon ergens nog ff iets heeft bijgeladen. 451km op 1 lading lijkt me vrijwel onmogelijk.
Ik heb wel de indruk dat de communicatie met de app (iOS) na update 2.1 supersnel verloopt.
[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 14-06-2022 11:11 ]
Hier geen problemen met 2.1. Werkt gewoon goed. En die nieuwe layout van het bestuurdersdisplay went heus welJuancho schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:18:
Eerst zien dan geloven :)! Zoals aangegeven en wat ik al eerder zei had ik verwacht dat ze ons geen wireless apple carplay geven en dat klopt. Eronder staat inderdaad dat het met een kabel moet. Erg jammer maar goed daar kan ik me nog overheen zetten. Toch heb ik ergens een vermoeden dat wij deze op de XC40 nog heel lang niet gaan zien....Ocirina schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:22:
Polestar krijgt Carplay deze maand via een OTA update. https://twitter.com/PolestarCars/status/1533913668890525698
2.1 werkt echt top bij mij. Ook wel gewend aan het scherm. Gisteren 330 km gereden op 1 lading, gemiddeld verbruik 17,6 kw (p8). Max 110 km/h, gemiddelde verkeersdrukte
Nieuwe layout? Hoezo dat nou weer? Is dat nodig?Venomer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:36:
[...]
Hier geen problemen met 2.1. Werkt gewoon goed. En die nieuwe layout van het bestuurdersdisplay went heus wel
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Het Pinksterweekend helaas een stevig ongeval met de P8 gehad. Gelukkig nauwelijks letsel, maar heb het bericht ontvangen dat ik de auto waarschijnlijk niet meer terug zie. Expert en verzekeraar moeten er nog wel een klap op geven, is nog afhankelijk van hetgeen opkopers bieden.
Doodzonde, was een probleem- c.q. bugloos exemplaar en besef me nu dat ik er anderhalf jaar met veel plezier in heb gereden. Na zo'n gebeurtenis ervaar je ook de veiligheid en bescherming van een Volvo. Echt goed.
Ga dan ook op zoek naar wederom een P8. Nieuw op korte termijn niet te krijgen, liefst daarom weer een exemplaar van eind 2020. En dat valt niet mee, zijn gebruikt schaars en zeer geliefd.
Dus is 1 van jullie zijn/haar P8 zat, stuur me dan een PM !
Doodzonde, was een probleem- c.q. bugloos exemplaar en besef me nu dat ik er anderhalf jaar met veel plezier in heb gereden. Na zo'n gebeurtenis ervaar je ook de veiligheid en bescherming van een Volvo. Echt goed.
Ga dan ook op zoek naar wederom een P8. Nieuw op korte termijn niet te krijgen, liefst daarom weer een exemplaar van eind 2020. En dat valt niet mee, zijn gebruikt schaars en zeer geliefd.
XC40 EV Pro
Het went wel maar mooi is anders... Ik mis het oude scherm.ArnoudN schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:58:
[...]
Nieuwe layout? Hoezo dat nou weer? Is dat nodig?
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
https://www.chasingcars.c...icles-in-the-next-update/thisisjazz schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:50:
[...]
Eerst zien dan geloven :)! Zoals aangegeven en wat ik al eerder zei had ik verwacht dat ze ons geen wireless apple carplay geven en dat klopt. Eronder staat inderdaad dat het met een kabel moet. Erg jammer maar goed daar kan ik me nog overheen zetten. Toch heb ik ergens een vermoeden dat wij deze op de XC40 nog heel lang niet gaan zien....
Toch niet deze?Petzun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:24:
Het Pinksterweekend helaas een stevig ongeval met de P8 gehad. Gelukkig nauwelijks letsel, maar heb het bericht ontvangen dat ik de auto waarschijnlijk niet meer terug zie. Expert en verzekeraar moeten er nog wel een klap op geven, is nog afhankelijk van hetgeen opkopers bieden.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71744402
Dat heb ik altijd al, met name die 30km/u die veel te lang in beeld blijft. Is niet 2.1 specifiek.J.van.L schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:58:
P8
Balen! Gelukkig zelf goed vanaf gekomen dan, dat is het belangrijkst. Op Gaspedaal.nl zie ik er nog wel een paar staan uit 2020, maar wel voor de nieuwprijzen zo te zien.Petzun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:24:
P8
Ik zit er soms wel eens over na te denken om de mijne in te leveren (lease) maar dat is puur omdat ik meer thuis blijf werken en nu ook langdurig op project zit in mijn eigen stadje. Dus ik betaal in verhouding fors voor een dikke P8 die (te) weinig wordt gebruikt. Dus een kleinere/goedkopere auto (Megane/EQA) zou ik best interessant vinden, ware het niet dat de bijtelling van nu een hoop financiële voordelen weg haalt tov de 8% P8.Petzun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:24:
Vorige week de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Een c40 als leenauto mee. Leuk model, uitzicht naar achteren valt wel tegen.
Dit model had ook het trillen rond de 105km/h. Met mijn xc40 totaal geen last van. Ik denk dat ik mijn zegeningen moet tellen. Het trillen is echt mega irritant. Tot nu toe blij met de XC40 op de bekende issues na.
Dit model had ook het trillen rond de 105km/h. Met mijn xc40 totaal geen last van. Ik denk dat ik mijn zegeningen moet tellen. Het trillen is echt mega irritant. Tot nu toe blij met de XC40 op de bekende issues na.
Week 26 per Otathisisjazz schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:50:
[...]
Eerst zien dan geloven :)! Zoals aangegeven en wat ik al eerder zei had ik verwacht dat ze ons geen wireless apple carplay geven en dat klopt. Eronder staat inderdaad dat het met een kabel moet. Erg jammer maar goed daar kan ik me nog overheen zetten. Toch heb ik ergens een vermoeden dat wij deze op de XC40 nog heel lang niet gaan zien....
2.1 werkt echt top bij mij. Ook wel gewend aan het scherm. Gisteren 330 km gereden op 1 lading, gemiddeld verbruik 17,6 kw (p8). Max 110 km/h, gemiddelde verkeersdrukte
Helaas wel.
Maar gelukkig hebben beide auto de inzittenden goed beschermd.
[ Voor 13% gewijzigd door Petzun op 14-06-2022 16:06 ]
XC40 EV Pro
Klopt. En net niet de configuratie die ik zou kiezen. Overweeg als alternatief de Polestar 2.Montalbano schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:08:
[...]
Balen! Gelukkig zelf goed vanaf gekomen dan, dat is het belangrijkst. Op Gaspedaal.nl zie ik er nog wel een paar staan uit 2020, maar wel voor de nieuwprijzen zo te zien.
XC40 EV Pro
Mocht je de P8 binnen een week of 2 inleveren, dan hou ik me harte aanbevolen.Juancho schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:14:
[...]
Ik zit er soms wel eens over na te denken om de mijne in te leveren (lease) maar dat is puur omdat ik meer thuis blijf werken en nu ook langdurig op project zit in mijn eigen stadje. Dus ik betaal in verhouding fors voor een dikke P8 die (te) weinig wordt gebruikt. Dus een kleinere/goedkopere auto (Megane/EQA) zou ik best interessant vinden, ware het niet dat de bijtelling van nu een hoop financiële voordelen weg haalt tov de 8% P8.
XC40 EV Pro
Sjeee balen...Petzun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:01:
[...]
Helaas wel.
Maar is die schade dan echt zo groot? lijkt op het eerste oog fors maar niet direct totalloss
In ieder geval, het allerbelangrijkste, je bent er goed afgekomen zelf. Maar het is zeker wel kl***
Wachttijden voor nieuw zijn nu 11 maanden volgens Volvo zelf, extreem gewoon.
Dan kan je bijna net zo goed de P8/C40 skippen, tijdelijk wat anders rijden en straks het nieuwe model van Volvo/Polestar bekijken...
Dat is zo te zien een flinke smak geweest. Gelukkig gezond uitgestapt.Petzun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:01:
[...]
Helaas wel.
Fingers crossed. Zou voor mij echt de allerbeste update zijn sinds ik de auto heb. We wachten het af
Ik heb nog een beetje hoop, maar kreeg de voorspelling dat opkopen en restant uitkeren voor de verzekeraar goedkoper gaat uitpakken dan laten herstellen. Zal erom hangen.ron65 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:18:
[...]
Sjeee balen...
Maar is die schade dan echt zo groot? lijkt op het eerste oog fors maar niet direct totalloss
In ieder geval, het allerbelangrijkste, je bent er goed afgekomen zelf. Maar het is zeker wel kl***
Wachttijden voor nieuw zijn nu 11 maanden volgens Volvo zelf, extreem gewoon.
XC40 EV Pro
Is ook een alternatief. Ik heb nog een tweede zakelijke auto, wel benzine 1 op 10.Juancho schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:22:
Dan kan je bijna net zo goed de P8/C40 skippen, tijdelijk wat anders rijden en straks het nieuwe model van Volvo/Polestar bekijken...
En die P8 beviel me echt wel. Ik zal eens kijken welke ontwikkelingen eraan komen.
XC40 EV Pro
En kunnen we dan ook ineens android auto draaien op onze automotive? Want de iphone users kunnen vanaf nu hun volledige ervaring tweaken, terwijl de android phone users blijven opgescheept zitten met een OS en een auto ervaring waaraan ze niets kunnen aanpassen, thanks to volvo...Ocirina schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:22:
Ik als iPhone gebruiker zit eigenlijk helemaal niet meer zo te wachten op CarPlay. Kan me nog niet voorstellen dat me dat iets beters gaat brengen dan de volledig geïntegreerde Google automotive.madhondt schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:25:
[...]
En kunnen we dan ook ineens android auto draaien op onze automotive? Want de iphone users kunnen vanaf nu hun volledige ervaring tweaken, terwijl de android phone users blijven opgescheept zitten met een OS en een auto ervaring waaraan ze niets kunnen aanpassen, thanks to volvo...
P8
Dat van die 30km/u kun je Volvo niet altijd kwalijk nemen. In mijn ervaring worden 30 km/u borden veel geplaatst door een aannemer bij wegwerkzaamheden. Het bord met "Einde 30 km/u" wordt daarbij nogal eens vergeten... En dan zie je het bordje met 30 km/u kilometers lang op je dashboard totdat er weer een ander bord met een maximum snelheid wordt waargenomen.Montalbano schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:02:
[...]
Dat heb ik altijd al, met name die 30km/u die veel te lang in beeld blijft. Is niet 2.1 specifiek.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Nou niet dat ik klaag over aaos. Vind het in tegenstelling tot veel gebruikers hier een fijn systeem, maar word er toch wel weer erg blij van als ik met stembediening weer toegang tot whatsapp, teams en agenda heb…Montalbano schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:25:
[...]
Ik als iPhone gebruiker zit eigenlijk helemaal niet meer zo te wachten op CarPlay. Kan me nog niet voorstellen dat me dat iets beters gaat brengen dan de volledig geïntegreerde Google automotive.
Daarnaast Flitsmeister, ABRP, Waze, enz..enz…
Zal op aaos ook nog wel komen maar tot die tijd is CarPlay wel heel welkom…
Inderdaad. En vaak pakt de camera een bord dat bedoeld is voor de ventweg.Claude schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:56:
[...]
Dat van die 30km/u kun je Volvo niet altijd kwalijk nemen. In mijn ervaring worden 30 km/u borden veel geplaatst door een aannemer bij wegwerkzaamheden. Het bord met "Einde 30 km/u" wordt daarbij nogal eens vergeten... En dan zie je het bordje met 30 km/u kilometers lang op je dashboard totdat er weer een ander bord met een maximum snelheid wordt waargenomen.
Het systeem zou ook informatie van Maps moeten meenemen, maar dan verwacht ik dat hij midden in een 30 km zone “30 km” geeft. Dat doet het systeem meestal niet.
Ik vind het ook een prima systeem! Het wachten is wat mij betreft dan ook niet op CarPlay (hoewel ik een iPhone gebruiker ben) maar wel op apps voor YouTube en een Webbrowser etc. Gelukkig staan die in de planning (heb ik begrepen) net als Teams en Waze.Kammika schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:04:
[...]
Nou niet dat ik klaag over aaos. Vind het in tegenstelling tot veel gebruikers hier een fijn systeem, maar word er toch wel weer erg blij van als ik met stembediening weer toegang tot whatsapp, teams en agenda heb…
Daarnaast Flitsmeister, ABRP, Waze, enz..enz…
Zal op aaos ook nog wel komen maar tot die tijd is CarPlay wel heel welkom…
Waar heb je dat van Teams en Waze gelezen?Mga1600 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:50:
[...]
Ik vind het ook een prima systeem! Het wachten is wat mij betreft dan ook niet op CarPlay (hoewel ik een iPhone gebruiker ben) maar wel op apps voor YouTube en een Webbrowser etc. Gelukkig staan die in de planning (heb ik begrepen) net als Teams en Waze.
Ik zit vooral te wachten op de beloofde functies voor de app. Maar ik heb geen ervaring met CarPlay. Misschien word ik daar wel heel blij van als ik het heb….
Google Maps op mijn iphone kan in ieder geval niet makkelijk naar laadpalen navigeren en gaat je ook niet vertellen met hoeveel % je aankomt. Dus je zal voorlopig niet 100% kunnen overschakelen.Venomer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:10:
Ik zit vooral te wachten op de beloofde functies voor de app. Maar ik heb geen ervaring met CarPlay. Misschien word ik daar wel heel blij van als ik het heb….
De dealer heeft een mededeling van Volvo gekregen waar dat in staat en die heb ik (“per ongeluk”) even onder ogen gekregen…..
Waze wordt al veel langer doorgegeven. Maar het is er nog steeds niet. ABRP net zo.
Volvo loopt gewoon achter.
Volvo loopt gewoon achter.
Wat het mij gaat brengen is in iedergeval 1 muziek abbo minder: ik had al Apple Music en heb speciaal Spotify aangeschaft voor de volvo....dat hoeft dadelijk niet meer! En ik vermoed zo maar dat als dit een volledige Carplay integratie wordt, er ook meer apps zullen zijn dan in die Google omgeving....maar goed, we zullen zien.Montalbano schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:25:
[...]
Ik als iPhone gebruiker zit eigenlijk helemaal niet meer zo te wachten op CarPlay. Kan me nog niet voorstellen dat me dat iets beters gaat brengen dan de volledig geïntegreerde Google automotive.
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
Ik probeer net het mijn Plugsurfing kaart (die ik vorig jaar gekregen heb van de Volvo dealer) te koppelen met de App. Maar dat lukt niet, ik krijg alleen de melding dat de kaart ongeldig is. Als ik op mijn plugsurfing account kijk zie ik dat het een Polestar kaart is.
Eerlijk gezegd vind ik de app integratie niet echt belangrijk. Ik wil vooral zeker weten dat ik voordelig kan laden bij Ionity. Volgens mij zou je met de kaart een jaar lang tegen een gereduceerd tarief kunnen laden. Als ik in de plugsurfing app (ingelogd met de kaart die ik een jaar geleden heb gekregen) kijk zie ik bij Ionity 0,35 staan (regulier tarief is volgens mij 0,72 in Nederland). Mijn kaart is geldig vanaf 30 augustus 2021. Ik ga er dus vanuit dat het lage tarief in ieder geval tot en met 30 augustus 2022 blijft gelden.
Heeft iemand een Volvo kaart via de Volvo app actief? En is het ook duidelijk wat de kosten (met name bij Ionity) van het laden zijn?
Eerlijk gezegd vind ik de app integratie niet echt belangrijk. Ik wil vooral zeker weten dat ik voordelig kan laden bij Ionity. Volgens mij zou je met de kaart een jaar lang tegen een gereduceerd tarief kunnen laden. Als ik in de plugsurfing app (ingelogd met de kaart die ik een jaar geleden heb gekregen) kijk zie ik bij Ionity 0,35 staan (regulier tarief is volgens mij 0,72 in Nederland). Mijn kaart is geldig vanaf 30 augustus 2021. Ik ga er dus vanuit dat het lage tarief in ieder geval tot en met 30 augustus 2022 blijft gelden.
Heeft iemand een Volvo kaart via de Volvo app actief? En is het ook duidelijk wat de kosten (met name bij Ionity) van het laden zijn?
Ik had hetzelfde probleem. Eerst via de Volvo app geprobeerd via Volvo. Lukte niet. Daarna met plugsurfing contact gehad en het was na 1 dag opgelost.jswinkels schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:50:
Ik probeer net het mijn Plugsurfing kaart (die ik vorig jaar gekregen heb van de Volvo dealer) te koppelen met de App. Maar dat lukt niet, ik krijg alleen de melding dat de kaart ongeldig is. Als ik op mijn plugsurfing account kijk zie ik dat het een Polestar kaart is.
:strip_exif()/f/image/ZVuoNjxG2Hca0o4M1ytzGuKm.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze nog niet eerder gezien...
Lampen gingen ook niet meer uit. Opgelost overigens door uit de auto, deur op slot en weer terug.
[ Voor 10% gewijzigd door 4v4t4r op 15-06-2022 14:01 ]
Ja, ik heb van de week toevallig bij Ionity in Best geladen voor 35 ct / kw. De kaart staat in mijn app gekoppeld en die geeft dat tarief ook aan voor deze lader.jswinkels schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:50:
Autootje weer terug, had gelukkig geen issues met de terugroepactie. Gelijk de eerste onderhoudsbeurt gehad (30k op de teller) en ze hebben toch de hele software geupdate dus ik zit nu ook op 2.1. Over het display heb ik genoeg gezegd, ik blijf daar bij maargoed, zal na een paar keer rijden wel wennen.
Verder weinig nieuws onder de zon met de update.
Verder weinig nieuws onder de zon met de update.
De layout komt wat kinderlijk en clownesk over eerlijk gezegd... maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.Rene schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:34:
Polestar CEO had al wat foto’s als teaser gepost. Zo te zien full screen en portrait mode
Ga er voor het gemak vanuit dat Volvo dezelfde implementatie krijgt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de Layout van Apple Carplay zul je bij Apple zelf moeten zijnron65 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:02:
[...]
De layout komt wat kinderlijk en clownesk over eerlijk gezegd... maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Naast de extravagante prijzen is de layout de tweede reden om geen Apple te willen inderdaad!quinten010 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:23:
[...]
Voor de Layout van Apple Carplay zul je bij Apple zelf moeten zijn
Kijk dat ziet er veelbelovend uit. We wachten het af…Rene schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:34:
Polestar CEO had al wat foto’s als teaser gepost. Zo te zien full screen en portrait mode
Ga er voor het gemak vanuit dat Volvo dezelfde implementatie krijgt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind de layout van aaos echt heel saai en ouderwets. Dash voor je neus ziet er top uit maar die apps op je scherm rechts en die tegels echt heel beroerd. Dat kan volgens mij zoveel mooier zonder al teveel moeite. Bij polestar is dat wel stukken beter maar alsnog vind ik apple altijd wel beter in designron65 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:02:
[...]
De layout komt wat kinderlijk en clownesk over eerlijk gezegd... maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door thisisjazz op 15-06-2022 17:40 ]
Dat koppelen van de plugsurfing-kaart in de Volvo app, geldt dat ook voor de Belgische rijders? Ik heb helemaal geen mail gehad van noch Volvo noch Plugsurfing dat ik verplicht wordt om de kaart in de Volvo app te koppelen of het bestaande gunsttarief komt te vervallen...
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Belg hier, en ik heb wel een mail van Plugsurfing gekregen. Ik kon de kaart ook toevoegen.Cpt. Peacock schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:31:
Dat koppelen van de plugsurfing-kaart in de Volvo app, geldt dat ook voor de Belgische rijders? Ik heb helemaal geen mail gehad van noch Volvo noch Plugsurfing dat ik verplicht wordt om de kaart in de Volvo app te koppelen of het bestaande gunsttarief komt te vervallen...
Het lijkt mij dus ook voor ons te gelden.
Inderdaad persoonlijke smaak.thisisjazz schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:39:
[...]
Ik vind de layout van aaos echt heel saai en ouderwets. Dash voor je neus ziet er top uit maar die apps op je scherm rechts en die tegels echt heel beroerd. Dat kan volgens mij zoveel mooier zonder al teveel moeite. Bij polestar is dat wel stukken beter maar alsnog vind ik apple altijd wel beter in designmaar goed dat is smaak.
Van mij mag je het mooi vinden
Mij doet het denken aan de speelgoedtablets die mijn kinderen vroeger hadden, met van die kleurrijke iconen liefst van het scherm spetterend... ik hou van wat meer ingetogen en functioneel. Mag best wat meer info gelijktijdig in beeld zijn, en liever in lijstvorm dan in tegelvorm.
AAOS komt daar beter bij in de buurt dan het speelgoeduiterlijk van IOS.
Uiterlijk zegt niets over functionaliteit want als er 1 merk gebruikersvriendelijk en functioneel is dan is het apple wel. Jij noemt speelgoeduiterlijk dat mag. Ik noem AAOS dan bejaardron65 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:02:
[...]
Inderdaad persoonlijke smaak.
Van mij mag je het mooi vinden
Mij doet het denken aan de speelgoedtablets die mijn kinderen vroeger hadden, met van die kleurrijke iconen liefst van het scherm spetterend... ik hou van wat meer ingetogen en functioneel. Mag best wat meer info gelijktijdig in beeld zijn, en liever in lijstvorm dan in tegelvorm.
AAOS komt daar beter bij in de buurt dan het speelgoeduiterlijk van IOS.
Maar dan was AAOS sowieso al denk ik geen (extra) reden om voor de XC40 te gaan? Voor mij was het wel een belangrijk argument omdat ik er wel veel in zag. En dat dan gecombineerd met jarenlang heerlijk in diverse v40s gereden te hebben.
Dat AAOS na 1,5 jaar nog tegenvalt vind ik dan ook oprecht balen. Ondanks dat ik wist dat XC40 En Polestar de eerste wagen waren. Juist dan had ik een shitload aan ontwikkeling verwacht waar misschien nog niet alles lekker liep. Maar het lijkt wel praktisch stil te staan en dat is de hele andere kant op.
Dat AAOS na 1,5 jaar nog tegenvalt vind ik dan ook oprecht balen. Ondanks dat ik wist dat XC40 En Polestar de eerste wagen waren. Juist dan had ik een shitload aan ontwikkeling verwacht waar misschien nog niet alles lekker liep. Maar het lijkt wel praktisch stil te staan en dat is de hele andere kant op.
De functionaliteit van het bestuurdersscherm overstijgt wat mij betreft die persoonlijke smaak. De lay out van update 2.1 is duidelijker dan de oude lay out en draagt bij aan de veiligheid. De inschakeling van de Pilot Assist is bovendien zichtbaar door een oranje band langs de snelheidsmeter.Dat is een verbetering, omdat die band meer opvalt dan de pictogrammen aan de onderzijde van het bestuurdersscherm
[ Voor 43% gewijzigd door Adriaen87 op 16-06-2022 10:07 ]
@Mga1600 jij had laatst wat inside information over de potentiële terugkeer van de PA knop op het stuur. Er zou misschien eventueel over nagedacht kunnen gaan worden door Volvo. Heb je (of iemand anders) er al iets concreters over gehoord?
Net arrogant bedoelt maar dat was ikVenomer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:35:
@Mga1600 jij had laatst wat inside information over de potentiële terugkeer van de PA knop op het stuur. Er zou misschien eventueel over nagedacht kunnen gaan worden door Volvo. Heb je (of iemand anders) er al iets concreters over gehoord?
Of het ook gaat gebeuren is natuurlijk een 2de
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 16-06-2022 11:57 ]
Ik meende dat @Mga1600 een foto had van een bepaald bericht van Volvo. Dan hebben we meerdere bronnen dus.Juancho schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:56:
[...]
Net arrogant bedoelt maar dat was ik. Ik had Volvo gesproken en ze zeiden dat de PA knop met een OTA update binnenkort terugkwam
Of het ook gaat gebeuren is natuurlijk een 2de
Die oranje band zat er in de oude layout toch ook?Adriaen87 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:01:
De functionaliteit van het bestuurdersscherm overstijgt wat mij betreft die persoonlijke smaak. De lay out van update 2.1 is duidelijker dan de oude lay out en draagt bij aan de veiligheid. De inschakeling van de Pilot Assist is bovendien zichtbaar door een oranje band langs de snelheidsmeter.Dat is een verbetering, omdat die band meer opvalt dan de pictogrammen aan de onderzijde van het bestuurdersscherm
Klopt ik had een foto van dat bericht geplaatst wat Volvo aan de dealers had gestuurd. Daarin staat zoveel als ‘we kijken er op opnieuw naar en het is niet onmogelijk dat het terugkomt…’Venomer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:22:
[...]
Ik meende dat @Mga1600 een foto had van een bepaald bericht van Volvo. Dan hebben we meerdere bronnen dus.
(Maar dan in andere woorden maar de echte woorden heb ik even niet bij de hand op dit moment)
Ah ja dat was het verschil. Hij had een voorzichtiger bericht en ik had letterlijk van Volvo NL gehoord dat het terug komt in 1 van de volgende OTA'sVenomer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:22:
[...]
Ik meende dat @Mga1600 een foto had van een bepaald bericht van Volvo. Dan hebben we meerdere bronnen dus.
Morgen is mijn auto aan de beurt voor de recall en als ‘mijn contact’ aanwezig is hoop ik even de laatste stand van zaken te kunnen horen.Juancho schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:57:
[...]
Ah ja dat was het verschil. Hij had een voorzichtiger bericht en ik had letterlijk van Volvo NL gehoord dat het terug komt in 1 van de volgende OTA's
kan iemand die onderste link van thuis laden updaten?
ik klik nu elke keer daar op om weer door te klikken naar Thuisladen van je EV deel 2
Zal mij zeker de komende maanden nog 100e kliks schelen.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met dit bericht….. moeten we wat doen?Veromor schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:58:
kan iemand die onderste link van thuis laden updaten?ik klik nu elke keer daar op om weer door te klikken naar Thuisladen van je EV deel 2
Zo ja …. Wat?
Hij bedoelt de links onderaan de forum pagina.Mga1600 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:40:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met dit bericht….. moeten we wat doen?
Zo ja …. Wat?
Hey guys, sinds de laatste update heb ik af en toe dat de ingestelde maximale lading niet werkt. Nu ook, ingesteld op 90% en de accu staat op 100% geladen.
Dat is een bekende bug. Hopelijk wordt het bij de volgende update verholpen.BarryvK schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:56:
Hey guys, sinds de laatste update heb ik af en toe dat de ingestelde maximale lading niet werkt. Nu ook, ingesteld op 90% en de accu staat op 100% geladen.
Bij mij werkte de laadtimer gisteren ook niet goed: de auto begon niet op ingestelde tijd te laden…Venomer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:06:
[...]
Dat is een bekende bug. Hopelijk wordt het bij de volgende update verholpen.
Geen nieuwe info gekregen over de ACC knop, wel gehoord dat de volgende update met o.a. CarPlay etc. voor werk 26 op schema lijkt te liggen. .Mga1600 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:09:
[...]
Morgen is mijn auto aan de beurt voor de recall en als ‘mijn contact’ aanwezig is hoop ik even de laatste stand van zaken te kunnen horen.
Nee inderdaad! Ik zag al meteen dat het scherm in het midden niet heel fancy was, lichtelijk in de hoop dat het wel zou worden verbeterd. Het dash voor ons vind ik wel echt heel mooi! Los daarvan vind ik de totale ervaring, dus het rijden en gebruik van infotainment (muziek en navi voornamelijk), looks van de auto etc. vele malen belangrijker dan de look & feel van het middenscherm dus ik heb zeker geen spijt. Echter, de simpele dingen die beter kunnen had ik wel iets meer van verwacht, net zoals jij dat hebt volgens mij. Voelt inderdaad alsof het stil staat.Juancho schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:29:
Maar dan was AAOS sowieso al denk ik geen (extra) reden om voor de XC40 te gaan? Voor mij was het wel een belangrijk argument omdat ik er wel veel in zag. En dat dan gecombineerd met jarenlang heerlijk in diverse v40s gereden te hebben.
Volgende auto wordt dus wel eentje waarbij dit al gelijk vanaf dag 1 er allemaal goed uit ziet. Maar ik kan me er verder niet zo druk om maken hoor ben super tevreden over de auto
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
:strip_exif()/f/image/7Z6SlGahMhIja6ySFsSOuaGw.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2Qs1pFIjxgSo88vhtr1kNm5N.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fqk8txfZovhtt5nylVxDPq5O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/47ex151tS9nSWrku72oh6RTG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2fGkbz609FFem0Q9J3laIAXx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9cDRrDEMG1z18efqwy3rHqlp.jpg?f=fotoalbum_large)