• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:13
eikrur schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:25:
Sinds vanmiddag worden mijn ritten niet meer geregistreerd in de app, zijn er meer die dit ervaren en wat kan je er eventueel aan doen, de gebruikelijke zaken als mijn privacy instellingen en uit en inloggen in de app heb ik al achter de rug zonder het gewenste resultaat
Ik heb weleens gehad dat mijn profiel niet werd gekozen bij instappen waardoor ik met het gasten profiel reed.
Kan dat bij jou het geval zijn?

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01 12:47
DonJunior schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:40:
Gebruiken jullie dat ding rechtsonderin bij je voeten ook wel eens?
Niet voldoende om iedere 6 maanden de slicks achter te laten vervangen :D

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-01 13:49
Scientific schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:44:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, geen idee wanneer het begonnen is, maar is pas sinds 2-3 dagen denk ik.
Even de volumeknop 30sec ingedrukt houden voor een reset. Dat hielp bij mij. @eikrur

there's no tweak without the tweaker

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-01 14:25
gaat over een 40, heb de wagens sinds April.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JUVfYay2xnQ-fUeDhbJhxQuXiQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jcDALJQxqKRanwnuoIciolSa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Clinternet op 07-01-2026 10:49 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-01 15:06
subsonik schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:57:
[...]

.. en de auto is een binnenslaper dus ik verlies minder met voorverwarmen. Dat zal het grootste verschil verklaren denk ik.
Dat zal inderdaad ook veel doen. Zeker deze dagen. Ik heb normaal een vast ritme qua kantoor werk. Alleen deze week dus even niet. Kijk ik van de week uit het raam zie ik dat alle auto's in de straat bevroren zijn behalve de mijne.. kak.. vergeten voorverwarming uit te zetten 🫣
Dan gaat je verbruik ook wel hard ja.

*sowieso

• DonJunior
Even wachten tot het weer wat beter wordt en dan gaat de volgende aanpassing aan de BMW plaatsvinden..
Heb nu een volledig zilveren gril, wat raar is want dat is het enige zilveren aan heel de auto. Als de raamlijsten óók zilver waren geweest had ik het zo gelaten maar de raamlijsten zijn allen hoogglans zwart. Dus toch maar overstag gegaan en een nieuwe gril bij BMW gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-AhKVSmhK_tnvDUjzLRLW-MGwo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efyKEu6TOEGrYtQJyYw7Y06o.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog wel getwijfeld om de huidige neus te wrappen maar toch maar niet. Mijn vorige auto heb ik laten wrappen en dat was top, tot het er af moest..

*sowieso

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-01 13:38
Nu we toch bezig zijn, bij deze mijn jaaroverzicht. Auto is een buitenslaper, bij elke rit voorconditioneren en 75% sport modus. Best goed gedaan, al zeg ik het zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4Pf7-plHn0H9RCfGOwpOUgyldQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/56gNq6bIu28ef4v4iy7m8NV2.png?f=fotoalbum_large

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:57
Zeker! :)
Maar omdat ik doorgaans alleen lange ritten maak (125km enkele reis, vaak nog veel meer), me over het algemeen aan de max snelheid houd en zo goed mogelijk probeer te anticiperen haal ik eigenlijk met vrijwel alle auto's die ik gereden heb mooie verbruikscijfers.

• ASS-Ware
Sodebillen, ik krijg net de brief met het nieuwe MRB tarief, 271 euro per kwartaal.
Ik ga fors meer betalen dan ik voorheen met benzine kwijt was.
Goede manier om de EV aanschaf te stimuleren.

[ Voor 13% gewijzigd door ASS-Ware op 07-01-2026 15:57 ]

• ASS-Ware
https://www.instagram.com...igsh=MThkMTlwNXYzOWNkcw==

Stoelverwarming wordt geminimaliseerd, in het seizoen waarin je die juist nodig hebt.
En 90 rijden … da’s niet fijn.

• DonJunior
ASS-Ware schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:47:
https://www.instagram.com...igsh=MThkMTlwNXYzOWNkcw==

Stoelverwarming wordt geminimaliseerd, in het seizoen waarin je die juist nodig hebt.
En 90 rijden … da’s niet fijn.
Heb geen insta dus kan het niet zien.. waar gaat dit over.

*sowieso

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-01 14:54

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

DonJunior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Heb geen insta dus kan het niet zien.. waar gaat dit over.
Staat ook op youtube: YouTube: Weet jij wat de MAX RANGE modus is? #bmw #auto #actieradius #winter

Sys Specs

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:13
ASS-Ware schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:56:
Sodebillen, ik krijg net de brief met het nieuwe MRB tarief, 271 euro per kwartaal.
Ik ga fors meer betalen dan ik voorheen met benzine kwijt was.
Goede manier om de EV aanschaf te stimuleren.
Nederland is fiscaal anti-EV, dat is duidelijk.
In Vlaanderen betaal je vanaf dit jaar iets van een 67€ per jaar denk ik. Vorig jaar was het nog 0€.

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 08:56
m50 met 19 inch (861 M) wielen en Michelin Pilot Sport 4S1 banden.
De zuinige waarden van anderen haal ik niet. Soms probeer ik het wel eens op eco pro modus maar echt onder de 21 kWh zak ik dan toch niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSmTuKW1DjAwcPBNoeqwrUD3o2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLKr4Q158tdhx5Y4WQmK1zg4.jpg?f=fotoalbum_large

De meest zuinige rit was grotendeels bergaf dus niet echt representatief :-)

[ Voor 6% gewijzigd door ndedecke op 07-01-2026 21:38 ]

• Scientific
ndedecke schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:35:
m50 met 19 inch (861 M) wielen en Michelin Pilot Sport 4S1 banden.
De zuinige waarden van anderen haal ik niet. Soms probeer ik het wel eens op eco pro modus maar echt onder de 21 kWh zak ik dan toch niet.

[Afbeelding]
Geschift hoog verbruik. Zelfs in de winter blijf ik ruim onder de 20kWh/100 km. En ik rij vlot (maar aan legale snelheden).
In de zomer kom ik alleen boven de 20kWh/100km bij snelwegritten met een fietsenrek en 2 fietsen (125km/h)

Maar goed, ik rij een edrive40 met 17 inch aerodynamische velgen en zonder patser-opties…

[ Voor 5% gewijzigd door Scientific op 07-01-2026 21:42 ]

• ndedecke
Scientific schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:40:
[...]

Geschift hoog verbruik. Zelfs in de winter blijf ik ruim onder de 20kWh/100 km. En ik rij vlot (maar aan legale snelheden).
In de zomer kom ik alleen boven de 20kWh/100km bij snelwegritten met een fietsenrek en 2 fietsen (125km/h)

Maar goed, ik rij een edrive40 met 17 inch aerodynamische velgen en zonder patser-opties…
Mijn vrouw rijdt met een i5 edrive40: net even haar stats bekeken die haalt exact 20.0 kWh gemiddeld.
Hier vaak wel wat file/stadsverkeer en dan autostrade waar ik soms wel eens durf doorduwen als er een vrij stuk is. Maar naar mijn gevoel toch zeker niet te wild of assertief.

Deze rit naar de Ardennen was wel iets dynamischer en dan nog hoger verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zehfEtC7oOhvFdjIg9gDwKShPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzj9m4omaKdryHqc96HGli1o.jpg?f=fotoalbum_large

Op de terugrit de dag erna was het dan een pak minder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4j73l510gHWmU_Mt8tOsz4kZlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poRq8n2lT9bruhdp9qWP6gzU.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik rijd er wel graag mee.
Winterwielen zijn vandaag toegekomen, dit weekend eens monteren.
Ook 19 inch (maar 859 M styling) en Goodyear UltraGrip Performance+ banden. Eens benieuwd of dat al verschil maakt qua verbruik.

• DonJunior
Scientific schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:40:
[...]
.. en zonder patser-opties…
..echt waarom??
Dit soort opmerkingen zijn zó onnodig.
:X

*sowieso

• Scientific
ndedecke schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:52:
[...]

Mijn vrouw rijdt met een i5 edrive40: net even haar stats bekeken die haalt exact 20.0 kWh gemiddeld.
Hier vaak wel wat file/stadsverkeer en dan autostrade waar ik soms wel eens durf doorduwen als er een vrij stuk is. Maar naar mijn gevoel toch zeker niet te wild of assertief.
Een gemiddelde van meer dan 117km/h in België impliceert volgens mij een flink aantal km aan zeer illegale snelheden. Proficiat…

• ndedecke
Scientific schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:21:
[...]

Een gemiddelde van meer dan 117km/h in België impliceert volgens mij een flink aantal km aan zeer illegale snelheden. Proficiat…
Dit was quasi uitsluitend autostrade en 's avonds voor een feestdag en het was uitzonderlijk rustig op de baan dus nergens oponthoud gehad. Iets boven de limiet maar da's dan eerder 135 op de teller. Geen gekke toestanden.
De terugrit op eco-pro was 8 km/u gemiddeld trager en op cruise control binnen de limieten.

Ik wou enkel aangeven dat er soms een groot verschil kan zitten in het verbruik in heen/terugritten door de weersomstandigheden (tegenwind) en ook wel de rijmodus.
Maar maakt niet uit - ik wil niet aanzetten om te snel te rijden.

• B1OO
DonJunior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:04:
Even wachten tot het weer wat beter wordt en dan gaat de volgende aanpassing aan de BMW plaatsvinden..
Heb nu een volledig zilveren gril, wat raar is want dat is het enige zilveren aan heel de auto. Als de raamlijsten óók zilver waren geweest had ik het zo gelaten maar de raamlijsten zijn allen hoogglans zwart. Dus toch maar overstag gegaan en een nieuwe gril bij BMW gekocht.

[Afbeelding]

Nog wel getwijfeld om de huidige neus te wrappen maar toch maar niet. Mijn vorige auto heb ik laten wrappen en dat was top, tot het er af moest..
Interessant, dat ligt denk ik aan de kleur die je hebt gekozen. Zelf heb ik behoorlijk wat zilverkleurige accenten:
- Raamlijsten
- Wielen
- Grille omtrek
- Grille zelf
- Lijst aan de zijkant onder de deuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvym8GwCXjNadkZrE-8e46ffc1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xd5I4TfIvhjvNMWiBBlDTbXE.png?f=fotoalbum_large

• DonJunior
B1OO schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:24:
[...]

Interessant, dat ligt denk ik aan de kleur die je hebt gekozen. Zelf heb ik behoorlijk wat zilverkleurige accenten:
- Raamlijsten
- Wielen
- Grille omtrek
- Grille zelf
- Lijst aan de zijkant onder de deuren

[Afbeelding]
Ah okee! Ik heb een m-sport edition (ivm zwarte hemel binnenin en blauwe kleur die je alleen met m-sport kon kiezen)
Wellicht zit daar dan alles zwart op behalve de grill (nog steeds raar dat de grill dan niet zwarte randen heeft en de rest van de auto wel) maar goed.. komt goed.

*sowieso

• poing
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:55:
[...]

Ah okee! Ik heb een m-sport edition (ivm zwarte hemel binnenin en blauwe kleur die je alleen met m-sport kon kiezen)
Wellicht zit daar dan alles zwart op behalve de grill (nog steeds raar dat de grill dan niet zwarte randen heeft en de rest van de auto wel) maar goed.. komt goed.
Wat kost de gril bij BMW?
Ik heb mijn i4 nog niet, maar met Brooklyn Grey leek het zilver nog wel oké in de showroom.

• DonJunior
poing schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Wat kost de gril bij BMW?
Ik heb mijn i4 nog niet, maar met Brooklyn Grey leek het zilver nog wel oké in de showroom.
Ongeveer €200,-
Op Amazon (bijvoorbeeld) heb je ook eventueel andere, bv een volledig zwarte (m-style)
Maar let goed op dat je in alle gevallen de LCi versie kiest, die zijn nét wat anders voor zover ik begreep. Ook hebben sommige modellen een uitsparing voor een camera in het midden van de gril, niet elke i4 heeft dat.

*sowieso

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-01 13:49
DonJunior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:58:
[...]

..echt waarom??
Dit soort opmerkingen zijn zó onnodig.
:X
Ach beetje gekkigheid over en weer mag toch. Zonder patseropties... dus de poor man's versie :+

there's no tweak without the tweaker

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 14:47
virtualJac schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:01:
[...]

Ach beetje gekkigheid over en weer mag toch. Zonder patseropties... dus de poor man's versie :+
Zonder patseropties… rijd je dan überhaupt een BMW? Laat ik maar niet beginnen over de 17-inch aero-velgen. :X

• DonJunior
virtualJac schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:01:
[...]

Probleem is een beetje dat je niet kan zien, in tekst, of het gekscherend of gewoon lomp is.

Een ieder in hun waarde laten, qua keuze en opties, is toch fijner voor de sfeer. Want nu krijg je dus reacties als @pl0xs .. dat is ook niet echt wenselijk lijkt me.

*sowieso

• Scientific
eikrur schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:25:
Sinds vanmiddag worden mijn ritten niet meer geregistreerd in de app, zijn er meer die dit ervaren en wat kan je er eventueel aan doen, de gebruikelijke zaken als mijn privacy instellingen en uit en inloggen in de app heb ik al achter de rug zonder het gewenste resultaat
Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is. Nu en dan is er een “gegevensbeveiligings-update” waarbij je een aantal zaken moet bevestigen, met name de toestemming om gegevens over te dragen. Zodra ik dit gedaan had merkte ik dat ik weer ritgegevens had.

• ASS-Ware
Scientific schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is. Nu en dan is er een “gegevensbeveiligings-update” waarbij je een aantal zaken moet bevestigen, met name de toestemming om gegevens over te dragen. Zodra ik dit gedaan had merkte ik dat ik weer ritgegevens had.
Ik had laatst ook zoiets geks, ik kon na een update geen videobeelden meer opnemen met de driverecorder.
Ik moest bij stilstand eerst het menu openen en e.e.a. bevestigen en toen werkte hij weer.
Jammer als je ondertussen een ongeluk krijgt en er is niets opgenomen.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 00:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74-arC3sjg5JQQ-DA0jd8dPQSEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ePX4LdLgMlVKKV0tbZ1UPME5.png?f=fotoalbum_large

😎

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wanneer komt er eens youtube naar het bmw systeem… om bij stil stand te kijken… daar lopen ze toch flink achter…

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:00
@DonJunior natuurlijk :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ew4BWJWvGcqEj8SOru7Gt458Zos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHDkPpoy2IJL7fCgRlcKf7AT.jpg?f=fotoalbum_large

• Scientific
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB05db5oSmJCia7_qDVGBcfaUM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSXIf4wYSTJFnYJVJ1GetzCy.jpg?f=fotoalbum_large

Meerdere duizenden km zijn wel met een fietsenrek op de trekhaak afgelegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Scientific op 09-01-2026 07:52 ]

• Mcie
  • Laatst online: 23:37
Die stepwielltjes hebben weinig invloed op de range dus die vlotte rijstijl neem ik dan wel met een pak (strooi) zout. ;)

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01 09:23
Scientific schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:01:
[...]

Waar kan ik die update vinden en hoe moet ik toestemming geven?

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:00
System - Data Privacy

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01 09:23
Alle tips geprobeerd maar zonder resultaat, zal mijn ritten registratie maar via Flitsmeister laten lopen dan

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-01 17:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRg_y0pNZB9iL2a8YTVsiKZWBz8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cqe5LtbqvYn3nIjHpkcC1EmW.png?f=fotoalbum_large

Toch best een zuinige EV. Benieuwd naar de real life resultaten van de nieuwe iX3!

• caoim
Iemand dit al voorgehad? Het geluid op het einde.

https://jumpshare.com/s/UbKztPaUJmvU3njcqgwv

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 14:24
Zo, de nieuwe i4 is besteld. Net zelfstandige geworden en via mijn opdrachtgever kan ik genieten van hun korting van over de 20%. De nieuwe iX3 kan mij niet bekoren in design, dus dan is het maar deze geweldige i4.

Hieronder de fotos van de configurator van hoe hij er gaat uitzien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xty4sC86IPHNoxA2CPfx--5zg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3SE6SGogoNeZOy7LiU8XMT3C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDriT_7Pdfj9mASin5BfCi4tK-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oWvlcLM4AeAXHnRWdjSKnel7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door tc982 op 09-01-2026 16:28 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 17:47
Lees hier vrij weinig over Bimmercode, zou je toch verwachten op GoT ;)
Heb zelf alleen de snelheidswaarschuwing permanent uitgezet (blijft ook zo na OTA update) en het piepje bij openen/sluiten wat zachter gezet.
Liefst zou ik lane change assist en stoplichtassistent ook aanzetten, maar dat schijnt niet te kunnen met iDrive 8.5. Iemand hier ervaring mee?

//

• DonJunior
man-o-script schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:22:
Heb zelf alleen de snelheidswaarschuwing permanent uitgezet (blijft ook zo na OTA update) en het piepje bij openen/sluiten wat zachter gezet.
Liefst zou ik lane change assist en stoplichtassistent ook aanzetten, maar dat schijnt niet te kunnen met iDrive 8.5. Iemand hier ervaring mee?
Ik zit al een tijdje te kijken/zoeken naar een manier om de interieurverlichting kleuren via bimmercode aan te passen. Waar ik tegenaan hik is ten eerste de OBD adapter die ik zou moeten aanschaffen (de huidige die ik heb werkt niet met bimmercode, heb ik geprobeerd)
Ten tweede, wat gebeurt er met de wijzigingen als er een software update uit komt.
Het enig wat ik wil is de interieurkleur wijzigen, verder niets. Ga ik daar 50+ euro aan uitgeven voor een nieuwe OBD adapter ...

*sowieso

• Foxhill
  • Laatst online: 19:36
DonJunior schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:06:
[...]

Ik zit al een tijdje te kijken/zoeken naar een manier om de interieurverlichting kleuren via bimmercode aan te passen. Waar ik tegenaan hik is ten eerste de OBD adapter die ik zou moeten aanschaffen (de huidige die ik heb werkt niet met bimmercode, heb ik geprobeerd)
Ten tweede, wat gebeurt er met de wijzigingen als er een software update uit komt.
Het enig wat ik wil is de interieurkleur wijzigen, verder niets. Ga ik daar 50+ euro aan uitgeven voor een nieuwe OBD adapter ...
Precies dit had ik. De OBD adapter via Bluetooth die ik heb kan connecten, maar dat menu niet in. Ik begrijp dat ik dan een andere nodig heb. Ik wil wel graag de klassieke BMW interieur kleur. Stom dat die niet in het menu beschikbaar is.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 16:59
Je zou ook even een obd dongle van iemand kunnen lenen??

In de buurt van Oss mag je de mijne wel even lenen.

• DonJunior
dencoupe schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:16:
Je zou ook even een obd dongle van iemand kunnen lenen??

In de buurt van Oss mag je de mijne wel even lenen.
Aardig en wordt gewaardeerd, maar dan moet men elke keer langskomen als er een software update is geweest.. niet?

*sowieso

• man-o-script
[...]

Ja dat is het niet waard, maar de snelheidswaarschuwing is dat wel ;) Had nog een oude ODB van m’n eerdere BMW’s en dat werkt prima.
Na een update blijft die trouwens behouden, maar ook wel eens gelezen dat een toegevoegde kleur (oranje gok ik?) dan wel weer vervalt.
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen, kun je die van mij ook even gebruiken.

//

• Mcie
man-o-script schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:22:
Kan je zeggen wat ik precies nodig heb om dit ook te regelen?

• caoim
Iemand een linkje naar een goede dongle?

• man-o-script
Ik heb jaren geleden deze ENET dongle besteld. Samen met een iPhone en een USB-C of Lightning naar ethernet adapter werkt dit goed. BimmerCode downloaden in de AppStore en de juiste waardes aanpassen :)

//

• DonJunior

*sowieso

• Scientific
Ik heb deze, werkt uitstekend in combinatie met iPhone: https://www.amazon.com.be...nalysetool/dp/B0BLHCYD8T/

Zit permanent in de OBD-poort. Ik kan dan de EVscanner software gewoon gebruiken vanuit CarPlay.

[ Voor 29% gewijzigd door Scientific op 10-01-2026 12:08 ]

• Foxhill
Ik heb een dongle van hun lijst gekocht. En nu met de nieuwe auto werkt ie niet meer.

• Mcie
een obd link is 2x zo duur als een vlinker, maakt het uit wat het doet? Ik wil alleen maar die geluidjes uitzetten.

• man-o-script
Mcie schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:40:
een oud link is 2x zo duur als een vlinder, maakt het uit wat het doet? Ik wil alleen maar die geluidjes uitzetten.
Geluidjes uitzetten kan toch gewoon in het iDrive menu? Als je de geluidjes aan wil passen heb je wel BimmerCode of vergelijkbaar nodig.

//

• Mcie
Met wegrijden die waarschuwing, en te hard rijden krijg ik ook niet weg maar dat zal wel ergens in het menu zitten.

• man-o-script
Mcie schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:57:
Met wegrijden die waarschuwing, en te hard rijden krijg ik ook niet weg maar dat zal wel ergens in het menu zitten.
Ah dacht voor openen/sluiten. Snelheidswaarschuwing kun je inderdaad permanent uitzetten met BimmerCode, of bij iedere rit SET op je stuur even ingedrukt houden.

//

• Mcie
Gaat mij puur om de snelheidswaarschuwing, bedankt, voor mij genoeg reden om er 1 te bestellen dan.

• ASS-Ware
man-o-script schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:05:
[...]

Ah dacht voor openen/sluiten. Snelheidswaarschuwing kun je inderdaad permanent uitzetten met BimmerCode, of bij iedere rit SET op je stuur even ingedrukt houden.
Is dat iets met de nieuwere modellen?
Mijn i4 is van 2 jan 2024 en daarin kan ik het in het menu gewoon uitzetten.

• man-o-script
ASS-Ware schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:10:
[...]

Is dat iets met de nieuwere modellen?
Mijn i4 is van 2 jan 2024 en daarin kan ik het in het menu gewoon uitzetten.
Ja, is een verplichting vanuit de EU voor recentere auto’s. Je kunt het uitzetten, maar gaat bij iedere herstart weer aan.

//

• DonJunior
Foxhill schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:32:
[...]

Ik heb een dongle van hun lijst gekocht. En nu met de nieuwe auto werkt ie niet meer.
Maar dat staat toch op hun lijst voor welke modellen de dongel zou moeten werken? Ter illustratie, als je eerst een F series BMW had en nu de G. Is de kans aanwezig dat die dongel (die specifiek voor de F-series was) niet meer werkt op de G.
Dat vermelden ze ook netjes op de site.

-------
edit: al lees ik nu net de volgende review bij één van OBD modules op Amazon:
Works. Unfortunately I have no use for it, but its not this their fault. On LCI models BMW they switched to Secure Coding 2.0, so there is no use of BimmerCode anymore (at least art the time of this review 26 Dec 2025).

[ Voor 25% gewijzigd door DonJunior op 10-01-2026 21:57 ]

*sowieso

• man-o-script
DonJunior schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:39:
[...]

edit: al lees ik nu net de volgende review bij één van OBD modules op Amazon:

[...]
Dat geldt alleen voor de Head Unit, die is sinds iDrive 8.5 niet meer aan te passen met BimmerCode, de rest wel. Staat dus los van de dongle verder…

//

• DonJunior
man-o-script schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:59:
[...]

Dat geldt alleen voor de Head Unit, die is sinds iDrive 8.5 niet meer aan te passen met BimmerCode, de rest wel. Staat dus los van de dongle verder…
Oh excuus dat haalde ik hier niet uit. Dat zou opzich geen probleem zijn voor mij.

*sowieso

• ASS-Ware
man-o-script schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:35:
[...]

Ja, is een verplichting vanuit de EU voor recentere auto’s. Je kunt het uitzetten, maar gaat bij iedere herstart weer aan.
Ah die beep, ik dacht de melding op het display.
Ja, ik had ‘m laatst in een huurauto, maar uitzetten was ook simpel te doen.
Ik rij meestal wel braaf.

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-01 09:26
Mijn opmerking is leeftijd wagen en garantie.
Hoe klein ook de aanpassing BMW kan dat uitlezen van de sleutel.
Kleur aanpassen zal wel geen probleem zijn maar bv veranderen rijvak is al veel ingrijpender en niet zeker wat ze daar van zeggen?
Ik had geen idee hoeveel detail ze uit die sleutel halen!
Had reservewagen mee en toen ik die terugbracht, lazen ze de sleutel in en die wist precies te zeggen hoeveel benzine, kWh elektriciteit, aantal km, .... etc.

Ik overweeg al lang die OBD voor oa de kleur en er gewoon wat mee te spelen, mocht je eerst een backup maken en die terugzetten. Zouden ze kunnen zien dat je op een moment hebt aangepast? En zo ja, kunnen ze hier iets over zeggen?

• B1OO
Gents, even een gedachtespinsel.

Afgelopen week tijdens een rit met koude temperatuur zakte de range natuurlijk flink. Tijdens de rit vroeg de i4 of ik de batterij wilde conditioneren voor snelladen. Toen dacht ik, hé als ik dat in het begin van de rit gedaan zou hebben, zou de batterij dan daardoor ook meer range hebben omdat deze op temperatuur is?

Van de andere kant, dan hadden de fabrikanten dat zelf ook wel bedacht.

Iemand hier wat achtergrond over?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

voodoo077 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:51:
Kleur aanpassen zal wel geen probleem zijn maar bv veranderen rijvak is al veel ingrijpender en niet zeker wat ze daar van zeggen?
Had reservewagen mee en toen ik die terugbracht, lazen ze de sleutel in en die wist precies te zeggen hoeveel benzine, kWh elektriciteit, aantal km, .... etc.

Ik overweeg al lang die OBD voor oa de kleur en er gewoon wat mee te spelen, mocht je eerst een backup maken en die terugzetten. Zouden ze kunnen zien dat je op een moment hebt aangepast? En zo ja, kunnen ze hier iets over zeggen?
Voor zover ik begreep kunnen ze in de garage zo zien dat je ooit die irritante ploenk bij te hard rijden hebt uitgecodeerd?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• pl0xs
[...]

Deze kost nu een tientje: https://www.amazon.nl/-/e...ble-BMW-SYS/dp/B0F9P4SCRX

• poing
  • Niet online
Kan je zonder BimmerCode de lane departure warning ook permanent uitzetten?
Of indien niet, kan je met BimmerCode ervoor zorgen dat je deze in de menu aan of permanent uit kan zetten?

In mijn BMW 3 (G21) gaat dit & ik gebruik lane departure warning als ik s'avond laat onderweg ben, maar ik stoor me aan het zwaarder sturen en fouten door wegmarkeringen of door de zon reflecterende waterplassen.

Vrijdag is het zo ver oOo , ik mag hem afhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door poing op 12-01-2026 11:26 ]

• Foxhill
Mijn telefoon heeft geen UTP aansluiting.

• pl0xs
Foxhill schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:49:
[...]

Mijn telefoon heeft geen UTP aansluiting.
Dat kan je oplossen met een adapter zoals deze: uitvoering: TP-Link UE300C USB Type-C naar RJ45 Gigabit Ethernet-netwerkadapter

• Scientific
B1OO schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:00:
Gents, even een gedachtespinsel.

Afgelopen week tijdens een rit met koude temperatuur zakte de range natuurlijk flink. Tijdens de rit vroeg de i4 of ik de batterij wilde conditioneren voor snelladen. Toen dacht ik, hé als ik dat in het begin van de rit gedaan zou hebben, zou de batterij dan daardoor ook meer range hebben omdat deze op temperatuur is?

Van de andere kant, dan hadden de fabrikanten dat zelf ook wel bedacht.

Iemand hier wat achtergrond over?
Als je de batterij zou conditioneren voor het vertrek (dat is niet hetzelfde als het interieur opwarmen!), dan zal dat volgens mij nauwelijks invloed hebben op de range. Er kan misschien een paar kWh extra in de batterij als je ze tegelijk warm vollaadt, en misschien is de interne weerstand iets kleiner, maar veel zal het niet uitmaken.

En de batterij conditioneren tijdens het rijden kost natuurlijk altijd range.

• man-o-script
voodoo077 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:51:

Qua garantie hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Alleen als je zelf iets verknalt door coderen zul je de kosten voor herstel moeten dragen natuurlijk wanneer de dealer dit op moet lossen.
Heb mijn voorgaande BMW's ook altijd getuned (door BR Performance), ook binnen garantie. Bij een software update werd ik toen zelfs gebeld door de dealer dat ze de het gingen overschrijven, en dat ik de tuning dus opnieuw toe zou moeten passen. Kortom, ze weten dondersgoed dat dit gebeurt en is naar mijn ervaring ook helemaal geen probleem. Mocht er iets kapot gaan, moeten zij altijd eerst nog bewijzen dat dit werkelijk komt door de tuning of wijziging...

//

• Scientific
man-o-script schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:04:
[...]

Qua garantie hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Alleen als je zelf iets verknalt door coderen zul je de kosten voor herstel moeten dragen natuurlijk wanneer de dealer dit op moet lossen.
Heb mijn voorgaande BMW's ook altijd getuned (door BR Performance), ook binnen garantie. Bij een software update werd ik toen zelfs gebeld door de dealer dat ze de het gingen overschrijven, en dat ik de tuning dus opnieuw toe zou moeten passen. Kortom, ze weten dondersgoed dat dit gebeurt en is naar mijn ervaring ook helemaal geen probleem. Mocht er iets kapot gaan, moeten zij altijd eerst nog bewijzen dat dit werkelijk komt door de tuning of wijziging...
Ik ben het met je eens. Juridisch gezien zullen ze toch hard moeten maken dat er een verband is of kan zijn tussen de modificatie en het defect waarvoor je de garantie inroept. En commercieel gezien heeft de dealer er ook geen belang bij om de garantie te weigeren op basis van een overduidelijke drogreden.
Als de software in de soep zou draaien daarentegen, dan is het een andere zaak... De kans dat dit gebeurt door het simpele aanpassen van een parameter lijkt me zeer klein.

• ASS-Ware
Potver, sinds vanmorgen gaat de i4 weer standaard naar Comfort, terwijl ik altijd in Eco-Pro rijd.
Heb ik eerder gehad, moest toen mijn profiel verwijderen en opnieuw in de auto zetten, met verlies van stoel- en spiegelposities.
Zucht ... wat een gepruts man.

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
ASS-Ware schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:18:
Potver, sinds vanmorgen gaat de i4 weer standaard naar Comfort, terwijl ik altijd in Eco-Pro rijd.
Heb ik eerder gehad, moest toen mijn profiel verwijderen en opnieuw in de auto zetten, met verlies van stoel- en spiegelposities.
Zucht ... wat een gepruts man.
OK ... Irritant en ik begrijp je (zulke software issues zouden toch moeten opgelost geraken...) -- Langs de andere kant : rechterarm (linker voor de britten) naar rechts swipen en op het knopje eco duwen... ... ... Het is niet dat je in de menu's op het scherm moet gaan graven!!!!

• ASS-Ware
Quiller schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:31:
[...]

OK ... Irritant en ik begrijp je (zulke software issues zouden toch moeten opgelost geraken...) -- Langs de andere kant : rechterarm (linker voor de britten) naar rechts swipen en op het knopje eco duwen... ... ... Het is niet dat je in de menu's op het scherm moet gaan graven!!!!
Ja, elke keer als ik instap, dat is geen oplossing.

• man-o-script
ASS-Ware schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:00:
[...]

Ja, elke keer als ik instap, dat is geen oplossing.
Met BimmerCode kun je ook de default mode instellen, werkt dat misschien wel? Zo reed ik in m’n vorige auto altijd automatisch op Adaptive.

//

• ASS-Ware
man-o-script schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:27:
[...]

Met BimmerCode kun je ook de default mode instellen, werkt dat misschien wel? Zo reed ik in m’n vorige auto altijd automatisch op Adaptive.
De laatste mode is wat hij standaard hoort te doen, dat heeft ie ook gedaan in het begin, tot het na een update mis ging, toen ging ie steeds terug naar Comfort.
Na wat googlen bleek dat je dan je profiel moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen en dat onthoudt hij de laatste mode weer.
Tot vanmorgen ...

• ASS-Ware
Ik kwam er zojuist achter dat ook de grootlichtassistent standaard uit staat, die stond altijd standaard aan.
Zet ik hem aan, auto op slot, auto van slot en hij staat weer uit.

Enfin, profiel verwijderd en weer toegevoegd en alles wordt weer onthouden.
Maar voor hoe lang …

• DonJunior
ASS-Ware schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:12:
Ik kwam er zojuist achter dat ook de grootlichtassistent standaard uit staat, die stond altijd standaard aan.
Zet ik hem aan, auto op slot, auto van slot en hij staat weer uit.

Enfin, profiel verwijderd en weer toegevoegd en alles wordt weer onthouden.
Maar voor hoe lang …
Dat is wel irritant gewoon. Heb je het nog niet kunnen vastleggen wanneer het dan gebeurd dat ie ineens stopt met rij-profiel (etc) onthouden? Niet een bepaalde gebeurtenis ofzo?

*sowieso

• ASS-Ware
DonJunior schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 06:20:
[...]

Dat is wel irritant gewoon. Heb je het nog niet kunnen vastleggen wanneer het dan gebeurd dat ie ineens stopt met rij-profiel (etc) onthouden? Niet een bepaalde gebeurtenis ofzo?
De eerste keer was direct na een update.
De tweede keer geen idee.

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 12:34
Weet het niet 100%, maar misschien het proberen waard.

bij "my modes" kan je bij de instellingen instellen dat personal, efficient, "als start" word gebruikt.

ook wel eens gelezen dat als je alles ingesteld hebt, je de set knop in de deur moet indrukken en dan de stoel positie... 1 of 2.... dan slaat ie je stoel positie, maar ook de modus op.....

**realiseer me dat je electrisch verstelbare stoelen moet hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door kingmenno op 13-01-2026 10:19 ]

• ASS-Ware
kingmenno schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:18:
Weet het niet 100%, maar misschien het proberen waard.

bij "my modes" kan je bij de instellingen instellen dat personal, efficient, "als start" word gebruikt.
Ik zal es kijken of ik dat kan vinden, maar hoedanook lost dat niet alles op.
Ook de hooglicht assistent moet de laatste stand onthouden.
Maar thanks.
ook wel eens gelezen dat als je alles ingesteld hebt, je de set knop in de deur moet indrukken en dan de stoel positie... 1 of 2.... dan slaat ie je stoel positie, maar ook de modus op.....

**realiseer me dat je electrisch verstelbare stoelen moet hebben.
Heb ik, ik typte eerder ook "met verlies van stoel- en spiegelposities.".

• ASS-Ware
Vanmorgen was het weer raak.
Auto op Comfort ipv Eco Pro, alle Eco Pro settings weer standaard, High Beam Assist stond weer uit … hele hele diepe zucht.
Dat wordt een reset naar factory settings en alles weer opnieuw doen, iPhones toevoegen, etc.

Edit.
Zojuist de reset naar fabrieksinstellingen gedaan en alles opnieuw ingesteld.
Altijd weer een aardige klus.
Gelukkig ook even de drive recorder bekeken en de terms and conditions geaccepteerd, anders doet die het niet.
Telefoons weer toegevoegd, digital key weer aan iPhone en watch toegevoegd.
We gaan het zien.

[ Voor 39% gewijzigd door ASS-Ware op 14-01-2026 11:37 ]

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 12:34
ASS-Ware schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:05:
Vanmorgen was het weer raak.
Auto op Comfort ipv Eco Pro, alle Eco Pro settings weer standaard, High Beam Assist stond weer uit … hele hele diepe zucht.
Dat wordt een reset naar factory settings en alles weer opnieuw doen, iPhones toevoegen, etc.

Edit.
Zojuist de reset naar fabrieksinstellingen gedaan en alles opnieuw ingesteld.
Altijd weer een aardige klus.
Gelukkig ook even de drive recorder bekeken en de terms and conditions geaccepteerd, anders doet die het niet.
Telefoons weer toegevoegd, digital key weer aan iPhone en watch toegevoegd.
We gaan het zien.
echt niet leuk idd..... gelukkig (?) dmv van je bmw-id weet ie wel direct je thuis/werk adres en laatste navigatie bestemmingen... maakt het "iets" beter. Maar uiteindelijk wil je dat de software het juist allemaal doet zoals het hoort.... instellingen onthouden.

wat er al jaren in zit; je zet een aantal favo radio stations... je wilt daar in bladeren... dat werkt.... maar zodra je van bron gewisseld bent blader je weer in de enorme DAB lijst... en NIET je favorieten.... zucht.

allemaal zware first world problems uiteraard....

[ Voor 2% gewijzigd door kingmenno op 14-01-2026 12:03 . Reden: first world problems opmerking toegevoegd. ]

• Franciesco
  • Laatst online: 18:57
Vervelend @ASS-Ware ! Zelf heb ik dit gelukkig nog niet gehad (afkloppen!). Heb jij een LCI met iDrive 8.5?

• DonJunior
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKsujvMuVTWp9CgISehPckBwCVE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oZ9tVGxM4dyOKLDyPNg4zNsA.jpg?f=user_large

Dat waren een paar spannende minuten..
Maar het is gelukt!
Als test eerst even een kleur gewijzigd (Citrien vervangen voor paars)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qswLcNXFC-t1V28gbvJf3BeQGw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I5faHb22dwNnoHijLi2RTvE9.jpg?f=user_large

Uiteindelijk een VLinker BM+ OBD2 gekocht omdat ik deze óók kan gebruiken voor mijn Alfa.
Met korting kon ik aan BimmerCode (FullVersion) komen.

*sowieso

• pl0xs
DonJunior schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:21:
Met korting kon ik aan BimmerCode (FullVersion) komen.
Kun je delen hoe je deze korting hebt gekregen?

• DonJunior
pl0xs schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:12:
[...]

Kun je delen hoe je deze korting hebt gekregen?
Ik had nog gratis credits in de Google Play Store. Dus daar heb je niet zoveel aan

*sowieso

• ASS-Ware
kingmenno schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:02:
[...]

echt niet leuk idd..... gelukkig (?) dmv van je bmw-id weet ie wel direct je thuis/werk adres en laatste navigatie bestemmingen... maakt het "iets" beter.
Helaas, ik gebruikt TomTom, niet de waardeloze BMW navigatie.

• ASS-Ware
Franciesco schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:15:
Vervelend @ASS-Ware ! Zelf heb ik dit gelukkig nog niet gehad (afkloppen!). Heb jij een LCI met iDrive 8.5?
Geen idee of ik een LCI heb, wel 8.5.
Hij is van 2 jan 2024.

• DonJunior
ASS-Ware schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:22:
[...]

Geen idee of ik een LCI heb, wel 8.5.
Hij is van 2 jan 2024.
2 jan 2024 dan heb je géén LCi.

*sowieso

• Scientific
ASS-Ware schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:21:
[...]

Helaas, ik gebruikt TomTom, niet de waardeloze BMW navigatie.
Ik vind de BMW navigatie uitstekend. Geen idee wat voor probleem je er mee hebt…

• ASS-Ware
Scientific schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:58:
[...]

Ik vind de BMW navigatie uitstekend. Geen idee wat voor probleem je er mee hebt…
Vreemde routes, onduidelijke aanwijzingen.
Ik vind TomTom gewoon veel beter, veel duidelijker.

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
Scientific schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:58:
[...]

Ik deel je mening volledig. Maar afkraken is altijd makkelijker natuurlijk (dat en mensen die gewoontes vertikken te wijzigen en aan te passen) -- Ik vind de BMW nav gewoon zeer duidelijk, goede routebegeleiding bij files... In elk geval pakken beter dan google maps of waze of dergelijke...

[ Voor 27% gewijzigd door Quiller op 15-01-2026 12:13 ]

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-01 14:25
Heb hetzelfde, waze is top voor files etc. Maar om echt duidelijk aan te geven welke weg (als je bij kleine straatjes komt) vind ik de bmw NAV zalig

quote]Quiller schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:12:
[...]

Ik deel je mening volledig. Maar afkraken is altijd makkelijker natuurlijk (dat en mensen die gewoontes vertikken te wijzigen en aan te passen) -- Ik vind de BMW nav gewoon zeer duidelijk, goede routebegeleiding bij files... In elk geval pakken beter dan google maps of waze of dergelijke...
[/quote]

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:12:
[...]

Als ik vanaf een school hier in de buurt naar huis wil rijden, da's 1 rechte weg van 700 meter, dan navigeert BMW me dwars door een naastliggende stad en is het traject ruim 2KM.
Als ik vanaf een naastliggende stad naar huis navigeer met de BMW navigatie, dan wil deze bij een kruispunt naar rechts om vervolgende 300 meter verderop om te draaien en terug te rijden, terwijl bij het kruispunt naar links een stuk sneller is.
100 mensen, 100 meningen, ik vind het nix, heeft niets te maken met aanpassen van gewoontes.
Er is niet voor niets zoveel keuze in navigatieland.

• Foxhill
ASS-Ware schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:45:
[...]

Als ik vanaf een school hier in de buurt naar huis wil rijden, da's 1 rechte weg van 700 meter, dan navigeert BMW me dwars door een naastliggende stad en is het traject ruim 2KM.
Als ik vanaf een naastliggende stad naar huis navigeer met de BMW navigatie, dan wil deze bij een kruispunt naar rechts om vervolgende 300 meter verderop om te draaien en terug te rijden, terwijl bij het kruispunt naar links een stuk sneller is.
100 mensen, 100 meningen, ik vind het nix, heeft niets te maken met aanpassen van gewoontes.
Er is niet voor niets zoveel keuze in navigatieland.
Op een straat vlak bij mijn ouders huis was een straat op Navteq niet doorgetekend. Die was dus doorbroken. Daardoor reden BMW en een aantal andere merken allemaal een dorp om. Toen ik er een melding va maakte is het snel geüpdatet.

Als je zegt dat de navigatie voor een specifieke straat een gekke omweg maakt, zoom dan eens j en kijk wat er verkeerd staat.

• ASS-Ware
Foxhill schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:15:
[...]

Op een straat vlak bij mijn ouders huis was een straat op Navteq niet doorgetekend. Die was dus doorbroken. Daardoor reden BMW en een aantal andere merken allemaal een dorp om. Toen ik er een melding va maakte is het snel geüpdatet.

Als je zegt dat de navigatie voor een specifieke straat een gekke omweg maakt, zoom dan eens j en kijk wat er verkeerd staat.
Nah, ik vind de kaartweergave en aanwijzingen van TomTom beter, dus waarom zou ik?

• B1OO
ASS-Ware schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:01:
[...]

Nah, ik vind de kaartweergave en aanwijzingen van TomTom beter, dus waarom zou ik?
Zijn de instructies dan ook goed te zien op de schermen? Op je HUD, en gebruik je dat dan via android auto?
Of heb je dat op je telefoon los?

• ASS-Ware
B1OO schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:47:
[...]

Zijn de instructies dan ook goed te zien op de schermen? Op je HUD, en gebruik je dat dan via android auto?
Of heb je dat op je telefoon los?
Apple Carplay, wel op het scherm, niet op de HUD.
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.