• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:01
caoim schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:40:
Van het mooie weer afgelopen weekend toch even geprofiteerd om het beestje eens proper te zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeer mooie wagen!!!! Ik ben wel benieuwd naar de betekenis achter je nummerplaat (is geen standaard belgische plaat -- dat gezegd zijnde mss beter blurren!!!!)

Betreffende routes : vaak zijn bepaalde wegen door gemeentes als 'minder gewenst' doorgegeven aan nav bedrijven... (kan een reden zijn)

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29
Van het mooie weer afgelopen weekend toch even geprofiteerd om het beestje eens proper te zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Slechte weer eventjes voorbij inderdaad, hier het groen ook gepoetst :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUNkugn6QlguSTtNt-kf-5dS8jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nVcubmuNag2XoUVV9OMC1Pl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfSzepJA4wwHMDlbjH2njPKGIfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUASXRISmpq4Gbwh3ZoGVKJp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTm9UcxcujBz2eLe6TPru9K8xTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvSd1eTuIgrkO4yWJWGCiWjw.jpg?f=fotoalbum_large

//

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:53
man-o-script schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:48:
[...]

Slechte weer eventjes voorbij inderdaad, hier het groen ook gepoetst :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even voor mijn beeldvorming, is dit gewoon een kwestie van shampoo erop spuiten, in laten trekken en er weer afsluiten en dan is ie perfect schoon? Of moet je erna ook nog met emmers handwassen?

• man-o-script
ronnie88 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:06:
[...]
Even voor mijn beeldvorming, is dit gewoon een kwestie van shampoo erop spuiten, in laten trekken en er weer afsluiten en dan is ie perfect schoon? Of moet je erna ook nog met emmers handwassen?
Soms is dat "voldoende" hoor, maar nu was het zo vies na die sneeuw/zout week dat je zonder washmitt echt niet alles er af krijgt gespoten. Dit was eerst afspuiten, snowfoam spuiten, intrekken, afspuiten, shampoo spuiten, handwassen, afspuiten en afdrogen. Dus ben je zo ruim een uur verder...

//

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:11

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker schoon hoor!
offtopic:
Kan de buurpersoon de draai wel maken met zijn auto zonder over jouw grind te rijden?

Sys Specs

• man-o-script

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke kleur groen is dit trouwens?

//

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-02 16:12
Quiller schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:50:
[...]

Zeer mooie wagen!!!! Ik ben wel benieuwd naar de betekenis achter je nummerplaat (is geen standaard belgische plaat -- dat gezegd zijnde mss beter blurren!!!!)
Bedankt. Komt oorspronkelijk van mijn vorige wagen, een Mercedes A45. Nummerplaat was dus Mercedes-BEnz A45 Turbo. En ik was ook nog jong, dus ik vond het ook wel stoer dat het als "BEAST" kon gelezen worden :D
Danfoss schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Lekker schoon hoor!
offtopic:
Kan de buurpersoon de draai wel maken met zijn auto zonder over jouw grind te rijden?
Thanks. En ja, mits wat manoeuvreren. Maar meestal staat mijn wagen wat meer naar achter langs het huis, en ik heb er geen problemen mee wanneer ze toch eens over het grind rijden. Ik weet dat ze op zich moeite doen om er niet over te rijden.
man-o-script schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:21:
[...]

Welke kleur groen is dit trouwens?
Bostongreen Individual. Is een kleur dat vroeger standaard was op de E36 (M3). Ik wou graag een groene, en sinds de facelift was San Remo niet meer beschikbaar. Dus als ik dan toch extra ging betalen dan liever het groen van de M3 die ik vroeger zo graag wou :)

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:04
Ik wilde net de laadgegevens van afgelopen nacht bekijken in de app en ik zie dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EuKLOM8R_fw-US3aiiwmP9dSl8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/grAtox9LlNxIx0nX5gCOxYh5.png?f=fotoalbum_large

En als ik de charging history bekijk, dan staat mijn laadsessie er niet bij.
Hoe kan dit nou weer?

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qrqwC6unnkcD60dPbC3LD08nKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06ZNUD4uR6hzjqV2NVo5a7Eq.jpg?f=fotoalbum_large

Weer geactiveerd, maar de sessie van afgelopen nacht is echt weg.

[ Voor 32% gewijzigd door ASS-Ware op 22-01-2026 19:51 ]

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44
ik mistte deze info ook.... blijkbaar een update en moet de voorwaarden opnieuw accepteren in iDrive.

> Instellingen > Gegevensbeveiliging) akkoord geven voor het delen van rijgegevens

weet niet of dat bij jou ook het probleem is. misschien even checken.... (ik kreeg daar overigens ook een "bericht" van in de auto. maar zoals een echte nederlander, niet lezen ;) )

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb mijn i4 edrive 40 nu een week, heel tevreden van!
Overtreft volledig mijn verwachtingen ondanks dat ik 6 maand geleden een testrit gemaakt heb.

Variable Sport Steering moet ik nog wat gewoon worden. Sport lijkt te stijf voor de stad en Comfort lijkt te los voor lange afstanden op de autostrade. Dus zet ik hem op sport op de autostrade, maar misschien moet ik Comfort een kans geven en zal ik het op termijn wel gewoon worden. Hoe rijden jullie?

De auto lijkt vanuit de bestuurderszetel groter dan de 3 Touring (G21), vooral in die smalle parking poortjes met hoge dorpels. Dat de draaicirkel groter is, stoort niet. Misschien is het de motorkap die hoger lijkt. Of wil ik gewoon heel voorzichtig zijn voor die mooie velgen :9

Automatisch parkeren is ook een nieuwe voor mij, is dat te vertrouwen? Die doet dat wel heel snel & ik ging op de rem staan 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC5tSach-WHBpy_cfVBqtg8NtCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmTsIx8i5R53Z06vfDGlGzGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpi-bQTBsCW3X2BfLQhs8hW7WsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEbN0pCFMnRc5YazsbaEAmrY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYup8EuEgrSqVOv-c9kWSurZX30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeC5YfKBT3Zqy0xFoLo6TPBq.jpg?f=fotoalbum_large

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53
poing schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:13:
Heb mijn i4 edrive 40 nu een week, heel tevreden van!
Overtreft volledig mijn verwachtingen ondanks dat ik 6 maand geleden een testrit gemaakt heb.

Variable Sport Steering moet ik nog wat gewoon worden. Sport lijkt te stijf voor de stad en Comfort lijkt te los voor lange afstanden op de autostrade. Dus zet ik hem op sport op de autostrade, maar misschien moet ik Comfort een kans geven en zal ik het op termijn wel gewoon worden. Hoe rijden jullie?

De auto lijkt vanuit de bestuurderszetel groter dan de 3 Touring (G21), vooral in die smalle parking poortjes met hoge dorpels. Dat de draaicirkel groter is, stoort niet. Misschien is het de motorkap die hoger lijkt. Of wil ik gewoon heel voorzichtig zijn voor die mooie velgen :9

Automatisch parkeren is ook een nieuwe voor mij, is dat te vertrouwen? Die doet dat wel heel snel & ik ging op de rem staan 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je AI plaatjes zijn niet om aan te zien :'(

• poing
  • Niet online
B1OO schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:58:
[...]

Je AI plaatjes zijn niet om aan te zien :'(
iPhone AI heeft de nummerplaten onleesbaar gemaakt met een enkele swipe, dat was het doel. Snel en efficient.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
poing schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:13:
..

Heb mijn i4 nu sinds oktober 25 en moet zeggen, ik gebruik het stiekem best vaak. Fileparkeren gaat echt super goed. Zowel links als rechts file parkeren. Achteruit in een vak vond ik iets minder prettig. Dus dat doe ik nog wel liever zelf

*sowieso

• B1OO
poing schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:17:
[...]

iPhone AI heeft de nummerplaten onleesbaar gemaakt met een enkele swipe, dat was het doel. Snel en efficient.
AI heeft wel meer aan je foto's gesleuteld:
- Dubbele deurklink achter
- Geen strakke lijnen van de grondverlichting
- Net of je deuken in je auto hebt

Ben wel benieuwd naar je echte foto's :D

• ronnie88
Zijn er mensen die hun zomer/winterset zelf wisselen? Ik zie in de manual zo niks staan over hoe om te gaan met de luchtvering achter, iemand een idee of hier nog iets voor geschakeld moet worden of een procedure gevolgd? Zijn er nog tips voor een goede krik? Zou dit iets zijn icm een speciaal rubber blok voor het BMW krikpunt? https://www.bol.com/nl/nl...t_Middle.4.ProductPageUrl

Ik zie ook geen mogelijkheid om voor de beveiliging blokken te plaatsen, nou ga ik natuurlijk niet onder de auto liggen maar je wilt natuurlijk ook geen beschadigingen als de krik het begeeft. Of weet iemand een goede krik met een soort lockfunctie als beveiliging? Of toch maar naar de bandenboer? 😊

[ Voor 20% gewijzigd door ronnie88 op 26-01-2026 00:38 ]

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-02 09:40
ronnie88 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 00:29:
Zijn er mensen die hun zomer/winterset zelf wisselen? Ik zie in de manual zo niks staan over hoe om te gaan met de luchtvering achter, iemand een idee of hier nog iets voor geschakeld moet worden of een procedure gevolgd? Zijn er nog tips voor een goede krik? Zou dit iets zijn icm een speciaal rubber blok voor het BMW krikpunt?
Ik heb zelf de i5 Touring en heb laatst de wielen verwisseld. Een rubber of houten blok is wel handig om te gebruiken voor bij het krikpunt. Ook de Touring heeft i5 luchtvering achter maar dit heeft geen problemen opgeleverd. De lage bodemvrijheid is wél iets om rekening mee te houden. Mijn krik kan net laag genoeg icm met het blokje om onder het krikpunt te komen, soms was het zelfs even wringen. Dus hou daar rekening mee.

Verder zorgen voor een goede momentsleutel en vooral niet vergeten om de speciale dop van de slotbouten te verwijderen van het laatste wiel vóór dat je gaat rijden.... Scheelt een hoop gedoe achteraf :+

• poing
  • Niet online
B1OO schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:41:
[...]
AI heeft wel meer aan je foto's gesleuteld:
- Dubbele deurklink achter
- Geen strakke lijnen van de grondverlichting
- Net of je deuken in je auto hebt
Juist! Ik was vergeten dat ik ook nog een brandkraan heb weg gedaan, met de dubbele deurklink als resultaat (had ik niet eerder opgemerkt). De grondverlichting komt vermoed ik door de ongelijke grond.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:53

SilencerNL

No remorse

Zijn er mensen die hun zomer/winterset zelf wisselen? Ik zie in de manual zo niks staan over hoe om te gaan met de luchtvering achter, iemand een idee of hier nog iets voor geschakeld moet worden of een procedure gevolgd? Zijn er nog tips voor een goede krik? Zou dit iets zijn icm een speciaal rubber blok voor het BMW krikpunt? https://www.bol.com/nl/nl...t_Middle.4.ProductPageUrl

Ik zie ook geen mogelijkheid om voor de beveiliging blokken te plaatsen, nou ga ik natuurlijk niet onder de auto liggen maar je wilt natuurlijk ook geen beschadigingen als de krik het begeeft. Of weet iemand een goede krik met een soort lockfunctie als beveiliging? Of toch maar naar de bandenboer? 😊
Ik denk niet dat deze gelinkte krik laag genoeg gaat om onder de auto te plaatsen. Gebruik ook zeker de speciale BMW rubberen doppen. Ik had dit de eerste keer niet gedaan, en heb daarbij de plastic krikpunten van de BMW beschadigd. Ik gebruik zelf deze krik: https://www.datona.nl/garagekrik-laag-model-2-5-ton

Don't dream your life, live your dreams!

• ronnie88
The DeZ schreef op maandag 26 januari 2026 @ 07:19:
[...]

Ik heb zelf de i5 Touring en heb laatst de wielen verwisseld. Een rubber of houten blok is wel handig om te gebruiken voor bij het krikpunt. Ook de Touring heeft i5 luchtvering achter maar dit heeft geen problemen opgeleverd. De lage bodemvrijheid is wél iets om rekening mee te houden. Mijn krik kan net laag genoeg icm met het blokje om onder het krikpunt te komen, soms was het zelfs even wringen. Dus hou daar rekening mee.

Verder zorgen voor een goede momentsleutel en vooral niet vergeten om de speciale dop van de slotbouten te verwijderen van het laatste wiel vóór dat je gaat rijden.... Scheelt een hoop gedoe achteraf :+
SilencerNL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:29:
[...]

Ik denk niet dat deze gelinkte krik laag genoeg gaat om onder de auto te plaatsen. Gebruik ook zeker de speciale BMW rubberen doppen. Ik had dit de eerste keer niet gedaan, en heb daarbij de plastic krikpunten van de BMW beschadigd. Ik gebruik zelf deze krik: https://www.datona.nl/garagekrik-laag-model-2-5-ton
Bij het wisselen van het wiel zekeren jullie de auto dus niet met een aparte steun voor het geval de krik het begeeft? De krik zou met 10cm laag genoeg moeten zijn, het laagste punt van het krikpunt is zo’n 12,5cm. Bij een hydraulische krik lijkt het risico me wat groter dat deze in kan zakken dan bij een schaarkrik. De schaarkrik is mogelijk weer iets instabieler, vandaar dat ik even benieuwd ben hoe jullie met deze risico’s omgaan. Bedankt voor het delen van de ervaring met de luchtvering.

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:25
Ik doe de bandenwissel altijd zelf , heb extra lage 3 tons krik met snellift en ook zo'n rubberen liftpad die in de uitsparing van het hefpunt van BMW past. En heb ook een slagmoersleutel van Makita op accu en een momentsleutel voor het juiste aanhaalmoment van de wielbouten. De doppen van de slagmoersleutel zijn ook bekleed met zachter kunststof zodat velg minder snel beschadigd. Ik vertrouw verder op de krik en gebruik verder geen aparte steun.

https://www.datona.nl/ext...Pnxg2bcYnq1UaAn8KEALw_wcB

[ Voor 22% gewijzigd door GeorgeBfast op 26-01-2026 13:08 ]

• ronnie88
GeorgeBfast schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:03:
Ik doe de bandenwissel altijd zelf , heb extra lage 3 tons krik met snellift. En heb ook slagmoersleutel van Makita op accu en een momentsleutel voor het juiste aanhaalmoment van de wielbouten.

https://www.datona.nl/ext...Pnxg2bcYnq1UaAn8KEALw_wcB
Bedankt voor je reactie, je gebruikt dus geen zekering voor de krik tijdens het wisselen? Ik weet dat het maar kortstondig is dat de auto is gelift, maar er bestaat natuurlijk altijd een risico dat deze inzakt of het begeeft. Ik zie dat er een tool bestaat om bij een opgehoogde krik te plaatsen als zekering. Kost wel rond de €200 maar wellicht dat dat nog iets is;

https://winntec.net/jackblock/

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20
Zo'n jack block lijkt me meer iets voor wanneer je zelf onder de wagen kruipt om te sleutelen. Bij het wisselen van een wiel lijkt het erg overbodig, investeer dat dan in een deugdelijke krik. Ik zou ten allen tijde voor een hydraulische gaan en niet voor zo'n schaarkrik die zomaar kan omkantelen als je de parkeerrem een keer hebt vergeten inschakelen :)

• DonJunior
subsonik schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:18:
Zo'n jack block lijkt me meer iets voor wanneer je zelf onder de wagen kruipt om te sleutelen. Bij het wisselen van een wiel lijkt het erg overbodig, investeer dat dan in een deugdelijke krik. Ik zou ten allen tijde voor een hydraulische gaan en niet voor zo'n schaarkrik die zomaar kan omkantelen als je de parkeerrem een keer hebt vergeten inschakelen :)
Omdat mijn oprit iets afloopt richting de straat gebruik ik voor de wielenwissel (van mijn Alfa) altijd een rubberen wielblok. Daarnaast krik ik (ik gebruik een hydraulische krik) de auto hoger dan nodig zodat ik er, ter veiligheid, een velg onder kan leggen als ook een assteun. Heb iets teveel fail filmpjes gezien waarbij het fout ging. Je slaat jezelf voor de kop als je nu gaat beknibbelen op veiligheid en vervolgens dondert je auto van de krik (of rolt ie met krik en al weg)
YouTube: Car Accidentally Rolls Off Jack and into Driveway - 1492194

Ik zou niet zo snel een schaarkrik kiezen: YouTube: Car Jack fail

*sowieso

• subsonik
Oh, ja, op die manier. Ik ging uit van een vlakke ondergrond :)

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:36
Ik heb me een tweedhans I4 edrive40 gekocht. Ben al dagen aan het opzoeken hoe of wat......
Hoe werkt esim? Ik heb orange belgie als provider van mijn smartphone maar moet ik dan gewoon een esim aanvragen op zelfde nummer?

• ASS-Ware
Timmy269 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:24:
Ik heb me een tweedhans I4 edrive40 gekocht. Ben al dagen aan het opzoeken hoe of wat......
Hoe werkt esim? Ik heb orange belgie als provider van mijn smartphone maar moet ik dan gewoon een esim aanvragen op zelfde nummer?
Bedoel je de sim in de auto voor kaartupdates en remote control enzo?
Die zit er fabrieks af toch al in?

• Timmy269
Weet niet juist wat dat is maar staat op de optielijst. Ik dacht dat zoiets was dat er Sim of in dit geval een esim moest geconfigureerd worden en dacht dan dat ik kon bellen en dergelijke zonder mijn smartphone bij te hebben, zoiets als een tweede simkaart maar op hen nummer van die in de smartphone

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 14:19

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Als BMW-liefhebber ben ik me wat aan het inlezen in de i4 en ik stuitte op dit forum; onze benzineslurper (Alfa Giulietta 1,75L) is mijn woon-werkverkeer auto en als ik wat aan het rekenen sla dan overweeg ik toch weer een nieuwe (let wel, 2e hands) elektrische auto. Het eerste EV avontuur was een Kona EV, de laadpaal zit dus nog op de garage. Die auto was fijn maar smaakte niet direct naar meer, ik zoek nu wel iets met wat meer comfort en dan is een BMW wel wat ik zoek. Ik 'schrok' wel wat van de 2e hands prijzen van de i4, dat schrikken is meer dat ik geen vergelijkingsmateriaal had, maar 30K voor een auto met 160K+ km is wel fors...
Mijn vraag is dus vooral: tot welke kilometerstanden zou je dit probleemloos moeten kunnen rijden? Op autoweek zie je nogal eens een Tesla voorbij komen met waanzinnig hoge KM-standen, maar dan al met de zoveelste motor en accu (allemaal onder garantie), maar BMW is daar minder scheutig mee denk ik.
Op basis van het sommetje (Alfa 20ct per km benzine en de BMW ca 6ct per km aan elektriciteit maal 15-20K km per jaar) kan het hogere bedrag aan wegenbelasting (nog 4 jaar 30-25% korting) wel uit en zelfs wel wat afschrijving. Iemand een idee of je een i4 relatief probleemloos tot ca 250K km zou kunnen rijden?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• ASS-Ware
Timmy269 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:34:
Weet niet juist wat dat is maar staat op de optielijst. Ik dacht dat zoiets was dat er Sim of in dit geval een esim moest geconfigureerd worden en dacht dan dat ik kon bellen en dergelijke zonder mijn smartphone bij te hebben, zoiets als een tweede simkaart maar op hen nummer van die in de smartphone
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, maar wellicht bestaat het, geen idee.
Ik ken alleen de SIM waarmee de auto op afstand gecheckt kan worden, op en van slot met de app, camerabeelden remote ophalen, kaartupdate, etc.

• DonJunior
farmacop schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:38:
[..]Iemand een idee of je een i4 relatief probleemloos tot ca 250K km zou kunnen rijden?
Ik heb net in mijn glazen bol gekeken.. denk dat het wel goed komt met die 250k.
Ik snap de stap van Kona naar BMW i4 alleen niet. Er zijn ondertussen toch zoveel meer EVs? Volgens mij zijn er genoeg VWs ID3/ID4 die ver onder 30k qua prijs (2e hands) zitten.
Daar zijn de kinderziektes al wel uit ondertussen (mits je geen 1st edition neemt, trust me I know)

*sowieso

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:44
farmacop schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:38:
Als BMW-liefhebber ben ik me wat aan het inlezen in de i4 en ik stuitte op dit forum; onze benzineslurper (Alfa Giulietta 1,75L) is mijn woon-werkverkeer auto en als ik wat aan het rekenen sla dan overweeg ik toch weer een nieuwe (let wel, 2e hands) elektrische auto. Het eerste EV avontuur was een Kona EV, de laadpaal zit dus nog op de garage. Die auto was fijn maar smaakte niet direct naar meer, ik zoek nu wel iets met wat meer comfort en dan is een BMW wel wat ik zoek. Ik 'schrok' wel wat van de 2e hands prijzen van de i4, dat schrikken is meer dat ik geen vergelijkingsmateriaal had, maar 30K voor een auto met 160K+ km is wel fors...
Mijn vraag is dus vooral: tot welke kilometerstanden zou je dit probleemloos moeten kunnen rijden? Op autoweek zie je nogal eens een Tesla voorbij komen met waanzinnig hoge KM-standen, maar dan al met de zoveelste motor en accu (allemaal onder garantie), maar BMW is daar minder scheutig mee denk ik.
Op basis van het sommetje (Alfa 20ct per km benzine en de BMW ca 6ct per km aan elektriciteit maal 15-20K km per jaar) kan het hogere bedrag aan wegenbelasting (nog 4 jaar 30-25% korting) wel uit en zelfs wel wat afschrijving. Iemand een idee of je een i4 relatief probleemloos tot ca 250K km zou kunnen rijden?
Vraagprijzen zijn niet per se de prijzen die men krijgt.
Een vriend van mij verkocht 6 maanden geleden zijn 2 jaar oude i4 edrive40 met 40.000km. Hij vroeg 42K€ maar kreeg uiteindelijk maar 32K€…

• farmacop

farmacop

He bah Donjunior , ik hoopte inderdaad op de glazen bol ;-) Die Kona EV is aangereden aan het eind van de looptijd van de lease, daarna hebben we die Alfa gekocht, maar ik overweeg nu weer een elektrische auto. BMW vooral omdat ik BMW's fijn vind rijden en de luxe binnen ook wel kan waarderen.
Nee ik hoef geen casustiek, maar meer of er lezers van dit forum al reviews (zoals autoweek bijv.) van I4 met hoge km-standen voorbij hebben zien komen.
Ben blij met jouw opmerking @Scientific, mogelijk zit er flink wat onderhandelingsruimte... maar eerst mijn vrouw warm maken voor mijn plannetje natuurlijk

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• DonJunior
farmacop schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:00:
He bah Donjunior , ik hoopte inderdaad op de glazen bol ;-) Die Kona EV is aangereden aan het eind van de looptijd van de lease, daarna hebben we die Alfa gekocht, maar ik overweeg nu weer een elektrische auto. BMW vooral omdat ik BMW's fijn vind rijden en de luxe binnen ook wel kan waarderen.
Nee ik hoef geen casustiek, maar meer of er lezers van dit forum al reviews (zoals autoweek bijv.) van I4 met hoge km-standen voorbij hebben zien komen.
Ben blij met jouw opmerking @Scientific, mogelijk zit er flink wat onderhandelingsruimte... maar eerst mijn vrouw warm maken voor mijn plannetje natuurlijk
offtopic:
Het ging mij meer om de prijs range. De Hyundai Kona, Alfa Giulietta en dan nu naar een BMW i4 is nogal een.. stap. De vraag is of je niet liever iets goedkopers qua EV wenst (want ondertussen is er veel meer op de markt dan een Kona). Ik snap de wens wel.. maar is die haalbaar? Maar goed ik ga daarmee voorbij aan je eigenlijk vraag waarvoor excuses.
Hier een soort van identieke vraag als de jouwe: https://www.reddit.com/r/...th_a_high_mileage_i4_50k/

*sowieso

• farmacop

farmacop

DonJunior schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:12:
[...]
offtopic:
Het ging mij meer om de prijs range. De Hyundai Kona, Alfa Giulietta en dan nu naar een BMW i4 is nogal een.. stap. De vraag is of je niet liever iets goedkopers qua EV wenst (want ondertussen is er veel meer op de markt dan een Kona). Ik snap de wens wel.. maar is die haalbaar? Maar goed ik ga daarmee voorbij aan je eigenlijk vraag waarvoor excuses.
Hier een soort van identieke vraag als de jouwe: https://www.reddit.com/r/...th_a_high_mileage_i4_50k/
Thanks! Zal die Reddit eens gaan lezen. Ons budget is in de loop van de jaren wat gestegen, die Kona EV was nog in de tijd van 4% bijtelling en we hadden een 5 Serie op benzine om met z'n vijven op vakantie te gaan. Nu ik zie wat in aan de pomp achterlaat en dat ondanks introductie van wegenbelasting EV toch interessant is... heroverweeg ik een EV en dan meteen wel 'freude am fahren' :*)

• poing
  • Niet online
farmacop schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:00:
Ken iemand die een kapotte motor had in de iX3 & die moest vervangen worden. Het was nog een jonge wagen (ongeveer 3 jaar oud), maar had wel al 150.000km. Ik denk dat je bij elk merk een 5000EUR opzij moet zetten voor het geval dat, maar dat is tegenwoordig ook met een brandstofwagen het geval.

• Timmy269
ASS-Ware schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:47:
[...]

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, maar wellicht bestaat het, geen idee.
Ik ken alleen de SIM waarmee de auto op afstand gecheckt kan worden, op en van slot met de app, camerabeelden remote ophalen, kaartupdate, etc.
Dit is de code van bmw 06PA Personal eSIM

• man-o-script
Timmy269 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:54:
[...]

Dit is de code van bmw 06PA Personal eSIM
Heb de omschrijving van die optie ook nooit begrepen. Mijn vermoeden is dat dit alleen op die manier werkt met bepaalde providers in bepaalde landen.
Wat je wel kunt doen in Nederland (en neem aan ook in België) is de Personal eSIM activeren als wifi-hotspot in je auto. Handig als je vaak kinderen op de achterbank hebt met een iPad. Loopt dan via Ubigi (KPN in NL en Orange/Telenet in België) en kost je een tientje per maand ongeveer.

[ Voor 4% gewijzigd door man-o-script op 27-01-2026 15:51 ]

//

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 07:08
Ook ik mis sinds vorige week woesdag ritten en laadsessies in mijn BMW App. Heb met BMW een aantal stappen doorlopen, maar dat lost het niet op. Moest een mail sturen met alle gegevens van mn telefoon. Ze gaan het indienen in Duitsland. Het is een bekend probleem.

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-02 13:30
Hydraulic schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:50:
Ook ik mis sinds vorige week woesdag ritten en laadsessies in mijn BMW App. Heb met BMW een aantal stappen doorlopen, maar dat lost het niet op. Moest een mail sturen met alle gegevens van mn telefoon. Ze gaan het indienen in Duitsland. Het is een bekend probleem.
Heb ik vorige maand ook gehad, overal uit en ingelogd, berijders verwijderen etc.. Bleek een simpele reset van idrive, dus power inhouden in de auto, het te verhelpen.

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-02 13:30
DonJunior schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:52:
[...]

Ik heb net in mijn glazen bol gekeken.. denk dat het wel goed komt met die 250k.
Ik snap de stap van Kona naar BMW i4 alleen niet. Er zijn ondertussen toch zoveel meer EVs? Volgens mij zijn er genoeg VWs ID3/ID4 die ver onder 30k qua prijs (2e hands) zitten.
Daar zijn de kinderziektes al wel uit ondertussen (mits je geen 1st edition neemt, trust me I know)
Ik heb hem lease, in krap 3jaar staat ie op 102k.
Op een keer een raar ding dat de stator uit alignment was/ koolstofborstels schoonmaken (jaja i4 heeft ze blijkbaar) , waar ik de auto een dag voor kwijt was. Die was vast duur (voor de lm). verder alleen rem vloeistof vervangen en ruiten sproeier bijvullen. De batterij status kan je als eigenaar uit bmwdata halen, die was bij 90k nog prima op 97% uit mn hoofd.

• ASS-Ware
Hydraulic schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:50:
Een reset naar fabrieksinstellingen was bij mij de oplossing.
Misschien eens proberen.

• Timmy269
man-o-script schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Heb de omschrijving van die optie ook nooit begrepen. Mijn vermoeden is dat dit alleen op die manier werkt met bepaalde providers in bepaalde landen.
Wat je wel kunt doen in Nederland (en neem aan ook in België) is de Personal eSIM activeren als wifi-hotspot in je auto. Handig als je vaak kinderen op de achterbank hebt met een iPad. Loopt dan via Ubigi (KPN in NL en Orange/Telenet in België) en kost je een tientje per maand ongeveer.
De provider die ik heb (Belgie) is orange en die hebben esim en zou volgens de website gratis zijn.
Maar hoe zit dat nu? Zit er nu al een esim in de auto of moet ik dan orange contacteren om een esim aan te maken, die dan gelinkt moet worden aan de auto. Het voordeel zou ook zijn als de smartphone vergeten is, je toch nog in de auto kan bellen volgends de bmw website.

• man-o-script
Timmy269 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:25:
[...]

De provider die ik heb (Belgie) is orange en die hebben esim en zou volgens de website gratis zijn.
Maar hoe zit dat nu? Zit er nu al een esim in de auto of moet ik dan orange contacteren om een esim aan te maken, die dan gelinkt moet worden aan de auto. Het voordeel zou ook zijn als de smartphone vergeten is, je toch nog in de auto kan bellen volgends de bmw website.
Je kan via de app controleren of je provider het ondersteunt, maar bij mij was die optie er niet. Uiteindelijk kom je dan uit bij de wifi-hotspot die tegen betaling wel mogelijk is, en overigens goed werkt. Zie ook: https://www.bmw.nl/nl/s/a...ider-5TXxJ?language=nl_NL en YouTube: Setting up Your BMW Personal eSIM - BMW How-To

//

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 08:21
Quiller schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:50:
[...]

-- dat gezegd zijnde mss beter blurren!!!!)
Ik zie dat wel vaker dat mensen hun kenteken blurren, wellicht word ik als zeer naïef bestempeld maar wat kan er allemaal gebeuren als mensen je kenteken kunnen lezen, een kenteken is toch op vele andere plekken ook gewoon te lezen?

• B1OO
eikrur schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:00:
[...]

Ik zie dat wel vaker dat mensen hun kenteken blurren, wellicht word ik als zeer naïef bestempeld maar wat kan er allemaal gebeuren als mensen je kenteken kunnen lezen, een kenteken is toch op vele andere plekken ook gewoon te lezen?
Kentekeninformatie is inderdaad gewoon opvraagbaar via de RDW, het gaat meer om de combinatie met de locatie. Er zijn databases beschikbaar op het dark web waarin kentekens met NAW worden gekoppeld. Deze worden gebruikt voor 'shopping lists', zodat ze op verzoek je auto kunnen leegtrekken.

Dus ikzelf pas altijd een beetje op met een foto delen met je huis + kenteken erop en GPS metadata in de file.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Naar mijn weten is dat niet zo evident voor Belgische nummerplaten. In Nederland is een nummerplaat gekoppeld aan de auto en kan je deze gebruiken om de historiek te zien. In België is een nummerplaat gekoppeld aan de eigenaar en kan deze een nummerplaat overzetten naar een nieuwe auto.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:10
Andersom gedacht: waarom zou je het kenteken van de auto publiekelijk delen? Dat heeft doorgaans geen enkele meerwaarde voor een forum zoals dit. En je weet nooit hoe een koe een haas vangt met de huidige digitale (traceer) technieken.

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 08:21
tc982 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:27:
Naar mijn weten is dat niet zo evident voor Belgische nummerplaten. In Nederland is een nummerplaat gekoppeld aan de auto en kan je deze gebruiken om de historiek te zien. In België is een nummerplaat gekoppeld aan de eigenaar en kan deze een nummerplaat overzetten naar een nieuwe auto.
Voor Belgie geldt toch hetzelfde als voor Nederland als je kijkt naar het houtsnijdende argument van B100, bij die shoppinglists kan ik me alles voorstellen als je kijkt naar prijzen van bijvoorbeeld alleen al een laserkoplamp. Dan is het inderdaad voor de shoppers handig te weten waar de auto staat met de meeste onderdelen van het wensenlijstje erop

• Quiller
tc982 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:27:
Tot (en ja het gebeurt vaak in ons belgenlandje) je nummerplaat valselijk gebruikt wordt op een voertuig in een andere kant van het landje, je boete na boete krijgt inclusief vaak een extra boete wegens nummerplaat ingeschreven op een ander voertuig... Je vecht dat natuurlijk aan (en wint dat normaliter) maar dat is pas puur tijdsverlies en miserie... En ja men kan je nummerplaat ook op andere manieren 'te pakken' krijgen maar je moet het niet makkelijker maken dan het al is.

• Timmy269
Hoeveel sleutels en kaarten moet er bij een tweedehandsvoertuig meegegeven worden?
Ik dacht 2 sleutels maar ik weet niet of er een bmw kaart moet bijzitten en een bmw charging kaart?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:10
Ik kreeg twee sleutels en een kaart (nieuwe auto, LCI). De charging pass moest ik zelf aanvragen en die wordt (prive) normaal ook niet overgedragen aangezien deze persoonlijk is en er een betaalmethode gekoppeld is.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-02 15:07

Hou ook even 2 houten balken of stenen bij de hand. Doordat je hem opkrikt gaat de luchtvering in zijn laagste stand en kan mogelijk je krik er niet onderuit. Door even iets hoogs onder de banden te leggen kun je in ieder geval je krik er netjes onderuit krijgen.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
man-o-script schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:49:
Ik heb jaren geleden deze ENET dongle besteld. Samen met een iPhone en een USB-C of Lightning naar ethernet adapter werkt dit goed. BimmerCode downloaden in de AppStore en de juiste waardes aanpassen :)
Thanks. Kan je hiermee (bimmercode + ENET) lange change assist op de pre-facelift i4 OS8.0 aanzetten?

Divide and conquer.

• ndedecke
  • Laatst online: 05-02 13:36

Zelf ook de keuze gemaakt om zelf te wisselen en 3 weken geleden de eerste keer de wissel gedaan (nieuwe winterwielenset was toen toegekomen).
Heb me een aantal zaken aangeschaft:
- Stix LS-01 2.5T rolkrik (in opbergkoffertje): pools merk, laag genoeg, zou redelijk merk zijn, vrij goedkoop en vooral niet te groot en met handig opbergkoffertje. Ik ga enkel wielwissels doen en nooit zelf onder de auto liggen. De 2.5 ton leek dan voldoende.
- Planger lofty pad voor BMW: stevig rubber ding om de krikpunten niet te beschadigen. Werkte goed met de krik. De eerste keer wel een paar keer goed gepositioneerd en gecontroleerd bij het opkrikken. Die rubber vervormt toch wel wat bij het opkrikken en ik was bang dat hij niet goed zat maar leek toch allemaal prima te zijn.
- Een wiel uitlijnpen/hanger wat wel makkelijk was om het wiel zonder veel moeite te positioneren.
- Momentsleutel met doppen met kunststofbescherming want wou zeker de velgen niet beschadigen

Heb binnen in mijn garage op een vlakke ondergrond de wissel gedaan. Gewoon opgekrikt tot het wiel net los was van de grond. Dan in het onderste gat de uitlijnpen gestopt en het andere wiel kon ik dan zonder veel moeite makkelijk positioneren - hoefde niet echt iets te tillen omdat hij niet hoog opgekrikt is.

Mocht de krik ineens loslaten denk ik trouwens niet dat dit iets zou beschadigen aangezien hij toch redelijk stevig op de 3 andere wielen staat en hij ook niet hoog opgekrikt was.

De eerste wissel heeft me een uur gekost maar dat was met wat zoeken hoe de nieuwe krik, pad, uitlijnpen en momentsleutel werkten. Ik heb ook ineens mijn rode remklauwen gepoetst :-) Zal volgende keer wel vlotter gaan.

Wat de luchtvering betreft heb ik er ook geen last van gehad. Had ergens gelezen om te zorgen dat de auto best rijklaar is en je de sleutel in de auto laat liggen. Maar ergens anders las ik dan net het omgekeerde om de auto afgesloten te laten staan.
Hij maakte wel eens wat geluid op bepaald moment maar niet dat hij actief iets begon te verhogen of verlagen.

Ik had nieuwe winterwielen met nieuwe TPMS sensoren. Na de wissel heb ik wat rondgereden in het dorp maar werd de procedure van bandherkenning een paar keer gestopt op 70-80%. Dan was het wel goed maar de komende 2 dagen nog 2 keer de melding "banden niet herkend" gekregen.
Maar is vanzelf goed gekomen. Blijkbaar kan dat voorvallen met nieuwe TPMS sensoren dat ze nog niet goed wakker zijn.

Conclusie: het ging vlot en laat het je dus niet afschrikken maar zorg wel voor een goede krik en krikpad.

Groeten,
Nick

• man-o-script
wimpie schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:55:
[...]

Thanks. Kan je hiermee (bimmercode + ENET) lange change assist op de pre-facelift i4 OS8.0 aanzetten?
Dat lijkt me wel, maar zelf niet gedaan aangezien ik 8.5 heb.

//

• Timmy269
De auto die in het I4 scherm staat, is dat te personaliseren naar de auto die je bezit met de correcte velgen en opties kleur, bumpers, ....

• DonJunior
Timmy269 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:14:
De auto die in het I4 scherm staat, is dat te personaliseren naar de auto die je bezit met de correcte velgen en opties kleur, bumpers, ....
Op de Duitse kentekenplaat na, klopt ie bij mij wel perfect (zelfde velgen, zelfde kleur, zelfde opties) (m.u.v details die ik zelf achteraf heb toegevoegd natuurlijk)

*sowieso

• Quiller
@Timmy269 Ook bij mij is deze perfect correct weergegeven volgens de aangekochte opties ... Dit geeft mij wel het vermoeden dat het 'ergens' moet aan te passen zijn (iemand weet van met bimmercode bv?)

• man-o-script
Kan niet volledig met bimmercode, maar wel met andere software. Mocht het niet matchen kun je het ook gewoon door de dealer laten doen. Maar niet alles is mogelijk voor zover ik weet. Zo heb ik in de app wel de juiste velgen en in iDrive niet.
En nadat de dealer een fout had gemaakt was ik in m’n X3 ineens een 5 serie…

//

• JesseB7
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-02 22:56
Auto is bijna 2 jaar oud en heeft de eerste beurt nodig in April..

Ik zie dat ik de service inclusive optie voor 5 jaar kan kopen voor 700 euro. Iemand enig idee wat een beurt kost en of dit aanbod interessant is?

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
Timmy269 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:14:
Niet zelf geprobeerd: https://www.i4talk.com/th...ires-in-the-bmw-app.9705/

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 11:12
JesseB7 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:18:
Auto is bijna 2 jaar oud en heeft de eerste beurt nodig in April..

Ik zie dat ik de service inclusive optie voor 5 jaar kan kopen voor 700 euro. Iemand enig idee wat een beurt kost en of dit aanbod interessant is?
elke 2 jaar heb je onderhoud.

Als je 4 jaar kiest. kan je
- nu onder houd doen
- over 2 jaar
- over 4 jaar (net voordat het afloopt)

Het '5e' jaar heb je niets aan tenzij je weer voor 1, 3 of 5 jaar verlengt denk ik

Dan is het wel voordeliger dan los onderhoud. Mijn onderhoudsbeurt was 346 euro. waarvan 29,64 euro voor het vervangen van mijn sleutelbatterij :F

[ Voor 5% gewijzigd door gekke-gerrit op 04-02-2026 10:44 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

• Quiller
gekke-gerrit schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:43:
[...]

- nu onder houd doen
- over 2 jaar

Het '5e' jaar heb je niets aan tenzij je weer voor 1, 3 of 5 jaar verlengt denk ik

Dan is het wel voordeliger dan los onderhoud. Mijn onderhoudsbeurt was 346 euro. waarvan 29,64 euro voor het vervangen van mijn sleutelbatterij :F
Toch wel opvallend : anderhalf jaar geleden was mijn eerste onderhoud (edrive40) minder dan 250 (inclusief de bandenwissel zat ik nog een heel stuk onder de 300). -- Ik lees van mensen op allerlei plaatsen dat er zelfs garages zijn die 800 durven vragen voor onderhoud i4... Kortom : heeft BMW geen standaardtarieven???? -- België btw

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:44
Quiller schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:50:
[...]

Toch wel opvallend : anderhalf jaar geleden was mijn eerste onderhoud (edrive40) minder dan 250 (inclusief de bandenwissel zat ik nog een heel stuk onder de 300). -- Ik lees van mensen op allerlei plaatsen dat er zelfs garages zijn die 800 durven vragen voor onderhoud i4... Kortom : heeft BMW geen standaardtarieven???? -- België btw
Ik betaalde in mei 2025 322€ voor het eerste onderhoud na 2 jaar (België).

• dencoupe
  • Laatst online: 08-02 15:07
gekke-gerrit schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:43:
[...]

- nu onder houd doen
- over 2 jaar

Normaal gesproken gebeurd er bij de standaard beurt niet zo heel veel. Interieurfilter, remolie en de software wordt geüpdatet. Dat is het voor nu wel zo'n beetje. Maar mocht het gebeuren dat ze in de beurt extra werkzaamheden gaan stoppen (bv het schoonmaken van de motoren ivm gruis) dan gaat een beurt wel erg duur worden en koop je dat nu af voor een schijntje. Anders zal het niet veel uitmaken of je het los doet of inclusief. Geeft wel een hoop rust als je voor die balie staat en weet dat je weer gewoon de sleutel in je hand gedrukt krijgt ipv een a4-tje met een 3 of 4 cijferig totaal ;)

• ASS-Ware
dencoupe schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:04:
[...]

Normaal gesproken gebeurd er bij de standaard beurt niet zo heel veel. Interieurfilter, remolie en de software wordt geüpdatet. Dat is het voor nu wel zo'n beetje. Maar mocht het gebeuren dat ze in de beurt extra werkzaamheden gaan stoppen (bv het schoonmaken van de motoren ivm gruis) dan gaat een beurt wel erg duur worden en koop je dat nu af voor een schijntje. Anders zal het niet veel uitmaken of je het los doet of inclusief. Geeft wel een hoop rust als je voor die balie staat en weet dat je weer gewoon de sleutel in je hand gedrukt krijgt ipv een a4-tje met een 3 of 4 cijferig totaal ;)
Ik neem aan dat extra werkzaamheden niet afgedekt worden door het onderhoudscontract.
Zelfs ruitensproeiervloeistof valt er niet onder.

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:17
Goedemiddag,

Nou het is zover, mag een nieuwe leaseauto uitzoeken. Momenteel heb ik een BMW 320E touring. Ik zag al snel in de configurator dat het een EV moet gaan worden, ivm het brandstofvoorschot wat in het leasebudget zit en de huidige brandstofprijzen is een BMW 330E al buiten budget. Auto's zijn weer een stuk duurder geworden in 4 jaar tijd zag ik, en leasebudget is wel wat gestegen maar niet genoeg ;-) Geen probleem, ik wilde zowiezo al wel de overstap maken naar EV deze keer.

Ik wil dus een I4 gaan bestellen, het wordt of een M sport Edition edrive35 in brooklyn grey, 19" velgen, donkere ramen achter, hifi system, trekhaak, en dat is het dan wel zo'n beetje. Of een Pure edition Edrive40, in skyscraper grey of zwart, met 18 of 19" accessoire velgen, trekhaak en dan wat meer ruimte voor de nodige opties zoals HK audio, schuifdak. De pure edition heeft ook donkere ramen, shadowline M hoogglans accenten raamlijsten, en comfort pack inclusief.

Dus of deze brooklyn grey M sport edition met 19" styling 859 (foto bij benadering, geen rode remklauwen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NvVPgu8anq_ypGeFdLNbjOJRkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWN9kfvOwdVsz8fxL2u6ermj.jpg?f=fotoalbum_large

Of deze, de Pure uitvoering E40 skyscraper grey met 18" styling 853:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4_Cz97HZecWfC8umrpn2QW-7_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKvmn8SveeEtwR6woe06gXON.jpg?f=fotoalbum_large

of de Pure edition in zwart met 19" styling 859 M jet black:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGJ5j_Ymw7r3MnT_R1KZFTGHvH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0rX9GsjKbxAf3tvJTSEdcR8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga wellicht 1x per jaar op vakantie in europe, tegenwoordig vaker met vliegtuig weg, en mijn woonwerk is binnen 20km en mijn verste zakelijke rit is ca 100-150km enkele reis naar klanten of schiphol.

Ohja we hebben ook nog een sloepje in de haven, met een boottrailer, onder 750kg, daar gaan we ook wel eens mee op pad naar een ander vaargebied achter de auto, maar geen lange afstanden zoals zuid frankrijk.

Ik ga denk voor de emotie boven ratio, en dan heeft mijn voorkeur de M sport edition brooklyn grey, en dan de iets kortere range maar op de koop toenemen. Ik heb momenteel de "gewone" 320E uitvoering, wel met shadowline accenten, maar wil graag een keer de wat dikkere/sportievere look van de M sport edition.

Mijn vragen:

- Mensen hier met (goede) ervaring met een e35 qua range? of goedbedoeld advies altijd welkom, ik weet dat de E35 iets minder snel accelereert en iets minder snel laadt tov de E40 maar dat is voor mij geen probleem.

- Ik kan kiezen tussen all season banden, of zomer/winterbanden wissel. Ik heb wel eens gehoord dat zomer/winterbanden beter is voor bereik van een BMW i4 qua efficiency tov all season. iemand ervaring ?

bedankt voor jullie reacties, ik hoop spoedig te gaan bestellen ;-)

grt skywalker

[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 07-02-2026 13:08 ]

• DonJunior
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:04:
Goedemiddag,

Nou het is zover, mag een nieuwe leaseauto uitzoeken. Momenteel heb ik een BMW 320E touring. Ik zag al snel in de configurator dat het een EV moet gaan worden, ivm het brandstofvoorschot wat in het leasebudget zit en de huidige brandstofprijzen is een BMW 330E al buiten budget. Auto's zijn weer een stuk duurder geworden in 4 jaar tijd zag ik, en leasebudget is wel wat gestegen maar niet genoeg ;-) Geen probleem, ik wilde zowiezo al wel de overstap maken naar EV deze keer.

Ik wil dus een I4 gaan bestellen, het wordt of een M sport Edition edrive35 in brooklyn grey, 19" velgen, donkere ramen achter, hifi system, trekhaak, en dat is het dan wel zo'n beetje. Of een Pure edition Edrive40, in skyscraper grey of zwart, met 18 of 19" accessoire velgen, trekhaak en dan wat meer ruimte voor de nodige opties zoals HK audio, schuifdak. De pure edition heeft ook donkere ramen, shadowline M hoogglans accenten raamlijsten, en comfort pack inclusief.

Dus of deze brooklyn grey M sport edition met 19" styling 859 (foto bij benadering, geen rode remklauwen):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ga wellicht 1x per jaar op vakantie in europe, tegenwoordig vaker met vliegtuig weg, en mijn woonwerk is binnen 20km en mijn verste zakelijke rit is ca 100-150km enkele reis naar klanten of schiphol.

Ohja we hebben ook nog een sloepje in de haven, met een boottrailer, onder 750kg, daar gaan we ook wel eens mee op pad naar een ander vaargebied achter de auto, maar geen lange afstanden zoals zuid frankrijk.

Ik ga denk voor de emotie boven ratio, en dan heeft mijn voorkeur de M sport edition brooklyn grey, en dan de iets kortere range maar op de koop toenemen. Ik heb momenteel de "gewone" 320E uitvoering, wel met shadowline accenten, maar wil graag een keer de wat dikkere/sportievere look van de M sport edition.

Mijn vragen:

- Mensen hier met (goede) ervaring met een e35 qua range? of goedbedoeld advies altijd welkom, ik weet dat de E35 iets minder snel accelereert en iets minder snel laadt tov de E40 maar dat is voor mij geen probleem.

- Ik kan kiezen tussen all season banden, of zomer/winterbanden wissel. Ik heb wel eens gehoord dat zomer/winterbanden beter is voor bereik van een BMW i4 qua efficiency tov all season. iemand ervaring ?

grt skywalker
Qua range heb ik juist de E40 gekozen. Wel zomer- en winterbanden.
Zwart en grijs zijn trouwens geen kleuren, wit ook niet. Of mag je niks qua kleur kiezen van de baas?

Ow en ⬇️

*sowieso

• sky_walker
DonJunior schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:26:
[...]

Qua range heb ik juist de E40 gekozen. Wel zomer- en winterbanden.
Zwart en grijs zijn trouwens geen kleuren, wit ook niet. Of mag je niks qua kleur kiezen van de baas?

Ow en ⬇️
Dank, ik mag alle kleuren kiezen die beschikbaar zijn. Ik wil geen witte meer, daar heb ik nu 4,5 jaar naar gekeken. Pure edition kleuren zijn beperkt, enkel cape york green en rood naast grijs/wit/zwart palet. Portimao blue M sport beetje too much voor mij. Welke kleur heb jij ?

[ Voor 9% gewijzigd door sky_walker op 07-02-2026 13:37 ]

• DonJunior
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:35:
[...]

[..] Portimao blue M sport beetje too much voor mij. Welke kleur heb jij ?
Precies die :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HniMZTXLJdLO9PssYyLgCWgwlSY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRJRSFzXTD5rjGW8EAUcWRhI.jpg?f=fotoalbum_medium
Nog steeds elke dag een beetje verliefd op .. O+

*sowieso

• sky_walker
DonJunior schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:52:
[...]

Precies die :D

[Afbeelding]
Nog steeds elke dag een beetje verliefd op .. O+
Tja, blijft ook mooi ja. ook zonder donkere achterramen juist wel mooi.

• DonJunior
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:11:
[...]

Tja, blijft ook mooi ja. ook zonder donkere achterramen juist wel mooi.
Normaal, bij mijn vorige auto's, had ik altijd Sonniboys zonwering achter, maar die hebben ze niet op een i4. Dus toch maar, ivm zon voor de kids, achteraf, laten blinderen.

Zojuist trouwens een Brooklyn Grey M50 gezien hier in de wijk.. Dat is toch wel gave kleurstelling met het M uiterlijk.
Qua kleuren kun je het overigens zo gek maken als je wilt, maar dan wordt t snel weer duurder (Individual)

Als ik de gemiddelde parkeersplaats zie tegenwoordig is het maar weinig kleur. Vandaar dat ik altijd wel een leuk kleurtje wil.. (persoonlijke voorkeur natuurlijk)

*sowieso

• sky_walker
DonJunior schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:19:
[...]

Normaal, bij mijn vorige auto's, had ik altijd Sonniboys zonwering achter, maar die hebben ze niet op een i4. Dus toch maar, ivm zon voor de kids, achteraf, laten blinderen.

Zojuist trouwens een Brooklyn Grey M50 gezien hier in de wijk.. Dat is toch wel gave kleurstelling met het M uiterlijk.
Qua kleuren kun je het overigens zo gek maken als je wilt, maar dan wordt t snel weer duurder (Individual)

Als ik de gemiddelde parkeersplaats zie tegenwoordig is het maar weinig kleur. Vandaar dat ik altijd wel een leuk kleurtje wil.. (persoonlijke voorkeur natuurlijk)
ja ik blijf de M sport edition met Brooklyn Grey ook een zeer mooie verschijning vinden, zeker in de zon als de metallic lak tot leven komt. Het lijkt uni lak, maar is wel degelijk metallic. Vandaar dat ik neig naar E35 in deze uitvoering ipv de pure in E40, iedereen heeft het maar over meer en meer range tegenwoordig maar ik vraag me af of dat wel zo belangrijk is, hangt natuurlijk ook weer af van je afstanden etc..... :?

• DonJunior
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:23:
[...]

ja ik blijf de M sport edition met Brooklyn Grey ook een zeer mooie verschijning vinden, zeker in de zon als de metallic lak tot leven komt. Het lijkt uni lak, maar is wel degelijk metallic. Vandaar dat ik neig naar E35 in deze uitvoering ipv de pure in E40, iedereen heeft het maar over meer en meer range tegenwoordig maar ik vraag me af of dat wel zo belangrijk is, hangt natuurlijk ook weer af van je afstanden etc..... :?
Ik heb hiervoor een EV gehad (VW ID3) en die haalde krap 300 km. Dat was voor forensen prima. Maar wij hebben meermaals gehad dat ik thuis kwam van het werk en mijn vrouw op visite wilde bij familie of vrienden en dat we dan toch eerst moesten laden.
Tevens kwam die auto met dakkoffer op vakantie trips met moeite nét boven de 200km.
Toch irritant op een gegeven moment. Vandaar de keuze voor een iets grotere accu.

*sowieso

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:04:
Goedemiddag,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn vragen:

grt skywalker
Heb je al een eigen laadpaal? Of moet je publiek laden in de wijk? In het eerste geval, E35 prima optie.
Tweede geval zal ik toch eerder de E40 overwegen afhankelijk van de drukte in de wijk en wat er nog aan gaat komen als de pseudo-eindheffing echt doorgezet gaat worden volgend jaar. Heb je net wat meer marge als je toch een paar langere ritten hebt.

Let er voor de banden wel mee op dat de BMW dealers geen garantie werk uitvoeren aan het onderstel bij all seasons. Er moeten de BMW OEM banden onder zitten willen ze daar werk voor uitvoeren. En dat zijn alleen de zomer en winter opties.

• sky_walker
Zipsop schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:24:
[...]

Heb je al een eigen laadpaal? Of moet je publiek laden in de wijk? In het eerste geval, E35 prima optie.
Tweede geval zal ik toch eerder de E40 overwegen afhankelijk van de drukte in de wijk en wat er nog aan gaat komen als de pseudo-eindheffing echt doorgezet gaat worden volgend jaar. Heb je net wat meer marge als je toch een paar langere ritten hebt.

Let er voor de banden wel mee op dat de BMW dealers geen garantie werk uitvoeren aan het onderstel bij all seasons. Er moeten de BMW OEM banden onder zitten willen ze daar werk voor uitvoeren. En dat zijn alleen de zomer en winter opties.
Dankjewel, handig om te weten. ik zal wss inderdaad voor zomer en winterwielen gaan, ik kan kiezen in de lease, scheelt maar eur 5 per maand ongeveer.

Ik heb een laadpaal op de oprit, dus ik kan altijd thuis laden, en op werk ook voldoende laadpalen (300). Ik krijg nog wel een nieuwe laadpaal voor een EV, heb nu enkel een oude 4kwh voor de plugin hybride.

• Quiller
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:05:
[...]

Dankjewel, handig om te weten. ik zal wss inderdaad voor zomer en winterwielen gaan, ik kan kiezen in de lease, scheelt maar eur 5 per maand ongeveer.

Ik heb een laadpaal op de oprit, dus ik kan altijd thuis laden, en op werk ook voldoende laadpalen (300). Ik krijg nog wel een nieuwe laadpaal voor een EV, heb nu enkel een oude 4kwh voor de plugin hybride.
Wat je ook kan doen (als beide op velg staan (wat altijd aan te raden valt)) is voor de winterwielen een inch kleiner dan de zomerwielen te nemen... Scheelt je weer net wat extra range in de winter... (naargelang welke velgen is dit wat meer of niet -- zo kan je eventueel voor de zomerwielen de velg nemen die je het mooist vind zonder op de range te letten ;))

• sky_walker
Quiller schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:35:
[...]

Wat je ook kan doen (als beide op velg staan (wat altijd aan te raden valt)) is voor de winterwielen een inch kleiner dan de zomerwielen te nemen... Scheelt je weer net wat extra range in de winter... (naargelang welke velgen is dit wat meer of niet -- zo kan je eventueel voor de zomerwielen de velg nemen die je het mooist vind zonder op de range te letten ;))
goede tip, de Leasemaatschappij hanteert echter of all seasons, of winter/zomerbanden op dezelfde velg.

• sky_walker
Ik heb inmiddels nog een keer in de leasemaatschappij configurator gekeken, ik kan toch ook de i4 M sport edition edrive40 kiezen, met 19" LM, hifi systeem en trekhaak. In brooklyn grey metallic (of toch portimao blue :? ), dan kom ik nog net uit qua budget op 1 euro na. Goedkoop is het niet, catalogusprijs ruim 69k, maar dan heb ik wel alles wat ik eigenlijk wil. extra range en M sport edition met 19", dus ik denk dat dat hem wordt, nog even naar de maandelijkse uitgaven kijken en thuis overleggen :-).

Bedankt voor de adviezen zover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ioxMBy5ZqZeL6XUWL92gwjizqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rwpoTN56mTJUHSWMyd0hOFte.png?f=fotoalbum_large

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 07:00
sky_walker schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:56:
Ik heb inmiddels nog een keer in de leasemaatschappij configurator gekeken, ik kan toch ook de i4 M sport edition edrive40 kiezen, met 19" LM, hifi systeem en trekhaak. In brooklyn grey metallic (of toch portimao blue :? ), dan kom ik nog net uit qua budget op 1 euro na. Goedkoop is het niet, catalogusprijs ruim 69k, maar dan heb ik wel alles wat ik eigenlijk wil. extra range en M sport edition met 19", dus ik denk dat dat hem wordt, nog even naar de maandelijkse uitgaven kijken en thuis overleggen :-).

[Afbeelding]
Gave auto zo hoor.
Bedoel je met Hifi-systeem de Harman-Kardon optie? (Ik denk dat je die, als je van een beetje goede geluidskwaliteit houdt, bij de i4 zeker moet overwegen - heb vaak gehoord/gelezen dat de standaard optie(s) niet echt geweldig zijn)

We hebben zelf de "40" met M-pakket in Dravit Grau. Naast dat ik die kleur persoonlijk heel mooi vind, vooral de "goudsnippers" die hem, afhankelijk van het licht iedere keer net anders doet kleuren, is voor mij ook een hele prettige bijkomstigheid van deze kleur-optie dat de achterbumper volledig in dezelfde kleur meegespoten is (vind persoonlijk die zwarte accenten op de hoeken van de achterbumper niet zo mooi).

Wat range betreft (mijn woon-werk is ook zo'n 20km enkele reis) geen enkel probleem (helemaal niet met een eigen laadpaal aan huis). Ondertussen ook al twee vakanties naar Italië and Slovenië/Kroatië er mee gedaan zonder problemen. Gewoon een fantastische auto.

Veel plezier ermee gewenst alvast.

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-02 05:57
Goedemiddag,

Door ijskrabber de volgende krasjes gekregen op het vlak tussen de ramen van bestuurdersraam en raam war erachter zit (zie foto). Weet iemand met welk middel je dat het beste kan behandelen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdBorouRlsDmUAeOD7hLVCqTslc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMsMPnZfK9m9kt5mJLZmeJUN.jpg?f=fotoalbum_large

• Fab1Man
  • Laatst online: 19:38

Fab1Man

Live life to the fullest

sky_walker schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:56:

[Afbeelding]
Wat je ook kunt doen is kijken of je bij een BMW dealer er eentje weet te vinden die jong gebruikt is en geïmporteerd wordt.

Zo heb ik een eDrive40 M Sport, 19”, HUD, Hifi in het zwart weten te vinden die op kenteken voor 61k gezet is.

• Quiller
BMWi4 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:34:
Goedemiddag,

Door ijskrabber de volgende krasjes gekregen op het vlak tussen de ramen van bestuurdersraam en raam war erachter zit (zie foto). Weet iemand met welk middel je dat het beste kan behandelen?[Afbeelding]
Voor je zelf gaat knoeien ga eens langs bij de dealer Ik had (door lek in parking) op mijn voorruit 'plekken' ... Die hebben ze er uitgepolierd (heb zelfs niets moeten betalen met de woorden : 'mijnheer dat is service') -- natuurlijk is niet elke garage even goed ;)

• man-o-script
M50 op de (rokende) rollenbank:
YouTube: BMW i4 M50 (2022) - Op de rollenbank

//

• sky_walker
JeeHoo schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:26:
[...]

Gave auto zo hoor.
Bedoel je met Hifi-systeem de Harman-Kardon optie? (Ik denk dat je die, als je van een beetje goede geluidskwaliteit houdt, bij de i4 zeker moet overwegen - heb vaak gehoord/gelezen dat de standaard optie(s) niet echt geweldig zijn)

We hebben zelf de "40" met M-pakket in Dravit Grau. Naast dat ik die kleur persoonlijk heel mooi vind, vooral de "goudsnippers" die hem, afhankelijk van het licht iedere keer net anders doet kleuren, is voor mij ook een hele prettige bijkomstigheid van deze kleur-optie dat de achterbumper volledig in dezelfde kleur meegespoten is (vind persoonlijk die zwarte accenten op de hoeken van de achterbumper niet zo mooi).

Wat range betreft (mijn woon-werk is ook zo'n 20km enkele reis) geen enkel probleem (helemaal niet met een eigen laadpaal aan huis). Ondertussen ook al twee vakanties naar Italië and Slovenië/Kroatië er mee gedaan zonder problemen. Gewoon een fantastische auto.

Veel plezier ermee gewenst alvast.
Merci. Ik heb nu HiFi sound systeem in mijn 320E, voldoet. Als ik HK Audio wil kiezen moet ik de trekhaak laten gaan en achter laten monteren. Kan ook, maar liever in de lease anders moet ik daarvoor ook weer euro 1100 aftikken. Het houdt ergens op |:(

Mooie kleur inderdaad David grau, laatst op youtube gezien met de nieuwe review van Werner over de i4 e40 2026:

https://www.youtube.com/watch?v=q7YM7u3NlqI&t=126s

Helaas in de M sport edition is Davit Grau weer een meerprijs van EUR 1995, net als Tanzanite metallic, ook heel mooie kleur met paarse gloed soms. Brooklyn grey, skyscraper grey, sapphire black, Portimao blue, cape york green en Fire rot mettallic zitten in de prijs. Dus ik ga maar voor Brooklyn grey, dat vind ik mooie kleur, alternatief portimao blue, maar mss net iets too much voor me, en ook als zakelijke auto......

Grt skywalker

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:34
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:35:
[...]

Dank, ik mag alle kleuren kiezen die beschikbaar zijn. Ik wil geen witte meer, daar heb ik nu 4,5 jaar naar gekeken. Pure edition kleuren zijn beperkt, enkel cape york green en rood naast grijs/wit/zwart palet. Portimao blue M sport beetje too much voor mij. Welke kleur heb jij ?
Over die kleuren. Ik zou van degene die jij voorgesteld hebt, voor zwart gaan ALS je dan ook de grille meepakt in zwart zodat het afgrijselijke chroom weg is.
Maar veel belangrijker, maak niet de fout van raad te vragen aan anderen ... heb ik ook eens gedaan en dan krijg je raad van die waarom absoluut wel die kleur en de volgende waarom net niet. Er is maar één iemand die weet wat het beste is en dat ben JIJ!
Ga gewoon voor de kleur waar je een beetje "verliefd" op bent.
Succes!

• sky_walker
voodoo077 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:35:
[...]

Over die kleuren. Ik zou van degene die jij voorgesteld hebt, voor zwart gaan ALS je dan ook de grille meepakt in zwart zodat het afgrijselijke chroom weg is.
Maar veel belangrijker, maak niet de fout van raad te vragen aan anderen ... heb ik ook eens gedaan en dan krijg je raad van die waarom absoluut wel die kleur en de volgende waarom net niet. Er is maar één iemand die weet wat het beste is en dat ben JIJ!
Succes!
Dank voor je advies, inderdaad de kleur kies ik helemaal zelf uit, zal er verder niet om vragen hier :-)

• DonJunior
[...]
Succes!
offtopic:
De ironie in deze reactie... :+

*sowieso

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:34
DonJunior schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:58:
[...]
offtopic:
De ironie in deze reactie... :+
was totaal niet ironisch bedoeld maar enkel als goede raad. Uit eigen ervaring, beter gewoon je eigen ding dan wel raad opvolgen van anderen en erna spijt hebben over een keuze als kleur.
Over opties etc. vragen hebben en graag raad meer dan ok.

• poing
  • Niet online
[...]
Ik zou juist niet meer voor zwart gaan O-)
De enige mooie kleur in het lijstje je is Brooklyn Grau _/-\o_ .

Grapje eh! Ik wou geen zwarte meer omdat je de auto meer moet kuisen, dat blijkt echer bij Brooklyn Grau ook het geval te zijn. De tegenliggers op de smalle wegen gaan wel opzij omdat je met een blinkende sportwagen af komt. Dat deden ze met men blauwe trouing niet.

• subsonik
Brooklyn grau is juist heel onderhoudsvriendelijk. Zelfs als dat vuil is, blijf je nog de mooie contrasten tussen de zwarte accenten en het brooklyn grau zien (toch bij de M-Sport uitvoering). Het blinkt dan natuurlijk niet meer, maar het ziet er in ongewassen toestand naar mijn mening zoveel beter uit dan een volledig zwarte i4. Het WOW-effect na een wasbeurtje is wel minder :)

• Timmy269
Deze week kan ik mijn Edrive40 halen. Ben nog wel beetje aan het kijken omdat er geen reservewiel in zit, bijna bij geen enkele nieuwe auto meer, ik toch niet best een 12 luchtcompressor of zo in de wagen kan leggen om de band even bij te pompen moest er geen scheur in zitten om zo toch nog thuis of garage te geraken ipv de takeldienst te bellen. Ik ben geen fan dat mijn auto gesleept moet worden.
Suggesties?

• ASS-Ware
Timmy269 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:17:
Deze week kan ik mijn Edrive40 halen. Ben nog wel beetje aan het kijken omdat er geen reservewiel in zit, bijna bij geen enkele nieuwe auto meer, ik toch niet best een 12 luchtcompressor of zo in de wagen kan leggen om de band even bij te pompen moest er geen scheur in zitten om zo toch nog thuis of garage te geraken ipv de takeldienst te bellen. Ik ben geen fan dat mijn auto gesleept moet worden.
Suggesties?
Ik heb die optie meebesteld, een bandenreparatieset, 53 euro.
Volgens mij zit daar ook een pompje bij.
Wellicht ook los te koop.
Optie was toen S02VC.

• B1OO
ASS-Ware schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:00:
[...]

Ik heb die optie meebesteld, een bandenreparatieset, 53 euro.
Volgens mij zit daar ook een pompje bij.
Wellicht ook los te koop.
Optie was toen S02VC.
Let wel op dat wanneer je de pomp met dat spul gebruikt dat je band daarna eigenlijk moet worden vervangen. De coating die dan aan de binnenkant van de band wordt gespoten wordt onevenredig verdeeld en geeft vibratie bij het rijden. Sleepje en een prop laten zetten is dan een betere optie.

• ASS-Ware
B1OO schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:08:
[...]

Let wel op dat wanneer je de pomp met dat spul gebruikt dat je band daarna eigenlijk moet worden vervangen. De coating die dan aan de binnenkant van de band wordt gespoten wordt onevenredig verdeeld en geeft vibratie bij het rijden. Sleepje en een prop laten zetten is dan een betere optie.
Dan wordt het een takel ipv een sleep, zover ik weet mag je een EV niet slepen.

• DonJunior
Timmy269 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:17:
Suggesties?
Mag inderdaad sowieso niet gesleept worden.. Kijk bij aflevering even of dat er al een noodpomp bij zit. Was bij mij namelijk wel het geval (had ik niet bewust besteld) maar de verkoper drukte mij inderdaad op t hart dat het een eenmalige actie is omdat naast lucht er ook een soort schuim in de band wordt gespoten om eventuele kleine gaten te dichten.

*sowieso

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In Nederland niet echt een issue, hoofdwegennet gratis berging via RWS of de Provincie en daarbuiten mag de BMW pechhulp (ANWB) lekker gaan rommelen met een prop. Maar gelukkig nog nooit last van gehad. Ook in de vloot al een paar jaar geen lekke banden meer gehad.

• Timmy269
kan er bv 1 smarphone gekoppeld worden om Waze, mobiel bellen, ... .... te gebruiken en tegelijkertijd een andere smartphone om muziek te streamen?

ik heb een duitse import auto met volgende
S801 German version
S851 Language version German
S879 On-board literature, German

Kan dit gemakkelijk omgezet worden naar nederlands (Belgie) of kan ik dit zelf doen via het menu in de auto?

[ Voor 45% gewijzigd door Timmy269 op 11-02-2026 10:58 ]

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44
Timmy269 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:30:
kan er bv 1 smarphone gekoppeld worden om Waze, mobiel bellen, ... .... te gebruiken en tegelijkertijd een andere smartphone om muziek te streamen?

S801 German version

Kan dit gemakkelijk omgezet worden naar nederlands (Belgie) of kan ik dit zelf doen via het menu in de auto?
ik rij vaak met mijn vrouw, beide connected... 1 telefoon via carplay en andere zonder... anders wil de prio van toestel nog wel eens niet lekker gaan... dus of het kan, weet ik niet? volgens mij is maar 1 telefoon met carplay verbonden.

wat wel kan; spotify in bmw idrive maakt gebruik van de bmw simkaart. dus die streamt je muziek. (de eerste 3 jaar) en doet je telefoon waze via carplay....

• ASS-Ware
Timmy269 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:30:

S801 German version

Met iPhones kan dat, 1 via Apple CarPlay en de ander via BlueTooth verbonden.
CarPlay voor navigatie en bij de audiosource kiezen voor de BlueTooth iPhone.
Doen wij vaak zat.
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.