• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik krijg wel regelmatig de melding dat de sleutel uit de auto is weggenomen. Rijden doet ie verder wel goed.

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
ergodyne1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Dit is de melding die ik krijg. Dealer gebeld, verkoper zegt in eerste instantie bel maar Volvo Assistance dan komt de ANWB wel helpen… OMG… (denk dat ik een stagiaire aan de lijn had) dat voorstel heb ik vriendelijk doch dringend geweigerd. ANWB kan werkelijk niks met die C40. Omdat er geen monteurs zijn op zaterdag is dan het advies: ga maar rijden, en als ‘ie kapot gaat dan sleept Volvo Assistance je wel af.

Rijden dan maar en volgende week maar weer naar de dealer.

[Afbeelding]
Ik kon op aangeven van Volvo Assistance gewoon rustig naar huis rijden, met het advies op zo’n kort mogelijke termijn even de koffie bij de dealer te beoordelen. 😉

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57
Zit er tegenwoordig ook al wat verbetering in de beschikbaarheid van DAB+? Ik zie bijvoorbeeld deze MY23 die gewoon met DAB+ geleverd is volgens de foto's.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Ophidian schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:58:
Zit er tegenwoordig ook al wat verbetering in de beschikbaarheid van DAB+? Ik zie bijvoorbeeld deze MY23 die gewoon met DAB+ geleverd is volgens de foto's.
Mijne komt binnen een maand, met DAB+

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:44
mich78 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:58:
Ik krijg wel regelmatig de melding dat de sleutel uit de auto is weggenomen. Rijden doet ie verder wel goed.
Heb je soms die extra voorziening op de sleutels zodat ze versneld non-actief worden (beveiliging tegen misbruik). Als je de sleutel dan in je zak of in een tas hebt zonder de sleutel te bewegen valt hij in slaap en wordt hij door de auto gemist. Even schudden en hij is er weer,,….

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-11 18:53
Vanavond voor het eerst de Plugsurfing-pas gebruikt nadat die gekoppeld is aan de Volvo-app, en nu wil ik graag weten hoeveel en voor welke prijs ik geladen heb.
Via de Volvo-app kan ik niets daarover vinden en de Plugsurfing-app is niet meer gekoppeld aan mijn laadpas, dus daar vind ik ook niets. Kreeg alleen een melding van de creditkaart dat er een bedrag was afgeschreven.
Wat doe ik fout?

• Ophidian
Rude-Dog schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:06:
[...]

Mijne komt binnen een maand, met DAB+
Zou mooi zijn als dat verbeterd is :D

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Mga1600
Ophidian schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Zou mooi zijn als dat verbeterd is :D
Volgens een bericht van Volvo aan de dealers worden de auto’s die gebouwd worden na 22/3 van dit jaar weer (gewoon) met dab+ uitgerust

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Mga1600 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:45:
[...]

Volgens een bericht van Volvo aan de dealers worden de auto’s die gebouwd worden na 22/3 van dit jaar weer (gewoon) met dab+ uitgerust
Het wordt dus tijd om de dealer even te bellen om de DAB te installeren.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:53
Mga1600 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Heb je soms die extra voorziening op de sleutels zodat ze versneld non-actief worden (beveiliging tegen misbruik). Als je de sleutel dan in je zak of in een tas hebt zonder de sleutel te bewegen valt hij in slaap en wordt hij door de auto gemist. Even schudden en hij is er weer,,….
Ah, dat verklaard een hoop. Weet je toevallig ook of het vervangen van de batterij bij een dergelijke sleutel eenvoudig zelf te doen is?

• Ophidian
[...]

Dat is mooi nieuws! Nu nog een productiedatum. :)

• menjo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-11 17:53
mich78 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:58:
Is er in jouw sleutel de 'keyless protector' ingebouwd? Dan is de batterij wel te verwisselen, maar dan is je certificaat niet meer geldig. Ik ben er voor naar de dealer gereden. Batterij was na 3 maanden al leeg...

[ Voor 22% gewijzigd door menjo op 26-06-2022 10:07 ]

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• Mga1600
menjo schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Is er in jouw sleutel de 'keyless protector' ingebouwd? Dan is de batterij wel te verwisselen, maar dan is je certificaat niet meer geldig. Ik ben er voor naar de dealer gereden. Batterij was na 3 maanden al leeg...
Ik had dat eerst ook regelmatig, soms was de batterij na een maandje al weer leeg. Toen zijn er nieuwe ‘keyless protectors’ ingebouwd en sindsdien werkt het al een hele tijd. Het was inmiddels bekend dat de eerste series van die keyless protectors niet goed waren, dat is erkend en ze zijn daarom onder garantie vervangen.

• JTHZZ
  • Laatst online: 21:07
hansdg53 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Het wordt dus tijd om de dealer even te bellen om de DAB te installeren.
Dat is nog maar de vraag. Neem aan dat de nieuw gebouwde auto’s prioriteit krijgen als er weer DAB chips beschikbaar zijn maar dat wil nog niet zeggen dat er ook al genoeg zijn voor de inhaalslag.

• Mga1600
Ophidian schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Dat is mooi nieuws! Nu nog een productiedatum. :)
Ik heb zoals eerder gemeld een c40 twin ultimate er pixellampen besteld ter opvolging van mijn p8.
Om 3 jaar gratis all-risk verzekering te krijgen is de auto online besteld, de communicatie over het verloop van de order gaat dan digitaal direct tussen Volvo Care en mij als koper.
De besteldatum was 9 mei, de productie staat nu ingepland voor week 48. Dat is dus inclusief de pixellampen die tot een langere levertijd leiden werd vooraf gezegd.
Daarna nog transport naar de dealer etc. Afleveren gaat praktisch dus ergens in januari gebeuren zoals het nu lijkt. Nu begreep ik wel dat er voor de c40 bij bestelling nog wat productieplekken voor dit jaar over waren ( onderdelen voorziening voorbehouden natuurlijk) maar dat de xc40 productie al volgeboekt was.

Maar als de mijne later wordt:….. no worries…… ik lever de ‘oude’ pas in als de nieuwe er is.

• Ophidian
Mga1600 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Ik heb zoals eerder gemeld een c40 twin ultimate er pixellampen besteld ter opvolging van mijn p8.
Om 3 jaar gratis all-risk verzekering te krijgen is de auto online besteld, de communicatie over het verloop van de order gaat dan digitaal direct tussen Volvo Care en mij als koper.
De besteldatum was 9 mei, de productie staat nu ingepland voor week 48. Dat is dus inclusief de pixellampen die tot een langere levertijd leiden werd vooraf gezegd.
Daarna nog transport naar de dealer etc. Afleveren gaat praktisch dus ergens in januari gebeuren zoals het nu lijkt. Nu begreep ik wel dat er voor de c40 bij bestelling nog wat productieplekken voor dit jaar over waren ( onderdelen voorziening voorbehouden natuurlijk) maar dat de xc40 productie al volgeboekt was.

Maar als de mijne later wordt:….. no worries…… ik lever de ‘oude’ pas in als de nieuwe er is.
Eens, plan was om onze ICE maart 23 te vervangen. Daarom maar vroeg besteld (begin april), rekening houdend met levertijd. Pixel staat er bij ons nog niet op, zouden nog contact hebben als er productiedatum gepland gaat worden om dan de levertijd te bekijken. Probleem is dat als ie eenmaal besteld is, dan duurt het wachten lang. Scheelt dat we al een EV hebben met huidige benzine prijzen, maar een maatje groter zou wel fijn zijn.

Hier wel de verzekering op de offerte staan bij bestelling bij de dealer. Gingen ze zo in mee.

• Mga1600
Ophidian schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Eens, plan was om onze ICE maart 23 te vervangen. Daarom maar vroeg besteld (begin april), rekening houdend met levertijd. Pixel staat er bij ons nog niet op, zouden nog contact hebben als er productiedatum gepland gaat worden om dan de levertijd te bekijken. Probleem is dat als ie eenmaal besteld is, dan duurt het wachten lang. Scheelt dat we al een EV hebben met huidige benzine prijzen, maar een maatje groter zou wel fijn zijn.

Hier wel de verzekering op de offerte staan bij bestelling bij de dealer. Gingen ze zo in mee.
Ik begrijp dat dealer dezelfde marge krijgt voor door hem bestelde als voor een online bestelde auto ( als hij de aangewezen dealer daarvoor is). De dealer werkt dan ook volledig mee in het proces van bestellen en doet dat straks ook qua aflevering.
Het grootste verschil voor mij tussen online kopen en bij de dealer bestelen is dat ik “straks” eerst geld over moet maken aan Volvo voor het volledige bedrag en de inruilprijs terug overgemaakt krijg van de dealer. Dus misschien moet ik het aankoopbedrag een paar dagen voor-financieren. Maar tegen het eind van het jaar is dat niet erg, dan is de stand op de spaarrekening per 31-12 eventjes lager en dat is weer gunstig vanwege de belasting. Verder vermoedde de dealer dat “Care” auto’s een beetje worden voorgetrokken in de planning….zeker weten deed hij dat echter niet.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Modbreak:Sommige berichten bevatten zowel informatie over de levering van de eigen auto als details over andere zaken. Graag rekening mee houden dat specifieke datums, etc. in het levering topic horen en dat details die daar los van staan in dit topic horen. Ik kan geen halve berichten verplaatsen ;), maar handel aub conform de topicwaarschuwing bij het plaatsen van een nieuw bericht.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
[...]

Dat zou een welkome pleister op de laaaaaange levertijd zijn! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Probleem is dat als ie eenmaal besteld is, dan duurt het wachten lang.
Eens!
Ik wacht al dik 5 maanden, en nu moet ik nog eens dik 5 maanden wachten. Op de helft dus. Week 48 is de geplande levering, week 4 was de bestelling.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 11:25
Vandaag voor het eerst met fietsendrager gereden (trekhaak pas deze week laten plaatsen, mooi systeem zo af fabriek moet ik zeggen). Weet niet of ik het de enorme prijs waard vind, maar het verzacht de pijn iets :)

2 mountainbikes achterop, deze vallen eigenlijk ook precies achter de auto (zadelpost even in Dropper modus).

Qua verbruik kon ik zo niet een echt significant hoger verbruik vaststellen bij snelheid van 105 km/h. Zal komen omdat de blokkendoos sowieso al door de wind moet breken en dit ook wel grotendeels uit de wind zit.
Mn ice diesel V60 d5 doet ongeveer een liter per 100km meer met dezelfde fietsendrager, maar daar steekt hij wel een end uit.

Geeft de burger weer moed voor de vakantie

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 09:14

MaxxMark

HT is Tof!

J.van.L schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:29:
Vanavond voor het eerst de Plugsurfing-pas gebruikt nadat die gekoppeld is aan de Volvo-app, en nu wil ik graag weten hoeveel en voor welke prijs ik geladen heb.
Via de Volvo-app kan ik niets daarover vinden en de Plugsurfing-app is niet meer gekoppeld aan mijn laadpas, dus daar vind ik ook niets. Kreeg alleen een melding van de creditkaart dat er een bedrag was afgeschreven.
Wat doe ik fout?
De history zit verstopt onder het icoontje rechtsboven als je de charging map hebt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
90% geladen, kan 300km rijden volgens de RA. Lijkt wel herfst/winter terwijl het perfecte EV omstandigheden zijn... Tot zover de actieradius politie.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• J.van.L
MaxxMark schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:02:
[...]

De history zit verstopt onder het icoontje rechtsboven als je de charging map hebt.
Gevonden!
Hartelijk dank :)

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:33:
90% geladen, kan 300km rijden volgens de RA. Lijkt wel herfst/winter terwijl het perfecte EV omstandigheden zijn... Tot zover de actieradius politie.
Gisteren 97% geladen met een range volgens RA van 400 kmAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hfveSilJjEox-uJvWD9rKR2--o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ei418RnGrnH1FCio83bpzqF.jpg?f=fotoalbum_large

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Mga1600 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:55:
[...]

Gisteren 97% geladen met een range volgens RA van 400 km[Afbeelding]
ABPR werkt toch nog niet op de XC40?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• J.van.L
Gisteren geladen tot 100%, en bij vertrek gaf de RA 370km aan. Dit viel mij ook wat tegen, maar is te verklaren omdat ik de dag ervoor een paar snellere ritten heb gemaakt.
Heenreis 109 km/u met Speed Limiter, en terugreis iets sneller met snelheden tot 135 km/u.
Wilde eerst nog proberen zo zuinig mogelijk te rijden, maar dat lukt mij niet op een langere rit ;)
Ik ben wel tevreden met het huidige verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LTfQv2AhaeMGB-WYtkadHQhEkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWiZ9dSkDNDmbcvgY5dSXpcO.jpg?f=fotoalbum_large

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 11:47

Rianata

Have you played Atari today?

J.van.L schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:52:
[...]
Ik ben wel tevreden met het huidige verbruik.
Misschien nogmaals de oproep aan eenieder die het nog niet heeft; zet even jouw type Volvo met specificaties (zoals wielgrootte) even in jouw signature (onder profielinstellingen) _/-\o_

Voor diegenen die dan willen vergelijken kunnen de appels en peren onderscheiden.

[ Voor 10% gewijzigd door Rianata op 26-06-2022 22:12 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• hansdg53
Wat geven het klimaat en de rijstijl aan als componenten in de verbruiksmeting?

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Even een review na 2 mnd rijden in een Twin full options. Ik kom van een XC70 D5 full options. Hier heb ik 10 jaar in gereden naar volle tevredenheid. Totaal 463k zonder noemenswaardige problemen. Ik wilde gewoon eens wat anders en dan wel elektrisch. Het bevalt ons hele gezin echt super. Een hele fijne auto om mee te rijden met ook veel technische snufjes/gadgets. Wat mij betreft ook nog eens robuust en betrouwbaar tot nu toe. Als ik dan toch een verbeterpunt moet noemen is het de geluidsisolatie. Uit nieuwsgierigheid heb ik het geluid bij 130 km/u op de snelweg gemeten in de XC70 en daarna ook in de XC40. Ondanks een fluisterstille motor een niveau van 80-81db bij beide auto's. Als ik op een parkeerplaats bij de supermarkt in de XC40 zit, hoor ik gewoon mensen buiten praten. In mijn XC70 was het alsof ik in een cocon zat en hoorde je bijna geen omgevingsgeluid. Hieraan merk je dat dit toch echt minder aandacht heeft gekregen. Verder niets dan lof en met een lach rijdend in deze prachtbak 😀

• Mga1600
Texie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:42:
[...]

ABPR werkt toch nog niet op de XC40?
Ik heb indertijd de ‘per ongeluk- versie’ die heel even in de playstore stond kunnen installeren. Na een dag was hij weer uit de playstore verdwenen.
Deze versie werkt wel maar wordt niet bijgewerkt en biedt daarom maar weinig meer dan de telefoon/versie.

• Mga1600
Henk Pi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:37:
Even een review na 2 mnd rijden in een Twin full options. Ik kom van een XC70 D5 full options. Hier heb ik 10 jaar in gereden naar volle tevredenheid. Totaal 463k zonder noemenswaardige problemen. Ik wilde gewoon eens wat anders en dan wel elektrisch. Het bevalt ons hele gezin echt super. Een hele fijne auto om mee te rijden met ook veel technische snufjes/gadgets. Wat mij betreft ook nog eens robuust en betrouwbaar tot nu toe. Als ik dan toch een verbeterpunt moet noemen is het de geluidsisolatie. Uit nieuwsgierigheid heb ik het geluid bij 130 km/u op de snelweg gemeten in de XC70 en daarna ook in de XC40. Ondanks een fluisterstille motor een niveau van 80-81db bij beide auto's. Als ik op een parkeerplaats bij de supermarkt in de XC40 zit, hoor ik gewoon mensen buiten praten. In mijn XC70 was het alsof ik in een cocon zat en hoorde je bijna geen omgevingsgeluid. Hieraan merk je dat dit toch echt minder aandacht heeft gekregen. Verder niets dan lof en met een lach rijdend in deze prachtbak 😀
Dat ben ik met je eens, de boel is absoluut minder goed geïsoleerd dan eerdere Volvo’s. Vooral banden geluid en windgeruis dringen veel meer naar binnen. Sterker nog : wij ervaren dat bij 110 kmh is de P8 lawaaiiger dan onze VWBus (T6) die voorzien is van een dieselmotor. en waarvan je zou verwachten dat dat toch een lompe ‘klankkast op wielen’ is.

Overigens: de C40 maakte bij een recente proefrit een stillere indruk dan de XC40 (en dat lijkt ‘bewezen’ met de decibelmetngen van Björn in zijn YouTube video’s)

• 4v4t4r
  • Laatst online: 18-11 17:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sh4F7qpXCYxHis6pOESmJnniVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urQX93MRobFyPpDG365w7Vcd.jpg?f=fotoalbum_large

Tot 90% geladen. Als ik tot 100 laad zit ik op die 400.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Kammika
  • Laatst online: 21:41
4v4t4r schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Wat is je gemiddelde snelheid van de afgelopen paar 100 km?

• 4v4t4r
Kammika schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Wat is je gemiddelde snelheid van de afgelopen paar 100 km?
zit niet meer in de auto - maar ik ben geen zuinige rijder hoor. wissel veel snelweg en binnendoor af, rij ongeveer 25k per jaar (inc de corona periode - zal nu meer gaan worden) airco staat gewoon aan, rij eigenlijk nooit met de RA aan.

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Rianata schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:11:
[...]

Misschien nogmaals de oproep aan eenieder die het nog niet heeft; zet even jouw type Volvo met specificaties (zoals wielgrootte) even in jouw signature (onder profielinstellingen) _/-\o_

Voor diegenen die dan willen vergelijken kunnen de appels en peren onderscheiden.
Zo?

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Mga1600 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Dat is dus inclusief de pixellampen die tot een langere levertijd leiden werd vooraf gezegd.
Ik rijd nu een tijdje met die Pixelled lampen. Moet wel zeggen, áls ze aan gaan is het bizar cool, net een kermis die alles uitlicht, werkt heel mooi. Enige manko is... áls ze aangaan. Je kunt die Pixelled stand namelijk alleen maar aanzetten met automatisch grootlicht, en dan bepaalt de auto zelf wanneer de Pixelled-stand aan gaat.

De afgelopen weken heb ik de Pixelled lampen niet aan gezien. Terwijl het donker was, en eigenlijk altijd aan kan (ja, zelfs op de drukke snelweg kun je gewoon met die Pixelled aan rijden)... Best frusterend, bijna irritant, heb je die mooie techniek, kun je het niet direct zelf inschakelen.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 22:53
Inmiddels weer terug uit het mooie Griekenland. Zoals aangegeven vlogen we vanuit Parijs. Heenweg ging prima, even zoeken naar een geschikte laadpaal maar weinig stress. 1 keer snelladen was voldoende. Terugweg was wel minder. 1e laadpaal locatie zaten allemaal lintjes om en waren niet beschikbaar (gaf google niet aan) en 2e laadpaal locatie deed het maar ging van 150 kw na 1 min naar 35 kw. Gezien de soc al inmiddels op 20% zat wilde ik geen risico nemen. Daarna ging het prima maar wel veel tijd verloren.

Voor ons in ieder geval duidelijk dat we niet met de volvo op een verre vakantie gaan. Waren we sowieso al niet van plan maar dit bevestigd dat de beperkte range i.c.m. beperkte en risicovolle laadmogelijkheden vanaf Frankrijk het niet lekker reizen wordt. Het idee dat je maar moet zien of je kan laden is voor ons voldoende reden om het niet te doen. In Nederland is het wat dat betreft aanzienlijk beter geregeld

• 4v4t4r
thisisjazz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:07:
Inmiddels weer terug uit het mooie Griekenland. Zoals aangegeven vlogen we vanuit Parijs. Heenweg ging prima, even zoeken naar een geschikte laadpaal maar weinig stress. 1 keer snelladen was voldoende. Terugweg was wel minder. 1e laadpaal locatie zaten allemaal lintjes om en waren niet beschikbaar (gaf google niet aan) en 2e laadpaal locatie deed het maar ging van 150 kw na 1 min naar 35 kw. Gezien de soc al inmiddels op 20% zat wilde ik geen risico nemen. Daarna ging het prima maar wel veel tijd verloren.

Voor ons in ieder geval duidelijk dat we niet met de volvo op een verre vakantie gaan. Waren we sowieso al niet van plan maar dit bevestigd dat de beperkte range i.c.m. beperkte en risicovolle laadmogelijkheden vanaf Frankrijk het niet lekker reizen wordt. Het idee dat je maar moet zien of je kan laden is voor ons voldoende reden om het niet te doen. In Nederland is het wat dat betreft aanzienlijk beter geregeld
Het is in mijn optiek echt een kwestie van plannen. Als je laadsessie dropt naar 35kW zou ik hem opnieuw starten of een andere paal pakken daar? heb je dat geprobeerd? Ik denk dat je overigens veel minder stress hebt in landen als DE dan als FR - er is daar echt veel meer beschikbaarheid.

• thisisjazz
4v4t4r schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Het is in mijn optiek echt een kwestie van plannen. Als je laadsessie dropt naar 35kW zou ik hem opnieuw starten of een andere paal pakken daar? heb je dat geprobeerd? Ik denk dat je overigens veel minder stress hebt in landen als DE dan als FR - er is daar echt veel meer beschikbaarheid.
Zeker weten. Als je alle tijd hebt en genoeg vakantiedagen en vooral geduld, zal het vast te doen zijn. Maar het idee dat je niet zeker weet of je kan laden is voor mij al reden genoeg om het niet te doen. Dat rijdt gewoon minder fijn maar dat is mijn mening. Wij vinden vliegen geen issue, fijner en sneller en wisten dit van tevoren dus voor ons niet erg maar wel interessant om even mee te maken.

Heb ik gedaan en toen sprong de sessie naar 40 kw om uiteindelijk weer op 35 te blijven hangen. Kan gewoon pech zijn geweest maar dat kom ik in NL nou nooit tegen :)

[ Voor 8% gewijzigd door thisisjazz op 27-06-2022 12:10 ]

• Juancho
hansdg53 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:29:
[...]

Wat geven het klimaat en de rijstijl aan als componenten in de verbruiksmeting?
Rijstijl en klimaat netjes in het blauw. Snelheid afhankelijk natuurlijk, soms geel (na 1900 uur) maar meestal ook blauw.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Rijstijl en klimaat netjes in het blauw. Snelheid afhankelijk natuurlijk, soms geel (na 1900 uur) maar meestal ook blauw.
ik zou echt even een afspraak maken. Wat het ook kan zijn is dat er wellicht een deel van je batterij gewoon niet beschikbaar is ? (Ik verwacht dat je dan wel een foutmelding zou krijgen overigens)

• Mga1600

Inmiddels kun je in meerdere landen bij tesla superchargers terecht ….. ben je die niet tegengekomen?

Gisteren hoorde ik een vakantie verhaal (uit de tweede hand) over iemand die met zijn Audi E-tron naar Zuid- Italië was geweest, onderweg veel laadpas perikelen.waarbij de paal het wel deed, maar zijn passen niet. Veel stress……

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:57:
[...]

Inmiddels kun je in meerdere landen bij tesla superchargers terecht ….. ben je die niet tegengekomen?

Gisteren hoorde ik een vakantie verhaal (uit de tweede hand) over iemand die met zijn Audi E-tron naar Zuid- Italië was geweest, onderweg veel laadpas perikelen.waarbij de paal het wel deed, maar zijn passen niet. Veel stress……
Zuid Italie is volgens mij ook zo'n "nomans land" qua laadpalen of lokale aanbieders etc.
Had hij wel de juiste passen bij of was het shell recharge/maingau? Ik heb voor Italie EnelX, Be Charge ook bij me. volgens mij gaat het goedkomen.(en ik ga niet naar het zuiden)

• thisisjazz
[...]

Nee, niet tegen gekomen. Stonden wel als optie bij ABRP erbij maar heb ik geskipt vanwege mijn (lease)laadpas en Tesla werkt zover ik weet alleen via CC koppeling aan de Tesla app. Ik had overigens hetzelfde met mijn pas die niet werkte in Frankrijk bij de Smoov laadpaal. Moest app downloaden en eigen CC koppelen en dat werkte dan wel maar het koppelen ging echt heel moeizaam. Veel tijd aan kwijt geraakt. Voor mijn doen dus nogmaals gewoon teveel gedoe nog. Ik ga op vakantie om te ontspannen 8)

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:55:
[...]

ik zou echt even een afspraak maken. Wat het ook kan zijn is dat er wellicht een deel van je batterij gewoon niet beschikbaar is ? (Ik verwacht dat je dan wel een foutmelding zou krijgen overigens)
Ja ik kijk het komende week a 2 weken even aan. Temperaturen zijn prima, heb de standaard ritjes dus als het zo hoog blijft mogen ze de auto ff nakijken of misschien als test 2.0 er weer opzetten.

• 4v4t4r
thisisjazz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Nee, niet tegen gekomen. Stonden wel als optie bij ABRP erbij maar heb ik geskipt vanwege mijn (lease)laadpas en Tesla werkt zover ik weet alleen via CC koppeling aan de Tesla app. Ik had overigens hetzelfde met mijn pas die niet werkte in Frankrijk bij de Smoov laadpaal. Moest app downloaden en eigen CC koppelen en dat werkte dan wel maar het koppelen ging echt heel moeizaam. Veel tijd aan kwijt geraakt. Voor mijn doen dus nogmaals gewoon teveel gedoe nog. Ik ga op vakantie om te ontspannen 8)
Ik wil helemaal niet zuur overkomen, ieder zn ding en helaas is laadpas oerwoud een dingetje.. maar als je op vakantie gaat (of een langere reis) maakt met je EV, dan pak je toch alle laadmogelijkheden? Zelfs als dat Tesla is die je zelf moet betalen ipv de baas? Zeker als je in FR bent lijkt me dat een top optie.. die paar tientjes zullen je vakantie niet breken toch? en als het zakelijk is betaald de baas het terug?

Ik heb standaard een pasje of 5 in mn auto voor de EU en wat standaard apps voor EU met cc gekoppeld.
De baas betaald laden in de EU en die pas werkt op veel palen.. maar als die pas het niet doet ga ik echt niet omrijden, dan pak ik 1 van mn eigen passen of apps. Ik heb echt zero stress met de EV. Sterker nog - gezien al het gezeur met schiphol nu en de zomervakantie ben ik blij dat ik geen vlucht heb geboekt :P

• Mga1600
ergodyne1 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Ik rijd nu een tijdje met die Pixelled lampen. Moet wel zeggen, áls ze aan gaan is het bizar cool, net een kermis die alles uitlicht, werkt heel mooi. Enige manko is... áls ze aangaan. Je kunt die Pixelled stand namelijk alleen maar aanzetten met automatisch grootlicht, en dan bepaalt de auto zelf wanneer de Pixelled-stand aan gaat.

De afgelopen weken heb ik de Pixelled lampen niet aan gezien. Terwijl het donker was, en eigenlijk altijd aan kan (ja, zelfs op de drukke snelweg kun je gewoon met die Pixelled aan rijden)... Best frusterend, bijna irritant, heb je die mooie techniek, kun je het niet direct zelf inschakelen.
Mijn vorige Volvo (xc90) had ook van die slimme lampen die je altijd op groot licht kon laten staan en daarbij automatisch net het stukje lichtstraal waar de tegenligger last van zou hebben even blindeert. Ik vond die lampen ideaal want op donkere wegen heb je zelfs met tegenliggers goed zicht op de bermen en de bochten in de verte.

De huidige xc40 heeft ook goed grootlicht maar als je die op automatisch zet dimt hij bij tegenliggers en dan rij je soms ineens in een donker gat (beetje overdreven maar zo voelt het) omdat je dan ineens nog maar een klein stukje voor je ziet.
Hier op het platteland zijn veel bochtige onverlichte wegen met sloten er naast dus wat mij betreft zijn die pixels echt wel een meerwaarde!

Vanwege de chip schaarste zijn pixellampen in my 23 niet meer standaard maar een optie van 1000 euro met daarbij een langere levertijd . De basisprijs is (uiteraard) met datzelfde bedrag verlaagd zodat je onder de streep op hetzelfde bedrag uitkomt maar je je auto wel later afgeleverd krijgt.

• thisisjazz
4v4t4r schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Ik wil helemaal niet zuur overkomen, ieder zn ding en helaas is laadpas oerwoud een dingetje.. maar als je op vakantie gaat (of een langere reis) maakt met je EV, dan pak je toch alle laadmogelijkheden? Zelfs als dat Tesla is die je zelf moet betalen ipv de baas? Zeker als je in FR bent lijkt me dat een top optie.. die paar tientjes zullen je vakantie niet breken toch? en als het zakelijk is betaald de baas het terug?

Ik heb standaard een pasje of 5 in mn auto voor de EU en wat standaard apps voor EU met cc gekoppeld.
De baas betaald laden in de EU en die pas werkt op veel palen.. maar als die pas het niet doet ga ik echt niet omrijden, dan pak ik 1 van mn eigen passen of apps. Ik heb echt zero stress met de EV. Sterker nog - gezien al het gezeur met schiphol nu en de zomervakantie ben ik blij dat ik geen vlucht heb geboekt :P
Tja het is maar hoe je het bekijkt. Als jij het comfortabel vindt om met 5 laadpassen op reis te gaan in de hoop dat eentje werkt... Tesla charger was afwijkend van de route en er waren 3 laadpaal opties op de route en gelukkig had ik er eentje waar mijn lease pas ook werkte. Met alle respect maar het idee voor die kleine 455 kilometer die ik moest rijden was om het zo makkelijk en comfortabel mogelijk te houden. Als ik naar Zuid-Frankrijk of Spanje moest dan was het anders. Maar nogmaals, jij bekijkt het positief en dat moet je ook als je elektrisch rijdend op vakantie wil. Het is wat mij betreft nog verre van comfortabel t.o.v. een benzine auto. In Nederland werkt het super en in België trouwens ook veel mogelijkheden!

p.s. en die paar tientjes ga ik niet declareren hoor, het ging mij meer om het gedoe ;)

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06:06
Juancho schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Wees gerust. Ik krijg hem hier bij 90% ook niet boven de 330 km. Net bij het wegrijden stond de RA op 320 km. Alles verder in het blauw.

Maar over het algemeen kom ik daar met mijn ritten wel mee weg en als ik langer moet rijden gooi ik hem even aan de snellader.

Ik heb het geprobeerd met heel langzaam optrekken en exact de aangegeven snelheid rijden, maar zelfs na drie dagen schildpadden komt de RA niet omhoog. En voor dat getrut heb ik de auto niet gekocht. Dus we geven maar weer lekker gas en trekken de stenen uit de straat :)

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• ergodyne1
Mga1600 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Mijn vorige Volvo (xc90) had ook van die slimme lampen die je altijd op groot licht kon laten staan en daarbij automatisch net het stukje lichtstraal waar de tegenligger last van zou hebben even blindeert. Ik vond die lampen ideaal want op donkere wegen heb je zelfs met tegenliggers goed zicht op de bermen en de bochten in de verte.

De huidige xc40 heeft ook goed grootlicht maar als je die op automatisch zet dimt hij bij tegenliggers en dan rij je soms ineens in een donker gat (beetje overdreven maar zo voelt het) omdat je dan ineens nog maar een klein stukje voor je ziet.
Hier op het platteland zijn veel bochtige onverlichte wegen met sloten er naast dus wat mij betreft zijn die pixels echt wel een meerwaarde!

Vanwege de chip schaarste zijn pixellampen in my 23 niet meer standaard maar een optie van 1000 euro met daarbij een langere levertijd . De basisprijs is (uiteraard) met datzelfde bedrag verlaagd zodat je onder de streep op hetzelfde bedrag uitkomt maar je je auto wel later afgeleverd krijgt.
Nogmaals... Ja, die pixels zouden het waard zijn wanneer je zelf kunt bepalen wanneer ze aan gaan. Dat kan je dus niet... je auto bepaalt wanneer die pixelleds aan gaan. Dus hele toffe optie, die in mijn C40 bijna nooit aan staan omdat die fucking auto ze niet inschakelt!!!

Heb ze bij mij echt maanden geleden een keer aan zien gaan... Werkt net als mijn pilot assist, half.

[ Voor 4% gewijzigd door ergodyne1 op 27-06-2022 14:33 ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dan zou het conceptueel bij de Volvo (heel) anders werken dan op de P2. En daar werkt het m.i. perfect en zoals verwacht. Weinig (ik heb het zelfs nooit gehad) tegenliggers die seinen dat je groot licht aan staat.

Wel sinds een recente update dat hij vaker niet (meer) op 'auto' staat. Dus mogelijk zetten ze hem standaard niet meer op 'auto'.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• JTHZZ
[...]

Het probleem met die superchargers is dat ze nog niet in Google Maps staan met CCS stekkers dus dat de accu niet wordt voorbereid op snelladen. Zelfs bij zomerse temperaturen heb ik gemerkt dat je dan niet boven de 80kW komt. Dus graag allemaal aan Google Maps doorgeven via de juiste knop dat die laders nu CCS moeten zijn.

Ik ben best veel in het buitenland geweest en je kunt het beste je laadpaalvoorkeuren op de grote namen zetten, dus Ionity, ENBW, Shell, Aral/BP pulse, Fastned etc. Dan kom je zelden voor verrassingen te staan. Als ABRP iets obscuurs voorstelt, dan gewoon op laadpaal vermijden drukken.

• mich78
Eigenlijk is het toch belachelijk dat je niet gewoon met je bankpas of creditcard kan betalen bij een laadpaal? Stel je voor dat je voor elk merk brandstof een andere pas moet hebben.. ik vind dat echt hopeloos ouderwets.

• ergodyne1
MaxxMark schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:00:
Dan zou het conceptueel bij de Volvo (heel) anders werken dan op de P2. En daar werkt het m.i. perfect en zoals verwacht. Weinig (ik heb het zelfs nooit gehad) tegenliggers die seinen dat je groot licht aan staat.

Wel sinds een recente update dat hij vaker niet (meer) op 'auto' staat. Dus mogelijk zetten ze hem standaard niet meer op 'auto'.
Als 'ie het doet, heb ik ook nooit last van tegenliggers. Ik heb mijn verlichting altijd op 'auto' staan. Maar helaas, hij doet het bijna nooit. Of trek je mijn ervaring in twijfel? (heb het idee dat veel ervaringen hier in twijfel worden getrokken, zeker als het gaat om het verbruik door de verbruikspolitie)...

[ Voor 9% gewijzigd door ergodyne1 op 27-06-2022 15:46 ]

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48
JTHZZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Het probleem met die superchargers is dat ze nog niet in Google Maps staan met CCS stekkers dus dat de accu niet wordt voorbereid op snelladen. Zelfs bij zomerse temperaturen heb ik gemerkt dat je dan niet boven de 80kW komt. Dus graag allemaal aan Google Maps doorgeven via de juiste knop dat die laders nu CCS moeten zijn.

Ik ben best veel in het buitenland geweest en je kunt het beste je laadpaalvoorkeuren op de grote namen zetten, dus Ionity, ENBW, Shell, Aral/BP pulse, Fastned etc. Dan kom je zelden voor verrassingen te staan. Als ABRP iets obscuurs voorstelt, dan gewoon op laadpaal vermijden drukken.
op zich heb ik zelf ook nooit veel problemen gehad (ben in Barcelona en Rome geweest). Het is echter wel zo dat je je even moet voorbereiden. Ik had voor Italie de juicepass app (van Enel) geinstalleerd (want met mijn laadpas werkte het inderdaad niet). Ik durf het niet aan om op Google maps te vertrouwen en pak dan toch echt ABRP. Gelukkig kun je daar voorkeuren instellen. Kortom het is zeker geen zorgeloze ervaring, maar zelf heb ik daar niet zoveel ploblemen mee.

Voor mijn vakantie komende maand naar Kroatie heb ik een route ingesteld met Ionity en Tesla als voorkeursladers. Ionity vanwege de lage kosten via Plugsurfing van Volvo, en Tesla omdat ik daar volop vertrouwen in heb qua beschikbaarheid (ook prima prijs met een abonnement voor een maand). Ik krijg gewoon netjes een maandfactuur die ik dan weer bij de baas declareer, daar is ie ook weer erg blij mee omdat ik maar 35 cent ipv 78 cent aan kosten per kWh heb.

• hansdg53
mich78 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:40:
Eigenlijk is het toch belachelijk dat je niet gewoon met je bankpas of creditcard kan betalen bij een laadpaal? Stel je voor dat je voor elk merk brandstof een andere pas moet hebben.. ik vind dat echt hopeloos ouderwets.
Ben ik met je eens. Ik ben wel verschillende laadpalen tegengekomen in Oostenrijk waar je met een creditcard kon betalen. Het systeem reserveert van te voren 45 euro voor de laadsessie en als het laden klaar is wordt het uiteindelijke bedrag gecrediteerd. Zo zou het overal moeten gaan, maar ja, schijnbaar hebben niet zoveel mensen een creditcard dat dit tot een van de standaard betalingswijzen behoort.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:55
ergodyne1 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Als 'ie het doet, heb ik ook nooit last van tegenliggers. Ik heb mijn verlichting altijd op 'auto' staan. Maar helaas, hij doet het bijna nooit. Of trek je mijn ervaring in twijfel? (heb het idee dat veel ervaringen hier in twijfel worden getrokken, zeker als het gaat om het verbruik door de verbruikspolitie)...
Volgens mij probeert hij jou gewoon een tip te geven op basis van zijn eigen ervaring. Daar is een forum toch voor?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• JTHZZ
jswinkels schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:53:
[...]

op zich heb ik zelf ook nooit veel problemen gehad (ben in Barcelona en Rome geweest). Het is echter wel zo dat je je even moet voorbereiden. Ik had voor Italie de juicepass app (van Enel) geinstalleerd (want met mijn laadpas werkte het inderdaad niet). Ik durf het niet aan om op Google maps te vertrouwen en pak dan toch echt ABRP. Gelukkig kun je daar voorkeuren instellen. Kortom het is zeker geen zorgeloze ervaring, maar zelf heb ik daar niet zoveel ploblemen mee.

Voor mijn vakantie komende maand naar Kroatie heb ik een route ingesteld met Ionity en Tesla als voorkeursladers. Ionity vanwege de lage kosten via Plugsurfing van Volvo, en Tesla omdat ik daar volop vertrouwen in heb qua beschikbaarheid (ook prima prijs met een abonnement voor een maand). Ik krijg gewoon netjes een maandfactuur die ik dan weer bij de baas declareer, daar is ie ook weer erg blij mee omdat ik maar 35 cent ipv 78 cent aan kosten per kWh heb.
Kan je echt de superchargers afraden. Het scheelt behoorlijk in tijd of je 80kW of 150kW kunt laden.
Voor mij voorlopig alleen een noodoplossing.

• thisisjazz
4v4t4r schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Wat betekent het eigenlijk dat het balkje links in het blauw is? Bij mij gaf hij dus 440 km aan bij 100% maar dan in het oranje?

• thisisjazz
JTHZZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Dat is wel een goeie tip! Toch bizar dat Google niet zo goed werkt als ABRP. Een bedrijf wat voor innovatie staat...

• thisisjazz
mich78 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:40:
Het is wat dat betreft inderdaad echt nog niet goed geregeld. In Nederland en België werkt mijn laadpas (lease) overigens wel heel goed maar als dat de enige landen zijn... we hebben nog een weg te gaan

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Stonden er wellicht meerdere te laden? werd de capaciteit dan niet verdeeld over alle laadpalen om de hoofdvoeding niet te overbelasten? dat kun je in NL ook treffen, wel minder snel, maar toch...

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Mga1600
[...]

Als je de video van Björn bekijkt heeft hij ook dat het systeem op autosnelweg-snelheden de regeling soms van adaptive naar active overschakelt. En zoiets staat er ook in het manual. Over het gedrag op b-wegen en het lichtbeeld is hij buitengewoon te spreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 27-06-2022 18:26 ]

• Rude-Dog
Is dat pixel led verhaal alleen voor groot licht?

• ergodyne1
Rude-Dog schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:33:
Is dat pixel led verhaal alleen voor groot licht?
Klopt. Hij gaat op groot licht en de pixels verlichten/verduisteren objecten en voorgangers of tegenliggers. Tof om actief te zien hoor!

• mich78
Wat is uiteindelijk t verschil met een bankpas of creditcard? Veel onbemande tankstations werken ook gewoon met een normale bankpas. Eigenlijk net zo vreemd als dat er weinig prijsinfo makkelijk te zien is bij laadstations.
hansdg53 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Ben ik met je eens. Ik ben wel verschillende laadpalen tegengekomen in Oostenrijk waar je met een creditcard kon betalen. Het systeem reserveert van te voren 45 euro voor de laadsessie en als het laden klaar is wordt het uiteindelijke bedrag gecrediteerd. Zo zou het overal moeten gaan, maar ja, schijnbaar hebben niet zoveel mensen een creditcard dat dit tot een van de standaard betalingswijzen behoort.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48
JTHZZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Kan je echt de superchargers afraden. Het scheelt behoorlijk in tijd of je 80kW of 150kW kunt laden.
Voor mij voorlopig alleen een noodoplossing.
Ik heb nu 2 keer bij een supercharger staan laden. Volgens mij haalde ik gewoon ruim boven de 100kW. Je moet bij Tesla altijd wel goed kijken of niet iemand op een stall met hetzelfde nummer aan het laden is.

• JTHZZ
jswinkels schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Ik heb nu 2 keer bij een supercharger staan laden. Volgens mij haalde ik gewoon ruim boven de 100kW. Je moet bij Tesla altijd wel goed kijken of niet iemand op een stall met hetzelfde nummer aan het laden is.
Hmm dan weet ik het niet. Ik reed vorige week bij ruim 20 graden en na een rit van 1,5 uur naar een volledig verlaten supercharger in de Ardennen en kwam dus niet boven de 80kW. Twee uur later in Frankrijk bij Ionity incl preconditioning gewoon meteen 150kW.
Het is een feit dat de auto niet gaat preconditionen voor een Tesla lader omdat Google Maps het niet als een compatibele stekker ziet maar misschien gaat dat soms wel goed dus. Maar ik ga daar niet op gokken.

• Ophidian
[...]

Onze Corsa-e heeft ook de matrix lampen, iets minder ledjes dan de Volvo, maar werkt hetzelfde. Merk heel erg dat het afhangt waar je woont hoe vaak het bruikbaar is. In het midden van het land is het amper bruikbaar, veel te veel straatverlichting waardoor het niet aan gaat. Van de winter op vakantie ermee in het oosten van het land, aldaar stond het continu aan. Dus herken je ervaring ;)

• Rude-Dog
Pixel led is de enige optie die ik niet heb meebesteld. Mij werd ook verteld dat de levertijd navenant langer werd daardoor. Daarbij woon ik ook in het midden van het land en rij ik echt nooit met groot licht (meende al te begrijpen dat het specifiek daar voor is). Ik denk dat ik met mijn huidige leasebak misschien 3 keer in 4.5 jaar groot licht aan heb gehad.

• 4v4t4r
JTHZZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Hmm dan weet ik het niet. Ik reed vorige week bij ruim 20 graden en na een rit van 1,5 uur naar een volledig verlaten supercharger in de Ardennen en kwam dus niet boven de 80kW. Twee uur later in Frankrijk bij Ionity incl preconditioning gewoon meteen 150kW.
Het is een feit dat de auto niet gaat preconditionen voor een Tesla lader omdat Google Maps het niet als een compatibele stekker ziet maar misschien gaat dat soms wel goed dus. Maar ik ga daar niet op gokken.
en anders gewoon de SUC als eindbestemming en een snellader die Google wel kent als tussenstop? dan warmt hij gewoon voor toch?

• hansdg53
mich78 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:51:
Wat is uiteindelijk t verschil met een bankpas of creditcard? Veel onbemande tankstations werken ook gewoon met een normale bankpas. Eigenlijk net zo vreemd als dat er weinig prijsinfo makkelijk te zien is bij laadstations.

[...]
Veelal zit er bij een creditcard een hoger percentage afdracht aan de financieringsinstantie (Visa, Mastercard) dan bij een bankpas. De handel is daar natuurlijk niet zo blij mee.

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-11 14:21
Rude-Dog schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:04:
Pixel led is de enige optie die ik niet heb meebesteld. Mij werd ook verteld dat de levertijd navenant langer werd daardoor.
Pixel LED heeft bij mij geen invloed op de levertijd tot dusver, dit was bij bestelling en is nog steeds (productie ingepland) Aug van dit jaar. Maar ja, toen ik bestelde (dec vorig jaar) was het ook nog geen optie om het eruit te laten bij de Ultimate.

| Woning: vrijstaand 1965, gasloos sinds Feb 25, 3x25A aansluiting, Tibber | WP: Panasonic Aquarea L, 9kW | PV: 13,5kWp, L1/L2: Enphase, L3: SolarEdge | Volvo XC40 Recharge | Lader: Easee Home / Easee Equalizer | TODO: SigenStor 27kWh/12kW, Gateway |

• 4v4t4r
thisisjazz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Dat is wel een goeie tip! Toch bizar dat Google niet zo goed werkt als ABRP. Een bedrijf wat voor innovatie staat...
Vergeet niet - ABRP is hier speciaal voor gebouwd toentertijd. Google zit nog niet zo lang in deze EV business vergeleken met ABRP of andere apps. Neemt niet weg dat ik zeker had verwacht dat bepaalde functionaliteit er al in zou zitten !

• thisisjazz
ron65 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:30:
[...]

Stonden er wellicht meerdere te laden? werd de capaciteit dan niet verdeeld over alle laadpalen om de hoofdvoeding niet te overbelasten? dat kun je in NL ook treffen, wel minder snel, maar toch...
Nee, er kwam heel even een Franse EQA 10 minuutjes bijladen maar dat veranderde niets aan de snelheid

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:14:
[...]

en anders gewoon de SUC als eindbestemming en een snellader die Google wel kent als tussenstop? dan warmt hij gewoon voor toch?
Zou dit aanpassen dan zoveel tijd/werk kosten? De functionaliteit zit er immers al in, er is alleen een extra snel laadstation beschikbaar. Je zou denken, dat kan je redelijk easy toevoegen zodat men ook in het buitenland veel beter geholpen worden.

Aan de andere kant en wat je hiervoor al zei in je post, het gaat allemaal veel, heel veel langzamer dan we dachten. Dat filtertje toevoegen duurde al vreselijk lang en één van de grootste wensen en frustraties van ons allemaal is nog steeds niet gefixt: simpeler via het touchscherm meerdere bestemmingen toevoegen, herplaatsen etc. 1,5 jaar geleden al door heel veel rijders doorgegeven maar zal nog wel ergens op de backlog staan van ToDo.... |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 27-06-2022 22:58 ]

• JTHZZ
Juancho schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:44:
[...]

Zou dit aanpassen dan zoveel tijd/werk kosten? De functionaliteit zit er immers al in, er is alleen een extra snel laadstation beschikbaar. Je zou denken, dat kan je redelijk easy toevoegen zodat men ook in het buitenland veel beter geholpen worden.

Aan de andere kant en wat je hiervoor al zei in je post, het gaat allemaal veel, heel veel langzamer dan we dachten. Dat filtertje toevoegen duurde al vreselijk lang en één van de grootste wensen en frustraties van ons allemaal is nog steeds niet gefixt: simpeler via het touchscherm meerdere bestemmingen toevoegen, herplaatsen etc. 1,5 jaar geleden al door heel veel rijders doorgegeven maar zal nog wel ergens op de backlog staan van ToDo.... |:(
Volgens mij is voor die superchargers de oplossing redelijk simpel: het stekker type aanpassen van ‘Tesla’ naar ‘CCS’. Dan wordt hij vanzelf door GM als compatibel voor onze auto’s herkend.
Iedereen kan bij Google zelf ‘bewerkingen voorstellen’. Heb ik al vaak gebruikt om een ontbrekend laadstation toe te voegen en dat gaat echt binnen een week ofzo. Heb nu vorige week ook voor het eerst een bewerking voor een supercharger voorgesteld voor het stekkertype dus ben benieuwd wat Google gaat doen

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Het was zeker niet mijn intentie om over te komen alsof ik jouw ervaring in twijfel trek. Ik trek mijn kennis van de P8 in twijfel. Mijn ervaring met de Polestar 2 is erg goed. Dus ik kan het dan niet rijmen. Daar kunnen dan meerdere redenen voor zijn:

1. Volvo's werken anders dan Polestars
2. Er is iets mis met jouw volvo specifiek
3. Er is iets mis met een instelling in jouw volvo (mogelijk door jou).
4. Er is iets veranderd sinds eerdere versies van de software.

Is 3 het geval dan trek ik inderdaad jouw ervaring en/of kunnen in twijfel ;)
In alle andere gevallen ben ik gewoon benieuwd naar wáár het verschil zit. Item 4 geef ik namelijk een (zeer) grote kans omdat in mijn P2 in eerste instantie ik sinds ik hem reed (winter 2020) groot licht vrijwel nooit zag. En vervolgens sinds een update de grootlicht lampen soms juist overactief waren. Zo gebeurde het bij mij dat op lichte zomerdagen door een tunnel rijden de pixel lampen ook triggerde. Een aantal updates later zie ik dat niet meer gebeuren. Als dat ook bij Volvo's zo was, dan is de kans groot dat het activeren van groot licht veel later gebeurt.

Kortom: nee ik trek jouw ervaring niet in twijfel en ja ik ben wel benieuwd naar wat het wel is

• ergodyne1
Ophidian schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:23:
[...]

Onze Corsa-e heeft ook de matrix lampen, iets minder ledjes dan de Volvo, maar werkt hetzelfde. Merk heel erg dat het afhangt waar je woont hoe vaak het bruikbaar is. In het midden van het land is het amper bruikbaar, veel te veel straatverlichting waardoor het niet aan gaat. Van de winter op vakantie ermee in het oosten van het land, aldaar stond het continu aan. Dus herken je ervaring ;)
:)

Het grappige is wel, ik rijd van Eindhoven tot Leeuwarden en van Amsterdam tot Deventer… 2/3/4 baans snelweg, provinciale weggetjes (pikkedonker)… je zou zeggen daartussen zou die toch een keer aan moeten gaan :o

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
Hebben ze nou inderdaad 2.2 terug getrokken of heb ik een verkeerde link?

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:55
boldg1974 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:58:
Hebben ze nou inderdaad 2.2 terug getrokken of heb ik een verkeerde link?

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37
Dat is wel de goede link. Volgens mij heeft update 2.2 nog niet op die pagina gestaan. Ik heb de aankondiging alleen op de site van Volvo Lebanon zien staan.

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2021w22

[ Voor 11% gewijzigd door Venomer op 28-06-2022 11:22 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Iets dichter bij huis is ie ook te vinden:

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 14:09
thisisjazz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Nou... ABRP en Google stuurden ons gisteren naar een Ionity station in Montpellier. Daar aangekomen met 15% maar helaas zaten alle 8 palen nog in het plastic. Vervolgens wordt je naar LIDL gestuurd maar die heeft volgens mij alle palen uitgezet. Toen de binnenstad in. Eerste 50kW lader was gehijacked door 'gratis' parkeerders. Achteraf bleek het ding helemaal niet te werken. De tweede bij Hotel du Ville deed het gelukkig wel maar slechts op 24kW ipv de beloofde 50. Dit geintje koste ons dik 4 uur. We hadden natuurlijk de Ionity app ook moeten checken want daar stond ie nog niet in. Vakantie met de P8 en caravan gaan we niet meer doen de komende 5 jaar of zo. Je kunt er gewoon niet op vertrouwen dat een paal het doet of er sowieso is.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
aa4711 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Nou... ABRP en Google stuurden ons gisteren naar een Ionity station in Montpellier. Daar aangekomen met 15% maar helaas zaten alle 8 palen nog in het plastic. Vervolgens wordt je naar LIDL gestuurd maar die heeft volgens mij alle palen uitgezet. Toen de binnenstad in. Eerste 50kW lader was gehijacked door 'gratis' parkeerders. Achteraf bleek het ding helemaal niet te werken. De tweede bij Hotel du Ville deed het gelukkig wel maar slechts op 24kW ipv de beloofde 50. Dit geintje koste ons dik 4 uur. We hadden natuurlijk de Ionity app ook moeten checken want daar stond ie nog niet in. Vakantie met de P8 en caravan gaan we niet meer doen de komende 5 jaar of zo. Je kunt er gewoon niet op vertrouwen dat een paal het doet of er sowieso is.
Mijn lesson learned van mijn vakantie vorig jaar is dat ik altijd even het laadpunt dubbelcheck op de app van EnBW+, Ionity, BeCharge, etc om zeker te weten dat hij bestaat en werkt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Juancho
Wel jammer dat al die data (nog) niet gewoon gedeeld kan worden zodat elke app altijd realtime de juiste info heeft. Als je echt blind op Maps kan vertrouwens scheelt het al zoveel gedoe, gezeur en kopzorgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 28-06-2022 12:58 ]

• thisisjazz
aa4711 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Nou dit dus.... we mogen echt dankbaar zijn dat het in NL zo goed is geregeld maar ik had de auto echt niet gekocht om lekker mee op vakantie te gaan. Wat een gedoe! 5 laadpassen, 5 credit cards en 20 apps downloaden om zeker te weten dat je een beschikbaar laadstation hebt die uiteindelijk 100 kw lager laad. Mij niet gezien. Over 10 jaar lachen we hierom maar ja dat wist ik gelukkig van te voren als 'early adopter'

[ Voor 10% gewijzigd door thisisjazz op 28-06-2022 13:10 ]

• 4v4t4r
thisisjazz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Nou dit dus.... we mogen echt dankbaar zijn dat het in NL zo goed is geregeld maar ik had de auto echt niet gekocht om lekker mee op vakantie te gaan. Wat een gedoe! 5 laadpassen, 5 credit cards en 20 apps downloaden om zeker te weten dat je een beschikbaar laadstation hebt die uiteindelijk 100 kw lager laad. Mij niet gezien. Over 10 jaar lachen we hierom maar ja dat wist ik gelukkig van te voren als 'early adopter'
Ik gebruik in principe 1 laadpas (in mn portomonee) en heb er een paar in de auto voor de daarvoor bestemde vakjes. Ben meerdere keren op vakantie geweest of langere trips en ben werkelijk waar voor 95+% met mn laadpas uitgekomen en als 2e pas Maingau voor de overige 5%. De rest is puur backup, ligt niet in de weg, net zoals de apps op mn telefoon. Ik heb tot op heden altijd gewoon netjes 100kW+ gehaald in DE/AT/IT (tenzij de paal uiteraard niet verder komt dan 50)

Ik vind het zo negatief klinken allemaal - iedereen die een EV koopt die geen Tesla is en dus (toentertijd) geen SUC had wist toch waar hij aan begon? Het is niet ineens zo geworden toch? of heb je jezelf er gewoon niet in verdiept toen je 60k+ uitgaf (of leased) of was het een 8% dingetje ;)

Ja het is een zooitje in laadpas land, maar dat was weet ik hoeveel jaar terug met mobiele telefonie. Komt vast goed - en tot die tijd, mij hoor je niet klagen. ik kloot liever een keer met een pasje dan dat ik 4 uur op schiphol sta met kleine kids.

PS - ja ik ontwijk FR specifiek om de laad issues uit het verleden 8) al denk ik dat het volgend jaar wel op de kalender komt.

Don't get me wrong. Ieder zo z'n ervaringen, iedereen z'n mening. Maar we wisten dat deze baksteen van een auto geen tesla beater zou zijn (helemaal niet met een caravan!) en dat in EU de laadpalen/pasjes gewoon een ding is.

• ergodyne1
MaxxMark schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Het was zeker niet mijn intentie om over te komen alsof ik jouw ervaring in twijfel trek. Ik trek mijn kennis van de P8 in twijfel. Mijn ervaring met de Polestar 2 is erg goed. Dus ik kan het dan niet rijmen. Daar kunnen dan meerdere redenen voor zijn:

1. Volvo's werken anders dan Polestars
2. Er is iets mis met jouw volvo specifiek
3. Er is iets mis met een instelling in jouw volvo (mogelijk door jou).
4. Er is iets veranderd sinds eerdere versies van de software.

Is 3 het geval dan trek ik inderdaad jouw ervaring en/of kunnen in twijfel ;)
In alle andere gevallen ben ik gewoon benieuwd naar wáár het verschil zit. Item 4 geef ik namelijk een (zeer) grote kans omdat in mijn P2 in eerste instantie ik sinds ik hem reed (winter 2020) groot licht vrijwel nooit zag. En vervolgens sinds een update de grootlicht lampen soms juist overactief waren. Zo gebeurde het bij mij dat op lichte zomerdagen door een tunnel rijden de pixel lampen ook triggerde. Een aantal updates later zie ik dat niet meer gebeuren. Als dat ook bij Volvo's zo was, dan is de kans groot dat het activeren van groot licht veel later gebeurt.

Kortom: nee ik trek jouw ervaring niet in twijfel en ja ik ben wel benieuwd naar wat het wel is
Qua instelling kun je alleen je grootlicht op automatisch zetten, die staat aan dus dat zit wel snor :+

Voor de rest vind ik het jammer dat het niet werkt, maar ik ben ook wel wat klaar met steeds die auto naar de garage te brengen voor dingen die niet werken. Heb er ook geen tijd voor. Ik neem maar voor lief dat sommige dingen van AliExpress kwaliteit zijn en het gewoon niet goed doen. Zal nu de dealer bellen voor de volgende werkplaatsafspraak...

• Mga1600
ergodyne1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Qua instelling kun je alleen je grootlicht op automatisch zetten, die staat aan dus dat zit wel snor :+

Voor de rest vind ik het jammer dat het niet werkt, maar ik ben ook wel wat klaar met steeds die auto naar de garage te brengen voor dingen die niet werken. Heb er ook geen tijd voor. Ik neem maar voor lief dat sommige dingen van AliExpress kwaliteit zijn en het gewoon niet goed doen. Zal nu de dealer bellen voor de volgende werkplaatsafspraak...
Bij mijn vorige Volvo moest je ‘m op
Automatisch zetten en vervolgens nog een stukje verder draaien (en weer loslaten waarna hij weer terugdraaide) om die matrix functie te activeren. Dat is nu dus niet meer zo begrijp ik uit je tekst?

NB heb even in het manual gekeken en dat doordraaien om de matrix functie te activeren geldt ook voor de C40 dus alleen op
automatisch laten staan is niet voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 28-06-2022 15:24 ]

• Juancho
We hebben nog een paar nutteloze knoppen op het stuur. Misschien kan dit daar onder geprogrammeerd worden oOo

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Venomer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:21:
[...] Ik heb de aankondiging alleen op de site van Volvo Lebanon zien staan.

De vermelding van Update 2.2 is helaas niet meer beschikbaar op bovenstaande links. Gisteren nog wel :S. Beide pagina's vermelden wel dat er vandaag een wijziging is geweest want er staat "Updated 6/28/2022" boven.

Wat betekent dit voor de uitrol van Update 2.2? Ik dacht dat hij bijna uitgerold zou worden, blijkbaar niet :N

[ Voor 7% gewijzigd door erikloman op 28-06-2022 15:49 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
erikloman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:45:
[...]

[...]

De vermelding van Update 2.2 is helaas niet meer beschikbaar op bovenstaande links. Gisteren nog wel :S. Beide pagina's vermelden wel dat er vandaag een wijziging is geweest want er staat "Updated 6/28/2022" boven.

Wat betekent dit voor de uitrol van Update 2.2? Ik dacht dat hij bijna uitgerold zou worden, blijkbaar niet :N
Ik denk dat je blij mag zijn als deze nog voor de zomervakantie wordt uitgerold. In Zweden is het bijna/al vakantie namelijk.

Bij Polestar zijn er diverse bugs ontdekt welke zu nu dus gaan patchen voordat er een nieuwe uitrol komt. Aangezien de software nagenoeg gelijk is zal Volvo hoogstwaarschijnlijk besloten hebben om de update helemaal te stoppen. Grootste issue is de km/mi bug welke ervoor zorgt dat gebruikers geen mi kunnen kiezen.

Eigenlijk best jammer want voor ons maakt dit geen verschil. Ik heb overigens nog geen foto's van de XC40 met carplay gezien (AAOS), dus wellicht dat dit ook anders is dan op de Polestar.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mga1600
Rene schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat je blij mag zijn als deze nog voor de zomervakantie wordt uitgerold. In Zweden is het bijna/al vakantie namelijk.

Bij Polestar zijn er diverse bugs ontdekt welke zu nu dus gaan patchen voordat er een nieuwe uitrol komt.
Ik heb overigens nog geen foto's van de XC40 met carplay gezien (AAOS), dus wellicht dat dit ook anders is dan op de Polestar.
Wat ik elders las is dat die bugs niet met CarPlay te maken hebben naar met een omzetting van Mph naar kmh……,

Hoewel ik een iPhone heb zit ik totaal niet te wachten op CarPlay, maar toch: mijn dealer gaf me al twee maanden geleden de volgende plaatjes van CarPlay in de XC40/C40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ0k_uFUzAB3V01DdcFUsI3b0ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2DJ5BkM8SMwXbYbwI8jkUWw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtbBopVdZQ7nHx2BOIJpD_M3QOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QA7XneUdEl8iS4jmN36hnsRb.jpg?f=fotoalbum_large

• Rene
Mga1600 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Wat ik elders kas is dat die bugs niet met CarPlay te maken hebben naar met een omzetting van Mph naar kmh……,

Hoewel ik een iPhone heb zit ik totaal niet te wachten op CarPlay, maar toch: mijn dealer gaf me al twee maanden geleden de volgende plaatjes van CarPlay in de XC40/C40
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat las je toevallig niet in de post direct boven je, die je quote maar precies dat stuk weglaat ;)

• Mga1600
Rene schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Dat las je toevallig niet in de post direct boven je, die je quote maar precies dat stuk weglaat ;)
Haha….. sorry overheen gelezen, maar ik las het op een Amerikaans forum

• thisisjazz
Mga1600 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Wat ik elders las is dat die bugs niet met CarPlay te maken hebben naar met een omzetting van Mph naar kmh……,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah man wat een verademing om dat te zien. Hopelijk duurt het niet al te lang maar het verbaasd me niet dat er weer een bug is wat alles uitstelt. Maar straks gewoon in google maps op je tel de route invoeren met onbeperkt aantal stops en direct op je auto, flitsmeister en spotify allemaal tegelijkertijd draaien en ook makkelijker bellen, teams en zelfs voice via whatsapp. Voor mij wordt dit echt de beste update sinds ik de auto heb. Het heeft lang genoeg geduurd!

• Juancho
En dat voor een auto met AAOS als primeur 🙈

• thisisjazz
Juancho schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:56:
En dat voor een auto met AAOS als primeur 🙈
Bizar toch? Dat apple carplay beter met google maps overweg kan dan AAOS 8)7

• Rene
thisisjazz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Bizar toch? Dat apple carplay beter met google maps overweg kan dan AAOS 8)7
Daar zou ik niet vanuitgaan. Op de P2 is maps stukken beter op AAOS met SOC informatie en kaart in het dashboard. Ik gebruik CarPlay nu als volgt:

Radio via AAOS
Navigatie via AAOS
Shortcut welke FM activeert op CarPlay

Dan heb je het beste van beide werelden. AAOS voor de standaard zaken inclusief data via Polestar/Volvo en telefoon, whatsapp en FM via CarPlay. Berichten komen gewoon door met CarPlay op de achtergrond en als je wisselt blijft de navigatie gewoon actief in het dashboard voor je neus :)

Wat overig ook prima geregeld is is dat je zowel Google assistent en Siri tegelijk kan gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Rene op 28-06-2022 20:19 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"