Maar ook dat is persoonlijk @
Montalbano . Ik gebruikte PA al weinig maar net toen ik het een beetje wilde 'trainen' verdween die knop. Dus nu gebruik ik het echt nooit meer. Aan de andere kant zijn zaken als design dingen misschien op papier niet zo boeiend maar vergis je niet, je kijkt er elke rit weer na. Dat gaat irriteren als iets je niet zint. En natuurlijk kan een ander bijv. die nieuwe weergave helemaal geweldig vinden. Blijft smaak. Maar daarom kan het voor sommigen best irritant zijn hoor.
Ik heb nu bijv. ook een bug waarbij je denkt, waar maak je je druk over. Namelijk dat de navigatie pijl mij de verkeerde kant op stuurt tov de blauwe lijn die je route voorstelt. Moet ik links af, zegt de pijl rechts af. Moet op rechtdoor bij de rotonde? De pijl stuurt me terug. Nu weet ik dat de blauwe lijn wel klopt, maar irritant is het wel. Zeker omdat het steeds terugkeert nadat het even goed ging na een reset van het systeem. Je loopt er elke rit weer tegen aan, dat gaat irriteren. Hoe klein het issue misschien ook is.
@
Pure8
Bedankt voor je uitgebreide reactie en laat ik direct zeggen, ik zal je natuurlijk nooit persoonlijk iets kwalijk nemen of wat dan ook aangezien je natuurlijk niks hoogst persoonlijk doet

. Ik vind wel wat wat je zegt over die testgevallen erg karig zijn. Je geeft bijv. aan dat er 40 mensen getest hebben, maar wat waren de criteria? Als ik bijv. mijn ouders in mijn P8 zet snappen ze er ook niks van en zullen ze ook zeggen: ram al die moderne technologie gaat van het stuur want ik snap er niks van en als ik dat tijdens het rijden moet doen ben ik een gevaar op de weg. Is dat een reden om de boel daadwerkelijk weg te halen? Nee natuurlijk niet.
Dus ik ben wel benieuwd naar de criteria die jullie dan hadden, welke type mensen het waren, waarom de PA verstoppen in het menu dan zoveel veiliger is. Want voor dit soort conclusies heb je wel wat meer diepgang nodig, nog los van het feit dat het eigenlijk voor elk land weer anders ligt. Voorbeelden worden hierboven al door mijn collega's gepost. Net zoals de aanpassing in het scherm. Leuk dat wij ons moeten aanpassen aan de USA markt/wet/regelgeving maar is dat niet heel erg krom? Elk land heeft zo zijn eigen regels, type wegen, type bestuurders en omstandigheden. Waarom zou je de wagen zo willen ontwikkelen dat het rekening houdt met de Amerikaanse markt? Ik vind dat eigenlijk behoorlijk krom en zou voor mij voor de volgende keer wel echt een dingetje zijn.
Ik heb de indruk dat hier mensen op dit forum zitten die er van uitgaan dat omdat er zoiets bestaat als OTA updates ze voor eeuwig en drie dagen alle nieuwste snufjes in hun auto bij gaan krijgen. Nee dus.
Dit werd eerder al kenbaar gemaakt door Volvo NL zelf zoals ik al eens had aangegeven. Of je Robert wel/niet wil geloven, maar hij gaf hetzelfde aan als jij: de ontwikkeling hield eigenlijk op eind vorig jaar en de focus gaat naar de nieuwe modellen waarbij het af en toe kan voorkomen dat bepaalde functionaliteit of aanpassing ook naar de XC/C40 doorgezet wordt. Maar bij lang na niet in de mate van het eerste jaar zeg maar. Dus tja, ik snap ergens dat de ontwikkeling een keer ophoudt, ook vast vanwege capaciteit, maar men zet met dit hele nieuwe platform natuurlijk wel iets in de markt waarvan je toch wel een x aantal jaren verbeteringen/ontwikkelingen in mag blijven verwachten.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio