Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-06 23:07
POV - New BMW i4 M50 - full gaz
YouTube: POV - New BMW i4 M50 - full gaz !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 08:31
Nou ben benieuwd of ik ooit nog ga proefrijden.....had me maanden geleden al ingeschreven via de BMW site, krijg ik maand gelden of zo een appje met link. Moet je vervolgens min of meer zelfde gegevens weer invullen. Wordt je paar dagen later gebeld door de dealer. Denkt ie dat het voor een 440i is, belt nog terug. Hoor je 2 weken weer niks (lees ondertussen hier dat er een edrive40 zou moeten zijn). Ga je zelf maar weer bellen, iedereen bezet op dat moment dus of je teruggebeld mag worden...wat dan vervolgens weer niet gebeurd...

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-06 14:19
diGierre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:55:
Nou ben benieuwd of ik ooit nog ga proefrijden.....had me maanden geleden al ingeschreven via de BMW site, krijg ik maand gelden of zo een appje met link. Moet je vervolgens min of meer zelfde gegevens weer invullen. Wordt je paar dagen later gebeld door de dealer. Denkt ie dat het voor een 440i is, belt nog terug. Hoor je 2 weken weer niks (lees ondertussen hier dat er een edrive40 zou moeten zijn). Ga je zelf maar weer bellen, iedereen bezet op dat moment dus of je teruggebeld mag worden...wat dan vervolgens weer niet gebeurd...
mijn hart bloedt voor jou, zoveel problemen in je leven! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christophe1987
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-02-2024
We hebben bij de concessie Beliën in Neerpelt (België) een e40 besteld op 16/10 en kregen toen reeds een verwachte leverdatum 03/2023... Dit was wel even balen. Hopelijk komt hij toch iets sneller !

08/01 proefrijden, ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist een berichtje gehad van de dealer. Levering staat gepland voor week 12 2022.
De bestelling is eind augustus gedaan. Het betreft een m50 in NL. Volgende week kan ik een testrit maken in de m50. Ik ben heel benieuwd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc_ati
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-05-2022
Eergisteren proefrit mogen rijden in een i4 m50... Wat een zieke wagen..

offerte is vandaag binnen en volgende week gaan tekenen voor deze monster maar ben nog niet helemaal uit

Kiezen is zeker erg moeilijk zeg ...

- M Brooklyn Grau metallic icm Leder Vernasca Tacorarot stiksel Schwarz

Of...

- BMW Individual Dravitgrau metallic icm Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:17

TheVMaster

Moderator WOS
TheVMaster schreef op Tuesday 14 December 2021 @ 12:02:
[...]

Hier bij Leaseplan nog steeds week 17 (eind april). Hij is begin oktober besteld btw. En dat is dan de eDrive 40, niet de M50.

[Afbeelding]
En dan krijg je ineens een nieuwe verwachte levertijd.. 😭

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWOS78d6HeBsp8nQ_DnlA5OjL5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3oG1lehErfeI3Paa0oqJnp9.jpg?f=fotoalbum_large

• Apache4u
  • Niet online
En een redelijk beknopte maar goede review in het Engels:
YouTube: BMW i4 first drive: 0-60mph test and range! | TotallyEV

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stan64
  • Laatst online: 23-06 13:12
duc_ati schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:13:
Eergisteren proefrit mogen rijden in een i4 m50... Wat een zieke wagen..

offerte is vandaag binnen en volgende week gaan tekenen voor deze monster maar ben nog niet helemaal uit

Kiezen is zeker erg moeilijk zeg ...

- M Brooklyn Grau metallic icm Leder Vernasca Tacorarot stiksel Schwarz

Of...

- BMW Individual Dravitgrau metallic icm Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz
ik zou voor het laatste gaan...

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9ad1ee6

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 18:10
TheVMaster schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:43:
[...]

En dan krijg je ineens een nieuwe verwachte levertijd.. 😭

[Afbeelding]
Nog steeds best ok t.o.v. de meesten hier 8)7 , ik zou heel blij zijn met een zomerlevering |:(

Bmiest

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Bmiest schreef op Thursday 16 December 2021 @ 16:51:
[...]

Nog steeds best ok t.o.v. de meesten hier 8)7 , ik zou heel blij zijn met een zomerlevering |:(
Meeste mensen die hem begin oktober (of eerder) in Nederland besteld hebben krijgen hem volgens mij voor de zomer, althans de eDrive 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Vandaag besteld (eDrive 40) met zo’n beetje alles erop en eraan: voorlopige datum levering: 4 juli 2022. Overigens is de optie Harman Kardon gewoon te bestellen in tegenstelling tot een eerder bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:
Vandaag besteld (eDrive 40) met zo’n beetje alles erop en eraan: voorlopige datum levering: 4 juli 2022. Overigens is de optie Harman Kardon gewoon te bestellen in tegenstelling tot een eerder bericht.
Dank voor het delen over de Harman Kardon optie, die ga ik hier nog even challengen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 22:53
Dat is wel heel rap, keiharde toezegging van de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jefkuil schreef op Friday 17 December 2021 @ 17:12:
[...]

Dat is wel heel rap, keiharde toezegging van de dealer?
Klinkt ook bijna te mooi om waar te zijn (vooral omdat mensen die hem 2 maanden terug al besteld hebben, zoals ik, te horen hebben gekregen dat hij niet in april maar in juni afgeleverd gaat worden). :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
Tja, dit is toch echt wat ik van de dealer zwart op wit teruggekoppeld heb gekregen. Wat ik er verder voor waarde aan moet hechten weet ik niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 01:15
jefkuil schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
Mooie video met acceleratie 0-100+ van de M50 in verschillende standen

https://youtu.be/xhxcZQbwCVo
Mooie pannenkoek die op een max 80km/u weg naar 170 doortrekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:50:
Tja, dit is toch echt wat ik van de dealer zwart op wit teruggekoppeld heb gekregen. Wat ik er verder voor waarde aan moet hechten weet ik niet…
Hoe vervelend het ook klinkt maar hecht er niet teveel waarde aan. Op mijn koopcontract staat 20 februari 2022 maar de dealer (Dusseldorp) heeft heeft aangegeven dat het Q2 2022 wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-06 21:21
Vandaag proefrit gedaan en besteld (M50). Als verwachte leverdatum werd oktober 2022 aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Maar niet te leveren. Ik heb vorige week m’n 1-serie besteld en toen ik bij de dealer zat om hem te configureren, was Harman Kardon gewoon te selecteren. Echter, na bestelling bij de fabriek kreeg de dealer een mailtje van BMW dat HK niet mogelijk was.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rivanov schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:11:
[...]

Maar niet te leveren. Ik heb vorige week m’n 1-serie besteld en toen ik bij de dealer zat om hem te configureren, was Harman Kardon gewoon te selecteren. Echter, na bestelling bij de fabriek kreeg de dealer een mailtje van BMW dat HK niet mogelijk was.
Voor de i4 en sommige andere topmodellen maakt BMW een uitzondering.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FKees
  • Laatst online: 02-05-2022
Leuk om alle reacties hier te lezen op dit forum!

Afgelopen zomer in juni een i4 M50 besteld. Ik denk als een van de eersten in NL.
Er was verder nog niets bekend over de auto, zelfs de configurator was nog niet volledig.
Het was dus een beetje een gok, maar ik had het gevoel dat ik er snel bij moest zijn en dat de wachttijden snel zouden oplopen. Dat blijkt dus wel te kloppen nu.

Bij de bestelling kreeg ik als leveringsdatum door medio februari 2022, dat is nu uiteindelijk maart 2022 geworden (hij staat ingepland in productie). Vorige week in de demo gereden, en ik was bijzonder verrast.
In het verleden in alle soorten auto's gereden (van zeer snelle tot zeer comfortabele merken), maar dit is toch wel het beste van beide werelden. Rij je rustig (en dat zal 95% van de tijd zo zijn), dan rij je in een zeer comfortabele wagen, mede door het hoge gewicht en het zeer hoge koppel. Heb je een keer een dolle bui, dan gaat ie als de brandweer. Vooral het gemak waarmee deze auto alles doet is ongelofelijk.

De auto ziet er in het "echt" trouwens beter uit dan op de foto's (persoonlijke smaak natuurlijk), maar dat is wel vaker zo bij BMW. De snuit bevalt ook zeer. Er is al veel over geschreven, maar als je daarna weer in je huidige auto stapt lijkt die ineens een stuk ouder. Sowieso lijkt het alsof je van een oude nokia in een nieuwe smartphone overstapt, en dat is positief bedoeld. Het nieuwe dashboard oogt ook mooi, werkt intuïtief en went zeer snel.

Ik hoefde niet perse over naar een elektrische auto, maar was wel benieuwd naar de ervaringen en heb de verschillende fora een tijdje gevolgd. Na 5 minuten in deze auto gereden te hebben, was het voor mij wel duidelijk, dit is de toekomst. Het geluid van een 6-in-lijn blijft schitterend, maar het lijkt ineens allemaal zo ouderwets. Ik had niet gedacht dat nog eens te zullen zeggen....

De communicatie vanuit BMW had wel wat beter gekund. Er is vanaf het begin zeer veel onduidelijk geweest en berichten waren vaak strijdig met elkaar. Uit de laatste informatie die ik heb gehad, lijkt de i4 een voorrang te krijgen op andere modellen van BMW. Touchscreen en HK zijn wel leverbaar op de i4.
Het zal wel te maken hebben met het feit dat de CO2-uitstoot naar beneden moet (boetes voor de fabrikant), en dat de elektrische modellen nu natuurlijk heel populair zijn.

Leuk om nu zo iets helemaal nieuws te rijden, ben benieuwd naar ieders ervaringen straks en alle tips- en tricks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
fsfikke schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:58:
[...]

Voor de i4 en sommige andere topmodellen maakt BMW een uitzondering.
}:|

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Welke laadpaal gebruiken jullie ? C.q. gaan jullie aanschaffen ? Ik heb net in Duitsland een BMW essential Wallbox besteld voor E 437 incl verzenden ( op de zaak BTW vrij ), deze paal kan maximaal 3 FASEN 22Kwh aan.
Mijn levering staat ( nog ) steeds op februari 2022. Besteld in Augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
mikeyverhoef schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:37:
Welke laadpaal gebruiken jullie ? C.q. gaan jullie aanschaffen ? Ik heb net in Duitsland een BMW essential Wallbox besteld voor E 437 incl verzenden ( op de zaak BTW vrij ), deze paal kan maximaal 3 FASEN 22Kwh aan.
Daar moet ik me ook nog in verdiepen. Mijn bedrijf heeft een overeenkomst met EV Company. Ik ga me de komende tijd hier in verdiepen. Tips zijn altijd welkom! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mikeyverhoef schreef op Sunday 19 December 2021 @ 14:37:
Wij hebben palen van NewMotion. Nu heb ik op het moment al een 1 fase paal, maar die wordt vervangen door een 3 Fasen 11Kwh paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
mikeyverhoef schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:37:
Mag ik zo brutaal zijn en vragen waar precies je wallbox hebt besteld?

Ik heb een offerte van een installateur gehad en die was ruim 2500 euro
Er hoeft niet te worden gegraven en hij hangt binnen en max 4 meter van de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 07:56
Ik heb een alfen proline laten zetten door Stroohm ( daar werkt mijn bedrijf mee samen) . Laadpaal staat al paar maand actief :/) maar helaas ng ge en nieuws vn mijn m50 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
wij waren op zoek naar een dubbele paal vanwege de mini-e van mijn vrouw en mijn toekomstige m50. Hij moest los van de wand staan, op een paal dus. Uiteindelijk is het de evbox businessline geworden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
stan64 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:16:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn en vragen waar precies je wallbox hebt besteld?

Ik heb een offerte van een installateur gehad en die was ruim 2500 euro
Er hoeft niet te worden gegraven en hij hangt binnen en max 4 meter van de meterkast
Bij hubauer-shop.de. ff aanmelden voor nieuwsletter, dan gaat er E 10,00 vanaf, E 10,92 verzendkosten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• duc_ati
Net getekend bij BMW van Laarhoven en Levering is voorlopig gepland juli 2022

Heb lang getwijfeld over de kleuren tussen Brooklyn Grau en Dravit Grau

Uiteindelijk ben ik voor de Dravit Grau gegaan icm Leder Vernasca Tacorarot stiksel Schwarz

i4 M50 met alle pakketten en nog wat andere toeters en bellen met 20 inch LM M Dubbelspaak (Styling 868M) Bicolor wielen

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/cd63dab

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaassie
Mooie configuratie!

Die 20 inch velgen zit ik ook nog over te twijfelen. Maar ten opzichte van 19 inch gaat dan het bereik ineens van 510 km naar 429 km (van 18,5 kWh naar 21,9 kWh per 100 km)... Dat vind ik nogal wat!

Bij de andere 20 inch is het verschil niet zo groot (486 km / 19,5 kWh), maar daarbij heb je ook niet de verbrede wielkasten.

Ben benieuwd of het verschil in de praktijk ook echt zo groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:09
Wow, 80km rijbereik inleveren is wel heel veel inderdaad. Tenzij je zelden of nooit lange afstanden gaat rijden lijkt mij een WLTP van ca 430km mager. Ik zie dat er ook een 20 inch variant is (styling 862l) die 488km WLTP geeft, maar is qua design een erg drukke velg.

Ieder zijn smaak, maar persoonlijk vind ik 20 inch optisch te groot voor de i4, 19 inch vind ik dan veel mooier.
Ook met de 19 inch velgen zie ik afhankelijk van de gekozen styling trouwens behoorlijk wisselende WLTP opgaves.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Honest 1st Drive BMW's i4 M50 all electric 4 series GC! 544hp and 795nm | 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
rolelael schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:58:
Ik heb een alfen proline laten zetten door Stroohm ( daar werkt mijn bedrijf mee samen) . Laadpaal staat al paar maand actief :/) maar helaas ng ge en nieuws vn mijn m50 😂
+1, Stroohm wilt hem ook al komen zetten hier maar ik heb er echt nog niets aan.

Bmiest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
neen maar misschien toch beter doen ( mooi nachtverlichting ). Want die mannen gaan meer en meer werk hebben, en als er dan plots toch een afleverig van je wagen komt en je hebt geen paal. Zo zijn er bv ook kabelschaarste ( als je bv een langere dn 5m wil etc ) . Ik heb hem maar laten zetten ineens toen ze me een afspraak voorstelde. Staat hij er al he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieM50
  • Laatst online: 16-03-2022
Beter dat je in 2022 de paal laat zetten ivm hogere subsidie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
ArieM50 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:28:
Beter dat je in 2022 de paal laat zetten ivm hogere subsidie!
Hangt er vanaf of het er eentje is van je werkgever ( zoals bij mij ) of privé he ( of op je iegen zaak ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmiest
rolelael schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:24:
neen maar misschien toch beter doen ( mooi nachtverlichting ). Want die mannen gaan meer en meer werk hebben, en als er dan plots toch een afleverig van je wagen komt en je hebt geen paal. Zo zijn er bv ook kabelschaarste ( als je bv een langere dn 5m wil etc ) . Ik heb hem maar laten zetten ineens toen ze me een afspraak voorstelde. Staat hij er al he
Goed punt, ik zie net dat ik een nog een melding "materiaal besteld" heb gehad met een doorlooptijd van 6-12 weken eind November. Q1 2022 eens polsen.

Bmiest

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-06 13:25
Straks testritje doen met de M50
Ik twijfel niet aan de sportieve eigenschappen van de wagen, maar rijd nu in een X4 en ben bang dat het laag zitten me gaat storen, alsmede het gebrek aan binnenruimte.

De IX vind ik ook een prachtige wagen, zeker binnenin, buitenkant is wat minder maar de ix50 ligt buiten budget en de ix40 is de batterijcapaciteit echt droevig. 410 km maar en een test video gezien met de ix40 in winterse omstandigheden met 120 km/h op de autostrade en de reikwijdte was amper 250 km :-(
De IX50 heeft 610 km rijbereik maar ja buiten budget.
Blijft dan als SUV nog de IX3 over maar dat lijkt dan weer zoveel op wat ik nu al heb.
Dat zou dan eerder weer de keuze woirden van het verstand.
Maar keuze van het hart gaat uit naar de M50
We zullen zien straks, hoe het bevalt

Oh ja,levertijd(Belgische dealer) is 2023 en ze kunnen niet zeggen welk kwartaal dus kan zelfs Q4 2023 worden, zotter moet het niet worden

• stan64
oldgrumpy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:33:
Ik twijfel niet aan de sportieve eigenschappen van de wagen, maar rijd nu in een X4 en ben bang dat het laag zitten me gaat storen, alsmede het gebrek aan binnenruimte.

De IX vind ik ook een prachtige wagen, zeker binnenin, buitenkant is wat minder maar de ix50 ligt buiten budget en de ix40 is de batterijcapaciteit echt droevig. 410 km maar en een test video gezien met de ix40 in winterse omstandigheden met 120 km/h op de autostrade en de reikwijdte was amper 250 km :-(
Blijft dan als SUV nog de IX3 over maar dat lijkt dan weer zoveel op wat ik nu al heb.

Oh ja,levertijd(Belgische dealer) is 2023 en ze kunnen niet zeggen welk kwartaal dus kan zelfs Q4 2023 worden, zotter moet het niet worden
ik weet zeker dat ie gaat bevallen.... veel plezier :)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Als je graag hoog zit gaat het zeker tegenvallen. Qua wegligging en ervaring is dit echt meerdere stappen hoger. Heb zelf wel eens een X4 op vakantie gereden, die viel me eigenlijk qua binnenruimte en afwerking best tegen. Het oogt groot en ruimtelijk, maar dat komt alleen omdat het hoog is.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 14:33

Uit goeie bron (bij de importeur in Bornem): VANDAAG bestellen is levering begin Q2 2023 vgs huidige planning.

• Apache4u
  • Niet online
En een eerste review van de m50 met Belgische kentekenplaten is op youtube verschenen:
YouTube: BMW i4 M50 Review. Faster Than The BMW M4 Competition?

Dat betekent, stam + t .

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-06 16:57
Heeft de Nederlandse importeur zoveel meer productie slots als de Belgische gekregen? Ik was begin december ook gaan horen en dan was het ook ergens in 2023. Wanneer konden ze inderdaad zelfs niet zeggen. En nu lees ik hier mensen die onlangs besteld hebben in Nederland nog levering hebben in 2022.

Iemand een idee welke dealers in België al testritten doen? De 2 hier het dichtst in de buurt al niet.

• Milton1
springfield89 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:18:
Heeft de Nederlandse importeur zoveel meer productie slots als de Belgische gekregen? Ik was begin december ook gaan horen en dan was het ook ergens in 2023. Wanneer konden ze inderdaad zelfs niet zeggen. En nu lees ik hier mensen die onlangs besteld hebben in Nederland nog levering hebben in 2022.

Iemand een idee welke dealers in België al testritten doen? De 2 hier het dichtst in de buurt al niet.
't is inderdaad bizar het verschil tss NL en BE. Laat ons hopen voor onze NL vrienden dat de leveringstijden effectief gehaald worden.

In oktober besteld, nu eDrive40 gepland voor testrit 27/12 om "de keuze te bevestingen" ;-) Meeste leveringen naar de dealers voor testwagens zijn toch wel gebeurd hoor (laatste week van November). De testritten zitten al goed vol. Deze wagens gaan niet in de verkoop, maar blijven op mid-termijn de proefrit wagens.

Om een idee te geven mbt proefritten: Jorssen heeft er enkele, Smedts heeft er eentje, Lecouter ook, etc. Ik zou veronderstellen dat de meeste dealers er minstens 1 beschikbaar hebben??

• springfield89
Milton1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:31:
[...]

't is inderdaad bizar het verschil tss NL en BE. Laat ons hopen voor onze NL vrienden dat de leveringstijden effectief gehaald worden.

In oktober besteld, nu eDrive40 gepland voor testrit 27/12 om "de keuze te bevestingen" ;-) Meeste leveringen naar de dealers voor testwagens zijn toch wel gebeurd hoor (laatste week van November). De testritten zitten al goed vol. Deze wagens gaan niet in de verkoop, maar blijven op mid-termijn de proefrit wagens.

Om een idee te geven mbt proefritten: Jorssen heeft er enkele, Smedts heeft er eentje, Lecouter ook, etc. Ik zou veronderstellen dat de meeste dealers er minstens 1 beschikbaar hebben??
Ik heb vorige week nog met Jorssen gebeld en toen zeiden ze mij dat dit pas in januari mogelijk was?

• Milton1
springfield89 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:32:
[...]

Ik heb vorige week nog met Jorssen gebeld en toen zeiden ze mij dat dit pas in januari mogelijk was?
Zoals ik zei: testritten zitten vol. Ik heb die van Jorssen mee op 27/12 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Milton1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:33:
[...]

Geen probleem voor een testrit in Brugge bij Cocquyt.
Was gisteren toevallig in de buurt en binnengesprongen om te kijken, de m50 was net op testrit dus deze heb ik niet gezien maar kon vlot een testrit boeken voor vandaag al, heel de dag was vrij en komende dagen ook veel vrij. Testrit mag 1 tot 1 1/2 uur duren
Heb na de testrit met de m50 ook direct erna eentje met de iX3 gepland om goed te kunnen vergelijken.

• springfield89
Milton1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:33:
[...]

Mij zeiden ze dat het gewoon nog niet mogelijk was en dat de i4 pas in januari binnen kwam. Misschien had die persoon zich dan vergist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldgrumpy
testrit achter de rug, eigenlijk werd alles bevestigd wat ik al gelezen had.

- HUD is best indrukwekkend, dat is toch iets dat ik sowieso op mijn nieuwe auto wil.
- acceleratie razend snel
- comfortabel rijden
- prachtig display

Kortom, denk dat ik de M50 ga bestellen.
Ik had verwacht meer last te hebben van het lager te zitten dan in mijn huidige X4, maar dat viel op zich wel mee. Alleen in-en uitstappen is toch wel wat lastiger.
Optrekken in sport boost is kicken maar aan de andere kant, hoeveel keer ga je dat gebruiken? De iX3 die ik daarna getest heb en iets boven de 6 sec van 0 naar 100 gaat, heeft eigenlijk ook meer dan power genoeg.
Maar de X3 is eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ik nu heb, dus ja.

Maar nu dus de moeilijkste keuze: de kleur, ik twijfel tussen Portimao Blau en Transanit Blau en Dravit Grau
Mijn testauto was zwart en dat was op zich ook niet mis maar zou wat anders willen.
Qua wielen gaan het de 19 inch worden ,vind het verlies van 80 km wat teveel voor de 20 inch.
Heb nog even getwijfeld voor de M sport seats maar mijn testauto had de gewone sport stoelen en die bevallen me goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Bij vd Poelgeest hebben ze de i4 m50 een dragrace laten rijden op Zandvoort tegen een m3 competition. Vooral marketing uiteraard. Laatste paar minuten zijn wel geinig:
YouTube: BMW i4 M50 vs BMW M3 Competition - Van Poelgeest

Dat betekent, stam + t .

• duc_ati
oldgrumpy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:03:
testrit achter de rug, eigenlijk werd alles bevestigd wat ik al gelezen had.

- HUD is best indrukwekkend, dat is toch iets dat ik sowieso op mijn nieuwe auto wil.
- acceleratie razend snel
- comfortabel rijden
- prachtig display

Kortom, denk dat ik de M50 ga bestellen.
Ik had verwacht meer last te hebben van het lager te zitten dan in mijn huidige X4, maar dat viel op zich wel mee. Alleen in-en uitstappen is toch wel wat lastiger.
Optrekken in sport boost is kicken maar aan de andere kant, hoeveel keer ga je dat gebruiken? De iX3 die ik daarna getest heb en iets boven de 6 sec van 0 naar 100 gaat, heeft eigenlijk ook meer dan power genoeg.
Maar de X3 is eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ik nu heb, dus ja.

Maar nu dus de moeilijkste keuze: de kleur, ik twijfel tussen Portimao Blau en Transanit Blau en Dravit Grau
Mijn testauto was zwart en dat was op zich ook niet mis maar zou wat anders willen.
Qua wielen gaan het de 19 inch worden ,vind het verlies van 80 km wat teveel voor de 20 inch.
Heb nog even getwijfeld voor de M sport seats maar mijn testauto had de gewone sport stoelen en die bevallen me goed.
toon volledige bericht
Heb zelf ook lang getwijfeld over kleur en uiteindelijk gekozen voor Dravit Grau icm gewone sportstoelen Vernasca Tacorarot (Vond persoonlijk M sportstoelen niet zo fijn zitten)

Ook gekozen 20 inch wielen... Kwa uiterlijk is stuk mooier 😎

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oldgrumpy
Voila , heb besteld:

Portimao Blau
Vernasca leather Schwarz/Kontraststeppung Blau/Schwarz
19" wielen 861 M
Business Pack
Comfort Pack
Innovation Pack
Driving Assistant Pack Professional
Harman Kardon
Parking Assistant Pack Plus
M Lights Shadow Line
M seat belts
Galvanised control buttons
Rear heat reflecting glass
M sports brakes, red
M Decorative trim Carbon Fibre
trekhaak

Nu nog maar 1 1/2 jaar wachten zeker :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Zojuist een testrit gemaakt in de m50 nadat ik hem in augustus al besteld had.
Er is al veel over geschreven hier dus ik zou in herhaling vallen. De korte versie:
Ik heb alles behalve spijt van mijn bestelling en kijk uit naar de levering in Maart. Wat een auto!

De range gaat denk ik iedereen meevallen. Ik heb er niet echt op gelet qua batterijpercentage maar heb een uur gereden en 70km afgelegd. Toen ik wegging stond de range op 402km en toen ik terugkwam stond ie op 360km. Ik heb niet in eco pro mode rondgereden en me op de snelweg niet ingehouden en ook bij stoplichten etc. sport boost zeker getest. Denk alleen dat de mensen voor me zich nog harder hebben uitgeleefd gezien die 402km bij een volle batterij.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
oldgrumpy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:52:
Voila , heb besteld:

Portimao Blau
Vernasca leather Schwarz/Kontraststeppung Blau/Schwarz
19" wielen 861 M
Business Pack
Comfort Pack
Innovation Pack
Driving Assistant Pack Professional
Harman Kardon
Parking Assistant Pack Plus
M Lights Shadow Line
M seat belts
Galvanised control buttons
Rear heat reflecting glass
M sports brakes, red
M Decorative trim Carbon Fibre
trekhaak

Nu nog maar 1 1/2 jaar wachten zeker :-)
toon volledige bericht
Op zijn minst :/)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArieM50
Zojuist bij Seevers Breeman in Rotjeknor de m50 mogen proefrijden.
Ik rij al 10 jaar in een full options 530d en was voornemens pas een nieuwe 5 te kopen als die full electric was. Die komt er voorlopig niet dus toch op papier gekozen voor een stapje terug met de i4m50. Was benieuwd hoeveel comfort ik moest inleveren:
- de wegligging is vele malen beter: echt superstrak; ondanks dat de m50 500 kg zwaarder is dan de 530d voelt de m50 effectief lichter aan!
- de vering voelt comfortabeler, ook op hobbels,
- het ruimtelijke gevoel in de cockpit is zeker niet minder of kleiner,
- je zit een tikje hoger in de m50 dan in de 5-serie, al moet ik zeggen dat ik dat niet als storend ervaar (dan praat ik over de laagste stand wat ik fijn vind),
- display is echt top en supersnel,
- acceleratie is van een andere orde (de sport boost voelt de eerste keer als een zweepslag in je rug: jemig mina, niet normaal!!),
- regenereren werkt ook super en went snel,
- hoewel de achterruit een stuk kleiner is, ervaar ik daar geen hinder van (heeft mogelijk ook te maken met het feit dat je je met die bloedsnelheid beter meer kan concentreren op je voorruit😜).

Enige minpunt, en die is fors, is de achter- instap, -zitruimte en -zitcomfort op de achterbank. Dat is in vergelijking met een 5-serie echt ruk!
In feite moet je de m50 als een coupé beschouwen met twee extra deuren en niet als een GT, want dat slaat nergens op!!!

Aangezien ik de m50 zakelijk rijd en nauwelijks passagiers heb, is dat voor mij geen thema.

Conclusie:
Voor de zakelijk rijder die wat vaker met een glimlach wil rijden en die gemiddeld genomen niet meer dan 1 passagier meeneemt is de m50 een upgrade qua performance en rijplezier in vergelijking met de petrol 5-serie.

BMW: well done!💪👊

PS. Al ben ik wel benieuwd wat een i5, als die er gaat komen, qua performance en comfort gaat brengen, want er moet heel wat gebeuren voordat ik over een paar jaar weer een nieuwe 5- serie ga rijden! Sterkte BMW😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 22:06
Bericht gekregen van de garage dat vanaf 1 januari BMW de fleetkorting voor de i4 naar 0% brengt.
Gelukkig deze maand nog besteld met een dubbel digit korting.

Verkoop i4 loopt als een trein, dus bye bye kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
FloR_ schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:57:
Bericht gekregen van de garage dat vanaf 1 januari BMW de fleetkorting voor de i4 naar 0% brengt.
Gelukkig deze maand nog besteld met een dubbel digit korting.

Verkoop i4 loopt als een trein, dus bye bye kortingen.
In Nederland of Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Sorry vergeten, maar gaat dus over België.
Ondertussen gehoord dat voor de ix3 de korting ook geschrapt wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
FloR_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:49:
[...]

pffff, hopelijk komt mijn bestelling er dan nog door.
fingers crossed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
oldgrumpy schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:16:
[...]

pffff, hopelijk komt mijn bestelling er dan nog door.
fingers crossed
Loopt dat via leasing? Zou er dan deze week toch goed achterzitten, dat ze uw wagen doorbestellen bij BMW voor 31 december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zojuist een proefrit in de eDrive 40 gemaakt bij Van Poelgeest in Amsterdam. Ik kan er kort over zijn: wat een FANTASTISCHE auto.

Wel probeerde ik mijn iPhone te pairen, wilde ben de media features testen. Maar kreeg hem niet aan CarPlay gekoppeld en ook de slimme assistent (van BMW) werkte niet, dus mogelijk draaide er nog Hera software ofzo. De medewerker kon mij ook niet vertellen hoe dat kwam.

Maar goed, ik krijg hem pas ergens in juni. e hebben dus nog tijd zat om dit allemaal te fixen. 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumYum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 09:48
Heerlijke auto. Ik ga de edrive40 bestellen, heb liever zoveel mogelijk range.

Wat jammer is, is dat die configurator zo is opgezet dat als je de personal copilot wilt aanklikken, je niet een alcantara interieur kunt selecteren.

Ook jammer: De BMW iX heeft een andere copilot dan de i4, ondanks dat de i4 later is uitgekomen en de auto's beide iDrive OS8 hebben. De iX heeft bijvoorbeeld augmented reality en Lane change. Dat werkte (nog?) niet op de i4. Mijn vermoeden is dan ook dat de navi hardware minder is in de i4 en niet de level 3 update gaat krijgen als de i7 straks uitkomt.

De iX zat bijna op hetzelfde niveau als Tesla autopilot en reed prima autonoom. (met de handjes aan het stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
YumYum schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:10:
Heerlijke auto. Ik ga de edrive40 bestellen, heb liever zoveel mogelijk range.

Wat jammer is, is dat die configurator zo is opgezet dat als je de personal copilot wilt aanklikken, je niet een alcantara interieur kunt selecteren.

Ook jammer: De BMW iX heeft een andere copilot dan de i4, ondanks dat de i4 later is uitgekomen en de auto's beide iDrive OS8 hebben. De iX heeft bijvoorbeeld augmented reality en Lane change. Dat werkte (nog?) niet op de i4. Mijn vermoeden is dan ook dat de navi hardware minder is in de i4 en niet de level 3 update gaat krijgen als de i7 straks uitkomt.

De iX zat bijna op hetzelfde niveau als Tesla autopilot en reed prima autonoom. (met de handjes aan het stuur)
De ix50 heeft toch een grotere range dan de i4 e40 dus als je die copilot zo belangrijk vind zou ik de ix50 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumYum
oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:30:
[...]

De ix50 heeft toch een grotere range dan de i4 e40 dus als je die copilot zo belangrijk vind zou ik de ix50 nemen
De iX is een SUV die 50k meer kost. Mijn vermoeden is dat de i4 bij 120-130km/h veel verder komt. iX is een grote baksteen, niet handig voor de range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
Testrit ook achter de rug nadat ik de edrive40 reeds besteld had enkele maanden geleden. Testrit bevestigde mijn goed keuze ;-) Initiële levering voorzien Q3 2022... dealer was er nu wel niet helemaal meer gerust op dat het nog 2022 zou zijn. Belgische Top 3 dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Milton1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
Testrit ook achter de rug nadat ik de edrive40 reeds besteld had enkele maanden geleden. Testrit bevestigde mijn goed keuze ;-) Initiële levering voorzien Q3 2022... dealer was er nu wel niet helemaal meer gerust op dat het nog 2022 zou zijn. Belgische Top 3 dealer.
En iets gehoord over afschaffen fleetkorting in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:50:
[...]

En iets gehoord over afschaffen fleetkorting in België?
Klopt idd, fleet- en commerciële kortingen zijn/worden allen afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Milton1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:02:
[...]

Klopt idd, fleet- en commerciële kortingen zijn/worden allen afgeschaft.
Dat moet hen toch heel veel klanten gaan kosten die naar andere merken gaan uitwijken, lijkt me.
Iedereen die vanuit een bedrijf gepushed wordt om elektrisch te gaan rijden bvb en dat wordt een hele hoop.
Zeer rare keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
Mja, vraag is vele malen groter dan hun huidige produktie capaciteit, dus ze knn momenteel eea permitteren. Zelfs met levering ver in 2023 momenteel heeft deze garage vorige week alleen 10 I4's verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Milton1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:27:
Mja, vraag is vele malen groter dan hun huidige produktie capaciteit, dus ze knn momenteel eea permitteren. Zelfs met levering ver in 2023 momenteel heeft deze garage vorige week alleen 10 I4's verkocht.
Welke BE dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 15:05
[...]

Klopt, mijn werkgever heeft de auto’s al zelf voorbesteld bij de dealer omdat de leasemaatschappij niet kan volgen. De auto’s werden dan achteraf via de leasemaatschappij gekoppeld. Dit omdat de fleetkortingen bij BMW vervallen op 1/1/2022.

Mijn auto (iX3) was letterlijk besteld op 2 dagen tijd…

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
@voor de Belgen onder ons:
Heb de indruk dat er redelijk wat i4's gaan te zien zijn op de Veldkant ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Nah de mijne zal daar nooit staan ( want ik ben er nooit - altijd bij de klant / thuis ) 😂🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:34:
@voor de Belgen onder ons:
Heb de indruk dat er redelijk wat i4's gaan te zien zijn op de Veldkant ;-)
Wat is de veldkant?
Ik heb een iX3 impressive/high executive gekozen boven de i4, maar vooral mijn vriendin rijdt met mijn leasewagen. In geval dat ik eens weg moet pak ik haar leasewagen…

De 2 wagens samen doen 20-25k km per jaar max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
@Engineer Stewie Veldkant te Kontich 😂
Daar zit 1 van de grootste IT leveranciers van België. Cronos. Werkgever van vele hier nieuwe i4 bezitters, including myself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 15:14
[...]
vreemd , gisteren nog in bmw brugge nog gevraagd , wegvallen korting i4 werd bevestigd , voor ix3 konden ze de korting nog aanhouden - morgen voor alle zekerheid maar nog eens checken bij leaseplan en bmw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
rolelael schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:07:
@Engineer Stewie Veldkant te Kontich 😂
Daar zit 1 van de grootste IT leveranciers van België. Cronos. Werkgever van vele hier nieuwe i4 bezitters, including myself.
Mijn werkgever heeft in December 35 iX3’s besteld… ook van die kanten. Voeige week vrijdag stond het op 35, kunnen er ondertussen al meer zijn.
I4 was ook een mogelijkheid, maar daar bleven we steken op een niet goed uitgeruste edrive 40 tov een iX3 impressive.
We zijn al wat ouder, ben met mijn 40 zowat de jongste, dus vandaar dat de iX3 wss wat meer gekozen wordt. Als ik geen 3 kinderen had, had ik de i4 wss genomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-12-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Laatst online: 03-07-2023
FloR_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:20:
[...]

Loopt dat via leasing? Zou er dan deze week toch goed achterzitten, dat ze uw wagen doorbestellen bij BMW voor 31 december.
Heb de vlootbeheerder van mijn bedrijf even een mailtje gestuurd omdat ik op 22/12 mijn keuze voor de i4 had doorgegeven. Hij heeft me verzekerd dat het geen probleem is indien je voor 31/12 de offerte indient bij de leasemaatschappij. De verwerking kan volgens hem nog in januari worden geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
rolelael schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:53:
Nah de mijne zal daar nooit staan ( want ik ben er nooit - altijd bij de klant / thuis ) 😂🎉
Haha moet volgen hierin :)

Bmiest

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-02 16:26
Hallo allemaal, ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de m50 en wat een heerlijke auto.

Ik zit te twijfelen om hem te bestellen alleen vroeg ik mij af hoeveel korting geven de dealers maximaal als je een beetje onderhandeld zonder inruil. De selectie die ik nu heb gemaakt kost 90.154,90 euro. Wat is een reële korting hierop?

Wellicht dat jullie je ervaringen willen delen daarin.

• duc_ati
The_Realest schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:23:
Hallo allemaal, ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de m50 en wat een heerlijke auto.

Ik zit te twijfelen om hem te bestellen alleen vroeg ik mij af hoeveel korting geven de dealers maximaal als je een beetje onderhandeld zonder inruil. De selectie die ik nu heb gemaakt kost 90.154,90 euro. Wat is een reële korting hierop?

Wellicht dat jullie je ervaringen willen delen daarin.
Heb laatst 2x dealer gesproken en beiden waren heel duidelijk... Korting op i4 M50 0%
Als je überhaupt korting krijgt ook al is t maar beetje zou zeggen grijp je kans 👍🏽

• duc_ati
[quote]duc_ati schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:02:
[...]

[ Voor 46% gewijzigd door duc_ati op 30-12-2021 18:06 ]

• ArieM50
Super gave filmpjes van Jack vd Ende van Van der Ende Karting uit Poeldijk, waarin zowel de i4-40 als de i4m50 worden getest: YouTube: DE ULTIME BMW i4 | 3 challenges | Introductie BMW i4

Een must see voor de lezers op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Ik kom er net achter dat de MIA en VAMIL vervallen per 2022, bekend gemaakt op 27/12 j.l. Hadden ze dat niet ff eerder mee kunnen delen?

Zo blijkt maar weer, met een overheid als de onze kun je niet serieus zaken doen. Kost een hoop geld dit geintje. ;( ;( ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
https://www.i4talk.com/th...an-dealers.546/post-11659

Dit is een hoopvolle update van de dealership in Tongeren. Kapt +- 6 maanden van zijn geschatte leverdatum af op een e40.

Bmiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Laatst online: 03-07-2023
Bmiest schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:59:
https://www.i4talk.com/th...an-dealers.546/post-11659

Dit is een hoopvolle update van de dealership in Tongeren. Kapt +- 6 maanden van zijn geschatte leverdatum af op een e40.
Heerlijk hoopvol nieuws! Hier drink ik straks een paar pilskes extra op.

Fijne jaarwisseling allen 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumYum
mikeyverhoef schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:31:
Ik kom er net achter dat de MIA en VAMIL vervallen per 2022, bekend gemaakt op 27/12 j.l. Hadden ze dat niet ff eerder mee kunnen delen?

Zo blijkt maar weer, met een overheid als de onze kun je niet serieus zaken doen. Kost een hoop geld dit geintje. ;( ;( ;(
Je hebt gelijk, bedankt voor de tip. Scheelt even 10.000 euro op de aanschaf.

https://www.rvo.nl/subsid...l/milieulijst/wijzigingen

Duurzame mobiliteit

Elektrische personenauto's: in 2022 biedt de MIA\Vamil hier geen voordeel meer voor. Dit omdat deze inmiddels gangbaar zijn geworden. En daarom geen ondersteuning meer nodig hebben. Een elektrisch aangedreven personenauto met geïntegreerde zonnepanelen blijft wel in aanmerking komen. Andere elektrische voertuigen, zoals bestelauto’s, blijven ook op de Milieulijst. En deze stijgen waar mogelijk in fiscaal voordeel.

Hoewel de i4 een heerlijk rijdende auto is, krijg ik steeds meer de neiging om prive weer een mooie tweedehands 6-cilinder 5-serie aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyverhoef
1 pluspunt : de getekende koopovereenkomst is leidend. Ik heb op 15 augustus j.l. getekend en er zit nog geld in de pot. Net contact gehad met RVO. Maar ik blijf het niet netjes vinden. Lees trouwens her en der berichten dat lease rijders alweer overstappen naar brandstofmodellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaassie
YumYum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:41:
[...]

Je hebt gelijk, bedankt voor de tip. Scheelt even 10.000 euro op de aanschaf.
Baal er ook van, had gerekend met de verhoogde MIA van 2022.
Maar scheelt geen 10.000 euro.

Als je gerekend had met de 27% van 2022 scheelt het netto 86% * 49,5% * 27% * 40.000 = 4.597 euro
Ten opzichte van 2021 met 13,5% MIA dus 2.299 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumYum
Klaassie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:40:
[...]

Maar scheelt geen 10.000 euro.
Ik rekende bruto. Dus 27% v 40k = 10.800 belastingkorting. Door het versneld afschrijven zou je je inkomen kunnen verlagen tot onder de 69k, waardoor je misschien een paar jaar in een gunstiger tarief blijft. Maar inderdaad, netto is het minder door MKB-vrijstelling en belastingschaal waar je in valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-06 23:07
Hier ook grote kans dat de I4 er uit gaat terug. Reservering gedaan in augustus in Duitsland voor midarbeider wagen maar schuift als maar op en de levering niet voor juni. Gisteren bij de dealer gaan kijken naar de facelift X3 benzine. Stevige 12% korting kunnen lospeuteren, niks zo handig als je 2 dealer op 10 km van je woonplaats tegen elkaar kan uitspelen :) hierbij nog een extra dikke overnamepremie ontvangen. Nog effe afwachten wat de definitieve overnameprijs is volgende week. Levering X3 is voor juni en komt hij later dan rij ik gratis door met mijn huidige GLC. Belangrijkste is dat deze diesel er uit is nu, nog zeer goede prijs gehad door het tekort aan 2dehandswagens en dat kan volgend jaar volledig anders liggen als ik pas eind 2022 de I4 zou ontvangen. Dus kans is zeer groot dat ik volgende week poot zet onder een X3 benzine met beperkte opleg van 13K ben ik dan weer ruim 4 jaar verder. Investering veel kleiner dan de I4. En binnen 4 jaar hopelijk goedkopere EV beschikbaar met nog betere laadsnelheid en range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
mikeyverhoef schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:50:
1 pluspunt : de getekende koopovereenkomst is leidend. Ik heb op 15 augustus j.l. getekend en er zit nog geld in de pot. Net contact gehad met RVO. Maar ik blijf het niet netjes vinden. Lees trouwens her en der berichten dat lease rijders alweer overstappen naar brandstofmodellen.
Bedoel je leidend als in, wel kia/vamil indien de koopovereenkomst in 2021 is getekend? Dat is dus voor iedereen hier die er zakelijk 1tje besteld heeft het geval?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YumYum
Apache4u schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:26:
[...]

Bedoel je leidend als in, wel kia/vamil indien de koopovereenkomst in 2021 is getekend? Dat is dus voor iedereen hier die er zakelijk 1tje besteld heeft het geval?
https://www.rvo.nl/subsid...onenauto-zakelijk-gebruik

Stel u heeft het voertuig besteld op 14 oktober 2021 (= aanschafdatum). De levering is op 21 februari 2022. Uw investering moet dan voldoen aan de eisen van de Milieulijst 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
YumYum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:34:
[...]

https://www.rvo.nl/subsid...onenauto-zakelijk-gebruik

Stel u heeft het voertuig besteld op 14 oktober 2021 (= aanschafdatum). De levering is op 21 februari 2022. Uw investering moet dan voldoen aan de eisen van de Milieulijst 2021.
Ah mooi. Dank voor de link. 👍🏻 Zal het doorgeven aan de boekhouder zodra ie geleverd is.

jammer dat dat voor de bijtelling niet geldt 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Apache4u op 31-12-2021 15:40 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaassie
Apache4u schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:26:
[...]

Klopt, ik had de dealer al gevraagd of ik een nieuwe handtekening kon zetten met datum in 2022. Dat was geen probleem, maar nu niet meer nodig dus… :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieM50
Subsidies blijven gewoon van kracht hoor:
Subsidie op elektrische auto's vanaf maandag weer beschikbaar | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyverhoef
@ Arie ; das voor particulieren. Niet voor zakelijke rijders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En ook niet voor particuliere i4 rijders aangezien alleen EV’s met een catalogusprijs < €45.000 in aanmerking komen.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 4 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.