Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En een dragrace, remtest, acceleratietest etc van carwow met een i4m50 vs Tesla M3 Performance.
YouTube: BMW i4 M50 v Tesla Model 3 Performance: DRAG RACE

Ik had niet verwacht dat de M50 er zo goed uit zou komen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denn1s
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 08:53
Hier een review van de BMW i4 eDrive40, hier zijn er niet veel van.

De reviewer is in ieder geval enthousiast. 😊

https://youtu.be/upMTux4O5RU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerelzZ
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-12-2023
oldgrumpy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:34:
@voor de Belgen onder ons:
Heb de indruk dat er redelijk wat i4's gaan te zien zijn op de Veldkant ;-)
Laat maar weten wanneer I4 meeting ;) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
BoerelzZ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Laat maar weten wanneer I4 meeting ;) :+
Lukt 1 oktober 2024 voor iedereen? :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:53
Apache4u schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:55:
En een dragrace, remtest, acceleratietest etc van carwow met een i4m50 vs Tesla M3 Performance.
YouTube: BMW i4 M50 v Tesla Model 3 Performance: DRAG RACE

Ik had niet verwacht dat de M50 er zo goed uit zou komen.
Wel ook even de comments lezen. Om een of andere reden presteert de model 3 daar niet optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:19
Heeft er ook iemand ervaring met de levertijden van broekhuis? In het voortraject werd er verteld dat BMW veel productie slots had geclaimd, en levering rond maart april zou zijn. Uiteindelijk medio Oktober een I4 40 besteld. Op de bevestiging aan de leasemij stond April 22. Momenteel is de uitspraak Q3 22. Maar de fabriek heeft er nog geen productiestatus aan gehangen. Dit mede doordat het een modeljaar 2023 wordt, en hiervan de spec's nog niet bekend zijn. Als ik de ervaringen van andere lees is er echt niets van te zeggen.
Als je op gaspedaal.nl zoekt, zijn er ook auto's uit voorraad beschikbaar. Heeft iemand daar al een keer op nagevraagd of dat ook echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-10 12:12
Vrijdag mijn handtekening gezet voor een sanremo groene i4 M50. De dealer wist me te vertellen dat afgelopen vrijdag alle orders voor de M50 door BMW Duitsland zijn gecanceld ivm chip tekorten (ook voor de robots die ze in elkaar zetten).

Mijn voorlopige levering staat gepland op april 2023.

Dus een meeting in 2024, dan zijn alle M50’s wel een heel eind geleverd.

Kon hem wel om laten bouwen naar een E40 en dan zou het september worden(ongeveer), maar als je dan toch een nieuwe koopt, dan maar helemaal zoals ik hem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Mocht je zo’n voorraad willen hebben, vraag dan maar of ze de leverdatum in het contract op willen nemen.

Staan ook M50’s te koop die dit jaar nog geleverd worden. Heb ik voor gebeld en een exacte datum gevraagd, maar geen enkele dealer durft hier harde toezeggingen op te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:40
Hydraulic schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:29:
Heeft er ook iemand ervaring met de levertijden van broekhuis? In het voortraject werd er verteld dat BMW veel productie slots had geclaimd, en levering rond maart april zou zijn. Uiteindelijk medio Oktober een I4 40 besteld. Op de bevestiging aan de leasemij stond April 22. Momenteel is de uitspraak Q3 22. Maar de fabriek heeft er nog geen productiestatus aan gehangen. Dit mede doordat het een modeljaar 2023 wordt, en hiervan de spec's nog niet bekend zijn. Als ik de ervaringen van andere lees is er echt niets van te zeggen.
Als je op gaspedaal.nl zoekt, zijn er ook auto's uit voorraad beschikbaar. Heeft iemand daar al een keer op nagevraagd of dat ook echt zo is?
Half november besteld verwachte levertijd 13 augustus 2022. Edrive 40 gaat om dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 18:22
Gamepc schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Half november besteld verwachte levertijd 13 augustus 2022. Edrive 40 gaat om dan.
Eind september een M50 besteld. Levertijd eerst februari (datum koopcontract) nu juni 22 (verwachting)

Heb geen bericht van Dusseldorp gehad dat het anders wordt, echter zij weten het ook niet….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJB89
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-03-2023
Onlangs testrit gedaan met de BMW i4 M50. Wat een kanon! 🚀

Heb hem in Augustus 2021 in België besteld. Vorige week update gekregen dat de verwachtte levering voorzien is voor mid augustus 2022.

Beetje verschoten want had eerder April/Juni verwacht.

Voor de liefhebbers nog een foto van de test auto:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wozCpF4oPpzp58j-RKslzgt5ksQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xehVLLxlxtYAg4aQ1lGmE9qn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 21:10
Wat ik me de hele tijd afvraag ; kun je cancellen bij extreem lange levertijd ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
mikeyverhoef schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:10:
Wat ik me de hele tijd afvraag ; kun je cancellen bij extreem lange levertijd ? :|
Ik heb bij mijn bestelling expliciet afgesproken en vast laten leggen dat bij een levering na 1 september 2022. Ik onder de aankoop uit kan. BMW is die auto toch zo kwijt. (Auto besteld eind augustus 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Gamepc schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Ik mag nu bestellen en krijg te horen: 14 maand levertermijn. *slik*

Iemand die me kan uitleggen wat het verschil is tussen "driving assist pack professional" versus "driving assist pack MET adaptive cruise control"? Ik zie het verschil niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

YumYum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:16:
[...]

Ik rekende bruto. Dus 27% v 40k = 10.800 belastingkorting. Door het versneld afschrijven zou je je inkomen kunnen verlagen tot onder de 69k, waardoor je misschien een paar jaar in een gunstiger tarief blijft. Maar inderdaad, netto is het minder door MKB-vrijstelling en belastingschaal waar je in valt.
Bedenk wel dat je het op tijd aanvraagt.

Aanvragen
Wilt u gebruikmaken van de MIA\Vamil? Dan moet u uw investering eerst bij ons melden. U doet de melding met eHerkenning. Dat moet u doen binnen 3 maanden nadat u de verplichting tot aankoop van het bedrijfsmiddel bent aangegaan. Daarna kunt u de MIA\Vamil toepassen in uw belastingaangifte.
Bron: https://www.rvo.nl/subsid...jzer/miavamil/ondernemers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:47
witchdoc schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Ik mag nu bestellen en krijg te horen: 14 maand levertermijn. *slik*

Iemand die me kan uitleggen wat het verschil is tussen "driving assist pack professional" versus "driving assist pack MET adaptive cruise control"? Ik zie het verschil niet echt?
Naast de inhoud van het Driving Assistant Pack omvat het Driving Assistant Pack Professional, o.a. Steering & Lane Control Assistant met uitgebreide functies en Lane keeping assistant with active side collision protection.

De voordelen op een rij:
Afstandsregeling (ACC met Stop&Go) voor meer comfort
Actieve stuuringrepen om de rijstrook veilig aan te houden
Waarschuwing bij een ongewild verlaten van de rijstrook
Vermijden van zijdelingse aanrijdingen en kop-staartaanrijdingen
Verbeterde veiligheid bij dwarsverkeer
Vermijden van snelheidsovertredingen

Als jij het standaard Driving Assistant Pack neemt met als optie Active Cruise Control met Stop&Go functie, misje toch een paar extra zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
rolelael schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Als jij het standaard Driving Assistant Pack neemt met als optie Active Cruise Control met Stop&Go functie, misje toch een paar extra zaken
Klopt, maar ik verbaasde me erover hoe klein het verschil is.
Ja, mijn auto kan niet automatisch sturen en niet uitwijken als iemand mijn rijvak instuurd(?). Maar dat lijkt dus al het verschil te zijn.

Begrijp me niet verkeerd, na de proefrit lijkt dat automatisch sturen me erg leuk, maar ik zit helaas vast aan specifieke opties, ik heb geen keuze. Ik kan wel een andere auto kiezen, die dan weer een eige vaste optielijst heeft.
En dat automatisch sturen is waarschijnlijk de feature die ik het minst zal misssen dus ik denk dat ik topch maar voor de bmw i4 zal gaan. Ondanks de levertermijn van ruim een jaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
ik zou me haasten met bestellen :-) want de wachttijden zijn enorm :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobBerg
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-04-2022
Gister geïnformeerd door de dealer dat mijn i4 M50 maanden vertraagd is...

Besteld op 7 juli '21
Initiële levering 18 februari '22
Geplande levering 30 augustus '22

De dealer verwacht dat de eerste M50's pas rond de zomer uitgeleverd gaan worden in NL. Afhankelijk van de opties kan het langer duren.

Hopelijk hebben jullie meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinisz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 08:08
Wat zijn de laatst bekende levertijden voor de “normale” I4 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
Vinisz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:57:
Wat zijn de laatst bekende levertijden voor de “normale” I4 ?
14 maanden momenteel in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
RobBerg schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:40:

Besteld op 7 juli '21

De dealer verwacht dat de eerste M50's pas rond de zomer uitgeleverd gaan worden in NL. Afhankelijk van de opties kan het langer duren.

Wow.. jij was er vroeg bij..Dat belooft niet veel goeds voor de rest (waaronder ik). Ben benieuwd wanneer de dealer mij durft te bellen met dit nieuws ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
RobBerg schreef op Wednesday 12 January 2022 @ 07:40:

Besteld op 7 juli '21

Wauw dat is inderdaad wel een bizarre vertraging. Begreep dat ze de 'gewone' i4 voorrang gaven. Die van mij staat nog steeds op eind juni '22 (initieel stond hij op eind april '22). Hoop dat die datum gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-10 00:31
ook eens geïnformeerd naar die van mij uit Duitsland, daar durven ze er nog geen leveringsdatum op plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
In Duitsland zijn er trouwens nog helemaal geen testwagens ter beschikking bij de dealers, lijkt erop dat BE en NL voorrang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
lveh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:38:
ook eens geïnformeerd naar die van mij uit Duitsland, daar durven ze er nog geen leveringsdatum op plakken...
in België worden minder wagens geleverd dan in Nederland begrijp ik uit bovenstaande berichten ?
Wat op zich weer gek is want in België rijden er meer BMW's dan in Nederland

Ik heb me wel eens laten vertellen door een dealer dat Nederland qua afzetmarkt helemaal niet zo interessant is voor de Beiers want in heel München en omgeving rijden meer BMW's rond dan in heel Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:44
Net nog gesproken met dealer in de regio en die beweren met droge ogen dat ik als ik vandaag bestel ik in aug dit jaar kan rijden... Als ik dat hier zo lees klopt daar niets van.

Ik ben aan het kijken om zakelijk de i4 eDrive40 te leasen en ''mag'' pas in Mei '23 de nieuwe rijden... Echter iom P&O mogen we eerder bestellen indien de levertijd op +/- 1 jaar ligt. Dus nog paar maandjes wachten voor de daadwerkelijke bestelling.

Heeft iemand nog recent deze besteld? en wat is zijn/haar levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Awesomo4k schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:
Net nog gesproken met dealer in de regio en die beweren met droge ogen dat ik als ik vandaag bestel ik in aug dit jaar kan rijden... Als ik dat hier zo lees klopt daar niets van.

Ik ben aan het kijken om zakelijk de i4 eDrive40 te leasen en ''mag'' pas in Mei '23 de nieuwe rijden... Echter iom P&O mogen we eerder bestellen indien de levertijd op +/- 1 jaar ligt. Dus nog paar maandjes wachten voor de daadwerkelijke bestelling.

Heeft iemand nog recent deze besteld? en wat is zijn/haar levertijd?
Welke Dealer is dat dan? Ik vind het echt triest hoe BMW NL/en Dealers levertijden afgeven. Het zal best zo zijn dat Duitsland het ook niet weet, maar zeg dat dan. Ook Nobra zegt nog voor Augustus te kunnen leveren. Maar we weten allemaal dat dit bullshit is. Vervolgens krijg je dan ook nog eens de 2023 prijzen door je strot geduwd. Daar hoef je geen coulance mee te verwachten. Als je dingen in je contract vast wil leggen zullen ze wel terugkrabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik heb zojuist maar even de dealer gebeld en gevraagd naar een statusupdate nav de berichten hier.
Hij vertelde me dat de status nog steeds "111 Order Accepted at AG" is maar dat de productiedatum voor week 10 stond gepland. Dat was in december nog week 11. En is dus 1 week vervroegd.
Ik vind het maar vaag, want als er echt een productiedatum gepland zou staan, waarom zou ie dan niet status
"112 Order scheduled for Production" hebben?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Hydraulic schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Welke Dealer is dat dan? Ik vind het echt triest hoe BMW NL/en Dealers levertijden afgeven. Het zal best zo zijn dat Duitsland het ook niet weet, maar zeg dat dan. Ook Nobra zegt nog voor Augustus te kunnen leveren. Maar we weten allemaal dat dit bullshit is. Vervolgens krijg je dan ook nog eens de 2023 prijzen door je strot geduwd. Daar hoef je geen coulance mee te verwachten. Als je dingen in je contract vast wil leggen zullen ze wel terugkrabbelen.
Keram in Maastricht zei dat... Uiteraard zonder garantie en onder voorbehoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishoe
  • Laatst online: 26-08-2023
Ik heb het vandaag ook maar even nagevraagd bij de dealer. De bestelling is ergens in week 48 vorige jaar verwerkt en heb een “confirmed production date” in week 30 dit jaar, verwachte levering in week 35.
Hoop dat het allemaal klopt en niet verder uitgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
wishoe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:02:
Ik heb het vandaag ook maar even nagevraagd bij de dealer. De bestelling is ergens in week 48 vorige jaar verwerkt en heb een “confirmed production date” in week 30 dit jaar, verwachte levering in week 35.
Hoop dat het allemaal klopt en niet verder uitgesteld wordt.
welke dealer heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik denk dat geen enkele dealer op dit moment zekerheid kan geven. Overal zijn leveringsproblemen. We zullen een beetje geluk moeten hebben. Ik heb onlangs een Q4 geannuleerd wegens leveringsproblemen. Zie hier precies dezelfde berichten voorbij komen 😬. Allemaal beloftes die hoogstwaarschijnlijk niet nagekomen gaan worden. Hopelijk heb ik het mis 😄

[ Voor 129% gewijzigd door Peter_i4M50 op 14-01-2022 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wishoe
BMW Kalfsbeek Wateringen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLcsmlQTVcRsZ4bGXdQte5mHmQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpCJCdxc37SIhD1LgijDQm7F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Status 111 wil zeggen dat ze de opdracht geaccepteerd hebben, 112 is ingedeeld voor productie (laatste wijzigingsmogelijkheid) 150 Productiestart. Ik vrees dat je datum ook nog wel eens kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishoe
Hydraulic schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Status 111 wil zeggen dat ze de opdracht geaccepteerd hebben, 112 is ingedeeld voor productie (laatste wijzigingsmogelijkheid) 150 Productiestart. Ik vrees dat je datum ook nog wel eens kan veranderen.
Yep I know... er staat overigens wel een confirmed production week, dus ga er stiekem wel van uit dat het klopt. De status zal dan veranderen wanneer de auto daadwerkelijk "in de rij" voor productie staat lijkt mij?
Maar goed ik klamp me er ook niet aan vast hoor, hoop alleen dat het mee zal vallen mocht het vertraagd worden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydraulic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwRX1XFfpXzCZaLVbbHJuEP3Hro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmvOr1IYXEeZySCuKSa0uvKD.jpg?f=fotoalbum_large
Voor wie geinteresseerd is... Dus 150 is het golden Ticket... Al het eerdere kan nog wijzigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydraulic op 14-01-2022 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
Vandaag eindelijk een proefrit in een i4 M50.

Heb hem wel al besteld, maar op basis van een proefrit in een e40. Ben benieuwd of het vermogen geen overkill is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:47
dencoupe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:40:

Heb hem wel al besteld, maar op basis van een proefrit in een e40. Ben benieuwd of het vermogen geen overkill is ;)
Nice.

Ik heb de afgelopen weken heel veel ritjes gemaakt in

Ford Mustang GT
Kia EV6 GT-line
Volkswagen ID4 (what was I thinking)
BMW i4 edrive40
Tesla 3

Wat is die BMW toch een veel betere auto. Niet die trap in je rug (zoals de Mustang GT wel geeft). Degelijker gemaakt, betere stoelen dan de concurrentie.
Zal wel voorzichtig gaan doen met de opties, om het betaalbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
dencoupe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:40:

Ja het is overkill en ja dat is heerlijk! :9~
Enjoy!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Ik heb eindelijk de bevestiging dat de i4 is besteld!
Bestelling loopt via Vanlaarhoven in Eindhoven, er is nog geen leverdatum indicatie beschikbaar, echter een collega van mij heeft op dezelfde dag de bestelling bevestigd gekregen vanuit Renova en daar was de indicatie Juli/augustus. We bestellen beide de eDrive40.

Vanlaarhoven zou nog met een update komen, ben benieuwd.

Mijn samenstelling, het was een kwestie van keuzes maken om binnen het budget te blijven :P ;
• Kleur: Skyscraper Grau metallic
• Bekleding: Leder Vernasca Tacora Rot met decoratief stiksel / Schwarz
• Elektrisch verstelbare lendensteunen
• HiFi System
• Interieurlijsten Aluminium 'Mesheffect'
• BMW Personal CoPilot Pack
• High Executive
• Safety Pack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBimepOKs6MnjiRMuFOhkfHPvlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfhSNPcXkdai4wIFmTIabYLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjpyI8_IAphLeRGzKpK82GpRoB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iE4FS3WMv0pPgUumq1Oio5z1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMevTgoxFip6lka0plq1Lg47sgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmfnRBnTls5KpGTKLz7Nt1jt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z85bMV3PgSkIDyUiJu_SbWc7oBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKqlzSSVYS01vTqnh8LsErpw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2hdgJCrXtXR1vcG60IgDh0VqXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvDreYeI73CSWTCwFfHTZyTU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
TechBert schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:58:
Bestelling loopt via Vanlaarhoven in Eindhoven, er is nog geen leverdatum indicatie beschikbaar, echter een collega van mij heeft op dezelfde dag de bestelling bevestigd gekregen vanuit Renova en daar was de indicatie Juli/augustus. We bestellen beide de eDrive40.

Mijn samenstelling, het was een kwestie van keuzes maken om binnen het budget te blijven :P ;
• HiFi System
• High Executive
• Safety Pack

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wederom een levertijd welke ik me echt niet kan voorstellen. Mijn is medio Oktober besteld en men DENKt ergens Q3 2022...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64

• HiFi System
• High Executive
• Safety Pack

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur combinatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hydraulic schreef op Saturday 15 January 2022 @ 13:16:
[...]

Wederom een levertijd welke ik me echt niet kan voorstellen. Mijn is medio Oktober besteld en men DENKt ergens Q3 2022...
Mijne is begin oktober besteld en levering stond op april en nu eind juni. Dus die juli/augustus van @TechBert lijkt me ook wat te rooskleurig. Zou mooi zijn, maar dan komt die van mij dus ook eerder neem ik aan. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat lopen, ik begreep wel dat ze de productie willen opschroeven. Dat kan mogelijk een positief effect hebben.

Begin 2021 heb ik een Enjaq besteld bij mijn vorige werkgever en die werd uiteindelijk 10 weken voor de geplande datum geleverd. Bij de Enyaq waren er gevallen van extra lange levertijden bij bepaalde opties, vanwege problemen met levertijden van specifieke onderdelen. Dat zou bij de i4 misschien ook kunnen gebeuren, dat belaalde uitvoeringen vertraging oplopen.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi

Normaal ben ik niet van het grijs, maar juist met die blauwe accenten en rood interieur geeft het echt wel een uniek sausje! Nice.

Zelf ook in de configurator aan het klussen. Budget is wel een ding. Referentie is een KIA EV6 van mijn werkgever (kwa prijsstelling). Alle extra's mag ik zelf aftikken (wel per maand).

Dus nu even nagaan wat ik essentieel vind en wat nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
RobbieHifi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Normaal ben ik niet van het grijs, maar juist met die blauwe accenten en rood interieur geeft het echt wel een uniek sausje! Nice.

Zelf ook in de configurator aan het klussen. Budget is wel een ding. Referentie is een KIA EV6 van mijn werkgever (kwa prijsstelling). Alle extra's mag ik zelf aftikken (wel per maand).

Dus nu even nagaan wat ik essentieel vind en wat nice to have.
Heb je dan niet zowel de leasekosten en de bijtelling? Dan zijn het extra dure optie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Heeft ooit iemand uitgezocht of het goedkoper is om bijvoorbeeld active cruise control achteraf te actieveren?
https://www.bmw-connecteddrive.nl
Rond BlackFriday geeft men ook regelmatige 20-30% korting.Daarnaast is er dan geen bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Apache4u schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Ja het is overkill en ja dat is heerlijk! :9~
Enjoy!
Zo’n M50 is toch wel een andere beleving als de E40. Nou was deze ook bijna exact de configuratie zoals ik hem heb besteld, dus was al verliefd toen ik hem zag staan.

Wegliging nog wat strakker, 4 wd merk je echt duidelijk qua tractie. In comfort lekker geveerd. Gelukkig niet de M stoelen, maar de ‘gewone’ sportstoelen ook in het prachtige Mokka leer O+.

Deze had ook nog het schuifdak, waar ik zelf nog over twijfelde. Maar die twijfel is weg, bied geen meerwaarde voor mij.

Paar keer gevraagd of ze deze niet wilde verkopen, maar helaas bleef ie als demo in de voorraad :'(

Met dank aan Severs Woerden! Deze proefrit heeft me definitief overtuigd dat ik de juiste bestelling heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Hydraulic schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Heb je dan niet zowel de leasekosten en de bijtelling? Dan zijn het extra dure optie's
Betaal het niet dubbel. Bijvoorbeeld m sport pakket en wat opties betekent een netto hogere kosten van 80 euro per maand (dus dat is eigen bijdrage als bijtelling). Is wel te overzien, maar hang de auto dan niet vol met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
Bij ons in de bestelsheet staat de i4 voor levering vanaf midden 2023. Eerder was dat 14 maanden. België btw.

Maat van mij heeft 08/2021 de i4 edrive40 besteld en levering is voorzien voor 06/2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
RobbieHifi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:16:
[...]

Betaal het niet dubbel. Bijvoorbeeld m sport pakket en wat opties betekent een netto hogere kosten van 80 euro per maand (dus dat is eigen bijdrage als bijtelling). Is wel te overzien, maar hang de auto dan niet vol met alles.
Op je salarisstrook komt toch de komplete aanschaf te staan als basis voor je bijtelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:53
Hydraulic schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Op je salarisstrook komt toch de komplete aanschaf te staan als basis voor je bijtelling?
Je eigen bijdrage aan het leasebedrag mag worden afgetrokken van de fiscale bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
woeper schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Je eigen bijdrage aan het leasebedrag mag worden afgetrokken van de fiscale bijtelling
Yep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
BMW stelt klanten in nederland nu (tijdelijk) in staat om bij de bestelling gratis Service Inclusive 4 jaar / onbeperkte kilometers te bestellen

Als je de auto operational least zou ik het er NIET bijbestellen

Tenzij je natuurlijk financial least of koopt dan zou ik het er wel bijnemen

Anders betaal je de bijtelling over dat bedrag (617 euro) terwijl de lease maatschappij het onderhoud al in de leaseprijs heeft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
stan64 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:28:
BMW stelt klanten in nederland nu (tijdelijk) in staat om bij de bestelling gratis Service Inclusive 4 jaar / onbeperkte kilometers te bestellen

Als je de auto operational least zou ik het er NIET bijbestellen

Tenzij je natuurlijk financial least of koopt dan zou ik het er wel bijnemen

Anders betaal je de bijtelling over dat bedrag (617 euro) terwijl de lease maatschappij het onderhoud al in de leaseprijs heeft zitten
Komt het, als het gatis is, toch nog bij de catalogus waarde? Het is ook een Service/dienst. Deze komt ook niet af fabriek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
Hydraulic schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Komt het, als het gatis is, toch nog bij de catalogus waarde? Het is ook een Service/dienst. Deze komt ook niet af fabriek toch?
Als je het niet aanvinkt dan is het totaalbedrag 617 euro minder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
stan64 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Je fiscale waarde is iets anders dan de consumentenprijs. Laatstgenoemde is ook met ‘dealeropties’ en bv ‘onderhoud’, fiscale waarde is de waarde ‘uit de fabriek’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
stan64 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Het is standaard, maar als je het niet neemt krijg je 617 korting. Dus in mijn optiek is dit geen nieuwe actie. Mijn leasmij had al gekozen om het niet te nemen (Okt 21) en daardoor ging er het bedrag al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
ik heb nog een vraagje waar 2 dealers me geen duidelijkheid over konden geven. (ja, echt!)
Ik kan de i4 helaas niet met de driving assist pro pack bestellen (dus geen 'automatische' speed limit assist), maar wel met active cruise control (en dus met 'manuele' speed limit assist).

Tijdens de proefrit (met active cruise control op 70kph ingesteld) gaf de demowagen aan dat b.v. over 100m een 50kph zone begon. Ik kon dan gewoon op SET drukken om de active cruise control aan te passen naar die 50kph.

Is dat de manuele of de automatisch speed limit assist? Kan iemand het verschil tussen de 2 verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Hoi dat zit in het pro pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
ok, duidelijk, maar wat is dan die manuele speed limit assist?

[ Voor 17% gewijzigd door witchdoc op 17-01-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Hoi @witchdoc ; ik was mis. sorry

Driving assistant pack:

De manuele snelheidsbegrenzer dient om de maximumsnelheid individueel in te stellen. Speed Limit Assist past de maximumsnelheid na bevestiging door de bestuurder aan de geldende snelheidsbeperking aan, die de Speed Limit Info incl. No Passing Info met anticipatie heeft herkend.

Hier een mooi filmpje :

YouTube: BMW Speed LIMIT Assist

Professional pack:

De afstandsregeling (ACC met Stop&Go) incl. botswaarschuwing vooraan met remingreep houdt tot aan 210 km/u de gewenste snelheid en de ingestelde afstand tot het vooropliggende voertuig aan. Indien gewenst neemt Speed Limit Assist daarbij automatisch de huidige snelheid over, die de Speed Limit Info incl. No Passing Info met anticipatie heeft herkend

Dus zoals ik het ziet gaat de autom. in het pro pack ook combineren met je stop & go functie en erop anticiperen

De manuele speed limit assist zit ook in : Active Cruise Control met Stop&Go function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
witchdoc schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
[...]

ok, duidelijk, maar wat is dan die manuele speed limit assist?
Dat is simpelweg zelf een limiter instellen. Handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Vandaag een proefrit gedaan in de i4m50. Wat een fijne auto zeg! Alleen de armsteun zit soms in de weg bij korte bochten. Maar dat zal wel komen omdat ik die niet gewend ben. Ik vind het fantastisch hoe comfortabel je de auto kunt rijden en tegelijkertijd de beschikking hebt over zoveel snelheid. De proefrit had alleen één nadeel, het wachten duurt nu nog langer! Hopelijk vinden ze gauw wat extra medewerkers. De verkoper wist wel te vertellen dat de i4 erg belangrijk voor ze is en voorrang heeft boven de andere modellen. Mede om de doelstellingen te kunnen halen op het gebied van milieu. Laat maar komen die bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Peter_i4M50 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:36:
Vandaag een proefrit gedaan in de i4m50. Wat een fijne auto zeg! Alleen de armsteun zit soms in de weg bij korte bochten. Maar dat zal wel komen omdat ik die niet gewend ben. Ik vind het fantastisch hoe comfortabel je de auto kunt rijden en tegelijkertijd de beschikking hebt over zoveel snelheid. De proefrit had alleen één nadeel, het wachten duurt nu nog langer! Hopelijk vinden ze gauw wat extra medewerkers. De verkoper wist wel te vertellen dat de i4 erg belangrijk voor ze is en voorrang heeft boven de andere modellen. Mede om de doelstellingen te kunnen halen op het gebied van milieu. Laat maar komen die bak!
Ik was ook verrast (blij) met de i4. Rij al enige jaren BMW en werd toch een beetje aangedrongen om elektrisch te gaan, ook omdat een benzine krachtbron stevig in de leaseprijs oploopt (vanwege BPM en de brandstofprijzen). De i4 (voor mij helaas geen M50) is echt een fijne wagen.

Alleen denk ik niet alleen dat het personeel is, maar ook de levering van chips enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
RobbieHifi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Ik was ook verrast (blij) met de i4. Rij al enige jaren BMW en werd toch een beetje aangedrongen om elektrisch te gaan, ook omdat een benzine krachtbron stevig in de leaseprijs oploopt (vanwege BPM en de brandstofprijzen). De i4 (voor mij helaas geen M50) is echt een fijne wagen.

Alleen denk ik niet alleen dat het personeel is, maar ook de levering van chips enzo.
Met een beetje geluk komt het wel goed met die chips.

https://www.press.bmwgrou...pliers-to-secure-supplies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
Uiteindelijk zal ie wel een keer geleverd worden en wacht ik maar gewoon af

In ieder geval mag ik morgen een uurtje of wat proefrijden in een M50
Aangezien ik de BMW eind september heb besteld vanaf een paar plaatjes in een configurator ben ik heel benieuwd hoe ik het in het echt ga ervaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
stan64 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:59:
Uiteindelijk zal ie wel een keer geleverd worden en wacht ik maar gewoon af

In ieder geval mag ik morgen een uurtje of wat proefrijden in een M50
Aangezien ik de BMW eind september heb besteld vanaf een paar plaatjes in een configurator ben ik heel benieuwd hoe ik het in het echt ga ervaren
Ik denk dat je het helemaal niks gaat vinden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witchdoc
RobbieHifi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Dat is simpelweg zelf een limiter instellen. Handmatig.
Manual gevonden.
Automatic speed limit assist is dus effectief VOLautomatische assistentie. Je moet NIETS doen om je aan de snelheidsregels te houden.
Moet enabled worden in opties en stond dus waarschijnlijk niet aan op mijn demo auto. Het SET knopje dient hier om terug naar de vorige snelheid te switchen.

Manuele speed limit assist geeft aan dat er een andere snelheid aankomt maar doet hier niets mee tot je op het SET knopje drukt waarna hij de nieuwe snelheid overneemt.

Als ik de manual juist interpreteer waren beide BMW dealers mij dus foute info aan't geven. En ik moet bij 1 van die 2 jokels bestellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zo de BMW i4 wordt door het leasebedrijf besteld.
Nu maar kijken hoe rap ze het hok van de band af kunnen laten rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:49
Hydraulic schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
Voor wie geinteresseerd is... Dus 150 is het golden Ticket... Al het eerdere kan nog wijzigen.
Mijn bestelde BMW 118iA heeft als status 111 - Capacity checked ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC3uqGcgF73I1lyN0GWPKYIKiRg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EhLPal5THPqisAuYHB8bdVHh.png?f=user_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
Rivanov schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]
source: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1702342

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
000 Order is canceled [Order deleted by NA]
017 Order registered without quota - dummy model (master data not released); not confirmed and not scheduled [Order not specified]
027 Order registered without quota - outside the ordering time window; not confirmed and not scheduled
037 Order registered without quota - technical approval is missing; not confirmed and not scheduled [Order at BMW NA][Model or feature unavailable]
047 Order registered without quota - no quota in the entire planning period; not confirmed and not scheduled [Order bank request entered]
057 Order booked with quota - technical approval is missing; not yet confirmed and not scheduled [Spec. not released - available quota]
087 Order booked with quota - sales release is missing (e.g. for large customers); not yet confirmed and not scheduled [Order not released for production]
097 Order booked with quota - transfer to the central system is not carried out online; not yet confirmed and not scheduled [Transmission to AG - confirmation pending]
102 Order booked with quota - transferred to the central system; Special request not yet confirmed and not scheduled [Special request order received - AG]
105 Order booked with quota - transferred to the central system; not yet confirmed due to capacity limits and not scheduled [No production week available]
111 Order booked with quota - transferred to the central system; capacity checked production date is confirmed [Order Received]
112 Order for daily package planning (production) provided [Scheduled for Production]
150 Planning of bodyshell / display of chassis number and F2 date [Production begins/Production started] [Shell = "Body in White"]
151 Receipt of shell / review and, if necessary, correction of F2 date [Exterior body assembly begins/Entry body shop-serial # assign]
152 Receipt of paint shop / review and, if necessary, correction of F2 appointment [In the paint booth/Entry paint shop]
153 Receipt of assembly / review and, if necessary, correction of F2 appointment [Entering Assembly Line/Entry assembly]
154 Final assembly / inspection and, if necessary, correction of the F2 date [Assembly in progress/Assembly]
155 End of assembly (F1) and final inspection / review and, if necessary, correction of F2 date [Quality Check, Production completed, Final Assembly/Assembly finish-quality check]
160 Vehicle handover from the factory to sales / determination of F2 date (actual) / initiation of invoice and registration document creation transit [Released to Distribution, Ready For Transport/Vehicle handover to sales]
165 Factory exit and transit [In transit - Plant of Manufacture to Port of Departure]
168 BMW Group factory warehouse [AG Stock]
170 Vehicle intended for workshop cycle (BMW Welt car pick-up / retrofitting / direct sales + vehicle fleet/waiting for workshop)[Vehicle planned for workshop]
172 Vehicle scheduled for workshop run (Workshop planned)
174 Vehicle in the workshop run (Workshop entry)
176 Exit workshop - vehicle is ready (Workshop Complete)
180 Waiting For Export Dispatch [Vehicle awaiting release of consign.]
181 Handover to shipping (at foreign plant: port of destination) / vehicle is in the central brokerage warehouse) [Handover to Distribution/Dispatched from factory, Waiting for Domestic Dispatch]
182 Handover to freight forwarder - vehicle is loaded (Schedule for Carrier) [Handover to Carrier/Load Assignment]
190 Vehicle has left the factory (at the foreign plant: transshipment warehouse) / exit from the central brokerage center (In transit to port of exit) [Dispatched from AG]
191 Goods receipt BMW Group (retrieval of an already delivered vehicle with corresponding invoice credit, returned to BMW AG)[Returned to AG]
193 Entrance to the forwarding warehouse (car) [Arrived at Port of exit]
194 Selected for Shipment
195 Exit warehouse (car) (Shipped from Port of Exit) [In transit]
196 Shipment Arrival
198 Entrance to the dealer warehouse [At the Dealership]
199 Delivery to BMW Welt for self-collectors / direct sales / fleet entrance [Handover to Customer in Munich]
295 Approval of demonstration and fleet vehicles (note the bonus-relevant registration deadlines)
298 Registration or delivery notification by retailers to end customers (note the relevant registration deadlines)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op Wednesday 19 January 2022 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]
Hoe kun je dat soort status info zien? 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Hydraulic schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Gelukkig was het allemaal niet stellig en was er meer financiële ruimte. Dat ik nu het bedrag van 50,- euro aan eigen bijdrage heb ik toch wel te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TheVMaster schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Hoe kun je dat soort status info zien? 😳
Dealer heeft dat document toegestuurd. Is de orderbevestiging richting fabriek. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
witchdoc schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:52:
[...]

source: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1702342

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
000 Order is canceled [Order deleted by NA]
017 Order registered without quota - dummy model (master data not released); not confirmed and not scheduled [Order not specified]
027 Order registered without quota - outside the ordering time window; not confirmed and not scheduled
037 Order registered without quota - technical approval is missing; not confirmed and not scheduled [Order at BMW NA][Model or feature unavailable]
047 Order registered without quota - no quota in the entire planning period; not confirmed and not scheduled [Order bank request entered]
057 Order booked with quota - technical approval is missing; not yet confirmed and not scheduled [Spec. not released - available quota]
087 Order booked with quota - sales release is missing (e.g. for large customers); not yet confirmed and not scheduled [Order not released for production]
097 Order booked with quota - transfer to the central system is not carried out online; not yet confirmed and not scheduled [Transmission to AG - confirmation pending]
102 Order booked with quota - transferred to the central system; Special request not yet confirmed and not scheduled [Special request order received - AG]
105 Order booked with quota - transferred to the central system; not yet confirmed due to capacity limits and not scheduled [No production week available]
111 Order booked with quota - transferred to the central system; capacity checked production date is confirmed [Order Received]
112 Order for daily package planning (production) provided [Scheduled for Production]
150 Planning of bodyshell / display of chassis number and F2 date [Production begins/Production started] [Shell = "Body in White"]
151 Receipt of shell / review and, if necessary, correction of F2 date [Exterior body assembly begins/Entry body shop-serial # assign]
152 Receipt of paint shop / review and, if necessary, correction of F2 appointment [In the paint booth/Entry paint shop]
153 Receipt of assembly / review and, if necessary, correction of F2 appointment [Entering Assembly Line/Entry assembly]
154 Final assembly / inspection and, if necessary, correction of the F2 date [Assembly in progress/Assembly]
155 End of assembly (F1) and final inspection / review and, if necessary, correction of F2 date [Quality Check, Production completed, Final Assembly/Assembly finish-quality check]
160 Vehicle handover from the factory to sales / determination of F2 date (actual) / initiation of invoice and registration document creation transit [Released to Distribution, Ready For Transport/Vehicle handover to sales]
165 Factory exit and transit [In transit - Plant of Manufacture to Port of Departure]
168 BMW Group factory warehouse [AG Stock]
170 Vehicle intended for workshop cycle (BMW Welt car pick-up / retrofitting / direct sales + vehicle fleet/waiting for workshop)[Vehicle planned for workshop]
172 Vehicle scheduled for workshop run (Workshop planned)
174 Vehicle in the workshop run (Workshop entry)
176 Exit workshop - vehicle is ready (Workshop Complete)
180 Waiting For Export Dispatch [Vehicle awaiting release of consign.]
181 Handover to shipping (at foreign plant: port of destination) / vehicle is in the central brokerage warehouse) [Handover to Distribution/Dispatched from factory, Waiting for Domestic Dispatch]
182 Handover to freight forwarder - vehicle is loaded (Schedule for Carrier) [Handover to Carrier/Load Assignment]
190 Vehicle has left the factory (at the foreign plant: transshipment warehouse) / exit from the central brokerage center (In transit to port of exit) [Dispatched from AG]
191 Goods receipt BMW Group (retrieval of an already delivered vehicle with corresponding invoice credit, returned to BMW AG)[Returned to AG]
193 Entrance to the forwarding warehouse (car) [Arrived at Port of exit]
194 Selected for Shipment
195 Exit warehouse (car) (Shipped from Port of Exit) [In transit]
196 Shipment Arrival
198 Entrance to the dealer warehouse [At the Dealership]
199 Delivery to BMW Welt for self-collectors / direct sales / fleet entrance [Handover to Customer in Munich]
295 Approval of demonstration and fleet vehicles (note the bonus-relevant registration deadlines)
298 Registration or delivery notification by retailers to end customers (note the relevant registration deadlines)
Nice. De status zit dus dicht op het "golden ticket". 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Nice. De status zit dus dicht op het "golden ticket". 8)
haha, dat valt helaas wel mee. Ik schat dat iedereen die een order heeft staan status 111 heeft. Dan kan alles nog veranderen. Jij kunt ook nog aanpassingen laten maken aan je config trouwens. Bij status 112 mag je gaan hopen en bij 150 kan de vlag uit ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Waarom ziet op de configurator de 18" inch variant zo fluffy uit? :) Ik heb momenteel ook een wagen met 18"ers en dat zit toch wel echt 10x beter uit... Ik neig erdoor voor de 19" te gaan maar daardoor kom ik boven leasebudget...

Verder vind ik het vreemd dat ik in de BMW configurator bepaalde packs MOET nemen anders kan ik andere opties niet kiezen... Het executive pack gaat vanzelf aan terwijl ik dat helemaal niet wil.... Volgens de dealer MOET dat... maar lijkt me sterk dat ik een pack van 1300 euro wil en daardoor een ander pack met totaal andere opties van meer dan 3000 euro erbij moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 12:19
Awesomo4k schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:32:
Waarom ziet op de configurator de 18" inch variant zo fluffy uit? :) Ik heb momenteel ook een wagen met 18"ers en dat zit toch wel echt 10x beter uit... Ik neig erdoor voor de 19" te gaan maar daardoor kom ik boven leasebudget...

Verder vind ik het vreemd dat ik in de BMW configurator bepaalde packs MOET nemen anders kan ik andere opties niet kiezen... Het executive pack gaat vanzelf aan terwijl ik dat helemaal niet wil.... Volgens de dealer MOET dat... maar lijkt me sterk dat ik een pack van 1300 euro wil en daardoor een ander pack met totaal andere opties van meer dan 3000 euro erbij moet nemen...
In de IX3 in België is het nog erger, gewoon maar 2 paketten die je kan kiezen.
Wil je 1 iets uit zo een pakket, dan kan dat niet, je moet het hele pakket nemen of niets.
Op de i4 vond ik het dan nog meevallen
Maar het is idd dus effectief wel zo dat je bij bepaalde opties het hele pakket moet nemen

[ Voor 4% gewijzigd door oldgrumpy op 20-01-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik wil dus Personal Co pilot pack a 1595 EUR. Ik krijg er verplicht bij Safety pack a 1096 EUR + High executive a 3996 EUR... Dat is 6687 EUR ipv 1595 EUR... Sorry maar maak dan 1 pack voor 6687 EUR... Of zijn ze hier een oneerlijk spel aan het spelen omdat men de auto's "toch wel verkoopt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
Awesomo4k schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
Ik wil dus Personal Co pilot pack a 1595 EUR. Ik krijg er verplicht bij Safety pack a 1096 EUR + High executive a 3996 EUR... Dat is 6687 EUR ipv 1595 EUR... Sorry maar maak dan 1 pack voor 6687 EUR... Of zijn ze hier een oneerlijk spel aan het spelen omdat men de auto's "toch wel verkoopt"?
It is what it is... niet veel aan te doen lijkt, dus niet opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Awesomo4k schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
Dat is de reden waarom ik het Personal co pilot pack laat schieten. Idem natuurlijk net alleen safetypack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Awesomo4k schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:32:

Ieder land doet dit weer anders. Het zijn commerciële keuzes, met soms afhankelijkheden. Bepaalde opties vragen een andere optie om deze uit te kunnen breiden.
Hier kun je diverse Prijslijsten vinden:
https://www.i4talk.com/th...-delivery.935/#post-13404
Zolang je alles los kunt kiezen, en het pakket heeft financiële voordelen, kan ik er mee leven.
Ook kun je zien dat de zelfde opties in landen de verschillend geprijsd worden. Zonder BPM wordt dit een stuk duidelijker. Alleen de BTW verschilt per land, maar dat dekt het prijsverschil lang niet altijd.Metallic kun je ruim onder de 1000 krijgen, terwijl het in NL 1294 euro is.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydraulic op 20-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Hydraulic schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Ieder land doet dit weer anders. Het zijn commerciële keuzes, met soms afhankelijkheden. Bepaalde opties vragen een andere optie om deze uit te kunnen breiden.
Hier kun je diverse Prijslijsten vinden:
https://www.i4talk.com/th...-delivery.935/#post-13404
Zolang je alles los kunt kiezen, en het pakket heeft financiële voordelen, kan ik er mee leven.
Ook kun je zien dat de zelfde opties in landen de verschillend geprijsd worden. Zonder BPM wordt dit een stuk duidelijker. Alleen de BTW verschilt per land, maar dat dekt het prijsverschil lang niet altijd.Metallic kun je ruim onder de 1000 krijgen, terwijl het in NL 1294 euro is.
Maar M-sport pakket is Nederland goedkoper, met zelfde spullen. En Alpine WeiS is in België 310,-

Het koppelen van bepaalde pakketten lijkt een Nederlands dingetje te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Mijn order van de m50 even aangepast met de 50th anniversary badges :/) gaat wat mooier staan mer Brookleyn grey ( met rode calipers ) doordat er in het logo ook rood zit oa. Prijs 187 eur ex btw, maar uiteindelijk viel het nog in mijn leasebudget blijkbaar 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

• HiFi System
• High Executive
• Safety Pack

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! (voor zover grijs een kleur is..) Die heb ik ook genomen op m'n 1-serie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
rolelael schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:09:
Mijn order van de m50 even aangepast met de 50th anniversary badges :/) gaat wat mooier staan mer Brookleyn grey ( met rode calipers ) doordat er in het logo ook rood zit oa. Prijs 187 eur ex btw, maar uiteindelijk viel het nog in mijn leasebudget blijkbaar 👍🏻
Badge is wel gaaf! Helaas geen m50, dus ook niet die badges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Eigenlijk wel beetje belachelijk dat je daarvoor moet betalen
Zou voor de 50 verjaardag eigenlijk best een gratis dingetje mogen zijn
Een M is sowieso al een dure wagen dus als bedankje naar de klanten toe zou dat toch mooi geweest zijn
Maar ja, als het maar opbrengt zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Anniversary badge is normaliter enkel voor wagens geproduceerd in maart, april en mei ( heb ik gehoord ) geen idee of t ook zo is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Awesomo4k
Gaan proefrijden in de 40.... Oww man wat een verschil tov mijn 1500 dieseltje... ik ben helemaal verliefd! Intergratie met google auto etc is ook goed verwerkt. Zoveel power als je je voet erop drukt... en zoveel luxe met assist driving... Ik ben verkocht... nu nog akkoord van P&O ivm leasebudget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Awesomo4k schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:09:
Gaan proefrijden in de 40.... Oww man wat een verschil tov mijn 1500 dieseltje... ik ben helemaal verliefd! Intergratie met google auto etc is ook goed verwerkt. Zoveel power als je je voet erop drukt... en zoveel luxe met assist driving... Ik ben verkocht... nu nog akkoord van P&O ivm leasebudget....
De opties zijn wel een dingetje bij BMW natuurlijk.

Maar ik herken de verliefdheid. Vorige week gereden en kom uit een BMW met een 2 liter turbo, die dus al bijna 190 pk heeft. Toch is de 40 eDrive 40 wel iets anders, zowel vermogen als comfort.

Heb de bestelling gedaan en vandaag toch besloten voor Portimao Blue te gaan. Eerst wilde ik dit niet, want lijkt teveel op het Estoril Blue van mijn huidige BMW. Ik wil eigenlijk elke auto een andere kleur (waarbij alles behalve grijs en zwart meetellen als kleur).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lveh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
mm, kreeg vandaag van de werkgever te horen dat het de laatste week is dat we de BMW i4 kunnen bestellen omdat BMW geen bestellingen meer zou aannemen?!
idem voor de x1 geloof ik, maar dan omdat er een nieuw model zat aan te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Dat zou wel eens kunnen. Bij ons hebben ze eind december nog snel 200 i4's in pre order gezet. Ook omwille van geen kortingen meer. Volgens mij zitten ze ook heel 2023 al vol 😌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
rolelael schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:53:
Dat zou wel eens kunnen. Bij ons hebben ze eind december nog snel 200 i4's in pre order gezet. Ook omwille van geen kortingen meer. Volgens mij zitten ze ook heel 2023 al vol 😌
Enkel e40 preorders dacht ik, geen m50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Klopt m50's zijn niet meer te bestellen volgens wagenpark ( maar dat komt door het wegvallen vd kortingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Nog eens geinformeerd bij dealer naar mijn order van eind augustus : geen status change. Staat nog steeds op : 37 ( order at bmw AG )
Helaas
Wat wel correct doorgevoerd werd is de 50th anniversary badge order. Staat erbij

[ Voor 22% gewijzigd door rolelael op 25-01-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
witchdoc schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:23:
mm, kreeg vandaag van de werkgever te horen dat het de laatste week is dat we de BMW i4 kunnen bestellen omdat BMW geen bestellingen meer zou aannemen?!
idem voor de x1 geloof ik, maar dan omdat er een nieuw model zat aan te komen?
Das dan Belgie.
In Ollanda nemen ze nog bestellingen aan, maar ik denk dat ze in Nederland reserveringen hebben.

Hoop dat mijn krengetje dit jaar nog gebouwd gaat worden.
Pagina: 1 ... 5 ... 123 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.