Goedemiddag,
Nou het is zover, mag een nieuwe leaseauto uitzoeken. Momenteel heb ik een BMW 320E touring. Ik zag al snel in de configurator dat het een EV moet gaan worden, ivm het brandstofvoorschot wat in het leasebudget zit en de huidige brandstofprijzen is een BMW 330E al buiten budget. Auto's zijn weer een stuk duurder geworden in 4 jaar tijd zag ik, en leasebudget is wel wat gestegen maar niet genoeg ;-) Geen probleem, ik wilde zowiezo al wel de overstap maken naar EV deze keer.
Ik wil dus een I4 gaan bestellen, het wordt of een
M sport Edition edrive35 in brooklyn grey, 19" velgen, donkere ramen achter, hifi system, trekhaak, en dat is het dan wel zo'n beetje. Of een
Pure edition Edrive40, in skyscraper grey of zwart, met 18 of 19" accessoire velgen, trekhaak en dan wat meer ruimte voor de nodige opties zoals HK audio, schuifdak. De pure edition heeft ook donkere ramen, shadowline M hoogglans accenten raamlijsten, en comfort pack inclusief.
Dus of deze brooklyn grey M sport edition met 19" styling 859 (foto bij benadering, geen rode remklauwen):
Of deze, de Pure uitvoering E40 skyscraper grey met 18" styling 853:
of de Pure edition in zwart met 19" styling 859 M jet black:
Ik ga wellicht 1x per jaar op vakantie in europe, tegenwoordig vaker met vliegtuig weg, en mijn woonwerk is binnen 20km en mijn verste zakelijke rit is ca 100-150km enkele reis naar klanten of schiphol.
Ohja we hebben ook nog een sloepje in de haven, met een boottrailer, onder 750kg, daar gaan we ook wel eens mee op pad naar een ander vaargebied achter de auto, maar geen lange afstanden zoals zuid frankrijk.
Ik ga denk voor de emotie boven ratio, en dan heeft mijn voorkeur de M sport edition brooklyn grey, en dan de iets kortere range maar op de koop toenemen. Ik heb momenteel de "gewone" 320E uitvoering, wel met shadowline accenten, maar wil graag een keer de wat dikkere/sportievere look van de M sport edition.
Mijn vragen:
- Mensen hier met (goede) ervaring met een e35 qua range? of goedbedoeld advies altijd welkom, ik weet dat de E35 iets minder snel accelereert en iets minder snel laadt tov de E40 maar dat is voor mij geen probleem.
- Ik kan kiezen tussen all season banden, of zomer/winterbanden wissel. Ik heb wel eens gehoord dat zomer/winterbanden beter is voor bereik van een BMW i4 qua efficiency tov all season. iemand ervaring ?
bedankt voor jullie reacties, ik hoop spoedig te gaan bestellen ;-)
grt skywalker
[
Voor 3% gewijzigd door
sky_walker op 07-02-2026 13:08
]