• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 22:53
Zijn er hier mensen met ervaring voor het rijden naar Parijs?

Wij zouden morgen vliegen naar Griekenland maar onze vlucht is gisterenavond laat eventjes geannuleerd (jullie zullen de nieuwsberichten over Schiphol ook wel hebben gelezen). Na veel zoeken en gedoe kunnen we via Parijs Orly vliegen zonder al teveel tijd verlies en behoudt van alle hotels / auto verhuur dingetjes etc. en besparen ook nog eens 300 euro op onze initiële tickets. Het enige is dat we nu 4,5 uur moeten rijden in plaats van 1 uur :)

Uiteraard gaan we op tijd weg om evt. laaduitdagingen te vermijden. de rit is 450 kilometer dus in theorie zou je met 1 keer snelladen het moeten redden. ABRP geeft dat ook aan

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:55
thisisjazz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:56:

Wij zouden morgen vliegen naar Griekenland maar onze vlucht is gisterenavond laat eventjes geannuleerd (jullie zullen de nieuwsberichten over Schiphol ook wel hebben gelezen). Na veel zoeken en gedoe kunnen we via Parijs Orly vliegen zonder al teveel tijd verlies en behoudt van alle hotels / auto verhuur dingetjes etc. en besparen ook nog eens 300 euro op onze initiële tickets. Het enige is dat we nu 4,5 uur moeten rijden in plaats van 1 uur :)

Uiteraard gaan we op tijd weg om evt. laaduitdagingen te vermijden. de rit is 450 kilometer dus in theorie zou je met 1 keer snelladen het moeten redden. ABRP geeft dat ook aan
Naar aanleiding van je vraag keek ik in de Tesla app om te zien welke superchargers er beschikbaar zijn. Ik zie dat nu ook in België de SuC’s gebruikt kunnen worden. (En in andere landen ook.). Mijn tip is daarom om de Tesla app te installeren en je creditcard alvast te koppelen. Dan heb je een goede aanvulling op je laadmogelijkheden.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Venomer
Tesla superchargers kunnen nu gebruikt worden in

Frankrijk
Nederland
Noorwegen
Verenigd Koninkrijk
Spanje
Zweden
België
Oostenrijk
Denemarken
Finland
Duitsland
Luxemburg
Zwitserland

Het is een pilot. Kijk in de app welke chargers meedoen.

• Venomer
Voor iOS is er een app update naar versie 5.16.0. Nog steeds geen nieuwe functies.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:44
Venomer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:49:
Voor iOS is er een app update naar versie 5.16.0. Nog steeds geen nieuwe functies.
“Theoretisch” krijgen we binnenkort de volgende dingen te zien in de app. Dat stond eerder ook in dat bericht aan de dealers.
Of dat een aanpassing van de app betreft of juist van de auto-software weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat het met de auto software van wk26 meekomt.

• Dashboard statistics
• Charge interrupt notifications
• Remote start of air cleaning
• Battery range
• Honk and Flash
• Temperature at car
• Driving journal
. Location of car

[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 17-06-2022 17:33 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Mga1600 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:18:
[...]

“Theoretisch” krijgen we binnenkort de volgende dingen te zien in de app. Dat stond eerder ook in dat bericht aan de dealers.
Of dat een aanpassing van de app betreft of juist van de auto-software weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat het met de auto software van wk26 meekomt.

• Dashboard statistics
• Battery range
• Honk and Flash
• Temperature at car
• Driving journal
. Location of car
Klinkt als een sprookje. 🧚‍♀️🧙‍♀️

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Venomer
[...]

• Dashboard statistics
• Battery range
• Honk and Flash
• Temperature at car
• Driving journal
. Location of car
Van de Nederlandse Volvo-site:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKnUH1fCKr0q4X2qs48ZReTevx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrUysTc1T3uTGgHg49IoW78s.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja, wat betekent “later”? 8)7

Deze informatie komt van de pagina “Functies in de Volvo Cars-app”, waar ook staat “Voor sommige functies moet de software in de auto actueel zijn.” Ik denk daarom dat je gelijk hebt dat het met een OTA meekomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Venomer op 17-06-2022 19:59 ]

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:45
Vandaag brief in de bus gekregen van Volvo dat m'n P8 een terugroepactie heeft voor corrosie aan de gaspedaalsensor.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Is er al iemand van jullie die een dashcam in de auto heeft?

P8-19”-WP

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
[...]

• Dashboard statistics
• Battery range
• Honk and Flash
• Temperature at car
• Driving journal
. Location of car
Ook gelezen, maar dit zegt helemaal niks. Ik heb vaker zulke berichten gelezen en daar kwam dan niks van terecht. Bij Volvo blijft het voor mij een gevalletje van: eerst zien, dan geloven

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:54:
[...]

Ook gelezen, maar dit zegt helemaal niks. Ik heb vaker zulke berichten gelezen en daar kwam dan niks van terecht. Bij Volvo blijft het voor mij een gevalletje van: eerst zien, dan geloven
“……geloof in de zaak is de helft van het vermaak…”

• menjo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-11 17:53
Pet66 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:03:
Ik heb een Blackvue dr590x met losse GPS sensor gemonteerd. (overgezet uit mijn andere auto).
Hij zit op de voorruit direct links van de plafondconsole (waar de spiegel aan vastzit).

Werkt perfect. Kabel weggewerkt en in de 12v aansluiting van de aansteker gestoken.

Geen gedoe met garantie, bestaande bekabeling niet aan gerommeld. Is in twee minuten weer te verwijderen als het moet.

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• Mga1600
menjo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb een Blackvue dr590x met losse GPS sensor gemonteerd. (overgezet uit mijn andere auto).
Hij zit op de voorruit direct links van de plafondconsole (waar de spiegel aan vastzit).

Werkt perfect. Kabel weggewerkt en in de 12v aansluiting van de aansteker gestoken.

Geen gedoe met garantie, bestaande bekabeling niet aan gerommeld. Is in twee minuten weer te verwijderen als het moet.
In mijn vorige Volvo had ik ook zoiets (ander merk) maar dan in de linkerbovenhoek van de voorruit geplakt. Er werd toen expliciet gezegd dat de camera (met gps) niet in de buurt van de radar bij de voorruit mocht komen.
Ik had ‘m ook op de sigaretten aansteker aangesloten maar via een powerbank zodat hij ook bleef werken als de auto geparkeerd stond (en de aansteker afgeschakeld was). Dat ding zit nu in onze VWBus maar ik ben er nog niet toe gekomen een exemplaar voor de Volvo te kopen. Zou ik wel moeten doen eigenlijk…..

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Ik heb een Nordväl DC102 Dashcam 4k gemonteerd. Ook met achtercamera.

• Texie
Ik heb eerder uit deze groep deze gezien. Ik heb hem niet, maar hij is wel mooi.
https://fitcamx.com/produ...vo?variant=40690769854636

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Juancho
Nu ik ook software update 2.1 heb merk ik dat het verbruik helaas met een paar kWh omhoog is gegaan. Ik reed de laatste periode best netjes, voor mijn P8 dan. Beetje hangend tussen 19-21kWh en de range assistent gaf de laatste keren mooie verwachtingen aan van tussen de 380 en 400km.

Sinds 2.1 merk ik sowieso al dat het verbruik langzamer zakt maar bovendien nu hangt tussen 21-24kWh en dat op veelal dezelfde ritjes en afstanden terwijl de omstandigheden eigenlijk juist deze week perfect zouden moeten zijn voor een EV. De range assistent geeft nu ook minder actieradius aan, op een volle lading tussen de 340-380.

Geen idee hoe en wat maar jammer is het wel. Die updates blijven voor mij iig toch altijd wel weer een dingetje.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Ronzinho
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-11 00:05
thisisjazz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:56:
Afgelopen week in Parijs geweest met 1 stop van ~40 min
Geladen bij deze snellader in Avelin:
TotalEnergies Charging Station
https://goo.gl/maps/cep58Ka7yjvFiaSx7
Laden loopt na plm 15 min wel aanzienlijk terug in snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Ronzinho op 18-06-2022 19:31 ]

• menjo
  • Laatst online: 17-11 17:53
Texie schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:51:
[...]

Ik heb eerder uit deze groep deze gezien. Ik heb hem niet, maar hij is wel mooi.
https://fitcamx.com/produ...vo?variant=40690769854636
Zeker een mooi dingetje, maar moet aan de bekabeling van de regensensor aangesloten worden. Heb ik niet voor gekozen, vanwege evt. verstoring van de auto-elektronica. Als deze camera om een of andere reden een defect vertoont, kan dit de systemen aan boord verstoren.

Die van mij zit gewoon in de 12v aansteker, dus als er iets vreemds met de auto aan de hand is, kan ik deze loskoppelen om er zeker van te zijn dat het niet de camera is die een evt. storing veroorzaakt.

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:14:
Nu ik ook software update 2.1 heb merk ik dat het verbruik helaas met een paar kWh omhoog is gegaan. Ik reed de laatste periode best netjes, voor mijn P8 dan. Beetje hangend tussen 19-21kWh en de range assistent gaf de laatste keren mooie verwachtingen aan van tussen de 380 en 400km.

Sinds 2.1 merk ik sowieso al dat het verbruik langzamer zakt maar bovendien nu hangt tussen 21-24kWh en dat op veelal dezelfde ritjes en afstanden terwijl de omstandigheden eigenlijk juist deze week perfect zouden moeten zijn voor een EV. De range assistent geeft nu ook minder actieradius aan, op een volle lading tussen de 340-380.

Geen idee hoe en wat maar jammer is het wel. Die updates blijven voor mij iig toch altijd wel weer een dingetje.
Ik denk niet dat het met de update te maken heeft maar eerder met de hoge temperaturen. De airco moet nu gewoon harder werken. De optimale range ligt bij ongeveer 20 graden vermoed ik.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:21
Eerste (Italiaans) filmpje die ik tegenkwam van de MY 23. Wel een B3.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07

Boven de 20 graden gebruikt de airco aardig wat extra stroom.

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 22:53
Ronzinho schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:25:
[...]

Afgelopen week in Parijs geweest met 1 stop van ~40 min
Geladen bij deze snellader in Avelin:
TotalEnergies Charging Station
https://goo.gl/maps/cep58Ka7yjvFiaSx7
Laden loopt na plm 15 min wel aanzienlijk terug in snelheid.
Thanks! Inmiddels zijn we al in Griekenland. Naar Parijs ging prima met 1 keer snelladen. Het bijzondere was dat abrp ons een aantal opties gaf maar we gokte het ff op google. Die liet heel weinig interessante opties zien maar toen ik Tesla aanvinkte kwamen er ineens allerlei extra snellaad mogelijkheden beschikbaar en daarvan hebben we 1 gekozen gezien die 150kw aan kon en 2 min van de route af week. Ging perfect maar bewijst wel dat google niet helemaal betrouwbaar is. Volgende keer volledig abrp denk ik maar onze eerste ervaring is dus wel positief :) weinig tijd verloren!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 17:31

Denk eerder dat je airco meer te doen heeft afgelopen dagen dan dat het aan 2.1 ligt?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Sinds de update 2.1 heb ik geen hoger verbruik waargenomen. Integendeel. De afgelopen weken schommelde het verbruik steeds tussen 18 en 21 kWh, met een gemiddelde van 19.7/100 km. Gisteren scoorde ik bij een buitentemperatuur van 27 graden C een verbruik van 16.7 kWh'100 km, rijdend over 80 km wegen en ook een deel snelweg, op 20 inch wielen, met klimaatregeling op 20 garden. Een fraai resultaat dus, met update 2.1

• Adriaen87
jswinkels schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Die oranje band zat er in de oude layout toch ook?
Mogelijk wel, ja: ik heb die band nooit eerder ontdekt. Dat zal dan wel aan mij liggen. omdat ik de Pilopt Assist aanvankelijk weinig gebruikte.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Adriaen87 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:55:
[...]

Mogelijk wel, ja: ik heb die band nooit eerder ontdekt. Dat zal dan wel aan mij liggen. omdat ik de Pilopt Assist aanvankelijk weinig gebruikte.
De Pilot assist zit tegenwoordig in de menu's weggestopt heb ik begrepen, maar is die niet met een "oke google" command aan/uit te zetten?
p.s. ik heb een XC40 P6 plus in bestelling staan maar moet erg lang wachten nog voor die word geleverd (december), dus ben erg nieuwsgierig zonder zelf te kunnen uitproberen ;-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Mga1600
Ophidian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:41:
Eerste (Italiaans) filmpje die ik tegenkwam van de MY 23. Wel een B3.

[YouTube: Nuova XC40 Restyling B3 Mild Hybrid by Svezia Car]
Bij de dealer in Alkmaar staat er sinds enkele dagen een MY23 in de showroom ( benzine uitvoering) in de nieuwe kleur Silver Dawn ( zonder zwart dak).

• Mga1600
ron65 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:50:
[...]

De Pilot assist zit tegenwoordig in de menu's weggestopt heb ik begrepen, maar is die niet met een "oke google" command aan/uit te zetten?
p.s. ik heb een XC40 P6 plus in bestelling staan maar moet erg lang wachten nog voor die word geleverd (december), dus ben erg nieuwsgierig zonder zelf te kunnen uitproberen ;-)
De pilot assist kun je ook nu wel vanaf het stuur aan en uit zetten, maar in tegenstelling tot eerder kun je vanaf het stuur niet meer kiezen tussen Pilot Assist (=stuurhulp en ACC) of alleen ACC. Je moet nu van te voren in het menu kiezen wat je met die stuurknop wil: ofwel Pilot Assist ofwel alleen ACC). Er is een kans dat het terug gewijzigd wordt.

(Ik denk dat stem-commando’s niet “hard” genoeg zijn en dat het dus uit veligheidsoverwegingen is dat ‘serieuze’ systeem elementen in de auto zijn niet met stem commando’s te besturen zijn. En dat snap ik want anders zou een passagier met ‘hé Google’ allerlei auto instellingen kunnen beïnvloeden zonder dat hij achter het stuur zit en wellicht zonder dat de bestuurder zich de gevolgen daarvan realiseert).

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55

Ik ben net terug van een 3-weekse reis door Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk en Italië. Heb niet gemerkt dat het verbruik veranderd is. Mijn verbruik lag rond de 17 Kwh/100 km, ofwel elke 10% Soc is ongeveer goed voor 36-38km. Het opgegeven max bereik van 420km ga je niet halen met cruisen op snelwegen, misschien op 80km wegen zou dat gaan. Met temperaturen van rond de 30 graden kostte elke graad airco ongeveer 1kwh/100. Dus 19 graden vs 21 graden kost 2Kwh aan extra verbruik.

• Ophidian
Mga1600 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:36:
[...]

Bij de dealer in Alkmaar staat er sinds enkele dagen een MY23 in de showroom ( benzine uitvoering) in de nieuwe kleur Silver Dawn ( zonder zwart dak).
Dat is wat te ver om te kijken voor ons. Binnenkort eens kijken of hij bij onze dealer al in de showroom staat. Ben ook nog steeds benieuwd wat die vier leds aan de bovenkant doen.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
hansdg53 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Ik ben net terug van een 3-weekse reis door Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk en Italië. Heb niet gemerkt dat het verbruik veranderd is. Mijn verbruik lag rond de 17 Kwh/100 km, ofwel elke 10% Soc is ongeveer goed voor 36-38km. Het opgegeven max bereik van 420km ga je niet halen met cruisen op snelwegen, misschien op 80km wegen zou dat gaan. Met temperaturen van rond de 30 graden kostte elke graad airco ongeveer 1kwh/100. Dus 19 graden vs 21 graden kost 2Kwh aan extra verbruik.
Rij je in een P6 / Pure of in een P8 / Twin?
Ben wel geinteresseerd in het verbruik van de P6 / Pure. Wellicht dat andere P6-rijders hierover ook iets willen melden. Heb de afgelopen anderhalf jaar met veel plezier in een P8 gereden (maar deze auto is helaas niet meer) en overweeg een jong gebruikte compleet uitgeruste P6 te kopen. En ben dus benieuwd naar het verbruik en de range van de P6 in deze tijden.

Heb nu proef gereden in de EV6 en Enyaq, maar ik vind de Volvo (op het onderdeel efficiency na) hier wel bovenuit steken.

XC40 EV Pro

• 4v4t4r
Je hoort niemand meer over laadsnelheid issues heh? Buiten temperatuur helpt echt 😁 klein stukje gereden en haal gelijk deze snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrfRZg_IK13r_89ERuZEz7pSt0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQeuZUxYjwkGqJWkxurMRpsw.jpg?f=fotoalbum_large

• hansdg53
Petzun schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Ben wel geinteresseerd in het verbruik van de P6 / Pure. Wellicht dat andere P6-rijders hierover ook iets willen melden. Heb de afgelopen anderhalf jaar met veel plezier in een P8 gereden (maar deze auto is helaas niet meer) en overweeg een jong gebruikte compleet uitgeruste P6 te kopen. En ben dus benieuwd naar het verbruik en de range van de P6 in deze tijden.

Heb nu proef gereden in de EV6 en Enyaq, maar ik vind de Volvo (op het onderdeel efficiency na) hier wel bovenuit steken.
Vroeg 2022 P6 pure, Plus uitvoering. Wilde perse geen open dak, ik zit veel in het zuiden en daar is een open/glazen dak een ramp, binnen de kortste keren wordt het een oven en het vraagt erg veel van een airco om het tijdens het rijden binnen aangenaam te houden.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
4v4t4r schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:18:
Je hoort niemand meer over laadsnelheid issues heh? Buiten temperatuur helpt echt 😁 klein stukje gereden en haal gelijk deze snelheid.

[Afbeelding]
Ik gisteren ook. 150 kw was geen punt. De updated en temperatuur helpen flink.

• hansdg53
hansdg53 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Verder viel het me op dat de al besproken vibratie aan het stuur, rond de 100-110 km/u, die uit de motor komt, nu wel wat minder wordt. Nog niet helemaal weg, maar iets minder aanwezig en irritant.

• Mga1600
Ophidian schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Dat is wat te ver om te kijken voor ons. Binnenkort eens kijken of hij bij onze dealer al in de showroom staat. Ben ook nog steeds benieuwd wat die vier leds aan de bovenkant doen.
Je kunt ook naar de neus van de my22 c40 kijken (die de lokale dealer vast wel heeft staan) die neus is identiek aan die van de my23 xc40 recharge

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 17:17
hansdg53 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:05:
[...]
Verder viel het me op dat de al besproken vibratie aan het stuur, rond de 100-110 km/u, die uit de motor komt, nu wel wat minder wordt. Nog niet helemaal weg, maar iets minder aanwezig en irritant.
Omdat het warmer is.

• hansdg53
Zou best kunnen. Wel jammer, had gehoopt dat het een soort van "inrijden" zou zijn.

• Kefke-d
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-08 16:46
Petzun schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Gisteren van Biddinghuizen naar Limburg gereden, CC op 105, airco op 22. Verbruik 15,9 kWh! Buitentemp liep op van 24 tot 32 graden in Limburg. Ben echt positief verrast over het verbruik. (P6 plus, 20" )

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:53:
[...]

De pilot assist kun je ook nu wel vanaf het stuur aan en uit zetten, maar in tegenstelling tot eerder kun je vanaf het stuur niet meer kiezen tussen Pilot Assist (=stuurhulp en ACC) of alleen ACC. Je moet nu van te voren in het menu kiezen wat je met die stuurknop wil: ofwel Pilot Assist ofwel alleen ACC). Er is een kans dat het terug gewijzigd wordt.

(Ik denk dat stem-commando’s niet “hard” genoeg zijn en dat het dus uit veligheidsoverwegingen is dat ‘serieuze’ systeem elementen in de auto zijn niet met stem commando’s te besturen zijn. En dat snap ik want anders zou een passagier met ‘hé Google’ allerlei auto instellingen kunnen beïnvloeden zonder dat hij achter het stuur zit en wellicht zonder dat de bestuurder zich de gevolgen daarvan realiseert).
Ah op die manier.
Ik begrijp de frustratie dat de keuze tussen beide systemen die vroeger onder 1 knopje zat binnen handbereik, nu ineens weggestopt zit in een menu en zo meer aandacht vraagt bij het aan of uitzetten.
Vandaar ik dacht dat, mede omdat je ook de temperatuur kunt verstellen via stemcommando's, ze wellicht hier ook die optie op hadden gezet, zodat je hem alsnog snel kunt aan/uit zetten.

Of het ooit op het stuur terugkomt is maar de vraag lees ik hier veel, maar wie weet. Mijn wagen staat gepland week 48, dat is de week voor Sinterklaas, heeft die oude grijze man nog wel een cadeautje in die zin erin zitten en zit die functie er weer op :-)

p.s. wachten duurt wel enorm lang, wacht al dik 5 maanden en moet nóg ruim 5 maanden wachten.

• Petzun
Kefke-d schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Gisteren van Biddinghuizen naar Limburg gereden, CC op 105, airco op 22. Verbruik 15,9 kWh! Buitentemp liep op van 24 tot 32 graden in Limburg. Ben echt positief verrast over het verbruik. (P6 plus, 20" )
Pinkpop?
Dat is inderdaad een laag verbruik. En dat incl. 20", de airco zal ook zijn best hebben moeten doen.
Verstandig om deze niet op een lagere temperatuur te zetten.

XC40 EV Pro

• Petzun
ron65 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Ah op die manier.
Ik begrijp de frustratie dat de keuze tussen beide systemen die vroeger onder 1 knopje zat binnen handbereik, nu ineens weggestopt zit in een menu en zo meer aandacht vraagt bij het aan of uitzetten.
Vandaar ik dacht dat, mede omdat je ook de temperatuur kunt verstellen via stemcommando's, ze wellicht hier ook die optie op hadden gezet, zodat je hem alsnog snel kunt aan/uit zetten.

Of het ooit op het stuur terugkomt is maar de vraag lees ik hier veel, maar wie weet. Mijn wagen staat gepland week 48, dat is de week voor Sinterklaas, heeft die oude grijze man nog wel een cadeautje in die zin erin zitten en zit die functie er weer op :-)

p.s. wachten duurt wel enorm lang, wacht al dik 5 maanden en moet nóg ruim 5 maanden wachten.
Het vreemde is dat ik tijdelijk in een fossiele XC40 van 2021 rij. Daar zit de keuze nog netjes achter de pijltjes op het stuur.

XC40 EV Pro

• Ophidian
Mga1600 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Je kunt ook naar de neus van de my22 c40 kijken (die de lokale dealer vast wel heeft staan) die neus is identiek aan die van de my23 xc40 recharge
Ja I know, maar gaat toch om het complete plaatje :+ C40 stond er wel inderdaad, maar dan wel de “goedkope” bekleding.

Ach wachten duurt altijd gewoon lang;)

• hansdg53
Kefke-d schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Netjes! De NNW wind zal mede aan het lage verbruik bijgedragen hebben.

• Kefke-d
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-08 16:46
Petzun schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Pinkpop?
Dat is inderdaad een laag verbruik. En dat incl. 20", de airco zal ook zijn best hebben moeten doen.
Verstandig om deze niet op een lagere temperatuur te zetten.
Mijn woon-werk is 52 km. Via A2 naar Eindhoven Afgelopen 3 maanden sinds dat ik p6 heb, schommelt het verbruik tussen16,5 tot zelfs 14,5. Airco op 20 en RA aan.

• Juancho
Nog even over het mogelijke hogere verbruik na de 2.1 update. Ik snap dat bij fors hogere temperaturen, laten we zeggen +25 graden, de airco wat harder moet werken en dat is helemaal prima. Alleen neig ik er toch na om te zeggen dat het hier niet aan lag. Met 2.0 heb ik de laatste periode ook zulke dagen gehad en toen had ik dus ook die prima cijfers.

En vandaag was ook een mooie test, temperatuur iets lager, zo tussen de 18-20 graden dus de airo heeft amper iets te hoeven doen. Leuk stukje gereden met verschillende snelheden (50/70/80100/110. Het duurde ten eerste behoorlijk lang voor het verbruik zakte, heel lang gehangen rond 24-25kWh. Uiteindelijk zakte het nog iets maar alsnog kwam ik niet onder de 22kWh terwijl ik dus de periode hiervoor tussen de 19-21 zat met soms zelfs hoog in de 18kWh. Ik vind dit toch wel een fors verschil hoor en dat scheelt echt aardig wat KM op je actieradius.

Kan niet anders dan dat het toch echt aan de 2.1 update moet liggen. Kan het niet anders verklaren. Dus toch ff balen aangezien het juist net zo lekker ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACnuWe3-JP0zQVyarPWhlbabEkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41gRarYQOoEPu0CLrdyhVVc8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 19-06-2022 17:29 ]

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Aan allen: pieker er niet langer over, er zaten geen aanpassingen aan het motormanagement in de 2.1 die een lager verbruik tewerkstellingen.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• hansdg53
Kefke-d schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Mijn woon-werk is 52 km. Via A2 naar Eindhoven Afgelopen 3 maanden sinds dat ik p6 heb, schommelt het verbruik tussen16,5 tot zelfs 14,5. Airco op 20 en RA aan.
Ik heb in eerste instantie ook gereden met de RA aan. Uiteindelijk kwam er een muffe geur binnen in de auto. RA toen een tijdje niet gebruikt en daarmee is ook de muffe geur verdwenen. Voortaan gebruik ik de RA alleen nog maar als er echt bezuinigd moet worden om het eerstvolgende laadpunt te bereiken.

• Juancho
Pure8 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:34:
Aan allen: pieker er niet langer over, er zaten geen aanpassingen aan het motormanagement in de 2.1 die een lager verbruik tewerkstellingen.
Lager/hoger hoeft opzich niet direct met alleen een motor aanpassing. Kan ook kwestie zijn van oorzaak/gevolg of dat cijfers net anders worden berekend of verzin het. Dit is wel vaker naar voren gekomen.

Ik vind het gewoon TE toevallig dat ik eindelijk eens echt goed scoor (RA gaf zoals gezegd 380-400 aan) en op moment dat 2.1 op de wagen zit... is het gestegen in verbruik en dus ook actieradius voorspelling van de RA.Ik zou graag eens als test de update willen terugdraaien en dan kijken wat er gebeurt maar ik verwacht dat ze dit niet snel zullen doen of kunnen/mogen.

Maargoed, ik ga het ff in de gaten houden komende dagen. Ik begreep dat 2.2 er ook al weer vlot achteraan komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 19-06-2022 17:55 ]

• Venomer
Juancho schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Lager/hoger hoeft opzich niet direct met alleen een motor aanpassing. Kan ook kwestie zijn van oorzaak/gevolg of dat cijfers net anders worden berekend of verzin het. Dit is wel vaker naar voren gekomen.

Ik vind het gewoon TE toevallig dat ik eindelijk eens echt goed scoor (RA gaf zoals gezegd 380-400 aan) en op moment dat 2.1 op de wagen zit... is het gestegen in verbruik en dus ook actieradius voorspelling van de RA.Ik zou graag eens als test de update willen terugdraaien en dan kijken wat er gebeurt maar ik verwacht dat ze dit niet snel zullen doen of kunnen/mogen.
Er zijn er hier velen die zeggen dat ze geen hoger verbruik hebben door update 2.1. Jij bent de enige. Maar je bent er toch vast van overtuigd dat het aan de update moet liggen? Dan heb jij een andere 2.1 software dan wij.

Er zijn heel veel factoren die het verbruik beïnvloeden. Temperatuur, luchtvochtigheid, windkracht en -richting, belading, bandenspanning, verkeerssituatie, noem maar op. Je kunt de ene rit gewoon niet vergelijken met de andere.

• Juancho
Ik ben overigens niet de enige hoor, kijk maar eens op andere kanalen dan alleen dit forum. En bovendien weet jij ook wel dat mijn wagen vaker last heeft gehad van kuren die jullie wagens niet hadden _/-\o_ ...Maar wat ik al zei, ik ga het de komende periode eens aankijken want de temperaturen, afstanden en type ritten zijn vrijwel of helemaal gelijk aan wat ik hiervoor had met die prima scores van 18-20kWh. Je kan idd best een ritje wat afwijken maar in dit geval vind ik het verschil te groot. En ook bijv. dat voor 2.1 het verbruik heel snel en stabiel rond 19-20 zat en bleef. Dit is nu ook totaal anders. Is me iets te toevallig.

[ Voor 79% gewijzigd door Juancho op 19-06-2022 18:12 ]

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 10:50
Juancho schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:05:
Ik ben overigens niet de enige hoor, kijk maar eens op andere kanalen dan alleen dit forum. En bovendien weet jij ook wel dat mijn wagen vaker last heeft gehad van kuren die jullie wagens niet hadden _/-\o_ ...Maar wat ik al zei, ik ga het de komende periode eens aankijken want de temperaturen, afstanden en type ritten zijn vrijwel of helemaal gelijk aan wat ik hiervoor had met die prima scores van 18-20kWh. Je kan idd best een ritje wat afwijken maar in dit geval vind ik het verschil te groot. En ook bijv. dat voor 2.1 het verbruik heel snel en stabiel rond 19-20 zat en bleef. Dit is nu ook totaal anders. Is me iets te toevallig.
En het hogere verbruik op de boordcomputer wordt bevestigd door de laadpaal?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Petzun
Kefke-d schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Erg netjes zeg. De 10% kleinere batterij lijkt ruimschoots goed gemaakt te worden door het lagere verbruik.
Hier kan ik wel mee uit de voeten. Bedankt voor je reactie.

XC40 EV Pro

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:07
Het is grappig dat er na iedere update weer gediscussieerd wordt over veranderingen in: verbruik, de OPD kracht en de Pilot Assist die het beter of slechter doet, terwijl er meestal niets aan veranderd is 8)7
Verbruik wordt door zoveel dingen beïnvloed en vooral de windrichting maakt veel verschil, zeker bij een XC

• sunsh4ne88
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-06-2022
ergodyne1 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:33:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat logo zo zwart gemaakt hebt? Is ie van de buitenkant gewrapt of uit elkaar gehaald? Wil die van mij ook nog doen maar nog niet eraan toe gekomen.
over9000 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:48:
[...]

Ik ook maar kreeg eigenlijk bij iedere wrapper te horen dat verven de enige optie was i.v.m. Moeilijke hoekjes.
Er zit ook verwarming in, zal wel niet zo heel warm worden maar zal voor de hechting ook niet in het voordeel werken.
Alles is vanaf de buitenkant gewraped en alle sensoren en dergelijke die erin zouden zitten werken perfect!

Dergelijke andere opmerkingen kwa licht enzovoort alles voldoet aan de waardes en is gecertificeerd ook kan ik zeggen dat het effe nu juist wat je savonds hebt dat de mooie licht strepen en hoekjes weergeeft nu ook overdag dat effect tonen wat ik deze auto dus veel dikker vind maken.

Voor de rest iedereen bedankt voor de complimenten!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Juancho schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Maargoed, ik ga het ff in de gaten houden komende dagen. Ik begreep dat 2.2 er ook al weer vlot achteraan komt.
Je bent niet de enige. Ik heb in mijn C40 ook een hoger verbruik nu. Waar ik eerst versteld stond dat ik steeds vaker een 18 waarde haalde, red ik nu niet eens meer de 20 aan te raken...

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Adriaen87
Piekeren over mee- en tegenvallers van updates is onverstandig. Wat de verbruikscijfers betreft voor en na de 2.1 update: ik zie nauwelijks een verschil. De actuele lage waarden (gisteren zelfs 16,5 kWh?100 km) laten zich verklaren door de hogere buitentemperatuur.

• hansdg53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uATWhly_bDamF1kQEKAUWecm0xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm1GXXaR8nKXs2lnCVIx6qWG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaf het systeem aan met 100% Soc bij aanvang van mijn 3-weekse trip. Versie 2.1 zat er al op. Dus op pad gegaan met goede hoop, maar in het achterhoofd wel wetende dat zo'n range niet haalbaar is met alleen rijden op snelwegen en extra gewicht door bagage. 2022 P6 Plus.

• ergodyne1
hansdg53 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:17:
[Afbeelding]

Dit gaf het systeem aan met 100% Soc bij aanvang van mijn 3-weekse trip. Versie 2.1 zat er al op. Dus op pad gegaan met goede hoop, maar in het achterhoofd wel wetende dat zo'n range niet haalbaar is met alleen rijden op snelwegen en extra gewicht door bagage. 2022 P6 Plus.
Wow!

Ik kom niet hoger dan 330km met 100% in mijn C40 P8... :X

• Petzun
[Afbeelding]

Volgens mij heb je een P6 met de grote accu :)

XC40 EV Pro

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
[Afbeelding]

Wat een bereik, dat ziet er wel heel goed uit! Rij jij met je XC40 over het fietspad of zo?! 😉

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• hansdg53
Vulcan750 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:54:
[...]

Wat een bereik, dat ziet er wel heel goed uit! Rij jij met je XC40 over het fietspad of zo?! 😉
De ritten in de dagen vooraf hieraan waren op wegen met max. snelheden van 80, 70, 60, 50 en 30.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
hansdg53 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:05:
[...]

De ritten in de dagen vooraf hieraan waren op wegen met max. snelheden van 80, 70, 60, 50 en 30.
Top hoor! Geeft de burger (met P6 - 19" in bestelling) goede moed. 😎

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
ergodyne1 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Wow!

Ik kom niet hoger dan 330km met 100% in mijn C40 P8... :X
Maar wij hebben een p8, stukken beter ;)

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:02
Iemand ervaring met het laten stilstaan van de XC40 voor meer dan een maand? Ik ga binnenkort iets meer dan een maand naar het buitenland en vroeg me af wat handig is. Lees wat tegenstrijdige berichten. Van het kan prima tot misschien loopt de 12v accu leeg. Ik kan de auto in ieder geval thuis aan de lader hangen.

• Mga1600
HouseL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:47:
Iemand ervaring met het laten stilstaan van de XC40 voor meer dan een maand? Ik ga binnenkort iets meer dan een maand naar het buitenland en vroeg me af wat handig is. Lees wat tegenstrijdige berichten. Van het kan prima tot misschien loopt de 12v accu leeg. Ik kan de auto in ieder geval thuis aan de lader hangen.
Er staat daarover een advies in de handleiding: vrij vertaald luidt het advies is: accu flink leegrijden en dan aan de Lader of granny hangen met een ingestelde limiet van 40 of 50%
en een beetje ‘koel’ parkeren

Ik heb de auto wel eens op der wijze 3 weken laten staan. Geen enkel probleem. En mijn vorige Volvo-(hybride) waar een soortgelijk advies voor geldt) heeft wel eens 7 weken zo gestaan toen we zelf in Australië zaten. Ook geen punt.

• Petzun
De kogel is door de kerk, de voorheen P8 wordt met dank aan dealer TVK te Hoorn (erg goede service!) vervangen door een snel leverbare P6 van 4 maanden oud met 3.000 km op de teller. Ik kan weer rijden.
Schade aan de P8 was pittig. Maar vooral omdat ook de frontmotor is geraakt, is de kans op problemen in de toekomst te groot en is het te risicovol de auto te herstellen.

XC40 EV Pro

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Petzun schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:06:
De kogel is door de kerk, de voorheen P8 wordt met dank aan dealer TVK te Hoorn (erg goede service!) vervangen door een snel leverbare P6 van 4 maanden oud met 3.000 km op de teller. Ik kan weer rijden.
Schade aan de P8 was pittig. Maar vooral omdat ook de frontmotor is geraakt is de kans op problemen in de toekomst te groot en is het te risicovol de auto te herstellen.
Nice! Ik ben (als “P6” rijder) erg benieuwd/nieuwsgierig hoe je het verschil in vermogen in het dagelijks verkeer gaat ervaren.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 15:37
Ik zou de maximum laadcapaciteit op 50% zetten en dan aan de lader houden met teruggeschroefde maximum laadsnelheid van de laadpaal.

Ik heb tijdens corona mijn XC40 P8 wel eens een maand lang stil laten staan op de oprit (zonder laadkabel erin). Denk echt dat geen probleem moet zijn, maar voor de zekerheid zou ik bovenstaande adviseren. Dan kun je hem zelfs 3 jaar probleemloos stil laten staan.

• Petzun
WildOne schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Nice! Ik ben (als “P6” rijder) erg benieuwd/nieuwsgierig hoe je het verschil in vermogen in het dagelijks verkeer gaat ervaren.
Ben ook wel benieuwd naar de verschillen.
Heb vandaag wel een korte gevarieerde rit met een P6 gemaakt. In het dagelijkse verkeer schat ik op basis van deze rit nauwelijks verschil te ervaren. De P6 is ook erg vlot en soepel en de 408PK wordt in het normale verkeer niet aangesproken.
Ben wel een keer met iets teveel nattigheid over zandwegen door het bos gereden. En was op een gegeven moment erg blij dat ik een P8 reed, ik weet niet of ik hier met een niet-AWD doorheen was gekomen.

XC40 EV Pro

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48
Dit was vorige week al bekend gemaakt. Het mooie is dat ABRP dit al heeft verwerkt in de app. Ik heb dit weekend mijn route naar Kroatie een beetje uitgestippeld. Gezien het lage tarief bij Tesla (abonnement kan makkelijk uit als je een paar keer laadt) heb ik dit als voorkeur aangegeven in ABRP. Wat mij opviel is dat hij maar weinig bij Tesla ging laden en als ik exclusief Tesla aanzette maakte hij een enorme omweg.

Wat blijkt: in Duitsland en Oostenrijk zijn lang niet alle punten beschikbaar, volgens mij alleen plekken waar veel stalls zijn (op zich wel logisch omdat je anders natuurlijk wachtrijen gaat krijgen).

Volgens mij pakt Google de Teslaladers nog niet of wel? Het verschil in reistijd tussen de ABRP route en die van Google (in de auto) was bij mij overtuigen anderhalf uur voor mij eerste reisdag (10 vs 11,5 uur).

Nog een laatste bevinding: bij de google route kom ik aan met 30%, wat een beetje zonde is aangezien ik een laadpunt bij mijn hotel heb. In ABRP kun je instellen met hoeveel SoC je minimaal aan wil komen.

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 21:40
jswinkels schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Dit was vorige week al bekend gemaakt.
De laadpunten zijn verder uitgebreid. Dus nog meer punten t.o.v. vorige week.

• jswinkels
Ik heb mijn Tesla in het verleden wel vaker lang stil laten staan. Geen problemen gehad. Ik had hem inderdaad wel aan de lader staan.

Ben wel benieuwd naar de berichten met problemen.

• 4v4t4r
jswinkels schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Dit was vorige week al bekend gemaakt. Het mooie is dat ABRP dit al heeft verwerkt in de app. Ik heb dit weekend mijn route naar Kroatie een beetje uitgestippeld. Gezien het lage tarief bij Tesla (abonnement kan makkelijk uit als je een paar keer laadt) heb ik dit als voorkeur aangegeven in ABRP. Wat mij opviel is dat hij maar weinig bij Tesla ging laden en als ik exclusief Tesla aanzette maakte hij een enorme omweg.

Wat blijkt: in Duitsland en Oostenrijk zijn lang niet alle punten beschikbaar, volgens mij alleen plekken waar veel stalls zijn (op zich wel logisch omdat je anders natuurlijk wachtrijen gaat krijgen).

Volgens mij pakt Google de Teslaladers nog niet of wel? Het verschil in reistijd tussen de ABRP route en die van Google (in de auto) was bij mij overtuigen anderhalf uur voor mij eerste reisdag (10 vs 11,5 uur).

Nog een laatste bevinding: bij de google route kom ik aan met 30%, wat een beetje zonde is aangezien ik een laadpunt bij mijn hotel heb. In ABRP kun je instellen met hoeveel SoC je minimaal aan wil komen.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar wellicht gaan er meer open de komende periode. Ik ben er nog niet achter of mn P8 al rekening houd met de tesla laders die open zijn.

• jswinkels
Ocirina schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:23:
[...]

De laadpunten zijn verder uitgebreid. Dus nog meer punten t.o.v. vorige week.
Volgens mij is dit gewoon hetzelfde nieuws (alleen is autoweek wat later)

https://electrek.co/2022/...owners-large-part-europe/

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 21:40
jswinkels schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Volgens mij is dit gewoon hetzelfde nieuws (alleen is autoweek wat later)

https://electrek.co/2022/...owners-large-part-europe/
Hmm, ik dacht dat er in Zweden meer punten waren dan van de week. Maar zou ik mis kunnen hebben idd.

Iemand al een Versie v2.2 OTA melding gehad? Er schijnt Apple CarPlay in te zitten.

[ Voor 59% gewijzigd door Ocirina op 21-06-2022 09:40 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Updates in software V2.2
  • Introduction of Apple CarPlay.
  • Video apps can now be used in the car when parked. Video apps will be available in Google Play Store at a later time.
  • Reduced rate of false “no entry” traffic sign alerts.
  • Improved compatibility with iPhone, including wireless charging.
  • Drivetrain optimisation adjustments.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Ocirina schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Hmm, ik dacht dat er in Zweden meer punten waren dan van de week. Maar zou ik mis kunnen hebben idd.

Iemand al een Versie v2.2 OTA melding gehad? Er schijnt Apple CarPlay in te zitten.
Nee gaat nog wel een weekje of wat duren, tenzij je naar de dealer gaat.

• ergodyne1
Vraagje, ik reed laatst in een leen-XC40 van de dealer. Bij instappen ging deze steeds de settings van de stoel (bij de sleutel denk ik) automatisch instellen. Op dat moment irritant want hij stond ingesteld op een kabouter. Maar buiten dat, wel heel erg handig als er meer mensen gebruik maken van je auto. Weet iemand toevallig of dit een optie of een instelling is op mijn C40 (full options)?

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 23:24

BzR

ergodyne1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:48:
Vraagje, ik reed laatst in een leen-XC40 van de dealer. Bij instappen ging deze steeds de settings van de stoel (bij de sleutel denk ik) automatisch instellen. Op dat moment irritant want hij stond ingesteld op een kabouter. Maar buiten dat, wel heel erg handig als er meer mensen gebruik maken van je auto. Weet iemand toevallig of dit een optie of een instelling is op mijn C40 (full options)?
Ik heb alleen de geheugenopties in de deur (XC40) En als ik met de auto weg ga, nadat mijn vrouw erin heeft gereden moet ik met de hand M1 in drukken voor mijn stoel instellingen. Mij nog nooit opgevallen dat dit per sleutel herkend en automatisch word aangepast.

• Juancho
Dit zal wel onderdeel zijn van dat elektrische stoel pakket of hoe dat tegenwoordig ook heet. Als je elektrisch verstelbare stoelen hebt, zal je ook die buttons links in de deur hebben waar je dus 2 standen kan programmeren en kan koppelen aan een profiel.

Zo staat de stoel van mijn vriendin ook een heel stuk verder naar voren. Dus als zij per ongeluk de deur al eerder open maakt wordt haar profiel geactiveerd incl. stoelstand. Goed, je kan dan in het scherm heel snel je eigen profiel weer selecteren en dan staat alles weer netjes ;)

@BzR dan heb je het profiel niet gekoppeld aan de sleutel incl. stoelstanden. Want dit gaat wel automatisch op basis van de sleutel die je gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 21-06-2022 09:56 ]

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Ja je kan dat koppelen zover ik weet, alleen de orange key werkt het niet bij, je zal dan extra fobs of sleutels moeten bestellen.

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
BzR schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Ik heb alleen de geheugenopties in de deur (XC40) En als ik met de auto weg ga, nadat mijn vrouw erin heeft gereden moet ik met de hand M1 in drukken voor mijn stoel instellingen. Mij nog nooit opgevallen dat dit per sleutel herkend en automatisch word aangepast.
Je kunt per sleutel een profiel instellen, waarbij alle instellingen (stoelen, radio, telefoon etc) instellen die vervolgens worden onthouden. Zodra je instapt met jouw sleutel/profiel zul je zien dat de stoel in “jouw” stand komt.

Oeps, ik zie dat het al beantwoord is………. Excuus.

[ Voor 4% gewijzigd door XC40_P8 op 21-06-2022 10:07 ]

Volvo XC40 P8

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 19:46
Interessant.. op de Engelstalige supportpagina staat 2.2 al wel aangekondigd, op de Nederlandstalige pagina nog niet…
(Misschien besteed volvo iets meer tijd aan de vertaling. Die was bij 2.1 ook al wat krom (“ Calm and Navi mode dials” werd “Knoppen stand Calm en Navi”, waarmee de wijzigingen aan de wijzerplaten werd aangeduid)..

En verbeterde iphone support? Ik heb nu geen probleem met draadloos opladen, en mijn telefoon zit in een hoesje…

• Venomer
Bij versie 2.2 komt er dus weer een optimalisatie van de aandrijving. Dus @Juancho, als je straks verschil in verbruik ziet, komt het echt door de update! :P

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:23:
Bij versie 2.2 komt er dus weer een optimalisatie van de aandrijving. Dus @Juancho, als je straks verschil in verbruik ziet, komt het echt door de update! :P
Zolang het een positief verschil is zal je mij nooit horen klagen ;)

• ergodyne1
over9000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Ja je kan dat koppelen zover ik weet, alleen de orange key werkt het niet bij, je zal dan extra fobs of sleutels moeten bestellen.
Oh meen je, heb die oranje in gebruik als hoofdsleutel vanwege het kleurtje :) Thanks voor de reacties!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-11 21:49
Denk dat je gewoon het kapje van de sleutels kan verwisselen....
Wel onthouden welke oorspronkelijk oranje was meen dat die sleutel echt anders is.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-11 12:17
Waterblok schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:09:
Denk dat je gewoon het kapje van de sleutels kan verwisselen....
Wel onthouden welke oorspronkelijk oranje was meen dat die sleutel echt anders is.
Op de oranje sleutel zouden beperkingen kunnen worden ingesteld, zoals lagere max. snelheid, ... voor als je de auto zou uitlenen (kids, valet service, ...).

De functionaliteit daarvoor in de auto (en in de app) mankeert nog, voor zover ik op de hoogte ben (?). Deze komt waarschijnlijk al met software versie v.2.328.

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Ik moet soms wel gniffelen om de Volvo logica:
- radio niet op favorieten starten / onthouden dat je in favorietenlijst zat na instappen
- autostoel automatisch veranderen: met de deur open 1x drukken op de memoryknop. Is de deur dicht knop ingedrukt houden 🤔🤔🤔.
- airco: de maximale luchtstroom beperken per stand in plaats van gewoon loeien om de bepaalde temp te krijgen.

Neemt niet weg: elke dag een glimlach qua rijdplezier 🙌 (P8) als ie t doet of niet terughoeft naar de garage voor een terugroepactie 😉.

Bazzan

• Juancho
Voor de mensen die zitten te wachten op Apple Carplay.. de eerste Polestar rijders hebben al fotos gepost dat het in de 2.2 update zit en ze dus al kunnen gebruiken. Zal Volvo ook wel binnenkort uitrollen dan.

Ik hoop maar niet dat ze hier zoveel tijd en aandacht aan hebben besteed dat AAOS weer eens half vergeten wordt.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Zolang het een positief verschil is zal je mij nooit horen klagen ;)
Aaaaaahhh niet flauw zijn he, als je een grote mond hebt als het negatief verschil is, dan ook als er een positief verschil is hoor.. 8)7

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

madhondt schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Op de oranje sleutel zouden beperkingen kunnen worden ingesteld, zoals lagere max. snelheid, ... voor als je de auto zou uitlenen (kids, valet service, ...).

De functionaliteit daarvoor in de auto (en in de app) mankeert nog, voor zover ik op de hoogte ben (?). Deze komt waarschijnlijk al met software versie v.2.328.
Niet met V3.040? :X 8)7

• hansdg53
Venomer schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:23:
Hopelijk is er wat gedaan aan de vibratie.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
hansdg53 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Hopelijk is er wat gedaan aan de vibratie.
Heeft mijn vrouw geen problemen mee…

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• Mga1600
jorisjansen3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:49:
Interessant.. op de Engelstalige supportpagina staat 2.2 al wel aangekondigd, op de Nederlandstalige pagina nog niet…
(Misschien besteed volvo iets meer tijd aan de vertaling. Die was bij 2.1 ook al wat krom (“ Calm and Navi mode dials” werd “Knoppen stand Calm en Navi”, waarmee de wijzigingen aan de wijzerplaten werd aangeduid)..

En verbeterde iphone support? Ik heb nu geen probleem met draadloos opladen, en mijn telefoon zit in een hoesje…
En op de Zweedse site wat toch de ‘moeder’ is zou je denken staat 2.2 ook nog niet aangekondigd.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 10:50
Juancho schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:27:
Ik hoop maar niet dat ze hier zoveel tijd en aandacht aan hebben besteed dat AAOS weer eens half vergeten wordt.
Eh, AAOS is toch de verantwoordelijkheid van Google? Hoezo moet Volvo hier aandacht aan besteden?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Texie
over9000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Bij de oranje sleutel werkt het ook. Je hebt alleen geen voorkeur op de deur zitten.

• Texie
JackBol schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:40:
[...]
Updates in software V2.2
  • Introduction of Apple CarPlay.
  • Video apps can now be used in the car when parked. Video apps will be available in Google Play Store at a later time.
  • Reduced rate of false “no entry” traffic sign alerts.
  • Improved compatibility with iPhone, including wireless charging.
  • Drivetrain optimisation adjustments.
Uhm. Geen opmerking over PA/AC knopje op het stuur.

Pagina: 1 ... 85 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"