Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:26

Rianata

Have you played Atari today?

Ik heb tegenwoordig altijd de '4 balken overview' op het middenscherm staan, met de overzichtcijfers van Maps bovenin, 2e rij is de Spotify afspeelinfo, 3e rij is telefoon (beetje overbodig om verbindingssterkte te zien) en onderste regel is dan de info van de range assistent, waarin resterende range wordt weergegeven. Ideaal vind ik, kostte wel even gewenning.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Is de kleur ook echt aangepast? Van het mooie blauw naar lelijk zwart/grijs?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
Juancho schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:32:
Volgens mij geen blauw meer. Maar het was me niet opgevallen ook.

Ik vind het wel prima. Een verbetering in algemene zin.

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Hoezo lelijk zwart grijs? Kijk naar het hele scherm om vast te stellen dat het blauw niet paste bij de overige elementen van het display. Het scherm oogt nu veel evenwichtiger, en is ook functioneler. Zie de afbeeldingen in mijn eerdere post. De andere positieve reacties zijn een opsteker voor de mensen bij Volvo, die ongetwijfeld aan verdere verbeteringen werken.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vind het scherm (en de kaart) er fraaier op geworden. De kleur van de kaart past nu beter bij het scherm.

P8

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 17:36
Zo, nu weer na een OTA update die succesvol is, daarna een rit gemaakt zonder enig probleem, maar als ik dan de auto stop en sluit, na een tijdje weer wil openen, werkt er niets meer. Alleen deze keer gaat de deur zelfs niet open met de noodsleutel. Kan geen reset geven door accu los te maken (zoals al 2 keer gedaan als oplossing). Weer wachten op de anwb, hoop dat die nog een remedie hebben.
Heeft iemand dit ook, of ben ik de enige ?

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-11 21:13
Adriaen87 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:35:
[...]

Hoezo lelijk zwart grijs? Kijk naar het hele scherm om vast te stellen dat het blauw niet paste bij de overige elementen van het display. Het scherm oogt nu veel evenwichtiger, en is ook functioneler. Zie de afbeeldingen in mijn eerdere post. De andere positieve reacties zijn een opsteker voor de mensen bij Volvo, die ongetwijfeld aan verdere verbeteringen werken.
Het lijkt ook wel alsof de weergave van de kaart iets verder ‘gekanteld’ is waardoor er een beter overzicht is. Kan ook verbeelding zijn en meer een gevolg van de veranderde kleurstelling zijn, maar het is wel prettig.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Mga1600
Heeft niets te maken met de laatste update, maar het gaat steeds beter met de range. Nu spreekt de range assistant een verwachting uit van 370 km bij 90% soc, ofwel over de 400 km voor een volle accu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLC3PKrelq6Hzi-MkTaGxHsVoFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whEwhKpbjLa8TmgcyO8s84Ao.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2Nyp4TxIs3lG0RgC3PWSuT1tNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyhgA58p2xZNZyTogc45IbHx.jpg?f=fotoalbum_large

• Mga1600
Morkie69 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:57:
Zo, nu weer na een OTA update die succesvol is, daarna een rit gemaakt zonder enig probleem, maar als ik dan de auto stop en sluit, na een tijdje weer wil openen, werkt er niets meer. Alleen deze keer gaat de deur zelfs niet open met de noodsleutel. Kan geen reset geven door accu los te maken (zoals al 2 keer gedaan als oplossing). Weer wachten op de anwb, hoop dat die nog een remedie hebben.
Heeft iemand dit ook, of ben ik de enige ?
Da’s waardeloos! En met de app kunnen ook niet ontgrendelen?

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 17:36
Mga1600 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:17:
[...]

Da’s waardeloos! En met de app kunnen ook niet ontgrendelen?
Nee, helaas niks. Anwb man kreeg hem gelukkig wel open (ik deed toch iets niet goed).
Accu los, reset gedaan. Wel weer de e-call sos melding, sleutel in armsteun, rijd weer ! Maar kan hem niet sluiten. Kan ook geen reset met ontwasemknop uitvoeren.
Morgen weer naar Volvo, weer een harde reset laten uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Morkie69 op 29-05-2022 23:07 ]

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Jeroen AB
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-01-2024
Weet iemand hoe we Audio wagon weer aan de praat krijgen ?

• Adriaen87
Jeroen AB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:32:
Nog even wachten op Update 2.2 (aangekondigd voor week 26) waarin hoogstwaarschijnlijk de toegang tot usb weer wordt hersteld. Die toegang is met Update 2.0 tijdelijk verwijderd..

• Mga1600
Jeroen AB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:32:
Zie mijn bericht van gisteren daarover:

Wat betreft de usb-poort schreef iemand in het P2 topic:

“…….ik heb nu ook de officiële bevestiging van Polestar support dat het niet in 2.1 gefixt is/wordt. Het zou nu gefixt worden in release 2.2 die in week 25 verwacht wordt………”

Bij Volvo staat die update (incl. CarPlay) voor week 26

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 30-05-2022 12:47 ]

• Juancho
Niet alles wat bij Polestar staat in de releasenotes komt ook in de release van XC40/C40. Zie oa de bug in Maps waarbij de pijlen verkeerde info geven tov de blauwe route. Polestar communiceerde dit wel, Volvo niet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Naar aanleiding van een eerder bericht omtrent opvragen van beelden bij Volvo na een ongeval heb ik via de contactgegevens in de app gebeld met Volvo. In de app kun je instellen dat gegeven 4 sec. voor en na een ongeval worden gedeeld met Volvo. Mijn vraag was of deze dan ook voor mij toegankelijk zouden zijn. Zojuist teruggebeld met het antwoord dat dit niet het geval is. Alleen via politie/justitie/verzekering. Hij begreep wel dat ik dan de noodzaak niet zie ook in de app dit open te zetten. In dit gesprek had ik aan dat ik dit wel vreemd vind, immers met dashcams wordt dit soort beelden toch ook gewoon vastgelegd, dus juridisch zou dit moeten kunnen. Verder zou het enorm onderscheidend zijn voor Volvo als dit voor de gebruiker bv 24 uur historie aan beiden terug te zien is. Denk aan schade op een parkeerplaats bij de supermarkt oid. Hij gaf aan dat als ze veel dezelfde vragen kregen ze dit onder de aandacht bij Volvo in Zweden brengen. Dus vandaar mijn bericht. Wie dit ook als een toegevoegde waarde ziet, via contact in de app kun je dit melden/voorleggen.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:49
Henk Pi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:11:
Naar aanleiding van een eerder bericht omtrent opvragen van beelden bij Volvo na een ongeval heb ik via de contactgegevens in de app gebeld met Volvo. In de app kun je instellen dat gegeven 4 sec. voor en na een ongeval worden gedeeld met Volvo. Mijn vraag was of deze dan ook voor mij toegankelijk zouden zijn. Zojuist teruggebeld met het antwoord dat dit niet het geval is. Alleen via politie/justitie/verzekering. Hij begreep wel dat ik dan de noodzaak niet zie ook in de app dit open te zetten. In dit gesprek had ik aan dat ik dit wel vreemd vind, immers met dashcams wordt dit soort beelden toch ook gewoon vastgelegd, dus juridisch zou dit moeten kunnen. Verder zou het enorm onderscheidend zijn voor Volvo als dit voor de gebruiker bv 24 uur historie aan beiden terug te zien is. Denk aan schade op een parkeerplaats bij de supermarkt oid. Hij gaf aan dat als ze veel dezelfde vragen kregen ze dit onder de aandacht bij Volvo in Zweden brengen. Dus vandaar mijn bericht. Wie dit ook als een toegevoegde waarde ziet, via contact in de app kun je dit melden/voorleggen.
Heb je al via je verzekering geprobeerd om aan de beelden te komen?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Venomer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Heb je al via je verzekering geprobeerd om aan de beelden te komen?
Ik heb geen ongeval gehad, maar wilde wel weten hoe Volvo hiermee omgaat als je in de app ze toestemming geeft deze beelden op te slaan.

• bartw2604
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:57
Weet er iemand of de Volvo XC40 het ISO15118 (Plug and charge) ondersteund?

• Venomer
Henk Pi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Ik heb geen ongeval gehad, maar wilde wel weten hoe Volvo hiermee omgaat als je in de app ze toestemming geeft deze beelden op te slaan.
O wacht, dat was iemand anders.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:06
Henk Pi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Inderdaad. Ik zou er niet in alle gevallen blij mee zijn als Volvo zonder mijn toestemming beelden met de verzekering deelt.

• JTHZZ
bartw2604 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:30:
Weet er iemand of de Volvo XC40 het ISO15118 (Plug and charge) ondersteund?
Dat wordt niet ondersteund en kan ook niet via software worden toegevoegd omdat bepaalde hardware ontbreekt. Bron: Polestar Facebook support.

• bartw2604
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:57
JTHZZ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Dat wordt niet ondersteund en kan ook niet via software worden toegevoegd omdat bepaalde hardware ontbreekt. Bron: Polestar Facebook support.
Spijtig! Maar merci voor je snelle reply @JTHZZ

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:58:
Niet alles wat bij Polestar staat in de releasenotes komt ook in de release van XC40/C40. Zie oa de bug in Maps waarbij de pijlen verkeerde info geven tov de blauwe route. Polestar communiceerde dit wel, Volvo niet.
Dat klopt wel ja, maar de usb-poort (de-) blokkade schijnt samen te hangen met CarPlay en dat is voor wk26 aangekondigd. Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat die poort hier dan ook weer gaat werken.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
Adriaen87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Die toegang is met Update 2.0 tijdelijk verwijderd..
EDIT: nevermind

[ Voor 6% gewijzigd door boldg1974 op 30-05-2022 15:52 ]

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Mag ik even mijn mening spuien over de 2.1 update? Wat een waardeloze downgrade zeg. Wederom functionaliteit verwijderen/aanpassen zonder de mogelijkheid om zelf als consument te kiezen. Waarom niet een optie in de middenconsole/opties waar de gebruiker zelf kan kiezen tussen de (oude) correcte layout en deze waardeloze bloaty nieuwe weergave?

Ik wacht ook nog steeds dat ze de optie terug brengen dat je de pilot assist op het stuur kan uitzetten. I.p.v. gevaarlijk tijdens het rijden 3-4 keer op het middenconsole lopen drukken.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• Montalbano
  • Niet online
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:36:
Mag ik even mijn mening spuien over de 2.1 update? Wat een waardeloze downgrade zeg. Wederom functionaliteit verwijderen/aanpassen zonder de mogelijkheid om zelf als consument te kiezen. Waarom niet een optie in de middenconsole/opties waar de gebruiker zelf kan kiezen tussen de (oude) correcte layout en deze waardeloze bloaty nieuwe weergave?

Ik wacht ook nog steeds dat ze de optie terug brengen dat je de pilot assist op het stuur kan uitzetten. I.p.v. gevaarlijk tijdens het rijden 3-4 keer op het middenconsole lopen drukken.
Even uit nieuwsgierigheid: wat is er correcter aan de oude weergave?

Pilot assist: eens, maar ik geloof dat dat kansloos is.

P8

• Juancho
Nog een hele irritante bug trouwens (volgens mij heeft Polestar 2 dit ook)... ik heb vrijwel altijd spotify aan staan maar sinds een week of 2 start de auto heel vaak op met Bluetooth als audiobron. En dat betekent dus ook dat automatisch afspelen niet werkt. Hoe dit komt? Geen idee, het was er opeens, niet na de laatste update ofzo. Dus ook dat is wel scary, dat er zomaar dingen kunnen veranderen terwijl je kort daarvoor geen update hebt gehad.

Zelfde dus ook met dat Maps issue. Dat kwam ook zomaar opeens weer terwijl het issue maanden terug er ook al eens was maar was opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 30-05-2022 17:00 ]

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 14:09
JTHZZ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Is dat wel zo? De standaard gaat niet over V2G terugleveren van energie maar over V2G communicatie. En als je je bv bij FastNed registreerd, hoef je geen pasje of app meer te gebruiken (behalve de eerste keer). Stekker erin en gaan.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Welke functionaliteit is er verwijderd dan?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

4v4t4r schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:19:
Welke functionaliteit is er verwijderd dan?
Het gaat om de keuze. Je hebt als consument geen enkele mogelijkheid om de wijzigingen in de updates terug te draaien of dergelijke. Je hebt het er maar mee te doen. Ondanks dat het in een aantal gevallen om het verwijderen van functionaliteit gaat, of het negatief veranderen.

Deze update komt bijvoorbeeld met een lelijke bloaty dashboard, die niets meer doet dan de vorige. De 'oude' was clean, minimalistisch. Als ik de dikkere snelheids 'arches' wou zien kon ik naar het 'comfort' dash. Maar gelukkig hebben we nu de tekst POWER en CHARGE alsof dat niet duidelijk was. Nu kan je zien met een percentage en een batterij indicator icoontje EN 4 streepjes wat je SOF is. Totaal overbodig om dat 3x te laten zien en daarvoor de tripmeters van het dashboard te halen.

Het verwijderen van de 3e dashboard pagina, de functionaliteit van de knoppen op het stuur (pilot assist on/off) ongewenst wijzigen en nu dit met het dashboard. Ik wordt er niet gelukkig van.

6) You just checked it.

• Juancho
Het is iig wel een stukje drukker op het scherm terwijl eenvoud juist hoog in het vaandel staat bij Volvo tegenwoordig. Dus in dat kader snap ik het design technisch nog steeds niet.

En idd, maak gewoon ff 3 a 5 toffe schermen, met van alles wat qua info, structuur en opbouw. Zodat je zelf kan kiezen wat prettig oogt en functioneert. De techniek is er (er zaten immers al 3 schermen in) en bied je consument ook wat leuks om uit te kiezen. Maargoed, die wens is al vanaf zo'n beetje dag 1 kenbaar gemaakt bij Volvo en het is wel gebleken dat ze daar helemaal niks mee gaan doen. Volgens mij gaf Robert dat ook een keer aan in zo'n Q&A sessie, dat ze niks met die schermen gaan doen.

Wat ik al zei vind ik dat erg jammer want zeker het scherm voor je neus is gewoon prachtig. Daar kun je zoveel meer mee als je wil...

[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 30-05-2022 17:36 ]

• Venomer
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:32:
[...]

[...]

Het gaat om de keuze. Je hebt als consument geen enkele mogelijkheid om de wijzigingen in de updates terug te draaien of dergelijke. Je hebt het er maar mee te doen. Ondanks dat het in een aantal gevallen om het verwijderen van functionaliteit gaat, of het negatief veranderen.

Deze update komt bijvoorbeeld met een lelijke bloaty dashboard, die niets meer doet dan de vorige. De 'oude' was clean, minimalistisch. Als ik de dikkere snelheids 'arches' wou zien kon ik naar het 'comfort' dash. Maar gelukkig hebben we nu de tekst POWER en CHARGE alsof dat niet duidelijk was. Nu kan je zien met een percentage en een batterij indicator icoontje EN 4 streepjes wat je SOF is. Totaal overbodig om dat 3x te laten zien en daarvoor de tripmeters van het dashboard te halen.

Het verwijderen van de 3e dashboard pagina, de functionaliteit van de knoppen op het stuur (pilot assist on/off) ongewenst wijzigen en nu dit met het dashboard. Ik wordt er niet gelukkig van.
Dit is voor de helft een kwestie van smaak en voor de andere helft onjuist. Er zijn bijvoorbeeld geen tripmeters van het dashboard verdwenen. En het oude dashboard had ook al een drievoudige weergave van de SoC.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Venomer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:39:
[...]

Dit is voor de helft een kwestie van smaak en voor de andere helft onjuist. Er zijn bijvoorbeeld geen tripmeters van het dashboard verdwenen. En het oude dashboard had ook al een drievoudige weergave van de SoC.
Maakt niets uit of het deels smaak is. De auto die je hebt gekocht een #periode# geleden is veranderd, in deze update de gebruikerservaring, zonder dat je daar invloed op kan uitoefenen. En in een aantal gevallen dus negatief.

De app werkt nog steeds mateloos slecht, ga daar eens tijd in steken i.p.v. deze 'updates'.

Edit: Tripmeters zijn weldegelijk verdwenen van het dash, en batterij indicator is tevens gewijzigd.

[ Voor 12% gewijzigd door Tyoi op 30-05-2022 19:31 ]

6) You just checked it.

• menjo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-11 17:53
Juancho schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:44:
Systeem reset wil nog wel eens helpen.
Helaas geen effect gehad....

Nog andere opties om de knop te laten werken?

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• JTHZZ
aa4711 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Is dat wel zo? De standaard gaat niet over V2G terugleveren van energie maar over V2G communicatie. En als je je bv bij FastNed registreerd, hoef je geen pasje of app meer te gebruiken (behalve de eerste keer). Stekker erin en gaan.
Fastned autocharge gebruikt een soort MAC adres van de auto om je te identificeren maar maakt geen gebruik van de officiële plug and charge standaard. Dat adres van het Fastned-trucje is in theorie te faken terwijl de ISO standaard gebruik maakt van encryptie. En laat nou precies die encryptiemodule ontbreken bij onze auto’s.
Voor de geïnteresseerden: hier wordt het verschil in een rapport van 14 pagina’s uitgelegd B)
https://uploads-ssl.webfl...15118-Plug-and-Charge.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 30-05-2022 18:38 ]

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:17

Lancer

What the......

Henk Pi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:11:
Ik zou eens proberen om zoals aangegeven in de AVG een verzoek te doen om de eigen gegevens.

https://www.volvocars.com/nl/v/legal/subject-rights-request

[ Voor 3% gewijzigd door Lancer op 30-05-2022 19:11 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N86Axf-iMtxr1UApIzFdzE9AfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0iptu25kmg4rtLknfYbfjhCo.png?f=fotoalbum_large

Ik ga er van uit dat Volvo volger is van Elon op Twitter en dat we deze functionaliteit ook krijgen in 2.3.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
NicoB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]

Ik ga er van uit dat Volvo volger is van Elon op Twitter en dat we deze functionaliteit ook krijgen in 2.3.
Heb ik ooit gevraagd nadat ik ‘s nachts het dakraam open had laten staan en het had geregend ;(
Helaas doen ze dit niet, omdat als je dakdragers op je auto hebt, je het dakraam niet moet gebruiken.
Beetje omgekeerde wereld. Hoe vaak heb je dakdragers op je auto en Volvo zou dat toch moeten kunnen detecteren.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Venomer
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Edit: Tripmeters zijn weldegelijk verdwenen van het dash, en batterij indicator is tevens gewijzigd.
Oud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXcm7vSPR3G46JSNhonjI23cqWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SKX5h4wRzYuyZZpmWy8wS0KB.jpg?f=user_large

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDbCNPmud5B8nk1S5-C-atVsxJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HTWvCJTv9tsf0dHTyzPwoqFp.jpg?f=user_large

Conclusie: Tripmeters zijn NIET verdwenen.

Jij schreef:
Nu kan je zien met een percentage en een batterij indicator icoontje EN 4 streepjes wat je SOF is.
Oud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7Lrt7EutfjSbcj9uGqrmG4yHgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/neblwa3PupXWfWmKgUiT3Ymr.jpg?f=user_large

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qAQyOnm_AgVhxQac0ZFyl3HPIE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dP8CJcAFin3uuzc5AKVHGKkH.jpg?f=user_large

Conclusie: Je had altijd al een percentage en een batterij indicator icoontje EN 4 streepjes.

• boldg1974
Venomer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Oud:

[Afbeelding]

Nieuw:

[Afbeelding]

Conclusie: Tripmeters zijn NIET verdwenen.

Jij schreef:

[...]

Oud:

[Afbeelding]

Nieuw:

[Afbeelding]

Conclusie: Je had altijd al een percentage en een batterij indicator icoontje EN 4 streepjes.
Je hebt op feiten gelijk, maar ik snap zijn gevoel helemaal: geen invloed kunnen uitoefenen op iets wat je hebt aangeschaft is een probleem wat tegenwoordig vaker voorkomt. Zie bijvoorbeeld die reclame die veel TV makers op hun SmartTV ongevraagd zijn gaan tonen.,…het wordt je zo opgedrongen. Een beetje keuze in dat scherm zou fijn zijn geweest. Anyway….just my thoughts…

• Adriaen87

Merkwaardig pleidooi voor keuze 'tussen de (oude) correcte layout en de(ze) waardeloze bloaty nieuwe weergave'. Het nieuwe scherm is allerminst 'opgeblazen'. Integendeel. Het is evenwichtig, nog steeds redelijk sober, functioneel. Ook de kleurstelling is niet 'bloaty'. De informatieve functie van het bestuurdersscherm is moeilijk te rijmen met keuzevrijheid van de bestuurder. Standaardisatie is van belang i.v.m. gebruiksgemak en veiligheid. Vergelijking van het oude en het nieuwe scherm pakt positief uit voor het nieuwe scherm, nog afgezien van de vraag wat onder een correcte lay out moet worden verstaan. Uit de reacties maak ik intussen op, dat het nieuwe scherm brede waardering krijgt. Terecht.

• Adriaen87
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Maakt niets uit of het deels smaak is. De auto die je hebt gekocht een #periode# geleden is veranderd, in deze update de gebruikerservaring, zonder dat je daar invloed op kan uitoefenen. En in een aantal gevallen dus negatief.

De app werkt nog steeds mateloos slecht, ga daar eens tijd in steken i.p.v. deze 'updates'.

'De app werkt nog steeds mateloos slecht'. Overdrijven is een kunst apart. De app is weliswaar nog niet compleet - ik mis de rittenregistratie zoals bij het Volvo-Sensus-systeem op mijn oude V60TE - maar werkt bij mij voortreffelijk op alle onderdelen (openen en sluiten, klimaatbeheersing, laadproces).

Overigens: de tripmeters zijn niet verdwenen en de batterijindicator is sterk verbeterd. Kennelijk kost het wennen aan iets nieuws tijd.

• Adriaen87
Juancho schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:34:
Het is iig wel een stukje drukker op het scherm terwijl eenvoud juist hoog in het vaandel staat bij Volvo tegenwoordig. Dus in dat kader snap ik het design technisch nog steeds niet.

En idd, maak gewoon ff 3 a 5 toffe schermen, met van alles wat qua info, structuur en opbouw. Zodat je zelf kan kiezen wat prettig oogt en functioneert. De techniek is er (er zaten immers al 3 schermen in) en bied je consument ook wat leuks om uit te kiezen. Maargoed, die wens is al vanaf zo'n beetje dag 1 kenbaar gemaakt bij Volvo en het is wel gebleken dat ze daar helemaal niks mee gaan doen. Volgens mij gaf Robert dat ook een keer aan in zo'n Q&A sessie, dat ze niks met die schermen gaan doen.

Wat ik al zei vind ik dat erg jammer want zeker het scherm voor je neus is gewoon prachtig. Daar kun je zoveel meer mee als je wil...
Een opvallende tegenstelling in het bericht van Juancho: hij vindt het nieuwe scherm drukker 'terwijl eenvoud bij Volvo tegenwoordig in het vaandel staat'. In de slotzin stelt hij, dat je met het scherm zoveel meer zou kunnen doen. Dat laatste leidt toch ook tot een drukker scherm?

• bartjaap
  • Laatst online: 15-12-2024
Welke pas zouden jullie aanraden in Italië? Plugsurfing herkent niet de palen in de buurt waar ik heen wil.
Meeste zijn ENEL X, Evway en Electric Vehicle charging station.

Ik kon het hier in het forum even niet zo snel vinden.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Adriaen87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:46:
Merkwaardig pleidooi voor... *rest van mening*
Merkwaardig om volledig het punt van mijn posts te negeren. Tevens is mening =/= feit, iets wat ik ook niet pretendeer, al lijkt dit het tegenovergestelde te zijn wat jij schrijft.
Adriaen87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:54:
'De app werkt nog steeds mateloos slecht'. Overdrijven is een kunst apart.
Ruim 30sec wachten voordat de app is geladen, het niet correct tonen van de SOF, het niet starten van het voor verwarmen/koelen en niet updaten van de lock/unlock status van de auto noem ik terecht mateloos slecht. Het zijn DE 3 functies in de app, en geen van alle werken zonder problemen. Ik zie niet in hoe ik hier in overdrijf.
Adriaen87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:54:
Overigens: de trimmers zijn niet verdwenen en de batterijindicator is sterk verbeterd. Kennelijk kost het wennen aan iets nieuws tijd.
Als ik Venoner mag geloven is er helmaal niets veranderd, dus waaraan moet er gewent worden?

6) You just checked it.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:49
Als je computer thuis een update krijgt veranderen er toch ook wel eens dingen ongevraagd?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Juancho
Adriaen87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:00:
[...]

Een opvallende tegenstelling in het bericht van Juancho: hij vindt het nieuwe scherm drukker 'terwijl eenvoud bij Volvo tegenwoordig in het vaandel staat'. In de slotzin stelt hij, dat je met het scherm zoveel meer zou kunnen doen. Dat laatste leidt toch ook tot een drukker scherm?
Nee fout:

1. het scherm oogt drukker en meer opgepropt en in elkaar geknepen waardoor juist de eenvoud en een fijne overview minder is geworden. Als eenvoud dus zo belangrijk is snap ik het design team totaal niet
2. Het scherm ziet er geweldig uit qua kwaliteit en mogelijkheden. Wat ik dus met meer zou kunnen bedoel is dat je dus heel goed meerdere themas kan maken bijv. Begin eens met 3 stuks: eco (bijna niks in het scherm voor de mensen die het fijn vinden, navigatie (scherm zoals we al kennen), sportief (wat meer info/mooie kleuren samenstelling etc. Liefst heb ik ook nog een multimedia scherm. Bij elkaar heb je dan 4 mooie oplossingen, voor ieders wat wils en iedereen kan dus kiezen wat hij of zij prettig vindt. Ietwat je in vrijwel alle autos ziet trouwens. Dat maakt het scherm dus niet drukken, nee, je kan juist zelf kiezen welke specifieke elementen je wil zien zodat je bijv. minder op het grote scherm hoeft te kijken. Stukje extra veiligheid?

Waarom Volvo dus zo beperkt gebruik maakt van de mogelijkheden is me een raadsel, behalve de vage opmerking dat het zoveel veiliger is. Ik vind het dus zo zonde dat ze er weinig mee doen.

En wat betreft het PA weghalen van het stuur, er is door een aantal hier al prima uitgelegd waarom het voor de Nederlandse rijders juist totaal niet handig en veilig is.

Ps. als je mij quote prima hoor, maar spreek me dan ook gewoon aan ipv de hij vorm. Wel zo netjes toch?

@Waterblok de vergelijking met een PC is wat krom omdat je daarin dus kan tweaken. Als je wil kan je zo je windows 10 ombouwen naar een XP achtige omgeving. Allemaal niet zo moeilijk met pc's maar ook telefoons. Die kan je helemaal naar eigen smaak tweaken. Heb je wel de laatste security patches. Ergens wringt het daar een beetje, ze willen veel met AAOS en de nieuwste technologieën maar ze maken het allemaal heel standaard en kaal en je hebt je als rijder daar maar op aan te passen. Kan prima beleid zijn hoor, maar ik had persoonlijk juist wat meer interactie verwacht. En ik zeg er eerlijk bij dat ik als eind dertiger ook gewoon graag bezig ben met technologie, nieuwste snufjes en gadget. Wat dat betreft valt AAOS me nog wel aardig tegen. Maar ok, dit is de eerste generatie. Het maken van themas is echter een vak wat Volvo echt wel kan. Ze kiezen er alleen voor om dat niet te doen.

Verder is dit natuurlijk geen first world probleem en je went vast wel aan het scherm maar gaat me om het overal plaatje en ik denk dat dit wel geldt voor meerdere. Eerst de PA weg vanaf het stuur, zomaar. Nu weer een ander scherm waarbij ze het niet als extra optie toevoegen. Ik ga me wel meer afvragen wat er nog meer aan komt op deze manier...

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 30-05-2022 22:33 ]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik sluit mij aan bij @Juancho. Ik persoonlijk heb weinig vertrouwen in de (Volvo) toekomst als deze wijzigingen blijven komen. Wat gaat er nu weer veranderd worden in de volgende update dat ik niet wil?

Volvo heeft een hoop op orde, de auto is een plezier om in te rijden, elke keer weer dat ik erin stap. Maar Volvo heeft nog een hele hoop te leren betreffende de (software) beleving naar de bestuurder. En vanuit mijn oogpunt lijkt dat juist het makkelijkste te zijn; een aantal toggles of dergelijke in een optie scherm waarin de gebruiker zelf kan aangeven of hij de dikke bloaty speed/power bars wil hebben of de dunne. Oh, je hebt nu een aantal knoppen die niets meer doen op het stuur? Geeft op deze pagina aan wat je wil dat ze doen, rechts voor PA on/off, links om multimedia te pauzeren.

Dit is exact dezelfde service die ik bied voor mijn klanten: keuze.

6) You just checked it.

• Venomer
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:08:
[...]

Als ik Venoner mag geloven is er helmaal niets veranderd, dus waaraan moet er gewent worden?
Ha, ha! Lekkere manier van discussiëren. ;w

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Venomer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:54:
Ik gaf je gelijk...? :?

Al ben ik nog steeds van mening dat de grafische wijziging van ook o.a. de TA en batterij indicatie wat mij betreft volledig onnodig is/was.

6) You just checked it.

• Juancho
Positieve punten benoemen we ook... Vandaag gaf de range assistent met nog 25% accu aan dat ik nog 100kmn kon rijden. Omgerekend naar 100% dus 400km wat bijna de WLTP is,😁

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:48:
Ik sluit mij aan bij @Juancho. Ik persoonlijk heb weinig vertrouwen in de (Volvo) toekomst als deze wijzigingen blijven komen. Wat gaat er nu weer veranderd worden in de volgende update dat ik niet wil?

Volvo heeft een hoop op orde, de auto is een plezier om in te rijden, elke keer weer dat ik erin stap. Maar Volvo heeft nog een hele hoop te leren betreffende de (software) beleving naar de bestuurder…..

Dit is exact dezelfde service die ik bied voor mijn klanten: keuze.
Natuurlijk, alles is een keuze, ook de filosofie of visie van fabrikanten..
Daarom kiest de ene gebruiker een Android toestel, of een Blackberry en de andere een Apple. 😉
De een een Tesla, of een VAG en de ander een Volvo.

• boldg1974
Waterblok schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:10:
Als je computer thuis een update krijgt veranderen er toch ook wel eens dingen ongevraagd?
Dat klopt helemaal. Maar vervolgens draait een Microsoft bijvoorbeeld sommige zaken terug, omdat de repliek van consumenten duidelijk anders wil. Met andere woorden: men luistert naar haar klanten...dat vind ik bij Volvo op een heel ander nivo...

• 4v4t4r
bartjaap schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:05:
Welke pas zouden jullie aanraden in Italië? Plugsurfing herkent niet de palen in de buurt waar ik heen wil.

Hier even kijken :) FunkStar_ in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
Je komt dan op bijv https://laadpastop10.nl/ uit, erg fijne site die je goed helpt.

Ik zou zelf voor Shell recharge gaan met Maingau voor onderweg (Wellicht Bonnet , maar daar geen ervaring mee zelf) Maingau werkt op EnelX. Juicepass van EnelX erbij en wellicht een Be.charge.

Let wel : Enelx pasje duurt 8-10 weken voordat je het thuis hebt, dus de app met CC koppelen als je dat niet red qua tijd. Be.charge had ik redelijk snel.

Succes met zoeken !

• Adriaen87
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Al ben ik nog steeds van mening dat de grafische wijziging van ook o.a. de TA en batterij indicatie wat mij betreft volledig onnodig is/was.
Uit de reacties op mijn bericht met een opsomming van de - wat mij betreftpositieve - wijzigingen maak ik op dat de wijzigingen in de lay out door veel Volvo-EV-rijders gewaardeerd worden. Terugdraaien van de veranderingen is onnodig. Een keuzemogelijkheid - zoals bij de wijzerplaten van de Apple-watch - lijkt mij ongewenst. Een auto is geen computer, noch een horloge. De rij-eigenschappen zijn belangrijk, de software ook, maar toch op een ander niveau. Trouwens: hoe staat het met de smartfoon? Kan die zijn taken wel aan, gelet op de starttijd van 30 seconden?

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Adriaen87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:30:
Uit de reacties op mijn bericht met een opsomming van de - wat mij betreftpositieve - wijzigingen maak ik op dat de wijzigingen in de lay out door veel Volvo-EV-rijders gewaardeerd worden. Terugdraaien van de veranderingen is onnodig. Een keuzemogelijkheid - zoals bij de wijzerplaten van de Apple-watch - lijkt mij ongewenst. Een auto is geen computer, noch een horloge. De rij-eigenschappen zijn belangrijk, de software ook, maar toch op een ander niveau. Trouwens: hoe staat het met de smartfoon? Kan die zijn taken wel aan, gelet op de starttijd van 30 seconden?
Jouw beleving betreffende de veranderingen (en reacties daarop) stroken niet met de mijne. Ik zie op deze en op soortgelijke XC40 P8/Volvo fora weldegelijk een duidelijke kritische toon tegenover Volvo betreffende de updates. Natuurlijk zijn er ook genoeg die 'het allemaal maar prima vinden' *schaap-emote*.

De rij-beleving wordt in grote mate bepaald door de interface in de auto, immers is het dashboard HET belangrijkste scherm in de auto en wordt per minuut tientallen keren (als het goed is) gebruikt tijden het rijden. Zeggen dat dit niet het geval is, is hetzelfde als je smartphone scherm op een knalgele achtergrond met groene tekst zetten en zeggen "Ja maar het is een telefoon, bellen is het belangrijkste". Wat natuurlijk onzin is.

Als jij niet wenst om gebruik te maken van de meerdere wijzerplaten van een apple smart watch (of meerdere dashboards in een Volvo auto) dan is dat jou goed recht, maar de keuze hebben om dat wel te kunnen doen is waar het om gaat.

6) You just checked it.

• Juancho
Ik bedoel het zeker niet discriminerend of wat dan ook, maar ik heb het idee dat onze meningen ook zo enorm kunnen verschillen omdat we andere leeftijden hebben. Verder geen punt natuurlijk, maar dat zou wat kunnen verklaren :). En ja er zijn ook zeker wel jongeren die een hele basic wagen willen en ouderen die juist ook mee willen met de hippe technologie. Maar kijkend naar de argumenten waarom iets wel/niet doet me dit wel denken :)

Ik vind bijv. juist de XC40/C40 een half rijdende computer/telefoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 31-05-2022 09:50 ]

• Venomer
Tyoi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:59:
[...]

A: “Alle kikkers zijn groen!”
B: “Er zijn ook bruine kikkers.”
A: “Als ik B mag geloven bestaan groene kikkers helemaal niet.”

8)7

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Venomer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:53:
A: “Alle kikkers zijn groen!”
B: “Er zijn ook bruine kikkers.”
A: “Als ik B mag geloven bestaan groene kikkers helemaal niet.”

8)7
Venomer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:54:

6) You just checked it.

• Adriaen87
Tyoi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Jouw beleving betreffende de veranderingen (en reacties daarop) stroken niet met de mijne. Ik zie op deze en op soortgelijke XC40 P8/Volvo fora weldegelijk een duidelijke kritische toon tegenover Volvo betreffende de updates. Natuurlijk zijn er ook genoeg die 'het allemaal maar prima vinden' *schaap-emote*.

De rij-beleving wordt in grote mate bepaald door de interface in de auto, immers is het dashboard HET belangrijkste scherm in de auto en wordt per minuut tientallen keren (als het goed is) gebruikt tijden het rijden. Zeggen dat dit niet het geval is, is hetzelfde als je smartphone scherm op een knalgele achtergrond met groene tekst zetten en zeggen "Ja maar het is een telefoon, bellen is het belangrijkste". Wat natuurlijk onzin is.

Als jij niet wenst om gebruik te maken van de meerdere wijzerplaten van een apple smart watch (of meerdere dashboards in een Volvo auto) dan is dat jou goed recht, maar de keuze hebben om dat wel te kunnen doen is waar het om gaat.
'Het allemaal maar prima vinden' en de dubieuze toevoeging 'schaap-emotie': die teksten doen geen recht aan mijn argumentatie bij de positieve beoordeling van het nieuwe bestuurdersscherm. De notoire criticasters zijn op een hand te tellen en vallen veelal in herhaling. Het bestuurdersscherm moet aan enkele basisvoorwaarden voldoen, ook waar het de lay out betreft. Ik houd staande dat standaardisatie geboden blijft, zeker waar het een aantal vaste elementen betreft. En keuzemogelijkheden zijn wat mij betreft voor de basis-layout wanneer die aan alle voorwaarden voldoet niet nodig. Ik ben tevreden en blijf een optimist.
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:48:
Ik bedoel het zeker niet discriminerend of wat dan ook, maar ik heb het idee dat onze meningen ook zo enorm kunnen verschillen omdat we andere leeftijden hebben. Verder geen punt natuurlijk, maar dat zou wat kunnen verklaren :). En ja er zijn ook zeker wel jongeren die een hele basic wagen willen en ouderen die juist ook mee willen met de hippe technologie. Maar kijkend naar de argumenten waarom iets wel/niet doet me dit wel denken :)

Het leeftijdsverschil is waarschijnlijk aanzienlijk, maar dat geldt evenzeer voor de ervaring - vanaf 1991 - in digitale technologie en al wat daarmee te naken heeft. Het verschil in perceptie moet op iets ander gebaseerd zijn. Ik houd het op mijn optimistische instelling, plus het gebruik van technologie als middel en niet als doel. Onverwachte storingen zoals laadproblemen en andere ongemakken schaar ik onder de toevalstreffers.

[ Voor 8% gewijzigd door Adriaen87 op 31-05-2022 10:05 ]

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:29
Tyoi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Hoezo ben ik een schaap als ik iets prima vind. Ik vind de update van het scherm een verbetering t.o.v. de vorige versie, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen omdat er veel mensen over klagen?

Ik denk dat de meeste mensen die er geen moeite mee hebben niet snel op een forum gaan melden dat ze de update goed vinden.Maar dat is toch ook hun goed recht. De meningen komen hier in een razend tempo tegenover elkaar te staan, dat lijkt mij niet bevorderlijk voor de sfeer hier.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Juancho
Dat komt omdat er amper begrip is voor elkaars standpunten. Vind ik jammer. Ik snap best dat mensen als @Adriaen87 die overduidelijk weinig geeft om gadgets en toffe designs etc , het allemaal zo basic mogelijk willen en daarmee tevreden zijn. En dat is helemaal goed. Een auto om van a naar b te rijden met fijne rijeigenschappen. Helemaal goed. Maar om dan een mening te geven en die als enige waarheid te verkondigen vind ik jammer. Ga eens kijken op diverse fora en je ziet echt wel meer dan een handvol kritiek over oa het scherm en de PA.

Daarnaast zijn er ook gewoon mensen die wel interesse hebben in technologie, gadgets, designs en meer mogelijkheden. Ook helemaal goed lijkt me. Issue is dat er zaken worden weggehaald/aangepast zonder de keuze te houden. Volvo kiest daarmee voor een deel van de rijders en de rest heeft dat maar te accepteren.

Dat is hun keuze en kunnen wij weinig aan doen, maar wat ik al eerder zei, ik begin wel steeds meer vraagtekens te krijgen bij dit soort 2 aanpassingen waarbij de keuze ook gelijk wordt weggehaald. Wat kunnen we nog meer verwachten...

Voor mij is juist deze wagen meer dan alleen van a naar b. Tis nogmaals jammer dat het begrip voor beide kanten er zo weinig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 31-05-2022 10:08 ]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Adriaen87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:00:
'Het allemaal maar prima vinden' en de dubieuze toevoeging 'schaap-emotie': die teksten doen geen recht aan mijn argumentatie bij de positieve beoordeling van het nieuwe bestuurdersscherm. De notoire criticasters zijn op een hand te tellen en vallen veelal in herhaling. Het bestuurdersscherm moet aan enkele basisvoorwaarden voldoen, ook waar het de lay out betreft. Ik houd staande dat standaardisatie geboden blijft, zeker waar het een aantal vaste elementen betreft. En keuzemogelijkheden zijn wat mij betreft voor de basis-layout wanneer die aan alle voorwaarden voldoet niet nodig. Ik ben tevreden en blijf een optimist.
Ik sta er niet hetzelfde in als jou, mijn mening is duidelijk anders. Let's agree to disagree.
ArnoudN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:01:
Hoezo ben ik een schaap als ik iets prima vind. Ik vind de update van het scherm een verbetering t.o.v. de vorige versie, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen omdat er veel mensen over klagen?

Ik denk dat de meeste mensen die er geen moeite mee hebben niet snel op een forum gaan melden dat ze de update goed vinden. Maar dat is toch ook hun goed recht. De meningen komen hier in een razend tempo tegenover elkaar te staan, dat lijkt mij niet bevorderlijk voor de sfeer hier.
Discussie zal vrijwel altijd iets zijn waar conflict (hopelijk in de meest lichte zin van het woord) ontstaat en meningen tegenover elkaar staan. Ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee dat wie dan ook zijn mening uit, ook wij leven in een vrij land.

Niet kunnen discussiëren omdat dat de sfeer niet bevorderd is een rare opmerking. Alleen mensen met een bepaalde mening mogen met elkaar praten?

Ik denk dat ik mijn mening nu iig wel genoeg heb geuit en laat het hierbij rusten.

6) You just checked it.

• Adriaen87
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:07:
Dat komt omdat er amper begrip is voor elkaars standpunten. Vind ik jammer. Ik snap best dat mensen als @Adriaen87 die overduidelijk weinig geeft om gadgets en toffe designs etc , het allemaal zo basic mogelijk willen en daarmee tevreden zijn. En dat is helemaal goed. Een auto om van a naar b te rijden met fijne rijeigenschappen. Helemaal goed. Maar om dan een mening te geven en die als enige waarheid te verkondigen vind ik jammer. Ga eens kijken op diverse fora en je ziet echt wel meer dan een handvol kritiek over oa het scherm en de PA.

Daarnaast zijn er ook gewoon mensen die wel interesse hebben in technologie, gadgets, designs en meer mogelijkheden. Ook helemaal goed lijkt me. Issue is dat er zaken worden weggehaald/aangepast zonder de keuze te houden. Volvo kiest daarmee voor een deel van de rijders en de rest heeft dat maar te accepteren.

Dat is hun keuze en kunnen wij weinig aan doen, maar wat ik al eerder zei, ik begin wel steeds meer vraagtekens te krijgen bij dit soort 2 aanpassingen waarbij de keuze ook gelijk wordt weggehaald. Wat kunnen we nog meer verwachten...

Voor mij is juist deze wagen meer dan alleen van a naar b. Tis nogmaals jammer dat het begrip voor beide kanten er zo weinig is.
'Adriaen 87, die overduidelijk weinig geeft om gadgets en toffe designs'. Niets is minder waar. Al 40 jaar heb ik grote interessen in ICT, design en gadgets. Ik stapte in 2007 over van Microsoft naar Apple's ecosysteem, en houd van gadgets zoals de iWatch 7. Design spreekt mij zeer aan. Het is juist deze achtergrond, op basis waarvan ik Volvo's inspanningen positief beoordeel. Het is een misvatting, dat Volvo voor een deel van de rijders kiest. Volvo verbindt eigen uitgangspunten - veiligheid, gebruiksgemak, waarde - met wat de markt - dat zijn de gebruikers - vraagt. Kennelijk voldoet die keuze niet aan alle gebruikers. Het zij zo, met de aantekening dat met een vertekening van de opvatting van 'anders denkenden' niemand iets opschiet.

• Juancho
Adriaen87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:26:
[...]

'Adriaen 87, die overduidelijk weinig geeft om gadgets en toffe designs'. Niets is minder waar. Al 40 jaar heb ik grote interessen in ICT, design en gadgets. Ik stapte in 2007 over van Microsoft naar Apple's ecosysteem, en houd van gadgets zoals de iWatch 7. Design spreekt mij zeer aan. Het is juist deze achtergrond, op basis waarvan ik Volvo's inspanningen positief beoordeel. Het is een misvatting, dat Volvo voor een deel van de rijders kiest. Volvo verbindt eigen uitgangspunten - veiligheid, gebruiksgemak, waarde - met wat de markt - dat zijn de gebruikers - vraagt. Kennelijk voldoet die keuze niet aan alle gebruikers. Het zij zo, met de aantekening dat met een vertekening van de opvatting van 'anders denkenden' niemand iets opschiet.
Dan vind ik het heel bijzonder dat je eigenlijk totaal geen begrip kan opbrengen voor mensen die wat meer keuze vrijheid willen en/of het niet eens zijn met zaken die zomaar aangepast worden of verwijderen. Je schrijft notabene zelf regelmatig dat de auto vooral is voor van A naar B te komen. In niets haal ik dus eigenlijk dat jij iets geeft om moderne ontwikkelingen, designs en keuzes in een auto. Ik heb voor de grap eens wat designers naar het nieuwe scherm laten kijken, die zeggen vrijwel allemaal dat het een "zooitje" is en dat als overzichtelijkheid/veiligheid de norm is voor de aanpassing deze niet echt geslaagd is. Dat wil niet zeggen dat een groep het niet prima kan vinden. Het geeft wel aan dat er wel wat meer nuance is dan jij toont in je berichten. Je opmerking dat Volvo doet wat de markt - de gebruikers- vraagt kan je ook nooit onderbouwen. Alleen al een blik op het grote internet en je ziet nationaal maar ook zeker internationaal genoeg mensen die over de veranderen praten in niet zo'n positieve zin. Dat zegt dan voor jou niks? Gevalletje het zij zo.... Ik vind dat behoorlijk kortzichtig en bekrommend denken eigenlijk.

Bovenstaande reactie laat (helaas) maar weer zien dat ook jij het maar van 1 kant blijft bekijken. Jammer maar dan weet ik even dat het verder geen zin heeft te reageren.

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 31-05-2022 12:09 ]

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Adriaen87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:26:
[...]

Het is mooi om te zien dat Volvo met alle eigenaardige keuzes klanten verwelkomt en klanten verliest. In de basis is het merk altijd een beetje zo geweest toch ook? Vind het ook wel weer grappig enerzijds. Anderzijds koop ik persoonlijk hierna nooit weer een Volvo.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• 4v4t4r
ik heb toch zelf sterk het gevoel dat de juridische aspecten vanuit de US leidend zijn in de keuzes die men nu maakt. Ergens is dat wel jammer. Het zou fijn zijn zoals Pure8 aangaf dat volvo wellicht 2 versies kan onderhouden voor beide markten. Ik hoor overigens zelf bij het schaap groepje " ik zie het allemaal wel, na een dag of wat ben ik gewend" maar snap wel dat als je de auto hebt uitgekozen om de look en feel die je is verkocht, en je nu iets anders krijgt zonder keuze dit wel een dingetje kan zijn.

De uitstraling op het dashboard doet voor mij niets af aan het heerlijke rijgemak van de auto.
Enige wat ik wel hoop is dat Volvo wat meer doorzet op de ontwikkeling van de AAOS apps kant (of meer toelaat), die appstore ziet er verdacht veel hetzelfde uit als 1.5 jaar geleden :)

• ergodyne1
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Dan vind ik het heel bijzonder dat je eigenlijk totaal geen begrip kan opbrengen voor mensen die wat meer keuze vrijheid willen en/of het niet eens zijn met zaken die zomaar aangepast worden of verwijderen. Je schrijft notabene zelf regelmatig dat de auto vooral is voor van A naar B te komen. In niets haal ik dus eigenlijk dat jij iets geeft om moderne ontwikkelingen, designs en keuzes in een auto. Ik heb voor de grap eens wat designers naar het nieuwe scherm laten kijken, die zeggen vrijwel allemaal dat het een "zooitje" is en dat als overzichtelijkheid/veiligheid de norm is voor de aanpassing deze niet echt geslaagd is. Dat wil niet zeggen dat een groep het niet prima kan vinden. Het geeft wel aan dat er wel wat meer nuance is dan jij toont in je berichten.

Bovenstaande reactie laat (helaas) maar weer zien dat ook jij het maar van 1 kant blijft bekijken. Jammer maar dan weet ik even dat het verder geen zin heeft te reageren.
Maar luister, '...grote interesse in ICT, design en gadgets....' wil niet zeggen dat 'ie er verstand van heeft :+
Ik heb ook grote interesse in skateboarden, maar kan er geen fuck van.

• 4v4t4r
ergodyne1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Maar luister, '...grote interesse in ICT, design en gadgets....' wil niet zeggen dat 'ie er verstand van heeft :+
Ik heb ook grote interesse in skateboarden, maar kan er geen fuck van.
Ik heb ook grote interesse in skateboarden vrouwen, maar kan er geen fuck snap ze nog steeds niet. :*) 8) :+

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:08:
ik heb toch zelf sterk het gevoel dat de juridische aspecten vanuit de US leidend zijn in de keuzes die men nu maakt. Ergens is dat wel jammer. Het zou fijn zijn zoals Pure8 aangaf dat volvo wellicht 2 versies kan onderhouden voor beide markten. Ik hoor overigens zelf bij het schaap groepje " ik zie het allemaal wel, na een dag of wat ben ik gewend" maar snap wel dat als je de auto hebt uitgekozen om de look en feel die je is verkocht, en je nu iets anders krijgt zonder keuze dit wel een dingetje kan zijn.

De uitstraling op het dashboard doet voor mij niets af aan het heerlijke rijgemak van de auto.
Enige wat ik wel hoop is dat Volvo wat meer doorzet op de ontwikkeling van de AAOS apps kant (of meer toelaat), die appstore ziet er verdacht veel hetzelfde uit als 1.5 jaar geleden :)
Als USA leidend is voor de hele wereld is dat toch vreselijk krom? Rijden is Nederland is totaal anders als in Amerika. Of Noorwegen. Of pak een land. De voorbeelden hier wbt de PA zijn al aangehaald waarom het in Nederland juist totaal niet veilig is.

Ik vind het een leuke gedachte, 1 auto die volledig afgestemd is op de USA maar dat gaat natuurlijk never nooit werken. En als Volvo dat wel denkt is vind ik het echt een bizar grote fout en dan gaan ze mij wel als klant verliezen. terwijl het eigenlijk zo simpel is op te lossen, als de USA een speciaal display moet hebben, prima. Bouw die lekker. Maak die voor Amerikanen verplicht en biedt het voor de rest van de wereld aan als extra keuze. Een Tesla rijdt toch ook in de USA? Die zit toch nog 10x meer vol met van allerlei gadgets, geinige dingen, fancy scherm en alles zelfs via 1 tablet. Dan vraag ik me echt af hoe dat dan zit qua veiligheid. Een Tesla heeft bijv. niet eens een bestuurdersdisplay.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 31-05-2022 12:14 ]

• ergodyne1
4v4t4r schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:08:

Er is hier al heel vaak gemeld dat daar niet meer echt op ontwikkeld wordt... ik zou er niet teveel op rekenen. Volvo is vol met de nieuwe modellen bezig. Niet zozeer ontwikkeling in oude producten als de XC en de C40.

• 4v4t4r
ergodyne1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Er is hier al heel vaak gemeld dat daar niet meer echt op ontwikkeld wordt... ik zou er niet teveel op rekenen. Volvo is vol met de nieuwe modellen bezig. Niet zozeer ontwikkeling in oude producten als de XC en de C40.
Nee dat begreep ik - maar ze kunnen wel netflix/youtube/videoplayers etc (die er al vor de P2) zijn wel toestaan. Kost ze zelf 0 ontwikkel kracht toch?

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

4v4t4r schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:12:
Nee dat begreep ik - maar ze kunnen wel netflix/youtube/videoplayers etc (die er al vor de P2) zijn wel toestaan. Kost ze zelf 0 ontwikkel kracht toch?
https://www.media.volvoca...edia/pressreleases/292936
https://www.xc40forum.com/threads/youtube-coming.3777/

Youtube app lijkt aanstaande iig.

6) You just checked it.

• 4v4t4r
Het probleem is dit soort nieuws items. 5 maanden oud al... als ik hier op ga reageren kan het bijna niet anders dan negatief zijn. Mijn advies naar Volvo - ontwikkel lekker door, en als iets in prodictie gaat, communiceer erover (behalve de updates, dat is wel fijn om de releasenotes van te lezen voordat ik hem heb)

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
De Stelviopas is een aanrader! Prachtige route.
bartjaap schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:05:

• Juancho

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:25:
[...]

Uhm een bericht van 5 januari he oOo
CarPlay is ook al een paar jaar aanstaande, dus die YouTube zal wel in 2025 worden gereleased.

• ergodyne1
4v4t4r schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Het probleem is dit soort nieuws items. 5 maanden oud al... als ik hier op ga reageren kan het bijna niet anders dan negatief zijn. Mijn advies naar Volvo - ontwikkel lekker door, en als iets in prodictie gaat, communiceer erover (behalve de updates, dat is wel fijn om de releasenotes van te lezen voordat ik hem heb)
Exactemundo. Net zoiets als binnenkort komen er zwevende skateboards op de markt.

(Al begreep ik dat er in Q3 een grote update komt.)

• Juancho
Weet iemand wat er trouwens is gebeurt met de XC40/C40 Recharge groep op Facebook? Ik zie dat die al een tijdje weg is... is het opgezegd?

• Mga1600
4v4t4r schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:23:
[...]

De YouTube app moet door Google ontwikkeld/aangepast worden, niet door Volvo. Dus niet Volvo maar Google laat het qua planning sloffen denk ik. En dat geldt ook voor Waze, Chrome ( webbrowser) etc.

Wel eens dat de communicatie van Volvo slecht (meestal niet-bestaand, maar in dit ene geval prematuur) is.

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 31-05-2022 13:55 ]

• Q4brun
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-07-2022

Q4brun

C40

Update gedraaid. Niet heel bijzonder dat nieuwe scherm. 1e gedachte: waar gaat al die ophef over…..

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Q4brun schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:49:
Update gedraaid. Niet heel bijzonder dat nieuwe scherm. 1e gedachte: waar gaat al die ophef over…..
Keuzevrijheid.

6) You just checked it.

• Mga1600
Q4brun schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:49:
Dat had ik ook na en ook na de tweede en derde en vierde gedachte. Geneuzel op de vierkante cm.

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:48:

Ik denk dat dit wel klopt. Als je wat ouder wordt, maak je je om dit soort zaken niet meer zo druk.

XC40 EV Pro

• Montalbano
  • Niet online
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Volvo heeft nog een aantal dingen niet goed voor elkaar (ontwikkeling carplay, de app die bij sommigen nog gebrekkig is en ook nog niet af, en nog wat dingen).
Dat staat los van de visie hoe ze omgaan met doorontwikkeling van bijvoorbeeld de user interface. Daar is duidelijk gekozen voor een visie van eenheid waarin er weinig keuze bestaat.
Uiteindelijk kies je als berijder of dat bij je past. En zo niet kies je de volgende keer iets anders, wat beter bij je past. Zelf ben ik er nog niet uit overigens. Over het algemeen kan ik me in de visie best vinden (PA uitgezonderd), maar zaken als communicatie en niet nagekomen beloftes ben ik minder te spreken. Maar dat is dan een afweging die ik kan maken en waarschijnlijk is het gras nergens echt heel groen.

Wat ik heel jammer vind is de manier van communiceren naar mensen die de opvatting van een ander niet delen. Het neerzetten van mensen als schapen (*schaapgedrag*) of betitelen als "overduidelijk geen interesse in gadgets / design / techniek" kan ik zelfs na 2 jaar coronadiscussies maar lastig aan wennen.

P8

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Het gaat nou al pagina na pagina over overwegend hetzelfde, kunnen we misschien ff door naar andere zaken?

• Venomer
Rude-Dog schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:21:
Het gaat nou al pagina na pagina over overwegend hetzelfde, kunnen we misschien ff door naar andere zaken?
Goed idee!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Rude-Dog schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:21:
Blijkbaar zijn er topics die een aantal mede-tweakers duidelijk bezighouden en daarover willen discussiëren, mening delen etc. iets waar dit forum onder andere voor in het leven geroepen. Ik was mij er iig niet van bewust dat er een pagina limit is aan een bepaalde discussie. Je staat natuurlijk volledig vrij om een ander topic aan te halen. Zoals...

Dat ik niet goed had gekeken naar die Youtube app post/aankondiging van Volvo. Had niet door dat het al een aantal maanden oud is. Biedt inderdaad niet veel vertrouwen dat het aanstaande is zoals ik aannam.

6) You just checked it.

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Naar mijn idee niet echt andere rijstijl, maar vind met de nieuwe update 2.1 het 100km verbruik wat hoger ligt dan ervoor. Iemand anders ook die ervaring?
Waar voorheen rond de 20 zat nu 22 of was dat echt te danken aan de 20+ graden van de laatste welen?
(P6 overigens)

• ergodyne1
over9000 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:50:
Naar mijn idee niet echt andere rijstijl, maar vind met de nieuwe update 2.1 het 100km verbruik wat hoger ligt dan ervoor. Iemand anders ook die ervaring?
Waar voorheen rond de 20 zat nu 22 of was dat echt te danken aan de 20+ graden van de laatste welen?
(P6 overigens)
Mijn C40 P8 is inderdaad ook wat meer gaan zuipen... Zal wel door dat LELIJKE dashboard komen :+

• Adriaen87
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Dan vind ik het heel bijzonder dat je eigenlijk totaal geen begrip kan opbrengen voor mensen die wat meer keuze vrijheid willen en/of het niet eens zijn met zaken die zomaar aangepast worden of verwijderen. Je schrijft notabene zelf regelmatig dat de auto vooral is voor van A naar B te komen. In niets haal ik dus eigenlijk dat jij iets geeft om moderne ontwikkelingen, designs en keuzes in een auto. Ik heb voor de grap eens wat designers naar het nieuwe scherm laten kijken, die zeggen vrijwel allemaal dat het een "zooitje" is en dat als overzichtelijkheid/veiligheid de norm is voor de aanpassing deze niet echt geslaagd is. Dat wil niet zeggen dat een groep het niet prima kan vinden. Het geeft wel aan dat er wel wat meer nuance is dan jij toont in je berichten. Je opmerking dat Volvo doet wat de markt - de gebruikers- vraagt kan je ook nooit onderbouwen. Alleen al een blik op het grote internet en je ziet nationaal maar ook zeker internationaal genoeg mensen die over de veranderen praten in niet zo'n positieve zin. Dat zegt dan voor jou niks? Gevalletje het zij zo.... Ik vind dat behoorlijk kortzichtig en bekrommend denken eigenlijk.

Wat een baarlijke nonsens. Ik zou' totaal geen begrip' opbrengen voor mensen die meer keuzevrijheid willen, of die moeite hebben met aanpassingen. Dat is een karikatuur van mijn berichten. Ik heb alle begrip, zelf voor frustraties, maar kom tot een andere beoordeling van keuzevrijheid en van aanpassingen. Ik doe dat met argumenten, maar die worden niet gelezen. Heb ik ooit geschreven dat een auto er vooral is om van A naar B te komen? Nee, ik kan me dat niet herinneren. Opnieuw een vertekening om te ontkomen aan een inhoudelijke reactie. Andere 'usual suspects' uit de 'bubble' van de rijders, die een volgende keer waarschijnlijk (of zelfs zeker) een ander merk gaan kiezen merken op, dat het geïnteresseerd zijn in ICT, design etc. niet betekent, dat ik er ook verstand van heb. Moet ik dan mijn hele doopceel lichten om te bewijzen, dat mijn beoordeling van de hard- en vooral software wel op ervaring gebaseerd is? Laat ik ook maar eindigen met een bericht uit een andere categorie: de verbruikscijfers. Ik scoor nu al drie weken ruim 400 km bij 100% SoC, en het overall gemiddelde over ruim 10.000 km, inclusief de wintermaanden bedraagt 21,5 kWh/100 km: cijfers waar ik letterlijk en figuurlijk graag mee thuis kom, ook gelet op de 20 inch wielen.

• Juancho
Weet iemand wat onderstaande 'app menu' inhoudt? Zou ook in het bestuurdersdisplay moeten zitten volgens de release notes. Het doet mij denken dat je via het scherm/knoppen aan het stuur tussen apps kan switchen? :?

Updates in software V2.1
Update van bestuurdersdisplayweergaven om consistentie en duidelijkheid te verbeteren. De update omvat wijzigingen in de volgende elementen:
Knoppen stand Calm en Navi
Indicatie brandstof en ladingstoestand accu
App-menu
Meldingen
Enigszins kleinere kaart voor beter onderscheid van andere displayelementen

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Adriaen87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:06:
Ik scoor nu al drie weken ruim 400 km bij 100% SoC, en het overall gemiddelde over ruim 10.000 km, inclusief de wintermaanden bedraagt 21,5 kWh/100 km: cijfers waar ik letterlijk en figuurlijk graag mee thuis kom.
400km? Dat heb ik zelf nog nooit gehaald, zeker niet in de winter. Ik rij wekelijks de 'tank' 3 a 4x leeg, maar zelfs nu met het warmere weer heb ik moeite om onder de 21,0 kWh/100km te komen. Let wel, dit is vooral snelweg rijden @110km/h. Mijn systeem geeft aan dat ik max 370km haal.

In de wintermaanden is de SOF nog maar rond de 25-30% na 220km.

Wellicht maakt banden uit? Ik zorg wel elke 2 weken ofzo dat de bandenspanning op peil blijft.

6) You just checked it.

• ergodyne1
Adriaen87 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:06:
[...]

Wat een baarlijke nonsens. Ik zou' totaal geen begrip' opbrengen voor mensen die meer keuzevrijheid willen, of die moeite hebben met aanpassingen. Dat is een karikatuur van mijn berichten. Ik heb alle begrip, zelf voor frustraties, maar kom tot een andere beoordeling van keuzevrijheid en van aanpassingen. Ik doe dat met argumenten, maar die worden niet gelezen. Heb ik ooit geschreven dat een auto er vooral is om van A naar B te komen? Nee, ik kan me dat niet herinneren. Opnieuw een vertekening om aan te ontkomen aan een inhoudelijke reactie. Andere 'usual suspects' uit de 'bubble' van de rijders, die een volgende keer waarschijnlijk (of zelfs zeker) een ander merk gaan kiezen merken op, dat het geïnteresseerd zijn in ICT, design ette. niet bekend, dat ik er ook verstand van heb. Moet ik dan mijn hele doopceel lichten om te bewijzen, dat mijn beoordeling van de hard- en vooral software wel op ervaring gebaseerd is? Laat ik ook maar eindigen met een bericht uit een andere categorie: de verbruikscijfers. Ik scoor nu al drie weken ruim 400 km bij 100% SoC, en het overall gemiddelde over ruim 10.000 km, inclusief de wintermaanden bedraagt 21,5 kWh/100 km: cijfers waar ik letterlijk en figuurlijk graag mee thuis kom.
Ik bedoel dit niet verkeerd, maar kom je uit België misschien?

• Adriaen87
ergodyne1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar kom je uit België misschien?
Nee: ik ben een even echte als gewone Nederlander

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:13:
Weet iemand wat onderstaande 'app menu' inhoudt? Zou ook in het bestuurdersdisplay moeten zitten volgens de release notes. Het doet mij denken dat je via het scherm/knoppen aan het stuur tussen apps kan switchen? :?

Updates in software V2.1
Update van bestuurdersdisplayweergaven om consistentie en duidelijkheid te verbeteren. De update omvat wijzigingen in de volgende elementen:
Knoppen stand Calm en Navi
Indicatie brandstof en ladingstoestand accu
App-menu
Meldingen
Enigszins kleinere kaart voor beter onderscheid van andere displayelementen
Volgens mij staat er dat er wijzigingen zijn in het app-menu. Niet dat er een app-menu in het bestuurdersdisplay zou zijn en al helemaal niets over knoppen.

• ergodyne1
Venomer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Volgens mij staat er dat er wijzigingen zijn in het app-menu. Niet dat er een app-menu in het bestuurdersdisplay zou zijn en al helemaal niets over knoppen.
Ze hebben 1 pixel gewijzigd in het app-menu.

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Dat zal idd zo zijn, alleen hebben ze het wel staan onder het kopje bestuurdersdisplayweergaven. Vandaar mijn verwarring :).

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2021w22

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 31-05-2022 17:51 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Modbreak:Herinnering: Berichten rondom leveringen horen thuis in het speciale levering topic zoals vermeld in de topicwaarschuwing.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Dat zal idd zo zijn, alleen hebben ze het wel staan onder het kopje bestuurdersdisplayweergaven. Vandaar mijn verwarring :).

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2021w22
Tsja, die release notes zijn altijd al cryptisch geweest. Ik probeer ze ook maar te interpreteren. Uiteindelijk krijg je toch niet alles wat er in de release notes staat en wel dingen die er niet in staan.

Pagina: 1 ... 81 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"