Zijn er meer mensen die de 2.x update nog niet OTA ontvangen hebben? Ik zit nog steeds op 1.9 en geen updatemelding te bekennen.
Volgens mij is dat ijdele hoop.Texie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:06:
[...]
Uhm. Geen opmerking over PA/AC knopje op het stuur.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ach, vandaag 60km 20.2 kWh/km met de ap op 110. Prima. Vanochtend was het meer.Juancho schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:00:
[...]
Zolang het een positief verschil is zal je mij nooit horen klagen
Ik ben vandaag bij de dealer geweest voor de terugroep actie.over9000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:42:
[...]
Nee gaat nog wel een weekje of wat duren, tenzij je naar de dealer gaat.
Ze hebben meteen de nieuwste update geïnstalleerd war de mededeling bij de balie..
Ik in alle enthousiasme mijn iPhone koppelen,... en er gebeurd..........................niets.
Dan even de software versie bekeken.. zie ik dat 2.1. geupdate is naar 2.1.1
Toch nog even geduld hebben denk ik,..
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
Bij eerdere updates hielp het herstarten van het middendisplay (dit stond op de volvo site rond de update naar 1.8)RoyTerWelle schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:39:
Zijn er meer mensen die de 2.x update nog niet OTA ontvangen hebben? Ik zit nog steeds op 1.9 en geen updatemelding te bekennen.
Als u de melding 'Gereed voor installatie' de komende dagen niet op het midden display ontvangt, ondervindt uw auto mogelijk problemen bij het downloaden van de update. Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost door de home button onder het midden display (touchscreen) 20 seconden ingedrukt te houden totdat het display wordt uitgeschakeld en vervolgens opnieuw wordt opgestart terwijl het Volvo-logo wordt weergegeven. Uw auto mag tijdens deze herstart gewoon gebruikt worden. Als het goed is, verschijnt na een uur rijden de melding “Gereed voor installatie”. Is dit niet het geval, probeer dan nogmaals de home button 20 seconden ingedrukt te houden. U kunt de melding overigens op elk geschikt moment inzien door vanaf de bovenzijde van het midden display (touchscreen) naar beneden te swipen.
Succes!
Ik heb sinds kort het probleem dat de radio niet meer automatisch schakelt tussen dab en fm. Als ik dooreen tunnel rijdt valt de radio nu gewoon uit. In het verleden schakelde hij dan over naar FM. Ik heb het vinkje al aan en uit gezet, zonder succes.
Luxeprobleem… ik heb niet eens dabjswinkels schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:37:
Ik heb sinds kort het probleem dat de radio niet meer automatisch schakelt tussen dab en fm. Als ik dooreen tunnel rijdt valt de radio nu gewoon uit. In het verleden schakelde hij dan over naar FM. Ik heb het vinkje al aan en uit gezet, zonder succes.
Serieus: herstart het systeem eens met de home knop
Bij mij doet dat laden het ook goed terwijl er een vrij dik leren hoesje om de telefoon zit. Thuis moet ik diezelfde telefoon altijd wel keer of wat verschuiven om ‘contact te maken’ (een geluidje te horen) als ik ‘m daar op de draadloze bureau oplader legjorisjansen3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:49:
Interessant.. op de Engelstalige supportpagina staat 2.2 al wel aangekondigd, op de Nederlandstalige pagina nog niet…
(Misschien besteed volvo iets meer tijd aan de vertaling. Die was bij 2.1 ook al wat krom (“ Calm and Navi mode dials” werd “Knoppen stand Calm en Navi”, waarmee de wijzigingen aan de wijzerplaten werd aangeduid)..
En verbeterde iphone support? Ik heb nu geen probleem met draadloos opladen, en mijn telefoon zit in een hoesje…
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Op mijn 3-weekse reis heb ik voornamelijk snelladers gebruikt en daarbij zoveel mogelijk Ionity laadpunten. Dat was niet altijd mogelijk. Wat me opviel is dat het bij de Ionity vaak mis ging om het laden te starten. De led op het laadpunt in de auto was dan rood. Op de Ionity paal was echter geen foutmelding te zien. In eerste instantie heb ik auto verplaatst naar de ernaast staande laadpaal. Ook daar kwam het rode licht weer. Uiteindelijk vond ik uit dat de stekker kennelijk geen goede verbinding maakte. Dus volgden we de volgende methode. De een deed de stekker in de auto en hield die goed vast, terwijl de andere vervolgens de laadpas bij de paal registreerde. Dat ging altijd goed. Je weet het als je een klik hoort, dan zit het zeker allemaal goed vast. Bij andere snelladers heb ik dat probleem niet gehad, behalve een keer bij Shell Recharge, die paal leek wel dezelfde te zijn als die Ionity gebruikt.
Ik had zoiets een jaar geleden, maar dan juist andersom……hij bleef maar schakelen (en dus ook onderbreken) . Er is gezocht en gezocht naar een defect…..maar niets werd gevonden. Er is uiteindelijk na overleg tussen Volvo en de dealer een specifieke “patch” geladen en toen was het goed……jswinkels schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:37:
zorg ervoor dat het "Volvo account" ook actief is onder accounts. Dit kan helpen.RoyTerWelle schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:39:
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
mijn auto staat nu bij de dealer voor de terugroep actie, eens zien of ze proactief de update erop zetten (als die uberhaupt beschikbaar is al)
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik zal duimen voor je4v4t4r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
mijn auto staat nu bij de dealer voor de terugroep actie, eens zien of ze proactief de update erop zetten (als die uberhaupt beschikbaar is al)
Bij mij hebben ze gisteren wel proactief geupdate.. 2.1 naar 2.1.1
Ben benieuwd of ze bij jou dealer al de nieuwste versie hebben..
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
Nou ja zo belangrijk vind ik het niet hoorSSANL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Ik zal duimen voor je![]()
Bij mij hebben ze gisteren wel proactief geupdate.. 2.1 naar 2.1.1![]()
Volgens mij is dat geen softwarematig probleem. Die vibratie is een producteigenschap die ik er gratis bij kreeg
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Omdat die samenwerking natuurlijk wel veel verder gaat dan dat alleen Google verantwoordelijke is en dus alles bepaald. Ik begreep zelfs dat beide team dagelijks met elkaar werken, overleggen etc. Dus als eerste merken (met Polestar) die met AAOS samenwerken lijkt me het wel voor de hand liggen dat ze beide hiermee actief bezig zijn.hlip schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:32:
[...]
Eh, AAOS is toch de verantwoordelijkheid van Google? Hoezo moet Volvo hier aandacht aan besteden?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Op de Nederlandse Volvo-site wordt de update nog niet vermeld. Er was aangekondigd dat 2.2 in week 26 zou komen en het is pas week 25. Ik denk dat we gewoon nog één of twee weekjes moeten wachten.4v4t4r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Helemaal 0 update gekregenSSANL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Ik zal duimen voor je![]()
Bij mij hebben ze gisteren wel proactief geupdate.. 2.1 naar 2.1.1![]()
In de Polestar release notes van update 2.2 staat gelukkig wel dat de usb-poort weer beschikbaar komt (fijn voor AudioWagon) hopelijk zit die aanpassing er bij ons ook in.
[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 22-06-2022 11:06 ]
Ik heb net weer contact gehad met Volvo aangezien het niet in de 2.2 update zit zoals ik het las. Ze gaven mij wederom aan dat het toch echt terugkomt en dat ze het hadden geverifieerd met de product afdeling. De PA knop komt echt terug op het stuur binnenkort met een update, zoals het was.
We gaan het zien....
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hoor net dat de verwachting is dat de Carplay update in week 26 komt...
Wellicht gekke vraag, maar heeft onze Volvo (X)C40 ook een kampeer stand?
Bijvoorbeeld aan de lader continu dezelfde temperatuur via airco kachel?
Vind het een beetje suf om continu de klimaat op afstand op het starten.
Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas
Née (nog?) geen camping mode aanwezig. Is door wel op de ‘lijst van verzoeknummers’ gezet.eniesten schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:53:
Wellicht gekke vraag, maar heeft onze Volvo (X)C40 ook een kampeer stand?
Staat ‘automatisch downloaden’ aan?RoyTerWelle schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:39:
fijn dat je de druk er zo op houdt hoor.. en er zal ook echt iemand te goeder trouw je zo'n antwoord hebben gegeven, maar het patroon is mij wel helder: Ook binnen Volvo (en is dat dan de dealer, de importeur, de fabriek,Juancho schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:14:
[...]
Ik heb net weer contact gehad met Volvo aangezien het niet in de 2.2 update zit zoals ik het las. Ze gaven mij wederom aan dat het toch echt terugkomt en dat ze het hadden geverifieerd met de product afdeling. De PA knop komt echt terug op het stuur binnenkort met een update, zoals het was.
We gaan het zien....
dus ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb weinig verdusie in dit soort voorspellingen...
Mjah dat is bij veel snelladers en auto's wel een bekende, ik had het de eerste keer ook.hansdg53 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:48:
Op mijn 3-weekse reis heb ik voornamelijk snelladers gebruikt en daarbij zoveel mogelijk Ionity laadpunten. Dat was niet altijd mogelijk. Wat me opviel is dat het bij de Ionity vaak mis ging om het laden te starten. De led op het laadpunt in de auto was dan rood. Op de Ionity paal was echter geen foutmelding te zien. In eerste instantie heb ik auto verplaatst naar de ernaast staande laadpaal. Ook daar kwam het rode licht weer. Uiteindelijk vond ik uit dat de stekker kennelijk geen goede verbinding maakte. Dus volgden we de volgende methode. De een deed de stekker in de auto en hield die goed vast, terwijl de andere vervolgens de laadpas bij de paal registreerde. Dat ging altijd goed. Je weet het als je een klik hoort, dan zit het zeker allemaal goed vast. Bij andere snelladers heb ik dat probleem niet gehad, behalve een keer bij Shell Recharge, die paal leek wel dezelfde te zijn als die Ionity gebruikt.
Wat helpt is de kabel met 2 handen even goed aandrukken zodat hij niet te veel hangt, 10 seconden oid is voldoende. Dan hoef je ook niet met 2 personen te zijn, zodra connectie gelegd is gaat het verder goed.
Het probleem bij de Ionity lader is dat je niet tegelijkertijd de stekker kunt vasthouden én je laadkaart kun laten registreren wat nodig is om de connectie te maken.okio schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:16:
[...]
Mjah dat is bij veel snelladers en auto's wel een bekende, ik had het de eerste keer ook.
Wat helpt is de kabel met 2 handen even goed aandrukken zodat hij niet te veel hangt, 10 seconden oid is voldoende. Dan hoef je ook niet met 2 personen te zijn, zodra connectie gelegd is gaat het verder goed.
Dank, dit zou weleens het probleem kunnen zijn. Mijn "Volvo account" is blijkbaar spontaan verdwenen. Morgen eens kijken of de update nu wel binnenkomt.Morkie69 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:55:
[...]
zorg ervoor dat het "Volvo account" ook actief is onder accounts. Dit kan helpen.
Dit gebeurt vaker, zeker na een OTA. Altijd even checken of bij je accounts alles nog goed staat. Tot de 2.0 update heb ik dit letterlijk bij elke update gehad.RoyTerWelle schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:56:
[...]
Dank, dit zou weleens het probleem kunnen zijn. Mijn "Volvo account" is blijkbaar spontaan verdwenen. Morgen eens kijken of de update nu wel binnenkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 22-06-2022 16:10 ]
Dat is ook niet nodig, eerst naar de paal lopen, kaart erbij houden en de instructies volgen. Dan kabel eruit pakken en 10 seconden erin houden dan maakt hij connectie en start meteen daarna met laden. Geloof me maarhansdg53 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:40:
[...]
Het probleem bij de Ionity lader is dat je niet tegelijkertijd de stekker kunt vasthouden én je laadkaart kun laten registreren wat nodig is om de connectie te maken.
Mijn navigatie werkt niet meer. Geen GPS locatie. LTE symbool heeft een kruisje. TCAM reset werkt ook niet. Reset niet eens. Lastig want we moeten nog uit de Pyreneeën terug met (kleine) caravan. Volvo assistance (ANWB) heeft geen idee. Iemand van jullie een suggestie?
Er zijn verschillende Ionity palen. Wat jij zegt is ook mijn ervaring in Duitsland maar in Frankrijk heb ik bij Ionity meegemaakt dat je eerst aan moet sluiten en dan de tag erlangs haalt. Overigens nog nooit problemen van deze aard gehad met mijn P2. Sinds de laatste OTA is de handshake ook een stuk sneller geworden. Enige probleem bij snelladen is nog dat de Tesla laders nog niet als CCS stekker in Google Maps staan dus er wordt niet voorverwarmd als je erheen navigeert. Dus graag iedereen even in Google Maps de superchargers veranderen (je kunt zelf ‘een bewerking voorstellen ‘)okio schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:17:
[...]
Dat is ook niet nodig, eerst naar de paal lopen, kaart erbij houden en de instructies volgen. Dan kabel eruit pakken en 10 seconden erin houden dan maakt hij connectie en start meteen daarna met laden. Geloof me maarben inmiddels ervaringsdeskundige solo Duitsland op en neer
[ Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 22-06-2022 16:28 ]
Met TCAM reset bedoel je de ontwasem knop neem ik aan.aa4711 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:23:
Mijn navigatie werkt niet meer. Geen GPS locatie. LTE symbool heeft een kruisje. TCAM reset werkt ook niet. Reset niet eens. Lastig want we moeten nog uit de Pyreneeën terug met (kleine) caravan. Volvo assistance (ANWB) heeft geen idee. Iemand van jullie een suggestie?
Heb je ook een algehele reset gedaan met de home knop?
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
iedereen uitstappen, auto dicht, even wachten en weer proberen?aa4711 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:23:
Worst case scenario op ABRP even je volgende stop plannen en gaan rijden. komt vast wel weer terug !
Heb je ook een foutmelding over het eCall systeem? Want dan is het de veel voorkomende TCAM crash. Meestal werken de sleutels op een gegeven moment ook niet meer dus als dat nog wel zo is dan zou ik naar een lokale Volvo dealer rijden.aa4711 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:23:
De enige optie is de 12V accu en de TCAM accu ontkoppelen. Dat kan alleen als je met gereedschap aan de slag wilt. Anders doet de garage dat voor je.
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 22-06-2022 16:33 ]
Gewist
[ Voor 97% gewijzigd door JTHZZ op 22-06-2022 16:33 ]
maar los van het feit dat het vervelend is - is het niet onoverkomelijk toch? Genoeg andere apps om te helpen navigeren.
Ik ook maar heeft blijkbaar ook geen waarde want na de laatste update heb ik m niet meer opnieuw toegevoegd en toch werkt het allemaal nog zoals het hoort.Juancho schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:10:
[...]
Dit gebeurt vaker, zeker na een OTA. Altijd even checken of bij je accounts alles nog goed staat. Tot de 2.0 update heb ik dit letterlijk bij elke update gehad.
P8
Ja beide meerdere keren.NicoB schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:27:
[...]
Met TCAM reset bedoel je de ontwasem knop neem ik aan.
Heb je ook een algehele reset gedaan met de home knop?
Ja dat is wat ik ga doen.JTHZZ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:31:
[...]
Heb je ook een foutmelding over het eCall systeem? Want dan is het de veel voorkomende TCAM crash. Meestal werken de sleutels op een gegeven moment ook niet meer dus als dat nog wel zo is dan zou ik naar een lokale Volvo dealer rijden.
De enige optie is de 12V accu en de TCAM accu ontkoppelen. Dat kan alleen als je met gereedschap aan de slag wilt. Anders doet de garage dat voor je.
Wat heel vervelend is, is dat je accu niet meer wordt voorbereid op snelladen. Dat scheelt echt flink in laadsnelheid op zo’n lange rit4v4t4r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:35:
maar los van het feit dat het vervelend is - is het niet onoverkomelijk toch? Genoeg andere apps om te helpen navigeren.
Harde reset succesvol uitgevoerd. Het werkt weer en volgens mij zelfs sneller. Memory leak...
Zou het ? 20 graden , vanuit de bergen naar beneden (regeneren) batterij word best warm hoor als je dan 2 uur rijd waarvan een stuk door de bergen. Daarnaast is het geen winter, dus de batterij word best snel warm als je begint met laden. Al met al zal je dat bij alleen de eerste stop een paar minuten extra kosten.JTHZZ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:40:
[...]
Wat heel vervelend is, is dat je accu niet meer wordt voorbereid op snelladen. Dat scheelt echt flink in laadsnelheid op zo’n lange rit
Dont get me wrong, het is vervelend, het zou moeten werken - maar dat doet het niet, gelukkig zijn er mobiele telefoons die de meeste pijn weg halen (dit is overigens wel de reden dat ik 2 verschillende providers heb)
Wat echt heel fijn zou zijn, en volgens mij software matig best makkelijk te realiseren, is dat je de auto kan koppelen via WiFi aan je tel zodat je online kan. @volvo - lezen we mee ?
[ Voor 10% gewijzigd door 4v4t4r op 22-06-2022 17:27 ]
Precies! Daarnaast is het best wel omwennen op zo'n klein telefoon schermpje te navigeren.JTHZZ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:40:
[...]
Wat heel vervelend is, is dat je accu niet meer wordt voorbereid op snelladen. Dat scheelt echt flink in laadsnelheid op zo’n lange rit
ABRP was al onze rots in de branding op de heenweg. Eerste dag 32kWh maar 2e dag airco toch maar wat minder fanatiek gezet naar 24 ipv 22 graden. Afzien bij 30/32 gr buiten maar kwamen er steeds achter dat de voorspelde SoC bij aankomst ver afweek bij Google. ABRP zat veel beter in de richting.
Kwamen Belgen tegen bij een Avia laadpaal (50kWh). Daar moesten wij ook ff laden maar geen enkele pas werkte. Daarom stonden die Belgen er al anderhalve dag. Ze waren leeg en konden dus niet verder. Na veel vijfen en zessen kregen ze een granny aan de praat via het benzine station. Ze waren de random reader vergeten en konden dus ook niet met creditcard betalen....
Overigens een 'caravan' Ionity gezien. Niet meer afkoppelen maar wel achteruit er weer uit.
Nee helaas. Gisteren nog bij een tesla supercharger in België geladen en dus zonder voorverwarmen. Na 1 uur 120 rijden. Maar kwam niet boven de 60-70kW. Ook niet na een tijdje. Dus maar snel doorgereden naar een echte lader4v4t4r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:26:
[...]
Zou het ? 20 graden , vanuit de bergen naar beneden (regeneren) batterij word best warm hoor als je dan 2 uur rijd waarvan een stuk door de bergen. Daarnaast is het geen winter, dus de batterij word best snel warm als je begint met laden. Al met al zal je dat bij alleen de eerste stop een paar minuten extra kosten.
Dat kan toch al? Het probleem is de GPS, niet zozeer de data. Daarvoor heeft Google Maps al offline kaarten. Maar zonder GPS heb je daar niets aan.Wat echt heel fijn zou zijn, en volgens mij software matig best makkelijk te realiseren, is dat je de auto kan koppelen via WiFi aan je tel zodat je online kan. @volvo - lezen we mee ?
Zou je denken. Laatst ook geen gps en internet. Maar toen ik aan de hotspot koppelde had ik toch ook weer gps…JTHZZ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:40:
[...]
Dat kan toch al? Het probleem is de GPS, niet zozeer de data. Daarvoor heeft Google Maps al offline kaarten. Maar zonder GPS heb je daar niets aan.
Bij een echte TCAM crash doet je WiFi het helaas ook niet meerKammika schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:18:
[...]
Zou je denken. Laatst ook geen gps en internet. Maar toen ik aan de hotspot koppelde had ik toch ook weer gps…
Het bereik van mijn XC40 P8 (2021) blijft mij verassen, in positieve zin. Na het opladen tot 90% gaf de RA een bereik van maar liefst 420 km: omgerekend naar 100% wordt dat dus 465 km: een record voor een P8 op 20 inch wielen, met update 2.1:strip_exif()/f/image/2rRSDCzko9Q2lVszRVeixsCw.jpg?f=fotoalbum_large)
. Ligt het aan de temperatuur (30 graden) of aan de rustige rijstijl?
:strip_exif()/f/image/2rRSDCzko9Q2lVszRVeixsCw.jpg?f=fotoalbum_large)
. Ligt het aan de temperatuur (30 graden) of aan de rustige rijstijl?
Dat is zeker erg mooi! Lijkt me een record vermelding waard!!’Adriaen87 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:39:
Het bereik van mijn XC40 P8 (2021) blijft mij verassen, in positieve zin. Na het opladen tot 90% gaf de RA een bereik van maar liefst 420 km: omgerekend naar 100% wordt dat dus 465 km: een record voor een P8 op 20 inch wielen, met update 2.1[Afbeelding]
[Afbeelding]. Ligt het aan de temperatuur (30 graden) of aan de rustige rijstijl?
Zelf ben ik ook niet ontevreden, met de huidige temperaturen geeft de RA meestal zo’n 370 aan bij 90%. Het verbruik tijdens de laatste (vrij beheerste) ritten was steeds rond de 18 kWh /100 km dus dat klopt wel ongeveer met een theoretische 400 km range.
Kan ook zo maar een bug zijn. Het zegt allemaal helemaal niets.Mga1600 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:52:
[...]
Dat is zeker erg mooi! Lijkt me een record vermelding waard!!’
Zelf ben ik ook niet ontevreden, met de huidige temperaturen geeft de RA meestal zo’n 370 aan bij 90%. Het verbruik tijdens de laatste (vrij beheerste) ritten was steeds rond de 18 kWh /100 km dus dat klopt wel ongeveer met een theoretische 400 km range.
Rij de accu maar leeg en dan haal je het bij lange na niet.
Jawel hoor, ik kom meestal redelijk in de buurt van wat de RA roept.Sten2017 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:26:
[...]
Kan ook zo maar een bug zijn. Het zegt allemaal helemaal niets.
Je hebt gelijk als je een paar dagen heel rustig hebt gereden (met een laag verbruik waar de RA zijn toekomstige range-voorspelling op baseert) en dan ineens een snelle rit gaat doen, dan haal je het niet. Maar als je een beetje consistente rijstijl hebt klopt het wel. Zo heb ik laatst een rit gedaan naar Eindhoven en terug (420 km) vertek met 100% en bij aankomst in Eindhoven had ik nog 47% over. Dat was weliswaar overdag dus was de snelheid wel beperkt ( go with the flow) op de A2. Op de terugweg in Best even een beetje (goedkoop bij ionity) bijgeladen om weer zonder probleem thuis te kunnen komen. Het verbruik ‘s avonds op de terugweg was met stukken van 130 km/h wel wat hoger. De volgende dag stond er een range verwachting van 330 km bij 90% op de RA, wat in de dagen daarna (na weer vooral lokale ritten van vaak 60-70 km) iedere dag een stukje opkroop tot het huidige getal van 370.
Gisteren een rit gemaakt van 156 km, N511, 512, N513, N203, A9, A5, A4, A44 vv. Weg met Soc 80% en terug nog 40% over. Dus 39km per 10% SoC. Verbruik gaf 16,0 Kwh/100km aan. Ik neem aan dat het verschil tussen de 2 waarden komt door het klimaatsysteem dat stroom blijft gebruiken bij stilstand bij stoplichten, enz.Mga1600 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:52:
[...]
Dat is zeker erg mooi! Lijkt me een record vermelding waard!!’
Netjes! Dit haalde ik met 100% op mijn p8 (excuses voor de wazige foto)Adriaen87 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:39:
Het bereik van mijn XC40 P8 (2021) blijft mij verassen, in positieve zin. Na het opladen tot 90% gaf de RA een bereik van maar liefst 420 km: omgerekend naar 100% wordt dat dus 465 km: een record voor een P8 op 20 inch wielen, met update 2.1[Afbeelding]
[Afbeelding]. Ligt het aan de temperatuur (30 graden) of aan de rustige rijstijl?
Ik denk aan een combi van beiden. Waarschijnlijk heb je de hele dag rond de 80/90 km/h gereden?Adriaen87 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:39:
Het bereik van mijn XC40 P8 (2021) blijft mij verassen, in positieve zin.
Ligt het aan de temperatuur (30 graden) of aan de rustige rijstijl?
Ik denk dat je gelijk hebt... wanneer je B wegen neemt en/of maximaal 100 rij haal je mogelijk deze waardes...ergodyne1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:18:
[...]
Ik denk aan een combi van beiden. Waarschijnlijk heb je de hele dag rond de 80/90 km/h gereden?
Helaas lukt het mij niet, kan me slecht inhouden met +400PK
Voor de vakantie periode (Kroatië) moet ik me wel gaan aanpassen, ook voor m'n medereizigers
Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas
@thisisjazz 200 km tussen min en max bereik vind ik wel veel.
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Gunstig verbruikscijfers een bug? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat ook het actuele verbruik fraaie waarden laat zien en de gemiddelden per langere rit deze weken steeds tussen 16,5 en 18,2 kWh/100 km uitkomen. De afgelopen weken schommelde de 100% waarde tussen 380 en 420. De uitschieter van - omgerekend 465 km verklaar ik - zie ook andere reactie - uit het rustig rijgedrag, geen snelweg en hoge temperatuur.Sten2017 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:26:
[...]
Kan ook zo maar een bug zijn. Het zegt allemaal helemaal niets.
en dan nog, het zegt helemaal niets over of je het uiteindelijk haalt, en of het volgende keer weer zo is.
Ik staar me er niet meer op blind. Bij lange ritten - ik ga de auto in met een zo vol mogelijke (voorverwarmde) batterij en ga rijden. bij 30% batterij vraag ik om snelladers op de route en kies er 1 uit. Er zijn gewoon teveel factoren die invloed kunnen hebben op een enkele rit (wind/regen/file/snelheid/gewicht)
Ik staar me er niet meer op blind. Bij lange ritten - ik ga de auto in met een zo vol mogelijke (voorverwarmde) batterij en ga rijden. bij 30% batterij vraag ik om snelladers op de route en kies er 1 uit. Er zijn gewoon teveel factoren die invloed kunnen hebben op een enkele rit (wind/regen/file/snelheid/gewicht)
Vond ik niet vreemd: met een benzine auto die normaal 1:13 rijdt is het best mogelijkWaterblok schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:45:
om een keer 1:17 te rijden als je je best doet en al helemaal geen moeite om 1:10 of 1:11 te rijden als je doortrapt. Dat is ongeveer dezelfde spreiding die je hier ziet.
Lol, mij werd onlangs juist duidelijk gemaakt dat het hogere verbruik na 2.1 kwam door het warmere weer. Immers, airco moet harder werken. Nu is het snikheet, 30 graden, en zou het opeens een positief effect zijn? Zo zie je maar weer, er is geen peil op te trekken 😁
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 23-06-2022 15:32 ]
Geen pijl op te trekken? Een vreemde en wat mij betreft onhoudbare stelling. Het gunstiger verbruik in de warmere zomermaanden is alom bekend. Meer XC P8 rijders hebben intussen mooie verbruikscijfers gerapporteerd. Van een negatief effect van Update 2.1 lijkt geen sprake. De rijstijl heeft wel invloed, evenals mee- of tegenwind, en uiteraard de snelheid.Juancho schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:43:
Lol, mij werd onlangs juist duidelijk gemaakt dat het hogere verbruik na 2.1 kwam door het warmere weer. Immers, airco moet harder werken. Nu is het snikheet, 30 graden, en zou het opeens een positief effect zijn? Zo zie je maar weer, er is geen pijl op te trekken 😁
Ja, is zeker waar maar wel uitlegbaar zoals hierboven al werd omschreven. Ik heb ook ooit een v40 gereden en als ik heel constant reed op 100 km/u kon ik volgens het systeem wel bijna 1200 km halen op een volle tank. Maar als je weinig snelweg reed en meer in de stad ging rijden, haalde je soms niet eens 600 km. Het is allemaal maar hoe je zelf rijdt en de daarbijhorende omstandigheden.Waterblok schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:45:
Ach ik let er ook niet echt op en meestal ben ik echt niet zuinig. Maar voor mijn werk moet ik vaak ‘lange’ afstanden rijden en dan word ik soms gedwongen langzamer te rijden vanwege het drukke verkeer
Misschien moet je eerst even de posts lezen voor je iets als vreemd en onhoudbaar noemt...Sterker nog, het is niet eens mijn stelling...Adriaen87 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Geen pijl op te trekken? Een vreemde en wat mij betreft onhoudbare stelling. Het gunstiger verbruik in de warmere zomermaanden is alom bekend. Meer XC P8 rijders hebben intussen mooie verbruikscijfers gerapporteerd. Van een negatief effect van Update 2.1 lijkt geen sprake. De rijstijl heeft wel invloed, evenals mee- of tegenwind, en uiteraard de snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-06-2022 13:41 ]
Adriaen je haalt mooie verbruikscijfers. Dat is fijn. Maar volgens mij wel met een uitzonderlijke rijstijl. Niet over de snelweg, superlangzaam optrekken, traag rijden... Als ik zo een paar dagen per week naar mijn kantoor moet rijden, schiet mij dan maar lek met mijn 408pk!Adriaen87 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Geen pijl op te trekken? Een vreemde en wat mij betreft onhoudbare stelling. Het gunstiger verbruik in de warmere zomermaanden is alom bekend. Meer XC P8 rijders hebben intussen mooie verbruikscijfers gerapporteerd. Van een negatief effect van Update 2.1 lijkt geen sprake. De rijstijl heeft wel invloed, evenals mee- of tegenwind, en uiteraard de snelheid.
Mijn rijstijl is niet uitzonderlijk. Ik houdt me aan de maximum snelheden waar dat verplicht is: 30, 50, 80, 100, maar trek overal sneller op dan medeweggebruikers. Van traag rijden is evenmin sprake. De recordwaarde haalde ik bij een rit zonder snelweg. Alle overige omgerekende waarden - tussen 380 en 420 km - in de afgelopen maand reed ik ook hele stukken op de snelweg.ergodyne1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:56:
[...]
Adriaen je haalt mooie verbruikscijfers. Dat is fijn. Maar volgens mij wel met een uitzonderlijke rijstijl. Niet over de snelweg, superlangzaam optrekken, traag rijden... Als ik zo een paar dagen per week naar mijn kantoor moet rijden, schiet mij dan maar lek met mijn 408pk!
Geen pijl op te trekken: dat zijn toch echt jouw woorden. Ook bij herlezing van posts blijft jouw 'pijl' uitzonderlijk om een wat genuanceerder term te gebruiken.Juancho schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:41:
[...]
Misschien moet je eerst even de posts lezen voor je iets als vreemd en onhoudbaar noemt...Sterker nog, het is niet eens mijn stelling...
Die uitspraak is ergens op gebaseerd he, dus nogmaals het advies, lees gewoon even goed.... Tis niet mijn mening, maar jullie eigen meningen over hoger verbruik vs temperatuur.
[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 23-06-2022 15:27 ]
Hier is geen PEIL op te trekken, zeg!
De stemming stijgt en het gesprekspeil daalt ;-)
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
offtopic:
Ja, sorry. Ik ben wat overgevoelig voor taalfouten.
Ja, sorry. Ik ben wat overgevoelig voor taalfouten.
Ik vind het meestal ook een soort ‘sport’ om steeds vlot en veilig maar tegelijkertijd zo efficiënt mogelijk te rijden door te anticiperen. Als ik er niets mee opschiet hoef ik er dan ook niet zo nodig voorbij, maar af en toe mogen al die 400 pk’s ook best hard voor me aan het werk, bijvoorbeeld als er een BMW naast me voor het stoplicht staat te gassen (hoewel dat dan vaak wel weer tot protesten van mijn passagiers leidt wegens vermeende overbelasting van de nek….stelletje watjes…)Adriaen87 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:20:
[...]
Mijn rijstijl is niet uitzonderlijk. Ik houdt me aan de maximum snelheden waar dat verplicht is: 30, 50, 80, 100, maar trek overal sneller op dan medeweggebruikers. Van traag rijden is evenmin sprake. De recordwaarde haalde ik bij een rit zonder snelweg. Alle overige omgerekende waarden - tussen 380 en 420 km - in de afgelopen maand reed ik ook hele stukken op de snelweg.
Een collega van me heeft ooit bij een bandenboer gewerkt. Die waren gek op elektrische auto's.
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
Trek het je niet aan. De verbruikspolitie kan het nou eenmaal niet goed hebben als iemand hier iets positiefs over het verbruik post want HUN auto verbruikt veel en het is allemaal onverklaarbaar en eigenlijk een schande dat Volvo geen fatsoenlijke elektrische auto kan makenAdriaen87 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:20:
[...]
Mijn rijstijl is niet uitzonderlijk. Ik houdt me aan de maximum snelheden waar dat verplicht is: 30, 50, 80, 100, maar trek overal sneller op dan medeweggebruikers. Van traag rijden is evenmin sprake. De recordwaarde haalde ik bij een rit zonder snelweg. Alle overige omgerekende waarden - tussen 380 en 420 km - in de afgelopen maand reed ik ook hele stukken op de snelweg.
Ik heb nu na 1,5 jaar ook niet echt meer oog voor die laatste paar kWh/100km. De afstanden binnen NL boeien niet echt en hoe erg is het nou echt om even een pitstop van 5 minuten in te lassen om een paar procent bij te laden om op jouw eindbestemming aan te komen zonder concessies te hoeven doen aan (mijn!) rijstijl, temperatuurinstellingen, etc. die het verbruik beïnvloeden. Range anxiety was alleen in de eerste winter van 2021 even aanwezig en met de laadinfrastructuur in NL zit je nooit verlegen om een snellaadstation op jouw route i.c.m. de optimalisaties, die Volvo aan verbruik, opladen en Google Maps planning heeft weten te realiseren.4v4t4r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:01:
en dan nog, het zegt helemaal niets over of je het uiteindelijk haalt, en of het volgende keer weer zo is.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik heb zowel een XC40 P8 als een Polestar 2 Dual Motor en ik moet toch eerlijk toegeven dat de Volvo behoorlijk kwistiger is met de kW's dan de Polestar. Softwareversie hier is 2.0 (ik weiger te updaten door dat afgrijselijk scherm in 2.1) en sinds vorige week is het verbruik inderdaad weer hoger. Ik moet nu echt al goed m'n best doen om onder de 20 te geraken. De Polestar haalt op hetzelfde traject dan weer 17 met de vingers in de neus. Ok, er is een verschil tussen 20duims en 19duims, maar de Volvo is echt geen zuinige wagen. Met zo'n carrosserie kan je dat eigenlijk ook niet verwachten. Maar hij rijdt wel zalig en je hebt lekker veel pk's onder het pedaal zitten, dus dat verbruik nemen we er dan met plezier bij.JTHZZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:08:
[...]
Trek het je niet aan. De verbruikspolitie kan het nou eenmaal niet goed hebben als iemand hier iets positiefs over het verbruik post want HUN auto verbruikt veel en het is allemaal onverklaarbaar en eigenlijk een schande dat Volvo geen fatsoenlijke elektrische auto kan maken
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Dit dus. Voor normaal gebruik is het bereik meer dan toereikend. Zelfs in de winter is het wellicht een keer nodig om even snel te stoppen.Rianata schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:24:
[...]
Ik heb nu na 1,5 jaar ook niet echt meer oog voor die laatste paar kWh/100km. De afstanden binnen NL boeien niet echt en hoe erg is het nou echt om even een pitstop van 5 minuten in te lassen om een paar procent bij te laden om op jouw eindbestemming aan te komen zonder concessies te hoeven doen aan (mijn!) rijstijl, temperatuurinstellingen, etc. die het verbruik beïnvloeden. Range anxiety was alleen in de eerste winter van 2021 even aanwezig en met de laadinfrastructuur in NL zit je nooit verlegen om een snellaadstation op jouw route i.c.m. de optimalisaties, die Volvo aan verbruik, opladen en Google Maps planning heeft weten te realiseren.
Er is ook serieus aan de Laadcurve gewerkt dus lang wachten is het niet. Ik pompte er vanmiddag 23kWh in in 10 minuten met een gemiddelde van ruim boven de 130kW.
:strip_exif()/f/image/jPibmCHjhamVBmuQWTxYR1AM.jpg?f=fotoalbum_large)
Of het verbruik dan 19/21 of wellicht 24 kWh/100km is wordt dan hooguit een economische padstelling.
@Cpt. Peacock , ik heb 19 inch winter en 20 inch zomerbanden onder de P2. Dat scheelt stiekem ruim 10% in het verbruik. Als je voor de range gaat win je meer met velgen dan met de warmtepomp.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vandaag ook mooie waardes. 290km gereden en een restcapaciteit van 31%. Verbruik zat net onder de 18. Naar België geweest afwisselend snelweg en binnenwegen. Op de snelweg rond de 105 a 110 gereden. Op de heenweg zelfs een Puch maxi op de trekhaak gehad. Scheelde eigenlijk heel weinig in verbruik. Resterende range 140km. Netjes toch!
Hier weer belabberd (i.v.m. 2.0), en ondanks wat men zegt, het is sinds 2.1 dat het fors omhoog is gegaan. Zwolle - Arnhem retour, 150km. Vertrokken met 100% en voor verkoeld aan de lader. Aankomst thuis 54%.
En ik zal het er voor de 2 betreffende personen nog maar even bij zeggen: ik gun iedereen die een XC/C40 rijdt fantastische cijfers en actieradius. Meen ik oprecht, maar blijkbaar moet je dat er tegenwoordig nog even bij zetten. Bij deze.
En ik zal het er voor de 2 betreffende personen nog maar even bij zeggen: ik gun iedereen die een XC/C40 rijdt fantastische cijfers en actieradius. Meen ik oprecht, maar blijkbaar moet je dat er tegenwoordig nog even bij zetten. Bij deze.
[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 23-06-2022 23:47 ]
Jammer dat jij een hoger verbruik constateert. De algemene indruk van anderen is dat het verbruik sinds 2.1 lager is. Jouw hogere verbruik ligt dus aan jouw auto (maandagochtend exemplaar?) of aan jouw rijstijl, maar niet aan de update. Ben je het daarmee eens?Juancho schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:42:
Hier weer belabberd (i.v.m. 2.0), en ondanks wat men zegt, het is sinds 2.1 dat het fors omhoog is gegaan. Zwolle - Arnhem retour, 150km. Vertrokken met 100% en voor verkoeld aan de lader. Aankomst thuis 54%.
Het is alweer bijna weekend mensen! gooi al je zurigheid van je af, en geniet van het feit dat wij hier geen oorlog hebben.JTHZZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:08:
[...]
Trek het je niet aan. De verbruikspolitie kan het nou eenmaal niet goed hebben als iemand hier iets positiefs over het verbruik post want HUN auto verbruikt veel en het is allemaal onverklaarbaar en eigenlijk een schande dat Volvo geen fatsoenlijke elektrische auto kan maken
Hij is niet de enige hoor. Mijn C40 laat ook niet meer het verbruik zien dat ik voor de update had...Venomer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Jammer dat jij een hoger verbruik constateert. De algemene indruk van anderen is dat het verbruik sinds 2.1 lager is. Jouw hogere verbruik ligt dus aan jouw auto (maandagochtend exemplaar?) of aan jouw rijstijl, maar niet aan de update. Ben je het daarmee eens?
Wellicht veroorzaken de aanpassingen in het klimaatsysteem, bij 2.1 geïntroduceerd om het energieverbruik te beperken, onder bepaalde omstandigheden een tegengesteld resultaat. Je kunt dat misschien zien door te kijken naar de 3 componenten van energiegebruik (snelheid, klimaat, rijstijl).ergodyne1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Hij is niet de enige hoor. Mijn C40 laat ook niet meer het verbruik zien dat ik voor de update had...
[ Voor 17% gewijzigd door hansdg53 op 24-06-2022 11:02 ]
https://docs.google.com/s...dFq2g_K0/edit?usp=sharing
/f/image/58iQaBGjS1Rek6punFwzdhFh.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb niet het idee dat bij mij het verbruik slechter is geworden met 2.1. Maar het zou ook zo maar kunnen dat ik de range assistant wat vaker aan heb gezet de laatste tijd. Die kolom kan er ook nog wel bij. Net als het verwachte bereik bij start en aankomst.
(Hopelijk is dit, grotendeels, straks te downloaden vanuit de Volvo App.)
/f/image/58iQaBGjS1Rek6punFwzdhFh.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb niet het idee dat bij mij het verbruik slechter is geworden met 2.1. Maar het zou ook zo maar kunnen dat ik de range assistant wat vaker aan heb gezet de laatste tijd. Die kolom kan er ook nog wel bij. Net als het verwachte bereik bij start en aankomst.
(Hopelijk is dit, grotendeels, straks te downloaden vanuit de Volvo App.)
Geen idee ik geef alleen aan wat ik in de praktijk merk. Ik had zoals je vast ook gelezen heb de laatste tijd prima cijfers, zelfs een paar keer 400km op de RA gezien. En ik rijd zeker door de weeks vrijwel altijd dezelfde ritjes (kantoor/stad/familie/vrienden). Zelfs op de dag toen ik de auto naar de dealer bracht zat ik laag in de 19kWh. En toen ik wegreed, zelfde stuk op 24kWh terwijl de temperatuur vrijwel hetzelfde was, route hetzelfde. En dat is sindsdien niet meer verandert waarbij het vooral ook opvalt dat het stukken langer duurt dat ik daadwerkelijk zak terwijl dat met 2.0 vrij snel ging.Venomer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Jammer dat jij een hoger verbruik constateert. De algemene indruk van anderen is dat het verbruik sinds 2.1 lager is. Jouw hogere verbruik ligt dus aan jouw auto (maandagochtend exemplaar?) of aan jouw rijstijl, maar niet aan de update. Ben je het daarmee eens?
Dus of het maandagochtend exemplaar is of iets in de software dat bij mijn auto iets triggert, geen idee, ik constateer alleen. En dan is het heel fijn en prettig dat bij anderen het geweldig werkt allemaal en dat gun ik nogmaals iedereen. Maar het begint een beetje irritant te worden dat klachten die sommigen wel hebben worden afgedaan als zeuren, verbruikspolitie en weet ik wat. De een zegt dan weer dat +20 graden negatief effect heeft op je verbruik (airco moet harder werken) en een ander zegt weer bij 25/30 graden een heel laag verbruik te hebben. Ik constateer nogmaals alleen wat er met mijn auto is gebeurt na de update.
Dat is toch niet zo gek? Eens? Want dit is ook niet de eerste keer dat er verschillen zijn in de wagens. De één heeft het perfect voor elkaar (nogmaals, ik gun iedereen dat) en een ander heeft weer issues of onverklaarbaar verschil in verbruik.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 24-06-2022 11:57 ]
Zie net in Facebook group "Volvo XC40 & C40 Recharge", dat de update 2.2 (al uitgerold op Polestar) is stop gezet vanwege een bug.
Het lijkt dat de meeste display opties alleen KM geeft en geen MILES, maar wel in de speedometer. Is eigenlijk alleen voor UK/US, maar Polestar heeft het nu stop gezet.
Weet niet of dit ook bij Volvo gaat gebeuren
Het lijkt dat de meeste display opties alleen KM geeft en geen MILES, maar wel in de speedometer. Is eigenlijk alleen voor UK/US, maar Polestar heeft het nu stop gezet.
[ Voor 20% gewijzigd door Morkie69 op 24-06-2022 12:03 ]
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Helemaal eens!! Al dat zure geklaag over verbruik, laten we daar mee stoppenergodyne1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Het is alweer bijna weekend mensen! gooi al je zurigheid van je af, en geniet van het feit dat wij hier geen oorlog hebben.
Fijn weekend!
Morkie69 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:57:
Zie net in Facebook group "Volvo XC40 & C40 Recharge", dat de update 2.2 (al uitgerold op Polestar) is stop gezet vanwege een bug.
Volvo zou toch pas volgende week beginnen met 2,2. En daarbij zijn wij ‘traditioneel’ meestal aan het eind van de week daarop volgend pas aan de beurt. Tegen die tijd zal het wel opgelost zijn toch….?
Vandaag opgemerkt dat er achteraan onder de wagen rechts en links een waterstraaltje uitliep. Blijkbaar zitten er in de kunststof bodembeschermer aan beide zijden 2 gaatjes waar dat water uitliep. Is dat regenwater dat via de koffer zo wegloopt? Het was echt puur water. 1e keer dat ik dit opmerk, daarom dat ik het wat vreemd vind.
Afvoer airco?Cpt. Peacock schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:12:
Vandaag opgemerkt dat er achteraan onder de wagen rechts en links een waterstraaltje uitliep. Blijkbaar zitten er in de kunststof bodembeschermer aan beide zijden 2 gaatjes waar dat water uitliep. Is dat regenwater dat via de koffer zo wegloopt? Het was echt puur water. 1e keer dat ik dit opmerk, daarom dat ik het wat vreemd vind.
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Was ook m'n eerste gedacht, maar zit dat normaal niet vooraan?
Iemand wel eens de melding: ‘Aandrijving Service vereist’ gehad?
Kan ik ermee doorrijden? Kan ik weer naar de dealer… ding staat nu al vaker bij de dealer dan mijn vorige BMW in 3 jaar tijd…
Kan ik ermee doorrijden? Kan ik weer naar de dealer… ding staat nu al vaker bij de dealer dan mijn vorige BMW in 3 jaar tijd…
Ik heb deze melding 2x gezien en ben voor de zekerheid naar de dealer gereden (op hun advies) alles nagelopen en er was een foutmelding bij een van de twee motoren voor in de auto, er stond ook een kleine (patch?) update klaar voor de aandrijving. Daarna niet meer gezien. Ben benieuwd of als deze specifieke motor er later mee op houdt het nog onder garantie valt aangezien er nu al een foutmelding kwam.ergodyne1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:55:
Andere vraag; hoe lang is eigenlijk de garantie periode en wat valt daar precies onder?
ergodyne1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:55:
![]() | ![]() |
Deze melding? Heb ik vorig jaar gehad, was inderdaad gerelateerd aan een van de tig sensoren in een van de motoren.
Krijg regelmatig van die phantom meldingen, althans, ik neem aan dat dat zo is, want ik krijg ze niet vaak of achter elkaar, Ook jouw melding heb ik reeds een aantal keer gehad. Sinds ik de Volvo zie als mijn computer destijds uit de jaren 2000 met Windows ME en het vele patchen wat er dan bij hoorde, stoor ik me er minder aan. Dat nivo dusergodyne1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:55:
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
Ja, dat heb je met Windows.boldg1974 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:31:
[...]
Krijg regelmatig van die phantom meldingen, althans, ik neem aan dat dat zo is, want ik krijg ze niet vaak of achter elkaar, Ook jouw melding heb ik reeds een aantal keer gehad. Sinds ik de Volvo zie als mijn computer destijds uit de jaren 2000 met Windows ME en het vele patchen wat er dan bij hoorde, stoor ik me er minder aan. Dat nivo dus
P8-19”-WP
Ik heb toevallig vorige week van de dealer begrepen dat deze melding een soort ‘containerbegrip’ is, er kan van alles onder vallen variërend van een sensor, een motor probleem, een slechter presenterende accucel etc. Om de oorzaak vast te stellen is uitlezen noodzakelijk. Niet dat ik last van deze melding heb, maar er stond van de week toen ik daar wasvoorschrift de recall toevallig een p8 op de parkeerplaats met deze melding. Daarbij was al vastgesteld was dat het om een wat mindere accucel ging. In dat geval wordt het gehele accupakket omgewisseld en het “oude” pakket naar Beesd gestuurd om de defecte cel uit te wisselen.EHAS schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:54:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Deze melding? Heb ik vorig jaar gehad, was inderdaad gerelateerd aan een van de tig sensoren in een van de motoren.
Dit is de melding die ik krijg. Dealer gebeld, verkoper zegt in eerste instantie bel maar Volvo Assistance dan komt de ANWB wel helpen… OMG… (denk dat ik een stagiaire aan de lijn had) dat voorstel heb ik vriendelijk doch dringend geweigerd. ANWB kan werkelijk niks met die C40. Omdat er geen monteurs zijn op zaterdag is dan het advies: ga maar rijden, en als ‘ie kapot gaat dan sleept Volvo Assistance je wel af.Mga1600 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Ik heb toevallig vorige week van de dealer begrepen dat deze melding een soort ‘containerbegrip’ is, er kan van alles onder vallen variërend van een sensor, een motor probleem, een slechter presenterende accucel etc. Om de oorzaak vast te stellen is uitlezen noodzakelijk. Niet dat ik last van deze melding heb, maar er stond van de week toen ik daar wasvoorschrift de recall toevallig een p8 op de parkeerplaats met deze melding. Daarbij was al vastgesteld was dat het om een wat mindere accucel ging. In dat geval wordt het gehele accupakket omgewisseld en het “oude” pakket naar Beesd gestuurd om de defecte cel uit te wisselen.
Rijden dan maar en volgende week maar weer naar de dealer.
[ Voor 15% gewijzigd door ergodyne1 op 25-06-2022 10:12 ]
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
:strip_exif()/f/image/oW0A3KTBVTFEmvZKdJAx3HAl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MGFGlYTWI4QALqXBOmsv5go4.jpg?f=fotoalbum_tile)