TechBert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[...]
Ben wel benieuwd dan, ook kort geleden met de mini electric gereden, deze staat bij ons voor levering Maart 2022 als 2de auto. Ik ga morgen een ritje maken in de i4 40. Op papier zou de i4 een stuk sneller moeten zijn.
Vandaag de kans gehad om een ritje te maken van een uur. Eerste indruk is zeer positief. Ik heb het afgelopen half jaar in een Enyaq gereden dus voor veel functionaliteit is dat toch het referentiekader...dat zullen sommige BMW rijders misschien niet waarderen.
-Ik zit direct goed met mijn 1m93 lengte. Niet zo comfortabel als een Enyaq maar wel veel meer direct in contact met de auto. Heerlijk, doet me weer denken aan de verschillende 3 series die ik in het verleden in mijn bezit heb gehad. Ik voelde me direct thuis met een brede lag op mijn gezicht.
-Deze stoel had alle verstelmogelijkheden en dat zie ik wel als een must voor lange ritten.
-De i4 reageert vrij rustig en ontspannen als je hem niet om meer vraagt. Lange ritten zijn comfortabel denk ik.
-Het sportief rijgedrag vond ik wel goed zitten, zeker sneller dan de mini electric! (in tegenstelling tot de berichten eerder)

Ook de wegligging was voor mij BMW waardig.
-Auto pilot werkt zeer goed, in de enyaq was dit al een goed functionerende oplossing, BMW heeft het toch nog beter neergezet. Van wat ik in een uurtje heb kunnen uitproberen vrij soepel.
-Dan het heads up display. Dit is geweldig en van een ander niveau tov de HUD's die ik in de markt heb gezien, je krijgt er enorm veel relevante informatie op, ben je met media zaken aan het uitzoeken krijg je het op het HUD, ben je aan het navigeren en kom je op een kruising, krijg je de kaart op het HUD.
-Geluid van buitenaf is vergelijkbaar met de Enyaq, dat is in de basis goed maar ik had stiekem wel nog stiller verwacht van BMW.
-Bereik zat op 380km met 87% acculading, dat is voor het winterweer en mijn rijgedrag best netjes. Met de Enyaq haal ik in momenteel met dit weer 230km terwijl de WLTP 390km is. In de zomer haal ik 320km.
-Deze versie van de i4 had het hifi optie pakket, dat was puur genot en wordt bij mij zeker 1 van de opties.
-De ruimte is echt kantje boordje, achter mij kan nog net een kind zitten met niet te grote voeten.

Al neem ik de beperkte ruimte voor lief gezien het rijplezier.
Zo bottom line, voor mij de eerste EV waarbij ik het idee heb dat ik geen concessies hoef te doen. Puur rijgenot, een goed bereik en goede snellaadopties.
Ik ga voor de Skyscraper Grau met de blauwe accenten, mooie combinatie. Auto pilot, HUD en het hifi pakket staan ook zeker op het lijstje.