• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 12:41
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:41:
[...]

Ik heb ook geen update gezien, maar de melding is wel weg in ieder geval.

Misschien kan je even de handel resetten dmv de volumeknop 30 seconden ingedrukt te houden.
Heb eergisteren niet gereden maar gisteren wel en toen kreeg ik ook geen foutmelding meer.
Oef dat is ook weer van de baan.

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:36
Ik rijd standaard met de radio aan.
Ik heb sinds ongeveer een week dat de radio begint en bij contact met mobiel (paar seconden na starten) het geluid automatisch overgaat naar Android Auto (dus stilte). Heel irritant om hem elke keer daarna weer handmatig op radio te moeten zetten.

Heeft één van jullie een idee hoe hem weer standaard op radio te krijgen?

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
Autowina schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:06:
Ik heb sinds ongeveer een week dat de radio begint en bij contact met mobiel (paar seconden na starten) het geluid automatisch overgaat naar Android Auto (dus stilte). Heel irritant om hem elke keer daarna weer handmatig op radio te moeten zetten.

Is volgens mij een instelling in Android Auto en niet in de BMW

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Ollie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:04
Autowina schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:06:

Volgens mij kun je inderdaad in de Android Auto instellingen van je telefoon instellen of Android Auto altijd moet starten bij verbinding of alleen als deze de laatste keer actief in gebruik was (of uiteraard nooit).

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:36
Ollie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:15:
[...]

Volgens mij kun je inderdaad in de Android Auto instellingen van je telefoon instellen of Android Auto altijd moet starten bij verbinding of alleen als deze de laatste keer actief in gebruik was (of uiteraard nooit).
Het is ook de bedoeling dat Android Auto altijd start. Dat het ik al jaren als instelling staan. Maar het is niet de bedoeling dat na het starten van Android Auto de radio er direct stopt met spelen. Tot één a twee weken geleden bleef na het starten van Android Auto de radio gewoon doorspelen.

Gevonden: in Android Auto zit ook een instelling 'audio automatisch starten'. Kennelijk is deze instelling (bij een update?) automatisch gewijzigd.

[ Voor 11% gewijzigd door Autowina op 09-07-2026 19:49 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:06
Vanmiddag op de autoweg even de achterruiten opengezet.....jeezus

Was bijna mij trommelvliezen kwijt 🤣

Dat zou toch niet moeten mogen? 🫤

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:20
Ik heb nu 2x in korte tijd de melding dat de camera is uitgevallen. Iemand bekend met dit probleem?

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:12
Hydraulic schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:26:
Ik heb nu 2x in korte tijd de melding dat de camera is uitgevallen. Iemand bekend met dit probleem?
Als je het over de achteruitrijcamera hebt: ja, ik had de voorbij 3-4 dagen verschillende keren dit probleem. Lijkt willekeurig op te treden maar had de indruk dat het vooral gebeurde als ik na stoppen in achteruit “schakelde”. Nooit bij starten en dan achteruit rijden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-07 23:03
roland kroes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:40:

Dat is vrij standaard bij coupé gevormde auto's. De lucht schiet de auto in en kan er nergens anders uit.
Beste is om voor ook een raampje open te zetten.
Al is het maar op een kier.
Ik doe dat tenminste altijd, voorramen open, dan ook altijd de achterramen op een kiertje.

*sowieso

• Scientific
DonJunior schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 23:27:
[...]

Dat is vrij standaard bij coupé gevormde auto's. De lucht schiet de auto in en kan er nergens anders uit.
Beste is om voor ook een raampje open te zetten.
Al is het maar op een kier.
Ik doe dat tenminste altijd, voorramen open, dan ook altijd de achterramen op een kiertje.
Waarom zou je in hemelsnaam de ramen willen openen tijdens het rijden op de snelweg? Om (zeer asociaal - en bovendien illegaal) iets uit de auto te gooien?

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-07 17:04
Scientific schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 00:10:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam de ramen willen openen tijdens het rijden op de snelweg? Om (zeer asociaal - en bovendien illegaal) iets uit de auto te gooien?
wel weer een vrij typische Scientific reactie, je zoekt graag de confrontatie valt mij op, er zijn bijvoorbeeld best veel mensen die slecht tegen het gebruik van een airco kunnen, dan is het bij deze temperaturen best fijn een raampje open te zetten, sws zou ik zeggen als het al het doel zou zijn om iets uit de auto te gooien dan is beide achterramen openen niet het meest makkelijk, Kortom opmerking is weinig constructief en voegt niets toe aan dit forum

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
roland kroes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:40:

Sowieso wanneer ik voor- en achter openzet gaan ook de riemen achter klapperen. Dus niet heel erg chill op hoge snelheid. Gelukkig heb ik wel een schuif- en kanteldak, die is wel gemaakt om open te hebben op de snelweg.

• roland kroes
Ik ken het fenomeen natuurlijk van eerdere coupés, maar de hevigheid verbaasde mij toch

• roland kroes
[...]

Meen je dat nu echt?

Ik rijd nog altijd liever met de ramen open, dan met de airco aan, bij lekker weer.

[ Voor 14% gewijzigd door roland kroes op 10-07-2026 10:01 ]

• DonJunior
[...]

Als ik van kantoor komt rijd ik een uur lang in de airco, tegen het einde van de rit open ik dan alvast mijn ramen zodat ik kan acclimatiseren aan de buitenlucht en niet bij het uitstappen ineens een klap warmte in mijn gezicht krijg.

Hoezo ga je er vanuit dat ik spullen uit mijn auto gooi... wat een bizarre reactie?!

*sowieso

• Scientific
DonJunior schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:09:
[...]

Als ik van kantoor komt rijd ik een uur lang in de airco, tegen het einde van de rit open ik dan alvast mijn ramen zodat ik kan acclimatiseren aan de buitenlucht en niet bij het uitstappen ineens een klap warmte in mijn gezicht krijg.

Hoezo ga je er vanuit dat ik spullen uit mijn auto gooi... wat een bizarre reactie?!
Het ging over raampjes openzetten op de snelweg, dat maakt altijd een hels lawaai. En dus ja, dat vind ik bizar. Je ziet het typisch bij rokers en bij mensen die hun afval uit het raam gooien.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Scientific schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:52:
[...]

Het ging over raampjes openzetten op de snelweg, dat maakt altijd een hels lawaai. En dus ja, dat vind ik bizar. Je ziet het typisch bij rokers en bij mensen die hun afval uit het raam gooien.
Wat minder assumpties maken. Ik vind het af en toe zalig om even de wind in de auto te hebben. Ben zelf kaal, dus het is niet door mijn haren. 😎

Ik woon tegen Antwerpen en als ik de tunnel voorbij ben is de afstand tussen de afrit en de tunnel minder dan 5km. Even het raampje opendoen, frisse lucht in de auto, en muziekje op. Niets zo leuk.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• roland kroes
Rijden met alleen ramen voor, of rijden met alle ramen open, is goed te doen, indien snelheid niet te hoog wordt.

Vuilnis gooi ik meestal in het bos of op de hei. Niet uit de auto, da's asociaal 😁

• DonJunior
Scientific schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:52:
[...]

Toch bizar dat je automatisch zulke aannames doet. "Mensen hebben hun ramen open, dus ze zullen wel roken of afval uit de auto gooien" ..

Ik rook niet en heb netjes een prullenbakje in de auto voor afval.
Zoals gezegd kun je gewoon je ramen openen op de snelweg als je maar niet alleen de achter of alleen de voorramen opent want dat geeft inderdaad herrie en is niet te doen. Als je zowel voor als achter een beetje opent is dat prima te doen.

*sowieso

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:47
Iedereen kiest wat hij / zij doet ... Evenwel veel mensen met 'problemen met airco' hebben dit door slecht gebruik van airco (vuil) ... Dit ontstaat met name door de airco uit te schakelen, af en toe maar te gebruiken etc, slecht (weinig) onderhoud etc ... Een goed onderhouden airco hoort ALTIJD te werken om geen problemen te krijgen.

Je mag nog steeds je vensters openzetten natuurlijk, maar de airco effectief uitschakelen is het domste / slechtste wat je kan doen. Heb je dat tot hiertoe wel gedaan en je wil hem gaan gebruiken vanaf nu : laat hem dan grondig onderhouden tevoren om niet ziek te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Quiller op 10-07-2026 13:32 ]

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:06
Quiller schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:29:
Iedereen kiest wat hij / zij doet ... Evenwel veel mensen met 'problemen met airco' hebben dit door slecht gebruik van airco (vuil) ... Dit ontstaat met name door de airco uit te schakelen, af en toe maar te gebruiken etc, slecht (weinig) onderhoud etc ... Een goed onderhouden airco hoort ALTIJD te werken om geen problemen te krijgen.

Je mag nog steeds je vensters openzetten natuurlijk, maar de airco effectief uitschakelen is het domste / slechtste wat je kan doen. Heb je dat tot hiertoe wel gedaan en je wil hem gaan gebruiken vanaf nu : laat hem dan grondig onderhouden tevoren om niet ziek te worden.
Dat probeer ik in real life ook wel eens uit te leggen als ik zie dat iemand hem uit heeft gezet. Het is geen koeling maar klimaatbeheersing, eenmalig je temperatuur instellen en verder overal afblijven. Maar ze blijven hardnekkig eigenwijs….

• Quiller
DNN!S schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Dat probeer ik in real life ook wel eens uit te leggen als ik zie dat iemand hem uit heeft gezet. Het is geen koeling maar klimaatbeheersing, eenmalig je temperatuur instellen en verder overal afblijven. Maar ze blijven hardnekkig eigenwijs….
Klopt ... En het ziek worden 'van airco' is meestal een self fulfilling prophecy door hem vaak uit te zetten.

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-07 14:34
Ik heb in mijn i4 van 2025 het connected pakket professional maar ik kan de video app niet vinden om tijdens het laden filmjes te kijken. Hoe kan ik die app op mijn idrive menu krijgen?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:10
Mijn vriendin heeft een jong gebruikte i4 met 5.000km op het oog met de 20” 862 wielen. Deze zou ik willen ruilen tegen de 19” 861 of 859. Beide sets heeft de dealer liggen, maar met winterbanden, dus er moeten wel nieuwe banden bij (Michelin Pilot Sport 4).

Ik wil voorstellen gelijk over te steken. Is dit een beetje eerlijk voorstel? De gedachte is dat de dealer wat kosten heeft aan de 4 nieuwe banden, maar wel een zgan duurdere set terug krijgt.

Een andere optie is evt achteraf te kopen/verkopen, maar dat is weer zo’n gedoe.

De auto komt origineel uit België. Moet ik nog ergens rekening mee houden qua data/sim/etc?

[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 20-07-2026 17:15 ]

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:50
Mijn richtingaanwijzer….

*insert grappen over BMW in combi met richtingaanwijzer

Mijn richtingaanwijzer doet niet wat ‘ie moet doen.

Bij 3x knipperen: geen probleem.

Bij ‘vastklikken’ naar links gaat het goed tót ik aan het stuur draai. Ergens in de stuurbeweging hoor ik (vaak) een luide mechanische tik. In die gevallen zal de hendel bij het uitgaan van de bocht wel terugspringen, maar zal de richtingaanwijzer wel blijven knipperen.

Dat mag toch niet voorkomen op een auto met 3000km. Iemand hier bekend mee of een voorzichtige diagnose?

PS: Natuurlijk neem ik ook contact op met Hedin, maar omdat het probleem niet consequent voorkomt help ik ze graag op weg. En volgens mij is dit forum er ook om ervaringen uit te wisselen. Als ik een diagnose heb post ik ‘m sowieso hier.

Maktub

• VidaR-9
YakuzA schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:03:
[...]

Voor een xDrive waar de tussenbak een component is wat wat gevoeliger is, is dat wel een makkelijke doorschuiver idd.
Maar voor niet-xDrive zal het niet veel uit moeten maken.
Een elektrische xDrive heeft toch geen tussenbak die gevoelig is voor een kleine afwijking in banden?

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:49
VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:25:
[...]

Een elektrische xDrive heeft toch geen tussenbak die gevoelig is voor een kleine afwijking in banden?
Als je maar 1 motor voor hebt die beide voorwielen aandrijven moet je wel.

Motor per wiel heeft de i4 geloof ik nog niet

• VidaR-9
Torched schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:31:
[...]

Als je maar 1 motor voor hebt die beide voorwielen aandrijven moet je wel.

Motor per wiel heeft de i4 geloof ik nog niet
Doelde meer op voor- vs achteras zoals bij een ICE xDrive. Banden op eenzelfde as vervang ik per definitie altijd tegelijk.

• eikrur
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg) en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen. Dat zorgt ervoor dat de i4 wel 12 tot 14 uur aan de paal moet staan om vol te raken. Ik heb geen laadbeperking aan staan, maar ik begin er nu ook wel aan te twijfelen of er dan overal laad balancing is bij de openbare palen. iemand suggeties?

• Quiller
eikrur schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:07:
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg) en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen. Dat zorgt ervoor dat de i4 wel 12 tot 14 uur aan de paal moet staan om vol te raken. Ik heb geen laadbeperking aan staan, maar ik begin er nu ook wel aan te twijfelen of er dan overal laad balancing is bij de openbare palen. iemand suggeties?
Eerst en vooral : laat een electricien nakijken WAAROM je telkens beperkt wordt tot 3kw laadvermogen (btw één of drie fasen en indien drie fasen met of zonder neuter?) -- Betreffende laadpaal : kijk ook eens naar de fronius wattpilot. Staan gekend als zeer kwaliteitsvol (ik gebruik nog één van de eerste gen maar ondertussen zouden ze nog fel verbeterd zijn) EN fronius is nog echt europees.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:02
Quiller schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Eerst en vooral : laat een electricien nakijken WAAROM je telkens beperkt wordt tot 3kw laadvermogen (btw één of drie fasen en indien drie fasen met of zonder neuter?)
Kun je zelf de opdracht geven aan een elektricien om een openbare laadpaal te controleren?

• ASS-Ware
eikrur schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:07:
Vraag eens aan de dealer of je even 5 minuten aan hun laadpaal mag.
Als je dan met 1kW laadt, dan is er niets aan de hand met je auto.

Edit:
Ik bedoel natuurlijk 11kW.

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:11
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:49:
[...]

Vraag eens aan de dealer of je even 5 minuten aan hun laadpaal mag.
Als je dan met 1kW laadt, dan is er niets aan de hand met je auto.
Met 1kW bedoel je denk ik 11kW?

Mijn BMW dealer heeft overigens 50kW laadpalen, dus daar schiet je niet zoveel mee op.

[ Voor 14% gewijzigd door ronnie88 op 23-07-2026 15:04 ]

• Quiller
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:48:
[...]

Kun je zelf de opdracht geven aan een elektricien om een openbare laadpaal te controleren?
Het gaat om een laadpaal OP zijn oprit... Dat lijkt mij bezwaarlijk een openbare laadpaal...

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:37:
[...]

Het gaat om een laadpaal OP zijn oprit...
Hij zegt:
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg)

Dus ik denk niet dat het gaat om een laadpaal op zijn oprit.

• eikrur
Dank voor alle tips, ik zal inderdaad de CCU ( https://www.i4talk.com/threads/ac-charging-issue-only-up-to-4kw.9613/?tl=nl&utm_source=google&utm_medium=organic
) laten checken bij de dealer want dat klinkt wel als een diagnose die ik herken bij mijn BMW, ik wacht even af tot volgende week mijn nieuwe laadpaal wordt geplaatst, als daar de max ook 3KW is dan is het waarschijnlijk de CCU

[ Voor 11% gewijzigd door eikrur op 23-07-2026 17:04 ]

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:12
Het zou dan zomaar eens kunnen dat jouw laadpaal helemaal niet kapot is, en enkel weigert te laden door een defect aan je CCU. Bijvoorbeeld omdat het een enkelfase paal is en nét die fase in de CCU defect is. Openbare AC-palen zijn eigenlijk altijd driefase, dat zou dan verklaren waarom je daar wél nog kan laden.

• Quiller
ASS-Ware schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:51:
[...]

Hij zegt:
De laadpaal op mijn oprit is kapot (dat is een geluk bij een ongeluk want daarmee kan ik wel makkelijk bij de provider 50five weg)

Dus ik denk niet dat het gaat om een laadpaal op zijn oprit.
Lees nu eens goed na ... Hij zegt 'op MIJN oprit' ... Dan zal hij toch wel op zijn oprit staan zeker????

• ASS-Ware
Quiller schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:48:
[...]

Lees nu eens goed na ... Hij zegt 'op MIJN oprit' ... Dan zal hij toch wel op zijn oprit staan zeker????
Ik begrijp echt niet welk deel jij niet snapt.

Hij zegt:

Zijn laadpaal is kapot, dus die gebruikt hij nu niet.

Vervolgens zegt hij:
en daarom laad ik nu al ca vier weken bij openbare laadpalen. Dat heb ik nooit gdaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu vijf verschillende palen gebruikt maar overall blijft ik steken op 3KW laadvermogen

Hij heeft het probleem van het trage laden dus met publieke laadpalen.

Lees ik verkeerd dan?

• tc982
Je leest niet verkeerd, maar neemt geen assumptie die andere wel doen. Als ik het lees is het probleem met laden begonnen met zijn laadpaal op zijn oprit. Deze was defect, daarna merkte hij dat hij bij het laden op publieke infrastructuur alleen maar kan laden aan 3KW.

Hij laat dus op zijn minst uitschijnen dat deze twee issues aan elkaar gelinkt zijn. Met een defecte CCU zouden beide issues kunnen voorkomen. Dus het idee dat je je laadpaal nog niet laat vervangen maar eerst naar de CCU laat zien lijkt me wel correct. Voor hetzelfde geld is er gewoon geen issue met zijn laadpaal.

@eikrur Laat even je CCU nazien, en ik zou ook eens zien dat je niet kan testen met een andere auto om te zien dat je laadpaal effectief defect is. Als dat kan natuurlijk

• Scientific
ronnie88 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:07:
[...]

Met 1kW bedoel je denk ik 11kW?

Mijn BMW dealer heeft overigens 50kW laadpalen, dus daar schiet je niet zoveel mee op.
Een 50kW laadpaal is DC, het gaat hier inderdaad om een AC probleem. Ik zou het een blunder vinden als je BMW dealer geen AC laadpaal ter beschikking heeft. Hoe test hij dan een herstelling van de CCU?!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-07 14:11
Goedemiddag,

Even een update, op 5 augustus wordt mijn nieuwe BMW i4 edrive 40 M sport edition geleverd, nog even geduld. Deze week is een Eneco Connectric laadpaal geplaatst (pebler) op de oprit, dus we zijn er klaar voor :-).

Dan gaat de BMW 320e naar 5 jaar trouwe dienst en 175.000km eruit, nooit iets mee gehad, geen storing, zelfs niet een kraakje of een piepje. mijn meest betrouwbare auto tot nu toe, ik ga hem wel een beetje missen ..... en ruim 50.000km electrisch mee gereden in de plugin hybride mode.

Ik kijk uit naar de i4.

Groet skywalker

[ Voor 10% gewijzigd door sky_walker op 24-07-2026 12:56 ]

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:11
Scientific schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 23:26:
[...]

Een 50kW laadpaal is DC, het gaat hier inderdaad om een AC probleem. Ik zou het een blunder vinden als je BMW dealer geen AC laadpaal ter beschikking heeft. Hoe test hij dan een herstelling van de CCU?!
Wellicht hebben ze die ook, ik heb in ieder geval gezien dat ze met 50kW laden, maar het zou inderdaad goed kunnen dat ze ook AC palen hebben. En anders kunnen ze ook altijd met een granny charger testen, hoewel dat natuurlijk 1-fase is.

[ Voor 9% gewijzigd door ronnie88 op 24-07-2026 16:00 ]

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
sky_walker schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:54:
Goedemiddag,

Even een update, op 5 augustus wordt mijn nieuwe BMW i4 edrive 40 M sport edition geleverd, nog even geduld. Deze week is een Eneco Connectric laadpaal geplaatst (pebler) op de oprit, dus we zijn er klaar voor :-).

Dan gaat de BMW 320e naar 5 jaar trouwe dienst en 175.000km eruit, nooit iets mee gehad, geen storing, zelfs niet een kraakje of een piepje. mijn meest betrouwbare auto tot nu toe, ik ga hem wel een beetje missen ..... en ruim 50.000km electrisch mee gereden in de plugin hybride mode.

Ik kijk uit naar de i4.

Groet skywalker
Heel veel plezier! Ik had ook mijn 320d met 186kkm ingeruild voor een i4 en nu 130kkm op te teller. Super betrouwbaar en genot om mee te rijden!

[ Voor 3% gewijzigd door B1OO op 24-07-2026 22:58 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Nog een keer mee naar Italië, maar daarna zal ik deze helaas na 4 jaar en ca. 110.000 geweldige km's inleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPMYyFSgESk0rWBvXoyEmlj45jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAeRgVNxThGg7oiZFjGqSI7z.jpg?f=fotoalbum_large

Divide and conquer.

• MrMrq
wimpie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:04:
Nog een keer mee naar Italië, maar daarna zal ik deze helaas na 4 jaar en ca. 110.000 geweldige km's inleveren.
[Afbeelding]
Mooie configuratie.

Ben benieuwd naar je ervaringen vwb Italië. Zelf ga ik dit jaar voor het eerst met een EV op vakantie (Toscane via Zwitserland).

Is het echt nog nodig om een laadpas van een lokale aanbieder te hebben (naast een pas van ANWB)? Of een 220 stekker?

Maktub

• tc982
MrMrq schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:27:
[...]

Mooie configuratie.

Ben benieuwd naar je ervaringen vwb Italië. Zelf ga ik dit jaar voor het eerst met een EV op vakantie (Toscane via Zwitserland).

Is het echt nog nodig om een laadpas van een lokale aanbieder te hebben (naast een pas van ANWB)? Of een 220 stekker?
Nee hoor, een laadpas is vrijwel over heel Europa bruikbaar. En voor de momenten dat het niet is kan je altijd fastchargen via kredietkaart. Maar tot op heden nog nooit voorgehad. Er zijn wel gewoon grote prijsverschillen en ik de optie om mijn reis te plannen in de navigatie van BMW met een maximumcost van laden. Ik zou graag hebben dat deze onderweg de laagst kostende lader kiest i.p.v. ergens random op de autostrade.

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:06
Hier vandaag het bericht gehad dat m’n edrive40 begin december geleverd zal worden :)

Lang getwijfeld over de i3 vanwege de modernere accutechniek maar hoeveel tijd ik het ook heb gegeven: ik kan niet wennen aan het Neue Klasse interieur.

• MrMrq
DNN!S schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:20:
Hier vandaag het bericht gehad dat m’n edrive40 begin december geleverd zal worden :)

Lang getwijfeld over de i3 vanwege de modernere accutechniek maar hoeveel tijd ik het ook heb gegeven: ik kan niet wennen aan het Neue Klasse interieur.
Gefeliciteerd!

Ik heb om dezelfde reden (toch) voor de i4 gekozen. En hoe langer ik naar de nieuwe i3 kijk, hoe blijer ik met die keuze ben. Naar mijn i4 kijk ik nog steeds met een grote grijns om.

Maktub

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
[...]

Mooie configuratie.

Thanks. Tutti lampioni (op 2 opties na die ik perse er niet op wilde hebben, en gelukkig ook alles geleverd toen er chiptekorten waren).

Ik reis al sinds 2016 met een EV door Europa, en het wordt elk jaar makkelijker. Gewoon bestemming invoeren in je BMW en gaan. Vroeger nam ik nog wel eens een 230V lader mee, maar die heb ik al jaren niet meer.

Ik gebruik echt en alleen maar een Shell recharge pas. Heb nog wel een back-up pas mee (EnelX) maar nog nooit gebruikt. Eén keer in Zwitersland met CC geladen.

Divide and conquer.

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:56
[...]

Mooie configuratie.

Wij hebben ondertussen 3 vakanties met onze i4 (e40) gedaan met slechts de BMW Charging pas en de Tesla App op zak.

Het eerste jaar zijn we naar Italië (Comomeer) geweest, vorig jaar een "roadtrip" door Slovenië en Kroatië en dit jaar door Schotland. Op een defecte laadpaal (11kW AC) in het noorden van Schotland na, geen problemen gehad. Toegegeven: Ik let niet op de kWH prijs op het moment dat ik op vakantie ben - ga niet puzzelen met allerlei abonnementen/pasjes om "het onderste uit de kan" te hebben (dat deed ik tijdens vakantie met mijn benzine auto ook niet).

Ik weet de toestand in Toscane niet vwb laad mogelijkheden maar in noord Italië hebben we geen problemen ondervonden (en dat was 2 jaar geleden). Het is niet zo goed als de laad infrastructuur in Nederland maar gewoon prima te doen.

• Quiller
wimpie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:38:
[...]

Thanks. Tutti lampioni (op 2 opties na die ik perse er niet op wilde hebben, en gelukkig ook alles geleverd toen er chiptekorten waren).

Ik reis al sinds 2016 met een EV door Europa, en het wordt elk jaar makkelijker. Gewoon bestemming invoeren in je BMW en gaan. Vroeger nam ik nog wel eens een 230V lader mee, maar die heb ik al jaren niet meer.

Ik gebruik echt en alleen maar een Shell recharge pas. Heb nog wel een back-up pas mee (EnelX) maar nog nooit gebruikt. Eén keer in Zwitersland met CC geladen.
Shell recharge... Bij mijn weten is dat één van de duurste en kan je evengoed de bmw laadpas gebruiken (die natuurlijk ook stuk duurder is dan enkele jaren geleden) -- goedkoopste is een ionity abo of tesla abo afsluiten voor de maanden dat je reist.

[ Voor 5% gewijzigd door Quiller op 27-07-2026 20:47 ]

• VidaR-9
DNN!S schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:20:

Hier exact hetzelfde. In de markt voor i4 voor mijn vriendin, want het interieur van de Neue Klasse… ;( Qua uiterlijk vind ik de i3 wel gaaf.

• Scientific
[...]

Mooie configuratie.

Ik ben momenteel in Toscane. Ik heb alleen mijn BMW laadpas mee. Daarmee kan je aan de meeste laadpalen laden (aan alle laadpalen die de BMW app of de navigatie tonen).

In de regio's waar ik was/ben (Chianti en Val d'Orcia omgeving Montalcine-Montepulciano), en de omgeving van Sienna, zijn er niet héél veel laadpalen (héél weinig snelladers tout court en weinig die meer dan 100kW aankunnen), maar de meeste dorpen en alle steden hebben AC-laadpalen, het is goed doenbaar met wat vooruitziendheid ("laden als je kan"). De bezetting van de palen lijkt ook eerder laag (misschien hoger in augustus).

Met die bochtige wegen met veel hoogteverschillen kom je vaak ook niet boven de 40-50km/u gemiddeld uit, en dat houdt het verbruik laag. Je komt dus extra "ver" met één lading!
Pagina: 1 ... 135 136 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.