Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Ah, die zomerbanden heb ik er ook onder zitten. Bevalt prima.Texie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:03:
[...]
Hum, mijn zomerbanden zitten er onder. Heb het onderschrift aangepast.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Beter!
P8?
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Met 93% zal het er om hangen of je het haalt of niet zonder bij te laden. Waarom bij zo'n lange rit niet tot 100% geladen, lijkt me veel saver met 7% extra?Adriaen87 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 00:16:
Morgen een pittige tocht op een dag: ca 400 km. Daarom vandaag SOC tot 93% geladen. Grote verrassing: bij 93% een bereik van 410 km. Of dat haalbaar is, moet morgen blijken. Maar het 'zomerse' bereik van 400 km met 20 inch wielen lijkt hoe dan ook mogelijk.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Nee sorry P6, dus eigenlijk geen eerlijk vergelijk.
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
Kan deze optie niet meer selecteren momenteel
Dat was een kwestie van tijd: thuis laden met de Granny. Ik vertrek nu met 95% en 420 km reikwijdte voor 2 x 196 km. Onderweg bijladen vind ik overigens geen probleem. Met bericht slaat meet op de verrassing van de (theoretische) passage van de 400 km-grens.Vulcan750 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 00:30:
[...]
Met 93% zal het er om hangen of je het haalt of niet zonder bij te laden. Waarom bij zo'n lange rit niet tot 100% geladen, lijkt me veel saver met 7% extra?
Ik kan hem gewoon kiezen op de Belgische site hoor. Maar heb ook wel eens gehad dat de configurator op bepaalde componenten bleef "hangen". Zo gaf hij soms aan dat crystal white geen bijbetaling behoefde, maar deed je een refresh werd dat bedrag wel ineens weergegeven.P_J_ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:15:
Klopt het dat de XC40 niet meer te bestellen is met dual motor in België?
Kan deze optie niet meer selecteren momenteel
Gewoon refreshen.
Duurt 45 mins bij de dealer. Afspraak maken dus
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik denk dat de controle 45 minuten duurt, maar als er een reparatie nodig is, zal het langer duren.4v4t4r schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:25:
krijg zojuist de formele brief binnen via de leasemij over de terugroep actie.
Duurt 45 mins bij de dealer. Afspraak maken dus
Bij de auto’s die betrokken zijn bij deze recall, dient een modificatie aan de bedrading te worden uitgevoerd. Dit neemt circa 45 minuten in beslag en wordt uiteraard kosteloos uitgevoerd door uw Volvo-dealer.Venomer schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:49:
[...]
Ik denk dat de controle 45 minuten duurt, maar als er een reparatie nodig is, zal het langer duren.
OK, dat is duidelijk. Toen dit bij mijn auto gedaan werd afgelopen winter, was ik de auto een paar dagen kwijt. Maar misschien was de oplossing die nu toegepast wordt toen nog niet bekend.4v4t4r schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:51:
[...]
Bij de auto’s die betrokken zijn bij deze recall, dient een modificatie aan de bedrading te worden uitgevoerd. Dit neemt circa 45 minuten in beslag en wordt uiteraard kosteloos uitgevoerd door uw Volvo-dealer.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
420km @ 93% iszeker heel netjes! Wellicht hoef je helemaal niet bij te laden onderweg.👍Adriaen87 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:27:
[...]
Dat was een kwestie van tijd: thuis laden met de Granny. Ik vertrek nu met 95% en 420 km reikwijdte voor 2 x 196 km. Onderweg bijladen vind ik overigens geen probleem. Met bericht slaat meet op de verrassing van de (theoretische) passage van de 400 km-grens.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Heeft bij mij niets met Corona te maken maar alles met levensfase (pensioen): vroeger reed ik voor mijn werk met mijn lease auto’s 60.000 per jaar door Europa, tegenwoordig nog maar 20.000 of zoiets uitsluitend privé en dan nog grotendeels in NL ook. Maar ik mis die afstanden niet…….Juancho schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:34:
Ik heb 15 juni ook m'n afspraak ingepland. Incl eerste onderhoud omdat aan de 30k km zit. Bizar trouwens, voor corona zat ik nu op minimaal het dubbele na bijna 1,5 jaar rijden 😬🙄
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Volvo Cars brengt eenvoud in openbaar opladen met nieuwe app-integratie
mei 19, 2022 ID: 301488
Klanten met een volledig elektrische Volvo in Europa hebben nu een ruimere keuze aan openbare EV-oplaadnetwerken binnen handbereik na de integratie van het Plugsurfing-platform, rechtstreeks in de Volvo Cars-app. Door de functionaliteit van de Volvo Cars app te verbeteren, hebben Volvo-rijders nu toegang tot meer dan 270.000 oplaadpunten over het hele continent en over de grenzen heen, terwijl ze ook kunnen betalen voor het opladen, allemaal via één enkele en naadloze gateway.
De Volvo Cars app toont bestuurders de locatie van hun dichtstbijzijnde openbare oplaadpunt, samen met realtime informatie over de beschikbaarheid ervan. Door de mobiele oplaadervaring te vereenvoudigen, maakt Volvo Cars het nog eenvoudiger voor bestuurders om hun volledige elektrische Recharge auto op te laden door een einde te maken aan de talloze verschillende oplaadapps en betaalsystemen en door de toegang tot openbare oplaadinfrastructuur te verbeteren.
Arek Nowinski, Head of EMEA bij Volvo Cars, zei: "Het creëren van premium volledig elektrische producten is slechts één onderdeel van een veel breder ecosysteem als het erom gaat consumenten in staat te stellen de overstap naar een volledig elektrische auto te maken. Wij zien in dat veel van onze klanten het frustrerend vinden om met meerdere kaarten rond te lopen en verschillende apps te moeten installeren om toegang te krijgen tot individuele oplaadpunten. Door de mobiele oplaadervaring te verbeteren, ondersteunen wij onze klanten in heel Europa bij hun eigen volledig elektrische reis, wat toegang betekent tot meer netwerken binnen en buiten het land waar zij wonen, allemaal via ons digitale platform - de Volvo Cars app."
Deze ervaring wordt mogelijk gemaakt door Plugsurfing's Developer Platform en Drive API, die laadinformatie direct integreert in de Volvo Cars app, waardoor een naadloze en handige ervaring ontstaat.
"Drive API is de evolutie van onze toewijding aan onze partners," zegt Tatu Kulla, CEO van Plugsurfing. "Met deze integratie kan Volvo zijn eigen producten en diensten laten evolueren om te voldoen aan zijn doel om in 2030 een puur elektrisch bedrijf te zijn. We zijn er trots op de partner te zijn die helpt dit te realiseren."
Na de eerste introductie in Zwitserland en Italië zal Volvo Cars de vernieuwde functionaliteit tussen nu en eind 2022 verder uitrollen naar het merendeel van zijn Europese markten.
Volvo Cars schetst hiermee zijn ambitie om zijn klanten van Recharge-auto's uitgebreide en eenvoudige toegang te bieden tot openbaar opladen. Via de nieuwe functionaliteit in de Volvo Cars app profiteren elektrische Volvo-rijders van speciale tarieven bij het opladen bij IONITY-stations in heel Europa. In Zweden en Noorwegen werkt Volvo Cars ook samen met oplaadexploitant Mer om in die landen voorkeurstarieven aan te bieden, met de ambitie om het aanbod voor de consument in de toekomst voortdurend uit te breiden met meer aanbieders.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
/f/image/CSQHo8gWBb3NIJGc6lq4rLFd.webp?f=fotoalbum_large)
De nieuwe indeling van het scherm achter het stuur. Wat een teleurstelling… vond juist de oude overgang van de kaart in de “klokken” mooi
Stap achteruit als je t mij vraagt….
[ Voor 6% gewijzigd door WildOne op 19-05-2022 19:42 ]
Heb je geen gewone credit card van je baas dan? Die kun je in ieder geval koppelen aan de plugsurfing app.Juancho schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:07:
Hele leuk maar voor mij gelijk 1 hele belangrijke vraag: kan je je leasepas koppelen in de app zodat je niet hoeft te kloten met declaraties omdat je vast zit aan een betaalwijze waar je niks mee kan met je leasepas.
Inderdaad, zo vind ik het ook minder mooi.WildOne schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:35:
[Afbeelding]
De nieuwe indeling van het scherm achter het stuur. Wat een teleurstelling… vond juist de oude overgang van de kaart in de “klokken” mooi
Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”
Ja….. ik zie ze al in de “tesla-app-voor-niet-Tesla’s” staan!
De weergave van de accu slaat ook nergens op. Ik hoop dat dit een goede grap is want het ziet er niet uit….WildOne schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:35:
[Afbeelding]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb ergens anders een plaatje gezien van de nieuwe lay-out in een Nederlandse situatie met veel wegen en alternatieve routes in plaats van zoals op dit voorbeeld een beeld wat uit voor een groot deel uit water bestaat. Dat anders voorbeeld zag er wel strak uit, strakker dan het oude ontwerp.WildOne schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:35:
[Afbeelding]
Ik zal er niet opgewonden van raken….maar dit ziet er toch keurig uit? Snap het probleem niet
[ Voor 21% gewijzigd door Mga1600 op 20-05-2022 11:11 ]
Ik geniet al bijna 1,5 jaar van ieder ritje met mijn P8. Het enige serieuze minpuntje is wat mij betreft het vele geluid dat de 20” pirelli zomerbanden maken (vooral op ZOAB maar ook op ander ruw wegdek). En naar mate ze slijten worden die dingen steeds lawaaiiger heb ik de indruk. Mijn winterbanden zijn stukken stiller dan de zomerbanden!
Dus ik ben al een tijdje aan het bedenken wat ik tzt. moet bij bandenvervanging.
Laatst heb ik in een demo van de dealer gereden met 20” All-season banden en daarbij extra op bandengeluid gelet. Die waren beslist stiller en zachter dan mijn zomerbanden maar zemstuurden helaas ook minder strak (gaven een beetje hetzelfde gevoel als de winterbanden eigenlijk) en dat staat mij daarom wat minder aan.
Omdat ik naast de zomerwielen ook een aparte set winterwielen heb wil ik het liefst gewoon weer zomerbanden en geen All-season maar dan wel stillere!
Er zijn heb ik begrepen ook P8-en afgeleverd met 20” Michelin of Conti- banden en misschien nog wel met andere merken ook.
Ik ben dus nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen met die niet-pirelli 20” zomerbanden.
Wie kan daar wat over delen?
Waarom zou ik een CC van de baas moeten hebben? Ik heb gewoon een laadpas (new motion) en daarmee wil ik gewoon laden. Zeker in Nederland. Heb helemaal geen zin in extra werk met declaraties etc. Dus als Volvo zo'n mond vol heeft van het makkelijker maken hoop ik maar van harte dat ze zo snugger zijn om diverse betaalmethoden toe te voegen in de app. Waaronder dus iedere laadpas in iig Nederland. Anders heeft het denk ik voor veel rijders geen nut.Mga1600 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:35:
[...]
Heb je geen gewone credit card van je baas dan? Die kun je in ieder geval koppelen aan de plugsurfing app.
Ik heb wel een cc, maar dan moet ik nog steeds de betalingen verantwoorden (dus declaraties indienen) van de cc. maar goed, wie weet is het niet nodig !Mga1600 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:35:
[...]
Heb je geen gewone credit card van je baas dan? Die kun je in ieder geval koppelen aan de plugsurfing app.
Mee eens hoor. Ik heb een Eneco laadpas. Deze werkt op zich al zowat overal, maar het zou toch super zijn als deze toegevoegd kan worden als betaalmiddel in de app.Juancho schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:28:
[...]
Waarom zou ik een CC van de baas moeten hebben? Ik heb gewoon een laadpas (new motion) en daarmee wil ik gewoon laden. Zeker in Nederland. Heb helemaal geen zin in extra werk met declaraties etc. Dus als Volvo zo'n mond vol heeft van het makkelijker maken hoop ik maar van harte dat ze zo snugger zijn om diverse betaalmethoden toe te voegen in de app. Waaronder dus iedere laadpas in iig Nederland. Anders heeft het denk ik voor veel rijders geen nut.
Zeker gezien het feit dat het grootste deel van de P8 (en latere benamingen) bestuurders de auto als leaseauto rijden.
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
Ik heb geen ervaring met 20". Ik heb er 's zomers Continental EcoContact 19" onder zitten. Die zijn stiller dan de Vredestein winterbanden die ik heb. En ze sturen prima.Mga1600 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:43:
Heel wat anders….:
Ik geniet al bijna 1,5 jaar van ieder ritje met mijn P8. Het enige serieuze minpuntje is wat mij betreft het vele geluid dat de 20” pirelli zomerbanden maken (vooral op ZOAB maar ook op ander ruw wegdek). En naar mate ze slijten worden die dingen steeds lawaaiiger heb ik de indruk. Mijn winterbanden zijn stukken stiller dan de zomerbanden!
Dus ik ben al een tijdje aan het bedenken wat ik tzt. moet bij bandenvervanging.
Laatst heb ik in een demo van de dealer gereden met 20” All-season banden en daarbij extra op bandengeluid gelet. Die waren beslist stiller en zachter dan mijn zomerbanden maar zemstuurden helaas ook minder strak (gaven een beetje hetzelfde gevoel als de winterbanden eigenlijk) en dat staat mij daarom wat minder aan.
Omdat ik naast de zomerwielen ook een aparte set winterwielen heb wil ik het liefst gewoon weer zomerbanden en geen All-season maar dan wel stillere!
Er zijn heb ik begrepen ook P8-en afgeleverd met 20” Michelin of Conti- banden en misschien nog wel met andere merken ook.
Ik ben dus nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen met die niet-pirelli 20” zomerbanden.
De Continentals hebben de "VOL" markering.
Ik had indertijd wel een cc van de baas waarmee ik alles kon betalen van brandstof tot hotel, lunch of diner onderweg, tol voor de autoroute en parkeren etc. en desgewenst ook cash kon opnemen . Een brandstofpas van de lease maatschappij had ik ook wel maar die werkte vaak niet in het buitenland en in NL ook niet overal. Een cc wel!Juancho schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:28:
[...]
Waarom zou ik een CC van de baas moeten hebben? Ik heb gewoon een laadpas (new motion) en daarmee wil ik gewoon laden. Zeker in Nederland. Heb helemaal geen zin in extra werk met declaraties etc. Dus als Volvo zo'n mond vol heeft van het makkelijker maken hoop ik maar van harte dat ze zo snugger zijn om diverse betaalmethoden toe te voegen in de app. Waaronder dus iedere laadpas in iig Nederland. Anders heeft het denk ik voor veel rijders geen nut.
De cc-maatschappij stuurde per maand een gedetailleerd overzicht van alle uitgaven en waar niet duidelijk was wat een regeltje betekende schreef ik er een (project) nummer of een ander reisdoel achter en leverde ik de lijst in bij de boekhouding. Die boekte de kosten dan op de juiste plekken.
Nu ik met pensioen ben gebruik ik mijn privé cc en die heb ik ook gekoppeld aan de Tesla app, de plugsurfing app etc. Hartstikke handig.
Volvo en plugsurfing steken met dit initiatief welwillend een vinger uit naar wie het wil maar jij benadert het bij voorbaat negatief en wil meteen de hele hand.
Het is toch niet reeel te veronderstellen (en ik denk ook niet toegestaan) dat zij allerlei administratie gaan doen rondom laadkaarten van alle plugsurfing concurrenten?
Misschien reëler om het om te draaien en van de LM te vragen ook de plugsurfing kaart te adopteren. De LM ‘vangt’ een fors bedrag per maand voor je auto, laat ze daar maar wat service voor leveren zou ik denken, onderzet motto: “wie betaalt, bepaalt!”
Ik beschik over een TravelCard, hier kon ik probleemloos mee laden tot Portugal. Daar is het met ff anders maar Frankrijk en Spanje gaven geen problemen met deze laadpas.Juancho schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:28:
[...]
Nee, voor mij is dit echt afgrijselijk. De map ziet er uit alsof je oogkleppen ophebt.Mga1600 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:32:
[...]
Ik heb ergens anders een plaatje gezien van de nieuwe lay-out in een Nederlandse situatie met veel wegen en alternatieve routes in plaats van zoals op dit voorbeeld een beeld wat uit voor een groot deel uit water bestaat. Dat anders voorbeeld zag er wel strak uit, strakker dan het oude ontwerp.
Ik zal er niet opgewonden van raken….maar dit ziet er toch keurig uit? Snap het probleem niet
[Afbeelding]
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Same here, ik heb net update 2.1 erin zitten en deze display voor mijn neus gekregen. Het is meer een downgrade dan een upgrade dit. Wie wil zijn scherm nou kleiner hebben? (en wat was in godesnaam de reden om dit te doen...)Cpt. Peacock schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:11:
[...]
Nee, voor mij is dit echt afgrijselijk. De map ziet er uit alsof je oogkleppen ophebt.
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Heb je niet de mogelijkheid om te schakelen tussen de weergaves? Of is dit nu echt de enige in versie 2.1?ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:24:
[...]
Same here, ik heb net update 2.1 erin zitten en deze display voor mijn neus gekregen. Het is meer een downgrade dan een upgrade dit. Wie wil zijn scherm nou kleiner hebben? (en wat was in godesnaam de reden om dit te doen...)
Dat wordt anders 2.1 skippen...
Dan zal je alle volgende updates ook moeten overslaan want eerdere, nog niet geïnstalleerde, worden altijd meegenomen.Cpt. Peacock schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:26:
[...]
Heb je niet de mogelijkheid om te schakelen tussen de weergaves? Of is dit nu echt de enige in versie 2.1?
Naar de garage geweest of OTA?ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:24:
[...]
Same here, ik heb net update 2.1 erin zitten [...]
[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 20-05-2022 13:57 ]
Het zal wel gedaan zijn uit juridische overwegingen. Misschien zijn ze bang dat iemand in de VS een claim zou kunnen indienen omdat een bepaald aspect van het scherm onduidelijk was. Ze zijn er gek genoeg voor in de VS.Juancho schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:57:
Damn, als dat scherm er echt is in 2.1 skip ik de hele update. Soms vraag je je echt af wat ze doen bij Volvo. Als je dan zo graag een nieuw scherm wilt maken, voeg die dan toe ipv die is standaard te gebruiken.
Ik snap echt het probleem niet. In de oude weergave zit links en rechts toch ook een blinde vlek waar je niets aan hebt? Dus zeuren over afmetingen lijkt me geen issue, er is maar een haartje af links en rechts. En boven en onder is er geen verschil in grootte.Juancho schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:57:
Damn, als dat scherm er echt is in 2.1 skip ik de hele update. Soms vraag je je echt af wat ze doen bij Volvo. Als je dan zo graag een nieuw scherm wilt maken, voeg die dan toe ipv die is standaard te gebruiken.
:strip_exif()/f/image/46nQIpdxCTUlaZUzi2oXHP8j.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 20-05-2022 14:39 ]
Garage...
Er zit wel degelijk een heel groot verschil in onder en boven op de foto. Er mist echt boven en onder een stuk en links en rechts een stuk. Je ziet nu echt een vierkantje voor je met daarin de navi. Ik vind het er goedkoop uitzien en vond juist het beeld van een grotere map met die afloop links en rechts in dat display mooier.Mga1600 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:36:
[...]
Ik snap echt het probleem niet. In de oude weergave zit links en rechts toch ook een blinde vlek waar je niets aan hebt? Dus zeuren over afmetingen lijkt me geen issue, er is maar een haartje af links en rechts. En boven en onder is er geen verschil in grootte.
De display lijkt opeens ook kleiner, dat komt om de tellerrand links en rechts nu ook veel meer zwart om zich heen heeft. Vergelijk maar eens op bovenstaande foto's.
Ben het niet eens met jouw opmerking over 'zeuren'. Als jij het fantastisch vindt, prima, ik vindt het wederom een RUK update.
Je wilt toch niet een kleiner ogende display hebben... wie zit er in godsnaam achter het roer bij Volvo over dit soort updates...
[ Voor 15% gewijzigd door ergodyne1 op 20-05-2022 14:51 ]
Nee helaas, die mogelijkheid is er helaas niet.Cpt. Peacock schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:26:
[...]
Heb je niet de mogelijkheid om te schakelen tussen de weergaves? Of is dit nu echt de enige in versie 2.1?
Het schijnt overigens ook dat in de volgende update het vermogen wordt teruggedraaid van 406 naar 203pk voor P8 bezitters... Veiliger...
Ben het er wel mee eens dat het "fade" effect in de oude weergave fraaier was, het is nu echt een vierkantje geworden. Verder geloof ik niet dat ik me er heel druk over kan en zal gaan maken.Mga1600 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:36:
[...]
Ik snap echt het probleem niet. In de oude weergave zit links en rechts toch ook een blinde vlek waar je niets aan hebt? Dus zeuren over afmetingen lijkt me geen issue, er is maar een haartje af links en rechts. En boven en onder is er geen verschil in grootte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P8
100% mee eens! Bij de 2.1 versie lijkt de navigatie er een beetje grof ingepropt, terwijl het in de oudere versie meer één geheel is. Veel rustiger en mooier m.i.!ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:49:
[...]
Er zit wel degelijk een heel groot verschil in onder en boven op de foto. Er mist echt boven en onder een stuk en links en rechts een stuk. Je ziet nu echt een vierkantje voor je met daarin de navi. Ik vind het er goedkoop uitzien en vond juist het beeld van een grotere map met die afloop links en rechts in dat display mooier.
De display lijkt opeens ook kleiner, dat komt om de tellerrand links en rechts nu ook veel meer zwart om zich heen heeft. Vergelijk maar eens op bovenstaande foto's.
Sowieso een beetje jammer dat je niet zelf kan spelen met de indeling en ook de kleuren van de display. Lijkt me tot geen erg moeilijke opgave om dat in de software te implementeren en iedereen kan het naar eigen zin maken.
Hey, ik heb dat laatst geopperd hier van die kleurtjes (mijn oude V60 had gewoon 3 verschillende kleurenopties) en werd keihard uitgelachen door de experts hier... die zeiden dat ik een Tesla moest halen. Ik zeg niks meer daarover...Vulcan750 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:06:
[...]
100% mee eens! Bij de 2.1 versie lijkt de navigatie er een beetje grof ingepropt, terwijl het in de oudere versie meer één geheel is. Veel rustiger en mooier!
Sowieso een beetje jammer dat je niet zelf kan spelen met de indeling en ook de kleuren van de display. Lijkt me tot geen erg moeilijke opgave om dat in de software te implementeren en iedereen kan het naar eigen zin maken.
[ Voor 3% gewijzigd door ergodyne1 op 20-05-2022 15:10 ]
Het hoeft dan ook geen kermis te worden toch!ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:09:
[...]
Hey, ik heb dat laatst geopperd hier van die kleurtjes en werd keihard uitgelachen door de experts hier... die zeiden dat ik een Tesla moest halen. Ik zeg niks meer daarover...
Ik zeg niet dat het fantastisch is, ik zeg alleen maar dat ik de discussie maar gezeur op de vierkante cm vind.ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:49:
[...]
Er zit wel degelijk een heel groot verschil in onder en boven op de foto. Er mist echt boven en onder een stuk en links en rechts een stuk. Je ziet nu echt een vierkantje voor je met daarin de navi. Ik vind het er goedkoop uitzien en vond juist het beeld van een grotere map met die afloop links en rechts in dat display mooier.
Ben het niet eens met jouw opmerking over 'zeuren'. Als jij het fantastisch vindt, prima, ik vindt het wederom een RUK update.
Je wilt toch niet een kleiner ogende display hebben... wie zit er in godsnaam achter het roer bij Volvo over dit soort updates...
Dat is het ook, als je alles gaat relativeren wel…Mga1600 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:49:
[...]
Ik zeg niet dat het fantastisch is, ik zeg alleen maar dat ik de discussie maar gezeur op de vierkante cm vind.
Gebruikt Volvo geen focusgroep of iets dergelijks bij de productontwikkeling? Kan mij niet voorstellen dat de klant nu zit te wachten op dit soort cosmetische aanpassingen.ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:30:
Heb net gereden, ter info. In de 'oude' situatie van de display bewogen de tellers ook als je switcht van 'dark'-mode naar navigatie. Dat doet 'ie nu ook niet meer bij mij. Je schakelt alleen het display van de navi aan/uit nu. Supercheap ogend...
Het zal wel weer een of andere Amerikaanse eis zijn. Dat de cijfers van de snelheidsmeter altijd in beeld zijn of zo.ergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:30:
Heb net gereden, ter info. In de 'oude' situatie van de display bewogen de tellers ook als je switcht van 'dark'-mode naar navigatie. Dat doet 'ie nu ook niet meer bij mij. Je schakelt alleen het display van de navi aan/uit nu. Supercheap ogend...
Dat laatste is een grapje, toch? Als ze me 20k teruggeven dan mag hetergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:54:
[...]
Nee helaas, die mogelijkheid is er helaas niet.
Het schijnt overigens ook dat in de volgende update het vermogen wordt teruggedraaid van 406 naar 203pk voor P8 bezitters... Veiliger...
Daar hebben wij toch niets mee te maken? Dan maken ze maar een EU model en een US model.Venomer schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:17:
[...]
Het zal wel weer een of andere Amerikaanse eis zijn. Dat de cijfers van de snelheidsmeter altijd in beeld zijn of zo.
Wees dan maar blij dat je 408 pk hebt en niet 406Sten2017 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:49:
[...]
Dat laatste is een grapje, toch? Als ze me 20k teruggeven dan mag het
Maar wat ziet dat display er inderdaad veel slechter uit zeg. Nu ga ik zeker twijfelen over die update. Wie verzint dit… het wordt er maar niet beter met die updates. Carplay en youtube during sprint 2022 was beloofd maar je krijgt dit…
Dus ook geen behoefte aan CarPlay etc. (over 6 weken) en toekomstige andere updates?Iksie schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:14:
Dan maar weer even naar de dealer (zonder v2.1 er op te laten zetten).
Want zie website:
“Bij updaten naar de nieuwste versie worden ook eerdere updates meegenomen”
Kijkend naar design kan ik deze verandering dus ook echt absoluut niet begrijpen. Dat scherm was juist zo mooi. En zelfs dat weten ze nog te verprutsen met een update. Beetje jammer.
Ik kan er wel boos om worden, maar daar verandert niks door en bij de andere merken is het hetzelfde liedje. Maar evengoed wel balen!
Ik had gister een mail ontvangen dat onze P6 (MY23 plus) van October naar December (7weken) vertraagd is.Vulcan750 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:55:
Pfff, ik ben net door mijn dealer gebeld. De levering van mijn XC40 P6 Core is verplaatst van oktober naar januari 2023...
Ik kan er wel boos om worden, maar daar verandert niks door en bij de andere merken is het hetzelfde liedje. Maar evengoed wel balen!
Baal er ook van maar zoals je zegt niks aan te doen. Dan nog maar wat langer doorrijden met de V70 D2
Jullie zijn niet de enige. De levering van mijn P6 Ultimate MY23 zou in April 2022 worden afgeleverd, eerst vertraagd naar juli 2022. Donderdag bericht ontvangen dat het september 2022 wordt.AGdesigns schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:08:
[...]
Ik had gister een mail ontvangen dat onze P6 (MY23 plus) van October naar December (7weken) vertraagd is.
Baal er ook van maar zoals je zegt niks aan te doen. Dan nog maar wat langer doorrijden met de V70 D2
Ik denk dat we in ieder geval ook nog een update moeten gaan krijgen voor de communicatie vanuit de auto met de app (positie, push berichten, rij logboek e.d.)Juancho schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:53:
..,,,volgens mij zijn er verder geen hele spannende dingen……
Je kunt geen updates overslaan. Je kunt hooguit updates uitstellen, of ervoor kiezen om nooit meer updates te installeren. Reken er maar niet op dat Volvo dit terug gaat draaien. Zie de PA knop op het stuur.Juancho schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:53:
Ik sla de update ook over als dit scherm echt zo wordt aangepast. Carplay kan me gestolen worden en volgens mij zijn er verder geen hele spannende dingen. Laten we hopen dat in de update na 2.1 Volvo het scherm weer teruggezet heeft of desnoods die nieuwe als extra optie toevoegt.
Ik gebruik nooit Apple producten dus CarPlay is niets voor mij. Ik ga er toch maar vanuit dat vanaf 2.2 of later het display wordt hersteld. Dan weer updaten dus. We zullen zien, geen wereldschokkend probleem.Mga1600 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:27:
[...]
Dus ook geen behoefte aan CarPlay etc. (over 6 weken) en toekomstige andere updates?
Want zie website:
Ik denk dat vooral de wijzigingen aan de twee klokken het gevoel geven dat de display drukker en kleiner geworden is. De 'oude' versie doet rustiger aan en lijkt ruimer doordat de blauwe balkjes meer naar buiten staan.Montalbano schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Ben het er wel mee eens dat het "fade" effect in de oude weergave fraaier was, het is nu echt een vierkantje geworden. Verder geloof ik niet dat ik me er heel druk over kan en zal gaan maken.
Als je die map bekijkt is die wel iets kleiner van links naar rechts maar niet lager. Doordat echter die klokbalkjes krapper zijn geworden lijkt de kaart er niet meer tussen te passen maar er zelfs enigszins overheen te vallen. De verhouding is zoek.
Dan nog de extra info in km getallen die m.i, helemaal niet nodig is daar, (je ziet in het centrum van die klok heel goed je snelheid in een getal) die maakt de drukte en krapte keurig af.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=89368WildOne schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:46:
Is er een manier om deze feedback bij Volvo te ventileren? Of zijn het vooral aannames dat ze er iets mee doen en klagen tegen elkaar zonder resultaat?
Denk dat ze daar eerder meelezen ;-)
Kun je doen, maar bij de eerst volgende update (week 26) wordt deze versie toch weer meegenomen,…Cpt. Peacock schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:16:
Deze morgen vlug de software auto-update uitgezet. Ik begrijp echt niet dat men dat display zo kan verprutsen.
Ik wil je momentje van fame niet afpakken hoorergodyne1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:09:
[...]
Hey, ik heb dat laatst geopperd hier van die kleurtjes (mijn oude V60 had gewoon 3 verschillende kleurenopties) en werd keihard uitgelachen door de experts hier... die zeiden dat ik een Tesla moest halen. Ik zeg niks meer daarover...
Dus dit al is heel lang bekend bij Volvo maar gezien hun beleid zal het eerder alleen maar minder en minder worden. Ze hebben er al een thema uitgegooid ipv een handig thema toegevoegd en nu dus weer het enige fatsoenlijke thema dat er is zo verpesten....
Wat ik zelf niet snap is waarom Volvo (evt in combinatie met de mensen achter AAOS) niet eerst een groep X laten testen als er een nieuwe versie komt waar ook grafische/design dingen in zitten. Even voelen en aftasten hoe men er over denkt. Maar net als eerder al met de PA zomaar hup weghalen vanuit de stuurbediening denken ze daar helemaal niet over na lijkt wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 22-05-2022 00:18 ]
Waar vind ik de info (of waar haal jij ze vandaan) dat over 6 weken Apple Carplay in de update zou zitten?Mga1600 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:27:
[...]
Dus ook geen behoefte aan CarPlay etc. (over 6 weken) en toekomstige andere updates?
Want zie website:
P8-19”-WP
Dealer heeft me een intern bericht van Volvo Nederland aan de dealers laten zien waarin week26 vermeld stond.Pet66 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Waar vind ik de info (of waar haal jij ze vandaan) dat over 6 weken Apple Carplay in de update zou zitten?
[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 22-05-2022 09:38 ]
Je beschrijft 100% wat ik er aan zie!ron65 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:12:
[...]
Ik denk dat vooral de wijzigingen aan de twee klokken het gevoel geven dat de display drukker en kleiner geworden is. De 'oude' versie doet rustiger aan en lijkt ruimer doordat de blauwe balkjes meer naar buiten staan.
Als je die map bekijkt is die wel iets kleiner van links naar rechts maar niet lager. Doordat echter die klokbalkjes krapper zijn geworden lijkt de kaart er niet meer tussen te passen maar er zelfs enigszins overheen te vallen. De verhouding is zoek.
Dan nog de extra info in km getallen die m.i, helemaal niet nodig is daar, (je ziet in het centrum van die klok heel goed je snelheid in een getal) die maakt de drukte en krapte keurig af.
Wel een nuttige toevoeging is dat je nu de ingestelde snelheid van de ACC ziet (boven de digitale snelheid), dat is gewoon handig bij een ‘resume’ van de ACC.
Ik word van die aanpassingen echt niet warm of koud, want waar hebben we het over? De informatie op het scherm is uitgebreider en de kaart is nog steeds bruikbaar. Dus ik snap dan ook niets van die zwaar aangezette standpunten die hier geventileerd worden, zoals updates tegenhouden e.d.
Ook dit is geen toevoeging, aangezien het er al in zat 😉Mga1600 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Wel een nuttige toevoeging is dat je nu de ingestelde snelheid van de ACC ziet (boven de digitale snelheid), dat is gewoon handig bij een ‘resume’ van de ACC.
Aan één kant heb je wel gelijk, maar het zou Volvo wel sieren als de gebruiker zelf meer keuzes kon maken. (indeling, kleuren...) Wat voor de ene mooi is, hoeft dat niet automatisch ook voor een ander te zijn.Mga1600 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Ik word van die aanpassingen echt niet warm of koud, want waar hebben we het over? De informatie op het scherm is uitgebreider en de kaart is nog steeds bruikbaar. Dus ik snap dan ook niets van die zwaar aangezette standpunten die hier geventileerd worden, zoals updates tegenhouden e.d.
Ik ben nog aan het wachten op bericht van de dealer die mijn TCAM module gaat vervangen. Dan mag hij ook meteen de terugroep actie werkzaamheden uitvoeren aan die kabelboom…..maar ook ik zal hem verzoeken om geen software update te doen. Dat is niet om iets zwaar aan te zetten, maar meer het feit dat ik het er echt hysterisch uit vindt zien zo. Maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik weet wel 1 ding en dat is dat dit mijn laatste volvo is. En dat komt niet door de dealers maar door Volvo zelf. Ik heb echt het gevoel een proef persoon te zijn voor hun software afdeling. Wellicht dat dat ook bij andere merken zo is maar dat vind ik dan wel weer uit. Mijn Merc hiervoor had ook wel eens software problemen/eigenaardigheden, maar deze auto slaat om sommige punten compleet de plank mis, ook met bijvoorbeeld zaken als lane assist etc….Mga1600 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Enfin, ben net terug van een 500KM rit naar Frankrijk en terug….het is me wat zonder werkende TCAM, geen mogelijkheid om MAPS te gebruiken, dan maar met de mobiel in een houdertje, onderweg 2 keer ingreep gehad omdat de auto dacht dat ik een auto over het hoofd zag (maar niet heus)….nee, deze auto was in november 2020 niet af (en dat wisten we), maar slaat nu ook nog de plank mis. En sorry….er zijn meer autos die goed kunnen rijden als de P8……dus daar is hij niet uniek in….Blij als mijn lease contract afgelopen is….
Kan wat gefrustreert overkomen, maar so be it.
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
Dan komt die update er ook niet op. Apple Carplay heb ik toch niet nodig.Mga1600 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:53:
[...]
Kun je doen, maar bij de eerst volgende update (week 26) wordt deze versie toch weer meegenomen,…
Mijn P6 (20”) was afgeleverd op de bekende Pirelli Scorpion All Season-banden. Ben uiteindelijk gewisseld naar Goodyear Eagle F1 Supersport zomerbanden. Prima ervaringen mee, lijkt qua geluid ook beter dan de Pirelli’s.Mga1600 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:43:
Heel wat anders….:
Ook hier een wijziging, twee weken opgeschoven, wordt nu week 49 (begin december 2022). pffff, ik heb al eind Januari de bestelling geplaatst.Vulcan750 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:55:
Pfff, ik ben net door mijn dealer gebeld. De levering van mijn XC40 P6 Core is verplaatst van oktober naar januari 2023...
Helaas is onze auto betrokken geraakt bij een ongeval met flinke wat schade als gevolg.
De inzittende heeft gelukkig niets over gehouden aan het ongeval. Volvo is wat dat betreft als veilige auto zijn woord nagekomen.
Het ongeval gebeurde allemaal heel snel en alle betrokken partijen hebben een ander verhaal. Nu heeft de Volvo een Event Data Recorder en meerdere camera's aan boord. Heeft iemand van jullie ervaring of deze informatie is te raadplegen zodat we de beelden vlak voor de gebeurtenis kunnen evalueren?
Ik meen mij ook te herinneren dat ik zoiets ooit in de release notes heb gelezen van één van de updates. Nu kan ik deze informatie echter niet meer vinden.
Een monteur van Volvo heeft een bestand van ruim 12 Gigabyte uit de auto weten veilig te stellen maar sindsdien zijn we in een "kastje naar de muur" verhaal beland bij zowel de Volvo dealer als Volvo Nederland. Op dit moment zit er weinig schot in de zaak en is het maar de vraag of we deze informatie ooit nog krijgen.
Tips of aanbevelingen zijn dan ook van harte welkom.
Zou mooi zijn als er een gebruikersgroep oid ontstaat die met Volvo schakelt. Dan zou je echt vanuit een grote meerderheid gewenste functionaliteit (of missers) kunnen communiceren aan Volvo. Vind ik wel leuk om op te zetten. Maar alleen als Volvo ook wil aanhaken.Juancho schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:16:
[...]
Ik wil je momentje van fame niet afpakken hoormaar "wij" als eerste groep hebben dit oa ook allang aangegeven in de lijst met punten waar Volvo toen nog open voor stond. Uitbreiding dus van het scherm voor je neus: andere thema's, meer multimedia in het scherm of daarvoor een apart thema omdat multiscreen geen optie is op het grotere scherm.
Dus dit al is heel lang bekend bij Volvo maar gezien hun beleid zal het eerder alleen maar minder en minder worden. Ze hebben er al een thema uitgegooid ipv een handig thema toegevoegd en nu dus weer het enige fatsoenlijke thema dat er is zo verpesten....
Wat ik zelf niet snap is waarom Volvo (evt in combinatie met de mensen achter AAOS) niet eerst een groep X laten testen als er een nieuwe versie komt waar ook grafische/design dingen in zitten. Even voelen en aftasten hoe men er over denkt. Maar net als eerder al met de PA zomaar hup weghalen vanuit de stuurbediening denken ze daar helemaal niet over na lijkt wel.
Ik denk dat je heel vlot een grote groep mensen kunt maken. Ik beheer voor de lol een C40 pagina op Instagram die heel snel groeit momenteel. Je kunt zo een paar honderd C40 bezitters al heel vlot aanhaken. Dan de XC erbij en dan gaat het helemaal vlot. Niet met het doel Volvo te etteren, maar als doel een betere auto te creëren.
Zoiets bestaat al of heeft iig bestaan in de vorm van 7 personen (als ik het mij goed herinner) van dit forum, die een aantal keren met Volvo NL hebben vergaderd en met name de aanloopproblemen met de XC40 P8 (toen nog) hebben geadresseerd vanuit een gebruikersperspectief. Misschien kan een van hen hier weer even een korte update plaatsen wat op dit moment de status omtrent dit periodieke overleg is?ergodyne1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:07:
[...]
Zou mooi zijn als er een gebruikersgroep oid ontstaat die met Volvo schakelt. Dan zou je echt vanuit een grote meerderheid gewenste functionaliteit (of missers) kunnen communiceren aan Volvo. Vind ik wel leuk om op te zetten. Maar alleen als Volvo ook wil aanhaken.
Ik denk dat je heel vlot een grote groep mensen kunt maken. Ik beheer voor de lol een C40 pagina op Instagram die heel snel groeit momenteel. Je kunt zo een paar honderd C40 bezitters al heel vlot aanhaken. Dan de XC erbij en dan gaat het helemaal vlot. Niet met het doel Volvo te etteren, maar als doel een betere auto te creëren.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Misschien moet je dan eerst even hier lezen: https://gathering.tweaker...ist_messages/2080800/lastIksie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:14:
Met het Volvo customer wanbeleid en ook de huidige hoge prijzen op de 2de hands markt zit ik er serieus over te denken om mijn p8 (9k gelopen, bijna 1j oud, full option) te verkopen en een bmw i4M50 te kopen. Met pijn in mijn hart want hij rijdt fantastisch, maar die software...
(BMW i4 topic met veel vergelijkbare klachten)
Poah wat is dat een dikke auto die i4 M50… reed er vanochtend naast. Andere klasse dan mijn C40 sowieso geen vergelijk.Venomer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:17:
[...]
Misschien moet je dan eerst even hier lezen: https://gathering.tweaker...ist_messages/2080800/last
(BMW i4 topic met veel vergelijkbare klachten)
Op het schadeformulier invullen dat er camerabeelden beschikbaar zijn en dan via politie/justitie spelen ipv zelf opvragen... Als die een officieel verzoek neerleggen is het wsch heel snel geregeld.ko-ie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:46:
Beste mede Volvo XC-40 (p8) rijders,
Helaas is onze auto betrokken geraakt bij een ongeval met flinke wat schade als gevolg.
De inzittende heeft gelukkig niets over gehouden aan het ongeval. Volvo is wat dat betreft als veilige auto zijn woord nagekomen.
Het ongeval gebeurde allemaal heel snel en alle betrokken partijen hebben een ander verhaal. Nu heeft de Volvo een Event Data Recorder en meerdere camera's aan boord. Heeft iemand van jullie ervaring of deze informatie is te raadplegen zodat we de beelden vlak voor de gebeurtenis kunnen evalueren?
Ik meen mij ook te herinneren dat ik zoiets ooit in de release notes heb gelezen van één van de updates. Nu kan ik deze informatie echter niet meer vinden.
Een monteur van Volvo heeft een bestand van ruim 12 Gigabyte uit de auto weten veilig te stellen maar sindsdien zijn we in een "kastje naar de muur" verhaal beland bij zowel de Volvo dealer als Volvo Nederland. Op dit moment zit er weinig schot in de zaak en is het maar de vraag of we deze informatie ooit nog krijgen.
Tips of aanbevelingen zijn dan ook van harte welkom.
Nou daar zou ik niet te snel vanuit gaan! kijk hoe snel ze die YouTube of CarPlay update fixen...Kammika schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:56:
[...]
Op het schadeformulier invullen dat er camerabeelden beschikbaar zijn en dan via politie/justitie spelen ipv zelf opvragen... Als die een officieel verzoek neerleggen is het wsch heel snel geregeld.
Dat is heel constructief commentaar waar iemand die om hulp vraagt echt wat aan heeft …..ergodyne1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:04:
[...]
Nou daar zou ik niet te snel vanuit gaan! kijk hoe snel ze die YouTube of CarPlay update fixen...
Als ik jouw bmw-adoratie en je voortdurende Volvo-kritiek lees zou ik zeggen : pijnig jezelf nietergodyne1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Poah wat is dat een dikke auto die i4 M50… reed er vanochtend naast. Andere klasse dan mijn C40 sowieso geen vergelijk.
langer- ga gauw kopen dat ding!
Ik vind het echt prachtig om te zien hoe jij altijd vanachter de geraniums op mijn posts reageert.Mga1600 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:24:
[...]
Dat is heel constructief commentaar waar iemand die om hulp vraagt echt wat aan heeft …..
Goeie tip, dank! ik neem hem in overweging!Mga1600 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:31:
[...]
Als ik jouw bmw-adoratie en je voortdurende Volvo-kritiek lees zou ik zeggen : pijnig jezelf niet
langer- ga gauw kopen dat ding!
Is dat zo?ergodyne1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:14:
[...]
Ik vind het echt prachtig om te zien hoe jij altijd vanachter de geraniums op mijn posts reageert.Uiteindelijk gaat 'ie hier keihard tegenaan lopen, mark my words.
Als de politie voor opsporing of recherche een informatie verzoek doet, kun je dat niet afwimpelen met "we hebben de feature nog niet geïmplementeerd". Als die data bestaat is Volvo wettelijk verplicht deze data aan de instanties over te dragen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het enige wat ik gevonden had was een idee voor Waze op AAOS, wel goed om hier even onze stem op te geven:
https://waze.uservoice.co...tions/40932271-automotive
Ik hoop nog steeds dat er een manier is om suggesties/ideeën door te geven aan Volvo i.p.v. alleen via een dealer.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"