• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:29
Juancho schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Die P8 met dual motor is leuk maar toch totaal niet nodig (uitzonderingen daargelaten)? Ik heb die ook gehad, ik rij nu een PS2 met alleen een achter motor en 300PK. Dat is echt meer dan zat en je vliegt alsnog weg. Ik zou dat juist eerder als minpunt zien bij zo'n uitgave. Je betaalt voor iets wat je eigenlijk niet nodig bent (even aanname van mijn kant). En dat ook nog op de 1th gen XC40 die al niet zo heel goed bekend staan.

Als je dan toch zoveel geld uitgeeft zou ik echt toch wel voor minimaal een MY24 wagen gaan, achterwiel aangedreven en lekker zo dik mogelijk aangekleed.

Ik zou zelf nadenken over het alternatief: leasecontract met 1 jaartje verlengen, ondertussen komt Volvo zeer waarschijnlijk met een nieuw model en dat maakt de kans weer groot dat er (nog) meer EX40/EC40s op de markt komen.
Klopt, dit vermogen is totaal niet nodig. Dus ik vind het geen probleem om met minder rond te gaan rijden.

Een mogelijke reden om in te gaan op het aanbod van de leasemaatschappij is dat we de auto al goed kennen, en dat je dus weet hoe er mee gereden is.

En voor rond de 25k ga je niet veel betere moderne auto's vinden, geen Volvo's althans.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:39
gustaveau schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:18:
[...]

Klopt, dit vermogen is totaal niet nodig. Dus ik vind het geen probleem om met minder rond te gaan rijden.

Een mogelijke reden om in te gaan op het aanbod van de leasemaatschappij is dat we de auto al goed kennen, en dat je dus weet hoe er mee gereden is.
Bij een EV maakt dat toch allang niet zoveel meer uit? Enige wat je even goed moet laten uitmeten is de staat van de accu. Want het maakt wel uit natuurlijk of je een wagen pakt van een vertegenwoordiger die elke dag aan de snellader staat of een persoon die amper 1x in de week aan de buurt/thuis lader staat te laden. Verder kan er weinig mis zijn met een EV toch?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Gutanoth schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:05:
[...]

Heb hem nu onbeperkt achtergrondgebruik gegeven voor de batterij, maar het gekke zou dan zijn dat hij het percentage en de geschatte eindtijd wel gewoon up to date houdt, maar enkel het groene balkje niet goed update
Ik heb gisteren nog gekeken tijdens het laden van de wagen en ook toen kwam het groene gedeelte overeen met het percentage. Dit is trouwens op Android, niet iOS.

YouTube

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33
cdwave schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:51:
[...]

Enige serieuze reden is als je bijvoorbeeld een zware trailer wil rondzeulen door soppige weilandjes.

Mij C40 met enkele motor, FWD, en "maar" iets van 200 Pk heeft geen moeite met een paardentrailer (met 1 paard). Op papier mag hij deze 1500 kg wegende combinatie maar net trekken. In praktijk heeft-ie er minder moeite mee dan onze voormalige prive 4x4 met 2,3l benzinemotor (die mocht 3500kg trekken).

De 4WD is dan meer omdat die weilandjes wel eens modderig kunnen zijn, en dan scheelt het wel als er wat meer rubber rondgedraaid wordt.

Blijkbaar zijn de fabrikanten ook minder bang voor aanhangers geworden. Aan de EVs zelf is eigenlijk weinig veranderd.
En met de sneeuw. Dan is AWD toch wel stukken fijner dan mijn RWD heb ik gemerkt. Tenzij je af en toe met 2 ton onder je kont een driftje wil leggen 😇

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:38
caspervc schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:26:
[...]

En met de sneeuw. Dan is AWD toch wel stukken fijner dan mijn RWD heb ik gemerkt. Tenzij je af en toe met 2 ton onder je kont een driftje wil leggen 😇
Toen wij in 2021 onze P8 kochten, had je nog geen keus. De P6 was er nog niet. Zoveel vermogen en koppel als de P8 heeft heb je zelden nodig. Wij hebben geen caravan of paardentrailer. In de sneeuw moet je wel heel erg je best doen om te driften, maar het kan wel. :)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik heb een fwd P6 met 231pk, en beetje reëel gesproken heb je daarmee een zeer vlotte auto. Als ik bijvoorbeeld op een 2-baans weg een vrachtauto wil inhalen druk ik het stroompedaal stevig in, de XC(EX)40 vliegt er dan bijna voorbij. Bij snelheden tot pakweg 100 ben je qua acceleratie net zo snel als een GTI.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1 ... 381 382 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"