Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:37
Franciesco schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:49:
Op welke view heb je het instrumentencluster staan? Op navigatie of juist een ander view zoals verbruik of media? Volgens mij moet hij op navigatie staan, maar zelf heb ik de augmented reality op het hoofdscherm ingesteld.
Dat zou heel goed kunnen, dank voor het advies ! Die heb ik op verbruik staan. Ik zal hem eens naar navigatie zetten en kijken of het dan wel werkt zodra die in de navigatie ook op instrumentencluster staat.

Ik zou het handiger gevonden hebben dat die onafhankelijk naar voren komt op het moment dat dat ter zake doet. Je kunt het per slot van rekening ook uitzetten als je het niet wilt. Met deze logica moet je weer een meerdere condities voldoen wil het werken.

Ik was mij nu al een tijdje aan het afvragen waarom ik daar niets van zie waar het wel in de menus aan staat omdat ik er toch wel een beetje van uitging dat het net zoals een parkeer camera zou werken. m.a.w. popt vanzelf op als de benodigde functie dat vereist.

[ Voor 22% gewijzigd door mash_man02 op 29-08-2025 15:08 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb nu ook eindelijk de 2025 update binnen gekregen. Netjes gedownload en voorbereid, maar dan blijft die hangen.
Weet bij mijn vorige BMW dat de accu lading een ding kon zijn maar dat lijkt me bij een I4 toch vreemd.
Wat kun je eraan doen om de update ook geïnstalleerd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:58

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Welke usb sticks gebruiken jullie om kaarten te updaten ?
Ik heb een sandisk 64gb en een transcend vsan 256gb

De bmw downloadmanager ziet beide sticks niet (getest op een pc en een laptop met windows 11), ondanks ze beide op exfat geformatteerd zijn.
Beide hebben de naam USB-schijf

Ik wil best nog wel een stick aanschaffen, maar dan graag een die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:38
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:25:

De bmw downloadmanager ziet beide sticks niet (getest op een pc en een laptop met windows 11), ondanks ze beide op exfat geformatteerd zijn.

Gisteren nog een Samsung 64 gb stick gebruikt. Wel NTFS geformatteerd...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Kerberos84 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Gisteren nog een Samsung 64 gb stick gebruikt. Wel NTFS geformatteerd...
Zover ik weet had ik geen optie in windows 11 om ntfs te kiezen, ik ga er straks nog eens naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:14

Heb de BMW nog niet binnen, maar moet je kaarten updaten met een USB stick?? Krijg je die niet gewoon OTA?

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:43
DonJunior schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Heb de BMW nog niet binnen, maar moet je kaarten updaten met een USB stick?? Krijg je die niet gewoon OTA?
“…Voor uw thuisland gaat dat automatisch, daarvoor hoeft u niets te doen. Voor het buitenland maakt u gebruik van het geheugen op een USB-stick. Download in de ConnectedDrive Store de gewenste regio en verbind de stick met uw BMW. Het nieuwe materiaal wordt op de achtergrond geïnstalleerd.”

De Benelux wordt als één land gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:07
richards3 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:51:
Heb nu ook eindelijk de 2025 update binnen gekregen. Netjes gedownload en voorbereid, maar dan blijft die hangen.
Weet bij mijn vorige BMW dat de accu lading een ding kon zijn maar dat lijkt me bij een I4 toch vreemd.
Ik had hetzelfde. Probeerde ook de installatie handmatig te starten via de app, maar gaf toen de melding dat de auto op de handrem moest. Doe ik nooit, de auto gaat vanzelf op de parkeerrem als je uitstapt natuurlijk.

Afijn, handmatig op de handrem gezet en toe startte de update wel. Heb ik volgens mij niet eerder met updates aan de hand gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door pieter81! op 30-08-2025 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
Scientific schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

“…Voor uw thuisland gaat dat automatisch, daarvoor hoeft u niets te doen. Voor het buitenland maakt u gebruik van het geheugen op een USB-stick. Download in de ConnectedDrive Store de gewenste regio en verbind de stick met uw BMW. Het nieuwe materiaal wordt op de achtergrond geïnstalleerd.”

De Benelux wordt als één land gezien.
Heb ik mij nooit gerealiseerd, vandaar dat de navigatie zo achterliep in Italie. Ga ik ook maar is updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Zover ik weet had ik geen optie in windows 11 om ntfs te kiezen, ik ga er straks nog eens naar kijken
NTFS geformatteerd maar de bmw download manager ziet evengoed de stick niet. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
pieter81! schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Ik had hetzelfde. Probeerde ook de installatie handmatig te starten via de app, maar gaf toen de melding dat de auto op de handrem moest. Doe ik nooit, de auto gaat vanzelf op de parkeerrem als je uitstapt natuurlijk.

Afijn, handmatig op de handrem gezet en toe startte de update wel. Heb ik volgens mij niet eerder met updates aan de hand gehad.
Aha, die handrem deed het hem, mysterious proces die update van BMW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Gisteren eindelijk mijn nieuwe i4 op kunnen halen, erg blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqS0a4KvsO5NwiNQRaN-0pZfxrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m3My6zyTaDBUKIgeEdB2vmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdEzwiIPwlkV9KGukMsEYbe3flk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLmA3tkyhWCtxnCMORWFxgYS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAnOsMQ5NA5n70aXEjGudMIot6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rnMGyK83vqIv3BY0roYK5Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjChx63WoDRzerp_WJmmao0PrK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yQlwEfltSuzLfRXFUjJBBc3.jpg?f=fotoalbum_large

BMW i4 eDrive40 / Cape york green metallic

M Sport pakket
19 inch velgen styling 859M

Innovationpack
- BMW Live Cockpit Professional
- Driving Assistant Professional
- Parking Assistant Plus

Comfortpack
- Comfort Access
- Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
- Draadloos oplaadstation

Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
Stuurwielrand verwarmd
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
HIFI System Harman Kardon
Adaptieve LED koplampen / Laserverlichting achter
High-beam assistant
Connected Package Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 18:59

Die kaarten updaten toch ook over the air of mis ik iets?

edit : staat al hogerop ... Blijkbaar alleen benelux over the air ...

[ Voor 6% gewijzigd door Quiller op 30-08-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Quiller schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Ik krijg het ook niet werkend om de kaart te installeren, de bmw download manager ziet gewoon geen stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
Quiller schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Hier de instructievideo van BMW: YouTube: How to Download BMW Map Update
En de App voor Windows: https://rsu.bmw.de/dlm/v2...nloadManager.appinstaller
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:53:
[...]

Ik krijg het ook niet werkend om de kaart te installeren, de bmw download manager ziet gewoon geen stick.
Hier een instructie hoe je de USB stick moet formatteren:
https://www.bmw.nl/nl/s/a...sten-MuNMN?language=nl_NL

Je moet wel minimaal 64GB stick hebben om verder te kunnen. Officieel staat er 32GB, maar die pakt ie niet. Mijn stick is momenteel NTFS geformatteerd en dat werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door B1OO op 30-08-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:45:
Gisteren eindelijk mijn nieuwe i4 op kunnen halen, erg blij mee :)
Met je laserverlichting achter verwacht ik ook wel een foto van de booty!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

B1OO schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

Met je laserverlichting achter verwacht ik ook wel een foto van de booty!
Inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jymBzS10--NKu-iGq3auJ9CbL80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/li5vFxsqBSUivfigdCTdtOs7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEzW5rp6JuAz9HMtuIKclJHHa7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5OEVJLE5fg0jxPG09g0h7gS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal ook nog eens een keer foto's maken in het donker, dan zie je dat nog iets beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
pieter81! schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:33:
[...]

Je bedoelt Michelin Pilot Sports denk ik ?
Zijn dit door de bmw dealer gemonteerde banden (met stermarkering)?

Los daarvan zou ik altijd eerst bandenspanning checken. Ik rijd nu (met 18inch staggered setup) op 2.5 bar voor en 2.9 achter. Dan is de auto uitermate stabiel. Rondom dezelfde spanning wordt de auto wat nerveuzer.

Ik ga nu ook van start met de oriëntatie op nieuwe banden, ben zelf vrij huiverig voor andere banden dan bmw stermarkering.
Pilot Sports inderdaad, weet niet waarom ik dat ervan gemaakt heb. Zijn door de dealer gemonteerd en met markering. De dealer had ze op 3,2bar gezet, omdat ik hem toen al zenuwachtiger vond heb ik hem zelf verlaagd naar 2.9/2.8. Eea conform spec. Dit maakte geen verschil bij mij. Met de originele Hankooks had ik dit niet. In theorie zouden deze duurdere banden beter moeten zijn.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:31
pieter81! schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Ik had hetzelfde. Probeerde ook de installatie handmatig te starten via de app, maar gaf toen de melding dat de auto op de handrem moest. Doe ik nooit, de auto gaat vanzelf op de parkeerrem als je uitstapt natuurlijk
Nee, dat doet hij alleen als je Auto Hold aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

NTFS geformatteerd maar de bmw download manager ziet evengoed de stick niet. :-(
Probeer eens Fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
ASS-Ware schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Nee, dat doet hij alleen als je Auto Hold aan hebt staan.
Hoe bedoel je nee? Als ik de auto uitstap, gaat de gear selector naar ‘P’. Dat is wat anders dan de handrem.

Om de update te installeren, moest de auto op de handrem.

Auto hold is weer wat anders. Autohold zorgt ervoor dat je niet de rem hoeft in te trappen als je voor het stoplicht staat en de gear selector in D’ hebt staan.

[ Voor 3% gewijzigd door pieter81! op 30-08-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik heb een maand geleden, omdat mn auto 3 jaar is, een kaart en trafic info update gekocht voor 69+89 euro. Nu zie ik bij de connected drive upgrades deze staan; Conneced Pack Profesional a 129 per jaar staan. Het lijkt me min of meer het zelfde, en misschien nog wel meer functies. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pieter81! schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:56:
[...]

Hoe bedoel je nee? Als ik de auto uitstap, gaat de gear selector naar ‘P’.
Ik bedoel exact wat ik typte: Nee.
Jij hebt het over:
“dat de auto op de handrem moest. Doe ik nooit, de auto gaat vanzelf op de parkeerrem als je uitstapt natuurlijk.”
En dat is niet zo, tenzij je Auto Hold aan hebt staan, dan gaat de auto wel vanzelf op de handrem.
Auto hold is weer wat anders. Autohold zorgt ervoor dat je niet de rem hoeft in te trappen als je voor het stoplicht staat en de gear selector in D’ hebt staan.
Je meent het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
ASS-Ware schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:02:
[...]

Ik bedoel exact wat ik typte: Nee.
Jij hebt het over:
“dat de auto op de handrem moest. Doe ik nooit, de auto gaat vanzelf op de parkeerrem als je uitstapt natuurlijk.”
En dat is niet zo, tenzij je Auto Hold aan hebt staan, dan gaat de auto wel vanzelf op de handrem.

[...]

Je meent het!
Je laatste reactie is wat wonderlijk. Begrijp niet waarom je zo op je teentjes getrapt bent?

Gelukkig weet je het zelf allemaal heel goed.

Kennelijk was ik niet de enige die hier tegenaan liep bij de laatste update, zie een aantal posts hierboven. Ik heb autohold overigens niet aan staan, maar auto gaat wel op’P’. Dat was niet voldoende voor de update - de handrem moest er ook op. Wellicht drukte ik mij in mijn eerste post niet zorgvuldig uit en ‘viel’ ’ je daar over?

Goed weekend verder.

[ Voor 30% gewijzigd door pieter81! op 30-08-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hydraulic schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:58:
Ik heb een maand geleden, omdat mn auto 3 jaar is, een kaart en trafic info update gekocht voor 69+89 euro. Nu zie ik bij de connected drive upgrades deze staan; Conneced Pack Profesional a 129 per jaar staan. Het lijkt me min of meer het zelfde, en misschien nog wel meer functies. Weet iemand hoe dat zit?
Vanuit de 2022 prijslijst:
BMW Connected Pack Professional.
- Remote Services.
Bedien uw BMW op afstand, verstuur bestemmingen naar uw auto en controleer de voertuiglocatie en
onderhoudstatus met behulp van de My BMW App. (ongelimiteerde looptijd, beschikbaar voor Apple
iOS en Android.)
- Personal Assistant Service.
24/7 onbeperkt beschikking over een Personal Assistant via het BMW Callcenter. Deze kan u
bijvoorbeeld assisteren bij het vinden van een bestemming, het plannen van uw reis, openingstijden
van restaurants en zelfs het boeken van hotels.
- Connected Navigation.
Real Time verkeersinformatie, pro-actieve voorstellen voor routes, overname van
bestemmingsinformatie uit andere apps en voorstellen van online berekende alternatieve routes.
- Connected Parking.
Pro-actieve voorstellen voor parkeergelegenheden en weergave van betaalmogelijkheden op de
ingevoerde bestemming, informatie over de waarschijnlijkheid van vrije parkeerplaatsen langs
de straat en integratie van ParkNow (Parkmobile) voor het starten en automatisch stoppen van
parkeersessies. Voor het gebruik van ParkNow worden separaat kosten in rekening gebracht
door ParkNow.
- Connected Charging.
Vind eenvoudig alle informatie over laadstations en ontvang pro-actieve voorstellen voor
parkeren en opladen. Ook kunt u specifieke laadtijdvakken instellen om alleen te laden wanneer
u dat wilt. Dankzij eRoutes worden automatisch laadstops toegevoegd aan uw route indien de
huidige actieradius niet toereikend is.
- Smartphone integratie.
Draadloos en comfortabel gebruik van uw smartphone in de auto via Apple CarPlay® en
Android Auto. Bediening van o.a. berichten, navigatie en entertainment via het iDrive systeem
en weergave op het Centraal Informatie Display. (ongelimiteerde looptijd)
- MyModes.
Stimuleren verschillende zintuigen waaronder zien, horen en voelen door het intelligente
samenspel van verschillende voertuigfuncties.
- Connected Music
Onbeperkt muziek luisteren via uw eigen streaming muziekdienst. Volledig geïntegreerd in OS8
voor eenvoudige en veilige bediening.
Voor alle diensten behalve Smartphone integratie en Remote Services geldt een looptijd van 3
jaar in Europa. Diensten zijn te verlengen via de BMW ConnectedDrive Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
richards3 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:51:
Waar zie je dan precies dat die blijft hangen ? Ik heb hem eerst op mijn telefoon gedownload en vervolgens vanaf de telefoon via de wifi naar de auto geupload. Installatie duurt dan even maar loopt wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

In mijn auto heeft alleen data op USB-A voorin data. De USB-C in de armsteun niet, die is alleen voor laden.

Ik gebruik een 256Gb samsung FIT plus werkt prima en kun je vanwege het compact formaat later ook met muziek vullen en het klepje nog gewoon dicht doen. Dat lukt niet met normale grote sticks.

[ Voor 3% gewijzigd door mash_man02 op 31-08-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mash_man02 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

In mijn auto heeft alleen data op USB-A voorin data. De USB-C in de armsteun niet, die is alleen voor laden.

Ik gebruik een 256Gb samsung FIT plus werkt prima en kun je vanwege het compact formaat later ook met muziek vullen en het klepje nmog gewoon dicht doern. Dat lukt niet met normale grote sticks.
Of het bij mij in de auto met een stick werkt weet ik nog niet, de bmw manager op de pc (en ook laptop) herkent geen usb stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
mash_man02 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Waar zie je dan precies dat die blijft hangen ? Ik heb hem eerst op mijn telefoon gedownload en vervolgens vanaf de telefoon via de wifi naar de auto geupload. Installatie duurt dan even maar loopt wel gewoon door.
Copie van telefoon naar auto gaat goed, voorbereiden gaat goed dan blijft die hangen totdat ik dagje later de handrem erop had gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pieter81! schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:58:
[...]

Je laatste reactie is wat wonderlijk. Begrijp niet waarom je zo op je teentjes getrapt bent?

Gelukkig weet je het zelf allemaal heel goed.

Kennelijk was ik niet de enige die hier tegenaan liep bij de laatste update, zie een aantal posts hierboven. Ik heb autohold overigens niet aan staan, maar auto gaat wel op’P’.
P is niet de handrem en daar had jij het over.
Ik ben overigens niet op mijn teentjes getrapt, maar als jij mij gaat uitleggen hoe Auto Hold werkt als ik die funtie zelf eerder aanhaalde, en dus wel weet wat dat doet, sja, beetje zinloos toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

Of het bij mij in de auto met een stick werkt weet ik nog niet, de bmw manager op de pc (en ook laptop) herkent geen usb stick.
FAT32 al geprobeerd?
Anders ExFAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
virtualJac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Pilot Sports inderdaad, weet niet waarom ik dat ervan gemaakt heb. Zijn door de dealer gemonteerd en met markering. De dealer had ze op 3,2bar gezet, omdat ik hem toen al zenuwachtiger vond heb ik hem zelf verlaagd naar 2.9/2.8. Eea conform spec. Dit maakte geen verschil bij mij. Met de originele Hankooks had ik dit niet. In theorie zouden deze duurdere banden beter moeten zijn.
Kan mij voorstellen dat je ermee teruggaat? Ben binnenkort ook in de markt voor nieuwe banden, was sowieso van plan verder te kijken dan de hankooks. Wil bij voorkeur wel gewoon weer stermarkering banden. Als ik dit hoor twijfel ik of ik wel van de hankooks ga afstappen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:24
Ik lees dat sommigen iDrive 8.5 07/2025.xx via OTA aangeboden hebben gekregen en was benieuwd of dat voor onze i4 ook al het geval was. De MyBMW app vermeld dat versie 03/2025.47 de meest actuele is en dat er geen update is. Geen probleem, denk dat onze i4 nog niet aan de beurt is.
Als ik echter in de auto zelf bij "Remote Software Upgrade" (System settings) kijk dan krijg ik een ietwat "alarmerende" mededeling: "Een Remote Software Upgrade en de activering van functies zijn niet mogelijk. Neem contact op met uw service partner om de functionaliteit weer te herstellen"

Is dit iets waar ik daadwerkelijk mee naar de dealer moet of is dit een (tijdelijk) probleem aan BMW's kant? iemand anders deze melding wel eens gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
JeeHoo schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:51:
Ik lees dat sommigen iDrive 8.5 07/2025.xx via OTA aangeboden hebben gekregen en was benieuwd of dat voor onze i4 ook al het geval was. De MyBMW app vermeld dat versie 03/2025.47 de meest actuele is en dat er geen update is. Geen probleem, denk dat onze i4 nog niet aan de beurt is.
Als ik echter in de auto zelf bij "Remote Software Upgrade" (System settings) kijk dan krijg ik een ietwat "alarmerende" mededeling: "Een Remote Software Upgrade en de activering van functies zijn niet mogelijk. Neem contact op met uw service partner om de functionaliteit weer te herstellen"

Is dit iets waar ik daadwerkelijk mee naar de dealer moet of is dit een (tijdelijk) probleem aan BMW's kant? iemand anders deze melding wel eens gezien?
Ha! Ha! Ik ben niet alleen. Ik heb deze melding ook, al enige tijd (denk toch al 2 maand). Ik heb de garage gecontacteerd, maar deze stuurden me door naar de helpdesk van connecteddrive. Deze verzekerden me (toen) dat er nog geen update was, maar ze gingen een reset sturen naar mn wagen. Dit heeft niks uitgemaakt. Ik heb nog steeds de melding. Je vindt er weinig over terug op andere fora, ik was aan het wachten op een nieuwe update voor ik me echt zorgen ging maken. Ik check nu dagelijks op mn app of deze al een update ziet. Ik heb een leasewagen en mn garage is letterlijk andere kant van het land (ok, België is niet groot, maar dan nog, ik heb geen zin om daarvoor 2+u te rijden), dus ik hoop dat de foutmelding weggaat door de update via de app te pushen. Ik ben ook aan het twijfelen of ik geen reset zou doen van de wagen, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik dan totaal niet meer kan aanmelden in de wagen.
Trouwens, de apps en remote-functies werken nog steeds correct.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mash_man02 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Hoe gaat dat downloaden op de telefoon (iPhone) dan ?
Ik heb gekeken in de app maar daar zie ik geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ASS-Ware schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

FAT32 al geprobeerd?
Anders ExFAT.
Fat32 heb ik niet met mijn windows 11
Wel exfat en ntfs maar dat werkt beide niet.

Ik zie na formatteren wel de sticks gewoon in windows, maar de bmw download manager ziet de sticks gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mash_man02
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:48:
[...]

Hoe gaat dat downloaden op de telefoon (iPhone) dan ?
Ik heb gekeken in de app maar daar zie ik geen mogelijkheid.
Bij mij kwam er melding in de app dat er nieuwe software was met de mogelijkheid deze te downloaden. Volgens mijn is er geen directe optie, het lijkt een push vanuit BMW. Zoals onderstaand :

YouTube: How-to: Downloading and Installing BMW Remote Software Upgrade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:50:
[...]

Ik zie na formatteren wel de sticks gewoon in windows, maar de bmw download manager ziet de sticks gewoon niet.
Check even in Settings of de BMW Download Manager wel voldoende rechten heeft gekregen van Windows om USB stick in te kunnen zien.
zie: App permissions - Microsoft Support.

Wellicht zit daar je probleem

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 14:24
Waarom moet je naar de andere kant van het land? Elke BMW garage telt gewoon als 'herstelpunt'... factuur gaat er niet anders uitzien bij garage Y als je bij X gaat... enkel het adres vanwaar het verzonden is is anders. Ben al zovaak bij andere garages geweest (bv platte band whatever)
Kerberos84 schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:25:
[...]

Ha! Ha! Ik ben niet alleen. Ik heb deze melding ook, al enige tijd (denk toch al 2 maand). Ik heb de garage gecontacteerd, maar deze stuurden me door naar de helpdesk van connecteddrive. Deze verzekerden me (toen) dat er nog geen update was, maar ze gingen een reset sturen naar mn wagen. Dit heeft niks uitgemaakt. Ik heb nog steeds de melding. Je vindt er weinig over terug op andere fora, ik was aan het wachten op een nieuwe update voor ik me echt zorgen ging maken. Ik check nu dagelijks op mn app of deze al een update ziet. Ik heb een leasewagen en mn garage is letterlijk andere kant van het land (ok, België is niet groot, maar dan nog, ik heb geen zin om daarvoor 2+u te rijden), dus ik hoop dat de foutmelding weggaat door de update via de app te pushen. Ik ben ook aan het twijfelen of ik geen reset zou doen van de wagen, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik dan totaal niet meer kan aanmelden in de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

DonJunior schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:11:
[...]

Check even in Settings of de BMW Download Manager wel voldoende rechten heeft gekregen van Windows om USB stick in te kunnen zien.
zie: App permissions - Microsoft Support.

Wellicht zit daar je probleem
Klinkt heel aannemelijk maar ik kan op die locatie (app machtigingen) nergens de bmw app vinden.
Ik heb alle categorieen open gehad, nergens staat hij erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:50:
[...]

Misschien even een Linux boot cd downloaden waarmee je hem wel op Fat32 kan formatteren.
Parted Magic misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldm9
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Kerberos84 schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFOLMOawkLIDZgwwWpqdm1vq3OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuOZBpjCdzYiMFcjcZtC0hjI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dit probleem ook op mijn i4. Ik zit nog steeds op versie 11/2024.65 dus er zou zeker een nieuwe versie beschikbaar moeten zijn, maar in de auto krijg ik die melding en de app zegt dat de versie van november vorig jaar de meest recente is. Ik was van plan om eerst nog wat af te wachten of de 07/2025.xx versie toch nog beschikbaar zou komen, maar ik vrees dat het een dealerafspraak zal worden. Laat maar weten mocht er iemand een oplossing hiervoor hebben. Alleszins goed om te weten dat er anderen hetzelfde probleem hebben, want je vindt er idd niet veel over online. Bij mij werkt de overige connectiviteit naar de app of met de verkeersinfo zonder problemen. Langs de softwarekant werkt, op de OTA na, alles perfect, dus ik denk niet dat het OS corrupt is. Hebben jullie al geprobeerd het OS te herstarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
ldm9 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:40:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit probleem ook op mijn i4. ... Hebben jullie al geprobeerd het OS te herstarten?
Herstarten meerdere keren, geen resultaat, resetten durf ik niet. Aangezien de garage in eerste instantie naar Connecteddrive doorstuurde, probeer ik het nog eens daar, en verwijs ik even ernaar dat ik niet de enige ben. Als ik meer weet, laat ik t weten.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Interessant … hij staat namelijk op de handrem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_IdRvLeeGs495HBVb0cDIQE7b0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rSwIlUWNmlSqJmcPFxQc0o6n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
ldm9 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:40:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit probleem ook op mijn i4. Ik zit nog steeds op versie 11/2024.65 dus er zou zeker een nieuwe versie beschikbaar moeten zijn, maar in de auto krijg ik die melding en de app zegt dat de versie van november vorig jaar de meest recente is. Ik was van plan om eerst nog wat af te wachten of de 07/2025.xx versie toch nog beschikbaar zou komen, maar ik vrees dat het een dealerafspraak zal worden. Laat maar weten mocht er iemand een oplossing hiervoor hebben. Alleszins goed om te weten dat er anderen hetzelfde probleem hebben, want je vindt er idd niet veel over online. Bij mij werkt de overige connectiviteit naar de app of met de verkeersinfo zonder problemen. Langs de softwarekant werkt, op de OTA na, alles perfect, dus ik denk niet dat het OS corrupt is. Hebben jullie al geprobeerd het OS te herstarten?
Inderdaad “goed” om te lezen dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Minder goed natuurlijk dat het hele OTA verhaal behoorlijk rommelig werkt bij BMW: slechts eenmaal een OTA gehad, 03/2025, nadat daarvoor bij de garage handmatig 11/2024 in combinatie met plug & share was geïnstalleerd. Daarvoor nooit.

De reset (30 seconden volumeknop indrukken) heb ik al wel eens gedaan maar dat hielp niets.

Vrees dat het een bezoek aan de dealer wordt (waar ik vermoed dat ze geen idee hebben wat er aan de hand is, software is niet hun expertise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
Kerberos84 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:59:
[...]

Herstarten meerdere keren, geen resultaat, resetten durf ik niet. Aangezien de garage in eerste instantie naar Connecteddrive doorstuurde, probeer ik het nog eens daar, en verwijs ik even ernaar dat ik niet de enige ben. Als ik meer weet, laat ik t weten.
Wat bedoel je met “resetten”?

Ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
ASS-Ware schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:16:

[Afbeelding]
Zeker dat je de parkeerstand niet verwart met de handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
JeeHoo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:38:
[...]

Wat bedoel je met “resetten”?

Ben benieuwd wat ze zeggen.
Resetten bedoel ik terug naar factory.

Antwoord van BMW Connecteddrive:

Wij hebben nogmaals alles nagekeken en kunnen remote geen issues vinden met deze wagen. De connectiviteitstest zegt dat alles in orde is. Ook de software versie staat volgens ons juist.

Uw dealer kan hiervoor best een technisch ticket (TSARA) aanmaken via hun werkplaats. Ik heb de aftersales verantwoordelijken van uw dealer mee opgenomen in CC.

Onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groeten.

--
BMW Group

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Scientific schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:56:
[...]

Zeker dat je de parkeerstand niet verwart met de handrem?
Nope, ik zet hem altijd op de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ASS-Ware schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:16:

[Afbeelding]
Was je dit om 00:33 vannacht in de app aan het doen?
Je 'updated from vehicle' tijd geeft vast het antwoord, klinkt alsof de handrem stand nog niet naar de server is gestuurd oid.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 03-09-2025 12:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldm9
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Kerberos84 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:50:
[...]
Geachte heer KerBeRos84,

Wij hebben nogmaals alles nagekeken en kunnen remote geen issues vinden met deze wagen. De connectiviteitstest zegt dat alles in orde is. Ook de software versie staat volgens ons juist.

Uw dealer kan hiervoor best een technisch ticket (TSARA) aanmaken via hun werkplaats. Ik heb de aftersales verantwoordelijken van uw dealer mee opgenomen in CC.

Onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groeten.

--
BMW Group
Dus aan de connectedDrive kant is alles in orde... Ik zal ook eens naar mijn dealer sturen. Misschien kunnen ze bij mij wel iets vinden.
Op i4 talk (https://www.i4talk.com/th...grade-not-possible.13546/) is er ook een post over en daar is het wel opgelost met een nieuwe versie te installeren bij de dealer. Volgens die persoon is de auto niet verbonden met de BMW servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
YakuzA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:11:
[...]

Was je dit om 00:33 vannacht in de app aan het doen?
Je 'updated from vehicle' tijd geeft vast het antwoord, klinkt alsof de handrem stand nog niet naar de server is gestuurd oid.
De auto stond al 1,5 dag op de handrem in de garage ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hmm, ik sta vadaag ergens anders geparkeerd en probeerde het nog maar een keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgO1I3Vmehe_rmAgchyV8io5fso=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LSj4OZWfJjhJQhlNqlbT2oUK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAe17NHkq97V2kRhRvZwrKxMBps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ItZgO9UTypiBLkKbTMiCj9X2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn6v72Q33EFIf2kNHMyBfYMMxfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5L8Z2yWrIOVNMRPfLGFwXNwj.png?f=fotoalbum_large

Jammer, misschien geen ontvangst in de parkeergarage.

En later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7iG62Sw19zbeoSPi3j0uIesfRg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BfgDhJreWKeg8zCFEb6KkZED.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
ASS-Ware schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:03:
[...]

De auto stond al 1,5 dag op de handrem in de garage ...
1,5 dag netwerk latentie ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Latent betekent verborgen, slapend, niet tevoorschijn komend.
Dat deed hij in de garage idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:30
Hier is ook de nieuwste software versie via OTA aangeboden (i4 LCI). Heb hem geinstalleerd in de auto, en tijdens het proces werd de handrem overigens automatisch geactiveerd.

• JesseB7
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-09 20:06
Ik heb de i4 e35 uit 2024 in San Remo groen.
De auto krast als een gek, ik was mn hele leven al mn auto met de hand. Twee emmer methode en nooit issues.
Bij deze auto elke keer krassen na ‘t poetsen.

Ik ben nu 2x bij 2 verschillende gespecialiseerde auto schoonmaak bedrijven geweest en beide keren ook echt grote krassen op de motorkap. (30-40 cm lang, voelbaar met nagel en flink zichtbaar.

Andere mensen hier last van die ook de san remo kleur hebben? Ik vraag me af of dat een reden waarom de kleur niet meer beschikbaar is.
Een paar duizend euro betalen voor een coating zie ik niet zitten..

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 09:33
JesseB7 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 06:07:
De auto krast als een gek, ik was mn hele leven al mn auto met de hand. Twee emmer methode en nooit issues.
In het eerste jaar heeft mijn zoon de auto 1x met de hand gewassen en merkte nadien ook swirls in de lak.
De San Remo metallic lak lijkt erg krasgevoelig.
Sindsdien rijd ik steeds door de wasstraat om erger te voorkomen.
Coatings kan dit voorkomen maar kost handenvol geld en gezien het een lease it, is de wasstraat of pressure wash in mijn geval de meest econimische oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Ik ben nu 2x bij 2 verschillende gespecialiseerde auto schoonmaak bedrijven geweest en beide keren ook echt grote krassen op de motorkap. (30-40 cm lang, voelbaar met nagel en flink zichtbaar.

Andere mensen hier last van die ook de san remo kleur hebben? Ik vraag me af of dat een reden waarom de kleur niet meer beschikbaar is.
Als krassen met de nagel voelbaar zijn dan gaat er toch echt in het was proces iets niet goed dat vuil over de lak wordt bewogen.

De blanke lak die in de fabriek over de kleur heen gaat is voor alle kleuren hetzelfde incl de Individual lakken (behalve mat natuurlijk) Dus daar worden kleur keuzes niet op gebaseerd dat is puur productie planning en markt gestuurd. Op de donkere kleuren zie je het gewoon veel beter, en al die water based lakken helpen daar ook niet mee, niet meer zo als het "vroeger" was bij BMW iig.

Wat ik bij mijn Tanzanite blauwe doe als ik er tijd voor heb:
Foam Bilthamber touchless
Afspoelen
Foam Kock Chemie GSF
Wassen met 1 bucket methode en 15 zachte microvezel doeken, 1 doek is 1 sectie en gaat dan in de waszak dan weer een verse doek
Afspoelen
Geon Wetcoat
Afspoelen.

In het voorjaar en het najaar behandel ik hem dan met Geon Can Coat, komt ie over het algemeen het seizoen dan redelijk mee door.
Als ik me heel erg aan de swirls stoor doe ik nog wel eens een weekendje met de machine met Rupes Advanced als 1 step oplossing voor polijsten en beschermen.

• Scientific

Daarom ondermeer koop ik altijd een auto in een lichte kleur: hoe donkerder de kleur, hoe meer krassen zichtbaar zijn. Na twee en een half jaar zie je nog altijd geen krassen op mijn witte i4. Of je moet al heel goed kijken, met de goede lichtinval, dan zie je dat de auto niet spiksplinternieuw is…

• pieter81!
Zipsop schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:01:
[...]

Als krassen met de nagel voelbaar zijn dan gaat er toch echt in het was proces iets niet goed dat vuil over de lak wordt bewogen.

De blanke lak die in de fabriek over de kleur heen gaat is voor alle kleuren hetzelfde incl de Individual lakken (behalve mat natuurlijk) Dus daar worden kleur keuzes niet op gebaseerd dat is puur productie planning en markt gestuurd. Op de donkere kleuren zie je het gewoon veel beter, en al die water based lakken helpen daar ook niet mee, niet meer zo als het "vroeger" was bij BMW iig.

Afspoelen
Foam Kock Chemie GSF
Wassen met 1 bucket methode en 15 zachte microvezel doeken, 1 doek is 1 sectie en gaat dan in de waszak dan weer een verse doek
Afspoelen
Geon Wetcoat
Afspoelen.

In het voorjaar en het najaar behandel ik hem dan met Geon Can Coat, komt ie over het algemeen het seizoen dan redelijk mee door.
Als ik me heel erg aan de swirls stoor doe ik nog wel eens een weekendje met de machine met Rupes Advanced als 1 step oplossing voor polijsten en beschermen.
Precies - het begint met een zo schoon mogelijk oppervlakte voordat je de lak aanraakt.

Bilthamber touchless is hier super voor!
Gebruik ik ook. Vervolgens spoel ik de auto grondig af met de HD.

Voordat ik met de hand ga wassen, zet ik de auto nog een keertje in een flinke laag foam (kenotek). Daarmee heb je nog minder kans op krassen door de extra lubricatie. Wassen doe ik vervolgens met de (ouderwetse) twee-emmer methode.

Na 45k nog geen swirls (Dravit Grau), ook niet als je met een sterke ledlamp kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoone2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 22:10
Blue delete gedaanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8BZ6DZOqIlPvIutA5rj4B2JGks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lige1Stt6BMVM76hh0rO2gva.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ_6eGtAopeKEBYckc7U9H9vaBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkYchiAVm4AiuVDdsQQ2Uv4c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door danoone2 op 04-09-2025 23:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danoone2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 22:10
BMW M sport remmen vervangen door BMW M Peformance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQ-8eC03lSPMAy9STWkIy0zJV4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/paabxiBzrX430YsSUl2js912.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Welke gsm houder gebruiken jullie in de i4 LCI?

Ik zoek een houder voor mij iPhone, maar veel keuze lijkt er niet te zijn omdat er bij de LCI in het midden van het dashboard niet echt sprake is van ventilatieroosters waar je wat aan kunt klikken.
In dit topic kan ik slechts enkele voorbeelden vinden. Hopelijk willen ervaringsdeskundigen een foto en link naar het betreffende model plaatsen?
Dank alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:33

TLa

Ik heb deze gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNx3dQS5FBh124VYn1A7YdoY1U8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qSwgdHraDKdAboFQ5Y0ejYMJ.png?f=fotoalbum_large
https://nl.aliexpress.com...fNSt&gatewayAdapt=glo2nld

Die stond voor mij wat in de weg.

Ik heb nu deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnEmoWA24E96MqpIWAEWNFo6ORM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P680S7zeBUWRnJqjxY9ojIKi.jpg?f=fotoalbum_large

Die vind ik erg goed.

Ik gebruik daarbij een draadloze houder/lader die op de bol geklikt kan worden (dezelfde voor beide mounts)

Helemaal blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Franciesco schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:04:
Welke gsm houder gebruiken jullie in de i4 LCI?

Ik zoek een houder voor mij iPhone, maar veel keuze lijkt er niet te zijn omdat er bij de LCI in het midden van het dashboard niet echt sprake is van ventilatieroosters waar je wat aan kunt klikken.
In dit topic kan ik slechts enkele voorbeelden vinden. Hopelijk willen ervaringsdeskundigen een foto en link naar het betreffende model plaatsen?
Dank alvast.
Ik heb een Kuda console gemonteerd en daarop weer een Magsafe lader gezet. Het balletje erachter wat ik erop geschroeft heb is een eigen ontworpen 3D print (nee geen PLA):
https://shop.global.nl/ku...-3-serie-g20-03-2019.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:38
Ik heb momenteel de BMW drive recorder in trial. Gisteren een nogal stevig geval van verkeersagressie meegemaakt (inclusief panikerende vrouw en huilende dochter op de achterbank). Guess what: cameratoets lang indrukken deed helemaal niks, dus geen opname :( :(

Blijkt dat de cameratoets-lang-indrukken-shortcut pas werkt na het openen van de BMW drive recorder app... Moet je dan voor elke rit die app even starten om de shortcut te doen werken? Dit is toch te gek voor woorden? Ik was op de hoogte van de beperkingen van het systeem maar deze is nieuw voor mij. (bedrijfswagen... weinig zin in een echte dashcam en gedoe met kabeltjes wegwerken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TLa

TLa

Nog 2 betere foto's van de houder voor de gsm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciBvX4L8hUqncQyrJEJaxj3lMvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Gd2mkYaCuVvp7su8PObX8Vb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qDxuRAnnpgbeFgwGnIV0n2Siyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhmCboCHHjpKf2QF8DrRc0GM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
TLa schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:53:
Ik heb deze gehad
[Afbeelding]

Die stond voor mij wat in de weg.

Ik heb nu deze
[Afbeelding]

Die vind ik erg goed.

Ik gebruik daarbij een draadloze houder/lader die op de bol geklikt kan worden (dezelfde voor beide mounts)

Helemaal blij mee.
Die laatste combi ziet er inderdaad mooi subtiel uit. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
subsonik schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:06:
Ik heb momenteel de BMW drive recorder in trial. Gisteren een nogal stevig geval van verkeersagressie meegemaakt (inclusief panikerende vrouw en huilende dochter op de achterbank). Guess what: cameratoets lang indrukken deed helemaal niks, dus geen opname :( :(

Blijkt dat de cameratoets-lang-indrukken-shortcut pas werkt na het openen van de BMW drive recorder app... Moet je dan voor elke rit die app even starten om de shortcut te doen werken? Dit is toch te gek voor woorden? Ik was op de hoogte van de beperkingen van het systeem maar deze is nieuw voor mij. (bedrijfswagen... weinig zin in een echte dashcam en gedoe met kabeltjes wegwerken)
Dat is gek, want bij mij doet die toets het gewoon, welk menu ik ook in zit.
De breedbeeldcamera toets he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TLa schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar zit de laadkabel in? In de USB-A poort?
In mijn G21 geeft die te weinig stroom om op te laden via MagSafe.

EDIT via 12V sigarettenstekker vermoed ik 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door poing op 08-09-2025 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLa

TLa

Poort geeft inderdaad (veel) te weinig stroom, gewoon een low profile 12V-lader en een kabel met 90° aansluiting, dan kan het klepje gewoon dicht.

Sinds die foto heb ik ook een platte USB-kabel geplaatst, dan kan het bakje erg makkelijk open en dicht. Die dikke was wat moeilijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quiller
Ik heb van de recentste update een verbetering gevonden die volgens mij nergens beschreven wordt :

Als je de ruitensproeiers (geïntegreerd in de wisserbladen) gebruikt dan sproeiden die zowel in de op als in de neergaande beweging (wat de helft zinloos was) ... Nu sproeien ze in opgaande beweging, stoppen in neergaande en repeat... VEEL beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Foto’s van de Kuda console die ik heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nb4H9M_ruMZSbAh9vnNslVfbldM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEQTaV50dCi91ZNaokPnBUXw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TwZvoKznLNA33QHXmt6D0ulH24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auwEVVtEXCrhIMJwQQwDIjKd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
poing schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:04:
[...]

Waar zit de laadkabel in? In de USB-A poort?
In mijn G21 geeft die te weinig stroom om op te laden via MagSafe.

EDIT via 12V sigarettenstekker vermoed ik 8)7
Ik heb een MagSafe lader aan de USB-A aansluiting en mijn iPhone laadt gewoon, naast TomTom Go en muziek enzo, wel traag, maar hij laadt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

TLa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:46:
Poort geeft inderdaad (veel) te weinig stroom, gewoon een low profile 12V-lader en een kabel met 90° aansluiting, dan kan het klepje gewoon dicht.

Sinds die foto heb ik ook een platte USB-kabel geplaatst, dan kan het bakje erg makkelijk open en dicht. Die dikke was wat moeilijker.
Ik heb ‘m doorgetrokken naar de middenconsole, op de USB-C aansluiting. De kabel loopt als het ware eerst naar voren aan de passagierszijde, daarna loopt ie terug langs de zijkant. Ik heb het matje uit de middenconsole gehaald en de boutjes even losgedraaid. Daarna is de kabel door een van die gaten onder dat matje te trekken, dus de kabel is zo praktisch onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
ASS-Ware schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:52:
[...]

Dat is gek, want bij mij doet die toets het gewoon, welk menu ik ook in zit.
De breedbeeldcamera toets he?
Inderdaad, de toets tussen die van ESP en die van de parkeersensoren.

Vanavond nog eens getest en weer kunnen reproduceren. Lang, heel lang indrukken van de cameratoets > er gebeurt helemaal niks. In de apps duiken, BMW drive recorder app openen, vervolgens terug naar home of android auto: na een 4-tal seconden cameratoets indrukken begint de opname. Nieuwe bug sinds de recente 2025 update?

Los daarvan vraag ik me af of ik hier wel voor wil betalen. Zelfs zonder deze bug is 4-5 seconden lang op die toets moeten duwen terwijl iemand je van de autostrade probeert te rammen niet zo handig, zeg maar |:( maar nog altijd beter dan niks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
subsonik schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:09:
[...]

Vanavond nog eens getest en weer kunnen reproduceren. Lang, heel lang indrukken van de cameratoets > er gebeurt helemaal niks. In de apps duiken, BMW drive recorder app openen, vervolgens terug naar home of android auto: na een 4-tal seconden cameratoets indrukken begint de opname. Nieuwe bug sinds de recente 2025 update?

Los daarvan vraag ik me af of ik hier wel voor wil betalen. Zelfs zonder deze bug is 4-5 seconden lang op die toets moeten duwen terwijl iemand je van de autostrade probeert te rammen niet zo handig, zeg maar |:( maar nog altijd beter dan niks...
Hij neemt de afgelopen 10-15 seconden ook mee he.

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-09 15:00
Zipsop schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:01:
[...]

Afspoelen
Foam Kock Chemie GSF
Afspoelen
Geon Wetcoat
Afspoelen.

Heb jij daarnaast ook nog tijd om in de auto te rijden ;)

• eikrur

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zojuist besteld, dank voor de tip, mooie subtiele mount

• dencoupe
  • Laatst online: 16-09 11:12
Quiller schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:58:
Ik heb van de recentste update een verbetering gevonden die volgens mij nergens beschreven wordt :

Als je de ruitensproeiers (geïntegreerd in de wisserbladen) gebruikt dan sproeiden die zowel in de op als in de neergaande beweging (wat de helft zinloos was) ... Nu sproeien ze in opgaande beweging, stoppen in neergaande en repeat... VEEL beter.
Dat doet die van mij al sinds de eerste kilometers. Van mij zou er wel wat meer water uit die sproeiers mogen komen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
subsonik schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:09:
[...]

Vandaag heb ik het weer even getest voor je en kom sowieso een blunder van jewelste tegen.
Sinds de laatste firmware upgrade moet je 1 keer bij het activeren een warning accepteren en dat gaat alleen als je stil staat.
Dus als ik een ongeluk had gehad na de firmware upgrade, dan had ik geen opnames gehad, echt een vreselijke blunder.
Toen ik stil tond heb ik de warning gelezen, geaccepteerd en ben weer naar de navigatie gegaan en weer gaan rijden.
Onderweg naar huis even die knop ingedrukt en vastgehouden en een seconde of 2-3 daarna begint hij 20 seconden rondom te filmen en heeft de 20 seconden vóór het indrukken ook al opgeslagen.

• DonJunior
ASS-Ware schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:12:
[...]

Vandaag heb ik het weer even getest voor je en kom sowieso een blunder van jewelste tegen.
Sinds de laatste firmware upgrade moet je 1 keer bij het activeren een warning accepteren en dat gaat alleen als je stil staat.
Dus als ik een ongeluk had gehad na de firmware upgrade, dan had ik geen opnames gehad, echt een vreselijke blunder.
Toen ik stil tond heb ik de warning gelezen, geaccepteerd en ben weer naar de navigatie gegaan en weer gaan rijden.
Onderweg naar huis even die knop ingedrukt en vastgehouden en een seconde of 2-3 daarna begint hij 20 seconden rondom te filmen en heeft de 20 seconden vóór het indrukken ook al opgeslagen.
..stomme vraag (heb de auto nog niet) maar hoe kom je dan aan het videobestand? Gaat dat via de BMW app ofzo?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
DonJunior schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:46:
[...]

..stomme vraag (heb de auto nog niet) maar hoe kom je dan aan het videobestand? Gaat dat via de BMW app ofzo?
De website belooft draadloos, maar je moet een usb stick in de usb aansluiting stoppen en in het menu kiezen voor kopiëren, of in de auto op het scherm afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 10-09-2025 23:47 ]

• subsonik
ASS-Ware schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor de test :) Die warning is idd een beetje absurd. Mijn drive recorder trial is ondertussen verlopen, zal maar eens een maandje aankopen om verder te testen.

De opname start idd 20 sec vóór het indrukken van de knop. Desalniettemin is het nogal onhandig om 4 seconden lang met 1 hand op een knop te moeten duwen terwijl een wegpiraat je actief van de autostrade probeert te duwen. Dan heb ik toch echt liever beide handjes aan het stuur :X Jammer dat die BMW drive recorder zo kreupel is, dat heeft bv. Tesla een stuk beter voor elkaar (elke rit volledig opgenomen en elke camera apart ipv. alles in 1 stream met veel te lage resolutie).

• Quiller
subsonik schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:46:
[...]

Bedankt voor de test :) Die warning is idd een beetje absurd. Mijn drive recorder trial is ondertussen verlopen, zal maar eens een maandje aankopen om verder te testen.

De opname start idd 20 sec vóór het indrukken van de knop. Desalniettemin is het nogal onhandig om 4 seconden lang met 1 hand op een knop te moeten duwen terwijl een wegpiraat je actief van de autostrade probeert te duwen. Dan heb ik toch echt liever beide handjes aan het stuur :X Jammer dat die BMW drive recorder zo kreupel is, dat heeft bv. Tesla een stuk beter voor elkaar (elke rit volledig opgenomen en elke camera apart ipv. alles in 1 stream met veel te lage resolutie).
Voor elk systeem valt iets te zeggen ... Het feit dat de tesla 'constant actief' is heeft ook een weerslag op het batterij niveau (met name als de wagen ergens langdurig geparkeerd staat en je deze modus actief staan hebt) -- dat gezegd zijnde : de keuze hebben om dit te doen is natuurlijk altijd goed.

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:21:
[...]

Voor elk systeem valt iets te zeggen ... Het feit dat de tesla 'constant actief' is heeft ook een weerslag op het batterij niveau (met name als de wagen ergens langdurig geparkeerd staat en je deze modus actief staan hebt) -- dat gezegd zijnde : de keuze hebben om dit te doen is natuurlijk altijd goed.
Ik heb het gezien bij een vriend van me, alles wordt opgenomen en dat vind ik erg goed.
Maak het dan optioneel, als je je zorgen maakt om de accu, dan zet je het uit.

• Quiller
ASS-Ware schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:56:
[...]

Maak het dan optioneel, als je je zorgen maakt om de accu, dan zet je het uit.
Dat is toch exact wat ik zeg???? |:( 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Quiller op 11-09-2025 21:59 ]

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:59:
[...]

Dat is toch exact wat ik zeg???? |:( 8)7
Met welk deel van je post zeg je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:48:
[...]

Met welk deel van je post zeg je dat dan?
Het laatste deel van mijn post 'dat gezegd zijnde : de keuze hebben om dit te doen is natuurlijk altijd goed'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:08

Metalrick

tcpdump ninja

Door deze discussie kwam ik er achter dat je de drive recorder ook met een knop kunt bedienen, weet nog niet of ik het het geld waard vind (zit nu in de trail) maar het is wel grappig :)

Afgelopen week even heen en weer naar de alpen geweest, wat een feest :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QQGJOyfvww_kLLkO59CjzK1nZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caTkgAdfa0Rxcwd8sigITymA.jpg?f=fotoalbum_large

Terugweg ging serieus snel, 1070 kilometer in 11 uur 27 minuten, incl laden. Gemiddeld verbruik 19,8kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Metalrick schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:46:
Door deze discussie kwam ik er achter dat je de drive recorder ook met een knop kunt bedienen, weet nog niet of ik het het geld waard vind (zit nu in de trail) maar het is wel grappig :)

[Afbeelding]

Terugweg ging serieus snel, 1070 kilometer in 11 uur 27 minuten, incl laden. Gemiddeld verbruik 19,8kwh/100km.
Wat een goeie kleur O+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
Metalrick schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:46:

[Afbeelding]

Mooie foto. Het is toch ook echt wel een mooie bak, zo'n i4.

• Franciesco

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels heb ik deze ontvangen en geinstalleerd. De houder klemt goed, de magneet is krachtig en de wireless charging werkt.
Eerste indruk, zeker voor dit geld, is dan ook erg goed.
Nogmaals dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
TLa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:46:

Heb je een link van die 12V lader en die platte kabel?
Ik zit me rot te zoeken, maar kan niets vinden waarvan ik denk dat het past.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 13:38
5 maandjes oud ondertussen <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2qskYgQPaPimEOPdFxjZBxvwM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06wW93eHct8rfwh8bBY8lyYy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-2FOPka42ETIJdhdB8wur0q7Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gwrb2FgFIXzq1DQuxYS9Qkn2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Wat zijn dat nou voor Madurodam huisjes?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 10:53
En wie installeert er nu zo’n gigantische antenne op zijn dak? 🤭

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
Franciesco schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:06:
[...]

Inmiddels heb ik deze ontvangen en geinstalleerd. De houder klemt goed, de magneet is krachtig en de wireless charging werkt.
Eerste indruk, zeker voor dit geld, is dan ook erg goed.
Nogmaals dank voor de tip!
Ook ik heb dezelfde mount geïnstalleerd en tot volle tevredenheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
lveh schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:53:
En wie installeert er nu zo’n gigantische antenne op zijn dak? 🤭
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9TaMK5md5_pnooXWUy7AedCD-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCYaqNL5IcBIjXMvTfZYcvtO.jpg?f=fotoalbum_large FIX
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.