Wat staat dat ding hoog op z'n poten zeg!Carman1971 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:30:
Erste Live-Fotos: BMW i4 M Sport in Brooklyn Grey
https://www.bimmertoday.d...in-brooklyn-grey/#image-3
Het is ook de gewone i4 met M pack. Ik heb zelf geen idee of de 'echte' M50 lager staat?
Volgens de specificaties niet, de luchtvering achter staat soms wel op transport mode waardoor het op sommige foto's heel erg uit ziet. Maar de gap is sowieso best stevig. Zelfs met 20":rolelael schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:07:
Het is ook de gewone i4 met M pack. Ik heb zelf geen idee of de 'echte' M50 lager staat?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ugVQ1ZTZNnEi3pDK80wA5s67.png?f=user_large)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Weten we trouwens allemaal dat er 8 jaar(/max 160.000km) garantie zit op de HV-batterij?
https://www.bmw.de/conten...f.asset.1624376282819.pdf
https://www.bmw.de/conten...f.asset.1624376282819.pdf
:-) garantie zal zeker leuk zijn . Maar bij mij gaat hij na 4 jaar terug 'weg'.
De grootte van de velg wijzigt de gap niet; de omtrek van de band blijft hetzelfde..fsfikke schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Zelfs met 20"
[Afbeelding]
[YouTube: An electrifying BMW week in Munich]
Zo! Afgelopen week ook mijn i4 besteld. Jammer genoeg duurt het nog even voordat hij geleverd gaat worden (verwacht ik).
ja ik krijg geen duidelijkheid over levertermijnen, terwijl sommige hier blijkbaar wel
Mijn i4 m50 voorzien eind april 2022 ( besteld begin septemner )
Collega een gewone i4, voorzien eind januari 2022 ( besteld mid augustus )
Volgens wat ik lees op "het internet" lees worden de productie slots pas eind november bepaalt. Zou willen zeggen dat de dealers gokken wat de leverdatum zou zijn (?)
"Mijn" bedrijfswagen (gewone i4) werd vorige week besteld, verwachte leveringsdatum: medio december 2022
"Mijn" bedrijfswagen (gewone i4) werd vorige week besteld, verwachte leveringsdatum: medio december 2022
Ik neem aan dat dit een foutje is en 2021 moet zijn."Mijn" bedrijfswagen (gewone i4) werd vorige week besteld, verwachte leveringsdatum: medio december 2022
Ik hoop het toch ook :-)Worra schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:16:
[...]
Ik neem aan dat dit een foutje is en 2021 moet zijn.
Ik denk het niet... I4 m40 gisteren besteld (Belgische dealer), levering voorzien einde 2022. Kan zelfs uitlopen naar begin 2023.Worra schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:16:
[...]
Ik neem aan dat dit een foutje is en 2021 moet zijn.
Bevestigd is dat de productie tot en met september 2022 volledig vol zit.
YouTube: BMW i4 M50, 'S WERELDS BESTE PERFORMANCE EV
YouTube: BMW i4 M50 - AutoWeek Review
YouTube: BMW i4 M50 driving REVIEW - the German midsize EV sedan against the ...
Eerste rijtesten beschikbaar.
YouTube: BMW i4 M50 - AutoWeek Review
YouTube: BMW i4 M50 driving REVIEW - the German midsize EV sedan against the ...
Eerste rijtesten beschikbaar.
[ Voor 32% gewijzigd door Carman1971 op 13-10-2021 00:30 ]
Dat is dan voor de Belgische markt lijkt me? Ik heb bij de bestelling (vorige week) begrepen dat de auto in feb/maart 2022 geleverd gaat worden.Milton1 schreef op Tuesday 12 October 2021 @ 16:32:
[...]
Ik denk het niet... I4 m40 gisteren besteld (Belgische dealer), levering voorzien einde 2022. Kan zelfs uitlopen naar begin 2023.
Bevestigd is dat de productie tot en met september 2022 volledig vol zit.
Kan het zijn dat men in Belgie minder 'slots gereserveerd heeft' en dat daarom de levertijd zo is opgelopen?
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2021 14:30 ]
Dat is ook wat ik heb begrepen, wel raar dat het in Belgisch zo anders kan zijn.rolelael schreef op Monday 11 October 2021 @ 10:00:
ja ik krijg geen duidelijkheid over levertermijnen, terwijl sommige hier blijkbaar wel
Volgens mij hangt het ook nog eens af van dealer tot dealer hoeveel slots ze krijgen.
Mijn dealer ( in BE) is best een hele grote. Dus mogelijks valt dat dan nog wel mee. Acht als t niet zo is, jammer maar toch niets aan te doen.
Mijn dealer ( in BE) is best een hele grote. Dus mogelijks valt dat dan nog wel mee. Acht als t niet zo is, jammer maar toch niets aan te doen.
Damn, heel dik! Nu kan ik al helemaal niet wachten!!!
Mmm... we hebben 2 grote dealers in België bezocht en beiden hadden exact hetzelfde verhaal, welke is identiek aan wat zo lees op de Duitse fora (motor-talk.de); productie is volledig toegekend tot en met einde Q3 2022.TheVMaster schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Dat is dan voor de Belgische markt lijkt me? Ik heb bij de bestelling (vorige week) begrepen dat de auto in feb/maart 2022 geleverd gaat worden.
Kan het zijn dat men in Belgie minder 'slots gereserveerd heeft' en dat daarom de levertijd zo is opgelopen?
We zien wel. Bij de andere merken is het niet anders: heb voor mezelf een Mercedes W206 (nieuwe C-klasse) besteld begin september, levering voorzien augustus 2023

Op youtube zijn er , naast de 3 die hier al gepost zijn, opeens heel veel fimpjes te vinden. Duidelijk dat het embargo is opgeheven 👍🏻 . Na het kijken ben ook ik nog enthousiaster geworden, erg gaaf. Het enige waar ik wel heel benieuwd naar ben is de werkelijke range van de m50.
Dat betekent, stam + t .
Dat ontbreekt helaas bij de meeste videos en zal nog wel even duren totdat de pers er langere tijd mee kan rijden. Nu konden ze enkel een ritje MUC > Berchtesgaden maken waarbij ze natuurlijk niet de hele rit op Eco Pro hebben geredenApache4u schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:25:
Op youtube zijn er , naast de 3 die hier al gepost zijn, opeens heel veel fimpjes te vinden. Duidelijk dat het embargo is opgeheven 👍🏻 . Na het kijken ben ook ik nog enthousiaster geworden, erg gaaf. Het enige waar ik wel heel benieuwd naar ben is de werkelijke range van de m50.
Snap ik, ben heel benieuwd met wat voor verhaal de dealers in NL komen. Kan me ook wel voorstellen dat er slotes gereserveerd zijn, althans dat hoop ik dan :-)Milton1 schreef op Thursday 14 October 2021 @ 09:13:
[...]
Mmm... we hebben 2 grote dealers in België bezocht en beiden hadden exact hetzelfde verhaal, welke is identiek aan wat zo lees op de Duitse fora (motor-talk.de); productie is volledig toegekend tot en met einde Q3 2022.
We zien wel. Bij de andere merken is het niet anders: heb voor mezelf een Mercedes W206 (nieuwe C-klasse) besteld begin september, levering voorzien augustus 2023
YouTube: BMW i4 M50 REVIEW | De eerste elektrische M ooit is ge-wél-dig (en Z...
Nog eentje van Roland Tameling
Nog eentje van Roland Tameling
Ik krijg net een mail van de leasemaatschappij. De levertijd van mijn i4 staat nu gepland voor eind april 2022. Dat komt dus redelijk overeen wat mij bij de dealer vertelden.
Het is wel een voorlopige planning:
Het is wel een voorlopige planning:
Hier volgt een korte update over de bestelstatus van uw leaseauto. De fabrikant heeft de bestelling opgenomen in zijn productieplanning. Een eerste indicatie voor de afleverweek is week 17 in 2022.
In potlood op de kalender
De nu geschatte afleverweek komt meestal overeen met de datum die we vandaag afgeven. Toch kan het voorkomen dat de fabrikant zijn planning moet aanpassen. De productie van een auto is nu eenmaal een complex proces. Voorkom teleurstelling en zet de datum in potlood op de kalender. Verandert de afleverweek, dan laten we u dat op tijd weten via e-mail.
[ Voor 65% gewijzigd door TheVMaster op 18-10-2021 09:51 ]
Nice ! Hoop dat ik hetzelfde nieuws krijg :-)TheVMaster schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:08:
Ik krijg net een mail van de leasemaatschappij. De levertijd van mijn i4 staat nu gepland voor eind april 2022. Dat komt dus redelijk overeen wat e mij bij de dealer vertelden.
En dat is in NL? Ik heb namelijk ook vorige week de leasemaatschappij opdracht gegeven om de auto te bestellen (i4 edrive40)TheVMaster schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:08:
Ik krijg net een mail van de leasemaatschappij. De levertijd van mijn i4 staat nu gepland voor eind april 2022. Dat komt dus redelijk overeen wat e mij bij de dealer vertelden.
Dat is inderdaad in Nederland.HouseQ schreef op Monday 18 October 2021 @ 09:27:
[...]
En dat is in NL? Ik heb namelijk ook vorige week de leasemaatschappij opdracht gegeven om de auto te bestellen (i4 edrive40)
Ik vrees dat de recentste bestellingen eerder eind 2022 gaan gaan. Mijn bestelling is begin augustus doorgevoerd en volgens dealer richtdatum 25/04/2022
YouTube: BMW i4 M50: Was BMW besser kann als Tesla & was nicht!
uitgebreide review in het Duits.
Knap dat bij verkeersfile de wagen via de autopilot vanzelf helemaal links gaat rijden om een noodrijstrook voor hulpdiensten te maken
uitgebreide review in het Duits.
Knap dat bij verkeersfile de wagen via de autopilot vanzelf helemaal links gaat rijden om een noodrijstrook voor hulpdiensten te maken
Dat is ook de richtddatum die ze mij dus gaven. We gaan het wel meemaken....rolelael schreef op Monday 18 October 2021 @ 10:07:
Ik vrees dat de recentste bestellingen eerder eind 2022 gaan gaan. Mijn bestelling is begin augustus doorgevoerd en volgens dealer richtdatum 25/04/2022
Toevallig niet dezelfde leasing firmaTheVMaster schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:11:
[...]
Dat is ook de richtddatum die ze mij dus gaven. We gaan het wel meemaken....

Nope, Leaseplan.rolelael schreef op Monday 18 October 2021 @ 17:42:
[...]
Toevallig niet dezelfde leasing firma) #Alphabet
Bij mij wel (in BE)rolelael schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:42:
[...]
Toevallig niet dezelfde leasing firma) #Alphabet
Ja jouw afleverdatum kan vrees ik wel kloppen.. ik hoop t natuurlijk niet ( want veel later besteld dan de mijne )
Weet wel dat alphabet onder de bmw group valt. Dus of dat nog mee gaat spelen geen idee
YouTube: Pre-Production 2022 BMW i4 eDrive40 Showcase/Walkaround
BMW I4 e40 in Sanremo Green
Waarbij je ziet dat je op de achterbank een stuk meer voetruimte hebt bij de normale sport stoelen ivm de M-stoelen. Helaas is die optie in Europa niet mogelijk met Cognac Vernasca Leder.Carman1971 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:09:
Ik ben overigens bijna zover om te bestellen, had ik eerder aan toe moeten komen want nu wordt september volgend jaar aangeduid
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 20-10-2021 23:25 ]
Maar de M stoelen zijn knapper! Maar ik heb ze ook niet genomen hoor en braaf bij vernasca zwart gebleven. Ik had misschien nu eens wat meer iets gedurfder moeten kiezen? Ach das dan voor de volgende 😂
Weet iemand of de i4 momenteel ergens in Nederland of net over de grens in Duitsland te bekijken is? Officieel pas vanaf medio december in de showroom begreep ik, maar her en der lees ik ook dat sommige mensen de i4 al ergens gezien hebben (buiten Berkel en Rodenrijs).
Is misschien een beetje uit de richting ;-) Maar in het Driving Experience Center in Bornem (BE) staat een I4 40 M-versie in Individual eea grijs. Afgelopen weekend zeer uitgebreid goedgekeurd, NADAT we 'm besteld hadden 2 weken voorheen ;-)Franciesco schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:59:
Weet iemand of de i4 momenteel ergens in Nederland of net over de grens in Duitsland te bekijken is? Officieel pas vanaf medio december in de showroom begreep ik, maar her en der lees ik ook dat sommige mensen de i4 al ergens gezien hebben (buiten Berkel en Rodenrijs).
Dank voor de reactie @Milton1
Bornem is inderdaad wel erg ver weg (ca 250km). Hopelijk is er ook nog een adres dichter in mijjn buurt.
De kans is overigens klein dat de i4 voor mijn gebruik geschikt is, maar als het even kan zou ik hem in het echt willen bekijken zodat ik zeker ben.
Bornem is inderdaad wel erg ver weg (ca 250km). Hopelijk is er ook nog een adres dichter in mijjn buurt.
De kans is overigens klein dat de i4 voor mijn gebruik geschikt is, maar als het even kan zou ik hem in het echt willen bekijken zodat ik zeker ben.
Zo! Ook deze staat enorm hoog op z'n poten zeg.Carman1971 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:09:
Blijft een knap stukje techniek hoe ze een I4 in elkaar zetten.
Hopelijk niet te veel vertraging door tekort aan chips.
YouTube: BMW i4 M50 Production - FIRST look | This is how it's made!
Het Portimaoblauw gaat best wel stevig richting paars. Benieuwd om hem te zien.
YouTube: Production of Electric BMW i4 in Germany
The first series-produced BMW i4 has today rolled off the production lines at BMW Group Plant Munich. The company’s home plant now manufactures all drive variants on a single assembly line.
YouTube: BMW Electric Cars Factory - Production 2022 BMW i4 in Germany
https://www.stern.de/gese...ighters--i4-30856794.html
Hopelijk niet te veel vertraging door tekort aan chips.
YouTube: BMW i4 M50 Production - FIRST look | This is how it's made!
Het Portimaoblauw gaat best wel stevig richting paars. Benieuwd om hem te zien.
YouTube: Production of Electric BMW i4 in Germany
The first series-produced BMW i4 has today rolled off the production lines at BMW Group Plant Munich. The company’s home plant now manufactures all drive variants on a single assembly line.
YouTube: BMW Electric Cars Factory - Production 2022 BMW i4 in Germany
https://www.stern.de/gese...ighters--i4-30856794.html
[ Voor 60% gewijzigd door Carman1971 op 22-10-2021 21:18 ]
Portimablauw is best knap. Heb hem in augustus gezien in t Belux centrum.. maar iets te voor mezelf
)

Staat er ondertussen niet meer. Enige wat je nu kan doen is vriendelijk vragen of ze de "gewone" nieuwe 4 serie willen laten zien (zit onder doek) en dan even binnenin de iX piepen om de console te bekijken. Dat ben ik net gaan doen...Milton1 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Is misschien een beetje uit de richting ;-) Maar in het Driving Experience Center in Bornem (BE) staat een I4 40 M-versie in Individual eea grijs. Afgelopen weekend zeer uitgebreid goedgekeurd, NADAT we 'm besteld hadden 2 weken voorheen ;-)
Hij is idd vertrokken op een dealer tour door het land. Begin November gaan we 'm proefrijdenTonioRoffo schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Staat er ondertussen niet meer. Enige wat je nu kan doen is vriendelijk vragen of ze de "gewone" nieuwe 4 serie willen laten zien (zit onder doek) en dan even binnenin de iX piepen om de console te bekijken. Dat ben ik net gaan doen...

Ik zag dat in België de prijzen met bijna €3000 verhoogt zijn
Ik heb begin van de week eindelijk mijn bestelling opgegeven, ben uiteindelijk uitgeweken naar Duitsland omdat dealers in Nederland erg zuinig deden met korting.
Hopelijk krijg ik snel de bevestiging voordat in Duitsland de prijzen ook stijgen
Levering wordt verwacht in september volgend jaar.
i4 M50 in Tansanitblau, Cognac M stoelen, Carbon Pack en zo ongeveer alles behalve de stoelverwarming achter, trekhaak en het rookpakket.
Binnenkort eens kijken of ik mijn €250 reservering weer terug kan krijgen van de Nederlandse dealer. Kan hij hopelijk weer iemand blij maken met een vroeger productieslot.
Ik heb begin van de week eindelijk mijn bestelling opgegeven, ben uiteindelijk uitgeweken naar Duitsland omdat dealers in Nederland erg zuinig deden met korting.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hopelijk krijg ik snel de bevestiging voordat in Duitsland de prijzen ook stijgen
i4 M50 in Tansanitblau, Cognac M stoelen, Carbon Pack en zo ongeveer alles behalve de stoelverwarming achter, trekhaak en het rookpakket.
Binnenkort eens kijken of ik mijn €250 reservering weer terug kan krijgen van de Nederlandse dealer. Kan hij hopelijk weer iemand blij maken met een vroeger productieslot.
[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2021 15:53 ]
Misschien nu ook maar gaan bestellen als ik hoor dat levertijden 9 maanden tot een jaar gaan zijn.
Wel ik twijfel nog tussen een i4 of een 330e ( of c300e)
Ik rij nu met een 430i en 100% tevreden maar nieuwe moet een elektrische of hybride zijn. Deze week wat KMs gedaan met de 330e en beviel me niet echt. Ik vind de 4 reeks ook zoveel mooier dan de 3.
Het rijbereik van de i4 geeft me nog twijfels. Bij jullie niet ?
Drie keer per jaar naar Italië , volgeladen en met 2 e-bikes op de trekhaak. Rijbereik ??
Ik rij nu met een 430i en 100% tevreden maar nieuwe moet een elektrische of hybride zijn. Deze week wat KMs gedaan met de 330e en beviel me niet echt. Ik vind de 4 reeks ook zoveel mooier dan de 3.
Drie keer per jaar naar Italië , volgeladen en met 2 e-bikes op de trekhaak. Rijbereik ??
Ik heb met de 420i gaan rijden ( en rij momenteel met een a5 tdi 190pk) en de 420i was veel te licht v motor. Dan ook nog met de 330e gereden; reed super maar rijbereik puur elektrisch neen dat is het niet. De c300e was ik naar aan het kijken( want fe range is bijna 100k ) maar wegens steeds uitstellen besteldatum naar de i4 gekeken. En ik heb ook getwijfeld ikv de range en op vakantie gaan ( en ja ook naar italie ) en toch gedaan. Ik denk dat je gewoon je reis wat beter moet plannen. Op voorhand x aantal laadpunten selecteren etc. Maar goed ik ga het zien
Dat naar Italië rijden zal wel lukken maar die twee zware e-bikes op de trekhaak. Op mijn 430i scheelt dit een extra 2 liter verbruik.rolelael schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:24:
Ik heb met de 420i gaan rijden ( en rij momenteel met een a5 tdi 190pk) en de 420i was veel te licht v motor. Dan ook nog met de 330e gereden; reed super maar rijbereik puur elektrisch neen dat is het niet. De c300e was ik naar aan het kijken( want fe range is bijna 100k ) maar wegens steeds uitstellen besteldatum naar de i4 gekeken. En ik heb ook getwijfeld ikv de range en op vakantie gaan ( en ja ook naar italie ) en toch gedaan. Ik denk dat je gewoon je reis wat beter moet plannen. Op voorhand x aantal laadpunten selecteren etc. Maar goed ik ga het zien
Ik vertrek morgen naar Italië en ga is wat letten op de laadpalen onderweg. 😀
Keep me informed ( en geef maar wat tips ) :-)
Ik rij op via St-Vith zo naar Pirmasens , een traject met weinig laadpalen vrees ik 😬rolelael schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:37:
Keep me informed ( en geef maar wat tips ) :-)
Wat ik in mijn omgeving zie met vrienden die electrisch rijden is dat ze , als ze op vakantie willen met de auto, gewoon ruilen met andere, fossiele, vrienden. Of toch gewoon electrisch gaan. Na 4 uur rijden ben je denk ik wel even toe aan een break. Kan alleen lastig worden qua laden in het hoogseizoen kan ik me zo voorstellen..
Dat betekent, stam + t .
Dat is dan in België denk ik? Of lopen de lever tijden in Nederland ook snel op?RobbieHifi schreef op Thursday 28 October 2021 @ 09:39:
Misschien nu ook maar gaan bestellen als ik hoor dat levertijden 9 maanden tot een jaar gaan zijn.
Dat zijn uiteindelijk dan ook maar 6 "extreem" lange ritten per jaar3alleedan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:15:
Wel ik twijfel nog tussen een i4 of een 330e ( of c300e)
Op onderstaande pagina van BMW kan je zelf het potentiële rijbereik raadplegen met een aantal parameters:
https://www.bmw.be/nl/all...021/bmw-i4-overzicht.html
Zonder extra gewicht weliswaar.
Had van contact met BMW (van Poelgeest). Ze gaven aan voor de edrive40 dat de levertijd niet vertraagd zijn en zo 3-5 maanden duurt. Wel werd gezegd dar de levertijd voor een M50 een stuk langer is..einde 2022
Dat verklaart wel het een en ander. Ik heb niet de M50 besteld (en ook bij van Poelgeest), vandaar dat die dus in april 2022 geleverd gaat worden.Gamepc schreef op Friday 29 October 2021 @ 17:06:
Had van contact met BMW (van Poelgeest). Ze gaven aan voor de edrive40 dat de levertijd niet vertraagd zijn en zo 3-5 maanden duurt. Wel werd gezegd dar de levertijd voor een M50 een stuk langer is..einde 2022
Vandaag 700 km op de autobahn gereden met de twee e-bikes op de trekhaak. Verbruik 9.5 liter met de 430i. Normaal een 7 liter.wvc_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:34:
[...]
Dat zijn uiteindelijk dan ook maar 6 "extreem" lange ritten per jaar3
Op onderstaande pagina van BMW kan je zelf het potentiële rijbereik raadplegen met een aantal parameters:
https://www.bmw.be/nl/all...021/bmw-i4-overzicht.html
Zonder extra gewicht weliswaar.
Ik probeer wat meer info te zoeken wat dit zou geven met de i4.
Kan ik bevestigen nu. M50 besteld op 29/10, verwachte levertijd 30/10/2022.TheVMaster schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:02:
[...]
Dat verklaart wel het een en ander. Ik heb niet de M50 besteld (en ook bij van Poelgeest), vandaar dat die dus in april 2022 geleverd gaat worden.
Goed volladen en dan over de Autobahn?lveh schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:44:
heb ook een m50 besteld in duitsland, iemand tips over hoe deze vlot naar Belgie te krijgen?
Nee zonder gekheid, je zal in België de BTW moeten afdragen. Dus in Duitsland heb je Exportkentekens nodig, pas bij uitvoer zal je van de dealer de BTW terug krijgen.
Handiger is het natuurlijk als je hem 6 maanden in Duitsland op kenteken kan houden, dan kan je ook de €5000 subsidie krijgen.
[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 08-11-2021 14:10 ]
Deze link kan al helpen :lveh schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:44:
heb ook een m50 besteld in duitsland, iemand tips over hoe deze vlot naar Belgie te krijgen?
https://www.eccbelgie.be/themas/auto/auto-kopen-in-europa
Vraag is heb je nieuw gekocht of 2dehands ?
Normaal zorg je er voor als je koopt dat de verkoper de transitplaten en uitschrijving in Duitsland voor je wil doen.
Zo doe ik het altijd met mij maat in Duitsland.
Je moet dan wel een volmachtformulier ondertekenen dat hij de auto op jouw naam mag overzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Carman1971 op 08-11-2021 16:50 ]
New BMW Multimedia System & Digital Cockpit 2022 (BMW i4, iX)
YouTube: New BMW Multimedia System & Digital Cockpit 2022 (BMW i4, iX)
YouTube: New BMW Multimedia System & Digital Cockpit 2022 (BMW i4, iX)
Daarstraks voor een i4 eDrive40 gaan zien . Enkel 3% korting , nu bestellen en levering pas in Q1 2023 !!
😳 dat is in België mag ik aannemen? Maar even los van het land, zijn die bestellingen nu zo enorm opgelopen? 😱alleedan schreef op Friday 12 November 2021 @ 21:46:
Daarstraks voor een i4 eDrive40 gaan zien . Enkel 3% korting , nu bestellen en levering pas in Q1 2023 !!
Yes. In België. Bestellingen komen enorm binnen.
Dit is inderdaad in België. Vrijdag bij de dealer geweest en zou rond februari-maart 2023 geleverd worden. ZondeTheVMaster schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:27:
[...]
😳 dat is in België mag ik aannemen? Maar even los van het land, zijn die bestellingen nu zo enorm opgelopen? 😱
M50 begin september 2021 besteld in NL. Beloofde afleverdatum half maart 2022.
Vandaag ff gecheckt bij de dealer:
De fabriek richt zich eerst op de productie van de i4. Eerste leveringen van M50 verschoven naar half juni 2022 op z’n vroegst.
Dus nog ff geduld hebben!
PS. Eerste demo’s van i4M50 komen naar verwachting eind december bij de dealers te staan.
Vandaag ff gecheckt bij de dealer:
De fabriek richt zich eerst op de productie van de i4. Eerste leveringen van M50 verschoven naar half juni 2022 op z’n vroegst.
Dus nog ff geduld hebben!
PS. Eerste demo’s van i4M50 komen naar verwachting eind december bij de dealers te staan.
Vandaag ook full options (op de stoelventilatie na) M50 besteld in NL. Verwachting levering juli 2022.
Begreep dat de demo de 2e week in NL beschikbaar is.
Eindelijk kwalitatieve vervanging voor de Model 3 P:-)
Damn, mag ik net een nieuwe kiezen, ben je blij dat je de i4 kunt nemen en krijg je dit weerHeerenjasper schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:46:
[...]
Dit is inderdaad in België. Vrijdag bij de dealer geweest en zou rond februari-maart 2023 geleverd worden. Zonde

Het was deze of de model 3. Dan maar de Tesla. Hopelijk valt de Chinese bouwkwaliteit beter mee.
Model 3P uit 2019 was een ramp, begreep dat de recente versies stukken beter zijnJuzels schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:54:
[...]
Damn, mag ik net een nieuwe kiezen, ben je blij dat je de i4 kunt nemen en krijg je dit weer.
Het was deze of de model 3. Dan maar de Tesla. Hopelijk valt de Chinese bouwkwaliteit beter mee.
Net gesproken met Poelgeest in Amsterdam. Blijkbaar is mijn auto nu uitgesteld naar levering in juni 2022 (was april). 
Daarnaast heb ik een proefrit ingepland voor eind december. Kan ik eindelijk voelen hoe de auto gaat rijden.
Daarnaast heb ik een proefrit ingepland voor eind december. Kan ik eindelijk voelen hoe de auto gaat rijden.
Na die berichten hier heb ik zelf ook maar even gebeld met de dealer waar ik de M50 besteld heb. Ekris.
Daar was nog niets bekend over evt uitstel. Ik heb de mijne eind Augustus besteld trouwens, met een verwachte levertijd van Feb 2020.
Hij gaf wel aan dat er in BE en DE meer problemen waren dan hier vanwege toegewezen productieslots.
BMW Nederland had volgens hem 2500 slots toegewezen gekregen waarvan 900 voor de M50. BE was beduidend minder. Verder werd er ook nog aangegeven dat er voor fossiele auto's op dit moment geen opties beschikbaar waren vanwege het chiptekort en dat alles naar electrisch ging. Hij zou met BMW contact opnemen om eea te checken mbt levertijden nadat ik hem wees op de verschillende fora waar al uitstel werd gemeld voor bestellingen van de m50. Zodra ik meer hoor, post ik het hier.
Daar was nog niets bekend over evt uitstel. Ik heb de mijne eind Augustus besteld trouwens, met een verwachte levertijd van Feb 2020.
Hij gaf wel aan dat er in BE en DE meer problemen waren dan hier vanwege toegewezen productieslots.
BMW Nederland had volgens hem 2500 slots toegewezen gekregen waarvan 900 voor de M50. BE was beduidend minder. Verder werd er ook nog aangegeven dat er voor fossiele auto's op dit moment geen opties beschikbaar waren vanwege het chiptekort en dat alles naar electrisch ging. Hij zou met BMW contact opnemen om eea te checken mbt levertijden nadat ik hem wees op de verschillende fora waar al uitstel werd gemeld voor bestellingen van de m50. Zodra ik meer hoor, post ik het hier.
Dat betekent, stam + t .
Ja, ik begreep van Poelgeest ook dat alles naar de i4 gaat qua chips. Er kon ook daar niet bevestigd worden dat de M50 inderdaad naar achteren was geschoven. Wel weet ik dat ze nu (blijkbaar) de planning in de fabriek hebben gemaakt, waarbij mijn iDrive 40 dus van maart naar juni is verschoven.Apache4u schreef op Wednesday 17 November 2021 @ 10:13:
Na die berichten hier heb ik zelf ook maar even gebeld met de dealer waar ik de M50 besteld heb. Ekris.
Heb inderdaad hetzelfde te horen gekregen (ook van Poelgeest). Na 1,5 maand heen en weer ping-pongen van contracten en goedkeuringen tussen werkgever/fleetmanagement & leasemaatschappij eindelijk gisteren mijn idrive40 in bestelling gezet. Verwachte levertijd begin Augustus!!TheVMaster schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:22:
[...]
Ja, ik begreep van Poelgeest ook dat alles naar de i4 gaat qua chips. Er kon ook daar niet bevestigd worden dat de M50 inderdaad naar achteren was geschoven. Wel weet ik dat ze nu (blijkbaar) de planning in de fabriek hebben gemaakt, waarbij mijn iDrive 40 dus van maart naar juni is verschoven.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0fEXoryQeh35WSROILM1zFOk.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door daWeasel op 17-11-2021 15:44 ]
Iemand enig idee welk merk en type accu in de i4 ligt?
BMW’s increased cell orders are spread across China’s Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. and EVE Energy Co., South Korea’s Samsung SDI Co. and Sweden’s Northvolt AB.
https://www.bloomberg.com...teries-as-ev-demand-grows
https://www.bloomberg.com...teries-as-ev-demand-grows
Een heel goede morgen
Ik heb gisteren bericht van mijn dealer gehad ( van Poelgeest Heemstede ) , dat de levering van mijn M50 gepland staat voor februari a.s.
14 augustus j.l. besteld, ik ben verrast moet ik zeggen.
Ik heb gisteren bericht van mijn dealer gehad ( van Poelgeest Heemstede ) , dat de levering van mijn M50 gepland staat voor februari a.s.
Oew! Dat is goed nieuws!mikeyverhoef schreef op Saturday 20 November 2021 @ 11:41:
Een heel goede morgen![]()
Ik heb gisteren bericht van mijn dealer gehad ( van Poelgeest Heemstede ) , dat de levering van mijn M50 gepland staat voor februari a.s.![]()
Wat denken jullie van deze configuratie?
https://renderings.evecp....6_be_Villa_day_cam_06.jpg
https://renderings.evecp....6_be_Villa_day_cam_04.jpg
(Ik twijfel nog over de kleur en het zonnewerende glas achteraan)
Die groene kleur staat haar goed. Ik was zelf aan het kijken voor Sunset Orange, maar die groene is wel kei vet.St_frederik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:32:
Ik heb deze besteld met mokka interieur en rode remklauwen.St_frederik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:32:
Vrijdag gebeld door de dealer, proefrit in i4 M50 staat ingepland voor 10 decemberjefkuil schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:45:
Vandaag ook full options (op de stoelventilatie na) M50 besteld in NL. Verwachting levering juli 2022.
Netjes, ik heb in de laatste week van december een proefrit in de ‘gewone’ i4. 🥳🥳jefkuil schreef op Sunday 21 November 2021 @ 23:50:
[...]
Vrijdag gebeld door de dealer, proefrit in i4 M50 staat ingepland voor 10 december![]()
Ikzelf moet volgend jaar veranderen van bedrijfswagen; nagenoeg verplichting om full EV te gaan.
Testrit gedaan met:
- Tesla Model 3 standaard: vond ik heel goed rijden eigenlijk; kwaliteit van het interieur voelde erg goed aan. Maar dat minimalisme, niet mijn ding. Kleine koffer ook
- Polestar 2: ruime wagen; maar interieur tegenvaller voor mij, vooral middenconsole. Zonde voor zo een wagen. Tevens voel je dat je op platform van eerder SUV gerichte wagen rijdt, minder mijn ding.
Daarom nu vooral richting i4 aan het kijken.
Gisteren bij de dealer geweest: nu bestelling in België; levering in 2022 niet meer mogelijk. Bestellingen gaan heel hard blijkbaar.
In principe vanaf dit weekend zijn de i4's te bekijken in de showroom. Garage in de buurt heeft deze ochtend i4 M50 binnen gekregen...
Testrit gedaan met:
- Tesla Model 3 standaard: vond ik heel goed rijden eigenlijk; kwaliteit van het interieur voelde erg goed aan. Maar dat minimalisme, niet mijn ding. Kleine koffer ook
- Polestar 2: ruime wagen; maar interieur tegenvaller voor mij, vooral middenconsole. Zonde voor zo een wagen. Tevens voel je dat je op platform van eerder SUV gerichte wagen rijdt, minder mijn ding.
Daarom nu vooral richting i4 aan het kijken.
Gisteren bij de dealer geweest: nu bestelling in België; levering in 2022 niet meer mogelijk. Bestellingen gaan heel hard blijkbaar.
In principe vanaf dit weekend zijn de i4's te bekijken in de showroom. Garage in de buurt heeft deze ochtend i4 M50 binnen gekregen...
BMW i4 Declared one of the most efficient EVs on the market
https://www.bmwblog.com/2021/11/23/bmw-i4-efficiency/
Even though deliveries of the BMW i4 haven’t officially started, the electric four-door coupe from Bavaria is already stirring up a lot of curiosity. But even though it’s not really here just yet, the car was already declared one of the most efficient EVs you can buy by the UK-based publication, Electrifying.com.
https://www.electrifying.com/efficiency-rating
Blij met mijn keuze voor de BMW I4
https://www.bmwblog.com/2021/11/23/bmw-i4-efficiency/
Even though deliveries of the BMW i4 haven’t officially started, the electric four-door coupe from Bavaria is already stirring up a lot of curiosity. But even though it’s not really here just yet, the car was already declared one of the most efficient EVs you can buy by the UK-based publication, Electrifying.com.
https://www.electrifying.com/efficiency-rating
Blij met mijn keuze voor de BMW I4
Vandaag contact gehad met BMW. In Nederland is nu bestellen en najaar geleverd worden.
En dat geldt dan voor de i4 eDrive 40, de 50 of allebei?
i4 eDrive 40 niet gevraagd naar de 50Franciesco schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:15:
En dat geldt dan voor de i4 eDrive 40, de 50 of allebei?
[ Voor 6% gewijzigd door RobbieHifi op 24-11-2021 14:02 ]
2022 BMW i4 M50 in Alpinweiß uni - the beauty
YouTube: 2022 BMW i4 M50 in Alpinweiß uni - the beauty
YouTube: 2022 BMW i4 M50 in Alpinweiß uni - the beauty
Contacted my Be dealer Today for a production slot….. not available. He told me no i4m50 did have a production slot yet ( expected to get it in January ). Could be that the first prod slots are given to what is logically to the first orders.. but not at the orders my dealer did. Keep you posted
Afgelopen week de eDrive40 besteld, vanochtend bericht ontvangen van de dealer. De verwachte leverdatum is 15 juli 2022
, maar dat kan nog veranderen uiteraard.
Ik heb gekozen voor de kleur Sanremo Grun Metallic met leder Vernasca Mokka stoelbekleding.
Verder vrij compleet met de volgende opties:
- Model M Sport
- High Executive
- M Sport Plus
- Shadow Line met uitgebreide omvang
- Koplampen Shadow Line
- Safety Pack
- Extra getint glas achter
- M achterspoiler
- Comfort Access
- Harman Kardon Sound System
- Adaptief M onderstel
Kan niet wachten tot ie er is!!

Ik heb gekozen voor de kleur Sanremo Grun Metallic met leder Vernasca Mokka stoelbekleding.
Verder vrij compleet met de volgende opties:
- Model M Sport
- High Executive
- M Sport Plus
- Shadow Line met uitgebreide omvang
- Koplampen Shadow Line
- Safety Pack
- Extra getint glas achter
- M achterspoiler
- Comfort Access
- Harman Kardon Sound System
- Adaptief M onderstel
Kan niet wachten tot ie er is!!
[ Voor 56% gewijzigd door wishoe op 29-11-2021 12:25 ]
Congratz en dat lijkt me toch wel heel snel die leverdatum? In hoop t voor je hoor 🤪
Lijkt mij ook vrij rap, ik heb al juli/augustus doorgekregen (M50).rolelael schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:32:
Congratz en dat lijkt me toch wel heel snel die leverdatum? In hoop t voor je hoor 🤪
Iemand idee welk of er verschil is qua levertijd 40 VS 50?
Nice, vooral die groene kleurstelling heeft echt wel een mooie uitstraling. Chapeau.wishoe schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:20:
Afgelopen week de eDrive40 besteld, vanochtend bericht ontvangen van de dealer. De verwachte leverdatum is 15 juli 2022, maar dat kan nog veranderen uiteraard.
Heel dik in de opties. Omwille van budget zal ik meer kwistig met opties gaan strooien.
Zelf wil ik toch echt eerst een ritje maken met de BMW i4. Stalk Ekris bijna wekelijks
Vorige week wel met een KIA EV6 gereden. Die is wel een tandje goedkoper, maar viel mij niet tegen.
Het zijn voor mij de enige EV's die nog in de running zijn, met een voorkeur voor i4.
Dank je!rolelael schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:32:
Ja, de aangegeven levertijd heeft mij positief verrast. Ik lees verschillende berichten over levertijden die oplopen tot een jaar, dus had daar ook al rekening mee gehouden. Hopelijk kunnen ze het ook daadwerkelijk nakomen!
Klopt, ik had hem eerst in Dravitgrau laten opstellen, maar enkele weken geleden zag ik de groene kleur in de showroom, pff meteen verkocht!RobbieHifi schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:45:
[...]
Nice, vooral die groene kleurstelling heeft echt wel een mooie uitstraling. Chapeau.
Heel dik in de opties. Omwille van budget zal ik meer kwistig met opties gaan strooien.
Zelf wil ik toch echt eerst een ritje maken met de BMW i4. Stalk Ekris bijna wekelijks
Vorige week wel met een KIA EV6 gereden. Die is wel een tandje goedkoper, maar viel mij niet tegen.
Het zijn voor mij de enige EV's die nog in de running zijn, met een voorkeur voor i4.

Ik heb zojuist een proefrit ingepland bij Kalfsbeek Schiedam voor komende weekend, was gelukkig nog plek.
Ben benieuwd!
Dat groen is zoveel mooier! (ik ben ook wat allergisch voor grijs op auto's).wishoe schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:57:
[...]
Klopt, ik had hem eerst in Dravitgrau laten opstellen, maar enkele weken geleden zag ik de groene kleur in de showroom, pff meteen verkocht!![]()
Ik heb zojuist een proefrit ingepland bij Kalfsbeek Schiedam voor komende weekend, was gelukkig nog plek.
Ben benieuwd!
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.