Klopt, dit vermogen is totaal niet nodig. Dus ik vind het geen probleem om met minder rond te gaan rijden.Juancho schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:33:
[...]
Die P8 met dual motor is leuk maar toch totaal niet nodig (uitzonderingen daargelaten)? Ik heb die ook gehad, ik rij nu een PS2 met alleen een achter motor en 300PK. Dat is echt meer dan zat en je vliegt alsnog weg. Ik zou dat juist eerder als minpunt zien bij zo'n uitgave. Je betaalt voor iets wat je eigenlijk niet nodig bent (even aanname van mijn kant). En dat ook nog op de 1th gen XC40 die al niet zo heel goed bekend staan.
Als je dan toch zoveel geld uitgeeft zou ik echt toch wel voor minimaal een MY24 wagen gaan, achterwiel aangedreven en lekker zo dik mogelijk aangekleed.
Ik zou zelf nadenken over het alternatief: leasecontract met 1 jaartje verlengen, ondertussen komt Volvo zeer waarschijnlijk met een nieuw model en dat maakt de kans weer groot dat er (nog) meer EX40/EC40s op de markt komen.
Een mogelijke reden om in te gaan op het aanbod van de leasemaatschappij is dat we de auto al goed kennen, en dat je dus weet hoe er mee gereden is.
En voor rond de 25k ga je niet veel betere moderne auto's vinden, geen Volvo's althans.