• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:33
Ik heb nu 2x in korte tijd de melding dat de camera is uitgevallen. Iemand bekend met dit probleem?

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:33
Hydraulic schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:26:
Ik heb nu 2x in korte tijd de melding dat de camera is uitgevallen. Iemand bekend met dit probleem?
Als je het over de achteruitrijcamera hebt: ja, ik had de voorbij 3-4 dagen verschillende keren dit probleem. Lijkt willekeurig op te treden maar had de indruk dat het vooral gebeurde als ik na stoppen in achteruit “schakelde”. Nooit bij starten en dan achteruit rijden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
roland kroes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:40:
Vanmiddag op de autoweg even de achterruiten opengezet.....jeezus

Was bijna mij trommelvliezen kwijt 🤣

Dat zou toch niet moeten mogen? 🫤
Dat is vrij standaard bij coupé gevormde auto's. De lucht schiet de auto in en kan er nergens anders uit.
Beste is om voor ook een raampje open te zetten.
Al is het maar op een kier.
Ik doe dat tenminste altijd, voorramen open, dan ook altijd de achterramen op een kiertje.

*sowieso

• Scientific
DonJunior schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 23:27:
[...]

Dat is vrij standaard bij coupé gevormde auto's. De lucht schiet de auto in en kan er nergens anders uit.
Beste is om voor ook een raampje open te zetten.
Al is het maar op een kier.
Ik doe dat tenminste altijd, voorramen open, dan ook altijd de achterramen op een kiertje.
Waarom zou je in hemelsnaam de ramen willen openen tijdens het rijden op de snelweg? Om (zeer asociaal - en bovendien illegaal) iets uit de auto te gooien?

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:56
Scientific schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 00:10:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam de ramen willen openen tijdens het rijden op de snelweg? Om (zeer asociaal - en bovendien illegaal) iets uit de auto te gooien?
wel weer een vrij typische Scientific reactie, je zoekt graag de confrontatie valt mij op, er zijn bijvoorbeeld best veel mensen die slecht tegen het gebruik van een airco kunnen, dan is het bij deze temperaturen best fijn een raampje open te zetten, sws zou ik zeggen als het al het doel zou zijn om iets uit de auto te gooien dan is beide achterramen openen niet het meest makkelijk, Kortom opmerking is weinig constructief en voegt niets toe aan dit forum

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 15:31
roland kroes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:40:
Vanmiddag op de autoweg even de achterruiten opengezet.....jeezus

Was bijna mij trommelvliezen kwijt 🤣

Dat zou toch niet moeten mogen? 🫤
Sowieso wanneer ik voor- en achter openzet gaan ook de riemen achter klapperen. Dus niet heel erg chill op hoge snelheid. Gelukkig heb ik wel een schuif- en kanteldak, die is wel gemaakt om open te hebben op de snelweg.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49
Ik ken het fenomeen natuurlijk van eerdere coupés, maar de hevigheid verbaasde mij toch

• roland kroes
[...]

Meen je dat nu echt?

Ik rijd nog altijd liever met de ramen open, dan met de airco aan, bij lekker weer.

[ Voor 14% gewijzigd door roland kroes op 10-07-2026 10:01 ]

• DonJunior
  • Nu online
[...]

Als ik van kantoor komt rijd ik een uur lang in de airco, tegen het einde van de rit open ik dan alvast mijn ramen zodat ik kan acclimatiseren aan de buitenlucht en niet bij het uitstappen ineens een klap warmte in mijn gezicht krijg.

Hoezo ga je er vanuit dat ik spullen uit mijn auto gooi... wat een bizarre reactie?!

*sowieso

• Scientific
DonJunior schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:09:
[...]

Als ik van kantoor komt rijd ik een uur lang in de airco, tegen het einde van de rit open ik dan alvast mijn ramen zodat ik kan acclimatiseren aan de buitenlucht en niet bij het uitstappen ineens een klap warmte in mijn gezicht krijg.

Hoezo ga je er vanuit dat ik spullen uit mijn auto gooi... wat een bizarre reactie?!
Het ging over raampjes openzetten op de snelweg, dat maakt altijd een hels lawaai. En dus ja, dat vind ik bizar. Je ziet het typisch bij rokers en bij mensen die hun afval uit het raam gooien.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Scientific schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:52:
[...]

Het ging over raampjes openzetten op de snelweg, dat maakt altijd een hels lawaai. En dus ja, dat vind ik bizar. Je ziet het typisch bij rokers en bij mensen die hun afval uit het raam gooien.
Wat minder assumpties maken. Ik vind het af en toe zalig om even de wind in de auto te hebben. Ben zelf kaal, dus het is niet door mijn haren. 😎

Ik woon tegen Antwerpen en als ik de tunnel voorbij ben is de afstand tussen de afrit en de tunnel minder dan 5km. Even het raampje opendoen, frisse lucht in de auto, en muziekje op. Niets zo leuk.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• roland kroes
Rijden met alleen ramen voor, of rijden met alle ramen open, is goed te doen, indien snelheid niet te hoog wordt.

Vuilnis gooi ik meestal in het bos of op de hei. Niet uit de auto, da's asociaal 😁

• DonJunior
  • Nu online
Scientific schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:52:
[...]

Toch bizar dat je automatisch zulke aannames doet. "Mensen hebben hun ramen open, dus ze zullen wel roken of afval uit de auto gooien" ..

Ik rook niet en heb netjes een prullenbakje in de auto voor afval.
Zoals gezegd kun je gewoon je ramen openen op de snelweg als je maar niet alleen de achter of alleen de voorramen opent want dat geeft inderdaad herrie en is niet te doen. Als je zowel voor als achter een beetje opent is dat prima te doen.

*sowieso

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:26
Iedereen kiest wat hij / zij doet ... Evenwel veel mensen met 'problemen met airco' hebben dit door slecht gebruik van airco (vuil) ... Dit ontstaat met name door de airco uit te schakelen, af en toe maar te gebruiken etc, slecht (weinig) onderhoud etc ... Een goed onderhouden airco hoort ALTIJD te werken om geen problemen te krijgen.

Je mag nog steeds je vensters openzetten natuurlijk, maar de airco effectief uitschakelen is het domste / slechtste wat je kan doen. Heb je dat tot hiertoe wel gedaan en je wil hem gaan gebruiken vanaf nu : laat hem dan grondig onderhouden tevoren om niet ziek te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Quiller op 10-07-2026 13:32 ]

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:15
Quiller schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:29:
Iedereen kiest wat hij / zij doet ... Evenwel veel mensen met 'problemen met airco' hebben dit door slecht gebruik van airco (vuil) ... Dit ontstaat met name door de airco uit te schakelen, af en toe maar te gebruiken etc, slecht (weinig) onderhoud etc ... Een goed onderhouden airco hoort ALTIJD te werken om geen problemen te krijgen.

Je mag nog steeds je vensters openzetten natuurlijk, maar de airco effectief uitschakelen is het domste / slechtste wat je kan doen. Heb je dat tot hiertoe wel gedaan en je wil hem gaan gebruiken vanaf nu : laat hem dan grondig onderhouden tevoren om niet ziek te worden.
Dat probeer ik in real life ook wel eens uit te leggen als ik zie dat iemand hem uit heeft gezet. Het is geen koeling maar klimaatbeheersing, eenmalig je temperatuur instellen en verder overal afblijven. Maar ze blijven hardnekkig eigenwijs….

• Quiller
DNN!S schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Dat probeer ik in real life ook wel eens uit te leggen als ik zie dat iemand hem uit heeft gezet. Het is geen koeling maar klimaatbeheersing, eenmalig je temperatuur instellen en verder overal afblijven. Maar ze blijven hardnekkig eigenwijs….
Klopt ... En het ziek worden 'van airco' is meestal een self fulfilling prophecy door hem vaak uit te zetten.

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:24
Ik heb in mijn i4 van 2025 het connected pakket professional maar ik kan de video app niet vinden om tijdens het laden filmjes te kijken. Hoe kan ik die app op mijn idrive menu krijgen?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:51
Mijn vriendin heeft een jong gebruikte i4 met 5.000km op het oog met de 20” 862 wielen. Deze zou ik willen ruilen tegen de 19” 861 of 859. Beide sets heeft de dealer liggen, maar met winterbanden, dus er moeten wel nieuwe banden bij (Michelin Pilot Sport 4).

Ik wil voorstellen gelijk over te steken. Is dit een beetje eerlijk voorstel? De gedachte is dat de dealer wat kosten heeft aan de 4 nieuwe banden, maar wel een zgan duurdere set terug krijgt.

Een andere optie is evt achteraf te kopen/verkopen, maar dat is weer zo’n gedoe.

De auto komt origineel uit België. Moet ik nog ergens rekening mee houden qua data/sim/etc?

[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 20-07-2026 17:15 ]

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:04
Mijn richtingaanwijzer….

*insert grappen over BMW in combi met richtingaanwijzer

Mijn richtingaanwijzer doet niet wat ‘ie moet doen.

Bij 3x knipperen: geen probleem.

Bij ‘vastklikken’ naar links gaat het goed tót ik aan het stuur draai. Ergens in de stuurbeweging hoor ik (vaak) een luide mechanische tik. In die gevallen zal de hendel bij het uitgaan van de bocht wel terugspringen, maar zal de richtingaanwijzer wel blijven knipperen.

Dat mag toch niet voorkomen op een auto met 3000km. Iemand hier bekend mee of een voorzichtige diagnose?

PS: Natuurlijk neem ik ook contact op met Hedin, maar omdat het probleem niet consequent voorkomt help ik ze graag op weg. En volgens mij is dit forum er ook om ervaringen uit te wisselen. Als ik een diagnose heb post ik ‘m sowieso hier.

Maktub

• VidaR-9
YakuzA schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:03:
[...]

Voor een xDrive waar de tussenbak een component is wat wat gevoeliger is, is dat wel een makkelijke doorschuiver idd.
Maar voor niet-xDrive zal het niet veel uit moeten maken.
Een elektrische xDrive heeft toch geen tussenbak die gevoelig is voor een kleine afwijking in banden?

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:25:
[...]

Een elektrische xDrive heeft toch geen tussenbak die gevoelig is voor een kleine afwijking in banden?
Als je maar 1 motor voor hebt die beide voorwielen aandrijven moet je wel.

Motor per wiel heeft de i4 geloof ik nog niet

• VidaR-9
Torched schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:31:
[...]

Als je maar 1 motor voor hebt die beide voorwielen aandrijven moet je wel.

Motor per wiel heeft de i4 geloof ik nog niet
Doelde meer op voor- vs achteras zoals bij een ICE xDrive. Banden op eenzelfde as vervang ik per definitie altijd tegelijk.

• eikrur
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg) en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen. Dat zorgt ervoor dat de i4 wel 12 tot 14 uur aan de paal moet staan om vol te raken. Ik heb geen laadbeperking aan staan, maar ik begin er nu ook wel aan te twijfelen of er dan overal laad balancing is bij de openbare palen. iemand suggeties?

• Quiller
eikrur schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:07:
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg) en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen. Dat zorgt ervoor dat de i4 wel 12 tot 14 uur aan de paal moet staan om vol te raken. Ik heb geen laadbeperking aan staan, maar ik begin er nu ook wel aan te twijfelen of er dan overal laad balancing is bij de openbare palen. iemand suggeties?
Eerst en vooral : laat een electricien nakijken WAAROM je telkens beperkt wordt tot 3kw laadvermogen (btw één of drie fasen en indien drie fasen met of zonder neuter?) -- Betreffende laadpaal : kijk ook eens naar de fronius wattpilot. Staan gekend als zeer kwaliteitsvol (ik gebruik nog één van de eerste gen maar ondertussen zouden ze nog fel verbeterd zijn) EN fronius is nog echt europees.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:34
Quiller schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Eerst en vooral : laat een electricien nakijken WAAROM je telkens beperkt wordt tot 3kw laadvermogen (btw één of drie fasen en indien drie fasen met of zonder neuter?)
Kun je zelf de opdracht geven aan een elektricien om een openbare laadpaal te controleren?

• ASS-Ware
eikrur schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:07:
Vraag eens aan de dealer of je even 5 minuten aan hun laadpaal mag.
Als je dan met 1kW laadt, dan is er niets aan de hand met je auto.

Edit:
Ik bedoel natuurlijk 11kW.

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-08 20:03
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:49:
[...]

Vraag eens aan de dealer of je even 5 minuten aan hun laadpaal mag.
Als je dan met 1kW laadt, dan is er niets aan de hand met je auto.
Met 1kW bedoel je denk ik 11kW?

Mijn BMW dealer heeft overigens 50kW laadpalen, dus daar schiet je niet zoveel mee op.

[ Voor 14% gewijzigd door ronnie88 op 23-07-2026 15:04 ]

• Quiller
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:48:
[...]

Kun je zelf de opdracht geven aan een elektricien om een openbare laadpaal te controleren?
Het gaat om een laadpaal OP zijn oprit... Dat lijkt mij bezwaarlijk een openbare laadpaal...

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:37:
[...]

Het gaat om een laadpaal OP zijn oprit...
Hij zegt:
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg)

Dus ik denk niet dat het gaat om een laadpaal op zijn oprit.

• eikrur
Dank voor alle tips, ik zal inderdaad de CCU ( https://www.i4talk.com/threads/ac-charging-issue-only-up-to-4kw.9613/?tl=nl&utm_source=google&utm_medium=organic
) laten checken bij de dealer want dat klinkt wel als een diagnose die ik herken bij mijn BMW, ik wacht even af tot volgende week mijn nieuwe laadpaal wordt geplaatst, als daar de max ook 3KW is dan is het waarschijnlijk de CCU

[ Voor 11% gewijzigd door eikrur op 23-07-2026 17:04 ]

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Het zou dan zomaar eens kunnen dat jouw laadpaal helemaal niet kapot is, en enkel weigert te laden door een defect aan je CCU. Bijvoorbeeld omdat het een enkelfase paal is en nét die fase in de CCU defect is. Openbare AC-palen zijn eigenlijk altijd driefase, dat zou dan verklaren waarom je daar wél nog kan laden.

• Quiller
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:51:
[...]

Hij zegt:
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg)

Dus ik denk niet dat het gaat om een laadpaal op zijn oprit.
Lees nu eens goed na ... Hij zegt 'op MIJN oprit' ... Dan zal hij toch wel op zijn oprit staan zeker????

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:48:
[...]

Lees nu eens goed na ... Hij zegt 'op MIJN oprit' ... Dan zal hij toch wel op zijn oprit staan zeker????
Ik begrijp echt niet welk deel jij niet snapt.

Hij zegt:

Zijn laadpaal is kapot, dus die gebruikt hij nu niet.

Vervolgens zegt hij:
en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen

Hij heeft het probleem van het trage laden dus met publieke laadpalen.

Lees ik verkeerd dan?

• tc982
Je leest niet verkeerd, maar neemt geen assumptie die andere wel doen. Als ik het lees is het probleem met laden begonnen met zijn laadpaal op zijn oprit. Deze was defect, daarna merkte hij dat hij bij het laden op publieke infrastructuur alleen maar kan laden aan 3KW.

Hij laat dus op zijn minst uitschijnen dat deze twee issues aan elkaar gelinkt zijn. Met een defecte CCU zouden beide issues kunnen voorkomen. Dus het idee dat je je laadpaal nog niet laat vervangen maar eerst naar de CCU laat zien lijkt me wel correct. Voor hetzelfde geld is er gewoon geen issue met zijn laadpaal.

@eikrur Laat even je CCU nazien, en ik zou ook eens zien dat je niet kan testen met een andere auto om te zien dat je laadpaal effectief defect is. Als dat kan natuurlijk

• Scientific
ronnie88 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:07:
[...]

Met 1kW bedoel je denk ik 11kW?

Mijn BMW dealer heeft overigens 50kW laadpalen, dus daar schiet je niet zoveel mee op.
Een 50kW laadpaal is DC, het gaat hier inderdaad om een AC probleem. Ik zou het een blunder vinden als je BMW dealer geen AC laadpaal ter beschikking heeft. Hoe test hij dan een herstelling van de CCU?!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-07 14:11
Goedemiddag,

Even een update, op 5 augustus wordt mijn nieuwe BMW i4 edrive 40 M sport edition geleverd, nog even geduld. Deze week is een Eneco Connectric laadpaal geplaatst (pebler) op de oprit, dus we zijn er klaar voor :-).

Dan gaat de BMW 320e naar 5 jaar trouwe dienst en 175.000km eruit, nooit iets mee gehad, geen storing, zelfs niet een kraakje of een piepje. mijn meest betrouwbare auto tot nu toe, ik ga hem wel een beetje missen ..... en ruim 50.000km electrisch mee gereden in de plugin hybride mode.

Ik kijk uit naar de i4.

Groet skywalker

[ Voor 10% gewijzigd door sky_walker op 24-07-2026 12:56 ]

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-08 20:03
Scientific schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 23:26:
[...]

Een 50kW laadpaal is DC, het gaat hier inderdaad om een AC probleem. Ik zou het een blunder vinden als je BMW dealer geen AC laadpaal ter beschikking heeft. Hoe test hij dan een herstelling van de CCU?!
Wellicht hebben ze die ook, ik heb in ieder geval gezien dat ze met 50kW laden, maar het zou inderdaad goed kunnen dat ze ook AC palen hebben. En anders kunnen ze ook altijd met een granny charger testen, hoewel dat natuurlijk 1-fase is.

[ Voor 9% gewijzigd door ronnie88 op 24-07-2026 16:00 ]

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 15:31
sky_walker schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:54:
Goedemiddag,

Even een update, op 5 augustus wordt mijn nieuwe BMW i4 edrive 40 M sport edition geleverd, nog even geduld. Deze week is een Eneco Connectric laadpaal geplaatst (pebler) op de oprit, dus we zijn er klaar voor :-).

Dan gaat de BMW 320e naar 5 jaar trouwe dienst en 175.000km eruit, nooit iets mee gehad, geen storing, zelfs niet een kraakje of een piepje. mijn meest betrouwbare auto tot nu toe, ik ga hem wel een beetje missen ..... en ruim 50.000km electrisch mee gereden in de plugin hybride mode.

Ik kijk uit naar de i4.

Groet skywalker
Heel veel plezier! Ik had ook mijn 320d met 186kkm ingeruild voor een i4 en nu 130kkm op te teller. Super betrouwbaar en genot om mee te rijden!

[ Voor 3% gewijzigd door B1OO op 24-07-2026 22:58 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Nog een keer mee naar Italië, maar daarna zal ik deze helaas na 4 jaar en ca. 110.000 geweldige km's inleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPMYyFSgESk0rWBvXoyEmlj45jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAeRgVNxThGg7oiZFjGqSI7z.jpg?f=fotoalbum_large

Divide and conquer.

• MrMrq
wimpie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:04:
Nog een keer mee naar Italië, maar daarna zal ik deze helaas na 4 jaar en ca. 110.000 geweldige km's inleveren.
[Afbeelding]
Mooie configuratie.

Ben benieuwd naar je ervaringen vwb Italië. Zelf ga ik dit jaar voor het eerst met een EV op vakantie (Toscane via Zwitserland).

Is het echt nog nodig om een laadpas van een lokale aanbieder te hebben (naast een pas van ANWB)? Of een 220 stekker?

Maktub

• tc982
MrMrq schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:27:
[...]

Mooie configuratie.

Ben benieuwd naar je ervaringen vwb Italië. Zelf ga ik dit jaar voor het eerst met een EV op vakantie (Toscane via Zwitserland).

Is het echt nog nodig om een laadpas van een lokale aanbieder te hebben (naast een pas van ANWB)? Of een 220 stekker?
Nee hoor, een laadpas is vrijwel over heel Europa bruikbaar. En voor de momenten dat het niet is kan je altijd fastchargen via kredietkaart. Maar tot op heden nog nooit voorgehad. Er zijn wel gewoon grote prijsverschillen en ik de optie om mijn reis te plannen in de navigatie van BMW met een maximumcost van laden. Ik zou graag hebben dat deze onderweg de laagst kostende lader kiest i.p.v. ergens random op de autostrade.

• DNN!S
Hier vandaag het bericht gehad dat m’n edrive40 begin december geleverd zal worden :)

Lang getwijfeld over de i3 vanwege de modernere accutechniek maar hoeveel tijd ik het ook heb gegeven: ik kan niet wennen aan het Neue Klasse interieur.

• MrMrq
DNN!S schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:20:
Hier vandaag het bericht gehad dat m’n edrive40 begin december geleverd zal worden :)

Lang getwijfeld over de i3 vanwege de modernere accutechniek maar hoeveel tijd ik het ook heb gegeven: ik kan niet wennen aan het Neue Klasse interieur.
Gefeliciteerd!

Ik heb om dezelfde reden (toch) voor de i4 gekozen. En hoe langer ik naar de nieuwe i3 kijk, hoe blijer ik met die keuze ben. Naar mijn i4 kijk ik nog steeds met een grote grijns om.

Maktub

• wimpie
  • Niet online
[...]

Mooie configuratie.

Thanks. Tutti lampioni (op 2 opties na die ik perse er niet op wilde hebben, en gelukkig ook alles geleverd toen er chiptekorten waren).

Ik reis al sinds 2016 met een EV door Europa, en het wordt elk jaar makkelijker. Gewoon bestemming invoeren in je BMW en gaan. Vroeger nam ik nog wel eens een 230V lader mee, maar die heb ik al jaren niet meer.

Ik gebruik echt en alleen maar een Shell recharge pas. Heb nog wel een back-up pas mee (EnelX) maar nog nooit gebruikt. Eén keer in Zwitersland met CC geladen.

Divide and conquer.

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08 17:49
[...]

Mooie configuratie.

Wij hebben ondertussen 3 vakanties met onze i4 (e40) gedaan met slechts de BMW Charging pas en de Tesla App op zak.

Het eerste jaar zijn we naar Italië (Comomeer) geweest, vorig jaar een "roadtrip" door Slovenië en Kroatië en dit jaar door Schotland. Op een defecte laadpaal (11kW AC) in het noorden van Schotland na, geen problemen gehad. Toegegeven: Ik let niet op de kWH prijs op het moment dat ik op vakantie ben - ga niet puzzelen met allerlei abonnementen/pasjes om "het onderste uit de kan" te hebben (dat deed ik tijdens vakantie met mijn benzine auto ook niet).

Ik weet de toestand in Toscane niet vwb laad mogelijkheden maar in noord Italië hebben we geen problemen ondervonden (en dat was 2 jaar geleden). Het is niet zo goed als de laad infrastructuur in Nederland maar gewoon prima te doen.

• Quiller
wimpie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:38:
[...]

Thanks. Tutti lampioni (op 2 opties na die ik perse er niet op wilde hebben, en gelukkig ook alles geleverd toen er chiptekorten waren).

Ik reis al sinds 2016 met een EV door Europa, en het wordt elk jaar makkelijker. Gewoon bestemming invoeren in je BMW en gaan. Vroeger nam ik nog wel eens een 230V lader mee, maar die heb ik al jaren niet meer.

Ik gebruik echt en alleen maar een Shell recharge pas. Heb nog wel een back-up pas mee (EnelX) maar nog nooit gebruikt. Eén keer in Zwitersland met CC geladen.
Shell recharge... Bij mijn weten is dat één van de duurste en kan je evengoed de bmw laadpas gebruiken (die natuurlijk ook stuk duurder is dan enkele jaren geleden) -- goedkoopste is een ionity abo of tesla abo afsluiten voor de maanden dat je reist.

[ Voor 5% gewijzigd door Quiller op 27-07-2026 20:47 ]

• VidaR-9
DNN!S schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:20:

Hier exact hetzelfde. In de markt voor i4 voor mijn vriendin, want het interieur van de Neue Klasse… ;( Qua uiterlijk vind ik de i3 wel gaaf.

• Scientific
[...]

Mooie configuratie.

Ik ben momenteel in Toscane. Ik heb alleen mijn BMW laadpas mee. Daarmee kan je aan de meeste laadpalen laden (aan alle laadpalen die de BMW app of de navigatie tonen).

In de regio's waar ik was/ben (Chianti en Val d'Orcia omgeving Montalcine-Montepulciano), en de omgeving van Sienna, zijn er niet héél veel laadpalen (héél weinig snelladers tout court en weinig die meer dan 100kW aankunnen), maar de meeste dorpen en alle steden hebben AC-laadpalen, het is goed doenbaar met wat vooruitziendheid ("laden als je kan"). De bezetting van de palen lijkt ook eerder laag (misschien hoger in augustus).

Met die bochtige wegen met veel hoogteverschillen kom je vaak ook niet boven de 40-50km/u gemiddeld uit, en dat houdt het verbruik laag. Je komt dus extra "ver" met één lading!

• MrMrq
Scientific schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:09:
[...]

In de regio's waar ik was/ben (Chianti en Val d'Orcia omgeving Montalcine-Montepulciano), en de omgeving van Sienna, zijn er niet héél veel laadpalen (héél weinig snelladers tout court en weinig die meer dan 100kW aankunnen), maar de meeste dorpen en alle steden hebben AC-laadpalen,
Veel dank! Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar helaas blijkt in ‘mijn’. Panzano alles stuk. Daar tegenover staat dat Greve in Chianti (20min rijden) vrij veel snelladers heeft.

Iedereen bedankt, maar ik had deze vraag niet in dit topic moeten stellen. Laten we het hier weer over i4’s hebben. Ik heb in ieder geval veel zin om met deze hele fijne auto op vakantie te gaan.

Maktub

• eikrur
tc982 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:27:
Je leest niet verkeerd, maar neemt geen assumptie die andere wel doen. Als ik het lees is het probleem met laden begonnen met zijn laadpaal op zijn oprit. Deze was defect, daarna merkte hij dat hij bij het laden op publieke infrastructuur alleen maar kan laden aan 3KW.

Hij laat dus op zijn minst uitschijnen dat deze twee issues aan elkaar gelinkt zijn. Met een defecte CCU zouden beide issues kunnen voorkomen. Dus het idee dat je je laadpaal nog niet laat vervangen maar eerst naar de CCU laat zien lijkt me wel correct. Voor hetzelfde geld is er gewoon geen issue met zijn laadpaal.

@eikrur Laat even je CCU nazien, en ik zou ook eens zien dat je niet kan testen met een andere auto om te zien dat je laadpaal effectief defect is. Als dat kan natuurlijk
Mijn laadpaal is defect dat is een feit want mijn hybride prive auto kan ik ook niet meer opladen op de oprit. Of er een verband is tussen het defect op mijn laadpaal en het defect aan de auto weet ik ook niet zeker. Maar ik ga inderdaad mijn CCU laten checken, maar ook mijn laadpaal wordt volgende week vervangen, dank allen voor het meedenken

• eikrur
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:50:
[...]

Ik begrijp echt niet welk deel jij niet snapt.

Hij zegt:

Zijn laadpaal is kapot, dus die gebruikt hij nu niet.

Vervolgens zegt hij:
en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen

Hij heeft het probleem van het trage laden dus met publieke laadpalen.

Lees ik verkeerd dan?
Jij leest het uitstekend en vat het uitstekend samen,

• wimpie
  • Niet online
Quiller schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:47:
[...]

Shell recharge... Bij mijn weten is dat één van de duurste en kan je evengoed de bmw laadpas gebruiken (die natuurlijk ook stuk duurder is dan enkele jaren geleden) -- goedkoopste is een ionity abo of tesla abo afsluiten voor de maanden dat je reist.
Zakelijke leaseauto met laadpas, dus werkgever zal ongetwijfeld moverende redenen hebben voor deze keuze.

Divide and conquer.

• Quiller
wimpie schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:38:
[...]

Zakelijke leaseauto met laadpas, dus werkgever zal ongetwijfeld moverende redenen hebben voor deze keuze.
OF onkunde / onwetendheid / luiheid / ...

• wimpie
  • Niet online
Quiller schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:39:
[...]

Lekker negatief wereldbeeld heb je. Ik hou het hierbij.

Divide and conquer.

• eikrur
Quiller schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:39:
[...]

Zou het ook kunnen dat betreffende werkgever of leasemaatschappij volume afspraken heeft met shell(recharge) en daardoor veel minder duur is dan jij denkt/claimt, of heeft het per definitie een negatieve reden.....zuur

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:13
Mijn sleutel werkt meestal niet meer. Af en toe een keertje toevallig wel. Dichterbij gaan helpt niet. De batterij vervangen helpt ook niet. Iemand een tip voordat ik ermee naar de dealer ga?

(Ik ga met veel plezier naar de lokale onafhankelijke garage, ik heb niet zo veel plezier meer aan de dealer bezoeken.)

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:38
@Foxhill de andere sleutel eens proberen? Dan kun je hopelijk bepalen of de sleutel het probleem is of de ontvanger (of iets anders in de auto).

• Foxhill
Franciesco schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:30:
@Foxhill de andere sleutel eens proberen? Dan kun je hopelijk bepalen of de sleutel het probleem is of de ontvanger (of iets anders in de auto).
De andere sleutel werkt. De sleutel is het probleem.

• ludo_
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Foxhill schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:13:
Mijn sleutel werkt meestal niet meer. Af en toe een keertje toevallig wel. Dichterbij gaan helpt niet. De batterij vervangen helpt ook niet. Iemand een tip voordat ik ermee naar de dealer ga?

(Ik ga met veel plezier naar de lokale onafhankelijke garage, ik heb niet zo veel plezier meer aan de dealer bezoeken.)
Probeer een ander merk batterij.

Ik had precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk naar de dealer gegaan en die deed er een ander merk in en sindsdien geen problemen gehad. Die remote is blijkbaar nogal kieskeurig.

Zo uit m'n hoofd meen ik te herinneren dat Varta niet werkte en Duracell wel, maar het kan ook precies andersom zijn. Ik heb de afstandbediening nu niet bij de hand om te controleren.

• DonJunior
  • Nu online
ludo_ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk naar de dealer gegaan en die deed er een ander merk in en sindsdien geen problemen gehad. Die remote is blijkbaar nogal kieskeurig.

Zo uit m'n hoofd meen ik te herinneren dat Varta niet werkte en Duracell wel, maar het kan ook precies andersom zijn. Ik heb de afstandbediening nu niet bij de hand om te controleren.
Heb even gecheckt, bij mij zit er Panasonic in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezfhE5kx8cjl8NIaw-hN4ZfC4xY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MVaDZomwkYB793PU923Whcrq.jpg?f=user_large

*sowieso

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:29

Mr Pingu

Professioneel Prutser

BMW is varta maar ik heb ook meegemaakt dat Varta uit de winkel het niet deed maar Varta in BMW -verpakking wel. 8)7

Prijs was 7 euro bij de dealer.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• DonJunior
  • Nu online
Mr Pingu schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:35:
BMW is varta maar ik heb ook meegemaakt dat Varta uit de winkel het niet deed maar Varta in BMW -verpakking wel. 8)7

Prijs was 7 euro bij de dealer.
Omdat batterijen in de winkel (zoals een Kruidvat of bol.com) vaak al even liggen en dus richting de houdbaarheidsdatum gaan.
Vermoed dat de doorlooptijd bij de BMW dealer iets korter is en je daardoor versere batterijen krijgt.

Overigens zeg je nu dat BMW is Varta, maar deze sleutel is van een i4 uit oktober '25. En ik heb nog niet zelf de batterij vervangen. Dus de mijne is niet geleverd met Varta.

*sowieso

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:29

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DonJunior schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:39:
[...]

Omdat batterijen in de winkel (zoals een Kruidvat of bol.com) vaak al even liggen en dus richting de houdbaarheidsdatum gaan.
Vermoed dat de doorlooptijd bij de BMW dealer iets korter is en je daardoor versere batterijen krijgt.

Overigens zeg je nu dat BMW is Varta, maar deze sleutel is van een i4 uit oktober '25. En ik heb nog niet zelf de batterij vervangen. Dus de mijne is niet geleverd met Varta.
Wellicht meerdere leveranciers, afhankelijk van jaar of welke fabriek de auto van de band rolde. Bij mij ging er vorige herfst 100% een Varta in.

De 12V accu’s konden ook van Banner, Exide of Varta zijn

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Quiller
ludo_ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Dit klopt ... Heb dit ook voorgehad en dealer was duidelijk batterijen uit het 'gewone circuit' vaak niet werken. De reden was hem ook onduidelijk maar degene die zij via bmw krijgen blijken altijd te werken... Mss een vorm van kwaliteitscontrole? -- kennis van mij werkt in een bedrijf waar veel plastics van wagensgemaakt worden. BMW zou als enige bv de hoogste eisen stellen aan het product wat 'kwaliteit' betreft... (maken nochtans ook voor mercedes, audi, porsche etc)

[ Voor 25% gewijzigd door Quiller op 31-07-2026 15:13 ]

• Foxhill
Bedankt voor de reacties. Dan is dit wel een mooi moment om een andere dealervestiging met een bezoekje te testen.

• DonJunior
  • Nu online
Ik rij vanochtend vanuit Spanje, Frankrijk in, krijg ik na een korte plaspauze een melding op het scherm: "Gefeliciteerd Spiderman zit nu in je auto"
De kids vanaf de achterbank "pap wat is dat"

Krijg je, op volledig scherm, een filmpje te zien van de nieuwe BMW iX3 die tussen gebouwen rijdt waar spiderman tussendoor slingert. Als afsluiter in het frans de tekst dat de nieuwe Spiderman film nú in de bioscoop is.

editv filmpje gevonden: YouTube: BMW And Spiderman: Brand new Day Collab! #bmw #spiderman #spidermanb...

Dit soort reclame hoef ik eigenlijk niet in mijn auto.. kan je dat ergens uit zetten dat jullie weten? Sowieso gek dat het half nederlands (de aankondiging) half frans (de afsluitende tekst) is.

[ Voor 18% gewijzigd door DonJunior op 01-08-2026 21:19 ]

*sowieso

• Scientific
DonJunior schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:18:
Ik rij vanochtend vanuit Spanje, Frankrijk in, krijg ik na een korte plaspauze een melding op het scherm: "Gefeliciteerd Spiderman zit nu in je auto"
De kids vanaf de achterbank "pap wat is dat"

Krijg je, op volledig scherm, een filmpje te zien van de nieuwe BMW iX3 die tussen gebouwen rijdt waar spiderman tussendoor slingert. Als afsluiter in het frans de tekst dat de nieuwe Spiderman film nú in de bioscoop is.

editv filmpje gevonden: YouTube: BMW And Spiderman: Brand new Day Collab! #bmw #spiderman #spidermanb...

Dit soort reclame hoef ik eigenlijk niet in mijn auto.. kan je dat ergens uit zetten dat jullie weten? Sowieso gek dat het half nederlands (de aankondiging) half frans (de afsluitende tekst) is.
Ik las het volgende op HLN.be

…”Bij BMW gaat het om een gelijkaardige procedure.

“Op de meest recente softwareversies kan de melding van de Festive App worden beheerd”, wordt bevestigd. De instellingen zijn terug te vinden via: ‘Systeem’, ‘App-info’, ‘Alle apps’ en vervolgens ‘Festive App’.”

• tc982
ik heb deze reclame nog niet gehad, maar als ik ze krijg dan dien ik een klacht in. Waar, dat gaan we even moeten uitzoeken, maar ik weiger in een auto van 60.000€ reclame te krijgen.

Had hier al over gelezen, en ik ben daarover geschokt. Hoe kan je premium zijn en dan je dure auto’s nog zien als advertentieplatform?

Dit. Is. Niet. Okay.

• ASS-Ware
Ik snap het probleem niet.
Ik heb het filmpje ook gekregen, heb hem gekeken, opgenomen met mijn telefoon en gedeeld met wat mensen en daarna naar huis gereden.
Ik vond het overigens wel een leuk filmpje.

En over de vraag van dat uitzetten, je hoeft het filmpje niet te kijken, je kan hem ook negeren.

[ Voor 19% gewijzigd door ASS-Ware op 02-08-2026 09:51 ]

• tc982
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:49:
Ik snap het probleem niet.
Ik heb het filmpje ook gekregen, heb hem gekeken, opgenomen met mijn telefoon en gedeeld met wat mensen en daarna naar huis gereden.
Ik vond het overigens wel een leuk filmpje.

En over de vraag van dat uitzetten, je hoeft het filmpje niet te kijken, je kan hem ook negeren.
Ik betaal (bewust) om geen reclame te kijken (AdGuard, Youtube Premium, Streaming, enz). Ik appricieer het niet dat er reclame wordt getoond in mijn 65.000€ kostende auto. In een auto kan ik de reclame niet ontwijken, je zit in een object zonder optie om het te negeren. Je kan en mag dit niet normaliseren, straks krijg je 3 reclames voordat je auto kan vertrekken. Dit is niet OK in eender welke standaard.

Deze quote van de VP van ontwikkeling van BMW zegt het nochtans zelf: "To say I'm selling the screen to play a commercial. I don't see it. It's a private space. "

Ik wil geen reclame in mijn private space op een object waarvoor je 65.000€ betaald. Dat je dat "OK" vind is in mijn gedachte ondenkbaar. Als je dit toelaat, dan heb je over dit en 5 jaar reclame deuntjes als je je auto opent, moet je drie unskippable ads zien voordat je kan rijden en wordt je navigatie aangeboden door North-VPN ofzo.

• ASS-Ware
tc982 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Ik betaal (bewust) om geen reclame te kijken (AdGuard, Youtube Premium, Streaming, enz). Ik appricieer het niet dat er reclame wordt getoond in mijn 65.000€ kostende auto. In een auto kan ik de reclame niet ontwijken, je zit in een object zonder optie om het te negeren. Je kan en mag dit niet normaliseren, straks krijg je 3 reclames voordat je auto kan vertrekken. Dit is niet OK in eender welke standaard.
Misschien zag jij wat anders dan ik, maar ik kreeg dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faGGw_LxrXT5e9dNyB7VFCMkK5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qST3QiKjZOxLKvZy5ZxyTPU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had dus de keuze om het filmpje te bekijken, ik werd niet gedwongen en kon het dus wel ontwijken.
Hetzelfde met de filmpjes die je rond de kerst krijgt.

• roland kroes
Deze kreeg ik ook. Nu maak ik er op deze manier niet zo'n probleem van. Maar kan me voorstellen dat als het filmpje vanzelf gaat spelen tijdens het rijden, dat dat de chauffeur kan afleiden, en dat juridisch zelfs niet mag.

• tc982
Een kerstboodschap is nog iets anders dan een banner voor reclame. Het volgende is toch gewoon full advertisement. Dit is echt een slipping slope.

• ASS-Ware
tc982 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:04:
Een kerstboodschap is nog iets anders dan een banner voor reclame. Het volgende is toch gewoon full advertisement. Dit is echt een slipping slope.
Oh we gaan een verschil maken tussen een kerstboodschap en een spiderman filmpje, die beiden niets te maken hebben met de auto.
Een filmpje waarbij je er zelf voor kiest om hem af te spelen.
Druk dan gewoon niet op die knop, ga lekker rijden en ga door met je leven.

Ik zie op straat vaak zat dingen die ik niet wil zien.
Moet ik dan gaan klagen of kan ik er gewoon niet naar kijken?

• tc982
roland kroes schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:02:
Deze kreeg ik ook. Nu maak ik er op deze manier niet zo'n probleem van. Maar kan me voorstellen dat als het filmpje vanzelf gaat spelen tijdens het rijden, dat dat de chauffeur kan afleiden, en dat juridisch zelfs niet mag.
Het gaat toch over het precedent dat hiermee wordt gecreëerd. Als we dit laten gaan, dan is het volgende toch direct spelende advertenties?

• tc982
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Oh we gaan een verschil maken tussen een kerstboodschap en een spiderman filmpje, die beiden niets te maken hebben met de auto.

Ik heb niet betaald voor die reclame op straat he. Een kerstboodschap is nog een boodschap van BMW zelf en heeft niet als doel reclame te maken. Een spiderman film, totaal irrelevant van het merk BMW, is definitief reclame.

Ik begrijp niet dat je dat maar normaal vind in een peperdure auto dat als premium wordt aangeboden. Ik ben niet de eigenaar van de straat en ik begrijp dat reclame bestaat, maar niet in iets waarvan ik al veel geld voor heb neergelegd.

Ik begrijp jouw gelatenheid hierin niet, de volgende stap zie je toch zelf? Dit hoort niet en mag je niet tolereren. Ze steken al een deel achter een subscriptie (wat voor een auto van die prijsklasse toch godsgeklaag is?) en dan nu nog reclame. Straks kan je alleen nog maar je navigatie opstarten na reclame.

• DonJunior
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Valt me wel vaker op, dat jij het okee vind om reclames te krijgen in je auto (ongeacht of je het filmpje kijkt of niet) is jouw goed recht. Maar waarom jij dan anderen zo moet aanspreken begrijp ik echt niet.
Ik heb de eerste keer ook het bericht genegeerd en ben gewoon gaan rijden. Maar de melding blijft staan elke meer als je instapt tot je het hebt gekeken.

Zoals door anderen ook aangegeven vind ik een kerstboodschap vanuit BMW nog okee, dat is goed bedoeld. Dit is pure reclame voor een film. Waar eindigt het als we dit okee gaan vinden? Nu is het eenmalig. Maar wie zegt niet dat we straks elke week dit soort onzin gaan krijgen?

Vind je er nogal laconiek over doen ..

*sowieso

• ASS-Ware
tc982 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

Ik heb niet betaald voor die reclame op straat he. Een kerstboodschap is nog een boodschap van BMW zelf en heeft niet als doel reclame te maken. Een spiderman film, totaal irrelevant van het merk BMW, is definitief reclame.

Ik begrijp niet dat je dat maar normaal vind in een peperdure auto dat als premium wordt aangeboden. Ik ben niet de eigenaar van de straat en ik begrijp dat reclame bestaat, maar niet in iets waarvan ik al veel geld voor heb neergelegd.

Ik begrijp jouw gelatenheid hierin niet, de volgende stap zie je toch zelf? Dit hoort niet en mag je niet tolereren. Ze steken al een deel achter een subscriptie (wat voor een auto van die prijsklasse toch godsgeklaag is?) en dan nu nog reclame. Straks kan je alleen nog maar je navigatie opstarten na reclame.
Klik er dan niet op, kijk er niet naar, ga door met je leven.

• ASS-Ware
DonJunior schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

Valt me wel vaker op, dat jij het okee vind om reclames te krijgen in je auto (ongeacht of je het filmpje kijkt of niet) is jouw goed recht. Maar waarom jij dan anderen zo moet aanspreken begrijp ik echt niet.
Ik heb de eerste keer ook het bericht genegeerd en ben gewoon gaan rijden. Maar de melding blijft staan elke meer als je instapt tot je het hebt gekeken.

Zoals door anderen ook aangegeven vind ik een kerstboodschap vanuit BMW nog okee, dat is goed bedoeld. Dit is pure reclame voor een film. Waar eindigt het als we dit okee gaan vinden? Nu is het eenmalig. Maar wie zegt niet dat we straks elke week dit soort onzin gaan krijgen?

Vind je er nogal laconiek over doen ..

• tc982
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:27:
[...]

Neen! Jij mag het ok vinden, maar dit is niet normaal. Maar lees mijn antwoord en antwoord niet en ‘ga verder met je leven’.

• ASS-Ware
tc982 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:35:
[...]

Neen! Jij mag het ok vinden, maar dit is niet normaal. Maar lees mijn antwoord en antwoord niet en ‘ga verder met je leven’.
Ik heb je antwoord 2 keer gelezen en begrijp echt je probleem niet.
Nogmaals: Je hebt de keuze om het filmpje te bekijken.
De één vindt het leuk, de ander niet.
We zijn het niet eens, nou en?

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:47

Fab1Man

Live life to the fullest

tc982 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:35:
[...]

Jezus man, je doet een beetje alsof de wereld vergaat. Dien vooral je klacht in, ik denk dat ze intern bij BMW je berichtje keihard uitlachen en doorgaan met hun leven. Dit soort "reclame", mag je van alles van vinden, maar je stelt het nu in het perspectief dat het volledig onacceptabel is, niet kan en dat er koppen moeten rollen, "want anders"... Het is maar waar je je energie aan wil besteden. En ik zeg dit puur op basis van de x aantal berichten die je hierover inmiddels achtergelaten hebt.

• Quiller
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:45:
[...]

Ik heb je antwoord 2 keer gelezen en begrijp echt je probleem niet.
Nogmaals: Je hebt de keuze om het filmpje te bekijken.
De één vindt het leuk, de ander niet.
We zijn het niet eens, nou en?
Ik ben het in deze helemaal met jou eens. Je 'hoeft' het niet te kijken... (beetje zoals het argument van velen dat ev door overheid verplicht is (wat helemaal niet zo is)).

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Heel eerlijk, ik vind het toch ook wel heel zorgwekkend. Heel specifiek stoorde ik me nu ook niet zo hard aan dit filmpje (ik vind Spider Man gewoon leuk en ga hem zeker kijken) maar het gaat met het scherm in de wagen gewoon dezelfde richting uit als onze “smart” TVs…

https://www.hln.be/mobiliteit/eerst-volkswagen-nu-ook-bmw-automerken-sturen-nu-ook-reclame-naar-je-dashboard-maar-dit-kan-je-ertegen-doen~af03b572/

Ik snap dat je het niet hoeft te kijken, maar dat is een kwestie van tijd. Ik zou het heel fijn vinden als de EU een wet uitvaardigt dat reclame op gekochte producten minstens opt-in moet zijn. Dan nog (zie ook het artikel) heb je het waarschijnlijk ergens onbewust “aanvaardt” maar op z’n minst is de barrière er nog.

• Quiller
Je kan (als je wil) het ook met een positieve ingesteldheid bekijken : BMW kijkt wat mogelijk en technisch haalbaar is ... (voor mij mogen ze gerust experimenteren en nadien een netflix app toevoegen ;)) -- en verder vond ik het filmpje ook gewoon leuk... Reclame zeker, maar ipv te zeggen 'voor de film' ... Nee ik zie het eerder als reclame voor een nieuwe bmw wagen.

[ Voor 34% gewijzigd door Quiller op 02-08-2026 20:03 ]

• DonJunior
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:27:
[...]

overigens heb ik het filmpje dus gekeken. Vanochtend stond ie toch gewoon weer als melding op het scherm bij het instappen.

Is de melding, na het kijken, bij jou wel weg bij het startscherm.

Overigens vind ik je wel flauw met je reactie. Een aantal, waaronder ik, maken zich niet direct druk over DIT filmpje specifiek. Meer over het feit dat we nu mogelijk meer reclame gaan krijgen in de auto.
Lijkt me sterk dat verder iedereen het prima vind om reclame in je auto tr krijgen bij het instappen.

En natuurlijk, je HOEFT het niet te kijken, dat is waar, maar ook de melding gaat dus niet weg bij mij.

*sowieso

• ASS-Ware
DonJunior schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

overigens heb ik het filmpje dus gekeken. Vanochtend stond ie toch gewoon weer als melding op het scherm bij het instappen.

Is de melding, na het kijken, bij jou wel weg bij het startscherm.

Overigens vind ik je wel flauw met je reactie. Een aantal, waaronder ik, maken zich niet direct druk over DIT filmpje specifiek. Meer over het feit dat we nu mogelijk meer reclame gaan krijgen in de auto.
Lijkt me sterk dat verder iedereen het prima vind om reclame in je auto tr krijgen bij het instappen.

En natuurlijk, je HOEFT het niet te kijken, dat is waar, maar ook de melding gaat dus niet weg bij mij.
De melding gaat niet weg, vreselijk, ik zou er niet mee kunnen leven, gelijk die auto te koop zetten.
Is toch niet te doen man, steeds die melding, die weg is zodra je de startknop indrukt.
Maak er werk van, dien een klacht in.

• DNN!S
Ik zit voor de gein te denken wat het mij wél waard zou zijn om af en toe een reclame te laten draaien. Zie bijvoorbeeld in de app dat dat connected Pro pakket 12,90 per maand kost na de eerste 3 gratis jaar. Als ze dat pakket nou voor 1 reclame in de week gratis doen… mwah, dan misschien wel akkoord. Maar elke dag zou dan weer teveel zijn…

• ASS-Ware
DNN!S schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:34:
Ik zit voor de gein te denken wat het mij wél waard zou zijn om af en toe een reclame te laten draaien. Zie bijvoorbeeld in de app dat dat connected Pro pakket 12,90 per maand kost na de eerste 3 gratis jaar. Als ze dat pakket nou voor 1 reclame in de week gratis doen… mwah, dan misschien wel akkoord. Maar elke dag zou dan weer teveel zijn…
Zonder me in te lezen, wat houdt dat pakket in?

• tc982
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:30:
[...]

De melding gaat niet weg, vreselijk, ik zou er niet mee kunnen leven, gelijk die auto te koop zetten.
Is toch niet te doen man, steeds die melding, die weg is zodra je de startknop indrukt.
Man, wat ben je toch een eikel in je posts. Je naam heb je in ieder geval al niet gestolen.

Een premium auto is geen reclamebord, en voordat je het weet is dat er één, dan hoop ik dat je minstens vier unskippable adds hebt voordat je kan vertrekken.

Dit is geen maandelijks abonnement waar je afscheid van kan nemen. Dit is je eigendom dat ineens gebruikt wordt om reclame over notabene een film te maken.

Ik stop met discussiëren met jou, lees hier maar over en ga maar verder met jouw leven.

• DonJunior
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:30:
[...]

Wat gedraag jij je triest?

*sowieso

• Quiller
Jongens laat ons terug on topic gaan ... Deze persoonlijke discussies gaat ieder in zijn eigen loopgraven blijven zitten. Ik zie persoonlijk het probleem van betreffende filmpje zeker en vast niet, maar nu mag het wel stoppen. Beide kanten beginnen degoutant te reageren en lokken elkaar gewoon uit nu.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 19:43
Quiller schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:06:
Jongens laat ons terug on topic gaan ... Deze persoonlijke discussies gaat ieder in zijn eigen loopgraven blijven zitten. Ik zie persoonlijk het probleem van betreffende filmpje zeker en vast niet, maar nu mag het wel stoppen. Beide kanten beginnen degoutant te reageren en lokken elkaar gewoon uit nu.
Wat mij het meeste stoort is dat BMW vooral meent heel slim te zijn, “AI” te leveren, maar het systeem te dom is te registreren dat een weggeklikte reclame ongewenst is, of dat een reeds bekeken reclame niet per sé bij de volgende rit wederom geserveerd dient te worden. Hoe lang gaat het duren voordat het kwartje valt?

Een zwaktebod en een slecht precedent voor de toekomst van het merk. Als het nou nog om een event als een nieuwe bond film ging waar precies jouw exclusieve auto in voor kwam… laat ze dan een beetje moeite doen en wat iconic sounds toevoegen omdat Hans Zimmer een nieuwer film heeft begeleid.

Maar goed, dan de settings toch maar weer een keertje nalopen. Een seizoensgroet vond ik nog niet zo storen. Maar als een eventuele goedkeuring daarvoor als vrijbrief voor reclame wordt gebruikt, is dat een vertrouwensbreuk. Beetje een gevalletje “this is why we can’t have nice things”.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-08 13:54
Bij mij blijft het filmpje na 1x kijken weg. En ik snap dat deze er komt, de iX3 zit namelijk in de film.

Maar random reclame voor bijvoorbeeld tampons, dat hoeft sowieso niet

Maar alle diensten gratis bij het tonen van reclame zou wel een mooi aanbod zijn. Niet dat ik daar gebruik van ga maken, want sinds de streaming diensten heb ik geen reclame meer gezien op tv, laat staan dat ik dit in mijn auto wil hebben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dencoupe op 04-08-2026 13:32 ]

• roland kroes
Streaming diensten hebben ook al reclame.

Prime bijvoorbeeld, maar die zijn vrij kort, prima om even de telefoon te checken

• tc982
roland kroes schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:02:
Streaming diensten hebben ook al reclame.

Prime bijvoorbeeld, maar die zijn vrij kort, prima om even de telefoon te checken
Sommige hebben reclame, niet alle streamingdiensten. En je kan die maandelijks opzeggen. Ik kan niet zomaar mijn auto buitengooien. Je hebt die auto gekocht, dat is jouw eigendom.

• ASS-Ware
Zullen we stoppen met zeuren over filmpjes die je kunt negeren en waarbij je niet wordt gedwongen om ze te kijken?

We hebben allemaal ons punt gemaakt en we zijn het niet allen eens.
Nou en?

En nu weer over de i4.

• eikrur
Ik heb hier al eerder over geschreven, mijn auto laadt aan publieke laadpalen maar met max 3Kw ik kwam daar achter toen de laadpaal op mijn oprit kapot ging. Die is nu vervangen en nu laadt de auto op de oprit weer met 11Kw. Eerdere suggesties van een kapotte CCU zijn dus niet van toepassing. De urgentie van dit probleem is nu weg want ik kan in 95% van de gevallen op de oprit laden en de overige 5% aan een snel-lader, dat gaat wel gewoon goed. Ik ben echter wel gewoon nieuwsgierig hoe dit kan, is het een BMW probleem, is het een probleem van mijn BMW of mijn laadkabel of is het een maatschappelijk probleem dat ons elektriciteitsnet op constant loadbalancing staat?

• DonJunior
  • Nu online
eikrur schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:46:
Ik heb hier al eerder over geschreven, mijn auto laadt aan publieke laadpalen maar met max 3Kw ik kwam daar achter toen de laadpaal op mijn oprit kapot ging. Die is nu vervangen en nu laadt de auto op de oprit weer met 11Kw. Eerdere suggesties van een kapotte CCU zijn dus niet van toepassing. De urgentie van dit probleem is nu weg want ik kan in 95% van de gevallen op de oprit laden en de overige 5% aan een snel-lader, dat gaat wel gewoon goed. Ik ben echter wel gewoon nieuwsgierig hoe dit kan, is het een BMW probleem, is het een probleem van mijn BMW of mijn laadkabel of is het een maatschappelijk probleem dat ons elektriciteitsnet op constant loadbalancing staat?
Ik snap oprecht je vraag niet. Je bent er achter gekomen dat je laadpaal stuk was, dat het dus niet aan je BMW lag, want laadpaal vervangen en nu gaat alles weer goed. Waarom vraag je je dan nu af of het een BMW probleem is? Niemand heeft dit gehad behalve jij met een defecte laadpaal?
En wat het elektriciteitsnet i.c.m. loadbalancing van het hele net ermee te maken heeft begrijp ik al helemaal niet.

*sowieso

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.