Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
rolelael schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:32:
Nog eens geinformeerd bij dealer naar mijn order van eind augustus : geen status change. Staat nog steeds op : 37 ( order at bmw AG )
Helaas
Wat wel correct doorgevoerd werd is de 50th anniversary badge order. Staat erbij
Vind ze echt wel nice die badges!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:59
RobbieHifi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Vind ze echt wel nice die badges!
Moest ik de wagen privé aankopen, zou ik ze ook overwegen, maar na 4 jaar is de auto toch weer weg dus ja, ga er geen leasebudget aan besteden,
Tenzij je budget overhebt natuurlijk en je niet echt andere interessantere opties kan nemen, dan zou ik het wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
oldgrumpy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Moest ik de wagen privé aankopen, zou ik ze ook overwegen, maar na 4 jaar is de auto toch weer weg dus ja, ga er geen leasebudget aan besteden,
Tenzij je budget overhebt natuurlijk en je niet echt andere interessantere opties kan nemen, dan zou ik het wel doen.
Op mijn bestelde eDrive40 kunnen ze niet. Of moet dat aftermarket gaan regelen. Wat denk ik gepruts wordt.

Ps het aantal reviews van echter gebruikers van de i4 edirve40 is best beperkt nog. Zijn nog weinig tot niet aan klanten geleverd denk ik. Uit die praktijkgebruiken komen vaak toch echt de onhebbelijkheden, aandachtspuntjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05
oldgrumpy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:21:
[...]

klopt ik had ook leasebudget over en quasi alle opties reeds voorzien ( buiten HK -> maar heb tinitus dus toch niet nodig , de HIFI is goed zat voor mij )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
rolelael schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:55:
[...]

klopt ik had ook leasebudget over en quasi alle opties reeds voorzien ( buiten HK -> maar heb tinitus dus toch niet nodig , de HIFI is goed zat voor mij )
Zitten natuurlijk meer opties op, althans bij mij, die natuurlijk soort van nutteloos zijn. Dat is juist een deel van de fun om een auto zelf samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
RobbieHifi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Das dan Belgie.
In Ollanda nemen ze nog bestellingen aan, maar ik denk dat ze in Nederland reserveringen hebben.

Hoop dat mijn krengetje dit jaar nog gebouwd gaat worden.
9 januari kreeg ik al te horen dat de M50’s dit jaar niet meer gebouwd gaan worden. E40 kon nog wel gaan lukken in de laatste maanden van 2022.

Ik heb nog ijdele hoop dat ie eerder komt als de nu afgegeven april 2023!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
witchdoc schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:23:
mm, kreeg vandaag van de werkgever te horen dat het de laatste week is dat we de BMW i4 kunnen bestellen omdat BMW geen bestellingen meer zou aannemen?!
idem voor de x1 geloof ik, maar dan omdat er een nieuw model zat aan te komen?
Zet er de 3X0e/5X0e maar bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
dencoupe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:59:
[...]

9 januari kreeg ik al te horen dat de M50’s dit jaar niet meer gebouwd gaan worden. E40 kon nog wel gaan lukken in de laatste maanden van 2022.

Ik heb nog ijdele hoop dat ie eerder komt als de nu afgegeven april 2023!
Poeh.... echt gekkigheid. Het lijkt erop dat ik nu een slot zal gaan hebben dit najaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
Vertaald uit een Duits persbericht:
Vanaf maart 2022 zijn er ook tal van extra opties voor het customizen van exterieur en interieur. Deze zijn ook beschikbaar voor de volledig elektrische BMW i4 en omvatten nieuwe koetswerkkleuren en lederuitrustingen, evenals een M Carbon exterieurpakket.

Nieuw in de carrosseriekleuren zijn de speciale lakkleuren BMW Individual Briljantwit metallic en Frozen Dark Grey metallic. De BMW Individual lakkleuren Frozen Pure Grey metallic en Frozen Portimao Blue metallic zijn ook beschikbaar voor de respectievelijke BMW M-auto's en in combinatie met het M Sport-model. Het M Carbon exterieurpakket dat voorheen was voorbehouden aan de BMW i4 M50 (gecombineerd stroomverbruik: 22,5 – 18,0 kWh/100 km volgens WLTP; CO2-emissie: 0 g/km) is vanaf maart 2022 ook verkrijgbaar in combinatie met de M Sport. beschikbaar voor alle andere modelvarianten van de BMW i4 en de BMW 4 Reeks Gran Coupé. Het omvat omlijstingen voor de luchtgordijnen in de voorschort, buitenspiegelkappen, een achterspoiler en diffusorinzetpanelen van met koolstofvezel versterkte kunststof die even licht als opvallend is.

In het interieur van de BMW i4 en de BMW 4 Reeks Gran Coupé kunnen nu bijzonder hoogwaardige accenten worden gelegd met de uitgebreide BMW Individual Merino lederen bekleding in de kleurvarianten zwart, ivoorwit, tartufo, fjordblauw/zwart en fionarood /zwart. De BMW Individual volledig lederen bekleding Merino, verkrijgbaar in dezelfde kleuren, zorgt voor een nog exclusievere sfeer, die ook leer op het instrumentenpaneel omvat. Bovendien kunnen vanaf maart 2022 individuele wensen op het gebied van interieurdesign ook worden vervuld met behulp van speciale bekledingen uit het BMW Individual assortiment.

https://www.press.bmwgrou...nahmen-zum-fruehjahr-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
Kleine recall: ( ik had graag gehad, dat ze de mijne ook moesten aanpassen..., maar over een paar maanden zullen de pads er wel inzitten) Het zijn allemaal Demo's waarschijnlijk.
The crash pads for the high-voltage battery may not have been assembled. This can cause damage to the high-voltage battery in the event of a serious side crash and may cause a short-circuit increasing the risk of a fire.

The BMW i4 vehicles affected by this recall were manufactured between 15 September and 30 November 2021.

BMW recall code: 61430600
Affected models: i4
Vehicle numbers (worldwide): n/a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Ik heb net een mailtje gehad van de leasingmaatschappij en ik val bijna omver.
Ik heb bestelling eind december gedaan, allicht de laatste m50 die nog kon besteld worden op het werk.
en nu dus een mail van leasing met volgende:

Hierbij bevestigen wij de vermoedelijke leveringsdatum: 10-03-2022

Dat kan toch niet correct zijn ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:48
Als 10 maart as gaat lukken hoef je daar niet grumpy van te worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
oldgrumpy schreef op Thursday 27 January 2022 @ 16:49:
Ik heb net een mailtje gehad van de leasingmaatschappij en ik val bijna omver.
Ik heb bestelling eind december gedaan, allicht de laatste m50 die nog kon besteld worden op het werk.
en nu dus een mail van leasing met volgende:

Hierbij bevestigen wij de vermoedelijke leveringsdatum: 10-03-2022

Dat kan toch niet correct zijn ???
Als dat de datum is die ze bevestigd hebben, dan zou ik in mijn handjes knijpen. Of zouden ze een typo gemaakt hebben en was het 10-03-2023?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Franciesco schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:51:
Als 10 maart as gaat lukken hoef je daar niet grumpy van te worden! :)
nee das waar, maar zou straf zijn en moet nog een laadpaal hebben tegen dan :-)
En eigenlijk heb ik een jaar op voorhand besteld , mijn huidige leasing loopt normaal pas af oktober 2022 maar ik mocht al bestellen omdat ik toch meer dan 1 jaar zou moeten wachten op de nieuwe wagen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze idd 2023 bedoelen zeker ?
Zal maar eens mailtje terugsturen

[ Voor 35% gewijzigd door oldgrumpy op 27-01-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
oldgrumpy schreef op Thursday 27 January 2022 @ 16:56:
[...]

nee das waar, maar zou straf zijn en moet nog een laadpaal hebben tegen dan :-)
En eigenlijk heb ik een jaar op voorhand besteld , mijn huidige leasing loopt normaal pas af oktober 2022 maar ik mocht al bestellen omdat ik toch meer dan 1 jaar zou moeten wachten op de nieuwe wagen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze idd 2023 bedoelen zeker ?
Zal maar eens mailtje terugsturen
Over de laadpaal gesproken, ik zou daar eind vorig jaar nog wat van horen. Pfff...toch zelf maar eens achteraan gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ik zou niet te nauw kijken naar die bevestigingdatum :-) mijn m50 besteld eind augustus kreeg ook van de lease een vermoedelijke leverdatum van 25/4/2022 . Maar dat gaan we heus niet halen sinds mijn order nog steeds op '37' staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
rolelael schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:18:
Ik zou niet te nauw kijken naar die bevestigingdatum :-) mijn m50 besteld eind augustus kreeg ook van de lease een vermoedelijke leverdatum van 25/4/2022 . Maar dat gaan we heus niet halen sinds mijn order nog steeds op '37' staat
Ik denk dat je wanneer je eenmaal van de '37' af bent, het zeer rap kan gaan.

Alleen wel opvallend dat er nu alleen nog maar demo auto's rijden en ik voor de rest nog geen i4 ken die geleverd is.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieHifi op 28-01-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
RobbieHifi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Ik denk dat je wanneer je eenmaal van de '37' af bent, het zeer rap kan gaan.

Alleen wel opvallend dat er nu alleen nog maar demo auto's rijden en ik voor de rest nog geen i4 ken die geleverd is.
De mijne (besteld Oktober 21) staat al een tijdje op 111. Dus dat wil ook nix zeggen. De dealer verwacht Q3-22. Waarop dat gebaseerd is weet ik ook niet.

Op een Duits Forum is er bij 2 mensen beweging. 1 naar 150 Produktie en 1 naar 112 vrijgave voor Dagplanning. https://www.motor-talk.de...i4-t7126279.html?page=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Hydraulic schreef op Friday 28 January 2022 @ 16:07:
[...]

De mijne (besteld Oktober 21) staat al een tijdje op 111. Dus dat wil ook nix zeggen. De dealer verwacht Q3-22. Waarop dat gebaseerd is weet ik ook niet.

Op een Duits Forum is er bij 2 mensen beweging. 1 naar 150 Produktie en 1 naar 112 vrijgave voor Dagplanning. https://www.motor-talk.de...i4-t7126279.html?page=164
Hmm...heb ook maar eens de status opgevraagd bij de dealer. Benieuwd hoe snel ik hier duidelijkheid over ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Werd net gebeld door de dealer dat er automatisch een aniversary emblem op de door mij samengestelde m50 zou komen maar dat ik kon veranderen naar het origineel als ik dat zou willen. Even over nagedacht maar denk dat ik dat laatste ga doen. Past denk ik beter bij het frozen portimao blue en de camera in de achterklep valt minder op.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Gaat idd beter staan ( origineel ) met je blauw. Bij mij vond ik het mooier met de brooklyn grey en rode calipers. En fijn dat ze t gratis aanboden ( volgens mij betekent dat ook dat jouw wagen in maart/april/mei wordt geproduceerd ) :-) kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
rolelael schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:43:
Gaat idd beter staan ( origineel ) met je blauw. Bij mij vond ik het mooier met de brooklyn grey en rode calipers. En fijn dat ze t gratis aanboden ( volgens mij betekent dat ook dat jouw wagen in maart/april/mei wordt geproduceerd ) :-) kan dat?
Ah ja, met de door jou gekozen kleur had ik het denk ik ook gedaan. Zeker met dat rood. Erg cool.
Ja vooralsnog staat de levering gepland voor week 12. Maar status is nog 111 volgens de dealer. Dus fingers crossed 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Ik krijg via Facebook slechte berichten..
Anyone else with this situation?
BMW i4 M50 Tanzanite Blue: Order August 2021 / Delivery Forecast February 2022 (However postponed, in case of acceptance for the proposed configuration: April/May 2022).
Regarding the configuration initially agreed, the Portuguese BMW Dealer informs that it will undergo the following changes, due to the unavailability of components:
Passenger Seat Lumbar Support - Removed; Parking Assistant Plus - No route memory function in the last 50 meters (All other functions remain active?!?); BMW Laserlight - Not available. To be removed; BMW Live Cockpit Professional - No writing/digital function on the iDrive manual control of the center console (All other functions remain active?!?); AppleCarPlay / Comfort Access System limitation, allowing only 1 device to be connected (temporary or permanent limitation?).
If I insist on the initial configuration, our Order has no defined delivery time...

Ik hoop niet dat we allemaal van deze lastige vragen gaan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulic op 30-01-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Ja ik zit in dezelfde facebook group 🤣 zou er niet teveel van wakker liggen hoor. Ik doe het ook niet meer. En als het zo is ja dan blijft hij toch in order staan tot het leverbaar is ( ik wil mijn wagen zoals hij besteld is ). Kar ik ondertussen maar wat verder met mijn audi diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
rolelael schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:56:
Ja ik zit in dezelfde facebook group 🤣 zou er niet teveel van wakker liggen hoor. Ik doe het ook niet meer. En als het zo is ja dan blijft hij toch in order staan tot het leverbaar is ( ik wil mijn wagen zoals hij besteld is ). Kar ik ondertussen maar wat verder met mijn audi diesel
Ik ook, maar kunnen ze ons verplichten de wagen te nemen ook al krijgen we niet alle opties zoals we besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
oldgrumpy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik ook, maar kunnen ze ons verplichten de wagen te nemen ook al krijgen we niet alle opties zoals we besteld hebben?
Weet ik ook niet. En als de laserlampen onderdeel zijn van een pakket? Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
oldgrumpy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Juridisch kun je de koop ontbinden.

Daarbij zouden ze altijd een korting moeten geven, de wagen is immers minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
RobbieHifi schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Juridisch kun je de koop ontbinden.

Daarbij zouden ze altijd een korting moeten geven, de wagen is immers minder waard.
Als je privé aankoopt allicht wel, maar wat met een leasing wagen?
Tenslotte is de leasing maatschappij de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
oldgrumpy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Als je privé aankoopt allicht wel, maar wat met een leasing wagen?
Tenslotte is de leasing maatschappij de eigenaar.
Dan levert de leasing maatschappij niet hetgeen wat jij hebt besteld. Maar ik weet niet hoe het zit met Belgische wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
contact gehad met wagenpark en lease contract kan ontbonden worden ( net gecomfirmeerd gekregen ). Indien je toch aanvaard, dan gaat he maandelijkse VAA wel omlaag ( dat is het enigste positieve )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
In belgie krijgt men dit soort info:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xX1AjNeGlA597EpKRPOsTBcjxY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IIJ997JXP8TYfvaHIHgW8MYh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EACxVk-rFsdX0rKay7XDAKbw-0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wd12FiqN3Ya4cFPStbr6TcOf.png?f=fotoalbum_large
Weet iemand of de NL Dealers dat ook krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Hydraulic schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:05:
In belgie krijgt men dit soort info:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet iemand of de NL Dealers dat ook krijgen?
Wat proberen ze hier nu eigenlijk duidelijk te maken?
Er hebben zich verschuivingen van andere modellen voorgedaan.
- waarom? In welke richting? Impact op i4 hiervan?

Of is die lap tekst enkel om te zeggen 'we weten het momenteel niet en zullen je updaten zodra we nuttige info hebben"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
rolelael schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:20:
contact gehad met wagenpark en lease contract kan ontbonden worden ( net gecomfirmeerd gekregen ). Indien je toch aanvaard, dan gaat he maandelijkse VAA wel omlaag ( dat is het enigste positieve )
Op zich wel goed nieuws dat je er onderuit kan.
De VAA zal niet veel verschillen voor enkele opties, die is al vrij laag vergeleken met een ICE.
En zonder zo goed als alle opties, hoeft het voor mij niet.
Maar ja, ondertussen heb je wel al een laadpaal, dus ben je sowieso al verplicht naar een andere elektrische auto te kijken.
Maar welke dan? De enige die blijkbaar vlot kan leveren is Tesla en ik wou net de i4 omdat ik die veel mooier vind dan de Tesla.
Nu ja, afwachten maar. Ik kan nog makkelijk een jaar wachten, dus hopelijk krijgt BMW zijn zaakjes in orde.

Weet je ook of de lease maatschappij je de keuze geeft tussen :

- de auto tegen datum x gelverd krijgen zonder alle opties
- de auto geleverd krijgen met de gekozen opties maar dan later dan datum x

Want als het enkel optie 1 is, kan je dus al een jaar aan het wachten zijn en je kan helemaal opnieuw beginnen met een auto te kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
TheVMaster schreef op Friday 28 January 2022 @ 16:32:
[...]

Hmm...heb ook maar eens de status opgevraagd bij de dealer. Benieuwd hoe snel ik hier duidelijkheid over ga krijgen.
Krijg net een mail van de BMW dealer. Op dit moment staat hij op orderstatus 111 :9 zoals bij bijna iedereen dus

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
In Duitsland zijn er veel met status 27. Betekend zoiets als buiten Quota. BMW NL heeft er relatief voorbesteld.
Daardoor worden de meeste in NL al wel op een hogere status als 111 gezet.
Status 027 (bestellt Anfang Oktober 21). „die Quoten werden die nächsten Wochen vom Werk vergeben“.
Deze zullen wel achteraan moeten sluiten.

Een man staat op 197. Hij krijgt echter de auto pas in Maart, omdat dan de leveringen pas gedaan worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Hydraulic op 31-01-2022 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
In de configurator zie ik ook dat de i4 eDrive 40 met M-sport pakket de nieuwe Motorsport logo's krijgt.

Weet eigenlijk niet of dat ook zo is voor mijn bestelde i4. En ik twijfel of deze logo's wel mooi zijn op de door mij gekozen kleur. Ik vind ze wat druk eigenlijk, op een Portimao blauwe.

Of iedereen krijg een logo thuis en dan nog ruim een jaar wachten op een auto ;)

[ Voor 56% gewijzigd door RobbieHifi op 31-01-2022 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zijn er hier eigenlijk mensen die hun i4 al geleverd hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:17
Hier ook maar eens even nagevraagd bij de dealer en dezelfde orderstatus 111 met een gegeven verwachting van Juli maar ook meteen erbij dat dit onder voorbehoud is dat het niet weer verder verschoven wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35
HouseQ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:55:
Hier ook maar eens even nagevraagd bij de dealer en dezelfde orderstatus 111 met een gegeven verwachting van Juli maar ook meteen erbij dat dit onder voorbehoud is dat het niet weer verder verschoven wordt ;)
Net gebeld met de dealer voor mijn I4 M50

Ik heb nog steeds orderstatus 111 met een verwachte produktiedatum week 19 (besteld begin okt 2021)

Indien ik de kleur wil veranderen of andere zaken wil toevoegen kan dat nog steeds maar zodra de kleur een Individual kleur betreft zijn ze bang dat je naar achteren wordt geschoven

Of de auto met de M badges wordt geleverd kon hij ook niet aangeven

Ik houd het lekker zo dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wishoe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
Ik heb afgelopen week te horen gekregen van de dealer dat alle producties vanaf maart kosteloos de BMW 50 jaar badges krijgen. Geeft de auto toch iets speciaals vind ik zelf. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
wishoe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:38:
Ik heb afgelopen week te horen gekregen van de dealer dat alle producties vanaf maart kosteloos de BMW 50 jaar badges krijgen. Geeft de auto toch iets speciaals vind ik zelf. :-)
Zit daar nog een 'einddatum' op? Ik weet nou niet of die 50 year badges mooier zijn op portimao blue.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishoe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
wimpie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Zit daar nog een 'einddatum' op? Ik weet nou niet of die 50 year badges mooier zijn op portimao blue.
Sorry daar heb ik niet naar gevraagd. Zelf heb ik de i40 in sanremo green besteld en twijfel ook of het niet zal vloeken... maarja we zullen zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 18:33
sept. besteld, levering niet eerder dan juni. is dat de tendens? kansloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
wimpie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Ik vind ze niet mooi, Zelf een edrive40 besteld en wil eigenlijk toch niet die 50 year badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
ferryc schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:55:
sept. besteld, levering niet eerder dan juni. is dat de tendens? kansloos!
Ik denk dat je dan in je handen mag knijpen :) Eén troost, bij andere merken gaat het momenteel niet anders.
Bij Audi ook een hoop frustraties gehad (Audi Q4). Dealer wist niks te vertellen qua levertijd, bepaalde onderdelen moeten skippen om een tijdige levering te krijgen en vervolgens nog geen levering. Uiteindelijk bestelling na een hoop heisa kunnen annuleren en voor de i4 m50 gegaan. Uiteindelijk wel blij mee gezien de vele kinderziektes bij de Q4 :) Ga nu ook geen genoegen nemen met een uitgeklede uitvoering van de m50 (mocht dat aan de orde komen), het is alles of niks.

[ Voor 45% gewijzigd door Peter_i4M50 op 01-02-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat je dan in je handen mag knijpen :) Eén troost, bij andere merken gaat het momenteel niet anders.
Bij Audi ook een hoop frustraties gehad (Audi Q4). Dealer wist niks te vertellen qua levertijd, bepaalde onderdelen moeten skippen om een tijdige levering te krijgen en vervolgens nog geen levering. Uiteindelijk bestelling na een hoop heisa kunnen annuleren en voor de i4 m50 gegaan. Uiteindelijk wel blij mee gezien de vele kinderziektes bij de Q4 :) Ga nu ook geen genoegen nemen met een uitgeklede uitvoering van de m50 (mocht dat aan de orde komen), het is alles of niks.
Klopt

Bij Mercedes is het niet anders
Mooi in de schowroom een EQC samenstellen en bij iedere een optie toevoegen een maar te horen krijgen.

Wilt u een panoramadak? Sorry niet leverbaar en ga zo maar door
Oh ja en het kan zo zijn dat er bepaalde functionaliteit later wordt toegevoegd

Op mijn vraag wat dat dan wel niet is gaven ze als antwoord dat bijvoorbeeld de reserve sleutel en trekhaak later wordt toegevoegd

En wanneer leveren jullie de auto dan?
Ja dat weten we niet

Wilt u tekenen bij het kruisje?
Nou echt niet

Dan liever even wachten op iets wat zeker de moeite waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Volgens de RAI zijn er in januari nog 5 i4's geregistreerd. Als ik ook de buitenlandse forums bekijk, lijkt het er op dat de productie even stil ligt. Ik zag ook dat de eerste meldingen van productiecodes 112, 150 en 193 voorbij kwam in Duitsland. Dus misschien gaan ze weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
RobbieHifi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:42:
In de configurator zie ik ook dat de i4 eDrive 40 met M-sport pakket de nieuwe Motorsport logo's krijgt.

Weet eigenlijk niet of dat ook zo is voor mijn bestelde i4. En ik twijfel of deze logo's wel mooi zijn op de door mij gekozen kleur. Ik vind ze wat druk eigenlijk, op een Portimao blauwe.

Of iedereen krijg een logo thuis en dan nog ruim een jaar wachten op een auto ;)
Hopelijk alleen op de i4 dan, als ze het op mijn iX3 plakken mogen ze het er zo afhalen...
Ik hoor van een aantal collega's dat er toch wel wat i4's zijn gekozen bij ons. Ben wel benieuwd, ik vind de 4 voor 3 kinderen wat klein, heb daarom de iX3 gekozen. Daar heb je in de hoogte wat meer ruimte.

Maar rij eigenlijk al 4 jaar met een liftback/fastback (Arteon), dus mogelijks zag ik een probleem waar er geen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Engineer Stewie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Hopelijk alleen op de i4 dan, als ze het op mijn iX3 plakken mogen ze het er zo afhalen...
Ik hoor van een aantal collega's dat er toch wel wat i4's zijn gekozen bij ons. Ben wel benieuwd, ik vind de 4 voor 4 kinderen wat klein, heb daarom de iX3 gekozen. Daar heb je in de hoogte wat meer ruimte.

Maar rij eigenlijk al 4 jaar met een liftback/fastback (Arteon), dus mogelijks zag ik een probleem waar er geen was.
Achterin is het niet al te ruim. Zeker de in- en uitstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Engineer Stewie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Ik hoor van een aantal collega's dat er toch wel wat i4's zijn gekozen bij ons. Ben wel benieuwd, ik vind de 4 voor 3 kinderen wat klein, heb daarom de iX3 gekozen. Daar heb je in de hoogte wat meer ruimte.
Ik heb 1 kind van 7....dus dat past wel in die i4.

Maar de 5 registraties in januari biedt weinig hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
RobbieHifi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:39:
[...]
Ik heb 1 kind van 7....dus dat past wel in die i4.

Maar de 5 registraties in januari biedt weinig hoop.
Ja dat snap ik. Ik heb een golf 6 gehad in de tijd dat ik 1 kind had en dat ging perfect. Ook met een grote buggy ed. 3 kinderen (6, 9 en 10) zal heus gaan als dat moet, maarja.
Ik weet nog dat mijn ouders een Mazda 323 hadden met 2 kinderen, en 30 jaar geleden waren de auto's sowieso kleiner als nu.

BMW ging de productie van de i4 toch net opschroeven?
Ik snap de frustratie/ergenis goed. De hele keten is om zeep en eigenlijk is het maar bang afwachten tot er wat beweging inkomt. Ik heb nu als leverdatum Augustus gekregen, maar Augustus is nog lang en er kan weer zoveel gebeuren op die tijd. Bij de iX3 moet je dan er nog 3,5 maand aftrekken, dus in Mei zou die dan moeten geproduceerd zijn. Opzich is dat niet een heel lange tijd, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Engineer Stewie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:53:
[...]
BMW ging de productie van de i4 toch net opschroeven?
Ik snap de frustratie/ergenis goed. De hele keten is om zeep en eigenlijk is het maar bang afwachten tot er wat beweging inkomt. Ik heb nu als leverdatum Augustus gekregen, maar Augustus is nog lang en er kan weer zoveel gebeuren op die tijd. Bij de iX3 moet je dan er nog 3,5 maand aftrekken, dus in Mei zou die dan moeten geproduceerd zijn. Opzich is dat niet een heel lange tijd, maar toch.
Ach ja, ik heb het zelf niet in de hand.
Maarja ergens hoop je dat je snel iets krijgt. Misschien zijn wij tegenwoordig ook wel verwend, dat iets binnen een dag op de stoep staat. En nu in extremis wij moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
RobbieHifi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Ach ja, ik heb het zelf niet in de hand.
Maarja ergens hoop je dat je snel iets krijgt. Misschien zijn wij tegenwoordig ook wel verwend, dat iets binnen een dag op de stoep staat. En nu in extremis wij moeten wachten.
Dat nu niet, maar al mijn auto's waren er toch tussen de 6-16 weken. Nu mag je blij zijn met 6-16 maanden. Dat is toch een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Ja, en ik weer een 2e mail gekregen van de leasing dat wagen voorzien is op 10/03/2022
Ik zat een klein beetje over budget en moet dat bedrag nu bijbetalen voor 02/03/2022
Ik ga toch zelf eens contact opnemen met hen want dit lijkt me niet te kunnen.
Besteld eind dec en levering na 3 maanden ??
Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oldgrumpy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:16:
Ja, en ik weer een 2e mail gekregen van de leasing dat wagen voorzien is op 10/03/2022
Ik zat een klein beetje over budget en moet dat bedrag nu bijbetalen voor 02/03/2022
Mss was er een auto besteld met jou specs en hebben ze die eraan kunnen koppelen. Ik zou niet klagen, behalve als het bedrag nu een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Engineer Stewie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Mss was er een auto besteld met jou specs en hebben ze die eraan kunnen koppelen. Ik zou niet klagen, behalve als het bedrag nu een probleem is.
neen, was maar heel klein bedrag, das het probleem niet.
Maar ik heb toch bijna alle opties waaronder trekhaak, lijkt me toch niet zoveel voor te komen denk ik dan.
Enfin, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Engineer Stewie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Dat nu niet, maar al mijn auto's waren er toch tussen de 6-16 weken. Nu mag je blij zijn met 6-16 maanden. Dat is toch een wezenlijk verschil.
Eens, in het afgelopen decennium was het bij mij doorgaans een maand of 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:44
Zojuist een offerte gekregen van de dealer voor een eDrive40. Levering zou sep. 2022 zijn. Ze geven aan dat ze nog slots hebben voor levering sep en dat de auto's die nu al in bestelling staan voor sep nog geen vertraging hebben.

Dit is de uitvoering.. https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/8b9ddb4 :9~

[ Voor 36% gewijzigd door mrwiggs op 02-02-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Weer een signaal dat er iets meer schot in komt van Duits Forum.
Ich war gerade bei meinem Freundlichen BMW Partner.Mein I4 M50 wurde von KW 22 Status 111 auf KW 08 Status 112 vorgezogen.

Wij in NL hebben nog geluk dat BMW NL een forse hoeveelheid had aangevraagd. Heelveel Duitsers en Oostenrijkers hebben geen idee of het wordt 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
Wat bereft terugroepactie van de accupads: Zijn maar 69 stuks: Neben Kunden in Deutschland sind laut der Safety Gate-Meldung auch Fahrzeuge in Dänemark, Polen und Schweden betroffen. Dus NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bopppppppp
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Hi all,

Ik ga morgen een proefrit maken in een BMW I4. Nu kan ik deze leasen alleen kaal en met 17 inch wielen en een donkere ramen achter. Helaas niet meer zelf geen optiepakket en alleen in Unilak.

Mijn vraag is heeft iemand er toevallig proef in gereden met kids van rond de 3 en 6, want ik twijfel of dit wel te doen is met 2 kinderzitjes. Kofferruimte is 470 liter, dus daar ben ik niet bang voor.

Hoor graag iemand zijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
mrwiggs schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:56:
Zojuist een offerte gekregen van Dusseldorp voor een eDrive40. Levering zou sep. 2022 zijn. Ze geven aan dat ze nog slots hebben voor levering sep en dat de auto's die nu al in bestelling staan voor sep nog geen vertraging hebben.

Dit is de uitvoering.. https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/794b325 :9~
Same here, hoewel informeel de dealer wel aangaf dat het zomaar oktober kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Bopppppppp schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:49:
Hi all,

Ik ga morgen een proefrit maken in een BMW I4. Nu kan ik deze leasen alleen kaal en met 17 inch wielen en een donkere ramen achter. Helaas niet meer zelf geen optiepakket en alleen in Unilak.

Mijn vraag is heeft iemand er toevallig proef in gereden met kids van rond de 3 en 6, want ik twijfel of dit wel te doen is met 2 kinderzitjes. Kofferruimte is 470 liter, dus daar ben ik niet bang voor.

Hoor graag iemand zijn bevindingen.
Nee alleen met een kind van 7, in een kinderzitje. Dit ging prima. Maar natuurlijk maar een enkele dame. Die mocht zowel voorin zitten, als achterin (achter de bijrijdersstoel) en dat ging best goed. Nu zit ze in een BMW 1 serie (F21) dus is ook al geen ruimtewonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bopppppppp
Thanks en wat vond je van de kofferruimte. Wil er 3 weken mee naar Spanje rijden volgend jaar. Dakkoffer is altijd ook optie doe ik nu ook met BMW 2 Tourer
RobbieHifi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Nee alleen met een kind van 7, in een kinderzitje. Dit ging prima. Maar natuurlijk maar een enkele dame. Die mocht zowel voorin zitten, als achterin (achter de bijrijdersstoel) en dat ging best goed. Nu zit ze in een BMW 1 serie (F21) dus is ook al geen ruimtewonder ;)
Thanks en wat vond je van de kofferruimte, wil er volgend jaar 3 weken mee naar Spanje rijden. Dakkoffer kan altijd nog doe ik ook met mijn huidige BMW 2 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Bopppppppp schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:18:
Thanks en wat vond je van de kofferruimte. Wil er 3 weken mee naar Spanje rijden volgend jaar. Dakkoffer is altijd ook optie doe ik nu ook met BMW 2 Tourer
[...]

Thanks en wat vond je van de kofferruimte, wil er volgend jaar 3 weken mee naar Spanje rijden. Dakkoffer kan altijd nog doe ik ook met mijn huidige BMW 2 serie.
Veel groter dan van de 1 serie. De 1 serie is nu altijd een drie zitten op vakantie, maar de dames willen veel spullen meenemen. Of het nu een weekend is of drie weken Italië, geen verschil.

De i4 is ruimer dan de 1 serie en vermoed ook can de grand tourer. Dakkoffers probeer ik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Bopppppppp schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Dakkoffers op een EV lijkt me een moeilijk geval, denk dat de range dan drastisch daalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Een optie daarvoor is eventueel een koffer op de trekhaak.
Zoiets hebben wij eens gehuurd toen we gingen kamperen met een A3.

Dakkoffer heeft wel meer ruimte en op de trekhaak kan je niet al te zwaar spul erin steken.
Reken op een 300l extra capaciteit.

Zoiets zit wel vrij mooi achter de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Nadeel is dat je dan de trekhaak moet aanschaffen, die toch ook weer 1300,- is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Hydraulic schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:30:
Weer een signaal dat er iets meer schot in komt van Duits Forum.
Ich war gerade bei meinem Freundlichen BMW Partner.Mein I4 M50 wurde von KW 22 Status 111 auf KW 08 Status 112 vorgezogen.

Wij in NL hebben nog geluk dat BMW NL een forse hoeveelheid had aangevraagd. Heelveel Duitsers en Oostenrijkers hebben geen idee of het wordt 2023.
Nou, voor de M50 word in NL ook gewoon al april 2023 afgegeven, tenminste bij mijn bestelling afgelopen december. Op de stoelventilatie, schuifdak en Carbon pakket na full option, wellicht dat hier onderdelen (chips) bij betrokken zijn waardoor het zo lang zou duren???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Apart, hier ook besteld in december en werd oktober 2022 opgegeven.
Ook full options, met schuifdak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij mij december besteld en verwachting is week 35 (i4 m50). Ook alles behalve panodak en stoelventilatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Peter_i4M50 op 04-02-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Besteld begin januari, aangegeven oktober. Betreft een eDrive 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
nu doe ik ook nog eens mee ; besteld eind augustus, aangegeven 25/04 . Maar hey 'aangegeven' is dus NIET bevestigd. De gok en ik wil er zelfs om wedden, zal eerder september zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
oldgrumpy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:16:
voila, net bericht gehad van de leasing
Ze hebben zich vergist van jaartal :) :)
dus het wordt 10/03/2023 ipv 10/03/2022
Bon, nog een jaartje geduld dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
Bopppppppp schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:49:
Hi all,

Ik ga morgen een proefrit maken in een BMW I4.

Mijn vraag is heeft iemand er toevallig proef in gereden met kids van rond de 3 en 6
Ik ga morgen een proefrit doen en heb kinderen van 5 en 7. Hoe waren jouw ervaringen met je proefrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

YouTube: BMW i4 M50 headlights test
Bjørn Nyland heeft een filmpje over laserlights op de i4 M50. Mooi om te zien hoe dit werkt. Ben zelf niet zo van het automatisch groot licht maar kan me voorstellen dat dat in andere landen mogelijk fijner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
mocht iemand zich vervelen.. Bjorn Nyland is nu live bezig met een range test van de i4 m50 op YT:
YouTube: BMW i4 M50 range and charging test part 1

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
oldgrumpy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:18:
[...]

voila, net bericht gehad van de leasing
Ze hebben zich vergist van jaartal :) :)
dus het wordt 10/03/2023 ipv 10/03/2022
Bon, nog een jaartje geduld dus :z
WTF......... :o :o :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:48
Apache4u schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:26:
mocht iemand zich vervelen.. Bjorn Nyland is nu live bezig met een range test van de i4 m50 op YT:
YouTube: BMW i4 M50 range and charging test part 1
Ja, leuk om te kijken/ op de achtergrond te volgen.
De i4 M50 is wel zwaar zeg: 2400kg... Ik had iets minder verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik krijg net een update op de verwachte afleverdatum: verschoven van week 36 naar week 40… Besteld in december en het betreft een eDrive 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Franciesco schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Ja, leuk om te kijken/ op de achtergrond te volgen.
De i4 M50 is wel zwaar zeg: 2400kg... Ik had iets minder verwacht.
Met passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bopppppppp
Toch maar eens een weekendje er over nadenken ivm jaar levertijdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS4wApSQ0LLyOQG4em4DbA101a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIbvxKVebGgnD2OjwdjsNGLg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUTQR_5hq_4KTmUONYE0QZ6gg_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTZMgt5zmU5P6QeGZzE2AJrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En da's een flnke passagier..Volgens de bmw site is het ledig gewicht 2290kg.
Nog erg zwaar, ruim 400kg meer dan de Tesla M3 performance.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Nieuw op dit forum en net teruggekomen van een testrit in een i4 M50. Wauw, wat een fijn rijdende auto.
Zelf heb ik een i4 M50 gekocht van een fabrieksmedewerker uit Duitsland welke ik in februari 2023 van hem over neem. Wel heb ik hem zelf kunnen samenstellen naar mijn wensen, zie onderstaande foto's. Nu een jaar geduld opbrengenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTa74KXJfIJuKwILvhArxyyL2iI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0mAXcZkcXdFN4dQFHqNQPENW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPY5mF9vrzrkdbgCvVWzvl31My4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ADkOEojSP1ePdczZjSxrHFXD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Oid schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:55:
YouTube: BMW i4 M50 headlights test
Bjørn Nyland heeft een filmpje over laserlights op de i4 M50. Mooi om te zien hoe dit werkt. Ben zelf niet zo van het automatisch groot licht maar kan me voorstellen dat dat in andere landen mogelijk fijner is.
Volgens de comments zijn de lasers niet aan geweest in het filmpje, even andere video’s nog checken.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Apache4u schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:41:
[...]

En da's een flnke passagier..Volgens de bmw site is het ledig gewicht 2290kg.
Nog erg zwaar, ruim 400kg meer dan de Tesla M3 performance.
Kilo of 90, camera spullen en dat maakt 2400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
Er word steeds meer geproduceerd. Heb zelf de indruk dat ze een tijdje stil hebben gelegen.
https://www.i4talk.com/th...y-date-or-not.954/page-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Is het iemand opgevallen dat de I4 en de 4 Grand Coupe de zelfde optie prijzen hebben, ook al heeft de i4 geen BPM? Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Hydraulic schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:11:
Is het iemand opgevallen dat de I4 en de 4 Grand Coupe de zelfde optie prijzen hebben, ook al heeft de i4 geen BPM? Of zie ik het verkeerd?
Bpm is een absoluut getal, gebaseerd op de uitstoot. Veel opties hebben geen noemenswaardige impact op de uitstoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
In de nieuwe Maart prijslijst wordt er over een Luxury Line 7LE pakket gesproken. Lijkt mij een foutje gezien er geen pakketprijs genoemd word, en de optie's lijken op de opties voor het M-Sport pakket.
Daarnaast is de basisprijs en afleverpakket iets goedkoper geworden.Maar een paar tientjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYHZa08Io5TaJiVhF64ndxzepbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oYA6aWuQ7lswfWk9zVfho805.png?f=fotoalbum_large
Ik heb zojuist vernomen dat het een fout is in de prijslijst.
Er gaat geen Luxury Line komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydraulic op 07-02-2022 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
Hebben jullie deze al gezien? Eindelijk een NL review van de 40 en ben er zelf nog iets enthousiaster geworden!

Zelf ben ik in afwachting van een eDrive 40 in San Remo groen. Besteld mid oktober en verwachte levering eind juni / begin juli via Dusseldorp.

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/65785ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Mikey681 schreef op Tuesday 8 February 2022 @ 13:21:
Hebben jullie deze al gezien? Eindelijk een NL review van de 40 en ben er zelf nog iets enthousiaster geworden!

[YouTube: BMW i4 rijtest en video: toevallig elektrisch]

Zelf ben ik in afwachting van een eDrive 40 in San Remo groen. Besteld mid oktober en verwachte levering eind juni / begin juli via Dusseldorp.

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/65785ab
Zow dan, dat heeft even geduurd. Maar leuk dat hij er nu ook een review van gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Leuke review. Bij Wouter is het nooit de meest volwassen review natuurlijk, maar wel vermakelijk.
Als het alleen maar praktisch moest zijn, was de BMW natuurlijk niet de keuze geweest ;)

Maar weet je wat pas lang duurt........de levering ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
RobbieHifi schreef op Tuesday 8 February 2022 @ 14:31:
Leuke review. Bij Wouter is het nooit de meest volwassen review natuurlijk, maar wel vermakelijk.
Als het alleen maar praktisch moest zijn, was de BMW natuurlijk niet de keuze geweest ;)

Maar weet je wat pas lang duurt........de levering ;)
Zeker! Al moet ik zeggen dat het bij mij relatief is, als alles goed gaat dan kan ik er eind juni in rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydraulic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYYdUflAAbe-wcRR_1L8w6KrgTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sFcu3x5vd9vjt5RV6E1tLgaf.jpg?f=user_large
Is zojuist op een Duitse site geplaatst. Weet niet hoe oud het is.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulic op 08-02-2022 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 22:50
Op een ander forum hebben 2 Belgen blijkbaar een update gehad met beide een bestelling uit augustus, verwachte levering in 2023...
Hopelijk geen voorteken voor andere belgische bestellingen

[ Voor 0% gewijzigd door wvc_ op 10-02-2022 06:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
En de derde Belg heeft er ook gereageerd met wait what :/) omdat ik ook besteld heb in augustus en dan zou 2023 😖😖 zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
vraag me af hoeveel mensen afhaken door de onzekerheid over levering
Tegen de tijd dat je je wagen krijgt, is er al bijna een facelift beschikbaar

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:13
Zijn er ergens verkoopcijfers te vinden van de i4? Volgens mij gaan die in België veel hoger liggen dan in Nederland ook vanwege de leasewagens.
Pagina: 1 ... 6 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.