Interessant om het verbruik van iemand anders te lezen.H1MSELF1SH schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:44:
Ik rijd nu sinds begin juni met m'n i4 M60 en het bevalt me elke dag meer en meer. Aangezien dit mijn eerste EV is (daarvoor had ik een 330E die ik in alle eerlijkheid nooit oplaadde) wist ik toch niet goed wat ik moest verwachten. Ik heb wel het geluk een dak vol zonnepanelen en een thuislader te hebben. Ongeveer 3000 km later heeft het laden mij nog geen cent gekost want ik heb altijd overdag geladen met de overschot van de zonnepanelen. :-)
Volgens de "july review" van de BMW app had ik een verbruik van 17,2 kWh/100 km met normale rijestijl. Dat is best netjes. Dat is een verbruik van zowel autosnelwegen als gewone wegen. Ik weet dat het mooie weer het verbruik ten goede komt maar ik had verwacht dat het verbruik hoger zou liggen. In augustus nu (ook weer gemengd gebruik autosnelwegen en gewone wegen) let ik er een beetje op en zakte het verbruik zelfs naar 16,4 kWh/100 km!
Ik heb het topic "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa" een beetje gevolgd maar omdat dit BMW i4 specifiek is vraag ik het hier liever: zijn er nog mensen die zich niet te druk maken over al dat soort apps zoals ABRP, Apple/Google Maps of Waze en geen meerdere laadpassen hebben? Ik heb de BMW Charging Card geactiveerd die ik bij m'n auto kreeg en dat is het. Zijn er nog mensen die gewoon op vakantie vertrekken met de auto en de BMW navigatie alles laten uitzoeken wat betreft laadstops voor hen of zoeken jullie echt op voorhand op waar je best kunt laden enz?
@sky_walker : mooie auto! Proficiat.
Ik rijd met mijn eDrive40 met name landelijke wegen (max 80 km/h) en soms snelweg maar mijn terugblik voor juli komt uit op een gemiddeld verbruik van 12,7 kWh/100km (over een totale afstand van 1530km, gemiddeld ong. 50km/u). Mijn gemiddelde verbruik is volgens de terugblikken van de laatste maanden altijd lager dan 100% van de gebruikers
Hoe is het verbruik van anderen hier?
:strip_exif()/f/image/WSd5IHcgZmz9yShSmNhLNpug.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/fjRoJB4V9NXPGLcCPsxJvf7l.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/uow703q3WPYsaR6rbSLwUduc.webp?f=fotoalbum_large)