Acties:
  • +2Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-02 21:21
Vandaag is de configurator online gekomen voor de BMW I4.
https://www.bmw.be/nl/all.../2021/bmw-i4-preview.html

Geen topic gevonden over deze Tesla model 3 concurrent, dus maar eentje aangemaakt.

Waarom staat hij op mij lijstje:
Geen SUV ik wou wel is terug een gewone wagen na de X3 en X5.
Model 3 is te clean, ieder zijn smaak natuurlijk, Net zoals velen de BMW 4 grill niet smaken en ik hem met Shadowline en Portimao Blau wel kan smaken.
Maar wil toch een grote kofferklep zodat de hond is mee kan naar de dierenarts.
Weet iemand of de afdekklep van de koffer demonteerbaar is ?
Verder kan ik als particulier hem aankopen in Duitsland bij BMW mitarbeider met 22% korting en dan zou ik net binnen budget van 50K eindigen, wat meer dan genoeg is voor een auto :)

Voorlopige configuratie:

BMWi4 Edrive40
MODELL M SPORT
M Portimao Blau
858 M Bicolor

[Voor 6% gewijzigd door Carman1971 op 14-07-2021 18:12]

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:42
Ola, ik lees even mee, ik heb mijn oog laten vallen op de m50. Sanremo Grun mettalic met donkerbruine leren bekleding lijkt me een hele vette combinatie. Morgen ga ik in de closed room de auto in het echt bekijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Worra
Carman1971 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:07:

Weet iemand of de afdekklep van de koffer demonteerbaar is ?
Ik ben gaan kijken in de private showroom en beide afdekkleppen van de koffer (een soort kleine hoedenplank en afdekklep die voor het raam zit) zijn demonteerbaar.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Carman1971 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:07:
Verder kan ik als particulier hem aankopen in Duitsland bij BMW mitarbeider met 22% korting en dan zou ik net binnen budget van 50K eindigen, wat meer dan genoeg is voor een auto :)
Wat bedoel je hier precies mee? Koop je hem via een BMW medewerker? Let dan wel op dat deze de korting die hij ontvangt als werknemer als inkomen moet belasten (heb daar zelf ook gewerkt). Of wacht je op een ex-lease van een medewerker?

Zelf zit ik te wachten totdat BMW Nederland de diplomatieke prijzen bekend maakt. Dat maakt de €93+k die nu uit de configurator komt hopelijk een stuk aantrekkelijker :p

Specs:
i4 m50
Tansanit Blau
Cognac M stoelen (hopen dat Merino leer beschikbaar komt op die stoelen)
+ ongeveer alle overige zooi

Ik twijfel nog sterk over het carbon pakket, absurd duur natuurlijk maar die spoiler heeft wel een stuk mooier profiel dan de normale M spoiler. Die zou ik niemand aanraden, ziet er niet mooi uit en kost alleen maar km's.

[Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-07-2021 16:26]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:21
Heeft al iemand de i4 laten reserveren? En wat voor een?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wenzel schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:10:
Heeft al iemand de i4 laten reserveren? En wat voor een?
Je bedoelt die €250 reservering? Ja, dat ook gedaan, maar dat is gewoon een dure bel-me-terug-aanvraag :p
Een paar weken later bellen ze dan om een afspraak te maken om eentje te configureren, maar aangezien ze de prijzen voor mij nog niet wisten had dat nog weinig nut.

• Wenzel
Die bedoelde ik. Nu moet je configuratie opsturen en 250 euro betalen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wenzel schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:41:
Die bedoelde ik. Nu moet je configuratie opsturen en 250 euro betalen.
En daarna mag je die configuratie absoluut never nooit meer veranderen ;)

Nee joh, het maakt niets uit wat je daar kiest.

• Wenzel
Misschien doe ik het toch wel, dan kan ik hem waarschijnlijk al in februari hebben. Bovendien kun je het altijd annuleren en die 250 worden teruggestort.

Ik wil gaan voor i4 eDrive40 in standaard uitvoering en aanvullen tot M-Sport. Maakt in prijs niks uit en ik wil het doen omdat Standaard leuker er uit ziet zonder die enorme zwarte plastic platen op de voor en achterbumper van de M-Sport. Daarbij nog High Executive en nog wat andere zaken.

Kleur Skyscraper Grey metallic, maar leder binnen twijfel ik nog over Vernasca Oyster of toch weer zwart zoals bijna elke auto.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:48
De i4 heeft mooie specs, maar ik vrees dat hij wat kofferbak betreft niet praktisch genoeg is voor mijn gebruik. Ik wil er namelijk fatsoenlijk een hondenbech in kwijt. Heeft iemand de i4 al in het echt gezien die de huidige 4 Gran Coupe ook goed kent?
De huidige 4GC vind ik namelijk niet geschikt voor de hondenbech, en ik denk dat de i4 wat kofferbak heel vergelijkbaar is. Maar misschien heb ik het mis?

• Wenzel
Franciesco schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:16:
De i4 heeft mooie specs, maar ik vrees dat hij wat kofferbak betreft niet praktisch genoeg is voor mijn gebruik. Ik wil er namelijk fatsoenlijk een hondenbech in kwijt. Heeft iemand de i4 al in het echt gezien die de huidige 4 Gran Coupe ook goed kent?
De huidige 4GC vind ik namelijk niet geschikt voor de hondenbech, en ik denk dat de i4 wat kofferbak heel vergelijkbaar is. Maar misschien heb ik het mis?
Ik heb nu een GranCoupé, al tweede. Bench past er niet in. Maar de ruimte is wel ruim genoeg voor 2 honden ( Drentsche Patrijshond) op een deken, wel zonder hoedenplanken De i4 zal wel vergelijkbaar zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Wenzel op 24-07-2021 21:02]

• Carman1971
Worra schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Ik ben gaan kijken in de private showroom en beide afdekkleppen van de koffer (een soort kleine hoedenplank en afdekklep die voor het raam zit) zijn demonteerbaar.
Bedankt voor de info :)
dus in orde voor de hond mee te nemen.

• Worra
Wenzel schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Ik heb nu een GranCoupé, al tweede. Bench past er niet in. Maar de ruimte is wel ruim genoeg voor 2 honden ( Drentsche Patrijshond) op een deken, wel zonder hoedenplanken De i4 zal wel vergelijkbaar zijn.
Let wel op, de vloer van de kofferbak zal wat hoger liggen dan bij de vorige 4gc.

• Franciesco
Dank voor de reacties.
Uit de info van Worra begrijp ik dat de kofferbak hoogte waarschijnlijk iets minder is dan de huidige 4GC. De kans dat het model voor mijn gebruik geschikt is, lijkt me dan ook klein.
Mocht de i4 straks in de buurt staan, dan zal ik waarschijnlijk nog wel gaan kijken. Van de dealer begreep ik echter dat de i4 pas in februari in de NL-se showrooms verwacht wordt...

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Worra schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Let wel op, de vloer van de kofferbak zal wat hoger liggen dan bij de vorige 4gc.
Is dat zo? Dat zou me verbazen. Juist op een BEV ontwikkeld platform hoef je dat niet te hebben (in tegenstelling tot hybrides waar daar de accu wordt gelegd).

Hier zie je de positionering van de accu in de i4 (tussen de 4 wielen in, en achter de motor tussen de wielen. Aangezien daar bij een ICE de aansluiting voor cardan en het differentieel zit, hoeft dat niet meer ruimte te kosten.
https://www.google.com/ur...YzN3GiPICFQAAAAAdAAAAABAE

Kofferbak
https://images0.persgroep...51550a453bd7f&quality=0.8

Edit: Google lijkt te vertellen dat de kofferbak 470 liter is vs. 480 liter voor een 4 GC.

[Voor 13% gewijzigd door wimpie op 29-07-2021 17:09]

Divide and conquer.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben afgelopen weekend wezen kijken voor de i4. Nou ja, wezen kijken.. de dealers krijgen hem ook pas vanaf november geleverd. Dus het ging vooral om interieurlijsten, leder, carbon of hoogglans , dat soort keuzes. Uiteindelijk ben ik voor de frozen portimao blue m50 gegaan. Carbon pakket vond ik te prijzig en minder mooi (ik vind die spoiler dus niet zo mooi) daarom hoogglans zwart gekozen. Daarbij alle pakketten en nog wat andere toeters en bellen (ventilatie in de stoelen is eindelijk beschikbaar. hopelijk geen zweetrug meer bij langere ritten). Ik heb nog niet het ok gegeven want vond de korting die deze dealer me kon bieden te karig. Ik schoof hem de uiteindelijke offerte van mijn huidige 440i GC (2017) onder de neus waarop ik een korting van 8,5% op de ex btw prijs had gekregen. Dus kon de 5% waar hij mee aan kwam zetten niet slikken. Ik word maandag teruggebeld. Mocht er niks veranderen ga ik nog bij de dealer langs waar ik toen de auto had aangeschaft. Is wel anderhalf uur van mijn woonplaats, maar kan het misschien waard zijn? Iemand ervaringen met korting bij bmw de afgelopen jaren?

Dat betekent, stam + t .

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache4u schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:28:Carbon pakket vond ik te prijzig en minder mooi (ik vind die spoiler dus niet zo mooi)
Ik vind de standaard spoiler juist niet mooi, dat is gewoon een plastic bijna vierkant balkje. Het verlaagt ook het bereik best veel. Die zou ik misschien weglaten als ik jou was.

• Apache4u
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:36:
[...]

Ik vind de standaard spoiler juist niet mooi, dat is gewoon een plastic bijna vierkant balkje. Het verlaagt ook het bereik best veel. Die zou ik misschien weglaten als ik jou was.
Dank je voor de tip over dat bereik. Kan ik dat ook ergens teruglezen/vinden om de dealer daar op te wijzen? Hij had me dat namelijk wel mogen vertellen vind ik.

Dat betekent, stam + t .

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache4u schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Dank je voor de tip over dat bereik. Kan ik dat ook ergens teruglezen/vinden om de dealer daar op te wijzen? Hij had me dat namelijk wel mogen vertellen vind ik.
Hier zie je de impact van opties op het bereik: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/G26E/31AW

De spoiler kost 7 of 8km. Grootste impact hebben de bandenkeuze.

Zelf overigens nog niets gehoord van de dealer over de korting. Ze schijnen niet echt haast te hebben.

[Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 02-08-2021 09:42]

• Wenzel
Apache4u schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:28:
Ik ben afgelopen weekend wezen kijken voor de i4. Nou ja, wezen kijken.. de dealers krijgen hem ook pas vanaf november geleverd. ....
Dat wordt waarschijnlijk later. Zaterdag kreeg ik een mail van BMW Nederland, ik citeer:
BMW i4 NU TE CONFIGUREREN.
Met zijn sportieve looks en ‘best-in-class’ rijdynamiek is de 100% elektrische BMW i4 een echte BMW. Met een uitstekende range van 590 km in de BMW i4 eDrive40. En de sportieve prestaties van de 544 pk sterke BMW i4 M50.

In februari volgend jaar staat de BMW i4 al in de showroom. Maar u kunt nu al beginnen met het naar hartelust configureren van uw favoriete BMW i4.

• Franciesco
Interessant dat BMW het bereik opgeeft voor de samenstelling die je maakt. Voor de keuze van velgen (/bandbreedte) vind ik dat vanzelfsprekend, maar dat ook b.v. de optie voor een open dak meegenomen wordt in de berekening van de actieradius had ik nog niet gezien. Op zich logisch en ook netjes dat daar rekening mee gehouden wordt.

Voor de i4 eDrive40 heb ik een configuratie gemaakt incl de verschillende pakketten, 18 inch velgen en diverse extra opties zoals o.a. het open dak, elektrisch bedienbare stoelen en een trekhaak. En dan komt ie op 561km WLTP. Toch een stukje minder dan de standaard opgave van 590km.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De marketing machine draait op volle toeren:

https://www.press.bmwgrou...%A2-world-cup?language=en
Official Car of MotoGP™: BMW M presents the new BMW i4 M50 Safety Car for the FIM Enel MotoE™ World Cup.

Munich. Presenting the first fully-electric safety car from BMW M: BMW M GmbH, the “Official Car of MotoGP™”, will unveil the new BMW i4 M50 Safety Car for the FIM Enel MotoE™ World Cup at the Motorcycle Grand Prix of Austria on 15th August at the Red Bull Ring (AUT). It will replace the BMW i8 Safety Car, which has previously led the field in the electric motorcycle series, which takes place on the support programme for MotoGP™.

The new safety car for the FIM Enel MotoE™ World Cup is based on the BMW i4 M50 (power consumption combined: 22.5 to 18.0 kWh/100km WLTP; CO2 emissions combined: 0 g/km WLTP*), which will be launched in November 2021. The first fully-electric performance car from BMW M GmbH will provide intense driving pleasure. With an electric motor on both the front and the rear axle, generating a total output of 400 kW/544 hp, and M-specific chassis technology, it offers captivating driving dynamics. The emotional driving experience is underlined in particular by the drive sound, which has been developed specifically for electric BMW M cars. With all its properties, the BMW i4 M50 forms the perfect basis for use as a safety car in MotoE™.

“With the BMW i4 M50, we are entering a new era and presenting our first M with a fully-electric drive train,” says Markus Flasch, CEO of BMW M GmbH. “With the first M BEV, we are setting course for a future, in which the combination of extremely sporty, performance vehicles and electrification is an exciting theme. We are showing that everything people have come to value about M – the typical emotional M driving experience with sportiness, power and dynamics – is also possible in a fully-electric vehicle. While the production version of the four-door Gran Coupé will hit the market in the autumn, our fans can enjoy its world premiere at the racetrack this summer. There could not be a more appropriate safety car for MotoE than the BMW i4 M50 – pure performance, fully-electric. We are looking forward to the premiere in Spielberg.”

The FIM Enel MotoE™ World Cup has been part of the MotoGP™ world championship since 2019. The fully-electric series, with Energica motorcycles, offers thrilling head-to-head races and exciting battles at some of the most iconic circuits in motorcycle racing.

BMW i4 M50
https://tweakers.net/i/TISySVZqvos_wJIkyIahDkJL-tI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuulsR7m9McZ6XU6lkeV1mU6.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/Y7JiTAgFP5aUyYthB4zp8WAaDI0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGYoBcy8Lo0ZfxlHO7UVphkP.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/rfM7KPtPHB3dGrvw9TTL8btvsqM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkBQpLxNo3jtSH2dhZzRtiSC.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/UhmX_kJlZwuP4Fnkg2UTIBFFtkI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxskhllhEijCwrqBe2Jhq18g.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/0TMc6aizMptoor_otb7RGjZTRgw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xavUcdzgbThu4YwR2vZKwbnh.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/IFkXnN0HPaJxWZHxHMZEpwpJpus=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDF9Wp9TStPKPeepUHQrvX4K.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/3OYFkJuQeZC2ndt3wq1BNcVXqgg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4GhYo3SnF8wcIMf3DSCh6sB.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/LhC5PHMg5RC8iB-6VeWlt4lOXp0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2x8wAmOcK4J4HuvIfEF4EzA7.jpg?f=fotoalbum_small

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wenzel schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Dat wordt waarschijnlijk later. Zaterdag kreeg ik een mail van BMW Nederland, ik citeer:

[...]
De komende maanden zullen ze voornamelijk op speciale evenementen te zien zijn (Goodwood Festival, IAA Munich, etc) of previews zoals de laatste tijd voor BMW Privileges leden.

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 19:30
Hier ook druk aan 't configureren. Wordt de I4 M50 portimao , high executive. En nog aan 't shoppen voor de beste deal, vraag me af of dat gaat lukken. Dit lijkt me echt zo'n auto die ze uit gaan delen. Bijkomend probleem is dat ik ook nog een m240i uit 2018 in te ruilen heb. Ik heb een gegarandeerd bod van 35k bij mijn dealer. Een paar procent korting is altijd fijn natuurlijk. Afgelopen zaterdag ook bij van een andere dealer langsgeweest, eens kijken waar die mee komen.

[Voor 3% gewijzigd door mikeyverhoef op 08-08-2021 14:18]

• Worra
Mijn bestelling is de deur uit. I4 M50 San-remo Grun, high exec, shadowline, 19", rode remklauwen, Harman Kardon. Ben benieuwd wanneer ze de leverdatum bevestigen.

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-03 23:55
Nadat ik eigenlijk, via lease, een Q4 Sportback had besteld.. ben ik toch op dit forum terechtgekomen. Waarom? Omdat ik de order heb geannuleerd wegens het niet leverbaar zijn van enorm veel functies en opties...

Heb nu gekozen voor een i4 M-Sport, waarbij tot dusverre alleen het draadloos laden en de Harman Kardon upgrade niet leverbaar zijn.
Hopelijk blijft dat zo 🙏🏻

• Apache4u
  • Niet online
Die signalen kreeg ik ook van de dealer, dat harman kardon wel eens voor vertraging kon gaan zorgen. Dit vanwege chiptekorten. Toen ik hem bij de dealer configureerde was de optie nog wel beschikbaar.

Dat betekent, stam + t .

• Ard1970
Apache4u schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:29:
Die signalen kreeg ik ook van de dealer, dat harman kardon wel eens voor vertraging kon gaan zorgen. Dit vanwege chiptekorten. Toen ik hem bij de dealer configureerde was de optie nog wel beschikbaar.
In de configurator zijn beide opties wel te selecteren (had ik ook gedaan), maar vanwege mijn ellende met de bestelde Audi heb ik meerdere malen gevraagd OF en zo ja, welke opties voor problemen zouden kunnen zorgen.

Deze 2 dus in mijn configuratie, daarnaast gaf hij aan dat Comfort Access mogelijk ook een probleem zou kunnen worden.

Laten we het hopen dat het daarbij blijft :/

• Apache4u
  • Niet online
Ard1970 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

In de configurator zijn beide opties wel te selecteren (had ik ook gedaan), maar vanwege mijn ellende met de bestelde Audi heb ik meerdere malen gevraagd OF en zo ja, welke opties voor problemen zouden kunnen zorgen.

Deze 2 dus in mijn configuratie, daarnaast gaf hij aan dat Comfort Access mogelijk ook een probleem zou kunnen worden.

Laten we het hopen dat het daarbij blijft :/
Ah ok. Ik ga morgen weer bij de dealer op bezoek dus zal er eens naar vragen.
Tot dusverre ben ik bij vd Poelgeest geweest en bij v. Laarhoven (heeft dezelfde holding als bert story en nog een zwik andere bmw dealers). Morgen ga ik naar vd Poelgeest terug omdat dat aanbod beter was dan bij v. Laarhoven en wil ik ook nog langs gaan bij Ekris. Daarna neem ik een beslissing. Ik heb trouwens van die "probleem"-opties , comfort access en HK. Geen idee hoe HK zich verhoudt tot de bmw eigen installatie. In mijn vorige BMWs altijd HK gehad en dat beviel goed. Comfort Access is voor mij een redelijke must, (lui aangelegd >:) ) dus die wil ik sowieso houden.

Dat betekent, stam + t .

• Ard1970
Apache4u schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Ah ok. Ik ga morgen weer bij de dealer op bezoek dus zal er eens naar vragen.
Tot dusverre ben ik bij vd Poelgeest geweest en bij v. Laarhoven (heeft dezelfde holding als bert story en nog een zwik andere bmw dealers). Morgen ga ik naar vd Poelgeest terug omdat dat aanbod beter was dan bij v. Laarhoven en wil ik ook nog langs gaan bij Ekris. Daarna neem ik een beslissing. Ik heb trouwens van die "probleem"-opties , comfort access en HK. Geen idee hoe HK zich verhoudt tot de bmw eigen installatie. In mijn vorige BMWs altijd HK gehad en dat beviel goed. Comfort Access is voor mij een redelijke must, (lui aangelegd >:) ) dus die wil ik sowieso houden.
Qua lease zit er sowieso al weinig marge (schijnt 2% te zijn) op een EV. Wij mogen zelf de dealer uitzoeken, voor persoonlijke onderhandeling. Veel was er bij BMW niet mogelijk, hooguit qua accessoires.

Over het moeten laten vallen van HK was ik wel teleurgesteld; in de Audi koos ik voor Sonos. Het schijnt echter dat het optionele Hi-Fi systeem ook goed klinkt, maar dat kan ook een verkoopbabbel zijn ;)

• mikeyverhoef
Net getekend bij van Poelgeest. I4 m50, portimao blauw, 19 inch lmv, harman kardon, high executive, striping in gordels, carbon inleg dashboard, adaptieve cruise.

Hele mooie prijs voor mijn m240 gekregen en een hoop korting op de i4 😀

Hoe gaan jullie dat doen met verzekering? Klasse 4 minimaal vragen ze. Premie ook pittig, bij anwb kom ik op e 200 per mnd all risks. Met drie jaar nieuwwaarde.

• Apache4u
  • Niet online
mikeyverhoef schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:37:
Net getekend bij van Poelgeest. I4 m50, portimao blauw, 19 inch lmv, harman kardon, high executive, striping in gordels, carbon inleg dashboard, adaptieve cruise.

Hoe gaan jullie dat doen met verzekering? Klasse 4 minimaal vragen ze. Premie ook pittig, bij anwb kom ik op e 200 per mnd all risks. Met drie jaar nieuwwaarde.
Gefeliciteerd!
Verzekering ben ik nog niet ingedoken maar wilde dat eigenlijk via BMW regelen. Heb je ook naar die optie gekeken en was dat heel veel duurder? Was al bang dat er klasse 4 werd gevraagd. Dat was op mijn huidige 4-serie ook al. Volgens mij bij alles boven de 80k maar kan misschien per verzekering schelen. Ik had gehoopt dat dat op elektrische auto's iets anders in elkaar zou zitten.niet dus. Scheelt weer ruim 1000 euro volgens mij.

Dat betekent, stam + t .

• Ard1970

Gefeliciteerd!
Gaven ze bij jou niet aan dat er leverproblemen op de Harman Kardon-systemen zitten?

En verzekering? Geen idee, de mijne gaat via de lease 😉

• mikeyverhoef
Moest ik zelf om vragen. KAN een probleem worden, maar aangezien de i4M50 toch pas volgend jaar zomer uitgeleverd gaat worden.....

• Apache4u
  • Niet online
mikeyverhoef schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:22:
Moest ik zelf om vragen. KAN een probleem worden, maar aangezien de i4M50 toch pas volgend jaar zomer uitgeleverd gaat worden.....
Oh? gaven ze bij jou aan zomer? Bij mij februari/maart.. ben benieuwd.. Eerdere ervaring met BMW leert wel dat het idd een paar maandjes langer kan duren.

Dat betekent, stam + t .

• Franciesco

Leuk, gefeliciteerd!

Wat betreft verzekering: BMW topcover (via Allianz) kan best interessant zijn. Tenminste: een paar jaar terug was de premie voor mij vrijwel de goodkoopste met goede voorwaardes.
Ik heb toen ook gekozen voor betalen per km wat inhoud dat je evt geld terug krijgt of wat extra moet betalen bij minder/meer kilometers. Gaat volledig vanzelf: km stand wordt per maand automatisch opgehaald uit de auto. Hierdoor kwam het tarief nog wat gunstiger uit want ik zit tot nu toe tussen de 15k en 20k km/jaar in.
Zie voorwaardes om te zien of het een geschikte optie voor jou is.

Edit: klasse 4 alarm lijkt niet nodig bij een i4 voor Topcover.

• Carman1971
Vanaf vandaag ook lid van de I4 club :)
Wat liggen twijfelen tussen de Ioniq 5 en I4 maar uiteindelijk weer mijn 4de Bimmer kunnen bestellen in Duitsland via Mitarbeider. Met 25% korting op de Belgische catalogusprijs lukt het om privé aan te kopen en het nog betaalbaar te houden.
Levering is voorlopig onzeker door de chipproblemen maar de voorlopige planning is 31 januari en dan is het voor mij wachten tot ik hem in de zomer overneem na 6 maand en 6000km op de teller.

Helaas in België geen overheidssubsidies buiten de laadpaal voor een particulier. Maar wel blij dat we geen inschrijvingstaks en verkeersbelasting moeten betalen. Laden kan ik gratis op het werk en thuis zonnepanelen en nog voorlopig een terugdraaiende teller. Dus buiten de aankoop gaan de gebruikskosten bijna niks zijn.

bestelling :
BMW I4 eDrive40
Model M SPORT
M Portimao Blau
858 M Bicolor
M shadow line

[Voor 33% gewijzigd door Carman1971 op 20-08-2021 15:29]

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• RobBerg
  • Laatst online: 04-04-2022
Voor volgende week een afspraak kunnen maken voor een Closed Room Experience van BMW in Berkel en Rodenrijs. Hier is naast de i4 ook de iX te zien.

Mogelijk zijn er nog enkele plekken beschikbaar. Via jouw dealer kan je wellicht nog een afspraak maken voor eind volgende week (27-28 aug).

Intussen wel al de i4 M50 besteld. Voorlopige levering staat gepland op 18 februari.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Apache4u
  • Niet online
Zo, De kogel is door de kerk, vanmiddag de mijne besteld. Helaas heb ik af moeten zien van de stoelen met ventilatie aangezien bleek dat deze dan niet elektrisch te verzetten zijn. Nu maakt me dat niet zo heel veel uit aangezien ik waarschijnlijk de enige ben die er in zal rijden, maar het staat mijns inziens te knullig, een auto van 90k en dan de stoelen aan hendeltjes moeten verstellen. Niet echt handig ook bij de doorverkoop over een aantal jaren. Dus nu voor de m sport stoelen gekozen. Ook mooi.
Anyway, dan post ik ook maar wat fotootjes :-).

Dat betekent, stam + t .

• Franciesco
Weer een dikke configuratie, gaaf hoor!
Goed dat jullie de economie stimuleren! :+

• Ard1970
RobBerg schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:37:
Intussen wel al de i4 M50 besteld. Voorlopige levering staat gepland op 18 februari.

[Afbeelding]
Is dat zeker? Volgens mijn dealer (Dusseldorp) begint men in februari 2021 pas met productie, daarom verwacht hij de door mij bestelde auto pas begin april?

• Carman1971
Ard1970 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Is dat zeker? Volgens mijn dealer (Dusseldorp) begint men in februari 2021 pas met productie, daarom verwacht hij de door mij bestelde auto pas begin april?
Inderdaad, vandaag ook deze mail doorgestuurd gehad van mijn maat in Duitsland.
Hij zei erbij dat het waarschijnlijk niet de laatste vertraging zal zijn.
De fabriek in Dingolfing ligt momenteel stil.
Voor mij geen probleem maar voor wie een leasewagen wil op tijd hebben zal het moeilijk worden.

wir freuen uns sehr über Ihre BMW i4 Bestellung, herzlichen Dank dafür.

Leider gab es zum Bestellstart über den Konfigurator ein technisches Problem mit dem angezeigten frühestmöglichen Liefertermin.

Dieser ist nicht, wie im Konfigurator angezeigt, der 14.11.21, sondern, wie im Newsletter kommuniziert, der 14.03.22.

Ich fürchte das war noch nicht die letzte Verschiebung, weil großer Mangel an Halbleitern ist, und die Auftragsbücher voll sind.

Wir möchten uns für diesen Kommunikationsfehler entschuldigen und bedanken uns für Ihr Verständnis.

Es ist bei uns im werk auch immer wieder eine Produktion Unterbrechung.

• Ard1970
Carman1971 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Inderdaad, vandaag ook deze mail doorgestuurd gehad van mijn maat in Duitsland.
Hij zei erbij dat het waarschijnlijk niet de laatste vertraging zal zijn.
De fabriek in Dingolfing ligt momenteel stil.
Voor mij geen probleem maar voor wie een leasewagen wil op tijd hebben zal het moeilijk worden.

Dieser ist nicht, wie im Konfigurator angezeigt, der 14.11.21, sondern, wie im Newsletter kommuniziert, der 14.03.22.
Ik ben er nooit van uitgegaan dat de auto nog in 2021 geleverd zou worden, aangezien BMW telkens aangaf dat de auto in november voor het eerst bij de dealers zou staan, en de uitlevering aan klanten in februari zou starten. Ik kreeg echter opgegeven dat de auto verwacht wordt in de 1e week van april..en mijn auto zou bij de "eerste lichting" zitten. Code is nu nog #047, dus nog even afwachten maar.

• RobBerg
Bij het bestellen zo'n 5 weken geleden was het 1 maart '22. Later is dit bijgesteld naar 18 februari '22. Uiteraard weet ik niet of dit zeker is, maar er zal vast een gedachte achter het vervroegen van de leverdatum zitten denk ik dan.

Ik zal vrijdag nog eens horen bij de Closed Room wat ze daar vertellen over de levertijd.

• Verri
  • Laatst online: 13-09-2021
Hallo. Ik heb de 16 aug2021 een i4 m50 besteld in brooklyn grey met alcantara interieur. Verder vrij compleet uitgerust, uitgenomen Harman kardon, schuifdak.
Ik verwachtte ook een levering begin 2022.
Tot mijn verbazing stond de productie datum voor mijn bestelling op week 46, en leverdatum op week 48 2021. Uiterste leverdatum op mijn koopovereenkomst is 15/12/2021. Productie status is 111.
Als ik de berichten hier lees ben ik m, ofwel fout geïnformeerd door mijn verkoper, ofwel een ongelofelijke gelukzak.
Zou het echt kloppen dat ik eerste week december de i4 in de garage heb staan?

• Ard1970
Verri schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:47:
Hallo. Ik heb de 16 aug2021 een i4 m50 besteld in brooklyn grey met alcantara interieur. Verder vrij compleet uitgerust, uitgenomen Harman kardon, schuifdak.
Ik verwachtte ook een levering begin 2022.
Tot mijn verbazing stond de productie datum voor mijn bestelling op week 46, en leverdatum op week 48 2021. Uiterste leverdatum op mijn koopovereenkomst is 15/12/2021. Productie status is 111.
Als ik de berichten hier lees ben ik m, ofwel fout geïnformeerd door mijn verkoper, ofwel een ongelofelijke gelukzak.
Zou het echt kloppen dat ik eerste week december de i4 in de garage heb staan?
Whuuttttt! :P

Zou wel echt supertof zijn, maar ook vreemd. BMW verkondigde toch juist dat de leveringen aan klanten pas zouden starten in februari 2022?
Zal morgen eens informeren bij mijn dealer :)

Edit:
Mijn auto (besteldatum 20-8) staat nog steeds op code 047.

Bij mijn dealer is niets bekend over mogelijke 2021 leveringen.. :X

[Voor 7% gewijzigd door Ard1970 op 26-08-2021 19:55]

• Verri
  • Laatst online: 13-09-2021
Ard1970 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Whuuttttt! :P

Zou wel echt supertof zijn, maar ook vreemd. BMW verkondigde toch juist dat de leveringen aan klanten pas zouden starten in februari 2022?
Zal morgen eens informeren bij mijn dealer :)

Edit:
Mijn auto (besteldatum 20-8) staat nog steeds op code 047.

Bij mijn dealer is niets bekend over mogelijke 2021 leveringen.. :X
Ik heb een en ander nagekeken en na gevraagd. De sop ( start of production) voor de i4 is wel degelijk november 2021. Dus dat kan kloppen dat de eerste auto’s dan al naar de dealer gaan.

Ik heb de dealer gebeld en de status is nog steeds 111, met productieweek 46/2021.

De persoon aan de lijn (niet mijn gebruikelijke verkoper, die was afwezig) verschoot zelf duidelijk van wat hij op het scherm zag. Hij wist me te vertellen dat alle i4’s die hij de afgelopen tijd verkocht had inderdaad voorzien zijn voor februari/maart ten vroegste, en nog geen code 1xx hadden.

Code 111 is “order accepted at bmw”. Dit is positief, maar nog niet scheduled. Dus dat kan misschien nog alle kanten uit gaan.

Misschien gewoon een lucky combinatie van opties en configuratie, waardoor deze voorrang krijgt op andere configuraties met onderdelen met leverproblemen?? d:)b

Only time will tell.

• RobBerg
Verri schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb een en ander nagekeken en na gevraagd. De sop ( start of production) voor de i4 is wel degelijk november 2021. Dus dat kan kloppen dat de eerste auto’s dan al naar de dealer gaan.

Ik heb de dealer gebeld en de status is nog steeds 111, met productieweek 46/2021.

De persoon aan de lijn (niet mijn gebruikelijke verkoper, die was afwezig) verschoot zelf duidelijk van wat hij op het scherm zag. Hij wist me te vertellen dat alle i4’s die hij de afgelopen tijd verkocht had inderdaad voorzien zijn voor februari/maart ten vroegste, en nog geen code 1xx hadden.

Code 111 is “order accepted at bmw”. Dit is positief, maar nog niet scheduled. Dus dat kan misschien nog alle kanten uit gaan.

Misschien gewoon een lucky combinatie van opties en configuratie, waardoor deze voorrang krijgt op andere configuraties met onderdelen met leverproblemen?? d:)b

Only time will tell.
Vamorgen de i4 M50 in het echt mogen aanschouwen bij de BMW Closed Room in Berkel en Rodenrijs. De i4 was uitgevoerd in Portimao Blau, wat echt een gave kleur is. Naast de i4 stond de 440i GC in Brooklyn Grau, ook erg mooi. In het echt is 'ie nóg mooier dan op de plaatjes :-).

Het enige wat van mij veranderd mag worden, is de kunststof platen in de nieren. Hier was de host het roerend mee eens. Grill van de 440i is toch wel mooier.

Levertijd
Ook de host aldaar gaf aan dat er in november '21 gestart gaat worden met de productie. Allereerst worden de showroommodellen en demo's geproduceerd, gevolgd door klantenorders. Verwacht wordt dat de eerste klantorders pas in januari of februari uitgeleverd kunnen worden, ook de orders die nu status 111 hebben. Alleen orders met status 112 (dit zijn op dit moment alleen de showroom en demo's) worden dit jaar nog geleverd.

[Voor 4% gewijzigd door RobBerg op 27-08-2021 11:40]

• Wenzel
@RobBerg Wat leuk dat je de i4 in echt gezien hebt.
Puur uit interesse. GC Brooklyn Grau wat voor een kleur leder zat er in?

[Voor 12% gewijzigd door Wenzel op 27-08-2021 19:09]

• Carman1971
Nog een paar leuke configuratievids.

All pics and videos can be seen here: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/259556a (link valid through Jan. 2022)

And this is the one from someone on Facebook (Brooklyn Grey): https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/3c8c984

One with ventilated seats: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/5e02208

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 09:13
Hier ook een i4 M50 Brooklyn Grey in bestelling met :

Leder Vernasca Swarz met stitching
Business pack( kwam goedkoper uit dit te nemen wegens metaalkleur erin vervat)
Comfort Pack
Innovation Pack
Verwarmd stuurwiel
861M 19" bicolor jetblack velgen ( geen sportbanden, anders zakte de elektr range met veel kilometers )
M Sport remmen rood
M Lights Shadow Line
Elektrisch schuifdak
Zonnewerend glas achteraan
Leuningbreedte verstelling
M Decoratieve lijsten Carbon Fibre
Parking assistant pack plus
BMW Drive recorder
M Shadow line hochglanzend met bijkomende elementen

Geen harman kardon, wegens reed tinitus in de oortjes en ik ook niet zo een audiofiel ben en de std Hifi System voor mij voldoende was

Nu levering --> geen datum voorhanden, want volgens dealer start productie pas Q1 2022 en moet ik hem terug contacteren eind dit jaar voor een productie datum. Dus volgens mij gaat er al zeker geen i4 m50 afgeleverd worden in 2021. Hij sprak eerder over begin maart, max begin april 2022

• Apache4u
  • Niet online
rolelael schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:26:
Hier ook een i4 M50 Brooklyn Grey in bestelling met :

M Lights Shadow Line
Aan je config te zien een Belgische bestelling? Mooi hoor!In Nederland is bovenstaande optie, zover ik kan zien, helaas niet te kiezen. Sowieso zijn de pakketten allemaal ietsje anders maar het meeste komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer volgens mij. Behalve bovenstaande dan, maar misschien heb ik iets gemist.

Dat betekent, stam + t .

• rolelael
De M lights shadow zijn enkel te bestellen icm de laserlights ( die in het innovation pack zitten ), in België dan.

• Apache4u
  • Niet online
rolelael schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:23:
De M lights shadow zijn enkel te bestellen icm de laserlights ( die in het innovation pack zitten ), in België dan.
Die laserlights zitten in NL in het High Executive pakket. Maar ook bij het selecteren van dat pakket helaas geen M lights shadow optie in de configurator.

Dat betekent, stam + t .

• RobBerg
Wenzel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:08:
@RobBerg Wat leuk dat je de i4 in echt gezien hebt.
Puur uit interesse. GC Brooklyn Grau wat voor een kleur leder zat er in?
Ha Wenzel,

Deze auto had Vernasca Cognac icm de M sportstoelen.

• Carman1971
rolelael schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:23:
Ik heb in Duitsland wel gewoon M lights shadow kunnen bestellen op standaard versie zonder laserlights.
Duitsland altijd een stuk meer mogelijkheden. Het lijk er op de zowel de Nederlandse als Belgische invoerder niet veel zin hebben om veel keuzemogelijkheden te behouden. Binnen 5 jaar gaan ze de Japanse toer op met nog enkel een paar pack's om te kiezen.

[Voor 29% gewijzigd door Carman1971 op 30-08-2021 18:57]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In de NL prijslijst staat de optie (3MF) gewoon: https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1629462124763.pdf

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nieuw filmpje van BMW:

• Apache4u
  • Niet online
Dank voor die info. Ik heb daarop de dealer gecontacteerd en deze heeft deze optie alsnog kunnen toevoegen. Hij vertelde dat het wel vaker voorkwam dat een optie niet beschikbaar was in de online configurator tool maar wel gewoon besteld kon worden. Het kan dus lonen om de prijslijst die @fsfikke gepost heeft te checken.
Verder gaf hij ook aan dat mijn bestelling voor aflevering 1e week februari was gezet. Ben benieuwd.

Mijn configuratie is nu af. De dealer heeft me deze link toegezonden:
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/25bce65

Dat betekent, stam + t .

• Carman1971

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-03 15:20
Ik ben aan het kijken naar de I4 en heb hiervoor een 4 serie grand coupe gehad van de vorige generatie. Deze is inmiddels verkocht. Ik ben ook aan het kijken naar een Kia EV6. Ik heb beiden auto's inmiddels in het echt gezien en wil nog in beiden rijden.
Wat me nog tegenhoud van de BMW tov de KIA is de enorme meerprijs van de BMW voor een technisch niet perse beter product en een veel kortere garantie termijn. (20+K meer) Hebben jullie een indicatie voor me welke kortingen er te onderhandelen zijn bij de dealer? Wellicht kan dat het verschil wat kleiner maken.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03 18:55
Carman1971 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:07:
Vanaf vandaag ook lid van de I4 club :)
Wat liggen twijfelen tussen de Ioniq 5 en I4 maar uiteindelijk weer mijn 4de Bimmer kunnen bestellen in Duitsland via Mitarbeider. Met 25% korting op de Belgische catalogusprijs lukt het om privé aan te kopen en het nog betaalbaar te houden.
Levering is voorlopig onzeker door de chipproblemen maar de voorlopige planning is 31 januari en dan is het voor mij wachten tot ik hem in de zomer overneem na 6 maand en 6000km op de teller.

Helaas in België geen overheidssubsidies buiten de laadpaal voor een particulier. Maar wel blij dat we geen inschrijvingstaks en verkeersbelasting moeten betalen. Laden kan ik gratis op het werk en thuis zonnepanelen en nog voorlopig een terugdraaiende teller. Dus buiten de aankoop gaan de gebruikskosten bijna niks zijn.

bestelling :
BMW I4 eDrive40
Model M SPORT
M Portimao Blau
858 M Bicolor
M shadow line
Hoeveel heb je dan betaald? Mag eventueel via PM.

Iemand ook een idee hoe stil de wagen is binnenin tijdens het rijden?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

springfield89 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:36:
[...]

Hij heeft een JaWa gekocht. Dat is een regeling van BMW waarbij je een wagen configureert, waarna een BMW medewerker deze minimaal 6 maanden least, na afloop van de lease koop je de wagen dan als jonge gebruikte met een nette korting, maar wel met jouw specificaties.

@Griffen83 lastige discussie altijd. Een Android telefoon heeft vaak ook betere (batterij)specificaties tov een iPhone. Of het daarmee ook een beter product is moet iedereen voor zich persoonlijk bepalen.

[Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 08-09-2021 13:11]

• Griffen83
@fsfikke Dat was ook precies wat ik bedoelde, voor mijn gevoel is de BMW technisch niet beter maar qua afwerking wel. Ik vind het prijsverschil daarvoor echter wel erg behoorlijk en daarom ben ik dus op zoek naar het kortingspercentage wat er te bedingen valt. Dan heb ik een beetje een idee waar ik mee kan rekenen. (mag ook via PB)

• rolelael
ik kan je de korting geven die ik heb gehad ( wel in belgie )

op een prijs van 70.780,99 zonder btw
korting : 8446,28 euro

netto prijs : 62.334,71 eur zonder btw ( 75.425,00 inc btw )

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rolelael schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:13:
ik kan je de korting geven die ik heb gehad ( wel in belgie )

op een prijs van 70.780,99 zonder btw
korting : 8446,28 euro

netto prijs : 62.334,71 eur zonder btw ( 75.425,00 inc btw )
Dat is niet verkeerd. In Nederland zijn ze met de i-modellen niet zo gul. Zelf met mijn speciale condities gaat er maar weinig vanaf. Ik ben op dit moment in Duitsland aan het informeren over de mogelijkheden daar.

• Carman1971
springfield89 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:36:
[...]

Prijs hangt van te veel factoren af bij mij was het 22% op de Duitse configuratorprijs.
Maar dat verschilt dus voor ieder model, afhankelijk hoeveel korting ze zelf ontvangen van BMW.
Zelf kunnen ze beslissen om die korting niet volledig door te rekenen.
Heb soms ook voorstellen gehad van18% terwijl anderen dezelfde wagen met 23% konden bestellen bij mijn vorige wagens.

• Apache4u
  • Niet online
zo, dat zijn flinke kortingen in het buitenland.
Ik denk dat ik rond de 8% aan korting heb gehad, maar dat is een beetje gokken omdat een deel in de inruil zit en een deel gratis accessoires is geweest.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat betekent, stam + t .

• Carman1971
2021 BMW i4 M50 Electric Test Car Spied Testing At The Nürburgring THE NEW ART OF PERFORMANCE
YouTube: 2021 BMW i4 M50 Electric Test Car Spied Testing At The Nürburgring T...

• Griffen83
fsfikke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:30:
[...]

Dat is niet verkeerd. In Nederland zijn ze met de i-modellen niet zo gul. Zelf met mijn speciale condities gaat er maar weinig vanaf. Ik ben op dit moment in Duitsland aan het informeren over de mogelijkheden daar.
Je kunt hem natuurlijk ook gewoon in Belgie kopen, zit geen BPM op en gewoon zonder BTW kopen en dan in Nederland BTW afrekenen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Griffen83 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:10:
[...]

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon in Belgie kopen, zit geen BPM op en gewoon zonder BTW kopen en dan in Nederland BTW afrekenen.
Ja dat is ook een optie, BTW en BPM hoef ik sowieso niet te betalen. Maar in Duitsland verwacht ik de beste condities te kunnen krijgen.

Edit: Verwachting overtroffen :7

[Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 09-09-2021 10:45]

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01 22:51
fsfikke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:45:
[...]

Ja dat is ook een optie, BTW en BPM hoef ik sowieso niet te betalen. Maar in Duitsland verwacht ik de beste condities te kunnen krijgen.

Edit: Verwachting overtroffen :7
Kun je ook aangeven wat je uit onderhandelt heb?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kadikoylu schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:01:
[...]

Kun je ook aangeven wat je uit onderhandelt heb?
Nee ik heb niks hoeven onderhandelen, het gaat hier om een speciale korting vanuit BMW voor bepaalde doelgroepen. Die zijn in Nederland voor de i4’s op 0 gezet, in Duitsland is het nog business as usual.

Maar aangezien een deel van de korting door BMW AG wordt verstrekt zegt het weinig over wat je bij een dealer kan krijgen.

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01 22:51
zit je in leger en dan gestationeerd in Duitsland of zo dat je geen btw/bpm hoef te betalen?
Ik wil ik ook wel beide niet betalen maar dat krijg ik niet voor elkaar |:(

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kadikoylu schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:48:
zit je in leger en dan gestationeerd in Duitsland of zo dat je geen btw/bpm hoef te betalen?
Ik wil ik ook wel beide niet betalen maar dat krijg ik niet voor elkaar |:(
Nee gewoon in Nederland, maar iets vaag in die richting :p
Apache4u schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:28:
Zo, De kogel is door de kerk, vanmiddag de mijne besteld. Helaas heb ik af moeten zien van de stoelen met ventilatie aangezien bleek dat deze dan niet elektrisch te verzetten zijn.
Dit klinkt wel erg als onkunde van de dealer. Ja de optie 459 vervalt als je die stoelen kiest, maar dat is omdat het er bij de geventileerde stoelen altijd bij zit:

https://www.bmw.de/conten...f.asset.1628587858124.pdf

Nog een leuk filmpje:

[Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 10-09-2021 15:34]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

tje, die presentator geilt wel heel erg op die ///M badges, beetje als een 19 jarige. Waarschijnlijk heeft hij ook een ///M-badge pyama oid. Ik heb ze er liever overal vanaf...

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 17:12
Zit ook voor een i4 te kijken. Krijg alleen niet duidelijk gevonden of die interieurvoorverwarming heeft. Dat heeft iedere EV toch gok ik zo?

• Carman1971
Loona35 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:20:
Zit ook voor een i4 te kijken. Krijg alleen niet duidelijk gevonden of die interieurvoorverwarming heeft. Dat heeft iedere EV toch gok ik zo?
Ja zit er in ;)

Die Standheizungs- und Standklimatisierungs-Funktion gehört zur
Serienausstattung des BMW i4. Sie kann mit dem Bediensystem iDrive, mit
dem optionalen BMW Display Schlüssel sowie über die My BMW App per
Smartphone aktiviert werden.

Als je alles wil weten download dan de long version van de presskit, das 50 blz leesplezier ;)

https://www.press.bmwgrou...9EN/the-first-ever-bmw-i4

• Apache4u
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:31:
[...]

Nee gewoon in Nederland, maar iets vaag in die richting :p

[...]

Dit klinkt wel erg als onkunde van de dealer. Ja de optie 459 vervalt als je die stoelen kiest, maar dat is omdat het er bij de geventileerde stoelen altijd bij zit:
[Afbeelding]
https://www.bmw.de/conten...f.asset.1628587858124.pdf

Nog een leuk filmpje:
[YouTube: New BMW i4 M50 2022 - first quick REVIEW, walkaround & PRICE (better than Tesla Model 3?)]
Thanks! Dealer maar weer eens gemaild mbt die stoelen.

Dat betekent, stam + t .

• mikeyverhoef
Hoe volgen jullie de voortgang van de productie ? Ik heb een productienummer gekregen inmiddels, maar waar voer ik die in ???

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De persritten zijn van start gegaan. Embargo op reviews helaas nog tot 13 oktober.

• Franciesco
Nog een maand geduld dus…

• rolelael
mikeyverhoef schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:18:
Hoe volgen jullie de voortgang van de productie ? Ik heb een productienummer gekregen inmiddels, maar waar voer ik die in ???
Dan heb je geluk :-) want mijn bestelling in BE ..... moet pas einde van het jaar terug contact nemen dan hebben ze pas een productienummer ( week ) ....

• rolelael
Ik heb gisteren bevestiging gekregen van leverdatum : 22/04/2022 ouch

• Apache4u
  • Niet online
rolelael schreef op woensdag 15 september 2021 @ 06:34:
Ik heb gisteren bevestiging gekregen van leverdatum : 22/04/2022 ouch
Dat is dus in het meest positieve geval? Chips op tijd enzo ;-)

Dat betekent, stam + t .

• rolelael
Apache4u schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:17:
[...]

Dat is dus in het meest positieve geval? Chips op tijd enzo ;-)
jammer genoeg wel

ik zou zeggen ik koop ze wat zakken chips maar dat gaat niet helpen.. Ach blijf ik maar verder tuffen met de huidige

• Carman1971
rolelael schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:51:
[...]

jammer genoeg wel

ik zou zeggen ik koop ze wat zakken chips maar dat gaat niet helpen.. Ach blijf ik maar verder tuffen met de huidige
Op Duitse forum zit de levertijd nu rond april 22.

https://www.motor-talk.de...-i4-t7126279.html?page=12

• rolelael
Dan zal het wel kloppen. Kan 2 richtingen uit he, of het wordt naar beneden gesteld, of naar boven . en laat ons hopen naar beneden :-)

• Carman1971
Filmpje van de I4 in Sanremo Green metallic.

YouTube: NEW BMW I4 - PREMIERE

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hmm, Hanz Zimmer of niet, ik denk dat ik het spaceship geluid snel weer uit zou zetten.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 10:50
fsfikke schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:48:
Hmm, Hanz Zimmer of niet, ik denk dat ik het spaceship geluid snel weer uit zou zetten. [Streamable]
Is toch een optie van 250 euro, die je ook nog achteraf kunt kopen in hun app store dacht ik?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xsive schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:11:
[...]

Is toch een optie van 250 euro, die je ook nog achteraf kunt kopen in hun app store dacht ik?
Bij de m50 zit het er standaard bij, bij de eDrive40 is het een optie idd.

• rolelael
ik hoop dat je het uit kan zetten :-)

dan had ik nog liever het kunstmatige motor geluid dat in de 330e zit...

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 10:50
rolelael schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:12:
ik hoop dat je het uit kan zetten :-)

dan had ik nog liever het kunstmatige motor geluid dat in de 330e zit...
Ben 90% zeker dat ik in een video heb gezien dat ze door de menu's gaan en dat je het aan/uit kan zetten en meen zelfs de intensiteit.

Grappig dat ik het serieus als optie heb overwogen voor de gewone i4 :*)

[Voor 9% gewijzigd door xsive op 20-09-2021 18:03]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

• Carman1971
Erste Live-Fotos: BMW i4 M Sport in Brooklyn Grey

https://www.bimmertoday.d...in-brooklyn-grey/#image-3

Chip-Mangel: BMW Head-up-Display entfällt für viele Modelle

https://www.bimmertoday.d...tfallt-fur-viele-modelle/

Benieuwd welke opties er nog gaan overblijven bij levering :(

Blijft wel een nadeel bij herverkoop als er zo weinig opties gaan op staan.

[Voor 18% gewijzigd door Carman1971 op 30-09-2021 20:34]

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-03 18:14
Carman1971 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:30:
[...]

Chip-Mangel: BMW Head-up-Display entfällt für viele Modelle

https://www.bimmertoday.d...tfallt-fur-viele-modelle/

Benieuwd welke opties er nog gaan overblijven bij levering :(

Blijft wel een nadeel bij herverkoop als er zo weinig opties gaan op staan.
Ik ga er van uit dat dit enkel voor nieuwe bestellingen is?

• mikeyverhoef
Hoe zit dat trouwens met het vervallen van al die opties ? Kun je onder de koop uit zo ?
Ik heb geen zin in een kreupele auto, slecht voor de restwaarde.

• rolelael
Is idd voor nieuwe bestellingen. Maar volgens mij ook 'land' afhankelijk. Want ik meen mij te herinneren dat als je een config aan het make was, dat er dan telkens een opmerking stond bv dat er een bepaalde optie niet meer was. Net even gekeken in de BE configurator voor een 3 reeks en i4 ; niets vermeld over de head-up display

Volgens mij worden bij elke bestelling, alle 'parts' gereserveerd. Maar kan er naast zitten ook. Zou jammer zijn alleszins als het er niet zou opzitten bij mijn bestelde i4

• Carman1971
rolelael schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:45:
Is idd voor nieuwe bestellingen. Maar volgens mij ook 'land' afhankelijk. Want ik meen mij te herinneren dat als je een config aan het make was, dat er dan telkens een opmerking stond bv dat er een bepaalde optie niet meer was. Net even gekeken in de BE configurator voor een 3 reeks en i4 ; niets vermeld over de head-up display

Volgens mij worden bij elke bestelling, alle 'parts' gereserveerd. Maar kan er naast zitten ook. Zou jammer zijn alleszins als het er niet zou opzitten bij mijn bestelde i4
Het zou mij verbazen dat als het in Duitsland niet meer beschikbaar is het nog wel voor andere landen zou beschikbaar zijn. Ga er maar vanuit dat de BE configurator nog moet aangepast worden. Laat ons hopen dat voor wie reeds besteld heeft er wel nog alles voorradig is. Annuleren zal we mogelijk zijn maar wat is het alternatief voor een I4 ?
Pagina: 1 2 3 ... 57 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee