• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Timmy269 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:41:
[...]

ik heb mijn I4 in de EVCC van homeassistant ingegeven maar ik krijg geen batterij status te zien of dergelijke. Hoe heb jij dat werkend gekregen?

Ik krijg alleen maat dit maar niet wat de soc is van de batterij

[Afbeelding]
Ik heb het niet gekoppeld aan smart laden of iets dergelijks maar gebruik deze HA integratie voor de auto en die toont o.a. ook de SOC: https://github.com/kvanbiesen/bmw-cardata-ha

Sys Specs


  • martenjansen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Ollie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:36:
[...]

Toevallig had ik een maand of twee terug hetzelfde. Zit ik in de woonkamer, zie ik ineens in het raam de achterklep van de i4 open staan... Nu had ik wel de sleutel in mijn broekzak dus ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik per ongeluk op het knopje gedrukt had, al was ik er toen ook al niet van overtuigd.
Ik heb de afgelopen maanden exact dat ook twee keer gehad, zie ineens op mijn camera mijn kofferbak open staan. Ik dacht dat ik per ongeluk de knop had ingedrukt op de afstandsbediening in mijn broekzak.
Heb het nu opgelost met een notificatie vanuit home assistent, zodra de auto langer dan 5 min niet op slot. Daarnaast ook maar direct een melding laten sturen voor dakraam nog open en auto niet volledig op alarm. Dit valt me op dat dit ook vaak gebeurd....

  • Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
martenjansen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:28:
[...]

Ik heb de afgelopen maanden exact dat ook twee keer gehad, zie ineens op mijn camera mijn kofferbak open staan. Ik dacht dat ik per ongeluk de knop had ingedrukt op de afstandsbediening in mijn broekzak.
Heb het nu opgelost met een notificatie vanuit home assistent, zodra de auto langer dan 5 min niet op slot. Daarnaast ook maar direct een melding laten sturen voor dakraam nog open en auto niet volledig op alarm. Dit valt me op dat dit ook vaak gebeurd....
HA krijgt toch maar om het halfuur een status door?

  • martenjansen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Hydraulic schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:31:
[...]

HA krijgt toch maar om het halfuur een status door?
ik gebruik https://github.com/kvanbiesen/bmw-cardata-ha -> bijna instant (enkele seconden) doordat hier een MQTT stream word gebruikt. geen polling

  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Ik ben ook in de markt voor elektrische auto, daarbij heb ik laatst proefritje gedaan in de I4 wat opzich prima beviel, rijdt lekker ziet er mooi uit. Echter ga ik ook jaarlijks met vrieden een lange rit maken in een Tesla model Y en moet zeggen dat deze ook heel erg bevalt. Is minder mooi, maar meer opbergruimte, infotainment systeem vind ik wat prettiger in elkaar zitten, geluid is in beide goed, stoelen weer iets meer pro BMW maar ik rij dan niet zoveel dat ik zo enorm veel waarde hieraan hecht, BMW is wel weer wat duurder, Tesla heeft dan weer de superchargers wat handig is voor vakanties. Kortom met mijn pro's en con's lijstje neig ik naar de Tesla Model Y, maar ik kan me voorstellen dat veel hier ook wel eens voor deze keuze hebben gestaan en uiteindelijk gekozen voor de I4, wat was jullie beweegredenen geweest om uiteindelijk voor een I4 te kiezen? Wellicht kunnen jullie me nog over de streep trekken :+

  • ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:32:
Ik ben ook in de markt voor elektrische auto, daarbij heb ik laatst proefritje gedaan in de I4 wat opzich prima beviel, rijdt lekker ziet er mooi uit. Echter ga ik ook jaarlijks met vrieden een lange rit maken in een Tesla model Y en moet zeggen dat deze ook heel erg bevalt. Is minder mooi, maar meer opbergruimte, infotainment systeem vind ik wat prettiger in elkaar zitten, geluid is in beide goed, stoelen weer iets meer pro BMW maar ik rij dan niet zoveel dat ik zo enorm veel waarde hieraan hecht, BMW is wel weer wat duurder, Tesla heeft dan weer de superchargers wat handig is voor vakanties. Kortom met mijn pro's en con's lijstje neig ik naar de Tesla Model Y, maar ik kan me voorstellen dat veel hier ook wel eens voor deze keuze hebben gestaan en uiteindelijk gekozen voor de I4, wat was jullie beweegredenen geweest om uiteindelijk voor een I4 te kiezen? Wellicht kunnen jullie me nog over de streep trekken :+
Wat is het voordeel van de Tesla aangaande de superchargers?
Ik heb daar ook een keer geladen met een i4.

  • Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
martenjansen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:16:
[...]

ik gebruik https://github.com/kvanbiesen/bmw-cardata-ha -> bijna instant (enkele seconden) doordat hier een MQTT stream word gebruikt. geen polling
Dacht dat bmw dit alleen nog maar via geselecteerde en betalende partijen laat lopen. Kost dan enkele euros per maand. Kun je dan ook opdrachten naar auto sturen?

  • martenjansen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Hydraulic schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:47:
[...]

Dacht dat bmw dit alleen nog maar via geselecteerde en betalende partijen laat lopen. Kost dan enkele euros per maand. Kun je dan ook opdrachten naar auto sturen?
dit is gratis, maar read only idd. dus alleen maar uitlezen helaas

  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
ASS-Ware schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:45:
[...]

Wat is het voordeel van de Tesla aangaande de superchargers?
Ik heb daar ook een keer geladen met een i4.
Voor lange reizen vooral kan je heel makkelijk route uitstippelen waarbij er zelf rekening wordt gehouden met waar een supercharger zit, de Tesla gaat dan zelf ook 15-20 minuten de batterij voorverwarmen/prepareren en je zit niet met pasje of laadpalen die weer niet compatible zijn oid. Je komt aanrijden, sluit aan, hij laadt op, je haalt de kabel eruit en rijdt weg. Rekening wordt vervolgens automatisch van je Creditcard afgeschreven. Het is dacht ik ook nog wel stukje goedkoper dan de meeste fast chargers aan de weg.

Lang verhaal kort, het plug en play verhaal en goedkoper dan overige fastned chargers

P.S. Ik heb niet direct ervaring hoe dat bij BMW gaat, maar heb met o.a. Peugot en andere merken van collega's wel eens gedoe gezien, dat sommige laadpalen het dan niet deden op zijn auto of dat pasjes niet geaccepteerd werden etc. Misschien is dit bij BMW ook wel goed, maar dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 15% gewijzigd door SirMemeAlot op 05-06-2026 19:54 ]


  • Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:11
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:53:
[...]

Voor lange reizen vooral kan je heel makkelijk route uitstippelen waarbij er zelf rekening wordt gehouden met waar een supercharger zit, de Tesla gaat dan zelf ook 15-20 minuten de batterij voorverwarmen/prepareren en je zit niet met pasje of laadpalen die weer niet compatible zijn oid. Je komt aanrijden, sluit aan, hij laadt op, je haalt de kabel eruit en rijdt weg. Rekening wordt vervolgens automatisch van je Creditcard afgeschreven. Het is dacht ik ook nog wel stukje goedkoper dan de meeste fast chargers aan de weg.

Lang verhaal kort, het plug en play verhaal en goedkoper dan overige fastned chargers

P.S. Ik heb niet direct ervaring hoe dat bij BMW gaat, maar heb met o.a. Peugot en andere merken van collega's wel eens gedoe gezien, dat sommige laadpalen het dan niet deden op zijn auto of dat pasjes niet geaccepteerd werden etc. Misschien is dit bij BMW ook wel goed, maar dan hoor ik dat graag :)
Het argument “je zit niet met pasje of laadpalen die weer niet compatible zijn oid” begrijp ik absoluut niet. Je beperkt je tot 1 enkele aanbieder, en dan zeg je dat je geen issue hebt met compatibiliteit?!

Oké bij BMW heb je best een pasje om te laden, maar met dat pasje kan je bijna overal laden. Omzeggens nooit ofte nimmer compatibiliteitsproblemen gehad met gelijk welke laadpaal in Europa die in de navigatie zit.

Tesla superchargers nooit geprobeerd met de i4, ik sterf nog liever dan ook maar een cent te doneren aan die verachtelijke Musk.

  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Scientific schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:20:
[...]

Het argument “je zit niet met pasje of laadpalen die weer niet compatible zijn oid” begrijp ik absoluut niet. Je beperkt je tot 1 enkele aanbieder, en dan zeg je dat je geen issue hebt met compatibiliteit?!

Oké bij BMW heb je best een pasje om te laden, maar met dat pasje kan je bijna overal laden. Omzeggens nooit ofte nimmer compatibiliteitsproblemen gehad met gelijk welke laadpaal in Europa die in de navigatie zit.

Tesla superchargers nooit geprobeerd met de i4, ik sterf nog liever dan ook maar een cent te doneren aan die verachtelijke Musk.
Wow, euhm, je hoeft niet bij een supercharger te laden het kan, maar je kan met je pasje ook elders, maar waarom zou je als het goedkoper is en wat betreft laden ook het maximale gaat wat de auto aan kan? Nu 4x op en neer Zweden geweest en een gemiddelde laadbeurt van 20/80 kost 20/25 euro. Dat leek me vrij goedkoop, als ik soms andere prijzen wel eens voorbij zie komen, en dit is in 3 verschillende landen (duitsland/Denemarken en Zweden). Maar goed om te horen dat het bij BMW ook goed geregeld is met compatibiliteit. Je ervaart dus niet/nooit problemen bij het laden.

Verder is dit een kwestie van een afweging maken welke auto, de bouwer laat ik even buiten beschouwing en die discussie wil ik hier ook niet opstarten ;)

  • tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
Het netwerk van Tesla is inderdaad goedkoop en vaak goedkoper dan deze van BMW. Daarentegen heeft BMW een groter netwerk en vaste prijzen op een heel groot deel van de fastchargers in dat netwerk.

Het is een voorkeur, een Tesla is een auto die als EV ontworpen is, de i4 is een sportwagen die omgebouwd is tot volledig elektrisch. Persoonlijk vindt ik de i4 pakken mooier, maar het komt wel met een prijs eraan.

Er is voor beide iets te zeggen, alleen kan ik mij persoonlijk niet vinden in Elon Musk en ik weiger mee te betalen aan iemand die in mijn visie de wereld kapot maakt in functie van zijn eigen persoonlijke visie zonder dat hij daar ooit voor verkozen is. Van DOGE tot desinformatie die hij welwetend verspreid.

Ieder zijn leefwereld en beeld, die vooral waar je je zelf het beste bijvoelt. Er zijn haters en lovers over alles.

Computers make very fast, very accurate mistakes.


  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
tc982 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:28:
Het netwerk van Tesla is inderdaad goedkoop en vaak goedkoper dan deze van BMW. Daarentegen heeft BMW een groter netwerk en vaste prijzen op een heel groot deel van de fastchargers in dat netwerk.

Het is een voorkeur, een Tesla is een auto die als EV ontworpen is, de i4 is een sportwagen die omgebouwd is tot volledig elektrisch. Persoonlijk vindt ik de i4 pakken mooier, maar het komt wel met een prijs eraan.

Er is voor beide iets te zeggen, alleen kan ik mij persoonlijk niet vinden in Elon Musk en ik weiger mee te betalen aan iemand die in mijn visie de wereld kapot maakt in functie van zijn eigen persoonlijke visie zonder dat hij daar ooit voor verkozen is. Van DOGE tot desinformatie die hij welwetend verspreid.

Ieder zijn leefwereld en beeld, die vooral waar je je zelf het beste bijvoelt. Er zijn haters en lovers over alles.
Goed om te weten, wist dus niet dat BMW ook gunstige prijzen heeft op veel fast chargers.

Laten we wel wezen, welke auto mooier is, is wat mij betreft niet eens een discussie. Vind de I4 de mooiste elektrische auto die er op dit moment rondrijdt en dat is ook een reden waarom ik voor de I4 wil kiezen, alleen probeer ik er ook wat objectief naar te kijken en met +jes en -tjes te doen. Alleen dan kom ik negatief uit voor de BMW momenteel, vandaar dat ik de echte kenners vraag.

P.S. laten we deze discussie even houden bij de auto’s en feitelijk. Ik ben niet op zoek naar ethische/morele discussies :)

  • Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:37
Zelf heb ik 4 jaar een Model 3 gereden voordat ik overgestapt ben naar de i4. En door diverse zakelijke reizen in het buitenland ook regelmatig bij een SuC geladen. Dat ging over het algemeen heel soepel inderdaad, maar met de i4 is het niet heel veel anders. Grootste verschillen:
  • Inderdaad geen pasje of app nodig: aansluiten en de auto ging laden met de Tesla
  • Handshake super snel: laden start na enkele seconden ipv na 30-40 seconden wat het meestal wel duurt bij de i4 (en andere EV’s die ik gereden heb)
Voornaamste nadeel:
  • Vaak iets omrijden voor een SuC ipv direct aan de snelweg laden
Wat betreft laadplanning en preconditioneren zit er niet veel verschil vind ik: zowel de i4 als de Model 3 doen dat prima.

PS: compatibiliteit met laadstations is vooral gerelateerd aan de laadpas/laadapp, niet aan de auto.

  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
De BMW Ionity laadpunten langs de snelweg in Duitsland zijn bijna net zo duur als andere aanbieders.

Ben laatst op en neer naar Hamburg geweest, en de eindafrekening langs de snelweg, of er een paar kilometer vanaf, waren bijna net zo duur. Tesla weet ik niet, deze heb ik niet geprobeerd, en zal ik ook proberen te vermijden. Gevalletje antipathie 😅

  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Franciesco schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:54:
Zelf heb ik 4 jaar een Model 3 gereden voordat ik overgestapt ben naar de i4. En door diverse zakelijke reizen in het buitenland ook regelmatig bij een SuC geladen. Dat ging over het algemeen heel soepel inderdaad, maar met de i4 is het niet heel veel anders. Grootste verschillen:
  • Inderdaad geen pasje of app nodig: aansluiten en de auto ging laden met de Tesla
  • Handshake super snel: laden start na enkele seconden ipv na 30-40 seconden wat het meestal wel duurt bij de i4 (en andere EV’s die ik gereden heb)
Voornaamste nadeel:
  • Vaak iets omrijden voor een SuC ipv direct aan de snelweg laden
Wat betreft laadplanning en preconditioneren zit er niet veel verschil vind ik: zowel de i4 als de Model 3 doen dat prima.

PS: compatibiliteit met laadstations is vooral gerelateerd aan de laadpas/laadapp, niet aan de auto.
Goed om te weten!

En even los van het laden, waarom ben jij overgestapt naar een I4 en wat is je overall ervaring in de verschillen tussen deze auto’s? Wat zouden nu je ervaring hebt met beide je overweging zijn als je nu een nieuwe auto moet uitzoeken
roland kroes schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:58:
De BMW Ionity laadpunten langs de snelweg in Duitsland zijn bijna net zo duur als andere aanbieders.

Ben laatst op en neer naar Hamburg geweest, en de eindafrekening langs de snelweg, of er een paar kilometer vanaf, waren bijna net zo duur. Tesla weet ik niet, deze heb ik niet geprobeerd, en zal ik ook proberen te vermijden. Gevalletje antipathie 😅
Volgens mij laden non Tesla auto’s ook niet voordeliger bij de Supercharger, dus dat zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.

[ Voor 19% gewijzigd door SirMemeAlot op 05-06-2026 22:50 ]


  • The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 20:11

The_DoubleU

Tweaker in München

BMW heeft ook Plug & Charge bij meerdere aanbieders, in Duitsland bijvoorbeeld bij IONITY en Aral.

Ook een langere route plannen gaat makkelijk, favorieten aanbieders selecteren en de route wordt berekenend. Je bent dus niet gekoppeld aan alleen een netwerk.

  • Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:39
Ha allemaal,

Ik heb twee vragen: heeft iemand goed passende zonneschermen voor achterin de auto? De ruiten zijn vrij klein en gaan natuurlijk een klein stukje naar beneden met openen. We hebben een baby achterin en de getinte ramen zijn niet altijd voldoende.

Daarnaast ben ik benieuwd welke kinderzitjes jullie gebruiken voor een 1 jarige? Nu blijft er met de maxi cosie niet heel erg veel ruimte over in de voorstoel. Mijn vrouw is niet lang, dus dat is niet zo erg, maar mijn vrienden of vader wel en die rijden af en toe ook mee op de passagiersstoel. Hoor het graag!

  • ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:53:
[...]

Voor lange reizen vooral kan je heel makkelijk route uitstippelen waarbij er zelf rekening wordt gehouden met waar een supercharger zit, de Tesla gaat dan zelf ook 15-20 minuten de batterij voorverwarmen/prepareren en je zit niet met pasje of laadpalen die weer niet compatible zijn oid. Je komt aanrijden, sluit aan, hij laadt op, je haalt de kabel eruit en rijdt weg. Rekening wordt vervolgens automatisch van je Creditcard afgeschreven. Het is dacht ik ook nog wel stukje goedkoper dan de meeste fast chargers aan de weg.

Lang verhaal kort, het plug en play verhaal en goedkoper dan overige fastned chargers

P.S. Ik heb niet direct ervaring hoe dat bij BMW gaat, maar heb met o.a. Peugot en andere merken van collega's wel eens gedoe gezien, dat sommige laadpalen het dan niet deden op zijn auto of dat pasjes niet geaccepteerd werden etc. Misschien is dit bij BMW ook wel goed, maar dan hoor ik dat graag :)
Dan stippel je met de BMW app de route uit en geef je als preferred de Tesla supercharchers op, installeer de Tesla app en klaar ben je.

  • ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Scharkby schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:42:
Ha allemaal,

Ik heb twee vragen: heeft iemand goed passende zonneschermen voor achterin de auto? De ruiten zijn vrij klein en gaan natuurlijk een klein stukje naar beneden met openen. We hebben een baby achterin en de getinte ramen zijn niet altijd voldoende.

Daarnaast ben ik benieuwd welke kinderzitjes jullie gebruiken voor een 1 jarige? Nu blijft er met de maxi cosie niet heel erg veel ruimte over in de voorstoel. Mijn vrouw is niet lang, dus dat is niet zo erg, maar mijn vrienden of vader wel en die rijden af en toe ook mee op de passagiersstoel. Hoor het graag!
Lastig met een 3 of 4.
Toen wij een kleine kregen heb ik de 3 ingeruild voor een 3GT met veel meer ruimte achterin.
Het is nou eenmaal geen hele grote auto.

  • MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:20
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:32:
Ik ben ook in de markt voor elektrische auto, daarbij heb ik laatst proefritje gedaan in de I4 wat opzich prima beviel, rijdt lekker ziet er mooi uit. Echter ga ik ook jaarlijks met vrieden een lange rit maken in een Tesla model Y en moet zeggen dat deze ook heel erg bevalt.
Ik stond ook voor deze keuze.

Zelf gaf ik nooit eerder zoveel geld uit aan een auto. Dus ik had één criterium: ik moest er elke dag blij van kunnen worden.

In de Tesla had ik telkens het gevoel dat ik een ‘prima’ auto reed, maar niets bijzonders. Als ik de i4 parkeer kijk ik nog steeds met plezier even achterom: “Wow, is deze echt van mij?”

Maktub


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Scharkby schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:42:
Ha allemaal,

Ik heb twee vragen: heeft iemand goed passende zonneschermen voor achterin de auto? De ruiten zijn vrij klein en gaan natuurlijk een klein stukje naar beneden met openen. We hebben een baby achterin en de getinte ramen zijn niet altijd voldoende.
..
Ik had hetzelfde probleem. Gebruikte voorheen bij elke leaseauto altijd Sonniboys, maar die kunnen niet op een 4 omdat deze stijlloze achterramen heeft. Heb dus uiteindelijk, achteraf, de ramen extra donker laten tinten.
Mensen in dit topic hebben daar een mening over (getinte ramen zijn een soort van not-done ofzo) maar mijn kinderen zijn er blij mee.. en dat is wat telt.
Ander dan zonneschermen met zuignappen zou ik het niet weten helaas.

*sowieso


  • Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:37
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:46:
[...]

Goed om te weten!

En even los van het laden, waarom ben jij overgestapt naar een I4 en wat is je overall ervaring in de verschillen tussen deze auto’s? Wat zouden nu je ervaring hebt met beide je overweging zijn als je nu een nieuwe auto moet uitzoeken
[...]
Er waren meerdere redenen voor mijn overstap, maar een van de zaken waaraan ik me vaak stoorde in de Model 3 waren de phantom breaks en de (foutieve) automatische aanpassingen in rijsnelheid wat niet uit te zetten was. Ook mistte ik na 4 jaar nog steeds een scherm en/of Head-up display voor je neus. Alles in dat ene scherm van de Model 3 (en Y) went maar het is verre van ideaal in mijn beleving. De Model 3 was ondanks zijn gelamineerde zijruiten ook vrij lawaaiig, al s dat met het huidige model/ de Highland opgelost heb ik ervaren tijdens een proefrit. Maar diverse dingen in die nieuwe uitvoering vond ik geen verbetering. Zoals het ontbreken van de stalks voor richting aanwijzen, auto pilot en rijrichting.

Tot nu toe (ca 1 jaar) bevalt de i4 me uitstekend. Het is een heerlijke auto vind ik, die itt de Model 3 die ik had solide aanvoelt. Ook heerlijk comfortabel op lange zakelijke reizen die ik met enige regelmaat doe. Ondanks dat de Model 3 wat efficiënter is dan de i4 is het aantal laadstops die ik op lange reizen moet doen hetzelfde. Ook wat betreft laadtijden zit er weinig verschil in.

Wat ik wel een beetje mis aan de Model 3 is de betere (dubbele) draadloze gsm lader en TuneIn. Dat laatste was toch wel fijn in het buitenland, nu luister ik Nlse radio via bluetooth/gsm. Dat gaat op zich ook prima.

  • bmweetje3
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-06 13:27
Afgelopen woensdag onze i4 opgehaald van 2023. De optionele pakketten zijn verlopen zoals traffic info en connected pack professional. Deze zijn dan maandelijks of jaarlijks bij te kopen, zijn er ook mensen die dit via een 3de partij hebben gedaan met activatie lifetime?

  • Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:39
DonJunior schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:10:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Gebruikte voorheen bij elke leaseauto altijd Sonniboys, maar die kunnen niet op een 4 omdat deze stijlloze achterramen heeft. Heb dus uiteindelijk, achteraf, de ramen extra donker laten tinten.
Mensen in dit topic hebben daar een mening over (getinte ramen zijn een soort van not-done ofzo) maar mijn kinderen zijn er blij mee.. en dat is wat telt.
Ander dan zonneschermen met zuignappen zou ik het niet weten helaas.
Welke heb jij dan met zuignappen? Ramen heb ik net laten tinten, maar 20%… 8)7

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Scharkby schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:29:
[...]

Welke heb jij dan met zuignappen? Ramen heb ik net laten tinten, maar 20%… 8)7
Nee ik heb dus niet met zuignappen, want dat vind ik spuuglelijk .. daarom extra laten tinten.
In de Giulietta heb ik gewoon Sonniboys. Die zuignap dingen komen er bij mij niet in.

*sowieso


  • ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:06
Ollie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:26:
Hebben jullie ook vaak dat Mijn Ritten niet beschikbaar zijn in de app? Ik zie dat echt regelmatig meerdere keren per week.
Ja helaas ik ook. Elke keer moet ik “ritten” weer uit- en aanvinken bij de instellingen in de auto, heel irritant. Nog geen oplossing gevonden helaas, dus ik houd me aanbevolen voor suggesties.

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
ronnie88 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:39:
[...]

Ja helaas ik ook. Elke keer moet ik “ritten” weer uit- en aanvinken bij de instellingen in de auto, heel irritant. Nog geen oplossing gevonden helaas, dus ik houd me aanbevolen voor suggesties.
Is het handig om erbij te vermelden welke auto het gaat? Als in, hebben we het over een LCi of niet?
Heb er namelijk actief op gelet afgelopen week maar mijn ritten staan er allemaal netjes in en ook nog niet gehad dat ze niet beschikbaar zijn.
2025 LCi edrive40

*sowieso


  • ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:06
DonJunior schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:49:
[...]

Is het handig om erbij te vermelden welke auto het gaat? Als in, hebben we het over een LCi of niet?
Heb er namelijk actief op gelet afgelopen week maar mijn ritten staan er allemaal netjes in en ook nog niet gehad dat ze niet beschikbaar zijn.
2025 LCi edrive40
Pre-facelift

  • martenjansen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Voor de liefhebbers van Google maps via CarPlay, de laatste update van de app heeft nu ook de kaart op je teller scherm!

  • H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 11:56
H1MSELF1SH schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:53:
Eind februari heb ik m'n i4 ook besteld ter vervanging van mijn 330E. De verwachte levering zou eind mei ergens zijn. 3 maanden is al bij al toch netjes, ik vreesde dat het langer zou duren. Het wordt m'n eerste EV dus ik ben benieuwd en heb met veel plezier dit topic doorgenomen.
  • i4 M60
  • Mineralweiss met de bicolor Jetblack 19" velgen
  • Sensatec zwart interieur
  • M Sport Pack Pro, Adaptieve LED headlights, Active Protection, Harman Kardon surround pack, Innovation Pack, Driving Assistant Pack Professional, Parking Assistant Pack Plus, Live Cockpit Navigation Professional met heads-up display, Comforttoegang, ...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gisteren ben ik m'n nieuwe auto gaan ophalen. De eerste indruk is uiteraard razend positief...en razend snel. Wat mij direct op viel, en nieuw was voor mij, was dat de M60 een ander lettertype gebruikt op de displays dan de eDrive35 en eDrive40. Het lijkt iets "hoekiger" qua letters en cijfers.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzLEGosZbiSPq3DoQxa8AAE4LJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxMv79q1kUHuGqgYQ6auooYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3I4TRcO644cI11qgZRcph38uTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN7yMp7hW1BUANu0URMP6kRj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeNEDrrimrgqjyyvflcH7m3iMkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KEvn8PDYlbQVXE2CBzXu3gwP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door H1MSELF1SH op 09-06-2026 07:52 ]


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
H1MSELF1SH schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:51:
[...]
[..]Wat mij direct op viel, en nieuw was voor mij, was dat de M60 een ander lettertype gebruikt op de displays dan de eDrive35 en eDrive40. Het lijkt iets "hoekiger" qua letters en cijfers.
[..]
Allereerst van harte met je nieuwe bolide...
Ten tweede waarom toon je geen foto van wat je beschrijft, qua lettertype? Nu laat je ons in het ongewisse..

*sowieso


  • H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 11:56
DonJunior schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:18:
[...]

Allereerst van harte met je nieuwe bolide...
Ten tweede waarom toon je geen foto van wat je beschrijft, qua lettertype? Nu laat je ons in het ongewisse..
Dank je. Ik heb (nog) geen foto van het interieur gemaakt, maar hier kun je 't ook zien: https://www.i4talk.com/threads/idrive-8-0-version-7-2023-edrive40-i-dislike-the-new-font-can-i-change-it-back.10264/#post-215939

  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Mooi hoor, veel plezier ermee. 👍

Ben benieuwd wat je ervaring is na een tijdje. Ikzelf heb geen electrische stoelen.dat heb ik vaker gehad, en was nooit een issue. Maar nu mis ik de kantelfunctie van het zitvlak. De ondersteuning van het been, en de hoek van mijn stroompedaalvoet (ja ja 🤓) voelt niet lekker.

Wil misschien de voorste stoel bouten verlengen met een bus ertussen. Een centimeter hoger zou genoeg zijn. Hier nog mensen met hetzelfde "probleem "?

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Is dat niet ook verschil in lettertype tussen Sport stand en de Eco Pro? Heb de auto nu niet bij de hand dus kan het niet checken..

*sowieso


  • H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 11:56
DonJunior schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:19:
[...]

Is dat niet ook verschil in lettertype tussen Sport stand en de Eco Pro? Heb de auto nu niet bij de hand dus kan het niet checken..
Neen, toen ik in de garage gisteren instapte bij afhaling stond die in de Comfort stand en wees de verkoper mij erop.

  • ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
roland kroes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:37:
Mooi hoor, veel plezier ermee. 👍

Ben benieuwd wat je ervaring is na een tijdje. Ikzelf heb geen electrische stoelen.dat heb ik vaker gehad, en was nooit een issue. Maar nu mis ik de kantelfunctie van het zitvlak. De ondersteuning van het been, en de hoek van mijn stroompedaalvoet (ja ja 🤓) voelt niet lekker.

Wil misschien de voorste stoel bouten verlengen met een bus ertussen. Een centimeter hoger zou genoeg zijn. Hier nog mensen met hetzelfde "probleem "?
Ik had in mijn vorige BMW's nooit elektrisch bedienbare stoelen, maar had wel de kantelfunctie.
Daar heb je toch gewoon een aparte hendel voor?

  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Dat dacht ik, en de verkoper ook. Maar ...nope

  • poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
roland kroes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:40:
Dat dacht ik, en de verkoper ook. Maar ...nope
Met lederen zetels heb je die hendel wel, ik toch in de LCI.

  • TheB
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 16:19
roland kroes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:37:
Mooi hoor, veel plezier ermee. 👍

Ben benieuwd wat je ervaring is na een tijdje. Ikzelf heb geen electrische stoelen.dat heb ik vaker gehad, en was nooit een issue. Maar nu mis ik de kantelfunctie van het zitvlak. De ondersteuning van het been, en de hoek van mijn stroompedaalvoet (ja ja 🤓) voelt niet lekker.

Wil misschien de voorste stoel bouten verlengen met een bus ertussen. Een centimeter hoger zou genoeg zijn. Hier nog mensen met hetzelfde "probleem "?
ja, exact hetzelfde gevoel met de hoek van stroompedaal...
ook verbaasd/ontgoocheld om te moeten vaststellen dat de instelmogelijkheden van de stoel zo beperkt waren... :|

  • Ollie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:32
poing schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Met lederen zetels heb je die hendel wel, ik toch in de LCI.
Die van mij van eind 2022 heeft dit inderdaad ook.

  • satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
poing schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Met lederen zetels heb je die hendel wel, ik toch in de LCI.
En zelfs met de stoffen zetels is die hendel er ook. Ter verduidelijking een afbeelding uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2D8uJee-SQqYS9fJnE0pHrRZlE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BMQyU1Ex0AL3uONzBcANxTGi.png?f=user_large

  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Duidelijk, maar dat is de zitting op en neer. Maar niet het zitgedeelte kantelen. Dus het gedeelte wat je knieholte ondersteund, ten opzichte van waar je billen in rusten.

  • satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee hoor, dat is wel degelijk kantelen. De hoogte stel je in met de hendel aan de zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL5TLalYVyo0Av0l_6qAnSQOtBE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/81eiyDKIB9oaO2qyE0gPiuxj.png?f=user_large

  • P8 D
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-06 21:19
roland kroes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:40:
Dat dacht ik, en de verkoper ook. Maar ...nope
Sinds de facelift juli 2025 is de hendel voor dijbeenondersteuning te verhogen weg bezuinigd. Dus alleen beschikbaar als je elek. stoelen besteld

  • satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
P8 D schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:36:
Sinds de facelift juli 2025 is de hendel voor dijbeenondersteuning te verhogen weg bezuinigd. Dus alleen beschikbaar als je elek. stoelen besteld
Mijn '26 i4 met niet-elektrische zetels heeft de hendel wel...

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
satcp schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:37:
[...]

Mijn '26 i4 met niet-elektrische zetels heeft de hendel wel...
Mijn '25 i4 (LCi) met niet-electrische zetels heeft die hendel niet..

edit: ff foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D56W2-FPyeLbrMx3QVe5YuatLd8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KudjbWZkLEmS8WzL4XhvzoU1.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door DonJunior op 10-06-2026 08:38 ]

*sowieso


  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Juni 25 ook niet helaas.

Plan is dus om de voorste 2 bouten van de stoelbevestiging eruit te halen, iets van een bus ertussen, en dan eenzelfde soort bout ervoor terug, maar wel langer, om de lengte van de bus te compenseren.

Stoel moet bij nood, niet loskomen natuurlijk.

  • satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:37:
Mijn '25 i4 (LCi) met niet-electrische zetels heeft die hendel niet..
Bedankt voor de foto! Bizar. Hier is een foto van mijn '26 i4 met stoffen zetels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enTcq9GKCRjoal41hLAwqlkJZNE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IbJBIhh2Mjb00xDdB3hOLtbb.jpg?f=user_large

Wanneer ik zoek op het ontbreken van die hendel vind ik zelfs forumberichten uit 2022 waar de hendel al ontbreekt (link). Is de aanwezigheid een loterij? Is het marktgebonden (België hier)? Of is BMW vergeten de hendel te verwijderen van de zetels met stofbekleding?

  • Bboonen
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 01:34
De stoffen stoel heeft dacht ik standaard ook een verstelbare lendensteun. Moest ik bij switch naar Sensatec ook apart aanduiden.

Niet kunnen kantelen heeft natuurlijk niemand een woord over gerept :(

Ik zal het midden augustus weten.

  • 200286005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:45
Hallo, hier een i4-40 facelift rijder :) met sportstoelen (geen M). dat verhaal over het missen van de kantelfunctie op de stoel ervaar ik ook. De ondersteuning van je onderbeen is net te weinig. In de tesla model 3 kon ik dat perfect instellen. Ik heb nu de voorste bouten van de stoel los gemaakt en er aan beide kanten 2 moeren tussen gezet, nu is de stoel ong 1 of 1,5 cm hoger aan de voorzijde. Enige nadeel is dat de leuning daardoor iets naar achter gaat, en die kun je verstellen, maar niet traploos (als je net als ik geen elek. stoelen hebt). De hendel om te kantelen heb, maar die kon niet ver genoeg omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door 200286005 op 10-06-2026 22:03 ]


  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Heb je dezelfde bouten aangehouden?

  • pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:10
Is er wellicht een verband met het hebben van een in breedte verstelbare rugleuning? Als ik naar de foto’s hierboven kijk is dat het verschil. Al heeft Donjunior wel weer een verstelbare lendesteun zie ik. Satcp heeft dat niet, maar wel een in breedte verstelbare leuning én mogelijkheid de stoelhelling te verstellen.


Ik overigens ook, 2024 High Executive M edition, met verstelbare stoelhelling voor bestuurder en passagier. Stoelen zijn niet elektrisch bij mij.

  • 200286005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:45
roland kroes schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:34:
Heb je dezelfde bouten aangehouden?
Ja ik heb de originele er in zitten, bij nog hoger moeten er wel andere bouten in

  • Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48

Mr Pingu

Professioneel Prutser

pieter81! schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:54:
Is er wellicht een verband met het hebben van een in breedte verstelbare rugleuning? Als ik naar de foto’s hierboven kijk is dat het verschil. Al heeft Donjunior wel weer een verstelbare lendesteun zie ik. Satcp heeft dat niet, maar wel een in breedte verstelbare leuning én mogelijkheid de stoelhelling te verstellen.


Ik overigens ook, 2024 High Executive M edition, met verstelbare stoelhelling voor bestuurder en passagier. Stoelen zijn niet elektrisch bij mij.
Correct, verstelbare breedte bepaalt onderstel van handmatige stoel. Er zijn 2 type onderstellen voor handmatige stoelen. Basic & Sport.
Optiecode S491A bepaalt of je een basic of een sport onderstel van de stoel krijgt.

Electrisch is er alleen verschil tussen stoel met actieve ventilatie ja&nee. Gewone sport stoelen hebben hetzelfde onderstel als de Msport stoelen. De rugleuning heeft veel meer variaties afhankelijk welke opties je hebt.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)


  • gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33
Nu mijn huidige ID4 uit contract loopt kan ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Ik zit ook te kijken naar een I4. Waar ik niet helemaal uitkom is de DrivingAssistance. In de configurator van Athlon kan ik alleen kiezen voor Driving Assistant, terwijl ik her en der lees dat er ook een plus en professional is. In de configurator op de BMW site is ook enkel de Driving Assistant optie zichtbaar.
Wat ik zou willen is een systeem vergelijkbaar met Travel assist wat ik nu in de ID4 heb. Auto lockt zich tussen de lijnen en houdt afstand tot voorligger. In de praktijk heb ik bij de ID4 dat ik bijna nooit actief op de snelweg hoef te rijden. Hoe bereik ik dit bij een BMW I4?

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
gomaster schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:46:
Nu mijn huidige ID4 uit contract loopt kan ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Ik zit ook te kijken naar een I4. Waar ik niet helemaal uitkom is de DrivingAssistance. In de configurator van Athlon kan ik alleen kiezen voor Driving Assistant, terwijl ik her en der lees dat er ook een plus en professional is. In de configurator op de BMW site is ook enkel de Driving Assistant optie zichtbaar.
Wat ik zou willen is een systeem vergelijkbaar met Travel assist wat ik nu in de ID4 heb. Auto lockt zich tussen de lijnen en houdt afstand tot voorligger. In de praktijk heb ik bij de ID4 dat ik bijna nooit actief op de snelweg hoef te rijden. Hoe bereik ik dit bij een BMW I4?
Driving Assistant Pro vind je onder Extra uitrusting en dan klikken op 'Toon extra uitrusting'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlFf_yP7DM3zYM2gD3o_-Ti37fE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OikBMylRLGAZEzER7V03l4yf.png?f=user_large


Vervolgens moet je links in het vak even zoeken op Driving Assistant Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IkOPKcecE1fPz91zkvHVp--QpU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Zqx3aDGw81PUtPQ8N4kXbXcb.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 11-06-2026 14:06 . Reden: screenshots toegevoegd ]

*sowieso


  • ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:59
martenjansen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 00:07:
Voor de liefhebbers van Google maps via CarPlay, de laatste update van de app heeft nu ook de kaart op je teller scherm!
Bedankt voor de tip!

Ik ervaar dat ik op het HUD tijdens sommige ritten wel Google Maps aanwijzingen zie en tijdens andere ritten niet. Kan niet verklaren wanneer wel/niet. Heeft iemand dit ook?

  • The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 20:11

The_DoubleU

Tweaker in München

ThijsR schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ik ervaar dat ik op het HUD tijdens sommige ritten wel Google Maps aanwijzingen zie en tijdens andere ritten niet. Kan niet verklaren wanneer wel/niet. Heeft iemand dit ook?
Er is een instelling die ervoor zorgt dat je HUD inhoud aangepast wordt aan de rijmodus. Dus in Comfort heb je een ander inhoud in vergelijking met ECO. Helaas weet ik de naam van de instelling nu niet.

  • B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:15
The_DoubleU schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:16:
[...]

Er is een instelling die ervoor zorgt dat je HUD inhoud aangepast wordt aan de rijmodus. Dus in Comfort heb je een ander inhoud in vergelijking met ECO. Helaas weet ik de naam van de instelling nu niet.
Misschien dat de instelling wordt vastgehouden per rijmodus. Met de rechter knoppen op het stuur kan je de inhoud van de HUD aanpassen

  • axeli4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-06 11:10
Voor één of andere reden stopt mijn i4 plots met laden na een aantal procent bij een gewone lader.

Ik vind het heel vreemd, dit is gebeurd na de laatste software update. Nog iemand die dit probleem heeft en een oplossing weet?

  • ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:06
axeli4 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:39:
Voor één of andere reden stopt mijn i4 plots met laden na een aantal procent bij een gewone lader.

Ik vind het heel vreemd, dit is gebeurd na de laatste software update. Nog iemand die dit probleem heeft en een oplossing weet?
Is dit bij meerdere laders, of een specifieke? En al een reset geprobeerd? Anders zou ik even naar de dealer gaan..

  • axeli4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-06 11:10
ronnie88 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:37:
[...]

Is dit bij meerdere laders, of een specifieke? En al een reset geprobeerd? Anders zou ik even naar de dealer gaan..
Is bij meerdere laders zo blijkt. Ik ben nu even een laadkabel van een collega aan het gebruiken om te zien of daarbij hetzelfde probleem opduikt.

Hoe doe ik een reset?

  • ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:06
axeli4 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:56:
[...]

Is bij meerdere laders zo blijkt. Ik ben nu even een laadkabel van een collega aan het gebruiken om te zien of daarbij hetzelfde probleem opduikt.

Hoe doe ik een reset?
De volume knop van de radio voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden (tot je ziet dat er wat gebeurt op het scherm).

  • axeli4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-06 11:10
ronnie88 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:03:
[...]

De volume knop van de radio voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden (tot je ziet dat er wat gebeurt op het scherm).
Dankjewel, ik ga dat proberen als deze kabel ook niet zou werken.

Als dat dan niet werk, ga ik naar de dealer.

  • Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35
JeeHoo schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:51:
Ik lees dat sommigen iDrive 8.5 07/2025.xx via OTA aangeboden hebben gekregen en was benieuwd of dat voor onze i4 ook al het geval was. De MyBMW app vermeld dat versie 03/2025.47 de meest actuele is en dat er geen update is. Geen probleem, denk dat onze i4 nog niet aan de beurt is.
Als ik echter in de auto zelf bij "Remote Software Upgrade" (System settings) kijk dan krijg ik een ietwat "alarmerende" mededeling: "Een Remote Software Upgrade en de activering van functies zijn niet mogelijk. Neem contact op met uw service partner om de functionaliteit weer te herstellen"

Is dit iets waar ik daadwerkelijk mee naar de dealer moet of is dit een (tijdelijk) probleem aan BMW's kant? iemand anders deze melding wel eens gezien?
Ik heb nu iets raars gehad. Tot eergisteren bleef ik die "Een Remote Software Upgrade en de activering van functies zijn niet mogelijk. Neem contact op met uw service partner om de functionaliteit weer te herstellen" melding zien. Gisteren heb ik een nieuwe voorruit laten steken, met herkalibratie van de sensoren. Blijkbaar heeft dit iets getriggered, want deze morgen kreeg ik zowel in app als in wagen zowaar een update voorgeschoteld, na 9 maand! Het is nog maar 11/2025.50 en ik dacht dat 03/2026.54 al uit was, maar goed, ik heb tenminste terug een updatende wagen. Of dit nu door die herkalibratie is dat er iets getriggered is of dat het allemaal toeval is weet ik niet, maar goed, de update is gelukt zonder problemen en heeft effectief wel wat veranderd.

No Gillette, No Minette


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Kerberos84 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:57:
[...]

Ik heb nu iets raars gehad. Tot eergisteren bleef ik die "Een Remote Software Upgrade en de activering van functies zijn niet mogelijk. Neem contact op met uw service partner om de functionaliteit weer te herstellen" melding zien. Gisteren heb ik een nieuwe voorruit laten steken, met herkalibratie van de sensoren. Blijkbaar heeft dit iets getriggered, want deze morgen kreeg ik zowel in app als in wagen zowaar een update voorgeschoteld, na 9 maand! Het is nog maar 11/2025.50 en ik dacht dat 03/2026.54 al uit was, maar goed, ik heb tenminste terug een updatende wagen. Of dit nu door die herkalibratie is dat er iets getriggered is of dat het allemaal toeval is weet ik niet, maar goed, de update is gelukt zonder problemen en heeft effectief wel wat veranderd.
Dus de tip is, als je geen updates ontvangt, gooi je ruit in? :+

*sowieso


  • Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35
DonJunior schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:46:
[...]

Dus de tip is, als je geen updates ontvangt, gooi je ruit in? :+
Als je glasbreukverzekering hebt... O-)

No Gillette, No Minette


  • JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-06 20:38
Kerberos84 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:57:
[...]

Ik heb nu iets raars gehad. Tot eergisteren bleef ik die "Een Remote Software Upgrade en de activering van functies zijn niet mogelijk. Neem contact op met uw service partner om de functionaliteit weer te herstellen" melding zien. Gisteren heb ik een nieuwe voorruit laten steken, met herkalibratie van de sensoren. Blijkbaar heeft dit iets getriggered, want deze morgen kreeg ik zowel in app als in wagen zowaar een update voorgeschoteld, na 9 maand! Het is nog maar 11/2025.50 en ik dacht dat 03/2026.54 al uit was, maar goed, ik heb tenminste terug een updatende wagen. Of dit nu door die herkalibratie is dat er iets getriggered is of dat het allemaal toeval is weet ik niet, maar goed, de update is gelukt zonder problemen en heeft effectief wel wat veranderd.
Het probleem was bij mij ook “plotseling” verholpen nadat ie bij de garage was geweest.

Een dag daarna kreeg ik melding dat er een update klaarstond.

Daarna nooit die melding meer gehad.

Vermoed dat ze toch in de garage iets gedaan hebben (maar kan natuurlijk toeval zijn).

  • MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:20
axeli4 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:39:
Voor één of andere reden stopt mijn i4 plots met laden na een aantal procent bij een gewone lader.

Ik vind het heel vreemd, dit is gebeurd na de laatste software update. Nog iemand die dit probleem heeft en een oplossing weet?
Hier blijf ik graag over in contact. De mijne (gebouwd eind 2025) staat met dit probleem bij de dealer.

Ik postte het hier (plus in een latere post, over andere palen en fouten).

Bij mij startte het drie weken geleden. Vaak viel hij uit, soms niet. Bij de dealer deed het probleem zich “uiteraard” niet voor. Maar met de logging konden ze het wel bevestigen.

Helaas duurt het stellen van de diagnose nu al iets langer dan twee weken. Op advies van BMW Nederland worden morgen de aansluitingen van de bekabeling gecontroleerd.

Weer je welke foutmeldingen je kreeg op het scherm?


Aanvulling 19 juni: Diagnose afgerond, boordlader (CCU) wordt vervangen. Iemand die toevallig weet hoe lang zo’n onderdeel onderweg is? Hedin geeft nog geen ETA af.

[ Voor 27% gewijzigd door MrMrq op 19-06-2026 15:42 ]

Maktub


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
gomaster schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:46:
Nu mijn huidige ID4 uit contract loopt kan ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Ik zit ook te kijken naar een I4. Waar ik niet helemaal uitkom is de DrivingAssistance. In de configurator van Athlon kan ik alleen kiezen voor Driving Assistant, terwijl ik her en der lees dat er ook een plus en professional is. In de configurator op de BMW site is ook enkel de Driving Assistant optie zichtbaar.
Wat ik zou willen is een systeem vergelijkbaar met Travel assist wat ik nu in de ID4 heb. Auto lockt zich tussen de lijnen en houdt afstand tot voorligger. In de praktijk heb ik bij de ID4 dat ik bijna nooit actief op de snelweg hoef te rijden. Hoe bereik ik dit bij een BMW I4?
Het ligt er aan welke versie je configureert. Ik ben met een Pure Edition bezig en dan heb je alleen keuze uit Driving Assistance zonder plus of professional. Wil je het perse hebben dan moet je dus geen Pure Edition als basis nemen.

  • Jkroeze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:31
roland kroes schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:34:
Heb je dezelfde bouten aangehouden?
Ben benieuwd naar je ervaring, (welke bussen, hoe hoog en welke bouten) heb ook een LCI zonder de hendel (vervelende verrassing) die ik in mijn vorige 3 serie wel had en heb dit overwogen maar nog niet gedaan.

Ik rijd nu tijdelijk met een extra kussen verhoger aan de voorkant van ALI, maar deze plm 4cm is of te zacht, of nog niet hoog genoeg. Het lukt mij nog niet om de goede positie te vinden. En ben bang dat die verhogingsbussen bij mij meerdere cm's zouden moeten zijn.

Er werd boven gesproken over verschillende onderstellen. Zou het mogelijk zijn om een ander onderstel te bestellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Jkroeze op 23-06-2026 12:02 ]


  • subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07
Onderstel als in M-sport of adaptief onderstel? Dat zal geen invloed hebben op je stoelhoek. Ik zou eerder de complete stoel proberen vervangen door eentje met stoelhoekverstelling. Of de bekleding dan nog past bij de bekleding van de overige stoelen, is een andere vraag...

Overigens een waarschuwing bij het aanpassen van de stoelbevestiging: bij een ongeval staan hier enorme krachten op. Als je stoel dan loskomt omdat de bouten niet volledig meer in de schroefdraad zaten (door afstandsbussen), dan kan dat bv. het verschil maken tussen wel of geen verbrijzelde benen...
gomaster schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:46:
(...)
Wat ik zou willen is een systeem vergelijkbaar met Travel assist wat ik nu in de ID4 heb. Auto lockt zich tussen de lijnen en houdt afstand tot voorligger. In de praktijk heb ik bij de ID4 dat ik bijna nooit actief op de snelweg hoef te rijden. Hoe bereik ik dit bij een BMW I4?
Je hebt dan optie 05AU: Driving Assistant Pack Professional nodig, in dit topic ook vaak aangeduid als DAPP.

  • Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jkroeze schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:58:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring, (welke bussen, hoe hoog en welke bouten) heb ook een LCI zonder de hendel (vervelende verrassing) die ik in mijn vorige 3 serie wel had en heb dit overwogen maar nog niet gedaan.

Ik rijd nu tijdelijk met een extra kussen verhoger aan de voorkant van ALI, maar deze plm 4cm is of te zacht, of nog niet hoog genoeg. Het lukt mij nog niet om de goede positie te vinden. En ben bang dat die verhogingsbussen bij mij meerdere cm's zouden moeten zijn.

Er werd boven gesproken over verschillende onderstellen. Zou het mogelijk zijn om een ander onderstel te bestellen?
Ik zei alleen dat er diverse onderstellen waren, alleen onderstel vervangen lijkt mij een hele onpraktische oplossing aangezien dan ook nieuwe bekleding moet vinden (en wellicht nog meer onderdelen die ik over het hoofd gezien heb)

Meest praktische is gewoon 2 nieuwe stoelen (of enkel bestuurderstoel) van ebay te trekken die erin fietsen. Eventueel upgraden naar de gewenste stoelen.

Kan ook gewoon stoelen van de G2x, G01, G02, G8x, G08 pakken dus de keuze is reuze :) Of volwaardige X3M stoelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 23-06-2026 16:17 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Mr Pingu schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:07:
[...]

Ik zei alleen dat er diverse onderstellen waren, ..
Denk dat de verwarring ontstaat doordat, als men het over een 'onderstel' heeft in een auto gerelateerd topic, men dan het onderstel van de auto bedoeld. Niet die van een stoel.

Daarom de reactie/vraag over het sportonderstel.. maar dat staat inderdaad compleet los van de stoelen.

*sowieso


  • Jkroeze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:31
Mr Pingu schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:07:
[...]

Ik zei alleen dat er diverse onderstellen waren, alleen onderstel vervangen lijkt mij een hele onpraktische oplossing aangezien dan ook nieuwe bekleding moet vinden (en wellicht nog meer onderdelen die ik over het hoofd gezien heb)

Meest praktische is gewoon 2 nieuwe stoelen (of enkel bestuurderstoel) van ebay te trekken die erin fietsen. Eventueel upgraden naar de gewenste stoelen.

Kan ook gewoon stoelen van de G2x, G01, G02, G8x, G08 pakken dus de keuze is reuze :) Of volwaardige X3M stoelen.
Oh wow, die laatste link is wel erg cool. Mijn vraag naar stoelonderstel was gebaseerd op de gedachte dat iedere stoel los op een onderstel wordt gezet. Maar als ik het lees kan ik beter de hele stoel vervangen. Dan moet je natuurlijk aan allerlei stekkers/ airbags denken? Ik heb geen elektrische stoelen dus letten op handmatige bediening. Zal wel duurder zijn dan een paar bussen en schroeven vermoed ik.

  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Ben er nog niet aan toegekomen, maar de bout waar de stoel mee vast zit aan de geleiders, heb je ook in een langere versie.

zo zit e.e.a. na de "mod" gewoon vast met dezelfde diepte.

  • Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DonJunior schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:55:
[...]

Denk dat de verwarring ontstaat doordat, als men het over een 'onderstel' heeft in een auto gerelateerd topic, men dan het onderstel van de auto bedoeld. Niet die van een stoel.

Daarom de reactie/vraag over het sportonderstel.. maar dat staat inderdaad compleet los van de stoelen.
Ik had ook over de onderstellen van de stoel.

Sportonderstel (tov standaard onderstel) is normaal gesproken andere veren, schokbrekers en stabilisatorstang. Bij de i4 is er echter enkel onderscheid tussen adaptief en gewoon onderstel.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)


  • Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jkroeze schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:59:
[...]

Oh wow, die laatste link is wel erg cool. Mijn vraag naar stoelonderstel was gebaseerd op de gedachte dat iedere stoel los op een onderstel wordt gezet. Maar als ik het lees kan ik beter de hele stoel vervangen. Dan moet je natuurlijk aan allerlei stekkers/ airbags denken? Ik heb geen elektrische stoelen dus letten op handmatige bediening. Zal wel duurder zijn dan een paar bussen en schroeven vermoed ik.
ee dat werkt niet zo, het zitvlak is onderdeel van het onderstel dus dan moet je veel meer vervangen / separeren


Handmatige bediening is plug & play, upgraden naar elektrisch betekent wat kabels trekken (CAN-bus en wat extra stroomleidingen) en de juiste terminals eraan krimpen.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)


  • Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:40
zonet melding gekregen, 'batterij vervangen, doorrijden is mogelijk'


Volgens de garage heeft iedereen de melding gehad (en stond de garage ook rood met de telefoon)
Nog iemand deze melding deze ochtend gekregen rond 08:00?

  • Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:11
Clinternet schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:31:
zonet melding gekregen, 'batterij vervangen, doorrijden is mogelijk'


Volgens de garage heeft iedereen de melding gehad (en stond de garage ook rood met de telefoon)
Nog iemand deze melding deze ochtend gekregen rond 08:00?
Nee (België)

  • gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
Clinternet schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:31:
zonet melding gekregen, 'batterij vervangen, doorrijden is mogelijk'


Volgens de garage heeft iedereen de melding gehad (en stond de garage ook rood met de telefoon)
Nog iemand deze melding deze ochtend gekregen rond 08:00?
Reddit staat er ook vol me, kans dat er wat is, is klein.

Mijn bmw i4 uit 2023 8.0 software heeft er geen last van lijkt het (geen melding in de app)

Laden doe je met je zonnepanelen


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Clinternet schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:31:
zonet melding gekregen, 'batterij vervangen, doorrijden is mogelijk'


Volgens de garage heeft iedereen de melding gehad (en stond de garage ook rood met de telefoon)
Nog iemand deze melding deze ochtend gekregen rond 08:00?
Jup, ik lees je bericht nu pas.. Maar ik had hem vanochtend ook.
Uiteraard ook gebeld met de garage (Breda, Nederland) en die gaven aan dat inderdaad er al meerdere telefoontjes waren geweest van i4 berijders en dat het een software bug zou zijn in de i4.

Verder geen probleem om gewoon door te rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 24-06-2026 09:03 ]

*sowieso


  • Pol2065
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 24-06 11:53
Heb ook deze melding gehad vanochtend om 05:25. een nieuwe i4 M60 6-wk oud.
Beetje gezocht op internet, en vraag mij af, kun de de 12v accu met een druppellader "bijladen"?

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Pol2065 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:19:
Heb ook deze melding gehad vanochtend om 05:25. een nieuwe i4 M60 6-wk oud.
Beetje gezocht op internet, en vraag mij af, kun de de 12v accu met een druppellader "bijladen"?
Nee niet doen dus, is een software glitch.. zou er voor nu gewoon vanaf blijven (dat was de tip die ik kreeg)

*sowieso


  • Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Kan gewoon, in theorie. De i4 heeft "gewoon" een kleine AGM accu (50Ah) dus kan gewoon met een lader die AGM ondersteund geladen worden.
In praktijk zou ik er bij een 6-wk oude M60 lekker met je poten vanaf blijven ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)


  • D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

Melding accu vervangen vanmorgen ook gehad (2024 i4 m50)

Negeren volgens bmw service, wordt met update verholpen

  • tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik heb deze ook gehad.

Computers make very fast, very accurate mistakes.


  • H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 11:56
Ik heb die melding op m'n i4 ook gehad vanmorgen. Dat was voor ik deze thread en reddit doorgenomen had en nog even in paniek was aangezien m'n auto nog maar 2 weken oud is. De BMW dealer wist mij te zeggen dat BMW bezig is aan een fix en dat deze over the air zal uitgerold worden. Wanneer dit gebeurt is nog niet geweten.

  • Pol2065
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 24-06 11:53
H1MSELF1SH schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:49:
Ik heb die melding op m'n i4 ook gehad vanmorgen. Dat was voor ik deze thread en reddit doorgenomen had en nog even in paniek was aangezien m'n auto nog maar 2 weken oud is. De BMW dealer wist mij te zeggen dat BMW bezig is aan een fix en dat deze over the air zal uitgerold worden. Wanneer dit gebeurt is nog niet geweten.
Klopt, heb zojuist bericht gehad van de dealer met dezelfde reactie. Gelukkig maar.

  • tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
Juist een bericht gekregen van de garage:

Beste xxx,

Wij wensen u te informeren over een melding die op het BMW Curved Display van uw BMW i4 Gran Coupé kan verschijnen.

“Doorrijden mogelijk. Accu vervangen.”

BMW heeft de oorzaak van deze schijnstoring in de software inmiddels geïdentificeerd en werkt momenteel aan een update.

Wat verwachten we van u?

U kunt blijven genieten van uw BMW i4 Gran Coupé en hoeft geen actie te ondernemen.
Indien er alsnog verdere stappen nodig zouden zijn, brengen wij u uiteraard tijdig op de hoogte.
Heeft u intussen vragen of twijfels? Aarzel dan niet om contact met uw Service Advisor op te nemen.

Vriendelijke groeten,

Computers make very fast, very accurate mistakes.


  • roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Hier ook de melding😅

  • Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Is het geluid van de ventilator bij jullie die normaal heel licht hoorbaar is buiten de auto als de interieur pre-koeling aanstaat ook enorm veel harder nu het zo warm is buiten? Normaal hoor je dat eigenlijk amper in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mini van mijn vrouw.

Maar net toen ik naar buiten stapte schrok ik er zelfs van. Veel meer lawaai dan normaal. Klonk een beetje als een versleten PC ventilator.

Sys Specs


  • Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:11
Danfoss schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:40:
Is het geluid van de ventilator bij jullie die normaal heel licht hoorbaar is buiten de auto als de interieur pre-koeling aanstaat ook enorm veel harder nu het zo warm is buiten? Normaal hoor je dat eigenlijk amper in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mini van mijn vrouw.

Maar net toen ik naar buiten stapte schrok ik er zelfs van. Veel meer lawaai dan normaal. Klonk een beetje als een versleten PC ventilator.
Volgens mij hoor je de compressor eerder dan de ventilator. Of wellicht allebei, maar het geluid van een versleten PC ventilator, dat is vast de compressor :)

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Danfoss schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:40:
Is het geluid van de ventilator bij jullie die normaal heel licht hoorbaar is buiten de auto als de interieur pre-koeling aanstaat ook enorm veel harder nu het zo warm is buiten? Normaal hoor je dat eigenlijk amper in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mini van mijn vrouw.

Maar net toen ik naar buiten stapte schrok ik er zelfs van. Veel meer lawaai dan normaal. Klonk een beetje als een versleten PC ventilator.
Het ding moet nogal hard werken ineens. Is inderdaad deze dagen wel luider dan normaal ja.

*sowieso


  • SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:48
Clinternet schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:31:
zonet melding gekregen, 'batterij vervangen, doorrijden is mogelijk'


Volgens de garage heeft iedereen de melding gehad (en stond de garage ook rood met de telefoon)
Nog iemand deze melding deze ochtend gekregen rond 08:00?
Mijn collega en ik idem dito.

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Ernstig clickbait artikel. Niets nieuws wat hier al geschreven is maar ze starten alsof je HV batterij stuk is.

Vroeger was Autoblog echt mijn startpagina maar tegenwoordig is het echt een kansloze site geworden.

*sowieso


  • R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:53
DonJunior schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Ernstig clickbait artikel. Niets nieuws wat hier al geschreven is maar ze starten alsof je HV batterij stuk is.

Vroeger was Autoblog echt mijn startpagina maar tegenwoordig is het echt een kansloze site geworden.
Een uitleg van wat er misgelopen is + antwoord van BMW aan AB staat in het artikel…

  • B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:15
Net de excuusmelding via de BMW app gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80kRPR1lhbN9bsQF7_5oDnTnCAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXHujsuioHxMxfTE72KBxVm7.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.