Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 11:03
wishoe schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:20:

Verder vrij compleet met de volgende opties:
- Model M Sport
- High Executive
- M Sport Plus
- Shadow Line met uitgebreide omvang
- Koplampen Shadow Line
- Safety Pack
- Extra getint glas achter
- M achterspoiler
- Comfort Access
- Harman Kardon Sound System
- Adaptief M onderstel

Kan niet wachten tot ie er is!! :'(
Ik heb de m50 besteld in dezelfde configuratie qua kleur en interieur. Goede keuze :+
Zelf heb ik de remklauwen in het rood uit laten voeren omdat ik dat bij het groen mooier vindt dan de standaard blauwe remklauwen de meerprijs was volgens mij 237.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishoe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
Worra schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:34:
[...]

Ik heb de m50 besteld in dezelfde configuratie qua kleur en interieur. Goede keuze :+
Zelf heb ik de remklauwen in het rood uit laten voeren omdat ik dat bij het groen mooier vindt dan de standaard blauwe remklauwen de meerprijs was volgens mij 237.
Nice, zeer dikke uitvoering! Ik heb de remklauwen bewust blauw gelaten vanwege de blauwe accenten van de laserlights, rondom het logo voor, achter en op de velgen. Vond ik persoonlijk strakker ogen. Wellicht btje een OCD trekje van mijn persoon. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
jefkuil schreef op Monday 29 November 2021 @ 13:37:
[...]

Lijkt mij ook vrij rap, ik heb al juli/augustus doorgekregen (M50).

Iemand idee welk of er verschil is qua levertijd 40 VS 50?
Daar schijnt wel een verschil in te zitten. Volgens mij is dat hier eerder ook al wel langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 22:18
Afgelopen week de eDrive40 besteld, vanochtend bericht ontvangen van de dealer. De verwachte leverdatum is 15 juli 2022 8)7 , maar dat kan nog veranderen uiteraard.

Ik heb gekozen voor de kleur Sanremo Grun Metallic met leder Vernasca Mokka stoelbekleding.
- Model M Sport
- High Executive
- M Sport Plus
- Koplampen Shadow Line
- Safety Pack
- M achterspoiler
- Comfort Access
- Adaptief M onderstel

Komt die dan op 18" sloffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Ik heb net ook 2 offertes binnengekregen, nu aan het twijfelen..
De M50 was een €40 per maand boven budget (met trekhaak, laserlights, comfort pack, driving pack plus, parking plus, wireless charging & drive recorder), dus er moet een €3000 vanaf.
De eDrive 40 echter past full option in het budget (met nog wat over zelfs) door de hogere premie van de overheid hier.

Ik twijfel echter wel aan die RWD van de eDrive 40 aangezien we hier toch redelijk wat dagen met sneeuw hebben en het heuvelachtig is (woon in de Belgische Ardennen). Winterbanden zijn natuurlijk verplicht maar heeft iemand ervaring met RWD in heuvelachtig gebied met sneeuw? Vroeger had ik FWD en dan had ik weinig problemen, maar nog geen ervaring met RWD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-05 16:07
Ik zou gewoon die 40 eur per maand opleggen hoor. Maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken. Ik had t geluk dat ik mijn m50 in budget heb kunnen houden met alle opties , behalve harmon kardon en carbon exterieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
rolelael schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:26:
Ik zou gewoon die 40 eur per maand opleggen hoor. Maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken. Ik had t geluk dat ik mijn m50 in budget heb kunnen houden met alle opties , behalve harmon kardon en carbon exterieur.
Laten ze niet toe helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Oei dat is jammer. Mijn laadpaal zat ook mee in de lease ( maar moest wel 220 eur opleggen omwille van loadbalancing ) . Dus eigenlijk zat ik er ook wat boven, maar uiteraard geen 3000 eur

Dan is t uiteraard lastig kiezen wat je moet laten vallen evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishoe
  • Laatst online: 26-08-2023
FloR_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:11:
[...]

Komt die dan op 18" sloffen?
Nee gelukkig 19 inch, die zit in het M Sport Plus pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SlasZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:16:
Ik heb net ook 2 offertes binnengekregen, nu aan het twijfelen..
De M50 was een €40 per maand boven budget (met trekhaak, laserlights, comfort pack, driving pack plus, parking plus, wireless charging & drive recorder), dus er moet een €3000 vanaf.
De eDrive 40 echter past full option in het budget (met nog wat over zelfs) door de hogere premie van de overheid hier.

Ik twijfel echter wel aan die RWD van de eDrive 40 aangezien we hier toch redelijk wat dagen met sneeuw hebben en het heuvelachtig is (woon in de Belgische Ardennen). Winterbanden zijn natuurlijk verplicht maar heeft iemand ervaring met RWD in heuvelachtig gebied met sneeuw? Vroeger had ik FWD en dan had ik weinig problemen, maar nog geen ervaring met RWD...
Er komt nog een xDrive e40 ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
fsfikke schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:52:
[...]

Er komt nog een xDrive e40 ;)
Interessant, maar ik moet de wagen geleverd krijgen voor eind volgend jaar om van de premie te genieten, en net vernomen dat levertijden ongeveer een jaar zijn hier :( Denk dat ik toch de eDrive40 neem en maar thuisblijf als het hard sneeuwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Volgens mij kwam er ook nog een e35 uit ook ( dacht ik ergens gelezen te hebben )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn_demil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Heb zonet bevestiging gekregen van de leveringsdatum.

I4 E40 besteld op 17 November, verwachte levering 01/01/2023!!!!! Ik ga ervan uit dat de garage ook niet meer correcte data doorkrijgt aangezien ze 01/01 vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 12:53
Ben aan het twijfelen welke kleur te kiezen voor de m50
Ik vind de Frozen Portimao Blue echt de mooiste kleur, helaas ook de duurste.
Maar heb nog nooit een matte kleur gehad
Ik heb wat zitten opzoeken en blijkbaar is carwash uitgesloten voor een matte lak ?
Ik denk niet dat ik het zie zitten om de wagen elke week met de hand te gaan wassen.
Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

stijn_demil schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:27:
Heb zonet bevestiging gekregen van de leveringsdatum.

I4 E40 besteld op 17 November, verwachte levering 01/01/2023!!!!! Ik ga ervan uit dat de garage ook niet meer correcte data doorkrijgt aangezien ze 01/01 vermelden.
:X :X :X :X :X :'( :'( :'( :'( wow dat is erg zuur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
oldgrumpy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:45:
Ben aan het twijfelen welke kleur te kiezen voor de m50
Ik vind de Frozen Portimao Blue echt de mooiste kleur, helaas ook de duurste.
Maar heb nog nooit een matte kleur gehad
Ik heb wat zitten opzoeken en blijkbaar is carwash uitgesloten voor een matte lak ?
Ik denk niet dat ik het zie zitten om de wagen elke week met de hand te gaan wassen.
Iemand hier ervaring mee ?
Vandaag eerste keer m50 gezien bij dealer.
Mat blauw; geweldig. En dan met 20 duimers, pfieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-03 11:47
FloR_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:39:
[...]

Vandaag eerste keer m50 gezien bij dealer.
Mat blauw; geweldig. En dan met 20 duimers, pfieuw
Welke dealer was dat?🤩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
Regio Oost-Vlaanderen
Heb hem gezien in atelier, mag pas zaterdag in de showroom.

Gruwelijk vette kar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zijn er onderhand al i4’s beschikbaar bij Nederlandse dealers? Ik kon pas voor de laatste week van december een proefritafspraak maken, want de auto kwam daar pas een week eerder binnen.

Of zijn ze in Belgie sneller met de levering van de I4’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
FloR_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:54:
[...]

Regio Oost-Vlaanderen
Heb hem gezien in atelier, mag pas zaterdag in de showroom.

Gruwelijk vette kar
Bij Verstraeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:56
BMW i4 Deliveries Start Way Ahead Of Schedule

https://carbuzz.com/news/...art-way-ahead-of-schedule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
De mat blauwe m50 heb ik begin augustus gezien in Bornem. En die kleur staat hem idd zeer fijn :-) Toch zelf gekozen voor een bescheidener kleurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 22:30
Afgelopen week de eDrive40 besteld, vanochtend bericht ontvangen van de dealer. De verwachte leverdatum is 15 juli 2022 8)7 , maar dat kan nog veranderen uiteraard.

Ik heb gekozen voor de kleur Sanremo Grun Metallic met leder Vernasca Mokka stoelbekleding.
- Model M Sport
- High Executive
- M Sport Plus
- Koplampen Shadow Line
- Safety Pack
- M achterspoiler
- Comfort Access
- Adaptief M onderstel

Enkele weken geleden besteld en op de offerte staat/stond toen Augustus. Echter kreeg mijn BMW concessie diezelfde week ook de melding dat de Quota voor BMW Belgium zouden volzitten voor 2022. Daarmee gaf de concessie zelf aan levering verwacht ten vroegste oktober 2022. Jaar wachten is helaas aan de orde als dit klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWnXZ286gIoXouaGayHa5aMRQ20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t8KSurdeVhxMeih8yB9qWNV6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgxzQ0z49scisRu-uJ5cIaT_n7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ADzmFJrYNIF07SjJ7iCPu2vO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxKTCZL5HQ-kWHKUwhcsSkgmgrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y0tKk2fd7gi1zef7zFaGtZ3J.png?f=fotoalbum_large

Ben gegaan voor de DravitGrau omdat ik de m50 in https://youtu.be/lw8V9fl9FwM?t=242 enorm knap vond. Heb deze M50 in mijn lease incl laadpaal in "lite" versie nagemaakt in een Edrive40 met M pakket.

Inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XKFdt_mCjflUFLViEPzoMc_CvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gpwL2Gis7gPcfQGPJWOLD1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8M_gZqkaRIr6hRPblfTq1bgQK-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3N3qfJcrbGpQFOklDJHdxE4u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAq6_JcQR67tr6W0IrlVCdoKgHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGWPPP1kZ5ON3OyU11cliv2K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VbMiyUI6F1TJYuE2-sethcejTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zr4s4nZAeh2QErCtXXd3xxiq.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's van https://www.i4talk.com/ geplukt.

Bmiest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04 09:27
SlasZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:16:
RWD in de sneeuw.....altijd leuk.
Hangt mede af van de breedte van de banden die je eronder zet, maar RWD in de sneeuw is lastiger dan FWD en veel lastiger dan AWD.

Zelf geen ervaring met RWD elektrisch in de sneeuw, maar wel met ICE. Ook in de Ardennen en Eifel. Het is wel te doen, maar bij elektrisch speelt nog eens mee dat het gewicht een pak zwaarder is. Dit is een voordeel dat de auto door de sneeuwlaag heengedrukt wordt, maar nadeel is wanneer 2 ton gaat glijden er weinig meer aan te houden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb voor morgen een proefrit staan bij van Poelgeest Heemstede :)

Zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
mikeyverhoef schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:50:
Ik heb voor morgen een proefrit staan bij van Poelgeest Heemstede :)

Zal mij benieuwen
Weet je of het een 40 of M50 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik was druk vandaag,kreeg bericht over de app dat ik kon proefrijden morgen. De auto is vandaag op naam gezet. Leuk hoor, nu maar hopen dat hij niet tegenvalt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 11:03
mikeyverhoef schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:32:
Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik was druk vandaag,kreeg bericht over de app dat ik kon proefrijden morgen. De auto is vandaag op naam gezet. Leuk hoor, nu maar hopen dat hij niet tegenvalt :*)
Damn, Jaloers!!! Ik verwacht natuurlijk wel een uitgebreid verslag vanavond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carman1971
New BMW i4 Production Line | BMW Factory | How Cars are Made
YouTube: New BMW i4 Production Line | BMW Factory | How Cars are Made

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Een uurtje gereden vanochtend met de I40, Davidgrau. Op en neer naar Beverwijk vanuit Heemstede over binnenweg en snelweg. Ongeveer 60 km gereden, accu stond op 90 procent toen ik wegreed, Toen ik terugkwam op 80 procent.

De eerste impressie ;

-Extreem stil
-Stuurt minder strak dan ik gehoopt had, ik kom uit eenM240i, je voelt dat het een zware auto is.

-Ik vond hem niet snel,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkEyN04JOFmIlqA3DTXPE8y7oik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcbS0JrpvlPtITxF3Y9DuZhP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFTH9jMBn7x2l2UKPlRxQEf00Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5R6DCzmjPzV700kznDwbZwWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tyei_L5VO7Nc3TeblpyS8XbEaJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDfl0EN0C0avThoRMrEb5AYq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiTZ_HCiGXGqIYLvGxi4qjTRno4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZr5DGT2RzODoBfcUEDI5AZr.jpg?f=fotoalbum_large

de electrische Mini die we hier ook hebben is pittiger.
-Lane departure systeem grijpt nogal rigoureus in, ik was aan het voorsorteren naar rechts, maar de auto wilde naar links
-Touch screen bediening werkt niet fijn, had ik al verwacht, doe mij maar fysieke knoppen
-Achterdeurtjes voelen nogal rigide aan met dichtgooien

Nu wachten op de M50

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:18

Sf1nX

Tuinder

Ik kom net zelf uit een testrit met de M50

Die is wel snel!
Wij reden er met een beetje sportstand wel ruim 20% van de accu af in een uurtje.
Vond hem als het geluidssysteem uit stond ook erg stil, met het systeem aan had je wel een ander gevoel.

Het was echt rotweer tijdens de testrit dus het sturen niet heel goed kunnen uittesten maar qua acceleratie lag die wel als een huis met de xDrive, toen ik erna wegreed met mijn 4 serie voelde je flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
Sf1nX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:11:
Ik kom net zelf uit een testrit met de M50

Die is wel snel!
Wij reden er met een beetje sportstand wel ruim 20% van de accu af in een uurtje.
Vond hem als het geluidssysteem uit stond ook erg stil, met het systeem aan had je wel een ander gevoel.

Het was echt rotweer tijdens de testrit dus het sturen niet heel goed kunnen uittesten maar qua acceleratie lag die wel als een huis met de xDrive, toen ik erna wegreed met mijn 4 serie voelde je flink verschil.
Bij welke dealer heb je proef gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
mikeyverhoef schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:59:
Een uurtje gereden vanochtend met de I40, Davidgrau. Op en neer naar Beverwijk vanuit Heemstede over binnenweg en snelweg. Ongeveer 60 km gereden, accu stond op 90 procent toen ik wegreed, Toen ik terugkwam op 80 procent.
Geen slechte range met deze temperaturen , dan moet 500 km haalbaar zijn op 1 laadbeurt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:18

Sf1nX

Tuinder

jefkuil schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:21:
[...]

Bij welke dealer heb je proef gereden?
Kalfsbeek Wateringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carman1971
Eindelijk mijn config is gespot in Nederland :)
Ben tevreden met mijn Portimao Blauw geeft hem wat meer sportiviteit :)

YouTube: New! 2022 BMW I4 - First Look | Interior, Exterior and Visual Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Carman1971 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:48:
Eindelijk mijn config is gespot in Nederland :)
Ben tevreden met mijn Portimao Blauw geeft hem wat meer sportiviteit :)

YouTube: New! 2022 BMW I4 - First Look | Interior, Exterior and Visual Review
Is dat geen tansanitblau ?

Hmmm, misschien idd toch Portimao blau

[ Voor 4% gewijzigd door oldgrumpy op 05-12-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
BMW i4 M50 out for a drive in Night Ride Berlin short film

https://www.bmwblog.com/2021/12/07/bmw-i4-m50-evening-drive/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaverickDR
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-02 10:17
Vandaag testrit gaan doen met de BMW i4 M50 bij Van Osch in Hasselt. Wat een auto!
Foto's: https://imgur.com/a/6sTMhpm

Opmerkingen:
- In mijn ogen héél snel, maar momenteel heb ik een BMW 116d dus PKs x5
- Van de sfeerverlichting had ik meer verwacht, die is helemaal niet helder imo
- Comfort is top

Zelf ben ik overtuigd, daarom ga ik de edrive40 in Skyscraper Grey bestellen als nieuwe bedrijfswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MaverickDR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:51:
Vandaag testrit gaan doen met de BMW i4 M50 bij Van Osch in Hasselt. Wat een auto!
Foto's: https://imgur.com/a/6sTMhpm

Opmerkingen:
- In mijn ogen héél snel, maar momenteel heb ik een BMW 116d dus PKs x5
- Van de sfeerverlichting had ik meer verwacht, die is helemaal niet helder imo
- Comfort is top

Zelf ben ik overtuigd, daarom ga ik de edrive40 in Skyscraper Grey bestellen als nieuwe bedrijfswagen.
Dank voor de foto's, leuk om te zien! Ik weet alleen niet of de testrit die je hebt gemaakt in de m50 representatief is voor de edrive40. Qua interieur etc wel lijkt me, maar qua rij-eigenschappen kan dat wel eens afwijken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest

De eerste impressie ;

-Extreem stil
-Stuurt minder strak dan ik gehoopt had, ik kom uit eenM240i, je voelt dat het een zware auto is.

-Ik vond hem niet snel,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-Lane departure systeem grijpt nogal rigoureus in, ik was aan het voorsorteren naar rechts, maar de auto wilde naar links
-Touch screen bediening werkt niet fijn, had ik al verwacht, doe mij maar fysieke knoppen

Nu wachten op de M50
Bedankt voor de pics! Dat is quasi mijn config. Maar zit wel shadowline lampen en kidney op lijkt me.
Weet je ook of dat de standaard 18 inch Msport velgen zijn of is dit 19 inch+?

Bmiest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
Bmiest schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:24:
[...]

Bedankt voor de pics! Dat is quasi mijn config. Maar zit wel shadowline lampen en kidney op lijkt me.
Weet je ook of dat de standaard 18 inch Msport velgen zijn of is dit 19 inch+?
Dit zijn zeker geen 18 duimers; maar 19".
Vind persoonlijk 18 ook te klein voor deze wagen, 19" veel mooier. Maar helaas ook duurder en gevoeliger voor schade (lager profiel).

EDIT: bevestiging, gaat dus over 859 M 19" velg. Vind ik persoonlijk ook een hele mooie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_yDac2NqZGjQj-bSH6yx8EpgpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gmpdnl3cD1hfGkEY2DW0x830.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door FloR_ op 08-12-2021 14:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobBerg
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-04-2022
Vandaag een proefrit kunnen maken in de i4 M50. Wat een machine!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh291JEMcdFA1Ry-wVvK2CDWGj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbQW99hqounUjbCn9riNG5KK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD1cc5OjQ9j0lW3afTS7hCIh81Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kj4zFDJj9Q2eahqpP88mSBNw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wd0183nDDFXbw9oxs3SKf8Vea78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jv75CT0B7CBIbqTSMxeQcLve.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYecADO0JGKUQT6oFAF9KY5PXTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9A1m4ktKiiEiDqlP5ZvkeHXr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjrHOG-F1Z0EwrNVqQev-dORToQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7lGvzgWuN3Tq4niQwvkcu6T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 14:51
TheVMaster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:58:
Zijn er onderhand al i4’s beschikbaar bij Nederlandse dealers? Ik kon pas voor de laatste week van december een proefritafspraak maken, want de auto kwam daar pas een week eerder binnen.

Of zijn ze in Belgie sneller met de levering van de I4’s?
Wij hebben (Belgisch bedrijf) voor de edrive 40 een indicatie gekregen van 14 maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
RobBerg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:06:
Vandaag een proefrit kunnen maken in de i4 M50. Wat een machine!
Brooklyn Grau?

En bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ik vind het wel frappant dat er hier al mensen testritten maken maar op youtube vind ik nog weinig ritten. Buiten die ritten door journalisten in oktober op uitnodiging van BMW, langs een vooraf vastgestelde route.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobBerg
FloR_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:25:
[...]

Brooklyn Grau?

En bevindingen?
Kleur is inderdaad Brooklyn Grau. Prima kleur. Heel toevallig stond er een Quantumgrijze Audi naast. Brooklyn Grau sprak mij persoonlijk iets meer aan.

Wanneer je rustig rijdt, heb je absoluut niet door dat je in een bloedsnelle auto zit. Dit is anders wanneer je het gaspedaal wat verder in trapt. Zeker in de Sport boost stand. Hij is ongekend snel en trekt lang door, zonder af te zwakken.

Na ruim 100 km sportief te hebben gereden was de actieradius met 106 km afgenomen. Dit viel mij dus alleszins mee.

Persoonlijk vind ik de auto erg mooi zowel van binnen als van buiten. Enige 'tegenvallende' vind ik de kunststof kap in de nieren en de hoogte van de auto (veel ruimte tussen band en wielkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51

De eerste impressie ;

-Extreem stil

-Ik vond hem niet snel,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu wachten op de M50
Ben wel benieuwd dan, ook kort geleden met de mini electric gereden, deze staat bij ons voor levering Maart 2022 als 2de auto. Ik ga morgen een ritje maken in de i4 40. Op papier zou de i4 een stuk sneller moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
RobBerg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:40:
[...]

Kleur is inderdaad Brooklyn Grau. Prima kleur. Heel toevallig stond er een Quantumgrijze Audi naast. Brooklyn Grau sprak mij persoonlijk iets meer aan.

Wanneer je rustig rijdt, heb je absoluut niet door dat je in een bloedsnelle auto zit. Dit is anders wanneer je het gaspedaal wat verder in trapt. Zeker in de Sport boost stand. Hij is ongekend snel en trekt lang door, zonder af te zwakken.

Na ruim 100 km sportief te hebben gereden was de actieradius met 106 km afgenomen. Dit viel mij dus alleszins mee.

Persoonlijk vind ik de auto erg mooi zowel van binnen als van buiten. Enige 'tegenvallende' vind ik de kunststof kap in de nieren en de hoogte van de auto (veel ruimte tussen band en wielkast).
Ivm de hoogte: dat is mij ook opgevallen. Echt wel jammer hoe hoog die op zijn "poten" staat. Een verlaging zou niet misstaan. Achteraan luchtvering, dus denk niet dat verlagen tot de mogelijkheden hoort.

Ivm de kleur: blijft moeilijk. Ik ga hem wss in Brooklyn bestellen, al denk ik dan soms: een donkere kleur staat hem het beste. Heb nu een zwarte, wil eens iets anders. Luxeproblemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
TechBert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[...]

Ben wel benieuwd dan, ook kort geleden met de mini electric gereden, deze staat bij ons voor levering Maart 2022 als 2de auto. Ik ga morgen een ritje maken in de i4 40. Op papier zou de i4 een stuk sneller moeten zijn.
Hou ons zeker op de hoogte; M50 gaat uiteraard als een speer. Benieuwd naar bevindingen e40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Wij hebben hier ook een mini e als 2e auto. Ik heb nu nog een 440i (die, hoop ik, in feb vervangen gaat worden door een m50). Het plezier van rijden in die mini vind ik groter dan in de 440, op korte ritten. Hij lijkt zo rap, terwijl ie dat niet is. Maar het voelt gewoon als karten op de openbare weg, echt leuk. Het enige waar ik bij de mini tegenaan loop is de begrenzing op 150km/h. Zeker 's nachts wil ik nog wel eens harder als je op de linkerbaan met het verkeer mee rijdt. Anyway, ik hoop dus dat ze wat van dat plezier, in de m50 hebben gebracht. Dan komt het helemaal goed.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
Apache4u schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:51:
[...]

Wij hebben hier ook een mini e als 2e auto. Ik heb nu nog een 440i (die, hoop ik, in feb vervangen gaat worden door een m50). Het plezier van rijden in die mini vind ik groter dan in de 440, op korte ritten. Hij lijkt zo rap, terwijl ie dat niet is. Maar het voelt gewoon als karten op de openbare weg, echt leuk. Het enige waar ik bij de mini tegenaan loop is de begrenzing op 150km/h. Zeker 's nachts wil ik nog wel eens harder als je op de linkerbaan met het verkeer mee rijdt. Anyway, ik hoop dus dat ze wat van dat plezier, in de m50 hebben gebracht. Dan komt het helemaal goed.
Ik moet daarnaast toch ook toegeven dat de mini vooral leuk is voor kortere ritten, comfort is niet heel hoog...vooral heeeel veeeel rijplezier laag aan de grond :)
Daarom ideale 2de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44
Wat is dat toch met die "grille" :? De "nieren" waren natuurlijk het kenmerk van BMW maar ik vind dit echt spuuglelijk :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 13:10
(jarig!)
Heb ook de edrive40 besteld.
NLD bij broekhuis service center, levertijd verwacht augustus 2022. Wel een tegenvaller ging namelijk uit van april 2022. Schijnt iig goed te verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ben toch nog altijd blij dat ik mijn m50 in Brooklyn Grey heb genomen 😀 ni geduldig afwachten op een seintje ikv mijn productieslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieM50
  • Laatst online: 16-03-2022
Heb lang getwijfeld over de kleuren. Eerst Brooklyn Grey omdat de lichtere kleuren weer helemaal in de mode zijn, echter uiteindelijk voor Dravit Grey gekozen, vanwege:
- het licht blauwe tintje in Brooklyn Grey gaat me denk snel tegen staan;
- vond het contrast met de donkere accenten te groot (vooral achterkant)
- vindt de m50 veel krachtiger overkomen in donkere kleur

En het mooie van Dravit Grey is het goudbruine kameleon achtige reflectie bij zonlicht: heel bijzonder.

Ben benieuwd hoe deze eruit ziet met de 20 duimers; hoop dat het niet too much is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaverickDR
Apache4u schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:19:
[...]

Dank voor de foto's, leuk om te zien! Ik weet alleen niet of de testrit die je hebt gemaakt in de m50 representatief is voor de edrive40. Qua interieur etc wel lijkt me, maar qua rij-eigenschappen kan dat wel eens afwijken.
Dat is maar goed ook, die M50 is momenteel te veel van het goede voor mij.

@TechBert Bij welke garage is de eDrive40 al beschikbaar? Bij mijn huidige garage zou die pas beschikbaar zijn vanaf eind februari/maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechBert
MaverickDR schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:50:
[...]

Dat is maar goed ook, die M50 is momenteel te veel van het goede voor mij.

@TechBert Bij welke garage is de eDrive40 al beschikbaar? Bij mijn huidige garage zou die pas beschikbaar zijn vanaf eind februari/maart.
Vanlaarhoven in Eindhoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
Verkoop loopt als een trein. Men had niet gerekend op deze verkoopsaantallen. Productie van 2022 is bijna uitverkocht. Men wil nu ook zaterdagwerk invoeren om de wachttijden te verkorten.

https://www.automobilwoch...en-zusatzschichten-fuer-i

In Noorwegen :
De BMW i4 kwam uit het niets en werd dit jaar uitgeroepen tot de beste auto van Noorwegen. Het heeft BMW DNA in een elektrische auto gestopt.

Auto van het Jaar 2022 - eindresultaat
# Model Aantal stemmen
1. BMW i4 16
2. Tesla Model Y 12
3. Kia EV6 6
4. Skoda Enyaq 5
5. MB EQS 2
6. Mustang Mach-E 1

https://dinside.dagbladet...uste-favorittene/74668071
Wilt u nu echter een auto bestellen? Dan moet je wachten tot ergens in 2023, voordat de elektrische auto veilig op je oprit kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Carman1971 op 08-12-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBerg
FloR_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[...]

Ivm de hoogte: dat is mij ook opgevallen. Echt wel jammer hoe hoog die op zijn "poten" staat. Een verlaging zou niet misstaan. Achteraan luchtvering, dus denk niet dat verlagen tot de mogelijkheden hoort.

Ivm de kleur: blijft moeilijk. Ik ga hem wss in Brooklyn bestellen, al denk ik dan soms: een donkere kleur staat hem het beste. Heb nu een zwarte, wil eens iets anders. Luxeproblemen :)
Volgens de adviseur verwachten ze een geleidelijke verlaging van ongeveer 8 mm na een x aantal km vanwege stijfheid, etc. Geen idee of dat mogelijk is.

In juli op de gok de Brooklyn Grau besteld. Nu voor het eerst in het echt gezien en direct kunnen vergelijken met een Dravit Grau en Saphir Swarz op een 4-serie en 3-serie. Beide niks mis mee maar toch erg gelukkig met de keuze voor Brooklyn Grau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
Apache4u schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:37:
ik vind het wel frappant dat er hier al mensen testritten maken maar op youtube vind ik nog weinig ritten. Buiten die ritten door journalisten in oktober op uitnodiging van BMW, langs een vooraf vastgestelde route.
Ja ik ben ook wel benieuwd naar een 1000km rit door Uncle Bjorn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:11
RobBerg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:31:
[...]

Volgens de adviseur verwachten ze een geleidelijke verlaging van ongeveer 8 mm na een x aantal km vanwege stijfheid, etc. Geen idee of dat mogelijk is.
Vgs mij "adviseert" die adviseur niet echt correct... maar de hoogte kan je makkelijk aanpassen achteraan door verstelbare droplinks te plaatsen. Dank voor de luchtvering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:11
FloR_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[...]

Juist wél makkelijk op te lossen met luchtvering ;-) Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
SlasZ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:57:
[...]

Ja ik ben ook wel benieuwd naar een 1000km rit door Uncle Bjorn :)
haha precies..daar zit ik op te wachten!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Milton1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:16:
[...]

Juist wél makkelijk op te lossen met luchtvering ;-) Zie hierboven.
Als ik het goed begrijp, dan kan dat achteraan vrij snel gebeuren? Dus lage materiaalkost?

Vooraan dan klassiek te verlagen vermoed ik? Andere veren erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Gamepc schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:24:
Heb ook de edrive40 besteld.
NLD bij broekhuis service center, levertijd verwacht augustus 2022. Wel een tegenvaller ging namelijk uit van april 2022. Schijnt iig goed te verkopen..
Is mij ook aangegeven. Vandaag bestellen, productieslot augustus, levering augustus of begin september.

Vandaag gebeld voor een proefrit. Alleen hadden een 50 en daar het budget niet voor. Pas in januari de kans te rijden met een 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
RobbieHifi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:05:
[...]

Is mij ook aangegeven. Vandaag bestellen, productieslot augustus, levering augustus of begin september.

Vandaag gebeld voor een proefrit. Alleen hadden een 50 en daar het budget niet voor. Pas in januari de kans te rijden met een 40.
Augustus of september, dat valt best mee. Ik heb vandaag i4 40 besteld, ik wacht nog op bevestiging van de LT, maar zou pas begin 2023 zijn.

Proefrijden bij de dealer ten vroegste eind januari, eerder februari maart 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
FloR_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:00:
[...]

Augustus of september, dat valt best mee. Ik heb vandaag i4 40 besteld, ik wacht nog op bevestiging van de LT, maar zou pas begin 2023 zijn.

Proefrijden bij de dealer ten vroegste eind januari, eerder februari maart 2022.
Kan begin januari rijden.

Is het België of Nederland wat je het over hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TechBert
[...]

Vandaag de kans gehad om een ritje te maken van een uur. Eerste indruk is zeer positief. Ik heb het afgelopen half jaar in een Enyaq gereden dus voor veel functionaliteit is dat toch het referentiekader...dat zullen sommige BMW rijders misschien niet waarderen. :P

-Ik zit direct goed met mijn 1m93 lengte. Niet zo comfortabel als een Enyaq maar wel veel meer direct in contact met de auto. Heerlijk, doet me weer denken aan de verschillende 3 series die ik in het verleden in mijn bezit heb gehad. Ik voelde me direct thuis met een brede lag op mijn gezicht.
-Deze stoel had alle verstelmogelijkheden en dat zie ik wel als een must voor lange ritten.
-De i4 reageert vrij rustig en ontspannen als je hem niet om meer vraagt. Lange ritten zijn comfortabel denk ik.
-Het sportief rijgedrag vond ik wel goed zitten, zeker sneller dan de mini electric! (in tegenstelling tot de berichten eerder) :) Ook de wegligging was voor mij BMW waardig.
-Auto pilot werkt zeer goed, in de enyaq was dit al een goed functionerende oplossing, BMW heeft het toch nog beter neergezet. Van wat ik in een uurtje heb kunnen uitproberen vrij soepel.
-Dan het heads up display. Dit is geweldig en van een ander niveau tov de HUD's die ik in de markt heb gezien, je krijgt er enorm veel relevante informatie op, ben je met media zaken aan het uitzoeken krijg je het op het HUD, ben je aan het navigeren en kom je op een kruising, krijg je de kaart op het HUD.
-Geluid van buitenaf is vergelijkbaar met de Enyaq, dat is in de basis goed maar ik had stiekem wel nog stiller verwacht van BMW. :9
-Bereik zat op 380km met 87% acculading, dat is voor het winterweer en mijn rijgedrag best netjes. Met de Enyaq haal ik in momenteel met dit weer 230km terwijl de WLTP 390km is. In de zomer haal ik 320km.
-Deze versie van de i4 had het hifi optie pakket, dat was puur genot en wordt bij mij zeker 1 van de opties.
-De ruimte is echt kantje boordje, achter mij kan nog net een kind zitten met niet te grote voeten. :) Al neem ik de beperkte ruimte voor lief gezien het rijplezier.

Zo bottom line, voor mij de eerste EV waarbij ik het idee heb dat ik geen concessies hoef te doen. Puur rijgenot, een goed bereik en goede snellaadopties.

Ik ga voor de Skyscraper Grau met de blauwe accenten, mooie combinatie. Auto pilot, HUD en het hifi pakket staan ook zeker op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
RobbieHifi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:30:
[...]

Kan begin januari rijden.

Is het België of Nederland wat je het over hebt?
Had moeten vermelden, België.
In NL lijken de levertermijnen korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
TechBert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:35:
[...]

Vandaag de kans gehad om een ritje te maken van een uur. Eerste indruk is zeer positief. Ik heb het afgelopen half jaar in een Enyaq gereden dus voor veel functionaliteit is dat toch het referentiekader...dat zullen sommige BMW rijders misschien niet waarderen. :P

-Ik zit direct goed met mijn 1m93 lengte. Niet zo comfortabel als een Enyaq maar wel veel meer direct in contact met de auto. Heerlijk, doet me weer denken aan de verschillende 3 series die ik in het verleden in mijn bezit heb gehad. Ik voelde me direct thuis met een brede lag op mijn gezicht.
-Deze stoel had alle verstelmogelijkheden en dat zie ik wel als een must voor lange ritten.
-De i4 reageert vrij rustig en ontspannen als je hem niet om meer vraagt. Lange ritten zijn comfortabel denk ik.
-Het sportief rijgedrag vond ik wel goed zitten, zeker sneller dan de mini electric! (in tegenstelling tot de berichten eerder) :) Ook de wegligging was voor mij BMW waardig.
-Auto pilot werkt zeer goed, in de enyaq was dit al een goed functionerende oplossing, BMW heeft het toch nog beter neergezet. Van wat ik in een uurtje heb kunnen uitproberen vrij soepel.
-Dan het heads up display. Dit is geweldig en van een ander niveau tov de HUD's die ik in de markt heb gezien, je krijgt er enorm veel relevante informatie op, ben je met media zaken aan het uitzoeken krijg je het op het HUD, ben je aan het navigeren en kom je op een kruising, krijg je de kaart op het HUD.
-Geluid van buitenaf is vergelijkbaar met de Enyaq, dat is in de basis goed maar ik had stiekem wel nog stiller verwacht van BMW. :9
-Bereik zat op 380km met 87% acculading, dat is voor het winterweer en mijn rijgedrag best netjes. Met de Enyaq haal ik in momenteel met dit weer 230km terwijl de WLTP 390km is. In de zomer haal ik 320km.
-Deze versie van de i4 had het hifi optie pakket, dat was puur genot en wordt bij mij zeker 1 van de opties.
-De ruimte is echt kantje boordje, achter mij kan nog net een kind zitten met niet te grote voeten. :) Al neem ik de beperkte ruimte voor lief gezien het rijplezier.

Zo bottom line, voor mij de eerste EV waarbij ik het idee heb dat ik geen concessies hoef te doen. Puur rijgenot, een goed bereik en goede snellaadopties.

Ik ga voor de Skyscraper Grau met de blauwe accenten, mooie combinatie. Auto pilot, HUD en het hifi pakket staan ook zeker op het lijstje.
Interessante info, thx!

Met hifi, bedoel je daarmee Harman Kardon, of de BMW “hifi”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechBert
FloR_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:18:
[...]

Interessante info, thx!

Met hifi, bedoel je daarmee Harman Kardon, of de BMW “hifi”?
BMW hifi

Ik kreeg de melding dat Haman Kardon optie momenteel niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op Thursday 9 December 2021 @ 19:35:
[...]

Goed om te horen. Heb zelf ook de optie HiFi genomen, goed om te horen dat dat al lekker klinkt (de Harman Kardon was me net te duur, wilde wel alle andere opties kunnen aanklikken :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
TechBert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:35:
[...]

Auto pilot, HUD en het hifi pakket staan ook zeker op het lijstje.
Moett je daarmee ook niet alle optiepakketten aanklikken? Ben zelf een beetje aan het stoeien met de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
- Voor de auto pilot of beter gezegd driving assistant heb je de optie "Driving assistant Professional" nodig, als je het volledige pack will inclusief safety pack moet je voor "BMW Personal CoPilot Pack" gaan. Prijsverschil is minimaal dus best interessant om voor het pack te gaan.

- Het HUD is de optie "BMW Personal CoPilot Pack".

- Het hifi pakket is de optie "Hifi system"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op Friday 10 December 2021 @ 11:08:
- Voor de auto pilot of beter gezegd driving assistant heb je de optie "Driving assistant Professional" nodig, als je het volledige pack will inclusief safety pack moet je voor "BMW Personal CoPilot Pack" gaan. Prijsverschil is minimaal dus best interessant om voor het pack te gaan.

- Het HUD is de optie "BMW Personal CoPilot Pack".

- Het hifi pakket is de optie "Hifi system"
Ik heb inderdaad ook bijna alle opties aangeklikt, wilde het hele Autopilot verhaal en de meest complete optiesvoor wat betreft HUD, navigatie, etc. Volgens mij heb ik alleen het M-line sportpakket (of hoe heet dat) er niet opzitten. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 13:10
(jarig!)
RobbieHifi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:05:
[...]

Hopelijk gaan ze de productie opschroeven:
https://www.electrive.com...ts-due-to-high-i4-demand/

Levertijden van een jaar of meer gaat je denk wel klanten kosten t.o.v. Tesla waar de levertijd nu feb 2022 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
Ik hoop dat de wachttijden niet te snel oplopen. Het zal wel een 2 tal weken duren voor mijn exemplaar besteld wordt...meer dan een jaar wachttijd zullen ze niet accepteren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
Ik werd gebeld door de dealer of ik wilde proefrijden in de I4

ik heb een I4 M50 besteld in de kleur Dravit Grau met mokka kleur interieur en alle pakketten die er voorhanden waren.
de auto stond gepland voor februari 22

De demo I4 M50 was nog niet binnen dus ik moet nog even wachten met de proefrit tot 19 januari 2022
Er werd mij wel fijntjes verteld dat ondanks eerdere toezeggingen de auto niet in februari geleverd wordt maar pas in Q2

we wachten af....

[ Voor 22% gewijzigd door stan64 op 13-12-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-04 13:38
stan64 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
Ik werd gebeld door de dealer of ik wilde proefrijden in de I4

ik heb een I4 M50 besteld in de kleur Dravit Grau met mokka kleur interieur en alle pakketten die er voorhanden waren.
de auto stond gepland voor februari 22

De demo I4 M50 was nog niet binnen dus ik moet nog even wachten met de proefrit tot 19 januari 2022
Er werd mij wel fijntjes verteld dat ondanks eerdere toezeggingen de auto niet in februari geleverd wordt maar pas in Q2

we wachten af....
als je bedoeld Q2-2022 -> valt me erg mee dan
Als je bedoeld Q2-2023 -> slik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
diGierre schreef op Monday 13 December 2021 @ 15:59:
[...]

Als zijn auto gepland stond voor Feb 2022, dan mag ik hopen dat hij nu in Q2 2022 gaat krijgen. Tot 4 maanden vertraging kan ik begrijpen, 16 mnd vertraging klinkt iig erg onwaarschijnlijk.

Mijn eigen i4 is ook vertraagd van maart naar juni 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieM50
  • Laatst online: 16-03-2022
Heb een volledig behangen m50 besteld die einde Q1 2022 geleverd zou worden; is vertraagd naar juni 2022 en staat al in productie order, dus komt goed.
PS besteld begin september 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
Mooie video met acceleratie 0-100+ van de M50 in verschillende standen

https://youtu.be/xhxcZQbwCVo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
Collega die recent pas besteld heeft kreeg zonet verwachte afleverdatum van begin 2023 ondertussen. Via Alphabet Leasing (BE):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LalrfmVHWk3cchRsnmCKGlzx-38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nyApTOlMX7rnQ4B3UFLSCTTI.png?f=user_large

Bmiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Bmiest schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:16:
Collega die recent pas besteld heeft kreeg zonet verwachte afleverdatum van begin 2023 ondertussen. Via Alphabet Leasing (BE):

[Afbeelding]
OUCH!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
Mijne is nog steeds ( Alphabet ) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLrYOJNwQvvUEW0n-sbgpnuknU4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n3Ly8xR03beLwUPOyjVjUcqr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
Wat was je besteldatum? _/-\o_

Bmiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hier bij Leaseplan nog steeds week 17 (eind april). Hij is begin oktober besteld btw. En dat is dan de eDrive 40, niet de M50.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64gZfh2-RDDLZJU9XLiG-SOAAio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DRQNO0p2slGi6TP02VIGZDXO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Uw wagen wordt besteld bij de dealer :19/08/2021

maar uiteindelijk denk ik gefinaliseerd 15/09/2021 door de lease ( contract dan verzonden naar werkgever )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
TheVMaster schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:02:
[...]

Hier bij Leaseplan nog steeds week 17 (eind april). Hij is begin oktober besteld btw.

[Afbeelding]
Dat is gewoon bizar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9S3flTHrNegHYJ8DF8MSi-oq93o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Lx447T9T7YvliTxu9UXOIhW.png?f=fotoalbum_large

Ofwel is er in Oktober enorm veel gebeurd ofwel is er een van onze vooruitzichten mis (hopelijk ik). Maar dat is gewoon 6 maanden verschil in geschatte leverdatum (eind oktober 2022). (orderbon staat Augustus maar daar moest ik volgens de concessie niet op hopen)

Bmiest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
ik denk dat er idd vanaf mid september een stroomversnelling is gebeurd ikv bestellingen

Toen ik in augustus naar de m50 ben gaan zien in Bornem, zeiden ze daar al dat ik niet moest hopen op april, maar eerder einde mei/juni voor levering omdat de bestellingen ontzettend hard gingen

Mijn dealer zei me in januari nog eens te checken of hij al iets wist van prod. week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
rolelael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:41:
ik denk dat er idd vanaf mid september een stroomversnelling is gebeurd ikv bestellingen

Toen ik in augustus naar de m50 ben gaan zien in Bornem, zeiden ze daar al dat ik niet moest hopen op april, maar eerder einde mei/juni voor levering omdat de bestellingen ontzettend hard gingen

Mijn dealer zei me in januari nog eens te checken of hij al iets wist van prod. week
Kan best, maar blijft lichtjes mind blowing.
Keep us posted! _/-\o_

Bmiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
diGierre schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:59:
[...]

ja gelukkig in 2022 :)

begin oktober besteld bij de dealer in Alkmaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaverickDR
10/12 is mijn wagen besteld, ondertussen mijn vermoedelijke leverdatum gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2ZuYwfHJ7EOcMQKwxWv5N88rRQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sqd9l5apsSE8iHhJSBpAEM38.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
Uit nieuwsgierigheid heb ik, nu hij bij de dealers staat, de i4 ook eens bekeken. Ziet er mooi uit! En hij heeft een indrukwekkend voorkomen.
Helaas is met name de kofferbak voor mij niet bruikbaar genoeg, maar anders was het een zeer grote kanshebber geweest.

Ik wens ieder die een i4 gaat krijgen veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Gisteren opdracht gegeven voor een M50 (M Portiimao Blau met alle pakketten), levertijd 6 tot 9 maanden werd er gezegd. Heb net de bestelling van een Audi Q4 geannuleerd vanwege levering 2022 i.p.v. dit jaar. Hopelijk valt de levertijd van de i4 een beetje mee.

Uitvoering:
M Portiimao Blau metallic
Leder Vernasca Schwarz met contrasterend stiksel in Blau/Schwarz
BMW Personal CoPilot Pack
High Executive
M Sport Plus Pack
Safety Pack
BMW Drive Recorder
Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Elektrisch verstelbare lendensteunen
M Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
Leder 'Vernasca' (Model M Sport)
BMW Head-Up Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaverickDR
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:51:
Gisteren opdracht gegeven voor een M50 (M Portiimao Blau met alle pakketten), levertijd 6 tot 9 maanden werd er gezegd. Heb net de bestelling van een Audi Q4 geannuleerd vanwege levering 2022 i.p.v. dit jaar. Hopelijk valt de levertijd van de i4 een beetje mee.

Uitvoering:
M Portiimao Blau metallic
Leder Vernasca Schwarz met contrasterend stiksel in Blau/Schwarz
BMW Personal CoPilot Pack
High Executive
M Sport Plus Pack
Safety Pack
BMW Drive Recorder
Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Elektrisch verstelbare lendensteunen
M Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
Leder 'Vernasca' (Model M Sport)
BMW Head-Up Display
Nederland of België? Voor jou hoop ik Nederland, want hier in België zitten we al aan Q1 2023 (zie hierboven). Wel écht een heel mooie configuratie, proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Nederland, maar weet niet of dat veel helpt. Hier beloven ze veel maar blijft het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
Mij is bij de BMW dealer verteld dat de M50 variant inmiddels een wachttijd tot begin 2023 heeft als je nu besteld in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Niet goed zeg, die giga wachttijden bij huidige bestellingen. Dat kost orders.
Pagina: 1 ... 3 ... 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.