POV - New BMW i4 M50 - full gaz
YouTube: POV - New BMW i4 M50 - full gaz !!
YouTube: POV - New BMW i4 M50 - full gaz !!
mijn hart bloedt voor jou, zoveel problemen in je leven!diGierre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:55:
Nou ben benieuwd of ik ooit nog ga proefrijden.....had me maanden geleden al ingeschreven via de BMW site, krijg ik maand gelden of zo een appje met link. Moet je vervolgens min of meer zelfde gegevens weer invullen. Wordt je paar dagen later gebeld door de dealer. Denkt ie dat het voor een 440i is, belt nog terug. Hoor je 2 weken weer niks (lees ondertussen hier dat er een edrive40 zou moeten zijn). Ga je zelf maar weer bellen, iedereen bezet op dat moment dus of je teruggebeld mag worden...wat dan vervolgens weer niet gebeurd...
Dat betekent, stam + t .
En dan krijg je ineens een nieuwe verwachte levertijd.. 😭TheVMaster schreef op Tuesday 14 December 2021 @ 12:02:
[...]
Hier bij Leaseplan nog steeds week 17 (eind april). Hij is begin oktober besteld btw. En dat is dan de eDrive 40, niet de M50.
[Afbeelding]
Dat betekent, stam + t .
ik zou voor het laatste gaan...duc_ati schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:13:
Eergisteren proefrit mogen rijden in een i4 m50... Wat een zieke wagen..
offerte is vandaag binnen en volgende week gaan tekenen voor deze monster maar ben nog niet helemaal uit
Kiezen is zeker erg moeilijk zeg ...
- M Brooklyn Grau metallic icm Leder Vernasca Tacorarot stiksel Schwarz
Of...
- BMW Individual Dravitgrau metallic icm Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz
Nog steeds best ok t.o.v. de meesten hierTheVMaster schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:43:
[...]
En dan krijg je ineens een nieuwe verwachte levertijd.. 😭
[Afbeelding]
Bmiest
Meeste mensen die hem begin oktober (of eerder) in Nederland besteld hebben krijgen hem volgens mij voor de zomer, althans de eDrive 40.Bmiest schreef op Thursday 16 December 2021 @ 16:51:
[...]
Nog steeds best ok t.o.v. de meesten hier, ik zou heel blij zijn met een zomerlevering
Dank voor het delen over de Harman Kardon optie, die ga ik hier nog even challengen!Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:
Vandaag besteld (eDrive 40) met zo’n beetje alles erop en eraan: voorlopige datum levering: 4 juli 2022. Overigens is de optie Harman Kardon gewoon te bestellen in tegenstelling tot een eerder bericht.
Dat is wel heel rap, keiharde toezegging van de dealer?Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:
Vandaag besteld (eDrive 40) met zo’n beetje alles erop en eraan: voorlopige datum levering: 4 juli 2022. Overigens is de optie Harman Kardon gewoon te bestellen in tegenstelling tot een eerder bericht.
Klinkt ook bijna te mooi om waar te zijn (vooral omdat mensen die hem 2 maanden terug al besteld hebben, zoals ik, te horen hebben gekregen dat hij niet in april maar in juni afgeleverd gaat worden).jefkuil schreef op Friday 17 December 2021 @ 17:12:
[...]
Dat is wel heel rap, keiharde toezegging van de dealer?
Mooie pannenkoek die op een max 80km/u weg naar 170 doortrektjefkuil schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
Mooie video met acceleratie 0-100+ van de M50 in verschillende standen
https://youtu.be/xhxcZQbwCVo
Hoe vervelend het ook klinkt maar hecht er niet teveel waarde aan. Op mijn koopcontract staat 20 februari 2022 maar de dealer (Dusseldorp) heeft heeft aangegeven dat het Q2 2022 wordtTosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:50:
Tja, dit is toch echt wat ik van de dealer zwart op wit teruggekoppeld heb gekregen. Wat ik er verder voor waarde aan moet hechten weet ik niet…
Maar niet te leveren. Ik heb vorige week m’n 1-serie besteld en toen ik bij de dealer zat om hem te configureren, was Harman Kardon gewoon te selecteren. Echter, na bestelling bij de fabriek kreeg de dealer een mailtje van BMW dat HK niet mogelijk was.Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor de i4 en sommige andere topmodellen maakt BMW een uitzondering.Rivanov schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:11:
[...]
Maar niet te leveren. Ik heb vorige week m’n 1-serie besteld en toen ik bij de dealer zat om hem te configureren, was Harman Kardon gewoon te selecteren. Echter, na bestelling bij de fabriek kreeg de dealer een mailtje van BMW dat HK niet mogelijk was.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
fsfikke schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:58:
[...]
Voor de i4 en sommige andere topmodellen maakt BMW een uitzondering.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Daar moet ik me ook nog in verdiepen. Mijn bedrijf heeft een overeenkomst met EV Company. Ik ga me de komende tijd hier in verdiepen. Tips zijn altijd welkom! 😉mikeyverhoef schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:37:
Welke laadpaal gebruiken jullie ? C.q. gaan jullie aanschaffen ? Ik heb net in Duitsland een BMW essential Wallbox besteld voor E 437 incl verzenden ( op de zaak BTW vrij ), deze paal kan maximaal 3 FASEN 22Kwh aan.
Mijn levering staat ( nog ) steeds op februari 2022. Besteld in Augustus
Wij hebben palen van NewMotion. Nu heb ik op het moment al een 1 fase paal, maar die wordt vervangen door een 3 Fasen 11Kwh paal.mikeyverhoef schreef op Sunday 19 December 2021 @ 14:37:
Welke laadpaal gebruiken jullie ? C.q. gaan jullie aanschaffen ? Ik heb net in Duitsland een BMW essential Wallbox besteld voor E 437 incl verzenden ( op de zaak BTW vrij ), deze paal kan maximaal 3 FASEN 22Kwh aan.
Mag ik zo brutaal zijn en vragen waar precies je wallbox hebt besteld?mikeyverhoef schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:37:
Dat betekent, stam + t .
Bij hubauer-shop.de. ff aanmelden voor nieuwsletter, dan gaat er E 10,00 vanaf, E 10,92 verzendkostenstan64 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:16:
[...]
Mag ik zo brutaal zijn en vragen waar precies je wallbox hebt besteld?
Ik heb een offerte van een installateur gehad en die was ruim 2500 euro
Er hoeft niet te worden gegraven en hij hangt binnen en max 4 meter van de meterkast
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeTwitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
+1, Stroohm wilt hem ook al komen zetten hier maar ik heb er echt nog niets aan.rolelael schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:58:
Ik heb een alfen proline laten zetten door Stroohm ( daar werkt mijn bedrijf mee samen) . Laadpaal staat al paar maand actief) maar helaas ng ge en nieuws vn mijn m50 😂
Bmiest
Hangt er vanaf of het er eentje is van je werkgever ( zoals bij mij ) of privé he ( of op je iegen zaak ? )ArieM50 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:28:
Beter dat je in 2022 de paal laat zetten ivm hogere subsidie!
Goed punt, ik zie net dat ik een nog een melding "materiaal besteld" heb gehad met een doorlooptijd van 6-12 weken eind November. Q1 2022 eens polsen.rolelael schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:24:
neen maar misschien toch beter doen ( mooi nachtverlichting ). Want die mannen gaan meer en meer werk hebben, en als er dan plots toch een afleverig van je wagen komt en je hebt geen paal. Zo zijn er bv ook kabelschaarste ( als je bv een langere dn 5m wil etc ) . Ik heb hem maar laten zetten ineens toen ze me een afspraak voorstelde. Staat hij er al he
Bmiest
ik weet zeker dat ie gaat bevallen.... veel plezieroldgrumpy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:33:
Straks testritje doen met de M50
Ik twijfel niet aan de sportieve eigenschappen van de wagen, maar rijd nu in een X4 en ben bang dat het laag zitten me gaat storen, alsmede het gebrek aan binnenruimte.
De IX vind ik ook een prachtige wagen, zeker binnenin, buitenkant is wat minder maar de ix50 ligt buiten budget en de ix40 is de batterijcapaciteit echt droevig. 410 km maar en een test video gezien met de ix40 in winterse omstandigheden met 120 km/h op de autostrade en de reikwijdte was amper 250 km
De IX50 heeft 610 km rijbereik maar ja buiten budget.
Blijft dan als SUV nog de IX3 over maar dat lijkt dan weer zoveel op wat ik nu al heb.
Dat zou dan eerder weer de keuze woirden van het verstand.
Maar keuze van het hart gaat uit naar de M50
We zullen zien straks, hoe het bevalt
Oh ja,levertijd(Belgische dealer) is 2023 en ze kunnen niet zeggen welk kwartaal dus kan zelfs Q4 2023 worden, zotter moet het niet worden
Als je graag hoog zit gaat het zeker tegenvallen. Qua wegligging en ervaring is dit echt meerdere stappen hoger. Heb zelf wel eens een X4 op vakantie gereden, die viel me eigenlijk qua binnenruimte en afwerking best tegen. Het oogt groot en ruimtelijk, maar dat komt alleen omdat het hoog is.oldgrumpy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:33:
Straks testritje doen met de M50
Ik twijfel niet aan de sportieve eigenschappen van de wagen, maar rijd nu in een X4 en ben bang dat het laag zitten me gaat storen, alsmede het gebrek aan binnenruimte.
De IX vind ik ook een prachtige wagen, zeker binnenin, buitenkant is wat minder maar de ix50 ligt buiten budget en de ix40 is de batterijcapaciteit echt droevig. 410 km maar en een test video gezien met de ix40 in winterse omstandigheden met 120 km/h op de autostrade en de reikwijdte was amper 250 km
De IX50 heeft 610 km rijbereik maar ja buiten budget.
Blijft dan als SUV nog de IX3 over maar dat lijkt dan weer zoveel op wat ik nu al heb.
Dat zou dan eerder weer de keuze woirden van het verstand.
Maar keuze van het hart gaat uit naar de M50
Oh ja,levertijd(Belgische dealer) is 2023 en ze kunnen niet zeggen welk kwartaal dus kan zelfs Q4 2023 worden, zotter moet het niet worden
Divide and conquer.
Uit goeie bron (bij de importeur in Bornem): VANDAAG bestellen is levering begin Q2 2023 vgs huidige planning.oldgrumpy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:33:
Dat betekent, stam + t .
't is inderdaad bizar het verschil tss NL en BE. Laat ons hopen voor onze NL vrienden dat de leveringstijden effectief gehaald worden.springfield89 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:18:
Heeft de Nederlandse importeur zoveel meer productie slots als de Belgische gekregen? Ik was begin december ook gaan horen en dan was het ook ergens in 2023. Wanneer konden ze inderdaad zelfs niet zeggen. En nu lees ik hier mensen die onlangs besteld hebben in Nederland nog levering hebben in 2022.
Iemand een idee welke dealers in België al testritten doen? De 2 hier het dichtst in de buurt al niet.
Ik heb vorige week nog met Jorssen gebeld en toen zeiden ze mij dat dit pas in januari mogelijk was?Milton1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:31:
[...]
't is inderdaad bizar het verschil tss NL en BE. Laat ons hopen voor onze NL vrienden dat de leveringstijden effectief gehaald worden.
In oktober besteld, nu eDrive40 gepland voor testrit 27/12 om "de keuze te bevestingen" ;-) Meeste leveringen naar de dealers voor testwagens zijn toch wel gebeurd hoor (laatste week van November). De testritten zitten al goed vol. Deze wagens gaan niet in de verkoop, maar blijven op mid-termijn de proefrit wagens.
Om een idee te geven mbt proefritten: Jorssen heeft er enkele, Smedts heeft er eentje, Lecouter ook, etc. Ik zou veronderstellen dat de meeste dealers er minstens 1 beschikbaar hebben??
Zoals ik zei: testritten zitten vol. Ik heb die van Jorssen mee op 27/12 :-)springfield89 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:32:
[...]
Ik heb vorige week nog met Jorssen gebeld en toen zeiden ze mij dat dit pas in januari mogelijk was?
Geen probleem voor een testrit in Brugge bij Cocquyt.Milton1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:33:
[...]
Zoals ik zei: testritten zitten vol. Ik heb die van Jorssen mee op 27/12 :-)
Mij zeiden ze dat het gewoon nog niet mogelijk was en dat de i4 pas in januari binnen kwam. Misschien had die persoon zich dan vergist.Milton1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:33:
[...]
Zoals ik zei: testritten zitten vol. Ik heb die van Jorssen mee op 27/12 :-)
Dat betekent, stam + t .
Heb zelf ook lang getwijfeld over kleur en uiteindelijk gekozen voor Dravit Grau icm gewone sportstoelen Vernasca Tacorarot (Vond persoonlijk M sportstoelen niet zo fijn zitten)oldgrumpy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:03:toon volledige bericht
testrit achter de rug, eigenlijk werd alles bevestigd wat ik al gelezen had.
- HUD is best indrukwekkend, dat is toch iets dat ik sowieso op mijn nieuwe auto wil.
- acceleratie razend snel
- comfortabel rijden
- prachtig display
Kortom, denk dat ik de M50 ga bestellen.
Ik had verwacht meer last te hebben van het lager te zitten dan in mijn huidige X4, maar dat viel op zich wel mee. Alleen in-en uitstappen is toch wel wat lastiger.
Optrekken in sport boost is kicken maar aan de andere kant, hoeveel keer ga je dat gebruiken? De iX3 die ik daarna getest heb en iets boven de 6 sec van 0 naar 100 gaat, heeft eigenlijk ook meer dan power genoeg.
Maar de X3 is eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ik nu heb, dus ja.
Maar nu dus de moeilijkste keuze: de kleur, ik twijfel tussen Portimao Blau en Transanit Blau en Dravit Grau
Mijn testauto was zwart en dat was op zich ook niet mis maar zou wat anders willen.
Qua wielen gaan het de 19 inch worden ,vind het verlies van 80 km wat teveel voor de 20 inch.
Heb nog even getwijfeld voor de M sport seats maar mijn testauto had de gewone sport stoelen en die bevallen me goed.
Dat betekent, stam + t .
Op zijn minstoldgrumpy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:52:toon volledige bericht
Voila , heb besteld:
Portimao Blau
Vernasca leather Schwarz/Kontraststeppung Blau/Schwarz
19" wielen 861 M
Business Pack
Comfort Pack
Innovation Pack
Driving Assistant Pack Professional
Harman Kardon
Parking Assistant Pack Plus
M Lights Shadow Line
M seat belts
Galvanised control buttons
Rear heat reflecting glass
M sports brakes, red
M Decorative trim Carbon Fibre
trekhaak
Nu nog maar 1 1/2 jaar wachten zeker :-)
In Nederland of Belgie?FloR_ schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:57:
Bericht gekregen van de garage dat vanaf 1 januari BMW de fleetkorting voor de i4 naar 0% brengt.
Gelukkig deze maand nog besteld met een dubbel digit korting.
Verkoop i4 loopt als een trein, dus bye bye kortingen.
Sorry vergeten, maar gaat dus over België.
pffff, hopelijk komt mijn bestelling er dan nog door.FloR_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:49:
[...]
Ondertussen gehoord dat voor de ix3 de korting ook geschrapt wordt hier.
Loopt dat via leasing? Zou er dan deze week toch goed achterzitten, dat ze uw wagen doorbestellen bij BMW voor 31 december.oldgrumpy schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:16:
[...]
pffff, hopelijk komt mijn bestelling er dan nog door.
fingers crossed
De ix50 heeft toch een grotere range dan de i4 e40 dus als je die copilot zo belangrijk vind zou ik de ix50 nemenYumYum schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:10:
Heerlijke auto. Ik ga de edrive40 bestellen, heb liever zoveel mogelijk range.
Wat jammer is, is dat die configurator zo is opgezet dat als je de personal copilot wilt aanklikken, je niet een alcantara interieur kunt selecteren.
Ook jammer: De BMW iX heeft een andere copilot dan de i4, ondanks dat de i4 later is uitgekomen en de auto's beide iDrive OS8 hebben. De iX heeft bijvoorbeeld augmented reality en Lane change. Dat werkte (nog?) niet op de i4. Mijn vermoeden is dan ook dat de navi hardware minder is in de i4 en niet de level 3 update gaat krijgen als de i7 straks uitkomt.
De iX zat bijna op hetzelfde niveau als Tesla autopilot en reed prima autonoom. (met de handjes aan het stuur)
De iX is een SUV die 50k meer kost. Mijn vermoeden is dat de i4 bij 120-130km/h veel verder komt. iX is een grote baksteen, niet handig voor de range.oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:30:
[...]
De ix50 heeft toch een grotere range dan de i4 e40 dus als je die copilot zo belangrijk vind zou ik de ix50 nemen
En iets gehoord over afschaffen fleetkorting in België?Milton1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
Testrit ook achter de rug nadat ik de edrive40 reeds besteld had enkele maanden geleden. Testrit bevestigde mijn goed keuze ;-) Initiële levering voorzien Q3 2022... dealer was er nu wel niet helemaal meer gerust op dat het nog 2022 zou zijn. Belgische Top 3 dealer.
Klopt idd, fleet- en commerciële kortingen zijn/worden allen afgeschaft.oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:50:
[...]
En iets gehoord over afschaffen fleetkorting in België?
Dat moet hen toch heel veel klanten gaan kosten die naar andere merken gaan uitwijken, lijkt me.Milton1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:02:
[...]
Klopt idd, fleet- en commerciële kortingen zijn/worden allen afgeschaft.
Welke BE dealer?Milton1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:27:
Mja, vraag is vele malen groter dan hun huidige produktie capaciteit, dus ze knn momenteel eea permitteren. Zelfs met levering ver in 2023 momenteel heeft deze garage vorige week alleen 10 I4's verkocht.
Klopt, mijn werkgever heeft de auto’s al zelf voorbesteld bij de dealer omdat de leasemaatschappij niet kan volgen. De auto’s werden dan achteraf via de leasemaatschappij gekoppeld. Dit omdat de fleetkortingen bij BMW vervallen op 1/1/2022.FloR_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:49:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-12-2021 14:00 ]
Wat is de veldkant?oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:34:
@voor de Belgen onder ons:
Heb de indruk dat er redelijk wat i4's gaan te zien zijn op de Veldkant ;-)
vreemd , gisteren nog in bmw brugge nog gevraagd , wegvallen korting i4 werd bevestigd , voor ix3 konden ze de korting nog aanhouden - morgen voor alle zekerheid maar nog eens checken bij leaseplan en bmwFloR_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:49:
[...]
Mijn werkgever heeft in December 35 iX3’s besteld… ook van die kanten. Voeige week vrijdag stond het op 35, kunnen er ondertussen al meer zijn.rolelael schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:07:
@Engineer Stewie Veldkant te Kontich 😂
Daar zit 1 van de grootste IT leveranciers van België. Cronos. Werkgever van vele hier nieuwe i4 bezitters, including myself.
[ Voor 34% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-12-2021 20:07 ]
Heb de vlootbeheerder van mijn bedrijf even een mailtje gestuurd omdat ik op 22/12 mijn keuze voor de i4 had doorgegeven. Hij heeft me verzekerd dat het geen probleem is indien je voor 31/12 de offerte indient bij de leasemaatschappij. De verwerking kan volgens hem nog in januari worden geregeld.FloR_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:20:
[...]
Loopt dat via leasing? Zou er dan deze week toch goed achterzitten, dat ze uw wagen doorbestellen bij BMW voor 31 december.
Haha moet volgen hierinrolelael schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:53:
Nah de mijne zal daar nooit staan ( want ik ben er nooit - altijd bij de klant / thuis ) 😂🎉
Bmiest
Heb laatst 2x dealer gesproken en beiden waren heel duidelijk... Korting op i4 M50 0%The_Realest schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:23:
Hallo allemaal, ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de m50 en wat een heerlijke auto.
Ik zit te twijfelen om hem te bestellen alleen vroeg ik mij af hoeveel korting geven de dealers maximaal als je een beetje onderhandeld zonder inruil. De selectie die ik nu heb gemaakt kost 90.154,90 euro. Wat is een reële korting hierop?
Wellicht dat jullie je ervaringen willen delen daarin.
[ Voor 46% gewijzigd door duc_ati op 30-12-2021 18:06 ]
Bmiest
Heerlijk hoopvol nieuws! Hier drink ik straks een paar pilskes extra op.Bmiest schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:59:
https://www.i4talk.com/th...an-dealers.546/post-11659
Dit is een hoopvolle update van de dealership in Tongeren. Kapt +- 6 maanden van zijn geschatte leverdatum af op een e40.
Je hebt gelijk, bedankt voor de tip. Scheelt even 10.000 euro op de aanschaf.mikeyverhoef schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:31:
Ik kom er net achter dat de MIA en VAMIL vervallen per 2022, bekend gemaakt op 27/12 j.l. Hadden ze dat niet ff eerder mee kunnen delen?
Zo blijkt maar weer, met een overheid als de onze kun je niet serieus zaken doen. Kost een hoop geld dit geintje.![]()
![]()
Baal er ook van, had gerekend met de verhoogde MIA van 2022.YumYum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:41:
[...]
Je hebt gelijk, bedankt voor de tip. Scheelt even 10.000 euro op de aanschaf.
Ik rekende bruto. Dus 27% v 40k = 10.800 belastingkorting. Door het versneld afschrijven zou je je inkomen kunnen verlagen tot onder de 69k, waardoor je misschien een paar jaar in een gunstiger tarief blijft. Maar inderdaad, netto is het minder door MKB-vrijstelling en belastingschaal waar je in valt.
Bedoel je leidend als in, wel kia/vamil indien de koopovereenkomst in 2021 is getekend? Dat is dus voor iedereen hier die er zakelijk 1tje besteld heeft het geval?mikeyverhoef schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:50:
1 pluspunt : de getekende koopovereenkomst is leidend. Ik heb op 15 augustus j.l. getekend en er zit nog geld in de pot. Net contact gehad met RVO. Maar ik blijf het niet netjes vinden. Lees trouwens her en der berichten dat lease rijders alweer overstappen naar brandstofmodellen.
Dat betekent, stam + t .
https://www.rvo.nl/subsid...onenauto-zakelijk-gebruikApache4u schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:26:
[...]
Bedoel je leidend als in, wel kia/vamil indien de koopovereenkomst in 2021 is getekend? Dat is dus voor iedereen hier die er zakelijk 1tje besteld heeft het geval?
Ah mooi. Dank voor de link. 👍🏻 Zal het doorgeven aan de boekhouder zodra ie geleverd is.YumYum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:34:
[...]
https://www.rvo.nl/subsid...onenauto-zakelijk-gebruik
Stel u heeft het voertuig besteld op 14 oktober 2021 (= aanschafdatum). De levering is op 21 februari 2022. Uw investering moet dan voldoen aan de eisen van de Milieulijst 2021.
[ Voor 4% gewijzigd door Apache4u op 31-12-2021 15:40 ]
Dat betekent, stam + t .
Klopt, ik had de dealer al gevraagd of ik een nieuwe handtekening kon zetten met datum in 2022. Dat was geen probleem, maar nu niet meer nodig dus…Apache4u schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:26:
[...]
Bedoel je leidend als in, wel kia/vamil indien de koopovereenkomst in 2021 is getekend? Dat is dus voor iedereen hier die er zakelijk 1tje besteld heeft het geval?
Dat betekent, stam + t .
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq