Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Wij zijn ongedeerd, behalve dat we helemaal onder de glassplinters zaten. De balk is gelukkig plat op de ruit gekomen en niet met de punt, anders was hij er dwars doorheen gegaan.Juancho schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:23:
ai heel vervelend maar hopelijk geen fysieke schade bij jullie? Kan levensgevaarlijk zijn, zo'n voorwerp door de ramen. Hopelijk kunnen of hebben ze ondertussen er al een nieuw raam in kunnen zetten en zijn jullie weer onderweg. Geniet van de vakantie!
De auto staat nu bij Carglass in Duitsland in afwachting van toestemming van de verzekering. Ze moeten dan een nieuwe ruit bestellen en als die er is moet hij nog geplaatst worden. Dat gaat nog dagen duren. Wij zijn ondertussen met een huurauto naar onze bestemming gereden.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Privacy glass | Pixel LED |
Even terug vraag over Gemini:cdwave schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:26:
Wat doen jullie eigenlijk met Gemini in de auto?
Ik kon met de Google Assistant de poort thuis openen door "Hey Google, open poort" te zeggen (dan vroeg die nog een pincode en ging de poort open). Sinds Gemini werkt dit niet meer en krijg ik antwoord dat ze het ofwel niet begrijpt ofwel geen toegang heeft tot mijn woning (of niets kan vinden wat lijkt op een poort).
Nog meer mensen die een gelijkaardig probleem hebben? Ik kan in de Google Home app niet meteen iets vinden van toestemmingen voor Gemini.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (5.1.17) - Alfen Eve Single Pro-line (7.3) - HASS (2026.7.4)
Lukt dat sowieso wel met Gemini op je telefoon?nujtrug schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:44:
[...]
Even terug vraag over Gemini:
Ik kon met de Google Assistant de poort thuis openen door "Hey Google, open poort" te zeggen (dan vroeg die nog een pincode en ging de poort open). Sinds Gemini werkt dit niet meer en krijg ik antwoord dat ze het ofwel niet begrijpt ofwel geen toegang heeft tot mijn woning (of niets kan vinden wat lijkt op een poort).
Nog meer mensen die een gelijkaardig probleem hebben? Ik kan in de Google Home app niet meteen iets vinden van toestemmingen voor Gemini.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Goede vraag, ik gebruik Gemini of Google Home nooit op mijn telefoon. Heb in het verleden mijn poort via Home Assistant in Google Home gestoken enkel en alleen om via de Volvo de poort open te doen met stemcommando. Siri zou het ook kunnen maar dan moet ik CarPlay hebben aangesloten...Juancho schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:57:
[...]
Lukt dat sowieso wel met Gemini op je telefoon?
EDIT: Via de Google Home app eens het Gemini tekstveld aangetikt, toestemming gegeven en van daaruit kan ik de poort ook niet openen. Krijg als antwoord "Ik kan de poort niet openen omdat er een pincode vereist is voor deze actie."
[ Voor 20% gewijzigd door nujtrug op 03-08-2026 13:18 ]
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (5.1.17) - Alfen Eve Single Pro-line (7.3) - HASS (2026.7.4)
Ja dan weet je iig meer of het aan AAOS ligt of gewoon Gemini zelf, apparaat onafhankelijk.nujtrug schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:09:
[...]
Goede vraag, ik gebruik Gemini of Google Home nooit op mijn telefoon. Heb in het verleden mijn poort via Home Assistant in Google Home gestoken enkel en alleen om via de Volvo de poort open te doen met stemcommando. Siri zou het ook kunnen maar dan moet ik CarPlay hebben aangesloten...
EDIT: Via de Google Home app eens het Gemini tekstveld aangetikt, toestemming gegeven en van daaruit kan ik de poort ook niet openen. Krijg als antwoord "Ik kan de poort niet openen omdat er een pincode vereist is voor deze actie."
Pfoeh. Gelukkig kwam die vlak op je ruit. Toch mee schade en mogelijk letsel voorkomen. Beetje fatsoenlijke leen wagen gehad?Venomer schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:08:
Gisteren waren we onderweg op de Duitse Autobahn. Er lag een stuk hout op de weg. De auto voor ons reed er overheen waardoor het in de lucht geslingerd werd. Resultaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We zijn weggesleept naar de dichtstbijzijnde Carglass. Slecht begin van de vakantie…
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"